zelf heb ik ook al de z-as stabilisatoren geprint omdat er ook zo'n 3 mm variate was aan de onderkant.
Dit is nu nul en het geeft ook wat gemoeds rust. Wat ik zie is dat het het model wat strakker maakt, toch niet mis.
heb ook een z-as stop adjuster uitgeprint zodat dat z-niveau fijner is af te stellen.
Op elektrisch niveau, de kabel die ik kocht gaf aan geschikt te zijn voor 1250watt.(voelde ook goedkoper aan

)
na alles parallel te hebben gesoldeerd vond ik toch iets te veel van het goede qua stroom door toevoer, dus heb ik nu 2 setjes serieel parallel gemaakt. ik krijg nu de temperatuur van het print bed snel en goed naar 60 graden (hoger niet geprobeerd) en warping op het print oppervlak is nu weg en ik heb het idee dat de voeding niet in 1 keer wordt leeg getrokken.
resultaat: succes! morgen tijd om wat groots te printen
ben alleen nog niet blij over enkele connectors, maar moet die dan nog rustig vervangen.
Alvast bedankt voor de tips! zou eigenlijk een lijst moeten maken wat ik allemaal als problemen ben tegen gekomen en wat daar de oplossing van is, want niet alles krijg je snel terug gevonden.
- print toevoer probleem omdat hobbed bolt 1mm van het centrum afzat, eenvoudig te fixen, moeilijk om eerste keer aan te denken.
- connectors. de bouw kits komen deze eigenlijk flink tekort inclusief geschikte (verleng)draad.
heb uiteindelijk van allerlei electronica wat ik nog over had, connectors gestript en hergebruikt, want kreeg geen electro shop in de buurt gevonden die het ook verkocht.
Als je een reprap bouwt, schaf een zoooooooi van deze dingen aan!
- print bed niet warm genoeg, zie bovenstaand!
- software repsnapper, niet 100%, maar wel ideaal om snel interactief alles te kunnen testen en te previewen.
zit te wachten op de update hiervan
- slic3r om gcode bestanden makkelijk te maken. skeinforge is misschien geweldig, maar word overrompeld met knoppen.
- sketchup met stl export plugin om makkelijk te tekenen.
helaas zijn de tekeningen hoe basic dan ook gewoonlijk niet manifold. manifold plugin werkte ook niet lekker, maar oplossing gevonden:
- netfabb cloud beta service. geef het een stl bestand en het repareert het snel manifold!
kleinere problemen :
- filament 1.75mm vinden van goede kleur. heb nu verschillende adressen gevonden (weet niet of ik die hier mag posten)
en als klap op de vuurpijl, nichtje van mij vond het ook leuk, dus maakte een hart vormig pennebakje in sketchup en kreeg deze opgestuurd om uit te printen. zal deze een factor 10 moeten schalen, omdat ik anders een pennebak van halve meter breed bij anderhalve meter hoog moet... printen?