OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.381 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:43
JaWSnl schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:44:
Je had vroeger zo'n website waar je kon melden dat je last had van een zendmast en dan kon je een gratis goed geshielde kabel thuis krijgen. Was niet zo'n bekende site (wss zodat niet iedereen dat ging doen) dus weet niet meer hoe die heet.
Je bedoelt stai.nl
Daar kan je nog steeds kabeltjes krijgen als je slecht beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht beeld (analoog) is in Best ook aanwezig, zelfde installatie had het probleem niet met Ziggo analoog.

Beeld ziet er uit of er een ruis textuur overheen zit. ("nylon kous" heb ik hier al horen noemen)

Vanuit mijn technische achtergrond zou ik gokken op een slechte schakelende voeding in een blokconverter. ( HF rimpel op voeding). Inteferentie is het absoluut niet. Dat ziet er anders uit.

Ik heb al geprobeerd de aansluitkast in de meterkast te voeden met een labvoeding ipv de adaptor, maar dat maakt niets uit. Het zit extern.

Voorts begint het haperen op met name RTL 4 (Settopbox Digitaal) steeds hinderlijker te worden. (goede signaalsterkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn uploadsnelheid is sinds vrijdagavond nog maar 1/5 van wat het altijd was. (20 mbit)
Zijn er meer mensen in valkenswaard waarbij dit het geval is ?

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer in orde.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/415928244.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik heb al een hoop leeswerk gedaan hier en elders, maar ik kom er nog niet uit. Ik heb op dit moment naar volle tevredenheid een compleet pakket bij OBN. In het begin wat vraagjes gehad tijdens de aansluiting, alle naar tevredenheid beantwoord.

Ik heb onlangs een 40" LCD gekocht en ook al was ik tot dan toe tevreden met het analoge signaal, op deze TV wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat het beter moet. Sommige kanalen zijn OK (ned 1,2,3, discovery, eurosport), anderen een stuk minder (rtl's, net5) en sbs6 de zwakste (wazig beeld).

Nu heb ik een aantal opties ter verbetering:
- plusTV van OBN
- digitaal van UPC
- digitenne

Met die laatste ben ik begonnen omdat het proberen kosteloos is. Een duidelijke verbetering, goede ontvangst, maar bij bewegend beeld is de lage bandbreedte duidelijk zichtbaar. Ik wil dus duidelijk beter dan dit.

Blijven er nog 2 over, waarvan UPC kwa instap de goedkoopste is, maar waar ik bij OBN meer opties voor de toekomst zie (settopbox geschikt voor IPTV). Verder biedt OBN naast die dure instap (150 euro) wel een 2-tal HD zenders. UPC heb ik zelf wat mindere ervaringen mee uit het verleden, maar ook al heb ik geen slechte ervaring met OBN, ik lees van anderen heel wat ellende.

Nu is mijn vraag: zijn deze 2 opties beide duidelijk beter dan digitenne en welke van deze 2 raden jullie mij dan aan, gelet op te verwachten kwaliteit en ook service bij problemen?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eric_nl schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:46:
Ik heb al een hoop leeswerk gedaan hier en elders, maar ik kom er nog niet uit. Ik heb op dit moment naar volle tevredenheid een compleet pakket bij OBN. In het begin wat vraagjes gehad tijdens de aansluiting, alle naar tevredenheid beantwoord.

Ik heb onlangs een 40" LCD gekocht en ook al was ik tot dan toe tevreden met het analoge signaal, op deze TV wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat het beter moet. Sommige kanalen zijn OK (ned 1,2,3, discovery, eurosport), anderen een stuk minder (rtl's, net5) en sbs6 de zwakste (wazig beeld).

Nu heb ik een aantal opties ter verbetering:
- plusTV van OBN
- digitaal van UPC
- digitenne

Met die laatste ben ik begonnen omdat het proberen kosteloos is. Een duidelijke verbetering, goede ontvangst, maar bij bewegend beeld is de lage bandbreedte duidelijk zichtbaar. Ik wil dus duidelijk beter dan dit.

Blijven er nog 2 over, waarvan UPC kwa instap de goedkoopste is, maar waar ik bij OBN meer opties voor de toekomst zie (settopbox geschikt voor IPTV). Verder biedt OBN naast die dure instap (150 euro) wel een 2-tal HD zenders. UPC heb ik zelf wat mindere ervaringen mee uit het verleden, maar ook al heb ik geen slechte ervaring met OBN, ik lees van anderen heel wat ellende.

Nu is mijn vraag: zijn deze 2 opties beide duidelijk beter dan digitenne en welke van deze 2 raden jullie mij dan aan, gelet op te verwachten kwaliteit en ook service bij problemen?
Geen van beide want ze zijn alle 2 flut. Je kunt beter wachten op ziggo of caiw. De kabelmarkt is onlangs opengegooid en dus gaan er binnenkort ook andere aanbieders uitzenden over het upc netwerk. Hopelijk zijn we dan eindelijk af van dat monopolisme met die encryptie op de zenders en die verplichte op maat gemaakte decoders. Met ziggo is het te omzeilen via de alphacrypt cam en caiw codeert helemaal niks in hun basispakket. Maar als je persee nu digi tv wil hebben dan krijg je bij upc VEEL meer waar voor je geld. Namelijk:

EPG
Digitale Radio zenders!
Opneem functie
Uitzending gemist
Niet die achterlijke 150 euro voor zo'n budget decoder die eigenlijk niet meer dan 50 euro waard is.

Bovendien denk ik dat je bij UPC een betere garantie hebt op een hoge bitrate die ook echt blijft!
Bij OnsNet was het in het begin supermooi scherp analoog beeld (net een dvd'tje). Flink wat maanden terug heeft er een omwenteling plaatsgevonden en sindsdien is het echt gewoon VHS signaal, gewoon te triest voor woorden hoe dof en wazig beeld. Duidelijk dat er ergens flink wordt geknepen in de aanvoer, aangezien het nu nog steeds niet gefixt is, terwijl iedereen steen en been klaagt. Ik weet zeker dat ze dit bij hertzinger allang weten, maar er op een of andere manier niks aan kunnen doen. Tegen mij werd gezegt dat er niks veranderd was op het netwerk en dat ze de aanvoer niet kunnen meten hoe hoog de kwaliteit ervan is (analoog heb ik het dan over). Misschien dat dat zo is. Dan zijn het de bronnen die de boel omlaag hebben geschroeft. Het is iig niet meer om aan te zien. Vroeger spatte de scherpte er van af op m'n lcd. Tegen het digitale aan zowat kwa scherpte. Nu is het blurrie, dof en wazig. Wie weet flikken ze dat trucje over een aantal maanden ook wel met digitale tv.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overduidelijk voor UPC gaan. Ik heb PlusTV en het is echt amateuristisch. Het beeldkwaliteit is wel goed (40inch LCD) alleen kwa opties is het waardeloos. Geen EPG en het zenderaanbod is erg beperkt. Nadeel is ook dat het geluid af en toe stoort en dan vooral bij RTL4 en Veronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Bedankt voor jullie reacties.

