Bij OnsBrabantnet ja? Kan ik me wel voorstellen, soms heb ik echt het gevoel dat het wat onderbezet is.PcDealer schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:11:
Er staan wat vacatures open. Voelt iemand zich geroepen?
edit: ps. je hebt zojuist het 500e bericht geplaatst

[ Voor 10% gewijzigd door JaWSnl op 29-08-2008 19:23 ]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
Ehh nie om het een of ander, maar heb je je router wel in poort 1 of 2 van je modem zitten? Dat was bij mij het probleem, hoewel mijn snelheid toen wel met 4MB/s een stuk hoger was dan wat jij aangeeft.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:06:
Ik heb sinds vandaag ook internetverbinding via OnsBrabantNet, ben er alleen nog niet zo over te spreken![]()
<knip>
Hopelijk heeft iemand nu al een oplossing, anders wacht ik een paar dagen af en als er geen verbetering is zal ik eens naar de servicedesk bellen. Kijken of ze daar mij verder kunnen helpen.
Alvast Bedankt
zo beter?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 13:28 ]
Verder kan ik me ook moeilijk voorstellen dat een snelheid zo langzaam is! Weet je wel zeker dat je de kabels hebt overgezet van de oude ADSL naar de glasvezel modem? En anders even afwachten. Horen we vaker dat het in het begin langzamer is...
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
Dat klopt (ADeniSL = vanaf nu OnsDenis)Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:14:
[...]
Zo te zien heb jij de D-link 655 hangen?
Zeer stabiele router. Aanrader
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Maakt het iets uit in je down/upload snelheid met of zonder de DIR-655 router ?Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:48:
[...]
Hier ook dommelen, ook met 655 router. Geen problemen, downloaden met 11,4MB p/s.
Test ook eens met kabel in de router
Ofwel: Haal je 11,4Mbyte/sec continue vanaf de LAN kant van je DIR-655 of hooguit direkt op
het glasvezel modem ?
Ben zeer benieuwd wat het effect op de performance is inclusief router, aan de LAN zijde dus.
[ Voor 3% gewijzigd door rlvtje op 29-08-2008 23:57 ]
Verwijderd
Bedankt voor je info. Echte praktijktesten daar hebben we wat aan en inderdaad dus een aanrader voor mensen die een ander modem overwegen of genoodzaakt zijnVerwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:56:
Ik haal 11,4 MB/ps continue en zit via de lanpoorten gekoppeld aan de 655. Zonder 655 heb ik niet geprobeerd, ben dik tevreden met 11,4
Hier rechtsreeks op het glasvezel modem 11..11,5 MByte/s.. Prima deluxe.
[ Voor 9% gewijzigd door rlvtje op 30-08-2008 00:06 ]
Verwijderd
Zodra ik rechtstreeks op de glasvezel zit, zal ik mij nsnelheid ook postenrlvtje schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:01:
[...]
Bedankt voor je info. Echte praktijktesten daar hebben we wat aan en inderdaad dus een aanrader voor mensen die een ander modem overwegen of genoodzaakt zijn![]()
Hier rechtsreeks op het glasvezel modem 11..11,5 MByte/s.. Prima deluxe.
Bij mij geen enkel verschil met of zonder router.rlvtje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:53:
[...]
Maakt het iets uit in je down/upload snelheid met of zonder de DIR-655 router ?
Ofwel: Haal je 11,4Mbyte/sec continue vanaf de LAN kant van je DIR-655 of hooguit direkt op
het glasvezel modem ?
Ben zeer benieuwd wat het effect op de performance is inclusief router, aan de LAN zijde dus.
Zo ronde de 11 Mbyte/sec
Dennis, ik neem aan dat jij ook D-link gebruikt ?Hoe is de upload-performance ?OnsDenis schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 08:39:
[...]
Bij mij geen enkel verschil met of zonder router.
Zo ronde de 11 Mbyte/sec
Misschien leuk ook voor andere mensen om het volgende aan te geven:
- Router type icm Onsbrabantnet natuurlijk
- Snelheid upload
- Snelheid download
[ Voor 7% gewijzigd door rlvtje op 30-08-2008 09:03 ]
-Router is natuurlijk de DIR-655 (zie foto meterkastrlvtje schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:02:
[...]
Dennis, ik neem aan dat jij ook D-link gebruikt ?Hoe is de upload-performance ?
Misschien leuk ook voor andere mensen om het volgende aan te geven:
- Router type icm Onsbrabantnet natuurlijk
- Snelheid upload
- Snelheid download
-Download is 11Mbyte/sec
-Upload weet ik niet, dat heb ik nog nooit getest. Kan ik dat simpel testen?
volgens speedtest.net is het 9Mbyte/sec
Ik gebruik http://speedtest.onsbrabantnet.nl/speedtest.html, eenvoudige site en de downloadsnelheid komt exact overeen met de performance welke internet explorer tijdens het downloaden aangeeft (/8).OnsDenis schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:08:
[...]
-Router is natuurlijk de DIR-655 (zie foto meterkast)
-Download is 11Mbyte/sec
-Upload weet ik niet, dat heb ik nog nooit getest. Kan ik dat simpel testen?
volgens speedtest.net is het 9Mbyte/sec
Door de gebruikte testmethode van bovenstaande site is het normaal dat de uploadsnelheid "iets lager" uitvalt dan de downloadsnelheid, maar ik ben niet geinteresseerd in absolute getallen.
