Ja ik bedoelde de newsserver van onsbrabantnet zelf. Ik heb geen geld voor een betaalde newsserver.
Verwijderd
Hallo allemaal,
sinds kort ook glasvezelaansluiting (OBN) maar ik krijg e.e.a. niet fatsoenlijk aan de praat. Ik heb de volgdende spullen:
- laptop Asus, soort standaard intel wireless G, windows vista primium
- Linksys WRT54G v.5 (ja idd, waar zon beetje half nederland mee zit)
- Dennon WiFI I-pod docking station (ASD-3W) die voorheen altijd via mun netwerk van de mediaserver van WMP kon streamen, en bovendien een Internet radio functie heeft (heeft gewoon zon gestanddaardiseerde wifi toestand)
Voorheen met Orange Family liep het als een zonnetje maar met OBN niet. Ik weet wel wat van netwerken maar niet alles dus ik wil een paar zaken even uitsluiten. Kan iemand de ondergenoemde punten bevestigen danwel ontkrachten? (als je het zeker weet!;))
1- het Packetfront pokkemodem van OBN heeft geen DHCP-server en is geen router. (dhcp zit ergens in de servers van OBN en vandaar dat je ook alleen poort 1 kunt gebruiken, je krijgt maar 1 IP)
2- in deze opstelling is de Linksys host van mijn Internet verbinding en dus ook de Gateway
3- als ik de standaard instellingen van de linksys terug zet (reset) met als gevolg:
Internet connection type: 'automatic configuration DHCP'
Network setup: DHCP Server Enabled
Operating mode : Gateway
moet Internet nadat de linksys (na max. een uur) een nieuwe IP heeft gekregen werken niet? (NB: de wireless verbinding werkt gewoon met IP config laptop op 'alles automatisch')
4- er hoeven in geval van punt 3 niet allerlei tunnel-adapters, ipv6-ipv4 link-local, ipv6 adressen etc. in ip config /all bij te komen.
5- De kabel tussen modem met Linksys moet in de WAN poort want de Linksys doet de hele router/dhcp-klus dus ik hoef hem niet als switch aan te sluiten.
Het volgende gebeurt dus nl ongeveer als ik alles reset en de boel gewoon in plug:
- ik reset de Linksys, verbind de computer wireless, verbind de Ipod dock wireless, en het streamen werkt dan normaal (laptop en dock krijgen een IP in de range 192.168.1.. van de linksys, gewoon normaal dus)
- als ik daarna de de draad van het modem er in stop krijg krijgt ik na tijdje allerlei rare verbindingen in ipconfig erbij (tunnels etc), is er geen internet verbinding (dock niet en laptop niet)
- de ipod dock kan dan ook niet meer van de PC streamen (de mediaserver van WMP of 'Netwerk AUdio' wordt dan ook niet meer in de lijst met netwerkapparaten weergegeven.)
- ik kan dan ook niet meer via 192.168.1.1 naar de Linksys interface (?!?, krijgt nieuwe LAN IP of zo??)
Ik heb dus het vage vermoeden dat het Packetfrot modem met IPv6 adressen zit te pielen waar de rest van mijn toelie niet mee overweg kan. Als ik de laptop gewoon met kabel in de router plug krijg ik dit ( ik heb alleen ff wat x's erin getypt zodat niet heel nederland binnekort op mijn puter zit te neuzen):
Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-F2-7D-25-E5
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5870:168:9a06:6XXX%9(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 88.159.2XX.XXX (voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.240.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 25 november 2008 20:47:13
Lease verlopen. . . . . . . . . . : dinsdag 25 november 2008 21:47:13
Standaardgateway. . . . . . . . . : 88.159.24X.X
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 172.26.XX.4
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 88.159.1.200
88.159.1.201
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld
Heeft iemand de oplossing om gewoon mijn oude vertrouwde IPv4 netwerkje zonder tunnels e.d. weer terug te krijgen?
Anybody?...help!!...:/.. thanks a lot!
sinds kort ook glasvezelaansluiting (OBN) maar ik krijg e.e.a. niet fatsoenlijk aan de praat. Ik heb de volgdende spullen:
- laptop Asus, soort standaard intel wireless G, windows vista primium
- Linksys WRT54G v.5 (ja idd, waar zon beetje half nederland mee zit)
- Dennon WiFI I-pod docking station (ASD-3W) die voorheen altijd via mun netwerk van de mediaserver van WMP kon streamen, en bovendien een Internet radio functie heeft (heeft gewoon zon gestanddaardiseerde wifi toestand)
Voorheen met Orange Family liep het als een zonnetje maar met OBN niet. Ik weet wel wat van netwerken maar niet alles dus ik wil een paar zaken even uitsluiten. Kan iemand de ondergenoemde punten bevestigen danwel ontkrachten? (als je het zeker weet!;))
1- het Packetfront pokkemodem van OBN heeft geen DHCP-server en is geen router. (dhcp zit ergens in de servers van OBN en vandaar dat je ook alleen poort 1 kunt gebruiken, je krijgt maar 1 IP)
2- in deze opstelling is de Linksys host van mijn Internet verbinding en dus ook de Gateway
3- als ik de standaard instellingen van de linksys terug zet (reset) met als gevolg:
Internet connection type: 'automatic configuration DHCP'
Network setup: DHCP Server Enabled
Operating mode : Gateway
moet Internet nadat de linksys (na max. een uur) een nieuwe IP heeft gekregen werken niet? (NB: de wireless verbinding werkt gewoon met IP config laptop op 'alles automatisch')
4- er hoeven in geval van punt 3 niet allerlei tunnel-adapters, ipv6-ipv4 link-local, ipv6 adressen etc. in ip config /all bij te komen.
5- De kabel tussen modem met Linksys moet in de WAN poort want de Linksys doet de hele router/dhcp-klus dus ik hoef hem niet als switch aan te sluiten.
Het volgende gebeurt dus nl ongeveer als ik alles reset en de boel gewoon in plug:
- ik reset de Linksys, verbind de computer wireless, verbind de Ipod dock wireless, en het streamen werkt dan normaal (laptop en dock krijgen een IP in de range 192.168.1.. van de linksys, gewoon normaal dus)
- als ik daarna de de draad van het modem er in stop krijg krijgt ik na tijdje allerlei rare verbindingen in ipconfig erbij (tunnels etc), is er geen internet verbinding (dock niet en laptop niet)
- de ipod dock kan dan ook niet meer van de PC streamen (de mediaserver van WMP of 'Netwerk AUdio' wordt dan ook niet meer in de lijst met netwerkapparaten weergegeven.)
- ik kan dan ook niet meer via 192.168.1.1 naar de Linksys interface (?!?, krijgt nieuwe LAN IP of zo??)
Ik heb dus het vage vermoeden dat het Packetfrot modem met IPv6 adressen zit te pielen waar de rest van mijn toelie niet mee overweg kan. Als ik de laptop gewoon met kabel in de router plug krijg ik dit ( ik heb alleen ff wat x's erin getypt zodat niet heel nederland binnekort op mijn puter zit te neuzen):
Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-F2-7D-25-E5
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5870:168:9a06:6XXX%9(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 88.159.2XX.XXX (voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.240.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 25 november 2008 20:47:13
Lease verlopen. . . . . . . . . . : dinsdag 25 november 2008 21:47:13
Standaardgateway. . . . . . . . . : 88.159.24X.X
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 172.26.XX.4
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 88.159.1.200
88.159.1.201
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld
Heeft iemand de oplossing om gewoon mijn oude vertrouwde IPv4 netwerkje zonder tunnels e.d. weer terug te krijgen?
Anybody?...help!!...:/.. thanks a lot!
ik kan iig bevestigen dat punt 1 2 4 5 kloppen. Punt 3 weet ik niet want ken de router niet. Maar vermoed dat het toch echt aan de router ligt. Test het door een computer rechtstreeks op de modem aan te sluiten... (wel een uurtje wachten tussendoor of een ip-release doen voor het wisselen) werkt je internetverbinding dan wel, dan weet je zeker dat het aan je router ligt.
edit: in de laatste deel staat achter een aantal dingen "voorkeur". wat is dat?
edit: in de laatste deel staat achter een aantal dingen "voorkeur". wat is dat?
[ Voor 10% gewijzigd door JaWSnl op 28-11-2008 09:46 ]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
Dr._pill
Even de linksys opnieuw instaleren met bijgeleverde cd-rom.
Aanwijzingen op het beeldscherm volgen en het loopt als een trein.
Wel zul je de maximale snelheid niet halen omdat deze router maar 54 mb haalt.
Ik heb daarom een dir-link 655 aangeschaft die deze snelheden wel aankan.
succes.
Even de linksys opnieuw instaleren met bijgeleverde cd-rom.
Aanwijzingen op het beeldscherm volgen en het loopt als een trein.
Wel zul je de maximale snelheid niet halen omdat deze router maar 54 mb haalt.
Ik heb daarom een dir-link 655 aangeschaft die deze snelheden wel aankan.
succes.
dir-link 655 = d-link dir-655
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
Hallo leuten,
okay bedankt voor de reactie. Als punt 1,2,4,5, kloppen scheelt dat al een hoop twijfels.
JaWsni, laptop met kabel aan de modem werkt; ik krijg dat de ipconfig die ik hiervoor al poste. Zit dus ook al van die IPv6 rommel tussen en inderdaad staan er dan ook die 'voorkeur' zaken in vermeld. Weet ook niet wat dat betekent maar daar wringt denk ik juist de schoen als ik de linksys gebruik.
Eppo, ja ik weet dat ik de volle snelheid er niet mee haal; het zij zo
... Denk je dat installatie met CD verschil maakt t.o.v. verbinding maken via Windows Netwerkcentrum?
Ik zal vanavond thuis e.e.a. nog eens proberen en ook de ipconfig posten voor als ik de linksys er tussen heb zitten.
Bedankt alvast!
okay bedankt voor de reactie. Als punt 1,2,4,5, kloppen scheelt dat al een hoop twijfels.
JaWsni, laptop met kabel aan de modem werkt; ik krijg dat de ipconfig die ik hiervoor al poste. Zit dus ook al van die IPv6 rommel tussen en inderdaad staan er dan ook die 'voorkeur' zaken in vermeld. Weet ook niet wat dat betekent maar daar wringt denk ik juist de schoen als ik de linksys gebruik.
Eppo, ja ik weet dat ik de volle snelheid er niet mee haal; het zij zo
Ik zal vanavond thuis e.e.a. nog eens proberen en ook de ipconfig posten voor als ik de linksys er tussen heb zitten.
Bedankt alvast!
