OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 15:29

Kp1

DukeMan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:19:
[...]

Ah ok, ik dacht dat ook de internet vezel getest werd. Ik heb op mijn testrapport 2 getallen staan (weet ze zo ff niet uit mijn hoofd, ik geloof iets van 79,iets en 76,iets)

3 groene ledjes? Welke gaat er dan nog meer branden? Als de telefoon is aangesloten (wordt bij mij over 2 weken overgezet)?
Er staan inderdaad twee getallen (heb het formulier erbij gepakt), er staat:
--------
CATV niveau (dbuv) gezien op de meter van de installateur
77 UHF kanaal (76 - 81 dBuv)
78,6 VHF kanaal (76 - 81 dBuv)
--------
Beide dus voor radio/tv.

De ledjes die branden zijn bij:
- een bolletje
- netwerk aansluiting nr 1
- telefoonaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Kp1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:14:
[...]

[knip]
De ledjes die branden zijn bij:
- een bolletje
- netwerk aansluiting nr 1
- telefoonaansluiting
dat bolletje is wss het wereldbolletje: internet!

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JaWSnl schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:02:
[...]

dat bolletje is wss het wereldbolletje: internet!
Die brandt bij mij ook maar krijg geen ip van het modem...
Volgens de helpdesk zou het nog minimaal een week duren omdat de netwerk beheerder het een en ander moet afronden.
Moest vandaag terugbellen dus dat gaan we zo dan maar eens even doen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Chaser2600 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:53:
[...]

Die brandt bij mij ook maar krijg geen ip van het modem...
Volgens de helpdesk zou het nog minimaal een week duren omdat de netwerk beheerder het een en ander moet afronden.
Moest vandaag terugbellen dus dat gaan we zo dan maar eens even doen :O
Heb ook hetzelfde te horen gekregen bij iemand waar ik het heb aangesloten. Aangezien ik het al een keer eerder mee heb gemaakt dat de modem niet correct geactiveerd was (zie vorige pagina) en het toen binnen een dag was geholpen zei ik dat ik een week wel erg lang vond.

Daarop werd doodleuk geantwoord dat dat toen een ander probleem was (hoe kan ze dat ooit zien, was een heel andere straat / postcode die ik niet genoemd heb in dit gesprek :P ). Nadat ik opmerkte dat ik zelf echt wel weet wat toen het probleem was en wat nu en dat zij nooit kon weten wat ergens anders het probleem was werd gewoon zomaar de hoorn erop gegooid.

Klantenservice van OnsBrabantNet is dus waardeloos voorlopig, werknemers weten niet waar ze het over hebben als je het ze te moeilijk maakt gooien ze gewoon de hoorn erop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Vorige week hebben ze bij mij de kabel naar de voordeur geschoten (Veldhoven 5503) en deze week hebben ze er de vezels zelf doorheen getrokken. Gaat dus redelijk snel.
Zoals ik ook al las over Valkenswaard laat het terugleggen van de bestrating nogal te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een leek met instellingen tot het internet.

Ik heb mijn laptop rechstreeks aangesloten op de modem van onsbrabantnet. En hij geeft ook keurig aan dat ik connected ben met ze. Alleen ik kom het internet niet op :?

Volgens de handleiding van OBN moet ik meteen het internet opkunnen zonder iets in te stellen. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:31:
Ik ben een leek met instellingen tot het internet.

Ik heb mijn laptop rechstreeks aangesloten op de modem van onsbrabantnet. En hij geeft ook keurig aan dat ik connected ben met ze. Alleen ik kom het internet niet op :?

Volgens de handleiding van OBN moet ik meteen het internet opkunnen zonder iets in te stellen. Zie ik iets over het hoofd?
Doe eens start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig/all op het moment dat je laptop rechtstreeks op het moem zit en post de output hier.

Ik denk namelijk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik bij meerdere mensen heb meegemaakt inmiddels. Maar met een ipconfig/all output is dat met zekerheid te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Connection-specific DNS Suffix : oplevering.net

Physical Address : 00-0B-DB-94-38-FF
Dhcp Enabled : yes
Autoconfiguration Enabled : yes
IP adress 172.26.239.10
Subnet mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 172.26.239.1
DHCP Server : 172.26.25.3
DNS Servers : 10.255.237.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:35:
Dat wordt bellen naar de helpdesk. Zo te zien staat oplevering er nog op, dat is een dienst die vanuit de aannemer erop staat en wat via de helpdesk verwijderd moet worden. Duurt dan nog wel enkele dagen voor je op internet kan.

[ Voor 22% gewijzigd door JaWSnl op 15-10-2008 21:55 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de upload als ik mijn Router (Linksys WRT160N) er tussen plaats.
Wanneer ik rechtstreeks een verbinding leg tussen mijn PC en het modem dan haal ik snelheden van meer dan 80000kbps. Zowel upload als download. Wanneer ik mijn router er tussen plaats heb ik geen upload meer (< 2000kbps).

- Ik heb ondertussen ook al een nieuwe router gekregen, en dat werkt niet.
- Aanpassen van MTU maakt het alleen maar trager
- Nieuwste firmware (via support Linksys) geen verbetering.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En weet iemand misschien de oplossing?

OBN gebeld, maar zij weten ook geen oplossing. Zeggen dat Linksys normaal goed is.

Als het aan de router ligt, weet iemand dan welke router goed in combinatie met OBN werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:26:

Als het aan de router ligt, weet iemand dan welke router goed in combinatie met OBN werkt?
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.

En gebruik aub de zoek functie. Of lees de startpost eens door.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:35:

Physical Address : 00-0B-DB-94-38-FF
Dhcp Enabled : yes
Autoconfiguration Enabled : yes
IP adress 172.26.239.10
Subnet mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 172.26.239.1
DHCP Server : 172.26.25.3
DNS Servers : 10.255.237.17
Ja precies wat ik al dacht, ook op jou modem zit nog de oplevering.

Het beste kun je gewoon de helpdesk bellen, en dan ook letterlijk zeggen "de opleving zit nog op mijn modem" als het goed is zetten ze het dan door naar de netwerkbeheerder en is het in een dag of 2 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, ze gaan het vandaag of morgen activeren. Snap niet dat ze dat zo vaak 'vergeten' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En internet werkt sinds gisteravond met 88mb :)

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor de aanvraag wordt verwerkt van PlusTV? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Kp1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:14:
[...]

Er staan inderdaad twee getallen (heb het formulier erbij gepakt), er staat:
--------
CATV niveau (dbuv) gezien op de meter van de installateur
77 UHF kanaal (76 - 81 dBuv)
78,6 VHF kanaal (76 - 81 dBuv)
--------
Dat zijn flinke niveau's...

Sterker nog, volgens de NVN 5175 mag een kabelmaatschappij niet meer dan 77 dBuV leveren op het AOP.

Nu zal Onsbrabantnet zich daar niet aan hoeven houden, maar als je daadwerkelijk 80 dBuV binnen krijgt, houdt er dan rekening mee dat je beeld ook niet super zal zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 16:28
Eerder deze week heeft OBN (Valkenswaard) onze internet aansluiting geactiveerd, ook in ons geval was contact met de helpdesk nodig. Hoewel mijn Linksys WRT 350N (Gigabit router met N wireless) stond aangemeld bij de OBN server, bleef deze zijn (OBN) IP adres om de haverklap "verliezen" (interface down). De Linksys werkt overigens als een zonnetje met onze XS4All aansluiting (voor mijn LAN met bedraade NAS en 2 Mac's, en draadloze MacBook en Wii). Plaatselijke winkelier herkende de Linksys problemen en adviseerde D-Link DIR-655. Hoewel deze router blijft communiceren met het OBN modem lijkt de internet verbinding een stuk minder stabiel (in snelheid) dan ik gewend ben van mijn XS4All (20Mbit) aansluiting, zeker voor de draadloze combinatie van MacBook, DIR-655 en OBN modem. Ik heb de D-Link router op de default instellingen laten staan en vraag me af of ik een instelling mis of dat het OBN netwerk wellicht last heeft van opstartproblemen. Reeds nu dank voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:46:

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor de aanvraag wordt verwerkt van PlusTV? :?
Dat is vertraagd. Ze kunnen niet zeggen hoe ver het is, aandringen heeft geen zin, ze weten het gewoon niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zag vandaag dat er blauwe glasvezelkabels werden ingegragen @ afslag De Hurk. Is voor OnsNetEindhoven of voor Glasvezel Eindhoven. Bij ons op De Hurk is het operationeel: 10Mb non overbooked en 20Mb 1:40

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Modbreak:Zie topic waarschuwing, je had het al gezien ;)

[ Voor 112% gewijzigd door bjck op 22-10-2008 23:06 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
jbr schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:01:
De aansluiting duurt nog tot 2010 bij ons. Ik heb nu nog ADSL maar wil niet een nieuwe router hoeven aanschaffen iedere keer als ik van ISP wissel. Daarom zit ik nu te kijken naar de Draytek Vigor 2820Vn. Kan als ADSL modem maar ook als ethernetmodem worden ingezet (dual WAN). De specs zijn verder indrukwekkend met o.a. WLAN draft N, VPN router voor 32 tunnels, VOIP router. Mijn vraag is alleen (aangezien deze niet in het lijstje van Smallnetbuilder voorkomt) heeft iemand hier al ervaring mee? Voornamelijk: zou deze router de volle 100/MBit aankunnen?
Wat is het toch lastig om te lezen... ook al is het maar 8 posts terug, en staat het onderaan bij het reactieveld.

Ik zal het ook nog eens zeggen voor de hardleersen :)
--------
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
--> (zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput). <--

--------

Modbreak:Dank, een TopicReport had ook super geweest. Had het direct opgevallen.

[ Voor 182% gewijzigd door bjck op 22-10-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:20:
[...]

Dat is vertraagd. Ze kunnen niet zeggen hoe ver het is, aandringen heeft geen zin, ze weten het gewoon niet :P
Vreemd, ze hadden tegen mij gezegd dat het al beschikbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:38:
[...]

Vreemd, ze hadden tegen mij gezegd dat het al beschikbaar is :?
Het was eerst ook al uitgebracht, maar toen bleek dat er nog wat kinderziekten waren, en wie weet wat nog meer. Toen is het uitleveren van die homeboxen gestopt. Dus kan zijn dat je het al gehoord had. Maar sinds een aantal weken kunnen ze weer niet meer vertellen dan: "binnekort gaat het weer van start"...

[ Voor 5% gewijzigd door JaWSnl op 22-10-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon is overgezt van de week. Nu heb ik alleen het probleem dat mijn nummer afgeschermd is.... Heb OBN gebeld, maar hun zeggen dat het aan mijn toestel ligt. Vreemde is dat ik voorheen nergens last van had. :?

Iermand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Dat kan niet aan je telefoon liggen, of je moet voor elk nummer #31 of *31 draaien (weet niet precies wat het is bij OnsBrabantNet).
Ik gok erop dat je standaardinstelling niet goed staat, en dat zal OnsBrabantNet toch voor je moeten oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens OBN staan de instellingen bij hen goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:37:
Volgens OBN staan de instellingen bij hen goed :?
Moet haast wel bij OBN zitten, voor de zekerheid eens met een ander toestel proberen.
Dan weer met OBN bellen en uitleggen dat het niet aan het toestel kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:53:
Mijn telefoon is overgezt van de week. Nu heb ik alleen het probleem dat mijn nummer afgeschermd is.... Heb OBN gebeld, maar hun zeggen dat het aan mijn toestel ligt. Vreemde is dat ik voorheen nergens last van had.
Inderdaad, dit kan niet aan de telefoon liggen, zoals anderen al zeggen. Wellicht dacht de helpdesk dat het om nummerweergave ging? Dat kan namelijk - afhankelijk van het gebruikte protocol in het modem - wel aan de telefoon liggen en is een veel gestelde vraag. Maak dus vooral even duidelijk dat het niet om nummerweergave gaat, maar net andersom (dat jouw nummer bij anderen niet zichtbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lag idd aan OBN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier is vanmiddag het modem geplaatst, tv werkt al prima. De beeldkwaliteit is min of meer vergelijkbaar met analoge tv van UPC, op een CRT tv is het beeld iets minder scherp maar dit zorgt ervoor dat het beeld op een LCD tv juist een stuk beter is dan via UPC.

Nu afwachten wanneer internet wordt geactiveerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:26:
Hier is vanmiddag het modem geplaatst, tv werkt al prima. De beeldkwaliteit is min of meer vergelijkbaar met analoge tv van UPC, op een CRT tv is het beeld iets minder scherp maar dit zorgt ervoor dat het beeld op een LCD tv juist een stuk beter is dan via UPC.

Nu afwachten wanneer internet wordt geactiveerd ;)
Die scherpte is pas sindskort minder. Voor die laatste storing was het beeld scherper, maar was er ook iets meer ruis. Ik denk dat ze een soort ruisfilter aan het toepassen zijn ofzo. Had eigenlijk liever gezien dat ze het signaal gewoon zo scherp mogelijk hadden gehouden. Je krijgt wel sneller meerruis bij splitters maar dat is prima op te lossen met een goede versterker. Zo heb ik t hier ook. Heb de versterker er nu tussenuit gehaald omdat ik nu alleen maar doffer signaal versterk waardoor je al snel schaduw krijgt in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja klopt helemaal wat je zegt een dof signaal versterken is niet goed voor het beeld, zelf kan ik de mate van versterking aanpassen op de versterker. Heb dat nu op zijn laagst gezet en het beeld is nu voor analoge begrippen prima.

Ik moet trouwens zeggen dat op mijn LCD scherm het beeld gewoon stukker beter is dan eerst bij UPC, waarschijnlijk door dat filter. Beneden echter op een CRT is het beeld doffer als eerst maar kan niet zeggen dat het ook slechter is...

Al met al ben ik dus wel blij met dat filter, je moet alleen uitkijken met versterkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag hier voor mensen die een normaal analoog TV abbonement hebben bij OnsNet/OnsBrabantNet en ook in het bezit zijn van een willekeurige DVB-C PC-TV kaart.

Zou diegene een 'Transport Stream capture file' kunnen maken van de 303Mhz van het OnsNet TV signaal? Op die manier kan er gekeken worden of Hertzinger inderdaad afwijkingen heeft waardoor andere decoders niet gebruikt kunnen worden.

Edit: Ik heb 't al gezien, het DVB-C signaal werkt dus gewoon perfect met andere decoders waaronder de DVB-C decoder van mijn Sony Bravia TV (KDL-32D300). Totaal geen rare afwijkingen ofzo wat OnsNet/OnsBrabantNet wil doen laten voorkomen.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/af7wav.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2j2zuo4.jpg

Absoluut GEEN blokken of haperingen. Het beeld is net wat scherper dan analoog en het geluid is iets zuiverder. Maar het is geen wereld van verschil ofzo. Bij mij zit er ook nog een splitter tussen. Dus ondanks dat er bij signaal sterkte 'middel' staat is het signaal gewoon strak zonder blokjes of iets degelijks. Ik krijg overigens ook signaal sterkte 'middel' als ik de tv direct op het breedband kastje aansluit dus het zal wel. Grappige is dat OnsNet/OnsBrabantNet altijd heeft ontkent en zegt dat het niet gaat werken met een andere decoder dan die van hun. Op hun site staat dit:
Kan ik ook via andere apparatuur dan de homebox van OnsBrabantNet de digitale kanalen van PlusTV bekijken?

Nee, dit is niet mogelijk. Op dit moment is het alleen mogelijk om de digitale kanalen van PlusTV te bekijken via de door OnsBrabantNet geleverde homebox. U kunt dus voor de digitale kanalen geen gebruikmaken van uw eigen mediacenter of PC
En dit heb ik ooit als reactie ontvangen op een mailtje wat ik had gestuurd naar OnsNet Eindhoven over het gebruik van encryptie en andere decoders:
De encryptie op het digitale signaal zal er niet vanaf gaan. Dit omdat
het digitale signaal gebroadcast wordt, dat wil zeggen dat het bij
iedereen binnenkomt. Dit maakt encryptie noodzakelijk.
Daarnaast is het zo dat het signaal in een formaat wordt verstuurd dat
eigen is aan de gekozen settopbox. Het is dus niet mogelijk om, ook al
heeft u onze smartcard, het digitale signaal op een andere tuner te
decoderen. Dit is dus een compleet ander probleem dan cam/conax
perikelen.
Algemeen gesproken bestaat er geen standaard DVB-C signaal, er is geen
echte standaard in deze sector dus er is een wildgroei aan
zelf-uitgeroepen standaarden. Ons Net Eindhoven wil hier niet aan mee
doen en kiest daarom voor een gesloten systeem, waarover wij kwaliteit
kunnen garanderen. In de toekomst gaan we naar ip-tv over, hopelijk is
het dan niet nodig om deze beveiliging toe te passen.

Met vriendelijke groet,
Ons Net Eindhoven
Nou je ziet het. Gewoon complete onzin dat het signaal in formaat wordt verstuurd die alleen met hun decoder kan worden gebruikt. Nou moet ik wel zeggen dat het me een paar keer scannen heeft gekost om eindelijk beeld te krijgen op Nederland 1, 2 en 3. De rest van de zenders is dus WEL versleuteld. Maar dit moet op te lossen zijn met een Conax CAM/Smartcard, net als bij andere kabelaars. Wat ik nog wel vreemd vind is dat ik bij elke scan steeds een ander pakketje zenders vind. De ene keer vind hij er 14, dan weer 7, en dan weer 11. Ik heb Nederland 1, 2 en 3 al een paar keer erin gehad bij de zenders maar tot nu toe gaf die ook geen beeld. Ik heb nu bij mijn laatste scan NL 1, 2, 3 en RTL 4 en 5 waarbij NL1,2,3 dus ineens beeld gaven toen de scan klaar was. RTL4 en 5 zijn volgens mij echt versleuteld en de rest van alle commerciele zenders waarschijnlijk ook. Ned 1 2 en 3 staan ook vaak FTA op de kabelnetten bij grote kabelaars. Maar waarom ik steeds bij elke scan verschillende zender pakketjes vind en niet gewoon alles snap ik niks van. De enige reden die ik kan bedenken is omdat ik geen netwerk-id heb ingevoerd in de TV. Maar die is dus ook niet in te stellen op de STB van OnsNet/OnsBrabantNet en staat ook niet vermeld op de smartcard. Daarbij is het zo dat Hertzinger gewoon 1 dezelfde dienst levert aan OnsNet/OnsBrabantNet waardoor je in alle regios hetzelfde zender pakket hebt en dat is denk ik de reden dat er geen aparte netwerk-id's zijn. Het kan ook nog aan mijn TV liggen overigens omdat de DVB-C inplementatie brak is, vooral in de eerste 3000 series. Die hebben al een paar grote ontwerp fouten waardoor je bijv. niks kan vinden op de 396mhz.

Zijn er hier nog meer mensen met een DVB-C decoder (los of in een ingebouwde in de TV). Zoja, dan zou ik wel graag willen weten of die wel alle zenders vind.

Dit moet je even handmatig instellen in je decoder:

Frequentie: 303.000 Mhz
Symbol rate: 6956

Dan pas zul je wss zenders vinden. Alles Op 'Auto' dat werkt dus niet, dan vind ie niks.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, bij voorkeur een Bravia uit de 4000 serie.. Want ik heb sterk het idee dat het aan de 3000 ligt hier. De manier van scannen werkt niet goed bij deze modellen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier is alles zojuist geactiveerd, download snelheid is volgens diverse speedtests tussen de 90 en 95 Mbit :D

Upload is niet echt betrouwbaar te testen maar volgens speedtest.net ligt die ook rond de 90 Mbit.

Ik ben dus heel tevreden met de verbinding :)

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 10-11-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal bij speedtests ook 85mb, maar als ik werkelijk download haal ik maar iets van 10mb.

Trouwens wat is het jammer dat de newsserver maar een limiet heeft van 2mb. En bij mij gooit hij maar 3 poorten open om te downloaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:38:
Ik haal bij speedtests ook 85mb, maar als ik werkelijk download haal ik maar iets van 10mb.

Trouwens wat is het jammer dat de newsserver maar een limiet heeft van 2mb. En bij mij gooit hij maar 3 poorten open om te downloaden :?
Download dan dit bestand van 1024 MB van de servers van OBN. Hoewel dit niet altijd betrouwbare resultaten geeft (ik heb wel eens 90 gezien hier maar ook 12 :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een mail gestuurd naar Hertzinger over hoe en wat en ze hebben alles gevolgd hier :P

Dit is wat ik terug kreeg:
Beste Alexander,

Ik heb je mail ontvangen maar ook je post op tweakers gezien.

Allereerst mijn reactie op je Tweakers post. De reden waarom we geen andere ontvangers ondersteunen heb je zelf onomstotelijk vast gesteld. We zenden naast de eigenlijke DVB-C TV kanalen in het QAM kanaal allerlei descriptors mee zoals PAT, CAT, PMT, NIT, SDT, actual, SDT others, LCN,EIT, TOT. Met name met de SDT actual/others en LCN descriptors hebben we de timing afgestemd op de door ons gebruikte Sagem box. Het feit dat jij slechts gedeeltes van de zenderlijst binnen haalt, en bij rescan andere delen heeft niets te maken met het feit dat e.e.a. gecodeerd is maar alles met de timing van de SDT/ LCN descriptors. Op dit moment worden er 55 kanalen via QAM gedistribueerd, dus 14 kanalen is maar een heel klein deel dan het totale pakket. Dat is de reden dat we andere STB niet ondersteunen.

Dus de melding door ONE over de compatibiliteit van andere ontvangers op het netwerk is juist, en dus niet zoals je schrijft complete onzin. Je hebt immers zelf het bewijs geleverd, de door jou gebruikte ontvanger kan niet het totale zender pakket inlezen. De door jou gebruikte instellingen zijn juist.

Mbt je vragen over de codering kan ik je melden dat alle zenders muz NL1,2,3 in Conax Cas 7 gecodeerd zijn.

Verder wil ik opmerken dat Ons Brabant net en ons net Eindhoven twee verschillende netwerken zijn met eigen Headend playout eigen id en een eigen frequentie plan. Home frequentie Ons net Eindhoven 303 ons, Nem 707 MHz. Ook het aangeboden pakket zal tussen deze twee netwerken gaan verschillen, er zal binnenkort een additioneel talen pakket op ONS net Eindhoven bij geschakeld worden.

Ik hoop je vragen hiermee voldoende te hebben beantwoord
Heb altijd gedacht dat OnsNet bedoelde dat ik nooit beeld zou kunnen krijgen met een andere decoder. Maar het gaat er hier dus om het vinden van de zenders en niet zo zeer om het weergeven van de zenders op een andere decoder. Het ligt dus niet aan de Sony TV's dat ze steeds andere setjes zenders vinden maar aan de instellingen op het Hertzinger netwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 17:54 ]

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

• JaWSnl
Eigenlijk vind ik het nog steeds stom blijven dat zo iemand altijd gaat klagen over OBN. Maar dat terwijl een andere telecomaanbieder dit veroorzaakt. En uiteraard, dit mag natuurlijk niet zo lang blijven liggen, maar dit blijft toch de schuld van die andere aanbieder?

Ze zegt zelfs: "Als je hoort dat je concurrent je kabel op drie plekken kapot heeft getrokken, kom je toch meteen." Als iets kapot is en dat hoor je, dan moet je daar binnen een aantal dagen wat aan doen. Maar als dit door een concurrent komt krijgt het toch niet daarom speciale voorrang.

maar goed de enige fout van OBN is om dit te lang te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
oh no, ze hebben vertraging opgelopen met de planning in laarbeek.
Volgens de eerder afgegeven planning zouden we komende week starten met het aansluiten van de eerste woningen in uw gemeente.

Helaas moeten we u mededelen dat we vertraging hebben opgelopen en het aansluiten van de eerste woningen uit dienen te stellen.
De redenen voor deze vertraging zijn:

1. Voor twee wijkdistributiecentra (WDC) moet een meer geschikte locatie worden gezocht. De eerder met de gemeente overeengekomen locaties bleken niet te voldoen aan de eisen die aan de omgeving gesteld worden.

2. De hoofdleiding (backbone) voor het aanleveren van het glasvezelsignaal is nog niet helemaal gereed.

Zodra meer bekend is over een nieuwe startdatum zal deze worden gecommuniceerd.

Onze excuses voor de vertraging.
kunnen waarschijnlijk blij zijn als we het dit jaar nog krijgen

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja was wel te verwachten, volgens de oorspronkelijke planning voor valkenswaard zou ik in juni of begin juli worden aangesloten. Uiteindelijk is het hier 7 november aangesloten, dus ook hier heeft het 4 tot 5 maanden vertraging opgelopen na het publiceren van de eerste planning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Hoe zit het met de pingtijden voor anderen die naar een thuisserver connecten op een OBN lijn, gameservers e.d. ? En dan met name de pingtijden vanuit het buitenland. Is er al een applicatie waaruit ik een OBN server een ip kan laten pingen ?

[ Voor 36% gewijzigd door won op 15-11-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Pingtijden naar bijvoorbeeld tweakers.net of nu.nl bedragen 3 - 4 ms. Dat is dus heel erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

jvoorhout schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:39:
oh no, ze hebben vertraging opgelopen met de planning in laarbeek.

[...]

kunnen waarschijnlijk blij zijn als we het dit jaar nog krijgen
Punt 1 is toch wel een gebrek aan regie. Voordat je een lokatie afspreekt, ga je toch op zijn minst kijken? OMG

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
PcDealer schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:39:
[...]

Punt 1 is toch wel een gebrek aan regie. Voordat je een lokatie afspreekt, ga je toch op zijn minst kijken? OMG
Dat heeft volgens mij te maken met de gemeente Laarbeek. Die hebben zich bedacht, waardoor er een nieuwe locatie gevonden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

ik222 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:37:
Pingtijden naar bijvoorbeeld tweakers.net of nu.nl bedragen 3 - 4 ms. Dat is dus heel erg goed :)
Dat is zeker mooi maar was niet waarnaar ik gevraagd had.

Hoeveel latency heeft iemand anders wanneer die jouw pingt. Hiermee doel ik dus op een situatie waarin jij een gameserver zou draaien en andere spelers hiernaar connecten. En dan met name de pings van buitenlandse spelers.
Alvast bedankt iig :)

@hieronder
tuurlijk wel !
Bijvoorbeeld clients met een breedbandverbinding in Duitsland, Belgïe, Engeland, Zweden op jouw server. Zijn de pings dan in de orde van de grootte 50-100ms of eerder 10-40ms.
NB. Het gaat mij om een beeld van wat het kan en zal zijn. Op het moment hebben buitenlandse clients een ping van tussen de 30 en 50ms naar mijn huidige kabelverbinding. Hoeveel beter zal dit straks zijn :) ?

[ Voor 28% gewijzigd door won op 16-11-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
won schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:47:
[...]

Dat is zeker mooi maar was niet waarnaar ik gevraagd had.

Hoeveel latency heeft iemand anders wanneer die jouw pingt. Hiermee doel ik dus op een situatie waarin jij een gameserver zou draaien en andere spelers hiernaar connecten. En dan met name de pings van buitenlandse spelers.
Alvast bedankt iig :)
Daar kan je geen uitspraak over doen, het ligt namelijk puur aan de internetverbinding aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitlevering PlusTV weer opgestart

De komende weken zullen we de uitlevering van de homebox voor de dienst PlusTV weer gaan opstarten. Zoals al eerder vermeld, zullen we onze klanten die PlusTV hebben aangevraagd groepsgewijs aanschrijven wanneer de homebox kan worden afgehaald in ons informatiecentrum. De klanten die de homebox kunnen komen ophalen, ontvangen een brief van ons daarover. De klanten die PlusTV in combinatie met het aansluitpakket hebben aangevraagd ontvangen de komende weken ook bericht van ons.

Tijdens de uitlevering van de eerste homeboxen bleken nog enkele technische aanpassingen nodig om een optimale kwaliteit van de dienst te kunnen garanderen. Deze aanpassingen zijn nu doorgevoerd. Nogmaals onze excuses voor de vertraagde uitlevering van PlusTV.

Het zal mij benieuwen :)

Verwijderd

En aankomende zaterdag mag ik mijn plustv pakket ophalen :)

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:50:
dus ook hier heeft het 4 tot 5 maanden vertraging opgelopen na het publiceren van de eerste planning...
4 tot 5 maanden?? wtf 8)7
Ik hoop dat 't hier in Veldhoven toch wat beter geregeld zal zijn...
Kan niet wachten om UPC vaarwel te zeggen. (en m'n 100 Mbit te krijgen natuurlijk 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zaterdag ook mijn plus tv box ophalen.
Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Ik kan ook zaterdag de homebox op gaan halen voor PlusTV. Benieuwd hoe het beeld en vooral DiscoveryHD is! Moet alleen daar tekenen voor machtiging om eenmalige kosten van mijn rekening te halen. Even goed kijken of het bedrag klopt, want het bedrag waar ze nu mee "adverteren" is ineens 100 euro hoger dan waar ik voor getekend heb.

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haraldinho
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-02 20:39
Ik had een homebox mét harddisk besteld. In de brief (ook ik mag zaterdag komen afhalen) stond daar echter niets over vermeld. Dus ik even bellen. Het antwoord was dat er geen homebox met harddisk komt. Ze gaan, volgens de helpdesk, over op een systeem met centrale opslag van beeldmateriaal??? Ik kijk nu al uit naar omslachtige en trage gebruikersinterfaces om iets op te kunnen nemen... Nog los van het feit dat het nog compleet onbekend is wanneer dit systeem in gebruik gaat worden genomen. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Er is volgens mij nooit een STB met harddisk geweest, behalve de eerste geruchten. Wat er wel stond in het originele aanbod is dat er een mogelijkheid is tot het opnemen van programma's op een harde schijf. Een externe harde schijf wel te verstaan. Via de usb-poort.
Dat vond ik in het begin ook onduidelijk omdat het dus een beetje krom opgeschreven stond.

Dat centrale opslag is volgens mij iets van IP-TV, no ver weg dus, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je jouw vraag herhal;en op www.glasvezel-info.nl er zijn inmiddels heel veel lezers van deze site die graag meer willen weten over digitale tv en andere mogelijkheden maar die niet technisch genoeg zijn om op dit forum mee te praten.

de drempel is voor die groep te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:35:
Kun je jouw vraag herhal;en op www.glasvezel-info.nl er zijn inmiddels heel veel lezers van deze site die graag meer willen weten over digitale tv en andere mogelijkheden maar die niet technisch genoeg zijn om op dit forum mee te praten.

de drempel is voor die groep te hoog.
Ik heb geen vraag hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyPh schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:19:
Ik kan ook zaterdag de homebox op gaan halen voor PlusTV. Benieuwd hoe het beeld en vooral DiscoveryHD is! Moet alleen daar tekenen voor machtiging om eenmalige kosten van mijn rekening te halen. Even goed kijken of het bedrag klopt, want het bedrag waar ze nu mee "adverteren" is ineens 100 euro hoger dan waar ik voor getekend heb.
Met suc6 heb ik een klachtenbrief geschreven en mag ik de box ophalen voor 49,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Goedendag,
Ik heb een probleem met het binnenhalen van berichten van news.onsbrabantnet.nl.
Ik gebruik Grabit en zie een korte downloadpiek voorbijkomen in het voortgangsscherm en daarna is er niets meer te zien.
Ik heb gisteren SABnzbd+ geinstalleerd, maar deze werkt ook niet. Deze geeft als foutmelding "time-out on server".
Ik gebruik news.onsbrabantnet.nl met als poort 119 en geen inlognaam en wachtwoord en 4 connecties. Iemand enig idee of er iets gewijzigd is bij onsbrabantnet?
Ik hoef in de router (die ik na de modem heb staan) toch niets in te stellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Erik888 op 21-11-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 15:29

Kp1

Zelf gebruik ik newsleecher met een payserver.
Heb news.onsbrabantnet.nl (ip 85.12.40.181) geprobeerd met 4 lijnen -> geen probleem.
Daarna news.onsnet.nu (ip 85.12.40.182) geprobeerd met 4 lijnen -> ook geen probleem.
Ook nog samen geprobeerd -> gaf dubbele snelheid ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:43:
[...]
Met suc6 heb ik een klachtenbrief geschreven en mag ik de box ophalen voor 49,95 :)
Op mijn overzicht (bevestiging van mijn toenmalige inschrijving) staat ook gewoon 49,95 eenmalige kosten. Heb ook nog nergens bericht gehad van dat het 100 meer is geworden, maar je weet nooit 8)7
Had jij bericht gehad dat je 149,95 moest gaan betalen? Omdat je een klachtenbrief had geschreven?

[ Voor 4% gewijzigd door CyPh op 21-11-2008 16:12 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Bij navraag bleek dat voornamelijk mensen uit Geldrop nog een aanbod hadden voor PlusTV van 50 euro. Tot een bepaalde periode was dit ook zo, en op een gegeven moment is dit veranderd. Als je je op tijd hebt ingeschreven (vrijwel altijd met een formulier waar 50 euro op stond) dan krijg je het nog voor de originele prijs, maar anders (en dat is in de meeste gevallen) is het 150 euro.

Dus... denk even terug naar wat jij hebt ingestuurd. Goeie kans dat als je je 50 euro herinnert bij inschrijven, dat je het dan ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
JaWSnl schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:47:
Bij navraag bleek dat voornamelijk mensen uit Geldrop nog een aanbod hadden voor PlusTV van 50 euro. Tot een bepaalde periode was dit ook zo, en op een gegeven moment is dit veranderd. Als je je op tijd hebt ingeschreven (vrijwel altijd met een formulier waar 50 euro op stond) dan krijg je het nog voor de originele prijs, maar anders (en dat is in de meeste gevallen) is het 150 euro.

Dus... denk even terug naar wat jij hebt ingestuurd. Goeie kans dat als je je 50 euro herinnert bij inschrijven, dat je het dan ook krijgt.
Zoals ik al zei, ik heb gewoon bevestigingspapieren met 49,95 erop. Maar wat je vaak ziet met dit soort veranderingen, is dat het ergens in de administratie niet helemaal goed gaat. Vandaar ook dat ik zeg dat ik even goed lees voor ik mijn handtekening zet voor de machtiging

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ow haha nou begrijp je me verkeerd :P ik zeg wel "jij" maar dat moet je meer lezen als: "voor iedere volgende lezer van dit topic die met dit probleem worsteld.

Maar jij hebt het goed opgelost hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
JaWSnl schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:01:
Er is volgens mij nooit een STB met harddisk geweest, behalve de eerste geruchten. Wat er wel stond in het originele aanbod is dat er een mogelijkheid is tot het opnemen van programma's op een harde schijf. Een externe harde schijf wel te verstaan. Via de usb-poort.
Dat vond ik in het begin ook onduidelijk omdat het dus een beetje krom opgeschreven stond.

Dat centrale opslag is volgens mij iets van IP-TV, no ver weg dus, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Bij het aanbod bij geldrop-mierlo had je nog wel 2 keuzes. 50 euro voor een box zonder hd en 150 euro voor een box met hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
owjah dan zul je altijd gaan zien dat mensen die voor die 150 met HD hebben gekozen nu gewoon 150 euro moeten betalen :P maar goed dan moet je maar op je strepen gaan staan want dan heb je ook recht op maar 50 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedrag van 49,95 is geldig als je je voor 01-06-2008 hebt aangemeld voor plus-tv.

Was je het voor die datum niet van plan aan te schaffen maar heb je na die datum alsnog
besloten het te nemen dan betaal je 149,95.

Dit betreft aansluitingen voor Valkenswaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Iemand de tv plus box al aangesloten? Ik wil erg graag de ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het pakket welopgehaald. Vind het zeer netjes dat er een HDMI kabel is meegeleverd. Op het eerste gezicht ziet de decoder zelf er een beetje 'goedkoop' uit.

De bedoeling is trouwens dat binnen nu en een jaar, dat je dan programma's kunt opnemen die ze dan centraal opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag opgehaald en aangesloten.

In de doos zitten de volgende kabels: COAX, Ethernet(niet nodig), HDMI en SCART.
De SAGEM decoder heeft een sterk signaal nodig. Ik had er een splitter voor zitten, maar deze moest er tussen uit om een goed signaal te hebben. Alle kanalen zijn binnen 1 minuut gevonden, maar daarna komt nog een software update. Deze update duurt tussen de 10 en 30 minuten.

De decoder is via een HDMI kabel aangesloten op de TV en het beeld is hiermee gewoon goed. De meeste kanalen hebben geen naam (zoals,"Ned1"), sommige wel, maar dat lijkt willekeurig te zijn.
Helaas is er maar 1 HD kanaal, Discovery-HD op 50.

De decoder en de afstandbediening zien er goedkoop uit.

Ik hoop toch wel dat er binnenkort meer HD kanalen komen, weet hier iemand iets van?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipa
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 13:47

ipa

OnsDenis schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:01:
Iemand de tv plus box al aangesloten? Ik wil erg graag de ervaringen horen.
Heb de box vandaag opgehaald. Ziet er zoals al gemeld goedkoop uit van buiten, echter wel compleet met alle mogelijke kabels uitgezonderd composite.

Ben gewend via ziggo met de samsung H360 decoder digitale tv te kijken, en de eerste verschillen tov Sagem/OBN zijn:
Sagem/OBN pluspunten:
- zeer snelle zapper

Sagem/OBN minpunten:
- beeld komt minder scherp over als met samsung/ziggo
- kleuren lijken minder levendig
- slechts 1 werkend HD kanaal (wel goede kwaliteit)
- teletekst werkt alleen voor ned.1,2,3
- binnen teletekst geen kleurknoppen om snel andere pagina te kiezen
- teletekst mogelijkheid niet gevonden naar volgende subpagina te gaan, moet dus wachten tot deze verschijnt (net als 25 jaar geleden), lijkt ook beperkte memory te hebben voor text pagina's
- EPG werkt nog niet
- geen radio (was ook niet genoemd in pakket, maar toch)
- decoder card gelocked (kan dus niet in bijv. HTPC)
- GUI minder als samsung
- geen Film1/Sport1

Al met al hoop ik toch dat snel extra diensten beschikbaar komen die een meerwaarde bieden en de beeldkwaliteit toch wat beter wordt tov ziggo/samsung. Ik bedoel dan diensten zoals: EPG, IPTV, opname mogelijkheden, uitzending gemist. Als dit over een jaar niet het geval is switch ik weer terug naar ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipa schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:16:
- decoder card gelocked (kan dus niet in bijv. HTPC)
Gelocked? Wat bedoel je daarmee? Je kunt het kaartje toch eruit halen? En wat ik heb vernomen van Hertzinger is dat de smartcards niet aan de boxen gekoppeld worden (boxkey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipa

ipa

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:39:
[...]

Gelocked? Wat bedoel je daarmee? Je kunt het kaartje toch eruit halen? En wat ik heb vernomen van Hertzinger is dat de smartcards niet aan de boxen gekoppeld worden (boxkey).
Gelocked in die zin dat het niet werkt in andere decoders of bijv. Floppy DTV.

Dit was in een eerdere posting van jou door OBN aan jou gemeld:
"Op dit moment worden er 55 kanalen via QAM gedistribueerd, dus 14 kanalen is maar een heel klein deel dan het totale pakket. Dat is de reden dat we andere STB niet ondersteunen.

Dus de melding door ONE over de compatibiliteit van andere ontvangers op het netwerk is juist, en dus niet zoals je schrijft complete onzin. Je hebt immers zelf het bewijs geleverd, de door jou gebruikte ontvanger kan niet het totale zender pakket inlezen. De door jou gebruikte instellingen zijn juist."

Hier leid ik uit af dat het niet gaat werken, misschien dan voor 14 kanalen alhoewel jij zelf aantoonde dat dat per scan verschillend was.

Of heb ik het verkeerd begrepen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipa schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:07:
[...]

Gelocked in die zin dat het niet werkt in andere decoders of bijv. Floppy DTV.

Dit was in een eerdere posting van jou door OBN aan jou gemeld:
"Op dit moment worden er 55 kanalen via QAM gedistribueerd, dus 14 kanalen is maar een heel klein deel dan het totale pakket. Dat is de reden dat we andere STB niet ondersteunen.

Dus de melding door ONE over de compatibiliteit van andere ontvangers op het netwerk is juist, en dus niet zoals je schrijft complete onzin. Je hebt immers zelf het bewijs geleverd, de door jou gebruikte ontvanger kan niet het totale zender pakket inlezen. De door jou gebruikte instellingen zijn juist."

Hier leid ik uit af dat het niet gaat werken, misschien dan voor 14 kanalen alhoewel jij zelf aantoonde dat dat per scan verschillend was.

Of heb ik het verkeerd begrepen? :?
Ja, maar dat ligt niet bij de smartcard. De reden dat andere ontvangers zoals die in TV's niet alle zenders in kunnen inlezen ligt aan bepaalde timings van de SDT (Service Description Table) en LCN (Logical Channel Numbering). Die ingestelde waarden op het Hertzinger netwerk wijken af van wat de meeste ontvangers gebruiken (hebben ze op hun eigen ontvanger afsgestemd). Dus dat ze zeggen dat andere decoders niet werken is dus puur en alleen omdat ze zenderlijst niet fatsoendelijk kunnen inladen door die 2 afwijkende waarden. Het is dus geen probleem van een afwijkende encryptie. Het is ook geen probleem van een afwijkend DVB-C signaal. Zodra de zender eenmaal correct in de TV staat wordt die prima weergegeven. Ik kan je zeggen dat ik zelf aan het testen ben met een FloppyDTV. En zowel met de bijgeleverde FireDTV viewer als met DVBviewer heb ik alle 70 zenders die momenteel op het Hertzinger netwerk staan bij OnsNet Eindhoven prima ingelezen. Dit doordat FireDTV viewer / DVBviewer op een andere manier scant dan hoe de meeste ontvangers dat doen (officiele manier). Door die afwijkende manier van scannen vind ik alle 70 services maar wel zonder naam erbij. Die kun je zelf wel vastzetten dan. Een stuk of 7 zenders staan ongecodeerd op de kabel en het werkt dus prima. Zappen gaat vlot. Vooral als de zenders in dezelfde transponder zitten zoals nl1 2 3. Om de rest van de zenders te kunnen kijken die allemaal gecodeerd zijn in Conax CAS7 heb ik de Technisat TechniCrypt CX CAM module nodig (of een andere die iig Conax CAS7 ondersteund) en de Smartcard uit de decoder. Dan gaat dat dus prima werken om met FireDTV / DVBviewer alle kanalen op je pc te ontvangen :). Media Center is een ander verhaal. Ik heb daar wel een aantal kanalen werkend in gekregen maar die is net als de Sony TV weer wat kieskeuriger kwa scannen. Dus daar ben ik nog mee aan het testen. In de SQL lite DB file van Vista Media Center zou je evt de zenders ook handmatig erin kunnen zetten door de juiste transponder, service id etc in te voeren. Maar in TV pack 2008 (uitbreiding vooor VMC) en in Media Center in Windows 7 is die file geencrypt dus dan valt die mogelijkheid weg. Die oplossing zou maar voor korte duur zijn dan. Volgens mij scant Media Portal trouwens ook op dezelfde manier als DVBviewer en FireDTV... Zou evt ook nog kunnen werken, maarja het uitgangspunt is Media Center. Zodra ik die zenders allemaal in de DB file heb dan is het probleem iig opgelost. Dan kan iedereen dezelfde epg db file gebruiken in Media Center om alle Hertzinger kanalen digitaal in MCE te kunnen ontvangen middels een FloppyDTV / OnsNet smartcard. Voor nu weet ik iig zeker dat het FireDTV en DVBviewer wel perfect werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipa

ipa

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:04:
[...]

Voor nu weet ik iig zeker dat het FireDTV en DVBviewer wel perfect werkt.
Bedankt Alexander _/-\o_

Dan had ik het dus niet goed begrepen, heb dan ook geen ervaring op dat gebied. Klinkt belovend, behalve dan dat die SQL DB file encrypted wordt in updates van windows vista en 7. Of verwacht je dat daar ook wel een oplossing voor te vinden is.

Nu moeten we OBN alleen nog zover krijgen losse cards te verschaffen.

Is via FireDTV de beeldkwaliteit hetzelfde of wellicht beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipa schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:09:
[...]

Bedankt Alexander _/-\o_

Dan had ik het dus niet goed begrepen, heb dan ook geen ervaring op dat gebied. Klinkt belovend, behalve dan dat die SQL DB file encrypted wordt in updates van windows vista en 7. Of verwacht je dat daar ook wel een oplossing voor te vinden is.

Nu moeten we OBN alleen nog zover krijgen losse cards te verschaffen.

Is via FireDTV de beeldkwaliteit hetzelfde of wellicht beter?
Is exact hetzelfde. Gebruikt ook de Microsoft MPEG2 decoder, maar je kunt ook zelf een andere decoder kiezen. Reageert ook gewoon op Media Center afstandsbediening en je kunt FireDTV ook vanuit Media Center starten. En FireDTV ondersteunt ook H.264 wat Vista Media Center nog niet kan. Dat komt ook pas vanaf Windows 7. Ik zal zo wel ff wat screenshots posten :)

Wat betreft die epg/zender db file in Vista Media Center met Tv pack 2008 en Media Center in Windows 7: Ik denk niet dat er nog tooltjes komen om toch die file te bewerken zoals dat bij stanaard Vista Media Center kon met MCEQuery omdat dit echt een encrypted filetje is volgens mij. Maar mischien zijn er andere methode. Dat ben ik aan het testen.

screens:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/10er5ew.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/5o75s3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/1zq3955.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/fkmkgy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/30k68lv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/10f7120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/k9jt05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/25zl92r.jpg

Die met een sleutel op het icoon zijn dus gecodeerd. De rest is Free to Air. Al zal daar ongetwijfeld maandag verandering in komen denk ik gezien iedereen hier meeleest bij OnsNet/Hertzinger. Maar zoals je ziet werkt het dus perfect stabiel. En met een Conax CAS7 CAM module en de OnsNet smartcard zouden de gecodeerde kanalen ook prima moeten werken.
Moet wel zeggen dat de kwaliteit soms toch wel tegenvalt. Het is inderdaad soms niet zo scherp en sommige kanalen hebben een lage bitrate. Dat zie je goed aan de vierkantje blokjes bij snelle beelden.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:04:
Ja, maar dat ligt niet bij de smartcard. De reden dat andere ontvangers zoals die in TV's niet alle zenders in kunnen inlezen ligt aan bepaalde timings van de SDT (Service Description Table) en LCN (Logical Channel Numbering).
De LCN wordt niet los verzonden, maar als een onderdeel van de Network Information Table (NIT). Zie onderstaand voorbeeld van het deel van de NIT voor Transport Stream 100:

├─■  NIT  {  Network  Information  Table  }
│  └─■  network  ID  1,  version  3
│      ├─■  network_id  =  1
│      ├─■  version_number  =  3
│      └─■  sections:  {  Required  sections:  2,  available  sections:  2  }
│          ├─■  section  {  0/1  }
│          │  ├─■  section_number  =  0
│          │  ├─■  last_section_number  =  1
│          │  ├─■  descriptors:
│          │  │  └─■  network_name_descriptor
│          │  │      └─■  network_name
│          │  │          ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│          │  │          └─■  text  =  Hertzinger
│          │  └─■  transport  streams:
│          │      ├─■  stream
│          │      │  ├─■  transport_stream_id  =  100
│          │      │  ├─■  original_network_id  =  1
│          │      │  └─■  descriptors:
│          │      │      ├─■  service_list_descriptor
│          │      │      │  └─■  services:
│          │      │      │      ├─■  service
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  1
│          │      │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  television  service
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  2
│          │      │      │      │  └─■  service_type  =  Digital  television  service
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  3
│          │      │      │      │  ├─■  service_id  =  4
│          │      │      │      └─■  service
│          │      │      │          ├─■  service_id  =  5
│          │      │      │          └─■  service_type  =  Digital  television  service
│          │      │      ├─■  cable_delivery_system_descriptor
│          │      │      │  ├─■  frequency  =  303.0
│          │      │      │  ├─■  FEC_outer  =  No  outer  FEC  coding
│          │      │      │  ├─■  modulation  =  256-QAM
│          │      │      │  ├─■  symbol_rate  =  6.9565
│          │      │      │  └─■  FEC_inner  =  No  conv.  coding
│          │      │      ├─■  user_private_descriptor
│          │      │      │  └─■  data  =  0000    FE  03  03  00  00  03  11  00  00  03  19  00  00  03  27  00    ..............'.
│          │      │      │                        0010    00  03  35  00  00  03  43  00  00  03  51  00  00  03  59  00    ..5...C...Q...Y.
│          │      │      │                        0020    00  03  67  00  00  03  75  00  00                                              ..g...u..              
│          │      │      └─■  user_private_descriptor
│          │      │          └─■  data  =  0000    01  06  48  45  20  44  55  54  44  55  54  14  00  01  C0  01    ..HE  DUTDUT.....
│          │      │                                0010    00  02  C0  02  00  03  C0  03  00  04  C0  04  00  05  C0  05    ................

De tweede user_private_descriptor is de LCN. De eerste user_private_descriptor is eigenlijk een frequency_list_descriptor die door mijn tooltje nog niet herkend wordt. Met een andere tool blijkt echter dat Hertzinger overbodig die frequency_list_descriptor in de NIT stopt omdat hij toch niet netjes ingevuld is.

Een kabel ontvanger die alleen de standaard DVB sepcifcaties implementeert zal overigens de LCN in de NIT niet ondersteunen omdat de LCN niet is vastgelegd in de DVB specificaties. Het is digitale TV operators toegestaan om eigen uitbreidingen te maken op het DVB protocol zolang ze dat maar doen via user_private_descriptors en private_data. Een ontvanger fabrikant moet namelijk tags en data in het signaal negeren die volgens die als private data worden verzonden. Herkent de ontvanger die tags wel, zoals de Sagem ontvanger van Hertzinger, dan mag die ontvanger die tags en data uiteraard wel gebruiken. Daarvoor heeft die ontvanger fabrikant dan wel een aanvullende specificatie nodig van de digitale TV provider. Sony e.d. zullen die LCN specificatie van Hertzinger niet hebben omdat Hertzinger probeert om het systeem gesloten te houden.

Een ontvanger kan een aantal verschillende kanalen zoekmethodes toepassen. De eerste mehode is een volledige scan van de gehele frequentie band die voor DVB-C gebruikt mag worden (zo'n 47 t/m 860 MHz). Een goede ontvanger zal dan die frequentie band afspeuren met stappen van ongeveer 0,25 MHz en iedere frequentie stap voor alle mogelijke QAM waarden een keer proberen voor de veel toegepaste symbolrates bij DVB-C operators, namelijk 6875 en 6900. Dat is een zeer landurige zoekmethode, maar ontvangers met een dergelijke zoekmethode weten meestal alles te vinden inclusief eventuele test Transport Streams. Ik heb TV's van Loewe en TechniSat kunnen testen met het Multikabel signaal die dan meer dan een half uur bezig waren met zoeken. Sony heeft ook een "Full Scan" methode, maar die werkt niet volgens de hierboven beschreven volledige frequentie band scan methode omdat de Full Scan van Sony binnen 5 minuten klaar is en dus nooit alles volledig gescand kan hebben voor alle mogelijke combinaties van QAM's en symbolrates. Wat Sony dan wel doet tijdens die Full Scan methode is mij niet duidelijk en over het algemeen weten ze met die Full Scan juist het minste aantal kanalen te vinden.

De tweede methode is een zogenaamde netwerk zoek methode. De ontvanger wordt dan geïnstrueerd om tijdens het scannen van frequenties op de NIT's te letten waarbij een ontvanger die volgens de DVB specificaties werkt normaal alleen zoekt naar de zogenaamde actual NIT. Zoals je in bovenstaand voorbeeld kan zien bevat een NIT voor iedere gebruikte Transport Stream de frequentie, QAM en symbol rate. Is de NIT eenmaal gevonden dan hoeft de ontvanger alleen nog maar alle frequenties die in de NIT genoemd worden te verifiëren. Meestal kan bij een dergelijke zoekmethode ook nog door de gebruiker de zogenaamde netwerk frequentie, symbolrate en QAM worden opgegeven waardoor het kanalen zoeken in principe binnen een paar seconden kan zijn afgerond aangezien de ontvanger niet eerst frequenties moet gaan scannen totdat de eerste frequentie gevonden wordt waarop een NIT wordt doorgegeven. Hoe meer gegeven de gebruiker opgeeft hoe sneller de scan afgerond kan zijn. Bij Sony wordt dat de Quick Scan genoemd waarbij i.p.v. de QAM echter de Netwerk ID kan worden opgegeven. Normaal zou het niet nodig moeten zijn om de Netwerk ID op te geven, maar bij een aantal kabelbedrijven worden de frequenties voor sub netwerken via other NIT's verstuurd die normaal door een ontvanger genegeerd mogen worden. Door het opgeven van de Netwerk ID van zo'n other NIT kan een ontvanger toch verplicht worden om die other NIT te gebruiken i.p.v. de actual NIT. Dit werkt zo bij de meeste kabel bedrijven in Nederland die Irdeto als Condional Access System (CAS) toepassen, maar is niet volgens de DVB specificatie. Bij Hertzinger is er alleen sprake van een actual NIT, dus het opgeven van een netwerk ID is overbodig.

De derde methode is meestal een mengvorm van beide genoemde zoekmethode, dus zowel een volledige frequentie band scan als een NIT scan waarbij de ontvanger voor iedere in de NIT genoemde frequentie een deel van de volledige frequentie band scan kan overslaan omdat DVB-C kanalen een bandbreedte van 8 MHz hebben. Als er bijvoorbeeld een Transport Stream op 308 MHz wordt doorgegeven volgens de NIT, dan hoeft het hele gebied van 304 tot 312 MHz niet meer gescand te worden. Deze zoekmethode is vooral handig om naast het normale digitale TV netwerk ook test netwerken van de kabel operator te vinden als die daarvan gebruik maakt. De frequenties van de test Transport Streams worden namelijk niet opgenomen in de NIT van het publieke digitale TV netwerk. Sony ondersteunt niet een dergelijke gecombineerde zoek methode.

In de NIT staat voor iedere Transport Stream niet alleen de frequentie, QAM en symbol rate, maar ook welke services via de betreffende Transport Stream allemaal verzonden worden. Die services worden ook wel de digitale kanalen genoemd. Aan alleen een NIT heeft de ontvanger niet voldoende omdat daar geen kanalen namen in staan. Daarvoor is de Service Description Table (SDT) nodig. Zie onderstaand voorbeeld van de SDT voor Transport Stream 100 bij Hertzinger:

├─■  SDT  {  Service  Description  Table  }
│  ├─■  transport  stream  ID  100,  version  0
│  │  ├─■  transport_stream_id  =  100
│  │  ├─■  version_number  =  0
│  │  ├─■  original_network_id  =  1
│  │  └─■  sections:  {  Required  sections:  1,  available  sections:  1  }
│  │      └─■  section  {  0/0  }
│  │          ├─■  section_number  =  0
│  │          ├─■  last_section_number  =  0
│  │          └─■  services:
│  │              ├─■  service
│  │              │  ├─■  service_id  =  1
│  │              │  ├─■  EIT_schedule_flag  =  true
│  │              │  ├─■  EIT_present_following_flag  =  true
│  │              │  ├─■  running_status  =  running
│  │              │  ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
│  │              │  └─■  descriptors:
│  │              │      └─■  service_descriptor
│  │              │          ├─■  service_type  =  Digital  television  service
│  │              │          ├─■  service_provider_name
│  │              │          │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │          │  └─■  text  =  Hertzinger
│  │              │          └─■  service_name
│  │              │              ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │              └─■  text  =  Nederland  1
│  │              │  ├─■  service_id  =  2
│  │              │  ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
│  │              │              └─■  text  =  Nederland  2
│  │              │  ├─■  service_id  =  3
│  │              │              └─■  text  =  Nederland  3
│  │              │  ├─■  service_id  =  4
│  │              │              └─■  text  =  RTL4
│  │              └─■  service
│  │                  ├─■  service_id  =  5
│  │                  ├─■  EIT_schedule_flag  =  true
│  │                  ├─■  EIT_present_following_flag  =  true
│  │                  ├─■  running_status  =  running
│  │                  ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
│  │                  └─■  descriptors:
│  │                      └─■  service_descriptor
│  │                          ├─■  service_type  =  Digital  television  service
│  │                          ├─■  service_provider_name
│  │                          │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │                          │  └─■  text  =  Hertzinger
│  │                          └─■  service_name
│  │                              ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │                              └─■  text  =  RTL5

De service name (= kanaal naam) wordt dus uit de SDT gehaald en dan heeft de ontvanger voldoende informatie om de kanalenlijst op te bouwen. In iedere Transport Stream wordt normaal één actual SDT voor service informatie van de afgestemde frequentie doorgegeven en voor alle overige Transport Streams die via andere frequenties worden doorgegeven een other SDT. Hier gaat Hertzinger echter in de fout. Zij zenden namelijk ook voor iedere andere Transport Stream niet alleen een other SDT maar ook een actual SDT mee in de Transport Stream waarop is afgestemd. En dat is in strijd met de DVB specificaties. De ontvanger verwacht namelijk één actual SDT als beschrijving van de huidige Transport Streams en nul of meerdere other SDT's als beschijving voor de overige Transport Streams.
Die ingestelde waarden op het Hertzinger netwerk wijken af van wat de meeste ontvangers gebruiken (hebben ze op hun eigen ontvanger afsgestemd). Dus dat ze zeggen dat andere decoders niet werken is dus puur en alleen omdat ze zenderlijst niet fatsoendelijk kunnen inladen door die 2 afwijkende waarden.
Het heeft volgens mij gezien bovenstaande uitleg dus niets te maken met de timing, maar gewoon met een foute toepassing van de SDT door Hertzinger. Tijdens het zoeken wordt de door de ontvanger gevonden actual SDT namelijk steeds overschreven door de "actual" SDT die thuis hoort in een andere Transport Stream en niet in huidige afgestemde Transport Stream. Dat verklaart ook het gedrag waar je het over had met de verschillende gevonden setjes kanalen die soms wel en soms niet te bekijken waren op je Sony TV al naar gelang of ze wel of niet op de juiste plek in de kanalen lijst staan.
Het is dus geen probleem van een afwijkende encryptie. Het is ook geen probleem van een afwijkend DVB-C signaal.
Een bug in de SDT implementatie van Hertzinger, dus wel een afwijkend DVB-C signaal. Er kloppen meer dingen niet in de SDT. Zo staat bijvoorbeeld in iedere service beschrijving de free_CA_mode op "all elementary streams unscrambled" en zoals je gemerkt hebt komt dat niet overeen met de werkelijkheid. Als de ontvanger de SDT zou mogen geloven dan geeft Hertzinger ook op ieder kanaal Present/Following EPG en Schedule EPG informatie door aangezien de EIT_present_following_flag en EIT_schedule_flag overal op true staat en dat klopt ook niet. De invulling van de DVB informatie is dus ook een rommeltje.
Zodra de zender eenmaal correct in de TV staat wordt die prima weergegeven. Ik kan je zeggen dat ik zelf aan het testen ben met een FloppyDTV. En zowel met de bijgeleverde FireDTV viewer als met DVBviewer heb ik alle 70 zenders die momenteel op het Hertzinger netwerk staan bij OnsNet Eindhoven prima ingelezen. Dit doordat FireDTV viewer / DVBviewer op een andere manier scant dan hoe de meeste ontvangers dat doen (officiele manier). Door die afwijkende manier van scannen vind ik alle 70 services maar wel zonder naam erbij.
Ook de DVB software van DVBviewer e.d. gaan uiteraard uit van de correcte werking van de SDT, dus ook hier is het niet vreemd dat de kanaal namen niet goed gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is ook dat de decoder en de interface er erg goedkoop uitziet/aanvoelt. Paar kanalen, zoals opvoed tv werken niet..... Terwijl eredivisielive 1 wel werkt...... Beeldkwaliteit vind ik ook nog niet echt super op mijn 101cm Samsung LCD.

Grote minpunten is dat teletekst alleen op 1,2,3 werkt en erg traag is.

Al met al ben ik zeker nog niet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de set up box in de slaapstand krijgt ?

Als ik de aan/uit knop op de afstandbediening 5 sec. indruk lijkt het
of de set up box uitschakelt maar springt daarna weer gewoon aan.

Wat de kwaliteit van het beeld betreft moet ik zeggen dat het mijn
verwachtingen overtreft...

Aangelsoten op een philips 37pfl9603d full hd lcd televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Ook zaterdag opgehaald en aangesloten. Nu dus anderhalve dag in bezit maar nog niet super veel getest (ongeveer anderhalf uurtje in totaal). Dit is mij opgevallen:

Pro's:
- Beeldkwaliteit is stukken beter als analoge signaal van OBN, ik heb op mijn LCD nog geen digitale tv gehad dus heb niet kunnen vergelijken met bv. Chello maar het ziet er allemaal goed uit.
- Discovery HD ziet er echt geweldig uit
- HDMI kabel bijgeleverd

Con's:
- Al 3 vastlopers van de decoder gehad waarbij alleen stroomkabel loshalen iets verhielp
- Geen EPG
- Geen teletekst
- Kastje voelt erg goedkoop aan
- Al 1x gehad dat uit het niets de smartcard niet meer gelezen kon worden
- Maar 1 HD kanaal (BRAVA HD geeft alleen maar zwart beeld)
- Ondanks dat de decoder is ingesteld op HD uitgang (dus breedbeeld) moet ik alsnog handmatig fullscreen kiezen bij zenders die niet in breedbeeld uitzenden 8)7 Dit onthoudt hij ook niet, dus eenmaal per ongeluk gezapt is opnieuw fullscreen kiezen
- Weet niet of het aan mijn tv ligt (Philips 32pfl7962d) of de decoder maar als ik zap gaat mijn tv eerst weer terug naar 576i om vervolgens terug te springen naar 1080i. Alsof de decoder zichzelf even uitschakeld bij het switchen van kanalen.

[ Voor 4% gewijzigd door CyPh op 24-11-2008 10:04 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
CyPh schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:31:
Ook zaterdag opgehaald en aangesloten. Nu dus anderhalve dag in bezit maar nog niet super veel getest (ongeveer anderhalf uurtje in totaal). Dit is mij opgevallen:

Pro's:
- Beeldkwaliteit is stukken beter als analoge signaal van OBN, ik heb op mijn LCD nog geen digitale tv gehad dus heb niet kunnen vergelijken met bv. Chello maar het ziet er allemaal goed uit.
- Discovery HD ziet er echt geweldig uit
- HDMI kabel bijgeleverd

Con's:
- Al 3 vastlopers van de decoder gehad waarbij alleen stroomkabel loshalen iets verhielp
- Geen EPG
- Geen teletekst
- Kastje voelt erg goedkoop aan
- Al 1x gehad dat uit het niets de smartcard niet meer gelezen kon worden
- Maar 1 HD kanaal (BRAVA HD geeft alleen maar zwart beeld)
- Ondanks dat de decoder is ingesteld op HD uitgang (dus breedbeeld) moet ik alsnog handmatig fullscreen kiezen bij zenders die niet in breedbeeld uitzenden 8)7 Dit onthoudt hij ook niet, dus eenmaal per ongeluk gezapt is opnieuw fullscreen kiezen
- Weet niet of het aan mijn tv ligt (Philips 32pfl7962d) of de decoder maar als ik zap gaat mijn tv eerst weer terug naar 576i om vervolgens terug te springen naar 1080i. Alsof de decoder zichzelf even uitschakeld bij het switchen van kanalen.
Ik onderschrijf je observaties, m.u.v.
- Brava zou moeten werken (alleen voor mij totaal niet interessant, behalve als korte demo)
- bij het zappen switched mijn TV niet tussen 576i en 1080i.
- bij mij geen smartcard uitleesproblemen
- teletekst werkt wel op de NL-zenders. De teletekst implementatie is trouwens wel heel erg basic (geen paginageheugen of sneltoetsen).

Bij de con's zou ik willen toevoegen:
- lage bitrate van de extra (niet in analoge pakket) kanalen

Als de situatie zo blijft (weinig HD-content, geen EPG), dan weet ik niet of digitale TV voor mij meerwaarde heeft. Ik vind de normale digitale kanelen niet eens zoveel beter dan analoge TV (sinds mijn aansluiting nagelopen is en analoge TV veel minder ruis geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
/\/\|) schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:59:
[...]
Ik onderschrijf je observaties, m.u.v.
- Brava zou moeten werken (alleen voor mij totaal niet interessant, behalve als korte demo)
- bij het zappen switched mijn TV niet tussen 576i en 1080i.
- bij mij geen smartcard uitleesproblemen
- teletekst werkt wel op de NL-zenders. De teletekst implementatie is trouwens wel heel erg basic (geen paginageheugen of sneltoetsen).
- Ga ik vanavond toch nog eens kijken of ik er nu wel iets zie, want bij mij wordt er niets weergegeven
- Denk dat het ook wel een stuk aan mijn tv ligt, gevoeliger perhaps. Zijn er meer mensen met Philips tv's die dit kunnen testen?
- Heb ik ook pas 1x gehad dus ik neem het nog niet zo nauw, kan eenmalig zijn geweest
- Alleen op ned 1,2 en 3 teletekst is voor mij hetzelfde als geen teletekst

update: hmmmz heb even opnieuw gekeken. Brava kanaal doet het nu wel. Merk nu wel veel storing/gekraak/haperingen. ook het breedbeeld-fullscreen-probleem is nog irritanter als ik dacht. Stel het programma wat de zender uitzendt is in 4:3 en je zet hem handmatig op fullscreen, geen probleem tot er reclame komt die in 16:9 uitgezonden wordt (valt hier 1milisec dan weg)... Dan ben je dus ook de fullscreen keuze kwijt als de reclame afloopt en het beeld weer op 4:3 springt. Zelfs dan onthoudt hij de instelling niet |:(

[ Voor 22% gewijzigd door CyPh op 24-11-2008 19:52 . Reden: update ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyPh schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:01:
[...]

- Ga ik vanavond toch nog eens kijken of ik er nu wel iets zie, want bij mij wordt er niets weergegeven
- Denk dat het ook wel een stuk aan mijn tv ligt, gevoeliger perhaps. Zijn er meer mensen met Philips tv's die dit kunnen testen?
- Heb ik ook pas 1x gehad dus ik neem het nog niet zo nauw, kan eenmalig zijn geweest
- Alleen op ned 1,2 en 3 teletekst is voor mij hetzelfde als geen teletekst

update: hmmmz heb even opnieuw gekeken. Brava kanaal doet het nu wel. Merk nu wel veel storing/gekraak/haperingen. ook het breedbeeld-fullscreen-probleem is nog irritanter als ik dacht. Stel het programma wat de zender uitzendt is in 4:3 en je zet hem handmatig op fullscreen, geen probleem tot er reclame komt die in 16:9 uitgezonden wordt (valt hier 1milisec dan weg)... Dan ben je dus ook de fullscreen keuze kwijt als de reclame afloopt en het beeld weer op 4:3 springt. Zelfs dan onthoudt hij de instelling niet |:(
TV: 42PFL5322 (met uitgeschakeld dynamic contrast :*) ) - HDMI 1080i

-Tussen zappen, geen formaat omschakeling. Soms wel heel even blauw scherm.
- Kleuren prima (bijna "te"), scherpte op "A" kanalen prima, op sommige "secondaire" kanalen duidelijk mpeg artefacten
- Brava vanavond voor het eerst gezien (opera, lipsync heel fout)
- Beeld "zoom" ("HD" button) springt na zappen weer terug naar std waarde (vind ik wel prettig)
- Op TV blijft beeldinstelling behouden (HDMI!)
- Via menu zie ik "timer" opties, opname mogelijkheid. Werkt niet - toekomstmuziek?
- initieele SW update ging warrig (paar pogingen nodig, ging niet vanzelf), daarna normaal.
- Geen vastlopers oid.
- Op sommige hoge kanalen hapers in het beeld, terwijl signaalsterkte ~180 (groen) is.
- veel variatie in geluidssterkte tussen kanalen (box direct op versterker)
- op 42": kwaliteit verschil met analoog erg groot. PS Raar dat je anno 2008 de TV met de hand op HDMI input moet zetten, met de oude scart ging ingangsselectie vanzelf. Vooruitgang? (daar kan de box niets aan doen, maar toch vreemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik888
Kp1 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:02:
Zelf gebruik ik newsleecher met een payserver.
Heb news.onsbrabantnet.nl (ip 85.12.40.181) geprobeerd met 4 lijnen -> geen probleem.
Daarna news.onsnet.nu (ip 85.12.40.182) geprobeerd met 4 lijnen -> ook geen probleem.
Ook nog samen geprobeerd -> gaf dubbele snelheid ;) .
Ik heb beide servers geprobeerd.
Ik heb Grabit en SABnzbd+ geprobeerd.
Hoe kan het dat internet en mailen probleemloos werkt, maar downloaden niet?
In de router (linksys WRT54G) hoef ik toch niets in te stellen? Deze staat nu als gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de set up box in slaapstand te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik888
Erik888 schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:11:
[...]

Ik heb beide servers geprobeerd.
Ik heb Grabit en SABnzbd+ geprobeerd.
Hoe kan het dat internet en mailen probleemloos werkt, maar downloaden niet?
In de router (linksys WRT54G) hoef ik toch niets in te stellen? Deze staat nu als gateway.
Nu breekt mijn klomp, ik gisteren in Grabit enkele gratis nieuwsservers uitgeprobeerd, uiteindelijk eentje gevonden die werkte (nr5.newsreader.com). Vannacht heeft Grabit ongeveer 6 uur probleemloos kunnen downloaden, vanochtend even gekeken en er waren problemen dat Grabit de group niet kon vinden. Ik heb toen even geschakeld naar news.onsnet.nu, hier start het downloaden wel, maar stopt binnen de minuut. Heeft iemand ooit hetzelfde gehad? Het lijkt erop dat dit niet bij mij (PC of router) ligt, maar bij OBN.
Iemand een idee? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Erik888 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:08:
[...]

Nu breekt mijn klomp, ik gisteren in Grabit enkele gratis nieuwsservers uitgeprobeerd, uiteindelijk eentje gevonden die werkte (nr5.newsreader.com). Vannacht heeft Grabit ongeveer 6 uur probleemloos kunnen downloaden, vanochtend even gekeken en er waren problemen dat Grabit de group niet kon vinden. Ik heb toen even geschakeld naar news.onsnet.nu, hier start het downloaden wel, maar stopt binnen de minuut. Heeft iemand ooit hetzelfde gehad? Het lijkt erop dat dit niet bij mij (PC of router) ligt, maar bij OBN.
Iemand een idee? :X
Heb je het ook al eens zonder router geprobeerd? En met een andere pc?

Het lijkt mij namelijk waarschijnlijker dat daar iets niet goed zit dan dat het bij OBN ligt...

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 25-11-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupelo20
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 23:07
Met zeer veel interesse volg ik de posts van Alexander01 en Archie, daar er door OBN weer een standaard door gedrukt wordt die de vooruitgang als PC als multimedia center weer een stap naar achteren gooien.
DVB-C zou gewoon een open standaard moeten zijn waarmee alle dvb-c decoders zouden moeten kunnen werken.

Maar juist de tweaker wordt weer gepest, i.p.v. om het voor deze mensen nou eens mogelijk te maken het ware potentieel te laten zien.
Ik ook heb dus een digital TV everywhere met cam module aangeschaft om dus digitale tv via mijn media center te laten lopen. nu wordt je haast weer gedwongen om analoog op te gaan nemen. ik heb meerdere pc's in huis staan allemaal verbonden aan een centrale server waarbij het idee was om dus met media extenders alle pc's en tv's te kunnen laten streamen van de server waar de digitale opnames worden bewaard.

Ondanks dat een gemiddelde media extender duurder is dan de setup box ben ik bereid dit er voor over te hebben. nee wat doet OBN ze leveren een decoder uit met afwijkend zender protocol.

In mijn opinie heeft OBN het op internet gebied prima voor elkaar, maar gaan ze zich stoten door een bepaalde, "steeds groter wordende groep" MediaCenter en Mediaportal gebruikers uit te sluiten van digitale ontvangst.

Mede daardoor is ook dat Microsoft zich niet echt geroepen zal voelen om meer digitale tv ondersteuning in MediaCenter te stoppen.

Als OBN de keuze van de decoder zou laten vallen, zouden ze meer mensen aan zich binden daar ben ik heilig van overtuigd, daar Sagem niet als beste decoder uit de bus komt en ik al reacties lees van decoders die raar doen.
Je kunt er donder op zeggen dat wanneer de decoders niet voldoen de mensen digitale tv elders betrekken waar het werkt en je keuze hebt uit decoders.

Ik begin nu ernstig te twijfelen om digitale TV bij OBN onder te brengen.
Niet om mezelf op de borst te kloppen maar iedereen die mij komt en digitale tv ziet via mediacenter is verkocht helemaal wanneer ik dus op de TV in de andere kamer via de extender een Kinderdvd kan starten.
En wij gezellig met de visite uit de uitgebreide mediablibiotheek een leuke cd uitzoeken en aanzetten.

Dat heet vooruitgang en OBN roept daar een halt toe, en de wereld van techniek is stilstand achteruitgang.
Het roept bij mij ascociaties op aan de muziek industrie die krampachtig proberen een model te hanteren wat allang door de techniek achterhaald is.

Maar de aanbieders van digitale diensten proberen hetzelfde en graven hiermee in principe hun eigen graf, daar in de toekomst er een punt komt waarbij de OPTA en andere organisaties gaan pleiten voor het vrijgeven van alle netwerken.

Ik zou zeggen laat je van de betere kant zien en trek de kar zodat wanneer er andere aanbieders komen de mensen niet eens nadenken over een andere provider omdat alles al super geregeld is.

@Alexander01
Heb je via mediaportal geen problemen met de kanalen scan of is het dan ook nog veel handmatig gedoe.
Bij het infocentrum in Best roepen ze weer dat de smartcard en en setupbox wel met elkaar verbonden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door tupelo20 op 25-11-2008 20:49 . Reden: vraag toegevoegd aan Alexander01 en uitspraak OBN medewerker in Best ]

I have not failed, I only found 123 ways that won't work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tupelo20 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:16:
Met zeer veel interesse volg ik de posts van Alexander01 en Archie, daar er door OBN weer een standaard door gedrukt wordt die de vooruitgang als PC als multimedia center weer een stap naar achteren gooien.
DVB-C zou gewoon een open standaard moeten zijn waarmee alle dvb-c decoders zouden moeten kunnen werken.

Maar juist de tweaker wordt weer gepest, i.p.v. om het voor deze mensen nou eens mogelijk te maken het ware potentieel te laten zien.
Ik ook heb dus een digital TV everywhere met cam module aangeschaft om dus digitale tv via mijn media center te laten lopen. nu wordt je haast weer gedwongen om analoog op te gaan nemen. ik heb meerdere pc's in huis staan allemaal verbonden aan een centrale server waarbij het idee was om dus met media extenders alle pc's en tv's te kunnen laten streamen van de server waar de digitale opnames worden bewaard.

Ondanks dat een gemiddelde media extender duurder is dan de setup box ben ik bereid dit er voor over te hebben. nee wat doet OBN ze leveren een decoder uit met afwijkend zender protocol.

In mijn opinie heeft OBN het op internet gebied prima voor elkaar, maar gaan ze zich stoten door een bepaalde, "steeds groter wordende groep" MediaCenter en Mediaportal gebruikers uit te sluiten van digitale ontvangst.

Mede daardoor is ook dat Microsoft zich niet echt geroepen zal voelen om meer digitale tv ondersteuning in MediaCenter te stoppen.

Als OBN de keuze van de decoder zou laten vallen, zouden ze meer mensen aan zich binden daar ben ik heilig van overtuigd, daar Sagem niet als beste decoder uit de bus komt en ik al reacties lees van decoders die raar doen.
Je kunt er donder op zeggen dat wanneer de decoders niet voldoen de mensen digitale tv elders betrekken waar het werkt en je keuze hebt uit decoders.

Ik begin nu ernstig te twijfelen om digitale TV bij OBN onder te brengen.
Niet om mezelf op de borst te kloppen maar iedereen die mij komt en digitale tv ziet via mediacenter is verkocht helemaal wanneer ik dus op de TV in de andere kamer via de extender een Kinderdvd kan starten.
En wij gezellig met de visite uit de uitgebreide mediablibiotheek een leuke cd uitzoeken en aanzetten.

Dat heet vooruitgang en OBN roept daar een halt toe, en de wereld van techniek is stilstand achteruitgang.
Het roept bij mij ascociaties op aan de muziek industrie die krampachtig proberen een model te hanteren wat allang door de techniek achterhaald is.

Maar de aanbieders van digitale diensten proberen hetzelfde en graven hiermee in principe hun eigen graf, daar in de toekomst er een punt komt waarbij de OPTA en andere organisaties gaan pleiten voor het vrijgeven van alle netwerken.

Ik zou zeggen laat je van de betere kant zien en trek de kar zodat wanneer er andere aanbieders komen de mensen niet eens nadenken over een andere provider omdat alles al super geregeld is.

@Alexander01
Heb je via mediaportal geen problemen met de kanalen scan of is het dan ook nog veel handmatig gedoe.
Bij het infocentrum in Best roepen ze weer dat de smartcard en en setupbox wel met elkaar verbonden zijn.
Mediaportal scant op dezelfde manier als Vista Media Center. Alleen bij Media Portal heb je gelukkig de optie om de kanalen handmatig toe te voegen en daarna kun je ook je kanaallijst backuppen zodat je later niet weer alles handmatig hoeft te doen maar gewoon de xml importeren. Om alle gegevens te krijgen die je in media portal moet invoeren bij de waarden van DVB-C moet je eerst wel wat stappen doen.

1. Transport Stream Capture file maken met de 'Twinhan BDA Transport Stream Capture Tool'
2. Daarna uitlezen met 'StreamGuru - MPEG2 and DVB Analyzer' om de transponder frequenties eruit te halen. Die staan in de NIT tabel.
3. Daarna DVBviewer installen en in de Transponder map van dat programma edit je CableQ256.ini zodat alleen de transponder frequenties van Hertzinger erin staan met de juiste symbolrate. Zoiets als dit krijg je dan
[SATTYPE]
1=4000
2=Kabel (QAM256)

[DVB]
0=106
1=303000,5,6956
2=311000,5,6956
3=319000,5,6956
4=327000,5,6956
5=335000,5,6956
6=343000,5,6956
7=351000,5,6956
8=359000,5,6956
9=367000,5,6956
10=375000,5,6956
4. Dan scan je met dvbviewer op kanalen en stel je daar bij transponder list 'Kabel (QAM256)' in.
5. Nadat ie alle kanalen heeft gevonden open je 'Channel Editor' bij DVBviewer en daar staan alle waarden dan in per kanaal die je in Media Portal kunt instellen. Om de juiste zendernaam bij de juiste service-id te vinden zijn ze bij OnsBrabantNet al zo vriendelijk geweest om dat hier in een tabel te zetten: http://www.onsbrabantnet....subrub_2=250&module_id=17

Hier screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2vkm2s7.jpg

Al met al om de kanalen in Media Portal te krijgen heb je eenmalig wat werk. Zodra je alle kanalen erin hebt kun je de kanaal lijst backuppen en hoef je hem bij een frisse install alleen nog maar te importen.

Oja, bij Media Portal moet je bij Netwerk-ID '1' invullen en niet '0' zoals op het plaatje, want dan slaat hij de entry met lege waarden op. Zodra ie correct is ingevuld dan werkt het perfect in Media Portal. Allemaal al getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik888
ik222 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:51:
[...]

Heb je het ook al eens zonder router geprobeerd? En met een andere pc?

Het lijkt mij namelijk waarschijnlijker dat daar iets niet goed zit dan dat het bij OBN ligt...
Ik heb gisteren mijn laptop rechtstreeks op de router aangesloten en de nieuwste versie van Grabit geïnstalleerd. Het downloaden werd gestart. Daarna de router weer aangesloten en draadloos met mijn laptop gedownload, dit werkte ook (wel traag).
Daarna heb ik op mijn PC, welke bekabeld aan de router zit, Grabit gedeïnstalleerd en de nieuwste versie geïnstalleerd. Op mijn laptop grabit afgesloten en daarna op mijn PC grabit gestart met dezelfde (standaard) instellingen als op de laptop. Hier start het downloaden niet? Op mijn laptop staat XP en op mijn PC vista, maar dat kan niet het probleem zijn. Ik heb grabit op mijn PC eerder wel aan de gang gehad, voordat ik mijn router opnieuw ingesteld heb. Bekabeld of draadloos moet toch ook niet uitmaken. Het IP-adres wat bij onsbrabantnet binnenkomt is toch het IP-adres van de router. Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Duidelijk is in ieder geval nu wel dat het niet bij OBN zit, anders zou het rechtstreeks met je laptop op het modem ook niet werken.

Ik denk dat het aan je Vista pc ligt, check bijvoorbeeld eens je firewall instellingen en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zijn er meer mensen die op dit moment last hebben van erg slecht beeld op NET5? Ik bedoel dan allerlei strepen door het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, is hier ook. RTL7 en SBS6 hebben er ook last van zo te zien.
Ik zou willen dat de scherpte van het beeld weer terug was bij het niveau zoals het een paar maanden terug was (voor die storing van luxemburg ofzo). Toen waren alle zenders gewoon veel scherper. Snap niet dat dit niet meer mensen is opgevallen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
RTL7 is inderdaad veel meer ruis in te zien als normaal, SBS is op de standaard frequentie inderdaad ook dramatisch maar op de alternatieve frequentie is hij wel ok.

Lijkt dus dat er een probleem is rond die frequenties aangezien het 3 opeenvolgende frequenties zijn die dramatisch zijn...

Over dat scherpere beeld kan ik niet oordelen aangezien ik toen nog een OBN had...

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 26-11-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Volgens de helpdesk een bekend probleem en er wordt aan gewerkt... voornamelijk SBS6 en
net5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Probleem is hier nu opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Iemand hier al ervaring met Onsbrabantnet in Veldhoven? Er hangt al een mooie kabel bij ons voor uit de grond maar het gaat nog zeker een 1,5 maand duren voordat ik aangesloten word :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Jammer dat Usenet downloaden gecapped is op 250kb/s, of is er een workaround voor. Posten gaat hier met 5 megabyte/s op 4 lijntjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Alleen de news.onsbrabantnet.nl heeft een max van een paar honderd kilobytes. Als je een newsgroep abo afsluit bij een ander, dan kun je gewoon de 100 mbit gebruiken. kost je alleen een paar tientjes extra in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
paar tientjes valt ook wel mee, xsnews zit dacht ik tussen de 10 á 12 euro in de maand en dat zit je op de maximale 100mbit. En er zullen ook nog vast andere aanbieders zijn

• JaWSnl
achjah idd 10,95 euro max per maand bij xsnews. Heeft veel voordelen dus als je glasvezel hebt!

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).