Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
O+
Reg. datum: 18 december 2005

https://photos-1.getdropbox.com/i/o/TRGA1PnHMd6nP2qXgqg0xKH0hOtnp9nYv0eqOP7Fyuo?dl_name=header.png

https://photos-1.getdropbox.com/i/o/ybQZ_8DfLgZBlG9xJlHNNQKlnGgs3dstQ9-xH23H3hU?dl_name=nav-left.pnghttps://photos-1.getdropbox.com/i/o/1lce_itRO3UAvvR1NVtBIg7b7IoZlfaApF_W6i0jXlg?dl_name=nav-home.pnghttps://photos-1.getdropbox.com/i/o/0X7U_NYbB3teQzfJmz4aHQ7ZQOvvhx91MH5sK-899zU?dl_name=nav-seperator.pnghttps://photos-1.getdropbox.com/i/o/VPhzG02Ye0AZqm7U3M6J6kebD9tXPIZ5OwVAbcmUsDg?dl_name=nav-overzicht.pnghttps://photos-1.getdropbox.com/i/o/0X7U_NYbB3teQzfJmz4aHQ7ZQOvvhx91MH5sK-899zU?dl_name=nav-seperator.pnghttps://photos-1.getdropbox.com/i/o/mPLnZspE46Ru7r2MYZe6kcUncozw6NWytew79ePahr8?dl_name=nav-faq.pnghttps://photos-1.getdropbox.com/i/o/0X7U_NYbB3teQzfJmz4aHQ7ZQOvvhx91MH5sK-899zU?dl_name=nav-seperator.pnghttps://photos-1.getdropbox.com/i/o/x9ioAADJQEFU2LX6JW6Gs5CrXE47K674rvNYufM8Hh4?dl_name=nav-overige.pnghttps://photos-1.getdropbox.com/i/o/s7Tlv9BRTPriJqM48evVwaaXriR3YQtGcS3jJ3wXgIU?dl_name=nav-right.png

https://photos-1.getdropbox.com/i/o/2BUIkGJsyJz53a-ggPWrunLtn0BHvEVk44Ty0iHsqMQ?dl_name=home.png
11 juli lanceerde Apple wereldwijd de iPhone en eindelijk is Nederland van de partij. T-Mobile is uitgekozen als de exclusieve provider die deze telefoon, mediaspeler en meer mag verspreiden. Daarbij heeft T-Mobile gekozen voor andere voorwaarden dan bij een standaard abonnement. Dit topic is er om die voorwaarden te bespreken :)

https://photos-1.getdropbox.com/i/o/nz00l5A1m4JBZibBfyqEAHDMs46LVir7_cOpk8FhxG8?dl_name=overzicht.png
1 juli maakte T-Mobile de prijzen van haar speciale iPhone-abonnementen bekend. Elk abonnement bevat onbeperkt gebruik van snel internet (2048/ 384 Kbps) via 3G en hotspots. Daarnaast wordt bij elk abonnement gratis Visual Voicemail ondersteunt :) Bellen of sms-en buiten de bundel kost 25 cent (per minuut/bericht). Alle abonnementen duren 2 jaar. Bij een nieuwe abonnement moet je 52,50 euro activeringskosten betalen (waar je waarschijnlijk 50% korting op krijgt).

Maandelijkse kosten:29,9544,9564,95
Belminuten:150300500
Sms-berichten:150300500
Toestelprijs bij 2-jarig abonnement 8GB:79,951,001,00
Toestelprijs bij 2-jarig abonnement 16GB:159,9579,9519,95

https://photos-1.getdropbox.com/i/o/B8G683nZEi0S7iEYheE5KXO5HAs7QQo8eDx7YyWcWtk?dl_name=faq.png
:? Duur! Waarom kan ik hem niet gewoon voor $199 kopen zoals Steve in de keynote zei?
Omdat Steve nooit heeft gezegd dat er geen abonnement bij zou zitten. Onze vriend heeft dus toch gelijk gehad want met het goedkoopste abonnement betaal je 80 euro voor het toestel. Dat is zelfs met de lage dollarkoers, minder dan $199 ;)

Daarnaast zijn de abonnementen volgens verschillende berekeningen ook nog eens heel erg voordelig. Dit geldt echter alleen wanneer je volop gebruik maakt van alle 3 de diensten (dus je gebruikt al je minuten, gebruikt al je sms-jes (ja, dat zijn 150 minuten en 150 sms-jes) en maakt ook nog eens volop gebruik van 3G. T-Mobile hoopt waarschijnlijk dat veel klanten lang niet alles gebruiken.

