KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
giant2000 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:11:
[...]

Hier wel, zowel op iTV (4 kanalen) als Digitenne (2 kanalen)
Zit jij bij kpn zelf of ook ook bij tweak?
Ik denk dat de providers die gebruik maken van het kpn netwerk niet mee mogen doen met "gratis eredivisie live weekend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229491

Thijs1 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:11:
Snelheid Motorola 1960

Middag allemaal

Gisteren was ik bij mijn vader die heeft ook een Motorola 1960 maar dan via KPN ADSL mij viel op bij het zappen dat deze ontvanger zonder laatste update beduidend sneller is dan mijn Motorola via de KPN glasvezel !

Dat is toch vreemd eigenlijk je zou toch zeggen dat mijn glasverbinding veel sneller is op de ontvanger dan zijn ADSL.

Aan de apparatuur kan het volgens mij niet liggen al heb ik wel een 50 inch Plasma en hij een 40 inch TFT,volgens mij is dat niet de reden dat er een verschil is.

Enig verschil wat misschien van belang zou kunnen zijn is dat hij een beperkt zenderaanbod heeft dus 36 zenders en ik heb het complete pakket,verder zou ik het eigenlijk niet weten waar dat verschil vandaan zou kunnen komen.

Afijn dat viel mij dus op en dacht misschien iets voor het forum.

vriendelijke groeten
Misschien komt het omdat via koper een update is verspreid die via glas nog moet komen?
Hierin zitten o.a. snelheidsverbeteringen
Zo lees ik althans in dit topic...
Vergelijk de firmware versies eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Anoniem: 229491 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:54:
[...]

Misschien komt het omdat via koper een update is verspreid die via glas nog moet komen?
Hierin zitten o.a. snelheidsverbeteringen
Zo lees ik althans in dit topic...
Vergelijk de firmware versies eens.
Goedenavond

Ja ook dat heb ik nagekeken zowel ik als mijn vader hebben de zelfde SW versie 1.139 dus beide nog geen update gehad.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
goldvinger schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:19:
[...]

Zit jij bij kpn zelf of ook ook bij tweak?
Ik denk dat de providers die gebruik maken van het kpn netwerk niet mee mogen doen met "gratis eredivisie live weekend"
KPN.

Het viel mij trouwens op dat de samenvattingen van Studio Sport een veel en veel mooier beeld hebben.
Wellicht draait EDL niet via nieuwste decoder (ingevoerd op Ned. 2 en Eurosport tijdens de Winterspelen en inmiddels uitgebreid tot de populairste kanalen)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:04
Anoniem: 319232 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:46:
[...]

Jij hebt toch glasvezel op itv forum staat uitdrukkelijk alleen koper.

via menu knop, instellingen, picode en groene knop zie je een overzicht

.... rel1-139 voor de nu gebruikte software
Bij mij SW rel2-72 en UI rel2-37. Of bedoel je met nu gebruikte software, de software voor glasvezel op dit moment?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik heb regelmatig met interactieve tv glitches. Dus dat het beeld stil blijft staan en het geluid door gaat. Een aantal dagen terug was het heel extreem, toen was het om de zoveel seconden dat het beeld even stil bleef staan. Gister ook tv gekeken, maar toen was het lang niet zo erg. In het begin een paar glitches, maar later kreeg ik zelfs "zender niet beschikbaar".

Waar ligt dit probleem. Want ik heb me ontvanger dus wel via zo'n netwerk via stopcontact ding aangesloten. Maar ik gebruikte dit destijds om mijn nas op het netwerk aan te sluiten en dit ging best goed. Ik vraag me nu dus beetje af of dit komt door de kpn adsl verbinding of doordat het netwerk via stopcontact ding gewoon geen stabiele verbinding heeft. Hebben mensen hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Bij ons ook haperingen. Beeld staat stil, geluid gaat door. Dit komt voor bij zowel live kijken als bij opnamen. Onze ITV-box hangt direct aan de router. Dat is dus ook geen garantie voor succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 14:26
Hier helemaal geen last :). Behalve op de RTL zenders, maar daar hoor ik 'ze' bij andere aanbieders ook over klagen.

Wel heb ik het hier over glas .Ik weet niet welke stopcontact adapters je gebruikt, maar KPN installeert hier standaard 200av adapters van Devolo bij mensen die geen UTP naar hun tv willen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Op het KPN forum worden ook meldingen gedaan van "zender tijdelijk niet beschikbaar" sinds de nieuwe software en zijn sommigen (zonder melding hiervan) teruggezet naar de oude software.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Tijdelijk geen verdere uitrol van de update (itv KPN forum)

--------------

Op het moment staat de verdere uitrol nog "on hold". Bij de 1e uitrol zijn bij enkele klanten problemen geconstateerd waardoor de installatie van de nieuwe software niet afgerond kon worden.

De tuners van deze klanten zijn omgewisseld en deze worden samen met de leverancier onderzocht.

Gezien de aard van de problemen met deze klanten (het niet kunnen installeren van de software waardoor uiteindelijk dus ook geen tv gekeken kan worden) is er voor gekozen eerst duidelijk te krijgen waarom deze klanten problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
@Spaceone: Sodeju, lekker getest dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 24-08-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eredivisie Live HD (itv KPN forum)

.......................

Voorlopig komt Eredivisie Live HD nog niet bij KPN. HD voor de eredivisie staat wel op de planning maar komt dus voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@spaceone: thanks voor de mededeling.

Kan een update bij KPN ooit eens wél goed gaan? Nog langer met een bagger reactiesnelheid zitten is niet grappig :|

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
@eymey Ja idd, het zijn die devolo 200 adapters. Ik heb de firmware van die dingen eens geupdate. Ik heb nu ook een lange utp kabel hier liggen. Dus als ik nog een keer problemen krijg, dan probeer ik die utp kabel eens.

Lekker handig met die update. Ik heb hem nog niet, maar ik was wel benieuwd. Schijnbaar zouden die menu's ook sneller werken, dan leek me wel prettig, want dit is echt onwerkbaar zo.

Volgens mij is het zappen nu bij mij al iets sneller. Misschien dat het een update in het netwerk is ?

Anyway, ik vraag me altijd met die dingen af van, hoe moeilijk kan het zijn. Die boxen worden al jaren gebruikt, dan kunnen ze toch wel fatsoenlijke software schrijven, die een fatsoenlijke startup tijd heeft. Maar blijkbaar niet.

Ivootje heeft dus blijkbaar ook problemen, terwijl het direct aan de modem hangt. Handig. Het lijkt ook sommige momenten veel erger te zijn dan andere momenten. Gisteravond rond 6 uur heel erg, en tegen 10 uur begon het dan wel weer redelijk te werken...

We wachten het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de devolo 200 gebruikt wat voor kleur heeft het middelste lampje/led op de devolo?
groen = goed
oranje = matig
rood = slecht

Bij oranje kun al storingen in het beeld krijgen. Je kunt als het mogelijk is tijdelijk de ontvanger met een kabel aan te sluiten en te kijken of het probleem weg is.

Wat is de snelheid van je modem? is te vinden op de service pagina van het modem meestal op 192.168.2.254. De inhoud van de pagina waar de snelheid staat even hier plaatsen als het mogelijk is

Kun je tegelijk opnemen en kijken zonder problemen?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 24-08-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Kijk, dat zijn tips waar ik wat aan heb. Ja, alle lampjes zijn groen op het devolo kastje. Ik heb ook net de firmware van die dingen geupdate, en het lijkt nu goed te werken. Maar of dat nu echt wat zegt, ik moet het misschien een tijdje aankijken. Ik heb die devolo kastjes trouwens niet van kpn, ik heb ze in het verleden eens gekocht om me media speler op het netwerk aan te sluiten.