Usenet ligt eruit bij Onsbrabantnet? Ben net aan het posten en de laatste file ( een .nzb ) wil niet

[ Voor 48% gewijzigd door Denzo op 29-11-2008 22:41 ]
Verwijderd
Ben eruit denk vertel de oplossingVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:19:
Wie weet raad?
Heb een nieuwe pc (quadcore)met vista die heb ik aangesloten op de lan kabel van de oude pc
De oude pc (dualcore) is aangesloten via aparte nieuwe zelfde lankabel
beide op dezelfde router (EM4013 nROUTE Kabel en ADSL Router)
de oude pc was 80000kb/s down en 70000kb/s up
Nu zijn beide 75000kb/s down maar 15000kb/s up upload !
De upload is dus drastisch verlaagd terwijl er niks is verandert eigenlijk !
dit alles geprobeerd :
Router
• Qos uitschakelen, deze functie kost namelijk veel CPU die beter aan het routeren besteed kan worden.
• Firewall uitschakelen, ook dit kost veel CPU die hard nodig is om 100 Mbit te kunnen routeren.
• UPnP uitschakelen, ook dit bespaart veel CPU.
Je eigen pc
• Controleer in ieder geval of je netwerkaart niet op 10 Mbit ingesteld staat. Meestal kun je het beste "auto" gebruiken.
• Vervolgens kun je aan de gang met programma's als DrTCP. Het beste kun je hiermee je RWIN waarde instellen op 192720.
-tuneup utillititys 2008 internetsnelheid geoptimaliseerd
-ook firewall uitgezet
-modem obn gereset
-router laatste firmware erop gezet
-beide 1 gig lankaartjes staan op auto speed ( andere settings ook geprobeerd)
zou het niet meer weten zeker daar de oude pc niks verandert is ................
de oplossing was heel simpel gewoon xp prof erop en vista eraf en de snelheid was is vanouds !
inmiddels in bezit van een linksys wrt610N router en zit nu op snelheden van 92000kb/s down en 85000kb/s up
grappig dat dat de oplossing. Nou ben ik alleen wel heel benieuwd waarom vista dit dan veroorzaakt, denk dat niet iedereen om deze reden terug zou gaan naar XP. (Zelf blijf ik XP-en, daar niet van)
Bij ons in de buurt (Veldhoven Dorp / Zonderwijk) zijn de eerste aansluitingen al gemaakt, maar voor zover ik weet staat er nog geen signaal op. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeurenIce_Lord schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:18:
Iemand hier al ervaring met Onsbrabantnet in Veldhoven? Er hangt al een mooie kabel bij ons voor uit de grond maar het gaat nog zeker een 1,5 maand duren voordat ik aangesloten word
Nederlander in België
WAARSCHUWING voor iedereen die de OBN homebox heeft én KLEINE KINDEREN
Zojuist geconstateerd dat het "Private Spice" kanaal spontaan uit de lijst van pincode-beschermde kanalen kan verdwijnen. Hierdoor wordt het kanaal weer gewoon zichtbaar!!
Heb inmiddels OBN gemailed en gevraagd wat ze eraan gaan doen. Voor mij betekent het iig dat het kastje onmiddelijk retour gaat (zucht, ik had hem net na lang wachten). Wil absoluut niet het risico lopen dat mijn zoontje van 8 per ongeluk tegen dit kanaal aanloopt. Ongelooflijk dat er zo'n joekel van een fout in zo'n homebox kan zitten...
Zojuist geconstateerd dat het "Private Spice" kanaal spontaan uit de lijst van pincode-beschermde kanalen kan verdwijnen. Hierdoor wordt het kanaal weer gewoon zichtbaar!!
Heb inmiddels OBN gemailed en gevraagd wat ze eraan gaan doen. Voor mij betekent het iig dat het kastje onmiddelijk retour gaat (zucht, ik had hem net na lang wachten). Wil absoluut niet het risico lopen dat mijn zoontje van 8 per ongeluk tegen dit kanaal aanloopt. Ongelooflijk dat er zo'n joekel van een fout in zo'n homebox kan zitten...
Verwijderd
Ik heb mijn tv signaal gesplitst voor het plusTV decoder. Dit maakt het signaal 'natuurlijk' er niet beter op. nu is mijn vraag, kan ik hem ook splitten vanaf de plusTV decoder?
Ja, je kan op de ingang van de plusTV decoder gewoon een splitter zetten om zo je analoge signaal verder te transporteren.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:40:
Ik heb mijn tv signaal gesplitst voor het plusTV decoder. Dit maakt het signaal 'natuurlijk' er niet beter op. nu is mijn vraag, kan ik hem ook splitten vanaf de plusTV decoder?
Gebruikt wel gewoon een beetje fatsoenlijke kabel (Geen simpele hobby kwaliteit dus), en goede connectors en splitters!
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Ik heb wel het probleem dat de download snelheid heel snel inzakt naar een snelheid on de de 10 KB/s. Heeft hier iemand ervaring mee via OBN (of anders).Denzo schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:41:
Usenet ligt eruit bij Onsbrabantnet? Ben net aan het posten en de laatste file ( een .nzb ) wil niet
Nee wertkt perfect hier.Erik888 schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:55:
[...]
Ik heb wel het probleem dat de download snelheid heel snel inzakt naar een snelheid on de de 10 KB/s. Heeft hier iemand ervaring mee via OBN (of anders).
Verwijderd
Ik bedoelde eigenlijk op de uitgang van de decoder. Dus de kabel rechtstreeks van de modem naar de decoder en van de decoder uit ga ik splitsen.Theuno schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:38:
[...]
Ja, je kan op de ingang van de plusTV decoder gewoon een splitter zetten om zo je analoge signaal verder te transporteren.
Gebruikt wel gewoon een beetje fatsoenlijke kabel (Geen simpele hobby kwaliteit dus), en goede connectors en splitters!
Verwijderd
Na een paar dagen verdwijnt spice en voetbalgedoe automatisch, wordt je uitgenodigd een abonnement te nemen.diesveld schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:19:
![]()
![]()
..had het probleem zich vanzelf opgelost. In de tussentijd AB verstoppen

Alweer iets wat niet lekker werkt met de OBN Sagem homebox. Voetbal is idd abonnement, Spice is standaard onderdeel van PlusTV. Denk dat het nu op zwart is vanwege issues met de pincode settings, en dat al meer mensen hierover hebben geklaagd. Denk dat ik ook ga klagen dat Spice uit de lucht isVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:44:
[...]
Na een paar dagen verdwijnt spice en voetbalgedoe automatisch, wordt je uitgenodigd een abonnement te nemen.
..had het probleem zich vanzelf opgelost. In de tussentijd AB verstoppen
Verwijderd
Niemand die dit weet? Anders bel ik morgen wel met OBN maar de wachttijd is soms verschrikkelijk langVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:42:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk op de uitgang van de decoder. Dus de kabel rechtstreeks van de modem naar de decoder en van de decoder uit ga ik splitsen.
Verwijderd
Wat is je signaalsterkte? Dat verteld je wat kan..Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:20:
[...]
Niemand die dit weet? Anders bel ik morgen wel met OBN maar de wachttijd is soms verschrikkelijk lang
Ik heb de OBN box -> versterker/splitter (regelbaar) - 3 weg splitter (radio / TV / Sony HD recorder) -uitgang Sony naar TV+ decoder. Goede kabel, F-connectoren, signaalsterkte 150 - 200 afhankelijk van gain setting versterker. Geen probleem dus om de decoder "achteraan" te zetten, Maar vanaf de decoder verder "daisy chainen" zal ook wel lukken.
Verwijderd
Mijn sterkte is 144.
Maar ik kan dus via de uitgang van de box gewoon splitten, en het signaal wordt gewoon doorgegeven als de box op standby staat?
Maar ik kan dus via de uitgang van de box gewoon splitten, en het signaal wordt gewoon doorgegeven als de box op standby staat?
Zijn er al weer nieuwe uitleveringen van Plus TV gedaan, ná de aansluitingen van vorige week?
Inmiddels een reactie gehad van OBN:diesveld schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:19:
![]()
![]()
Vorige week is de leverancier bezig geweest om het erotische pakket separaat aan of af te kunnen schakelen.
Hierdoor kan de abonnee kiezen of er überhaupt wel of geen erotisch programma (pakket) zichtbaar is, dit was tot op vorige week niet het geval en moest de abonnee het erotische programma afzonderen met een pincode.
Door deze omzetting is het erotische programma in een andere QAM transponder terecht gekomen, wel op hetzelfde voorkeuze kanaal.
Hierdoor is klaarblijkelijk ook de eventuele PIN code welke de abonnee heeft ingesteld teniet gedaan. Hiervan was de leverancier helaas niet op de hoogte.
Inmiddels is de procedure aangepast, zodat gecodeerde erotische programma’s niet meer van PID worden gewijzigd.
Wij erkennen dat dit een kwalijke vergissing is geweest en daarvoor bieden wij ook onze welgemeende excuses aan.
Het is dus niet de homebox, maar Hertzinger...
Iemand al bekende met de toekomstige diensten van OBN?
Onsplein, AltijdThuis?
Onsplein, AltijdThuis?
Er is nog niks van vrijgegeven helaas. Wel dat deze er komen maar wanneerDotto schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:18:
Iemand al bekende met de toekomstige diensten van OBN?
Onsplein, AltijdThuis?
Gisteren was Spitters al bij ons 5508RK en vandaag brief in de bus dat ze gaan graven
Modem is al aangesloten maar hoofdkabel blijkt nog niet te zijn aangesloten, even afwachte dus nog (5503)
Ik (5632, Vaartbroek, Eindhoven) ben 2 of 3 weken geleden aangesloten. Met de befaamde DIR-655 router in gebruik haal ik een nette 11,4MB/s op de juiste sites.
Echter TV is nog een beetje touchy-feel verhaal. Als ik het Digitale TV verhaal hier een beetje volg, kan ik dat met mijn Vista MCE's wel vergeten en de STB niet heel veel beter is. Geen DTV voor mij dus de komende tijd.
Analoge TV via OnsNet Eindhoven is niet slecht. Beeld is ok en Media Center herkent beide Hertzinger en OnsNet op mijn postcode in Vista Media Center. Kwaliteit van SBS6 is echter niet geweldig en hij blijft volhouden dat Comedy Central niet bestaat en Fashion TV in de plaats zit. Ik mis dus de EPG voor CC. Iets minder aangezien ik groot Frasier fan ben
Ik heb handmatige configuratie geprobeerd echter dan krijg ik een stuk of 130 ~ 150 kanalen. Vele kanalen dubbel, 3 dubbel met varierende kwaliteitniveau's. Echter ik heb niet echt zin om 150 kanalen handmatig door te gaan, beoordelen op kwaliteit en opnieuw in te gaan delen. Dan ben je namelijk nog wel even bezig :\
Klinkt dit voor meer mensen bekend?
(ps. Dit is met een Hauppauge 500 kaart en goede Hirschmann kabels)
Echter TV is nog een beetje touchy-feel verhaal. Als ik het Digitale TV verhaal hier een beetje volg, kan ik dat met mijn Vista MCE's wel vergeten en de STB niet heel veel beter is. Geen DTV voor mij dus de komende tijd.
Analoge TV via OnsNet Eindhoven is niet slecht. Beeld is ok en Media Center herkent beide Hertzinger en OnsNet op mijn postcode in Vista Media Center. Kwaliteit van SBS6 is echter niet geweldig en hij blijft volhouden dat Comedy Central niet bestaat en Fashion TV in de plaats zit. Ik mis dus de EPG voor CC. Iets minder aangezien ik groot Frasier fan ben
Ik heb handmatige configuratie geprobeerd echter dan krijg ik een stuk of 130 ~ 150 kanalen. Vele kanalen dubbel, 3 dubbel met varierende kwaliteitniveau's. Echter ik heb niet echt zin om 150 kanalen handmatig door te gaan, beoordelen op kwaliteit en opnieuw in te gaan delen. Dan ben je namelijk nog wel even bezig :\
Verwijderd
Sinds de laatste storing is het beeld van alle zenders doffer geworden (van dat het signaal ernstig verstoord werd in hilversum/luxemburg). Ik gebruik zelf ook alles van hirschmann. De Koka799 coax, bijbehorende connectors en de 2 weg f-connector splitter van hirschmann die ik direct op het breedband kastje gekoppeld heb. Het signaal komt gewoon in doffe kwaliteit binnen. Het is niet scherp. Sommige kanalen als RTL8, RTL4 en sindskort ook NED3 hebben diagonale strepen in het beeld. Die strepen zul je niet snel zien want het is maar heel lichtelijk, maar bij sommige zwarte beelden zie je het als je goed oplet. Die strepen liggen dus niet aan de bekabeling want bij kennissen hier in de buurt heb ik precies hetzelfde gezien op precies dezelfde zenders. Direct de TV op het kastje aansluiten werkt dus niet. Het wordt al meegestuurd in het signaal. SBS6 is inderdaad gewoon kei dof en Nederland 3 sinds korte tijd ook als je het vergelijkt met Nederland 1 en 2.MMaster23 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:51:
Ik (5632, Vaartbroek, Eindhoven) ben 2 of 3 weken geleden aangesloten. Met de befaamde DIR-655 router in gebruik haal ik een nette 11,4MB/s op de juiste sites.
Ik hoop toch dat er snel eens na gekeken wordt en dat het beeld weer netzo scherp wordt zoals t vroeger was. Toen zat de scherpte van het beeld echt tegen het digitale signaal aan wat je nu kunt bestellen als 'PlusTV'.
Wat me opvalt nu het signaal op alle zenders iets doffer is is dat je ook minder ruis hebt bij splitters. In het begin had ik met dezelfde f-connector splitter merkbaar meer ruis. Waarschijnlijk valt dat gewoon sneller op bij een scherper beeld. Maar dat was goed te compenseren met een hirschmann versterker. Wellicht dat ze mensen tegemoet willen komen met splitters, maar ik wil toch liever de max aan scherpte/helderheid eruit kunnen krijgen. En dan maar een versterker ertussen bij het gebruik van een splitter.
Zou je misschien ook kunnen vermelden in welke straat ?MMaster23 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:51:
Ik (5632, Vaartbroek, Eindhoven) ben 2 of 3 weken geleden aangesloten.
Het lijkt dus helemaal niet mogelijk om eigen SMTP servers te gebruiken? Niet erg handig
Vanochtend zag ik de bundels oranje kabels op de hoek van de straat al in de grond.
Klopt, poort 25 staat dicht, maar je kunt een vast IP adres nemen (eenmalig 25 euro, wat ik misschien ook ga doen, toch wel handig), dan mag je wel gebruik maken van poort 25...Triloxigen schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:15:
Het lijkt dus helemaal niet mogelijk om eigen SMTP servers te gebruiken? Niet erg handig
Nog even een screenshot van de door mij behaalde snelheden, altijd leuk:

Ik heb ook slecht beeld, slechter als met UPC, nou kijk ik zelf niet zo veel TV, dus heb ik er niet echt last van, maar het viel me wel op dat vooral SBS6 er slecht is, veel ruis, kleur erg overstuurd, en inderdaad ook andere kanalen met wat strepen er door.
Maar ik heb mijn vriendin nog niet horen klagen, dus geloof ik het allemaal wel (en ze klaagt overal over, behalve over de TV
[ Voor 50% gewijzigd door eX0duS op 11-12-2008 09:53 ]
Het beeld hier is eigenlijk gewoon prima, niet echt slechter op sbs6. Maar heb dan wel een kabel (van een meter of 12) door de buizen heen direct van de modem naar de TV, dat zal wss een hoop schelen in vergelijking met allerlei vertakkingen, versterkers, dempers etcMMaster23 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:51:
Op 42 zit bij mij Comedy Central, maar overdag is daar Nickelodeon Junior of zoiets tot 8 uur.
Verder zeg je dat bij handmatige configuratie zo'n 130 kanalen vindt... maar als het handmatig is VIND je toch niks, dan moet je het zelf instellen? Maar wss bedoelde je dat ie automatisch zo veel kanalen vindt?
Maar ik woon in Geldrop dus wss niet echt in de buurt.
In ieder geval goed te horen dat dit aan OnsBrabantNet ligt, heb zelf namelijk ook last van die lichte diagonale strepen op die zenders en ik zou bijna gaan denken dat dit aan mijn kabels ligt. Al zou ik het gek vinden aangezien ik overal Hirschmann Koka799 kabel en bijbehorende splitters, versterker en connectors gebruik.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:35:
[...]
Sommige kanalen als RTL8, RTL4 en sindskort ook NED3 hebben diagonale strepen in het beeld. Die strepen zul je niet snel zien want het is maar heel lichtelijk, maar bij sommige zwarte beelden zie je het als je goed oplet. Die strepen liggen dus niet aan de bekabeling want bij kennissen hier in de buurt heb ik precies hetzelfde gezien op precies dezelfde zenders.
Maar daar mogen ze inderdaad wel iets aan doen, heb het beeld van OBN laatst nog vergeleken met UPC analoog en dan vond ik UPC toch echt beter op het moment.
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 11-12-2008 11:06 ]
Verwijderd
Ik heb op RTL4 regelmatig last van storing met plus tv. Hij stotterd dan af en toe. Bij andere zenders geen last. Ik woon in Valkenswaard. Mijn signaal sterkte is vrij goed (177)
Meer mensen die dit hebben?
Meer mensen die dit hebben?
Verwijderd
Nou de witte pijl is op het asfalt gezet en de hele straat ligt open. 
Maar een vraag, wat is een goede router voor de 100mbit lijn. Cisco is een optie, maar vind ik nogal prijzig. Netgear heb ik naar gekeken, bijvoorbeeld de WNR854T maar niks dan negatieve reacties. Vooral over de instellingen menu dat je veel moet rebooten. Dat is iets wat ik niet wil, wat ik instel moet zonder reboot gewijzigd worden. gbit aansluting voor intern mag maar geen pre. plaats er net zo graag een 1gbit switch achter. staat toch allemaal in de meterkast.
Maar een vraag, wat is een goede router voor de 100mbit lijn. Cisco is een optie, maar vind ik nogal prijzig. Netgear heb ik naar gekeken, bijvoorbeeld de WNR854T maar niks dan negatieve reacties. Vooral over de instellingen menu dat je veel moet rebooten. Dat is iets wat ik niet wil, wat ik instel moet zonder reboot gewijzigd worden. gbit aansluting voor intern mag maar geen pre. plaats er net zo graag een 1gbit switch achter. staat toch allemaal in de meterkast.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:15:
Maar een vraag, wat is een goede router voor de 100mbit lijn.
offtopic:
Lees de topic waarschuwing voor je post: "Dit topic gaat [...] niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput)." Bovendien is hierover al meer dan genoeg gezegd in de diverse glasvezel topics. Even zoeken en je vind het antwoord wel.
Lees de topic waarschuwing voor je post: "Dit topic gaat [...] niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput)." Bovendien is hierover al meer dan genoeg gezegd in de diverse glasvezel topics. Even zoeken en je vind het antwoord wel.
Verwijderd
Dat is denk ik ook precies wat het beeld dof maakt op alle zenders en extra dof op SBS6 en nu ook NED3: Een binnenkomend overstuurd signaal. Men zou gewoon het signaal perfect moeten maken als 1 tv direct op het breedband kastje zit (iets wat volgens mij wel het geval was in het begin bij de start van one/obn). Dan krijg je het scherpste beeld eruit. En de rest is gewoon beter dat mensen dat zelf regelen (versterker/splitter/coax/connectors). Op die manier ga je op elke tv het scherpste/helderste beeld krijgen.eX0duS schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:42:
[...]
Klopt, poort 25 staat dicht, maar je kunt een vast IP adres nemen (eenmalig 25 euro, wat ik misschien ook ga doen, toch wel handig), dan mag je wel gebruik maken van poort 25...
Nog even een screenshot van de door mij behaalde snelheden, altijd leuk:
[afbeelding]
Ik heb ook slecht beeld, slechter als met UPC, nou kijk ik zelf niet zo veel TV, dus heb ik er niet echt last van, maar het viel me wel op dat vooral SBS6 er slecht is, veel ruis, kleur erg overstuurd, en inderdaad ook andere kanalen met wat strepen er door.
Maar ik heb mijn vriendin nog niet horen klagen, dus geloof ik het allemaal wel (en ze klaagt overal over, behalve over de TV).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 16:15 ]
Als dat zo makkelijk zou zijn als jij het zegt zouden ze dat vast en zeker gedaan hebben.
