OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:34:
Weer een vreemde administratieve chicane...
[...]
Iemand suggesties? Bij voorbaat dank!
Dit past imho niet bij het beeld dat OBN probeert te schetsen. De reden waarom veel mensen weggaan bij UPC/KPN is de rampzalige administratie, en dan blijkt het bij OBN nog erger te zijn, omdat het extern is en ze er niks aan kunnen doen! Houd ons op de hoogte!

Wij hebben vandaag de brief gekregen dat het geactiveerd is (Internet, radio, tv @ 5504LC). Telefoon duurt nog even vanwege nummerbehoud. Dus ik ging het natuurlijk uittesten (had ik gisteren ook al gedaan), maar krijg geen IP. Kort onderzoek (kapje er af schroeven) wees uit dat de vezel voor internet/telefoon niet is ingekoppeld :( Dit verklaart ook dat het lampje op de radio/tv aansluiting wél groen brandt, maar de lampjes bovenop allemaal uit zijn. Ik heb meteen gebeld, en hoop dat ze het een dezer dagen kunnen oplossen. Ik kan echt niet wachten op m'n 100Mbit lijn >:)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Weet je zeker dat de adapterplug goed in het modem zit, zijn er nl 2 van, 1 voor rtv-module, 2e voor het modem zelf, zit aan de rechteronderkant in het modem.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:34:
[knip]
Heeft iemand enig idee hoe je tot de administratie door kan dringen anders als middels brieven?

De rekening is al gestorneerd in de hoop dat dat een reactie losweekt, maar het risico bestaat dat er gewoon afgesloten wordt....

Iemand suggesties? Bij voorbaat dank!
Je wordt sowieso pas afgesloten na een derde herinnering, en als die er aan zit te komen dan zou ik toch maar gaan betalen want her-aansluitkosten zijn voor je eigen rekening, iets van 40 euro.

Zo ver ik weet is er verder ook geen manier om op een andere manier tot de administratie door te dringen. Zij zien de feiten wss als volgt:
- Klant heeft aangegeven op het aanmeldformulier dat hij uitgestelde diensten heeft, dat heeft hij met een handtekening ondertekend.
- Net nadat de modem is opgehangen komt de klant aan dat hij toch nog direct wil. Onder de noemer "ik wilde gewoon direct aangesloten" probeert de klant zijn eigen fout goed te praten, terwijl zwart op wit staat dat de korting alleen geldt voor mensen die al gelijk diensten af wilden nemen. Dit kon nog doorgegeven worden tot enkele dagen voor het ophangen van de modem, heeft de klant niet gedaan, dus sorry, maar daar trappen wij niet in.

En dan zeg ik niet dat het in dit geval zo is, maar voor de administratie is er geen mogelijkheid om onderscheid te maken tussen de oprechte mensen en de mensen die op die manier een eigen fout willen rechtzetten in het nadeel van OBN.

Het enige wat ze er aan zouden kunnen doen is om de regels wat te versoepelen, maar reken daar maar niet op ;)

Dus ik ben het niet eens met die regels, maar ik snap het wel...

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Ik heb OBN aangevraagt in meerhoven, internet, telefonie en tv. Na het lezen van alle topics denk ik dat ik tv ga annuleren en dan misschien ook maar telefoon annuleer aangezien ik dan toch niet meer alles bij een party afneem. Ik vind de kwaliteit enorm belangrijk. Ik had begrepen van OBN dat ze het signaal ook via glas van de mediagateway halen zoals UPC, maar ik begrijp dat het een signaal is wat van de satteliet wordt gehaalt met alle als gevolg dus een beperkte bandbreedte ipv 8Mb/s waar ze mee adverteren. De zwakste schakel....... Ik heb nu digitale tv van upc en ben tevreden over de beeldkwaliteit. Alleen de policy van het gesloten netwerk en de encryptie was voor mij reden naar OBN te gaan, maar het is daar niet beter, maar slechter als ik het zo lees. Wat dat betreft zou ik willen dat ik een aansluiting kon nemen van CAI westland. Gewoon kijken met de ingebouwde dvb-c decoder in de tv.

Wie weet wat er nog gaat gebeuren als de opta gaat verplichten het netwerk open te stellen. De provider die dan zonder encryptie conform dvb-c het signaal aan gaat leveren wordt dan mijn leverancier voor tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frenkya schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:44:
Ik heb OBN aangevraagt in meerhoven, internet, telefonie en tv. Na het lezen van alle topics denk ik dat ik tv ga annuleren en dan misschien ook maar telefoon annuleer aangezien ik dan toch niet meer alles bij een party afneem. Ik vind de kwaliteit enorm belangrijk. Ik had begrepen van OBN dat ze het signaal ook via glas van de mediagateway halen zoals UPC, maar ik begrijp dat het een signaal is wat van de satteliet wordt gehaalt met alle als gevolg dus een beperkte bandbreedte ipv 8Mb/s waar ze mee adverteren. De zwakste schakel....... Ik heb nu digitale tv van upc en ben tevreden over de beeldkwaliteit. Alleen de policy van het gesloten netwerk en de encryptie was voor mij reden naar OBN te gaan, maar het is daar niet beter, maar slechter als ik het zo lees. Wat dat betreft zou ik willen dat ik een aansluiting kon nemen van CAI westland. Gewoon kijken met de ingebouwde dvb-c decoder in de tv.

Wie weet wat er nog gaat gebeuren als de opta gaat verplichten het netwerk open te stellen. De provider die dan zonder encryptie conform dvb-c het signaal aan gaat leveren wordt dan mijn leverancier voor tv.
Het netwerk is al een open netwerk. Het is alleen nog wachten op andere aanbieders. Bijv CAIW ja... Als ik die kon kiezen dan had ik me nu direct nog aangemeld. In Eindhoven is het hier UPC of Hertzinger(Onsnet) en allebij hebben ze de verkeerde houding naar de consument met hun encryptie en verplichte eigen decoder die ze met custom firmware voorzien zodat het de enige decoder is die fatsoenlijk de zenders kan vinden op het hertzinger netwerk. Misselijkmakend is het. Ik ben ook pas van plan digitv te pakken als ik zelf m'n eigen ingebouwde decoder van mn tv kan gebruiken. En ik denk heel veel mensen met mij. Analoge TV moet je zoiezo niet bij OBN/ONE zijn. Het signaal is atm echt bar slecht in tegenstelling tot hoe het vroeger was.
dof beeld, lage resolutie, waas/schaduw/ghosting die bijv van logos afstraalt, gekke randjes om logos, colorbleeding op bepaalde objecten met felle kleuren... En op RTL8 en Veronica zitten nog steeds lichtelijk diagonale strepen in het signaal. SBS6 is zo dof als een beeldbuis die al 20 jaar niet gepoetst is. Zit echt een dikke waas op die zender. Misschien dat ze vroeger wel een hoop zenders van de Media Gateway haalde maar ik kan me dit nu niet meer voorstellen. Ned 1,2,3 zou misschien nog wel kunnen (ook die zijn overigens doffer geworden met de bijbehorende (postprocessing?) effecten) maar de rest van de commerciële zenders heeft echt een lage resolutie. Dat zie je meteen.

Ik weet niet waar het aan ligt maar het is allemaal zo geworden sinds de laatste storingsmelding een aantal maanden terug. Het signaal werd toen verstoord met de verbinding naar luxemburg of hilversum ofzoiets.. Toen vielen de zenders ook regelmatig weg (zwart beeld). In die periode is de beeldkwaliteit 180 graden omgeslagen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Laatst online: 09-08 10:47
Dag alexander, met open netwerk bedoelde ik dat je, je eigen dvb-c ontvanger kunt gebruiken en geen aangepast brouwsel van de leverancier. Ik vind het jammer dat dit zo is bij ONE. Het komt met name zo volgens mij omdat er te te weinig kennis is bij de mensen van ONE en zich laten adviseren door hun leverancier. Ik heb een kleine hoop (via interne bron) dat dit op termijn gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

frenkya schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:44:
Ik heb OBN aangevraagt in meerhoven
Meerhoven valt onder Eindhoven-Strijp en derhalve dus onder OnsNetEindhoven.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frenkya schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:09:
Dag alexander, met open netwerk bedoelde ik dat je, je eigen dvb-c ontvanger kunt gebruiken en geen aangepast brouwsel van de leverancier. Ik vind het jammer dat dit zo is bij ONE. Het komt met name zo volgens mij omdat er te te weinig kennis is bij de mensen van ONE en zich laten adviseren door hun leverancier. Ik heb een kleine hoop (via interne bron) dat dit op termijn gaat veranderen.
Oh? Kun je iets specifieker zijn wat er gaat er veranderen? Komt er een andere leverancier van tv bij? Of wordt het systeem open (zoals bijv bij caiw)? Zou wel er goed nieuws zijn namelijk. Wordt het misschien toch nog zo als dat ik er in het begin van verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
PcDealer schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 04:30:
[...]

Meerhoven valt onder Eindhoven-Strijp en derhalve dus onder OnsNetEindhoven.
Waarmee wordt bedoeld dat je beter verder kan gaan in Topic OnsNetEindhoven.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:08:
[...]
Zo ver ik weet is er verder ook geen manier om op een andere manier tot de administratie door te dringen. Zij zien de feiten wss als volgt:
- Klant heeft aangegeven op het aanmeldformulier dat hij uitgestelde diensten heeft, dat heeft hij met een handtekening ondertekend.
- Net nadat de modem is opgehangen komt de klant aan dat hij toch nog direct wil. Onder de noemer "ik wilde gewoon direct aangesloten" probeert de klant zijn eigen fout goed te praten, terwijl zwart op wit staat dat de korting alleen geldt voor mensen die al gelijk diensten af wilden nemen.
Ik begrijp je redenering. Maar ik heb zelf geholpen het formulier van pa in te vullen (samen met de mijne), en ik meen dat toch enigszins goed gedaan te hebben. (bij mij werkte het wel)

Ik zou graag een dialoog willen starten om op zijn minst te vernemen hoe het zo gekomen is, en als mocht blijken dat aan onze zijde een vreemde blunder begaan is, dan hebben we er vrede mee.

Maar je moet er toch tenmisnte over kunnen communiceren? Handtekeningen onder contracten zijn toch te reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Bied OBN eigenlijk ook proxy servers aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Wagij schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:47:
Weet je zeker dat de adapterplug goed in het modem zit, zijn er nl 2 van, 1 voor rtv-module, 2e voor het modem zelf, zit aan de rechteronderkant in het modem.
Haha ja, ik zal binnenkort een foto posten waarop duidelijk te zien is dat de vezel gebroken is :) Overigens nog niks gehoord van de storingsdienst...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Triloxigen schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:29:
Bied OBN eigenlijk ook proxy servers aan?
Nee, maar waarom zou je een proxy willen gebruiken op een 100Mbit verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen (Valkenswaard e.o.) waarvan de telefoonverbinding niet werkt?

Verbinding is weggevallen en het lampje op de modem brand ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:36:

keertje restarten van de modem wil nog wel eens helpen, ff de stroom er een minuutje af... en anders wordt het bellen :P als het een collectieve storing is dan zul je wel een bandje te horen krijgen "door een storing in de telefoons... etc". Ow en check na of je kabeltje er niet toevallig is uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:36:

Werkt hier (ook Valkenswaard) prima. TV viel eerder vandaag wel een seconde of 5 weg.
ik222 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:26:
[...]

Nee, maar waarom zou je een proxy willen gebruiken op een 100Mbit verbinding?
Privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Triloxigen schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:16:
[...]

Werkt hier (ook Valkenswaard) prima. TV viel eerder vandaag wel een seconde of 5 weg.

[...]

Privacy
Ja, dan moet je vooral de proxy van je provider gebruiken dat zal veel helpen. :P ;)
Gewoon een anonieme proxy gebruiken die je op diverse plekken kunt vinden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Daar helpt het dus helemaal niets voor een proxyserver van je provider zelf. Proxyservers van ISP's waren vroeger bedoelt om pagina's sneller weer te kunnen geven, maar de noodzaak daarvan is weg met de steeds sneller wordende internetverbindingen.

Als je privacy wilt dan zul je via tor ofzo moeten werken.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 12-01-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:58:
[...]

keertje restarten van de modem wil nog wel eens helpen, ff de stroom er een minuutje af... en anders wordt het bellen :P als het een collectieve storing is dan zul je wel een bandje te horen krijgen "door een storing in de telefoons... etc". Ow en check na of je kabeltje er niet toevallig is uitgevallen.
Probleem is inmiddels opgelost. OBN site maakt er ook melding van dat het inmiddels opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Inmiddels zou onze dienst al 5 dagen actief moeten zijn, maar we hebben nog steeds niks gehoord van de storingsdienst. Het abonnement is al wel ingegaan. Ik hang nu al 34 minuten aan de telefoon en heb nog steeds niemand. Ik hoop maar dat dit opstartprobleempjes zijn...

Edit: na 45 minuten had ik nog steeds niemand, maar kreeg ik een wisselgesprek: Reggefiber >:) Ze hadden het blijkbaar toch doorgekregen. Morgenochtend komt er een monteur, en dan hoop ik de helpdesk nóóit meer nodig te hebben :)

[ Voor 30% gewijzigd door Elektronicanet op 12-01-2009 19:11 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
--MeAngry-- schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:22:
[...]

Ja, dan moet je vooral de proxy van je provider gebruiken dat zal veel helpen. :P ;)
Gewoon een anonieme proxy gebruiken die je op diverse plekken kunt vinden.
+
ik222 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:33:
[...]

Daar helpt het dus helemaal niets voor een proxyserver van je provider zelf. Proxyservers van ISP's waren vroeger bedoelt om pagina's sneller weer te kunnen geven, maar de noodzaak daarvan is weg met de steeds sneller wordende internetverbindingen.

Als je privacy wilt dan zul je via tor ofzo moeten werken.
Voordat een provider gegevens gaat afstaan is een gerechtelijk bevel nodig. En ik doe geen illegale dingen dus die zal er niet komen.
En ik weet dat sommige proxys in de headers alsnog het ip doorstuurt maar de meeste websites zijn daar niet op gemaakt dus verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee dat klopt maar wat is dan de meerwaarde van een proxy? Zonder proxy laat je gewoon jou ip achter op websites maar daar zijn ook geen gegevens mee te achterhalen zonder medewerking van je provider (waarvoor inderdaad een gerechtelijk bevel nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Elektronicanet schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:55:
Inmiddels zou onze dienst al 5 dagen actief moeten zijn, maar we hebben nog steeds niks gehoord van de storingsdienst. Het abonnement is al wel ingegaan. Ik hang nu al 34 minuten aan de telefoon en heb nog steeds niemand. Ik hoop maar dat dit opstartprobleempjes zijn...
Kosten van 5 dagen abbo + 45min. bellen doorgeven aan/declareren bij OBN. Simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
PcDealer schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:53:
[...]

Kosten van 5 dagen abbo + 45min. bellen doorgeven aan/declareren bij OBN. Simpel :)
[sarcasme]
ff rekenen... halve cent per minuut (jah dat kost een belminuut bij kpn) a 45 minuten = 22,5 cent, plus 5 dagen abbo a 0 euro in de eerste maand... das ongeveer 22,5 cent.

De postzegel op de brief die ervoor nodig is om dit terug te krijgen kost al meer. En jah dan kun je nog gaan zeggen "dit heeft me tijd gekost en dat kost me geld" maar denk niet dat dat op gaat.

[/sarcasme]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik ga er niks van zeggen hoor :) Maar die 5 dagen van 0 euro is natuurlijk niet helemaal zo; als het abonnement 5 dagen later ingegaan zou zijn, zou ik ook 5 dagen later begonnen zijn met betalen (zeg ff voor het gemak 48 euro/mnd). Dan scheelt het al 48*(5/30) = € 8,00. :) Tis maar hoe je het bekijkt. Maar goed, ik ga er vanuit dat het morgen werkt en blijft werken!

[ Voor 14% gewijzigd door Elektronicanet op 12-01-2009 23:02 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Je vergeet (of als je het gewoon niet wist kun je het natuurlijk navragen. gewoon nog een keer 45 minuten bellen :P) dat je pas abbo kosten betaald vanaf de maand NA dat je abbo ingaat. Als jij nog geen 14 dagen lang je modem hebt hangen (omdat je 5 dagen noemt) dan betekend dat dat je pas vanaf 1 februari betaald ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

JaWSnl schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:05:
Je vergeet (of als je het gewoon niet wist kun je het natuurlijk navragen. gewoon nog een keer 45 minuten bellen :P) dat je pas abbo kosten betaald vanaf de maand NA dat je abbo ingaat. Als jij nog geen 14 dagen lang je modem hebt hangen (omdat je 5 dagen noemt) dan betekend dat dat je pas vanaf 1 februari betaald ervoor.
Ah, dat wist ik inderdaad niet :)

Update: het werkt! Zonder router zat ik op 95down/85up Mbit, prima dus. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 13-01-2009 11:04 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ik lees veel klachten over SBS6 op analoog. Nou kijk ik zelf op digitaal en heb daar niet zoveel last van, maar ik kan me wel herinneren dat SBS6 op het analoge net 2 frequenties heeft. Misschien OBN daar een speciale reden voor en heeft het zin om die alternatieve frequentie eens op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of eredivisie-live al beschikbaar is bij OBN en wat de kosten daarvan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Nog niet beschikbaar... en nog geen prognose zover ze wilden vertellen via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:34:
Nog niet beschikbaar... en nog geen prognose zover ze wilden vertellen via de mail.
Hier een paar pagina's terug zag ik anders wel iemand die EDL via zijn pc tuner kon ontvangen, het zit dus wel op het netwerk. Volgens mij was 1 kanaal zelfs niet versleuteld en dus te bekijken via de pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:11:
Weet iemand of eredivisie-live al beschikbaar is bij OBN en wat de kosten daarvan zijn?
Het is volgens mij al wel beschikbaar, want er staan 4 kanalen van Eredivisie Live in mijn programmalijst van Plus TV. Wanneer ik er eentje kies, dan krijg ik een melding dat het om een abonnementsdienst gaat en dat ik moet bellen om er een abonnement op te nemen.

Volgende de site van OBN kost het € 10,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Over internet en telefonie absoluut geen klachten !

TV............. zowel analoog als digitaal een drama.

Analoog : de kwaliteit van het beeld moet je zien als VHS kwaliteit. Er hangt een waas/zweem over het beeld heen. Aan de kwaliteit van de kabels kan/connectors kan het absoluut niet liggen : HIRSCHMAN
Zelfs als ik de (analoge) TV direct op de box aansluit blijft de kwaliteit bedroevend; het aangeleverde signaal wordt m.i. bij Hertzinger al verkl**t.

Digitaal :
- bij bepaalde zenders (bv Veronica) treedt er soms 'blokjes'-vorming op
- geen EPG (programma gids) ; dit is echt een gemis
- (auto) scalling is bij kijken via HDMI een drama. Kijk je via scart dan geen problemen
- bepaalde (buitenlandse) zenders zijn van inferieure VHS-kwaliteit....... veel te lage bitrate in aangeleverde signaal bij Hertzinger
- waar blijft de (digitale) opname mogelijkheid (netwerk opslag) ?
==> ik gebruik versie 0.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hier is het analoog absoluut geen vhs te noemen. het beeld is gewoon goed op een lcd tv. Ik zou toch maar eens je kabels nakijken of ze echt wel goed zijn of het bij obn melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giancarlo_f schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:29:
TV............. zowel analoog als digitaal een drama.

Analoog : de kwaliteit van het beeld moet je zien als VHS kwaliteit. Er hangt een waas/zweem over het beeld heen.
Dit bevestigd precies het beeld wat ik in al mijn eerdere posts ook al heb aangegeven. Heb Hertzinger vrijdag weer gemailt voor de 2e keer omdat er beloofd was dat mijn melding m.b.t. de kwaliteit van het TV signaal na de feestdagen in behandeling werd genomen. Heb echter nog niks terug gehad of verbetering gezien. Ik heb in die mail wel aangegeven dat er een berg klachten staan in het OnsNetEindhoven en OnsBrabantNet topic met allemaal hetzelfde kwaliteitsprobleem. Ik heb ook gevraagd wat nou de reden is waarom het signaal zo dof/wazig is geworden de afgelopen maanden en wanneer het weer op het oude niveau terug komt zoals het een aantal maanden geleden was. Ik hoop dat ik hier de komende dagen een antwoord op ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:37:
hier is het analoog absoluut geen vhs te noemen. het beeld is gewoon goed op een lcd tv. Ik zou toch maar eens je kabels nakijken of ze echt wel goed zijn of het bij obn melden.
Al eens een commerciële zender op gezet? SBS6 is koploper met de waas die eroverheen zit. Dat moet je echt duidelijk zien. Daar zit echt zoveel troep in het beeld (wat volgens mij gewoon weggefilterde ruis is door postprocessing ofzo). Het is totaal niet clean en erg dof. De scherpte van vroeger is totaal weg bij alle zenders waarbij je het bij de ene zender beter ziet als bij de andere.

Het is ook geen kabel probleem. Het is namelijk geen ruis of interferentie ofzo wat je krijgt bij slechte kabels. Die waas zit al in het binnenkomende signaal. Dat wordt ook weer bevestigd als ik de TV met een 0.5m Hirschmann KOKA799 kabel direct op het breedbandje kastje aansluit.

Iedereen heeft dof beeld in heel Brabant op het reggefiber netwerk waar Hertzinger actief is. Bij kennissen hier in Eindhoven zie ik exact hetzelfde soort beeld als hier thuis op de zenders. Een kennis van mij in Nuenen die dezelfde TV kaart heeft heb ik ook het beeld van vergeleken via VNC. En geloof me, echt elke zender daar heeft exact hetzelfde beeld als hier in Eindhoven. Dus alles komt wss van 1 satteliet. Iedereen moet er dus last van hebben. Alleen zullen sommige mensen het niet zo snel opmerken. Vooral mensen die veel naar NL1,2,3 kijken waar het beeld nog redelijk van is maar ook doffer is dan vroeger.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad het analoge beeld is gewoon niet goed, SBS6 is helemaal om te huilen de laatste tijd. Lijkt me tijd dat er wat aan wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
we gebruiken het hier nu ongeveer eenjaar en het analoge beeld is vele malen beter dan upc, ook sbs. sbs heb je overigens op 2 frequenties een is slecht maar de andere is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:00:
we gebruiken het hier nu ongeveer eenjaar en het analoge beeld is vele malen beter dan upc, ook sbs. sbs heb je overigens op 2 frequenties een is slecht maar de andere is gewoon goed.
In Eindhoven hebben wij alleen die slechte helaas. Of het beter is als UPC weet ik niet. UPC is hier altijd erg slecht geweest (diagonale strepen, ruis etc) omdat er in de groene kabel van de einddoos een dikke snee zat waarbij de helft van het koper was afgebroken. Alleen daar kwam ik pas achter toen we al een tijd OnsNet hadden en UPC de boel al had afgesloten. Maar dan nog, het beeld van Hertzinger was zoiezo vroeger gewoon een stuk cleaner en scherper. Misschien dat je er al aan gewent bent omdat het beeld al een aantal maanden zo dof is nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:00:
Ik heb beide met elkaar vergeleken en heb de beste genomen natuurlijk. Maar het is niet alleen SBS6 er zijn meerdere kanalen welke gewoon niet scherp zijn. Het zijn zoals hierboven al gezegt geen storingen die komen door interferentie. Mits je eigen bekabeling op orde is kan dat ook bijna niet op een glasvezelnetwerk aangezien op glasvezel geen interferentie kan onstaan door bijvoorbeeld digitenne masten.

Nee het is echt een soort waas en op sommige zenders zo nu en dan wat diagonale strepen maar die zijn verder niet echt hinderlijk en vallen bij veel beelden zelfs niet eens op.

Vergeleken met UPC kun je zeggen dat het beeld bij UPC gewoon scherper was. Misschien dat sommige mensen eerder geen goed signaal kregen van UPC maar vergeleken met een goed UPC signaal is dit gewoon slechter. En op zich is dat jammer want ik denk dat OBN wel degelijk het materiaal heeft om een net zo goed of beter analoog beeld te geven mits alles goed is afgesteld en goed werkt.

/edit: En heb de TS weer eens geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik222 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:14:
[...]

Hier een paar pagina's terug zag ik anders wel iemand die EDL via zijn pc tuner kon ontvangen, het zit dus wel op het netwerk. Volgens mij was 1 kanaal zelfs niet versleuteld en dus te bekijken via de pc....
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, was het zo dat je de eerste kalendermaand dat je plusTV in gebruik neemt gratis EDL kan kijken. (of misschien was het gewoon een bepaalde periode voor iedereen) Daarna gaat dat over. Vervolgens moet je EDL aanvragen, maar dat is nu de grap: dat kan nog niet.
Waarschijnlijk i.v.m. de administratieve rompslomp. En dan is het wellicht verstandig van ze om niet te zeggen "nog 2 weken" o.i.d. want dat is ook totaal mis gelopen met plusTV.
rst77 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:38:
[...]

Het is volgens mij al wel beschikbaar, want er staan 4 kanalen van Eredivisie Live in mijn programmalijst van Plus TV. Wanneer ik er eentje kies, dan krijg ik een melding dat het om een abonnementsdienst gaat en dat ik moet bellen om er een abonnement op te nemen.

Volgende de site van OBN kost het € 10,95 per maand.
De site waar je naar verwijst bestaat inderdaad, maar bovenaan staat "binnenkort verkrijgbaar", net als wat je van de klantenservice te horen krijgt. Maar een prognose kunnen ze niet geven.

[ Voor 3% gewijzigd door JaWSnl op 19-01-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlusTV is inderdaad erg amateuristisch samengesteld.

Snap eerlijk gezegd niet dat ze dit zo op de markt kunnen brengen. Het lijkt wel of we 15 jaar terug in de tijd zijn gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ze zijn natuurlijk een nieuwkomer op de markt, en denk dat ze idd te vroeg zijn geweest ermee. Denk dat ze verwacht hadden dat het allemaal beter en sneller zou gaan, en na een aantal weken/maanden de klanten in het duister te hebben gelaten, hebben ze het onder de druk toch te snel uitgebracht.

Tjah niet de beste keus maar er zijn natuurlijk ook mensen die er wel gelukkig mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

De straat ligt hier open, volgens mij zijn ze de hoofdleidingen aan het leggen (de Polders, Veldhoven).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

VonFoX schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:43:
De straat ligt hier open, volgens mij zijn ze de hoofdleidingen aan het leggen (de Polders, Veldhoven).
De Kelen / Heikant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat het analoge beeld sinds vandaag een stuk beter is (met name op SBS6 maar ook de andere zenders alleen was SBS6 het ergste de afgelopen tijd). Ik zie weer veel minder ruis als eerst en ik heb ook die diagonale strepen niet meer kunnen ontdekken :)

Vanmorgen heeft het signaal er even uitgelegen dus lijkt er toch op dat er iets gebeurd is...

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 28-01-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:27:
Het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat het analoge beeld sinds vandaag een stuk beter is (met name op SBS6 maar ook de andere zenders alleen was SBS6 het ergste de afgelopen tijd). Ik zie weer veel minder ruis als eerst en ik heb ook die diagonale strepen niet meer kunnen ontdekken :)

Vanmorgen heeft het signaal er even uitgelegen dus lijkt er toch op dat er iets gebeurd is...
Hier in Eindhoven heeft is het signaal ook regelmatig weggevallen vannacht op Nederland 3. Had gehoopt dat ze aan aan het werk waren om de oorzaak te zoeken wat het doffe beeld veroorzaakt. Maar het is hier nog steeds hetzelfde nu. Op RTL8 en Veronica nog steeds lichtelijke diagonale strepen (RTL8 iets meer dan Veronica) en alle zenders nog steeds even dof met SBS6 als koploper. Van ruis had ik niet echt last. Het is meer een soort waas dat over alle zenders heen zit (om de ruis weg te filteren?), waardoor alle zenders een stuk doffer worden. De scherpte/helderheid van hoe het een aantal maanden terug nog was heb ik iig nog niet terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik had de afgelopen periode ook meer ruis dan voorheen op bijvoorbeeld SBS6, ik heb het idee dat het nu wat beter is. Wat btreft scherpte kan ik niet echt oordelen omdat het beeld volgens veel mensen al 'wazig' is sinds ik ben aangesloten.

Maar mijn algemen indruk is nu iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het aanlegteam staat aan de zijkant tegen mijn huis te pissen!
Niet echt normaal, morgen even bellen :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

VonFoX schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:39:
Het aanlegteam staat aan de zijkant tegen mijn huis te pissen!
Niet echt normaal, morgen even bellen :(
Jij roept niet even naar buiten?

Oh wait: zijn waarschijnlijk Polen. Maar zelfs een krachtterm moeten ze wel begrijpen...

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 28-01-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

Iets in de zin van "KURWA" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het zijn Polen oid. Ik was er zelf niet bij, kreeg een mailtje van thuis. Niet kunnen bellen vandaag :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Heeft OBN geen storing en status pagina? Want het werkt weleens niet en dan wil ik graag weten of het aan mij ligt of aan de kant van OBN.
Net zoals nu, het internet is erg traag en soms is verbinden niet eens mogelijk. Het zou dan wel fijn zijn om een statuspagina te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Triloxigen schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:05:
Heeft OBN geen storing en status pagina? Want het werkt weleens niet en dan wil ik graag weten of het aan mij ligt of aan de kant van OBN.
Net zoals nu, het internet is erg traag en soms is verbinden niet eens mogelijk. Het zou dan wel fijn zijn om een statuspagina te hebben.
Dat pagina's vaak traag laden en dat er soms zelfs helemaal geen verbinding tot stand komt heb ik ook sinds vanmiddag. Dat ligt dus niet aan mijn eigen netwerk in ieder geval.

Verder zetten ze storingen vaak bij de nieuwsberichten, alleen daar is nu niets te vinden terwijl dit probleem erg irritant begint te worden inmiddels :(

Overigens is een speedtest wel gewoon goed alleen het laden van pagina's geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
heej daar heb ik ook al last van sinds vanmiddag... erg traag en moeite met laden, maar speedtest op de edutel-server perfect en ook pingen lekker snel.

Aanpassingen aan de website is gok ik alleen door de week, als de mensen op kantoor zitten.

Ik probeer voor de grap ook even pingen naar andere speedtest.net-servers en die tijden zijn dan weer een stuk hoger... ben niet echt bekend met normale pingsnelheden maar volgens mij is dit langer dan normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Speedtests ook naar buiten het eigen netwerk zijn gewoon ok te noemen, al zijn ze iets lager dan normaal maar dat kan ook door de zondagavond drukte komen natuurlijk. Ik vanaf een server in amsterdam 80Mbit down en upload, normaal is dat dik 90Mbit.

Pingtijden liggen tussen de 3 en 4ms dus die zijn volkomen normaal, alleen laden van pagina's gaat soms slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het viel mij ook op deze keer. ik was al vanalles aan het testen op mijn pc. de eerste keer in een jaar nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier is het momenteel ook klote (@Best). Sommige requesten om een pagina op te vragen lijken verloren te gaan ofzo. Soms is een keer extra een link aanklikken voldoende. Best irritant in ieder geval.
Overigens de eerste keer dat we problemen hebben, terwijl we het al bijna een jaar hebben :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tom op 01-02-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, hier nog iemand met slecht ladende pagina's. Begon al bijna te denken dat er iets mis was met de computer waar ik achter werk. Het zal morgen wel weer opgelost zijn. Verder moet ik eerlijk bekennen zo goed als nooit problemen heb met het internet van OnsBrabantNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Heb ook nog nooit problemen gehad en hoop dat ze dit vanzelf oplossen. Mss toch verstandig om morgen even te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je al belt kun je denk ik het beste rechtstreeks naar edutel bellen, de helpdesk van OnsBrabantNet zelf is namelijk hopeloos wat betreft support voor internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik begreep net dat het los van OBN staat maar dat het bij meerdere providers zo is. Is dus een landelijke storing zo lijkt het?

[ Voor 20% gewijzigd door Tom op 01-02-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gehoord van mensen met andere providers (Tiscali ea) dus er zal wel iets landelijks aan de gang zijn.

Irritant is het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Terwijl ik dit topic lees besef ik dat ik hier ook al een paar uur last van heb. Dan weer niet, dan weer wel laden. Irritant, maar als ik de post boven mij mag geloven ligt het niet aan OBN :)

[ Voor 34% gewijzigd door Elektronicanet op 01-02-2009 22:15 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb het ook en ik heb nog KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57
Had hierzelf ook last van maar hoorde gisteren bericht dat er iets was bij ams-ix.

Overigens nu nieuwsbericht op tweakers:
kapotte-switch-ams-ix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dpz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:45:
Had hierzelf ook last van maar hoorde gisteren bericht dat er iets was bij ams-ix.

Overigens nu nieuwsbericht op tweakers:
kapotte-switch-ams-ix
Ja klopt was een probleem bij meerdere providers, kon OBN / Edutel dus niks aan doen.

Heb nu in ieder geval nergens meer last van :)

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 02-02-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik had die avond gelijk even naar de site van ams-ix geweest om te gluren of daar wat zat maar dat viel niet gelijk aan de daggrafiek te zien toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik maak nu al een tijdje gebruik van Onsbrabantnet in Mierlo. Zeer tevreden over alle geboden diensten. Echter het beeld op mijn TV 32" Full HD vindt ik nog een beetje tegenvallen. Ik zou dan ook graag de overstap maken naar de digitale versie van Onsbrabantnet. Wie heeft hier al ervaring mee en hoe bevalt het jullie. Is het een echte kwaliteitsverbetering tov het analoge signaal? Ik hoor graag jullie ervaringen. Graag ook de ervaringen met het eredivisie live kanaal. Deze ontvang ik nu met een KPN abbo, maar dit digitaal beeld valt bij het voetbal heel erg tegen!!!

Alvast bedankt voor al jullie reacties!
Mvg,
Rudie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Vandaag een artikel in het ED over OnsBrabantNet:

http://www.ed.nl/economie...oest-op-OnsBrabantNet.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Toe maar das een stevig (en wellicht terecht) artikel. Dat van die lange wachttijden kunnen heel veel mensen beamen denk ik...
ironie: zodra mensen dan gaan klagen over de lange wachttijden, duurt het daardoor alleen maar langer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het kan er ook iets mee te maken hebben dat het een bij elkaar geraapt zooitje is. Als ze er nou eens een echte BV ervan zouden maken met eventueel 1 of 2 stichtingen eronder om eea af te dekken voor de klanten.

Nu doet iedereen z'n werk prima, maar niemand praat met elkaar. Dus iedere keer als er een stokje van de ene naar de ander moet zit je als klant mooi te wachten. Het duurt sowieso lang, maar je zit meer te wachten of het uberhaupt allemaal wel gaat gebeuren.

Doordat ze naar de klant toe 1 gezicht willen tonen (mooi weer gezicht) kun je ook niet regelen dat je zelf ervoor zorgt dat de communicatie goed loopt. Behalve bij de aanleg, dan heb je 20 aanspreekpunten die allemaal stuk voor stuk naar elkaar wijzen.

Een bende is het, hopelijk doen ze er wat aan voordat het uit de hand loopt.

Andere kant van de munt is dat als alles goed gaat (wat meestal toch wel het geval is al duurt het wat langer) je lekker snel internet hebt voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Inderdaad, de communicatie is slecht, het lokale karakter is ook niet "echt", je kan wel een lokaal nummer bellen, maar het is niet alsof je even de buurman belt.

Ook ik (zie ander topic), heb problemen gehad met de aansluiting, uiteindelijk is het toch goed gekomen.

Afgezien van de TV (slecht beeld), werkt de rest prima. Internet is echt snel, ping is laag, telefonie werkt goed, op zich niks te klagen, ik zie geen reden om een andere aanbieder te kiezen (als ze de TV ook nog in orde zouden maken, echter kijk ik niet zo veel TV, en ik stoor me er ook niet zo aan).

Wat ik wel jammer vind is dat ik gelijk al een kabelbreuk had (in de tuin), dit hebben ze moeten maken dmv zo'n stuk plastic er om heen, en dan die 2 kabels aan elkaar lassen, wat jammer is, ook ligt dat opgerold een paar centimeter in de grond, niet echt diep dus.
Als je daar dus een schup in steekt is het kapot...

Hoe lang blijft zo'n kabel goed? Want er ligt zeker 3 meter zo los in het zand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier eigenlijk dezelfde bevindingen na een paar maanden OBN te hebben:

- Internet is gewoon super goed: altijd strak 100Mbit up en down (zelfs op de traditioneel drukke tijdstippen), geen uitval (werkt gewoon altijd), erg lage pingtijden. Hiervoor wil ik dus ook niet anders meer.

- Telefonie is ook prima: altijd bereikbaar, kan zelf altijd bellen, gesprekken worden nooit verbroken of iets dergelijks. Doet dus gewoon wat je van telefonie verwacht.

- TV daarentegen vind ik nog altijd niet goed, UPC analoog is echt veel beter. Hieraan zal OBN dus nog moeten werken. Het gaat dan voornamelijk om de scherpte van het beeld die veel minder is als wat ik van UPC gewend was.

- Helpdesk: Een drama, allemaal mensen met 0,0 technische kennis en het denkvermogen van een stoeptegel. En dan ook nog net doen of ze alles beter weten, dat is nog het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
ik222 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:56:
- Helpdesk: Een drama, allemaal mensen met 0,0 technische kennis en het denkvermogen van een stoeptegel. En dan ook nog net doen of ze alles beter weten, dat is nog het ergste...
Dat doen ze vaak omdat de klant het toch altijd beter weet. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wagij schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:59:
[...]

Dat doen ze vaak omdat de klant het toch altijd beter weet. toch?
Weet niet wat je precies met die opmerking bedoelt maar mijn punt is dat die mensen achter de helpdesk daar net doen alsof ze technische kennis hebben terwijl ze echt helemaal niks weten. Ze hebben zelfs geen basiskennis over netwerken of wat dan ook en volgens mij mag je dat toch wel verwachten van een helpdesk bij een internetprovider.

En als je het ze als klant met technische kennis een beetje moeilijk maakt en hun bullshit oplossingen afwijst omdat je een probleem echt wilt oplossen flikkeren ze gewoon de hoorn erop daar (ja uit eigen ervaring).

Die helpdesk is dus waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvdBerg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-04 23:07
Nou, heb me ook maar eens geregistreerd. Want ben achter een probleempje gekomen.

Ik woon in Mierlo, dus heb natuurlijk ook onsbrabantnet hier liggen. Maar heb een vraag over de snelheid. Als ik namelijk het testbestand van de server van onsbrabantnet afhaal. Dan haal ik de 7.5MB/s, dat kan ongeveer wel kloppen, zover ik begreep.

Dat wil dus zeggen dat er niets mis is met mijn verbinding. Toch? Maar nu het volgende. Zodra ik connect met een FTP server (100mbit) in Nederland, en wil bestanden daar vanaf halen. Dan komt mijn download snelheid echter niet hoger dan 2.3MB/s.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar kom er niet uit, weten jullie misschien waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt :)

Edit: Hmm, nu in de binary mode tik ik toch wel de 4MB/s aan. Maar dat kan volgens mij nog sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door GvdBerg op 05-02-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Het duurt in Lieshout nog een tijd voordat ze gaan aansluiten (kan richting maart duren), maar kunnen de werkers dan ook meteen kabels repareren? Die oranje kabelbundels voor de huizen liggen hier al bijna een jaar bovengronds en zijn dus flink beschadigd. Bij ons is er bijvoorbeeld meerdere keren aan getrokken en zit er een snee in de kabel tot op het glas. Moeten ze dan een nieuw stuk kabel erin leggen of lossen ze dat provisorisch op? Ik heb geen zin in een slecht signaal omdat die mensen geen zin hebben de kabel goed te repareren namelijk. Iemand hier al ervaring mee? :)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik222 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:24:
[...]

Weet niet wat je precies met die opmerking bedoelt maar mijn punt is dat die mensen achter de helpdesk daar net doen alsof ze technische kennis hebben terwijl ze echt helemaal niks weten. Ze hebben zelfs geen basiskennis over netwerken of wat dan ook en volgens mij mag je dat toch wel verwachten van een helpdesk bij een internetprovider.

En als je het ze als klant met technische kennis een beetje moeilijk maakt en hun bullshit oplossingen afwijst omdat je een probleem echt wilt oplossen flikkeren ze gewoon de hoorn erop daar (ja uit eigen ervaring).

Die helpdesk is dus waardeloos.
Ik moet eerlijk zeggen dat ze niet (allemaal) veel technische kennis hebben, maar hoeveel zouden ze dan volgens jou moeten hebben? Het is geen windows-helpdesk, geen router-helpdesk, geen monteur die op locatie kan kijken wat er aan de hand is.

Ze kunnen zien of de modem werkt (met soms een beetje hulp van de ogen van de klant) en of (en omdat je technisch zegt meen ik dat je het voornamelijk over internet hebt) het internet tot aan de modem, of dat je netwerkprobleem in je eigen computer zit.

Ik kan me voorstellen dat veel problemen voorkomen door problemen met routers en computer-instellingen zoals firewalls en virusscanners. En als er geen internetverbinding is kunnen ze weinig meer doen als helpdesk dan door een paar standaard instellingen lopen om zeker te zijn dat het niet daar aan ligt. Maar jah om ze nou kennis te nemen van alle routers en firewalls en virusscanners lijkt mij te veel moeite.

Wat doen andere providers nog meer? Dit is eigenlijk al tijden m'n eerste provider sinds ik bij m'n ouders weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
PhoenixT schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:00:
Het duurt in Lieshout nog een tijd voordat ze gaan aansluiten (kan richting maart duren), maar kunnen de werkers dan ook meteen kabels repareren? Die oranje kabelbundels voor de huizen liggen hier al bijna een jaar bovengronds en zijn dus flink beschadigd. Bij ons is er bijvoorbeeld meerdere keren aan getrokken en zit er een snee in de kabel tot op het glas. Moeten ze dan een nieuw stuk kabel erin leggen of lossen ze dat provisorisch op? Ik heb geen zin in een slecht signaal omdat die mensen geen zin hebben de kabel goed te repareren namelijk. Iemand hier al ervaring mee? :)
er zit nu nog geen glas in, dit wordt er pas ingeschoten als de kabel daadwerkelijk wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:40:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ze niet (allemaal) veel technische kennis hebben, maar hoeveel zouden ze dan volgens jou moeten hebben? Het is geen windows-helpdesk, geen router-helpdesk, geen monteur die op locatie kan kijken wat er aan de hand is.

Ze kunnen zien of de modem werkt (met soms een beetje hulp van de ogen van de klant) en of (en omdat je technisch zegt meen ik dat je het voornamelijk over internet hebt) het internet tot aan de modem, of dat je netwerkprobleem in je eigen computer zit.

Ik kan me voorstellen dat veel problemen voorkomen door problemen met routers en computer-instellingen zoals firewalls en virusscanners. En als er geen internetverbinding is kunnen ze weinig meer doen als helpdesk dan door een paar standaard instellingen lopen om zeker te zijn dat het niet daar aan ligt. Maar jah om ze nou kennis te nemen van alle routers en firewalls en virusscanners lijkt mij te veel moeite.

Wat doen andere providers nog meer? Dit is eigenlijk al tijden m'n eerste provider sinds ik bij m'n ouders weg ben.
Nou ik had gebeld omdat de oplevering er nog op zat en ik dus een ip uit een interne range kreeg. Antwoord daarop was "Ja meneer ik zie cijfers staan dus u krijgt een ip" Advies vervolgens was om een uur te wachten en dan de router opnieuw aan te sluiten terwijl dat gewoon bullshit was in dit geval.

Dat bedoel ik dus bijvoorbeeld met basiskennis over netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Blueone schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:34:
[...]

er zit nu nog geen glas in, dit wordt er pas ingeschoten als de kabel daadwerkelijk wordt aangesloten.
Als het gaat om de kabels die naar de woningen lopen, zit daar al wel degelijk glas in (dunne kabels).

Alleen voor hoofdleidingen worden eerst loze buizen gelegd, waar daarna een kabel in word 'geblazen'.
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:24:
Sorry voor Offtopic.
maar waar haal je die Poll vandaan?
Hier...

[ Voor 20% gewijzigd door Mark_640 op 05-02-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
ik222 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:18:
[...]

Nou ik had gebeld omdat de oplevering er nog op zat en ik dus een ip uit een interne range kreeg. Antwoord daarop was "Ja meneer ik zie cijfers staan dus u krijgt een ip" Advies vervolgens was om een uur te wachten en dan de router opnieuw aan te sluiten terwijl dat gewoon bullshit was in dit geval.

Dat bedoel ik dus bijvoorbeeld met basiskennis over netwerken.
Omdat 1 iemand dit zegt (die het waarschijnlijk over het hoofd heeft gezien), wil niet zeggen dat meteen alle andere medewerkers ook 0,0 weten waar ze mee bezig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Wagij op 09-02-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Wagij schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:49:
[...]

Omdat 1 iemand dit zegt (die het waarschijnlijk over het hoofd heeft gezien), wil niet zeggen dat meteen alle andere medewerkers ook 0,0 weten waar ze mee bezig zijn.
Tja, ik heb van de week ook gebeld om te klagen over de spartaanse vorm van Digitale Televisie. Ik koos in het menu voor 'ik heb een vraag over de dienst televisie', waarna ik iemand aan de lijn kreeg die niet wist wat een EPG was. Sorry hoor, maar zoiets basics mag je toch wel weten.
Overigens geen antwoord op mijn vraag gekregen wanneer die EPG er nou eindelijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wagij schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:49:
[...]

Nee die heeft het niet over het hoofd gezien, ik heb haar er namelijk op gewezen en toen werd nog steeds gezegt dat alles in orde was en dat er bij hun geen probleem was.

Daarnaast heb ik de helpdesk meerdere keren voor mensen aan de lijn gehad en telkens weer maken ze duidelijk niet te beschikken over enige basiskennis. Natuurlijk kan het zijn dat ik die enkele goede niet heb getroffen maar dan nog weet in ieder geval 90% van de mederwerkers daar niet waar ze mee bezig zijn.

Het ging in die gesprekken namelijk om simpele dingen (meestal een modem wat niet geactiveerd was aangezien dat hier in veel voor is gekomen tijdens het aansluiten) en men was absoluut niet in staat tot een fatsoenlijk antwoord te komen, laat staan het probleem op te lossen binnen een redelijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
iemand die in ap01 laarbeek woont die ons een beetje op de hoogte kan houden?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
PhoenixT schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:00:
Mijn kabel was ook stuk, de glasvezel en al stak al een tijdje boven de grond uit.
Toen ze de zaak wilden aansluiten, bleek dus die kabel gebroken, een meter van het het huis, kon hij dus weer niet maken, moest er weer een extern bedrijf voor komen.
Die hebben die kabel gewoon buiten gelast aan een nieuw stukje kabel, en zo is de hele rol weer de grond in gegaan.
Het ziet er wel gaar uit, maar het werkt op zich gewoon goed...
Ik had ook liever een hele kabel richting verdeelstation, maar schijnbaar maakt het niet uit als er een las in zit, want ik haal gewoon 11,5 mb per seconde, de ping is rond de 6, gewoon hetzelfde als ieder ander denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 17-02-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mender
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2021
Zoals ik begrepen zijn ze gisteren begonnen met het aansluiten van Beek en Donk. Ik woon zelf in ap05. Ik zit al een maand zonder internet. Dat komt omdat ik pas verhuist ben en het nut niet zag om eerst adsl te nemen als ik dalijk toch glasvezel heb. Ik ben alleen wel bang dat ik nog tot maart moet wachten. Dan moet ik nog maar ff internetten via mobiel internet. :)

Iemand enig idee hoe lang dat kan duren? Aan de telefoon wisten ze niet meer te vertellen dan dat ze nu begonnen zijn. Maar op de vraag of het zou kunnen dat het nog een maand zou duren gaf ze niet echt antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik ben wel benieuwd hoe ver ze in Veldhoven zijn met het aansluiten? Liggen ze nog op schema?

Ik heb ondertussen de oranje kabel voor de deur liggen, maar was benieuwd hoe lang het wachten nog gaat duren :)

Ik zit in AP04, zijn AP01 en AP02 al aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:58
Na het lezen van de twee topics, kan ik in het kort concluderen dat ik nog beter een jaartje kan wachten met aanmelden om het daarna eens te proberen? Er zijn zoveel problemen, waar ze nu mee kampen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
DeCo schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:33:
Na het lezen van de twee topics, kan ik in het kort concluderen dat ik nog beter een jaartje kan wachten met aanmelden om het daarna eens te proberen? Er zijn zoveel problemen, waar ze nu mee kampen :S
Ligt er naar net aan voor welke diensten, internet en telefonie werken gewoon probleemloos dus ik zie daar geen reden om ermee te wachten. Zeker internet, heb nog nooit zo'n snelle en stabiele lijn gehad met bovendien lage pingtijden.

Wat betreft analoge televisie werkt dat ook zonder storingen alleen de beeldkwaliteit is minder dan bij UPC. Digitale televisie via OnsBrabantNet zou ik inderdaad nog een tijdje mee wachten, de settopbox daarvoor heeft nogal wat kinderziektes.

Samengevat zou ik voor internet + telefonie wel nu overstappen maar voor televisie kun je denk ik beter nog even bij UPC blijven totdat OBN digitale tv beter ontwikkeld is. Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat mensen met positieve ervaringen niet zo snel op fora te vinden zijn, dit in tegenstelling tot mensen met problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

arnoud_h schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:47:
Ik zit in AP04, zijn AP01 en AP02 al aangesloten?
AP01 en AP02 zijn inderdaad aangesloten. Ik zit in AP02 en geniet al enige weken van 100Mbit. Ze hebben wat vertraging opgelopen in AP03 vanwege de vorst, maar dat is nu al een tijd voorbij, en een kennis van mij in AP03 zit al enige tijd te wachten tot ze het modem komen inkoppelen. Het lijkt dus wat vertraging te hebben.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmaas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04-2022
sorry foutje, dit bericht kan delete worden.

[ Voor 95% gewijzigd door stefanmaas op 17-02-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week dinsdag is hier iemand van Hertzinger geweest om het analoge tv signaal eens na te kijken. Hij heeft toen een aantal metingen gedaan waaronder rechtstreeks op het breedband kastje. Net als wat hier staat kwam hij ook tot de conclusie dat de C/N waarde aan de lage kant was. Tevens was SBS6 gewoon slecht. Dit zou komen door een DVB-H mast die het sattelietsignaal van SBS6 zou verstoren. Met Nederland3 waren ook problemen met de stream (viel steeds weg om de haverklap). Die was ook tijdelijk op de satteliet versie gezet (wat ik al vermoede omdat hij dinsdag wel stabiel was maar een stuk doffer was). Nu is dat gelukkig weer goed en hij valt niet meer weg. Hij zou een rapport gaan maken van zijn bevindingen, dus ik ben benieuwd of het de signaal in zijn algemeen de komende weken wat gaat verbeteren (voornamelijk scherpte / waas over het beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:56:
Vorige week dinsdag is hier iemand van Hertzinger geweest om het analoge tv signaal eens na te kijken. Hij heeft toen een aantal metingen gedaan waaronder rechtstreeks op het breedband kastje. Net als wat hier staat kwam hij ook tot de conclusie dat de C/N waarde aan de lage kant was. Tevens was SBS6 gewoon slecht. Dit zou komen door een DVB-H mast die het sattelietsignaal van SBS6 zou verstoren. Met Nederland3 waren ook problemen met de stream (viel steeds weg om de haverklap). Die was ook tijdelijk op de satteliet versie gezet (wat ik al vermoede omdat hij dinsdag wel stabiel was maar een stuk doffer was). Nu is dat gelukkig weer goed en hij valt niet meer weg. Hij zou een rapport gaan maken van zijn bevindingen, dus ik ben benieuwd of het de signaal in zijn algemeen de komende weken wat gaat verbeteren (voornamelijk scherpte / waas over het beeld).
Laten we het hopen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was trouwens geen DVB-H mast maar een DVB-T mast in mierlo. Daar had ie 't over dat die het SBS signaal verstoorde.
Zie ook: http://brandevoort1.hyves...hreadlist_1=1&__state__=1

Zou me niks verbazen als die mast ervoor gezorgd dat alle zenders over het algemeen doffer zijn geworden / een waas hebben. Want het is volgens mij juist in die periode gebeurd dat alle zenders van de ene op de andere dag extreen dof waren. En aan die reacties te zien daar ging het over een 'hele linie' zenders.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Je had vroeger zo'n website waar je kon melden dat je last had van een zendmast en dan kon je een gratis goed geshielde kabel thuis krijgen. Was niet zo'n bekende site (wss zodat niet iedereen dat ging doen) dus weet niet meer hoe die heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:44:
Je had vroeger zo'n website waar je kon melden dat je last had van een zendmast en dan kon je een gratis goed geshielde kabel thuis krijgen. Was niet zo'n bekende site (wss zodat niet iedereen dat ging doen) dus weet niet meer hoe die heet.
Kabel/stekkers/splitter is het probleem niet. Allemaal Hirschmann. Het zit al in het signaal. Mijn tante en oma hebben precies dezelfde kenmerken bij dezelfde zenders als ik hier heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Mark_640 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:30:
[...]

Als het gaat om de kabels die naar de woningen lopen, zit daar al wel degelijk glas in (dunne kabels).

Alleen voor hoofdleidingen worden eerst loze buizen gelegd, waar daarna een kabel in word 'geblazen'.

[...]

Hier...
Dat was hiet toch niet het geval. hier werden ze op de dag van aansluiten er doorheen geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:24:
Was trouwens geen DVB-H mast maar een DVB-T mast in mierlo. Daar had ie 't over dat die het SBS signaal verstoorde.
Zie ook: http://brandevoort1.hyves...hreadlist_1=1&__state__=1

Zou me niks verbazen als die mast ervoor gezorgd dat alle zenders over het algemeen doffer zijn geworden / een waas hebben. Want het is volgens mij juist in die periode gebeurd dat alle zenders van de ene op de andere dag extreen dof waren. En aan die reacties te zien daar ging het over een 'hele linie' zenders.
Dat geloof ik niet, interferentie door zo'n mast zie je eerder als ruis / strepen. Niet als vaag beeld volgens mij.

Daarnaast zou als dat het probleem is die interferentie plaatst moeten vinden na de modulator in het modem, dus in onze eigen installatie. Dat lijkt me heel sterk aangezien zowel jij als ik ook alleen goede Hirschmann spullen gebruiken.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.