Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JaWSnl
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-12-2012
Zoals ik al eerder heb gezegd, paginaatje terug ongeveer:
quote:
JaWSnl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:20:
[...]

[knip] Ik zou als ik jou was een week lang elke dag de snelheid bijhouden en dan in een mailtje sturen naar ze. Uit ervaring weet ik dat ze met telefonische vragen over snelheids problemen heel weinig kunnen, en ze altijd zeggen de router ertussenuit te halen (ook al denk jij dat het daar niet aan ligt).

Dus elke dag een week lang een testje doen op de speedtest.

En dan als je een paar dagen later niks hebt gehoord kun je er achteraan bellen.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• ik222
  • Nu online
Kom net terug van vakantie en hier ligt nu ook het oranje rolletje voor de deur :)

• Meph
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-11 17:37

Meph

1 + 1 = 3

quote:
ik222 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:52:
Kom net terug van vakantie en hier ligt nu ook het oranje rolletje voor de deur :)
Ligt er hier ook al 2 maanden ;) Eind deze maand komen ze het nu aansluiten! :D

• Isdatzo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-11 15:47
quote:
ik222 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:52:
Bij ons lag het oranje rolletje er al, maar toen ik terug kwam van vakantie kwam er een stukje glasvezel uit ;)

En vorige week een brief in de bus, ze komen het modem de 19e plaatsen :)

• ik222
  • Nu online
Tja ik weet dat veel mensen dat al hadden, maar hier duurde het lang vandaar dat ik toch wel blij ben dat er wat vooruitgang in zit. Nu afwachten hoe lang het duurt voordat er glasvezel in komt en ze het modem komen plaatsen...

• JaWSnl
Goed nieuws voor de klanten uit Best, Valkenswaard en ook Geldrop-Mierlo.

Uitrol PlusTV:
- Vanaf volgende week zullen mensen die dan aangesloten gaan worden in Best en Valkenswaard de PlusTV decoder gelijk aangesloten krijgen.
- Als je al aangesloten bent dan wordt je gebeld om een afspraak te maken voor aansluiten.
- De klanten in Best, Valkenswaard en Geldrop-Mierlo die PlusTV zonder aansluitpakket hebben aangevraagd, ontvangen gefaseerd een afhaalbrief dat ze hun box in de winkel kunnen komen ophalen.

Aangezien dit op zeer korte termijn staat gepland neem ik aan dat dit gewoon doorgaat :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
quote:
JaWSnl schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:48:
Goed nieuws voor de klanten uit Best, Valkenswaard en ook Geldrop-Mierlo.

Uitrol PlusTV:
- Vanaf volgende week zullen mensen die dan aangesloten gaan worden in Best en Valkenswaard de PlusTV decoder gelijk aangesloten krijgen.
- Als je al aangesloten bent dan wordt je gebeld om een afspraak te maken voor aansluiten.
- De klanten in Best, Valkenswaard en Geldrop-Mierlo die PlusTV zonder aansluitpakket hebben aangevraagd, ontvangen gefaseerd een afhaalbrief dat ze hun box in de winkel kunnen komen ophalen.

Aangezien dit op zeer korte termijn staat gepland neem ik aan dat dit gewoon doorgaat :)
Goh, toevallig, net nu Onsnet Eindhoven hier ook mee komt. Zeker daar ook alles weer gecodeerd met conax codering? Bah bah, consumenten pesterij.

• JaWSnl
quote:
Alexander01 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:52:
[...]

Goh, toevallig, net nu Onsnet Eindhoven hier ook mee komt. Zeker daar ook alles weer gecodeerd met conax codering? Bah bah, consumenten pesterij.
nounou ik snap dat je het niet leuk vindt, maar doen KPN, UPC, etc niet hetzelfde?
Wees gewoon blij dat het er uberhaupt nu komt!

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
quote:
JaWSnl schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:13:
[...]

nounou ik snap dat je het niet leuk vindt, maar doen KPN, UPC, etc niet hetzelfde?
Wees gewoon blij dat het er uberhaupt nu komt!
Nee, UPC heeft tenminste nog alle zenders in het standaard pakket FTA en dat is niet meer als normaal want voor die zenders betaal je gewoon dus dan is het logisch dat die zoiezo ook digitaal FTA zijn voor mensen met het standaard tv pakket. CAIW is wat betreft helemaal klant vriendelijk. Die gebruiken die codering zooi zoiezo niet. Dus daar kun je gewoon met je Bravia TV of FloppyDTV zo alles opscannen met een standaard pakket. DAT noem ik pas klantvriendelijk! En KPN dat is zoiezo geen concurrentie want dat zijn gewoon beunhazen. Die vragen voor alles te veel en cappen/limiteren als een gek omdat ze alles perfect in de hand willen hebben (www.onsnet.nl zegt denk ik al genoeg)

Alexander01 wijzigde deze reactie 15-08-2008 16:20 (6%)

• Joers
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-07 17:21
quote:
Meph schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Hier iemand uit de omgeving belleman. Word 22 augustus aangesloten ;)
Hier ook iemand omgeving Belleman, 25 augustus aansluiting.

Apple iMac 27", Onkyo-receiver, JBL-speakers, iPhone4s, LG 47" LED-3D-tv, Cube LTD 29'er

• Joers
Het basispakket TV van OBN is dus gewoon analoog?
Ik heb nu nl. digitale tv van UPC en die beeldkwaliteit is gewoon super, als ik analoog kijk op mijn grootbeeld LCD, springen de tranen in mn ogen, zo waardeloos. Als OBN het basispakket ook analoog gaat uitzenden, heb ik wel een probleem!
Zijn er mensen uit Dommelen die al het BASISPAKKET via OBN tv kijken? Zo ja, hoe zijn de ervaringen? Hoe is de beeldkwaliteit?

Joers wijzigde deze reactie 16-08-2008 08:22 (24%)

Apple iMac 27", Onkyo-receiver, JBL-speakers, iPhone4s, LG 47" LED-3D-tv, Cube LTD 29'er

• Joers
quote:
Dukeh schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:08:
Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over OBN :) Het TV signaal is hier echt kraakhelder, veel beter dan voorheen met UPC :)
En kijk jij het basispakket van OBN of heb je het PLUSpakket?
En wat had je? UPC analoof of UPC Digital?

Joers wijzigde deze reactie 16-08-2008 08:40 (6%)

• ik222
  • Nu online
Het basispakket televisie is wat kwaliteit betreft te vergelijken met analoge tv via UPC. Bij OnsBrabantNet heb je alleen wel meer zenders.

Ik kijk nu ook analoog op een Full HD LCD maar moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit op 2 a 3 meter prima vind, als je dichterbij gaat zitten is het inderdaad gewoon zeer slecht.

• Joers
Ik heb een HDtv van 37" en analoog van UPC is gewoon om te huilen....dus vrees dat dat niets gaat worden bij OBN. dan zeg ik tv van OBN wellicht op en blijf bi jUPC of ik neem PLus TV vanOBN. Ik kijk erst wel even hoe de kwaliteit is

• VonFoX
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-11 15:36

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb een full HD TV, met het digitale HD pakket van UPC. Beeld is erg goed. Als OBN digitale TV heeft en alle kinderziektes zijn eruit, dan ga ik dat wel testen. 100 mbit internet is net iets belangrijker, dan kom ik ook wel aan mijn HD materiaal.

Yo.

• Joers
quote:
VonFoX schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:54:
Ik heb een full HD TV, met het digitale HD pakket van UPC. Beeld is erg goed. Als OBN digitale TV heeft en alle kinderziektes zijn eruit, dan ga ik dat wel testen. 100 mbit internet is net iets belangrijker, dan kom ik ook wel aan mijn HD materiaal.

• Joers
quote:
VonFoX schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 09:54:
OBN hft digitale tv, als je het Pluspakket neemt. Kost in principe niet veel extra, maar je moet de decoder wel kopen (en dat ligt geloof i kop 140 euro!).
Ik neem alles af van OBN, maar denk dat ik met TV lekker bij UPC ga blijven, als de beeldkwaliteit van het basispakket me tegenvalt.

• KlereBak
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-11 16:27

KlereBak

Ich mochte gerne etwas relaxen

quote:
Joers schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:17:
[...]

OBN hft digitale tv, als je het Pluspakket neemt. Kost in principe niet veel extra, maar je moet de decoder wel kopen (en dat ligt geloof i kop 140 euro!).
Ik neem alles af van OBN, maar denk dat ik met TV lekker bij UPC ga blijven, als de beeldkwaliteit van het basispakket me tegenvalt.
Je koopt de decoder niet, je betaald eenmalige aansluitkosten, een groot verschil.

Verder moet je geen appels met peren vergelijken, UPC Digital en OBN analoog is natuurlijk een wereld van verschil. Wacht gewoon even af voordat je conclusies gaat trekken, het analoge signaal van OBN is best goed en heeft minder last van storingen van buitenaf wat mogelijk jouw probleem nu is bij UPC analoog.

Ik kijk hier ook op een 37" en er zijn hier op dit forum voldoende andere berichten te vinden die dezelfde resultaten hebben.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• JaWSnl
quote:
KlereBak schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:33:
[...]

Je koopt de decoder niet, je betaald eenmalige aansluitkosten, een groot verschil.
Volgens mij is het een combinatie. De decoder wordt je eigendom, maar hieronder vallen natuurlijk ook aansluitkosten etc.
100% zeker weten doe ik het niet, maar zo is het nu in Eindhoven, en ik meen ook gehoord te hebben dat dit in de gemeenten van OBN zal zijn.

• KlereBak

KlereBak

quote:
JaWSnl schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:08:
[...]

Volgens mij is het een combinatie. De decoder wordt je eigendom, maar hieronder vallen natuurlijk ook aansluitkosten etc.
100% zeker weten doe ik het niet, maar zo is het nu in Eindhoven, en ik meen ook gehoord te hebben dat dit in de gemeenten van OBN zal zijn.
Van de website...

Wat krijgt u indien u kiest voor het PlusTV pakket*?

1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk te halen.

• JaWSnl
quote:
KlereBak schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:38:
[...]

Van de website...

Wat krijgt u indien u kiest voor het PlusTV pakket*?

1. Een eigen homebox, ook wel Set Top Box genoemd (u ontvangt deze homebox in bruikleen, deze blijft eigendom van OnsBrabantNet). Deze homebox is multifunctioneel en specifiek bedoeld om het maximale uit ons glasvezelnetwerk te halen.
Okee ik weet dat het er staat, maar bedenk wel dat deze informatie al geruime tijd op de website staat, nog voordat er bekend was welke decoder gebruikt zou worden.
Maar goed ik ben heel benieuwd :) Het zou best kunnen, die bruikleen natuurlijk

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn collega heeft vandaag een brief gehad van OBN (Veldhoven) met daarin meerinfo. Ik niet.
Iemand anders ook ?

Yo.

• Joers
quote:
KlereBak schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:33:
[...]

Verder moet je geen appels met peren vergelijken, UPC Digital en OBN analoog is natuurlijk een wereld van verschil. Wacht gewoon even af voordat je conclusies gaat trekken, het analoge signaal van OBN is best goed en heeft minder last van storingen van buitenaf wat mogelijk jouw probleem nu is bij UPC analoog.
Ik heb juist gn probleem met UPC Digitaal. dat is subliem beeld! Analoog is het beeld van UPC gewoon om te huilen (en i khe bde duurst mogelijke kabels liggen) en ik heb gisteren met eigen ogen gezien, dat het basispakket-beeld van OBN welliswaar heel stuk beter is dan UPC-analoog, maar nog lang niet kan tippen aan UPC digitale tv.
Ik he bvandaag per mail info gekregen van OBN over het Pluspakket. Dat is wl digitaal en bovendien enkele zenders in HD. Eenmalige aansluitkosten zijn idd 149 euro, maar dan wordt de HD-decoderkast wl je eigendom. Op zich is dat zeker de moeite waard.
Mr....ik w8 het sowieso af natuurlijk. Ik kan altijd het Pluspakket nog nemen, als de kwaliteit me tegenvalt.

• EdBuL
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-12-2009
quote:
Joers schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:15:
Het basispakket TV van OBN is dus gewoon analoog?
Ik heb nu nl. digitale tv van UPC en die beeldkwaliteit is gewoon super, als ik analoog kijk op mijn grootbeeld LCD, springen de tranen in mn ogen, zo waardeloos. Als OBN het basispakket ook analoog gaat uitzenden, heb ik wel een probleem!
Zijn er mensen uit Dommelen die al het BASISPAKKET via OBN tv kijken? Zo ja, hoe zijn de ervaringen? Hoe is de beeldkwaliteit?
Hey Joers,

Het beeld is niet echt geweldig analoog. We kunnen beter foto's gaan maken dan tv kijken.

• adenisl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 05-11-2009
Ik heb nu beide in huis.
Digitaal van UPC en analoog van OBN.
Geloof me, UPC (digitaal) is echt vele malen beter!

• razorhead
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-11 20:19
Bij mij is het nu ERG traag. Het lijkt wel alsof de peers weggevallen zijn op amsix en alles nu over een dun transit touwtje gaat.

Iemand meer last van?

• ik222
  • Nu online
quote:
adenisl schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:19:
Ik heb nu beide in huis.
Ja dat lijkt me logisch, zou een schande zijn voor UPC als dat niet zo was... Eigenlijk moet je analoge tv van OBN ook met analoge tv van UPC vergelijken. PlusTV kun je straks wel vergelijken met digitale tv van UPC.

• tomtom137
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-04 16:08
quote:
VonFoX schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:18:
Mijn collega heeft vandaag een brief gehad van OBN (Veldhoven) met daarin meerinfo. Ik niet.
Iemand anders ook ?
Wij hier in Veldhoven hebben ook nog niets gehad, wellicht vandaag. Overigens kan het analoge TV signaal van OBN bijna niet slechter zijn dan dat van UPC hier, omdat er zo'n grote KPN Digitenne antenne vlakbij Veldhoven staat die het signaal van Net5, TMF en nog wat zenders flink verstoord. Ben benieuwd of dat verbetert als er eenmaal een OBN signaal hier binnen komt.

Flickr -> comments, tips welkom!

• ik222
  • Nu online
quote:
tomtom137 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:21:
[...]

Wij hier in Veldhoven hebben ook nog niets gehad, wellicht vandaag. Overigens kan het analoge TV signaal van OBN bijna niet slechter zijn dan dat van UPC hier, omdat er zo'n grote KPN Digitenne antenne vlakbij Veldhoven staat die het signaal van Net5, TMF en nog wat zenders flink verstoord. Ben benieuwd of dat verbetert als er eenmaal een OBN signaal hier binnen komt.
Dat is heel simpel, tot aan jou meterkast kan er geen enkele invloed meer zijn van die mast (glasvezel is ongevoelig voor interferentie). Maar ook nu bij UPC is die invloed minimaal als men de zaak goed heeft afgeschermd en daar mag je van uit gaan.

Echter komt (zeker bij OBN maar ook nu bij UPC) het vooral aan op een goede binnehuisbekabeling. Dat houdt in, goede kwaliteitskabels (niet uit de bouwmarkt of HEMA), goede stalen pluggen en connectors.

• KlereBak

KlereBak

quote:
ik222 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:09:
[...]

Ja dat lijkt me logisch, zou een schande zijn voor UPC als dat niet zo was... Eigenlijk moet je analoge tv van OBN ook met analoge tv van UPC vergelijken. PlusTV kun je straks wel vergelijken met digitale tv van UPC.
Precies, dat probeerde ik ook uit te leggen. Maar iedere keer worden twee totaal verschillende diensten met elkaar vergeleken.

Ik heb UPC analoog gehad en nu OBN analoog (sinds een paar maanden), in het begin was OBN analoog niet beter, maar na de laatste wijzigingen is het zeker vergelijkbaar (ik heb het nog steeds over analoog h). Grootste voordeel, vindt ik, dat het basis analoog pakket veel meer zenders bevat dan bij UPC. Dit zal waarschijnlijk wel te maken hebben met het feit dat het analoge signaal van UPC via koper komt en veel gevoeliger is voor storingen en daardoor de kanalen niet optimaal benut kunne worden ivm overspraak.

Maar laten we digitaal van UPC met digitaal van OBN pas gaan vergelijken op het moment dat het beschikbaar is.

• tomtom137
quote:
ik222 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:25:
[...]

Dat is heel simpel, tot aan jou meterkast kan er geen enkele invloed meer zijn van die mast (glasvezel is ongevoelig voor interferentie). Maar ook nu bij UPC is die invloed minimaal als men de zaak goed heeft afgeschermd en daar mag je van uit gaan.

Echter komt (zeker bij OBN maar ook nu bij UPC) het vooral aan op een goede binnehuisbekabeling. Dat houdt in, goede kwaliteitskabels (niet uit de bouwmarkt of HEMA), goede stalen pluggen en connectors.
Problemen zijn wel pas ontstaan sinds het bestaan van die paal. Beinvloed die dan slechtshielded binnenhuisbekabeling?

• Isdatzo
Bij mij hebben ze net het modem geplaatst, alleen hadden ze eerst een kapot modem geplaatst en snapten er geen sjoeger van waarom ie 't niet deed.. Nouja, 'k ben benieuwd.

• JaWSnl
quote:
tomtom137 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:42:
[...]

Problemen zijn wel pas ontstaan sinds het bestaan van die paal. Beinvloed die dan slechtshielded binnenhuisbekabeling?
Ja dat stoort voornamelijk binnen het huis. Ik kan het niet meer vinden, maar in ieder geval in gemeente veldhoven was er een tijdje geleden (nog steeds mss?) een actie dat je gratis een goed geshielde kabel kon toegestuurd krijgen, tegen de zendmast(en) die in de buurt geplaatst worden.
Dus als je sbs6/net5 etc wat ruis hebben, probeer het dan eens met een goede kabel

• ik222
  • Nu online
quote:
tomtom137 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:42:
[...]

Ja die paal gaat storen op bekabeling die onvoldoende afgeschermd is tegen bijvoorbeeld de straling die zo'n paal veroorzaakt, interferentie heet dat...

Tenzij er echt iets mis is bij UPC kun je er vanuit gaan dat het netwerk van UPC voldoende is afgeschermd dus in 99% van de gevallen stoort dat op de binnenhuisbekabeling die er vaak nogal wat jaartjes ligt en eerst prima was. Echter door de komst van die masten is een gebrekkige afscherming nu wel slecht voor het beeld waar het voorheen nauwelijk wat uitmaakte.

Het argument dat het eerst prima werkte gaat dus niet op, mijn advies zou dan ook zijn om de binnehuisbekabeling grondig te vernieuwen en verbeteren.

@KlereBak: Dat OBN meer kanalen analoog door kan geven komt omdat bij UPC nog veel meer diensten door de frequenties van de kabel moeten (internet, telefoon, digitale tv), bij OBN is dat niet het geval.

ik222 wijzigde deze reactie 19-08-2008 18:02 (10%)

• Joers
quote:
EdBuL schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:57:
[...]

Hey Joers,

Het beeld is niet echt geweldig analoog. We kunnen beter foto's gaan maken dan tv kijken.
Dat d8 ik dus al...dan maar Pluspakketje of gewoon UPC ;)

• Joers
quote:
adenisl schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:19:
Ik heb nu beide in huis.
Dat was dus al wat ik dacht. Dat wil dus zeggen, dat (als ik hetzelfde constateer) ik overstap naar het Pluspakket van OBN, f ik met tv lekker bij UPC blijf en die dienst van OBN niet afneem.

• adenisl
quote:
Joers schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:19:
[...]

Dat was dus al wat ik dacht. Dat wil dus zeggen, dat (als ik hetzelfde constateer) ik overstap naar het Pluspakket van OBN, f ik met tv lekker bij UPC blijf en die dienst van OBN niet afneem.
Het verhaal van wel of geen mooi beeld heeft vooral te maken wat OBN en UPC als bron signaal gebruiken. Ik weet zeker dat UPC zijn signaal rechtstreeks via glas krijgt uit Hilversum via de media gateway. Op mijn vraag aan OBN (Hertzinger) waar zij het signaal vandaan krijgen was dat de schotel. Dat is gewoon nooit zo goed als via de media gateway.

• Isdatzo
Ik heb zojuist onze TV's aangesloten op OBN (ipv upc) en de analoge kwaliteit van OBN is (hier) stukken beter dan van UPC.

Nog even voor de duidelijkheid, beide analoog. ;)

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:55

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Isdatzo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:18:
Ik heb zojuist onze TV's aangesloten op OBN (ipv upc) en de analoge kwaliteit van OBN is (hier) stukken beter dan van UPC.
Pics?

PcDealer wijzigde deze reactie 19-08-2008 20:56 (161%)
Reden: post na edit :( :)

LinkedIn WoT Cash Converter Product review

• JaWSnl
quote:
Isdatzo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:18:

Nog even voor de duidelijkheid, beide analoog. ;)
En welke regio woon je?

• Isdatzo
quote:
Nee sorry.. 't is nogal een gedoe om die bekabeling hier goed te leggen eigenlijk, en ik ga 'm niet weer loshalen ;) :') Als je 't vooraf gevraagd had was 't geen probleem geweest ;(
quote:
Valkenswaard 8)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Plaatgenoten ftw :p
quote:
JaWSnl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:37:
[...]

Ja dat stoort voornamelijk binnen het huis. Ik kan het niet meer vinden, maar in ieder geval in gemeente veldhoven was er een tijdje geleden (nog steeds mss?) een actie dat je gratis een goed geshielde kabel kon toegestuurd krijgen, tegen de zendmast(en) die in de buurt geplaatst worden.
Dus als je sbs6/net5 etc wat ruis hebben, probeer het dan eens met een goede kabel
Die "actie" is landelijk. De interferentie begon in Amsterdam omdat KPN daar als eerste Digitenne uitrolde. Digitenne stoort op slecht afgeschermde kabels.
quote:
[...]

quote:
[...]

Kabel bij UPC aanvragen: 0,5m en 1,5m krijg je toegestuurd. Niet genoeg? Koop zelf beter afgeschermde. Minimaal xx decibel.

www.stai.org (die betalen de kabelpakketjes en brengen dat weer in rekening bij KPN :)
http://kassa.vara.nl/port...rtikel&number=3862516

Ja, die zendmast staat in Eindhoven aan de A2 op industrieterrein De Hurk. Staan veel koelinstallaties (!).

• Isdatzo
En ondertussen is de glasvezelverbinding hier ook actief.. gister om 15.00 het modem geplaatst, en ik dacht: laat ik het eens proberen. En ja hoor :Y

http://www.speedtest.net/result/311466009.png

d:)b

Isdatzo wijzigde deze reactie 20-08-2008 17:08 (18%)

• tobo01
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-12-2008
Bij mij werkt het ook sinds donderdag. Met mijn CAT5 kabel kom ik niet boven de 18500 kb/s. Ga nu maar een kritisch naar appratuur (linksys wrt54G en kabels kijken).

Miscchien ga ik wel voor de Linksys WRT160N. Goedkoop en ik ben altijd tevreden geweest over Linksys.

Alles over OBN: http://OnsBrabantNetNiet.messageboard.nl

• Joers
quote:
Isdatzo schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:28:
En ondertussen is de glasvezelverbinding hier ook actief.. gister om 15.00 het modem geplaatst, en ik dacht: laat ik het eens proberen. En ja hoor :Y

[afbeelding]

d:)b
Leuk zo'n speedtest...maar...merk je het ook ZELF aan het surfen? Wat zijn de MERKBARE verschillen met kabel/adsl tijdens surfen, mailen etc.?

• Dotto
  • Laatst online: 22-11 16:20

Dotto

Wat wil een mens nog meer..

Dinsdag 2 september wordt ik aangsloten (dommelen-noord) :).

• Isdatzo
quote:
Joers schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:42:
[...]

Leuk zo'n speedtest...maar...merk je het ook ZELF aan het surfen? Wat zijn de MERKBARE verschillen met kabel/adsl tijdens surfen, mailen etc.?
Sommige sites laden duidelijk sneller (klik BOEM).. voornamelijk door de lage ping denk ik. Maar als je er niet op zou letten zou je 't amper opmerken denk ik.

• Joers
quote:
Isdatzo schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:32:
[...]

Sommige sites laden duidelijk sneller (klik BOEM).. voornamelijk door de lage ping denk ik. Maar als je er niet op zou letten zou je 't amper opmerken denk ik.
Dat denk ik dus ook. Neem aan dat je het wel merkt bij downloaden van (volledig legale uiteraard) films en andere dingen;)

• Joers
quote:
Dotto schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:31:
Dinsdag 2 september wordt ik aangsloten (dommelen-noord) :).
Wij aanstaande maandag (ook Dommelen Noord). We krijgen althans het kastje in huis....en dan duurt het uiteraard nog wat dagen voor we aan de slag kunnen.

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Ik ben gisteren aangesloten, Dommelen. Zal wel even tot maandag moeten wachten tot het werkt gok ik zo ;)

• Joers
quote:
Meph schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:19:
Ik ben gisteren aangesloten, Dommelen. Zal wel even tot maandag moeten wachten tot het werkt gok ik zo ;)
Haha dan woon je wellicht bij mij in de straat haha. Gisteren waren ze met man en macht in hier in de straat bezig namelijk. Wij zijn maandag ;)

• JaWSnl
quote:
Meph schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:19:
Televisie werkt meteen... en gezien de poll aan het begin van het topic, zal internet maandag idd wel zo zijn. mss werkt het zelfs al :P ik zou het iig meteen proberen.

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Ik heb het vanmorgen even geprobeerd ;) En zojuist, maar ik denk dat ze op zaterdag geen aansluitingen doen. Even wachten tot maandag dus.

Vandaag meteen maar een d-link dir-655 gehaald. Mijn trouwe cisco pix 501 mag de deur uit, helaas.. Niet meer snel genoeg hehe.

@Joers: Straat begint met een L en eindigt met een L ? :)

Meph wijzigde deze reactie 23-08-2008 18:54 (18%)

• Joers
quote:
Meph schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:44:

@Joers: Straat begint met een L en eindigt met een L ? :)
Klopt helemaal....;) Dan kunnen we elkaar dus handje geven, koffie??? Ik kom wss zeer regelmatig bi jje langs als ik naar de Belleman ga ;)

Joers wijzigde deze reactie 23-08-2008 21:07 (12%)

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

quote:
Joers schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:02:
[...]

Klopt helemaal....;) Dan kunnen we elkaar dus handje geven, koffie??? Ik kom wss zeer regelmatig bi jje langs als ik naar de Belleman ga ;)
Moeten we maar eens doen dan ;) Zie dat je ook bezig bent met fotografie.. grappig zeg ;-) Tipje: Als de mannen van OnsBrabantNet binnen hebt, geef ze wat koffie en maak een praatje. Doen ze extra hun best en kan je nog wel wat verzoekjes doen ;) In mijn geval was ik een van de laatste aansluitingen van de week... Het biertje ging er wel in bij ze hehe.

Meph wijzigde deze reactie 23-08-2008 21:11 (27%)

• Joers
quote:
Meph schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:09:
[...]

Moeten we maar eens doen dan ;) Zie dat je ook bezig bent met fotografie.. grappig zeg ;-) Tipje: Als de mannen van OnsBrabantNet binnen hebt, geef ze wat koffie en maak een praatje. Doen ze extra hun best en kan je nog wel wat verzoekjes doen ;) In mijn geval was ik een van de laatste aansluitingen van de week... Het biertje ging er wel in bij ze hehe.
Ik fotografeer inderdaad erg veel ja, sinds een ruim jaar nu. Is mn grootste hobby.
In mn profiel stond nog mn oude camera-set en mijn oude lenzen. Profiel is inmiddels aangepast.

De laatste aansluitingen van de week? Dan woon jij op de hoek denk ik ;) Daar waren ze vrijdagmiddag namelijk laat bezig haha. Als dat inderdaad zo is, dat je daar woont, kijk jij zeg maar "onze" straat in.....ik woon helemaal op het einde van jou uit gezien. Zeg maar vanuit de tienendreef ip.v. naar jou, naar de Dommel ;)
De truc van koffie en praatje passen wij hier altijd toe als er monteurs, schilders etc. in huis komen voor klusjes. Helpt altijd. Bij het plaatsen van een nieuwe keuken laatst, heeft dat geresulteerd in een gratis 2e stopcontact op een plek waar (nog) geen leidingen liepen. Hebben ze gratuit ff getrokken en aangelegd;)

Joers wijzigde deze reactie 24-08-2008 11:09 (23%)

• ruggenberg
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 16:53
Op http://speedtest.onsbrabantnet.nl/speedtest.html haal ik met de Internet Explorer download snelheden van 80-90.000 kbps, heel mooi dus. Maar met Firefox haal ik nog niet de helft! Weet iemand waar dat aan kan liggen?

NB browser.cache.memory.capacity staat bij mij niet in de about:config

(woon in Best, vorige week aangesloten, gebruik een SMC gigabit router)

ruggenberg wijzigde deze reactie 25-08-2008 12:43 (11%)
Reden: toevoeging mededeling over de about:config

• tomtom137
OnsBrabantNet (Deel II)

Halverwege staat e.e.a. uitgelegd over de issues in Firefox.

Bij een collega van m'n vader hadden ze overigens recht door de vijver geschoten met het schieten van de kabel van de stoep naar het huis :P

• JaWSnl
quote:
ruggenberg schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:51:
Op http://speedtest.onsbrabantnet.nl/speedtest.html haal ik met de Internet Explorer download snelheden van 80-90.000 kbps, heel mooi dus. Maar met Firefox haal ik nog niet de helft! Weet iemand waar dat aan kan liggen?

NB browser.cache.memory.capacity staat bij mij niet in de about:config

(woon in Best, vorige week aangesloten, gebruik een SMC gigabit router)
Lees het volgende:
quote:
JaWSnl schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:54:

voor diegenen in FF2 die het niet kunnen vinden, voeg de volgende regel toe aan de file: "documents and settings/user/application data/Mozilla/Firefox/Profiles/xxx.default/prefs.js":
- user_pref("browser.cache.memory.capacity",65536)
Nou heb ik zelf laatst voor de grap eens firefox 2 gedload maar daar stond die instelling gewoon op 65536. Dus begin te twijfelen aan of dat het probleem is.
Kan iig adviseren om te upgraden naar firefox 3... dat schijnt het probleem ook vaak op te lossen.

JaWSnl wijzigde deze reactie 25-08-2008 12:49 (13%)

• JaWSnl
quote:
tomtom137 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:22:
OnsBrabantNet (Deel II)

Halverwege staat e.e.a. uitgelegd over de issues in Firefox.

Bij een collega van m'n vader hadden ze overigens recht door de vijver geschoten met het schieten van de kabel van de stoep naar het huis :P
lol dan had je net een leuke vis... en nu niet meer omdat ie doorboord is door een kabel wellicht? Of de vis bijt later de kabel kapot en dan betaal je veel geld voor het laten repareren ;) heeft die er wel al wat van gemeld of gaat ie het gewoon zo laten?

• Joers
Hier is vanmorgen het kastje aan de wand geplaatst....en nu paar dagen w88 tot de brief op de mat valt.

• tomtom137
quote:
JaWSnl schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:51:
[...]

lol dan had je net een leuke vis... en nu niet meer omdat ie doorboord is door een kabel wellicht? Of de vis bijt later de kabel kapot en dan betaal je veel geld voor het laten repareren ;) heeft die er wel al wat van gemeld of gaat ie het gewoon zo laten?
Weet het fijne er niet van helaas, zal nog eens navragen bij m'n pa ;)

• ruggenberg
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 16:53
quote:
JaWSnl schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Lees het volgende:

[...]

Nou heb ik zelf laatst voor de grap eens firefox 2 gedload maar daar stond die instelling gewoon op 65536. Dus begin te twijfelen aan of dat het probleem is.
Kan iig adviseren om te upgraden naar firefox 3... dat schijnt het probleem ook vaak op te lossen.
Gedaan - staat nu op 65536 en gebruik firefox 3.01, maar maakt in snelheid geen enkel verschil

• JaWSnl
quote:
ruggenberg schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:17:
[...]

Gedaan - staat nu op 65536 en gebruik firefox 3.01, maar maakt in snelheid geen enkel verschil
Toch verrassend. Is het dan ook zo dat je limiet ligt op 4096 KByte? En dat een tweede browser venster opent dit ook biedt, maar een derde niks meer?
Dat waren eerder de symptomen...
De geneesmiddelen zijn er niet, ik kan online er verder niet veel over vinden. Zelf heb ik het probleem niet, en niet gehad ook.

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

mijn verbinding werkt al, kastje vrijdag aangesloten. netjes hoor

• Joers
quote:
Meph schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:27:
mijn verbinding werkt al, kastje vrijdag aangesloten. netjes hoor
Hij is hier vandaag dus aan de muur gehangen, dat kastje (alhoewel, kasT als je 'm vergelijkt met een KPN experiabox).
Ben benieuwd of i kiets concreets ga merken in mn surfgedrag qua snelheden

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

quote:
Joers schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Hij is hier vandaag dus aan de muur gehangen, dat kastje (alhoewel, kasT als je 'm vergelijkt met een KPN experiabox).
Ben benieuwd of i kiets concreets ga merken in mn surfgedrag qua snelheden
Kan iemand eens een foto maken van die kast? Ben benieuwd :)

Yo.

• Kp1
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-02-2013
Deze is bij mijn dochter in Gedrop geplaatst.
Ik weet nog niet wat ik zelf in Best krijg, oranje kabeltje ligt er al.

• ik222
  • Nu online
Dit is het modem wat in de meterkast komt te hangen:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/27/1219823429-130.jpg

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/27/1219823462-520.jpg

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dank! Maar ik zou graag een foto van het ding in iemand zijn meterkast zien, om de grootte te zien :)

Yo.

• JaWSnl
Eigenlijk, met een paar centimeter speling er omheen, is het net een A4-blaadje.

Dus hou die eens in de meterkast op de plek waar dat ding komt te hangen, dan heb je je modem ;)

• Joers
quote:
JaWSnl schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:26:
Eigenlijk, met een paar centimeter speling er omheen, is het net een A4-blaadje.

Dus hou die eens in de meterkast op de plek waar dat ding komt te hangen, dan heb je je modem ;)
Ik wil best een foto maken, maar bij mij hangt ie niet in de meterkast....

• Kp1
Hier is een foto van meterkast plus modem:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/27/1219842172-120.jpg

• Joers
quote:
Kp1 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:33:
[afbeelding]
Dat witte kabeltje, splitsend naar 3, is dus coax/tv?
En zo te zien heb je een wireless netwerkje aangelegd, wat voor router is dat als ik vragen mag?

Enne...is dit Valkenswaard? of een andere gemeente?

• Kp1
Kleur kabeltjes aan modem:
rechts:
zwart - voeding
wit - cai/tv (analoog)
links:
blauw - netwerk naar router (met extra lus)
wit - telefoon
rood - glasvezel

Modem is WRT150N en werd door de installateur van OBN aanbevolen. Weet niet of ie nog verkrijgbaar is.

Meterkast staat ergens in Geldrop.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

quote:
[afbeelding]
Bedankt _/-\o_

Yo.

• JaWSnl
quote:
Kp1 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:47:

Meterkast staat ergens in Geldrop.
Lol ik vond m al zoveel op die van mij lijken hier in Geldrop :P

JaWSnl wijzigde deze reactie 27-08-2008 16:54 (4%)

• ik222
  • Nu online
Dat ding is groter als ik dacht....

Hopenlijk is er ergens een plaatsje voor in mijn toch al overvolle meterkast...

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

quote:
ik222 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:48:
Dat ding is groter als ik dacht....

Hopenlijk is er ergens een plaatsje voor in mijn toch al overvolle meterkast...
Inderdaad best een lomp ding! Zit ook veel lucht in moet ik zeggen.. Ach ja het is nog nieuw he.. Nog een jaartje of 2 en we hebben fatsoenlijke modems ;)

• _ep
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-11 19:09

_ep

Igor-to-the-Home!

quote:
Meph schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:50:
Inderdaad best een lomp ding! Zit ook veel lucht in moet ik zeggen.. Ach ja het is nog nieuw he.. Nog een jaartje of 2 en we hebben fatsoenlijke modems ;)
Dat hoeft geen 2 jaar te duren. Die grote dozen zijn vooral een kwestie van sub-optimaal ontwerp. Genexis maakt al lang veel kleinere (minder dan de helft zo groot), die worden onder andere in Amsterdam en Deventer gebruikt. Helaas nog niet in de netwerken in regio Eindhoven...
quote:
Da's wel netjes zeg, zelfs met de adapters opgehangen met nette blokjes. Doen de installateurs dat of heb je dat zelf gedaan?

_ep wijzigde deze reactie 27-08-2008 17:57 (16%)

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu

• Joers
Iemand al ervring met PlusTV? Bevalt de set top box?

• adenisl
http://img141.imageshack.us/img141/6936/obnmodem001cf2.jpg

Post je meterkast :)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ook al zo'n nette MK. De mijne is een puinhoop :o

Yo.

• JaWSnl
haha je zou bijna een topic openen waar iedereen zn pics van zn meterkast kan openen, met alle features en hardware en stuf ;) ;) ;)

• Kp1
quote:
_ep schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:53:

Da's wel netjes zeg, zelfs met de adapters opgehangen met nette blokjes. Doen de installateurs dat of heb je dat zelf gedaan?
Heb nu een paar kasten gezien, de installateurs doen geen enkele moeite om het netjes achter te laten. Als het werkt, dan zijn ze weg. Daarna zelf de boel fatsoeneren.

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Volgens mij kan je voor 75 euro als optie een installatie laten doen van je hele netwerk en ook dit soort dingetjes. Maar goed welke tweaker wil dat nou ;)

Meph wijzigde deze reactie 27-08-2008 20:45 (14%)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
JaWSnl schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:38:
haha je zou bijna een topic openen waar iedereen zn pics van zn meterkast kan openen, met alle features en hardware en stuf ;) ;) ;)
Ahum: [PICS] Post hier je meterkast :)

• JaWSnl
quote:
Ik zei bijna, niet helemaal :P ik kan trouwens niet in dat forum, staat dat het niet is toegestaan

• Joers
quote:
Meph schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:45:
Volgens mij kan je voor 75 euro als optie een installatie laten doen van je hele netwerk en ook dit soort dingetjes. Maar goed welke tweaker wil dat nou ;)
haha ik laat die installatie dus WEL door OBN doen, maar die laten het echt niet achter als op de foto's hoor. Dat heb ik al gezien bij een vriend.
Heb overigens vandaag op het kantoor van OBN de tv-optie laten annuleren. Ik blijf voor tv dus bij UPC Digital. De monteur van OBN die alles heeft geinstalleerd bij een kameraad, vertelde daar al, dat zelfs het digitale Pluspakket van OBN niet erg stabiel is (erg veel storingen, waardoor je zonder beeld zit) en niet geweldig goed van beeldkwaliteit. Veel "ruis" en stilstaande beelden ineens (zelfs met de beste en duurste kabels) aldus hem. Dat was iets wat dus nog verbeterd ging worden. De eerste 6 maanden blijf ik dus sowieso bij UPC Digital en dan zal ik het eens aankijken. Ook omdat ik daar nog eredivisie-live aan kan ;) Voor mij telt de snellere internet en de telefonie ff zwaarder dan tv.
Het analoge tv-beeld heb ik hier vanmiddag overigens bekeken en dat is redelijk....vergelijkbaar met analoog van UPC.

• tomtom137
Iemand al informatie over de voortgang van zaken in Veldhoven?

• /\/\|)
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-05 22:17
quote:
Joers schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

haha ik laat die installatie dus WEL door OBN doen, maar die laten het echt niet achter als op de foto's hoor. Dat heb ik al gezien bij een vriend.
Heb overigens vandaag op het kantoor van OBN de tv-optie laten annuleren. Ik blijf voor tv dus bij UPC Digital. De monteur van OBN die alles heeft geinstalleerd bij een kameraad, vertelde daar al, dat zelfs het digitale Pluspakket van OBN niet erg stabiel is (erg veel storingen, waardoor je zonder beeld zit) en niet geweldig goed van beeldkwaliteit. Veel ruis (zelfs met de beste en duurtse kabels) aldus hem. Dat was iets wat dus nog verbeterd ging worden. De eerste 6 maanden blijf ik dus sowieso bij UPC Digital en dan zal ik het eens aankijken. Ook omdat ik daar nog eredivisie-live aan kan ;) Voor mij telt de snellere internet en de telefonie ff zwaarder dan tv.
Het analoge tv-beeld heb ik hier vanmiddag overigens bekeken en dat is redelijk....vergelijkbaar met analoog van UPC.
Het pluspakket is helemaal nog niet uit, dus dat vind ik een vreemd verhaal. Veel ruis en digitale TV vind ik ook merkwaardig. Als digitale TV problemen geeft, dan uit zich dat vrijwel nooit door ruis. Hopelijk kan ik, als OnsNetEindhoven klant, binnenkort rapporteren wat mijn praktijkervaringen zijn met digitale TV van OnsNet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
JaWSnl schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:24:
[...]

Ik zei bijna, niet helemaal :P ik kan trouwens niet in dat forum, staat dat het niet is toegestaan
Je hebt dan geen HK toegang.
quote:
tomtom137 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:37:
Iemand al informatie over de voortgang van zaken in Veldhoven?
Niets meer vernomen.

• KlereBak

KlereBak

quote:
Joers schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

Heb overigens vandaag op het kantoor van OBN de tv-optie laten annuleren. Ik blijf voor tv dus bij UPC Digital. De monteur van OBN die alles heeft geinstalleerd bij een kameraad, vertelde daar al, dat zelfs het digitale Pluspakket van OBN niet erg stabiel is (erg veel storingen, waardoor je zonder beeld zit) en niet geweldig goed van beeldkwaliteit. Veel ruis (zelfs met de beste en duurtse kabels) aldus hem. Dat was iets wat dus nog verbeterd ging worden. De eerste 6 maanden blijf ik dus sowieso bij UPC Digital en dan zal ik het eens aankijken. Ook omdat ik daar nog eredivisie-live aan kan ;) Voor mij telt de snellere internet en de telefonie ff zwaarder dan tv.
Je hebt de TV-optie geannuleerd? Waarom dan, je krijgt het toch 6 maanden gratis? Had je mooi kunnen vergelijken, bevalt het niet kun je altijd nog een keuze maken. Zo heb ik het ook gedaan, eerst alles uitproberen voor een paar weken en toen pas mijn lopende diensten zoals internet (XS4ALL) en UPC opgezegd.

• Joers
quote:
/\/\|) schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:04:
[...]

Het pluspakket is helemaal nog niet uit, dus dat vind ik een vreemd verhaal.
Er zijn wel degelijk al huishoudens in Valkenswaard waar Pluspakket draait hoor (dat is me in elk geval door de klantenservice van OBN gezegd, toen ik ernaar informeerde).

Joers wijzigde deze reactie 28-08-2008 13:05 (59%)

• Joers
quote:
KlereBak schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:17:
[...]

Je hebt de TV-optie geannuleerd? Waarom dan, je krijgt het toch 6 maanden gratis? Had je mooi kunnen vergelijken, bevalt het niet kun je altijd nog een keuze maken. Zo heb ik het ook gedaan, eerst alles uitproberen voor een paar weken en toen pas mijn lopende diensten zoals internet (XS4ALL) en UPC opgezegd.
Ik HEB al gekeken naar (analoog) vergelijkingsmateriaal. Het analoge beeld is vergelijkbaar met UPC.
Maar omdat ik UPC Digital heb, en ik dan dus voor vergelijkbaar beeld naar het Pluspakket moet (en dat eenmalig 149 euro kost!) heb ik besloten om bij UPC te blijven. Omdat dat EN perfect beeld is, EN geen 149 euro kost, EN ik meer zenders heb dan bij OBN in het Pluspakket, EN bovenal per maand ook nog us goedkoper uit ben. En dat als voetballiefhebber met Eredivisielive Live (wat bij OBN nog niet kan).

Was dus eigenlijk een kosten-overweging. En aangezien het snellere internet en de telefonie voor mij belangrijker zijn, en ik over UPC altijd erg te spreken ben, is deze beslising voorlopig gemaakt.

Joers wijzigde deze reactie 28-08-2008 13:06 (9%)

• dominicr
  • Laatst online: 08-11 06:12
In Waalre schiet het niet op
http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article1437929.ece

Straks is het jaar al om

Iemand toevallig stiekem wat inside information ?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

quote:
dominicr schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:04:
In Waalre schiet het niet op
http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article1437929.ece

Straks is het jaar al om

Iemand toevallig stiekem wat inside information ?
Veldhoven zal ook wel volgend jaar worden. Balen, want dan moet ik overstappen op een ADSL provider die per maand op te zeggen is. (Mijn ADSL contract eindigt in november).

Yo.

• Schrammy
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-10-2008
Ik heb sinds vandaag ook internetverbinding via OnsBrabantNet, ben er alleen nog niet zo over te spreken :P

Ik woon zelf ook in Dommelen net als een paar andere posters in dit topic, wellicht kunnen zij melden hoe hun snelheden zijn?(Wellicht ligt het aan de wijk ofzo)

Ik heb de D-Link WireLess N Gigabit Router DIR-655 en de draadloze verbinding is ook gewoon uitstekend(110Mbps-130Mbps) dus daar ligt het probleem in ieder geval niet lijkt me.

De snelheid waarmee ik kan downloaden ligt als maximum rond de 260kb/s, maar valt REGELMATIG terug naar een miezerige 30kb/s...waardoor zelfs internetpagina's er lang over doen om te laden...

uit de speedtest van onsbrabantnet blijkt dit ook; maximaal gaat de wijzer naar rond de 260kb/s maar valt soms terug naar 30kb/s, afhankelijk van het moment dat ik de speedtest run. Upload hangt meestal rond de 500kb/s. Wanneer ik zelf een bestand download met firefox of internet explorer haal ik ook maar maximaal rond de 260kb/s maar vaak ligt dit rond de 30kb/s of zelfs minder...

Mijn problemen zijn dus dat de snelheid nog veel te laag is en dat de internetverbinding soms bijna lijkt weg te vallen.

Ik heb al gelezen in dit topic dat het een paar dagen kan duren voordat ze beloofde snelheden actief worden. Ik wacht dan ook nog even af maar wellicht dat iemand met eenzelfde probleem zit of heeft gezeten?

Ik heb de drivers al geupdate van de laptop en de router dus daar lijkt me geen probleem.

Hopelijk heeft iemand nu al een oplossing, anders wacht ik een paar dagen af en als er geen verbetering is zal ik eens naar de servicedesk bellen. Kijken of ze daar mij verder kunnen helpen.

Alvast Bedankt :)

• JaWSnl
quote:
Schrammy schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:06:

Hopelijk heeft iemand nu al een oplossing, anders wacht ik een paar dagen af en als er geen verbetering is zal ik eens naar de servicedesk bellen. Kijken of ze daar mij verder kunnen helpen.

Zoals ik al eens eerder heb gemeld, is het beste wat je kan doen even statistieken van de speedtest screenshotten, en opsturen in een mailtje naar OBN. Bellen heeft alleen zin als je na een aantal dagen nog niks gehoord hebt hierover.
Maar je zult dus zeker even enkele keren moeten testen verdeeld over enkele dagen, voor je contact opneemt ;)

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

quote:
Schrammy schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:06:
Ik heb sinds vandaag ook internetverbinding via OnsBrabantNet, ben er alleen nog niet zo over te spreken :P

Ik woon zelf ook in Dommelen net als een paar andere posters in dit topic, wellicht kunnen zij melden hoe hun snelheden zijn?(Wellicht ligt het aan de wijk ofzo)

Ik heb de D-Link WireLess N Gigabit Router DIR-655 en de draadloze verbinding is ook gewoon uitstekend(110Mbps-130Mbps) dus daar ligt het probleem in ieder geval niet lijkt me.

De snelheid waarmee ik kan downloaden ligt als maximum rond de 260kb/s, maar valt REGELMATIG terug naar een miezerige 30kb/s...waardoor zelfs internetpagina's er lang over doen om te laden...

uit de speedtest van onsbrabantnet blijkt dit ook; maximaal gaat de wijzer naar rond de 260kb/s maar valt soms terug naar 30kb/s, afhankelijk van het moment dat ik de speedtest run. Upload hangt meestal rond de 500kb/s. Wanneer ik zelf een bestand download met firefox of internet explorer haal ik ook maar maximaal rond de 260kb/s maar vaak ligt dit rond de 30kb/s of zelfs minder...

Mijn problemen zijn dus dat de snelheid nog veel te laag is en dat de internetverbinding soms bijna lijkt weg te vallen.

Ik heb al gelezen in dit topic dat het een paar dagen kan duren voordat ze beloofde snelheden actief worden. Ik wacht dan ook nog even af maar wellicht dat iemand met eenzelfde probleem zit of heeft gezeten?

Ik heb de drivers al geupdate van de laptop en de router dus daar lijkt me geen probleem.

Hier ook dommelen, ook met 655 router. Geen problemen, downloaden met 11,4MB p/s.

Test ook eens met kabel in de router :)
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013