[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 78.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 13:20
rammes schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:04:
[...]

moest je tekenen voor ontvangst?
Die 1 euro is meestal om te controleren of je rekeningnr. klopt.

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-08-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb maar weer eens gebeld met Orange vanwege mijn verlenging naar T-Mobile met de iPhone en dat ik deze nog niet kan gebruiken vanwege de simlock.

De enige mogelijkheid was om het T-Mobile abonnement eerder te starten. Dan zit je met dubbele kosten en met een tijdelijk nummer.
Vandaag gaf ze ook een nieuwe mogelijkheid en dat was afkopen van het Orange abonnement. Dit doe je alleen over de resterende looptijd wat in mijn geval slechts een maand is. Hier heb ik dus voor gekozen, maar wordt hier vandaag of morgen over teruggebeld. Ik wacht de verdere procedure dus nog even af. Maar die 20 euro (simonly) heb ik er nog wel voor over.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Mijn abonnement loopt nog 3 maanden (Relax 150 + PIT). Ik kan wel verlengen, maar dan heb ik nu een iPhone en over 3 maanden pas HSDPA. Belachelijk aangezien het iPhone abonnement meer kost dan m'n huidige |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

^^ Dat nieuwe iPhone prijsplan kun je dus wel meteen in laten gaan als je je iphone binnen hebt, gewoon ff belletje naar KS en ze regelen het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14144

Ik kan mijn T-Mobile abonnement vanaf eind augustus verlengen, maar twijfel nog steeds tussen iPhone bij T-Mobile of ééntje zonder SIM-lock kopen en dan een Vodafone Super Sim erbij te nemen.
Heeft iemand ervaring met de Vodafone Super Sim qua dekking en download snelheid?

Het mooiste zou natuurlijk zijn als iemand een rechtstreeks vergelijk kan doen tussen een T-Mobile iPhone en een Vodafone iPhone :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

ignatius schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:41:
Vergeet niet dat de provider in het eerste jaar niet verplicht is de simlock er vanaf te halen. Ná het eerste jaar wel, en dan moet het ook gratis.
Dus heeft T-Mobile t/m 11 juli 2009 om met Apple een deal te sluiten om de simlock er vanaf te kunnen halen. Als het dan nog niet kan, dan kunnen wij met z'n allen T-Mobile gaan bellen om ons contract te verbreken op grond van valse voorwendselen.
Lees even voordat je blaat: men is het verplicht om dat altijd te doen, punt. Het verschil zit hem in het feit dat ze voordat het jaar om is hier kosten voor in rekening mogen brengen die redelijk zijn. Dat houdt in dat als je al 6 maanden klant bent je minder hoeft te betalen dan wanneer je maar een maand klant bent en minder dan wanneer je 8 maanden klant bent. Ze moeten nadat je een jaar lang klant bent jou de mogelijkheid geven om kostenloos de telefoon te unlocken. Hierover zijn ook al diverse uitspraken van rechters geweest in soortgelijke zaken. Die kun je ongetwijfeld wel op rechtspraak.nl terug vinden. De lezing voor deze manier is net als de OPTA dat klanten niet zonder meer gebonden worden aan de telco maar dat de telco toch de mogelijkheid heeft om de kosten die het heeft om jou de telefoon goedkoop aan te bieden terug te verdienen.

Je verhaal gaat dus niet op. Als het in het contract zelfs al vermeld staat al helemaal niet omdat ze dan simpelweg contractbreuk plegen. T-Mobile heeft in deze namelijk ook zelf aangegeven dat het mogelijk is inclusief de kosten die daarmee gemoeid gaan. T-Mobile had dus tot 11 juli 2008 om een deal te treffen, niet 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 21:10
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:41:
Mijn abonnement loopt nog 3 maanden (Relax 150 + PIT). Ik kan wel verlengen, maar dan heb ik nu een iPhone en over 3 maanden pas HSDPA. Belachelijk aangezien het iPhone abonnement meer kost dan m'n huidige |:(
Als je nou gewoon ff belt.... kostte mij niet meer dan 30 seconden en een paar uur later zat ik op een iphone abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Shiver23 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:15:
Ik heb maar weer eens gebeld met Orange vanwege mijn verlenging naar T-Mobile met de iPhone en dat ik deze nog niet kan gebruiken vanwege de simlock.

De enige mogelijkheid was om het T-Mobile abonnement eerder te starten. Dan zit je met dubbele kosten en met een tijdelijk nummer.
Vandaag gaf ze ook een nieuwe mogelijkheid en dat was afkopen van het Orange abonnement. Dit doe je alleen over de resterende looptijd wat in mijn geval slechts een maand is. Hier heb ik dus voor gekozen, maar wordt hier vandaag of morgen over teruggebeld. Ik wacht de verdere procedure dus nog even af. Maar die 20 euro (simonly) heb ik er nog wel voor over.
ik wil het zelfde doen dus hoor graag wat TM nu je gaat aanbieden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
gerkie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:11:
:(
[...]

Ik zal het nog mooier vertellen. Zaterdag 12 juli Iphone besteld via lost & stolen procedure.
Krijg vandaag een belletje dat ie binnen is en dat ik hem kan komen ophalen.
Eenmaal in de TMS kijkt ie naar mijn bon en vraagt of dit via de lost & stolen procedure besteld is?
Blijkt inderdaad dat het op dit moment niet meer mogelijk is via deze procedure de Iphone te bestellen en dat ze bezig zijn met het hoofdkantoor om dit alsnog gedaan te krijgen. :S
Ben ik mooi klaar mee, heb gewoon de aanbetaling gedaan en toen ik hem bestelde mocht deze procedure wel dus snap niet waarom ik niet hem niet meekreeg.
Vrijdag hoor ik meer.
Ik heb inmiddels mijn telefoon binnen na een hoop heen en weer gebel tussen TMS en KS op zaterdag. Medewerker van TMS raadde mij aan KS te bellen om abonnement over te laten zetten naar een Iphone abonnenment. Dus maandag de KS gebeld en wat ik al verwacht had gebeurde ook, ze zeiden dat dit niet mogelijk is bij een lost & stolen procedure. Ben 's middags terug gegaan naar de TMS en gemeld dat ik gebeld had en dat KS zei dat het niet mogelijk was het abbo over te zetten.
Hij bellen, nu is er een case aangemaakt en verwacht hij vandaag of morgen dat mijn abbo is overgezet. Toch goede service van de TMS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251767

nou ik heb vorige week en deze week al een stuk of 6 keer TM aan de lijn moetten hebben omdat ik mijn abbo eerder in wil laaten gaan en dan met het tijdelijke nummer die ik heb gekreegen. nu blijkt dat niet te kunnen en dan blijkt het door een andere medewerker weer wel te kunnen en dan weer niet. ik word hier heelemaal gek ik wil gewoon mijn iphone gebruiken en dat kan niet omdat ze (volgens de KS) iphone abbo's niet eerder in laaten gaan, omdat ze maar met 5 man op de activatie afdeling zitten. en ik zou gister terug gebeld worden en daar heb ik ook niks van gehoord.
ik ga ze nu weer even bellen kijken wat ze me nu kunnen vertellen.
julie zullen het wel hooren.

-edit-
nou het kan dus niet als je je orange abbo hebt verlenkt naar een iphone abbo, en ze zijn nu bezig met een oplosing om dat weer in goede baanen te lijden.

dus als er iemand een idee heeft hoe ik mijn abbo eerder in kan laaten gaan graag wand ik heb geen zin om te wachten tot 29 september

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 251767 op 12-08-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
CopyCatz schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:49:
[...]

