Hoofdcategorieën
Topicacties

mooiste bierkrat radio [deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

Nieuw Topic
quote:
Matsetst schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:29:
Lekker foutje gemaakt, de + en - verkeerd om op de autoradio aangesloten, geen reactie nu meer van de autoradio :P Is dit te repareren? Volgens mij is er alleen iets doorgebrand.
zekering als je geluk hbet?

ThinkPad fan met HP laptop
Reg. datum: 12 juni 2005

En anders ff openschroeven en kijken naar diodes enzo in de buurt van de aansluitconnector.
quote:
Reloader schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:03:
[...]

ik wil ook deze schakeling maken.. alleen is er een mogelijkheid om te spelen tijdens het laden? of om over te knnen schakelen op netvoeding ofzo.

heb een 7 ampere accu (lead acid) en maar 5 uurtje spelen is eigenlijk niet lang genoeg (werkda gheeft 8 uur he..). kan je laden en spelen tegelijk en hoe komt de schakeling er dan uit te zien?
wil de lader uit de startpost gebruiken

en kan ik gewoon de radio + de lader tegelijk op e accu zetten of moet ik die 2 nog scheiden?

setup die he tmoet worden

Kenwood radio/cd/mp3
Kenwood 9x6 ovaaltjes
(mischien) clarion 10cm compo's )
7 ampere accu (alarm centrale accu)
heb ook nog een pc voeding over mischien dat ik daar iets mee kan?
en dan nog een kratje maken
nog een toevoeging aan deze vragen:

Is deze geschikt voor mijn accu (conrad 9.99)
of deze ook conrad maar dan 13.99 (bargain hunting :D)

t gaat om een Yuasa np7-12 accu DEZE

en heb ik een voltmeter nodig? of mag ik gewoon spelen tot de accu leeg is?

Reloader wijzigde dit bericht 09-12-2008 10:56 (5%)

quote:
Reloader schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:47:
[...]

nog een toevoeging aan deze vragen:

of deze ook conrad maar dan 13.99 (bargain hunting :D)

t gaat om een Yuasa np7-12 accu DEZE

en heb ik een voltmeter nodig? of mag ik gewoon spelen tot de accu leeg is?
Die oplader is wel goed.

En je hebt een voltmeter nodig. Bij 11,8V zou ik stoppen met spelen. Dan zit je zeker veilig.

Gelaccu keer tever leeg trekken en hij kan bijna direct de container in.
het is dus geen gel accu maar een loodzuur accu .. of zeg ik het nou verkeerd?

word nog een duur geintje eeh zon bierkrat radio :/

Reg. datum: 31 mei 2007

quote:
Reloader schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:04:
[...]

zekering als je geluk hbet?
Jep het was alleen een zekering :) Dat scheelt weer want het was geen goedkope radio :D

quote:
Reloader schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:01:
het is dus geen gel accu maar een loodzuur accu .. of zeg ik het nou verkeerd?
Het is wel een loodzuur accu, maar het zuur is niet vloeibaar. Het is ook niet vast, het zit erin als een soort gel. Daardoor is de accu veiliger, omdat het zuur er niet zo makkelijk uitlekt.

En de kosten, valt toch wel mee?

Met een beetje scharrelen her en der (accu's kun je vaak bij een bedrijf krijgen wat alarminstallaties aanlegt) kun je heel wat spul krijgen hoor.

Versterker erin van kijkshop, boxen van kijkshop / sloop.
Reg. datum: 20 februari 2008

Heeft iemand toevallig enige ervaring met een 2.1 set op een versterker. De standaard versterker van de kijkshop heeft natuurlijk alleen maar een stereo uitgang. Ik zou graag een losse subwoofer, en de Marquant versterker waar Matsetst het over heeft lijkt mij niet precies wat ik wil, want volgens mij heeft deze geen specifieke Sub-Woofer uitgang.