(wellicht zit er meer technologie achter dan je denkt, geen idee, maar jij maakt het wel heel simpel klinken)
Aan de vele reacties te horen dat het op veel plaatsen net niet perfect is, lijkt me dat het gewoon bij OBN zit.
edit: en met OBN bedoel ik dan dus dat het niet in huis zit, het probleem, en dan maakt het me niet uit of het bij OBN of hertzinger zit
(wellicht zit er meer technologie achter dan je denkt, geen idee, maar jij maakt het wel heel simpel klinken)
Aan de vele reacties te horen dat het op veel plaatsen net niet perfect is, lijkt me dat het gewoon bij OBN zit.
edit: en met OBN bedoel ik dan dus dat het niet in huis zit, het probleem, en dan maakt het me niet uit of het bij OBN of hertzinger zit
[ Voor 19% gewijzigd door JaWSnl op 11-12-2008 18:36 ]
Verwijderd
Het is bij Hertzinger. Dit geld voor alle netwerken in brabant waar hertzinger tv levert via glasvezel. OnsNet Eindhoven/Nuenen en OnsBrabantNet. Een kennis van mij in Nuenen heeft de HVR-2200 tv kaart en ik zelf heb die ook. Ik heb bij hem via VNC tv-opnames gedaan en tegelijk ook die opnames hier gedaan. En in Nuenen hebben ze echt 100% hetzelfde signaal als hier in Eindhoven met ook weer die diagonale strepen op dezelfde zenders. Dus ik denk dat iedereen het heeft. Alleen sommige mensen zijn sneller tevreden dan anderen en merken bijv die strepen of dof beeld niet eens op . Vandaar denk ik die gemengde reacties. Wellicht dat het inderdaad ook meespeelt dat bepaalde apparatuur vervangen is, maar ik denk toch wel dat het hier gaat om een overstuurd signaal doordat er iets gewoon niet goed afgesteld is, want de kleuren bloeden soms van het scherm af zo fel en agressief. Hoe doffer de zender, hoe feller de kleuren. Dat zegt al genoeg denk ik over oversturing.JaWSnl schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:54:
Als dat zo makkelijk zou zijn als jij het zegt zouden ze dat vast en zeker gedaan hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 18:25 ]
Yesssss, vandaag een brief gehad dat ze morgen het modem komen configureren en in werking stellen.
Dus vanaf morgen TV en internet hoop ik. Modem is twee weken geleden al geplaatst. (5503PL)
Dus vanaf morgen TV en internet hoop ik. Modem is twee weken geleden al geplaatst. (5503PL)
Verwijderd
Nederland 3 is gefixt zo te zien. Hij is niet meer dof.. de helderheid is weer op hetzelfde niveau als ned1 en 2. En de diagonale strepen zijn ook weg. Nu nog de diagonale strepen van rtl8 en de dofheid van sbs6
Gebied 1 is dat neem ik aan?skyhowler schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:00:
Yesssss, vandaag een brief gehad dat ze morgen het modem komen configureren en in werking stellen.
![]()
![]()
Nederlander in België
Inderdaad het gaat vooruitVerwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:31:
Nederland 3 is gefixt zo te zien. Hij is niet meer dof.. de helderheid is weer op hetzelfde niveau als ned1 en 2. En de diagonale strepen zijn ook weg. Nu nog de diagonale strepen van rtl8 en de dofheid van sbs6
Verwijderd
Ik ben best tevreden over de beeldkwaliteit , alleen zie ik een duidelijke
schaduw bij de logo's van de tv-zenders !! Vooral bij lichte beelden.
Is dit normaal ?
eppo55
Is dit normaal ?
eppo55
Welk merk/type modem gebruikt onsbrabantnet eigenlijk?
Over het algemeen is dat de Packetfront DRG 540 dacht ik... in eindhoven zijn ze alleen sinds kort begonnen met een veel nieuwer apparaat, de DRG 600/Ease. Veel mooier en compacter! Alleen jammer dat ze de router/wireless-module niet mee leveren dus die kan je niet gebruiken.
Verwijderd
Dat bedoelde ik met 'dof'. In de logo's zie je dat inderdaad heel goedVerwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:40:
Ik ben best tevreden over de beeldkwaliteit , alleen zie ik een duidelijke
Is dit normaal ?
eppo55
Idd gebied 1, tvsignaal werkt nu, internet nog niet, krijg nog geen ip adres. Mediacenter laten zoeken naar tv signalen, vond er 134Elektronicanet schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:12:
[...]
Gebied 1 is dat neem ik aan?Ik zit in gebied 2, wij zijn ook al aangesloten, maar nog geen signaal (5504LC).
1. internet duurt een paar dagen langer. (als je dns server nog "oplevering.net" heet na een paar dagen moet je bellen).
2. die 134 signalen, is dat digitaal? want dat is al heel uitgebreid besproken in het topic, zoek maar eens door.
2. die 134 signalen, is dat digitaal? want dat is al heel uitgebreid besproken in het topic, zoek maar eens door.
[ Voor 4% gewijzigd door JaWSnl op 17-12-2008 14:19 ]
Dat mag hij nu al niet meer hebben als alles goed is gegaan. Als je dat nog hebt dan zou ik meteen bellen, gaat alleen maar langer duren anders.JaWSnl schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:18:
1. internet duurt een paar dagen langer. (als je dns server nog "oplevering.net" heet na een paar dagen moet je bellen).
Als het goed is krijg je nu gewoon geen ip adres van de DHCP server (dus dat windows een 169.xx) adres aangeeft...
Verwijderd
De meeste zijn 2 dubbel of 3 dubbel achter elkaar... bijv op 516.000 mhz, 516.250 mhz etc.. dat is dan dezelfde zender. Dat komt denk ik omdat het signaal zo sterk is (zelfs zo versterkt dat het er dof van wordt) dat MCE denkt dat het meerdere zenders zijn op de omliggende frequenties. Hier in Eindhoven vond ik ie er ook 126 terwijl er maar in de 50 zenders zijn. In MCE kun je het best je postcode invoeren en kiezen voor de juiste aanbieder. Hier in Eindhoven is dat 'ONS Eindhoven' of 'Hertzinger Eindhoven'. Dan heb je wel alle zenders 1 keer erin.skyhowler schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:54:
[...]
Idd gebied 1, tvsignaal werkt nu, internet nog niet, krijg nog geen ip adres. Mediacenter laten zoeken naar tv signalen, vond er 134waarvan een hoop onbekend. Moet ik nog uit gaan zoeken.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 15:36 ]
omg, lees net op onsbrabantnet.nl dat ze nu pas in week 6 van 2009 beginnen met huisaansluitingen in laarbeek
:gaap:
[ Voor 4% gewijzigd door TI_Observer op 17-12-2008 16:58 ]
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Heb nu een IPadres en zit via onsbrabantnet op internet. Laptop rechtstreeks op modem haal ik ongeveer 94082 down en 78486 upVerwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:30:
[...]
De meeste zijn 2 dubbel of 3 dubbel achter elkaar... bijv op 516.000 mhz, 516.250 mhz etc.. dat is dan dezelfde zender. Dat komt denk ik omdat het signaal zo sterk is (zelfs zo versterkt dat het er dof van wordt) dat MCE denkt dat het meerdere zenders zijn op de omliggende frequenties. Hier in Eindhoven vond ik ie er ook 126 terwijl er maar in de 50 zenders zijn. In MCE kun je het best je postcode invoeren en kiezen voor de juiste aanbieder. Hier in Eindhoven is dat 'ONS Eindhoven' of 'Hertzinger Eindhoven'. Dan heb je wel alle zenders 1 keer erin.
Beter laat dan nooit.jvoorhout schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:56:
omg, lees net op onsbrabantnet.nl dat ze nu pas in week 6 van 2009 beginnen met huisaansluitingen in laarbeek
In Helmond doen ze voorlopig nog helemaal niks.... te weinig aanmeldingen.

En het kutte is dat in februari m'n adsl abo weer voor een jaar verlengt wordt... waardoor ik zelf ook ongewild nog niet aan kan melden voor Onsbrabantnet mochten ze alsnog glasvezel gaan aanleggen.
Want dubbel betalen doe ik niet, en mijn huidige adsl lijn opzeggen zonder dat er iets bekend is over wat ze gaan doen in Helmond doe ik ook niet, kortom als ze de boel niet gewoon aanleggen dan wordt het sowieso een flop vrees ik, en kan ik beter naar Mierlo of Nuenen gaan verhuizen voor een fatsoenlijke internetpijpleiding.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Ik heb Plus TV al in juni aangevraagd, maar nog steeds geen zicht op een aansluitdatum. Ik krijg iedere keer een ander smoesje te horen waarom het nog niet zo ver is. Ze beginnen al aardig op UPC in haar begintijd te lijken...
(Betreft aansluiting in Brandevoort)
(Betreft aansluiting in Brandevoort)
Heb hier bundeltje fiber voor de deur (5508 RK)
Dan zou ik naar veldhoven of laarbeek verhuizen anders betaal je 385 euro aansluitkostenSpecht schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:01:
[...]
[knip]
kan ik beter naar Mierlo of Nuenen gaan verhuizen voor een fatsoenlijke internetpijpleiding.
opzich wel vreemd dat ze voor een 100mbit modem hebben gekozen. Als je nu al bijvoorbeeld ziet dat upc 120mbit aanbied (alleen down dan). Over een jaar of 2/3 zullen ze toch weer omhoog moeten om een beetje bij te benen.
Verwijderd
Dat gaat niet lukken want het modem is maar 100mbit. Dus ze zitten al op de max van dat breedbandkastje. Ik denk ook niet dat sneller nog veel nut heeft. Wat ze moeten gaan aanpakken de komende jaren is de capaciteit van de servers op internet nu er steeds meer consumenten op 100mbit zitten.Blueone schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:56:
opzich wel vreemd dat ze voor een 100mbit modem hebben gekozen. Als je nu al bijvoorbeeld ziet dat upc 120mbit aanbied (alleen down dan). Over een jaar of 2/3 zullen ze toch weer omhoog moeten om een beetje bij te benen.
Verwijderd
Ik denk dat onsnet beter kan investeren in betere uplinks naar de rest van het internet. De infrastructuur die ze nu hebben liggen is er niet op gemaakt dat iedereen die 100mbit ook echt gaat gebruiken. Dat hoeft ook helemaal niet want de normale mens heeft dat ook helemaal niet nodig maar dat gaat wel komen.
Als ik mijn ping tijden bekijk heb ik liever mijn ADSL lijn, die heeft goed strakke uplinks naar heel Europa, waar ik op die lijn <10ms haal zit ik met onsnet op de 80-120ms. Gek genoeg doet onsnet het bij bepaalde servers wel weer beter, maar dat zijn allemaal servers die hier ook echt in de buurt staan. Daarbij haal ik via mijn ADSL <10ms terwijl ik op de onsnet rond de 4ms zit. Niet dat dat merkbaar is maar toch.
Ook naar bepaalde servers in Amsterdam waar ik nog nooit slechte pingtijden naar had op ADSL en kabel lijnen heb ik nu met onsnet duidelijk slechtere pingtijden. Alles boven de 50ms is gewoon irritant.
