Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Mensen ik ben als verstokte Mediacenter gebruiker nu voor het eerst aan het testen met Mediaportal (bij gebrek aan nieuwe ontwikkelingen bij Mediacenter). Nu kom ik tegen allerhande problemen aan die ik eigenlijk ook allemaal heb kunnen oplossen dat hoort erbij, maar één ding vind ik raar en heb ik nog niet kunnen oplossen. Als ik Windows afsluit/herstart, dan duurt dit afsluiten ("Afsluiten" in beeld) echt veel langer als vóórdat ik Mediaportal erop had staan. Dan hebben we het over 30 sec in plaats van 5 sec ofzo. Geen drama, maar wel vervelend en opvallend als je af en toe moet herstarten.

Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken, of is dit inherent aan het gebruik van Mediaportal?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, waarschijnlijk ligt dat aan services die mediaportal geinstalleerd heeft die af moeten worden gesloten?
Persoonlijk heb ik het zo ingesteld dat de powerknop op mn (mce) remote de pc in standby zet. Als ik dan weer wil kijken doe ik em aan en is ie binnen een paar seconden klaar om te kijken. Die paar keer dat je dan opnieuw op moet starten..

Iemand al een makkelijk werkende manier om netflix te gebruiken in mediaportal trouwens? Heb nu multishortcut zo ingesteld dat ie een chrome in kiosk-mode opent. Alleen kan ik dan natuurlijk niet meer met mn afstandsbediening navigeren. Plugin netflixalpha is nog niet veel waard.
Als er nu een manier was om in chrome met de afstandsbediening te navigeren..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou ik heb net een topic gevonden, het lijkt inderdaad om een bug te gaan (sinds 1.4) ; men vermoedt dat de TV service niet stopt, of niet het signaal geeft dat ie gestopt is. Afwachten dus :)

http://forum.team-mediapo...down-reboot.120453/page-3
http://issues.team-mediaportal.com/browse/MP1-4209

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

deleted

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaximusTG schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:33:
[knip]

Iemand al een makkelijk werkende manier om netflix te gebruiken in mediaportal trouwens? Heb nu multishortcut zo ingesteld dat ie een chrome in kiosk-mode opent. Alleen kan ik dan natuurlijk niet meer met mn afstandsbediening navigeren. Plugin netflixalpha is nog niet veel waard.
Als er nu een manier was om in chrome met de afstandsbediening te navigeren..
Netflix zou aan de praat te krijgen moeten zijn via Windows MCE (Windows 7 in mijn geval). Als dat werkelijk zo is (moet dat nog gaan testen), dan zou het zo opgezet kunnen worden zoals MovingPictures ingesteld kan worden met een externe mediaspeler. Ik speel mijn (3D)BR media (rip's en iso's), via TMT5 en Windows Media Center af. Dat werkt perfect en het op kunnen starten van Netflix (en bedienen via de MCE remote), zou relatief eenvoudig tot stand moeten kunnen komen lijkt me. Eerst eens uitzoeken of ik Netflix idd via Windows MCE kan gebruiken, het MePo gedeelte komt dan later wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Anoniem: 284785 schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:29:
@psy
Thanks!! Had MePo geïnstalleerd vorige week op m'n gloednieuwe mediacenter en brak m'n hoofd al hierover. Is dus een bug. Heb je dus ook vertraging bij een reboot van Windows?
Ja ook bij reboot. Voor Windows maakt dat niet uit, afsluiten/reboot is eigenlijk hetzelfde de services moeten worden gestopt.
Ik vraag me nu af of het misschien handig is om voorlopig met een scriptje die TV service een stop-commando te geven na het afsluitcommando. Maar of het dan sneller gaat....geen idee. Vanavond maar eens proberen :)

Nog iets anders - met Mediabrowser onder WMC kreeg ik eerst alle submappen te zien bij mijn video-bestanden. Zo kon ik mooi de kinderen apart een map geven, de films, series enzovoort.
Helaas gooit MovingPictures alles op één grote hoop. Nu kan ik daar wel mooi op categorie filteren maar ik vond die mappen toch handiger. Daarvan weet ik exact wat er in staat. Iemand daar nog een mooie oplossing voor?

[ Voor 24% gewijzigd door psy op 16-09-2013 17:34 ]

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 20:06
Je kan dynamische categorieën aanmaken met een criterium op basis van de folder waarin de bestanden staan. Enige nadeel is, als je een nieuwe folder aanmaakt, moet je ook een dynamische categorie aanmaken.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:03
hardware-lover schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:51:
[...]
Netflix zou aan de praat te krijgen moeten zijn via Windows MCE (Windows 7 in mijn geval).
Was er ooit geen Netflix plugin in MP?
Die ken ik. Mooie skin die ik lang heb gebruikt maar ik was de XBMC-look in combinatie met al het zwart een beetje zat :)
Ik heb nu het backdropped thema binnen Titan, heb handmatig de achtergrond gewijzigd daarin en heb de categorieën in Movingpictures gewoon uitgezet. Dan werkt het ook zoals ik wil :)

Iemand overigens ervaring met de Mediaportal TV server en Windows 8, in 64 danwel 32 bit? Ik overweeg een specifieke TV en mediaserver op te zetten op basis van Windows 8 namelijk maar dan moet dat onderdeel wel kunnen werken. TV-kaart is overigens een net aangeschafte HDHomerun.

deleted

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 12:00 ]

D-e-n schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:02:
[...]
Was er ooit geen Netflix plugin in MP?

[knip]
Er is een Alpha versie maar dat werkt niet echt lekker, wat ik er tot nu toe mee heb ervaren.
Er is wel een Vista MCE Netflix app maar deze schijnt het niet te doen onder Windows 7 MCE.
Er is wel een Windows 8 app maar die draait weer niet binnen Windows 8 MCE.
De Windows 8 app (vanuit de store geïnstalleerd), werkt overigens wel goed. Er is bijvoorbeeld een goede GPU ondersteuning voor de lichtere AMD Fusion systeempjes (E-350/E-450, E2-1800, enz..), onder Windows 7 i.c.m. Silverlight draait dat als bagger. Die Windows 8 app, daar zou wat mee gedaan moeten kunnen worden. Er zal beslist wel het e.e.a. gaan komen verwacht ik.

Testing, one, two ...

• psy

psy

Sikkek schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:53:
Je kan dynamische categorieën aanmaken met een criterium op basis van de folder waarin de bestanden staan. Enige nadeel is, als je een nieuwe folder aanmaakt, moet je ook een dynamische categorie aanmaken.
Perfect, is gelukt.

Nu nog MovingPictures verplaatsen van Plugins naar het Homescreen. Dat lukt tot nu toe niet. Ik kan in MP configuratie wel bij Plugin's, Window Plugin's het item MovingPictures selecteren en dan onderaan "In Home" klikken. In MP verdwijnt MovingPictures dan uit de Plugins (goed) maar er verschijnt niets in het Home menu

EDIT - probleem doet zich alleen voor bij de Extended Skin....hmmm
dat vind ik net de fijnste skin :|

EDIT2 - met de Titan Skin editor krijg ik movingpictures wel geactiveerd in het Home screen, maar krijg nog niet het submenu met alle categorien

wat een instellingen zeg

[ Voor 17% gewijzigd door psy op 19-09-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
hardware-lover schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:51:
[...]