Als je nou gewoon ff belt.... kostte mij niet meer dan 30 seconden en een paar uur later zat ik op een iphone abbo.
Ja, ik had dus gebeld naar de klantenservice alvorens mijn online bestelling te bevestigen... Maar volgens jullie is het wel mogelijk (dus weer een kwestie van wie je aan de lijn krijgt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Vandaag even Rotterdam in geweest, was te druk daar bij T-mobile. En ik had nog niet door dat je bij nummerbehoud rekening moet houden met 3 maanden opzeg termijn/ wachten, irritant. En ze verkopen bij T-mobile alleen op reservering. (geldt dat voor alle shops?) Bij iFactor kan je wel direct een Iphone halen werd gezegd, dus misschien ga ik dat wel doen, gewoon met nieuw nummer ipv nummerbehouden. Weet iemand trouwens al een shop waar de iPhone 3G dock op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 10:40
Boeiend schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:19:
Vandaag even Rotterdam in geweest, was te druk daar bij T-mobile. En ik had nog niet door dat je bij nummerbehoud rekening moet houden met 3 maanden opzeg termijn/ wachten, irritant. En ze verkopen bij T-mobile alleen op reservering. (geldt dat voor alle shops?) Bij iFactor kan je wel direct een Iphone halen werd gezegd, dus misschien ga ik dat wel doen, gewoon met nieuw nummer ipv nummerbehouden. Weet iemand trouwens al een shop waar de iPhone 3G dock op voorraad is?
iCentreXL Uitgeest had er afgelopen vrijdag nog zat op vooraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Tales schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:29:
[...]

iCentreXL Uitgeest had er afgelopen vrijdag nog zat op vooraad.
In Haarlem ook. Kan je er zo een halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 13:35
ppl schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:44:
[...]

Lees even voordat je blaat: men is het verplicht om dat altijd te doen, punt. Het verschil zit hem in het feit dat ze voordat het jaar om is hier kosten voor in rekening mogen brengen die redelijk zijn. Dat houdt in dat als je al 6 maanden klant bent je minder hoeft te betalen dan wanneer je maar een maand klant bent en minder dan wanneer je 8 maanden klant bent. Ze moeten nadat je een jaar lang klant bent jou de mogelijkheid geven om kostenloos de telefoon te unlocken. Hierover zijn ook al diverse uitspraken van rechters geweest in soortgelijke zaken. Die kun je ongetwijfeld wel op rechtspraak.nl terug vinden. De lezing voor deze manier is net als de OPTA dat klanten niet zonder meer gebonden worden aan de telco maar dat de telco toch de mogelijkheid heeft om de kosten die het heeft om jou de telefoon goedkoop aan te bieden terug te verdienen.

Je verhaal gaat dus niet op. Als het in het contract zelfs al vermeld staat al helemaal niet omdat ze dan simpelweg contractbreuk plegen. T-Mobile heeft in deze namelijk ook zelf aangegeven dat het mogelijk is inclusief de kosten die daarmee gemoeid gaan. T-Mobile had dus tot 11 juli 2008 om een deal te treffen, niet 2009.
Ik lees toch echt op: http://www.iusmentis.com/...ren/#verplichtverwijderen

Dat:
Een provider die een mobiele telefoon levert bij een abonnement is verplicht om na een jaar de simlock van die telefoon te verwijderen. Hij mag daarvoor geen kosten rekenen. De provider is niet verplicht om mee te werken aan eerdere verwijdering van de simlock.
Vandaar dat ik zeg dat T-Mobile niet verplicht is om te unlocken binnen het eerste jaar. Of het mogelijk moet zijn om te unlocken of niet, dat staat er dan weer niet. Maar dat maakt volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:34
oke ik heb een uurtje geleden weer gebeld om een klachten formulier in te vullen. nu word ik daar over 20 dagen over terug gebeld 20 dagen dat is toch niet normaal.

en weet iemand hoe het zit met contract ontbinden? moet je dan je iphone ook weer inleveren en krijg je je geld terug of hoe gaat dat.

zit er sterk aan te denken om mijn contract te laten ontbinden omdat in hun voorwaarden staat dat je je telefoon gewoon tegen betaling simlockvrij kan laten maken maar dat kan dus niks dus op grond daarvan zit ik er aan te denken om mijn abbo te laten ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik ben van plan morgen mijn Orange abbonement schriftelijk op te zeggen en te laten omzetten naar prepaid. Nu wil ik ook A.S.A.P. de Iphone 3G kopen i.c.m. met een T-mobile abonnement.
Op mijn abonnement (straks prepaid) staat nog iets van 100 euro tegoed. Ik hoorde dat er een mogelijkheid was om dit met tegoed en nummerbehoud te laten omzetten naar een T-mobile abonnement + Iphone 3G.
Maar kan iemand mij vertellen hou dat het beste gaat? Moet ik dat al aangeven bij het schriftelijk opzeggen, of kan ik gewoon schriftelijk opzeggen, vervolgens morgen de A-Mac winkel binnen lopen en een Iphone 3G halen. Vervolgens een maand later mijn nummer van mijn Orange prepaid (+te goed) laten verhuizen naar mijn Iphone abonnement? Daarbuiten; heb ik wat aan dat tegoed, omdat je toch een vast aantal belminuten per maand krijgt? Kan je je belminuten en sms'jes meenemen naar de volgende maand zoals bij Orange?

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

FireFoz schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:46:
weet iemand of per binnenkort het orange netwerk overgaat naar het t-mobile netwerk? ik zit nl bij orange en heb onlangs een brief gekregen dat per binnenkort (weet de exacte datum niet meer) orange veranderd naar t-mobile op mijn telefoon. aangezien ik met orange een stuk beter bereik heb dan mijn zus met t-mobile, zou het wel tof zijn als ze de palen van orange nu bij t-mobile samenvoegen, zodat t-mobile's netwerk in eens stukken beter zou worden.

zou wel logisch zijn toch?
Afijn, hier en daar gevraagd of verwacht door sommigen, nu ook bevestigd door t-mobile zelf:
http://iphoneblog.t-mobile.nl/
" Overigens is het zo dat T-Mobile druk bezig is om de netwerken van T-Mobile en Orange (dat eind vorig jaar is overgenomen) met elkaar te combineren. Dit zal uiteindelijk leiden tot een nog betere dekking in Nederland, zowel binnen- als buitenshuis. Daarom zullen er in de komende maanden werkzaamheden plaatsvinden aan het netwerk. Deze werkzaamheden kunnen locaal invloed hebben op onze dienstverlening. Het zou dus kunnen dat jullie daar ook last van hebben of hebben gehad de afgelopen tijd. Dit is iets van tijdelijke aard. We doen er alles aan om de hinder tot een minimum te beperken."

Of het 'ineens stukken beter' zal worden moeten we maar hopen! T-Mobile zelf beweert in ieder geval dat hun 3G of HSDPA netwerk van dezelfde dekkingskwaliteit is als van de concurrentie (zie blog)
Mijn ervaring is dat dit helaas niet opgaat voor het gewone of GPRS netwerk.... :/, dus of dat ook niet opgaat voor het 3G netwerk :?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 13-08-2008 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mickezzz schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:24:
Ik ben van plan morgen mijn Orange abbonement schriftelijk op te zeggen en te laten omzetten naar prepaid. Nu wil ik ook A.S.A.P. de Iphone 3G kopen i.c.m. met een T-mobile abonnement.
Op mijn abonnement (straks prepaid) staat nog iets van 100 euro tegoed. Ik hoorde dat er een mogelijkheid was om dit met tegoed en nummerbehoud te laten omzetten naar een T-mobile abonnement + Iphone 3G.
Maar kan iemand mij vertellen hou dat het beste gaat? Moet ik dat al aangeven bij het schriftelijk opzeggen, of kan ik gewoon schriftelijk opzeggen, vervolgens morgen de A-Mac winkel binnen lopen en een Iphone 3G halen. Vervolgens een maand later mijn nummer van mijn Orange prepaid (+te goed) laten verhuizen naar mijn Iphone abonnement? Daarbuiten; heb ik wat aan dat tegoed, omdat je toch een vast aantal belminuten per maand krijgt? Kan je je belminuten en sms'jes meenemen naar de volgende maand zoals bij Orange?
Wat ik weet over het opzeggen is, dat als je je telefoonnummer wil 'meenemen' je dit aan moet geven in je opzegbrief. De provider is verplicht je nummer 2 of 3 maanden 'vast' te houden na beëindiging abonnement, voor eventuele nummerportering, voordat ze het nummer de prullenbak in mogen doen. Ik zou gewoon een iPhone kopen met nieuw 06 nummer en daarna nummerportering aanvragen. Dit kan zodra je 'oude' contract opgezegd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:06
Had op mijn eerste factuur smsjes staan waar ik voor moest betalen. Had het abbo direct inlaten gaan bij aanschaf maar blijkbaar is er wat fout gegaan. Ben naar de t-mobile shop gegaan en daar hebben ze de kosten vergoed. Tenminste ik krijg het geld terug op mijn volgende factuur.

Iemand anders hier vaker problemen mee gehad? Heb namelijk niet zin om elke maand bij de TMS te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Anoniem: 232049 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:27:
[...]

Wat ik weet over het opzeggen is, dat als je wilt dat je je telefoonnummer wilt 'meenemen' je dit aan moet geven in je opzegbrief. De provider is verplicht je nummer 2 of 3 maanden 'vast' te houden na beëindiging abonnement. Ik zou gewoon een iPhone kopen met nieuw 06 nummer en daarna nummerportering aanvragen. Dit kan zodra je 'oude' contract opgezegd is...
Oke. bedankt voor het antwoord. Maar ik vroeg me meer af hoe lang het bij de Iphone mogelijk is om 'dat' nieuwe nummer terug te zetten naar mijn oude nummer. Want de tijd die Orange mijn nummer vast moet houden is niet het probleem. Die zet ik toch om in prepaid vorm. Het is alleen de vraag hoe lang het bij T-mobile mogelijk is om ineens het nummer naar een ander nummer om te zetten. Ik dacht eerst iets te horen van 7 dagen, of is dit complete onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-03 15:35
Als ik nou een losse Nokia E71 los koop en ik stop m'n simkaart van m'n iPhone 3G erin, dan heb ik toch gewoon dezelfde functies? Geen visual voicemail, ok, maar daar is wel mee te leven.
Niet dat ik m'n iPhone niet meer wil hebben of zo, maar ja die E71 is ook wel erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 09:23

Maverick2001

Never look back

sk1nny666 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:08:
oke ik heb een uurtje geleden weer gebeld om een klachten formulier in te vullen. nu word ik daar over 20 dagen over terug gebeld 20 dagen dat is toch niet normaal.

en weet iemand hoe het zit met contract ontbinden? moet je dan je iphone ook weer inleveren en krijg je je geld terug of hoe gaat dat.

zit er sterk aan te denken om mijn contract te laten ontbinden omdat in hun voorwaarden staat dat je je telefoon gewoon tegen betaling simlockvrij kan laten maken maar dat kan dus niks dus op grond daarvan zit ik er aan te denken om mijn abbo te laten ontbinden.
Ik heb zaterdag een email gestuurd naar t-mobile. Waarin ik duidelijk uitleg wat de situatie is en dat ik 3 wkn heb gewacht om mijn telefoon te unlocken en dat na 3 wkn wachten blijkt dat het helemaal niet kan. Ik heb aangegeven dat zowel de bij aanschaf de BC als de klantenservice beide aangaven dat het unlocken geen probleem was voor 120 euro.

Ik heb aangegeven dat ik mijn abonnement wil laten ontbinden en de nummerportering wil laten cancellen. Ben klaar met t-mobile! Slechte dekking en de zakelijke klantenservice vind ik niet echt vriendelijk.

Zaterdag kreeg ik een auto-reply waarin werd aangegeven dat ik binnen 24 uur antwoord kreeg (wat ik een beetje vreemd vond), vanmorgen even gebeld en de medewerkster verteld mij dat ik vanmiddag antwoord kreeg. Vanavond weer even gebeld en een andere medewerkster vertelde me dat ik deze week antwoord krijg. Begin steeds meer te geloven dat iedereen echt wat anders roept.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@maverick ik kan je verzekeren dat iedereen wat anders roept.
ik wil wel graag mijn iphone houden maar ik wil inderdaat van t-mobile af dom gezeik.
ik ga eind van de dag weer even bellen hoe dat zin met contract ontbinding.
julie hooren het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 21:06
Maverick2001 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:34:
[...]

Ik heb zaterdag een email gestuurd naar t-mobile. Waarin ik duidelijk uitleg wat de situatie is en dat ik 3 wkn heb gewacht om mijn telefoon te unlocken en dat na 3 wkn wachten blijkt dat het helemaal niet kan. Ik heb aangegeven dat zowel de bij aanschaf de BC als de klantenservice beide aangaven dat het unlocken geen probleem was voor 120 euro.

Ik heb aangegeven dat ik mijn abonnement wil laten ontbinden en de nummerportering wil laten cancellen. Ben klaar met t-mobile! Slechte dekking en de zakelijke klantenservice vind ik niet echt vriendelijk.

Zaterdag kreeg ik een auto-reply waarin werd aangegeven dat ik binnen 24 uur antwoord kreeg (wat ik een beetje vreemd vond), vanmorgen even gebeld en de medewerkster verteld mij dat ik vanmiddag antwoord kreeg. Vanavond weer even gebeld en een andere medewerkster vertelde me dat ik deze week antwoord krijg. Begin steeds meer te geloven dat iedereen echt wat anders roept.
Schriftelijke ingebrekestelling opsturen met een termijn van 3 weken om schadevergoeding te bieden/unlocken. Geef aan dat na het verstrijken van de termijn je het contract als ontbonden acht omdat het in strijd is met de algemene voorwaarden (uiteraard naar de betreffende voorwaarde verwijzen).

En dan ben je nog ruim met de termijn, maar ik denk dat je ze wel ff de tijd moet geven, want ze hebben het druk nu (veel nieuwe abo's uiteraard), en je wilt zelf ook een goede afloop neem ik aan? Want verwacht maar niet dat je de iPhone mag houden bij ontbinding, dus je bent er zelf het meest bij gebaat :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Shailesh schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:12:
[...]

Schriftelijke ingebrekestelling opsturen met een termijn van 3 weken om schadevergoeding te bieden/unlocken. Geef aan dat na het verstrijken van de termijn je het contract als ontbonden acht omdat het in strijd is met de algemene voorwaarden (uiteraard naar de betreffende voorwaarde verwijzen).

En dan ben je nog ruim met de termijn, maar ik denk dat je ze wel ff de tijd moet geven, want ze hebben het druk nu (veel nieuwe abo's uiteraard), en je wilt zelf ook een goede afloop neem ik aan? Want verwacht maar niet dat je de iPhone mag houden bij ontbinding, dus je bent er zelf het meest bij gebaat :)
3 weken lijkt me op zich redelijk maar ook vrij lang! Laten wel even duidelijk stellen dat ik met t-mobile de afspraak heb gemaakt om te unlocken. Ik had een gesprek met een klantenservice medewerker (waarbij ook een supervisor zat die steeds even op mute drukte). Moest het imei nummer geven voor het unlocken. In de 3 wkn daarna heb ik niks meer gehoord, geen telefoontje geen brief dat het unlocken niet tot de mogelijkheden behoort. Op dit moment interesseert het me niet of ik de iPhone wel of niet mag houden. Voor mij mogen ze m weer terug hebben, als ik maar van t-mobile af ben. Misschien kort door de bocht maar alle gesprekken die ik tot nu toe met t-mobile heb gehad vind ik echt waardeloos.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naja ik heb gehoord dar ze wel met 5 a 6 man op de activatie afdeling zitten.
dan is het ook niet zo gek dat het zo druk is op die afdeling.

ik ken het probleem ik heb nu inderdaat dezelfde afspraak zodra het mogelijk is voor t-mobile om te unlocken dan word dat voor mij gedaan zonder kosten zodat ik tot die tijd mijn orange sim kan gebruiken. maar het kan nog even duuren voordat ze die codes krijgen van apple (dit is het verhaal van t-mobile ik heb echt geen idee wat hier van klopt).

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 251767 op 13-08-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Tom schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:30:
Even een vraag die misschien al vaker beantwoord is, maar door de algemene zoektermen en het grote verzameltopic lastig zijn te vinden.
---

Met het T-Mobile abonnement heb je ook vrij snel mobiel internet. Nu mag je er geen gebruik van maken via bijv. je laptop. Toch lijkt mij dit soms wel handig op het moment dat je geen WIFI tot je beschikking hebt. De vraag was bij de aankondiging al hoe (en of) ze erop kunnen controleren. Is daar al meer over bekend?
Natuurlijk ga ik er geen bergen data mee binnenhalen maar even wat websites bezoeken of mailen lijkt mij handig :)
Nog schopje mbt deze vraag. Iemand meer info? Kon daar niets meer over vinden. Tijdens de aankondiging van T-Mobile riepen ze dat je geen gebruik mocht maken van internet via laptop. Nu staat er niets meer op t-mobile.nl (of ik lees eroverheen).
Kun en mag je dus met je laptop via de iPhone (eventueel met speciaal tooltje) op internet? Met mijn HTC kan ik namelijk (helaas via GPRS) internetten.. een programma opstarten op de telefoon (shared die internetconnectie) en bluetooth aanzetten op m'n MBP is voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door Tom op 13-08-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tom: is al eens behandeld hier:
Mach in "[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - de..." en zie de verdere kettingreactie daaropvolgend ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 13-08-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Ok, ik heb net en iPhone 16GB Black online besteld bij T-Mobile.
Verlenging van huidige abonnement met i-150 en 50 euro bijbetalen.

Levertijd circa 3 weken, zijn ze bij T-Mobile voorzichtig m.b.t. levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

vrij voorzichtig ja. Toen het nog allemaal wat moeilijker leverbaar was (volgens mij is de grootste 'storm' inmiddels wel voorbij), en toen zeiden ze standaard 6 weken. Bij veel mensen was dit al eerder (bij mij iets minder dan drie weken).

Houd gewoon die drie weken aan om teleurstelling te voorkomen, en kan het alleen maar mevallen. Zou me niets verbazen als je het al eerder krijgt. Maar op zich niet verwonderlijk dat T-Mobile gewoon een wat ruimere tijd aanhoudt om niet teveel klachten te krijgen ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
LuNaTiC schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:10:
vrij voorzichtig ja. Toen het nog allemaal wat moeilijker leverbaar was (volgens mij is de grootste 'storm' inmiddels wel voorbij), en toen zeiden ze standaard 6 weken. Bij veel mensen was dit al eerder (bij mij iets minder dan drie weken).

Houd gewoon die drie weken aan om teleurstelling te voorkomen, en kan het alleen maar mevallen. Zou me niets verbazen als je het al eerder krijgt. Maar op zich niet verwonderlijk dat T-Mobile gewoon een wat ruimere tijd aanhoudt om niet teveel klachten te krijgen ;)
Thanks, was op zoek naar deze reactie voor geruststelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik moet wel zechen dat je je in moet houden tot alles het doet.
ik moet nu waarschijnlijk nog een anderhalfe maand wachten voordat mijn abbo het gaat doen en er zijn genoeg meer mensen die probleemen hebben met t-mobile.

ik zech dit aleen dat je niet straks bij met je iphone 1 dag heelemaal verkocht bent en dan een tijd moet wachten voordat die het echt gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Tom schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:26:
[...]

Nog schopje mbt deze vraag. Iemand meer info? Kon daar niets meer over vinden. Tijdens de aankondiging van T-Mobile riepen ze dat je geen gebruik mocht maken van internet via laptop. Nu staat er niets meer op t-mobile.nl (of ik lees eroverheen).
Kun en mag je dus met je laptop via de iPhone (eventueel met speciaal tooltje) op internet? Met mijn HTC kan ik namelijk (helaas via GPRS) internetten.. een programma opstarten op de telefoon (shared die internetconnectie) en bluetooth aanzetten op m'n MBP is voldoende.
Nee, ook met je HTC mag het niet, en ook met de iPhone niet...Dat staat in de algemene voorwaarden van T-Mobile. Het is natuurlijk geen ramp als je het een keertje gebruikt (ik doe dat weleens bij storingen thuis), maar bij structureel gebruik hebben ze dat wel door denk ik (hoger dataverbruik oid).

Met de iPhone is het tetheren wel mogelijk...was een applicatie voor in de Appstore, maar die is verwijderd, en er is nog een methode via het opzetten van een ad-hof wifi netwerk, maar is wat omslachtig.

Het kan dus, maar niet legaal, en ook niet al te makkelijk.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:07:
Ok, ik heb net en iPhone 16GB Black online besteld bij T-Mobile.
Verlenging van huidige abonnement met i-150 en 50 euro bijbetalen.

Levertijd circa 3 weken, zijn ze bij T-Mobile voorzichtig m.b.t. levertijden?
Ben dan benieuwd waarom ze bij t-mobile verschillende kortingen geven. Dit wordt mijn 3de jaar bij t-mobile en ik hoef maar € 19,96 bij te betalen voor Apple iPhone3G 16GB Black, zonder activatiekosten. Dit is ook online gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
Shiver23 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:15:

Heb je al iets gehoord van Orange over het afkopen van je abonnement?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Siete schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:51:
[...]

Ben dan benieuwd waarom ze bij t-mobile verschillende kortingen geven. Dit wordt mijn 3de jaar bij t-mobile en ik hoef maar € 19,96 bij te betalen voor Apple iPhone3G 16GB Black, zonder activatiekosten. Dit is ook online gebeurd.
Ook i-150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:00
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:11:
[...]

Thanks, was op zoek naar deze reactie voor geruststelling ;)
Om je weer ongerust te maken: Ik heb em 11 juli besteld en nog steeds niet binnen

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222093

Castor385 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:26:
[...]

Om je weer ongerust te maken: Ik heb em 11 juli besteld en nog steeds niet binnen
ik heb er maandagavond 22.30 1(white) besteld icm verlenging en sta nu al op status 4....ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:55
Shailesh schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:26:
[...]
Nee, ook met je HTC mag het niet, en ook met de iPhone niet...Dat staat in de algemene voorwaarden van T-Mobile.
Bij de T-mobile PIT databundels is dit gewoon toegestaan hoor. PIT+ staat zelf genoemd onder het kopje "Mobiel breedband-internet voor je laptop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
troftnom schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:41:
[...]

Bij de T-mobile PIT databundels is dit gewoon toegestaan hoor. PIT+ staat zelf genoemd onder het kopje "Mobiel breedband-internet voor je laptop".
Hm, bij PIT+ inderdaad. Bij PIT regulier kan ik het zo 123 niet terugvinden. Die staat wel enkel onder het kopje "mobiel internet", maar ik zie nergens de voorwaarden. Enfin, het ging om de iPhone abonnementen, en daar staat het helaas wel uitdrukkelijk bij genoemd als zijnde oneigenlijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Nu online
Ook i-150 2 jarig abonnement* , Ja
Castor385 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:26:
[...]

Sta je ook nog steeds op status 1?
Heb mijne vorige week vrijdag besteld en ben nog niet verder dan status 1

[ Voor 48% gewijzigd door Siete op 13-08-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 00:37
Even een wat "mindere" ervaring van mijn kant. Ik heb op de release datum een iPhone online besteld bij T-mobile. Daarbij heb ik aangegeven dat ik nummerbehoud wil. Mijn Vodafone abonnement loopt echter nog door tot 6 november. Mijn nummer zou dus pas 6 november worden overgezet.

Nu had ik begrepen dat een abonnement ook afgekocht kan worden. Dat betekent voor mij 3 maanden een dubbele rekening, maar aangezien mijn abonnement bij Vodafone maar 6 euro is, maakt dat me niks uit (de Blox voor internet van een tientje zet ik uit). Dit blijkt echter bij Vodafone niet (direct) mogelijk! Er geldt een opzegtermijn van 3 maanden, zelfs bij afkopen. Mijn abonnement loopt dus sowieso minimaal tot 6 november door en ik kan dus dan pas mijn nummer laten porteren. :(

Wat heb je nou aan een afkoopregeling, als dat niet direct geldig is? :? 8)7

Nu moet ik dus gaan kiezen:
- Iedereen een nieuw nummer doorgeven en geen nummerbehoud gebruiken.
- iPhone 3 maanden zonder telefoonfunctie gebruiken.

;(

edit:
Optie 3 is voor mij niet handig, dan heb ik namelijk twee privé telefoons en ook nog één werk telefoon. Ik heb zojuist T-Mobile gebeld, mijn nummerportering opgezegd, een opzegbrief naar Vodafone gestuurd (dat moet ik nu zelf doen) en iedereen mijn nieuwe nummer doorgestuurd met een SMS. Goed dat een SMS tegenwoordig naar meerdere personen gestuurd kan worden met de iPhone.

[ Voor 24% gewijzigd door -Mous- op 13-08-2008 15:05 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of optie 3: 3 maand met een dubbel abbo en tel gaan loopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb hetzelfde probleem en ik maak gebruik van optie 4: 3 maanden met twee telefoons lopen, waarvan de ene de iPhone is met een abo van mijn werk.

(kortom, privé bellen en gebeld worden op mijn ene, de rest op mijn iPhone).

Geen ideale situatie inderdaad... als ik mn debitel abo nu kon afkopen zodat ik eindelijk over kon, had ik het allang gedaan. maar tevergeefs...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik zit vast aan optie 2 omdat ik mijn t-mobile abbo niet eerder in kan laaten gaan en mijn orange abbo nog loot tot 29 september, wand normaal is de regeling bij hun dat je dan gewoon een simlock vrije telefoon krijgt maar met de iphone kan dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 251767 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:30:
ja ik zit vast aan optie 2 omdat ik mijn t-mobile abbo niet eerder in kan laaten gaan en mijn orange abbo nog loot tot 29 september, wand normaal is de regeling bij hun dat je dan gewoon een simlock vrije telefoon krijgt maar met de iphone kan dat nog niet.
daar heb ik vandaag wat voor geregeld. Ik kon mijn orange abbo afkopen en hoef dan 1maand te betalen ipv de gebruikelijke 3. Volgende week gaat als het goed is mijn nummer over naar t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
Shiver23 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:32:
[...]

daar heb ik vandaag wat voor geregeld. Ik kon mijn orange abbo afkopen en hoef dan 1maand te betalen ipv de gebruikelijke 3. Volgende week gaat als het goed is mijn nummer over naar t-mobile.
heb je dat via het nummer van orange of t-mobile geregeld? dan ga ik dat ook meteen doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

eerst via orange. Dat duurde een paar dagen voordat alles geregeld was. Toen t-mobile om een nieuwe nummerportering aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het gevraagt bij de KS van TM maar daar werd mij verteld dat ik dat niet kon omdat mijn nummer behoud en alles al wat geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Naar aanleiding van mijn verzoek mijn contract te ontbinden omdat het unlocken niet mogelijk is kreeg ik de volgende reply

'Geachte,

Wij willen u allereerst onze welgemeende excuses aanbieden voor onze verlate reactie.

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u aangeeft dat u de simunlockcodes wil ontvangen voor uw Apple iPhone. Wij kunnen u het volgende hierover berichten.

Het is helaas nog niet bekend of wij de simunlockcodes voor de Apple iPhone gaan verschaffen. Onze excuses hiervoor.

Het is niet mogelijk om uw huidige T-Mobile contract te ontbinden, aangezien uw T-Mobile contract loopt tot 14 juli 2010. U heeft wel de mogelijkheid om een aanvraag voor nummerbehoud te doen. Dit houdt in dat uw een mobieltelefoonnummer vanuit een andere provider kunt meenemen naar T-Mobile. Houdt u er wel rekening mee dat u uw mobieleletelefoonnummer pas kunt meenemen op het moment dat uw contractsperiode bij uw provider verlopen is.

U vindt het nummerbehoudformulier via de onderstaande link:

http://www.t-mobile.nl/za...rochures-formulieren.aspx

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze stellen per e-mail via zakelijk@t-mobile.nl of contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt via het gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt'

Compleet nutteloze reactie! Ik had al een portering aangevraagd (wat ik ook duidelijk in mijn email had gezet. Ik laat het hier dus ook niet bij zitten! Het staat nog steeds op de website dat het kan.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

mensen met 2 abo's die nog wachten op hun nummerbehoud..

*21 hebben ze daar voor uitgevonden >:)

ja ik weet als ik wordt gebeld op mijn oude nummer dat ik dan voor de kosten opdraai maar ach ik heb net als velen denk ik ongeveer 200 euro beltegoed staan en anders gaat die ook nooit op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hmm stom dat ik daar nog niet aan gedacht heb... dat zou wel eens een goede tijdelijke oplossing kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Anoniem: 110871 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:16:
ja ik weet als ik wordt gebeld op mijn oude nummer dat ik dan voor de kosten opdraai maar ach ik heb net als velen denk ik ongeveer 200 euro beltegoed staan en anders gaat die ook nooit op :-)
Mollie :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Shailesh schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:53:
[...]

Hm, bij PIT+ inderdaad. Bij PIT regulier kan ik het zo 123 niet terugvinden. Die staat wel enkel onder het kopje "mobiel internet", maar ik zie nergens de voorwaarden. Enfin, het ging om de iPhone abonnementen, en daar staat het helaas wel uitdrukkelijk bij genoemd als zijnde oneigenlijk gebruik.
Tja dat het niet mag vanwege wat voorwaarden maakt mij weinig uit, gaat toch om incidenteel gebruik en veel data ga je er niet mee binnenhalen. Gaat mij erom hoe/of ze het überhaupt kunnen controleren? Als de enige controle de hoeveelheid data is die je verstookt dan is de kans klein dat je er problemen mee krijgt (neem aan dat er mensen zijn die aardig wat internetten via de iPhone ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Laatst online: 02-05 08:01
Hebben de T-Mobile shops geen direct telefoon nummer? Ik kan ze nergens vinden... Het gaat mij om het nummer van de TM Shop in Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koentjek schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:41:
Hebben de T-Mobile shops geen direct telefoon nummer? Ik kan ze nergens vinden... Het gaat mij om het nummer van de TM Shop in Dordrecht.
geen nummer bekend.
volgens mij bellen naar de KS en die kunnen je doorverbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Anoniem: 222093 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:57:
[...]

geen nummer bekend.
volgens mij bellen naar de KS en die kunnen je doorverbinden
Ik heb de KS maar even gebelt, zij kunnen niet doorverbinden en de TM Shops zijn niet telefonisch te bereiken. Beetje jammer, ik wil weten of ze iPhones hebben op voorraad zodat ik m'n reservering online kan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:50
Neem je de niet gebruikte belminuten en sms-tegoed mee naar de volgende maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234091

Bij de Apple store hebben ze vaak Iphones gewoon op voorraad. Ik vraag me alleen af of het slim is hier een telefoon te kopen. Is het niet zo dat wanneer je bij T-Mobile een toestel afneemt, je indien het toestel kuren vertoond een nieuw toestel krijgt? Bij de Apple winkels worden deze toestellen volgens mij naar een reparatie centrum gestuurd en indien mogelijk gerepareerd.
Ik vrees dat zij bijvoorbeeld ook zullen ontdekken of je je Iphone hebt geailbreaked.

Weet iemand hoe dit zit?
Ik heb nog steeds interesse in de 3G, mits ik in het geval dat mijn eventuele telefoon slecht bereik heeft deze wordt gewisseld voor een ander. Ik heb geen zin om 3 weken te wachten op een opengeschroefde Iphone (toch altijd net iets minder stevig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij neem je een licentie af om een telefoon te gebruiken bij t-mobile. Als de telefoon niet werkt dien je gewoon direct een nieuwe te krijgen anders heb je niks aan je licentie en betaal je dus ook voor niks. Dus dienen ze waar dan ook in Nederland direct een nieuwe te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
ik heb nu ook hetzelfde ik wil ook mijn contract laaten ontbinden maar bij de KS vertellen ze mij dat dat aleen maar kan binnen 8 werkdagen nadat je de tel hebt ontvangen. dit vind ik dus niet aceptabel omdat mij eerst was verteld dat ik hem gewoon kon gebruiken. trouwens staat er ook en je contractbevesteging dat je je nieuwe telefoon gelijk kan gebruiken met je orange simkaart. nu wil ik dus deze week naar een rechts winkel gaan om info te winnen wat voor stappen ik kan onderneemen. ik wil nu gewoon van t-mobile af ik inporteer er dan wel eentje met een mooi vodafone abbo die ook nog eens beter berijk heeft dan maar geen visual voisemail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FiXeR.nl schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:10:
Volgens mij neem je een licentie af om een telefoon te gebruiken bij t-mobile. Als de telefoon niet werkt dien je gewoon direct een nieuwe te krijgen anders heb je niks aan je licentie en betaal je dus ook voor niks. Dus dienen ze waar dan ook in Nederland direct een nieuwe te geven.
Eh, nee. Je 'neemt een licentie af' om het netwerk van T-Mobile met een mobiele telefoon, zelf aan te leveren, te gebruiken. Om het je gemakkelijk te maken verkoopt T-Mobile je op afbetaling ook een telefoon, omdat je die nou eenmaal toch nodig hebt om de dienst te gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 11:07
Btw het lijkt erop dat de iPhone op dit moment bij de webshop van T-mobile ruim voldoende op voorraad is. Ik heb gister besteld en nu staat er al dat de bestelling op dit moment bij de koerier ligt. Of duurt deze stap toevallig nog overdreven lang (lijkt me niet, maar...)?

Zodra ik hem heb maar snel bellen naar KS om te kijken of ik mijn iphone abo al meteen in kan laten gaan, want heb verlengd met nog 3 maanden te gaan. Op zich zou het moeten kunnen want mijn abo dat ik nu heb is minder per maand dan het betreffende iPhone abo, maar gezien de reacties hier van afgelopen weken, zal het nog een hele klus worden (mits ik niet meteen de goede KS medewerker tref).

[ Voor 42% gewijzigd door Dreamer... op 13-08-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
@ dreamer
als je van orange komt heb je een probleem en danders kan je hem gewoon in laaten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

sk1nny666 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:46:
[...]

ik heb nu ook hetzelfde ik wil ook mijn contract laaten ontbinden maar bij de KS vertellen ze mij dat dat aleen maar kan binnen 8 werkdagen nadat je de tel hebt ontvangen. dit vind ik dus niet aceptabel omdat mij eerst was verteld dat ik hem gewoon kon gebruiken. trouwens staat er ook en je contractbevestiging dat je je nieuwe telefoon gelijk kan gebruiken met je orange simkaart. nu wil ik dus deze week naar een rechts winkel gaan om info te winnen wat voor stappen ik kan onderneemen. ik wil nu gewoon van t-mobile af ik inporteer er dan wel eentje met een mooi vodafone abbo die ook nog eens beter berijk heeft dan maar geen visual voisemail
Ik vanmiddag met Consuwijzer gesproken en die hebben mij aangeraden om een aangetekende brief te sturen met daarin het verhaal en dat je het contract wil ontbinden op grond van misleidende informatie van t-mobile. Nadat ik de reactie (zie hierboven) heb ontvangen heb ik eerst nog gebeld met t-mobile en die wezen me er op dat in het kosten-overzicht op de t-mobile website een bepaling staat dat druk en zet fouten voor kunnen komen. Volgens Consuwijzer is dat geen rechtmatige opmerking daarnaast wezen ze me er op dat t-mobile geen goede reden geeft om het contract niet te kunnen ontbinden.

Ik ben net als jou helemaal klaar met t-mobile en dan maar geen iPhone maar ik wil het gewoon niet meer. Ik vind de hele klanten service echt belachelijk slecht en ook niet klantvriendelijk.

Pura Vida

Anoniem: 146055

Iphone is weer goed leverbaar jongens?

Anoniem: 244904

Ja dat dacht ik ook, beetje jammer alleen dat die kosten niet uit je bundel gaan maar dat het steeds één keer een bedrag is. Ik weet niet bij welke provider dat is maar bij Vodafone gaat het niet uit je bundel en kost het iets van 79 cent per keer!

Dreamer... schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:13:
Btw het lijkt erop dat de iPhone op dit moment bij de webshop van T-mobile ruim voldoende op voorraad is. Ik heb gister besteld en nu staat er al dat de bestelling op dit moment bij de koerier ligt. Of duurt deze stap toevallig nog overdreven lang (lijkt me niet, maar...)?

Zodra ik hem heb maar snel bellen naar KS om te kijken of ik mijn iphone abo al meteen in kan laten gaan, want heb verlengd met nog 3 maanden te gaan. Op zich zou het moeten kunnen want mijn abo dat ik nu heb is minder per maand dan het betreffende iPhone abo, maar gezien de reacties hier van afgelopen weken, zal het nog een hele klus worden (mits ik niet meteen de goede KS medewerker tref).
had ik ook, binnen 1 werkdag op status 4

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 00:37
Maverick2001 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:06:
Naar aanleiding van mijn verzoek mijn contract te ontbinden omdat het unlocken niet mogelijk is kreeg ik de volgende reply

[T-Mobile reply]

Compleet nutteloze reactie! Ik had al een portering aangevraagd (wat ik ook duidelijk in mijn email had gezet. Ik laat het hier dus ook niet bij zitten! Het staat nog steeds op de website dat het kan.
Wat heb je er aan om het contract te ontbinden? Je kan je iPhone niet eens met een andere provider gebruiken. Of wil je ook je iPhone inleveren en helemaal voor een andere oplossing gaan?

Dat kost een hele hoop centen! En let op dat de kosten hiervoor in veel gevallen buiten je bundel vallen. In dat geval zou je die 200 euro er dus niet voor kunnen gebruiken. Controleer dat dus even voordat je dit inschakelt.
edit:
spuit11 maargoed, er zijn abonnementen waar alles eerst uit je bundel wordt betaald. Daarmee zou het eventueel kunnen.

[ Voor 37% gewijzigd door -Mous- op 14-08-2008 09:41 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Idd, ik had het ook al even doorzocht, is niet de moeite, qua kosten ga je jezelf in de vingers snijden. Toch nog maar wat maandjes klungelen met meerdere telefoons... (tis niet anders...)

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

[quote]-Mous- schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:37:
[...]

Wat heb je er aan om het contract te ontbinden? Je kan je iPhone niet eens met een andere provider gebruiken. Of wil je ook je iPhone inleveren en helemaal voor een andere oplossing gaan?

[...]

Voor mij mogen ze idd de iPhone terug hebben! Dan maar een gehele andere oplossing maar voor mij is het klaar!

Pura Vida

• koentjek
De Belcompany in dordrecht heeft nog 1 witte liggen.

Ook merk ik wel dat overal de wachtlijsten korter worden, nog een par weken en ze zijn helemaal weg (nu nog lijsten met 3 tot 6 personen tegengekomen)

• Fikkie007
  • Laatst online: 07-05 13:49
Misschien een domme vraag, maar toch: Is, als je 3G netwerk het niet doet, en je internet via GPRS, de kosten voor data nog steeds gratis?

Groetsels

• MarcoC
  • Laatst online: 07-05 21:21
Ja.

• Fikkie007
  • Laatst online: 07-05 13:49
Oke, top

• Castor385
  • Laatst online: 13:00
Siete schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:57:

Sta je ook nog steeds op status 1?
Heb mijne vorige week vrijdag besteld en ben nog niet verder dan status 1
Dat niet.

Ik sta sinds 25 juli op status 4. Echter is het toestel gestolen bij de post. Sindsdien geen voortgang meer.

Study everything, You'll find something you can use

• mickezzz
Gisteren bij A-Mac in Den Bosch een 8GB iPhone 3G gehaald. Daar hadden ze volgens de verkoper nog genoeg van alles op voorraad. Sla je slag dus...

Er is mij wel verteld dat mijn simkaart + nieuwe nummer gelijk actief is, maar dat het een aantal uren kan duren voordat ik internet heb. Beetje balen dat er sinds de aankoop ' nog' niks is verandert. Ik heb vol bereik, maar dit is geen 3G. Ik heb ook een Orange HTC P3600 liggen, nou daarheb ik VOL 3g bereik mee! Spannende tijden dus.

mickezzz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:48:
Gisteren bij A-Mac in Den Bosch een 8GB iPhone 3G gehaald. Daar hadden ze volgens de verkoper nog genoeg van alles op voorraad. Sla je slag dus...
-etc-
...komt omdat het bereik van T-Mobile/iPhone in Den Bosch slecht schijnt te wezen >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 14-08-2008 14:00 ]

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Maandag op goed geluk maar een ifactor binnengelopen en daar hadden ze wonderbaarlijk genoeg nog een 16gb zwart op voorraad. Ook daar werd al verteld dat ze steeds beter voorradig worden.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Er worden de laatste tijd hier weer veel posts gemaakt over statussen, voorraden en levertijden. Dat mag in Levertijd Apple producten Deel 5 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Vos
  • Laatst online: 15:26

Vos

AFCA

Iemand advies mbt de volgende situatie?

Huidige Vodafone abonnement:
Vodafone abo 27,50 + blox 9,50 = €37,- per maand
Toestel HTC S710 (met technische problemen laatste tijd)
Afloopdatum 23 november

Nu ben ik al een tijd zoekende naar een ge-unlockte iPhone maar tot op heden geen succes. Zo zat ik net te denken aan een T-Mobile abonnement.

T-Mobile 150
24 x 29,95 = € 718,80
iPhone 16gb = € 160,-
Totaal € 878,80 voor 2 jaar

Ik kan dus per 23-11 een nieuw Vodafone abo afsluiten (super sim €13,50) met een gekochte iPhone ergens.

Dan betaal ik voor 2 jaar (om een vergelijkbare situatie te krijgen):

Abonnements kosten €324,- (€13,50 x 24)
iPhone ± € 600,-
Totaal ± 924,-

Vragen:
- Heb ik dit allemaal goed berekend? Qua geld scheelt het vrij weinig als ik dat zo zie...
- Ik kan dus niet mijn huidige nummer houden?

Iemand advies wat slim is om te doen? Dat ik niet door mijn 'hebberigheid' een blunder aanga ;).

• B-Bandit
In dat geval zou ik lekker bij Vodafone blijven en lekker een unlockte iPhone kopen. Ben je ook niet gebonden aan een provider!!

• Tales
bij t-mobile zit ook nog 26,50 euro activatie kosten bij, je moet ook even kijken bij vodafone over dat abbonoment, volgens mij is het zo dat na 2 jaar de abbo duurder word, of na 1 jaar (weet ik niet zeker)

als het 2 jaar is zou ik zeker voor Vodafone gaan :)

• fRiEtJeSaTe
T-Mobile streeft ernaar je bestelling binnen twee werkdagen na ontvangst van je aanvraag af te leveren. Bij een contractvernieuwing duurt dit doorgaans tien werkdagen.

Ik heb dus contractvernieuwing... :( Waarom duurt het veel langer dan?

eeehr, maandagavond 22.30 contractsverlenging met witte iphone aangevraagd. vandaag om 2 uur lag er een briefje op de deur dat een pakketje van 49 eur is aangeboden. welgeteld 2 werkdagen.
Kan dus wel sneller dan de 10 dagen.

• Darkwolf5
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 00:02
Vos schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:38:
Vergelijking vodafone/tmobile

Vragen:
- Heb ik dit allemaal goed berekend? Qua geld scheelt het vrij weinig als ik dat zo zie...

Iemand advies wat slim is om te doen? Dat ik niet door mijn 'hebberigheid' een blunder aanga ;).
Ik zou gewoon voor vodafone gaan. Ga ik ook doen. Ik wacht alleen nog ff op een telefoontje uit België.

Hoezo zou je niet je nummer kunnen behouden? Volgens mij moet dat gewoon bij elke provider kunnen.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 14:42

amahusu

taking over the world!

..

Vragen:

Ik zou gewoon nog ff rustig afwachten. Wellicht worden geimporteerde (gelockte) iphones een stuk aantrekkelijker qua prijs als er softwarematige unlocks beschikbaar zijn. Bovendien is het netwerk van T-Mobile op dit moment echt pure bagger.

Vodafone is wel een stuk betrouwbaarder en sneller, maar de kans is groot dat binnen nu en enkele maanden nog meer providers abbonementen op de markt gaan zetten om te kunnen concurreren met T-Mobile (wat vodafone nu dus al doet met het super sim only abo).

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Zwerver
  • Niet online
Nou, ik heb mijn iPhone 3G net weer terug gebracht na grofweg een weekje. Haarscheurtjes in de linker-onderhoek. En ze durfden bij de T-shop niet met zekerheid te zeggen of het onder de garantie viel of niet... beetje suf allemaal weer.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Tom
  • Niet online

Tom

Wit of zwart?

• Vos

Vos

AFCA

Darkwolf5 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:01:
[...]

Ik zou gewoon voor vodafone gaan. Ga ik ook doen. Ik wacht alleen nog ff op een telefoontje uit België.

Hoezo zou je niet je nummer kunnen behouden? Volgens mij moet dat gewoon bij elke provider kunnen.
Heb onderhand vernomen dat ik mijn eigen nummer kan behouden zodra mijn abonnement afloopt, dus op 23 november zou hij dan overgezet worden van Vodafone naar T-Mobile.

Verder kan ik moeilijk kiezen...een iPhone uit België of Italië krijg ik niet zo 1-2-3, naar België rijden is ook minimaal 600 km voor mij...en dan moet er ook nog iets voorradig zijn.

En wanneer komt er een (softwarematige) unlock...

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 14-08-2008 19:08 ]

• Zwerver
  • Niet online
Wit....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 22:21
Vergeet in je berekening voicemail niet. Bij T-Mobile gratis via visual voicemail, bij Vodafone gaat dat verder van je belminuten af. Ligt er een beetje aan hoe vaak je voicemail belt, maar stiekem tikt dat toch vaak aan. Ook omdat korte gesprekken altijd naar minimaal een minuut worden afgerond. Verder is visual voicemail ook gewoon handig en cool.

Minder financieel maar toch te overwegen: bij Vodafone mis je het wifi-abonnement en echt internet zonder limiet.

Vragen:

• Vos

Vos

AFCA

Bedankt voor de reacties...

Heb een 20 tal Belgische telefoon zaken die binnen een straal van 70 km liggen van een plaatsje waar ik volgend weekend ben..die ga ik eens afbellen. Liggen in de provincies Luik en Luxemburg dus misschien vind ik daar wat.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik heb een vaag probleem met mijn iPhone.
Sinds 2 dagen kan ik niet meer bellen of smsen.
Bellen geeft na 2 seconden een fout en bij smsen krijg ik error sending te zien...

Enig idee wat de oplossing is?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Tales
het is nu ook mogelijk om je iPhone te kiezen on mijn toestel bij my t-mobile :)

• Darkwolf5
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 00:02
jaspov schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:57:
Vergeet in je berekening voicemail niet. Bij T-Mobile gratis via visual voicemail, bij Vodafone gaat dat verder van je belminuten af. Ligt er een beetje aan hoe vaak je voicemail belt, maar stiekem tikt dat toch vaak aan. Ook omdat korte gesprekken altijd naar minimaal een minuut worden afgerond. Verder is visual voicemail ook gewoon handig en cool.

Minder financieel maar toch te overwegen: bij Vodafone mis je het wifi-abonnement en echt internet zonder limiet.

[...]
Voor sommige mensen zullen jouw punten inderdaad de doorslag geven om voor tmobile te kiezen. De twee grootste nadelen aan t-mobile die voor mij de doorslag gaven om voor vodafone te kiezen zijn:
- Het veel slechtere netwerk van t-mobile
- Het gescheiden belminuten en smsjes. Ik bel namelijk niet even veel als ik sms en zal ik dus altijd belminuten overhouden.

Anoniem: 226399

Ik heb hetzelfde dilemma gehad: zit ook bij Vodafone (tot half oktober), maar ik had het geluk om op vakantie tijdens een dagje Milaan tegen een iPhone aan te lopen bij de TIM-shop. Helemaal simlockvrij, SIM-kaartje van Vodafone er in en ik liep bellend de winkel uit. :) _/-\o_

Groot voordeel (of stom geluk?) is dat ik helemaal geen problemen heb met GSM, en 3G bereik. Omdat mijn telefoon blijkbaar weinig naar netwerk hoeft te zoeken, doet de batterij het ook uitstekend. Ben dus heel bij met m'n Vodafone iPhone. :)

Nu twijfel ik alleen nog welk sim-only abo ik ga nemen vanaf oktober. Dat iPhone-abo van Vodafone is wel heel mooi, maar ik wil eigenlijk niet 2 jaar vast zitten (wie weet wat voor leuke toestellen er volgende zomer weer zijn) en ik vind het waardeloos dat ik dat abo alleen met de iPhone mag gebruiken. Als ik eens een dagje naar het strand ga, dan wil ik gewoon een oude telefoon mee kunnen nemen en de iPhone thuis kunnen laten. :(

Maar goed, de combi Vodafone-iPhone bevalt hier uitstekend. Je moet alleen zien dat je dus aan een goede simlockvrije iPhone komt, da's nog wel belangrijk. ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 226399 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:36:
Ik heb hetzelfde dilemma gehad: zit ook bij Vodafone (tot half oktober), maar ik had het geluk om op vakantie tijdens een dagje Milaan tegen een iPhone aan te lopen bij de TIM-shop. Helemaal simlockvrij, SIM-kaartje van Vodafone er in en ik liep bellend de winkel uit. :) _/-\o_
Ok, vraagje: liep je echt bellend over de drempel heen naar buiten? Want ik zie dit zo vaak staan en toch zie ik nooit iemand daadwerkelijk bellend naar buiten lopen als ik langs een telefoonwinkel loop :P
Groot voordeel (of stom geluk?) is dat ik helemaal geen problemen heb met GSM, en 3G bereik. Omdat mijn telefoon blijkbaar weinig naar netwerk hoeft te zoeken, doet de batterij het ook uitstekend. Ben dus heel bij met m'n Vodafone iPhone. :)
Dat komt ws. omdat Vodafone, itt T-Mobile, wél een goed dekkend netwerk heeft ;)
Nu twijfel ik alleen nog welk sim-only abo ik ga nemen vanaf oktober. Dat iPhone-abo van Vodafone is wel heel mooi, maar ik wil eigenlijk niet 2 jaar vast zitten (wie weet wat voor leuke toestellen er volgende zomer weer zijn) en ik vind het waardeloos dat ik dat abo alleen met de iPhone mag gebruiken. Als ik eens een dagje naar het strand ga, dan wil ik gewoon een oude telefoon mee kunnen nemen en de iPhone thuis kunnen laten. :(
Nou ja, een gewone SIM-only dan dus. Die kun je per jaar doen (blijft bagger imo) vanaf €weinig per maand. tientje per maand er bij voor internet (dat kun je wel per maand opzeggen) en klaar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Anoniem: 226399

OK dan, ik liep niet bellend maar SMS-end de winkel uit. Ik kreeg net terwijl ik in de winkel nog met de instellingen stond te spelen (taal van Italiaans op Nederlands zetten) een SMS-je binnen van iemand en merkte dus direct dat de telefoon goed werkte :)

Qua SIM-only lijkt Telfort ook wel een goed aanbod te hebben, bv maar € 8 voor 300 belminuten, € 15 voor 400 belminuten of € 18 voor 500 belminuten. Onbeperkt UMTS-internet kost dan nog € 7 per maand erbij en... het abo is gewoon voor 1 jaar mogelijk. Lijkt mij perfect en beter dan het iPhone abo van Vodafone. Telfort heeft het netwerk van KPN en heeft dus prima dekking. Lijkt mij een mooi aanbod, of zie ik nou iets over het hoofd???
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.