De modem informatie staat hier: http://pastebin.com/raw.php?i=g7Qvbq3K
Wat mijn opviel was de signaal verzwakking van 47 dbm, terwijl ik 2600m van de centrale zou moeten zitten. Maar op zich is mijn internet verbinding wel stabiel.

Ik kan wel opnemen en kijken ja. Op dezelfde zender bedoel je dan, neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:42

Totaalgeflipt

De enige echte

Die kleuren zeggen toch vrij weinig. Heb al vaak zat groene lampjes gezien, maar toch een slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee niet op dezelfde zender maar verschillende zenders. Zou namelijk nog meer net kunnen 3 Mb per stream dus er blijft nog maar 2 Mb over voor internet. Van dezelfde zender opnemen en kijken tegelijk telt maar als 1 stream.

Ik ben zelf glasvezel gebruiker maar andere gebruikers hebben wel wat meer kennis van modems of er in het overzicht groter afwijkingen zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 24-08-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Nee, dat gaat niet. Dan vraagt hij of de opname onderbroken moet worden, als je naar andere zender probeert te zappen.

3 mbit per stream maar ? Ik dacht dat ze 4 mbit gebruikten. Dan zit het qua bandbreedte niet ver van digitenne af, die had toch 2.5 mbit per stream ?

[ Voor 39% gewijzigd door wkleunen op 24-08-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
wkleunen schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:46:
Kijk, dat zijn tips waar ik wat aan heb. Ja, alle lampjes zijn groen op het devolo kastje. Ik heb ook net de firmware van die dingen geupdate, en het lijkt nu goed te werken. Maar of dat nu echt wat zegt, ik moet het misschien een tijdje aankijken. Ik heb die devolo kastjes trouwens niet van kpn, ik heb ze in het verleden eens gekocht om me media speler op het netwerk aan te sluiten.

De modem informatie staat hier: http://pastebin.com/raw.php?i=g7Qvbq3K
Wat mijn opviel was de signaal verzwakking van 47 dbm, terwijl ik 2600m van de centrale zou moeten zitten. Maar op zich is mijn internet verbinding wel stabiel.

Ik kan wel opnemen en kijken ja. Op dezelfde zender bedoel je dan, neem ik aan ?
Jij hebt wel erg wel FEC fouten in 23 uur, dus zo stabiel is die lijn volgens mij niet.
Heb je wel is een lijnmeting laten doen ?

Ter info, ik heb in 2 weken uptime meer dan 120GB gedownload naast ITV gebruik, en jou FEC fout aantal is meer dan 5x zo hoog als die van mij. Dat icm die grote signaalverzwakking zou ik je toch sterk adviseren de hele setup na te lopen, en een lijnmeting aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wkleunen schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:20:
Nee, dat gaat niet. Dan vraagt hij of de opname onderbroken moet worden, als je naar andere zender probeert te zappen.

3 mbit per stream maar ? Ik dacht dat ze 4 mbit gebruikten. Dan zit het qua bandbreedte niet ver van digitenne af, die had toch 2.5 mbit per stream ?
Nee dat was nog in de tijd van mpeg2 de streams zijn nu 3 Mb en in mpeg4. Digitenne is mpeg 2

Gebruik je al lang itv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Ah ok, op die fiets. Das eigenlijk wel verdomd weinig, 3 mbit. Toevallig ook enig idee welke encoder ze gebruiken ?

Technisch gezien vind ik digitenne nog het mooiste, als je het vanuit het totale systeem bekijkt. Het is enorm schaalbaar, met een enkele ontvanger kun je in principe oneindig veel ontvangers bedienen. En je hoeft geen kabels te trekken als gebruiker en veel minder als netbeheerder. Als ze nu gewoon net iets meer bandbreedte hadden gebruikt, en mpeg 4 compressie i.p.v. 2, dan had je nog fatsoenlijke kwaliteit gehad. Maar helaas.

En nee, ik gebruik nog niet lang itv. Maandje ofzo nu. Ik had ook het liefst digitenne gehouden, maar kwaliteit is gewoon niet voldoende. Heb nu ook 32 inch tft scherm, daarvoor nog crt bakbeest. Vandaar de overstap.

Ik had trouwens gister die gasten ook gemailed bij kpn via webcare@kpn.com. Maar daar heb ik nog geen reactie opgehad.

Weet iemand trouwens wat die foutseconden betekenen ? In dat adsl modem overzicht.

[ Voor 27% gewijzigd door wkleunen op 24-08-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Wkleunen: Gewoon de HD bellen & ticket registreren, als je nog snel bent, dagelijks tot 22:00 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Ja, ik mail toch het liefste, i.p.v. de rekening van kpn te spekken door hun dure helpdesk te bellen. Maar misschien heb je gelijk, moet ik toch maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, Digitenne omzetten naar mpeg4 is nu eigenlijk bijna een "mission impossible". Er is nu zo veel mpeg2 apparatuur op de markt (en niet in de minste plaats de apparatuur die KPN zelf bij klanten heeft neer gezet) dat ze enorm veel mensen tegen de haren in zouden strijken als alles zo maar naar mpeg4 zou gaan.

De enige manier zou een geleidelijke transitie zijn, maar daar is simpelweg de 'ruimte' niet voor. Eigenlijk vind ik het schandalig dat de overheid zo weinig frequentieruimte reserveert voor DVB-T en nu zelfs frequenties die vrij zijn gekomen door het stopzetten van analoge tv gaan verkopen voor 4g-netwerken :S.

@Wkleunen: Ik vind dat je ook wel een schandalig 'trage' verbinding hebt om EN internet EN iTV overheen te laten gaan (maar goed, ik neem aan/hoop dat KPN van te voren heeft laten weten dat bv. opnemen en kijken tegelijk niet zal gaan)

Zelf heb ik verder nooit problemen gehad toen ik nog ITV via ADSL had. Maar ja, ik had dan ook een lijnsnelheid van 16 (en later zelfs 20) mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H264 volgens mij. Sinds februari gebruikt KPN voor de meeste belangrijkste zenders een nieuwe encoder. RTL duitsland is nog een zender met een oude encoders is ook wel te zien.

Door die verlaging van de bitrate naar 3 Mb heeft KPN ook klanten kunnen aansluiten die voor tijd nooit itv konden krijgen.

Heeft KPN ook nog een opmerking gemaakt dat opnemen en kijken tegelijk niet mogelijk is?

Wij hebben zelf ook een paar jaar digitenne gehad voor de overstap naar glasvezel. Ik woon zelf dicht bij de grens van Duitsland en hun dvb-t pakket zitten maar 4 zenders per kanaal wat zeker een beter beeld geeft.

Het beste is de ontvanger via kabel rechtstreeks aan te sluiten op het modem. Want als je contact opneemt met de helpdeks van KPN voor een lijnmeting. Kun je aangeven dat de problemen ook voorkomen zonder gebruik van de devolo.

Hoe lang is de kabel tussen het modem en het aansluitpunt waar de dikke KPN kabel binnenkomt.

Op het itv forum van KPN is een gebruiker ook met problemen maar met nog een lagere snelheid 776 / 6 086
[kbps/kbps] van het modem.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 24-08-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Nope, ze hebben nergens vermeld dat opnemen en kijken tegelijk niet mogelijk is. Ik zal morgen eens proberen met een utp kabel er tussen, me vriendin zit nu een film te kijken.