Als ik mijn ping tijden bekijk heb ik liever mijn ADSL lijn, die heeft goed strakke uplinks naar heel Europa, waar ik op die lijn <10ms haal zit ik met onsnet op de 80-120ms. Gek genoeg doet onsnet het bij bepaalde servers wel weer beter, maar dat zijn allemaal servers die hier ook echt in de buurt staan. Daarbij haal ik via mijn ADSL <10ms terwijl ik op de onsnet rond de 4ms zit. Niet dat dat merkbaar is maar toch.
Ook naar bepaalde servers in Amsterdam waar ik nog nooit slechte pingtijden naar had op ADSL en kabel lijnen heb ik nu met onsnet duidelijk slechtere pingtijden. Alles boven de 50ms is gewoon irritant.
Verwijderd
Zijn er meer mensen die last hebben van 'ruis' bij PlusTV? Vooral op RTL4 is het erg opvallend.....
Ruis heb je natuurlijk altijd, maar als het duidelijk meer is dan bij UPC (analoog) dan moet je je huisinstallatie eens nalopen. Weet je zeker dat het daar de oorzaak niet ligt, dan moet je een OBN inschakelen. Ik had ook last van veel ruis en bij mij lag de oorzaak bij de aansluiting in de centrale (terwijl internet wel 100% in orde was).Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:08:
Zijn er meer mensen die last hebben van 'ruis' bij PlusTV? Vooral op RTL4 is het erg opvallend.....
Die 100 mbit gebruik je (ik tenminste), haast nooit, ik had eerst "20 mbit" ADSL, ik merk weinig tot geen verschil met 100 mbit.
- Usenet, ik heb een 20 mbit abbonement, die haal ik nu natuurlijk ook, terwijl ik eerst bleef steken op zo'n 17 mbit
- Filmpjes van Youtube etc... die laden echt niet sneller, maar niks uit, ook ander soort download gaat nauwelijks sneller, meestal download je toch niet sneller dan 1 mbit, tenzij het misschien een Nederlandse server is die wel genoeg bandbreedte heeft, filmpjes van bijv. Gamekings laden nu wel veel sneller
- Het laden van sites gaat ook niet sneller (logisch ook met allemaal kleine pakketjes), dus daar heb je het ook niet voor nodig
- Wel een lage ping, wat misschien fijn is als je wilt gamen, met ADSL had ik een ping van 35 ms, best hoog, nu 6 ms ongeveer
Ik heb tot nu toe één site gevonden die echt snel is, en dat is die van Apple, en dan dus een HD trailer downloaden, die komt bij mij echt met 11,5 mb/sec binnen...
Al met al is het leuk om 100 mbit te hebben, maar in de praktijk heb je er weinig aan, tenzij je graag veel en snel wilt uploaden, en misschien gebruik maakt van een Usenet dienst, waar je ook echt met 100 mbit kunt downloaden...
- Usenet, ik heb een 20 mbit abbonement, die haal ik nu natuurlijk ook, terwijl ik eerst bleef steken op zo'n 17 mbit
- Filmpjes van Youtube etc... die laden echt niet sneller, maar niks uit, ook ander soort download gaat nauwelijks sneller, meestal download je toch niet sneller dan 1 mbit, tenzij het misschien een Nederlandse server is die wel genoeg bandbreedte heeft, filmpjes van bijv. Gamekings laden nu wel veel sneller
- Het laden van sites gaat ook niet sneller (logisch ook met allemaal kleine pakketjes), dus daar heb je het ook niet voor nodig
- Wel een lage ping, wat misschien fijn is als je wilt gamen, met ADSL had ik een ping van 35 ms, best hoog, nu 6 ms ongeveer
Ik heb tot nu toe één site gevonden die echt snel is, en dat is die van Apple, en dan dus een HD trailer downloaden, die komt bij mij echt met 11,5 mb/sec binnen...
Al met al is het leuk om 100 mbit te hebben, maar in de praktijk heb je er weinig aan, tenzij je graag veel en snel wilt uploaden, en misschien gebruik maakt van een Usenet dienst, waar je ook echt met 100 mbit kunt downloaden...
[ Voor 10% gewijzigd door eX0duS op 22-12-2008 09:46 ]
Service, welke service!
Mijn vader heeft Onsbrabantnet, maar ligt er helaas al sinds donderdagavond 18 december 2008 uit.
Geen Radio, geen TV, geen Internet en geen telefoon. Volledig afgesloten dus en dat al bijna 4 dagen.
Hij is vrijdag naar het kantoor geweest en kreeg daar een reactie dat een monteur met hem contact op zou gaan nemen. Hij heeft vervolgens niets meer gehoord.
Hij heeft zaterdag 20 december weer 2 keer gebeld. Kreeg toen een automatische beantwoorder met de melding dat hij binnen 1 uur teruggebeld zou worden. Dit is helaas ook niet gebeurd.
Maandag 22 december weer gebeld om 09:00 uur en weer wordt verteld dat een monteur contact op zal nemen maar dat zij daar niets aan kunnen doen. Dit ligt bij een ander bureau. Er werd zelfs verteld dat men bij Onsbrabantnet hoopte dat het geen kabelbreuk zou zijn, dan kon het namelijk de komende 14 dagen niet opgelost worden, want men mag niet graven van de gemeente. Dus wanneer dit het geval is, dan heeft hij zeker 18 dagen niets!
Om 14:00 uur weer gebeld en men vertelde dat hij toch echt op de monteur moest wachten, maar wanneer komt deze dan?????? Vreemd dat hij hier achteraan dient te zitten, want mijn vader heeft toch een contract met Onsbrabantnet en niet met dat ander bureau. Waarom wordt de schuld bij dat andere bureau neergelegd en een klant vervolgens hiermee afgescheept.
Intussen bleek dat nog een persoon in het apartementen complex problemen heeft en hij heeft zijn problemen ook aan hun aangegeven.
Bij de andere bewoners zou wel een monteur komen en die is ook op maandag 22 december geweest. Deze sprak van een kabelbreuk. De bewoners daar hebben aangegeven dat mijn vader ook problemen heeft. De monteur was daar niet van op de hoogte, maar heeft toegezegd vanmiddag langs te komen.
Beste Onsbrabantnet, schuif dit soort problemen niet naar een ander bureau, maar neem je verantwoording en help een klant zoals het hoort. Ik hoor jullie nog zeggen op de informatie avond dat men binnen 2 dagen storingen oplost en hiervoor zelfs een 24 uurs dienst in het leven roept, maar na ruim 90 uur, helaas nog geen oplossing.
[Update:] Inmiddels monteur geweest met de mededeling dat de breuk op ongeveer 965 meter ligt. Deze zal nog aan de andere kant gaan meten en als dit door de aannemer opgelost dient te gaan worden, dan kunnen we op maximaal 5 dagen extra rekenen??
Met "vriendelijke" groet,
Paul Cobben
Mijn vader heeft Onsbrabantnet, maar ligt er helaas al sinds donderdagavond 18 december 2008 uit.
Geen Radio, geen TV, geen Internet en geen telefoon. Volledig afgesloten dus en dat al bijna 4 dagen.
Hij is vrijdag naar het kantoor geweest en kreeg daar een reactie dat een monteur met hem contact op zou gaan nemen. Hij heeft vervolgens niets meer gehoord.
Hij heeft zaterdag 20 december weer 2 keer gebeld. Kreeg toen een automatische beantwoorder met de melding dat hij binnen 1 uur teruggebeld zou worden. Dit is helaas ook niet gebeurd.
Maandag 22 december weer gebeld om 09:00 uur en weer wordt verteld dat een monteur contact op zal nemen maar dat zij daar niets aan kunnen doen. Dit ligt bij een ander bureau. Er werd zelfs verteld dat men bij Onsbrabantnet hoopte dat het geen kabelbreuk zou zijn, dan kon het namelijk de komende 14 dagen niet opgelost worden, want men mag niet graven van de gemeente. Dus wanneer dit het geval is, dan heeft hij zeker 18 dagen niets!
Om 14:00 uur weer gebeld en men vertelde dat hij toch echt op de monteur moest wachten, maar wanneer komt deze dan?????? Vreemd dat hij hier achteraan dient te zitten, want mijn vader heeft toch een contract met Onsbrabantnet en niet met dat ander bureau. Waarom wordt de schuld bij dat andere bureau neergelegd en een klant vervolgens hiermee afgescheept.
Intussen bleek dat nog een persoon in het apartementen complex problemen heeft en hij heeft zijn problemen ook aan hun aangegeven.
Bij de andere bewoners zou wel een monteur komen en die is ook op maandag 22 december geweest. Deze sprak van een kabelbreuk. De bewoners daar hebben aangegeven dat mijn vader ook problemen heeft. De monteur was daar niet van op de hoogte, maar heeft toegezegd vanmiddag langs te komen.
Beste Onsbrabantnet, schuif dit soort problemen niet naar een ander bureau, maar neem je verantwoording en help een klant zoals het hoort. Ik hoor jullie nog zeggen op de informatie avond dat men binnen 2 dagen storingen oplost en hiervoor zelfs een 24 uurs dienst in het leven roept, maar na ruim 90 uur, helaas nog geen oplossing.
[Update:] Inmiddels monteur geweest met de mededeling dat de breuk op ongeveer 965 meter ligt. Deze zal nog aan de andere kant gaan meten en als dit door de aannemer opgelost dient te gaan worden, dan kunnen we op maximaal 5 dagen extra rekenen??
Met "vriendelijke" groet,
Paul Cobben
[ Voor 12% gewijzigd door PaulCobben op 22-12-2008 17:51 ]
Dit soort verhalen zijn inderdaad dramtisch te noemen, dacht dat ze beterschap beloofd hadden op dit punt nadat een soortgelijk verhaal in het ED (Eindhovens Dagblad) gestaan had.
OnsBrabantNet is op deze manier in hoog tempo bezig om een slechte reputatie te krijgen.
Overigens is een flat hier ook nog steeds niet aangesloten omdat ze vergeten waren om de vezels ze bundelen / merken. Nu weten ze van ongeveer 200 vezels niet meer bij welke appartement ze horen
OnsBrabantNet is op deze manier in hoog tempo bezig om een slechte reputatie te krijgen.
Overigens is een flat hier ook nog steeds niet aangesloten omdat ze vergeten waren om de vezels ze bundelen / merken. Nu weten ze van ongeveer 200 vezels niet meer bij welke appartement ze horen

Verwijderd
Ik ben super-tevreden over OBN. Wer hebbe het hier nu 2 maanden en de eravringen zijn louter positief. Prima internet (nog nooit storing gehad), telefonie is uitstekend. TV neem ik niet van ze af omdat ik een grootbeed-lcd heb en de digitale tv bij OBN nog niet werkzaam was. Daarnaast was ik over de digi-tv van UPC erg tevreden dus heb ik die aangehouden
Bekend verhaal, ik heb de "service" ook zo mogen ervaren, uiteindelijk is het, met een hele hoop telefoontjes, toch in orde gemaakt... Zelf hebben ze weinig tot niks ondernomen, heb er zelfs steeds achteraan mogen bellen...
@Joers
Ik ben ook supertevreden over Onsbrabantnet, en dat was ik ook over UPC.
Maar zoals je in dit topic kan lezen, is ook hier nog veel te verbeteren.
Ik ben ook supertevreden over Onsbrabantnet, en dat was ik ook over UPC.
Maar zoals je in dit topic kan lezen, is ook hier nog veel te verbeteren.
Verwijderd
Ik heb vandaag allemaal nieuwe kabels getrokken voor de 3 tv's. Heb Hirschmann Koka 799 genomen met de daarbijhorende splitters. Een versteker was niet nodig, omdat dit een goede kabel is en er dus geen merkbaar kwaliteitsverlies zou zijn.
Ik moet alleen constateren dat het beeld niet haarscherp is. Bij de oude aansluiting van KPN was het beeld veel scherper. Hebben mensen hier meer last van? Zag er niks over staan in de FAQ. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Woon zelf in Valkenswaard.
Ik moet alleen constateren dat het beeld niet haarscherp is. Bij de oude aansluiting van KPN was het beeld veel scherper. Hebben mensen hier meer last van? Zag er niks over staan in de FAQ. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Woon zelf in Valkenswaard.
Verwijderd
Heb zelf ook die kabel samen met de bijbehorde connectoren en hirschmann splitter/versterker ervoor. Versterker omdat je toch altijd verlies hebt bij een splitter met analoog signaal. Heb het hier precies hetzelfde. Ook 'dof' beeld. Net of je naar een videoband aant kijken bent. En dat terwijl het vroeger echt een stuk scherper was. In dit topic hebben er al meer mensen over geklaagd en in het Ons Net Eindhoven (Deel 1) topic nu ook. Volgens mij hebben ze gewoon een hele zooi postprocessing erop staan waardoor het beeld zo dof is nu.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:43:
Ik heb vandaag allemaal nieuwe kabels getrokken voor de 3 tv's. Heb Hirschmann Koka 799 genomen met de daarbijhorende splitters. Een versteker was niet nodig, omdat dit een goede kabel is en er dus geen merkbaar kwaliteitsverlies zou zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 00:29 ]
Een theorie: Hertzinger heeft wat postprocessing aan het analoge signaal toegevoegd om meer mensen over te laten stappen op PlusTV. Voorheen was het analoge signaal immers veel scherper en bij gebruik van goede kabels nauwelijks te onderscheiden van een digitaal signaal. Opeens is het analoge beeld een stuk minder geworden en even later wordt PlusTV geintroduceerd...
Ik denk dat de marsmannetjes erachter zitten.jovazwa schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:24:
Een theorie: Hertzinger heeft wat postprocessing aan het analoge signaal toegevoegd om meer mensen over te laten stappen op PlusTV. Voorheen was het analoge signaal immers veel scherper en bij gebruik van goede kabels nauwelijks te onderscheiden van een digitaal signaal. Opeens is het analoge beeld een stuk minder geworden en even later wordt PlusTV geintroduceerd...
Verwijderd
Zou dit niet beter gaan worden dan? Zou wel een kwalijke zaak zijn. Zal hun eens mailen, of heeft iemand dit al gedaan? Hieronder staat dat het uitstekend zou moeten zijn, maar valt vies tegen!
Voor dat PlusTV/Digitale TV is voor elke tv een aparte box nodig. Zit je weer met met 2 afstandsbedieningen per tv. Vind ik persoonlijk ook niks.Wat is de signaal/ruis verhouding en hoe hoog is de signaalsterkte?
Zowel de verhouding signaal/ruis (C/N circa 45 dB) als de signaalsterkte (tussen de 75 en 80 dBuV) zijn beiden uitstekend.
[ Voor 15% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:48 . Reden: Laat die routervragen maar weg. ]
Iedereen zit nu druk de vorige poster te reporten...
Mailen heeft verder niet zo veel zin meen ik... reageren ze vrijwel nooit op, behalve een ontvangstbevestiging. maar je kunt het altijd proberen, het moet toch ooit beter gaan!
Mailen heeft verder niet zo veel zin meen ik... reageren ze vrijwel nooit op, behalve een ontvangstbevestiging. maar je kunt het altijd proberen, het moet toch ooit beter gaan!
[ Voor 3% gewijzigd door JaWSnl op 23-12-2008 13:02 ]
Verwijderd
*routerdiscussies horen hier dus niet*
[ Voor 91% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:48 ]
Verwijderd
Ik heb ze gemailt gister. Kreeg vandaag dit terug:
Beste Alexander,
Jouw melding betreffende de kwaliteit van het signaal wordt door Hertzinger na de feestdagen in behandeling genomen.
Ik ga er van uit je hiermee, tot zover, te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Hertzinger
Laten we hopen dat ze er iets mee gaan doen, op sommig zenders is het beeld echt niet goed namelijk op dit moment...Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:41:
[...]
Vandaag 23-12 weer contact gehad met de helpdesk. Ze konden ons niet vertellen wanneer de monteur het probleem verder gaat onderzoeken. Men weet niets. Men neemt niet eens de moeite om de aannemer te bellen en te vragen naar de planning. Dit mag men blijkbaar niet volgens de regels. Vragen naar een leidinggevende heeft ook geen zin, omdat men de opdracht heeft niemand door te verbinden.PaulCobben schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:30:
Service, welke service!
Dus beste klant, ZHMU oftewel zoek het maar uit. Erg triest.
Een telefoonnummer vragen van die aannemer, zodat ik zelf even kan bellen, kan ook niet.
Ik ga maar even contact opnemen met Reggefiber, misschien dat zij iets weten.
Wel wil ik even aangeven dat ik uiterst vriendelijk te woord ben gestaan door een aardige helpdesk medewerker van Onsbrabantnet die helaas ook aan handen en voeten (lees regels) gebonden is.
Er zijn dan volgens mij ook 2 ingangen... letterlijk 2 telefoonnummers, 1 voor de aannemer, 1 voor OnsBrabantNet. Ook al is het 1 bedrijf, als jij bij de belastingdienst het verkeerde nummer kiest (wat me vandaag nog is overkomen) dan kunnen ze je ook echt niet vertellen wat je weten wil. Dan weet ik niet of je dit bij de aannemer kan achterhalen die de huisaansluitingen doet, of dat dat een andere partij is. Je kunt het altijd proberen misschien?
Beste JaWSnl,JaWSnl schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:09:
Er zijn dan volgens mij ook 2 ingangen... letterlijk 2 telefoonnummers, 1 voor de aannemer, 1 voor OnsBrabantNet. Ook al is het 1 bedrijf, als jij bij de belastingdienst het verkeerde nummer kiest (wat me vandaag nog is overkomen) dan kunnen ze je ook echt niet vertellen wat je weten wil. Dan weet ik niet of je dit bij de aannemer kan achterhalen die de huisaansluitingen doet, of dat dat een andere partij is. Je kunt het altijd proberen misschien?
Er is maar één telefoonnummer, maar als jij die andere weet, laat het dan maar weten.
Wist ik de naam van de aannemer maar, dan is het telefoonnummer zo gevonden.
Probleem is dat hij in geldrop woont. Van de aannemers is alleen een nummer bekent in plaatsen waar de aanleg nog bezig is.
Verder kan OBN natuurlijk elke willekeurige aannemer op dit gebied opdracht geven de kabel te repareren, dat hoeft niet dezelfde te zijn die het netwerk heeft aangelegt.
Verder kan OBN natuurlijk elke willekeurige aannemer op dit gebied opdracht geven de kabel te repareren, dat hoeft niet dezelfde te zijn die het netwerk heeft aangelegt.
ai ik had er inderdaad niet bij stil gestaan dat het geldrop was
En inmiddels is een uiterst vriendelijke monteur van Volkers Wessels bezig om de problemen op te lossen. Telefoon en Internet werken weer. Radio en TV geven nog wat problemen. Maar de monteur gaat pas weg als deze problemen zijn opgelost. Hulde aan deze monteur en zijn organisatie.
Wat achteraf blijkt, is dat de storing pas gisteren is doorgegeven van Onsbrabantnet aan Volkers Wessels.
Als Onsbrabantnet nu de communicatie direct correct afgehandeld had, dan had dit nooit zo lang hoeven duren.
Wat achteraf blijkt, is dat de storing pas gisteren is doorgegeven van Onsbrabantnet aan Volkers Wessels.
Als Onsbrabantnet nu de communicatie direct correct afgehandeld had, dan had dit nooit zo lang hoeven duren.
Verwijderd
Zo te lezen zijn er veel problemen.
Meteen nog eens gemeld dat tv-kwaliteit net een veredelde videoband is. Probleem zou misschien ook met het plaatsen van een nieuw modem opgelost moeten worden. Betwijfel het, want onderste deel van het modem werkt gewoon. Overigens overal nieuwe kabels getrokken. Ook rechtstreeks naar de tv om te testen. Konden zeker niet tippen aan analoge UPC.
Ben benieuwd of het nog wat wordt. Hopen dat straks met telefoon wel goed gaat in januari.
Meteen nog eens gemeld dat tv-kwaliteit net een veredelde videoband is. Probleem zou misschien ook met het plaatsen van een nieuw modem opgelost moeten worden. Betwijfel het, want onderste deel van het modem werkt gewoon. Overigens overal nieuwe kabels getrokken. Ook rechtstreeks naar de tv om te testen. Konden zeker niet tippen aan analoge UPC.
Ben benieuwd of het nog wat wordt. Hopen dat straks met telefoon wel goed gaat in januari.
[ Voor 35% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:47 ]
Xenation, in dit bericht kun je zien waar het waarschijnlijk aan ligt. Dus ik zou zeggen wacht dat even af!Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:41:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door JaWSnl op 24-12-2008 15:17 ]
Verwijderd
Heb de monteur voor een 4de keer langs gehad. 2 keer kon hij niks doen omdat de kabel nog niet opnieuw geschoten was. Lekker communicatie daar!
Afgelopen week voor 2de keer langs gekomen. Had het niet op kunnen lossen dat we geen internet hebben. Lag ook niet aan het modem, want hij had een nieuwe erop gezet. Wordt dan gezegd: morgen doet hij het. Ben je gek, 2 dagen wachten, krijg ik de melding dat hij het een uur geleden net doorgemaild had. heb gezegd dat ik tot maandag wacht, anders mogen ze alles weer ophalen!
Tevens zij de monteur dat het beeld goed wordt nadat heel Valkenswaard is aangesloten. Lijkt me beetje onzin reden, maargoed.
Nu zeker niet te sprekne over OBN! Beeld is gewoon zo slecht!
Afgelopen week voor 2de keer langs gekomen. Had het niet op kunnen lossen dat we geen internet hebben. Lag ook niet aan het modem, want hij had een nieuwe erop gezet. Wordt dan gezegd: morgen doet hij het. Ben je gek, 2 dagen wachten, krijg ik de melding dat hij het een uur geleden net doorgemaild had. heb gezegd dat ik tot maandag wacht, anders mogen ze alles weer ophalen!
Tevens zij de monteur dat het beeld goed wordt nadat heel Valkenswaard is aangesloten. Lijkt me beetje onzin reden, maargoed.
Nu zeker niet te sprekne over OBN! Beeld is gewoon zo slecht!
Verwijderd
Ik heb bij onsbrabantnet in Best al 2 maal de vraag gesteld via de wegsite, of ARROW CLASSIC ROCK RADIO op het glas komt.
Helaas wordt ik volgens mij een beetje aan het lijntje gehouden.
Zijn er meer mensen die deze zender graag terug willen ????
Misschien lukt het als er merdere mensen klagen.
Helaas wordt ik volgens mij een beetje aan het lijntje gehouden.
Zijn er meer mensen die deze zender graag terug willen ????
Misschien lukt het als er merdere mensen klagen.
Ik heb nu anderhalve maand Plus TV, tijd om mijn ervaringen te delen met jullie:
E 149,00 voor het kastje?
Ik snap niet waarom ik E 149,00 moet betalen voor het Sagem kastje. Ik krijg het in bruikleen, maar dat geld krijg ik niet meer terug (dus is het geen borg). Bij de klantenservice kon men mij ook niet uitleggen waarom dit zo is. Ik was in ieder geval niet de eerste die dit vreemd vond en ze hadden het doorgegeven aan het management. Noem het dan desnoods aansluitkosten ofzo, maar zo schrik je wel potentiele klanten af lijkt mij.
Het Plus TV Sagem kastje: net een radiowekker
Hier kan ik heel simpel over zijn: dit is echt een aanfluiting. Ik heb net een nieuwe 107cm design Philips TV en dit kastje haalt de hele uitstraling naar beneden. Het is net een radiowekker als je naar de vorm kijkt, maar ook het display (van die oranje led-streepjes om cijfers aan te geven). Echt zonde! De bediening is voldoende, het opstarten duurt zo'n 20 seconden. Hij springt dan terug naar de zender die je het laatst bekeken hebt. De afstandsbediening is net zo cheap als het kastje. Gelukkig kent mijn Philips TV-afstandsbediening de meeste functies van het sagem kastje en kan ik bijna alles met mijn TV-afstandsbediening bedienen.
Wisselende digitale kwaliteit tussen A- en B-zenders
De kwaliteit van de reguliere tv-zenders (NED 1/2/3, RTL 4/5/7, etc) is heel goed in digitaal, daar ben ik uitermate tevreden over (ik heb een Philips 107cm 42PFL9703D). Maar van de extra zenders zoals humor-tv, Hilversum Best, 3 voor 12 etc. is de kwaliteit echt slecht. Het lijkt wel VHS-kwaliteit, waarbij het beeld en geluid ook nog vaak stottert. Aan de bekabeling kan het niet liggen, dan zouden de A-zenders ook moeten stotteren en dat is niet zo.
Filmzender stelt niets voor
Bij Plus TV wordt een filmzender mee geleverd (Action Now). Ik heb me daar blijkbaar teveel bij voorgesteld, want de films zijn allemaal B- of C-kwaliteit uit de jaren 80 en 90 die de bioscoop niet gehaald hebben. Ik had me een soort Cinenova voorgesteld (A-films die 3 jaar of langer geleden in de bioscoop draaiden), misschien mijn fout om dat te denken.
Waar zijn de zenders uit het analoge pakket?
Om een hele vage reden ontbreken er flink wat zenders uit het analoge pakket in het Plus-TV pakket. Zo ontbreken alle Duitse zenders, Brabant10, Euronews, Skynews, BBC 1 en 2 en zo zijn er nog wel een paar.
Teletekst? Alleen op publieke omroepen
Bij Plus TV heb je toch al het nadeel dat je het teletekstgeheugen van je TV niet kunt gebruiken, en het kastje van Sagem heeft al helemaal geen Teletekstgeheugen. Daar komt bij dat Teletekst bij Plus TV alleen werkt bij de publieke omroepen. Bij RTL4 etc. krijg je gewoon een zwart scherm. Voor teletekst ben je daarom eigenlijk aangewezen op het analoge signaal.
Geen extra diensten: on-demand video / Uitzending Gemist / time-shift
Dit zal ongetwijfeld nog wel komen bij Plus TV omdat het allemaal nog nieuw is. Bij UPC kun je on-demand videofilms huren, Uitzending Gemist bekijken en programma's opnemen via de digibox of time-shiften. Ik hoop dat dit bij Plus TV ook heel snel komt.
Waar is de EPG?
Raar maar waar: Plus TV heeft (nog)geen EPG. Volgens een recente brief van OnsBrabantNet beraden ze zich nog op de keuze bij wie men dit zal afnemen. Maar moet dat echt zo lang duren?
Mijn algemene indruk
Plus TV geeft vooral op een Flat TV een goede kwaliteit beeld. Wat technieken, bediening en diensten betreft loopt het toch echt wel een heel stuk achter op bijvoorbeeld UPC Digital TV. Ik hoop dat OnsBrabantNet het snel voor elkaar krijgt om dit in te halen, anders zie ik mezelf toch genoodzaakt om Digitale tv van UPC te nemen.
E 149,00 voor het kastje?
Ik snap niet waarom ik E 149,00 moet betalen voor het Sagem kastje. Ik krijg het in bruikleen, maar dat geld krijg ik niet meer terug (dus is het geen borg). Bij de klantenservice kon men mij ook niet uitleggen waarom dit zo is. Ik was in ieder geval niet de eerste die dit vreemd vond en ze hadden het doorgegeven aan het management. Noem het dan desnoods aansluitkosten ofzo, maar zo schrik je wel potentiele klanten af lijkt mij.
Het Plus TV Sagem kastje: net een radiowekker
Hier kan ik heel simpel over zijn: dit is echt een aanfluiting. Ik heb net een nieuwe 107cm design Philips TV en dit kastje haalt de hele uitstraling naar beneden. Het is net een radiowekker als je naar de vorm kijkt, maar ook het display (van die oranje led-streepjes om cijfers aan te geven). Echt zonde! De bediening is voldoende, het opstarten duurt zo'n 20 seconden. Hij springt dan terug naar de zender die je het laatst bekeken hebt. De afstandsbediening is net zo cheap als het kastje. Gelukkig kent mijn Philips TV-afstandsbediening de meeste functies van het sagem kastje en kan ik bijna alles met mijn TV-afstandsbediening bedienen.
Wisselende digitale kwaliteit tussen A- en B-zenders
De kwaliteit van de reguliere tv-zenders (NED 1/2/3, RTL 4/5/7, etc) is heel goed in digitaal, daar ben ik uitermate tevreden over (ik heb een Philips 107cm 42PFL9703D). Maar van de extra zenders zoals humor-tv, Hilversum Best, 3 voor 12 etc. is de kwaliteit echt slecht. Het lijkt wel VHS-kwaliteit, waarbij het beeld en geluid ook nog vaak stottert. Aan de bekabeling kan het niet liggen, dan zouden de A-zenders ook moeten stotteren en dat is niet zo.
Filmzender stelt niets voor
Bij Plus TV wordt een filmzender mee geleverd (Action Now). Ik heb me daar blijkbaar teveel bij voorgesteld, want de films zijn allemaal B- of C-kwaliteit uit de jaren 80 en 90 die de bioscoop niet gehaald hebben. Ik had me een soort Cinenova voorgesteld (A-films die 3 jaar of langer geleden in de bioscoop draaiden), misschien mijn fout om dat te denken.
Waar zijn de zenders uit het analoge pakket?
Om een hele vage reden ontbreken er flink wat zenders uit het analoge pakket in het Plus-TV pakket. Zo ontbreken alle Duitse zenders, Brabant10, Euronews, Skynews, BBC 1 en 2 en zo zijn er nog wel een paar.
Teletekst? Alleen op publieke omroepen
Bij Plus TV heb je toch al het nadeel dat je het teletekstgeheugen van je TV niet kunt gebruiken, en het kastje van Sagem heeft al helemaal geen Teletekstgeheugen. Daar komt bij dat Teletekst bij Plus TV alleen werkt bij de publieke omroepen. Bij RTL4 etc. krijg je gewoon een zwart scherm. Voor teletekst ben je daarom eigenlijk aangewezen op het analoge signaal.
Geen extra diensten: on-demand video / Uitzending Gemist / time-shift
Dit zal ongetwijfeld nog wel komen bij Plus TV omdat het allemaal nog nieuw is. Bij UPC kun je on-demand videofilms huren, Uitzending Gemist bekijken en programma's opnemen via de digibox of time-shiften. Ik hoop dat dit bij Plus TV ook heel snel komt.
Waar is de EPG?
Raar maar waar: Plus TV heeft (nog)geen EPG. Volgens een recente brief van OnsBrabantNet beraden ze zich nog op de keuze bij wie men dit zal afnemen. Maar moet dat echt zo lang duren?
Mijn algemene indruk
Plus TV geeft vooral op een Flat TV een goede kwaliteit beeld. Wat technieken, bediening en diensten betreft loopt het toch echt wel een heel stuk achter op bijvoorbeeld UPC Digital TV. Ik hoop dat OnsBrabantNet het snel voor elkaar krijgt om dit in te halen, anders zie ik mezelf toch genoodzaakt om Digitale tv van UPC te nemen.
rst77: wanneer heb je PlusTV aangevraagd en wanneer is het daadwerkelijk aangelegd? Ik heb het (Brandevoort) in juni 2008 aangevraagd, formulier zelf ingeleverd bij het OBN infocenter in Helmond. Tot nu toe vraag ik elke 1 tot 2 maanden de status na, maar krijg iedere keer de mededeling dat het slechts zeer mondjesmaat wordt uitgeleverd, met iedere keer een andere $$%-smoes.
Verwijderd
Volgens mij is dat Plus-TV gewoon een grote flop. Mede dankzij dat achterlijke model wat ze hanteren. 150 euro voor die wekkerradio waar je nooit meer iets van terugziet ondanks dat het in bruikleen is. Dan hebben ze bepaalde settings op het netwerk zo afgesteld dat dit alleen goed werkt met het zoeksysteem van die wekkerradio (wat uiteraard ook weer in de firmware is verwerkt van die wekkerradio). Lekker monopolistisch dus zodat mensen geen andere decoders kunnen gebruiken en alsof dat nog niet genoeg is hebben ze er ook nog de nieuwste conax encryptie overheen gegooid. En dat terwijl de meeste zenders gewoon van de satteliet komen en dus een k*t kwaliteit hebben. Daarbij moet je ook nog extra betalen per maand voor digitale zenders terwijl het verschil minimaal is met analoog (ned1 digitaal vs ned1 analoog bijv). Wat ze moeten doen is een voorbeeld nemen aan CAIW die een KLANTVRIENDELIJK model hanteert. Namelijk:
- 1 abonnement met een basispakket zenders met zowel de analoge versies als digitale versies erin.
- GEEN smartcard nodig of encryptie op het signaal voor het basispakket zenders! Dit dient alleen gebruikt te worden voor extra paketten.
- Netwerk dient zich aan de standaard DVB specificaties te houden zodat elke DVB-C ontvanger gebruikt kan worden en dus ook fatsoenlijk de zenders kan vinden. Nu gebeurd dit NIET. In iedere Transport Stream wordt normaal één actual SDT voor service informatie van de afgestemde frequentie doorgegeven en voor alle overige Transport Streams die via andere frequenties worden doorgegeven een other SDT. Hier gaat Hertzinger echter in de fout. Zij zenden namelijk ook voor iedere andere Transport Stream niet alleen een other SDT maar ook een actual SDT mee in de Transport Stream waarop is afgestemd. En dat is in strijd met de DVB specificaties. De ontvanger verwacht namelijk één actual SDT als beschrijving van de huidige Transport Streams en nul of meerdere other SDT's als beschijving voor de overige Transport Streams.
- Mensen kopen zelf hun decoder en krijgen er dus niet een door hun strot geduwd. De decoder moet uiteraard wel aan bepaalde eisen voldoen om volledig gebruik te maken van de mogelijkheden van het netwerk. Dit kan dan door OnsNet worden gespecificeerd. Bijv een CI slot voor cam module/smartcard voor de extra zender paketten en ondersteuning voor H264 etc.
Zo'n model als dit had ik eigenlijk al in het begin verwacht van OnsNet/Hertzinger. Gewoon het goede voorbeeld geven en openheid tonen met de beste/prijs kwaliteits verhouding. Net zoals als dit nu met Internet geregeld is.
Zoals het nu is is het echt een UPC model. Alles zoveel mogelijk gesloten houden en overal geld voor vragen. Voor het kastje, voor digitale zenders etc.
En dan te bedenken dat de meeste zenders gewoon van de satteliet via canal digitaal komen (waar je wel de keuze hebt om een eigen decoder te kopen) en dus een lagere bitrate hebben dan bijv UPC heeft.
Ik vraag me af hoelang men deze houding nog blijft aanemen.
- 1 abonnement met een basispakket zenders met zowel de analoge versies als digitale versies erin.
- GEEN smartcard nodig of encryptie op het signaal voor het basispakket zenders! Dit dient alleen gebruikt te worden voor extra paketten.
- Netwerk dient zich aan de standaard DVB specificaties te houden zodat elke DVB-C ontvanger gebruikt kan worden en dus ook fatsoenlijk de zenders kan vinden. Nu gebeurd dit NIET. In iedere Transport Stream wordt normaal één actual SDT voor service informatie van de afgestemde frequentie doorgegeven en voor alle overige Transport Streams die via andere frequenties worden doorgegeven een other SDT. Hier gaat Hertzinger echter in de fout. Zij zenden namelijk ook voor iedere andere Transport Stream niet alleen een other SDT maar ook een actual SDT mee in de Transport Stream waarop is afgestemd. En dat is in strijd met de DVB specificaties. De ontvanger verwacht namelijk één actual SDT als beschrijving van de huidige Transport Streams en nul of meerdere other SDT's als beschijving voor de overige Transport Streams.
- Mensen kopen zelf hun decoder en krijgen er dus niet een door hun strot geduwd. De decoder moet uiteraard wel aan bepaalde eisen voldoen om volledig gebruik te maken van de mogelijkheden van het netwerk. Dit kan dan door OnsNet worden gespecificeerd. Bijv een CI slot voor cam module/smartcard voor de extra zender paketten en ondersteuning voor H264 etc.
Zo'n model als dit had ik eigenlijk al in het begin verwacht van OnsNet/Hertzinger. Gewoon het goede voorbeeld geven en openheid tonen met de beste/prijs kwaliteits verhouding. Net zoals als dit nu met Internet geregeld is.
Zoals het nu is is het echt een UPC model. Alles zoveel mogelijk gesloten houden en overal geld voor vragen. Voor het kastje, voor digitale zenders etc.
En dan te bedenken dat de meeste zenders gewoon van de satteliet via canal digitaal komen (waar je wel de keuze hebt om een eigen decoder te kopen) en dus een lagere bitrate hebben dan bijv UPC heeft.
Ik vraag me af hoelang men deze houding nog blijft aanemen.
Ja digitale tv ga ik niet nemen voorlopig bij OnsBrabantNet. En als de kwaliteit van analoog niet snel verbeterd ga ik voor televisie waarschijnlijk helemaal terug naar UPC.
Internet en telefonie daarentegen werken prima. Zeker wat betreft de internetsnelheid zou ik niet meer terug willen. Internet is echt gewoon super, altijd strak 100Mbit up en download zelfs op de traditioneel drukke momenten
Internet en telefonie daarentegen werken prima. Zeker wat betreft de internetsnelheid zou ik niet meer terug willen. Internet is echt gewoon super, altijd strak 100Mbit up en download zelfs op de traditioneel drukke momenten
Verwijderd
Ja, dat zijn nu momenten, dat je inderdaad in een kleine gemeente wilt womenik222 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:58:
Ja digitale tv ga ik niet nemen voorlopig bij OnsBrabantNet. En als de kwaliteit van analoog niet snel verbeterd ga ik voor televisie waarschijnlijk helemaal terug naar UPC.
Ik kan me aansluiten bij de mening van rst77 en Alexander01 m.b.t. PlusTV.
Ik geeft het een jaar de kans en als er dan geen substantiële verbeteringen zijn, dan ga ik terug naar UPC (wie had dat ooit kunnen denken). Kijken of ik het (lelijke) Sagem kastje dan door kan verkopen, want bij OnsNetEindhoven schaf je die wel zelf aan.
Ik geeft het een jaar de kans en als er dan geen substantiële verbeteringen zijn, dan ga ik terug naar UPC (wie had dat ooit kunnen denken). Kijken of ik het (lelijke) Sagem kastje dan door kan verkopen, want bij OnsNetEindhoven schaf je die wel zelf aan.
Ik heb het aangevraagd op 13 oktober, waarna ik aangesloten ben op 22 november.Frank S schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:18:
rst77: wanneer heb je PlusTV aangevraagd en wanneer is het daadwerkelijk aangelegd?
Overigens kreeg ik toen ook te horen dat er maar mondjesmaat werd uitgeleverd omdat er te weinig kastjes waren.
ik wilde nog vragen "weet je dat zeker" maar op de onsneteindhoven site staat het idd:/\/\|) schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:47:
[knip]
Kijken of ik het (lelijke) Sagem kastje dan door kan verkopen, want bij OnsNetEindhoven schaf je die wel zelf aan.
OnsNetEindhoven.nl
Om digitale televisie te ontvangen, krijgt u de speciale Ons Net Eindhoven Digibox, deze wordt uw eigendom.
[ Voor 16% gewijzigd door JaWSnl op 06-01-2009 13:02 ]
Verwijderd
Na flink boos te zijn geweest aan de telefoon, was het probleem binnen een dag opgelost. Wat bleek: De glasvezel was niet goed aangesloten. Alles werkt nu 
Tv is alleen nog steeds slecht, analoog.
Tv is alleen nog steeds slecht, analoog.
Verwijderd
Weer een vreemde administratieve chicane...
Ik heb voor mijn vader het OBN netwerk helpen aanleggen, TV,Telefonie, internet. Na wat inleidende misverstanden werkt alles prima.
Nu heeft de OBN administratie in zijn/haar wijsheid besloten dat mijn pa een "uitgesteld abonnement" heeft, dwz - je hebt de aansluiting, maar je moet zelf aangeven wanneer e.e.a. geactiveerd moet worden.
(dit is nuttig als je nog een vol jaarcontract bij een andere provider moet uitdienen, en je dus geruime tijd dubbel zou moeten betalen)
Maar....mijn vader wil geen uitgesteld abonnement!
Hij neemt *nu* werkende OBN diensten af, maar krijgt nu dus *geen* 6 maanden korting.
Een combinatie die natuurlijk niet kan bestaan.
Dat vind de helpdesk ook, maar die kunnen er niets aan doen. De administratie (Edutel) is ongenaakbaar. Niet te bellen, niet door te verbinden, niet te mailen. Je kan een brief schrijven (snailmail)
.. en die wordt natuurlijk niet beantwoord.
De rekening (zonder korting) komt wel prompt.
Heeft iemand enig idee hoe je tot de administratie door kan dringen anders als middels brieven?
De rekening is al gestorneerd in de hoop dat dat een reactie losweekt, maar het risico bestaat dat er gewoon afgesloten wordt....
Iemand suggesties? Bij voorbaat dank!
Ik heb voor mijn vader het OBN netwerk helpen aanleggen, TV,Telefonie, internet. Na wat inleidende misverstanden werkt alles prima.
Nu heeft de OBN administratie in zijn/haar wijsheid besloten dat mijn pa een "uitgesteld abonnement" heeft, dwz - je hebt de aansluiting, maar je moet zelf aangeven wanneer e.e.a. geactiveerd moet worden.
(dit is nuttig als je nog een vol jaarcontract bij een andere provider moet uitdienen, en je dus geruime tijd dubbel zou moeten betalen)
Maar....mijn vader wil geen uitgesteld abonnement!
Hij neemt *nu* werkende OBN diensten af, maar krijgt nu dus *geen* 6 maanden korting.
Een combinatie die natuurlijk niet kan bestaan.
Dat vind de helpdesk ook, maar die kunnen er niets aan doen. De administratie (Edutel) is ongenaakbaar. Niet te bellen, niet door te verbinden, niet te mailen. Je kan een brief schrijven (snailmail)
.. en die wordt natuurlijk niet beantwoord.
De rekening (zonder korting) komt wel prompt.
Heeft iemand enig idee hoe je tot de administratie door kan dringen anders als middels brieven?
De rekening is al gestorneerd in de hoop dat dat een reactie losweekt, maar het risico bestaat dat er gewoon afgesloten wordt....
Iemand suggesties? Bij voorbaat dank!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).
Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).
Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.