Voor mij is de beeldkwaliteit het belangrijkste, de rest zal ik niet echt missen aangezien ik van analoog afkom waar ik ook geen EPG heb en programa's opnemen doe ik ook niet.

Ik heb net even gekeken, maar bij UPC betaal ik voor het instappakket ook nog redelijk wat instapkosten. Zowel voor de analoge als de digitale aansluiting betaal je, bij elkaar ruim 60 euro.

Ik denk dat ik vanmiddag nog eens naar het servicepunt ga om het verschil tussen analoog en digitaal eens te beoordelen, ik ben gewoon bang dat de beeldkwaliteit t.o.v. digitenne niet genoeg verschil maakt.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk. :)

P.S. Dat probleem met het geluid vind ik wel belangrijk, eens kijken wat ze daarvan zeggen bij het servicepunt.

En nog even voor het vergelijk:

upc digitale tv starter (+standaard radio+tv)
standaard rtv 16,70
aansluitkosten 35,11
digitv starter 4,00
aansluitkosten 29,99
50 zenders
totaal --> 20,70 per maand, eenmalig 65,10

OBN plustv (+standaard radio+tv)
standaard rtv 13,95
aansluitkosten geen
plustv 7,50
aansluitkosten 150,00
48 zenders (waarvan 2 HD)
totaal --> 21,45 per maand, eenmalig 150,00

[ Voor 29% gewijzigd door eric_nl op 24-02-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Een aantal dingen zou ik nog eens een keer naar kijken:
  • Digitale TV zonder EPG is echt vervelend, heel veel van die extra zenders staan niet in je Veronica/Vara/etc... gids. Je kunt dus eigenlijk niet zonder, anders heb je geen flauw idee wat er wanneer op Humor TV / Discovery Science / Hilversum Best / etc. komt.
  • Dat je nu niet gewend bent om op te nemen, okay, maar de aanbieding van UPC met DVR is goedkoper dan zonder, dus waarom zou je het niet nemen?
  • In je rekenvoorbeeld neem je geen HD-pakket van UPC. Dat moet je juist wel doen, want anders krijg je een oude decoder met slechts een SCART-aansluiting. Doodzonde voor je LCD-TV! Kies je voor een HD-pakket, dan krijg je een nieuwere UPC-decoder (veel gebruiksvriendelijker!) die via HDMI wordt aangesloten op je TV. Plus TV van OnsBrabantNet werkt trouwens ook op HDMI.
Spijt van Plus TV van OnsBrabantNet (OBN)
Ik heb Plus TV nu sinds november op mijn 42" LCD TV, maar het is echt zo amateuristisch opgezet. Hieronder een korte opsomming van plus en minpunten:
- Je moet 150 euro instapkosten betalen
- RTL4 en Humor tv haperen vaak in beeld en geluid
- Er is geen Elektronische Programma Gids (EPG) aanwezig
- Teletekst werkt alleen op Nederland 1, 2 en 3.
- Slechts 2 HD zenders (Discovery HD en Brava HD, waarom de rest niet?)
- Geen opname mogelijkheid
- Geen video on demand service
- Je moet 2 afstandsbedieningen blijven gebruiken

+ Abonnement Plus TV is slechts € 7,50 p/mnd
+ Scherpte van beeldkwaliteit is over het algemeen goed.

Kortom: ik heb spijt dat ik digitale televisie bij OBN heb genomen. Ik weet wat UPC biedt, heb het bij familie gezien en dat is veel beter. Ik heb al een klachtenbrief naar OBN gestuurd, maar kreeg antwoorden als 'staat nog in de kinderschoenen, momenteel kunnen we nog weinig verbeteren/toevoegen. Eerst willen we de basisdienst goed uitrollen'. Het zal waarschijnlijk nog een hele tijd duren voordat bovenstaande punten worden aangepakt, inclusief IP-TV. Ga daar dus niet op zitten wachten.

Huidige UPC aanbieding:
Digitale TV Royaal HD DVR
- standaard rtv € 16,70
- aansluitkosten analoog € 35,11
- Dig. Royaal HD DVR € 11,25 (eerste 12 mnd)
- Aansluitkosten digitaal € 0,00 (actie: nu gratis!)
- 90 zenders (6 in HD) € 0,00
- Ingebouwde DVR € 0,00
-------------------------------------------------------
totaal --> € 27,95 per maand, eenmalig € 35,11
(na 12 maanden direct opzegbaar)

Huidige OBN aanbieding:
OnsBrabantNet Plus TV
- standaard rtv € 13,95
- aansluitkosten analoog € 0,00
- Plus TV € 7,50
- Aansluitkosten digitaal € 150,00
- 50 zenders (2 in HD) € 0,00
-------------------------------------------------------
totaal --> € 21,45 per maand, eenmalig € 150,00
(na 12 maanden direct opzegbaar)

Als ik zo bovenstaande som zie, dan weet ik het wel: UPC. En als je contractperiode over een jaar voorbij is, dan vergelijk je gewoon nog een keer. Misschin is OBN dan weer een stuk verder met de ontwikkelingen.

[ Voor 2% gewijzigd door rst77 op 24-02-2009 14:55 . Reden: foutje hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57
Vindt zelf kwaliteit van sommige zenders ook bagger en dit is dan op analoog.
Hertzinger moet er toch is iets aan doen want OBN kan hier niks aan doen als zelf de klachten doorspelen naar de leverancier.

Misschien moeten we met zijn alle is wat meer klagen over tv gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Het blijft lastig vergelijken zolang ik niet met eigen ogen de kwaliteit heb gezien. Zo'n DVR HD pakket ziet er inderdaad wel mooi uit, al kost het wel weer een paar euro per maand meer dan het pakket van OBN. Ik geloof ook wel dat UPC een mooi aanbod heeft, en die meerprijs per maand is nog altijd in een jaar minder dan dat OBN extra kost om aan te sluiten.

Een voordeel dat OBN heeft trouwens is het servicepunt. Ik ben er net geweest en heb nog even kunnen spelen met de TV die daar hing (helaas geen full-HD maar een HD-ready) en kon mezelf niet overtuigen van de vooruitgang van plusTV tegenover analoog. De dames van OBN konden dat ook bevestigen, een duidelijk verschil vonden zij het ook niet. Maar nadat ze mijn twijfel zagen boden ze me aan om het dan eens te proberen. Ik was verbaasd dat het kon, maar ze zeiden dat ik het wel 2 weken mocht proberen, en bij ontevredenheid kan ik er alsnog van af zien. Op dit aanbod ben ik ingegaan, dan kan ik het eindelijk op mijn eigen TV beoordelen.

