[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.500 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

DoD Cerberus schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:41:
er is al zovaak gemeld; gewoon ff bellen naar de klantenservice zodra je de iPhone binnen hebt dat je graag alvast je huidige abonnement wilt laten overzetten naar het iPhone abonnement. Zolang het nieuwe abonnement duurder of even duur is als het huidige abonnement kan dit gewoon.
Dan zal ik dat maar gaan doen... De KS zei toch echt tegen mij dat ik moest wachten tot mijn huidig contract verlopen was. Toen ik zei dat ik op internet gelezen heb dat er mensen zin die het wel omgezet hebben, zei hij dat het 'm erg speet, maar dat het echt leugens waren.

Ik vind het vreemd... Maar ik zal tzt dan gewoon bellen (ik ga van relax 150 + PIT, naar i-150).

Ik vind het erg raar... Ook die verschillende kortingen die verschillende mensen krijgen. Ik zal daar ook eens over gaan bellen tzt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb bij het bestellen van mijn toestel nog nagevraagd of dit kon. Er werd toen gezegd dat het geen probleem was, dat ik alleen ff moest bellen zodra het toestel binnen was.
Als ze het blijven weigeren gewoon zeggen dat het je beloofd is door de klantenservice op een eerder moment en desnoods vragen naar een leidinggevende ofzo...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
ASracing schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:24:
[...]

Ik heb mijn abonnement online verlengd.
Eerst kon ik de I150 niet selecteren en kreeg ik alleen de I300 I500, maar toen ik handmatig een abonnement uitzocht stond hij er wel bij.
Ik neem aan dat je dan hebt gekozen voor shop-> contract vernieuwen op de t-mobile website?

De website vraagt mij dan echter om inloggegevens, waarvan ik me niet kan herinneren die ooit te hebben gehad. Sowieso weet ik niet precies hoe het allemaal werkt, en of je uberhaupt een korting kunt verwachten als je van vijf jaar pre-paid je "contract" wilt vernieuwen naar een abbonement, maar ik wil het toch zeker checken.

Als iemand meer info heeft over hoe al deze kortingen werken, zou dat erg prettig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:06:
[...]

Ik neem aan dat je dan hebt gekozen voor shop-> contract vernieuwen op de t-mobile website?

De website vraagt mij dan echter om inloggegevens, waarvan ik me niet kan herinneren die ooit te hebben gehad. Sowieso weet ik niet precies hoe het allemaal werkt, en of je uberhaupt een korting kunt verwachten als je van vijf jaar pre-paid je "contract" wilt vernieuwen naar een abbonement, maar ik wil het toch zeker checken.

Als iemand meer info heeft over hoe al deze kortingen werken, zou dat erg prettig zijn :P
jij hebt geen contract te vernieuwen, je hebt alleen een contract als je een abbo hebt, je zal dus gewoon een nieuw abbo moeten aanvragen met nummerbehoud. Helaas geen korting.
De inloggegevens heb jij ook niet, alleen mensen met een abbo hebben my tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
ik denk dat aantal jaren erg meetelt en misschien ook totale bedragen die naar tmobile zijn gegaan. Vroeger belde ik redelijk veel en had ik ook vaak overschreidingen van mijn rekening, echter het laatste jaar bel ik veel minder en krijg ik toch een fikse korting.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:17
Hmm heb gister mijn iPhone op gehaald en een T-mobile I-150 abbo afgesloten.

Alles werkt perfect geen problemen met dekking ofzo.
Maar als ik inlog op de t-mobile site en ik kijk bij "Mijn belstatus" staat dat ik 0 smsjes resterend heb en dat mijn "overige kosten" 2,52 is.
Wat betekend dit? want ik heb toch 150 smsjes per maand en heb gister geen 150 verstuurd :P ook heb ik niet gebruik gemaakt van betaal lijnen oid dus die overige kosten kan ik ook niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:48
Same here. Gisteren naar binnen gelopen bij TPH in Wageningen en warempel ze hadden nog een 16 GB liggen. Helemaal top. Maar goed, ook mijn gegevens lijken nog niet helemaal goed verwerkt; Nog 4 sms over en 0,32 EUR extra kosten. Tot 2x een emailadres ingevoerd en toch stug blijven volhouden dat mijn mailadres onbekend is.. Dat trekken ze de komende weken nog wel recht lijkt me.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:17
peacelord schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:06:
Same here. Gisteren naar binnen gelopen bij TPH in Wageningen en warempel ze hadden nog een 16 GB liggen. Helemaal top. Maar goed, ook mijn gegevens lijken nog niet helemaal goed verwerkt; Nog 4 sms over en 0,32 EUR extra kosten. Tot 2x een emailadres ingevoerd en toch stug blijven volhouden dat mijn mailadres onbekend is.. Dat trekken ze de komende weken nog wel recht lijkt me.
Dat probleem met het email adres heb ik ook. :(

Misschien is er iets niet goed bij t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dat met die e-Mailadressen bij T-Mobile moet je je niet te druk over maken. 1 keer instellen, eventuele foutmeldingen na het instellen negeren en na een paar dagen nog eens kijken. Het lijkt allemaal wat tijd nodig te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Wat zijn eigenlijk goede argumenten om voor een ander abbonement te kiezen dan een van de drie iPhone abbonementen? Het eerste wat ik me kan bedenken is dat je dan minder per maand betaalt (als je een goedkoper abbo kiest uiteraard...).
Het grootste nadeel hierbij is dan weer dat je of helemaal geen (of een stuk langzamer) internet hebt.

Vinden degenen die voor een ander abbo dan een iPhone abbo hebben gekozen mobiel internet niet zo boeiend, of zijn er nog andere redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

lh-Online.nl schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:53:
Dat met die e-Mailadressen bij T-Mobile moet je je niet te druk over maken. 1 keer instellen, eventuele foutmeldingen na het instellen negeren en na een paar dagen nog eens kijken. Het lijkt allemaal wat tijd nodig te hebben ;)
Maak er maar een paar jaar van. ;) Mij lukt het na 2-3 jaar nog steeds niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:56:
Wat zijn eigenlijk goede argumenten om voor een ander abbonement te kiezen dan een van de drie iPhone abbonementen? Het eerste wat ik me kan bedenken is dat je dan minder per maand betaalt (als je een goedkoper abbo kiest uiteraard...).
Het grootste nadeel hierbij is dan weer dat je of helemaal geen (of een stuk langzamer) internet hebt.

Vinden degenen die voor een ander abbo dan een iPhone abbo hebben gekozen mobiel internet niet zo boeiend, of zijn er nog andere redenen?
volgens mij is het zo:
wil je snel 3G internetten op je iPhone: Vodafone (3,6MB) of T-mobile (2MB)
wil je veel bellen: willekeurige Telfort Sim-only + GPRS internet of Vodafone (250min voor het 1e iPhone sim-only)
wil je sms en bellen uit 1 bunden: T-mobile
wil je zeker zijn van een goed dekkend netwerk: Vodafone of Telfort
..aanvullingen/correcties?

o sorry het ging over andere t-mobile abonnementen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 13:01
Goed, vandaag eens bij de TMS langsgeweest omdat mijn abbo per 6 september verlengd kan worden. Heb een aanbetaling gedaan op de iphone ivm reservering. Voor zover bekend bij de TMS Enschede was de wachttijd gedaald naar een maximum van 4 weken, er is dus hoop.

Klote was wel dat ze nog niks konden zeggen over eventuele kortingen omdat dat pas berekend kan worden vanaf het moment dat daawerkelijke verlenging mogelijk is (ivm totaal van je afgelopen 3-6 maand aan facturen) Ik zit nu nog op een relax 150 + PIT en kom gemiddeld 5-ish euro over mijn tegoed heen dus hoop dat ik wat korting kan krijgen ipv 79 euro met 2 jarig i150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 15:45
Y-Foxy schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:30:
Goed, vandaag eens bij de TMS langsgeweest omdat mijn abbo per 6 september verlengd kan worden. Heb een aanbetaling gedaan op de iphone ivm reservering. Voor zover bekend bij de TMS Enschede was de wachttijd gedaald naar een maximum van 4 weken, er is dus hoop.

Klote was wel dat ze nog niks konden zeggen over eventuele kortingen omdat dat pas berekend kan worden vanaf het moment dat daawerkelijke verlenging mogelijk is (ivm totaal van je afgelopen 3-6 maand aan facturen) Ik zit nu nog op een relax 150 + PIT en kom gemiddeld 5-ish euro over mijn tegoed heen dus hoop dat ik wat korting kan krijgen ipv 79 euro met 2 jarig i150.
Ik zou toch ook eerst even op je MyTmobile kijken.
In de shop krijg je geen tot erg weinig korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen bij me online factuur staat dat ik 13 smsjes nog heb.
Ik heb er 2 keer 2 mininuten mee gebeld en 1 smsje gestuurd dus het klopt niet.

Ik had T-Mobile gebeld ze kunnen pas iets doen zodra de 1 factuur er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 13:01
ASracing schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:48:
[...]