Netflix zou aan de praat te krijgen moeten zijn via Windows MCE (Windows 7 in mijn geval). Als dat werkelijk zo is (moet dat nog gaan testen), dan zou het zo opgezet kunnen worden zoals MovingPictures ingesteld kan worden met een externe mediaspeler. Ik speel mijn (3D)BR media (rip's en iso's), via TMT5 en Windows Media Center af. Dat werkt perfect en het op kunnen starten van Netflix (en bedienen via de MCE remote), zou relatief eenvoudig tot stand moeten kunnen komen lijkt me. Eerst eens uitzoeken of ik Netflix idd via Windows MCE kan gebruiken, het MePo gedeelte komt dan later wel.
Nou, ik heb geprobeerd Netflix in MCE te krijgen; dat wil dus niet. Verschijnt niet na installatie. Op andere pc met windows 8 heb je wel de metro-app Netflix, maar die is weer niet met de afstandsbediening te gebruiken.
Wil gewoon dat het allemaal wat gelikter als 1 gebruikerservaring werkt.
Aan de ene kant zit ik te twijfelen om gewoon een goede mediaspeler te nemen; Maar ik ben juist zo blij met de flexibiliteit en toekomstbestendigheid van mn HTPC. Sowieso kijk ik ook tv via Media Portal, dus dan blijf je wisselen.
Er is dus gewoon geen enkele HTPC-software waar Netflix goed in werkt op het moment. En dat zal er waarschijnlijk ook niet snel zijn. Aan de andere kant zijn er een aantal goed betaalbare mediaspelers die wel Netflix ondersteunen, maar daar kan je weer geen tv in kijken.
Ik heb nu dus Media Portal zo ingesteld dat ie een fullscreen Chrome opent met de netflix-pagina, maar dan kom je niet zo ver met je afstandsbediening.
Daarom heb ik een Rii mini i13 afstandsbediening besteld, met IR-leerfunctie, airmouse én toetsenbordje!
Dan neem ik de toetsen over van de mce remote die ik nu gebruik, en kan het toetsenbordje en muis voor netflix gebruikt worden. Toetsenbord is ook handig in andere plugins trouwens.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Heb je de multishortcut plugin werkend onder MP1.4? Ik kreeg 'm niet meer aan de praat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Jep, heb deze versie gebruikt:
http://forum.team-mediapo...nload-setup-guide.115918/

Ook ff een tile voor Titan Extended gemaakt;
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/netflix.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/games.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1974016/nes.png
edit: en deze had ik al eerder gemaakt, om my emulators 2 te starten.

[ Voor 29% gewijzigd door MaximusTG op 24-09-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 19:33
Voor de liefhebber:

Mediaportal 1.5 FINAL en 2.0 Alpha 3 zijn uit.

http://www.team-mediaport...rtal-1-5-0-final-released
http://www.team-mediaport...portal-2-alpha-3-released

MP2 heb ik gisteren weer geprobeerd, werkte wel redelijk. Daar merk je (natuurlijk) het missen van belangrijke plugins. Zoals ik de vorige x al zei, snap ik niet helemaal die (Windows) server en (Windows) Client.

MP 1.5 net geinstalleerd, maar daar is (voor mij) niks schokkends veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bedankt.

Ben ook al een stukje verder met mijn eerste ervaringen. Enige wat me stoort is de lange opstarttijd. Toch minimaal 22 seconde. Als iemand tips heeft om dit te verbeteren hoor ik het graag.

Na een paar dagen experimenteren en spelen met MP valt me op
+ grandioze hoeveel opties/tweaks mogelijk (al is dit soms een beetje overheersend als je iets niet vindt)
+ Live-TV kan ook terug in de tijd kijken in de gids, vond ik altijd erg vervelend in MC dat dat niet kon
+ Live-TV kan meer streams binnen één mux gebruiken, kon MC niet
+ Skip functies zijn uitgebreider en volledig instelbaar
+ Live-TV erg handige favorietenlijsten mogelijk, kon MC niet
+ Live-TV neemt voor meerdere zenders de timeshifting op
+ EPG vanuit de DVB stream is veel sneller (en goed instelbaar)
+ erg handige debug-functie

- opstarttijd
- minimaliseren werkt niet goed (bekende bug)
- toch nogal vaak een klein beetje "choppy". niet helemaal soepele menu's
- standaard Titan skik werkt niet goed (bij mij) met movingpictures
- de popups in Avalon zijn niet altijd even netjes uitgevoerd, zoals tekst die niet helemaal zichtbaar is

Samengevat ben ik toch wel erg positief!
Alleen de gebruikservaring is bij Mediacenter iets beter omdat dit sneller en vrijwel 100% soepel gaat. Maar de enorme hoeveelheid extra functionaliteit en mogelijkheden van MP compenseren dit ruimschoots.

Het verbaast me dat dit "gratis" software is. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Bij mij start MP op in 8 seconden, dat is dan vanaf een SSD, wellicht dat daar het verschil ligt. Menu's zijn bij mij ook niet choppy, met Titan als skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb ook een SSD en vind het opstarten ook niet echt vlot. Mogelijk speelt het aantal plugins een rol. Ik zal eens timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:35:
Ik heb ook een SSD en vind het opstarten ook niet echt vlot. Mogelijk speelt het aantal plugins een rol. Ik zal eens timen.
De gebruikte skin en welke plugin's, dat maakt zeker een verschil. Ook ik heb een rappe SSD (+500MB/s) in het MediaPortal systeem hangen maar het laden gaat zeker niet in 8 seconden. Daar staat tegenover dat het scrapen van films en Tv series wel stukken vlotter gaat in vergelijking met XBMC op hetzelfde systeem.
Daar komt nog bij dat (vooral bij tv series), MP-TVseries beter scraped dan XBMC dat doet, die is een stuk kritischer is mijn ervaring.

Overigens laat ik MePo meestal op het startmenu openstaan als ik de remote uit toets in druk. Bij een herstart wacht ik dan even tot de klok is bijgewerkt en daarna is het meteen gaan met de banaan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die van mij gaat ook gewoon prima en vlot.
Heb het draaien op een 30GB SSD, Vertex 1.

Tegenwoordig laat ik hem gewoon naar hibernate gaan, dat gaat nog sneller :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Tja wat is "vlot" he ;)
Mediacenter is gewoon starten en BAM. Dat is met MP echt niet aan de orde :+

ik heb ook een SSD...
Wel een niet meer erg courante cpu (E7400) maar of dat zoveel uitmaakt betwijfel ik. Wel limiteert de chipset op 300 MB/s.
zal de debug nog eens nalopen

Ook misschien eens een virtuele installatie maken op mijn server (zelfde ssd maar dan met een i7 2600)

[ Voor 15% gewijzigd door psy op 01-10-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:39:
Tja wat is "vlot" he ;)
Mediacenter is gewoon starten en BAM. Dat is met MP echt niet aan de orde :+

ik heb ook een SSD...
Wel een niet meer erg courante cpu (E7400) maar of dat zoveel uitmaakt betwijfel ik. Wel limiteert de chipset op 300 MB/s.
zal de debug nog eens nalopen

Ook misschien eens een virtuele installatie maken op mijn server (zelfde ssd maar dan met een i7 2600)
Via hibernate modus kan ik mijn tv niet eens snel genoeg aanzetten.
Dus dat vind ik snel zat 8)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:28:
[...]
WMC is dan ook een sorry-ass mediacenter i.v.m. het superieure MediaPortal. MP 1.5 start bij mij binnen nauwelijks 4 seconden op met een wat oudere OCZ Agility3 SSD en mediacenter pc o.b.v. Haswell chipset met i5. De vertraging bij het opstarten en afsluiten van Windows is nu verholpen in de nieuwste versie.
Ach, beetje flauwe reactie. In combinatie met de juiste toevoegingen (Mediabrowser, Mediainfo) kan je met MC eigenlijk ook alles, en dan wel geheel bugvrij, en al zolang Windows 7 bestaat. Mediaportal kán meer, is veel beter te tweaken en is zeker nu een meer voor de hand liggende keuze, maar is niet bugvrij.