:? Ik wil geen T-Mobile! Kan ik hem ook bij KPN/Hi/Roodkapje kopen?
Nee. T-Mobile heeft voorlopig het alleenrecht, en zal het toestel alleen in combinatie met een abonnement en simlock verkopen. iPhone 3G is op het moment nog niet te unlocken en het is nog maar de vraag hoe lang dat zo blijft, dus uit het buitenland is niet een heel erg handige optie (tenzij je hem graag in je vitrinekast zet d:)b ) :)

:? Ik wil geen speciaal iPhone-abonnement. Kan ik ook een ander abonnement afsluiten bij T-Mobile?
Volgens de FAQ op de T-Mobile site kan dit wel. Hier is echter nog geen verdere informatie over bekend en waarschijnlijk zal dit op 11 juli nog niet gelijk mogelijk zijn. Daarnaast zal Visual Voicemail dan ook niet werken.

:? Dat internet is supersnel! Kan ik het ook i.c.m. mijn laptop gebruiken?
De iPhone ondersteunt dit standaard niet. Er zijn op de huidige iPhone echter wel verschillende hacks en work-arounds waarmee het mogelijk is - het is echter wel een hoop gedoe en niet echt makkelijk. Daarnaast spreekt T-Mobile van oneigenlijk gebruik wanneer je dit doet en zal waarschijnlijk je internetverbinding gaan knijpen wanneer ze merken dat je aan het tetheren bent :(

:? Ik ben verkocht! Hoe heb ik zo snel mogelijk de iPhone?
Tja, dat wordt nu een beetje moeilijk. Online heb je te maken met een wachttijd van ongeveer 6 weken en alle T-Mobile Stores hanteren nu een landelijke reserveringslijst waarvoor je 50 euro moet aanbetalen. Vervolgens wordt je gebeld wanneer je hem kan komen ophalen maar naar verwachting zal dat nog wel even duren als je je nu pas gaat inschrijven.

:? Ik heb al een abonnement bij T-Mobile. Hoe kan ik verlengen en krijg ik extra korting?
Het is een beetje onduidelijk. In ieder geval is het zo dat wanneer je kan verlengen, je een iPhone kan bestellen. Loopt je abonnement nog een tijdje en wil je echt nu de iPhone hebben dan kan je vroegtijdig verlengen, je hebt dan alleen wel een extra lang contract en is dus niet aan te raden. Wanneer je huidige abonnement bijvoorbeeld nog 6 maanden loopt zit je dan 2,5 jaar aan T-Mobile vast. Of je korting krijgt op het abonnement ligt aan de plek waar je hem koopt, in een winkel is het zeer onwaarschijnlijk, online of via de telefoon moet het lukken, maar niks is gegarandeerd.

https://photos-1.getdropbox.com/i/o/86Vh2Gt32c3OmqJHK9YW_1ZOUtTcKTJHPL5MFEkV-wI?dl_name=overige.png
Handige linkjes m.b.t. de abonnementen:En een lijstje van alle handige topics met betrekking tot de iPhone en Mobile Me:De TS is geheel gemaakt door mij ( _/-\o_ ) en voor vragen & opmerkingen staat m'n DM open! Hoedje bedankt voor de toestemming :>

Man in Black
Reg. datum: 16 juli 2008

Ik had het in het vorige topic ook al gemeld, kunnen we geen poll toevoegen om te zien welk type Iphone het populairst is?

Reg. datum: 12 maart 2002

Ik snap niks meer van mijn abonnement...
Ik ben via lost en stolen overgezet naar naar een i150.

Ik zie nu op My T-mobile pagina de onderstaande regels staan, de KS zei dat de belminuten bij de volgende maand er weer bij komen maar waar komen dan de overige kosten vandaan??? Komt dit door internet gebruik??
============================================
Deze informatie is bijgewerkt tot: 20-07-2008
i-150
Resterende belminuten voor deze maand: 64:53 min.
Relax SMS 25
Resterende SMS-berichten voor deze maand: 32
Totaal overige kosten:
De overige kosten zijn: ¤ 1,89

Grmb :( T-Mobile klantenservice is dicht :(

Vaag probleem hier.

Ik kan namenlijk niet naar buitelandse nummers een SMS versturen. UK nummer..
SMS wat ik vorige week heb verstuurt is niet aangekomen.
SMS wat ik gisteren heb verstuurt is ook niet aangekomen. En ik maar denken waarom ik niets terug krijg :)

Hmmm. Morgen maar even bij T-Mobile winkel langs lopen.. Kunnen ze gelijk wat doen aan die 2 dode pixels..

A Soldiers manual and a pair of boots.

+1 Inzichtvol
Reg. datum: 17 mei 2004

For the record...

- De iPhone kan vanaf donderdag 17 juli, gewoon met reguliere t-mobile abbo's verkocht worden. sterk aangeraden wordt wel icm PIT.
- Los prijs iPhone 3G 16gb wit= 870,- (anderzijds: nog niet los te koop moet nog steeds met abbo verkocht worden).
- Volgende batch iPhone 3G's, vanaf: Maandag 21 Juli.

Burton '08 - '09, Backside 720º, Ladies, why aren't you riding?‏
Underworld X360 GamerTag MacBook + iMac

Reg. datum: 16 november 2003

quote:
Smarty77 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:03:
Ik snap niks meer van mijn abonnement...
Ik ben via lost en stolen overgezet naar naar een i150.

Ik zie nu op My T-mobile pagina de onderstaande regels staan, de KS zei dat de belminuten bij de volgende maand er weer bij komen maar waar komen dan de overige kosten vandaan??? Komt dit door internet gebruik??
Deze informatie is bijgewerkt tot: 20-07-2008
i-150
Resterende belminuten voor deze maand: 64:53 min.
Relax SMS 25
Resterende SMS-berichten voor deze maand: 32
Totaal overige kosten:
De overige kosten zijn: ¤ 1,89
Die kosten staan er wel vaker, maar geen paniek:

Op de factuur zul je deze waarschijnlijk niet terug zien. Dat kunnen datakosten zijn van b.v. HotSpots, maar tijdens het factureren, worden deze 'rechtgeboekt'.

Apple iMac 20" 2,4Ghz 4GB RAM - Apple iPhone 3G - Apple AirPort Express - Mac OS X 10.5.4 - Samsung L32R82B - LG HDD160GB

Reg. datum: 06 mei 2007

quote:
Underworld schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:24:
For the record...

- De iPhone kan vanaf donderdag 17 juli, gewoon met reguliere t-mobile abbo's verkocht worden. sterk aangeraden wordt wel icm PIT.
- Los prijs iPhone 3G 16gb wit= 870,- (anderzijds: nog niet los te koop moet nog steeds met abbo verkocht worden).
Misschien een nuttige toevoeging. Ook met een 1-jarig abonnement is hij niet meer standaard 999,95 euro.

Reg. datum: 06 november 2005

quote:
Underworld schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:24:
For the record...

Looking forward to it.
Tans heeft T-Mobile mijn nummer portatie nog steeds in de planning staan. Dus moet daar eerst achteraan anders kan ik niet eens aan abbo afsluiten. Zal morgen weer eens met a-Mac Amersfoort bellen hoe het met hun voorraad staat.

Reg. datum: 06 oktober 2004

Omdat er een nieuwe topic is nog even deze vraag:

quote:
Pogostokje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:01:
Visual voicemail als dienst is gratis, maar het beluisteren van je berichten is dat niet ... Daar komen je kosten dus vandaan. Dit is bij andere abonnementen overigens ook zo, alleen heb je daar geen visual voicemail maar bel je gewoon zelf naar 1233.
Ik zou dit erg vreemd vinden. Als dat waar is zet ik die voicemail wel uit. Kost je dus per voicemail 25 cent.

Iemand anders die dit kan verifiëren.

quote:
fjs schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:51:
Omdat er een nieuwe topic is nog even deze vraag:

quote:
Pogostokje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:01:
Visual voicemail als dienst is gratis, maar het beluisteren van je berichten is dat niet ... Daar komen je kosten dus vandaan. Dit is bij andere abonnementen overigens ook zo, alleen heb je daar geen visual voicemail maar bel je gewoon zelf naar 1233.
Ik zou dit erg vreemd vinden. Als dat waar is zet ik die voicemail wel uit. Kost je dus per voicemail 25 cent.