Ik zou toch ook eerst even op je MyTmobile kijken.
In de shop krijg je geen tot erg weinig korting.
MyTmobile kan pas berekenen vanaf het moment dat ik daadwerkelijk kan verlengen wat dus op 6 september is. Tot die tijd krijg ik de melding dat verlenging nog niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:04:
Ik heb ook problemen bij me online factuur staat dat ik 13 smsjes nog heb.
Ik heb er 2 keer 2 mininuten mee gebeld en 1 smsje gestuurd dus het klopt niet.

Ik had T-Mobile gebeld ze kunnen pas iets doen zodra de 1 factuur er is.
Het kan best zijn dat je bij T-Mobile vaste factuurdata hebt en dat jij vlak voor de factuurdatum van deze maand bent 'ingestapt'. Daardoor betaal je de eerste keer geen (bijv) 30 euro maar 6 euro op die factuurdatum voor het kortere deel dat je een abonnement had die maand. Dan zal bijvoorbeeld vanaf morgen je tegoed weer 150/150 zijn terwijl het pas 2 weken geleden is dat je je abonnement af sloot :)
Weet niet meer precies of T-mobile op deze manier werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:40:
[...]

Het kan best zijn dat je bij T-Mobile vaste factuurdata hebt en dat jij vlak voor de factuurdatum van deze maand bent 'ingestapt'. Daardoor betaal je de eerste keer geen (bijv) 30 euro maar 6 euro op die factuurdatum voor het kortere deel dat je een abonnement had die maand. Dan zal bijvoorbeeld vanaf morgen je tegoed weer 150/150 zijn terwijl het pas 2 weken geleden is dat je je abonnement af sloot :)
Weet niet meer precies of T-mobile op deze manier werkt :)
Ja dit kan wel kloppen waarschijnlijk had ik ook bij Sim Only bij Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41

Kju

Ik denk dat ze nu wel volop leverbaar moeten zijn. Tien dagen geleden heeft m'n broertje zijn Iphone met een telefonische verlenging besteld. Hij kreeg een brief dat het binnen tien dagen binnen zou zijn en net kwam TNT het langs brengen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Kreeg inderdaad ook de brief met 10 dagen. Maar ging er vanuit dat het een standaardbrief was. Echter staat er wel zodanig specifiek aangegeven, "dit toestel van 49.96" dat het me aan het twijfelen kreeg. En daarnaast zie ik in het levertijden topic dat de iPhone nu best wel goed leverbaar is in de winkel. Dus ik hoop deze week...(A)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik stond vrijdag in de winkel op het punt de iphone mee te nemen (hij was bij Tmobile in de winkel op voorraad) echter, kreeg ik hem niet mee voor de pris zoals op de website bij verlenging (50 euro bij i30 en geen activeringskosten)

In de winkel gewoon 180 en 25/30 euro activeren.

Beetje jammer dat een tmobile met zichzelf concureerd.

Nou ja, dan wacht ik nog wel even :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:56
er is al zovaak gemeld; gewoon ff bellen naar de klantenservice zodra je de iPhone binnen hebt dat je graag alvast je huidige abonnement wilt laten overzetten naar het iPhone abonnement. Zolang het nieuwe abonnement duurder of even duur is als het huidige abonnement kan dit gewoon.
Galois schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:52:
[...]

Dan zal ik dat maar gaan doen... De KS zei toch echt tegen mij dat ik moest wachten tot mijn huidig contract verlopen was. Toen ik zei dat ik op internet gelezen heb dat er mensen zin die het wel omgezet hebben, zei hij dat het 'm erg speet, maar dat het echt leugens waren.

Ik vind het vreemd... Maar ik zal tzt dan gewoon bellen (ik ga van relax 150 + PIT, naar i-150).

Ik vind het erg raar... Ook die verschillende kortingen die verschillende mensen krijgen. Ik zal daar ook eens over gaan bellen tzt.
Een week of 2 geleden heb ik ook met de KS gebeld en toen werd mij de lost & stolen regeling aangeboden, omdat mijn huidige telefoon onherstelbaar kapot is. Tevens werd me verteld dat ik mijn abonnement direct kon overzetten naar een i-150 abonnement zo gauw ik de iPhone binnen had. Ik kon alleen helaas geen extra korting krijgen op de iPhone, want dat gold helaas niet als ik de iPhone zou nemen.

Ik heb vanmorgen nogmaals de KS gebeld en werd doorverbonden met de afdeling "commercieel."
Daar werd mij in eerste instantie verteld dat ik gebruik kon maken van de lost en stolen regeling, maar dat het iPhone abonnement pas in zou gaan op het moment dat mijn huidige abonnement verloopt. (oktober 2009)

Ik kon wel een extra korting op het toestel krijgen wat betekent dat ik € 49,- moet bijbetalen voor de 16GB iPhone met een i-150 abonnement.
Toen ik zei dat ik er nog even over na wilde denken, omdat ik graag meteen omgezet wilde worden naar het i-150 abonnement, zoals me 2 weken geleden werd verteld door de KS, ging de medewerker nog eens goed in zijn nieuwsbrieven kijken en kwam toen ineens met de mededeling dat ik uberhaupt nog helemaal geen gebruik kon maken van de lost & stolen regeling, omdat mijn abonnement nog geen 12 maanden loopt.

Het blijkt dus dat de T-Mobile medewerkers absoluut niet op één lijn zitten. Ik loop daarom zometeen maar eens even een T-Mobile winkel binnen om te kijken wat ze daar voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
alvani schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:22:

[...]

Een week of 2 geleden heb ik ook met de KS gebeld en toen werd mij de lost & stolen regeling aangeboden, omdat mijn huidige telefoon onherstelbaar kapot is. Tevens werd me verteld dat ik mijn abonnement direct kon overzetten naar een i-150 abonnement zo gauw ik de iPhone binnen had. Ik kon alleen helaas geen extra korting krijgen op de iPhone, want dat gold helaas niet als ik de iPhone zou nemen.

Ik heb vanmorgen nogmaals de KS gebeld en werd doorverbonden met de afdeling "commercieel."
Daar werd mij in eerste instantie verteld dat ik gebruik kon maken van de lost en stolen regeling, maar dat het iPhone abonnement pas in zou gaan op het moment dat mijn huidige abonnement verloopt. (oktober 2009)

Ik kon wel een extra korting op het toestel krijgen wat betekent dat ik € 49,- moet bijbetalen voor de 16GB iPhone met een i-150 abonnement.
Toen ik zei dat ik er nog even over na wilde denken, omdat ik graag meteen omgezet wilde worden naar het i-150 abonnement, zoals me 2 weken geleden werd verteld door de KS, ging de medewerker nog eens goed in zijn nieuwsbrieven kijken en kwam toen ineens met de mededeling dat ik uberhaupt nog helemaal geen gebruik kon maken van de lost & stolen regeling, omdat mijn abonnement nog geen 12 maanden loopt.

Het blijkt dus dat de T-Mobile medewerkers absoluut niet op één lijn zitten. Ik loop daarom zometeen maar eens even een T-Mobile winkel binnen om te kijken wat ze daar voor me kunnen betekenen.
Het moet niet gekker worden!
Ik ben zojuist in de T-Mobile shop in Arnhem geweest en daar werd me doodleuk verteld dat de lost & stolen regeling helemaal niet meer mogelijk is met de iPhone! Volgens de medewerker hebben ze dat afgeschaft. En daar moest ik het mee doen. :(

Lang leve (de communicatie bij) T-Mobile! :'( |:(
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Waaruit blijkt dat T-mobile eigenlijk het recht heeft om bij het aangaan van een abbo te bepalen hoe jij je dataverkeer gebruikt ? Je mag de iphone niet koppelen aan een laptop verteld men, maar stel dat een autofabrikant zegt dat je de auto niet mag gebruiken op de snelweg, lijkt me dat ook niet legaal.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Dethroned schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:23:
Waaruit blijkt dat T-mobile eigenlijk het recht heeft om bij het aangaan van een abbo te bepalen hoe jij je dataverkeer gebruikt ? Je mag de iphone niet koppelen aan een laptop verteld men, maar stel dat een autofabrikant zegt dat je de auto niet mag gebruiken op de snelweg, lijkt me dat ook niet legaal.
Je koopt bij de dealer toch ook niet het recht om over de snelweg te rijden? Dat recht is een gegeven, daar betaal jij wegenbelasting voor, en tevens hanteert de regering, van wie de wegen zijn (althans, collectief goed) maximumsnelheden, en bij overschrijding wordt je beboet.

En zo doet T-Mobile dat ook. Ze bieden abonnementen aan om met je telefoon op internet te kunnen, via hun netwerk. En daarnaast hebben ze ook abonnementen voor de laptop. Ik vind het niet meer dat logisch.

Niettemin zou ik dolgraag internetsharing mogelijk zien. Op mn huidige HTC met PIT komt dat weleens van pas als ik ergens zonder internet zit...maar het blijft illegaal,...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
Dethroned schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:23:
De snelweg is dan ook niet van de autofabrikant ;), het netwerk wel van TMobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
alvani schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:38:
[...]

Het moet niet gekker worden!
Ik ben zojuist in de T-Mobile shop in Arnhem geweest en daar werd me doodleuk verteld dat de lost & stolen regeling helemaal niet meer mogelijk is met de iPhone! Volgens de medewerker hebben ze dat afgeschaft. En daar moest ik het mee doen. :(

Lang leve (de communicatie bij) T-Mobile! :'( |:(
Ik zal het nog mooier vertellen. Zaterdag 12 juli Iphone besteld via lost & stolen procedure.
Krijg vandaag een belletje dat ie binnen is en dat ik hem kan komen ophalen.
Eenmaal in de TMS kijkt ie naar mijn bon en vraagt of dit via de lost & stolen procedure besteld is?
Blijkt inderdaad dat het op dit moment niet meer mogelijk is via deze procedure de Iphone te bestellen en dat ze bezig zijn met het hoofdkantoor om dit alsnog gedaan te krijgen. :S
Ben ik mooi klaar mee, heb gewoon de aanbetaling gedaan en toen ik hem bestelde mocht deze procedure wel dus snap niet waarom ik niet hem niet meekreeg.
Vrijdag hoor ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb zo'n gevoel dat ze bij T-Mobile lang niet stom zijn en doorhebben dat er vrij veel misbruik is gemaakt van L&S om snel aan een iPhone te komen. Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:47:
[...]

eeeh ja.
Ik was naar het buitenland verhuis, en nu ben ik weer terug.
Zo simpel is het.
Ik denk dat ze je daarna weigeren :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

lh-Online.nl schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:35:
Ik heb zo'n gevoel dat ze bij T-Mobile lang niet stom zijn en doorhebben dat er vrij veel misbruik is gemaakt van L&S om snel aan een iPhone te komen. Ben benieuwd hoe dit afloopt...
Ik kom net van de T-mobile shop in r'dam. In tegenstelling tot wat veel mensen hier beweren, is het niet mogelijk om je 3g abbo eerder in te laten gaan bij een verlenging. Dat kan pas echt vanaf de datum dat je huidige abbo afloopt. Met andere woorden: je kan nu al wel een iphone krijgen bij een abbo, echter kan je pas gebruik maken van 3g etc. vanaf de datum dat je huidige abbo afloopt. (werd ook nog eens bevestigd door iemand van de klantenservice)

Dus al die mensen die zeggen dat je alleen maar hoeft te bellen nadat je je Iphone hebt ontvangen om je 3g abbo meteen te activeren hebben geluk gehad dat er door de slechte interne communicatie medewerkers zijn geweest die dachten dat dit wel toegestaan was. Vanaf vandaag wordt er echter dus veel beter gelet op verlengingen icm met een iphone 3g abbo.

[ Voor 24% gewijzigd door amahusu op 04-08-2008 17:12 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Klagen over de communicatie terwijl je een methode gebruikt die er niet voor bedoeld is (en dus fraude) vind ik nogal... hypocriet en achterbaks. Nofi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

amahusu schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:42:
[...]

Ik kom net van de T-mobile shop in r'dam. In tegenstelling tot wat veel mensen hier beweren, is het niet mogelijk om je 3g abbo eerder in te laten gaan bij een verlenging. Dat kan pas echt vanaf de datum dat je huidige abbo afloopt. Met andere woorden: je kan nu al wel een iphone krijgen bij een abbo, echter kan je pas gebruik maken van 3g etc. vanaf de datum dat je huidige abbo afloopt. (werd ook nog eens bevestigd door iemand van de klantenservice)

Dus al die mensen die zeggen dat je alleen maar hoeft te bellen nadat je je Iphone hebt ontvangen om je 3g abbo meteen te activeren hebben geluk gehad dat er door de slechte interne communicatie medewerkers zijn geweest die dachten dat dit wel toegestaan was. Vanaf vandaag wordt er echter dus veel beter gelet op verlengingen icm met een iphone 3g abbo.
Ik twijfel niet aan jou, maar wel aan de medewerkers van T-Mobile als het hierom gaat. Ik denk namelijk niet dat je gelijk hebt. Zelf heb ik zaterdagmiddag nog gebeld met de klantenservice gebeld en toen werd deze optie me nog geboden. Vooralsnog heb ik nog niets daadwerkelijk gewijzigd zien worden van wat T-Mobile belooft.

Lost and Stolen zou niet meer doorgaan voor de iPhone, kortingen bij verlengingen via de website zouden een fout zijn en worden opgeschort. Er zijn nog meer van dat soort dingen die vanuit de lagere regionen van T-Mobile bekend zijn gemaakt, maar er zijn volgens mij nog geen bewijzen van. Maargoed, waarschijnlijk is het dan nieuwigheid en gaat het vanaf vandaag in zoals je zegt. Ik hoop eerlijk gezegd van niet, want ik wil mijn abbo over anderhalve week overzetten.

Waarom precies zou het vanaf vandaag dan niet meer kunnen?

[ Voor 5% gewijzigd door Positron op 04-08-2008 17:42 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wb iphone abo's:

als je je contract VERLENGD met een iphone, en je ontvangt je iphone, kan je bellen en dan wordt je abo per direct omgezet.

Als je gebruik maakt van een L&S (dit mag pas als je huidige abo binnen 12 maanden afloopt) dan mag je abo NIET eerder omgezet worden. Dit gaat dan dus pas in als huidige contract verlopen is en je iphone abo ook pas echt in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Positron schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:40:
[...]

Ik twijfel niet aan jou, maar wel aan de medewerkers van T-Mobile als het hierom gaat. Ik denk namelijk niet dat je gelijk hebt. Zelf heb ik zaterdagmiddag nog gebeld met de klantenservice gebeld en toen werd deze optie me nog geboden. Vooralsnog heb ik nog niets daadwerkelijk gewijzigd zien worden van wat T-Mobile belooft.

Lost and Stolen zou niet meer doorgaan voor de iPhone, kortingen bij verlengingen via de website zouden een fout zijn en worden opgeschort. Er zijn nog meer van dat soort dingen die vanuit de lagere regionen van T-Mobile bekend zijn gemaakt, maar er zijn volgens mij nog geen bewijzen van. Maargoed, waarschijnlijk is het dan nieuwigheid en gaat het vanaf vandaag in zoals je zegt. Ik hoop eerlijk gezegd van niet, want ik wil mijn abbo over anderhalve week overzetten.

Waarom precies zou het vanaf vandaag dan niet meer kunnen?
ik begon dus ook door de bomen het bos niet meer te zien door alle tegenstrijdige beweringen van T-Mobile medewerkers (telefonische klantenservice en T-mobile shop). Zaterdag ook in de shop geweest en met de klantenservice gebeld, toen vertelde de telefoniste me dat het wel mogelijk was terwijl in de shop werd gezegd dat dit niet mogelijk was.

Vandaar dat ik vandaag nog maar eens de winkel in ben gelopen en gevraagd heb om opheldering. De persoon die mij hielp beaamde in ieder geval dat er verwarring was en dat hij deze vraag wel erg vaak voor z'n kiezen kreeg de afgelopen dagen. Toen heeft ie (ten overstaan van mij) gebeld met de klantenservice en daar bevestigde ook zijn collega aan de telefoon dat de onduidelijkheid met betrekking tot het verlengen een issue was en dat ze sinds kort (vandaag?) enkel de abbo's mogen activeren vanaf de dag dat het huidge abbo afloopt.

Het is daar dus bekend dat er gevallen zijn van abbo-activatie ruim voor het ingaan van het nieuwe abbo. Ze verzekerden met dat dit dus 100% in strijd is met het 'protocol' en dat er strenger op gelet gaat worden.

Middels de L&S procedure mag je dus nog wel een iphone bestellen, welke je dan ook meekrijgt (na evt weken wachten ;)). Echter heb je dan een veredelde ipod touch, want naast bellen en sms'en mag je nog niet het 3g netwerk op voor internet.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
Nielsvr schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:42:
Klagen over de communicatie terwijl je een methode gebruikt die er niet voor bedoeld is (en dus fraude) vind ik nogal... hypocriet en achterbaks. Nofi...
Ik vind dit nogal gedurfde uitspraken van je: fraude, hypocriet, achterbaks? Ik wil eigenlijk niet eens met je in discussie, maar de lost en stolen procedure is ook bedoeld voor mensen die de pech hebben dat hun toestel eerder kapot is gegaan dan dat de abonnementsperiode afloopt, zoals in mijn geval het toestel helaas niet meer onder garantie te maken was.

Trouwens, met de lost & stolen procedure wordt niemand benadeeld, vooral T-Mobile niet. Ook niet als je toestel niet kapot, gestolen of vermist is en je gewoon een nieuwe telefoon (in dit geval iPhone wilt.)
T-Mobile sluit als het ware alvast een nieuw 2-jarig contract met je af en ze hebben vervolgens de zekerheid dat ze weer 2 jaar langer een klant hebben.
Ze boden, tot voor kort dus, deze procedure zelfs zelf actief aan!

Als ze vervolgens bij de klantenservice en in de winkel allemaal wat anders roepen, weet je als klant ook niet meer waar je aan toe bent. En dat noem ik slechte communicatie.

Verdiep je voortaan aub eerst goed in wat de lost & stolen procedure precies inhoudt en kom dan eventueel met je uitspraken.

[ Voor 5% gewijzigd door alvani op 04-08-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

De Lost & Stolen procedure is een goudmijntje voor Tmobile! Tuurlijk houden ze dat! Ze binden weet ik veel hoeveel klanten ruim 2 jaar, soms bijna 3 extra aan zich. Dus jaren verzekerd van heel veel extra inkomsten!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
Ik belde T-mobile een kleine 2 weken terug dat ik m'n abbo wilde verlengen en een Iphone erbij wilde hebben maar dit kon niet en toen vroeg ze of mijn telefoon stuk was, ik zeg nee doet het prima.
Toen antwoorde ze oh dan kan ik je niet helpen, alleen als hij stuk ik dus ik vertel haar dat ik mijn oude telefoon wel wilde laten vallen en toen ben ik doorgeschakeld naar de afdeling verkoop en heeft zij voor mij verteld dat mijn telefoon stuk was en dus in aanmerking kwam voor de lost en stolen procedure.
En tot mijn verbazing is de postbode vandaag langs geweest met een paktje waar een Iphone 16Gb zwart inzit, maar omdat ik er niet was zal ik hem morgen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Martijn schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:40:
[...]

De snelweg is dan ook niet van de autofabrikant ;), het netwerk wel van TMobile...
Als je op je Iphone internet of op je laptop via de iphone, het blijft hetzelfde netwerk.
Er is geen sprake van misbruik. Er is geen enkel verschil.

En als ze bang zouden zijn voor datalimieten zouden ze een FUP moeten hanteren en niet dat kinderachtige gedoe zo. Ik vind het daarom onwettelijk.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

JJFS schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:20:
Ik belde T-mobile een kleine 2 weken terug dat ik m'n abbo wilde verlengen en een Iphone erbij wilde hebben maar dit kon niet en toen vroeg ze of mijn telefoon stuk was, ik zeg nee doet het prima.
Toen antwoorde ze oh dan kan ik je niet helpen, alleen als hij stuk ik dus ik vertel haar dat ik mijn oude telefoon wel wilde laten vallen en toen ben ik doorgeschakeld naar de afdeling verkoop en heeft zij voor mij verteld dat mijn telefoon stuk was en dus in aanmerking kwam voor de lost en stolen procedure.
En tot mijn verbazing is de postbode vandaag langs geweest met een paktje waar een Iphone 16Gb zwart inzit, maar omdat ik er niet was zal ik hem morgen krijgen.
Die hele L&S procedure geloof ik wel, zoals vaker aangegeven levert het TMobile alleen maar meer inkomsten op. Waar ik veel nieuwsgieriger naar ben is of jij nu (of morgen) ook al gebruik kunt maken van alle functionaliteiten met je iAbbo.

[ Voor 62% gewijzigd door amahusu op 04-08-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
amahusu schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:30:
[...]

Die hele L&S procedure geloof ik wel, zoals vaker aangegeven levert het TMobile alleen maar meer inkomsten op. Waar ik veel nieuwsgieriger naar ben is of jij nu (of morgen) ook al gebruik kunt maken van alle functionaliteiten met je iAbbo.
Nee die moet ik nog activeren als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
JJFS schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:45:
[...]

Nee die moet ik nog activeren als ik hem heb.
Ik ben ook heel benieuwd of je dat nog gaat lukken. Houd ons op de hoogte aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Dethroned schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:30:
[...]

Als je op je Iphone internet of op je laptop via de iphone, het blijft hetzelfde netwerk.
Er is geen sprake van misbruik. Er is geen enkel verschil.

En als ze bang zouden zijn voor datalimieten zouden ze een FUP moeten hanteren en niet dat kinderachtige gedoe zo. Ik vind het daarom onwettelijk.
Tuurlijk is er sprake van misbruik...Er worden aparte abonnementen aangeboden voor de laptop, en de algemene voorwaarden van T-Mobile vermelden uitdrukkelijk dat het niet mag. Als jij het daar niet mee eens bent, dan is dat jammer.

Zeg ik wel in deze situatie, dat het erg vervelend is dat T-Mobile de enige is die de iPhone aanbiedt :+

Maar, geen van de providers staat het toe, en die hebben er ook aparte abonnementen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

JJFS schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:20:
Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij, ook 2 weken terug en ook bij mij is vandaag de postbode langsgeweest.
Ik was ook niet thuis, maar morgen is er wel iemand thuis om het pakje in ontvangst te nemen. Ik ga morgen vanaf kantoor even bellen naar de KS om het abo om te laten zetten zodat ik zodra ik thuis ben aan de slag kan met mijn iPhone. Zodra ik van de telefoon kom met T-Mobile zal ik t even hier posten.

Voor de mensen die in de t-mobile shop worden weggestuurd wat betreft de Lost & Stolen procedure; bel even de klantenservice en probeer het daar. Ervaring leert mij dat je bij hun meer voor mekaar krijgt.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsvr schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:42:
wat een gel*l. Is geen fraude, is gewoon gebruik maken van de regeling zoals die er is. Is geen fraude, zolang je geen valse aangifte van diefstal doet...zo moeilijkis het niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
[...]

Ik kom net van de T-mobile shop in r'dam. In tegenstelling tot wat veel mensen hier beweren, is het niet mogelijk om je 3g abbo eerder in te laten gaan bij een verlenging...
[etc, lang verhaal]

Ik heb verlengd en in mijn brief staat zelfs duidelijk dat mijn nieuwe abonnement ingaat op het moment dat ik de telefoon daadwerkelijk ontvang, zelfs als die datum niet overeenkomt met de datum die in de brief vermeld staat. De datum die in de brief staat vermeld is wel de datum waarop mijn huidige abbo afloopt.

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:51:
[...]

wat een gel*l. Is geen fraude, is gewoon gebruik maken van de regeling zoals die er is. Is geen fraude, zolang je geen valse aangifte van diefstal doet...zo moeilijkis het niet hoor.
Wel fraude als deze niet lost en ook niet stolen is en daar is deze regeleing voor. Zoals heel veel mensen er gebruik van maken.

en je houd jezelf (en anderen) voor de gek als je denkt dat je geen officiele fraude pleegt ''omdat je geen aangifte doet'' wat een crap.

En juist dankzij dit soort grappen worden bijv. verzekerings premies zo hoog (als we het even vergelijken met een telefoon verzekering waar men eigen handig val of waterschade veroorzaakt en een nieuwe telefoon opstrijkt, waarom denk je dat die 30 euro eigen risico in is gevoerd ooit)

Ik heb ook van de winkel gehoord dat dit niet meer mogelijk is.

[ Voor 30% gewijzigd door musiqman op 05-08-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

Scrummie

Think different

En zojuist weer T-Mobile eens gebeld of ik nog geactiveerd ga worden. Nou, na opnieuw alles wat je bij een normaal abo ook doorgeeft opnieuw doorgeven en binnen 48 uur moet het geregeld zijn. Ik ben benieuwd!

Als het niet lukt dan ga ik kijken of er een mogelijkheid is om gewoon het hele zooitje te cancellen, de iPhone goedkoop te houden, en ergens anders een abo te fixen want dit is gewoon dramatisch. Kan nu al bijna 2 weken niet bellen/smsén en dat is toch wel 1 van de hoofdredenen waarvoor je een telefoon hebt..

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

thirdeye

tool

[...]

Ik kom net van de T-mobile shop in r'dam. In tegenstelling tot wat veel mensen hier beweren, is het niet mogelijk om je 3g abbo eerder in te laten gaan bij een verlenging. [...]

Dus al die mensen die zeggen dat je alleen maar hoeft te bellen nadat je je Iphone hebt ontvangen om je 3g abbo meteen te activeren hebben geluk gehad dat er door de slechte interne communicatie medewerkers zijn geweest die dachten dat dit wel toegestaan was. [...]
Gisteren mijn iPhone bezorgd gekregen, en snel de klantenservice gebeld. Mijn abonnement gaat eigenlijk pas op 1 november in, en ik wil toch wel heel graag alle opties hebben en niet extra betalen voor internetgebruik. Ik heb bovendien een goedkoper abonnement dan mijn gewilde abo (navraag in de T-mobile store in Zwolle leerde mij dat je wel degelijk kunt upgraden naar een iPhone-abo, downgraden is niet mogelijk).

Maar goed, ik krijg een dame aan de lijn die zegt dat zij het niet zelf kan wijzigen in het systeem. Het kan alleen met de hand en dat doet iemand anders. Ze schreef een briefje voor me en vertelde me dat ze probeerden om vanavond (gisteravond dus) alles om te zetten, maar dat het door drukte een dagje kon duren.

Tot op heden is er nog niets veranderd trouwens. Ben benieuwd...

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de Iphones weer goed leverbaar trouwens? Zit op dit moment zonder telefoon omdat ik graag een Iphone zou willen hebben voor dat het nieuwe schooljaar begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@musiqman:
Dit is dus niet waar Lost en Stolen is slechts een naam...de regeling is in het leven geroepen om mensen te helpen aan een nieuwe telefoon die op WELKE wijze dan ook niet meer beschikken over een telefoon, maar wel moeten beta;len voor een contract. Dat kan zijn omdat hij verloren is, gestolen is, defect is buiten de garantie periode etc. Het simpele feit dat jij zegt dat je toestel kapot of kwijt is is voor TM voldoende om in aanmerking te komen voor de regeling. Hiermee bieden ze dus eenieder de mogelijkheid om de regeling te gebruiken. Is echt wel een bewuste keuze van TM.

Fraude is een strafbaar feit, gebruik maken van de L&S regeling (terwijl je nog een werkende foon hebt)is GEEN strafbaar feit. Zie je jezelf(TM) al aangifte doen bij de politie;..ja hij heeft gezegd dat zijn telefoon kapot was en nu blijkt hij gejokt te hebben, ik wil aangifte doen... ga toch boeven vangen.

De vergelijking met een verzekering is totaal overtrokken. Door iets te claimen bij de verzekering committeer je je niet om nogmaals 2 jaar vast te zitten aan de verzekering.
De L&S is niet meer dan een vroegtijdige verlenging van je contract. Jij blij, TM heel erg blij.
Ik heb gisteren via de KS gehoord dat er wel gewoon gebruik van kan worden gemaakt (zelf hoef ik er gelukkig geen gebruik van te maken, maar zijn dus zat mensen die dat wel willen. Vind het zelf erg onverstandig maar dat moet iedereen zelf weten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 11:11
Hoi allen,

Ik heb ook L&S gebruikt en zit nu al 2,5 week te wachten op de Iphone.
Ook de afspraak met KS gemaakt dat mijn abbo wordt overgezet als ik hem binnenkrijg.

Nu zie ik allemaal mensen die maar 2 weken gewacht hebben.
Kan ik hem ook binnenkort verwachten of zijn er ook mensen die nog langer aan het
wachten zijn? Dit aangezien TM 6 weken aangeven..

Ben echt benieuwd!

Later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
Wat ik zowiezo afvraag is waarom winkels zeggen L&S mag niet en KS zegt, het mag wel .... Dan gaat er toch iets niet goed in de interne informatie voorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Daar erger ik me dus ook mateloos aan, niemand binnen T-Mobile zit op 1 lijn. Maar wat ik dus begrepen heb is dat het vanaf deze week allemaal strakgetrokken gaat worden. L&S blijft gewoon beschikbaar als je een iphone wil maar nog een abbo hebt lopen, echter gaat het activeren van je abbo een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Dat is vaak zo bij TM. Al vaker gehoort.
Het lijkt alsof de KS meer dingen voor elkaar krijgt dan
de shops. Dus als je iets wilt.. gewoon bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
amahusu schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:06:
Daar erger ik me dus ook mateloos aan, niemand binnen T-Mobile zit op 1 lijn. Maar wat ik dus begrepen heb is dat het vanaf deze week allemaal strakgetrokken gaat worden. L&S blijft gewoon beschikbaar als je een iphone wil maar nog een abbo hebt lopen, echter gaat het activeren van je abbo een probleem worden.
Eerde activatie akkoorden gaan wel door ;)
net nog even gebeld of alles netjes volgens afspraak gaat en dat gaat gewoon door.
Deze mevrouw wist nog niks over het recht trekken maar wel over de slechte communicatie tussen de 2 fronten.

Thumbs up TM :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

-Morris- schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:08:
[...]

Eerde activatie akkoorden gaan wel door ;)
net nog even gebeld of alles netjes volgens afspraak gaat en dat gaat gewoon door.
Deze mevrouw wist nog niks over het recht trekken maar wel over de slechte communicatie tussen de 2 fronten.

Thumbs up TM :(
Het is nog maar de vraag of eerdere activatie akkoorden door gaan. Ik heb inmiddels genoeg reacties gelezen van mensen die hun phone voor 1 augustus hadden besteld, waartegen toen is gezegd dat activatie geen probleem is, maar die nu (als ze hun iphone binnen hebben) te horen krijgen dat het toch weer niet kan. Nogmaals, door gebrekkige communicatie binnen Tmobile zijn er mensen eerder geactiveerd dan de bedoeling is, maar daar gaan ze vanaf nu dus veel strenger op controleren.

Ik begin langzamerhand (naja, eigenlijk in vrij rap tempo) m'n vertrouwen in T-mobile te verliezen. Ik ben al meer dan 6 jaar klant en heb nog nooit een korting op een toestel oid gekregen. Als ik hier dan lees dat mensen hun abbo verlengen naar een i150 en dan de 16gb voor 1,- erbij krijgen (terwijl ze 'maar' 2 jaar abbo zijn), dan zakt daar m'n broek echt van af. Het beste wat ze mij konden bieden was een i300 abbo + een 8gb gratis. Ja koekoek 8)7 Daar komt nog eens bij dat ik, mocht ik nu al een iphone willen bestellen, pas op 4 januari gebruik kan maken van alle functionaliteiten van het abbo, terwijl ik al vanaf 4 sept. officieel in aanmerking kom voor een verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
@ amahusu

Hopen dat mijn activatie wel doorgaat anders moet ik nog 8 maanden wachten.
Echt het is zo raar dat iedereen wat anders te horen krijgt. Klopt geen zak van.
En ik heb zoiets. Afspraak is afspraak. Mijn i500 is duurder dan mijn huidige abbo.
Dus zou echt dom zijn van TM als ze mij niet doorsluizen naar een iphone abbo..

We shall see. Eerst nog de Hypephone binnen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

beste tweakers, ik ben van plan om me een iphone 3G aan te schaffen bij mobistar (België), maar ik heb geen zin om er een abonnement bij te nemen.

Is een abonnement met toegang tot internet echt nodig voor de iphone 3G ??
Is de tomtom software voor de gps al beschikbaar ?
Is 200 MB traffic per maand wel genoeg als je de GPS zou gebruiken ?

en dan de hamvraag: zou dat ook gewoon mogelijk zijn met een herlaadkaart ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pm1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:04:
beste tweakers, ik ben van plan om me een iphone 3G aan te schaffen bij mobistar (België), maar ik heb geen zin om er een abonnement bij te nemen.

Is een abonnement met toegang tot internet echt nodig voor de iphone 3G ??
Is de tomtom software voor de gps al beschikbaar ?
Is 200 MB traffic per maand wel genoeg als je de GPS zou gebruiken ?

en dan de hamvraag: zou dat ook gewoon mogelijk zijn met een herlaadkaart ?
nee niet nodig maar koop dan een nokia 6500 classic oid. De Iphone is bij uitstek een internet phone.

Nee

Denk het niet, afhankelijk van hoe intensief je de gps gebruikt en je overige gebruik.

Alles kan, met een herlaadkaart (prachtig woord trouwens) met een abbonnement. vraag is wat is voor de manier dat jij de iphone gaat gebruiken het voordeligst...kun jij zelf het beste uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Zojuist gebeld met de klantenservice voor omzetting van mijn huidige abo naar het iPhone abo bij de Lost&Stolen procedure. Er werd mij dus verteld dat ze dit niet kunnen omzetten omdat mijn abonnement nog te lang loopt. Ook toen ik vermeldde dat mij bij bestellen is verteld dat dit wel kon blijven ze vasthouden aan hun standpunt.

Wordt hier wel een beetje moe van, want ik had waarschijnlijk niet voor die verlenging gekozen als ik niet zou kunnen overstappen tussentijds.
Heb dus maar gezegd dat ik een klachtbrief ga sturen hierover.

[ Voor 15% gewijzigd door DoD Cerberus op 05-08-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
DoD Cerberus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:20:
Zojuist gebeld met de klantenservice voor omzetting van mijn huidige abo naar het iPhone abo bij de Lost&Stolen procedure. Er werd mij dus verteld dat ze dit niet kunnen omzetten omdat mijn abonnement nog te lang loopt. Ook toen ik vermeldde dat mij bij bestellen is verteld dat dit wel kon blijven ze vasthouden aan hun standpunt.

Wordt hier wel een beetje moe van, want ik had waarschijnlijk niet voor die verlenging gekozen als ik niet zou kunnen overstappen tussentijds.
Dat is dus mooi kut! Is je Iphone abbo duurder dan je huidige?
Had je wel afgesproken dat ze het zouden omzetten als je de Iphone binnen zou krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door -Morris- op 05-08-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

DoD Cerberus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:20:

Het is eigenlijk van de zotte dat ze het abbo pas in willen laten gaan vanaf het einde van je huidige abbo als je bedenkt dat ze dat tot vorige maand (lees 31 juli) dus wel gewoon hebben toegestaan. Maar omdat T-Mobile de interne communicatie niet op orde heeft is er besloten om dan maar iedereen in de kou te laten staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Ja daar ben ik dus ook bang voor.
Kan ik de iphone net zo goed 8 maanden in de kast leggen en hebben zij minder winst op mijn abbo.
Dom van hun kant, kak voor die van mij.. Maby..

Eerst maar eens zelf bellen.. Want begin een beetje te wantrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

als ik jou was zou ik tot ontbinding van het contract overgaan, dat mag toch als zij niet voldoen aan de leveringsvoorwaarden. Je bent met hen een overeenkomst aangegaan op basis van wat zij je hebben verteld: dus dat je abbo meteen actief zou worden. Als ze dat nu ineens weigeren te doen, zijn zij in gebreke.

Ik ben iig blij dat ik niet ben ingegaan op hun aanbod. Ik vind dit echt geen manier om met je klanten om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Hier gezellig het punt dat ik door een mislukte / blijven hangende nummerportering al sinds vrijdag 8.30 niet meer gebeld kan worden op mijn 06 nummer. Natuurlijk wel op dat tijdelijke nummer van T-mobile (die niemand weet).

Vrijdag gebeld met KS: "ik stuur het naar de TD en dan wordt het morgen opgelost"
Zaterdag gebeld met KS: "is dat verteld? De afdeling is gesloten in het weekend"
Maandag gebeld met KS: "ik zie dat er melding is geda nummerportering an, ze zijn er mee bezig" (enkele minuten later) "Binnenkort is het probleem opgelost" en haar antwoord wat ze bedoelde met binnenkort "deze week".

Lekker geregeld, krijg ik ook korting op mijn abbo nu ik de eerste week al nauwelijks gebruik kan maken van mijn aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
amahusu schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:58:
als ik jou was zou ik tot ontbinding van het contract overgaan, dat mag toch als zij niet voldoen aan de leveringsvoorwaarden. Je bent met hen een overeenkomst aangegaan op basis van wat zij je hebben verteld: dus dat je abbo meteen actief zou worden. Als ze dat nu ineens weigeren te doen, zijn zij in gebreke.

Ik ben iig blij dat ik niet ben ingegaan op hun aanbod. Ik vind dit echt geen manier om met je klanten om te gaan.
Ik weet nog niks hoor.. Kan pas bellen als ik hem binnen heb. Maar ja als ik ontbind heb ik niks...
Heb jij 2 abbo nu dan?

Ja was eerst heel blij over TM maar nu ik alle verhalen hoor beginnen mijn knieen te knikken..
Maar niet klagen voor er iets is gebeurt. Dus ik zal het laten weten of ik ook de dupe wordt hiervan..
Fingers crossed! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat ik op de site via My T-Mobile wel tussentijds kan overstappen op alle andere abonnementen die duurder/even duur zijn als mijn huidige abonnement, maar niet op het iPhone abonnement.

Ik ga dus vanavond nog eens bellen en ze dat ook even melden en tevens wat langer doorvragen bij de klantenservice hierover, ze hebben het mij gewoon beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
DoD Cerberus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:06:
Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat ik op de site via My T-Mobile wel tussentijds kan overstappen op alle andere abonnementen die duurder/even duur zijn als mijn huidige abonnement, maar niet op het iPhone abonnement.

Ik ga dus vanavond nog eens bellen en ze dat ook even melden en tevens wat langer doorvragen bij de klantenservice hierover, ze hebben het mij gewoon beloofd.
Heb je wel je iphone al binnen? Keep us up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
@ .NCK

Ben je ook lekker klaar mee! Ga zeker voor die korting!
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

-Morris- schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

Heb je wel je iphone al binnen? Keep us up-to-date
Ze zijn gister langsgeweest maar toen was er niemand thuis. Volgens het briefje zouden ze vandaag tussen 12:00 en 18:00 opnieuw langskomen.

Vandaar dat ik die omzetting vast aan het doen was.
Edit: ik heb 2 weken geleden op maandag besteld, dus m'n levertijd was exact 2 weken (16GB wit)

[ Voor 11% gewijzigd door DoD Cerberus op 05-08-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

-Morris- schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:04:
[...]

Ik weet nog niks hoor.. Kan pas bellen als ik hem binnen heb. Maar ja als ik ontbind heb ik niks...
Heb jij 2 abbo nu dan?

Ja was eerst heel blij over TM maar nu ik alle verhalen hoor beginnen mijn knieen te knikken..
Maar niet klagen voor er iets is gebeurt. Dus ik zal het laten weten of ik ook de dupe wordt hiervan..
Fingers crossed! 8)7
khad het ook tegen DoD Cerberus :)

Mijn T-Mobile abbo mag ik vanaf 4 sept. verlengen, maar dat ga ik dus mooi niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
lol :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
DoD Cerberus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:11:
[...]

Ze zijn gister langsgeweest maar toen was er niemand thuis. Volgens het briefje zouden ze vandaag tussen 12:00 en 18:00 opnieuw langskomen.

Vandaar dat ik die omzetting vast aan het doen was.
Edit: ik heb 2 weken geleden op maandag besteld, dus m'n levertijd was exact 2 weken (16GB wit)
Das lekker snel.. Hoop dat die van mij ook binnen enkele dagen komt..
Ook White. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:58:

ik voorzie een bewijslast probleem...de "toezegging"heb je niet zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:36:
[...]

ik voorzie een bewijslast probleem...de "toezegging"heb je niet zwart op wit.
van wat ik heb begrepen staat het wel zo in de bevestigingsbrief die je krijgt van T-Mobile
boredgeestje schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:10:
[...]
[etc, lang verhaal]

Ik heb verlengd en in mijn brief staat zelfs duidelijk dat mijn nieuwe abonnement ingaat op het moment dat ik de telefoon daadwerkelijk ontvang, zelfs als die datum niet overeenkomt met de datum die in de brief vermeld staat. De datum die in de brief staat vermeld is wel de datum waarop mijn huidige abbo afloopt.
En dan nog, als iemand het je aan de telefoon toezegt (wat meerdere mensen is gebeurd getuige de gevallen die al wel eerder zijn geactiveerd), dan sluit je op basis van zijn/haar uitspraken een verlenging af. Het is dan wel erg lomp om ineens te zeggen "ja sorry, dat hebben we toen wel gezegd, maar dat geldt nu niet meer" (zonder enige vorm van vooraankondiging dat het niet meer kan).

[ Voor 8% gewijzigd door amahusu op 05-08-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye

thirdeye

tool

thirdeye schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:54:
[...]

Gisteren mijn iPhone bezorgd gekregen, en snel de klantenservice gebeld. Mijn abonnement gaat eigenlijk pas op 1 november in, en ik wil toch wel heel graag alle opties hebben en niet extra betalen voor internetgebruik. Ik heb bovendien een goedkoper abonnement dan mijn gewilde abo (navraag in de T-mobile store in Zwolle leerde mij dat je wel degelijk kunt upgraden naar een iPhone-abo, downgraden is niet mogelijk).

Maar goed, ik krijg een dame aan de lijn die zegt dat zij het niet zelf kan wijzigen in het systeem. Het kan alleen met de hand en dat doet iemand anders. Ze schreef een briefje voor me en vertelde me dat ze probeerden om vanavond (gisteravond dus) alles om te zetten, maar dat het door drukte een dagje kon duren.

Tot op heden is er nog niets veranderd trouwens. Ben benieuwd...
Net even gebeld met T-Mobile om te vragen of het al omgezet (krijg een storing-melding op de My T-Mo site). De dame aan de lijn zei dat ze zag dat er een aanvraag was, en dat het vandaag nog omgezet zou worden (naar verwachting).

Dat zou dus betekenen dat iedereen die zijn abonnement mag verlengen (minder dan 4 maanden te gaan op je huidige T-Mo abo) en momenteel minder betaalt dan wat hij gaat betalen, voortijdig kan switchen.

Ik neem sowieso aan dat iedereen die een goedkoper abo heeft, kan upgraden naar een iPhone abonnement. Maar dat weet ik niet zeker, heb ik niet naar gevraagd.

Bovenstaande spreekt een en ander tegen wat eerder hier is gepost. Zolang de upgrade naar mijn iPhone-abo niet is gedaan, geloof ik het nog niet helemaal, maar ik heb goede hoop!

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Heb je abbo legitiem verlengt (dus vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract) of via een Lost & Stolen procedure?

In beide gevallen werd mij verzekerd dat het iAbbo pas ingaat op de laatste dag van je huidige abbo, zelfs al betaal je meer dan voorheen. Mochten ze het bij jou wel gewoon activeren, dan wil ik echt niks meer met T-mobile te maken hebben :(

[ Voor 49% gewijzigd door amahusu op 05-08-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Dat vraag ik me ook af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik sta 3e op de lijst bij een Bel Company maar 2 weken geleden was dit ook het geval, ze hebben dus geen witte 16GB binnen gekregen... Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een andere winkel maar vraag mij af of er daar meer kans is. Weet iemand toevallig een shop waar de bestellijsten nu al veel korter zijn? De iPhone is nu een aantal weken uit dus het lijkt mij dat de wachttijden bij een aantal winkel al goed gekrompen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:34:
Ik sta 3e op de lijst bij een Bel Company maar 2 weken geleden was dit ook het geval, ze hebben dus geen witte 16GB binnen gekregen... Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een andere winkel maar vraag mij af of er daar meer kans is. Weet iemand toevallig een shop waar de bestellijsten nu al veel korter zijn? De iPhone is nu een aantal weken uit dus het lijkt mij dat de wachttijden bij een aantal winkel al goed gekrompen is.
Welke BC was dit dan...in Haarlem ben ik in 2 weken van ergens op pagina 2 van de wachtlijst naar een mooie witte 16 GB (die niet werkt) gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye

thirdeye

tool

amahusu schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:45:
Heb je abbo legitiem verlengt (dus vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract) of via een Lost & Stolen procedure?

In beide gevallen werd mij verzekerd dat het iAbbo pas ingaat op de laatste dag van je huidige abbo, zelfs al betaal je meer dan voorheen. Mochten ze het bij jou wel gewoon activeren, dan wil ik echt niks meer met T-mobile te maken hebben :(
Ik heb legitiem verlengd en dus is een van ons twee verkeerd voorgelicht. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om eenduidige regels op te stellen voor deze zaken?

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:39:
[...]

Welke BC was dit dan...in Haarlem ben ik in 2 weken van ergens op pagina 2 van de wachtlijst naar een mooie witte 16 GB (die niet werkt) gegaan.
Mmm ok, dat schiet meer op dan. Mijn bestelling staat bij BC in Nieuw-Vennep. Maar je weet natuurlijk ook niet hoeveel bestellingen daar nu weer staan, misschien is de lijst enorm groot. Maar ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
FerdiV schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:45:
[...]

Mmm ok, dat schiet meer op dan. Mijn bestelling staat bij BC in Nieuw-Vennep. Maar je weet natuurlijk ook niet hoeveel bestellingen daar nu weer staan, misschien is de lijst enorm groot. Maar ik zal eens kijken.
Ik heb me op de wachtlijst in Lisse gezet op 11 juli (+/- 15:00) en had mijn 16GB (zwart) al de dinsdag erna (15 juli). Zou het daar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Zojuist thuisgekomen en met de iPhone aan de slag gegaan voor activatie, hierbij kreeg ik de volgende melding:
"the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported"

Dus heb ik even gebeld naar de klantenservice die mij vertelden dat ik dan gewoon even langs een shop moest gaan en dan een nieuwe sim zou krijgen, dus dat ga ik morgenochtend meteen ff doen.

Hierna vroeg ik haar nog even naar het omzetten van mijn huidige abonnement naar het iPhone abonnement en dit bleek geen probleem, hij wordt vanavond nog omgezet...

Korte samenvatting:
21 Juli, Lost & Stolen procedure gestart met telefonische bevestiging dat abonnement zou kunnen worden omgezet na telefoontje naar klantenservice
5 Augustus 's middags; iPhone afgeleverd, klantenservice weigert abo om te zetten naar iPhone abo ivm nog te lang lopen van huidige abonnement
5 Augustus 's avonds; Nogmaals klantenservice gebeld, omzetting wordt zonder problemen gedaan

Communicatie bij T-Mobile is dus idd bar slecht, en de mensen die ook problemen hebben met omzetten moeten het gewoon nog een paar keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

maar hij is nu dus inmiddels al omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

nog niet, dit zou vannacht gebeuren volgens de dame van de klantenservice. Zal t morgenochtend even nakijken en dan hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye

thirdeye

tool

Mijn abonnement is omgezet! Ik had een goedkoper T-Mobile abonnement, dat ik legitiem heb verlengd (4 maanden te gaan). iPhone ontvangen en nu heb ik die resterende tijd (1 november gaat het pas echt in) ook een iPhone abonnement!

Het kan dus!

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
RAF1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:02:
[...]

Ik heb me op de wachtlijst in Lisse gezet op 11 juli (+/- 15:00) en had mijn 16GB (zwart) al de dinsdag erna (15 juli). Zou het daar eens proberen.
Mmm, ok dank je wel. Dan zal ik daar eens naartoe bellen. Al hoewel het best zou kunnen zijn dat ik deze al gebeld had en dat de bestellijst te lang was of dat ze geen bestellingen meer aannamen. Maar ik zal het morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

was zojuist bij de t-mobile shop om een nieuwe simkaart te halen (oude BEN kaart werkte niet met iPhone) en toen vroeg ik even na of hij kon nakijken of de omzetting al was gebeurd. Bij t nazoeken kon hij dit niet vinden en dus belde hij naar de klantenservice. Daar kreeg hij te horen dat ze de omzetting niet mochten doen aangezien de verlenging via Lost&Stolen is gedaan.
Hij heeft me daarna wel de naam gegeven van de persoon die de verlenging voor mij heeft gedaan via de telefoon en die mij dus ook heeft beloofd dat ik tussentijds kon overstappen.
Vanavond dus nog maar een poging wagen bij de klantenservice om dat abonnement om te zetten. Wordt er wel een beetje moe van op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ik heb het al opgegeven. 1x van het kastje naar de muur worden gestuurd kan ik nog mee leven, maar T-Mobile maakt het echt te bont. Het lijkt wel of iedereen daar maar wat zegt en als ze het niet weten is het standaard antwoord: 'bel maar met de klantenservice'. Uiteraard komt de klantenservice met een compleet andere lezing en de eindstand is dat je nog steeds niet weet waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuh, van de My T-Mobile pagina:

Tariefplan
i-150, 1 jaar
Startdatum contract:
10 juni 2007

gaat waarschijnlijk nog veranderen of kan ik mijn abbo alweer verlengen met weer een mooie Iphone??
contract is afgelopen zaterdag verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik weet eigenlijk niet goed of dit hier wel hoort, maar goed, here it goes. Ik heb hier al over gebeld met de klantenservice van T-Mobile maar volgens mij praatten we zo langs elkaar heen dat ik er alsnog geen bal van begreep en me gewoon heel dom voelde (terwijl ik dat toch volgens mij niet ben :P ).

Oke even kort de situatie:

We praten 16-7-2008, ik heb op dat moment nog een jaarcontract met Debitel (vodafone) die ingegaan was vanaf 3-11-2007. Dus ik denk, mooi gelijk even opzeggen met de 3 maanden opzegtermijn in mijn hoofd. Online opgezegd in MijnDebitel, het contract zal nu opgezegd zijn op 4-12-2008 volgens Debitel (snap overigens niet dat dat niet gewoon 3-11-2008 is, maar dat terzijde? Kan iemand me dat misschien toch verklaren?).

Vervolgens naar T-Mobile site gegaan om daar een abonnement met iPhone af te sluiten (i150). En optie nummerbehoud gekozen uiteraard, wel zo handig.

Nu begreep ik uit de uitleg bij het invullen van alle benodigde gegevens dat ik ervoor had gekozen om bij de levering van de iPhone het contract in te laten gaan en dat ik, totdat het nummerbehoud is overgegaan, een tijdelijk T-Mobile nummer zou krijgen. Ik zou op die manier dus wel dubbele abonnementskosten kwijt zijn omdat ik dan twee contracten tegelijk zou hebben, maar voor die paar maandjes is dat nog wel te overzien.

Anyway, gister was dus mijn iPhone binnengekomen, SIM kaartje erin geprikt. Via iTunes geactiveerd, ging allemaal prima. 3G werkte verder heerlijk, niets aan het handje zou je zeggen. Vandaag wilde ik even gaan kijken hoe dat Visual Voicemail nu eigenlijk werkte. Ik kwam er alleen achter dat ik slechts voicemail via 1233 kon opbellen en dat er nergens iets was te bekennen wat op visual voicemail leek. Vervolgens ging ik maar even in de boekjes en papieren neuzen om te kijken of ik wat kon vinden.

Op mijn contract zag ik daar bij " Ingangsdatum abonnement" een vinkje staan bij " Op datum nummerbehoud" . Kennelijk gaat het abonnement dan pas in (rond die 4-12 dus). Maar nu komt voor mij dan het onduidelijke gedeelte: ik heb gisteren toch gewoon kunnen bellen, internetten via 3G enzovoorts.

Nu maakte ik me dus een beetje zorgen omdat ik dit dus niet echt wist, en ik was dus bang voor extra losse kosten omdat ik dus lekker op 3G data zat te verstoken. Dus ik probeer op t-mobile zo'n account voor myt-mobile aan te maken, maar dat ging niet omdat mijn nummer nog niet geactiveerd zou zijn oid. (ik hoopte dus of ik online al ergens kon ontdekken of er al iets van kosten of iets wat leek op een factuur te vinden zou zijn).