Reg. datum: 18 december 2008

hoi ik ben frans, en ik heb geen bierkratradio, maar wel een bouwradio gemaakt van hout.
ik was het eerst wel van plan om het in een bierkrat te maken, maar een klein kratje bavaria was te klein, en een normale krat was voor mij toch iets te groot.

er zitten 2 boxen in van 60 w.(met basreflexpoort aan de onderkant)
en een autoradio met mp3 cd-speler, usb en geheugenkaartlezer. >:)
ik heb er ook een kleine acculader in zitten en een oude motoraccu.
en bij de klep ook een stofafdichting gemaakt, want hier kunnen autoradio's niet goed tegen.

het geluid ervan, is boven verwachting. _/-\o_
alleen is hij toch wel vrij zwaar geworden, en de ontvangst van de radio is niet zo geweldig. :?
de oude motoraccu moet nog vervangen worden, want hij speelt er nu maar een uurtje op, dus...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OY67GYPC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SERHOSL3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UO6P4TMM.jpg

gelijk ook een vraagje.
wat vinden jullie van een agm-accu.
ik zie alleen voordelen t.o.v. een gel- accu.
het enigste nadeel ervan is de kortere levensduur.

groetjes frans

quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:05:
[...]

Het is wel een loodzuur accu, maar het zuur is niet vloeibaar. Het is ook niet vast, het zit erin als een soort gel. Daardoor is de accu veiliger, omdat het zuur er niet zo makkelijk uitlekt.

En de kosten, valt toch wel mee?

Met een beetje scharrelen her en der (accu's kun je vaak bij een bedrijf krijgen wat alarminstallaties aanlegt) kun je heel wat spul krijgen hoor.

Versterker erin van kijkshop, boxen van kijkshop / sloop.
mja, maar paneelmeters vallen me een beetje tegen qua prijs, maar zonder heb je weer t risico dat je je accu sloopt...

erg late reactie :9

Trendzetter

Ik vind dit wel een heel mooi idee:

http://ny-image3.etsy.com/il_fullxfull.33786763.jpg

Ik ga binnenkort eens even zo'n tapvat halen om de afmetingen ervan op te nemen... Denk dat je best in 1 tapvat een accu en speaker kwijt kan.. Eventueel nog een versterker, dat weet ik dus nog niet.. Maar het lijkt me in ieder geval best mooi om 2 van die dingen met speakers te vullen!

Reg. datum: 21 mei 2007

quote:
aceje schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:16:
het geluid ervan, is boven verwachting. _/-\o_
Dat geloof ik zeker wel! Ik heb ook eens een normale speakerkast gebouwd. Vergeleken met m'n krat is dat veel beter. Eigenlijk zou je een krat alleen voor de sier moeten nemen en em gewoon om een houten kist heen moeten schuiven.

Even weer wat posten. :P
ik heb er toch maar een gel-accu ingezet.
en ik heb ook een accubeschermer gemaakt.
zie:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/68897/1/
en die werkt perfect. :)

Leuke schakeling, het enige is dat hij wel een klein beetje stroom gebruikt als hij "uit" staat. Dat doet mijn schakeling niet ;-).

deze schakeling was voor mij nog goed te begrijpen.
en in de elex staat ook precies het hoe en wat.

deze schakeling verbruikt 15 ma, en dit is denk het grootste deel voor de led die dan gaat branden als de accu leeg is.

ik heb voor de zekerheid ook een "hoofdschakelaar" gemaakt net na de accu, dus dan is alles echt uit.

Het is een leuk idee maar nog steeds gevaarlijk. Wat als je je kratversterker een maandje op de plank laat liggen? Met een 7Ah accu en 15mA stroom gaat je accu nog steeds na 20 dagen kapot. Dat is precies hoe mijn eerste accu kapot ging. M'n versterker gebruikte wel wat meer stroom (70mA) maar je lampje gaat pas branden als het te laat is.

Dat betekent niet dat je je systeem wel veilig kan maken door het relais "zichzelf" te laten uitschakelen. In principe werkt de electronica in mijn schakelijk vergelijkbaar met die van de electuur. Het grootste verschil is niet hoe, maar wat het relais schakelt.

Btw, ik gebruik mijn krat alleen maar in de zomer en de accu gaat al iets van 5 jaar mee ;)

Reg. datum: 23 mei 2006

Op dit moment heb ik een kleine 8 gelaccu's (7.2 en 3.nogwat Ah.) die al een tijdje (lees anderhalf jaar) liggen te verstoffen, en ik vermoed dat ze het niet meer doen.

Maar mocht iemand hier nog baat bij hebben, DM me eens. Hoef dr verder niet iets voor te hebben ofzo.

//Thapous - Specs

Ik heb sommige wel langer dan anderhalf jaar niet gebruikt en ze doen het nog perfect. Zolang ze maar niet in een circuit zitten

Reg. datum: 17 juni 2007

Ik kan vrij goedkoop aan Class-T amps komen. Deze zijn ideaal voor een kratradiotje met een gel accu of batterijen oid. Ze verbruiken maar weinig stroom en daardoor kun je wel 10-20 uur doen met een 7,2Ah accutje.
De goedkoopste is een 10tje, gewoon je speakers accu en 3,5mm jackje er aan maken en klaar is kees.

http://elmoow.googlepages.com/TA2020.jpg

quote:
happer schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:36:
Ik heb sommige wel langer dan anderhalf jaar niet gebruikt en ze doen het nog perfect. Zolang ze maar niet in een circuit zitten
Als ze maar opgeladen zijn dan kunnen ze wel redelijk lang mee.

Als ze leeg zijn dan is een week al te lang.

Maar zelfs als ze vol zijn slijten ze nog, de platen in de accu gaan dan sulfateren. Maargoed daar kun je niks aan doen want dat gebeurt toch :P

quote:
ThinkPad schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:54:
Maar zelfs als ze vol zijn slijten ze nog, de platen in de accu gaan dan sulfateren. Maargoed daar kun je niks aan doen want dat gebeurt toch :P
Ok, misschien moet ik mijn accu maar eens vervangen voor een nieuwe+grotere, want m'n accutijd valt toch wel een beetje tegen.

Ook laden en spelen tegelijk is geen slecht idee, vorig jaar op terschelling was er 220V op de camping (appelhof) en toen was het perfect geweest als ik ook kon spelen tijdens het laden. De accu was 's nachts leeggetrokken omdat het regende (kortsluiting) en iemand trapte met z'n zatte kop de kabel van de lader kapot. De volgende dag hadden we niet genoeg tijd om te laden...

Reg. datum: 06 februari 2009

Yoo ik heb ook kratje gebouwd >:)

Was aardig werkie om t mooi te doen
maar na veel info van deze topics ben ik eruit gekome _/-\o_

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/06/1233947189-240.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/06/1233947333-360.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/06/1233947515-310.jpg

wat zit erin:
- standaard maquant versterker 200w
- 2x waterproof art sound speakers 200w piek 2-wegs (8ohm)
- 7,2 ah gel accu
- sigarettenaansteker (voor ipod op te lade 8) )
- 2x rode neon verlichting >:)

Laat me ff weten wat jullie ervan vinde ;)

Champey wijzigde dit bericht 06-02-2009 20:27 (54%)
Reden: plaatjes dede t nie

Reg. datum: 16 oktober 2008

quote:
JohanneSneek schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:17:
[...]

Sinda wanneer heeft een speaker watts ? Weet je wel waar je over praat ?
lol.. bijdehandje fnie... ik bedoel natuurlijk dat de speakers 90 watt rms aan kunne en 140 watt max.

even over wat ik nu gedaan heb.

ik heb een versterker in de speakerkast gebouwd van life.
met een gelaccu. klinkt 1000x beter dan zo'n bierkrat omdat de kast bij de speakers past. (qua inhoud en afmetingen basspoort)

ziet er ook stukken mooier uit.
er zit een toxic 2x 18 watt versterker in.
ben alleen nog opzoek naar een betere... rond 2x 70 watt bij 8 ohm.
http://www.putke.nl/fotos/IMG_6408.jpg
http://www.putke.nl/fotos/IMG_6413.JPG

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: