Goed, weer een kleine update. Laatst weer iets nieuws geprobeerd, voorheen keek ik wel eens (nouja, misschien twee keer gedaan

) TV via de laptop, maar toen gebruikte ik nog de software van DVBLogic als tv-server wat uitstekend werkte. Ook via wi-fi, een oud accesspoint met nog 802.11g, en een nieuwere met 802.11n. Via beide accesspoints kon ik moeiteloos en zonder hickups TV kijken in Mediacenter.
Maar je voelt hem al aankomen, met Mediaportal ging dit met de standaard instellingen helemaal fout. Bedraad via UTP is er niets aan de hand, maar via Wifi begint het goed, maar slechts na enkele ogenblikken begon ik beeldfouten te zien, het was niet kijkbaar.
Omdat ik Mediaportal inmiddels wel ken als über-tweakbaar dacht ik, hier moet toch een setting voor zijn ben ik gaan Googlen.
Ik probeerde eerst een standaard setting te wijzigen
Dit hiep iets, maar lang niet voldoende.
Het blijkt te liggen aan een niet correct functionerende RSTP stream als dit over wifi gaat, want dan krijg je packets die verloren gaan. Dit is echter te wijzigen naar een UNC setting. Echter....hiervoor moet je de Mediaportal Configuratie snelkoppeling wel starten met de optie "/debugoptions".
Daarna krijg je een nieuw submenu bij TV, "Debug Options" (het ontgaat me wat dit met debuggen te maken heeft

).
Vink "Multi seat setup: use UNC paths aan", en vul de juiste paden in naar de Recording map en de Timeshift map, op de TV server, zonder aanhalingstekens zoals hieronder.
Meer info op
http://forum.team-mediapo...de-test-plz.36735/page-28
Misschien heeft iemand er ooit nog iets aan, ik ben er toch weer een paar uur mee zoet geweest en post het dus ook maar even
Nog een klein dingetje wat ik niet gewijzigd krijg, bij de TV opnames krijg ik alleen een leeg mapje te zien als er meer dan 1 opname van een bepaald programma is. Dit ziet wat simpel en onoverzichtelijk uit, vroeger had ik in Mediacenter altijd ook een thumbnail staan in zo'n "hoofd-directory". Pas als je doorklikt zie je de thubnails van de afzonderlijke opnames staan, maar ik wil ook zo'n thumbnail in de hoofd-dir. Ik ben bang dat dat dit niet kan, heb er in ieder geval niets voor kunnen vinden. Wie oh wie heeft een tip? Want voor de kids is het toch een beetje verwarrend, je bent nu verplicht om echt te lezen wat in de map zit, en eerst konden ze dit in één oogopslag zien (ah daar zijn de Dora afleveringen

)
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)