Dus nu zat ik al met een aantal vragen,

1) hoe zit het dus met dat abo dat pas over een paar maanden zou ingaan,
2) hoe kan het dan dat ik toch gewoon kon bellen als ik nu zonder abo zou zitten volgens hen :?
3) ben ik nu gefucked voor in elk geval gisteren en vandaag voor het surfen via 3G terwijl het abo waar dat normaal gesproken gratis bij inzit, nog niet is ingegaan?
4) waarom kon ik nou geen myt-mobile account aanmaken?
(en 5) nog de bonusvraag die inmiddels ondergeschikt was geworden (:+), hoe krijg ik visual voicemail aan de praat).

Nou goed, hier is dus het onduidelijke: wat ik begreep van de mevrouw van de klantenservice is dat

1) inderdaad mijn abonnement pas zou ingaan op datum nummerbehoud
2) vaag verhaal over dat ik een pre-activated sim kaart had oid, dat je daar standaard 1 uur mee kan bellen, daarna houdt het wel op
3) had ze het over dat T-Mobile geen kosten achteraf hiervoor in rekening kon brengen
4) omdat mijn SIM kaart nog niet geactiveerd was, dit gebeurde meestal binnen 24 uur of anders enkele dagen (toch gek aangezien ik verder alles gewoon kon doen :? hoe zit dit dan?)
5) en 5 de bonusvraag omdat mn abo dus nog niet ingegaan was ;) .

Oke tot zover... maar nu is toch de vraag die ik overhoud, en waar ik maar geen antwoord op kon krijgen bij de klantenservice:

A) stel dat ik het zo laat en mijn abo pas op datum nummerbehoud (dus over paar maanden) laat ingaan, kan ik dan niet meer bellen na dat ene uur? Belangrijker (aangezien ik mn andere abo van debitel toch nog heb om te bellen), kan ik dan wel gewoon nog steeds (kosteloos?!) met 3G surfen of is dat feest dan ook voorbij? Ik wil gewoon niet *ineens* een dik factuur voor internetkosten via 3G op m'n bordje krijgen uit onwetendheid/onduidelijkheid. (vooral om die laatste reden wil ik gewoon zekerheid en ga ik, zodra m'n sim kaart geactiveerd is, een aanvraag indienen om mn contract/abo gewoon eerder (=zo snel mogelijk) te laten ingaan)

Ik snap dat dit verhaal wel erg lang is geworden, maar hopelijk is het duidelijk genoeg... voor iedereen die het toch heeft door weten te worstelen, alvast bedankt, en degenen die me ook nog eens in jip en janneke bewoordingen kan vertellen hoe het nu precies wel zit, zou ik nog dankbaarder zijn _O_

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Das wel een redelijke naai streek van onze roze vriend btw :X

Maar ok. Allereerst gelijk stoppen met bellen want je belt nu voor 0.25c p/m en internetten is ook redelijk prijzig. Je moet even KS bellen dat als je een factuur krijgt het hun schuld is aangezien ze een verkeerd knopje hebben aangevinkt. Je contract begint dus pas te lopen als je nummer is overgezet van debitel en dat duurt nog even. Tot die tijd moet je die T-Mobile simkaart niet gebruiken want ze zullen je elke minuut in rekening gaan brengen :X

Je kunt het best even klantenservice bellen en zeggen dat je abo nu in moet gaan. Je nummerporteren naar T-Mobile kan altijd bij hun, dus over drie maand of over een jaar dat maakt verder niet uit. Belangerijk is nu even dat je hem asap laat ingaan en tot die tijd de simkaart niet gebruikt.

Wel een beetje slecht van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ai :X dan moet ik maar eens gaan bellen morgen, want je snapt wel dat ik flink heb lopen spelen gister en vandaag (stats: sent 2 MB, received 70,5 MB :X) Bellen heb ik amper gedaan.

Toch gek dat ze dan zei dat er niets van in rekening wordt gebracht... lekker wazig...

(ik wilde overigens gelijk toen ik haar aan de lijn had al het contract willen activeren, maar dat kon dus nu niet volgens haar, omdat mijn hele sim niet geactiveerd was? 8)7 maar dat snap ik dan dus niet, waarom kon ik er alles op doen? 8)7 )

[ Voor 31% gewijzigd door LuNaTiC op 06-08-2008 21:35 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Idd, echter is het abo nog niet gekoppeld aan de simkaart dus bel je voor het standaard tarief nu. Maar even anders terug naar de winkel en dan weten ze er ook wel vanaf denk ik :)

Simkaarten zijn bij T-Mobile al wel geactiveerd. Er zit idd al een uur op omdat het vroeger een paar dagen kon duren voordat het geactiveerd was en dat werd dan gebruikt om het te overbruggen.

[ Voor 35% gewijzigd door DaannO op 06-08-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Ik weet niet hoe het zit met de kosten voor 3g gebruik. Wat ik namelijk merk nadat dinsdag eindelijk mijn abo was geactiveerd, ik dus ook kon inloggen op My-T-mobile. Daar is blijkbaar een storing met belstatus, dus ik akn niet zien hoeveel ik nog kan bellen/smsen (smsén werkt overigens nog niet, maar dat word wel opgelost). Wat ik wel heb gedaan is 1202 bellen. Daar werd gister verteld dat ik 3 euro moest betalen en dat mijn belminuten opwaren (welke belminuten? nooit iets van gezien nog). Vandaag nog eens gebelt: rekening is 1 euro.

In de tijd van 12 juli tm gisteren heb ik wel veel gebruik gemaakt van 3g, en zal ook best wat mbtjes hebben verbruikt. Daar heb ik voor zover ik dus weet geen kosten gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Scrummie schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:50:
Ik weet niet hoe het zit met de kosten voor 3g gebruik. Wat ik namelijk merk nadat dinsdag eindelijk mijn abo was geactiveerd, ik dus ook kon inloggen op My-T-mobile. Daar is blijkbaar een storing met belstatus, dus ik akn niet zien hoeveel ik nog kan bellen/smsen (smsén werkt overigens nog niet, maar dat word wel opgelost). Wat ik wel heb gedaan is 1202 bellen. Daar werd gister verteld dat ik 3 euro moest betalen en dat mijn belminuten opwaren (welke belminuten? nooit iets van gezien nog). Vandaag nog eens gebelt: rekening is 1 euro.

In de tijd van 12 juli tm gisteren heb ik wel veel gebruik gemaakt van 3g, en zal ook best wat mbtjes hebben verbruikt. Daar heb ik voor zover ik dus weet geen kosten gemaakt.
Hmm ben ik weleens benieuwd hoeveel je tot nu toe hebt verbruikt dan? En misschien (als je daar de moeite voor wil nemen hoor) dat jij ook eens met de klantenservice kan bellen om hier absolute zekerheid over te krijgen?

Want anders ben jij denk ik ook behoorlijk genaaid als je bijna 3,5 week hebt zitten data verstoken op 3G...
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:01:
meer mensen hier last van een crashende buienradar? als ik buienradar opstart blijft het scherm een tijdje zwart en vervolgens krijg ik springboard terug. herkenbaar? bekend probleem? oplossingen?
Deze vraag lijkt me niet echt passen in het abonnementen topic, eerder in de (web)apps topic of het iphone ervaringen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

LuNaTiC schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:10:
[...]

Hmm ben ik weleens benieuwd hoeveel je tot nu toe hebt verbruikt dan? En misschien (als je daar de moeite voor wil nemen hoor) dat jij ook eens met de klantenservice kan bellen om hier absolute zekerheid over te krijgen?

Want anders ben jij denk ik ook behoorlijk genaaid als je bijna 3,5 week hebt zitten data verstoken op 3G...
Ik heb nu staan: Verstuurd; 5.9 mb. Ontvangen; 96,1 MB. Ik weet niet of dit van alle tijden is want het lijkt me vrij weinig voor 3.5 week.

Bellen naar T-Mobile ga ik sowieso nog doen, aanstaande vrijdag want dan heb ik een vrije dag. Ik moet er wel bijzeggen dat ik wat ik via 3g doe, vooral websites checken is, beetje surfen dus. Geen downloads, of andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:48
@ LuNaTic

ik heb ook sinds gisteren mijn iPhone. ik had een kpn/hi prepay sim, en die gegevens heb ik ook gebruikt voor nummerbehoud (iPhone via tmobile website besteld). ik heb aangegeven zowel het abo als het nummerbehoud "per direct" in te laten gaan.

iphone dus gisteren ontvangen, met een sim van tmobile. ik kon ook gewoon bellen/3g'en etc, maar geen visual voicemail, en het telefoonnummer was nog het "tijdelijke" tmobile nummer. Meteen de KS gebeld, en volgens die dame was het abo ook niet geactiveerd. dat zou ze meteen in gang zetten en het nummerbehoud zou dan een aantal dagen later van kracht worden.

vandaag kreeg ik een email van tmobile dat de sim-kaart was aangemeld op het netwerk en dat ik een my-tm accountje kon aanmaken. dit lukte nu ook. echter hebben ze daar nu storing dus kan ik niet zien of de kosten van gisteren (bellen/3g) daarop staan. visual voicemail werkt inmiddels wel.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.