Ik heb vandaag mijn iPhone 16GB wit besteld via de telefoon (0800 7111). Ik krijg 'm binnen 6 weken opgestuurd via de post, maar waarschijnlijk eerder, vertelde de klantenservice mij. Ben benieuwd. Ik heb de witte (mensen nog aanvullende info als: bij mij duurde het xxx?).
Helaas kan ik pas in maart gebruik maken van de iPhone abonnement omdat ik gebruik maak van de Lost & Stolen optie. Mijn huidige N73 kan niet zo goed tegen een ei, hij heeft een uur lang in een badje ei gelegen en nu doet de 2, de 8 en de 'terug'knop het niet. Mijn huidig contract loopt tot 22 maart 2009 dus kan ik pas op 22 maart 2009 de i-150 abonnement in laten gaan. Wel krijg ik dus de iPhone binnenkort opgestuurd.
Dit is natuurlijk erg kut, aangezien ik met Relax 150, SMS 50 en PIT meer betaal dan iPhone 150 en minder krijg...
Wel begreep ik dat sommigen het wel voor elkaar gekregen hebben om het abonnement eerder in te laten gaan... Vreemd. Mijn Tmobilemeneer die ik aan de lijn had vertelde dat het echt onmogelijk is, dat het hem erg speet, maar dat het echt leugens waren dat wat ik gelezen had... Wie liegt? :-) Worden verschillende klanten anders behandeld? Of mag je wel van Relax-100 naar i-500 oid?
Ik moet dus met PIT en mijn iPhone mij gaan vermaken... Zonder Visual Voicemail? Is dit een optie van het abonnement of uitsluitend van de iPhone en dus ook (kosteloos) met mijn Relax abo te gebruiken?
Verder verbaast het mij dat elke klant anders behandeld wordt.
Ik zit nu zo'n 8 jaar bij Tmobile (Ben in het begin, heb nog een Ben simkaart) en heb altijd rond de 150-250 belminuten gehad. Op dit moment heb ik dus Relax 150 met SMS 50.
Toen ik dus belde, vertelde de KS heel slijmerig dat ik uiteraard meer korting kreeg dan nieuwe klanten, want Tmobile wil vooral haar trouwe klanten belonen. Slijm, slijm, maar ik vond dat uiteraard OK.
Ik kon kiezen voor de 8 GB voor 1E of de 16 GB voor 49,95 (icm i-150, die dus pas in maart ingaat). Het vreemde is dus dat hij het eerst op moet zoeken welke korting er voor mij geld. Daar concludeer ik dan uit dat elke klant anders behandeld wordt? En op basis waarvan?
Elders in dit topic las ik het volgende:
Audi-RS4 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:40:
ik heb dus even gebeld.. waarschijnlijk wist je het onderstaande al maar voor mij is het al wat duidelijker geworden..
het komt er op neer dat als je van een goedkoper abonnement naar een duurder abonnement gaat, je meer korting krijgt. (bv. relax75 of flex 15 naar i150)
Omdat ik nu flex 30 heb en naar i150 wil gaan, ga ik dus 5 cent per maand achteruit. Daardoor is er voor mij geen korting op het toestel als ik de i150 neem. Als ik ga voor de i300, dan krijg ik 30 euro korting op het toestel. dus ipv 80 euro voor 16gb versie ga ik dan naar 50 euro.
ik gaf wel aan dat dit heel erg krom is want ik zit al 8 jaar bij T-mobile en heb altijd een abonnement gehad van rond de 30 euro.. een tijdje had ik half jaar lang rekeningen van boven de 250 euro per maand..
echt jammer dit.. valt me erg tegen van T-Mobile..
EDIT, voor de mensen die een prepaid kaart hebben van T-mobile onder ons, zet het om naar een abonnement en geef aub even door wat je hoeft te betalen voor de toestellen!

Dit is toch een verlijkbare beller met mij (Relax 150 tegenover Flex 30). Ook met ongeveer hetzelfde verleden. Waarom ik wel dan en hij niet?
Ook las ik in dit topic (kan ik niet zo snel meer vinden) dan mensen 'm kregen voor 30E. Waar zit het verschil tussen de verschillende klanten?
Ik had het moeten vragen toen de KS vriendelijk tegen mij zei: "Meneer Galois, heeft u verder nog vragen?" Want je kunt alles over de KS van Tmobile zeggen, maar in de opleiding zit zeker een flink hoofdstuk zo-vriendelijk-mogelijk-zijn-overdrijven-is-altijd-goed!
Laatste vraag: hoelang moet de iPhone opladen van helemaal leeg, naar helemaal vol (na de startperiode van de accu en hij dus 'normaal' werkt)?
En allerlaatste vraag: Ik sms erg snel op mijn N73 (of ander toetsenbord-telefoon), gaat het sms typen ook zo snel op de iPhone? Op andere touchscreen (heb nog nooit met de iPhone gesmst) telefoons vind ik dat altijd erg irritant, misschien wennen?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.