Ik vergelijk altijd alles eerlijk en niet vooringenomen.

Over de chipset en platform, die kan wel veel uitmaken. Maarja ik blijf het zeggen, Mediacenter heeft nergens last van en kan in de basis toch echt exact hetzelfde.
B_FORCE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:30:
[...]

Via hibernate modus kan ik mijn tv niet eens snel genoeg aanzetten.
Dus dat vind ik snel zat 8)
Tja ik sluit altijd MC/MP helemaal af en zet hem dan in hibernation.
Maar jullie laten MP dus gewoon draaien en schakelen meteen in hibernation begrijp ik. Dat is natuurlijk ook een optie uiteindelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door psy op 01-10-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:02:
[...]
Tja ik sluit altijd MC/MP helemaal af en zet hem dan in hibernation.
Maar jullie laten MP dus gewoon draaien en schakelen meteen in hibernation begrijp ik. Dat is natuurlijk ook een optie uiteindelijk.
Ja, kun je zelfs vanuit MP doen, ideaal :)
In theorie wat minder goed voor een SSD, maar op mijn media-center gebeurt voor de rest toch bijna niks.

Net V1.5 erop gezet, alleen wel weer zo jammer dat niet alle plugins direct compatibel zijn.
Ik snap echt niet dat zoiets steeds een probleem blijft :(

[ Voor 26% gewijzigd door B_FORCE op 02-10-2013 00:09 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ben sinds een tweetal weken nu helemaal over naar JRiver, de WASAPI implementatie die eindelijk met 1.4 kwam was gewoon onwerkbaar zo slecht (en ik ben niet de enige met die ervaring). Tel daarbij inderdaad ook de opstarttijd (hier een AMD E350 en SSD dus volgens mij juist veel CPU gebruik tijdens opstarten) van 30 sec.
Goed, JRiver kost 50$. Maar, geen codecs meer (LAV en MadVR zitten ingebouwd). WASAPI bitperfectie. Interne volume regeling die gewoon werkt. Opstarten is 2 seconden. Frustratie 0.
Wat is beter aan MP: Skin keuze, meer te tweaken, library werkt wat beter (dat is meer MPTVSeries dan MP). Het TV verhaal kan ik niks over zeggen, heb ik nooit gebruikt.
Dus jammer, MP gebruikt sinds versie 0.2 oid maar voorlopig doe ik ff niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe gaat dat met jRiver en de weergave van Full HD 3D materiaal, is dat ook te realiseren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Sorry ook geen ervaring mee in beide mediacenters. Zo te zien niet uit de doos nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan stop ik daar ook maar geen tijd in ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Lekker dan. Ik heb nu de zaak geupgrade van 1.4 naar 1.5 maar de TV doet helemaal niks meer.

EDIT - na het starten van een recording, werkt Live-TV opeens weer. Ook na een herstart. Beetje raar dit, hoop dat dit eenmalig was.

Overigens gaat bij mij het herstarten van Windows nog steeds traag. Ik merk geen verbetering. Blijft telkens bijna halve minuut hangen op "Afsluiten".

[ Voor 61% gewijzigd door psy op 08-10-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 13:51
Situatie: Windows 7 64 bit, MP 1.5, 2 X Anysee E30

Sinds een aantal dagen ben ik aan het expirimenteren met bovenstaande opstelling. Handleiding gevolgd voor het gebruik van de ACamd_0620 plugin om gecodeerde zenders te kunnen kijken. Mapje "anysee BDA Digital Capturer0" werd zonder problemen aangemaakt. Aangezien ik deze plugin ook gebruikte icm met DVBLogic kon ik die settings uit de plugin map gebruiken.
Op dat moment ook gelijk met de hand mapje anysee BDA Digital Capturer1 aangemaakt voor mijn 2e Anysee tuner en daar ook de alles ingezet van mijn DCBLogic installatie. Die dag had ik ook getest met een opname en daarnaast het kijken van gecodeerde zenders en dat zag er goed uit --> het werkte.
Gisteren mijn EPG gefixed en geëxpirimenteerd met het verhogen van de settting:

This Card can decode ... channels simultaneously

Om gebruik te maken van de mogelijkheid om meerdere kanalen uit dezelfde MUX (transponder) aan te kunnen spreken binnen 1 kaart. Dit leek niet te werken aangezien ik vrijwel meteen meldingen kreeg dat de zender gedecodeerd was. Alles weer op 1 gezet maar toen viel me op dat ik niet meer 2 gecodeerde zenders aan kon (1 kijken, 1 opnemen). Het opnemen gaat goed maar tv-zender die ik probeer te kijken geeft een zwart beeld. Toen de log-file bekeken van de 2e Anysee tuner in plugin mapje "anysee BDA Digital Capturer1". Daar zag ik dat de laatste update van die logfile een paar dagen oud was. Dus geen nieuwe entries van vandaag. Ik heb de map weggegooid (natuurlijk altijd hierna tv-server service stoppen/starten) en opnieuw dezelfde acties uitgevoerd om de map automatisch aan te laten maken. Dit gebeurt nu niet meer. Ik blijf alleen mapje "anysee BDA Digital Capturer0" houden.

Iemand een idee om de 2e Anysee aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik heb wat gekke problemen met een 2x16 VFD LCD dat ik wil gaan gebruiken.

Wat ik namelijk wil is dat op de eerste lijn menu staat waar ik ben, en op de tweede lijn hetgeen wat ik selecteer.
In het HOME menu werkt dat voortreffelijk, evenals bv moving pictures ed.
Echter bij MUSIC, krijg ik enkel "music/shares" te zien en dat blijft ook zo staan.
Erg onhandig om zo door je muziekcollectie te scrollen.

Kennelijk werkt daar de "#currentmodule" niet helemaal lekker.
Iemand suggesties?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt die ook goed? Moet hem vanavond is bekijken :) Gebruik de Titan skin, zijn hier skins voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Netflix API only supports US/CA accounts.

With other accounts you will get mixed or no functionality."

Edit: het gaat dus om een update van deze; hardware-lover in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"

Ik verwacht er nog steeds niets van maar laat me graag (positief) verrassen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 23-10-2013 16:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een aantal van jullie draait volgens mij ook Argus tv-server in combinatie met Mediaportal als cliënt. Ik heb daar twee vragen over.

