OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dotto schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:21:
Omgeving kinderbroerderij. Bij de Damianusdreef.
Haha omgeving corsobuurtschap dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Juist ;). Vanuit mijn raam kijk ik de corsotent in :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dotto schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:11:
Juist ;). Vanuit mijn raam kijk ik de corsotent in :P.
Haha dan ziede mij daar ook vaak dan en vanaf vanmiddag het hele weekend ;)

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

OnsNet EIndhoven gaat in Meerhoven (tegen Veldhoven) glas aanleggen. Dat zag ik tenminste op een groot bord tegenover de Mc Donalds. Dan komt het glas dus via De Run en de andere kant van Veldhoven binnen.

* VonFoX woont tegen Meerhoven aan :)

Dan kan ik UPC met hun te dure niet symmetrische pakketten hopelijk snel uitlachen :)

Yo.

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:57:
[...]

Ehmm nou ja..
Kijk, hetgeen ik heb werkt gewoon perfect. Xs4all heeft tot nu toe geloof ik een 100% uptime bij mij, ik had ooit chello en dat was echt een ramp wat ik nooit meer mee wil maken.
OBN is voor mij dus een soort luxe-product.

Er komt een aanbieder bij mij, die mij een product wil verkopen. Ik kijk naar de aanbieding en denk: nou, het heeft wat voordelen op papier, dus laten we het eens proberen. Die aanbieder blijkt dan toch een aantal beperkingen te kennen, zoals het niet aanleggen van de kabel in huis als er geboort moet worden.
Dat is een keus van de aanbieder, en op dat moment zeg ik: ja sorry maar ik ga ook niet zitten boren. Dus ik wil van deze aanbieding geen gebruik meer maken.

Mijn insteek is dat ik de klant ben, en dat hun als aanbieder mij zoveel mogelijk tegemoet moeten komen en het compleet aanleggen van een kabel van buiten naar de computer/tv vind ik een van de dingen die HUN verantwoording is. Zeker voor die 75 euro die ik aan de monteur betaal.
Nou, die dienst willen ze niet verlenen, dus dan hoef ik hun product niet. Omdat ik nu toch al een heel goede provider heb, heb ik de vrijheid om tegen OBN te zeggen dat ik hun product niet meer hoef.

OBN is een heel nette aanbieder hoor, want er zijn er maar weinig die wel de kabel van buiten helemaal tot aan de tv leggen. Tevens ben ik vandaag in de OBN-service-winkel geweest en het zijn echt heel vriendelijke mensen die er totaal geen probleem van maakten.
Ik hoef zelfs geen enkele kosten te betalen.
Echt: prima, mijn petje af.

Alleen wat ik wel zeg: als zij nou die gaten boren en de kabel aansluiten, blijf ik de komende 10 jaar hun klant ,dan verdienen ze genoeg geld $$$ aan mij en ze kiezen er schijnbaar voor om dat niet te doen. Hun keuze.

Als ik ooit ga verhuizen naar een woning waar ik niet meer hoef te boren ga ik zeer zeker OBN aanschaffen, alleen nu zeker niet.

En wat ik graag zou willen zien dat er in de OP een medling kwam dat er dus niet geboort wordt door OBN. Dat lijkt me wel iets waar veel mensen eigenlijk toch geen rekening mee houden, zeker de mensen die in een flat wonen.
Hun zeggen van tevoren dat ze dat niet doen, waarom wordt je dan abbonee en ga je erover lopen klagen op een forum? De schuld ligt duidelijk aan jouw kant. Het is duidelijk vantevoren verteld dat ze alleen de kabel tot de met de meterkast brengen.

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 10:15
VonFoX schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:17:
OnsNet EIndhoven gaat in Meerhoven (tegen Veldhoven) glas aanleggen. Dat zag ik tenminste op een groot bord tegenover de Mc Donalds. Dan komt het glas dus via De Run en de andere kant van Veldhoven binnen.

* VonFoX woont tegen Meerhoven aan :)

Dan kan ik UPC met hun te dure niet symmetrische pakketten hopelijk snel uitlachen :)
Fiets er dagelijks langs, maar dat is me niet opgevallen. Morgen is beter kijken.

Woon je toevallig in de wijk "De Kelen"? ;)

Ontopic: Zullen ze het misschien vanuit Meerhoven doortrekken? Of heeft OnsNet Eindhoven niks met OnsBrabantNet te maken qua glasvezel?

[ Voor 10% gewijzigd door SparTi op 17-09-2008 19:12 . Reden: Toch maar is ontopic gaan. ;) ]

Verwijderd

Volgens mij OnsBrabantNet heeft wel degelijk te maken met OnsNetNuenen en OnsNetEindhoven.

De namen van Nuenen en Eindhoven zijn (volgens mij) echter ontstaan doordat (toen daar begonnen was met animo-peiling) het nog onduidelijk was of in "heel brabant" lees: regio Eindhoven glasvezelinitiatieven gestart zouden worden.

Toen reggefiber (de grote initiatiefnemer) besloot om dit wel te doen is OBN ontstaan.
Kortom het zijn nu 3 coorperaties maar achter de schermen gaat het allemaal om:

1)Reggefiber (netwerk aanleg en beheer)
2)Edutel (dienst internet en telefonie)
3)Hertzinger (dienst RTV en PlusTV)

Dit is al te zien als je als OBN abonnee een extra mailbox aanmaakt:
Dan wordt er direct een test-mailtje gestuurd naar de nieuwe mailbox met als afzenderadres: info@onsnetnuenen.nl.

Jeroen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 14:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:07:
Zijn er hier al mensen met digitale tv?
Ik loop zelf een "soort van stage" (ze noemen dat bij Fontys ineens Minor, voor de studenten onder ons) in het Glasvezelcentrum in Eindhoven en daar hebben we een testopstelling met PlusTV. Mijn reactie:

De verkregen hardware doet wat goedkoop aan (zowel STB als afstandsbediening).
Het beeld is daarentegen echter prima! Niets mis mee.

Al met al functioneerd het beter als dat de hardware aanvoelt.

Jeroen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 14:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 01:15:
[...]

Wat ik van iemand van Hertzinger begreep zijn er op het gehele OBN netwerk nog maar een 100 klanten met plusTV (dit is een schatting, pin me hier niet op vast).

Ik loop zelf een "soort van stage" (ze noemen dat bij Fontys ineens Minor, voor de studenten onder ons) in het Glasvezelcentrum in Eindhoven en daar hebben we een testopstelling met PlusTV. Mijn reactie:

De verkregen hardware doet wat goedkoop aan (zowel STB als afstandsbediening).
Het beeld is daarentegen echter prima! Niets mis mee.

Al met al functioneerd het beter als dat de hardware aanvoelt.

Jeroen
Als je daar stage loopt, kun je dan eens vragen waarom het nou precies is dat je geen eigen Decoder mag gebruiken? Het digitale DVB-C signaal schijnt gecodeerd zijn met conax codering.. Daar zijn prima cam modules voor te krijgen en OBN / Ons Net hoeven dan alleen nog maar los de smartcards te leveren die ze nu bij hun boxen hebben zitten. Als ik dit vraag per mail aan OBN / Ons Net dan doen ze er vreselijk vaag over en zeggen dat het technisch niet mogelijk is omdat de combinatie van technieken en een toeganscode voor het digitale signaal dit tegenhoud. Volgens mij is dit gewoon gelul want het signaal wordt gewoon omgezet naar DVB-C dus dat moet elke decoder slikken (zo niet met de nodige cam module en smartcard).

Overigens scan ik elke dag met mijn TV met DVB-C tuner op digitale kanalen en ik vind helemaal niks nopes nada... Echt super raar want normaal horen die digitale kanelen gewoon bij iedereen met een analoog tv abonnement (gecodeerd) op de kabel staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 03:02 ]

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
SparTi schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:11:

[knip]
Ontopic: Zullen ze het misschien vanuit Meerhoven doortrekken? Of heeft OnsNet Eindhoven niks met OnsBrabantNet te maken qua glasvezel?
Zit gewoon hetzelfde bedrijf achter, dus goeie kans dat ze kabels doortrekken vanuit eindhoven!
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 01:05:

[knip]
Beetje jammer zeg ik dan. Maar EduTel vindt dat de prioriteiten daar niet liggen.
Je verteld gewoon iets over Nuenen en Eindhoven en Brabant, heel interessant.... en ineens is iets jammer? Wat dan?
Dat ze een mailtje sturen vanaf info@onsnetnuenen.nl is opvallend, maar om dit nou af te keuren... :?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

SparTi schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:11:
[...]

Fiets er dagelijks langs, maar dat is me niet opgevallen. Morgen is beter kijken.

Woon je toevallig in de wijk "De Kelen"? ;)

De Polders :) Mij lijkt,als ik de reacties lees, dat het doortrekken van kabels reeel is. * VonFoX hoopt daarop :)
Ik graaf de stoep vast open 8)

Yo.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Dat ze maar eens een schatting maken voor Keelpark (Noordrand/De Kelen) :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Start aanleg glasvezelnetwerk
18 september 2008
Werkzaamheden starten in week 39 (vanaf maandag 22 september)

OnsBrabantNet gaat in Veldhoven een glasvezelnetwerk voor telecommunicatie aanleggen. Aannemer BAM Infratechniek Zuid bv start vanaf maandag 22 september met de werkzaamheden.

Glasvezelnetwerk

Het glasvezelnetwerk voor Veldhoven bestaat uit acht deelgebieden. In elk van deze gebieden komt een wijkdistributiecentrum (WDC): een gebouw van ongeveer 3 x 5 x 2,75 meter. De WDC staan met elkaar in verbinding. Het hoofdgebouw (Citypop) komt achter Odeon in de wijk d’Ekker.

Planning werkzaamheden

De werkzaamheden starten vanaf maandag 22 september in deelgebied één: d’Ekker en klein gedeelte Meerveldhoven. Tien tot vijftien teams gaan zich bezighouden met de uitvoering en het is de bedoeling dat eind juni van 2009 het gehele netwerk gereed zijn.

Informatiewinkel

OnsBrabantNet doet er alles aan om u zo goed mogelijk te informeren over de werkzaamheden. Daarom is er een speciale winkel in het Citycentrum geopend (Meent 34 in de City passage) waar iedereen terecht kan met vragen, klachten en opmerkingen over de aanleg van het glasvezelnetwerk. Er is ook een medewerker van BAM Infratechniek Zuid bv aanwezig waar u terecht kunt met klachten over het straatwerk.

Op www.onsbrabantnet.nl vindt u alle informatie over het glasvezelnetwerk in Veldhoven. U kunt ook bellen met (040) 78 78 000 of een e-mail sturen naar veldhoven@onsbrabantnet.nl.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ze beginnen niet hier :( Maar ze gaan dus van start! _/-\o_
Waar heb je dit gelezen btw? Ik zie het niet op de website.

[ Voor 32% gewijzigd door VonFoX op 18-09-2008 16:23 ]

Yo.

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
VonFoX schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:05:
Ze beginnen niet hier :( Maar ze gaan dus van start! _/-\o_
Waar heb je dit gelezen btw? Ik zie het niet op de website.
Het staat op de Gemeente Veldhoven website:
http://www.veldhoven.nl/content.jsp?objectid=37895

groet, Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
Je verteld gewoon iets over Nuenen en Eindhoven en Brabant, heel interessant.... en ineens is iets jammer? Wat dan?
Dat ze een mailtje sturen vanaf info@onsnetnuenen.nl is opvallend, maar om dit nou af te keuren... :?
...
Ik noemde de reden waardoor ik denk dat er dezelfde bedrijven achter zitten. En dat dat te merken is aan het feit dat de welkomsbericht van info@onsnetnuenen.nl afkomt.

Het feit dat daar geen OBN adres gebruikt wordt, vond ik opmerkelijk.
Ik denk dat sommige klanten (welke minder thuis zijn in het geheel) raar op kunnen kijken van het feit dat de mail vanaf "onsnetnuenen.nl" afkomt.

Begrijp me goed, ik keur niets af. Het is gewoon iets wat me opviel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dank! Ik zie hier http://www.veldhoven.nl/d...ernetextern&getastype=PDF dat ik in gebied 6 woon. Ik neem aan dat ze de gebieden in volgorde afwerken.

Yo.

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:53:
[...]

Dank! Ik zie hier http://www.veldhoven.nl/d...ernetextern&getastype=PDF dat ik in gebied 6 woon. Ik neem aan dat ze de gebieden in volgorde afwerken.
Nee dat heeft niets met de volgorde te maken, hier in Valkenswaard bijvoorbeeld zijn ze volgens mij begonnen in gebied 5 en 6...

Afwachten tot de planning komt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze starten wel in gebied 1 met het 'Citypop' volgens veldhoven.nl...

Ach ja, kom maar op met die planning en dan gas erop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:22:
Ze starten wel in gebied 1 met het 'Citypop' volgens veldhoven.nl...

Ach ja, kom maar op met die planning en dan gas erop :*)
Hier in de wijk wordt sinds vandaag wel een grote blauwe kabel in de grond gelegd. Zou het dan toch :P

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
VonFoX schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:57:
[...]

Hier in de wijk wordt sinds vandaag wel een grote blauwe kabel in de grond gelegd. Zou het dan toch :P
Waar in je wijk dan? Ik woon namelijk ook in deel 6: State.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik woon in deel 8, hopelijk graven ze gewoon vanuit deel 1 recht omhoog, dan ben ik als 2de buurt aan de beurt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn de glasvezelkabels groen en oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ik222 schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:33:
Voor zover ik weet zijn de glasvezelkabels groen en oranje...
Dit is dikke beschermmantel (volgens wat er op de kabelhaspel staat). Werklui waren al naar huis.
Sanderke: de Polders.

[ Voor 4% gewijzigd door VonFoX op 22-09-2008 15:55 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails11.imagebam.com/1391/64b00913902796.gif

klik!

Veldhoven gebied 1: De schimmerik (100 meter verderop ligt de kabel er al een dikke week in btw)

De mannen van NIPCON zijn ook al de burgemeester van hoofflaan overgestoken en zijn in gebied 8 aan het werk.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb een vraagje over de modem.

Krijgt elk dorp dezelfde modem? Ik woon zelf in Valkenswaard.
Al mijn spullen staan achterin mijn huis, dus de pc, ps3, telefoon etc...

Ik wil graag de binnenkomende kabel (die oranje dus eigenlijk) verlengen, en dan de modem zo dicht mogelijk bij mijn pc/ps3 etc hebben. Maar ja, om te kijken of het ueberhaupt wel mogelijk is om die oranje kabel te verlengen moet ik dus weten welke modem ik krijg.

(kijk wat een mooie paint :) )

http://s4.tinypic.com/33m0dio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Elk gebied van OBN heeft tot nu toe dezelfde modem dus dat zal wss ook zo blijven. Packetfront DRG 540s of iets wat daar op lijkt.

Verder denk ik niet dat ze zomaar die kabel verlengen. Duur genoeg al voor ze, en op het aanmeldformulier staat volgens mij ook dat je moet tekenen waar het voor aan het huis naar binnen kan. toch?

[ Voor 49% gewijzigd door JaWSnl op 22-09-2008 19:02 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 15:29

Kp1

Bij buren hebben ze eerst de oranje kabel bij de voordeur gelegd. Hier is voor gebeld en gezegd dat dit niet de goede plaats was. Vervolgens hebben ze de straat weer opengebroken en de kabel via de kruipruimte in de garage ergens midden in het huis gebracht.
Dus ze doen niet zo moeilijk (tenminste hier in Best), gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Kan ik die kabel zelf niet eventjes verlengen met een stuk coax of zo?
De modem hangt hier nog niet maar als ik naar de oranje kabel kijk ziet het uit als een gewone kabel niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1

Kp1

Noin schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:16:
Kan ik die kabel zelf niet eventjes verlengen met een stuk coax of zo?
De modem hangt hier nog niet maar als ik naar de oranje kabel kijk ziet het uit als een gewone kabel niks speciaals.
Alleen dan dat er twee hele dunne (dikte van een haar) glasvezels inzitten (met extra omhulsel) en deze zijn door een heel lang soort rietje geblazen.
Dus wel iets speciaals en lijkt niet op coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Noin schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:16:
Als je zelf dit klusje kunt doen, kom je er wel... ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=PGjcH65bEBk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Arg sh*t...
Dus eigenlijk hebben ze een te korte oranje fiber aangelegd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Nog 1 opmerking over je plaatje: op je plaatje gaat van de modem 1 kabel naar pc en 1 naar ps3... alleen is deze modem geen router en zul je dus zelf hier een router tussen moeten plaatsen. weet niet of je daar aan gedacht hebt, maar denk ik zeg het ff :)

edit: owjah en 1 kabel voor radio tv uiteraard ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JaWSnl op 22-09-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
JaWSnl schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:12:
[...]

Nog 1 opmerking over je plaatje: op je plaatje gaat van de modem 1 kabel naar pc en 1 naar ps3... alleen is deze modem geen router en zul je dus zelf hier een router tussen moeten plaatsen. weet niet of je daar aan gedacht hebt, maar denk ik zeg het ff :)

edit: owjah en 1 kabel voor radio tv uiteraard ;)
Eehmmm...... ok...
Dus eigenlijk heb ik dan 3 kabels door mijn huis lopen.

tv/radio (splitter ergens)
internet (router ergens)
telefoon

Ik ga toch proberen of ze een langere oranje kabel kunnen aanleggen dat scheelt me heeeel veel troep. (van voor tot achter is iets van 16 meter, en dat x3 kabels )

Thnx voor de heads-up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Noin schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:18:
[...]

Eehmmm...... ok...
Dus eigenlijk heb ik dan 3 kabels door mijn huis lopen.

tv/radio (splitter ergens)
internet (router ergens)
telefoon

Ik ga toch proberen of ze een langere oranje kabel kunnen aanleggen dat scheelt me heeeel veel troep. (van voor tot achter is iets van 16 meter, en dat x3 kabels )

Thnx voor de heads-up ;)
Je kunt het beste je modem daar laten plaatsen waar de meeste aansluitingen binnenkomen. Dus als je huidige TV en telefoon aansluiting in de meterkast zitten (wat in moderne woningen heel gebruikelijk is) dan is dat de meest logische plek. Je hoeft dan alleen maar de bestaande kabels "om te steken". Dus bijvoorbeeld van UPC naar OBN en van KPN naar OBN. Dan hoef je in huis helemaal niets te ondernemen. Als dat om welke reden dan ook, niet kan, dan kun je middels het aanmeld formulier aangeven waar je het modem wil hebben. Hou er rekening mee, zoals hierboven ook al is gezegd, het modem heeft maar één werkende netwerkaansluiting en maar een gecombineerd radio/tv signaal, je bent zelf verantwoordelijk voor een router en een radio/tv aansluitdoos.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

Een erg interessante update van mijn post op pagina 23 (en verder).
Voor de mensen die niet willen terugbladeren nogmaals in het kort:
Ik heb een bovenwoning, mijn meterkast staat op de begane grond, en OBN sluit alleen de modem aan in de meterkast. De rest mocht ik zelf uitzoeken (3 gaten door dik kiezelbeton boren).
Ik ben daarop naar de OBN winkel gegaan in Valkenswaard , daar bleken ze er niet veel aan te kunnen doen en ik heb een uitschrijf-formulier gekregen.

Dan hier de update: ik kom net terug van mijn werk, en nu ligt er niet 1 oranje fiber van 3 meter (te kort dus), er ligt er nu nog een neffe van naar schatting 12 meter :D
Beetje vreemd want OBN heb ik verder niet meer gesproken, maar ik begin stiekem hoop te krijgen dat ze de modem toch in mijn woning aansluiten op de 2e verdieping en niet de modem in de meterkast gaan hangen :)
Hij ligt echt recht voor mijn deur dus hij zal niet van mijn buurman zijn.

Uiteraard kan ik nu niemand bellen bij OBN met de vraag wat ze nu precies van plan zijn, morgen ga ik dat effe doen en ik hou jullie op de hoogte.

grtz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteren zijn ze bij mij geweest om de vezel binnen te leggen en het modem aan te sluiten (akkerstraat, valkenswaard) wat allemaal vlot verliep....

Maar... bij het testen van de kabel stond er geen signaal op. In de patchruimte zou alles goed moeten staan (volgens de monteur), dus ze vermoeden dat het in de put in de straat verkeerd gelast is, grrr...

Maar "het is heel druk met storingen" dus ze kunnen niet aangeven wanneer ze dit weer komen repareren. Ben benieuwd.
Blijkbaar hebben de monteurs in de weekcentrale van de wijk Kerkakkers noord (?) (met de c1000 / ah) van alles verkeerd gepatched / gelast waardoor daar ook heel veel woningen met problemen waren. Schijnbaar zijn daar ook nog steeds de problemen niet opgelost.

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, toch zuur om bij de buren wel te zien dat het werkt (die hebben sinds weken weer TV, hadden ze "per ongeluk" iets te vroeg opgezegd).

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad, en zo ja hoe lang duurde het voordat het bij jullie was opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe gaat de berichtgeving eigenlijk in Veldhoven? Ik heb me ooit ingeschreven, maar verder nooit meer iets gehoord (afgezien van die poster die je kon ophangen). Krijg je van te voren nog een brief ofzo?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

zonoskar schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:44:
Hoe gaat de berichtgeving eigenlijk in Veldhoven? Ik heb me ooit ingeschreven, maar verder nooit meer iets gehoord (afgezien van die poster die je kon ophangen). Krijg je van te voren nog een brief ofzo?
Ik heb ook nog niets gehoord. Zal wel goedkomen :) We hebben de poster toch gehad als reactie op de inschrijving ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zag vanmorgen in Meerhoven (Meerhovendreef) dat ze een groene kabel op een ton op een aanhangwagen aan het loskoppelen waren van de wagen van Spitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Via via heb ik gehoord dat ze vandaag en morgen brieven gaan versturen naar de klanten die zich in hebben geschreven. Dus begin volgende week moet je wat gehoord hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
In Valkenswaard kreeg je ook de posters en hoorde je verders niet meer. Af en toe kwam er een stukje in het (ik meen) Valkenswaards Weekblad met de huidige status.
Vervolgens heb ik na een tijd een brief gehad met "op die en die datum" wordt je aangesloten.

Ik geloof dat ik ergens tussen door nog een keer een brief heb gehad met alle informatie van het inschrijfformulier met de vraag om deze te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Vanaf vandaag staat er op de website dat OnsBrabantNet Eredivisie live gaat leveren. Er staat het volgende:

OnsBrabantNet en Eredivisie Live zijn tot een overeenkomst gekomen waardoor het mogelijk wordt vier voetbalzenders toe te voegen aan het huidige PlusTV pakket van OnsBrabantNet.

Vanaf eind oktober is het mogelijk om Eredivisie Live te ontvangen. De kosten bedragen €10,95 per maand.

Eredivisie Live:
Er zijn in totaal vier kanalen beschikbaar. Eén kanaal is dagelijks te zien met o.a. door Eredivisie Live te bepalen keuzewedstrijden. De overige drie kanalen zijn op zaterdag en zondag te zien. Daarop zullen live wedstrijden uitgezonden worden.

Dus goed nieuws voor veel mensen, vond het zelf iig vervelend dat dit nog niet te leveren was. Vooral die bout-reclame waarin 2 groene voetballen te zien zijn als je eredivisielive kunt ontvangen. dat is dus altijd groen, maar toch kan ik het niet ontvangen :P grappig, maar goed ;)

(edit: het zou al opgenomen kunnen worden in de startpost, wachten mag ook moet je zelf weten natuurlijk :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door JaWSnl op 26-09-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
oeps

[ Voor 99% gewijzigd door JaWSnl op 26-09-2008 20:42 ]

• ik222
  • Niet online
Goede ontwikkeling, heb het in de TS gezet ;)

• TI_Observer
  • Laatst online: 26-08 08:14
Iemand die me kan vertellen hoe ver ze zijn met de hoofdkabels in de rest van laarbeek?

In aarle zijn ze druk bezig en hebben ze alle grote straten al voorzien van de hoofdkabels, ik verwacht dat ze binnen 2 weken alle hoofdkabels hebben gelegd.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag een brief ontvangen: "Bevestiging van uw inschrijving en overige informatie". Nou, de bevestiging had ik al, maar nu wel met de juiste tenaamstelling. Trouwens nooit antwoord op mijn e-mail gehad hierover.
JaWSnl schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:38:
Vanaf vandaag staat er op de website dat OnsBrabantNet Eredivisie live gaat leveren. Er staat het volgende:
Ik heb het ook sinds kort via dtv van UPC. Geen abbo, maar EUR 5,05 per wedstrijd.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

PcDealer schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:13:
Vandaag een brief ontvangen: "Bevestiging van uw inschrijving en overige informatie". Nou, de bevestiging had ik al, maar nu wel met de juiste tenaamstelling. Trouwens nooit antwoord op mijn e-mail gehad hierover.

[...]

Ik heb het ook sinds kort via dtv van UPC. Geen abbo, maar EUR 5,05 per wedstrijd.
Ja, hier ook brief :)

Yo.

• JaWSnl
PcDealer schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:13:

[...]

Ik denk dat je het verkeerd hebt getypt, 5 euro per wedstrijd? Of is dat serieus?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Never mind :+

[ Voor 94% gewijzigd door VonFoX op 27-09-2008 17:34 ]

Yo.

• JaWSnl
then don't mind me either :P

[ Voor 90% gewijzigd door JaWSnl op 27-09-2008 17:35 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JaWSnl schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd hebt getypt, 5 euro per wedstrijd? Of is dat serieus?
Nee, 5 Euro en 5 eurocent per wedstrijd.

• JaWSnl
PcDealer schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:30:
[...]

Nee, 5 Euro en 5 eurocent per wedstrijd.
okeej maar dat doe je dan zo omdat je 1 wedstrijd maximaal per maand denkt te kijken, alleen je eigen club? Ik zie trouwens op de site van UPC dat het 5,95 euro is, maar wellicht heb je een korting erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
jvoorhout schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:27:
Iemand die me kan vertellen hoe ver ze zijn met de hoofdkabels in de rest van laarbeek?

In aarle zijn ze druk bezig en hebben ze alle grote straten al voorzien van de hoofdkabels, ik verwacht dat ze binnen 2 weken alle hoofdkabels hebben gelegd.
Vorige week stond er iets van in de Laarbeeker, heb m deze week nog niet gelezen, maar misschien staat er wel weer iets bij de gemeenteberichten hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JaWSnl schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:47:
[...]

okeej maar dat doe je dan zo omdat je 1 wedstrijd maximaal per maand denkt te kijken, alleen je eigen club? Ik zie trouwens op de site van UPC dat het 5,95 euro is, maar wellicht heb je een korting erbij?
Je hebt gelijk! Geen Full HD scherm :)

EUR 5,95 per wedstrijd, of EUR 9,95 per maand abbo zonder verdere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Laatst online: 26-08 08:14
Rock-Y schreef op zondag 28 september 2008 @ 03:17:
[...]

Vorige week stond er iets van in de Laarbeeker, heb m deze week nog niet gelezen, maar misschien staat er wel weer iets bij de gemeenteberichten hierover...
Heb via laarbeek.nl de laarbeeker in pdf gelezen. Ze zijn nu alleen nog maar met Aarle Rixtel en Lieshout bezig. Die andere 2 laten nog op zich wachten, helaas.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvoorhout schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:47:
[...]

Heb via laarbeek.nl de laarbeeker in pdf gelezen. Ze zijn nu alleen nog maar met Aarle Rixtel en Lieshout bezig. Die andere 2 laten nog op zich wachten, helaas.
op: OnsBrabantNet - Laarbeek
kan je nu de planning/wijkindeling zien voor laarbeek

Aarle wordt als tweede tussen 01 december t/m 23 januari aangesloten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook voor Veldhoven is de planning nu bekendgemaakt:

OnsBrabantNet - Veldhoven

Ik moet wachten tot februari/april..... :'(

Groet, Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:44:
Ook voor Veldhoven is de planning nu bekendgemaakt:

OnsBrabantNet - Veldhoven

Ik moet wachten tot februari/april..... :'(

Groet, Harold
Ik pas in juni, duurt nog bijna een jaar man. Zit ik nog langer met die *** telefonie van Telfort ( :( )

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
AP05 hier. :(

Maar we hebben iets om naar uit te kijken. ;-). Nu nog even achter de contractduur aan gaan van UPC. Volgens mij was er iets, dat de contracten vanaf januari 2009 iedere maand opgezegt konden worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SparTi schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:12:

Maar we hebben iets om naar uit te kijken. ;-). Nu nog even achter de contractduur aan gaan van UPC. Volgens mij was er iets, dat de contracten vanaf januari 2009 iedere maand opgezegt konden worden. :/
Of na aflopen van het eerste termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
;( AP06 voor mij
Had ik toch beter op kunnen geven voor eerste 6 maanden gratis...
Zou dat nog kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
CP/AP 01 voor mij :) , Ze zijn hier in de buurt al een grote rol oranje kabel aan het ingraven.
Ik kan al mijn abonementen vanaf januari per maand opzeggen, kijk het eerst even aan of alles naar wens werkt voordat ik alles opzeg. Daar kan ik mooi die 6 maanden gratis voor gebruiken, is er storing even omprikken en toch tv/telefoon. Alles wat ik eerder kan opzeggen, als alles goed werkt, is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
Rock-Y schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:21:
;( AP06 voor mij
Had ik toch beter op kunnen geven voor eerste 6 maanden gratis...
Zou dat nog kunnen?
Gisteren zijn wij naar de OBN winkel geweest in de City Centrum, hier deden ze toen niet moeilijk over om nog te veranderen naar 6 maanden gratis.

Kwestie van even kenbaar maken welk "voordeel" je wilt hebben en daar doen zij niet moeilijk over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
SparTi schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 07:32:
[...]

Gisteren zijn wij naar de OBN winkel geweest in de City Centrum, hier deden ze toen niet moeilijk over om nog te veranderen naar 6 maanden gratis.

Kwestie van even kenbaar maken welk "voordeel" je wilt hebben en daar doen zij niet moeilijk over. :)
Ah ok, mijn pa eens heen schoppen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CP/AP 04 hiero...
Eens kijken of ik nog iets met UPC kan regelen, maandje extra ofzo. M'n contract loopt 16 maart af...
Een maand geen tel. kan ik mee leven, wifi via iemand in de buurt is ook nog wel te regelen ;) , televisie is een ander verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu chello classic en download met grabit (via smsusenet)
Nu stap ik over naar brabant.net en lees dit van de site:

Nieuwsgroepen:
De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:

Geen datalimiet
Retentietijd: > 40 dagen voor binary en > 480 dagen voor tekst groepen
Max aantal sessies per IP: 4
Max download snelheid per sessie: 512 kbps
Max download snelheid voor 4 sessies: 2000 kbps
Aantal nieuwsgroepen: ongeveer 99.000

Ik kan nergens vinden wat chello classic nou precies heeft.
In ieder geval download ik altijd met 6 sessies tegelijk maar
wat is nou het verschil verder qua download snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Chello Classic heeft een maximale downloadsnelheid van 8 Mbit, en die maximale snelheid zul je ook wel halen via smsusenet.

Bij Onsbrabantnet kom je op 2000 kb/s, ongeveer 2 Mbit. Je kunt van de eigen newsservers van Onsbrabantnet dus met 1/4e van de snelheid die je nu haalt downloaden.

Blijf je gebruik maken van smsusenet, dan zal het wel iets sneller gaan, afhankelijk van je account wat je daar hebt.

Chello biedt uberhaupt geen binaries aan via de eigen newsservers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:05:
Chello Classic ....
de eigen newsservers.
Thanks voor de uitleg, dan ga ik er dus behoorlijk op achteruit met glasvezel... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:10:
[...]

Thanks voor de uitleg, dan ga ik er dus behoorlijk op achteruit met glasvezel... :'(
Helemaal niet. je gebruikt de newserver van OBN toch niet 8)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nogmaal voor de duidelijkheid, aangezien sommige dit blijkbaar verkeerd lezen:

Via OnsBrabantNet is alleen de snelheid van de eigen gratis OnsBrabantNet server gecapt. [b]Alle betaalde nieuwsservers gaan gewoon op de maximale snelheid van je abbo. Heb je een 100 Mbit abbo ergens dan haal je dat ook gewoon via OBN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SparTi schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:12:

Is dit echt waar? Want dat scheelt mij namelijk 6 abonnementsmaanden. Is dit ergens terug te lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:22:
Nogmaal voor de duidelijkheid, aangezien sommige dit blijkbaar verkeerd lezen:

:$

... Heb je een 100 Mbit abbo ergens dan haal je dat ook gewoon via OBN ;)
Mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:53:
[...]

Is dit echt waar? Want dat scheelt mij namelijk 6 abonnementsmaanden. Is dit ergens terug te lezen?
In juli dit jaar waren er voorlichtingsgesprekken in Veldhoven voor OBN. Hier was dit toen ten sprake gekomen. Het was een regel/wet dat al door de 2e kamer toentertijd was goedgekeurd, maar ook nog door de eerste kamer goed gekeurd moest worden. Volgens mij pa (die heeft het ook via via gehoord) is dit dus goedgekeurd.

Ik ben zelf opzoek gegaan naar een artikel, maar krijg er zo niks over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha en in de eerste brief stond dat ze verwachtte dat de eerste huisaansluitingen in september zouden plaatsvinden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand ( in V'waard) die Plustv al heeft? Of wanneer dat gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:52:
Is er iemand ( in V'waard) die Plustv al heeft? Of wanneer dat gaat komen.
Er waren na de eerste kleine uitrol weer problemen gebleken, en daardoor is het weer even on-hold gezet. Zo ver ik heb begrepen was er geen duidelijke datum te noemen, maar gezien eredivisie live eind deze maand komt, verwacht ik dat het dan zo ver moet zijn!
Maar das dus niet veel van een garantie, en meer kunnen/willen ze er dan ook echt niet over zeggen bij OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond bericht gehad dat ze de huisaansluiting gaan doen bij mij. Nu had ik aangegeven dat de montage plaats zou vinden in de meterkast. Maar hoe groot (afmeting) is de modem die geplaats gaat worden en moet die aan een muur gemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:34:
Maar hoe groot (afmeting) is de modem die geplaats gaat worden en moet die aan een muur gemonteerd worden?
Helpt dit?
Kp1 in "OnsBrabantNet (Deel II)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afmeting is moeilijk te schatten ;)

Mijn meterkast is namelijk vrij krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
30 x 30cm ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
das mss weer te veel van het goede. Volgens de website van Packetfront zijn de exacte afmetingen:

56mm (D) x 170mm (H) x 238mm (W), 2.20˝ (D) x 6.69˝ (H) x 9.37˝ (W)

DUS: Modem = 238 * 170
vergeleken met: A4 = 297 * 210

[ Voor 4% gewijzigd door JaWSnl op 08-10-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het OBN-modem mijn pc direct ingeplugd.
Is het mogelijk om náást die pc ook nog een laptop bedraad in te pluggen?

ben nu nl. op mijn werk en kan thuis niet ff kijken. Wie helpt me uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:48:
Ik heb in het OBN-modem mijn pc direct ingeplugd.
Is het mogelijk om náást die pc ook nog een laptop bedraad in te pluggen?

ben nu nl. op mijn werk en kan thuis niet ff kijken. Wie helpt me uit de brand?
Zonder router niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus op de OBN-kast kan maar één pc/laptop bedraad ingeplugd? Das jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:21:
Ja inderdaad, wil je meer apparaten aansluiten dan heb je daarvoor een router nodig.

Overigens ben ik vandaag bij iemand geweest om alles aan te sluiten, radio en televisie werkt maar internet niet.

Volgens mij is het gewoon nog niet of in ieder geval niet goed geactiveerd. Ik krijg namelijk geen goed ip van OnsBrabantNet, een ip uit de 172.xx.xx.xx range wat een interne range is (niet helemaal dat weet ik maar dit ip wel). Verder zit de automatisch toegewezen DNS server in de 10.xx.xx.xx range die wel helemaal voor intern gebruik is gereserveert. Ook is het DNS achtervoegsel "oplevering.net".

Alles bij elkaar betekent dit dus volgens mij dat de dienst internet daar niet goed geactiveerd is ondanks dat ze een brief gehad hebben die zegt dat het geactiveerd zou moeten zijn. Natuurlijk heb ik gebeld met OnsBrabantNet maar de goede afdeling was niet aanwezig dus ze zouden terugbellen, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de modem in de meterkast persé op de achterwand gemonteerd worden van de meterkast? Of mag het ook aan de zijkant (op het steen) in de meterkast. Probleem namelijk bij mij is dat mijn meterkast vrij klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:27:
[...]

Ja inderdaad, wil je meer apparaten aansluiten dan heb je daarvoor een router nodig.

Overigens ben ik vandaag bij iemand geweest om alles aan te sluiten, radio en televisie werkt maar internet niet.

Volgens mij is het gewoon nog niet of in ieder geval niet goed geactiveerd. Ik krijg namelijk geen goed ip van OnsBrabantNet, een ip uit de 172.xx.xx.xx range wat een interne range is (niet helemaal dat weet ik maar dit ip wel). Verder zit de automatisch toegewezen DNS server in de 10.xx.xx.xx range die wel helemaal voor intern gebruik is gereserveert. Ook is het DNS achtervoegsel "oplevering.net".

Alles bij elkaar betekent dit dus volgens mij dat de dienst internet daar niet goed geactiveerd is ondanks dat ze een brief gehad hebben die zegt dat het geactiveerd zou moeten zijn. Natuurlijk heb ik gebeld met OnsBrabantNet maar de goede afdeling was niet aanwezig dus ze zouden terugbellen, ik ben benieuwd...
Bij mij kreeg ik dit ook.

Ze waren langs geweest om het modem te plaatsen, maar bleek er geen signaal op te zitten. Ze zouden dus in de put in de straat opnieuw moeten lassen of in de wijkcentrale opnieuw moeten patchen.
Enkele dagen daarna bleek er ineens signaal op te zitten (tweede lampje van links op het modem gaat dan branden ipv het meest linkse).
Ff laptop aangesloten en toen kwam ik inderdaad ook in het 172.x.x.x netwerk. Naderhand is er nog een monteur gekomen die de oplevering heeft gedaan. Hierna kwam ik niet meer in het 172 netwerk maar kreeg de eerste dag helemaal geen ip, daarna wel.

Maar hebben deze mensen wel moeten tekenen voor oplevering? Ook slecht dan van die monteur dat het dan toch niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:20:
Moet de modem in de meterkast persé op de achterwand gemonteerd worden van de meterkast? Of mag het ook aan de zijkant (op het steen) in de meterkast. Probleem namelijk bij mij is dat mijn meterkast vrij klein is.
Volgens mij maakt dat niet uit... Als het maar op een fatsoenlijke plek opgehangen kan worden. Op steen is geen probleem, zit hij bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1

Kp1

@febels: Bij mij is het modem ook op de zijkant van de meterkast geplaatst, als er maar plaats is (weliswaar op hout, maar dat maakt geen verschil denk ik).

@dukeman: Bij oplevering wordt alleen de glasvezel voor Radio/TV getest en wel of het signaal sterk genoeg is (bij mij 76 dB), niet de glasvezel voor Telefoon/Internet.
Ik heb een IP adres 88.159.xxx.xx ( http://www.watismijnip.be/ )en er branden bij mij drie groene ledjes bovenkant modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@DukeMan: Signaal zit er wel op (TV werkt prima en ik krijg een 172.xx ip) het modem is dus alleen nog niet geactiveerd zoals ik al dacht. In ieder geval bedankt voor je reactie die mijn vermoeden bevestigd :)

/edit: OnsBrabantNet had vanmiddag nog steeds niet teruggebeld en toen hebben die mensen zelf maar teruggebeld. Bij OnsBrabantNet zeiden ze toen dat ze net een paar minuten geleden wat veranderd te hadden en dat het nu moest werken (lees we hebben het opgelost maar zijn vergeten te bellen :P )

In ieder geval ben ik er net weer geweest en nu werkte alles direct zonder problemen, conclusie is dat het probleem prima is opgelost maar dat de communicatie bij OBN nog wat te wensen over laat ;)

[ Voor 54% gewijzigd door ik222 op 10-10-2008 18:25 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopNL
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 16:15
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:21:
Dus maar 1 pc/laptop/router, ondanks het feit dat de zogenaamde OBN kast 4 ethernet uitgangen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dopNL schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:14:
[...]

Dus maar 1 pc/laptop/router, ondanks het feit dat de zogenaamde OBN kast 4 ethernet uitgangen heeft?
Ja inderdaad, alleen poort 1 kan je gebruiken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 11-10-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
dopNL schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:14:
[...]

Je kunt niet routeren zonder router :+ en aangezien de modem geen router is... maar dit is overigens al vaker gezegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar de kabel de grond uitsteekt, daar (neem ik aan) gaat hij ook het huis binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:31:
Waar de kabel de grond uitsteekt, daar (neem ik aan) gaat hij ook het huis binnen?
Jep, daar boren ze een gaatje van binnen naar buiten en daar gaat de kabel door.
Maar, als de kabel lang genoeg is (meestal wel) kan hij nog wel iets verlegd worden (als de monteur een goede dag heeft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
Kp1 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:55:

@dukeman: Bij oplevering wordt alleen de glasvezel voor Radio/TV getest en wel of het signaal sterk genoeg is (bij mij 76 dB), niet de glasvezel voor Telefoon/Internet.
Ik heb een IP adres 88.159.xxx.xx ( http://www.watismijnip.be/ )en er branden bij mij drie groene ledjes bovenkant modem.
Ah ok, ik dacht dat ook de internet vezel getest werd. Ik heb op mijn testrapport 2 getallen staan (weet ze zo ff niet uit mijn hoofd, ik geloof iets van 79,iets en 76,iets)

3 groene ledjes? Welke gaat er dan nog meer branden? Als de telefoon is aangesloten (wordt bij mij over 2 weken overgezet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Geloof het of niet, ben net weer ergens geweest om de router e.d. aan te sluiten en ook hier was de zaak niet goed geactiveerd. Meteen de helpdesk gebeld en die zouden het doorgeven aan de netwerkbeheerder, vanavond zou het in orde moeten zijn.

Dit is of puur toeval (2 van de 2 waar ik het aan wil sluiten) of het is een structureel probleem bij de recente opleveringen in Valkenswaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik goede coax kabel kan herkennen? Of waar ik die kan verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:19:
Weet iemand hoe ik goede coax kabel kan herkennen? Of waar ik die kan verkrijgen?
Verkrijgen kun je hem overal ;)

Zelf gebruik in Hirschmann Koka 799 kabel met bijbehorende connectors, dat is in ieder geval een prima kwaliteit kabel maar er zijn meerdere goede kabels. Zo lang hij maar goed is afgeschermd is het prima. Koop vooral geen te dunne kabel of kabel uit de bouwmarkt.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.