Op de vraag waarom dit nu wel kan en voorheen niet (heb er al eens eerder naar gevraagd) zeiden ze dat ze de afgelopen weken al meerdere boxen terug hebben genomen (wat op zich niet bemoedigend is ;) ). Ik heb het ze wel even op papier laten zetten voor de zekerheid.

En als het echt tegenvalt dan blijft UPC als enige optie over en dan kan ik ook zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om de beste kwaliteit in huis te halen :)

P.S. Nog een tipje die ik meekreeg: op mijn opmerking dat SBS6 de slechtste kwaliteit heeft van het hele analoge pakket werd mij verteld dat SBS6 wordt meegezonden op 2 verschillende frequenties. De eerste die je TV vindt is de mindere, maar aan het eind van de lijst staat hij nog een keer en deze zou beter van kwaliteit moeten zijn. Ik ga het zo zelf eens bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door eric_nl op 24-02-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

eric_nl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:22:
ze de afgelopen weken al meerdere boxen terug hebben genomen (wat op zich niet bemoedigend is ;) ).
Dat is zeker niet bemoedigend, en ik vraag me af hoe dat kan, want zolang leveren ze die kastjes nog niet uit en voor zover ik weet zit je er een jaar aan vast... :?
En als het echt tegenvalt dan blijft UPC als enige optie over en dan kan ik ook zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om de beste kwaliteit in huis te halen :)
Hou er rekening mee dat de UPC halveer weken maar t/m 28 februari geldig zijn... Daarna is het weer € 22,50 p/mnd voor dat pakket in mijn berekening (maar je kunt dan wel de versie zonder DVR nemen, of HD-starter)
P.S. Nog een tipje die ik meekreeg: op mijn opmerking dat SBS6 de slechtste kwaliteit heeft van het hele analoge pakket werd mij verteld dat SBS6 wordt meegezonden op 2 verschillende frequenties.
Dat klopt ja, ik heb het nog niet uitgeprobeerd, overigens zijn die 2 SBS6 kanalen er al sinds januari 2008. Zouden ze toen al geweten hebben van de problemen rond SBS6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dpz schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:13:
Hertzinger moet er toch is iets aan doen want OBN kan hier niks aan doen als zelf de klachten doorspelen naar de leverancier.

OBN kan ook een 2e aanbieder van tv op het netwerk toelaten. Het is immers een open netwerk. Ik snap niet dat dat voor tv niet gebeurd waar veel mensen niet tevreden meer zijn. Klachten direct aan hertzinger is al veel gebeurd volgens mij en je kan er donder op zeggen dat ze hier meelezen (was toen ook met mijn vraag toen ik niet alle digitale zenders kon inladen in m'n tv met dvb-c en screenshots had gepost hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
rst77 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:29:
[...]

Dat is zeker niet bemoedigend, en ik vraag me af hoe dat kan, want zolang leveren ze die kastjes nog niet uit en voor zover ik weet zit je er een jaar aan vast... :?
Dat is in ieder geval wat ze me een aantal weken terug ook zeiden, maar deze dames beweerden dat ik hem terug kon brengen als het niet bevalt, bevestigd op papier. Als ze dat niet hadden gedaan dan was ik zonder aanmelding de deur uit gegaan en zat ik nu waarschijnlijk mezelf aan te melden bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik heb nu bijna 3 maanden OnBrabantNet, over het algemeen ben ik wel tevreden.

Maar ik kom van xs4all af en ik merk wel dat de verbinding minder stabiel is, af en toe uitval en haperingen.
Je krijgt hier wel een hogere snelheid voor terug hoewel ik die eigenlijk nog niet echt gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

dpz schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:13:

Als je niet klaagt, wordt je probleem ook niet gelogd. Allemaal klagen dus, niet in dit topic, maar via telefoon, e-mail of servicewinkel van OnsBrabantNet! Ik heb vorige week al een hele lange klachtenmail gestuurd en antwoord gekregen (niet dat ik tevreden was over het antwoord, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een contactformulier ingevuld met mijn klachten over de televisie (plusTV) alleen helaas nog geen antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Zojuist ook (wederom) een contactformulier ingevuld....... Reeds een aantal maal gedaan; reactie ho maar. OBN NEEM JE KLANTEN (lees leden) NU EENS SERIEUS ! :(

==> verzoek aan alle mensen die tevens klant zijn van OBN en ook niet tevreden ovver (plus) TV om hun klachten cq. ongenoegen duidelijk te maken aan OBN . . . .

Wie o wie kan mij helpen aan een (post)adres van de directie van OBN? Ik heb het idee dat de klachten over mn. (plus)TV ergens bij de helpdesk blijft liggen en men dit niet aan hogere hand doorgeeft.

Oproep aan OBN : laat eens wat van je horen op dit forum :o !

[ Voor 7% gewijzigd door giancarlo_f op 25-02-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:31:
Ik heb gister een contactformulier ingevuld met mijn klachten over de televisie (plusTV) alleen helaas nog geen antwoord op gekregen.
Duurt ongeveer een week voor je antwoord krijgt. Althans, bij mij duurde het een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik verwacht dat de problemen omtrent plusTV en gewone TV wel bij hogerhand terecht komen, maar die in zovere afhankelijk zijn van Hertzinger dat dit niet opschiet. En misschien horen de mensen van de helpdesk er nog niks van hierdoor.
Of het heeft te maken met het fysieke netwerk zelf, het slechte beeld. Hadden ze mss niet op gerekend o.i.d.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
Afgelopen week kreeg ik (inwoner Best) een brief van OBN.
Daarin werden een aantal punten besproken over hoeveelheid aansluitingen/voortgang e.d.

Echter het meest opvallende m.b.t. de (Plus)TV dienst:
OBN had begrepen van de klanten dat het ontbreken van een EPG als een gemis werd ervaren.
Men vond ook dat EPG aanwezig moest zijn, echter i.c.m. de functionaliteit om zaken op te nemen.
Ze zijn bezig/begonnen om te kijken naar het opnemen van TV programma's die vervolgens "op het netwerk" worden opgeslagen.(NPVR : Wikipedia: NPVR )

Ziet er allemaal fancy uit ...maar geef mij maar gewoon een box zoals UPC-klanten die hebben.

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Van de week de Humax hd decoder gezien bij mijn ouders die sinds kort digitale TV via Ziggo hebben.
Vergeleken met die decoder is dat wekkerradio-decoder Sagen ding van PlusTV een totale joke (in zowat elk opzicht: functionaliteit, geliktheid van menu's etc, 1080i bij 1080i kanalen en 720p bij 720p kanalen).
Tenzij er voor het aflopen van mijn eerste abbo-jaar een wondertje gebeurt, schop ik PlusTV dan de deur uit.
Ga voor TV dan wel bij een andere aanbieder.
Hoop dan alleen wel dat ik de decoder kan doorverkopen (bij ONE mag dat).

• rst77

rst77

recharge schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:27:
Afgelopen week kreeg ik (inwoner Best) een brief van OBN.
Daarin werden een aantal punten besproken over hoeveelheid aansluitingen/voortgang e.d.

Echter het meest opvallende m.b.t. de (Plus)TV dienst:
OBN had begrepen van de klanten dat het ontbreken van een EPG als een gemis werd ervaren.
Men vond ook dat EPG aanwezig moest zijn, echter i.c.m. de functionaliteit om zaken op te nemen.
Ze zijn bezig/begonnen om te kijken naar het opnemen van TV programma's die vervolgens "op het netwerk" worden opgeslagen.(NPVR : Wikipedia: NPVR )

Ziet er allemaal fancy uit ...maar geef mij maar gewoon een box zoals UPC-klanten die hebben.
Als reactie op mijn klacht dat er geen opname mogelijk is, kreeg ik vorige week een zelfde soort antwoord. Bij mij stond er echter duidelijk bij dat het nog lang niet duidelijk is wanneer men dit gaat aanbieden, maar dan men dit 'aan het onderzoeken is'. Ofwel: verwacht voorlopig maar niets.

Er moet inderdaad een wonder gebeuren, wil Plus TV voor november 2009 minimaal dezelfde mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid krijgen als UPC. Zo niet, dat gaat Plus TV er bij mij weer uit.

Verwijderd

En vergeet de 30 digitale radio zenders niet je bij digitaal tv abonnement bij UPC krijgt. Heeft OBN niet.
Ik denk ook dat er een wonder moet gebeuren want nu stelt het niks voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
omg de planning is bekend gemaakt voor de huisaansluitingen in laarbeek

Beek en Donk - CP / AP1
wk 11 t/m wk 13
09-03-2009 t/m 27-03-2009

Lieshout - AP3
wk 12 t/m wk 15
16-03-2009 t/m 10-04-2009

Aarle Rixtel - AP2
wk 14 t/m wk 18
30-03-2009 t/m 01-05-2009

Beek en Donk - AP6
wk 17 t/m wk 21
20-04-2009 t/m 22-05-2009

Beek en Donk - AP5
wk 20 t/m wk 24
11-05-2009 t/m 12-06-2009

Mariahout - AP4
wk 23 t/m wk 25
01-06-2009 t/m 19-06-2009

of hier

ap2 zit ik, dus moet ik echt nog zo lang wachten weer

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook ap2, dat wordt dus nog even wachten,
jammer dat ze de planning door elkaar gegooit hebben :(
maar nu is er gelukkig wel weer een beetje duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo,

zijn er hier al mensen die 'aansluit' werkzaamheden hebben gezien in Veldhoven AP 04 (Heikant/Oerle)?
Planning was week 08 t/m week 15.

Groet, Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:35
Hier iemand op AP3 in Veldhoven, heb sinds deze week internet maar op de telefoon moet ik nog wachten vanwege de nummer overname.

Ik moet wel zeggen dat de eerste bevinden goed vergeleken met UPC maar vergeleken met wat ik moet halen valt het toch weer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
Ice_Lord schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:02:
Hier iemand op AP3 in Veldhoven, heb sinds deze week internet maar op de telefoon moet ik nog wachten vanwege de nummer overname.

Ik moet wel zeggen dat de eerste bevinden goed vergeleken met UPC maar vergeleken met wat ik moet halen valt het toch weer tegen.
Hoe heb je getest ?
Wireless/UTP bekabeld ?
Rechtstreeks aangesloten op het modem van OBN, of achter een breedband-routertje ?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Na iets meer dan een week mocht ik gisteren m'n plusTV kastje al ophalen. Na een avondje kijken is dit mijn eerste indruk:
- beeldkwaliteit prima, op sommige zenders gelijkwaardig aan digitenne bij 'statische' beelden, maar bij de meeste zenders aanmerkelijk beter
- zapsnelheid is veel beter dan digitenne met DVB-T conax module
- discovery HD is werkelijk geweldig van kwaliteit
- bravaTV zender staat op zwart
- jammer dat EPG het (nog) niet doet
- kwaliteitsuitstraling van het kastje zelf is erg laag, goedkope soort plastic gebruikt
- afstandsbediening oogt ook niet heel modern, gelukkig heb ik deze niet nodig omdat ik een programmeerbare AB heb
- teletext (voor de zenders die het hebben) stelt niet veel voor
- ook bij hoogste kwaliteit instelling (1080i) geeft de scart nog signaal, ik kan dus kiezen tussen de ingangen scart of HDMI
- bij HDMI worden sommige zenders niet naar breedbeeld geschaald, op de AB moet dan het juiste formaat worden gekozen (zonder geheugen). Vreemd genoeg verschilt de standaard schaling wel eens per moment (SBS6 is soms wel geschaald en een ander moment weer niet)
- geluid is voller dan via analoog of digitenne (op stereo aangesloten, nog niet via dolby geprobeerd)
- op sommige zenders heb ik al haperend geluid gehad en een enkele beeldhapering

Al met al een goed aantal positieve dingen, maar ook enkele negatieve, waarvan het haperen mij het meeste stoort. De andere minpunten kan ik mee leven. Slotconclusie van deze ene dag is dat ik het kastje voorlopig niet terug ga brengen. Ik kijk het haperen nog even aan, de rest ga ik vanuit dat dit in de loop van de tijd wel verbeterd wordt.

De beeldkwaliteit was voor mij het belangrijkste en die is zeker in orde, de minpuntjes wegen niet zwaar genoeg om plusTV terug te brengen, en ik moet zeggen dat dit ook gedeeltelijk komt omdat ik geen alternatief zie in UPC of digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
vandaag gaan ze dan hopelijk beginnen in ap01 laarbeek, hopen dat de planning nu een keer wel uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
k zou er niet van uit gaan ;)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulCobben
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02-2022
naar mijn mening wordt het torrentverkeer behoorlijk geknepen.
Wat zijn jullie ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
hier nergens last van... als ik veel ge-seede torrents download dan haal ik gewoon de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Torrents werken hier ook gewoon prima inderdaad. Mits er genoeg seeders zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Hier (ap03, Veldhoven) merk ik dat mijn snelheid bij nieuwsgroepen niet echt veel sneller is dan mijn voorgaande UPC verbinding. Ik download nu gemiddeld op 2,5mb snelheid. Iemand hier de zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ice_Lord schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:22:
Hier (ap03, Veldhoven) merk ik dat mijn snelheid bij nieuwsgroepen niet echt veel sneller is dan mijn voorgaande UPC verbinding. Ik download nu gemiddeld op 2,5mb snelheid. Iemand hier de zelfde ervaring?
Je nieuwsgroepprovider of je nieuwsgroepabbonnement zal dan wel maximaal 20Mbit zijn dus dan kom je inderdaad niet hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
hharolds schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:45:
zijn er hier al mensen die 'aansluit' werkzaamheden hebben gezien in Veldhoven AP 04 (Heikant/Oerle)?
Planning was week 08 t/m week 15.
Ik heb vandaag de brief ontvangen dat ze 26 maart willen komen aansluiten. (Heikant Oost, AP04).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komen ze de 27e aansluiten...Heikant West. Nog ff een routertje kopen en gaan met die banaan.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:17:
Hier komen ze de 27e aansluiten...Heikant West. Nog ff een routertje kopen en gaan met die banaan.
Ik woon in de Polders en kan niet wachten :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

ik222 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:24:
[...]

Je nieuwsgroepprovider of je nieuwsgroepabbonnement zal dan wel maximaal 20Mbit zijn dus dan kom je inderdaad niet hoger ;)
En anders zit er misschien een trage router tussen?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
brief binnen van obn, ze komen op 3 april bij ons aansluiten (ap02 laarbeek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ice_Lord schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:22:
Ik mis welk abonnement je eerst had.
VonFoX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:48:
[...]

Ik woon in de Polders en kan niet wachten :)
Dat duurt nog wel ff. Ik zit in 06.

[ Voor 47% gewijzigd door PcDealer op 13-03-2009 19:34 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ice_Lord schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:02:

hoe lang zat er tussen het plaatsen van de modem en dat het internet werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
PcDealer schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:33:
[...]

Ik mis welk abonnement je eerst had.

[...]
Ik heb van Eweka een abbonement, die zou een snelheid moeten hebben tot 40Mbit/s
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:06:
[...]

Maandag hebben ze bij mij de modem aangesloten en woensdag ochtend werkte de verbinding al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Meer mensen bij wie NED2 (analoog) telkens wegvalt en er slechts af en toe vlagen beeld te zien zijn?

Hier is dat in ieder geval wel zo (Valkenswaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Yep... nederland 2 wel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Oke dan ligt het niet aan mij.

Is echt alleen NED2, NED1 en NED3 werken probleemloos net als de andere zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier ook (Eindhoven). Er is storing bij PlusTV. Is al sinds laat in de middag en sindsdien krijg ik ook geen digitaal signaal meer binnen voor NED1,2,3 iig. En NED2 analoog klapt er idd steeds uit. Dat zal wel samenhangen ofzo.

Zoiezo is het deze week al wat rommelig. Maandag had ik lichte diagonale strepen op RTL4 en SBS6. Op RTL8 had ik die al maar waren ook sterker geworden. Dinsdag was alles weer normaal. En vanmorgen had ik op RTL4 van die pijltjes patronen interferentie in het beeld. Later in de morgen was dat weer weg en was RTL4 weer clean. En nu dus dit. Wellicht komt dat gezeur van een of andere mast die de boel verstoord. Met RTL8 heb ik al maanden lichte diagonale strepen en kennissen hier in eindhoven en nuenen ook. Aan de kabels ligt het niet iig. Of het ligt aan de coax module in het breedbandkastje die niet goed is afgeschermt. Of het ligt bij Hertzinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier is het probleem weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Als je het nummer van ze belt dan hoor je een bandje met "plustv doet het totaal niet meer" en "op de analoge zender doet nederland 2 het niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Op zich wel grappig, ik heb bijna geen enkele zender meer via plustv op het moment, maar BravaTV doet het nu opeens wel (tot nu toe altijd zwart beeld gehad) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld van Nederland 1, 2 en 3 analoog is nu dus duidelijk doffer dan voorheen nu PlusTV uitgevallen is. Hopelijk is het morgen weer op de normale scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Hier Veldhoven AP04 (Heikant) aansluiting op 30 maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ze waren inderdaad weer behoorlijk aan het rommelen met PlusTV. Ik hoop niet dat die random storingen nog lang gaan duren...

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het analoge beeld nog steeds niet even helder/scherp als dat het de dagen voor de storing was. Het is wel verbeterd maar eigenlijk weer op hetzelfde niveau als een week of 4-5 terug toen er bij mij een monteur langskwam die concludeerde dat de Signaal/Ruis verhouding aan de lage kant was. Wellicht dat die met de storing weer is teruggezet op het oude niveau? Zou wel fijn zijn als die weer wat wordt opgekrikt zoals het de laatste dagen voor de storing ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 01:26:
Vind het analoge beeld nog steeds niet even helder/scherp als dat het de dagen voor de storing was. Het is wel verbeterd maar eigenlijk weer op hetzelfde niveau als een week of 4-5 terug toen er bij mij een monteur langskwam die concludeerde dat de Signaal/Ruis verhouding aan de lage kant was. Wellicht dat die met de storing weer is teruggezet op het oude niveau? Zou wel fijn zijn als die weer wat wordt opgekrikt zoals het de laatste dagen voor de storing ook was.
En is dat volgens jou in eindhoven of in een gemeente van onsbrabantnet? want je post constant in beide topics, maar misschien geldt dit wel alleen voor de plaats waar je in woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Heeft iemand de afmetingen van de OBN 'doos' die in de meterkast komt te hangen? Ze komen deze week langs om 'm op te hangen en ik wilde even kijken of ik ergens een leuk plekje alvast vrij kon maken... Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 09:17:
[...]

En is dat volgens jou in eindhoven of in een gemeente van onsbrabantnet? want je post constant in beide topics, maar misschien geldt dit wel alleen voor de plaats waar je in woont.
Nee dat geld overal. Het ontvangststation staat in Nuenen en klanten van OnsBrabantNet en Onsnet Eindhoven krijgen dus allemaal dat bron signaal vanaf nuenen. Waarom denk je anders dat als er een keer storing is dat dat gelijk iedereen treft bij OnsNet Eindhoven/Nuenen en OnsBrabantNet. Bovendien zou het raar zijn als ze voor elke plaats een apart ontvangststation neerzetten terwijl dit dus prima via glas zonder kwaliteitsverlies van Nuenen naar de rest kan worden doorgegeven.

Ik heb al is een keer bij iemand in Nuenen via VNC opnames gedaan via Media Center (hij heeft dezelfde tv kaart als ik heb) en elke zender is daar precies hetzelfde kwa beeld eigenschappen als hier. Zo is Nederland1,2,3 scherper als de commerciele en heeft rtl8 dezelfde hoeveelheid lichte diagonale strepen in het beeld (iets wat ik ook terug zie op andere tv's dus dat ligt niet aan de kaart. Al moet ik wel zeggen dat die strepen niet altijd even sterk zijn. Op sommige tijden denk je haast dat ze weg zijn, op andere tijden zijn ze weer duidelijk waarneembaar). Ook SBS6 is daar precies hetzelfde en net zo slecht en dof als hier.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
arnoud_h schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:20:
Heeft iemand de afmetingen van de OBN 'doos' die in de meterkast komt te hangen? Ze komen deze week langs om 'm op te hangen en ik wilde even kijken of ik ergens een leuk plekje alvast vrij kon maken... Dank.
Ongeveer A4 formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn boertje had twee dagen digitale tv storing in Eindhoven..

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Burp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:06:
[...]

een tip voor nieuwsgroup downloaders

zowel onsbrabantnet als onsneteindhoven hebben een nieuwsgroup (zullen jullie allang weten denk ik )
ieder heeft een max van 4 connecties MAAR!!!

je kan beide toevoegen aan je server lijst!
news.onbrabantnet.nl
news.onsneteindhoven.nl
allebei 4 connecties en bij elkaar goed voor ongeveer 2 Megabyte download (dus als je geen payserver wilt moet je die samen gebruiken. heb je toch nog een beetje profeit van je glas

(mocht dit al gepost zijn sorry ben net nieuw )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

ik weet dat er veel storingen zijn op plus tv.

helaas zijn ze nog steeds bezig met de software van de set top box.
heb even gedult (ook bij upc ging het niet vlekkeloos met het invoeren van digitale tv)(en nog steeds niet haha)

wat betreft die 50 euries

als je in een gebied woont waar onsbrabantnet cq onsneteindhoven net is ingevoerd en de aanmeldpereode is net gestart kun je voor 50 euro die box aanschaffen. Zit de pereode er bijna op of is deze verlengt, dan geld de prijs van 149 euro.

groetsels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:40:
[...]

zowel onsbrabantnet als onsneteindhoven hebben een nieuwsgroup (zullen jullie allang weten denk ik )

news.onbrabantnet.nl
news.onsneteindhoven.nl
allebei 4 connecties en bij elkaar goed voor ongeveer 2 Megabyte download (dus als je geen payserver wilt moet je die samen gebruiken. heb je toch nog een beetje profeit van je glas

Klopt inderdaad alleen de snelheid die je dan samen kan halen is:

OnsBrabantNet: 4 x 512 kbps = 2048 kbps = 256KB/sec = 2Mb/sec = 0,25MB/sec
OnsNetEindhoven: 4 x 512 kbps = 2048 kbps = 256KB/sec = 2Mb/sec = 0,25MB/sec

Totaal: 8 x 512 kbps = 4096 kbps = 512KB/sec = 4Mb/sec = 0,5MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:40:
[...]

news.onbrabantnet.nl
news.onsneteindhoven.nl

Zit allemaal hetzelfde IP achter. Heb ik al eens keer geprobeerd en een maat van mij ook, maar na een tijd dan worden nieuwe connecties geweigerd en kan je nog maar 1 connectie tegelijkertijd hebben.

news.onsneteindhoven.nl
news.onsnetnuenen.nl
news.onsbrabantnet.nl

is allemaal:

edutel.xlned.com [85.12.40.180]

Je hebt dus gewoon 12 connecties op dezelfde server en op een gegeven moment worden nieuwe connecties geweigerd en kan er nog maar 1 connectie lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat dacht ik eerst ook en met de server van onsnet nuenen erbij is dat ook zo maar onsneteindhoven en onsbrabantnet samen leveren hier toch echt 8 connecties en dubbele snelheid op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:44:
[...]

Beste

ik weet dat er veel storingen zijn op plus tv.

helaas zijn ze nog steeds bezig met de software van de set top box.
heb even gedult (ook bij upc ging het niet vlekkeloos met het invoeren van digitale tv)(en nog steeds niet haha)

wat betreft die 50 euries

als je in een gebied woont waar onsbrabantnet cq onsneteindhoven net is ingevoerd en de aanmeldpereode is net gestart kun je voor 50 euro die box aanschaffen. Zit de pereode er bijna op of is deze verlengt, dan geld de prijs van 149 euro.

groetsels
Je kunt beter op ziggo wachten of Caiw nu het kabelnetwerk is opengesteld ipv een veelste dure box door je strot te laten duwen terwijl steeds meer merken in hun nieuwe lcd's een ingebouwde DVB-C decoder hebben. De box van Hertzinger is helemaal aangepast voor alle afwijkingen die ze gemaakt hebben in de DVB-C implentatie op het netwerk. Je hebt dus niks meer aan die box als je opstapt bij OnsNet. Daar zou ik m'n geld niet op zetten. Liever Ziggo met Alphacrypt waar ik ook meteen EPG en nog goedkoper is ook (16,25 euro) dan OnsNet/OnsBrabantNet (21,45 euro)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:11:
[...]

Zit allemaal hetzelfde IP achter. Heb ik al eens keer geprobeerd en een maat van mij ook, maar na een tijd dan worden nieuwe connecties geweigerd en kan je nog maar 1 connectie tegelijkertijd hebben.

news.onsneteindhoven.nl
news.onsnetnuenen.nl
news.onsbrabantnet.nl

is allemaal:

edutel.xlned.com [85.12.40.180]

Je hebt dus gewoon 12 connecties op dezelfde server en op een gegeven moment worden nieuwe connecties geweigerd en kan er nog maar 1 connectie lopen.
zou idd kunnen kloppen
heb nooit goed gekeken heb zelf een payserver en had deze erbij voor . . . tja iets meer snelheid
heb zelf newsxs 50 mbit gaat lekker haal ook de snelheid die ze beloven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:23:
Dat dacht ik eerst ook en met de server van onsnet nuenen erbij is dat ook zo maar onsneteindhoven en onsbrabantnet samen leveren hier toch echt 8 connecties en dubbele snelheid op :)
Maar hoelang ben je dan aan het downloaden? Al eens een paar uur achter elkaar door gedownload met 12 connecties? Hier was het dan op een gegeven moment dat nog maar 1 connectie bleef lopen en nieuwe connecties geweigerd werden voor een bepaalde tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:25:
[...]

Je kunt beter op ziggo wachten of Caiw nu het kabelnetwerk is opengesteld ipv een veelste dure box door je strot te laten duwen terwijl steeds meer merken in hun nieuwe lcd's een ingebouwde DVB-C decoder hebben. De box van Hertzinger is helemaal aangepast voor alle afwijkingen die ze gemaakt hebben in de DVB-C implentatie op het netwerk. Je hebt dus niks meer aan die box als je opstapt bij OnsNet. Daar zou ik m'n geld niet op zetten. Liever Ziggo met Alphacrypt waar ik ook meteen EPG en nog goedkoper is ook (16,25 euro) dan OnsNet/OnsBrabantNet (21,45 euro)
Nou heb veel ervaring met ziggo gebruikers en die zijn niet erg blij met de diensten van ziggo.
dus het is maar afwachten of ze waar kunnen maken wat ze zeggen. . . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:26:
[...]

Maar hoelang ben je dan aan het downloaden? Al eens een paar uur achter elkaar door gedownload met 12 connecties? Hier was het dan op een gegeven moment dat nog maar 1 connectie bleef lopen en nieuwe connecties geweigerd werden voor een bepaalde tijd.
niet toevallig meer gebruikers op je netwerk die ook newsgroepen op dezelfde server ? dan gaat ie blocken is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:31:
[...]

niet toevallig meer gebruikers op je netwerk die ook newsgroepen op dezelfde server ? dan gaat ie blocken is normaal
Ik had gewoon alle 3 de namen geadd (nuenen,eindhoven,brabant), en ingesteld op 4 connecties per server. Dus hij downloade gewoon met 12 connecties. En na een tijd nog 1 dus. Toen kwam ik er ook achter dat achter al die dns namen hetzelfde ip zat.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:35:
[...]

Ik had gewoon alle 3 de servers geadd, en ingesteld op 4 connecties per server. Dus hij downloade gewoon met 12 connecties. En na een tijd nog 1 dus.
mmm ff navragen bij ict dan weet ik het zo of er een remedie voor is. maar je de beste is nog altijd PAYSERVER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:26:
[...]

Nou ik download niet zo veel via usenet, gebruik meestal torrents. Dus heb inderdaad niet langer achter elkaar door gedownload tot nu toe. Maar lijkt mij vreemd dat ze ineens na zoveel tijd pas connecties gaan weigeren. Volgens mij zouden ze dat dan meteen doen, net als bij de server van onsnet nuenen.

/edit: Met onsnet nuenen erbij werkt het inderdaad minder lekker, dat heb ik ook ondervonden net. Op een bepaald momen had ik nog maar 6 connecties toen. Maar ONE en OBN samen werkt hier prima op 4Mbit.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 23-03-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:36:
[...]

Nou ik download niet zo veel via usenet, gebruik meestal torrents. Dus heb inderdaad niet langer achter elkaar door gedownload tot nu toe. Maar lijkt mij vreemd dat ze ineens na zoveel tijd pas connecties gaan weigeren. Volgens mij zouden ze dat dan meteen doen, net als bij de server van onsnet nuenen.
tja zit wat in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:36:
[...]
/edit: Met onsnet nuenen erbij werkt het inderdaad minder lekker, dat heb ik ook ondervonden net. Op een bepaald momen had ik nog maar 6 connecties toen. Maar ONE en OBN samen werkt hier prima op 4Mbit.
Dat wordt idd steeds afgebouwd. Totdat je er nog 1 hebt. OBN en ONE zonder ONU heb ik nog niet geprobeerd trouwens. Maar in princiepe zou je hetzelfde moeten bereiken door gewoon 1 server te adden en die op 8 connecties te zetten. 8 wordt blijkbaar nog wel geaccepteerd. Misschien 9 of 10 connecties ook nog wel. Zou je eens moeten uitproberen bij welke connectie na de 8e connectie hij gaat blokken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:29:
[...]

Nou heb veel ervaring met ziggo gebruikers en die zijn niet erg blij met de diensten van ziggo.
dus het is maar afwachten of ze waar kunnen maken wat ze zeggen. . . . . . .
Geen idee, als hier in Eindhoven iig alternatieven komen voor Hertzinger/UPC dan ben ik denk ik toch weg bij OnsNet wat betreft TV.

Voordelen CAIW/Ziggo t.o.v. Hertzinger:

- Gesloten systeem van Ziggo te omzeilen via Alphacrypt en bij Caiway is het al open voor elke decoder.
- EPG
- Digitale radio zenders
- Betere bronnen bij meer zenders (media gateway hilversum ipv satteliet)
- Prijs (15,45 CAIW, 16,25 Ziggo, 20,70 UPC, 21,45 Hertzinger)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Je moet via de mailservers van OBN mailen, maar krijg mij te vaak foutmeldingen van ze;
451 4.3.0 <info@[domain].nl>: Temporary lookup failure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 01:26:
Om hier nog even op terug te komen: De helderheid is weer omhoog gegaan naar het niveau van de laatste dagen voor de storing. Dit kan je redelijk goed zien nu. Vooral bij Nederland 1, 2, 3 omdat die het meeste detail hebben vanwege hogere bitrates dan de commerciële zenders. Bij de commerciële (rtl, sbs, net5 veronica) zie je het ook maar daardoor zie je nu dus ook goed hoe veel lager die bitrates eigenlijk zijn dan bij Nederland 1, 2 ,3. De resolutie van het beeld van de commerciële zenders is gewoon een stuk lager. Dat zie je echt goed. Maar de vooruitgang in helderheid is al een stap in de goede richting en meer helderheid is altijd welkom :). Daardoor wordt het beeld minder flets en meer vibrant en levendig. Ik hoop alleen dat de resolutie van de commerciële ooit weer op het niveau komt van Ned1,2,3 zoals het vroeger ook was toen alle zenders nog scherp waren. En dat die diagonale strepen eens voorgoed wegblijven bij de frequenties waar Veronica en RTL8 zitten. De ene keer zijn ze weg, de andere keer zijn ze weer terug. Als het bij RTL8 het duidelijk zichtbaar is dan is het bij Veronica ook heel licht zichtbaar. En als het bij RTL8 bijna weg is dan is het bij Veronica niet meer te zien. Er zit daar wat te storen rond die frequenties, maar wat... En het ligt echt niet aan de kabels/connectoren/splitter of TV. Het is bij iedereen. Zet de ruisonderdrukking maar eens uit op je tv en kijk bij donkere beelden op RTL8. Dan zie je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Aaaah, eindelijk hangt de OBN doos in de meterkast, nu maar hopen dat ze snel de stekker er in steken aan de andere kant... (Veldhoven, 5508)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

5508 komt dichtbij! (ik PC 5509). Je ziet ook overal in Veldhoven busjes rijden van diverse glasvezel bedrijven.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik via speedtest mijn snelheid wil testen krijg ik iedere keer de melding:
Latency test error

Kan ik hier zelf iets aan doen ?

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
VonFoX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:29:
5508 komt dichtbij! (ik PC 5509). Je ziet ook overal in Veldhoven busjes rijden van diverse glasvezel bedrijven.
En gisteren had ik een DHCP adres, jippie... Speedtest.net ging tot de max van 50Mbps up/down. Er zal vast wel meer in zitten, maar voor nu is het snel genoeg.

En die Latency Test Error had ik ook op één server van speedtest, een andere had er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft de homebox van plus-tv de tijd niet gewijzigd.
Moet je dit handmatig doen ?
Zo ja , hoe doe ik dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 07:06:
Bij mij heeft de homebox van plus-tv de tijd niet gewijzigd.
Moet je dit handmatig doen ?
Zo ja , hoe doe ik dit ?
Dit zal vandaag in de loop van de dag gebeuren.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Aanpassing van de winter naar zomertijd is gebeurt.