- Hebben jullie de Mediaportal tv-server uitgeschakeld of geheel verwijderd? Ik heb geprobeerd deze alleen maar uit te schakelen maar Mediaportal zelf deed daar soms moeilijk over.
- Hoe ga je om met in en uit standby gaan bij door Argus tv ingestelde opnames? Bij de tv-server van MP ging dat met powerscheduler maar dat gaat zonder tv-server niet meer helemaal goed in mijn geval.

ps.
De keuze voor Argus tv is overigens mede ingegeven door mijn HDHomerun tuners. Mediaportal heeft meer moeite met het vinden van alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik Argus TV server inderdaad met MePo client.

Ik heb de tvclient.dll verwijderd, volgens mij staat er iets in een argus handleiding ergens dat het zo moet.

Verder hoef je qua standby voor argus niets in te stellen heb ik begrepen, heb ik dus ook niet gedaan en het gaat altijd geod bij mij.
D-e-n schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:35:
Een aantal van jullie draait volgens mij ook Argus tv-server in combinatie met Mediaportal als cliënt. Ik heb daar twee vragen over.

- Hebben jullie de Mediaportal tv-server uitgeschakeld of geheel verwijderd? Ik heb geprobeerd deze alleen maar uit te schakelen maar Mediaportal zelf deed daar soms moeilijk over.
- Hoe ga je om met in en uit standby gaan bij door Argus tv ingestelde opnames? Bij de tv-server van MP ging dat met powerscheduler maar dat gaat zonder tv-server niet meer helemaal goed in mijn geval.

ps.
De keuze voor Argus tv is overigens mede ingegeven door mijn HDHomerun tuners. Mediaportal heeft meer moeite met het vinden van alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Ik zit met het volgende, irritante probleem:

Alle videos worden gepauzeerd gestart. Ik weet dat het ergens een optie was maar ik ben vergeten waar, ik kan het ook niet vinden op de website / forum en ben ook al vele instellingen afgegaan <_< Weet iemand het toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Bedankt! Ik gok dat dat het is (niet thuis om te testen). Damn ik ben alle video plug-ins afgelopen en normale instellingen, vond het al raar dat het bij alle video's gebeurde.

Ik zag dat er ook al plug-ins verschijnen voor MP2, ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand zo te vertellen of het vanuit het MediaPortal hoofdmenu mogelijk is (bij voorkeur vanuit StreamedMP), om een programma op te starten middels een of andere addon?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, met MultiShortCut bv, maar weet niet zeker of die nog werkt in de nieuwste MP;

http://forum.team-mediapo...-plugin.75305/#post552910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 21-05 15:52
MediaPortal 1.6.0 Pre Release ready!

http://www.team-mediaport...l-1-6-0-pre-release-ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik kan niet vinden waar deze gebruiker het menu "Het nieuws - lezen" toch vandaan haalt; iemand enig idee?
http://youtu.be/lRC3gx9QAlQ?t=4m46s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:05:
Ik kan niet vinden waar deze gebruiker het menu "Het nieuws - lezen" toch vandaan haalt; iemand enig idee?
http://youtu.be/lRC3gx9QAlQ?t=4m46s
Is dat niet deze; http://forum.team-mediapo...reader-17-05-2013.109475/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja dat klopt! Ik ben er gisteravond laat pas achter gekomen nadat ik een andere skin ging gebruiken (PureVisionHD). Het is inderdaad de RSS reader van Infoservice. De default RSS reader kreeg ik helemaal niet aan de praat, echter Infoservice wel, nadat ik Purevisio ging gebruiken. Ik heb inmiddels een beetje tabak van die Titan-skin (bv XML fouten bij Weather, en RSS reader), werkt toch niet helemaal vlekkeloos bij mij. Maar Purevision lijkt er nu meer op....tot nu toe heb ik wel alles daarmee aan de gang gekregen. t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die hele Titan skin kan mij eerlijk gezegd helemaal niet bekoren, is nooit een favoriet geweest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Purevision vind ik onrustig. Dat blauw en zwart van Titan is op zich wel mooi. Alleen dat homescreen met de plaatjes spreekt me niet zo aan. De backdropped mod heeft dat echter niet.

Ik zie dat Maya inmiddels ook op 1.5 zit. Die ga ik maar weer eens proberen. Die was, met backdrops, altijd simpel en mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 557483

Ik heb zo'n 4 of 5 jaar geleden een HTPC samengesteld obv info hier op Tweakers: een mooie kast met daarop MediaPortal icm een FireDTV voor Ziggo DVB-C. Twee schermen aangesloten, beiden op HDMI (monitor voor dagelijks gebruik, 720p beamer voor de gelegenheden). Geluid via optische kabel naar m'n versterker. Alles draait prima; half van de tijd gebruik ik 'm als PC; andere helft MediaPortal en dat eigenlijk alleen om TV te kijken (incl opnemen/pauzeren). Youtuben, mp3, films enzo doe ik vrijwel allemaal buiten MediaPortal om omdat ik dat gemakkelijker vind.

Het was destijds een flink gedoe om alles werkend te krijgen want ik ben werkelijk lang niet zo'm Tweaker als de meesten allemaal hier :) De duidelijke stap-voor-stap instructies hebben mij toen enorm geholpen. Toen het eenmaal draaide was ik erg blij en nadien heb ik er niks meer aan veranderd en de nieuwe ontwikkelingen ook niet bijgehouden.

Op zich ben ik wel tevreden, maar niet helemaal.
1. Ik zou graag content vanaf m'n Android tablet/phone naar MediaPortal willen 'sturen'. Dus dat ik op m'n telefoon in Youtube zeg 'laat zien op scherm HTPC'.
2. Ik zou érg graag MediaPortal vanaf m'n tablet/phone willen sturen, dus tablet/phone als afstandsbediening gebruiken.
3. Opstarten duurt écht lang. Eerst een volle minuut tot m'n PC draait en dan nog een 20 seconden voordat MediaPortal draait. Vooral het opstarten van de tvservice duurt eeuwig.
4. Tijdens een avondje tv loopt hij altijd wel 1 keer vast, dus zeg maar 1 x per 3 uur. Beeld blijft staan, geluid loopt door. En dan is er niks meer aan te doen behalve resetten...
5. Ik zou het leuk vinden om content vanaf de HTPC te kunnen streamen naar mijn telefoon of tablet. Dan doel ik niet op TV maar op films/mp3 die op die PC staat.

Kunnen jullie mij adviseren of/hoe ik bovenstaande zaken kan realiseren? Alle suggesties zijn welkom, van 're-install' tot nieuwe hardware...

Onderstaand de shoppinglist van destijds
  • Antec NeoPower 500W | NEO HE500EC
  • Kingston 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2) | KVR800D2N5K2/2G
  • Scythe Ninja Mini Heatpipe for all Intel P4 & AMD K8 - AM2
  • Western digital Caviar Green WD10EACS 1Tb 16Mb | WD10EACS
  • AMD Athlon X2 4850E 2.5Ghz Boxed 45W | ADH4850DOBOX
  • Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H | GA-MA78GPM-DS2H
  • Silverstone Desktop Lascala Series LC17S Silver Alu Front Panel Without PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Hmm sommige dingen had je gewoon kunnen Googlen/MP site, maar:

1. http://www.team-mediaport...t-output/mp-upnp-renderer
2. http://forum.team-mediapo...oid-remote-control.96654/
3. Hardware is niet mijn sterkste kant, maar een SSD zal veel verlichting brengen. Maar ik geloof dat je systeem wel aan de oudere kant is. Wellicht standby / hibernate gebruiken?
4. Iets te vaag omschreven, maar: draai je laatste versie? En kijk je log-bestanden van MP eens na. (http://wiki.team-mediaportal.com/Forum/How_to_post_logs )
5. Zie punt 2. Dat kan Ampdroid voor je doen.

Dat zou je een goede start moeten geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

D-e-n schreef op zondag 24 november 2013 @ 01:40:
Purevision vind ik onrustig. Dat blauw en zwart van Titan is op zich wel mooi. Alleen dat homescreen met de plaatjes spreekt me niet zo aan. De backdropped mod heeft dat echter niet.

Ik zie dat Maya inmiddels ook op 1.5 zit. Die ga ik maar weer eens proberen. Die was, met backdrops, altijd simpel en mooi.
Eerst wilde ik een vergelijkbare look als Mediacenter, Maja komt daar heel dicht bij in de buurt. Zeer overzichtelijk, vrijwel gelijke lettertypes, erg rustige look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:07:
[...]

Eerst wilde ik een vergelijkbare look als Mediacenter, Maja komt daar heel dicht bij in de buurt. Zeer overzichtelijk, vrijwel gelijke lettertypes, erg rustige look.
Purevision komt ook erg slordig op mij over, hier gaat de vrouw absoluut niet mee akkoord. Maya is inderdaad mooi, maar de default titan, das voor mij absoluut prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
psy schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:07:
[...]
Het is niet zo dat ik een kloon van Mediacenter zoek. Ik pas bijvoorbeeld erg graag backdrops toe en dat kan bij Maya. Maar eenvoud is belangrijk.

Wat ik bijvoorbeeld ook erg mooi vind is de grijswitte look van Oneportal maar mijn ervaring met vergelijkbare skins bij XBMC is dat al die tiles meestal nog moeilijk instelbaar zijn.

http://www.team-mediaport...ions/widescreen/oneportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eypo schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:00:
Hmm sommige dingen had je gewoon kunnen Googlen/MP site, maar:

1. http://www.team-mediaport...t-output/mp-upnp-renderer
2. http://forum.team-mediapo...oid-remote-control.96654/
3. Hardware is niet mijn sterkste kant, maar een SSD zal veel verlichting brengen. Maar ik geloof dat je systeem wel aan de oudere kant is. Wellicht standby / hibernate gebruiken?
4. Iets te vaag omschreven, maar: draai je laatste versie? En kijk je log-bestanden van MP eens na. (http://wiki.team-mediaportal.com/Forum/How_to_post_logs )
5. Zie punt 2. Dat kan Ampdroid voor je doen.

Dat zou je een goede start moeten geven :)
Dank voor je reactie, hiermee ga ik aan de slag. Hopelijk kan iemand mij nog vwb de hardware adviseren. Dan ga ik nieuwe spullen kopen en daarmee een heel schone installatie proberen (op Windows 7), inclusief de add-ons die je noemt. Met wat geluk is dan m'n punt (4) vanzelf opgelost maar zo niet, dan meld ik mij hier wel weer.

PS; echt véél dank voor je reactie. Je hebt gelijk dat alles is te googlen maar dan moet je wel weten waarop je moet zoeken + de resultaten kunnen 'inschatten'. Als ik google krijg ik vaak zoveel troep dat ik door de bomen het bos niet zie, laat staan te weten of het 'echt goed vanuit gebruikers' is of vooral reclame. Dus vandaar dank voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@henkwim

opstarten Mediaportal duurde bij mij ook altijd lang (tot ~40s) op een relatief oud platform (Intel E7400). Ik had wel een SSD dus vond het toch vreemd. Echter na een volledige herinstall Windows en Mediaportal (dit keer zonder eerst Shark codecs te installeren wat ik voorheen wel deed), gaat het opstarten veel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een verschil! Ik heb een SSD gekocht, Win7 schoon geinstalleerd, FireDTV, MediaPortal. Start een stuk sneller op nu, erg fijn. En nog geen enkele vastloper gehad dus dat lijkt nu ook opgelost.

Alleen de EPG werkt nog niet, onbegrijpelijk. Iemand die mij kan helpen met de instellingen voor Ziggo? Ik heb in MediaPortal-TV Server Configuration bij de TV-kaart aangevinkt " Allow this card to be used for EPG grabbing". Verder bij 'DVB EPG' alles aangevinkt behalve 'EPG grabbing while timeshifting'. En bij 'TV EPG Grabber' alle kanalen aangevinkt en als talen NL en EN.

Daarmee zou het moeten werken, zou je denken....Maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 557483 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:23:
Wat een verschil! Ik heb een SSD gekocht, Win7 schoon geinstalleerd, FireDTV, MediaPortal. Start een stuk sneller op nu, erg fijn. En nog geen enkele vastloper gehad dus dat lijkt nu ook opgelost.

Alleen de EPG werkt nog niet, onbegrijpelijk. Iemand die mij kan helpen met de instellingen voor Ziggo? Ik heb in MediaPortal-TV Server Configuration bij de TV-kaart aangevinkt " Allow this card to be used for EPG grabbing". Verder bij 'DVB EPG' alles aangevinkt behalve 'EPG grabbing while timeshifting'. En bij 'TV EPG Grabber' alle kanalen aangevinkt en als talen NL en EN.

Daarmee zou het moeten werken, zou je denken....Maar niet dus.
Heb je al is geprobeerd om de DB een reset te geven, dat heeft het bij mij wel is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Goed, weer een kleine update. Laatst weer iets nieuws geprobeerd, voorheen keek ik wel eens (nouja, misschien twee keer gedaan :) ) TV via de laptop, maar toen gebruikte ik nog de software van DVBLogic als tv-server wat uitstekend werkte. Ook via wi-fi, een oud accesspoint met nog 802.11g, en een nieuwere met 802.11n. Via beide accesspoints kon ik moeiteloos en zonder hickups TV kijken in Mediacenter.

Maar je voelt hem al aankomen, met Mediaportal ging dit met de standaard instellingen helemaal fout. Bedraad via UTP is er niets aan de hand, maar via Wifi begint het goed, maar slechts na enkele ogenblikken begon ik beeldfouten te zien, het was niet kijkbaar.

Omdat ik Mediaportal inmiddels wel ken als über-tweakbaar dacht ik, hier moet toch een setting voor zijn ben ik gaan Googlen.
Ik probeerde eerst een standaard setting te wijzigen
MP don't drop packets

Dit hiep iets, maar lang niet voldoende.
Het blijkt te liggen aan een niet correct functionerende RSTP stream als dit over wifi gaat, want dan krijg je packets die verloren gaan. Dit is echter te wijzigen naar een UNC setting. Echter....hiervoor moet je de Mediaportal Configuratie snelkoppeling wel starten met de optie "/debugoptions".
Daarna krijg je een nieuw submenu bij TV, "Debug Options" (het ontgaat me wat dit met debuggen te maken heeft ;) ).
Vink "Multi seat setup: use UNC paths aan", en vul de juiste paden in naar de Recording map en de Timeshift map, op de TV server, zonder aanhalingstekens zoals hieronder.

