Ik voel mij goed geflest. Eerder in dit topic werd gepost over pre-geactiveerde simkaarten. Je zou aldus T-Mobile een uurtje je diensten kunnen gebruiken en daarna zou het wachten zijn tot de daadwerkelijke activatie van het abonnement. Mooi niet dus. Mijn situatie (ik heb nu een Orange 50 euro abo die afloopt medio oktober):
Afgelopen maandag call van verkooplijn. Voor 50 euro naar een iPhone, all in, 44,90 abo. Akkoord. Er werd medegedeeld dat ik de iPhone pas medio oktober gebruikt kan worden, al sprak de medewerker uit dat er eerder een oplossing zou komen voor Orange-overstappers
Donderdag, pakje aan de deur. Met een Simkaart en allerhande propaganda met aansturing om je iPhone te activeren. Nou, toch maar eens proberen dan. En zo geschiedde, telefonie werkt, 3G werkt. Goeie service T-mobile, snel omgezet!
Ik vandaag naar de T-Mobile shop met 2 verzoeken:
- Kan mijn nummer al geporteerd worden naar mijn iPhone.
- Kunnen jullie voor de zekerheid controleren of er inderdaad verlengd is en er geen 2 abo's lopen.
Wat blijkt: Portering is niet mogelijk, mijn iPhone abonnement gaat pas medio oktober in en loopt nog helemaal niet, is gewoon niet actief. Nu komt de grap, elke megabyte 3G dataverkeer die ik voor medio oktober verstook wordt vrolijk a 2,50 afgerekend. Elke gebelde minuut wordt vrolijk voor een tarief buiten de bundel afgerekend. De medewerker was serieus verbaasd dat ik kon bellen en gebeld kon worden.
T-Mobile, waar ben je mee bezig. Als ik een toestel bestel met activatieinstructies en het werkt, dan verwacht ik dat het abonnement loopt. Blokkeer dan die simkaart tot start abonnement, maar ga niet je klanten 2,50 euro per megabyte afhandig maken als ze verwachten op een flatrate UMTS abonnement te werken. Ik was er gelukkig binnen een dag bij (zal voor de zekerheid de klantenservice nog bellen hierover), maar hier gaan een hele hoop mensen heel hard het schip mee in.
Heusinkveld Engineering