Wat interessant is om van een dergelijke router te weten is nl. of er een beperking in de wan->lan en lan->wan ontstaat in de router. Hier heb ik bijv. +/- 70Mbit/sec upload.. Mocht je uitkomen met de test op een factor 3 of 4 lager, (bijv. 25 Mbit/sec) dan weet je dat er een beperking in je througput van lan-wan zit.
Verwijderd
Ligt dus aan het draadloos netwerk. Meph, heb jij nog bepaalde instellingen gewijzigd in de router?
Of gewoon zo out-of-the-box aangesloten en werkte toen?
Wel raar, de verbindingssterkte is gewoon goed en geeft ook een doorvoersnelheid van rond de 130Mb/s, wellicht dat het dus ergens een instelling in de router betreft, aangezien alle laptops en computers in huis met die matige snelheid zitten.
Misschien kan ik eens proberen om de router te resetten naar fabrieksinstellingen ofzo...
Verwijderd
Een kabel is nu eenmaal in de praktijk altijd sneller dan een wireless verbinding, je hebt veel meer packetloss op een wireless verbinding wat vertragend werkt. Wellicht dat als je dichterbij de router gaat staan (als je een laptop hebt) dat het dan wel weer sneller gaat. Ik denk niet dat je daar veel aan kunt doen eerlijk gezegd. Wireless is handig, maar voor optimale performance gaat er niets boven een kabeltjeVerwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:59:
Met kabel in de router haal ik wel rond de 10,5mb/s.
Ligt dus aan het draadloos netwerk. Meph, heb jij nog bepaalde instellingen gewijzigd in de router?
Of gewoon zo out-of-the-box aangesloten en werkte toen?
Wel raar, de verbindingssterkte is gewoon goed en geeft ook een doorvoersnelheid van rond de 130Mb/s, wellicht dat het dus ergens een instelling in de router betreft, aangezien alle laptops en computers in huis met die matige snelheid zitten.
Misschien kan ik eens proberen om de router te resetten naar fabrieksinstellingen ofzo...
4 MB p/s wireless is ook niet slecht overigens hoor
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 11:10 ]
[ Voor 17% gewijzigd door rlvtje op 30-08-2008 11:29 ]
Verder zou ik eens proberen om het automatisch selecteren van een kanaal uit te zetten als dat aan staat en dan handmatig een compleet ander kanaal als nu in te stellen.
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/speedtest.html (gewoon IE explorer gebruiken)
Kan er nog fatsoenlijk ingelogd worden op de DIR-655 tijdens volledige downloadsnelheid ? (processor capaciteit)
Gezien de test van de DIR-655 zou dit allemaal met gemak moeten kunnen

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/1/3/
[ Voor 52% gewijzigd door rlvtje op 30-08-2008 12:49 ]
Verwijderd
up 81312 hier. Up is altijd iets minder dan down.rlvtje schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:15:
Iemand de upload al getest met DIR-655 router (bekabeld) ?
Nou kan ik me vergissen, maar volgens mij is het draadloos sneller zonder beveiliging. Als je het beveiligd kost dat meer moeite voor je router/computer.ik222 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:49:
@Schrammy: Zorg er in ieder geval ook voor dat je WPA2 beveiliging gebruikt. Dan weet je zeker dat je ook echt 802.11n snelheden krijgt.
(of wellicht bedoel je de doorvoersnelheid van 130 Mbps? dat die pas reeel is als je test met beveiliging?)
Verwijderd
Voor zover ik begrepen heb werkt 802.11n inderdaad alleen als je WPA2 aan zet op deze router.JaWSnl schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:06:
[...]
Nou kan ik me vergissen, maar volgens mij is het draadloos sneller zonder beveiliging. Als je het beveiligd kost dat meer moeite voor je router/computer.
(of wellicht bedoel je de doorvoersnelheid van 130 Mbps? dat die pas reeel is als je test met beveiliging?)
ow okeej iets in het protocol wat ingebouwd is of iets dergelijks?Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:30:
[...]
Voor zover ik begrepen heb werkt 802.11n inderdaad alleen als je WPA2 aan zet op deze router.
Het ging er mij inderdaad om dat je allen 802.11n snelheden haalt als je WPA2 beveiliging gebruikt en niet als je WPA of WEP gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:30:
[...]
Voor zover ik begrepen heb werkt 802.11n inderdaad alleen als je WPA2 aan zet op deze router.
Geen beveiling heb je ook n snelheden maar dat lijkt me niet aan te raden
Verwijderd
Zojuist even voor je getest (bekabeld met de DIR655). Probleem is echter dat de test met het metertje na ongeveer (2x) 5 seconden voorbij is. De gebruikte hoeveelheid data is te klein.rlvtje schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:15:
Iemand de upload al getest met DIR-655 router (bekabeld) ?
Kan er nog fatsoenlijk ingelogd worden op de DIR-655 tijdens volledige downloadsnelheid ? (processor capaciteit)
Gezien de test van de DIR-655 zou dit allemaal met gemak moeten kunnen![]()
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/1/3/
Als je het 1024MB bestandje download dan is de snelheid na een seconde of 10-20 pas op zijn max (11,4MB/s). Eigenlijk zou je dus een 1024MB bestand moeten kunnen uploaden voor een representatieve test.
De link die jij geeft levert hier wisselende resultaten van 60-75 Mb/s voor zowel up als down.
Downloaden van het 1024 MB bestandje levert na enige tijd vrijwel altijd 11,4 MB/s op.
Over praktijk ervaringen gesproken: met utorrent is de download hier max 2,5 - 3 MB/s. Iemand nog tips voor instellingen van torrent clients zoals max connections etc?
Inloggen op de router tijdens het downen op volle snelheid is geen enkel probleem. Je merkt er geen verschil bij. Processor belasting is hier ongeveer 33% op beide cores tijdens downen (Athlon 64 X2 4400+) zonder dat ik noemenswaardige applicaties heb draaien. Ik gebruik overigens de Marvel Yukon PCI-E gigabit onboard chip voor internet (Asus A8N32 SLI deluxe mobo).
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 13:49 ]
Verwijderd
Als je glas hebt moet je geen utorrent meer gebruiken maar dc++Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:38:
[...]
Zojuist even voor je getest (bekabeld met de DIR655). Probleem is echter dat de test met het metertje na ongeveer (2x) 5 seconden voorbij is. De gebruikte hoeveelheid data is te klein.
Als je het 1024MB bestandje download dan is de snelheid na een seconde of 10-20 pas op zijn max (11,4MB/s). Eigenlijk zou je dus een 1024MB bestand moeten kunnen uploaden voor een representatieve test.
De link die jij geeft levert hier wisselende resultaten van 60-75 Mb/s voor zowel up als down.
Downloaden van het 1024 MB bestandje levert na enige tijd vrijwel altijd 11,4 MB/s op.
Over praktijk ervaringen gesproken: met utorrent is de download hier max 2,5 - 3 MB/s. Iemand nog tips voor instellingen van torrent clients zoals max connections etc?
Inloggen op de router tijdens het downen op volle snelheid is geen enkel probleem. Je merkt er geen verschil bij. Processor belasting is hier ongeveer 33% op beide cores tijdens downen (Athlon 64 X2 4400+) zonder dat ik noemenswaardige applicaties heb draaien. Ik gebruik overigens de Marvel Yukon PCI-E gigabit onboard chip voor internet (Asus A8N32 SLI deluxe mobo).
Verwijderd
??? ben wel heel benieuwd WAAR jij die dvd'tjes dan scoort....binnen 7 minutenVerwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:12:
[...]
Als je glas hebt moet je geen utorrent meer gebruiken maar dc++En dan aanmelden op glasvezel only hubs
divxje 1,5 minuut, dvdtje 7 minuten hier. Heerlijk
Verwijderd
Dat moet ik dan zsm ook maar eens gaan proberen...pff dat is wel lekker snel ja.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:12:
[...]
Als je glas hebt moet je geen utorrent meer gebruiken maar dc++En dan aanmelden op glasvezel only hubs
divxje 1,5 minuut, dvdtje 7 minuten hier. Heerlijk
Is dc++ ook stabiel en beetje vrij van trojans e andere shit? Ik ken het hele dc++ namelijk niet
Kom op, gebruik eens de EDIT knop ipv te massposten...
[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 01-09-2008 11:04 ]
Verwijderd
Idem als bovenstaand
[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 01-09-2008 11:04 ]
Bedankt voor de tests. Hier begint mijn download direct met 11MByte/s meteen na een luttige seconde en gaat onverminderd door. (Prosafe Netgear router). De dir-655 router heeft dus voldoende processor capaciteit over als je tijdens een flinke belasting (lees: traffic) met gemak kan inloggen op de router.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:38:
[...]
Zojuist even voor je getest (bekabeld met de DIR655). Probleem is echter dat de test met het metertje na ongeveer (2x) 5 seconden voorbij is. De gebruikte hoeveelheid data is te klein.
@joers: Qua kabel laat je niet gek maken. Ik heb nog klassieke cat5E kabel en merk geen enkel verschil met 20 meter kabel of 1mtr kabel direct in het glasvezel modem (haal in beide gevallen dus 90 Mbit/s). CAT5E is gespect voor max. 100MHz / 100Mbit/s en in principe is CAT6 (250MHz) voor 1Gbit netwerken, maar echter gespect voor 250Mbit/s, verwacht niet dat je 1000Mbit haalt dus...
Let er beter op dat je de connectors goed aansluit
Als je de keus hebt gewoon cat6 pakken, anders gewoon de standaard cat5e. Het principe van 4 differentiele paren blijft voor alle kabels gelijk. Voor het behalen van de glasvezelsnelheid maakt het dus niets uit.
[ Voor 24% gewijzigd door rlvtje op 31-08-2008 23:33 ]
usenet kan ook, xsnews haalt bijvoorbeeld makkelijk 100Mbit en dat betekend dus inderdaad een dvdtje binnen 7 minuten.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:47:
[...]
??? ben wel heel benieuwd WAAR jij die dvd'tjes dan scoort....binnen 7 minuten
Overigens is er ook een edit knop inplaats van iedere keer 3 posts neer te zetten (dit komt al meerdere malen voor bij jou)
mee eens!Blueone schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:15:
[...]
Overigens is er ook een edit knop inplaats van iedere keer 3 posts neer te zetten (dit komt al meerdere malen voor bij jou)
evenals het quoten van een enorme lap tekst overigens soms. vervuild enorm, en je kunt de tekst van de quote gewoon gedeeltelijk wegknippen als je quote.
B.v.d.
Verwijderd
Die edit-knop zie ik dan toch nergens......neem me dus VOORAL niet kwalijk. Als i kop m nwerk post heb ik die edit-knop wel, als ik thuis post niet. Vaag, maar zo is het wel. Ik kan hier mijn posts wél wijzigen, thuis niet, sorry hoor!!!Blueone schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:15:
[...]
usenet kan ook, xsnews haalt bijvoorbeeld makkelijk 100Mbit en dat betekend dus inderdaad een dvdtje binnen 7 minuten.
edit: Thuis heb ik alleen een VIEW-knop en een QUOTE-knop. Hier op mijn werk EDIT en QUOTE.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 08:13 ]
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:10:
[...]
edit: Thuis heb ik alleen een VIEW-knop en een QUOTE-knop. Hier op mijn werk EDIT en QUOTE.
Cookies aan staan thuis?
Google maar eens op FTDVerwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:47:
??? ben wel heel benieuwd WAAR jij die dvd'tjes dan scoort....binnen 7 minuten
Verwijderd
Jip, maar dankzij een hele fijne tip van een van de vriendelijke mods hier, ben ik erachter hoe het probleem heeft kunnen ontstaan. Waarvoor mijn dank.
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 22:14 ]
Verwijderd
Toen de kast werd opgehangen en de verbinding werd getest, bleek er geen signaal te zijn. Moet nu ergens in een grondput/verdeelstation een nieuwe verbinding gemaakt worden kennelijk. Met als gevolg dat hij enkele dagen/weken moet w88.
Oeps...sorry mod....te snel op reply gedrukt en niet op edit....excuses
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 22:16 ]
Bovendien zou het dus inderdaad zo zijn dat je Per See een homebox af moet nemen, maar wel gek dat als je je eigen decoder met smartcard hebt, dit wel gewoon zou moeten werken... je hebt immers de smartcard. Maar goed het zou beter zijn om die smartcard ook los aan te bieden.
Verwijderd
Tja...dat begreep ik ook al. Vandaar ook mijn beslissing om (voorlopig) bij UPC Digital te blijven voor wat betreft het tv-gedeelte. Daar heb ik én meer zenders én het eredivisiekanaal én een kwaliteit beeld die op mijn tv gewoon subliem is (maar goed, dat kan die van OBN ook nog zijn/worden). Mij staat die 149 euro gewoon tegen, als ik NU al een perfecte beeldkwaliteit heb, zonder dat ik daarvoor een eenmalige uitgave betaal.JaWSnl schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:42:
Ik hoorde vandaag dat de PlusTV homebox nog maar heel beperkt wordt geleverd. Er zijn, nu blijkt, nog enkele kinderziektes, die toch nog de geplande release verkl***n. Even afwachten dus maar weer!
Bovendien zou het dus inderdaad zo zijn dat je Per See een homebox af moet nemen, maar wel gek dat als je je eigen decoder met smartcard hebt, dit wel gewoon zou moeten werken... je hebt immers de smartcard. Maar goed het zou beter zijn om die smartcard ook los aan te bieden.
Overigens...een collega van me heeft gewoon het basispakket van OBN en die HAD ook UPC Digital en hij is eenduidig: bij hem is het analoge basispakket van OBN beter van kwaliteit dan het digitale UPC-pakket zegt ie (maar goed, het aantal mensen wat beduidend minder te spreken is over basispakket OBN is óók erg groot). Ik wacht het dus wel af
en ja...ik weet ook wel dat het geen vergelijking is: analoog en digitaal, maar ik benoem maar even een ervaring van een collega.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 09:49 ]
Ik gebruik onsbrabantnet in samenwerking met een D-Link DIR-655 router. Ik heb de router ingesteld op b/g/n mode. Ik heb alleen modems in huis die en G kwalificatie hebben. Moet ik het modem instellen op b/g/n/ mode of instellen op g-only mode.
Kan ook iemand aangeven wat het verschil is in deze 2 modi
Jan
Jan
ik ben in de war... je zegt dat 'modems' in huis hebt. welke modems? je hebt een modem van OBN en die heeft zo ver ik weet meer nodig dan een G-verbinding om goed te gebruiken.janemmers schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:14:
Hallo
Ik gebruik onsbrabantnet in samenwerking met een D-Link DIR-655 router. Ik heb de router ingesteld op b/g/n mode. Ik heb alleen modems in huis die en G kwalificatie hebben. Moet ik het modem instellen op b/g/n/ mode of instellen op g-only mode.
Jan
Zover ik uit je verhaal kan opmaken moet je m iig op N instellen. maar bedenk wel dat je dan ook een (d-link) N-ontvanger moet hebben om de hoge snelheid te kunnen gebruiken.
het verschil zit m dus in de snelheid.
Als je alleen wifi apparatuur met het G-label (snelheid) hebt, kun je de router gerust op G only zetten.janemmers schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:14:
Hallo
Jan
Verschil tussen G en N is de snelheid.
Verwijderd
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/speedtest.html
Hier werkt hij gewoon via UPC, ben zelf nog niet aangesloten op OBN.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:10:
Ligt het aan mij of ligt de speedtest server van edutel plat? Kon er gisteren ook niet op komen.
Yo.
Bedraad moet dat zeker lukken.Dotto schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:44:
Ben gisteren aangesloten en internet nu al via het glasnetwerk! Direct op het modem haal ik 12mb/s. Na mijn dir655 max 6,5mb/s. Even kijken of dat nog te tunen is.
Verwijderd
Daaar waar het 100 mbps zou moeten zijn....Dotto schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:44:
Ben gisteren aangesloten en internet nu al via het glasnetwerk! Direct op het modem haal ik 12mb/s. ..
Bij mij werkt hij ook niet. Maar goed dat ligt aan de website, je kunt dezelfde test doen via speedtest.net en dan de (wss) oranje server aanklikken. Dat is precies dezelfde testVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:10:
Ligt het aan mij of ligt de speedtest server van edutel plat? Kon er gisteren ook niet op komen.
En dan staat er een magnetron naast zn dir655 zeker? ... maar goed we nemen maar even aan dat ie het bedoelt in BytesVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:44:
[...]
Daaar waar het 100 mbps zou moeten zijn....
[ Voor 23% gewijzigd door JaWSnl op 04-09-2008 23:40 ]
Nee hoor website (inclusie speedtest en files downloaden) doet het prima via mijn kabelaansluiting (UPC). Is dan dus eerder een routeringsprobleem in het OnsBrabantNet netwerk denk ik.JaWSnl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:38:
[...]
Bij mij werkt hij ook niet. Maar goed dat ligt aan de website, je kunt dezelfde test doen via speedtest.net en dan de (wss) oranje server aanklikken. Dat is precies dezelfde test
Verwijderd
dat bedoelt "ie" inderdaad jaJaWSnl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:38:
[...]
En dan staat er een magnetron naast zn dir655 zeker? ... maar goed we nemen maar even aan dat ie het bedoelt in Bytes
Overigens werkt de speedtest bij mij ook gewoon hoor.
Ja wie weet. De hoofdpagina van de speedtest doet het bij mij wel, maar niet de pagina waarop de tests staan... achjah zal vanzelf wel weer opgelost worden. En mn alternatief werkt ookik222 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:45:
[...]
Nee hoor website (inclusie speedtest en files downloaden) doet het prima via mijn kabelaansluiting (UPC). Is dan dus eerder een routeringsprobleem in het OnsBrabantNet netwerk denk ik.
Verwijderd
Verwijderd
zucht
Verwijderd
Dat was kennelijk een wijk/straatprobleem, want de buren hadden idem ditoVerwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:39:
Ik heb mijn eerste storing te pakken na een week glas, sinds vanmorgen 09:15 down helaas. Gelukkig heb ik mijn upc verbinding ook nog
Overigens geloof ik dat het verder behoorlijk stabiel is. Is het bij jou inmiddels weer ok?
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Verwijderd
Nog niet okVerwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 08:50:
[...]
Dat was kennelijk een wijk/straatprobleem, want de buren hadden idem ditoAlleen zij hadden géén verbinding meer van een vorige provider.
Overigens geloof ik dat het verder behoorlijk stabiel is. Is het bij jou inmiddels weer ok?
Verwijderd
1 week geleden op vrijdag kwam de monteur kijken waar bij mij de meterkast staat.
Die staat op de begane grond, ik woon 2 hoog.
Dus ik zeg: moet je ook binnen kijken waar je de zaak wil aansluiten?
"Nee" zegt ie." Wij leggen het alleen in de meterkast verder doen we er niks aan".
Dus ik Onsbrabantnet gebeld met de vraag wie dan de aansluiting verder verzorgt.
Dat blijk ik zelf te moeten doen. Toen heb ik de vraag gesteld of ik dan die monteur van 75 euro kon laten komen. Ja dat kan, maar die sluit de zaak ook niet aan tot boven.
Ik vind het erg onpractisch dat ze een aansluiting beneden maken, en niet op de plek waar ik daadwerkelijk woon (ik woon niet in mijn meterkast beneden). UPC en XS4ALL hebben respectievelijk 8 en 4 jaar geleden geen probleem gemaakt om de gaten in het beton te boren en de aansluiting in mijn woonkamer te maken.
OBN verzorgt deze service niet, en ik heb daarom mijn abonnement weer opgezegd (let wel, nog voor de oranje fiber was aangesloten in de meterkast).
Ik moet zeggen dat ze daar wel heel coulant mee om gingen. Ik hoef niks te betalen en het is goed afgehandeld. Geen gezeur gehad verder.
Ik wilde dit wel even melden omdat er misschien meer mensen met dat probleem zitten, meterkast op een totaal andere plaats als de aansluiting moet komen.
De monteur van 75 euro trekt dus GEEN draden.
Groetjes
(kleine edit: aansluiting moet door 3 lagen gewapend kiezelbeton. Dat moet een professional doen daar kom ik echt met geen mogelijkheid doorheen. Als het een simpel boor-klusje was, was het probleem niet zo groot en hoefde ik geen monteur te hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 03:30 ]
Dan gebruik je toch die kabels ?Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 03:29:
UPC en XS4ALL hebben respectievelijk 8 en 4 jaar geleden geen probleem gemaakt om de gaten in het beton te boren en de aansluiting in mijn woonkamer te maken.
Verwijderd
Overigens beweert men dat OBN-monteurs ook niet ff utp-kabel van de glasvezelkast naar de pc leggen en dat hebben ze hier in de straat bij 3 mensen wel gedaan, gratis en voor niks 10 meter utp-kabel (niet dat dat zo duur is, maar toch)
Men gebruikt tot maximaal 15 meter kabel dacht ik...Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 07:24:
Ik ken ook voorbeelden waar monteurs van OBN wel kabels trekken...maar inderdaad niet naar 2 hoog.
Overigens beweert men dat OBN-monteurs ook niet ff utp-kabel van de glasvezelkast naar de pc leggen en dat hebben ze hier in de straat bij 3 mensen wel gedaan, gratis en voor niks 10 meter utp-kabel (niet dat dat zo duur is, maar toch)
Verwijderd
Oow, dat zou inderdaad kunnen.ik222 schreef op maandag 08 september 2008 @ 07:48:
[...]
Men gebruikt tot maximaal 15 meter kabel dacht ik...
Bij mij komen ze as. donderdag. Twijfel of ik nog ff 10 meter utp moet gaan halen.
TV zou het gelijk moeten doen, dat was tenminste zo bij mijn dochter in Geldrop.
[ Voor 25% gewijzigd door Kp1 op 09-09-2008 14:11 ]
Ik zal ze morgen eens bellen. Ben benieuwd naar wat ze nu precies aan het doen zijnVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:31:
Het blijft hier in Veldhoven akelig stil.
Wanneer zou de planning bekend worden???
Yo.
Best wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk van OnsBrabantNet(week 49, 2007).
De eerste planning stond op de site van OnsBrabantNet rond 5 maart 2008.
Het koste dus ca 2.5 maand om de eerste planning te maken voor Best.
Verwijderd
Klopt ja, tv doet het in principe meteen.Kp1 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:49:
Bij mij wordt op donderdag ook het kastje geinstalleerd, wijk Heuveleind in Best.
TV zou het gelijk moeten doen, dat was tenminste zo bij mijn dochter in Geldrop.
Ik mag nog 2 dagen w88 en dan ben ik ook via de glasvezel online....eindelijk
Verwijderd
Pff, 2½ maand. Dat is dus eind deze maand voor Vhv....Kp1 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:41:
@Hotbrick, zo ging het in Best:
Best wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk van OnsBrabantNet(week 49, 2007).
De eerste planning stond op de site van OnsBrabantNet rond 5 maart 2008.
Het koste dus ca 2.5 maand om de eerste planning te maken voor Best.
Toch bedankt!
Vergeet niet dat ze ook nog "vakantie" hadden he.
Verwijderd
Ik wil graag nog een tijdje upc/xs4all en OBN langs elkaar hebben om een beetje te vergelijken.
Verwijderd
...en alleen om die simpele reden zeg je dan OBN totaal op?Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:42:
[...]
Ik wil graag nog een tijdje upc/xs4all en OBN langs elkaar hebben om een beetje te vergelijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 18:04 ]
Verwijderd
verbindingen / prijzen gaan dan weer omlaag.. leuke start maken vervolgens er mee zitten dat het nog steeds niet kan. UPC gaat zeer snel over de 100 mbit heen dus ik zit nog te twijfelen
KPN daar word ik echt niet vrolijk meer van !
Even buiten het feit dat dit een totaal ongenuanceerde en ongefundeerde uitspraak is werk je volgens mij ook nog eens gewoon bij UPC. Tenminste je hebt een @upc.nl adres in je profiel staanVerwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:11:
onsbrabant net zal zeker overgenomen worden door KPN
verbindingen / prijzen gaan dan weer omlaag.. leuke start maken vervolgens er mee zitten dat het nog steeds niet kan. UPC gaat zeer snel over de 100 mbit heen dus ik zit nog te twijfelen
KPN daar word ik echt niet vrolijk meer van !
Denk dat we dus weinig waarde moeten hechten aan deze uitspraak, zie het meer als reclame voor UPC
Het enige is dat Reggefiber (de bouwer van het netwerk) overgenomen is door KPN. De partijen die de diensten leveren op het netwerk, Edutel en Hertzinger, hebben niets met KPN te maken.
Verwijderd
nu kan ik het nogmaals gaan overwegen je denkt dus niet dat kpn uiteindelijk gaat vertellen hoe en of wat ? en zeker geen reclame voor upc ik ben daar juist weggegaan op een niet zo leuke manier. maar gewoon ook niet tevreden met wat ik nu heb
Nu niet meer, maar we weten wel dat de postgeschiedenis puur UPC-gerelateerde topics betreftik222 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:20:
[...]
Even buiten het feit dat dit een totaal ongenuanceerde en ongefundeerde uitspraak is werk je volgens mij ook nog eens gewoon bij UPC. Tenminste je hebt een @upc.nl adres in je profiel staan
Verwijderd
maar klopt op dit moment neig ik meer naar upc toe dan iets anders
misschien overtuigen andere providers me nog wel
Verwijderd
Gewoon kwestie van goed gereedschap hoor. Ergens een dikke Hilti boorhamer huren voor een dagdeel en je bent in nog geen minuut door zo'n vloertje heen zonder dat het je enige inspanning kost. Maar goed.(kleine edit: aansluiting moet door 3 lagen gewapend kiezelbeton. Dat moet een professional doen daar kom ik echt met geen mogelijkheid doorheen. Als het een simpel boor-klusje was, was het probleem niet zo groot en hoefde ik geen monteur te hebben)
dan nog een paar dagen wachten tot een professionele aannemer de schade aan leidingen e.d. heeft kunnen reparerenVerwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:06:
[...]
Gewoon kwestie van goed gereedschap hoor. Ergens een dikke Hilti boorhamer huren voor een dagdeel en je bent in nog geen minuut door zo'n vloertje heen zonder dat het je enige inspanning kost. Maar goed.
Verwijderd
Bron? Bewijs?? Beetje ongenuanceer inderdaadVerwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:11:
onsbrabant net zal zeker overgenomen worden door KPN
Verwijderd
Ehmm nou ja..Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:04:
[...]
...en alleen om die simpele reden zeg je dan OBN totaal op?
Kijk, hetgeen ik heb werkt gewoon perfect. Xs4all heeft tot nu toe geloof ik een 100% uptime bij mij, ik had ooit chello en dat was echt een ramp wat ik nooit meer mee wil maken.
OBN is voor mij dus een soort luxe-product.
Er komt een aanbieder bij mij, die mij een product wil verkopen. Ik kijk naar de aanbieding en denk: nou, het heeft wat voordelen op papier, dus laten we het eens proberen. Die aanbieder blijkt dan toch een aantal beperkingen te kennen, zoals het niet aanleggen van de kabel in huis als er geboort moet worden.
Dat is een keus van de aanbieder, en op dat moment zeg ik: ja sorry maar ik ga ook niet zitten boren. Dus ik wil van deze aanbieding geen gebruik meer maken.
Mijn insteek is dat ik de klant ben, en dat hun als aanbieder mij zoveel mogelijk tegemoet moeten komen en het compleet aanleggen van een kabel van buiten naar de computer/tv vind ik een van de dingen die HUN verantwoording is. Zeker voor die 75 euro die ik aan de monteur betaal.
Nou, die dienst willen ze niet verlenen, dus dan hoef ik hun product niet. Omdat ik nu toch al een heel goede provider heb, heb ik de vrijheid om tegen OBN te zeggen dat ik hun product niet meer hoef.
OBN is een heel nette aanbieder hoor, want er zijn er maar weinig die wel de kabel van buiten helemaal tot aan de tv leggen. Tevens ben ik vandaag in de OBN-service-winkel geweest en het zijn echt heel vriendelijke mensen die er totaal geen probleem van maakten.
Ik hoef zelfs geen enkele kosten te betalen.
Echt: prima, mijn petje af.
Alleen wat ik wel zeg: als zij nou die gaten boren en de kabel aansluiten, blijf ik de komende 10 jaar hun klant ,dan verdienen ze genoeg geld $$$ aan mij en ze kiezen er schijnbaar voor om dat niet te doen. Hun keuze.
Als ik ooit ga verhuizen naar een woning waar ik niet meer hoef te boren ga ik zeer zeker OBN aanschaffen, alleen nu zeker niet.
En wat ik graag zou willen zien dat er in de OP een medling kwam dat er dus niet geboort wordt door OBN. Dat lijkt me wel iets waar veel mensen eigenlijk toch geen rekening mee houden, zeker de mensen die in een flat wonen.
Verwijderd
Beetje belachelijke eis die je stelt wel, maar dat moet jij weten. En zoveel geld verdienen ze niet aan je hoor
Ik bedoel, hoezo ga je niet boren? Hoe hang je dan ooit iets op? Hoe sluit je ooit wat aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 01:13 ]
Verwijderd
Het gaat een beetje off-topic nu maar : xs4all had geen landelijke storing.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 01:12:
Dan heb je xs4all vast nog niet lang aangezien ze er een tijd terug landelijk 3 dagen uitlagen(En dat was dus echt bij iedereen en ja dat is een feit dus kom niet aanzetten dat dat bij jou niet was).
Beetje belachelijke eis die je stelt wel, maar dat moet jij weten. En zoveel geld verdienen ze niet aan je hoor
Ik bedoel, hoezo ga je niet boren? Hoe hang je dan ooit iets op? Hoe sluit je ooit wat aan?
Als ik zeg dat ik niet ga boren bedoel ik dat ik niet door 3 lagen van 30cm beton ga boren.
Ik heb geen idee waar de stroomdraden lopen, geen idee hoe ik zoiets moet meten, geen idee waar de waterleiding loopt etc etc. Ik ben geen monteur, ik ben geen bouwvakker. Ik ben een consument die wil betalen voor een monteur die dat doet (75 euro) en schijnbaar doet die monteur dat niet.
En nogmaals: OBN is een luxeproduct voor me.
Als ik alleen de keus had tussen een 56k modem en OBN, nou reken maar dat ik zelf de kabels aan zou leggen al zou ik door 5 meter beton moeten boren met een tandenstoker.
Ik denk dat in principe iedereen al een provider heeft, zeker in de gebieden waar OBN nu de fibers gaat aanleggen. Dat zijn nou niet echt de backwater-middle-of-nowhere plaatsen.
Dan is de keus dus: ben je tevreden met wat je nu hebt, of wil je wel eens wat anders proberen?
En wat ik dan zeg, en wat ik eigenlijk nergens heb gelezen maar wat ik wel HEEL graag had willen weten voor ik de aanvraag indiende bij OBN: ze trekken dus geen kabels !
Daarom vroeg ik ook in mijn post : zet dat in de OP, zodat mensen daar rekening mee kunnen houden.
Ik wil geen OBN afkraken, ik wil niet dat mensen mij afkraken omdat ik geen gaten wil boren of omdat ik vind dat dat een dienst zou moeten zijn van de provider.
Ik wil alleen zeggen: OBN sluit alleen je meterkast aan, als je in een flat of zo woont: hou er rekening mee.
Nu hou ik er over op. Terug naar andere zaken van OBN, want nogmaals: OBN heeft verder een erg mooie aanbieding in huis.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 02:19 ]
Verwijderd
Enne:
http://www.xs4all.nl/nieu...al=nl&id=979&msect=nieuws
Enne glasvezel is bij mij 5x zo snel als het snelste alternatief wat ik kan krijgen, I feel a need for speed, dus dat maakt het ruim de moeite waard whatever het kost.Naar schatting 50.000 XS4ALL Only klanten en enkele honderden Business DSL klanten hebben op dit moment geen internetverbinding door een landelijke storing.
Als je echt 3 lagen van 30cm beton hebt (wat ik dus echt zwaar betwijfel, zeker als je in een flat woont) gaat geen enkele monteur de kabels voor je boren hoor. Zijn er uberhaupt providers die dat doen?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 02:30 ]
Verwijderd
Nogmaals: in mei heb ik geen last van de storing gehad. Landelijk wil niet zeggen dat echt iedereen er last van heeft. Ik zit in de regio Eindhoven. 3 lagen beton zijn 2 verdiepingen en 1 buitenmuur (of binnenmuur). UPC van de televisie heeft aan de buitenkant RVS gootjes tegen de muur geschoten, maar dat hebben ze aan de achterkant van de flat gedaan want de aanleg is vanuit een andere straat gedaan. UPC heeft dus de kabel IN mijn woning aangelegd. KPN/Xs4all waar ik telefonie/internet van heb heeft gaten geboort, alleen die gaten zijn dus precies zo groot als de telefoondraad daar passen geen 2 UTP kabels meer bij. Ik heb geen zin in welles-nietes, je komt maar een keer kijken als je het niet gelooft.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 02:23:
Holy, 3 lagen van 30cm beton? Woon je in een bunker ofzo?
Enne:
http://www.xs4all.nl/nieu...al=nl&id=979&msect=nieuws
[...]
Enne glasvezel is bij mij 5x zo snel als het snelste alternatief wat ik kan krijgen, I feel a need for speed, dus dat maakt het ruim de moeite waard whatever het kost.
Als je echt 3 lagen van 30cm beton hebt (wat ik dus echt zwaar betwijfel, zeker als je in een flat woont) gaat geen enkele monteur de kabels voor je boren hoor. Zijn er uberhaupt providers die dat doen?
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 13:03 ]
heb je nog wel gewoon de mogelijkheid om op te zeggen? Zit je niet al aan een jaar contract vast?
Het probleem is volgens mij dat je in een studentenhuis woont waar de meterkast gewoon beneden is en jij ergens op de 2e verdieping woont. Het leggen van kabels van meterkast naar jouw kamer is niet hun verantwoordelijkheid.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 03:29:
...
Dus ik Onsbrabantnet gebeld met de vraag wie dan de aansluiting verder verzorgt.
Dat blijk ik zelf te moeten doen. Toen heb ik de vraag gesteld of ik dan die monteur van 75 euro kon laten komen. Ja dat kan, maar die sluit de zaak ook niet aan tot boven.
...
Ik woon in een appartementencomplex op 2 hoog, en bij mij leggen ze de glasvezel aan tot in mijn meterkast. Dat kost ze een hoop moeite, maar ze hebben het wel gedaan.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Verwijderd
Ja geen probleem, ik heb het in de 1e fase aangevraagd met een half jaar gratis dus misschien dat ze daarom niet zo moeilijk deden.JaWSnl schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:25:
@Merquise:
heb je nog wel gewoon de mogelijkheid om op te zeggen? Zit je niet al aan een jaar contract vast?
Ik heb best goede ervaringen hoor met OBN en als ik ooit ga verhuizen waar ik de zaak goed kan laten aansluiten ga ik zeker bij OBN.
Waar?Napo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:06:
OBN begint met het aanleggen van de hoofdglasvezelkabels in week 39
Iemand hier ook mee te maken gehad?
het profiel van Napo meldt Veldhoven
edit: ik heb btw een handige manier om te onthouden welke week het is
Moet lokaal zijn geweest, hier in Geldrop was iig alles goed.Dotto schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:59:
Gisteravond slecht TV-signaal van OBN (Dommelen). Horizontale strepen over het scherm. Meer mensen in mijn straat hadden er last van.
[ Voor 57% gewijzigd door JaWSnl op 12-09-2008 11:29 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
En waar in Dommelen was dat?Dotto schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:59:
Gisteravond slecht TV-signaal van OBN (Dommelen). Horizontale strepen over het scherm. Meer mensen in mijn straat hadden er last van.
Vanaf De Hurk is Bbnet / Bbeyond bezig om 6 bedrijventerreinen te verbinden.JaWSnl schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:16:
[...]
het profiel van Napo meldt VeldhovenDe kabel zal wel doorgetrokken worden vanaf de Hurk?
Mijn vrouw nog 7 weken te gaanedit: ik heb btw een handige manier om te onthouden welke week het isde zwangerschap van mn vrouw loopt precies gelijk met de weeknummers (spannend intussen dus
)
[...]
Binnenkort zal er op de website een planning verschijnen met informatie over de huisaansluitingen.
Yo.
Dit topic is gesloten.
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).
Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.