MP no rstp

Meer info op http://forum.team-mediapo...de-test-plz.36735/page-28

Misschien heeft iemand er ooit nog iets aan, ik ben er toch weer een paar uur mee zoet geweest en post het dus ook maar even :>

Nog een klein dingetje wat ik niet gewijzigd krijg, bij de TV opnames krijg ik alleen een leeg mapje te zien als er meer dan 1 opname van een bepaald programma is. Dit ziet wat simpel en onoverzichtelijk uit, vroeger had ik in Mediacenter altijd ook een thumbnail staan in zo'n "hoofd-directory". Pas als je doorklikt zie je de thubnails van de afzonderlijke opnames staan, maar ik wil ook zo'n thumbnail in de hoofd-dir. Ik ben bang dat dat dit niet kan, heb er in ieder geval niets voor kunnen vinden. Wie oh wie heeft een tip? Want voor de kids is het toch een beetje verwarrend, je bent nu verplicht om echt te lezen wat in de map zit, en eerst konden ze dit in één oogopslag zien (ah daar zijn de Dora afleveringen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:27:
[...]
Heb je al is geprobeerd om de DB een reset te geven, dat heeft het bij mij wel is opgelost.
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Voor de mensen met MayaHD, hoe hebben julie de submenu's erin gekregen, ik krijg dit niet voor elkaar. Alleen de hoofdmenu's werken maar zodra ik een submenu erin wil hebben krijg ik niets meer te zien (dan ook weer geen hoofdmenu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Om onduidelijke redenen stopte MP 1.3.0 er mee bij mij, dus heb ik maar meteen 1.5.0 geinstalleerd. Werkt allemaal prima, alleen wordt nu het browsen supersloom als MP op mijn 2e scherm aanstaat.

Bij 1.3.0 had ik nergens last van. Nu, bij 1.5.0, wordt browsen zo traag dat het bijna onmogelijk is. Zowel in Chrome als in IE. Terwijl de cpu load op dat moment nagenoeg 0 is. Wat kan er aan de hand zijn?

voor de duidelijkheid, ik ben dus op mijn primaire scherm aan het browsen terwijl MP op het secundaire scherm klaar staat voor als ik wat wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
psy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:08:
Misschien heeft iemand er ooit nog iets aan, ik ben er toch weer een paar uur mee zoet geweest en post het dus ook maar even :>
Een goede gedachte. Er kan altijd een moment komen dat je zulke info nodig hebt. En je bespaart iemand anders wellicht wat zoekwerk :)
Nog een klein dingetje wat ik niet gewijzigd krijg, bij de TV opnames krijg ik alleen een leeg mapje te zien als er meer dan 1 opname van een bepaald programma is. Dit ziet wat simpel en onoverzichtelijk uit, vroeger had ik in Mediacenter altijd ook een thumbnail staan in zo'n "hoofd-directory". Pas als je doorklikt zie je de thubnails van de afzonderlijke opnames staan, maar ik wil ook zo'n thumbnail in de hoofd-dir. Ik ben bang dat dat dit niet kan, heb er in ieder geval niets voor kunnen vinden. Wie oh wie heeft een tip? Want voor de kids is het toch een beetje verwarrend, je bent nu verplicht om echt te lezen wat in de map zit, en eerst konden ze dit in één oogopslag zien (ah daar zijn de Dora afleveringen :) )
Hoe bedoel je? Je wilt dat er een preview van de uitzending te zien is zodat je kids het niet hoeven te lezen? Als ik twee afleveringen Borgen opneem staat er gewoon Borgen.
psy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:09:
Voor de mensen met MayaHD, hoe hebben julie de submenu's erin gekregen, ik krijg dit niet voor elkaar. Alleen de hoofdmenu's werken maar zodra ik een submenu erin wil hebben krijg ik niets meer te zien (dan ook weer geen hoofdmenu)
Je gebruikt neem ik aan de Basic home editor in de configuratie instellingen (bij de plugins)? Die werkt bij mij in principe goed. Het enige waar je op moet letten dat je na een aanpassing van een menu de aanpassing even moet bevestigen. Zeg ik nu even uit het hoofd.

Ik heb zelf overigens ook een probleem. Tot voorheen had ik nooit problemen met het afspelen van DVD's maar sinds kort (versie 1.5 in elk geval) krijg ik het DVD-menu niet meer op mijn scherm. Met een beetje geluk krijg ik nog een zwart scherm wat ik kan onderbreken maar soms loopt MP ook gewoon vast. Een beetje jammer dat zoiets basic nu weigert.
Ik heb elke instelling in de tab "DVD" bij de configuratie al geprobeerd: wisselen van DVD-navigatie, andere codecs, DXVA aan/uit maar niks werkt. Ik kreeg in de log een foutmelding bij EVR.log maar EVR staat ingesteld en dat is volgens mij ook de bedoeling bij Windows 7 (32bits). Ook heb ik een andere skin geprobeerd. Welke instellingen hebben jullie bij DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb nog geen DVD's gebruikt eigenlijk...

Submenu's zijn werkend te krijgen door óók in submenu de hoofdmodule aan te geven. Staat niet heel duidelijk gedocumenteerd, maar dit is dus wel essntieel :)

Ja, er staat dan "Borgen" als tekst, maar ik wil een sceenie zien van zo'n aflevering in de bovenliggende verzamelmap. Nu krijg je alleen zo'n algemeen directory-afbeeldingkje te zien met daarbij de tekst "Borgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kun je wel je de instellingen voor DVD/Images zien? Ik wil wel weer eens weten wat de standaard is :)

Zou het ook bij tv werken als je zelf een folder.jpg in de map plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mp-config dvd1

mp-config dvd2

mp-config dvd3

mp-config dvd4

mp-config dvd5

mp-config dvd6
D-e-n schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:12:
Zou het ook bij tv werken als je zelf een folder.jpg in de map plaatst?
Nou helaas worden er geen mapjes aangemaakt bij de recordings. Mediaportal groupeert dat dus zelf aan de hand van de namen van de opnames, dus ik kan geen folder.jpg aanmaken, had hier zelf ook al eerder aan gedacht omdat Mediabrowser hier heel fijn mee omging. Geen metadata, hop een folder.jpg erin. Maar dat was ook alleen bij de normale video-mappen.

[ Voor 20% gewijzigd door psy op 13-12-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tnx. :) Zou je die onder codecs ook nog kunnen doen? Want daar gaat het volgens mij fout.

Edit:
Argus tv maakt wel mapjes dacht ik. Ik zal dit weekend even kijken hoe dat zit.

[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 13-12-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mp-config dvd codecs

Heb me nooit verdiept in Argus TV. Wat heeft dat als voordeel? Gebruik je dat in de plaats van Mediaportal TV-Server?

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 13-12-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De opname mogelijkheden (voor voor meervoudige opnamen) zijn wat groter, hoewel ik die niet echt gebruik. In het verleden was hij ook wat stabieler maar de huidige Mediaportal TV-server is ook goed stabiel volgens mij.

Ik gebruik hem nu omdat ik de tv-server op een andere pc heb staan, een media/fileserver die altijd aan staat. Via een app kan ik de tv-server (ook als de HTPC uit staat) dan ook met mijn telefoon benaderen. Live tv kijken is mij nog niet gelukt via die weg overigens

Als je hem op dezelfde pc hebt staan kun je Argus tv in plaats van de tv-server gebruiken. Je moet dan de tv-service uitschakelen, handmatig een plugin installeren en de regulier tv-client-dll hernoemen. Je kunt Argus ook zo installeren dat hij nog wel de MP TV-server gebruikt. Dan zijn die laatste stappen niet nodig.

http://www.argus-tv.com/f...fd706c73825ed4d041e2f3887
http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=69&t=4454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 17:29
Moet voor een vriend een mediaportal HTPC in elkaar zetten, in mijn eigen HTPC zitten twee floppy dtv kaarten, nu wil ik voor dit systeem de kaarten van digital devies gebruiken.
Ik kom er echter niet helemaal uit wat ik nu precies nodig heb voor twee tuners, kan iemand me hiermee op we helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

te weinig info

als je een alphacrypt gaat gebruiken, in ieder geval een twintuner plus zo'n CI kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Sorry, zal wat meer info geven.
De bedoeling is om zeg maar twee oude floppy dvb kaarten met alphacrypt te vervangen voor iets gelijkwaardigs voor ziggo ontvangst. Één kanaal kunnen kijken en één opnemen.
Ik kom er niet uit op de digital devices site. Begrijp ook niet goed waarom er enkele en dubbele ci modules zijn, info is een beetje karig.
Ik denk zelf deze maar weet het niet zeker http://shop.digital-devic.../62357162/Products/091019

[ Voor 24% gewijzigd door rene2002 op 06-01-2014 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Exact, zo'n combi volstaat, je kan daarmee een alphacrypt blijven gebruiken.
Hun aanbod is inderdaad heel erg onoverzichtelijk.
Je kan met één alphacrypt maximaal 4 kanalen decoderen, dus je hebt maar 1 ci module nodig. Ik kan me voorstellen dat dat met andere ci-kaarten niet kan, en je dus meer ci-modules nodig hebt, of bv een aparte voor dvb-s ofzo. Vandaar de optie op meerdere ci-modules.

overigens ga ik er vanuit he, ik gebruik zelf ook nog steeds floppydtv's. ik baseer me op informatie wat ik zelf gelezen heb. Ook op groeneknop forum is meer te vinden over deze digitaldevices combinaties.

[ Voor 20% gewijzigd door psy op 06-01-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
Bedank, ga nog even verder lezen maar ziet er naar uit dat ik die maar aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 21:03

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Eindelijk overgestapt naar Windows 8.1 en Mediacenter vaarwel gezegd en Media Portal 1.6 geinstalleerd. So far so good. Anysee instellen is even wennen maar uiteindelijk keurig aan de praat gekregen. Maar nu komt het, hij vindt niet alle kanalen maar slechts iets van 128 terwijl dit er meer dan 256 zouden moeten zijn.

Ik heb een tp scan gedaan en de regio op 9700NL (Groningen) gezet maar hij vindt er domweg niet meer. Enig idee wat ik vergeten ben?

[UPDATE]

Hoewel er in de handleiding die ik elders op dit forum heb gevolgd wordt aangegeven dat je CNO van Anysee moet uitschakelen lijkt het erop dat je deze eerst even kanalen moet laten zoeken en een TP-scan met je regio instellingen moet laten doen. Hierna de tp scan in Media portal uitgevoerd en voila, alle zenders!

[ Voor 26% gewijzigd door juggle op 06-01-2014 21:36 . Reden: Opgelost ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juggle schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:09:
Eindelijk overgestapt naar Windows 8.1 en Mediacenter vaarwel gezegd en Media Portal 1.6 geinstalleerd. So far so good. Anysee instellen is even wennen maar uiteindelijk keurig aan de praat gekregen. Maar nu komt het, hij vindt niet alle kanalen maar slechts iets van 128 terwijl dit er meer dan 256 zouden moeten zijn.

Ik heb een tp scan gedaan en de regio op 9700NL (Groningen) gezet maar hij vindt er domweg niet meer. Enig idee wat ik vergeten ben?

[UPDATE]

Hoewel er in de handleiding die ik elders op dit forum heb gevolgd wordt aangegeven dat je CNO van Anysee moet uitschakelen lijkt het erop dat je deze eerst even kanalen moet laten zoeken en een TP-scan met je regio instellingen moet laten doen. Hierna de tp scan in Media portal uitgevoerd en voila, alle zenders!
dit stukje is altijd een uitdaging. MePo of Argus TV doen niet echt NIT scanning (hoewel Argus het wel kan, maar niet altijd even accuraat is). Je kunt dus zelf de tuning lijsten aanpassen (handmatig) of inderdaad zoals jij het hebt gedaan via de CNO.
Top dat je het zelf hebt uitgevogeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Voor de mensen die nog steeds de melding scrambled krijgen nadat ze mdapifilter.ax hebben geinstalleerd volgens de handleiding elders in dit forum.

Het kan zijn dat je nog even het volgende bestand moet aanpassen:

c:\..\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0\smartcard.conf

Hierin staat de volgende regel(s):

irdeto: [0608] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69

Je dient dan de irdeto te wijzigen naar het volgende:

irdeto: [0005] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Sa1 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:37:
[...]

dit stukje is altijd een uitdaging. MePo of Argus TV doen niet echt NIT scanning (hoewel Argus het wel kan, maar niet altijd even accuraat is). Je kunt dus zelf de tuning lijsten aanpassen (handmatig) of inderdaad zoals jij het hebt gedaan via de CNO.
Top dat je het zelf hebt uitgevogeld.
Je kan inderdaad wel fijn handmatig een kanaal er aan toevoegen bij Advanced, zo heb ik laatste NL2, NL3 HD weer teruggekregen. En de overige kanalen blijven gewoon intact.
Vind het wel jammer dat Mediaportal geen NIT kan scannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik heb alle kanalen die niet in mijn tv-abbo zitten verwijderd en zelf de HD kanalen op de juiste volgorde gezet. Tis even wat werk maar een kleine moeite gezien het vele gezap als je het niet doet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juggle schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:06:
Ik heb alle kanalen die niet in mijn tv-abbo zitten verwijderd en zelf de HD kanalen op de juiste volgorde gezet. Tis even wat werk maar een kleine moeite gezien het vele gezap als je het niet doet :-)
moet zeggen dat dat bij argus makkelijker gaat, daar kun je namelijk zelf de LCN invullen en dan 'sort by LCN' doen. Ned1 HD geef je dan LCN 1, Ned2 HD LCN 2 enz.. dan sort.. en klaar. Hoef je niet te slepen / klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Is Argus tv stabieler dan de tv server van Media Portal? Heb eigenlijk nooit overwogen om argus te installeren. Heb je ervaring met beide? Ik gebruik de laatste versie van de MP tv server en die werkt aardig. Heb alleen heel soms een een vastloper waardoor de tv server service niet herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juggle schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:39:
Is Argus tv stabieler dan de tv server van Media Portal? Heb eigenlijk nooit overwogen om argus te installeren. Heb je ervaring met beide? Ik gebruik de laatste versie van de MP tv server en die werkt aardig. Heb alleen heel soms een een vastloper waardoor de tv server service niet herstart.
Ik heb 2 anysee E30TC tuners, via TV server heb ik dat nooit goed aan de gang gekregen. Had altijd vreemde vastlopers, of weer meldingen dat hij de boel niet kon decoderen. Heel irritant.

Ben toen over gegaan op Argus TV (destijds heette het nog For the Record), dat werkte eigenlijk instant. Maakt ook keurig de juiste Mdapi mapjes aan, en je wordt ook geholpen als je problemen hebt met Mdapi :)

Bij versie 1.5 nog een keer gebruik proberen te maken van TV server (heeft namelijk een aantal voordelen, zoals: teletext, colored guides en mogelijkheid tot streaming via MPExtended / Wifiremote). Maar kreeg na 2 dagen toch weer klachten van de vrouw. Snel weer terug naar Argus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen die Argus TV gebruiken als backend? Zo ja, maken jullie dan ook gebruik van MePo 1.6 (of de 1.6 pre), en hebben jullie ook problemen wanneer jullie WiFiRemote geinstalleerd hebben (0.8 is net uitgekomen voor 1.6).

Ik kan namelijk wel tunen naar een TV zender, maar als ik wil zappen dan krijg ik een melding 'onbekende fout'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik gebruik geen Wifiremote (heb de standaard MediaCenter afstandbediening) Zorgt de Wifiremote voor de problemen met de Tv server of is de tv server van Argus gewoon een beter product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juggle schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:09:
Ik gebruik geen Wifiremote (heb de standaard MediaCenter afstandbediening) Zorgt de Wifiremote voor de problemen met de Tv server of is de tv server van Argus gewoon een beter product?
Ik ook, maar je hebt mooie apps op je telefoon, via wifiremote kun je dan je mediacenter bedienen. Werkt er goed, als het werkt :D

Wifiremote werkt goed met de tv server van mepo zelf, met argus tv zijn er nu problemen, ben met de ontwikkelaar bezig om te kijken of we het kunnen vinden war het mis gaat. maar als iemand anders het zou kunnen testen om uit te sluiten dat het niet alleen bij mij zit, zou dat mooi zijn.

persoonlijk vind ik argus tv beter werken dan tv server, omdat het a. stabiel is, b. geen extra shit heeft met standby gaan, en c. geavanceerdere opnamefuncites (incl webschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, de devver weet waar het probleem zit, verwacht met een uurtje de oplossing klaar te hebben. :)

edit:

Mooi, 't werkt inderdaad nu!

[ Voor 17% gewijzigd door Sa1 op 09-01-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 15:16

Mystikal

It never hurts to help!

..

[ Voor 98% gewijzigd door Mystikal op 10-01-2014 16:49 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik heb de laatste tijd problemen met het updaten van de tv gids. Veel zenders staan op geen informatie beschikbaar. Iemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573401

de XML-files die je in MediaPortal TV-Server Configuration moet scannen om zenders te krijgen stonden in het verleden overal ter download. Krijg het nu nergens gevonden.

In die bestanden stond een hele riedel van frequenties op deze manier:

<DVBCTuning>
<Frequency>420000</Frequency>
<ModulationType>Mod64Qam</ModulationType>
<SymbolRate>6875</SymbolRate>
</DVBCTuning>

Weet iemand of er zo'n bestandje voor glasvezel in omloop is (Onsbrabantnet in mijn geval)?

Ik heb wel een zenderoverzicht gevonden op http://www.onsbrabantnet....ve-televisie-zenderlijst/ maar hoe moet ik dat vertalen naar zo'n bestandje? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:48

Sherlock

No Shit

Ik heb de laatste tijd wat last van hd-films en series die niet goed afspelen, het stottert en het beeld wordt nogal pixelachtig. Voorbeeldje van Google:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-G0SwHjlirDo/UegFXV3oUiI/AAAAAAAAAUM/VH9hlwjd9N8/s1600/P1050320.JPG

Ik vermoed dat het aan de, intussen wat gedateerde, hardware ligt. Processor is een Core2Duo E7400 met een Geforce 9400 videokaart.

Zou een nieuwe videokaart het probleem al kunnen verhelpen, of moet ik het bij de processor zoeken?

ter info; ik gebruik overal de LAV filters voor.

edit: typfout, E7400 stond eerst E8400

[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 20-01-2014 20:55 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 9400 zou meer dan snel genoeg moeten zijn en dat geldt ook voor je 8400. Je hebt niet toevallig Windows Aero uitstaan mocht je met Windows 7 werken en je hebt de instellingen van LAV ook als goed gezet voor nVidia?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zat meer richting de 8xxx en 9xxx serie van nVidia te denken die weleens kapot gaan, vanwege de produktiefout(en) die zijn gemaakt dus mijn vraag is : Heb je dit ook bij alle andere filmpjes of alleen enkele ?!

* nero355 heeft een nVidia 730i/9300GS mobo gehad die ook stuk is gegaan en zelfs met bakken niet te reviven was :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nee, ik heb het slechts bij enkele films. Zelfs zo apart dat ik van één serie aflevering 12 in full hd van releasegroep X prima af kon spelen, en aflevering 13 van dezelfde groep met dezelfde codecs ging niet goed. Ik heb nu die 'foute' afleveringen verwijderd, dus kan even niet meer testen.
Zag wel dat mijn thema niet meer een standaard Aero thema was, dus dat heb ik wel weer teruggezet.
Bedankt voor de suggesties en hulp!

En ik zie dat ik een typfout gemaakt heb met de processor; het is een E7400 ipv een E8400.

En @ hieronder; dat is inderdaad mijn moederbord (ook)

[ Voor 14% gewijzigd door Sherlock op 20-01-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ha die gebruik ik ook :)
E7400 op een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (dat is dus ook een geforce 9400)

Die e7400 loopt trouwens makkelijk op 3.3 Ghz....hoger lukt ook nog wel maar dn moet je voltage gaan verhogen en dan wordt koeling wat lastiger in een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Heb je hardwareversnelling aanstaan? Ik dacht dat ik van het probleem af was, maar het is er weer...
MediaInfo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L3.1
Format settings, CABAC                   : No
Format settings, ReFrames                : 2 frames
Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                                 : 43mn 28s
Bit rate                                 : 4 170 Kbps
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 23.976 fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.189
Stream size                              : 1.27 GiB (90%)
Language                                 : English
Default                                  : Yes
Forced                                   : No
Color primaries                          : BT.709
Transfer characteristics                 : BT.709
Matrix coefficients                      : BT.709

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee:

LAV geen HW acc

Heb ik trouwens verder niet bewust uitgezet.

Ter aanvulling...ik heb alleen vroeger geëxperimenteerd met DXVA, maar dit leverde zoveel problemen op (bv geen ondertiteling mogelijk) dat ik het op een gegeven moment wel altijd bewust uitzette na een nieuwe installatie (nog met de Shark codecs). Vond het echt geen meerwaarde hebben omdat de E7400 al snel genoeg is om alles met puur cpu te decoderen.

Stuur me anders een DM met een linkje naar je bestand (nzb of bestandsnaam ofzo) wat je niet goed kan afspelen dan kan ik ook eens proberen, aangezien we exact dezelfde config hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door psy op 20-01-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Bedankt, ga ik morgen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor nVidia moet bij Lav Cuda gekozen worden. Als een ION330 in staat is om goed met MePo te draaien, dan zou dit met de hierboven beschreven config ook prima moeten kunnen lukken. Natuurlijk alleen indien hardwareversnelling ook actief staat, anders wordt het een drama.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573401

Weet iemand hoe het mogelijk is alle zender uit MP TV-Server te knikkeren (i.v.m. verwisselen provider en restart)? Of is dit alleen mogelijk met een verse herinstallatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:34
via media portal settings menu.
Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste