Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.385 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 247027 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:04:
Nou dat is het echt wel.
Die Dynavox TPR-2 is een ietwat attraktief klinkend goedkoop Chinees , 1 buis, Voorversterkertje met opamp MM/MC phonotrapje en is betrekkelijk eenvoudig te up-graden.

De MS 12 B is een buizen VV met een erg ruimtelijk klinkende buizen phonotrapje MC/MM.

Na met beide een poosje te hebben gespeeld gaat m`n voorkeur uit naar de laatste.

Ken echt wel mooiere buizentrapjes ( Pure Sound P10 ) b.v. maar dan moet je gelijk weer fors dieper in de buidel tasten.
Hmm... De Yaqin komt op eBay incl. verzenden etc. al gauw boven de €300, en bij PhonoPhono.de zitten de goedkoopste buizen phonotrapjes (Bellari en Pro-Ject) op €278 excl. verzenden. En de Lehmann BlackCube kost daar €439...
Dan lijkt me die €120 voor een TPR-2 wel het proberen waard. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
Denk er alleen wel om dat die andere allemaal opamp types zijn, evt met een buizen outputstage erachter, maar de Yaqin alleen buizen gebruikt.

Ik heb 'even' dat stuk op audiogon gelezen (uh, ik heb het nu nòg niet uit) en ik heb respect voor zijn ervaring. Alleen niet voor zijn achteloze manier waarop hij het ene na het andere dure element koopt. Ik heb niet zoveel op met mensen die het ene na het andere kopen zonder er moeite voor te hoeven doen of er echt van kunnen genieten. En het is allemaal teveel 'touchy-feely'. Dit stukje zegt mij genoeg:
I was not feeling the emotion that the music can communicate. In those cartridge cases I have to try it in other tonearm and/or with a different headshell till the “ feelings comes “ and only when this was achieved I then was satisfied.
En dat gedoe met losse headshells vind ik van de zotte. Een element moet een stabiele basis hebben. En dat is mechanisch gewoon onmogelijk op een flinterdun licht armpje met losse headshell. Dan ben je geen element aan het vergelijken maar de effecten van de trillingen in de arm. Zijn verhaal over armen en draaitafels kan ik me ook absoluut niet in vinden.
Een goede draaitafel merk je echt heel veel van. Ten eerste door het lager, trillingen gaan door het plateau direct naar de naald. Het plateau maakt ook uit: koppel je de plaat aan de massa van het plateau (vinyl plateau) krijg je een stevig fundament, goede dynamiek met een goede tonaliteit. Ontkoppel je het dmv vilt (op een dood alu of glas-plateau) krijg je een wat saai geluid maar met een lekker ritme en timing.
Hetzelfde heb je met snaaraandrijving of DD. Zonder er op in te gaan kun je voor hifi beter snaaraandrijving gebruiken. De Garrards hebben rolaandrijving en daar ben ik al helemaal geen voorstander van. Door het mechanische contact van de rol en oneffenheden daarin krijg je juist heel veel kans op trillingen die niet op de plaat staan.
What do you note the first time you put your MM cartridge on the record?, well a total absence of noise/hum or the like that you have through your MC cartridges
:? 8)7 |:(
Hier ben ik het dus ABSOLUUT mee oneens. Als ik een plaat opzet hoor je èn het volledige frequentiespectrum van de muziek èn totale stilte uit de groef. Je kunt natuurlijk ruis onderdrukken door gewoon al het hoog niet weer te geven. Maar je kunt beter zorgen dat je met een line-contact naald contact maakt met de hele zijwand van de groef met een hoge naalddruk (maar juist een làge spanning omdat het contactoppervlak dan veel groter is). Dan valt een kleine oneffenheid op een klein stukje van dat oppervlak minder op. Een lage naalddruk met een ronde naald is de pest voor je platen.
Anoniem: 247027 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:16:
Jeep @ Oh die naalddrager zal waarschijnlijk van Boron gemaakt zijn.
Wat zeg ik nou? massief DIAMANT. Daarom is ie ook zo kort. En daarom is ie ook zo superstijf. Aalt Joek zij ook al dat ie van Boron zou zijn, maar hij is toch echt van diamant. Ik heb nog nooit de zon zien schitteren door metaal heen hoor.

Om nog even terug te komen op die heerlijke site www.high-endadio.com
Er staat in de digital source section een stukje over de MHZS 66 en 88. Die worden in de USA verkocht en (in onze ogen dom, alleen buisjes en koppelcaps) gemodificeerd door Pacific Valve.
PACIFIC VALVE MHZS CD 66 & 88 CD PLAYERS- These are, by far, the finest CD players that I or any of my associates have heard at anywhere near their selling price ($699/$799 plus shipping). In fact, we don't know of even one CD player for less than $ 3,000 that even equals (let alone surpasses) their performance after modifications (outside of the Doge CD 6 mentioned above). They are among (if not) the greatest value(s) in audio at this time, and not only for the sonics.

The Pacific Valves overall build quality (32 lbs.), the (top-loading) transport and even the remote control are all outstanding, and they (using tubes) can be even further improved by a simple modification* (Solen Teflon coupling capacitors) plus some routine tube rolling (two 12AX7).
Zij vergelijken ze dus zonder veel omhaal met spelers van $3000. En dan zitten de opamps er nog in! Dus in hoeverre was mijn bewering dat de gemodificeerde MHZS CD33 van €250 ongeevenaard is in de €1000+ klasse overdreven? Ik denk dat je eerder €2000+ mee moet brengen en dan nog heel goed zoeken.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 20-03-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

Anoniem: 14829 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:28:
[...]

Hmm... De Yaqin komt op eBay incl. verzenden etc. al gauw boven de €300, en bij PhonoPhono.de zitten de goedkoopste buizen phonotrapjes (Bellari en Pro-Ject) op €278 excl. verzenden. En de Lehmann BlackCube kost daar €439...
Dan lijkt me die €120 voor een TPR-2 wel het proberen waard. Bedankt voor de tips!
http://cgi.ebay.nl/YAQIN-...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 op dit adres € 215 incl. transport.
Kijk ook eens op marktplaats het is n.l. wel echt de mooiste van wat je boven genoemd hebt.

p.s. De TPR-2 phonosectie is volledig opamp.!! het buisje staat n.l. alleen voor het VV-gedeelte!

Voor de prijs istie onverslaanbaar!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 247027 op 21-03-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258027

bij leshele staat hij voor 190 euros te koop incl. surface shipping
http://cgi.ebay.co.uk/MS-...ers?hash=item310129504822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

Zojuist m'n EL84 aria mini mogen ontvangen, zeer goed verpakt. Meteen even opengeschroefd, helaas ontbreekt de aarding op de AC, dus voordat hij voor het eerst aangezet gaat worden ga ik een aarding maken. Later fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Vond net deze site: http://www.xs4all.nl/~viver/chinese%20hi-end/
Beetje oud, maar wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 08:42:
http://cgi.ebay.nl/YAQIN-...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 op dit adres € 215 incl. transport.
Kijk ook eens op marktplaats het is n.l. wel echt de mooiste van wat je boven genoemd hebt.
Dank je, dat gaat dus waarschijnlijk 2 maand wachten worden... ;)
Die van Leshele die jpmountain noemde ziet er overigens net even anders uit???
p.s. De TPR-2 phonosectie is volledig opamp.!! het buisje staat n.l. alleen voor het VV-gedeelte!
Weet ik. Ik weet alleen niet in hoeverre dat echt een nadeel is in een phonopre.
De TPR-2 ziet er trouwens wel vrij goed modbaar uit, desnoods vervang je de hele phonotrap. Ledje verwijderen lijkt me stap 1. :)

Afbeeldingslocatie: http://modeltrein-fanaat.synthasite.com/resources/TPR2open.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die van Leshele die jpmountain noemde ziet er overigens net even anders uit?
nee hoor. Laat je niet beetnemen door die buisbeschermertjes. Hij is precies hetzelfde.

@W0153R
inderdaad, dat linkje is al oud. Ik heb m ook al eerder gemeld, maar dat is ergens ondergesneeuwd in deeltje -5 ofzo :P

Vandaar dat de wiki idd handig is. Iemand al gezien dat de wiki chinese-hifi.nl vorm aan het aannemen is?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 21-03-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Ik heb tot nog toe aan chinese waren, een G&W 2006 die ik hier heb kunnen overnemen.
Een stel AURUM CANTUS LEISURE 2 Deluxe HiFi BOOKSHELF Loudspeakers in rosewood via apple waarvan het free shipping gedeelte mij in 1e instantie niet duidelijk werd.
Maar ook een paar 1M RCA Interconnect Audio Cable Pair OFC Core CRC10 en een paar 2.5M Speaker Cable 600 Strand OFC Core heb ik uit China lalen overkomen.
En ik heb nu ook een MHZS CD33F CDPlayer Latest Edition besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:13:
nee hoor. Laat je niet beetnemen door die buisbeschermertjes. Hij is precies hetzelfde.
Ik doelde eigenlijk op die elco's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

@paulam..Ja Dus? Beetje flauw van me >:) maar je post is nogal een mededeling. Je bent in ieder geval lekker bezig en waar heb je die MHZS besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 06:48
Hmm, op pagina 5 om advies gevraagd en een week later alweer 4 pagina's erbij! :)
Anyway, ik heb me de afgelopen week lopen verdiepen in de hybride optie (buizen&classD) en ik moet zeggen dat het me een goede optie lijkt.

Als ik de bouwperikelen van Koifarm lees (m.n. inschakelvertraging/DC naar de UcD en flexibeler met uitbreiden & wijzigen van de opstelling), voel ik meer voor een aparte voor- en eindversterkercombinatie, waarbij ik een buizen pre wil gaan gebruiken en uit China wil halen. Nu heeft Apple1917 een voorversterker gebaseerd op de Marantz 7 in het assortiment, maar kan iemand me vertellen of dat een goede keuze is? Tips zijn uiteraard ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat je het niet helemaal snapt hoe het werkt. Het is dus de bedoeling dat jij dat ding gewoon zelf aanschaft en ons dan vertelt of het wat is. Zo lopen wij minder risico nml. :+

Ik denk dat het wel een goed ding is. Ziet er goed gemaakt uit en het ontwerp kan niet echt veel verkeerd aan gaan. Een alternatief is natuurlijk de Yarland voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vandaag een pakketje van AE-europe ontvangen op mijn werk! dus hierbij een aantal kompleet nutteloze en overbodige foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.wijbenga95/audio/HE.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.wijbenga95/audio/HE0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.wijbenga95/audio/HE3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.wijbenga95/audio/HE5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.wijbenga95/audio/HE7.jpg

Eerst de bias naar beneden gedraaid, toen de buizen vervangen en kheb nu de BIAS op 52 mA gezet da's toch wel ok voor EH KT88 buizen? kan iemand mi vertellen wat de "Cold" en "Hot" afstelling vna deze buizen zijn?

Klinkt zo op het eerste wel ok, maar eerst maar eens 20 uurtjes inspelen... klinkt nu allemaal nog wat "plat"

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 06:48
Anoniem: 13443 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:00:
Ik denk dat je het niet helemaal snapt hoe het werkt. Het is dus de bedoeling dat jij dat ding gewoon zelf aanschaft en ons dan vertelt of het wat is. Zo lopen wij minder risico nml. :+
Goh... nou, als ik iets koop, zal ik ook zeker een review schrijven voor de Wiki hoor. :P
Ik denk dat het wel een goed ding is. Ziet er goed gemaakt uit en het ontwerp kan niet echt veel verkeerd aan gaan. Een alternatief is natuurlijk de Yarland voorversterker.
De PM7 bedoel je? Of is er nog een ander van Yarland?
Ik zie trouwens ook vaak headphone amplifiers die stiekem ook pre-amps zouden kunnen zijn volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nice nice chaoss, wil je die pics (en review!) ook op de wiki zetten?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Dookiy492, denk ook aan een AB, is wel handig. En ook een inschakelvertraging zodat je de HYPEX modules niet opblaast. :'(
Bedenk ook of je alles symmetrisch( XLR) wilt houden of asymmetrisch( RCA).

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 23-03-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001

Balboa schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:44:
[...]
Thanx voor de tip. Wist niet dat jij ook een DM-10 hebt. Zal binnenkort eens even kijken voor die tweak ;) Hoe bevalt die Audioromy t.o.v. de Densen?
Ik heb het idee dat de Densen DM-10 nog iets analitiser klinkt dan de AR, verder is het geluidsbeeld van de densen iets breder. Qua detail doen ze niet veel voor elkaar onder. De AR geeft wel wat meer laag weer of het laag is gewoon wat minder strak dat vind ik lastig te beoordelen. Voor de Densen geldt dat hij nog beter gaat klinken als hij langer aan staat +/- na een week op z'n maximale prestatie. De vergelijking heb ik gemaakt toen beide versterkers 30 minuten aan stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik was voor de wiki nog even aan het zoeken naar de Goldmund scam. Ik zag dat Goldmund een ander instapmodel cd-speler heeft. De Eidos CD20A. Ik zag dat ie maar €10.500 kost. Iemand die wel eens gehoord?
I guess their New model Eidos 20A CD Player is also from the same circuit board, only with HDMI, that mean,
Eidos 18CD = Pioneer 300 DVD Player (no HDMI, only S-Video)
Eidos 20A CD = Pioneer 400 DVD Player (with HDMI)
De binnenkant van een andere cd-speler, de Edge G CD player zou ook hetzelfde zijn. Zelfs helemaal zonder aanpassingen. Nu het plaatje erbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.edgeamp.com/images/gcdfrontlarge.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bbs.hifidiy.net/attachments/month_0801/20080113_c58d9e856cfbd39d0390iM4BkZrRggOq.jpg
In the October 2007 issue, the editors of The Absolute Sound have awarded Editor's Choice awards to not one, not two ... but SEVEN of our products! The G2 preamp, the G3 integrated amplifier, and the G4, G8+, NL10.1, NL12.1 amps all received awards. In addition, the G CD player made Harry Pearson's list of Editor Choice awardees.
Afbeeldingslocatie: http://www.edgeamp.com/images/tas149.jpg
De prijs is maar $8800. Maar als The Absolute sound het getest heeft en zelfs een 'Editors Choice' award verleend dan moet het wel elke cent waard zijn toch? Want dat is een heel betrouwbaar blad hoor!
Gadverredamme wat een prutswerk! En wat een leeelijke kast.

Nog even een belangrijk iets waar ik eigenlijk nog niet aan gedacht had. Het onder audiofielen zo belangrijke 'system matching' (dat als je alle apparaten van dezelfde fabrikant koopt dat het dan véél beter klinkt). Even een quote daarover:
It is a result of the abuse emphasize on system matching. System matching is a stupid conspiracy game manufacturers and dealers are fascinated with. Manufacturers like Edge or Goldmund, their competency is obviously not on digital arena. But in order to squeeze last penny from their customers, they promote the importance of ‘system matching’, customers must use their full set in order to get their in-house sound! What a clever marketing tactic!

Without the knowhow on emerging digital design, what they can do is just pick from mass market product and perform their modification. They can certainly manipulate the sonic signature through modification (e.g. use same cap & wire with their amp). But I’d say these kind of products are far from high-end.

Next time when you consider the importance of system matching, think deep the underlying business driver.
* Anoniem: 13443 wordt hier echt zo cynisch als de pest van :(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 24-03-2009 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dookiy en boudewijn. Zeg..boudewijn..heb jij nog die marantz PM pre-amp te koop? Wellicht interessant voor dookiy.

Ik denk dat je van die maat van me niets meer hoeft te verwachten (is zeer recent werkloos geworden, dus die zal de hand wel ff op de knip houden denk ik).

@jeep..die edge cd-speler..lijkt wel een beetje een rommeltje van binnen. Ik lees overigens geen audio-bladen meer ivm dat iedere audiofiel gewoon zwaar ' verneukt' wordt (sorry voor het woord) met al die positieve, totally overpriced, recensies van audio-apparatuur.

Wat zou een gemodicifeerde MHZS speler doen? 100 punten, product of the year, Editors best choice award, etc.? Natuurlijk niet want ze krijgen geen sponsorgeld van MHZS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Boudewijn schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:06:
Nice nice chaoss, wil je die pics (en review!) ook op de wiki zetten?
Jah kheb zojuist een gallerij aangemaakt.

Keek ook even naar de andere gallerij'en gekeken en wat me opvalt is dat er niet overal thumbnails gebruikt worden. (alleen in de mhzs gallery'en de andere 2 niet)... imho jammer want het ziet er niet uit van die grote foto's op rij. En het is ook nog eens onhandig.

Het enige wat je hoeft te doen om thumbnails te maken is een "voorbeeldplaatjes" x en y waarde op geven, kheb daar zelf 151 en 113 ingevoerd, dan zijn de thumnails groot genoeg om te bepalen wat op de foto staat en er passen mooi 4 op een rij. zonder dat de hele layout verprutst wordt.

Kzou eigenlijk voorstellen om bij alle gallery's deze waardes in de stellen,

Wat de buizen betreft,
kheb de versterker gisteravond zo'n 4-5 uur aan gehad, en het is leuk om te merken dat er in die speeluren al veel verandering in geluid te horen is :) kheb dit met de originele buizen nooit meegemaakt omdat die al door Timaudio waren ingespeeld. Ben benieuwd of de verandering zo sterk waarneembaar blijven de komende 15 uur.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 24-03-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225971

Anoniem: 219813 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:21:
Ortofon-elementen neigen, voor mijn gevoel, meer naar een buizengeluid terwijl benz micro elementen meer 'cd geluid' geluid geven.
Ortofon ken ik niet, echter Benz Micro als een cd-geluid kenschetsen strookt niet met mijn ervaring. Het verschil tussen bijv. een Glider en een CD-speler (Meridian 508) vond ik eerlijk gezegd vrij groot. Veel vloeiender en nadrukkelijker aanwezig middengebied. CD klinkt dunner in vergelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 225971 op 24-03-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chaoss schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:36:
[...]

Jah kheb zojuist een gallerij aangemaakt.

Keek ook even naar de andere gallerij'en gekeken en wat me opvalt is dat er niet overal thumbnails gebruikt worden. (alleen in de mhzs gallery'en de andere 2 niet)... imho jammer want het ziet er niet uit van die grote foto's op rij. En het is ook nog eens onhandig.

Het enige wat je hoeft te doen om thumbnails te maken is een "voorbeeldplaatjes" x en y waarde op geven, kheb daar zelf 151 en 113 ingevoerd, dan zijn de thumnails groot genoeg om te bepalen wat op de foto staat en er passen mooi 4 op een rij. zonder dat de hele layout verprutst wordt.

Kzou eigenlijk voorstellen om bij alle gallery's deze waardes in de stellen,
Bedankt voor de feedback, zal er straks even naar kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vaaaaag... ik kijk net in mijn Classic beeld gallerij zijn ineens alle afbeeldingen groot. ik ga naar bewerken staan ze nog gewoon op 151x113... opnieuw saven, helpt neit. andere waarde invullen en saven heeft ook geen effect.

Terwijl het gister toch echt netjes thumbnails waren... er gaat blijkbaar ergens iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het noodlot blijft je soms achtervolgen. Bestaat er zoiets als predestinatie in HIFI? Welnu opeens begint er zich een soort brom/ ruis te vormen uit mijn linker luidspreker. Na mijn Bewitch te hebben uitgezet en na een tijdje weer aangezet blijkt er opeens een duidelijke brom uit het linkerkanaal te komen. Het rechterkanaal heeft duidelijk minder signaal dan het linkere waar de brom uitkomt. De kabels omgedraaid en ja hoor het zijn niet de luidsprekers maar het linkerkanaal dat het heeft begeven. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kapotte eindbuis?

ik had ook een brom in 1 kanaal, bleek een kapotte eindbuis te zijn die had geen bias spannign meer.Was niet een hele duidelijke brom maar dat komt misschien omdat ik een PP versterker heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Vandaag mijn voorlopig allerlaatste versterker binnen gekregen, deze heb ik aangeschaft voor eigen gebruik.
Zojuist sluit ik alles aan en met mijn stomme kop blijf ik met mijn trui achter een buis hangen en deze breekt op het plastic gedeelte af. (ik had ook moeten af kloppen toen ik het stukje hierboven las :-)

Want ik heb nu een brommend kanaal waarvan de buis niet gloeit :-(. Nu heb ik wel een setje buizen liggen maar deze werken op een veel lagere spanning dus die kan ik niet gebruiken.

Bottomline weet iemand een goede vervangingsbuis voor de Yaqin 5881? Hopelijk kan iemand mij een goed en snel advies geven het is zo stil op mijn werkkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

misschien handig om even te vermelden welke buizen er origineel inzitten en welke buis afgebroken is? voorversterk buisje of een eindbuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@beetle73..als het je eindbuizen betreft..dan vind ik het van jou een vreemde vraag. Gewoon op ebay googlen want daar worden bij de vleet russische 5881 buizen aangeboden. Zelfs op marktplaats worden ze aangeboden.

http://cgi.ebay.nl/6P3S-E...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 (voorbeeldje)

Of bedoel je iets anders?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-03-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel zo makkelijk he om dat even te vermelden:
De originele eindbuis is 5881a Electron Tube van Shuguang/Sino

@Bronco: op zich niet zo'n vreemde vraag van mij althans dat dacht ik, waarom?

Als ik kijk naar de door jou genoemde buisjes komen ze overeen met de buisjes welke ik al heb liggen
http://link.marktplaats.nl/235195283 de heb ik. Ze zijn van hetzelfde merk maar dan de 6p3c /6n3c 9112, Hier staan ze alle twee beschreven http://www.tubes.ru/techinfo/HiFiAudio/6p3c.html

Iemand die deze buisjes ook heeft aangeschaft voor de Yaqin vertelde mij dit:

"Ik heb de buizen uit Dirksland inmiddels binnen,zien er goed uit maar pas op!!
De Maximale anodespanning is 250 Volt,zonder aanpassing niet zondermeer uitwisselbaar met 6l6GC .
De Yaqin werkt met een spanning van ruim 400 volt.
Ik hoop voor je vriend dat hij ze nog niet gelaatst heeft want je blaast zomaar het een en ander op!"

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar buisjes welke ik zo 1 op 1 kan vervangen en welke een verbetering zijn, al kun je de verbetering beter halen uit andere aanpassingen (vv buisjes bijvoorbeeld) Maar ja ik heb nu eenmaal een probleem met mijn eindbuis

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 26-03-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@beetle73..Ik vond het op zich een vreemde vraag omdat je slim en handig genoeg bent om te zorgen voor een ander set buizen..vandaar.

But no problem...zoals je wellicht weet heeft tung sol 5881 buizen opnieuw uitgebracht. Wellicht dat deze wel uitwisselbaar zijn met de sino buizen. Maar er hangt uiteraard ook weer een prijskaartje aan.

Overigens heb ik de Gold Lion KT77 gisteren binnen gekregen. Ik heb deze in mijn yarland amp gedaan en de gehele nacht aan laten staan om ze een beetje 'in te branden'. Vandaag alvast ff de nodige muziek beluisterd.

Tja...wat kan ik ervan zeggen? ten opzichte van de JJ KT77 zijn de gold lion buizen voor nu niet echt spectaculair te noemen. Op zijn minst (nog) geen vooruitgang op de JJ buizen. Maar goed wie weet komt het nog.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 26-03-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bronco wat een compliment ;) maar nee dat handige valt toch tegen, omdat de 5881/6L6 weliswaar redelijk identiek zijn maar niet gelijk.

Aangezien er ook een aantal mede Yaqin 5881 gebruikers hier zijn vroeg ik me af of er al iemand was met andere buizen en of ze ook bevallen (lees verbetering).
Nu lees ik online redelijk veel positiefs over de Sino buizen dus overweg weer dezelfde buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ik kreeg nog een tweede Cirrus CS4697 dac binnen uit hong kong. Tot mijn verbazing waren twee pootjes van de chip aan elkaar gesoldeerd. Dat gaf alleen maar distortie als geluid. Pootje op het pcb gesoldeerd (lastig, want het is smd!). Toen had ik fijn nog maar 1 kanaal (hoewel dit keer in orde). Voor de grap eens het op-amp circuit ge-bypassed, stereo geluid! Erna gemod met Sanyo oscons, wima's en vishay sprague condensatoren.. Mag binnenkort mn tweede setup aansturen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klinkt goed bulldoze
heb je ook fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08

daan08

PEBKAC

Afbeeldingslocatie: http://www.de-b.nl/pics/IMG_1926.jpg
De DAC en de voeding, elk in eigen huisje. Deze gebruikt een op-amp, LM4562 en heeft een nieuwe spdif ingang en tulp uitgangen. Gemod met Sanyo OS-CON SP 270uF, Wima .22uF.

Afbeeldingslocatie: http://www.de-b.nl/pics/IMG_1927.jpg
De nieuwe DAC, op-amp circuit bypassed. Cheapo connectoren gaan weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.de-b.nl/pics/IMG_1928.jpg
Dit wordt de behuizing, als voeding wsl een stekkertrafo van 5V, de 12V is overbodig zonder op-amp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ziet er netjes uit zeg! Laat je de voorkant gewoon blanco? Of doe je daar nog iets mee? Powerledje ofzo. Ik neem aan dat je hem gewoon 24/7 aan laat staan maar het lijkt me wel handig dat je kunt zien of het aanstaat, of dat de stekker er inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:52
bulldoze schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:39:
[afbeelding]
De DAC en de voeding, elk in eigen huisje. Deze gebruikt een op-amp, LM4562 en heeft een nieuwe spdif ingang en tulp uitgangen. Gemod met Sanyo OS-CON SP 270uF, Wima .22uF.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit wordt de behuizing, als voeding wsl een stekkertrafo van 5V, de 12V is overbodig zonder op-amp :)
En hoe klinkt het? Heb op lampizator er al best veel over gelezen, en zit lan lang te denken om er ook een aan te schaffen. Maar tweifel nog een beetje, vraag me af of ik het, het waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08

daan08

PEBKAC

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:09:
ziet er netjes uit zeg! Laat je de voorkant gewoon blanco? Of doe je daar nog iets mee? Powerledje ofzo. Ik neem aan dat je hem gewoon 24/7 aan laat staan maar het lijkt me wel handig dat je kunt zien of het aanstaat, of dat de stekker er inzit.
Ik denk dat ik er dit keer een 3mm blauw ledje inzet en een wipschakelaar (voorkant). Bij de 'grote' dac zit er een wipschakelaar op de achterkant. Maar die set schakel ik in en uit via de stekkerdoos.
kippy schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:19:
[...]

En hoe klinkt het? Heb op lampizator er al best veel over gelezen, en zit lan lang te denken om er ook een aan te schaffen. Maar tweifel nog een beetje, vraag me af of ik het, het waard vindt.
Ik vind het waanzinnig goed klinken, zelfs zonder de caps te veranderen klonk het best aardig maar erna meer gedetailleerd en gebalanceerd. Ik ben zelf geen meester in het verwoorden van subtiele veranderingen maar wat fikus zegt is waar: alles wordt er beter op. Totale kosten van de DAC zoals die met twee doosjes:

DAC bord + trafo € 43
LM4562 € 4
Sanyo's/Wima's € 8-10
Tulp connectoren € 4
Behuizingen € 24

Dus grofweg € 80

Dit is trouwens de versterker die ik onlangs heb gebouwd.. er zit een (Japanse.. ;)) Flying mole CA-S30a module en een Alps blue velvet (10K) potmeter in. Nog wat mooier gelukt dan de DAC imho :Y

Afbeeldingslocatie: http://de-b.nl/pics/IMG_1634.jpg
Afbeeldingslocatie: http://de-b.nl/pics/IMG_1631.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost, het waren niet de buizen maar de witte kabeltjes die uit het soldeer geschoten waren van de 8ohm luidsprekeringang.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3430/3387698137_ccdba07ddb.jpg

Dat kon ik zelf niet fixen met mijn 40 w soldeerboutje daar moesten minsten 2x 60w aan te pas komen om het vele soldeer vloeibaar te maken en te verwijderen alvorens de kables weer aan te kunnen hechten.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3650/3387710783_723d68936d.jpg

Het is de eerste keer dat ik de Bewitch 6550 open heb gemaakt : is het een alp potmeter? Het ziet er allemaal wel degelijk gebouwd uit. Is dit hardwire? Ik weet er niets van dus de deskundigen om uitleg en opinie.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3443/3388501578_3f422e1346.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet er goed uit hoor. Ja, dat is een Alps Blue Velvet. En nee dat is niet hardwired. Maar wel een PCB met goeie dikke banen.
Wat mij wel opvalt is dat de uitgangstrafos niet zo heel erg groot lijken. En de 2 witte draden die loszaten, waar gaan die heen? Ik zou verwachten dat die uit de UGT komen maar ik kan ze uit de foto niet daarheen volgen.
Edit: ik geloof dat ik m nu snap! De ene witte draad gaat naar de UGT, de andere er overheen naar het PCB waar hij alleen een weerstandje treft en dan met de bruine draad retour naar de uitgang (-). Dat is opdat er niks kapotgaat aan de ugt als je er perongeluk geen speaker aan hebt hangen.

Iets anders: volgens mijn intuitie/scherpe blijk zitten daar zwarte Solen caps als koppelkondensatoren. Dat zijn degenen waar ik ik mijn Yarland absoluut niet over te spreken was. Als ik jou was zou ik daar eens andere voor proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-03-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekjesbakker
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
@jpmountain:
Met "hardwired" bedoelt men dat er geen PCB (printplaat) is gebruikt, maar dat alle troep gewoon direct aan elkaar gesoldeerd is. Voor een leek (zoals ik) ziet dat er alleen maar heel onoverzichtelijk uit, maar voor een "certified modder" is het smullen geblazen: je hoeft je geen zorgen te maken over de fragiele baantjes op een printplaat etc.
Hier als voorbeeld een plaatje van de binnenkant van mijn Audioromy:
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/6225/hardwired.jpg

De hele review van de Audioromy moet nog komen, heb het de laatste weken een beetje druk met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3660/3388903789_6895162afc.jpg

@jeep, zijn dit de koppelcondensatoren waar je het over had?
Het mag af en toe wel wat sprankelender zijn vwb de Bewitch. Met tuberolling kom je best een eind, maar toch. Wat zijn upgrades voor de Solen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja die bedoelde ik, +die ene rechts nog. Het ligt een beetje aan de waarde welke er in zitten en wat je ervoor in de plaats kunt vinden.

Bijvoorbeeld Clarity Caps ...uF 630V of andere mooie MKP's is de V geen probleem.
of PiO's (paper in oil caps) ...uF 250V of 400V of wat je kunt vinden. Liefst Sprague Vitamin Q of vgl. of russische. Teflon Caps zijn ook mooi.

Je moet voor de waarde dezelfde nemen of 1 tikje hoger (dus bv 0.56 ipv 0.47uF) maar voor het voltage moet je even opletten dat voldoende max. V hebt Wat er nu inzit (waarsch 630V) is erg ruim en meer dan perse nodig. Je moet dat even meten als je hem aanzet; de inschakelpiek is namelijk hoger dan het continugebruik. En daar moet je met een veilige marge bovenzitten. Ik heb op de Yarland 160V gemeten en gebruik nu 200V Vit Q en dat werkt goed. Ik heb in de Relyon 215V gemeten en daar konden dus geen Vit Q in want die zijn niet te vinden. Dus heb ik die groene op de foto hieronder genomen. Ik heb er alleen een stuk of 23 over nu :D

Maar kijk eerst maar eens welke waarde erop staat en meet het voltage.
Kiekjesbakker schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 01:22:
@jpmountain:
Met "hardwired" bedoelt men dat er geen PCB (printplaat) is gebruikt, maar dat alle troep gewoon direct aan elkaar gesoldeerd is. Voor een leek (zoals ik) ziet dat er alleen maar heel onoverzichtelijk uit, maar voor een "certified modder" is het smullen geblazen: je hoeft je geen zorgen te maken over de fragiele baantjes op een printplaat etc.
Hier als voorbeeld een plaatje van de binnenkant van mijn Audioromy:
Ik vind dat nogal een slecht voorbeeld hoor. Wat een zooitje. Je kunt hardwired ook heel overzichtelijk doen zodat het makkelijker te doorgronden is dan een printplaat.
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/6356/overzichtbinnenkantmetr.jpg
Dit ziet er een stuk netter uit, terwijl het toch een heel goedkoop apparaat is.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 27-03-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
bulldoze schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:39:

[afbeelding]
Vergeet je niet om nog twee condensatoren (en eventueel een weerstand) op de analoge output te zetten? Op deze manier staat er ruim 2V DC op de uitgang omdat je de directe output van de DAC pakt. En dat is niet echt wat je wilt. ;)
Ik heb op elk kanaal een 2,2 uF cap met daarachter een 51 Ohm weerstand gebruikt.

Overigens is de sound (met modificaties) best ok voor het geld dat je ervoor betaald maar ik wil toch graag ook deze DAC nog even aankaarten: de Valab Dac
Het concept is onzettend simpel en opgebouwd rond 8 paralelle TDA 1543's, zonder uitgangsstage. Klinkt werkelijk als een huis. Hij kan goed meekomen met een Benchmark DAC-1 (flink gemodificeerd) en zelfs een Prism D/A. Je krijgt flink waar voor je geld. Met een paar kleine modificaties kan hij zelfs naar een nog hoger niveau getild worden, maar die moet ik nog uitvoeren.

een paar nadelen:
- De DAC loopt zo goed dat hij regelmatig is uitverkocht.
- Hij accepteert alleen 44.1/16 bit audio
- De kwaliteitscontrole laat te wensen over. Maar als je een goed werkend exemplaar hebt, heb je ook echt wat moois. Overigens worden de defecte apparaten keurig en snel vervangen dus je hoeft niet bang te zijn dat je een kat in de zak koopt.

[ Voor 6% gewijzigd door rhodes54 op 27-03-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08

daan08

PEBKAC

Goed punt; voordat ik de DAC 2.0 afmaak moet ik idd nog wat caps op de output zetten :)
Zal eens kijken wat ik nog heb!

Ik heb nog een TDA1543 DAC klaar maar geen trafo.. denk erover deze te verkopen gezien de kwaliteit van de cirrus erg goed is.

De DAC werd dus defect geleverd maar heb het pootje terug gebogen en gesoldeerd..Terugsturen naar China is teveel moeite.

44.1/16bit schijn je wel te kunnen aanpassen, soldeer pinnetje M4 van de DAC aan pin 16 van de receiver chip en hij accepteert 96KHZ. Dit heb ik geprobeerd maar gaf geen verbetering. Bovendien is al mijn muziek gewoon CD en dus 44KHZ/16bit :)

[ Voor 29% gewijzigd door daan08 op 28-03-2009 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Ik ben me aan het oriënteren op een paar nieuwe high end speakers. Nu komen bij mij de volgende 2 speaker modellen in aanmerking: de Cantus Leisure 5 MK II en de Cantus Leisure 6.

De Cantus Leisure 6 is wel 2x zo duur als de 5, zou dit het waard zijn of kan ik beter gewoon voor de Cantus Leisure 5 MK II gaan?

Verder vroeg ik mij af of een speaker die een 5 sterren award heeft gekregen beter zijn dan deze chinese speakers in de zelfde prijsklasse? maw kan ik beter voor de chinese speaker gaan of voor een hoog geplaatste speaker door audiospecialisten?

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Leisure 6 is gelijkwaardig aan de Volla. Ik heb de Volla gehoord en dat was echt _/-\o_ *;
De Volla is echt een zeer goede speaker met een geweldig mooi hoog: zijdezacht en toch supergedetailleerd. Dat komt door de zeer grote bandtweeter die al heel laag inkomt. Dus dat karakter is al vanaf de middentonen. Ook de zeer goede bas doet niet denken aan een monitorluidspreker. Je denkt echt dat je naar een enorm grote luidspreker aan het luisteren bent.

De 5 is ook een mooie luidspreker, maar heeft niet die supertweeter maar een kortere versie en een vierkant kastje. Ik denk dat hij ook zeer veel waar voor zijn geld geeft. Maar als je je de Leisure 6 kunt veroorloven dan zou ik er niet lang over nadenken.

Je kunt heel veel rondshoppen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er ergens een betere speaker te koop is voor minder dan het dubbele budget.
Verder vroeg ik mij af of een speaker die een 5 sterren award heeft gekregen beter zijn dan deze chinese speakers in de zelfde prijsklasse? maw kan ik beter voor de chinese speaker gaan of voor een hoog geplaatste speaker door audiospecialisten?
Tja, wat denk je na het lezen van mijn verhaaltje op de vorige pagina? Die sterrren zijn misschien een indicatie, maar vaak wel door commercie ingegeven. Maar laat je vooral niet weerhouden om te gaan luisteren want dat is toch de beste manier om te weten of je ergens tevreden mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

thanks voor je response, waar kan ik de chinese speakers (de 5 mk2, 6/volla) io Breda beluisteren? ik ben bang dat ik m blind moet kopen via de webshop china-highend-hifi.com, 1785 all-in...

[ Voor 6% gewijzigd door swloo op 31-03-2009 01:21 ]

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Specop schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 01:15:
thanks voor je response, waar kan ik de chinese speakers (de 5 mk2, 6/volla) io Breda beluisteren? ik ben bang dat ik m blind moet kopen via de webshop china-highend-hifi.com, 1785 all-in...
http://www.pacificaudio.nl/ Hier kun je ze, als het meezit, beluisteren en ze geven goede service.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

@Specop: Holland Link in Kapelle heeft enkele Cantussen staan. Deze luidsprekers klinken echt heel erg mooi, maar onbeluisterd in China bestellen is een grote gok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik doelde eigenlijk op Pacificaudio. Ik neem aan dat je de startpost wel gelezen had. Pacificaudio komt ze zelfs bij je thuis brengen en als het niet goed is gaan ze weer mee terug. De prijzen zijn heel redelijk voor de garantie en service die je erbij krijgt.

Die bij Holland link staan zijn V2M. Heel mooi, maar eigenlijk < Leisure 5. De V3M =~Leisure 5.
Ik zie dat ze meer modellen hebben, maar dan wel de modellen voor de europese markt die toch wel een flink stukje duurder zijn. Hoewel ook die hun geld echt meer dan waard zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 31-03-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Balboa schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 01:33:
[...]

http://www.pacificaudio.nl/ Hier kun je ze, als het meezit, beluisteren en ze geven goede service.
Is bij jullie die site van PA ook zo rete traag de laatste tijd? Als hij eenmaal geladen is gaat het wel, maar daarvoor.......... Man man, lijkt wel een servertje in Timboektoe.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

net even getest maar ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Pacific site is bij mij al maanden traaaaaaaagggggg.... Misschien omdat ik geen IE gebruik maar Firefox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
same here, al maanden, met Ff

[ Voor 16% gewijzigd door W0153R op 01-04-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Het is met FF hier niet snel maar ook niet langzaam. De site zal alleen maar trager worden doordat ze Joomla gebruiken. Deze maakt gebruik van een database file welke alleen maar groter zal worden waardoor de laadtijd van de site ook langer zal worden in de toekomst. Het ligt er ook aan of de hostingprovider moderne spullen heeft staan met de nieuwste versies. Ik ben zelf van Joomla afgestapt omdat het zo traag was. Nu werk ik gewoon in HTML met Flash intro. Lekker makkelijk en kan alles naar mijn hand zetten en flitsend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik stuur ze wel even een mailtje met offerte voor een Typo 3 CMS site :P

maar wel vreemd ik gebruik ook gewoon (de nieuwste) Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nergens last van met Opera. Hij laadt gewoon snel. Maarja, FF is natuurlijk beter he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo even een update'je;

Music Angel / Mengyue Mini met EL84 buisjes is binnen! Uiteraard eerst de zn ingewanden bestudeerd om te kijken of aarde e.d aanwezig is. Helaas was er geen aarding aangesloten op de behuizing, deze dus even snel gemaakt. Overigens was hij zeer goed verpakt in dubbele doos, dit heeft echter niet kunnen voorkomen dat de volumeknop los is geraakt. Gelukkig geen schade. Gezien mijn zelbouw speakers nog niet af zijn heb ik de Meng beluisterd op twee losse 4 ohm 8" SICA in free air (ofwel gewoon los :P )

Mijn referentiecd "Jazz at the Pawnshop" van het Arne Domnérus Quartet opgezet om eens te luisteren; mijn eerste indrukken; t.o.v Sony SACD / S-master klasse D amp met bijbehorende speakers:

Alles is meer gedefineerd; het geroezemoes op de achtergrond is veel duidelijk waarneembaar, het lijkt alsof de treble knop maximaal opengedraaid is. Omdat de speakers gewoon los staan is er geen sprake van enige vorm van bas. Zodra de speakers klaar zijn ( Cyburg Viech met Sica Si426 ) kan ik mooi een vergelijkings review schrijven tussen de Mengyue en m'n dual mono LM3886 gainclone.

Verder is het wachten op de MHZS CD33F speler, op dit moment speel ik alles af via de playstation3 met de standaard rca outlets. Ik heb ook fotos gemaakt, deze zal ik straks in mn album zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
vinz98 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:09:
Het is met FF hier niet snel maar ook niet langzaam. De site zal alleen maar trager worden doordat ze Joomla gebruiken. Deze maakt gebruik van een database file welke alleen maar groter zal worden waardoor de laadtijd van de site ook langer zal worden in de toekomst. Het ligt er ook aan of de hostingprovider moderne spullen heeft staan met de nieuwste versies. Ik ben zelf van Joomla afgestapt omdat het zo traag was. Nu werk ik gewoon in HTML met Flash intro. Lekker makkelijk en kan alles naar mijn hand zetten en flitsend snel.
Wat Balboa, Matra en ik bedoelen is dat je iets van 5 minuten moet wachten voordat je de beginpagina krijgt, waarna je wel met een redelijk normale, maar nog steeds niet snel, snelheid door de rest van de website kan bladeren. Lijkt me iets anders dan Joomla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

ik prijsopgave gedaan voor de leisure 5 mk2 en 6, ze zijn niet mals :p (ze geven prijzen excl. vat). nu maar ff malen over voor welke ik zal gaan. Ik hoop trouwens ook op een snelle levertijd eigenlijk.. Nooit te vertrouwen bij webshops.

ik wil de speakers nu als mn front speakers gebruiken, in de toekomst wil ik towers voor hebben en deze 2 als backspeakers gebruiken. Dit komt door mn huidige huisvesting dat ik geen grote fronts kan neerzetten. Heb max hoogte van 80cm beschikbaar

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hangt er vanaf als je ze per boot laat versturen moet je een paar maand wachten, met luchtpost is opzicht e doen... maar dan hangt het ook weer van de douane af. Mijn versterker had ik emt de luchtpost binnen 1,5 binnen toen hij eenmaal verzonden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

ik krijg trouwens van chinese-hifi.co.uk een advies om voor de leisure 5 te gaan ipv de 6. "I recommend the 5 which has best value than the 6"

Kan iemand mij overtuigen welke de beste keuze is, maw is de leisure 6 zn geld wel waard tov de leisure 5?

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240317

De Leisure 5 heb ik gehoord op de PA demo dag en die klonk op een PP buizenversterker van Mingda echt superlekker. De Volla ging daar wel 'zwaar' overheen moet ik zeggen. Maar alle waar naar z'n geld toch? De prijs/kwaliteit van de L5 is gewoon erg goed denk ik. Als je dan echt weer beter gaat wordt het al snel een stuk duurder allemaal. (De L6 en Volla schijnen volgens PA hetzelfde qua klank te zijn.) Waarvan de L6 dan weer goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de site even bekeken: ik denk egenlijk dat ze de Leisure 6 gewoon niet kunnen leveren. Maar aan de andere kant is 550GBP incl verzenden nu wel erg goedkoop (€603).

De Leisure 6 is dan een heel stuk duurder en dan kom je bij 'the law of diminishing returns'. Toch is het kwaliteitsverschil dermate groot dat ik voor mezelf direct de L6 zou nemen. De L5 is een fantastische speaker om in te stappen in high-end maar je zult je toch steeds blijven afvragen of het beter kan. Met de L6 zul je na elke show of demo weer tevreden thuis komen en weer gewoon kunnen genieten.

Ook het afwerkingsniveau is van een hele andere klasse: de L5 is een net gefineerd vierkant kastje, de L6 heeft afgeschuinde en afgeronde massief hardhouten zijkanten dat naadloos doorloopt in de zwarte lak.
Kijk hier maar eens op deze pagina hoe een paar leisure 2SE eruitzien. En dat op de schaal van de Volla. (deze Deen heeft een paar L2SE achter en Volla's met center voor).
Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=286022.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=176831.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=237262.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=284564.jpg

Denk er gewoon even goed over na hoeveel je wilt en kunt uitgeven.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-04-2009 15:33 . Reden: ik ben dol op plaatjes :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

:o bedankt voor je onderbouwde antwoord!

Ik ga maar even zitten malen, denk toch meer richiting l6 met het oog op dat ik dan voorlopig nooit meer nieuwe speakers hoef te halen of dat ik op zn minst ze opnieuw inzet als rear speakers!

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je wil kan ik ook wel wat vergelijkende pisc van de mijne maken, heb ze ook staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Ja graag! heb je de l5 of l6? wat zijn jouw ervaringen hiermee? waar heb je ze gehaald?

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voglens mij de l6 (weet het niet zeker) , gewoon op ebay, in china.
Zal straks eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik was net aan het neuzen op 1 van de webwinkels welke vermeld stond in de topicstart. Maar zijn die krengen nu echt zo duur?

Ik houd wel van een gokje maar om nu voor 2000 euro te gaan gokken (versterker, speakers en cd-speler) gaat mij iets te ver :| Of heb ik nu juist top of the bill producten gekozen? :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
welke " krengen" bedoel je? Als je nou even zegt waar je het over hebt dan kan ik er wat zinnigs van zeggen of helpen zoeken.
Voor €2000 heb je idd nogal high-end spul ja. Al vermoed ik dat je een beetje dure versterker erbij uitgezocht hebt ws. Als je het over de Leisure 6 hebt, dan heb je het idd helemaal over behoorlijk high-end spul.

Boudewijn heeft de chinese Leisure 2SE. Exact dezelfde als op de foto's hierboven. De 2SE, 3SE en de 6 delen hetzelfde schuine / \ -front (goed tegen resonanties in de kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad je hebt gelijk jeep.

Net even gekeken achterop.

Ik vind ze op zich prima klinken, zeker in vergelijking met mijn dali 606'jes die ik hiervoor had (en die re nu nog staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chevy454 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:24:
Ik was net aan het neuzen op 1 van de webwinkels welke vermeld stond in de topicstart. Maar zijn die krengen nu echt zo duur?

Ik houd wel van een gokje maar om nu voor 2000 euro te gaan gokken (versterker, speakers en cd-speler) gaat mij iets te ver :| Of heb ik nu juist top of the bill producten gekozen? :)
Speakers zou ik zelf ook niet zo snel aan beginnen en via Marktplaats is er genoeg leuks te krijgen op dat gebied. en qua verzendkosten is het ook niet mals, bookshelf speakertjes gaan nog, maar als je leuke zuil speakers wilt laten overkomen dan zijn de verzendkosten erg hoog.

qua Cd-speler en versterker heb ik ook voor 1200 euro besteld, gokje jah, maar er zijn inmiddels al zoveel mensen geweest die die gok succesvol gemaakt hebben. Als je bij betrouwbare leveranciers besteld (timaudio es) dan is het ook niet echt een gok.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 06-04-2009 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walden Puddle heeft weer een heleboel leuke Sylvania buisjes 5670/2c51 in de aanbieding
http://cgi.ebay.es/5670-3...|66:2|65:12|39:1|240:1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:34:
qua Cd-speler en versterker heb ik ook voor 1200 euro besteld, gokje jah, maar er zijn inmiddels al zoveel mensen geweest die die gok succesvol gmeaakt hebben. Als je bij betrouwbare leveranciers besteld (timaudio es) dan is het ook niet echt een gok.
Ja maar dan kijk ik ook naar de alternatieven ;) Een ROTEL voor- en eindversterker en cd-speler kosten niet veel meer dan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

:( Waarschuwing voor aspirant kopers van MHZS 88 spelers :(

Dit jaar ben ik al 10 defekte MHZS CD88E en F spelers tegengekomen. Ik vind dit een abnormaal hoog aantal. De spelers beginnen te kraken en vervormen en na enige tijd geven ze totaal geen geluid weer. De spelers die ik heb gezien hadden daarna een defekt DAC IC. Mogelijke oorzaak is het slecht ontkoppelen van de spanningsstabilisatoren door het weglaten van enkele komponenten. Dit is te herkennen op de print. Mensen die nog een werkende speler hebben kunnen deze onderdelen als nog aanbrengen. Zie de MHZS speler link :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1283078/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm..toch wel even goed dat je dit bericht ook hier plaatst want het viel me ook al op dat je een aanzienlijk aantal gerepareerd hebt.

Idd een slechte zaak dat ze hun spelers zo afleveren..okee ze hebben uiteraard geen naam om te grabbel te gooien maar toch als zulke berichten overal oppoppen is het snel gedaan met de verkoop van deze mooie machines.

Maar goed. Het is slechts een kwestie van alleen die twee blauw gemarkeerde koppelcondensatoren solderen en klaar is kees? Misschien is het handig om het complete verhaal nog even op je 'eigen' forum te zetten. Tenslotte zullen mensen ook vragen hebben over welke waarde er in moeten en of het 2 of 4 condensatoren moeten zijn, etc...

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 05-04-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chaoss schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:34:
Speakers zou ik zelf ook niet zo snel aan beginnen en via Marktplaats is er genoeg leusk te krijgen op dat gebied. en qua verzendksoten is he took neit mals, bookshelf speakertjes gaan nog, maar als je leuke zuil speakers wilt laten overkomen dan zijn de verzendkosten erg hoog.

qua Cd-speler en versterker heb ik ook voor 1200 euro besteld, gokje jah, maar er zijn inmiddels al zoveel mensen geweest die die gok succesvol gmeaakt hebben. Als je bij betrouwbare leveranciers besteld (timaudio es) dan is het ook niet echt een gok.
niet lullig bedoeld, zou je niet eens google chrome eens gebruiken? Daar zit een spellcheck ingebouwd. Dit is erg lastig lezen.

We hadden het eigenlijk over Aurum Cantus via Pacific Audio. Geen risico en wel eerst luisteren. Al is er 2e hands ook veel leuks te koop, dat kun je ook niet naast elkaar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 235262 schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:01:
:( Waarschuwing voor aspirant kopers van MHZS 88 spelers :(

Dit jaar ben ik al 10 defekte MHZS CD88E en F spelers tegengekomen. Ik vind dit een abnormaal hoog aantal. De spelers beginnen te kraken en vervormen en na enige tijd geven ze totaal geen geluid weer. De spelers die ik heb gezien hadden daarna een defekt DAC IC. Mogelijke oorzaak is het slecht ontkoppelen van de spanningsstabilisatoren door het weglaten van enkele komponenten. Dit is te herkennen op de print. Mensen die nog een werkende speler hebben kunnen deze onderdelen als nog aanbrengen. Zie de MHZS speler link :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1283078/7
Dat hebben ze bij de CD33 ook niet gedaan (wat kosten nou 3 100 nano C'tjes?, staat zelfs in de datasheet als musthave meen ik). Waarom gaat het bij de 88 wel fout en de 33 niet? Lager belasting bij de 33 waardoor de zaak minder staat te oscilleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chevy454 schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:06:
[...]

Ja maar dan kijk ik ook naar de alternatieven ;) Een ROTEL voor- en eindversterker en cd-speler kosten niet veel meer dan.
ok kost hetzelfde maar klinkt totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Chaoss schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:20:
ik stuur ze wel even een mailtje met offerte voor een Typo 3 CMS site :P

maar wel vreemd ik gebruik ook gewoon (de nieuwste) Firefox.
Hoi,

Wij zijn net aan het kijken naar een nieuwe website dus als je ons een email kan sturen graag.

groet

Paul
Pacific Audio

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 15:02
Paulie72 schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:36:
Wij zijn net aan het kijken naar een nieuwe website dus als je ons een email kan sturen graag.
Voor een setje Aurum Cantus V6F ben ik je man :Y)

Overigens heb ik inmiddels wat aanvullende ervaringen bij mijn Xindak DAC-5. Een voor 15 euries aangeschafte Russische 6N23P-EV heeft het geluid aardig op weten te krikken. (Origineel was Electro Harmonix 6922EH.) Nu zou ik zo snel geen winnaar durven aanwijzen tussen de Squeezebox/DAC en de gemodificeerde MHZS 88. Ik had niet verwacht dat een andere buis zoveel verschil uit zou maken.

[ Voor 9% gewijzigd door DJ Henk op 06-04-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

Luitjes, hoe staat het met de kabelmeet? :P Ik had ondertussen een paar data verwacht.

Wat dachten jullie van 19 of 26 april? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240317

Ik weet dit is geen buizenreview website maar toch... Mischien wel leuk om hier te lezen.

In mijn Classic 16.6 (via PA) zitten sinds een paar dagen andere eindbuizen dan de standaard Shuguang 6550B. Dat klonk al erg goed maar ik heb toch de gok genomen voor nog iets beters. Dit maal geen KT88's maar een 'betere' 6550. In dit geval de Tung Sol 6550 nieuwe productie uit Rusland. In Triode is het midden erg mooi detailrijk en stemscheidingen en bas weergave van een niveau waarvan ik niet wist dat het uit mijn speakers kon komen. Kortom geen spijt van deze keuze 8) En voor mensen die eens wat anders zoeken misschien een leuk alternatief.

Als v.v. gebruikt ik de nieuwe EH 12AT7 WC. Die hiermee bewijst dat NOS w.m.b. niet echt nodig is ;-) Want daarvan heb ik inmiddels ook aardig wat exoten van beluisterd.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 240317 op 07-04-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08

daan08

PEBKAC

Enigzins offtopic.. maar wel hifi uit china ;)

Hm.. aansluiting van mn DAC op nieuwe versterkers tot nu toe zonder succes. Ik hoor een hoop gekraak tenzij ik de 'wave' digitale mixer (Windows..) op de helft zet ipv open. Ik vermoedde daarom eerst een te hoog voltage, maar ook de DAC waarbij de op-amp gebypassed is kraak de boel behoorlijk (misschien nog wel erger). Op mn andere amps doen de DAC's het prima.

Nieuwe versterkers zijn Flying mole mono's (DAD M100 pro, bb) met XLR ingangen. Ik heb een kabel gebruikt van tulp naar XLR (2x aarde ipv +/-) en er zit tussen de DAC en de amps een blue velvet 10Kohm.. Dezelfde kabel werkt prima met andere bronnen (cd speler, ipod). Ik gebruik dus de ongebalanceerde uitgang van de DAC, alleen L- en R- aangesloten.

Is dit nou een impedantie probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bulldoze schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:07:
Enigzins offtopic.. maar wel hifi uit china ;)

Hm.. aansluiting van mn DAC op nieuwe versterkers tot nu toe zonder succes. Ik hoor een hoop gekraak tenzij ik de 'wave' digitale mixer (Windows..) op de helft zet ipv open. Ik vermoedde daarom eerst een te hoog voltage, maar ook de DAC waarbij de op-amp gebypassed is kraak de boel behoorlijk (misschien nog wel erger). Op mn andere amps doen de DAC's het prima.

Nieuwe versterkers zijn Flying mole mono's (DAD M100 pro, bb) met XLR ingangen. Ik heb een kabel gebruikt van tulp naar XLR (2x aarde ipv +/-) en er zit tussen de DAC en de amps een blue velvet 10Kohm.. Dezelfde kabel werkt prima met andere bronnen (cd speler, ipod). Ik gebruik dus de ongebalanceerde uitgang van de DAC, alleen L- en R- aangesloten.

Is dit nou een impedantie probleem?
Wat is je samplerate in windows? Veel geluidskaarten sampelen naar 48khz , iets wat het dacje niet slikt zonder modificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08

daan08

PEBKAC

Anoniem: 49130 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:56:
[...]

Wat is je samplerate in windows? Veel geluidskaarten sampelen naar 48khz , iets wat het dacje niet slikt zonder modificaties.
Ik heb em op 44Khz staan maar op 48Khz werkt ook.. Het is ook mogelijk deze DAC op 96 of 192 te draaien door een kleine mod.. Als je em in zn 'standaard' uitvoering op hoger dan 48 zet krijg je alleen maar ruis.
Wat ik nu heb met de amps is dat het klinkt alsof ie zwaar overstuurt. Maar alleen als ik de wave mixer open heb staan. Doe ik dit met mn andere speaker/amp setjes klinkt alles nog steeds helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

bulldoze schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:05:
[...]
Ik heb em op 44Khz staan maar op 48Khz werkt ook.. Het is ook mogelijk deze DAC op 96 of 192 te draaien door een kleine mod.. Als je em in zn 'standaard' uitvoering op hoger dan 48 zet krijg je alleen maar ruis.
Wat ik nu heb met de amps is dat het klinkt alsof ie zwaar overstuurt. Maar alleen als ik de wave mixer open heb staan. Doe ik dit met mn andere speaker/amp setjes klinkt alles nog steeds helemaal goed.
Het ligt dan duidelijk aan de versterker. Deze wordt blijkbaar overstuurd. Meestal is de input van een versterker 1.4 volt, kijk ook even naar de XLR to tulp of deze goed aangesloten is. Als je van gebalanceerd naar ongebalanceerd gaat moet je pin 1 en 3 niet overbruggen, alleen pin 2(heet) en 3 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Eindelijk de nieuwe Yarland site af: www.yarland.eu :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bulldoze, ik ben ook al tegen dat probleem aangelopen bij een vriend. Die heeft ook zoiets met zijn piano via externe geluidskaart. Het klinkt mij als een typisch geval van oversturing. Ik denk dat het windows het geluid dan toch te hard uitstuurt.
Welke uitgang gebruik je trouwens? De spdif neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Goedzo, gefeliciteerd. Alleen de FAQ nog volschrijven. Overweeg een gastenboek, heb ik ook, levert veel reacties op die nieuwe klanten kunnen overreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weet iemand hier toevallig een Nederlandse retailer die de Travagans White verkoopt?
Ik krijg met Google gewoon alleen hun eigen shop gevonden. :/

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door swloo op 08-04-2009 01:00 ]

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

ik heb de leisure 6 besteld, nu hopen dat ie ook aankomt en een beetje op tijd... Welke kabels zal ik gebruiken, denk niet dat die fancy kabels werken aangezien je toch wel wat weerstand wilt hebben heb ik ergens gelezen

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh gewoon koperdraad? >:)

Wat vind jij aan dure kabels zo fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

ik wil geen dure kabels als die niet werken of tegenwerken. Wou even weten wat hier gebruikelijk is

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

We zouden nog een kabelmeeting houden om kabels van verschillend prijsniveau naast elkaar te horen. Wellicht kun je daar ook naartoe komen. Of gewoon bij een paar leden langsgaan. Ik geloof wel in verschil in geluid door kabels. Of het dan duur moet zijn is altijd de vraag. Er zijn ook mensen die erg te spreken zijn over anticable voor nog geen 100$ per twee.

Het zou in ieder geval zonde zijn zulke speakers neer te zetten en er dan kabels op te doen die een deel van het geluid tegenhouden. Dan haal je niet eruit wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op woensdag 08 april 2009 @ 01:12:

Wat vind jij aan dure kabels zo fijn?
tricky deze vraag, de strop hangt al nu je hoofd er nog in doen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 08-04-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Anoniem: 224050 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:27:
[...]

tricky deze vraag, de strop hangt al nu je hoofd er nog in doen ;)
Mee eens, kabelmeeting okay, discussie nee.
Dat hoort in het ander topic thuis elfjes zilver maanlicht. (nee, geen K3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08

daan08

PEBKAC

vinz98 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:02:
[...]

Het ligt dan duidelijk aan de versterker. Deze wordt blijkbaar overstuurd. Meestal is de input van een versterker 1.4 volt, kijk ook even naar de XLR to tulp of deze goed aangesloten is. Als je van gebalanceerd naar ongebalanceerd gaat moet je pin 1 en 3 niet overbruggen, alleen pin 2(heet) en 3 gebruiken.
Oke, mijn tulp naar xlr was idd ground op pin 1 en 3 en signal op pin 2. Heb ik pin 1 eraf gesoldeerd en toen begon de boel ontzettend te brommen. Draaien aan de potmeter (in passive linestage) was hoorbaar als een geruis.

Ik heb hierna de amps direct op de dac aangesloten en het volume geregeld met de gain pots op de amps. In eerste instantie geen kraak gehoord, maar kon de pots niet helemaal open draaien (het was al laat ;).
Dezelfde kabel (met pin 1 en 3 als ground) en dezelfde passive line stage met andere bron dan de DAC leverde weer geen problemen op.. 8)7
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.