Even je box aan en uit zetten en hij past zichzelf aan.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gezien.
Tijd klopt weer.
Dank je wel voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Voordat ik hier de boel op z'n kop ga zetten om te kijken of er hier intern iets niet pluis is: hoe is de down/upload snelheid van andere mensen in Veldhoven?

Ik krijg op dit moment via m'n router niet meer dan zo'n 35Mbit/s up en down (via speedtest.net gemeten). Halen andere mensen op dit moment vergelijkbare snelheden of moet ik hier lokaal op zoek gaan naar de oorzaak?

(Router: Apple AirPort Extreme (dual channel), die zou de 100Mbit/s moeten kunnen routeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
gewoon even je pc rechtstreeks aan de modem hangen en kijken wat je dan kwa snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ja, ok, dat weet ik. Maar voordat de lease is vrij gegeven dan ben ik wel even verder. Dus ik dacht: als iemand anders hier in de buurt hetzelfde heeft hoef ik de moeite niet te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
arnoud_h schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:11:
Voordat ik hier de boel op z'n kop ga zetten om te kijken of er hier intern iets niet pluis is: hoe is de down/upload snelheid van andere mensen in Veldhoven?

Ik krijg op dit moment via m'n router niet meer dan zo'n 35Mbit/s up en down (via speedtest.net gemeten). Halen andere mensen op dit moment vergelijkbare snelheden of moet ik hier lokaal op zoek gaan naar de oorzaak?

(Router: Apple AirPort Extreme (dual channel), die zou de 100Mbit/s moeten kunnen routeren).
Heb je toevallig Qos of een firewall aanstaan in je router?

Zo ja dan kun je eens kijken wat er gebeurt als je die uitzet aangezien dat nogal veel cpu tijd kost. Bij benchmarks zoals op smallnetbuilder staat dat ook meestal uit. Hier haal ik eigenlijk altijd de volle snelheid (ook 's avond en in het weekend).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/440903875.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
arnoud_h schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:36:
Ja, ok, dat weet ik. Maar voordat de lease is vrij gegeven dan ben ik wel even verder. Dus ik dacht: als iemand anders hier in de buurt hetzelfde heeft hoef ik de moeite niet te nemen ;)
er zit vast wel een knop in de web-interface van de router waarmee je het ip adres kan releasen. Als je dat doet en vervolgens wisselt van apparatuur dan werkt het direct :) checked and confirmed.
En dan terugwisselen daarna door in je pc het volgende te doen:
- start
- Run
- CMD <enter>
- ipconfig /release <enter>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

arnoud_h schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:11:

Hier op 5504 gewoon prima snelheid :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
JaWSnl schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:12:
[...]

er zit vast wel een knop in de web-interface van de router waarmee je het ip adres kan releasen. Als je dat doet en vervolgens wisselt van apparatuur dan werkt het direct :) checked and confirmed.
En dan terugwisselen daarna door in je pc het volgende te doen:
- start
- Run
- CMD <enter>
- ipconfig /release <enter>
Je hebt vast over het feit heen gelezen dat ik zei "Apple..." :-)

Webinterface en Apple zijn twee verschillende dingen...

Maar hier maakt het hertesten later op de avond wel degelijk verschil:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/440953978.png

Dit is met de router er nog tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat kan ook toeval zijn, speedtest.net gebruikt vrij veel resources van een pc als je een 100Mbit verbinding test dus als je pc net wat minder druk is kan je snelheid ook hoger uitvallen.

Ik zou even proberen om te spelen met de instellingen van je router zoals ik hierboven al heb gezegt (vooral Qos gebruikt veel resources).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
ze hebben het gister bij ons aangesloten (5735ad) tv werkt en ik heb via een vriend bij obn al mijn inloggegevens gekregen. Maar het internet wilt nog niet lukken. Ik heb een dir 655 maar ik snap die instellingen niet. Welke van de 6 moet ik kiezen en wat moet ik allemaal verder invullen daar? (dhcp, l2pp, pppoe etc?) Het wereldbolletje licht blauw op als ik hem op het kastje van obn aansluit, goed teken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
jvoorhout schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 08:13:
ze hebben het gister bij ons aangesloten (5735ad) tv werkt en ik heb via een vriend bij obn al mijn inloggegevens gekregen. Maar het internet wilt nog niet lukken. Ik heb een dir 655 maar ik snap die instellingen niet. Welke van de 6 moet ik kiezen en wat moet ik allemaal verder invullen daar? (dhcp, l2pp, pppoe etc?) Het wereldbolletje licht blauw op als ik hem op het kastje van obn aansluit, goed teken?
Je moet wachten totdat internet geactiveerd is, anders krijg je simpel weg geen ip adres. Dit duurt in de meeste gevallen ongeveer twee werkdagen (dus bijvoorbeel maandag aansluiten dan woensdag internet). Als het bij jou gisteren pas is aangesloten heb je dus maandag of dinsdag pas internet.

Verder moet je DHCP kiezen in je router (er van uitgaande dat je zelf geen vast ip adres hebt aangevraagd bij OBN). Verder hoeft je dan niet in te vullen voor de WAN interface op je router. Op de LAN interface staat standaard waarschijnlijk ook DHCP aan dus als je alle pc's gewoon op automatisch ip verkrijgen zet dan moet het al werken.

Wel er voor zorgen dat je WLAN of disabled als je het niet nodig hebt en dat je het anders goed beveiligd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
ik222 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:18:
[...]

Je moet wachten totdat internet geactiveerd is, anders krijg je simpel weg geen ip adres. Dit duurt in de meeste gevallen ongeveer twee werkdagen (dus bijvoorbeel maandag aansluiten dan woensdag internet). Als het bij jou gisteren pas is aangesloten heb je dus maandag of dinsdag pas internet.

Verder moet je DHCP kiezen in je router (er van uitgaande dat je zelf geen vast ip adres hebt aangevraagd bij OBN). Verder hoeft je dan niet in te vullen voor de WAN interface op je router. Op de LAN interface staat standaard waarschijnlijk ook DHCP aan dus als je alle pc's gewoon op automatisch ip verkrijgen zet dan moet het al werken.

Wel er voor zorgen dat je WLAN of disabled als je het niet nodig hebt en dat je het anders goed beveiligd!
dus als ik het goed begrijp zijn die login gegevens niet nodig om het internet op te kunnen zoals dat bij adsl wel het geval is. Dat is dus alleen voor webmail etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja dat klopt, die inloggevens zijn enkel voor webmail, online facturen, etc. ;) Die hebben geen enkele functie bij het op internet komen.

Je moet dus alleen nog wachten tot maandag of dinsdag, dan de router aansluiten (gewoon op DHCP, verder niks invullen) en dan zou het moeten werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 04-04-2009 10:52 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.