Iemand anders die dit kan verifiëren.
lijkt mij gratis aangezien de voicemail gepushed wordt naar je teleoon. via je data bundel. in wijze is het eigelijk een mp3 bestand

A Soldiers manual and a pair of boots.

Kamikaze
Reg. datum: 01 februari 2004

Ok, even iets interessants:
Ik kan sinds vandaag verlengen, en heb even in de shop gekeken wat het zou kosten als ik een I-150 abo (29,95) zou pakken voor 2 jaar met een 16gb iphone. Toe te betalen bedrag op het nieuwe toestel is 19,96 euro.

Bij een verlenging is het toestel kennelijk vele malen goedkoper dan bij een nieuw abbonement. Daar is het namelijk 169e als ik me niet vergis. Ik ga van de week eens bellen met T-Mobile, want ik heb eigenlijk interesse in het duurste abo in dat geval (mocht ik het met een abo doen, hangt er vanaf of mijn standaard PIT bundel op mijn 9300i ook mee kan naar de Iphone met de 3mb snelheid die nu bij mijn sim-only zit). Ik vraag me dan voornamelijk af of ik de maandelijkse kosten kan laten drukken, omdat je bij dat abbonement al praktisch niks meer bij hoeft te betalen, en je dus eventuele kortingen teniet zou doen.
Reg. datum: 11 juli 2007

quote:
To_Tall schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:16:
[...]

lijkt mij gratis aangezien de voicemail gepushed wordt naar je teleoon. via je data bundel. in wijze is het eigelijk een mp3 bestand
Dat dacht ik dus ook, maar toch is er 0,43 cent buiten mijn bundel gemaakt, dat kan bijna niet van andere dingen komen dan de voicemail activeren, want ik heb nog geen voicemail berichten ontvangen.

Reg. datum: 06 oktober 2004

quote:
NiekR schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:31:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar toch is er 0,43 cent buiten mijn bundel gemaakt, dat kan bijna niet van andere dingen komen dan de voicemail activeren, want ik heb nog geen voicemail berichten ontvangen.
Dan wordt voicemail dus een hele dure geschiedenis, wat eigenlijk het 'addertje onder het gras is'

quote:
fjs schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:35:
[...]

Dan wordt voicemail dus een hele dure geschiedenis, wat eigenlijk het 'addertje onder het gras is'
Ik ga er morgen toch nog even de klantenservice over bellen.

Reg. datum: 06 mei 2007

quote:
NiekR schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:40:
[...]

Ik ga er morgen toch nog even de klantenservice over bellen.
Ben hier ook erg benieuwd naar. Zou je je bevindingen willen posten hier?

Reg. datum: 24 januari 2006

Zouden die kosten niet gewoon het instellen van je voicemail zijn? Dus je welkomstbericht password enzo?

Maar ik heb geen bericht ingesproken, dus er is ook geen verbinding met een centrale gemaakt (hooguit voor het password).

Twisted animator
Reg. datum: 17 juni 2001

Ik heb vandaag met een Phonehouse eigenaar gepraat en hij zei dat hij geen iPhones meer gaat verkopen in zijn winkels (Noordwijk en Sassenheim) omdat hij voor iedere iPhone die hij verkoopt zo'n 50 euro verliest en dat T-mobile voor hem beslist hoeveel iPhones hij er steeds krijgt.

Kamikaze
Reg. datum: 01 februari 2004

Dan heeft hij slechte afspraken gemaakt. Of de The Phonehouse zelf. Maar als je iets verkoopt waar je geld op toe moet leggen doe je iets goed fout.
Reg. datum: 05 december 2007

Heb hetzelfde gehoord van een kennis..........
maarja zo beginnen de roddels he'

quote:
To_Tall schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:17:
Grmb :( T-Mobile klantenservice is dicht :(

Vaag probleem hier.

Ik kan namenlijk niet naar buitelandse nummers een SMS versturen. UK nummer..
SMS wat ik vorige week heb verstuurt is niet aangekomen.
SMS wat ik gisteren heb verstuurt is ook niet aangekomen. En ik maar denken waarom ik niets terug krijg :)

Hmmm. Morgen maar even bij T-Mobile winkel langs lopen.. Kunnen ze gelijk wat doen aan die 2 dode pixels..
Hmm, alleen van horen zeggen. Ik heb begrepen dat t-mob hier wat kinderachtig is. Als je een nieuw abo hebt mag je de eerste 2 maanden niet naar het buitenland bellen. Je schijnt het wel af te kunnen kopen :X Heb je een nieuw abo? Ik hoop het maar niet, ga ik hier ook tegenaan lopen...

Reg. datum: 02 november 2005

quote:
lintweaker schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:25:
[...]

Hmm, alleen van horen zeggen. Ik heb begrepen dat t-mob hier wat kinderachtig is. Als je een nieuw abo hebt mag je de eerste 2 maanden niet naar het buitenland bellen. Je schijnt het wel af te kunnen kopen :X Heb je een nieuw abo? Ik hoop het maar niet, ga ik hier ook tegenaan lopen...
Het klopt gedeeltelijk wat je zegt, maar niet helemaal.
T-mobile doet checks bij meerdere instanties voordat je wordt geaccepteerd. Bij T-mobile kan je de pech hebben dat je helemaal wordt afgekeurd (er kan dan alleen een Sim-Only worden afgesloten volgens mij), helemaal goedgekeurd, of gedeeltelijk. Als je gedeeltelijk wordt afgekeurd kan je de eerste twee maanden alleen naar NL nummers bellen (en ook sms'en denk ik dus).

Dat laatste kan inderdaad afgekocht worden door borg te betalen.
Ik zeg het er altijd bij als een klant daarop wordt afgekeurd, zodat hij/zij de eerste twee maanden niet kan bellen/sms'en naar buitenlandse nummers.

Ik heb een vraag, zaterdag 12 Juli heb ik de Iphone 3G besteld.. bij de T-mobile shop in Utrecht (Lange Elisabethstraat) Rond 5 uur s'middags. Nu heb ik de bon maar er staat geen ordernummer bij ofzo dus ik kan niet zien op de T-mobile site wat de status van mijn bestelling is. Er staat een referentie nummer en nog wat andere nummers. Iemand enig idee hoe ik dit wel kan zien?

En iemand enig idee hoelang het ongeveer kan gaan duren voordat de Iphone 3G daar binnen is?

Alvast bedankt!

Reg. datum: 12 januari 2008

quote:
basdv schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:11:
[...]

Het klopt gedeeltelijk wat je zegt, maar niet helemaal.
T-mobile doet checks bij meerdere instanties voordat je wordt geaccepteerd. Bij T-mobile kan je de pech hebben dat je helemaal wordt afgekeurd (er kan dan alleen een Sim-Only worden afgesloten volgens mij), helemaal goedgekeurd, of gedeeltelijk. Als je gedeeltelijk wordt afgekeurd kan je de eerste twee maanden alleen naar NL nummers bellen (en ook sms'en denk ik dus).

Dat laatste kan inderdaad afgekocht worden door borg te betalen.
Ik zeg het er altijd bij als een klant daarop wordt afgekeurd, zodat hij/zij de eerste twee maanden niet kan bellen/sms'en naar buitenlandse nummers.
Dat afkeuren gebeurt door een paar van die walgelijke kredietbureau's. Als op jouw adres ooit iemand een rekening niet heeft betaald dan mag je dus een salarisstrook overleggen om alsnog de goedkeuring van dat bureau te krijgen. Dit zelfde geldt ook als ze je naam helemaal niet kennen! Ze kennen je niet dus zal er wel iets mis zijn denken ze dan. Zelfs als je in je hele leven nog nooit een telefoonrekening te laat hebt betaald. Daar hebben ze niks mee te maken zeggen ze dan omdat ze in opdracht van een telefoonmaatschappij werken en je dat maar met die telefoonmaatschappij moet regelen. Die telefoonmaatschappij verwijst terug naar dat kredietbureau ook al ben je al jarenlang klant bij die telefoonmaatschappij.

Als je afgekeurd wordt moet je dat kredietbureau gewoon vragen op grond van welke gegevens zij jou hebben afgekeurd en welke gegevens over jou staan geregistreerd. Daar moeten ze op grond van de wet op reageren. Maak het ze maar lekker lastig die kredietbureau's.

bert-nl wijzigde dit bericht 20-07-2008 20:59 (8%)

Reg. datum: 12 januari 2008

Wordt de iPhone3G trouwens verkocht bij de Mediamarkt in Belgie?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: