[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Vanmiddag een winkel binnengelopen waar ze een hoop iPhone's hadden liggen, dus ik had wel interesse om er een te nemen. Ik heb echter al vijf jaar een prepaid telefoon van T-Mobile en ik wil mijn huidige nummer uiteraard wel bewaren. Ik vroeg ze dus hoe ik dit gedaan kon krijgen, maar zij wisten het ook niet zeker. Het beste dat ze me te bieden hadden, buiten het langsgaan bij T-Mobile, was dat ik bij T-Mobile een aanvraag kon doen om mijn prepaid om te laten zetten naar abbo, dat dat ongeveer 10 werkdagen zou duren en dat ik daarna naar hun terug kon keren, waarna zij het zouden behandelen als een contractverlenging.

Daarna uiteraard naar een T-Mobile winkeltje gegaan, waar ze me vertelden dat ik eerst €50 aanbetaling moest doen, dat ze daarna mijn prepaid om zouden zetten in ongeveer 5 werkdagen, dat er een levertijd van 8-10 weken was voor de iPhone en dat ik de iPhone echt bij hun moest halen als ik mijn nummer wilde behouden.

Dit verhaal vind ik natuurlijk dikke stront. Ten eerste was ik een week geleden ook in dat winkeltje en toen werd me ook verteld dat als ik de iPhone zou willen, ik €50 aanbetaling zou moeten (vanwege de schaarste) en dat er een levertijd van 8-10 weken was voor de iPhone.
Dat van die levertijd geloof ik dus geen ruk van, want in die andere winkel was de iPhone volop aanwezig. Mijn reet dat ik dan lekker een aanbetaling van €50 ga doen :z

Daarnaast vind ik het maar bullshit dat ik de iPhone per se bij dat T-Mobile winkeltje zou moeten aanschaffen als ik mijn huidige nummer wil behouden. Dat dat niet mijn voorkeur geniet lijkt me helder, want ik kan de iPhone ook gewoon per direct bij die andere winkel ophalen zonder €50 aanbetaling. Toen ik vroeg waarom dat niet kon, antwoordde hij met de wedervraag waarom bananen krom zijn }:| Lesje klantvriendelijkheid zou hem geen kwaad kunnen als ik het zo zie.

Hoe dan ook, heeft iemand ervaring met het overstappen van prepaid (van T-Mobile) naar de iPhone met nummerbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Uhm, je gaat van T-Mobile naar T-Mobile. Niet zo gek dat je dan bij T-Mobile moet wezen toch? :P

Lijkt me dat het niet anders gaat dan bij andere telefoons, alleen kon de winkel in kwestie het wss niet. Een Belcompany oid had het denk ik wel voor je geregeld.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Shailesh schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:01:
Uhm, je gaat van T-Mobile naar T-Mobile. Niet zo gek dat je dan bij T-Mobile moet wezen toch? :P
Het punt waarover ik val, is dat ik de telefoon ook in een t-mobile winkel moet halen (volgens die mederwerker van dat t-mobile winkeltje), dat ik €50 aanbetaling moet doen (zogenaamd vanwege de schaarste) en dat er een wachttijd van 8-10 weken is (terwijl het in andere winkels wel volop leverbaar is).

Het lijkt me toch van de zotte als dit de gang van zaken is als ik mijn huidige prepaidnummer wil bewaren. Zal binnenkort wanneer ik tijd heb wel een BelCompany of PhoneHouse oid binnenstappen en vragen wat zij voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Ik vind het vooral een vreemd winkeltje dat ze dat niet voor je kunnen regelen. De T-Mobile Shop wil natuurlijk gewoon graag verkopen. Maar elke telecomshop moet dat natuurlijk voor je kunnen regelen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Benotti schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:51:
[...]

Het punt waarover ik val, is dat ik de telefoon ook in een t-mobile winkel moet halen (volgens die mederwerker van dat t-mobile winkeltje), dat ik €50 aanbetaling moet doen (zogenaamd vanwege de schaarste) en dat er een wachttijd van 8-10 weken is (terwijl het in andere winkels wel volop leverbaar is).

Het lijkt me toch van de zotte als dit de gang van zaken is als ik mijn huidige prepaidnummer wil bewaren. Zal binnenkort wanneer ik tijd heb wel een BelCompany of PhoneHouse oid binnenstappen en vragen wat zij voor me kunnen betekenen.
Denk dat ze bij T-Mobile nog niet zo op de hoogte zijn van de grote leveringen tenzij ze die hebben ontvangen? Die aanbetaling wás logisch gezien de lange wachttijd en het grote aantal geinteresseerden. Maar hij is nu flink op voorraad her en der, dus is het inderdaad wat onzinnig. Je zou het volgende week kunnen proberen, of gewoon bij een andere T-Mobile shop. Of uiteraard elke andere telecomwinkel...mediamarkt zou ik overslaan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Hoedje schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 01:00:
Ik vind het vooral een vreemd winkeltje dat ze dat niet voor je kunnen regelen. De T-Mobile Shop wil natuurlijk gewoon graag verkopen. Maar elke telecomshop moet dat natuurlijk voor je kunnen regelen :)
Dus een "fatsoenlijke" telecomshop (BC, TPH etc) zou mijn prepaid ook moeten kunnen omzetten? Das iig goed nieuws. Heb er zelf de ballen verstand van, maar ik ben zeker niet gek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

Scrummie schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:50:
Ik weet niet hoe het zit met de kosten voor 3g gebruik. Wat ik namelijk merk nadat dinsdag eindelijk mijn abo was geactiveerd, ik dus ook kon inloggen op My-T-mobile. Daar is blijkbaar een storing met belstatus, dus ik akn niet zien hoeveel ik nog kan bellen/smsen (smsén werkt overigens nog niet, maar dat word wel opgelost). Wat ik wel heb gedaan is 1202 bellen. Daar werd gister verteld dat ik 3 euro moest betalen en dat mijn belminuten opwaren (welke belminuten? nooit iets van gezien nog). Vandaag nog eens gebelt: rekening is 1 euro.

In de tijd van 12 juli tm gisteren heb ik wel veel gebruik gemaakt van 3g, en zal ook best wat mbtjes hebben verbruikt. Daar heb ik voor zover ik dus weet geen kosten gemaakt.
Ik zet zelf ook bij T-Mobile en m'n vrouw ook. We hebben geen iPhone abo's maar het belstatus systeem via de site (en ook 1202 die aan elkaar gekoppeld zijn) werkt al sinds een paar weken niet goed. Zo was m'n vrouw al 15 euro over haar bundel terwijl daar niets van op de factuur te zien was die we gisteren ontvingen. Nogmaals kijken op de belstatus site, en opeens was ze 10 euro over haar bundel met nog 200 minuten te bellen. Ik zou niet te veel vertrouwen op die belstatus, want het klopt nu even niet. ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag mijn iPhone ontvangen met nieuw contract. Ik kan sinds gisterochtend niet meer bellen en sms'en, nog wel 3G en Wifi (uiteraard).

Mijn abonnement is nog niet volledig geactiveerd, ondanks dat ik zelf tweee dagen geleden mijn contract, inclusief begeleidend schrijven heb gemaild. Ondertussen ook al een paar keer met de klantenservice aan de telefoon gehangen, dat ik het wel bijzonder vind dat ik een nieuw mobiel abonnement afneem en nu niet meer kan bellen. Verder kan ik ook geen gebruik maken van Visual Voicemail, My T-Mobile of 1202. En het ergste is nog dat ik ook geen adreswijziging kan doorgeven in verband met een verhuizing. Dit omdat ik dus blijkbaar nog niet voorkom in het systeem.

Het rare is dat de laatste keer bellen met KS gevraagd werd of ik al heb gebeld met de telefoon en dat ik dan waarschijnlijk al door mijn belminuten heen ben... Ik heb niet voor niets een i500 abo genomen, ja, ik bel veel. Het kan nog wel drie dagen duren. Wat??? Dus drie dagen (misschien zelfs inclusief weekend) niet bellen.

Ik vind dat hele activerings gedoe wel erg lang duren. Kan in ieder geval nog wel een rustig muziekje opzetten... En internetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de My T-Mobile pagina:

Tariefplan
i-150, 1 jaar
Startdatum contract:
10 juni 2007

gaat waarschijnlijk nog veranderen of kan ik mijn abbo alweer verlengen met weer een mooie Iphone??
contract is afgelopen zaterdag verlengd.
edit ff kickje. Wie heeft dit ook gehad en is dit een fout of is het tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ik las vanochtend op iphoneclub.nl dat er mensen zijn die hun AT&T US iphone 3g probleemloos kunnen gebruiken met een nl T-Mobile simkaartje.

http://www.iphoneclub.nl/...lpdesk-31.html#post162613
ik heb hem inderdaad niet unlocked. Eerst met een KPN sim geprobeerd, dan krijg je een melding: Sim Lock Actief, Activeer via iTunes. Bij het activeren in iTunes kwam toen de melding dat de simkaart van die operator niet wordt ondersteund. Vervolgens van SIM gewisseld, t-mobile SIM erin, op het toestel dezelfde melding, Simlock actief, activeer via iTunes. De iPhone op m'n MacBook aangesloten, iTunes wordt dan automatisch opgestart, toonde een melding: 'bezig met activeren, even geduld' en daarna was de telefoon actief en kan ik met een t-mobile sim gewoon bellen en gebeld worden. Je mist alleen de visual voicemail functionaliteit.
Kan dit technisch gezien? Of is het complete onzin en hebben de providers onderling strenge afspraken gemaakt om dit soort situaties in de kiem te smoren?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:44
Zij hier mensen die ervaring hebben met het Vodafone Iphone 3G abbo? Klinkt allemaal veelbeloven en daarnaast best leuk geprijsd! :D

Ben zelf van plan eind augustus in Belgie een Iphone te gaan halen en mijn huidige vodafone abbo om te laten zetten in het goedkoopste Iphone abbo (13,50 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dotto schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:03:
Zij hier mensen die ervaring hebben met het Vodafone Iphone 3G abbo? Klinkt allemaal veelbeloven en daarnaast best leuk geprijsd! :D

Ben zelf van plan eind augustus in Belgie een Iphone te gaan halen en mijn huidige vodafone abbo om te laten zetten in het goedkoopste Iphone abbo (13,50 euro).
M'n pa heeft dat. Op zich is 't een gewone SIM-only + internet met een tweejarig contract en de limitatie dat je 't alleen met een iPhone 3G mag gebruiken. Ik heb 't met een normale SIM-only en de Zorgeloos Mobiel Internet BloX. Werkt perfect.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:44
Oke prima :) ! Klinkt goed dan.

Zeker de prijs van die vodafone abbos zijn interessant. zie hier: http://www.vodafone.nl/prive/favorieten/Super_SIM_Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Even een update, één ding is wel relaxed: op mijn werk gebruiken we ook abonnementen van t-mobile, en er zit dus ook al een onbeperkte internetbundel op (stom dat ik dat niet wist/daar niet bij stil stond).

Kortom, de noodzaak om toch snel mn abonnement in te laten gaan is nu niet nodig, scheelt me dus 3 maanden dubbele abokosten van twee providers. Ik was nl toch al niet van plan om een tijdelijk nummer door te geven, dus even behelpen en 2 telefoons naast elkaar, eentje om te bellen/gebeld te worden, de ander vooral nog om een beetje mee te klooien. Als mn nummer is geporteerd en sim/abo is geactiveerd ga ik wel volledig over.

Nu vanavond alleen nog even bellen om zeker te weten wat voor gevolgen de afgelopen twee dagen heeft gehad qua kosten :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Tientallen iPhonekopers mogelijk opgelicht

en:
CJ_Latitude schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:27:
Leek mij ook ja. Ik heb gekeken op ideal.nl en deze webshop staat dus niet in de lijst met webwinkels die iDeal gebruiken, alhoewel hij wel met die banner paradeert.

Dubieus! Ik zou het dus echt niet doen!
Lijkt wel alsof ik voorspellende gaven heb ;)
Hopelijk toch geen Tweaker hierbij benadeeld? (die zijn toch veel te slim hiervoor? ;))

EDIT:
Ik zie nu dat dit topic ipv PRIJS en abonnementen (zoals bij deel 1 t/m 4) nu PROVIDER en abonnementen heet... Sorry als dit off-topic is :P

[ Voor 11% gewijzigd door CJ_Latitude op 07-08-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
offtopic:
Dat is overigens echt een non-argument (niet in de lijst met webwinkels met iDeal). Iedereen kan zich aansluiten bij Mollie en daarmee betalingen via iDeal regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Misschien heel dom, maar ik snap weinig van die regeling dat je 4 maanden vantevoren kunt verlengen.
Mijn huidige twee jarige abonnement verloopt in december 2008. Het liefst wilde ik de boel afkopen, wat geld op tafel leggen en gewoon voor een verse twee jaar tekenen. Maar dat kon niet, althans niet met behoud van mijn nummer. Dus ik heb een reservering gedaan voor de iPhone en dan vier maanden vantevoren. Op de vraag of ik dan hierna niet 2 jaar en 4 maanden eraan vast zit zei hij dat ik ook dan weer 4 maanden vantevoren kon overstappen en het dus eigenlijk niets uitmaakt.

Dus als ik het zo bekijk heb ik nu 1 jaar en 8 maanden met mijn huidige twee jarige abonnement gedaan. Hierna zit ik dus eigenlijk 2 jaar en 4 maanden eraan vast MAAR ik kan nu na twee jaar (als ik van diezelfde regeling gebruik maak) weer verlengen. En hoe zit het daarna? Dan zit ik eigenlijk weer 2 jaar en 4 maanden eraan vast en moet ik dus twee jaar minimaal afmaken, en zo maar door. Dus als je dat eenmalig vier maanden eerder doet dan moet je daarna altijd de twee volledige jaren volmaken?

Eigenlijk haat ik het allemaal dat gezeik hiermee. Vind die centen niet zo'n probleem, die betaal ik dan maar, maar dat gekut met die lange contracten is fucking irritant, haat het om ergens aan vast te zitten en er niet vanaf te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Tom schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:59:
Misschien heel dom, maar ik snap weinig van die regeling dat je 4 maanden vantevoren kunt verlengen.
Mijn huidige twee jarige abonnement verloopt in december 2008. Het liefst wilde ik de boel afkopen, wat geld op tafel leggen en gewoon voor een verse twee jaar tekenen. Maar dat kon niet, althans niet met behoud van mijn nummer. Dus ik heb een reservering gedaan voor de iPhone en dan vier maanden vantevoren. Op de vraag of ik dan hierna niet 2 jaar en 4 maanden eraan vast zit zei hij dat ik ook dan weer 4 maanden vantevoren kon overstappen en het dus eigenlijk niets uitmaakt.

Dus als ik het zo bekijk heb ik nu 1 jaar en 8 maanden met mijn huidige twee jarige abonnement gedaan. Hierna zit ik dus eigenlijk 2 jaar en 4 maanden eraan vast MAAR ik kan nu na twee jaar (als ik van diezelfde regeling gebruik maak) weer verlengen. En hoe zit het daarna? Dan zit ik eigenlijk weer 2 jaar en 4 maanden eraan vast en moet ik dus twee jaar minimaal afmaken, en zo maar door. Dus als je dat eenmalig vier maanden eerder doet dan moet je daarna altijd de twee volledige jaren volmaken?

Eigenlijk haat ik het allemaal dat gezeik hiermee. Vind die centen niet zo'n probleem, die betaal ik dan maar, maar dat gekut met die lange contracten is fucking irritant, haat het om ergens aan vast te zitten en er niet vanaf te kunnen.
Als je het vastzitten zo'n ramp vindt koop je het contract na een jaartje toch af? Betaal je in 1 keer 12*29.95= 360 euro, en heeft T-Mobile zijn sponsoring van jouw telefoon binnen, en jij bent van je contract af.

En ik vind de regeling alleen maar relaxt. Als die regeling er niet was, had jij nu eerst moeten opzeggen, 4 maanden wachten, en dan pas een nieuw abonnement afsluiten. Of, nu opzeggen, nieuw abonnement afsluiten, 4 maanden met dubbele kosten en dubbel telefoonnummer rondlopen.

Mjah, kwa verlengen vind ik T-Mobile juist 1 vd interessantere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Shailesh schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:06:
[...]

Als je het vastzitten zo'n ramp vindt koop je het contract na een jaartje toch af? Betaal je in 1 keer 12*29.95= 360 euro, en heeft T-Mobile zijn sponsoring van jouw telefoon binnen, en jij bent van je contract af.
Als je dat doet dan zeggen ze het volledige abonnement op en ben je ook je nummer kwijt.
En ik vind de regeling alleen maar relaxt. Als die regeling er niet was, had jij nu eerst moeten opzeggen, 4 maanden wachten, en dan pas een nieuw abonnement afsluiten. Of, nu opzeggen, nieuw abonnement afsluiten, 4 maanden met dubbele kosten en dubbel telefoonnummer rondlopen.
Maar hierna zit ik dus wel de volledige twee jaar aan het abonnement vast (2 jaar en 4 maanden - 4 maanden eerder), dan kan ik niet eerder een andere telefoon nemen. Ik vind die twee jaar gewoon een lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Orange klantenservice gebeld, heb namelijk bijna nooit bereik in mijn woonplaats. Nu moet het met t-mobile veel beter zijn werd mij verteld. Dus ik de mogelijkheden doorgesproken wat er allemaal mogelijk is etc. Ondertussen ben ik 10x doorverbonden (volgens mij mag elke werknemer maar 10 woorden zeggen).

Ik wil van Orange particulier naar t-mobile zakelijk en nu komt de grap! Dat kan niet! Je moet eerst of bij orange overstappen naar een zakelijk abbo van orange of je abbo laten overzetten naar een particulier abbo van t-mobile en dan moet je vervolgens aankaarten dat het intern moet worden overgezet naar zakelijk abbo.

Beide opties leken mij niet zo verstandig! Zie het al weer helemaal voor me, dubbele abbo kosten niet meer me eigen nummer kunnen mee nemen e.d. Kwam de dame met het voorstel om het abbo af te kopen. Moet nog 4 maanden, dat gaat me dus 100 euro kosten. Ik heb tegen haar gezegd dat ik wel enige vorm van tegemoetkoming verwacht. Ze heeft alle details op intern poststuk gezet en wordt volgende week benaderd via een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Tom schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:11:
[...]

Als je dat doet dan zeggen ze het volledige abonnement op en ben je ook je nummer kwijt.

[...]

Maar hierna zit ik dus wel de volledige twee jaar aan het abonnement vast (2 jaar en 4 maanden - 4 maanden eerder), dan kan ik niet eerder een andere telefoon nemen. Ik vind die twee jaar gewoon een lange termijn.
Sjah, dat je er 2 jaar aan vastzit is een logisch gevolg van de iPhone als zijnde "duur" toestel. Je kan hem vooralsnog ook nog niet met 1jarig nemen, wat wel weer een nadeel is (hoewel je vast en zeker 500 eur zou moeten bijleggen). Maar dat je die extra 4 maanden aan het abo zit is je eigen toedoen uiteraard. Juist doordat je nu eerder verlengd...Dat probleem heb ik nu ook. Heb 8 maanden met het vorige toestel gedaan, en nu moet ik 3x zo lang met mn nieuwe doen (24mnd!) eer ik een ander toestel kan kiezen. Ach ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een Iphone. Ik heb nu een goedkoop sim-only abbo van debitel. Zou ik dit nummer kunnen behouden als ik een Iphone abbo bij T-mobile afsluit?
En wat is de snelste manier om er 1 tje te bestellen? gewoon halen/bestellen in de winkel (ik woon in Rotterdam) of online bestellen? (ik wil een zwarte 16gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:37
Shailesh schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:24:
[...]

Sjah, dat je er 2 jaar aan vastzit is een logisch gevolg van de iPhone als zijnde "duur" toestel. Je kan hem vooralsnog ook nog niet met 1jarig nemen, wat wel weer een nadeel is (hoewel je vast en zeker 500 eur zou moeten bijleggen). Maar dat je die extra 4 maanden aan het abo zit is je eigen toedoen uiteraard. Juist doordat je nu eerder verlengd...Dat probleem heb ik nu ook. Heb 8 maanden met het vorige toestel gedaan, en nu moet ik 3x zo lang met mn nieuwe doen (24mnd!) eer ik een ander toestel kan kiezen. Ach ja...
Uhm.... Ik ben even een beetje de draad kwijt wat er nu al over de abbo's is gezegd, maar mijn situatie:

Afgelopen 28 januari is mijn 2 jarig contract ingegeaan bij T-Mobile. Kennelijk willen ze zo graag iPhone verkopen dat ik gisteren een iPhone heb besteld, 16 Gb met 2 jarig contract. Dat betekent dat dus vanaf 28 januari 2010 het eigenlijke iPhone contract gaat lopen, 30,- p/m. Dat contract loopt dus t/m 28 januari 2012, maar ik kan opzeggen of verlengen vanaf 28 september 2011. Het is dus niet zo dat je nieuwe contract direct ingaat, maar pas als het oude contract is verlopen.

Oja, heel aardig van T-Mobile. Zodra ik m'n iPhone binnen heb, moet ik even bellen. Ik krijg dan het iPhone abonnement direct, zonder dat ik daar meer voor ga betalen (nu ~14,- p/m) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
Boeiend schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:09:
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een Iphone. Ik heb nu een goedkoop sim-only abbo van debitel. Zou ik dit nummer kunnen behouden als ik een Iphone abbo bij T-mobile afsluit?
En wat is de snelste manier om er 1 tje te bestellen? gewoon halen/bestellen in de winkel (ik woon in Rotterdam) of online bestellen? (ik wil een zwarte 16gb).
Snelste is volgens mij gewoon bellen, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ignatius schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:30:
[...]

Uhm.... Ik ben even een beetje de draad kwijt wat er nu al over de abbo's is gezegd, maar mijn situatie:

Afgelopen 28 januari is mijn 2 jarig contract ingegeaan bij T-Mobile. Kennelijk willen ze zo graag iPhone verkopen dat ik gisteren een iPhone heb besteld, 16 Gb met 2 jarig contract. Dat betekent dat dus vanaf 28 januari 2010 het eigenlijke iPhone contract gaat lopen, 30,- p/m. Dat contract loopt dus t/m 28 januari 2012, maar ik kan opzeggen of verlengen vanaf 28 september 2011. Het is dus niet zo dat je nieuwe contract direct ingaat, maar pas als het oude contract is verlopen.

Oja, heel aardig van T-Mobile. Zodra ik m'n iPhone binnen heb, moet ik even bellen. Ik krijg dan het iPhone abonnement direct, zonder dat ik daar meer voor ga betalen (nu ~14,- p/m) 8)
heerlijk dat vooruitzicht om tot 2012 vast te zitten aan een contract, niet? :+

overigens hoop ik voor je dat ze je iAbbo direct zullen omzetten. Getuige de berichten hier willen ze daar wel eens moeilijk over doen (en ja, zelfs als ze je mondeling hebben verzekerd dat dit geen probleem zou zijn). Anders heb je toch een mooie touch tot 2012 :O ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Shailesh schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:24:
[...]

Sjah, dat je er 2 jaar aan vastzit is een logisch gevolg van de iPhone als zijnde "duur" toestel.
Logisch? Ik snap dat het een duur toestel is maar ik geef juist aan dat ik dat wil betalen, want ik houd er niet van om ergens aan vast te zitten gedurende zo'n lange periode. Natuurlijk kan ik ook een los toestel uit Belgie ofzo halen maar dan heb je weer niet het snelle internet van het iPhone abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

nog even een update; vanmiddag t-mobile gebeld, daar een vrouwtje aan de telefoon gekregen en die vertelde mij hetzelfde verhaal van de gepre-activeerde sim kaart, dat je daar standaard een uur mee kan bellen en/of internetten (ze wist niet precies voor hoeveel MB of wat dan ook, maar een soort van equivalent aan bellen). Na dat uur kun je niets meer met je SIM. Dit was allemaal om mensen tegemoet te komen die moeten wachten op activatie van de SIM en abonnement.

Waarschijnlijk was ik dus nog binnen de grenzen gebleven volgens haar, want anders had ik dus niets meer kunnen doen. Ze had het er ook over dat dat uur max 10 euro kost oid die verrekend zal worden met de eerste nota....

Dit alles had ze ook nog eens nagevraagd aan een collega dus 3 mensen die me nu gerust hebben gesteld dat ik niet ineens voor een verrassing kan komen te staan :P

Opgelucht adem dus, nu lekker onbeperkt internetten op mn werkabonnement, en een paar maandjes wachten totdat alles geregeld wordt met nummerbehoud.

wat ik overigens ook nog een apart verhaal vond, kreeg vanmorgen mail van debitel met de mededeling: " Geachte heer, mevrouw,

U heeft ons via Mijn debitel verzocht uw mobiele telefoonaansluiting bij debitel te beëindigen. Wij kunnen dit verzoek helaas niet uitvoeren omdat het niet aan de door debitel gestelde criteria voldoet.

Heeft u nog vragen, dan kunt u via www.mijndebitel.nl meer informatie vinden"

Niets te vinden op mijndebitel, ik weer bellen... zag de bui al weer helemaal hangen dat ik dus alweer te snel was met een ander abonnement, waardoor ik nog een jaar extra aan debitel zou vastzitten oid :P Maar goed, het bleek dus dat debitel dat zelf niet kon doen omdat t-mobile dat allemaal zou regelen 8)7 oke, maar waarom zet je zoiets er dan niet neer :P

soms is dat telecomwereldje zo nodeloos ingewikkeld en non-transparant... bah :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb het volgende op mijn persoonlijke pagina staan:
Mijn abonnement:
Tariefplan: i-150, 1 jaar
Startdatum contract: 11 augustus 2007
Betekent dit nou dat ik na een jaar weer mag verlengen, en nu zeker even geen slapende honden wakker moet maken? ;)
Doe ik misschien al door dit hier te posten, maar goed... ik moet het ff kwijt/vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
Als ik hier goed zie kan je over 4 dagen al over op een nieuw abonnement, denk niet dat t-mobile dat gaat accepteren, ze weten toch de introductiedatum van de iPhone, en kunnen dus zien dat dit niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was dit hier al bekend?
http://iphoneblog.t-mobile.nl/
"We zien ook op diverse internetfora en websites welke onderwerpen er met betrekking tot iPhone ‘hot’ zijn en wat er voor gebruikers van het toestel onduidelijk is. Om hierop te reageren en onze klanten te voorzien van de juiste, actuele informatie over T-Mobile’s iPhone diensten hebben we deze blog geopend. Het lijkt ons handig deze informatie met alle – en toekomstige - iPhone gebruikers te delen."

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Tom schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:17:
[...]

Logisch? Ik snap dat het een duur toestel is maar ik geef juist aan dat ik dat wil betalen, want ik houd er niet van om ergens aan vast te zitten gedurende zo'n lange periode. Natuurlijk kan ik ook een los toestel uit Belgie ofzo halen maar dan heb je weer niet het snelle internet van het iPhone abonnement.
Dan doe je dat toch....en dan neem je een vodafone abonnement erbij. Ik ging er vanuit dat je dat al had overwogen omdat het gewoon de meest voor de hand liggende optie is. Koop een iPhone in Belgie (voor zover die werken met NL simkaarten, ben daar niet van op de hoogte) ga naar een Vodafone store, en laat hun een iPhone abonnement voor je afsluiten. Weet nou ff niet of dat ook 2 jaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jeroen Sack schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:27:
Als ik hier goed zie kan je over 4 dagen al over op een nieuw abonnement, denk niet dat t-mobile dat gaat accepteren, ze weten toch de introductiedatum van de iPhone, en kunnen dus zien dat dit niet klopt.
Verrek ja! Ik had niet eens gezien dat het een jaar geleden was! Ik had alleen gelezen dat ik nog een jaar moest! :P Nee, dat gaan ze nooit accepteren. Ik zeg eerst maar eens een jaartje niks, kijken wat er gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:28
ignatius schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:30:
[...]

Begrijp ik nu goed dat jij wel gebruik hebt kunnen maken van de "lost & stolen" procedure en kun je bij ontvangst van het toestel meteen het abonnement omzetten naar een iPhone abonnement?
Hoe en wanneer heb je dat gedaan als ik vragen mag? En kreeg je ook nog een extra korting op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:31:
[...]

Verrek ja! Ik had niet eens gezien dat het een jaar geleden was! Ik had alleen gelezen dat ik nog een jaar moest! :P Nee, dat gaan ze nooit accepteren. Ik zeg eerst maar eens een jaartje niks, kijken wat er gebeurd...
heb ik ook:
de My T-Mobile pagina:

Tariefplan
i-150, 1 jaar
Startdatum contract:
10 juni 2007

wil nog wel een extra iphone als deze het dan wel doet 8)7
denk dat het nog zal worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
amahusu schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:30:
[...]

Die hele L&S procedure geloof ik wel, zoals vaker aangegeven levert het TMobile alleen maar meer inkomsten op. Waar ik veel nieuwsgieriger naar ben is of jij nu (of morgen) ook al gebruik kunt maken van alle functionaliteiten met je iAbbo.
Nou, ik heb net gebeld met T-mobile en ik kreeg te horen dat het dus niet mogelijk was mijn normale sim only abbo naar een iPhone abbo om te zetten omdat deze nog tot juni 2009 loopt en het pas 4 maanden voor deze datum omgezet kan worden.
Maar mij is dus echt verteld na de L&S procedure dat dit wel kon en dat mijn iPhone abbo gewoon 2 jaar en 10 maanden zou lopen.
Ik heb nog gezegd dat ik dan de iPhone maar wilde terug sturen maar dat veranderde de mening niet, ik zal vanavond weer eens bellen en eventueel om een leidingevende vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Mischien dat deze vraag al eerder voorbij is gekomen maar ik kan het zo niet vinden in ieder geval. Ik had hiervoor een vodafone prepaid en dat nummer wil ik meenemen naar mijn iphone abbonoment, en ik heb nu nog een tijdelijk t-mobile nummer erop. Mijn vraag is, kan ik mijn iphone nu al activeren via itunes met het tijdelijke t-mobile nummer of moet ik daarmee wachten totdat het nummer is overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:32:
[...]
heb ik ook:
de My T-Mobile pagina:

Tariefplan
i-150, 1 jaar
Startdatum contract:
10 juni 2007

wil nog wel een extra iphone als deze het dan wel doet 8)7
denk dat het nog zal worden aangepast.
Mja, denk ik ook.
Alhoewel ik niets heb getekend (online verlenging)... Ik vraag me af in hoeverre het rechtsgeldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
alvani schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:20:
[...]

Begrijp ik nu goed dat jij wel gebruik hebt kunnen maken van de "lost & stolen" procedure en kun je bij ontvangst van het toestel meteen het abonnement omzetten naar een iPhone abonnement?
Hoe en wanneer heb je dat gedaan als ik vragen mag? En kreeg je ook nog een extra korting op de iPhone?
ik heb voor de eerste keer afgelopen dinsdag gebeld. Ze hebben niets gezegd over een lost&stolen procedure, maar vroegen wel of m'n huidig toestel nog beviel. Ik zei toen (naar waarheid!) dat ik vaak last heb van vastlopers met m'n N73. Dat hebben ze kennelijk vaker gehoord, dus ik kon zonder problemen een iPhone bestellen.
Over het abbo heb ik gisteravond nog even gebeld. Kennelijk is dat nog maar net van kracht, dat je je abbo bel direct kan overzetten (Looptijd van je huidige contract blijft dus wel van kracht, ik zit dus tot 28-01-2012 aan T-Mobile vast). De abbo kosten wist ze niet met zekerheid te zeggen, maar ik moet er vanuit gaan dat ik gewoon 29,95 ga betalen( ;( ), dan kan het altijd meevallen. Waarschijnlijk ga ik dus 1,5 jaar lang T Mobile spekken. Ach ik zie wel, geld zat :9

ALs ik jou was zou ik ook even bellen, hoe meer mensen een bevestiging krijgen, hoe beter 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ignatius op 08-08-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ignatius schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:57:
[...]

ik heb voor de eerste keer afgelopen dinsdag gebeld. Ze hebben niets gezegd over een lost&stolen procedure, maar vroegen wel of m'n huidig toestel nog beviel. Ik zei toen (naar waarheid!) dat ik vaak last heb van vastlopers met m'n N73. Dat hebben ze kennelijk vaker gehoord, dus ik kon zonder problemen een iPhone bestellen.
Over het abbo heb ik gisteravond nog even gebeld. Kennelijk is dat nog maar net van kracht, dat je je abbo bel direct kan overzetten (Looptijd van je huidige contract blijft dus wel van kracht, ik zit dus tot 28-01-2012 aan T-Mobile vast). De abbo kosten wist ze niet met zekerheid te zeggen, maar ik moet er vanuit gaan dat ik gewoon 29,95 ga betalen( ;( ), dan kan het altijd meevallen. Waarschijnlijk ga ik dus 1,5 jaar lang T Mobile spekken. Ach ik zie wel, geld zat :9

ALs ik jou was zou ik ook even bellen, hoe meer mensen een bevestiging krijgen, hoe beter 8)
en weer een voorbeeld van de rampzalige communicatie bij t-mobile. Niet om je hoop de grond in te boren, maar ga er maar vanuit dat je iAbbo niet meteen wordt geactiveerd en dat je gewoon net zoals de rest die het toestel via een l&s procedure heeft, moet wachten totdat je oude contract is afgelopen.

(het lijkt me namelijk heel erg sterk dat ze iemand die nog bijna 2 jaar heeft te gaan op zijn huidige abbo wel omzetten, en mensen die nog veel minder lang hebben te gaan (of zoals in mijn geval, 4 maanden voor het einde van mn abo) niet omzetten))

ps. nofi, maar als je geld zat hebt, waarom koop je dan in godsnaam een locked toestel met een abbo bij t-mobile ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:28
ignatius schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:57:
[...]

Dat is wel heel apart! Ik heb afgelopen maandag gebeld en toen werd ik, na eerst een andere medewerker gesproken te hebben, doorverbonden met de afdeling commercieel (heb jij die afdeling ook gesproken?) Ik kreeg daar eerst te horen dat het l&s wel kon, maar dat het iPhone abo pas in zou gaan op de dag dat mijn huidige contract af zou lopen en toen hij nog eens keek naar de looptijd van mijn huidige abo, zei hij dat ik helemaal geen gebruik kan maken van de l&s regeling, want mijn abo loopt nog geen 12 maanden.

Ik ben heel benieuwd of het je lukt om het abo meteen om te zetten. Laat het aub even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Hier en daar gelezen dat mensen met een oude BEN-simkaart die niet in de iPhone kunnen gebruiken.

Klopt dit? Of was het gewoon een enkeling?

Ik wacht nu op mijn iPhone en ik zou het vervelend vinden als mijn BEN-simkaart het dan niet doet als mijn telefoon eindelijk binnen is. Dan zou ik er nu alvast een nieuwe simkaart kunnen bestellen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Vandaag m'n Sim Only bij Vodafone opgezegt. Net een 8Gb iPhone besteld op de site met nummerbehoud. Ik ga maar uit van de aangegeven 3 weken (al hoop ik dat ik m eerder krijg) Moet dan alleen nog wel 3 maanden wachten tot het abbo ingaat. Maar ik was ookal toe aan een nieuwe iPod dus dat komt goed uit.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
sergev schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:16:
Mischien dat deze vraag al eerder voorbij is gekomen maar ik kan het zo niet vinden in ieder geval. Ik had hiervoor een vodafone prepaid en dat nummer wil ik meenemen naar mijn iphone abbonoment, en ik heb nu nog een tijdelijk t-mobile nummer erop. Mijn vraag is, kan ik mijn iphone nu al activeren via itunes met het tijdelijke t-mobile nummer of moet ik daarmee wachten totdat het nummer is overgezet?
Interessante vraag, zit zelf nu ook met dit probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
pfff... Gister mn abbo afgesloten... In de apple store geactiveerd... Had gelijk internet enzo
Kom ik thuis en wil ik mijn My-t-mobile aanvragen... Staat er dat ik nog niet in het systeem sta, dus ik vanochtend weer gekeken of ik kon aanmelden, toen kon t wel. Log ik in staat er:
Afbeeldingslocatie: https://www.t-mobile.nl/my_t-mobile/media/images/foutmelding/foutmelding_belstatus.jpg
Hebben anderen hier ook last van of ben ik de enige? erg irritant iig

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 13-09 10:26
WybWyb schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:04:
pfff... Gister mn abbo afgesloten... In de apple store geactiveerd... Had gelijk internet enzo
Kom ik thuis en wil ik mijn My-t-mobile aanvragen... Staat er dat ik nog niet in het systeem sta, dus ik vanochtend weer gekeken of ik kon aanmelden, toen kon t wel. Log ik in staat er:
[afbeelding]
Staat er bij mij al 3 dagen.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

je sim moet nog geactiveerd worden, tot dan kun je ter overbrugging wel alles doen tot een bepaalde tijd. Een uur bellen en/of een bep tijd/hoeveelheid data internetten.

edit: oh vergeet bovenstaande maar, was andere melding :P

[ Voor 15% gewijzigd door LuNaTiC op 08-08-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42
Ook gisteren iPhone gehaald, maar nu staat er op my-tmobile, overige kosten, die gaan steeds verder omhoog en staan nu op 10 euro? wat is dat?, en netzoals hier boven werkt Belstatus ook nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WybWyb schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:04:
[afbeelding]
Ik krijg ook al dagen, nee nu weken de melding:
Er is een technische fout opgetreden. Je kunt deze dienst momenteel niet gebruiken. Probeer het later nog eens.
op My T-Mobile... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
Ah ok, dat is dan weer erg goed geregeld door t-mobile....

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
alvani schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:32:
[...]

Dat is wel heel apart! Ik heb afgelopen maandag gebeld en toen werd ik, na eerst een andere medewerker gesproken te hebben, doorverbonden met de afdeling commercieel (heb jij die afdeling ook gesproken?) Ik kreeg daar eerst te horen dat het l&s wel kon, maar dat het iPhone abo pas in zou gaan op de dag dat mijn huidige contract af zou lopen en toen hij nog eens keek naar de looptijd van mijn huidige abo, zei hij dat ik helemaal geen gebruik kan maken van de l&s regeling, want mijn abo loopt nog geen 12 maanden.

Ik ben heel benieuwd of het je lukt om het abo meteen om te zetten. Laat het aub even weten.
Ik hou ook m'n hart vast. Ik heb nu 3 verschillende mensen van dezelfde afdeling ("Kan T- Mobile u een mooie aanbieding doen? Toets 1", die keuze bij het 0800-nummer) gehad, en ze verzekerde mij alle drie dat m'n abbo zo overgezet kon worden. Ik heb geen enkele keer iets gezegd of gevraagd over de l&sprocedure, zij ook niet. Ook herhaaldelijk gehad over m'n contract en de begin- en einddatums. 't Was allemaal geen probleem. Ik heb het flauwe vermoeden dat de bezig zijn met een flinke stunt. Maar hopen dat het goed afloopt dan.

Misschien dat we af en toe kunnen bellen met ze, en 'ter info' kunnen vragen of we zomaar kunnen verlengen?

EDIT:
Uiteraard wil ik graag weten wat mijn rechten zijn als ik op het uur U krijg te horen dat het Abbo toch niet omgezet kan worden. Ik heb wat zitten google-n op consumentenrecht en daarin staat een stukje over bedenktijd. Dit betreft alle aankopen die op afstand zijn gedaan (waaronder telefonisch). Je hebt dan 7 werkdagen bedenktijd en binnen dat termijn kun je het product terugsturen. Er staan ook voorbeeldbrieven op internet.
Er staan uitzonderingen genoemd, maar ik kan het verlengen van een mobiel abonnement niet daaronder plaatsen. Dus volgens mij kan ik me hierop beroepen als 't mis gaat. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat dat niet nodig is.... O-)

[ Voor 19% gewijzigd door ignatius op 08-08-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Galois schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:32:
Hier en daar gelezen dat mensen met een oude BEN-simkaart die niet in de iPhone kunnen gebruiken.

Klopt dit? Of was het gewoon een enkeling?

Ik wacht nu op mijn iPhone en ik zou het vervelend vinden als mijn BEN-simkaart het dan niet doet als mijn telefoon eindelijk binnen is. Dan zou ik er nu alvast een nieuwe simkaart kunnen bestellen?
Dat gaat niet werken inderdaad. Ligt overigens niet aan de iPhone, maar aan het feit dat hij UMTS ondersteunt. Alle UMTS-telefoons hebben een nieuwer soort simkaart nodig en dat zijn die oude BEN-kaarten niet.

Ik zou dus alvast maar een nieuwe bestellen, of even bij een t-mobile shop langsgaan. Die kunnen het direct omruilen en overzetten afaik.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

sergev schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:16:
Ik heb ook nummerbehoud aangevraagd bij m'n iPhone. De iPhone gebruik ik al, alleen niet om te bellen, omdat niemand mijn tijdelijke nummer heeft. Binnenkort wordt het nummer van Telfort geporteerd. Ik zie niet in waarom je zou wachten met het gebruiken van je abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Laatst online: 26-12-2020
Wat erg interessant is... Vodafone...

Die biedt 200 minuten/sms (dus 100 minuten en 200 sms) met internet (snelheid onbekend?) a 13,50 per maand voor een 'buitenlandse' iPhone.

Interessant... zo kan het dus ook...

KPN: Doe eens wat... Als ex-staatsbedrijf moet je niet in die tijd blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:43
Visser1 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:45:
Wat erg interessant is... Vodafone...

Die biedt 200 minuten/sms (dus 100 minuten en 200 sms) met internet (snelheid onbekend?) a 13,50 per maand voor een 'buitenlandse' iPhone.

Interessant... zo kan het dus ook...

KPN: Doe eens wat... Als ex-staatsbedrijf moet je niet in die tijd blijven hangen.
Snelheid van het vodafone-internet ligt momenteel op 3,6Mbit. Mij is verteld dat ze bezig zijn dit op te krikken naar 7,2.. Ik kan alleen niets vinden over een datalimiet. Bij het standaard 'Zorgeloos Internet' pakket van Vodafone ligt die op (slechts) 50MB, maar op verschillende fora lees ik dat de klantenservice aangeeft dat dit op 250MB ligt.
Ik heb in ieder geval het abonnement aangevraagd met mijn simlockvrije iPhone 3G uit Italië!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaCkduSt schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:09:
[...]

Snelheid van het vodafone-internet ligt momenteel op 3,6Mbit. Mij is verteld dat ze bezig zijn dit op te krikken naar 7,2.. Ik kan alleen niets vinden over een datalimiet. Bij het standaard 'Zorgeloos Internet' pakket van Vodafone ligt die op (slechts) 50MB, maar op verschillende fora lees ik dat de klantenservice aangeeft dat dit op 250MB ligt.
Ik heb in ieder geval het abonnement aangevraagd met mijn simlockvrije iPhone 3G uit Italië!
daar is al eens iets eerder over geschreven door Vodafone-gebruikers. Het schijnt een FUP te zijn. De limiet of standaard van de FUP zou worden bepaald door 10x het gemiddeld gebruik van alle abonnees met smartphones. Als het gemiddeld gebruik dus 25MB zou zijn, is de FUP 250MB. Bezwaar hiertegen is, dat de iPhone naar verhouding veel meer data/MB's zou verbruiken dan andere smartphones (door de full size browser etc.) waardoor je veel gemakkelijker aan die limiet zou kunnen komen. Misschien wat comment van huidige Vodafone gebruikers hierop?

EDIT: Ik quote een antwoord van een vraag over FUP beantwoord door GSM Helpdesk: (13 juli 2008)
".....tot 250 MB (bij Vodafone) aan dataverkeer per maand mag gebruiken. Dit om te voorkomen dat je extreme hoeveelheden aan dataverkeer gaat gebruiken.
In de praktijk is de fair use policy meer dan voldoende voor mobiel internet. Ik als flinke gebruiker, verbruik mobiel op maandbasis meestal rond de 50 MB, dus die fair use policy is meer dan genoeg voor normaal gebruik
"
Die 50MB per maand op is waarschijnlijk voor een iPhone niet voldoende.... anyone?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobistar 8)7

Woensdag vroeg ik vrijblijvend naar de levertijd van een witte 16GB: "0 meneer, vrijdag komen er 11 binnen".

Donderdag ging ik terug om er ééntje aan de kant te laten leggen. Verkoper 1: "Enkel op bestelling meneer en wachttijd is 2-4 weken". |:( |:(

Verkoper 2: Overloopt de bestellingen en zegt mij dat er een witte 16GB over is en dat ik die kan bestellen. Done.

Vrijdag: niets
Vandaag: normaal leveren ze niet??

Als 't maandag niet is ga 'k terug om mijn voorschot, want heb aan de verkoper te kennen gegeven dat ik 'm minstens voor maandag wou, zoniet bel 'k wel zelf de mobistar-centers af in de streek.

Verkopers |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

3 weken geleden met t-mobile gebeld om mijn iPhone voor 120 euro te laten unlocken (omdat ik nog 3 maanden aan mijn vodafone abo vast zit).

Net terug van vakantie en vol enthousiasme mijn post gechecked om te kijken of ik de gegevens ontvangen heb, maar helaas nix. Zojuist gebeld met t-mobile krijg ik te horen dat het helemaal niet mogelijk is de iPhone te laten unlocken... Uitgelegd dat ik daarover nix kan terug vinden op hun site dat de iPhone uitgesloten is. Krijg gewoon nogmaals nee te horen en ze zei dat ze haar werkgever er op zou wijzen dat de site aangepast moet worden.

Iemand anders hier ook ervaringen mee?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
F*ck, dat was juist wat ik ook wilde laten doen :/
Dat gaat dus mooi niet door dan :'(
Je kan altijd proberen NOG een keer te bellen, call-center medewerkers verschillen! (eigenlijk teveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Gehaktbal schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:42:
F*ck, dat was juist wat ik ook wilde laten doen :/
Dat gaat dus mooi niet door dan :'(
Je kan altijd proberen NOG een keer te bellen, call-center medewerkers verschillen! (eigenlijk teveel)
Dat ga ik ook zeker doen! Natuurlijk belachelijk verhaal. Ook bij de BC was me verteld dat dit mogelijk was. Het mooiste was dat ze zei: 'het staat niet op de t-mobile site dat de iPhone unlocked kan worden' , waarop ik zei dat het ook niet op de site staat dat het niet kan en dat ik met een collega van haar doorgesproken had dat het wel kon (waarbij een supervisor met het gesprek meeluisterde).

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Herinner ze er even aan dat ze bij wet verplicht zijn om die telefoon voor je te unlocken. (En dat 't ook wel degelijk kan, trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(En dat 't ook wel degelijk kan, trouwens.)
het kan wel maar niet legaal unlocken is een grijs gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:50:
bij wet verplicht zijn om die telefoon voor je te unlocken.
Maar niet gratis. Daar zegt de wet niets over.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

burne schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:19:
[...]

Maar 120 euro is ook niet gratis toch...

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
[...]

Hij is toch ook bereid €120 te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Waarom zou je 'm nu simlockvrij laten maken? Je hebt een 2-jarig abonnement afgesloten, daar betaal je voor, of je er nou gebruik van maakt of niet.
Kun je beter een jaar wachten en dan simlockvrij laten maken, dan is het namelijk gratis.

"Een provider die een mobiele telefoon levert bij een abonnement is verplicht om na een jaar de simlock van die telefoon te verwijderen. Hij mag daarvoor geen kosten rekenen. De provider is niet verplicht om mee te werken aan eerdere verwijdering van de simlock"

Bovenstaande staat op: http://www.iusmentis.com/...ren/#verplichtverwijderen

[ Voor 10% gewijzigd door McWolf82 op 09-08-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb het nergens zien staan, maar zijn er mensen met een duo-sim die zijn overgestapt op een i-abo?
Is dit überhaupt wel mogelijk?

[ Voor 13% gewijzigd door DoctorV64 op 09-08-2008 14:59 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42
staat in de voorwaarden op pagina 2:

"Duosimkaart € 17,85 behandelingskosten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Maverick2001 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:38:
Net terug van vakantie en vol enthousiasme mijn post gechecked om te kijken of ik de gegevens ontvangen heb, maar helaas nix. Zojuist gebeld met t-mobile krijg ik te horen dat het helemaal niet mogelijk is de iPhone te laten unlocken... Uitgelegd dat ik daarover nix kan terug vinden op hun site dat de iPhone uitgesloten is. Krijg gewoon nogmaals nee te horen en ze zei dat ze haar werkgever er op zou wijzen dat de site aangepast moet worden.
In de T-Mobile prijslijst staat gewoon dat ze het doen: http://www.t-mobile.nl/pe...tie/prijslijst-iphone.pdf. Het lijkt me dus dat T-Mobile hier niet onderuit kan komen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

het kan wel maar niet legaal unlocken is een grijs gebied
Wie had 't over niet-legaal? De wet zegt dat operators verplicht zijn geSIMlockte telefoons op verzoek te unlocken. Binnen een jaar hoeft dat niet gratis, maar 't moet wel gebeuren als de klant dat wil. T-Mobile kan, gegeven het IMEI van de telefoon, gewoon Apple instrueren het ding te unlocken. (Dat gebeurt met iTunes).

En er zijn gewoon legaal geunlockte iPhone 3G's. Ik bel er met een, bijvoorbeeld.
[...]

Jawel, vanaf een jaar na aanschaf van de telefoon moet 't gratis. Daarvoor mogen ze je idd kosten berekenen.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Dat hele verhaal over legitiem unlocken speelt al een tijdje. Volgens Apple is T-Mobile veel te hard van stapel gelopen met het doen van beloftes. Nog voordat ze een overeenkomst hadden met Apple over de te verlopen procedure (want het unlocken gaat hoogstwaarschijnlijk via iTunes gebeuren), heeft T-Mobile al in hun voorwaarden gezet dat het mogelijk is tegen betaling.

De realiteit is dat ze nu dus nog steeds bezig zijn met Apple over de te hanteren werkwijze. Met andere woorden: T-Mobile kan niet nakomen wat ze beloofd hebben (zoals met heel veel zaken rondom de iPhone). Sommige mensen gaan nu kijken of ze hun contract ontbonden kunnen krijgen, omdat ze dus onder valse voorwendselen een overeenkomst zijn aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:24:
[...]

Wie had 't over niet-legaal? De wet zegt dat operators verplicht zijn geSIMlockte telefoons op verzoek te unlocken. Binnen een jaar hoeft dat niet gratis, maar 't moet wel gebeuren als de klant dat wil. T-Mobile kan, gegeven het IMEI van de telefoon, gewoon Apple instrueren het ding te unlocken. (Dat gebeurt met iTunes).
Ik ben heel benieuwd waar volgens jou in de wet staat dat providers op verzoek een simlock moeten verwijderen? Er staat volgens mij helemaal niets over in de wet. Zie ook de hierboven al genoemde link: http://www.iusmentis.com/...ren/#verplichtverwijderen.

Desondanks kun je je natuurlijk wel beroepen op de voorwaarden/prijslijst behorende bij het iPhone abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 09-08-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Deze regel heeft de goedkeuring van de OPTA, maar is niet op een wet, AMvB of ander overheidsbesluit gebaseerd. De OPTA wilde dit in 2002 al wettelijk vast laten leggen, maar dat is er nooit van gekomen. In 2006 schreef het ministerie van Economische Zaken nog dat men onvoldoende aanleiding zag om hierover regelgeving in te voeren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hm, ik was altijd onder de indruk dat dat een wet was en niet een 'afspraak'.. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54

Mach

[END]Avengers

Binnenkort verloopt mijn abo bij Vodafone en nu zit ik te twijfelen om of over te stappen naar T-Mobile of in België (zit toch vlakbij de grens) een iPhone te kopen en in te gaan op het Supersim only abo van Vodafone.

Ik vraag mij alleen af of ik dan, net als bij de andere sim only abo's van Vodafone, als bestaande klant nog extra korting krijg op een supersim only. Heeft iemand daar al ervaring mee ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Mach schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:58:
Binnenkort verloopt mijn abo bij Vodafone en nu zit ik te twijfelen om of over te stappen naar T-Mobile of in België (zit toch vlakbij de grens) een iPhone te kopen en in te gaan op het Supersim only abo van Vodafone.

Ik vraag mij alleen af of ik dan, net als bij de andere sim only abo's van Vodafone, als bestaande klant nog extra korting krijg op een supersim only. Heeft iemand daar al ervaring mee ?
Hmm ja, dat is wel interessant. Ik krijg namelijk een iPhone uit Italie en wil ook zo'n Supersim Only. Vind het zoiezo al goed geprijsd, maar meer korting is altijd welkom :). Maar heb zo'n vermoeden dat ze daar niet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54

Mach

[END]Avengers

lpetersen schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:57:
[...]

Hmm ja, dat is wel interessant. Ik krijg namelijk een iPhone uit Italie en wil ook zo'n Supersim Only. Vind het zoiezo al goed geprijsd, maar meer korting is altijd welkom :). Maar heb zo'n vermoeden dat ze daar niet aan doen.
Ben van plan om tegen de tijd dat de iphones goed beschikbaar zijn in Belgie eens bij een vodafonewinkel binnen te lopen en ze de opties voor te leggen.

Of ik neem mijn zaakje mee naar T-Mobile, of ik blijf bij Vodafone met een goede deal....ik verwacht niet dat ze erg onder de indruk zullen zijn, maar het is het proberen waard :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

CyBeR schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:24:
[...]

En er zijn gewoon legaal geunlockte iPhone 3G's. Ik bel er met een, bijvoorbeeld.

[...]
Net nog even met t-mobile gebeld en ze gewezen op het feit dat het ook duidelijk op hun site vermeld staat dat het kan! Ik kreeg wederom te horen dat het niet mogelijk was en dat de iPhone uitgesloten was omdat er nog geen afspraken met Apple over gemaakt zijn.

Ik ga nu zeker met t-mobile mailen en wil het liefst mijn contract ontbinden op niet geldige voorwaarden. Ben het een beetje zat (zeker na eerdere toezeggingen). Opvallend was dat ze dacht dat in september de iPhone wel unlocked kon worden, zou dit duiden op het vrijgeven van de iPhone aan andere providers?

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick2001 op 09-08-2008 17:06 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick2001 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:05:
[...]
.... zou dit duiden op het vrijgeven van de iPhone aan andere providers?
interesting! Daar zou ik het nog voor over hebben om nog langer te wachten :9~
Bereik binnenshuis zou ik wel prettig vinden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag hele middag weer aan de tel gehangen. Zoveel doorverbonden en zoveel mensen beloven je andere dingen. Ik word er echt helemaal gek van! Het was 4 uur, ben maar in de auto gestapt en naar de phonehouse gegaan. Dinsdag ligt 8gb iphone voor me klaar. Wie nog een witte 16gb wil hebben, hij ligt nog bij de Phonehouse in Wolvega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Laatst online: 26-12-2020
Contract ontbinden op valse voorwenselen is wettelijk toegestaan. Kunnen ze niet unlocken? Ontbind dat contract dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Hoedje schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:31:
[...]

Ik ben heel benieuwd waar volgens jou in de wet staat dat providers op verzoek een simlock moeten verwijderen? Er staat volgens mij helemaal niets over in de wet. Zie ook de hierboven al genoemde link: http://www.iusmentis.com/...ren/#verplichtverwijderen.

Desondanks kun je je natuurlijk wel beroepen op de voorwaarden/prijslijst behorende bij het iPhone abonnement.
Zie ook de site van de NMa/OPTA: consuwijzer.nl. Hier staat duidelijk vermeldt dat een sim unlock mogelijk gemaakt moet zijn. Als je zoekt op internet zul je ook diverse nieuwsberichten tegen komen waarin hierover bericht wordt. Overigens zijn de NMa en de OPTA binnen Nederland 2 organisaties die nodige regels en boetes aan bedrijven mogen opleggen. Sterker nog, dat is het hele idee achter deze organisaties, dit om te zorgen dat het er eerlijk in de markt aan toe gaat en klanten niet de dupe worden.

Op die site staat tevens ook wat te doen wanneer de telecomprovider niet wil meewerken aan het simlock vrij maken. Je kunt daar ook meteen een klacht indienen bij een geschillencommissie. Directe link: Ik heb een klacht over mijn aanbieder die de simlock van mijn toestel niet wil verwijderen. Wanneer kan ik mijn simlock laten verwijderen?
Meer info over simlock: Uitleg over simlock

Zoals burne al heeft aangetoond is het dus geen stuk wetgeving maar wel een stuk regelgeving van de OPTA (afspraak is het dus ook niet bepaald, de regel zal ongetwijfeld wel uit overleg met de sector tot stand zijn gekomen) ter regulatie van de telecomsector. Idee was dat men hierdoor een betere balans kan creëren tussen de inkomsten van de telco en de belangen van de consument (zodat deze dus niet voor een zekere periode keihard vast zit aan de telco waardoor concurrentie dus eigenlijk ineens heel erg moeilijk zou worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
Vanmiddag belde ik HTR Nederland in m'n woonplaats. Ze hadden nog wat iPhone 3G's op voorraad, dus ik er direct heen. Gekozen voor een 8GB.

Na invoeren van nieuwe klantgegevens werd mij gevraagd om uit een aantal sim-kaarten te kiezen met een bijbehorend mobiel nummer.
Ik vroeg of het niet mogelijk was om m'n huidige nummer te behouden.

"Nee, dit kan niet. Kan alleen als je al klant bent van T-Mobile". Dit zal wel dan zo zijn, dacht ik.

Wat later komt een andere collega bij en zegt dat het gewoon mogelijk is als prepaid gebruiker, T-Mobile klant of niet, ook je nummer te behouden. Vanzelfsprekend daar voor gekozen.

Daar begon het gedonder dus al. Een leuke meid die me hielp, maar ze moest het allemaal nog een beetje leren en dat ging dus niet helemaal vlekkeloos. Zoals verkeerde initialen op formulier, terwijl ze deze notabene af kon lezen van een bankpas en rijbewijs.

Ze vroeg welk abonnement ik wilde hebben, ik zeg i-150.
Uiteindelijk sta ik bij de kassa en mag afrekenen. €1 om precies te zijn. Ik betaal en ga naar huis.

Ik kom thuis en ga toch nog eens nadenken. Toestelprijs €1,- voor een i-150 abonnement?
Ik kijk op de bon en daar staat een omschrijving als Korting iPhone 3G 8GB T-Mobile 2jr 44.95 en daarachter het complete bedrag wat er af is gegaan.

Dit betekent dus dat ik €44.95 per maand moet betalen. Maar op het formulier met informatie over het abonnement (min of meer het contract) staat bij tariefplan i-150.

Een fout van de winkel, maar ik was schijnbaar al helemaal niet bij de les en betaalde dan ook maar een €1 voor het toestel, waar ik eigenlijk €79,95 had moeten betalen.

Ik ga eerst maar eens contact opnemen met T-Mobile of dit op de één of andere manier aangepast kan worden en dat ik dan gewoon nog de resterende €78,95 kan betalen in de winkel. En per maand €29,95 kan gaan betalen.

Op de T-Mobile website staat Tariefplan i-150, 2 jaar. Dus dat klopt dan weer wel. Dan mag ik er ook wel vanuit gaan (denk ik) dat er maandelijks minimaal €29,95 wordt gefactureerd en niet minimaal €44,95.

Alleen de winkel heeft dus een fout gemaakt. Als ik een slecht mens zou zijn, dan zou ik gewoon niks kunnen zeggen en heb ik voor €1 een toestel bij een i-150 abonnement. Eerlijkheid duurt het langst, dus ik zal ze dan ook bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door McWolf82 op 10-08-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
ppl schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:02:
[...]

Zie ook de site van de NMa/OPTA: consuwijzer.nl. Hier staat duidelijk vermeldt dat een sim unlock mogelijk gemaakt moet zijn. Als je zoekt op internet zul je ook diverse nieuwsberichten tegen komen waarin hierover bericht wordt. Overigens zijn de NMa en de OPTA binnen Nederland 2 organisaties die nodige regels en boetes aan bedrijven mogen opleggen. Sterker nog, dat is het hele idee achter deze organisaties, dit om te zorgen dat het er eerlijk in de markt aan toe gaat en klanten niet de dupe worden.

Op die site staat tevens ook wat te doen wanneer de telecomprovider niet wil meewerken aan het simlock vrij maken. Je kunt daar ook meteen een klacht indienen bij een geschillencommissie. Directe link: Ik heb een klacht over mijn aanbieder die de simlock van mijn toestel niet wil verwijderen. Wanneer kan ik mijn simlock laten verwijderen?
Meer info over simlock: Uitleg over simlock

Zoals burne al heeft aangetoond is het dus geen stuk wetgeving maar wel een stuk regelgeving van de OPTA (afspraak is het dus ook niet bepaald, de regel zal ongetwijfeld wel uit overleg met de sector tot stand zijn gekomen) ter regulatie van de telecomsector. Idee was dat men hierdoor een betere balans kan creëren tussen de inkomsten van de telco en de belangen van de consument (zodat deze dus niet voor een zekere periode keihard vast zit aan de telco waardoor concurrentie dus eigenlijk ineens heel erg moeilijk zou worden).
Vergeet niet dat de provider in het eerste jaar niet verplicht is de simlock er vanaf te halen. Ná het eerste jaar wel, en dan moet het ook gratis.
Dus heeft T-Mobile t/m 11 juli 2009 om met Apple een deal te sluiten om de simlock er vanaf te kunnen halen. Als het dan nog niet kan, dan kunnen wij met z'n allen T-Mobile gaan bellen om ons contract te verbreken op grond van valse voorwendselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...dit unlock probleem kan nog interessant worden zal nog wel een staartje krijgen... >:)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Right.

Ik word net uit bed gebelt, staat de postbode voor de deur met een pakje. Ik helemaal happy, want ik had een iphone via ebay uit de VS besteld. Vreemd genoeg moest ik wel rembours betalen van 1,-. Ik dacht eerst dat het een of andere tax was (vond het allang prima dat ik geen 20% moest betalen over de aankoopwaarde).

Enfin, ik maak het pakketje open en wat vind ik tot mijn stomme verbazing: Een iphone 3g van T-Mobile!! Dit moet toch wel het toppunt zijn van slechte communicatie bij die prutsers. Ik had namelijk twee weken geleden telefonisch een abo afgesloten, maar de dag daarna deze al geannulleerd omdat ze mn contract niet meteen kondenlaten ingaan. De annulering is bevestigd door de klantenservice en het staat ook niet meer bij My-Tmobile. Bovendien kan ik nu ook weer online verlengen.

Dus nu zit ik hier dus met een nieuwe iphone 3g.. ik ben nog ff wakker aan het worden en aan het bedenken of ik T-Mobile ga inlichten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey

ik wil graag een iphone met i 150 afsluiten. Heb afgelopen zaterdag borg betaald voor een reservering van een iphone.
Wat ik me nu afvraag is dat ik momenteel een abbonement heb lopen bij Telfort.
Zou het mogelijk zijn om 2 abbonementen tegelijk te hebben?
Dus die van Telfort en die van T mobile.
De Telfort abbo geef ik aan me vrouw >:) en zal zelf de T mobile abbo gebruiken.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 14:55

rammes

koekebakker 1e klas

amahusu schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:19:
Right.

Ik word net uit bed gebelt, staat de postbode voor de deur met een pakje. Ik helemaal happy, want ik had een iphone via ebay uit de VS besteld. Vreemd genoeg moest ik wel rembours betalen van 1,-. Ik dacht eerst dat het een of andere tax was (vond het allang prima dat ik geen 20% moest betalen over de aankoopwaarde).

Enfin, ik maak het pakketje open en wat vind ik tot mijn stomme verbazing: Een iphone 3g van T-Mobile!! Dit moet toch wel het toppunt zijn van slechte communicatie bij die prutsers. Ik had namelijk twee weken geleden telefonisch een abo afgesloten, maar de dag daarna deze al geannulleerd omdat ze mn contract niet meteen kondenlaten ingaan. De annulering is bevestigd door de klantenservice en het staat ook niet meer bij My-Tmobile. Bovendien kan ik nu ook weer online verlengen.

Dus nu zit ik hier dus met een nieuwe iphone 3g.. ik ben nog ff wakker aan het worden en aan het bedenken of ik T-Mobile ga inlichten >:)
moest je tekenen voor ontvangst?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:22:
ey

ik wil graag een iphone met i 150 afsluiten. Heb afgelopen zaterdag borg betaald voor een reservering van een iphone.
Wat ik me nu afvraag is dat ik momenteel een abbonement heb lopen bij Telfort.
Zou het mogelijk zijn om 2 abbonementen tegelijk te hebben?
Dus die van Telfort en die van T mobile.
De Telfort abbo geef ik aan me vrouw >:) en zal zelf de T mobile abbo gebruiken.

Alvast bedankt _/-\o_
Waarom zou dat niet kunnen :?

al heb je 10 abo's naast elkaar :P

[ Voor 80% gewijzigd door LuNaTiC op 11-08-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:05:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen :?

al heb je 10 abo's naast elkaar :P
Ha tnx man :D:D:D
nee was maar een vraagje waarover ik beetje zat te twijfelen. ( Zoiets had ik met orange en xs4all, ik kon geen 2 internet abbo tegelijk)

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:45
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:19:
[...]

Ha tnx man :D:D:D
nee was maar een vraagje waarover ik beetje zat te twijfelen. ( Zoiets had ik met orange en xs4all, ik kon geen 2 internet abbo tegelijk)

bedankt
Off Topic:

Dat is weer een ander verhaal. Je kan niet 2 internet abo's over dezelfde adsl lijn hebben. 1 adsl abo en een kabel abo voor internet kan weer wel.

On Topic:

Je kan zelfs bij dezelfde telecom provider meer dan 1 abo hebben, laat staan 2 abo's bij verschillende providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

rammes schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:04:
[...]

moest je tekenen voor ontvangst?
ja, want ik dacht dat het m'n pakketje van ebay was. Ik wacht gewoon ff rustig af, als ik niks hoor van T-Mobile mag m'n vriendin em wel hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:28:
[...]

ja, want ik dacht dat het m'n pakketje van ebay was. Ik wacht gewoon ff rustig af, als ik niks hoor van T-Mobile mag m'n vriendin em wel hebben :P
Ik heb ook een poging gedaan om mijn iphone te annuleren.
Dit was alleen telefonisch niet mogelijk werd mij verteld.

Ik moest het pakketje niet accepteren of binnen 6 dagen terug sturen.
dus ik denk dat als je dit pakketje niet binnen 6 dagen terug stuurt aan een abbo vast zit van 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:15:
[...]

Ik heb ook een poging gedaan om mijn iphone te annuleren.
Dit was alleen telefonisch niet mogelijk werd mij verteld.

Ik moest het pakketje niet accepteren of binnen 6 dagen terug sturen.
dus ik denk dat als je dit pakketje niet binnen 6 dagen terug stuurt aan een abbo vast zit van 2 jaar.
Dat denk ik niet. Je kan binnen 7(?) dagen na het afsluiten van je abbo nog annuleren. De telefoniste stelde het zelfs zelf voor om het telefonisch te doen. Bovendien heb ik vorige week al gechecked of ik al uit het systeem was gehaald, dit werd bevestigd. Voor de zekerheid vanochtend nog een keer gebeld en wederom de bevestiging dat ik niet meer in hun systeem sta.

Overigens is het gek dat er op de doos helemaal niks van T-Mobile staat, geen logo, geen afzender, helemaal niks. Ik ging er daarom automatisch van uit dat het mn pakketje uit de VS was (bovendien verwachtte ik helemaal geen ander pakketje).

Enfin, ik wacht gewoon ff af, het is hun fout, dus zij mogen het ook weer fixen :+

Nog ff een vraagje omtrent de kosten, weet iemand wat de kosten zijn als je internet via het 3g netwerk? Op de site kan ik hier niks over vinden, daar staan alleen de prijzen voor web n walk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:26:
[...]

Dat denk ik niet. Je kan binnen 7(?) dagen na het afsluiten van je abbo nog annuleren. De telefoniste stelde het zelfs zelf voor om het telefonisch te doen. Bovendien heb ik vorige week al gechecked of ik al uit het systeem was gehaald, dit werd bevestigd. Voor de zekerheid vanochtend nog een keer gebeld en wederom de bevestiging dat ik niet meer in hun systeem sta.

Overigens is het gek dat er op de doos helemaal niks van T-Mobile staat, geen logo, geen afzender, helemaal niks. Ik ging er daarom automatisch van uit dat het mn pakketje uit de VS was (bovendien verwachtte ik helemaal geen ander pakketje).

Enfin, ik wacht gewoon ff af, het is hun fout, dus zij mogen het ook weer fixen :+

Nog ff een vraagje omtrent de kosten, weet iemand wat de kosten zijn als je internet via het 3g netwerk? Op de site kan ik hier niks over vinden, daar staan alleen de prijzen voor web n walk..
Ik waarschuw alleen maar.
Veel vertrouwen heb ik niet meer in die T-mobile klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even met de KS gebeld en geregeld dat mn i-300 abbo vandaag al ingaat ipv aanstaande zaterdag aangezien ik mn iPhone net binnen heb. Was geen probleem, erg behulpzaam daar.

Er werd me verteld dat ik mn telefoon over een half uurtje aan en uit moet zetten en dat t daarna werkt. Weet iemand of ik dan ook meteen op mn My T-Mobile pagina mn nieuwe prijsplan hoor te zien en of ik dan meteen 3G aan kan zetten? Heb liever geen extra kosten namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
[...]

Ik zou toch ff bellen met de melding dat je een pakketje hebt ontvangen :P
Ik heb verlengd, en op de bevestigingsbrief staat ook aangegeven dat ik binnen 7 dagen na ontvangst van het pakketje kan annuleren door hem terug te sturen. Je zal vast en zeker niet meer als abonnee worden aangemeld, maar betwijfel of je hem mag houden. Zou hem in elk geval niet te blij gaan gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Padvinder schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:28:
[...]

Ik heb ook nummerbehoud aangevraagd bij m'n iPhone. De iPhone gebruik ik al, alleen niet om te bellen, omdat niemand mijn tijdelijke nummer heeft. Binnenkort wordt het nummer van Telfort geporteerd. Ik zie niet in waarom je zou wachten met het gebruiken van je abonnement?
Je kan je huidige telefoon binnekomende oproepen laten doorzetten naar je tijdelijke nummer. Op die manier kan je wel gebeld worden op je tijdelijkenummer. Bellen vanaf je tijdelijke nummer kan wel, zet ff de nummerherkenning uit tot de portering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Even een vraag die misschien al vaker beantwoord is, maar door de algemene zoektermen en het grote verzameltopic lastig zijn te vinden.
---

Met het T-Mobile abonnement heb je ook vrij snel mobiel internet. Nu mag je er geen gebruik van maken via bijv. je laptop. Toch lijkt mij dit soms wel handig op het moment dat je geen WIFI tot je beschikking hebt. De vraag was bij de aankondiging al hoe (en of) ze erop kunnen controleren. Is daar al meer over bekend?
Natuurlijk ga ik er geen bergen data mee binnenhalen maar even wat websites bezoeken of mailen lijkt mij handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

[...]

hmm, net wederom met iemand van de KS aan de lijn gehangen. Zij wist het ook niet en na navraag bij een van haar collega's werd mij gemeld dat de kosten gewoon hetzelfde zijn als bij web n walk.

Dit lijkt me echter vrij sterk, gezien ik met web n walk maar iets van 7 kb/s haal en met 3g 150+ kb/s.. Dus iemand die ook een t-mobile abbo heeft (en geen iAbbo) en dit kan bevestigen? Of betaal je wel degelijk meer voor 3g gebruik?

(dus voor de duidelijkheid, ik heb een Relax abbo zonder web n walk bundel. Ik betaal dus elke maand een extra bedrag voor het gebruik van internet).

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.