Denk er alleen wel om dat die andere allemaal opamp types zijn, evt met een buizen outputstage erachter, maar de Yaqin alleen buizen gebruikt.
Ik heb 'even' dat stuk op audiogon gelezen (uh, ik heb het nu nòg niet uit) en ik heb respect voor zijn ervaring. Alleen niet voor zijn achteloze manier waarop hij het ene na het andere dure element koopt. Ik heb niet zoveel op met mensen die het ene na het andere kopen zonder er moeite voor te hoeven doen of er echt van kunnen genieten. En het is allemaal teveel 'touchy-feely'. Dit stukje zegt mij genoeg:
I was not feeling the emotion that the music can communicate. In those cartridge cases I have to try it in other tonearm and/or with a different headshell till the “ feelings comes “ and only when this was achieved I then was satisfied.
En dat gedoe met losse headshells vind ik van de zotte. Een element moet een stabiele basis hebben. En dat is mechanisch gewoon onmogelijk op een flinterdun licht armpje met losse headshell. Dan ben je geen element aan het vergelijken maar de effecten van de trillingen in de arm. Zijn verhaal over armen en draaitafels kan ik me ook absoluut niet in vinden.
Een goede draaitafel merk je echt heel veel van. Ten eerste door het lager, trillingen gaan door het plateau direct naar de naald. Het plateau maakt ook uit: koppel je de plaat aan de massa van het plateau (vinyl plateau) krijg je een stevig fundament, goede dynamiek met een goede tonaliteit. Ontkoppel je het dmv vilt (op een dood alu of glas-plateau) krijg je een wat saai geluid maar met een lekker ritme en timing.
Hetzelfde heb je met snaaraandrijving of DD. Zonder er op in te gaan kun je voor hifi beter snaaraandrijving gebruiken. De Garrards hebben rolaandrijving en daar ben ik al helemaal geen voorstander van. Door het mechanische contact van de rol en oneffenheden daarin krijg je juist heel veel kans op trillingen die niet op de plaat staan.
What do you note the first time you put your MM cartridge on the record?, well a total absence of noise/hum or the like that you have through your MC cartridges
Hier ben ik het dus ABSOLUUT mee oneens. Als ik een plaat opzet hoor je èn het volledige frequentiespectrum van de muziek èn totale stilte uit de groef. Je kunt natuurlijk ruis onderdrukken door gewoon al het hoog niet weer te geven. Maar je kunt beter zorgen dat je met een line-contact naald contact maakt met de hele zijwand van de groef met een hoge naalddruk (maar juist een làge spanning omdat het contactoppervlak dan veel groter is). Dan valt een kleine oneffenheid op een klein stukje van dat oppervlak minder op. Een lage naalddruk met een ronde naald is de pest voor je platen.
Wat zeg ik nou? massief DIAMANT. Daarom is ie ook zo kort. En daarom is ie ook zo superstijf. Aalt Joek zij ook al dat ie van Boron zou zijn, maar hij is toch echt van diamant. Ik heb nog nooit de zon zien schitteren door metaal heen hoor.
Om nog even terug te komen op die heerlijke site
www.high-endadio.com
Er staat in de digital source section een stukje over de MHZS 66 en 88. Die worden in de USA verkocht en (in onze ogen dom, alleen buisjes en koppelcaps) gemodificeerd door Pacific Valve.
PACIFIC VALVE MHZS CD 66 & 88 CD PLAYERS- These are, by far, the finest CD players that I or any of my associates have heard at anywhere near their selling price ($699/$799 plus shipping). In fact, we don't know of even one CD player for less than $ 3,000 that even equals (let alone surpasses) their performance after modifications (outside of the Doge CD 6 mentioned above). They are among (if not) the greatest value(s) in audio at this time, and not only for the sonics.
The Pacific Valves overall build quality (32 lbs.), the (top-loading) transport and even the remote control are all outstanding, and they (using tubes) can be even further improved by a simple modification* (Solen Teflon coupling capacitors) plus some routine tube rolling (two 12AX7).
Zij vergelijken ze dus zonder veel omhaal met spelers van $3000. En dan zitten de opamps er nog in! Dus in hoeverre was mijn bewering dat de gemodificeerde MHZS CD33 van €250 ongeevenaard is in de €1000+ klasse overdreven? Ik denk dat je eerder €2000+ mee moet brengen en dan nog heel goed zoeken.
[
Voor 40% gewijzigd door
Anoniem: 13443 op 20-03-2009 23:25
]