Kabel van aansluit punt naar modem is een meter ofzo. Op zich maakt het me niet uit ofzo, dat ik niet kan opnemen en kijken tegelijk ofzo. Als ik maar gewoon fatsoenlijk kan kijken, zonder dat gehaper. Mijn internet verbinding is maar 8 mbit, dus, tja, is dat dan inclusief of exclusief itv.

Ja, het is gewoon aan de overheid te danken dat digitenne kut werkt, zij willen gewoon geld vangen voor die vrijgekomen analoge tv frequenties door ze te verkopen als internet frequenties. Kpn zit dan gewoon gebonden aan die beperkte beschikbare frequenties. Aantal andere landen wordt nu wel dvb-t2 ingevoerd, dan heb je nog wel betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan inclusief of exclusief itv zijn. Als gebruiker dichter bij de centrale woont is de modem snelheid hoger dan de internet snelheid van het pakket. In dat geval is het exclusief itv. Is de afstand groter dan is het inclusief. Als wel ergens in de voorwaarden staan bij KPN dat het inclusief is.

Als je itv gebruikt moet je minimaal een stabiel beeld hebben om aan te kijken. Maar je moet het wel aangeven dat je niet kunt opnemen bij de helpdesk.

Ja dvb-t2 is mpeg4 maar voorlopig niet bij KPN gaat te veel kosten aan nieuwe ontvangers.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 24-08-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En (zoals ik al zei) niet alleen maar aan nieuwe ontvanger, maar ook de mensen die inmiddels bv. een TV gebruiken met ingebouwde DVB-T tuner. Veel van die tv's zijn nog niet -t2 geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
wkleunen schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:13:
Ja, het is gewoon aan de overheid te danken dat digitenne kut werkt, zij willen gewoon geld vangen voor die vrijgekomen analoge tv frequenties door ze te verkopen als internet frequenties. Kpn zit dan gewoon gebonden aan die beperkte beschikbare frequenties.
Ik denk dat dat toch iets anders werkt en als er één organisatie is die er op uit is geld te verdienen dan is het KPN wel.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Goed, kpn gebeld. En zij zeggen ook van: de waarden in de modem geven wel een probleem aan. De SN-marge bij ontvangen was onder de 6 dbm, wat eigenlijk te laag is. Ze vragen nu om de splitter voor de adsl verbinding er eens tussen uit te halen. Of ik dat eerst eens wil proberen en anders moet er een monteur in de wijkcentrale gaan kijken.

Dus, vanavond maar eens proberen met die splitter er tussenuit. En dan zien of dat een verbetering oplevert.

[ Voor 14% gewijzigd door wkleunen op 25-08-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 16:42
wkleunen schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:18:
Goed, kpn gebeld. En zij zeggen ook van: de waarden in de modem geven wel een probleem aan. De SN-marge bij ontvangen was onder de 6 dbm, wat eigenlijk te laag is. Ze vragen nu om de splitter voor de adsl verbinding er eens tussen uit te halen. Of ik dat eerst eens wil proberen en anders moet er een monteur in de wijkcentrale gaan kijken.

Dus, vanavond maar eens proberen met die splitter er tussenuit. En dan zien of dat een verbetering oplevert.
Ik zou ook de kabel tussen ISRA en splitter vervangen, bijvoorbeeld voor degene van PSTN > PSTN. Je lijnwaarden(signaalverzwakking) zien er voor een PSTN-lijn ook niet super uit.
Check ook of je ISRA(varkenssnuit?) fris is, stekker er een paar maal in en uit steken laat evt corrosie al minder worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Hmm, tja, de splitter er tussenuit halen gaat dus niet echt. Ik heb zeg maar het volgende kastje als isra aansluiting:
http://www.xs4all.nl/klan...ter/images/Isra/type1.gif

En daarna loopt die kabel in een verlengdoosje, waar aan 1 kant de kabel gewoon in gaat, en aan de andere kant een rj11 connector zit. Van dat doosje gaat hij naar de modem. Ik kan het kabeltje van het kastje naar de modem vervangen, maar voor de rest zal ik dingen moeten gaan openbreken.

[ Voor 9% gewijzigd door wkleunen op 25-08-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 16:42
wkleunen schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:38:
Hmm, tja, de splitter er tussenuit halen gaat dus niet echt. Ik heb zeg maar het volgende kastje als isra aansluiting:
http://www.xs4all.nl/klan...ter/images/Isra/type1.gif

En daarna loopt die kabel in een verlengdoosje, waar aan 1 kant de kabel gewoon in gaat, en aan de andere kant een rj11 connector zit. Van dat doosje gaat hij naar de modem. Ik kan het kabeltje van het kastje naar de modem vervangen, maar voor de rest zal ik dingen moeten gaan openbreken.
Je zult het aansluitdoosje uit het installatiepakket bedoelen? Je kunt overwegen om een van de geleverde kabels uit het pakket op te offeren, RJ11 af te knippen en de aders in je ISRA vast te schroeven. Waar de dunnere kabel uit je ISRA komt is het een soort van klepje waaronder je dan de verschillende aderparen (2 in totaal) kunt zien, de huidige kabel vervangen voor de nieuwe waarbij je erop let dat je de aders niet te veel stript en dat ze goed aangeschroeft worden.

Ik vermoed overigens dat als je nogmaals belt en meld dat je de splitter al verwijderd hebt(je hebt begrijp ik geen kastje met de termen 'lijn', 'DSL' en 'PSTN' aangesloten), ze zullen gaan voor ofwel een ticket, ofwel direct een monteur. Als je je aan de installatie-instructies hebt gehouden is deze doorgaans gratis.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Ik heb de kabel tussen "splitter" en modem vervangen, en nu lijkt de SNR wel iets gestegen, naar:

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,9 / 6,3

Iets beter dus, maar het houdt niet over. De signaal verzwakking blijft overigens:
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 19,9 / 47,0

Ja, ik zat er idd al over te denken om te doen wat Loekie voorstelt. Want dat lijkt de enige manier om de splitter er tussen uit te krijgen. (Er loopt gewoon een lijn zonder connectoren van het isra punt naar de splitter). Durf het op dit moment nog niet zo goed aan, geen zin om zonder internet te komen zitten en het nu te moeten oplossen. Misschien dat ik me van het weekend er aan waag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad een goede keuze om de aanpassing in het weekend te doen.

Is dit de splitter alle overige hebben volgens mij allemaal een rj-11 connector.
http://www.xs4all.nl/klan...plitter/alcatel1000sp.php

Kun je niet een foto maken??

Altijd voor het verwijderen van de kabel van het isra punt even noteren hoe deze is aangesloten. Mocht er iets niet werken daarna kun je altijd de oude situatie herstellen

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 25-08-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Volgens mijn persoonlijke KPN monteur heeft die splitter geen nut behalve de eerste weken als de telefoonlijn nog niet geheel digitaal is.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Nou, ik ga mij er niet aan wagen om die splitter er tussenuit te halen. Ik heb de kabel tussen het "splitter" kastje en de modem vervangen, en de tv werkt nu wel beter. Ik heb nu de volgende waarden op de modem:
http://pastebin.com/raw.php?i=a09usnb2

Ik heb kpn nog eens gebeld, en gezegd van: ja, ik vind de fout waarden toch nog wel hoog en ook de signaal verzwakking op de lijn is nog te hoog. Ik heb ook gezegd dat ik niet kan opnemen en kijken tegelijk en zij zeggen dat het netwerk nog niet geschikt daar voor is, omdat de server nog niet meerdere streams ondersteund voor dit gebied (Enschede). Maar dat ze bezig zijn om dit overal in nederland mogelijk te maken.

