De-SparTies (816360) - Jeugdteam: Sparti II (134721)
Nou ja hoe groter de plaats is hoe meer kabels ze moeten leggen, hoe meer verdeelstations er nodig zijn enzovoort. Dus dat het 50% is en niet een X aantal snap ik opzich wel...
Ah natuurlijk! Stom van me.quote:ik222 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:07:
Nou ja hoe groter de plaats is hoe meer kabels ze moeten leggen, hoe meer verdeelstations er nodig zijn enzovoort. Dus dat het 50% is en niet een X aantal snap ik opzich wel...
Stelletje boeren in Veldhoven bedoel je
Krijg mijn buurman amper uitgelegd wat 100 mbit is.

Krijg mijn buurman amper uitgelegd wat 100 mbit is.
ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Philips 32pfl9603
Reg. datum: 09 augustus 2007
Reg. datum: 09 augustus 2007
Heeft iemand anders hier in Best(salderes) er ook last vand at Radio/TV niet meer werkt? Internet werkt dus gelukkig nog wel maar tv/radio niet. Er brand nu ook een rood lampje in het OBN moden(waar je de F-Connector moet insteken) 
Reg. datum: 24 maart 2005
Reg. datum: 24 maart 2005
maar het wordt relatief wel goedkoper voor een grotere plaatsquote:ik222 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:07:
waarschijnlijk is die 50% maar een getal en is 33% ook genoeg
Rood lampje betekend dat de verbinding op zich werkt, er zal wel een storing zijn in één van de verdeel stations. Hebben wij hier, Brandevoort/Helmond, vrij recent ook gehad, alleen toen geen internet/telefoon. Gewoon bellen naar het helpdesk, hoe meer aanmeldingen hoe beter ze het probleem kunnen lokaliseren en doeltreffend kunnen oplossen.quote:bjorntju schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:05:
Heeft iemand anders hier in Best(salderes) er ook last vand at Radio/TV niet meer werkt? Internet werkt dus gelukkig nog wel maar tv/radio niet. Er brand nu ook een rood lampje in het OBN moden(waar je de F-Connector moet insteken)
"If it ain't broke, don't fix it!"
Reg. datum: 20 december 2003
Reg. datum: 20 december 2003
Hallo,
Heeft er hier al iemand digitale televisie van OBN, zo ja hoe ziet het er nu uit?
Hoe ziet zo'n topbox er nu uit en zit er nu een een harddisk in?
Ik kan er niks meer over lezen? En in het begin hadden ze het er wel over.
Om nu 147 euro te betalen alleen voor zo'n box?
Mmm, raar.
Heeft er hier al iemand digitale televisie van OBN, zo ja hoe ziet het er nu uit?
Hoe ziet zo'n topbox er nu uit en zit er nu een een harddisk in?
Ik kan er niks meer over lezen? En in het begin hadden ze het er wel over.
Om nu 147 euro te betalen alleen voor zo'n box?
Mmm, raar.
Reg. datum: 07 mei 2008
Reg. datum: 07 mei 2008
Bedankt voor je antwoord (alle anderen natuurlijk ookquote:_ep schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:05:
[...]
Er zijn veel verschillende caller ID protocollen, dus het zal liggen aan de samenwerking tussen je telefooncentrale en het modem. Algemeen kan onderscheid gemaakt worden tussen FSK en DTMF systemen, waarbij traditioneel KPN altijd DTMF heeft gebruikt, en de kabelmaatschappijen FSK.
Echter in beide zijn ook weer onderscheid te maken, zo valt FSK bijvoorbeeld uiteen in een 'ETSI' en een 'Bellcore' variant, en heb je bij DTMF verschillende varianten in bijvoorbeeld Nederland, Noorwegen en Denemarken (en vast nog meer).
In het algemeen wordt op de Nederlandse markt alleen de Nederlandse DTMF en de ETSI FSK gebruikt, dus weet je - als het niet om grijze import gaat - meestal genoeg als een van de twee DTMF of FSK vermeld wordt.
Als je dit op je telefooncentrale kunt instellen dan kun je het misschien werkend krijgen. Echter, meestal doen telefoons die beide protocollen ondersteunen het ook allebei tegelijk al zonder instelling.
Ten slotte kan het nog zijn dat het modem of de telefoon officieel net buiten spec valt, waardoor het niet werkt. Als je oude provider dan iets minder strict was op de specs zou het kunnen dat het daar wel werkte en toch aan je telefoon ligt (dit is heel moeilijk uit te zoeken).
Vraag anders ook eens aan de helpdesk of ze het modem kunnen omschakelen van DTMF naar FSK?
De oplossing was achteraf gezien best simpel. Ik ben natuurlijk naar die protocollen aan het zoeken geweest in mijn toestel maar kon daar niets over vinden. Ik kon mij nog vaag iets herinneren dat ik bij de overgang van telefonie van KPN naar UPC iets had moeten aanpassen maar kon er niet opkomen wat dat nou was. Na de handleiding van de telefoon doorgespit te hebben vond ik ook nog de handleiding van de Profoon centrale. Daarin stond het onderstaande wat het probleem met het niet werken van de nummerherkenning bij mij heeft opgelost. Misschien dat anderen met dezelfde problemen hier wat aan hebben. De centrale die ik hier heb is de "Profoon CX-4 plus"
Bij de dienst nummerweergave is de polariteit (lees + en -) van de telefoonspanning van belang. Druk ter controle toets SW2 op de print van de CX-4plus in. Indien het lampje LED2 oplicht is de polariteit goed aangesloten; blijft dit lampje uit, verwissel dan de aansluitdraden (A en B ) op de driepolige contactstrip J1
Bij mij brande het lampje dus niet en na het omwisselen van de 2 draadjes werkte de nummerherkenning ook weer
Ook werkte bij mij het bellen naar nummers, welke ik voorgeprogrammeerd heb in mijn telefoon, niet meer. Bij UPC had ik dat destijds ook en men vertelde mij toen dat ik 1 of meerdere # tekens tussen de 0 (buitenlijn) en het telefoonnummer moest programmeren. Zag er ongeveer als volgt uit dan: 0##0492123456. Bij OBN moet je die # tekens juist weer verwijderen.
Het enigste probleem wat ik nu nog heb is wanneer mensen mij bellen en ik neem aan dan wordt netjes de verbinding opgezet. Na 3 tot 5 seconden wordt dan de verbinding verbroken. Uiteindelijk bel ik de mensen dan maar terug aangezien dat wel goed gaat. Dit heb ik al doorgegeven aan OBN en men gaat er naar kijken.
Reg. datum: 19 mei 2008
Hier in de salderes is nu bij iedereen sinds 5 uur de tv uitgevallen. Iedereen heeft een rood lampje. Bellen naar de helpdesk leert dat ze een 'grote storing' hebben en dat er aan gewerkt wordt.quote:bjorntju schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:05:
Maar goed dat de nos het voetbal live via internet uitzend
Reg. datum: 13 juni 2008
Reg. datum: 13 juni 2008
't is nu 7:00 's ochtends en de TV in de salderes (populier) is nog steeds weg... Gelukkig doet m'n @home( oh nee dat heet nu ziggio of zo) dus voor het voetballen nog geen probleem vanavond, maar eigenlijk hoop ik dat ie het voor die tijd wel weer doet......
Reg. datum: 08 april 2003
Ook hier hele avond en nacht storing gehad. radio werkt weer, tv zal ook wel weer werken. ik houd jullie op de hoogte.
Stefan vanuit Salderes
Stefan vanuit Salderes
TV werkt nog steeds niet...
Eerste echte storing nu. Vind wel dat de communicatie van OnsBrabantNet te wensen over laat. Plaats een melding op de site en houd je klanten op de hoogte. Lijkt wel UPC
Volgens de helpdeskmedewerker gisteravond was de storing groter dan gedacht en waren ze er met man en macht aan aan het werken om het zo snel mogelijk op te lossen. Hoe komt het toch dat ik dat niet geloof... Als ze er sinds gisteravond echt al aan aan het werk waren dan was de storing nu wel opgelost...
Eerste echte storing nu. Vind wel dat de communicatie van OnsBrabantNet te wensen over laat. Plaats een melding op de site en houd je klanten op de hoogte. Lijkt wel UPC
Volgens de helpdeskmedewerker gisteravond was de storing groter dan gedacht en waren ze er met man en macht aan aan het werken om het zo snel mogelijk op te lossen. Hoe komt het toch dat ik dat niet geloof... Als ze er sinds gisteravond echt al aan aan het werk waren dan was de storing nu wel opgelost...
Als ze niet weten waar het precies zit kan dit erg lastig zijn hoor...quote:spartaan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:26:
TV werkt nog steeds niet...
Ja idd, laat te wensen over. Nergens is een status overzicht te zien van het netwerk. Veel mensen vinden het prettig om ergens een bevestiging te kunnen zien waarom hun apparatuur niet werkt. Vooral bij internet zou het irritant kunnen zijn. Dan ga je aan je eigen apparatuur twijfelen terwijl er niets mis mee is.
Ook een forum zou ideaal zijn, waar veel info uit te plukken valt. Nu moeten we dat hier op tweakers, terwijl dat daar ook niet zou misstaan.
Ennuh, rond ca. 10.00u nog gebeld, storing was er nog, beloofde dat het voor het voetbal zou werken. En ik moest nog maar steeds wachten op mijn statische ip adres, al 7 dagen... waren er mee bezig... terwijl het niet veel voor kan stellen kwa werk...
Kortom, vrouwtje zei: We hebben het zeer druk....
Ook een forum zou ideaal zijn, waar veel info uit te plukken valt. Nu moeten we dat hier op tweakers, terwijl dat daar ook niet zou misstaan.
Ennuh, rond ca. 10.00u nog gebeld, storing was er nog, beloofde dat het voor het voetbal zou werken. En ik moest nog maar steeds wachten op mijn statische ip adres, al 7 dagen... waren er mee bezig... terwijl het niet veel voor kan stellen kwa werk...
Kortom, vrouwtje zei: We hebben het zeer druk....
Gisteren laatste informatie avond gehad van Veldhoven. Van de 18500 huishoudens die in het aansluitings gebied vallen, hebben er nu pas 2000 van ingeschreven. Er "moeten" ongeveer 9000 huishoudens zich minimaal inschrijven. Nu zit Veldhoven pas rond de 11%.
Wat me opvalt is dat men een goede presentatie kan houden, maar dat ze voor het publiek teveel jargon gebruiken. Ze smijten teveel met technische termen waardoor de veel al oudere senioren het helaas vaak niet snappen, waardoor iedereen dezelfde vraag gaat stellen.
Daarnaast hebben ze tijdens deze informatie avond (tijdens een vragenronde) een wijziging gemaakt in hun reglement. Wanneer je een aansluiting in je huis hebt van onsbrabantnet, en je verhuist naar een huis (binnen het aansluitingsgebied) die niet is aangesloten op onsbrabantnet, dan zou je de aansluitingskosten van 385,- moeten betalen. Dit hebben ze gisteravond afgeschaft.
Nu maar hopen dat er in de laatste week/weken meer aanmeldingen komen.:)
Wat me opvalt is dat men een goede presentatie kan houden, maar dat ze voor het publiek teveel jargon gebruiken. Ze smijten teveel met technische termen waardoor de veel al oudere senioren het helaas vaak niet snappen, waardoor iedereen dezelfde vraag gaat stellen.
Daarnaast hebben ze tijdens deze informatie avond (tijdens een vragenronde) een wijziging gemaakt in hun reglement. Wanneer je een aansluiting in je huis hebt van onsbrabantnet, en je verhuist naar een huis (binnen het aansluitingsgebied) die niet is aangesloten op onsbrabantnet, dan zou je de aansluitingskosten van 385,- moeten betalen. Dit hebben ze gisteravond afgeschaft.
Nu maar hopen dat er in de laatste week/weken meer aanmeldingen komen.:)
Ik vind obn eigenlijk maar tegenvallen tegenwoordig. Je hoort niets van plustv en je krijgt geen antwoord op mails die je stuurt???. Ik vraag me af hoe het er over een jaar gaat als het nu al een stuk slechter is als het begin.
Overigen staat er meer informatie op de site over de homebox
http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=659
Je betaald dus 150 euro voor een homebox zonder harddisk erin en hij is niet eens van jou.
En dan ook nog een 7.50 per maand. Wil je het voor 2 tv's moet je eenmalig 300euro betalen en nog 15 euro per maand voor het abbonement.
Je betaald dus 150 euro voor een homebox zonder harddisk erin en hij is niet eens van jou.
En dan ook nog een 7.50 per maand. Wil je het voor 2 tv's moet je eenmalig 300euro betalen en nog 15 euro per maand voor het abbonement.
Blueone wijzigde dit bericht 18-06-2008 09:31 (44%)
Reg. datum: 23 juni 2000
Reg. datum: 23 juni 2000
Geachte heer/mevrouw X,quote:Blueone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:27:
Ik vind obn eigenlijk maar tegenvallen tegenwoordig. Je hoort niets van plustv en je krijgt geen antwoord op mails die je stuurt???. Ik vraag me af hoe het er over een jaar gaat als het nu al een stuk slechter is als het begin.
Je betaald dus 150 euro voor een homebox zonder harddisk erin en hij is niet eens van jou.![]()
![]()
In antwoord op uw bericht het volgende:
Helaas kunnen wij u op dit moment nog geen exacte data doorgeven betreft de start
van Plus TV. Hierover volgt zo spoedig mogelijk meer informatie. Ook kunnen wij
inhoudelijk over het product nog geen exacte informatie leveren.
Mocht u naar aanleiding van deze reactie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u
telefonisch contact met ons op te nemen op: 0492-782000.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OnsBrabantNet Helmond
Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur.
Telefoon: 0492-782000
E-mail: info@onsbrabantnet.nl
Over de plustv hebben ze bij de presentatie gisteravond wel iets over vertelt. Eerlijk gezegd heb ik hier niet echt bij lopen op te letten, omdat mij plustv niet zoveel interesseert.
Wat ze wel goed doen (vind ik) is dat ze de service in de prijs inbegrepen houdt, zodat je niet extra betaald voor eventuele service.
En trouwens: Stel je meldt je aan bij OBN en het valt tegen. Je hebt de eerste 6 maanden sowieso gratis (als je optijd aanmeldt en een dienst afneemt). De overige 6 maanden betaal je en daarna kan je eventueel overstappen op een andere provider. "Hun" (lees: OBN) moeten hun klanten tevreden houden, want anders lopen ze simpelweg weer over naar een andere (of oudere) provider.
Volgens mij gingen ze voor plustv nog extra informatieavonden houden.
En trouwens: Stel je meldt je aan bij OBN en het valt tegen. Je hebt de eerste 6 maanden sowieso gratis (als je optijd aanmeldt en een dienst afneemt). De overige 6 maanden betaal je en daarna kan je eventueel overstappen op een andere provider. "Hun" (lees: OBN) moeten hun klanten tevreden houden, want anders lopen ze simpelweg weer over naar een andere (of oudere) provider.
Volgens mij gingen ze voor plustv nog extra informatieavonden houden.
11% tot nu toe?
Had het al verwacht met die boeren hier. Die vinden 56k inbel nog snel genoeg 
ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Philips 32pfl9603
2000 huishoudens (gisteravond) van de 18500 huishoudens die in het aansluitingsgebied vallen. Als het goed is, is dat rond de 11%.
Volgens OBN is dit nog "normaal" omdat we een week voor de deadline zitten. De meeste mensen kiezen volgens hun in de laatste week, daarom loopt de deadline soms ook een week uit. Ze hebben al verklapt dat de deadline nu wederom uitloopt met één week.
Bij andere gemeentes waren de aanmeldingen volgens hun ook zo laag en in de laatste week kwamen de benodigde aantal aanmeldingen toch nog. Dus wie weet, er is nog hoop.
Zelf hebben zij ook goede hoop, aangezien ze al bezig zijn met "engineren" van het netwerk. Ik neem aan dat ze dit nog niet doen als zij geen hoop hadden.
p.s. Zelf zijn wij ook nog niet aangemeld komt mede door mijn ouders.
Bij andere gemeentes waren de aanmeldingen volgens hun ook zo laag en in de laatste week kwamen de benodigde aantal aanmeldingen toch nog. Dus wie weet, er is nog hoop.
p.s. Zelf zijn wij ook nog niet aangemeld komt mede door mijn ouders.
Komt wel goed daar in Veldhoven, dit is gewoon het spelletje wat zich telkens herhaalt 
Ze maken mij namelijk niet wijs dat er echt pas zo weinig mensen zijn aangemeld en dat het dan ineens goed is straks in de verlenging van de inschrijfperiode
Ze maken mij namelijk niet wijs dat er echt pas zo weinig mensen zijn aangemeld en dat het dan ineens goed is straks in de verlenging van de inschrijfperiode
ik222 wijzigde dit bericht 18-06-2008 15:34 (51%)
Ik weet niet allemaal wat ik moet geloven over het aantal inschrijvers. Ze vertelden ook, dat ze op de laatste aanmelddag in Nederwetten zo'n 1400 aanmeldingen hebben gekregen. (en Nederwetten is maar een klein dorpje
).
Nu is het maar afwachten van hoe goed de geleverde diensten zijn. Zijn er vaak storingen en hoe snel worden ze opgelost.
Wel ben ik blij om te horen dat alles (tv, telefoon en internet) bij één helpdesk aangemeld kan worden. Daarnaast is hier lokaal ook een winkel waar je terecht kan.
Ik heb er niet opgelet, maar ik dacht dat Veldhoven als enige een winkel van OBN had?
Edit:
@ik222: Dankje, toch wel een leuk stukje service
Nu is het maar afwachten van hoe goed de geleverde diensten zijn. Zijn er vaak storingen en hoe snel worden ze opgelost.
Edit:
@ik222: Dankje, toch wel een leuk stukje service
SparTi wijzigde dit bericht 18-06-2008 16:21 (5%)
Nee OBN heeft in elke plaats waar ze actief zijn een winkel 
Reg. datum: 18 augustus 2007
Reg. datum: 18 augustus 2007
@Sparti,
Vertel eens waarom jij bij OnsBrabantNet (Veldhoven) wil zitten ipv. UPC ?
Als ik de bedragen zie lijkt UPC goedkoper of heb ik het mis ?
Of zit het verschil alleen maar in de snelheid ?
Alvast bedankt,
Roland
Vertel eens waarom jij bij OnsBrabantNet (Veldhoven) wil zitten ipv. UPC ?
Als ik de bedragen zie lijkt UPC goedkoper of heb ik het mis ?
Of zit het verschil alleen maar in de snelheid ?
Alvast bedankt,
Roland
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last
Dit topic is gesloten.