Ik heb hem gezegd van: ja, het werkt nu goed. Maar als ik straks kan opnemen en kijken tegelijk, dan ga je gewoon weer problemen krijgen doordat die adsl verbinding het maar net aan kan. Hij zei dat de streams 4 mbit per stuk waren. Hij zei ook dat mijn verbinding in principe 11 mbit moet aan kunnen. Maar ik kon ze niet overtuigen dat het nodig is om nog eens naar die adsl lijn te kijken.

Hij zei dat hij kon merken dat ik niet geheel tevreden was. Nee, dat klopt, ik wil gewoon dat ze een lijntest doen en een monteur in de wijkcentrale laten kijken. Maar hij wou er niet aan beginnen.

Misschien dat ik volgende week nog maar eens moet bellen, want die snuiter die ik nu had die wist ook niet echt zo goed waar hij het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 20:47
Anoniem: 319232 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:04:
[...]

Hier staat vanaf september 2010
http://glasvezelnetwerkaa...rch/label/energieverbruik

Op het eigen itv forum van KPN heb ik deze vraag ook gesteld maar tot nu toe geen antwoord.

De 1963 zal moeten voldoen aan de strenge Europese standaard.

1960
http://broadband.motorola...s/VIP1900-9_Specsheet.pdf

1963
http://www.motorola.com/s...-13979_x1.pdf?localeId=33
Ik ben erg benieuwt of KPN nu de nieuwe ontvangers gaat leveren. Ik zit hier al een aantal maanden op te wachten.

Iemand die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 15:44
My-life schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:41:
[...]

Ik ben erg benieuwt of KPN nu de nieuwe ontvangers gaat leveren. Ik zit hier al een aantal maanden op te wachten.

Iemand die meer weet?
Er wordt mee getest.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 20:47
Enig idee hoelang al?

• eymey
Ben ik ook wel benieuwd naar. Er wordt wel meer "getest" bij KPN.

Dat hebben we wel gezien met de Experiabox firmwares of bv. de update voor de huidige settopboxen. Vervolgens kan het nog zo meer dan een half jaar duren voor die test 'klaar' is en het naar de gewone klanten gaat.

En dan nog is het nooit in 1 keer goed.....

Anoniem: 350133

Hallo

klopt het als je al eredivisie live hebt bij interactieve tv. dat je die dan ook op de digitenne krijgt, of moet je daar ook weer voor betalen.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352704

ja dat werkt dan ook op digitenne.
Anoniem: 350133 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:37:
Hallo

klopt het als je al eredivisie live hebt bij interactieve tv. dat je die dan ook op de digitenne krijgt, of moet je daar ook weer voor betalen.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van het KPN itv forum :

Vanaf aankomende nacht gaat de uitrol van deze nieuwe versie verder en zal opnieuw een deel van de klanten deze versie op de iTV tuner krijgen.

De problemen dat deze versie bij een enkele klanten niet kon worden geïnstalleerd is opgelost. .

------------------
Gaat dus om de nieuwe update voor de 1960 en 1910.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van het KPN itv forum

De Sport 1 kanalen staan aankomend weekend gratis open voor alle klanten.

Vanaf vrijdag 10 september 18:00 tot maandag 13 september 9:00 kunt u gratis kijken naar Sport 1.

Geldt vermoedelijk alleen voor KPN klanten en niet voor wholesale providers zoals Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 319232 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:55:
van het KPN itv forum

De Sport 1 kanalen staan aankomend weekend gratis open voor alle klanten.

Vanaf vrijdag 10 september 18:00 tot maandag 13 september 9:00 kunt u gratis kijken naar Sport 1.

Geldt vermoedelijk alleen voor KPN klanten en niet voor wholesale providers zoals Tweak
Worden die automatisch bij het zenderoverzicht geplaatst dan? Standaard kan ik het hele kanaal niet eens bekijken.

Wordt de update overigens voor alle (glas) klanten uitgerold vannacht?

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-09-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-07 21:08
Anoniem: 350133 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:37:
Hallo

groetjes
Anoniem: 352704 schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:09:
ja dat werkt dan ook op digitenne.
[...]
Niet helemaal waar, digitenne kan maar 2 kanalen van de 4 aan.
Dus je hebt op Digitenne alleen kanaal 1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:22:
[...]

Worden die automatisch bij het zenderoverzicht geplaatst dan? Standaard kan ik het hele kanaal niet eens bekijken.

Wordt de update overigens voor alle (glas) klanten uitgerold vannacht?
Ja die zenders zijn in weekend gewoon automatische zichtbaar in de lijst.

Het is gewoon afwachten wanneer de glasvezel groep aan de beurt is. Ik ga morgenvroeg wel even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Van het weekend eens kijken dan, hoewel ze wat mij betreft vaker eredevisie live gratis mogen uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Als ze het vaker doen, gaat toch niemand er meer (extra) voor betalen ?

Ben verder wel benieuwd wat de nieuwe FW voor de STB gaat betekenen in de praktijk.
Zijn er al mensen hier de de update hebben gehad zonder problemen ?

[ Voor 52% gewijzigd door Yippie op 07-09-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vanmorgen de settopbox helemaal uitgezet en aan gezet om te kijken of hij de update binnen zou halen. Nu weet ik niet welke versie er hiervoor op stond en welke nu, maar tot op heden heb ik geen verandering gemerkt. Kon ook nergens in het menu de instellingen voor de resolutie van het beeld vinden. Dat was toch een van de veranderingen van de update, dat je nu ook in het gewone instelling menu 1080i kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vanmorgen ook de firm en software verwijderd maar ook hier is nog geen nieuwe versie te bekennen. Morgen een nieuwe kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Kleur van het menu zou veranderen, dus je zou het zo moeten merken als de nieuwe update er op staat volgens mij.

Update is hier zo te zien ook nog niet doorgevoerd

[ Voor 20% gewijzigd door wkleunen op 08-09-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Nieuwe FW hier binnen na koude start zojuist.

Belangrijkste wat ik opmerk is: zapsnelheid.
Eerst paar keer nog niet veel beter, maar daarna merk je toch wel het verschil.
Hoewel het altijd beter kan, is dit al een hele verbetering, eindelijk !
Scherm blijft soms nog wel (te lang) zwart, lijkt per zender te verschillen.

1. De minigids via gele knop voor o.a. meer info over het bekeken programma reageert ook veel sneller.
2. Eerder opgenomen programma's gewoon beschikbaar.
3. Teletekst en Menu niet veel verbetering op kunnen merken.
4. Beeldscherminstelling via Menu>Instellingen, resolutie wijzigen van 720P naar 1080i heb ik nog geen merkbare verschil in gemerkt ( ITV over DSL )

Dit geeft de STB via Systeeminformatie ( groene knop via Instellingen scherm ):

SW versie: he30.mpp2.rel6-7
HW versie: Motorola_1960-9DBA
UI versie: he30.mpp2.rel6-1_kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 15:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Yippie schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:43:
4. Beeldscherminstelling via Menu>Instellingen, resolutie wijzigen van 720P naar 1080i heb ik nog geen merkbare verschil in gemerkt ( ITV over DSL )
Dat lijkt me ook logisch als je ook geen HD pakket hebt.

Update van kpn itv forum:

De update is uitgerold voor een deel van de koper (ADSL en VDSL) klanten.

----------

Tot nu toe ging een update in 2 a 3 nachten voor alle klanten. Schijnbaar heeft KPN nu gekozen om de update in een lagere snelheid uit te rollen.

@Splinter Cell

Dat heeft niks met wel of geen HD pakket te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 09-09-2010 12:12 ]

• eymey
Nou.... het ligt een beetje in het midden:

Theoretisch zou je bij SD zenders geen verschil in kwaliteit moeten zien tussen de output op 720p of 1080i. Echter, Op m'n 40" Sony LCD zie ik, ook bij SD, wel degelijk verschil!

SD is ook gewoon interlaced van bron. De de-interlacing en upscaling bij 720p output is zo ontzettend beroerd, dat ik het op m'n TV niet acceptabel vind. Schuine lijnen worden bv. kartelig.... alles zit vol artefacts. Plus dat de upscaling natuurlijk dubbelop is (PAL -> 720p in KPN box, 720p -> 1080 in TV).

Op 1080i merk ik hier dus wel degelijk een flinke verbetering in beeldkwaliteit bij SD beeld....

Zodra de update voor glasvezel binnen is zal ik eens kijken of het verschil bij de instelling middels de nieuwe optie net zo zichtbaar is :)

Anoniem: 340002

Ik heb hier al ettelijke dingen over gelezen en uitgezocht, en toch kom ik er maar niet definitief uit. Ik hoop dus dat er hier iemand wellicht met een 'verlichtend inzicht' zit.

Ik heb dus InternetPlusBellen en ITV van KPN. Mijn ISRA punt zit in de meterkast, in de gang bij de voordeur. Ik heb mijn ExperiaBox in de huiskamer aangesloten op een wandcontactdoos (WCD). Nu blijkt, volgens de KPN meneer, dat er ongeveer 19Mbit aan downloadsnelheid zou moeten kunnen zijn maar dat dit vanaf de ISRA tot aan de WCD drastisch terugloopt. Mijn speedtests komen op 7Mbit max, KPN had het over 9Mbit.

Ik weet nog niet of er iets met de bekabeling is en of dit te verhelpen valt dmv herbekabeling etc. Ik zocht mijn heil meer in een andere creatieve oplossing. Ik dacht dus aan de ExperiaBox in de meterkast. Nu heb ik al dingen gelezen over meerdere switches etc. en dit voelt te gecompliceerd voor mij vooralsnog. Echter, ik loop vast op mijn netwerksetup en hoe mijn huis in elkaar zit.

In de woonkamer heb ik een Media-streamer (X-treamer) een Synology NAS en mijn iTV box. De iTV zit nu op de ExperiaBox die in de huiskamer staat. Uit de ExperiaBox op poort 1 gaat een kabel naar mijn D-Link Dir-655 router waarop WLAN draait voor mijn PC boven en mijn Streamer en NAS zitten bekabeld op deze router.
Dit is zo omdat ik lekkerder werk met mijn eigen ingerichte netwerk met 192.168.0.1 ook qua forwarding etc.

Nu dacht ik dus handig te zijn dat als ik zo'n netwerk-over-stroom adapter neem, ik mijn ExperiaBox in de meterkast kan zetten en netwerkdata heen en weer kan sturen naar de huiskamer zonder een kabel te leggen. Dit is soort van de oorzaak van mijn probleem, ik mag niet boren etc., dus ik moet het doen met de bestaande infrastructuur. In ieder geval... dan loop ik dus tegen het probleem aan dat er sowieso 2 kabels de ExperiaBox in moeten (TV op poort 3 en Internet op poort 1. 2 of 4) terwijl er maar eentje uit zo'n netwerk-over-stroom adapter komt. Daar zou een switch moeten komen die ook VLAN regelt voor de iTV, denk ik.

In de huiskamer kan ik mijn bestaande router laten staan met Streamer+NAS+WLAN erop, maar die kan ik dus niet rechtstreeks aansluiten op de andere netwerk-over-stroom adapter neem ik aan? Dan plug ik wel mijn iTV box in mijn router maar dan lopen al die signalen samen over de WLAN poort naar de netwerk-over-stroom adapter die in de gangkast uitkomt en dan de switch in gaat die er dan, ben ik bang, ook niks meer van bakt? Laat staan de ExperiaBox.

Dan nog een probleem, hoe kan ik dan nog bellen? Werkt mijn wandcontactdoos nog wel als ik daar mijn telefoon insteek zeg maar? Of moet dat telefoonverkeer per se via de experiabox? Dan moet ik mijn telefoon ook in de meterkast zetten....

Dus.. misschien is er iemand zo aardig om mee te denken en met een oplossing te komen die het simpelst mijn situatie verhelpt, buiten herbekabelen/snoer van meterkast naar huiskamer leggen? Ik ben bang dat het niet kan, maar je weet maar nooit.

Alvast bedankt!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wanneer wordt de update uitgerold voor de glasklanten?

Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:34:
Wanneer wordt de update uitgerold voor de glasklanten?
Ik heb deze vraag ook op itv forum van KPN al gesteld. Het gaat volgens mij wel langzamer dan normaal. Of KPN eerst per dag wil afwachten of er opnieuw problemen komen??

• eymey
@Emphi: Om eerst ff met het simpele te starten:

Uiteraard heb je de Experiabox nodig om te bellen, als je IPB hebt 8)7 .In de meterkast zit aan de telefoondraad, die naar de wandcontactdoos in de woonkamer gaat, waarschijnlijk een gewoon RJ11 stekkertje. Die zal nu in je ISRA punt zitten. Dat RJ11 stekkertje steek je gewoon in de analoge telefoon aansluiting op je Experiabox. De Experiabox kan direct aan je ISRA als je zeker weten geen oude analoge telefonie van KPN meer gebruikt.

Nu het 'ingewikkelde': ITV over hetzelfde ethernet-segment laten lopen als je LAN is GEEN goed idee. Het gaat waarschijnlijk nieteens werken. Met een "ethernet segment" bedoel ik in dit geval (maar dat had je wrs wel door) het 'netwerk' ,dus de verzameling van UTP kabels die in dezelfde switch of gekoppelde switches uit komt. En een UTP kabel mag in dit geval gezien worden als een 'echte' kabel of een 'virtuele' (via stopcontact adapters).

In mijn optiek heb je een aantal opties, als kabels trekken echt onacceptabel is:

Optie 1:
* Je koopt 2 setjes powerline adapters. Eentje om de kabel voor je ITV te vervangen en eentje om de kabel voor je LAN te vervangen. Als het goed is moet je de naam van je beide setjes kunnen veranderen en worden het twee aparte netwerkjes. Het zal alleen de throughput waarschijnlijk niet ten goede komen.

Optie 2:
* Je koopt voor je ITV één setje powerline adapters (in de meterkast 1, bij je tv 1)
* Je internet toegang doe je door je DIR als wireless client op het access point in de Experiabox te gebruiken. Echter ben ik bang dat je DIR niet genoeg config opties heeft om EN als Wireless client te gebruiken (die hij ook nog als WAN moet gebruiken aangezien je nog je eigen subnet erachter hebt) EN daar ook nog NAT over te doen. En je bent wrs. je DIR655 als accesspoint kwijt.

Punt 2 in optie 2 kun je misschien nog vervangen door een simpele Wireless accesspoint, die als wireless bridge dient. AP maakt verbinding met die van je Experiabox en de WAN van je DIR655 (die je nu, neem ik aan, in je Experiabox hebt zitten) gaat in de ethernetpoort van dat Accesspoint.

Optie 3, meest bewerkelijke en ik heb het eigenlijk nooit getest:
* Koop één setje powerline adapters en 2 'slimme' l2-switches.
* Hang de TV poort van de Experiabox en een LAN-poort van de Experiabox aan die switch.
* Configureer de switch zodat die twee poorten in 2 aparte VLAN ID's hangen en pak een poort waar die 2 VLAN ID's gecombineerd overheen moeten naar 'buiten' toe moeten (tagged/trunking).
* Sluit die poort aan op je powerline adapter.
* Sluit in de woonkamer de powerline adapter aan op switch 2 en scheid in die switch de 2 VLAN's weer naar 2 aparte poorten voor je LAN (richting dir655) en je TV.
* Je doet dan in feite tagged VLAN verkeer over je powerline netwerk
* Echter, ik heb geen enkel idee of dit performed of niet. Dat zul je moeten ondervinden. Aan de andere kant, een powerline kan al snel wel de bandbreedte van je ADSL aan. Verder hoop ik dat iets in het powerline protocol die VLAN tags niet stiekem dropped.

Optie 4:
Kan je de telefoondraad naar de WCD in je woonkamer niet vervangen door een UTP? Van die UTP heb je maar 4 aders nodig voor een 100 mbit LAN verbindinkje naar je meterkast. 2 van de overige 4 gebruik je voor je telefoon. Die UTP verbind je met je twee L2 switches. Of weer een combi: Die UTP alleen voor je LAN verbinding icm. powerline voor je TV.

Verder (ff de TROS Radar uitzending in het achterhoofd): Powerline is mooi en in mijn ervaring werkt het erg betrouwbaar, maar je kan altijd pech hebben ;)

eymey schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:04:
In de meterkast zit aan de telefoondraad, die naar de wandcontactdoos in de woonkamer gaat, waarschijnlijk een gewoon RJ11 stekkertje. Die zal nu in je ISRA punt zitten. Dat RJ11 stekkertje steek je gewoon in de analoge telefoon aansluiting op je Experiabox.
In mijn geval komt de kabel uit de grond die in een soort behuizing gaat (het is net een grote kroonsteen zeg maar ;)) met 'afblijven, alleen PTT(!) monteurs' waar ze worden gesplitst en overgaan in de draad die (naar ik dan maar vermoed, direct) naar de WCD loopt. Rood op rood, etc. Dat zou ik dus zelf moeten loskoppelen/splitten om een stekkertje voor de EB te creeëren. Dat is nog tot daar aan toe, ben geen expert op dat gebied maar wat niet is kan nog komen.

Verder zijn je opties inderdaad een beetje wat ik ook had geconcludeerd, waarmee de simpelste conclusie volgens mij is dat de telefoondraad van meterkast naar huiskamer beter goed had kunnen zijn.. Als dat zo zou zijn/worden kan mijn hele setup blijven staan zoals het nu is maar haal ik wel een goede snelheid.

De andere opties zijn allemaal net niks, no offense uiteraard. Ik geloof inderdaad niet dat mijn DIR via Wireless contact kan maken met de EB voor zijn internet, volgens mij is LAN zijn manier van werken. Klinkt nogal storingsgevoelig ook, via wireless 'internet ophalen' en vervolgens ook via wireless zijn clients bedienen van internet. Denk niet dat dat hem wordt.

Gezien de NAS en Streamer (die ook Youtube doet e.d.) naast mijn TV staan, moet ik in mijn woonkamer LAN hebben tussen die twee maar ook toegang tot internet hebben. Dan moeten ze bijna wel aan die DIR, bekabeld. Dan kan die DIR niet in de meterkast en dus moet het bijna wel via het stoomnetwerk. Zelfs al zou ik twee stroomadapters kopen (veel te duur voor mijn smaak echter...) dan nog staat mijn EB in de meterkast en staat mijn handset in de woonkamer, dus dat wordt handig met bellen...

Als ik de telefoondraad vervang door UTP kan ik net zo goed een goede telefoondraad neerleggen toch? Dan hoef ik geen stekkertjes te prikken etc. maar gewoon de bestaande WCD heraansluiten op de nieuwe draad.
Geen idee hoe moeilijk dat is...

Is het mogelijk om de TV via powerline te doen en dan een soort bridge/accesspoint naast mijn DIR te zetten die via WLAN op de EB connect en dan via een ethernet-kabeltje in mijn DIR's WAN poort kan zodat die internet heeft? Klinkt allemaal wel duurder dan een ander kabeltje...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 340002 op 09-09-2010 15:02 . Reden: Appendix over draad ]

• eymey
Is het mogelijk om de TV via powerline te doen en dan een soort bridge/accesspoint naast mijn DIR te zetten die via WLAN op de EB connect en dan via een ethernet-kabeltje in mijn DIR's WAN poort kan zodat die internet heeft? Klinkt allemaal wel duurder dan een ander kabeltje...
Deze optie stelde ik toch ook voor in m'n verhaal? ;). Het alternatief bij optie 2 ;).

Verder: Een reguliere telefoondraad binnen een woning is ZELDEN goed om over lange afstand een DSL signaal overheen te voeren. De enige goede telefoondraad heet "UTP" (of iets anders dat twisted is). Het is niet voor niets twisted pair wat door de grond heen je woning in komt. Alleen over UTP kan je er nog mee weg komen om je modem verder van je ISRA af te zetten. Toen ik nog geen glasvezel had, had ik 15 meter UTP tussen m'n modem en ISRA zitten. Hiermee haalde ik lijnsnelheden van bijna 20 mbit.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 09-09-2010 15:12 ]

eymey schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:11:
[...]

Deze optie stelde ik toch ook voor in m'n verhaal? ;). Het alternatief bij optie 2 ;).

Verder: Een reguliere telefoondraad binnen een woning is ZELDEN goed om over lange afstand een DSL signaal overheen te voeren. De enige goede telefoondraad heet "UTP" (of iets anders dat twisted is). Het is niet voor niets twisted pair wat door de grond heen je woning in komt. Alleen over UTP kan je er nog mee weg komen om je modem verder van je ISRA af te zetten. Toen ik nog geen glasvezel had, had ik 15 meter UTP tussen m'n modem en ISRA zitten. Hiermee haalde ik lijnsnelheden van bijna 20 mbit.
Klopt, sorry. Zit zo verdiept in alle kabels die ergens in moeten dat ik het zo heb neergeschreven zonder te realiseren dat dat precies was wat je zei. En telefoon is dan WCD-draad in meterkast voorzien van stekker en in EB rammen. Hmm. Op zich een optie, maar toch. Dan heb je dus eigenlijk het volgende:

PC boven ----wireless----> DIR-655 ----ethernet---> Accesspoint ----wireless---> EB.

Is dat niet behoorlijk instabiel qua latency? Ik speel bijv. best veel WoW, en dan fluctueert het van 65ms tot 100ms of 120ms, en dat is nog maar PC -> DIR-655 -> EB. Ik wil best concessies doen, daar ontkom ik niet aan, maar als ik voortdurend lag/disconnect dan ga ik niet heel vrolijk worden.

Logica leert me dat mijn internetsnelheid dan op 130mbps komt te liggen, dat is de snelheid van de EB WLAN en mijn AP en DIR zitten daar dan allebei ruimschoot boven (300mbps).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 340002 op 09-09-2010 15:35 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 319232 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:51:
[...]

Ik heb deze vraag ook op itv forum van KPN al gesteld. Het gaat volgens mij wel langzamer dan normaal. Of KPN eerst per dag wil afwachten of er opnieuw problemen komen??
Ben benieuwd, ik hou dit topic sowieso in de gaten.

• eymey
Anoniem: 340002 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:27:
[...]

Klopt, sorry. Zit zo verdiept in alle kabels die ergens in moeten dat ik het zo heb neergeschreven zonder te realiseren dat dat precies was wat je zei. En telefoon is dan WCD-draad in meterkast voorzien van stekker en in EB rammen. Hmm. Op zich een optie, maar toch. Dan heb je dus eigenlijk het volgende:

PC boven ----wireless----> DIR-655 ----ethernet---> Accesspoint ----wireless---> EB.

Is dat niet behoorlijk instabiel qua latency? Ik speel bijv. best veel WoW, en dan fluctueert het van 65ms tot 100ms of 120ms, en dat is nog maar PC -> DIR-655 -> EB. Ik wil best concessies doen, daar ontkom ik niet aan, maar als ik voortdurend lag/disconnect dan ga ik niet heel vrolijk worden.

Logica leert me dat mijn internetsnelheid dan op 130mbps komt te liggen, dat is de snelheid van de EB WLAN en mijn AP en DIR zitten daar dan allebei ruimschoot boven (300mbps).
Tsja, je zal idd wel moeten zorgen dat je interne draadloze verbindingen stabiel zijn ;). Daar kan niemand iets aan helpen. Maar ik denk dat de latency op je dsl lijn je nog steeds meer parten zal spelen dan intern.

En idd, concessies..... bekabeld is nog altijd verreweg het meest stabiel! :)

Terzijde: Ik hoop ook dat de ITV update snel uitgerold wordt voor glasvezel!!!

Jammer dat er niet eventjes 1-2-3 te testen is of het ISRA-punt voor een veel snellere verbinding zou zorgen, toch? Dan zou ik het in de meterkast los moeten halen, omzetten naar een RJ11, dat in de splitter en dan beide (telefoon en internet) in de EB steken. Dan heb ik geen iTV op dat moment, weet niet of de EB die 6Mb/s sowieso reserveert voor iTV of alleen als de ethernetkabel erin zit?

Ik zou mijn wireless signaal even moeten testen, zijn vast wel applicaties voor. Denk dat dat het probleem niet is, zit globaal 3 meter tussen met een redelijk dikke vloer. Haal wel 270mbps. De fluctuatie op ISRA naar WCD wordt moeilijk (voor mij) maar dat zou kort te sluiten zijn door de EB op de ISRA te zetten.

• eymey
Ik vind het sowieso al heel erg raar dat jij in je meterkast een ISRA hebt zitten waar dus geen enkele "plugbare" aansluiting op ziet 8)7 :?. Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wat voor type draad het is die naar je huiskamer toe loopt.

Als dat stiekem toch al twisted pair is, dan zou verplaatsen naar je meterkast geen baanbrekende verbeteringen opleveren. Hoewel het waarschijnlijk wel een extra koppel-punt zou schelen.

Wat dat betreft: Als de KPN voorstelt dat je je modem naar het ISRA punt verplaatst, waarom komen ze dat dan niet ff voor je fixen als je het blijkbaar niet zelf kan doen zonder dat ding te violaten?

Trouwens, als jouw lijnsnelheid 19 mbit zou halen, betekent dat nog niet dat je downloadsnelheid ook direct 19 mbit wordt he. Er zit altijd een vaste reservering (min of meer vast) op, alleen al voor IPTV.

Met mijn 16 mbit lijn kon ik ong. 10 mbit op m'n internetverbinding halen. Dit daalde naar 8 mbit als er meerdere IPTV streams waren.

Het is een huurhuis en ik weet bij God niet wat er hiervoor gebeurd is. Uit de WCD steekt nog een draadje wat gewoon afgeknipt is bijv. Ik had een barslechte verbinding met KPN totdat ik er achter kwam als ik op de ISRA doosje klopte, mijn verbinding wegviel. Ik heb het daarna vastgemaakt/ontward en ineens was het stabiel.

Die reservering is inderdaad iets om rekening mee te houden, wellicht dat ik straks KPN nog even bel om te vragen wat zij er van vinden. Ik had hiervoor 60mbit van UPC, dus wellicht ben ik te verwend geraakt en is mijn 20mbit verbinding even wennen. Probleem is dat mijn NAS met SABnzbd zo'n 900Kb/s trekt en dat de verbinding dan dichtslibt, schijinbaar. Als dat de maximale throughput is, dan is dat logisch maar ik zie in WoW bijvoorbeeld mijn latency omhoog schieten..

Wellicht is al deze speculatie inderdaad onnodig aangezien ik misschien gewoon aan mijn tax zit, maar dan krijg je best een magere verbinding voor die 20mbit, als er 6mbit of meer naar de TV gaat en er dan niet zoveel overblijft voor downloaden..

Anoniem: 255075

Ik heb net Interactieve tv van KPN. Een abonnement met alle opties genomen. Ik heb er een paar vraagjes over die ik niet echt via de search kon vinden.

-Kunnen de HD zenders ook vooraan worden gezet ipv rond de 780+? (de normale zenders omwisselen voor de HD varianten)
-Het zappen duurt 1-2 sec. Daarna krijg ik ook te zien welke zender het is en welk programma er op is. Is het mogelijk om dit meteen zichtbaar te maken als ik op de zap-knop druk?

Anoniem: 255075 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:29:
Ik heb net Interactieve tv van KPN. Een abonnement met alle opties genomen. Ik heb er een paar vraagjes over die ik niet echt via de search kon vinden.

-Kunnen de HD zenders ook vooraan worden gezet ipv rond de 780+? (de normale zenders omwisselen voor de HD varianten)
-Het zappen duurt 1-2 sec. Daarna krijg ik ook te zien welke zender het is en welk programma er op is. Is het mogelijk om dit meteen zichtbaar te maken als ik op de zap-knop druk?
1. Nee de HD zenders kunnen niet automatische worden verplaatst naar 1 tm ..... Deze optie moet KPN in de toekomst nog gaan ontwikkelen. Je kunt zelf wel een profiel aanmaken voor alleen de HD maar dan ook blijven de HD zenders onder de 781 knop zitten. Persoonlijk vind ik geen handige manier om te gebruiken.

Nee deze optie is niet mogelijk. Enige manier is eventueel de EPG te gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 09-09-2010 19:02 ]

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:16
Yippie schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:43:
Dit geeft de STB via Systeeminformatie ( groene knop via Instellingen scherm ):

SW versie: he30.mpp2.rel6-7
UI versie: he30.mpp2.rel6-1_kpn
SW versie: he30.mpp1.rel1-139
UI versie: he30.mpp1.rel1-77.7_kpn

Ik loop achter lijkt het wel...

[ Voor 19% gewijzigd door Pascal Saul op 09-09-2010 21:15 ]

• Yippie
@Pascal Saul: valt wel mee, je hebt alleen de nieuwste nog niet.

Als je zoals je hierboven al kunt lezen internet over DSL hebt (koper), kan je proberen de STB helemaal uit te zetten zodat die zijn SW opnieuw inlaad. Is er niks veranderd bij systeeminformatie, dan nog paar dagen wachten en herhalen.

• Pascal Saul
Ja, inderdaad, het is een kwestie van wachten...

Overigens kwam ik nog wel een interessant stukje over de FW tegen op Google :D

[ Voor 14% gewijzigd door Pascal Saul op 09-09-2010 21:54 ]

• eymey
Link? :D

• Pascal Saul
Er stond wat confidential tussen zag ik later dus de link mag je zelf zoeken :P

In elk geval staat in detail beschreven hoe IP TV werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vanmorgen weer gekeken of de nieuwe software is uitgerold voor glas klanten, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Pascal saul: OK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:35:
Vanmorgen weer gekeken of de nieuwe software is uitgerold voor glas klanten, maar helaas.
Ook hier nog niks te bekennen ik wacht persoonlijk de komende dagen niks meer. Nier eerder dan dinsdag / woensdag.

Op het itv forum staat al wel een melding dat bij gebruikers met de nieuwe update.. Dat tijdens het zappen kort de twee zenders tegelijk zichtbaar in beeld staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 10-09-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hmmm lijkt me wel cool, een fade-effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:27:
hmmm lijkt me wel cool, een fade-effect ;)
KPN forum

Het proces van zappen is veranderd waardoor het iets sneller is maar waardoor ook de blokjes tijdelijk ontstaan.

----------

Als je de nieuwe update hebt moet je het volgende eens proberen.
Zappen naar een ander kanaal, teletekst inschakelen, direct een andere pagina oproepen en daarna wachten en goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
Ja, waarschijnlijk switchen ze nu al over voor een keyframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op zich vind ik dat nog nieteens zo'n gekke oplossing. Eigenlijk krijg je dan dus een beetje hetzelfde als bij het laden van een progressive geëncodeerde jpg :). Je krijgt alvast iets en als het bufferen helemaal compleet is wordt het scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141274

Weet iemand of het mogelijk is om 2 ITV-kastjes te koppelen aan één Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Soulkikker

Als je ADSL hebt werd het gedoogd, maar wordt dit nu geblokkeerd.
Je kan wel een gratis Digitenne aansluiting krijgen.

Als je Glas hebt kan dit wel met 2 STB's, meer details zie link

Overigens kan je het antwoord op deze vraag gewoon vinden in dit topic zie TS, kopje meerdere TV's.
Dit voorkomt dat we steeds dezelfde vragen krijgen en beantwoorden.
Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:48:
[...]
KPN forum

Het proces van zappen is veranderd waardoor het iets sneller is maar waardoor ook de blokjes tijdelijk ontstaan.
----------

Als je de nieuwe update hebt moet je het volgende eens proberen.
Zappen naar een ander kanaal, teletekst inschakelen, direct een andere pagina oproepen en daarna wachten en goed kijken.
Getest, geen last van:
Teletekst start al op voordat ik naar een andere zender kan zappen ( tenzij je bedoelt om een pagina binnen TT op te roepen ). Wel heb ik dan last van de genoemde "blokjes".
Zonder TT op te roepen en bij het zappen heb ik daar geen last van ( ITV over koper ).

[ Voor 33% gewijzigd door Yippie op 10-09-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:32:
@Soulkikker

Getest, geen last van:
Teletekst start al op voordat ik naar een andere zender kan zappen ( tenzij je bedoelt om een pagina binnen TT op te roepen ). Wel heb ik dan last van de genoemde "blokjes".
Zonder TT op te roepen en bij het zappen heb ik daar geen last van ( ITV over koper ).
Ik heb zelf nog niet de nieuwe update maar als je zapt naar een zender en je start teletekst op en je gaat vervolgens naar 101 of een andere pagina dan zou teletekst kort daarna automatische weer terug gaan pagina 100.

• Yippie
@Spaceone, daar heb ik geen last van, meerdere keren geprobeert op meerdere zenders.
Ben nu paar kijkuren verder wel tevreden, heb weinig nadelen kunnen vinden.

Je weet nu pas echt hoe je je hebt geergert aan die trage zapsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand me vertellen of de interactieve TV via 100mb of 1gbit werkt?

Ik zit namelijk met een klein probleem. Ik heb 1 kabel via/door de muur naar de tv lopen. Die gebruik ik dus voor interactieve tv. Een kabel bijleggen is niet echt een optie. Is het mogelijk om de utp kabel te "splitten"? Aangezien 100mbit maar 4 kabeltes gebruikt.
* Connection 1 …
1 - orange white
2 – orange
3 - green white
6 - green

* Connection 2…
1 – blue white
2 – blue
3 – brown white
6 – brown
Maarja, werkt interactieve TV dan nog? Zijn er andere opties? Kunnen routers/switches die stream doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je kunt toch dmv een goede switch VLAN taggen en zo ITV en internet over 1 UTP kabel laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 255075 schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:14:

Ik zit namelijk met een klein probleem. Ik heb 1 kabel via/door de muur naar de tv lopen. Die gebruik ik dus voor interactieve tv. Een kabel bijleggen is niet echt een optie. Is het mogelijk om de utp kabel te "splitten"? Aangezien 100mbit maar 4 kabeltes gebruikt.

[...]

Maarja, werkt interactieve TV dan nog? Zijn er andere opties? Kunnen routers/switches die stream doorgeven?
ITV heeft genoeg aan 100Mbit in principe aangezien de streams zelfs onder de 10Mbit blijven bij ITV van KPN. Dus ja dat splitten zou in principe gewoon moeten kunnen.

Een oplossing met VLAN tagging wat hierboven wordt voorgesteld is natuurlijk veel mooier maar ook duurder en lastiger te configureren voor de niet IT consument. Dus die keuze moet je zelf maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357840

Maarja, werkt interactieve TV dan nog?
Ja, geen probleem. Heb zelf ook Itv via 4 aders lopen, twee andere gebruik ik voor het vdsl-signaal, en de laatste twee gebruik ik voor het telefoonsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Anoniem: 255075 schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:14:

[...]

Gebruik zelf een netwerkswitch, zonder problemen:

http://www.mycom.nl/Produ...IDU-Switch-5-ports/135917

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/Handlers/ProductImage.ashx?ProductId=135917&ImageSize=pd&ImageSequence=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is een unmanaged switch dus die is nutteloos als je twee verschillende soorten verkeer over een kabel wilt hebben lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

ik222 schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:28:
[...]

Dat is een unmanaged switch dus die is nutteloos als je twee verschillende soorten verkeer over een kabel wilt hebben lopen.
Het zal best, maar hier werken verschillende videosignalen tegelijk met dit apparaat. Het is dus niet van horen zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 178901 schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:00:
[...]

Het zal best, maar hier werken verschillende videosignalen tegelijk met dit apparaat. Het is dus niet van horen zeggen...
Yeah right.

Heb je het nou over "verschilende videosignalen tegelijk" als in "ik heb deze switch op de video-poort van de Experiabox gehangen en daar weer meerdere tuners op"? Want dat kan prima.

Maar wat vraagsteller wil, namelijk EN het LAN over 1 kabel, EN de iptv... dat kan écht niet. Als het wel werkt, puur mazzel maar het is iig niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 178901 schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:00:
[...]

Wat eymey hierboven ook zegt, meerdere IPTV ontvangers zo aansluiten kan wel. Maar wat de vraagsteller wil is IPTV en internet over dezelfde kabel en daarbij heb je totaal niets aan een unmanaged switch. De enige mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen is een managed switch i.v.m. VLAN's of de kabel inderdaad splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx voor jullie hulp. De kabel splitten gaat het denk ik worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Onze box heeft de geest gekregen vannacht... hij is ineens supersnel en de layout van de menu's is veranderd. Het wordt nog eens wat.

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zeker de nieuwe update binnen. Heb hier nog niet gekeken, vanmiddag maar eens kijken.
Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste