OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 129.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Zo.. mijn ervaringen met OBN tot nu toe...

Sinds een paar dagen geleden eindelijk modem in huis *5735 Laarbeek* .. vrijdag brief gekregen dat het allemaal zou werken (maw: als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat hoorde...)... Het werkt dus niet..

Nu had ik die devices staan om te proberen gezien de helpdesk initieel aangaf dat het aan het apparaat zelf lag en niet 't modem..

Poging #1: PFSense bakje... geen IP.... Helpdesk: Ligt aan apparaat..
Poging #2: Pix 501.. geen IP... Helpdesk: Ligt aan apparaat..
Poging #3: Windows XP bak... goh.. geen IP.... Helpdesk: Ligt aan apparaat maar we hoorde net dat de DHCP server niet z'n werk doet...

Toch maar eens een sniffer losgelaten.. wat blijkt... modem krijgt vrolijk een IP toegewezen te krijgen maar doet voor de rest helemaal niks. Op de LAN poorten geen activiteit (DHCP Discovers word niet op reageerd)

Ik vermoed dat het maandag dus pas gaat werken (storingsdienst reageerd trouwens niet op reacties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41
@Devion, ik weet niet of je wat aan deze informatie hebt want ik heb niet veel ervaring (en niet het hele topic doorgelezen) maar wie weet. Vorige week heb ik bij mijn vriendin thuis (Nuenen) een viertal aan elkaar gekoppelde modems, routers, accespoints en andere meuk vervangen door een enkele Linksys WRT54G. Zij hebben een modem in de meter kast liggen waarvan enkel LAN1 gebruikt kan worden en welke een IPadres uitdeelde aan de hand van een macadres. De Linksys ging in eerste instantie dus -niet- werken totdat ik het macadres van de vorige router had gekopierd. Helaas heeft de WRT54G niet genoeg capaciteit voor de 100Mbit (max van speedtest.net was 70) maar het is een stuk stabieler/prettiger dan de vorige situatie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Je kunt niet enkel LAN1 gebruiken, maar je kunt maar 1 LAN-poort tegelijk gebruiken.

apparatuur verwisselen
Als je wilt wisselen van apparatuur zonder dat uur wachten, doe je bij de computer die er af moet:
- windows-R (run)
- cmd
- ipconfig /release
Dan koppel je die pc af, en sluit je de ander aan, dan werkt het vrijwel onmiddelijk.

In een router heb je overigens vaak een knopje in de webinterface die zegt "ip release" om hetzelfde te doen als je geen pc maar router aangesloten hebt.

En als je dit dus te veel gedoe vindt, dan wissel je gewoon de apparatuur en wacht je een uurtje. Werkt die dan niet, doe dan een keer de modem een minuutje van de stroom.

Na het wisselen blijft zo'n mac adres wel eens op de poort staan, en mocht hij het op dit punt nog niet doen, dan wissel je wellicht even naar poort 2 van de modem.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Ha devion!
Ben afgelopen woensdag aangesloten, maar ook bij mij nog niets.
Krijg geen ip, dns geeft aan dat hij nog aan de test server hangt.
Dit was de situatie zaterdag, hoop straks signaal te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
irule schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:59:
Ha devion!
Ben afgelopen woensdag aangesloten, maar ook bij mij nog niets.
Krijg geen ip, dns geeft aan dat hij nog aan de test server hangt.
Dit was de situatie zaterdag, hoop straks signaal te hebben...
Maar krijg je dan ook een 172.xx.xx.xx ip toegewezen? In dat geval moet je namelijk contact opnemen met de helpdesk omdat je modem dan niet goed is aangemeld door de monteur. Dat zal ook niet vanzelf goedkomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
Zal vanavond nog eens even checken...
Ben woensdag aangesloten, dus ik mag aannemen dat het nu wel zo'n beetje zal gaan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felair
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 21:07
Hier een update vanuit Aarle-Rixtel, afgelopen vrijdag is het kastje geplaatst hier en zojuist heb ik radio/tv aangesloten.

Beeld en geluid werkt perfect, geen verschil met UPC nu nog wachten op het internet :)

Ook nog even research gedaan naar een nieuwe Router gezien ik momenteel een of ander crap ding heb staan maar ik denk dat het gewoon een standaard Linksys word, tenzij iemand me een goede kan aanbevelen die geen fortuin kost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
5735ad (aarle rixtel) is nu aangesloten met internet :) eindelijk

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
inderdaad, nog steeds oplevering.net als dns en een 172..... ip.
net helpdesk gebeld en die geven aan de aannemer hem nog niet opgeleverd zou hebben, nu moet ik morgen de aannemer bellen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik laat de ellende maar even achterwege. ik zit met een vraagje over OBN en internet.

De download snelheid is volgens verschillende site gewoon prima volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/446340619.png

Echter het laden van sites is wel traag (bedraad als draadloos). Wat is hier aan de hand? ik ben zelf niet zo thuis in het netwerk gebeuren.

We hebben dus de modem van OBN. Daaraan de linksys wrt160N. daaraan de kabel naar de pc en ook eventueel draadloos.

Heeft dit te maken met een simpele instelling of is er meer aan de hand? (is zowel op vista en op XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
irule schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:59:
inderdaad, nog steeds oplevering.net als dns en een 172..... ip.
net helpdesk gebeld en die geven aan de aannemer hem nog niet opgeleverd zou hebben, nu moet ik morgen de aannemer bellen. :-(
Aannemer kan hier niets aan doen volgens mij, je moet echt bij de klantenservice zijn en die moeten het doorzetten naar netwerkbeheer dit soort dingen.

Kan je eigenlijk al voorspellen dat de aannemer je morgen terug stuurt naar de helpdesk. Ik zou dan ook morgen opnieuw de helpdesk bellen en met wat geluk krijg je dan iemand anders aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
Vandaag aannemer gesproken, er zou nog een storing bij mij in de straat zijn.
Als deze opgelost zijn moet het vrijgegeven worden en daarna zou het nog een dag of 4 duren
dat gaat dus allemaal weer lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een luxe probleem.....

Sinds een week zit ik aangesloten op OnsBrabantNet in Veldhoven.

Downloadsnelheid is prima.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/448707174.png

Ik gebruik Usenet via XS News, waar je > 100Mbps kunt halen.
Nu heb ik een nieuwe bottleneck....mijn Harde Schijf kan het niet bijhouden....
Afbeeldingslocatie: http://web2.twitpic.com/img/5138520-57df17872548244099f76f19cbb67c1a.49de43eb-full.png

Boven de 70Mbps zit het probleem. Dit zijn SATA-Schijven in een RAID-0 set.

Vraag: Wat kunnen de huidige SATA-II schijven aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:54:

Als je wilt weten welke set je moeten hebben om je download aan te kunnen, zie hier:
http://tweakers.net/benchdb/test/35
Alleen zal de eerste niet helemaal kloppen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ben ik de enige bij wie RTL4 enorm stottert op Plus TV?
Ik word er helemaal gek van.... *zucht*

Ned1 / Ned2 en Ned3 / RTL5 / RTL7 etc. stotteren overigens nooit.

[ Voor 26% gewijzigd door rst77 op 10-04-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:40:
[...]

Als je wilt weten welke set je moeten hebben om je download aan te kunnen, zie hier:
http://tweakers.net/benchdb/test/35
Alleen zal de eerste niet helemaal kloppen.
Hé Super!

Bedankt voor de tip.

Groet, Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:22:
[...]

Hé Super!

Bedankt voor de tip.

Groet, Harold
Ik heb ook 't euvel dat het downloaden via usenet sneller gaat dan het daadwerkelijke decoden van de parts.
Een download van een FTP-site gaat prima met hoge snelheid/wegschrijven.

Ik denk dat je PC moeite heeft met het decoden van de parts.

Alleen ben ik er niet zo zeker van dat je HDD het probleem is. Is het niet eerder een kwestie van RAM/CPU?
Een SATA schijf haalt echt wel hogere doorvoersnelheden dan 100 Mbit/sec

Naar mijn idee zal het aanschaffen van een nieuwe SATA schijf dus niet je probleem oplossen.

Stukje van Wikipedia :

Throughput

SATA 1.5 Gbit/s
First-generation SATA interfaces, also known as SATA 1.5 Gbit/s or unofficially as SATA 1, communicate at a rate of 1.5 Gbit/s. Taking 8b/10b encoding overhead into account, they have an actual uncoded transfer rate of 1.2 Gbit/s, or 1,200 Mbit/s. The theoretical burst throughput of SATA 1.5 Gbit/s is similar to that of PATA/133, but newer SATA devices offer enhancements such as NCQ which improve performance in a multitasking environment..

Today's mechanical hard disk drives can transfer data at up to 127 MB/s,[7] which is within the capabilities of the older PATA/133 specification. However, high-performance flash drives can transfer data at up to 201 MB/s.[8] SATA 1.5 Gbit/s does not provide sufficient throughput for these drives.

[ Voor 5% gewijzigd door recharge op 10-04-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

recharge schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:16:
[...]
Ik denk dat je PC moeite heeft met het decoden van de parts.

Alleen ben ik er niet zo zeker van dat je HDD het probleem is. Is het niet eerder een kwestie van RAM/CPU?
Een SATA schijf haalt echt wel hogere doorvoersnelheden dan 100 Mbit/sec
Dank voor je reactie..
Dit zal ik vanavond eens onderzoeken met wat performance metingen.
Daarnaast zal ik deze eens proberen: http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Voor een moderne SATA schijf mag 70 a 80 MB/s geen probleem zijn als doorvoersnelheid. Maar het is niet alleen de opslag van hetgeen je download op dat moment. Als er wat binnen is zal je client dat gaan uitpakken en dan eventueel ook nog verplaatsen van de tijdelijke map naar de definitieve map. Hierdoor is er dus tijdelijk veel HDD load en kan de downloadsnelheid even inzakken.

Bovendien download je via usenet allemaal kleine rar bestanden veel kleine bestanden leveren sowieso meer moeite op voor een HDD als 1 groot bestand.

Dat stukje van Wikipedia is trouwens niet zo van toepassing aangezien het hier over de interface van de HDD gaat en niet om de prestaties van een HDD zelf. Die interface kan namelijk veel meer aan als wat de HDD op zich kan leveren.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 10-04-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik was te vroeg met mijn conclusie dat de HDD de bottleneck zou zijn.

Nieuwe test met het downloaden van : http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin
Dit levert een downloadsnelheid van 11,2 MBps op, wat overeenkomt met de maximale download op dit moment volgens Speedtest (90Mbps).

Newsleecher zorgt door overhead op de schijven vanwege rarren, parren en kleinere bestanden wat leidt tot een verminderde downloadsnelheid.

Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nou, vanmorgen brief in de bus: 5508R / AP05 wordt 27-04 aangesloten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KbAuTr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik woon ook in aarle-rixtel, maar bij de afgesproken datum kon het internet niet worden opgeleverd.
Sindsdien zit ik met een modem waar het lampje van het slotje brand (ipv de wereldbol) en ik heb niet het idee dat ze vanuit Onsbrabantnet moeite doen om spoedig alsnog op te leveren.

Erg frustrerend als de rest van de straat gewoon internet heeft en jij niet.
En als antwoord van Onsbrabantnet krijg je te horen dat er een algehele storing is en daar moet je het maar mee doen, en met een beetje geluk krijg ik nog een brief waarin een nieuwe datum staat (en die brief zou je 2 weken voor de nieuwe datum moeten krijgen).

Al met al wordt ik er niet enthousiast over. Maar ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:57
Wij hebben dus ook Brabantnet, nu is mijn vraag:

ik zelf wil op mijn eigen kamer graag sport 1 hebben en aangezien de rest er geen gebruik van wil maken ga ik het dus ook zelf betalen.
Mijn vraag is nu of het wel mogelijk is om sport 1 bij brabantnet te nemen en of het ook mogelijk is dat ik het op mijn kamer kan zodat ik het boven op mijn tv heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dirk0s schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:33:
Wij hebben dus ook Brabantnet, nu is mijn vraag:

ik zelf wil op mijn eigen kamer graag sport 1 hebben en aangezien de rest er geen gebruik van wil maken ga ik het dus ook zelf betalen.
Mijn vraag is nu of het wel mogelijk is om sport 1 bij brabantnet te nemen en of het ook mogelijk is dat ik het op mijn kamer kan zodat ik het boven op mijn tv heb?
PlusTV boven bekijken is mits je bekabeling in orde is geen enkel probleem.

Echter is Sport1 voor zover ik weet niet te krijgen bij OBN voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KbAuTr
Kleine update.

Nog maar enkele keren gebeld. Er is volgens de aannemer nog steeds een storing waardoor diverse huizen verkeerd zijn aangesloten. (dit schijnt huisgebonden te zijn en niet per straat.
Ze weten niet hoelang dit nog duren gaat.

Ik ben het inmiddels wel beu. Wat een bagger. Meer dan 2 weken om dit op te lossen. Intussen brandt nog steeds het slotje op mijn modem en niet het lichtje van de wereldbol.

Ik krijg alleen te horen dat ze het zo snel mogelijk oplossen maar dat vertrouwen is er na 2 weken ook niet weer.

Wordt hier echt niet vrolijk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:26
Iets bekend over een storing bij onsbrabantnet?

Kan mn server niet pingen vanaf hier;
Pingen naar 88.159.208.127 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 88.159.2.41: TTL verlopen tijdens overdracht.
Antwoord van 88.159.2.42: TTL verlopen tijdens overdracht.

Ping-statistieken voor 88.159.208.127:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
Tracert levert het volgende resultaat op:
Bezig met het traceren van de route naar isthatso.nl [88.159.208.127]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms [knip]
2 <1 ms <1 ms <1 ms unlabelled-233-192-213-87.versatel.net [87.213.192.233]
3 21 ms 21 ms 19 ms bras02ht.versatel.net [217.16.42.233]
4 21 ms 19 ms 25 ms ge-2-0-0-1129.ncr01ht.versatel.net [217.16.42.1]
5 23 ms 23 ms 23 ms ge-1-0-0-616.br01sara.versatel.net [212.53.18.122]
6 22 ms 23 ms 23 ms bb1-asd-nkf.edutel.nl [195.69.145.65]
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 25 ms 25 ms 28 ms 88.159.2.42
9 26 ms 31 ms 26 ms 88.159.2.41
10 24 ms 27 ms 27 ms 88.159.2.42
11 25 ms 25 ms 24 ms 88.159.2.41
12 26 ms 25 ms 26 ms 88.159.2.42
Dit gaat zo door tot de 30e hop, waarna tracert 't voor gezien houdt.

Ik zit hier nu op stage en kan vanaf hier even niet bellen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de berichten op dit forum een beetje doorgelezen voordat OBN (Ons Brabant Net) bij mij de aansluiting zou installeren / activeren. Met veel negatieve reacties werd ik toch wat terughoudend.
Geheel onterecht naar later bleek.

Op woensdag 8 apr-2009 was het eindelijk zover dat ze me aansloten op hun glasvezelnet.
Op vrijdag 10 apr-2009 kreeg ik mijn “klantkaart” met inlog- en emailgegevens.
Zaterdag 11 apr. was het te mooi weer om binnen te zitten, maar zondag 1e paasdag heb ik alles op mijn gemak kunnen installeren.
Alles werkte perfect ( TV, internet en email van OBN) maar ik kon geen mail binnenhalen op mijn eigen email-account. ( Ik wil nl. hetzelfde email adres behouden ongeacht de provider die het signaal levert !).
Nadat ik via het informatiecentrum in Veldhoven-city de juiste setting voor mijn email-account had ingevoerd, kreeg ik ook de inkomende berichten binnen.

95 Mb/s download ; 79 Mb/s upload en een ping van 2ms
Dit zijn de waarden wanneer mijn PC direct is aangesloten op het modem van OBN.
OBN belooft 100 Mb/s down-en upload, maar ik ben best tevreden met deze snelheid !

63 mb/s download ; 32 Mb/s upload en een ping van 2ms.
Deze waarden worden opgetekend als het internet via mijn huidige router (Linksys WRT54 G) verloopt. Dit is altijd nog meer dan mijn bestaande ISP (UPC) levert.
Ook met deze waarden ben ik best tevreden en ga dus voorlopig geen andere (snellere) router kopen.

Hier zit een tevreden persoon ...... het kan dus wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je bent niet de enige hoor, ook ik ben prima tevreden over mijn eigen aansluiting op het OBN netwerk. Heb het alleen ook voor een aantal andere mensen aangesloten en daar ging OBN wel in de fout, met name op het gebied van internet activeren en nummer overzetten voor telefonie. En dan is mijn ervaring dat het een loterij is of je bij de helpdesk iemand met verstand van zaken aan de lijn krijgt, waarbij de kans veel groter is dat je iemand aan de lijn krijgt die er helemaal niks van weet.

Overigens is ook de upload 90 - 95 Mbit hoor. Heb dat eens vanaf school gemeten door een groot bestand van mijn eigen server thuis te halen daar. Alleen bij speedtest.net valt het wat lager uit door de kleine bestanden.

Enige wat onder de maat is naar mijn mening is televisie. Het beeld is analoog minder dan UPC analoog en er zijn veel vaker storingen. Met storingen bedoel ik ook dingen als zender die niet automatisch het goede beeldformaat doorgeven. En als ik enkele forums lees dan heeft de digitale settopbox ook nog wat kinderziektes.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 15-04-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:54:
Een luxe probleem.....

Sinds een week zit ik aangesloten op OnsBrabantNet in Veldhoven.

Downloadsnelheid is prima.
[afbeelding]

Ik gebruik Usenet via XS News, waar je > 100Mbps kunt halen.
Nu heb ik een nieuwe bottleneck....mijn Harde Schijf kan het niet bijhouden....
[afbeelding]

Haha ik d8 altijd dat onsbrabantnet 100mbit= 10mb/s was
maar het is dus 100mb/s
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
onsbrabantnet is 100Mbit/s= 100MegaBit/s = 100Mb/s = 12,5MegaByte/s = 12,5MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh ok dan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ook ik heb glasvezel bij brabantnet. Speciaal hiervoor een linksys wrt160N router aangeschaft. De eerste avond via utp wat getest, en daarmee goede snelheden behaald tegen de 90 mbit/s. Inmiddels alles draadloos verbonden via wireless N. Daartoe uit hong kong micro usb wifi n adapters laten overvliegen: http://www.planex.net/product/wireless/gw-usmicron.htm

In de router ingesteld dat alleen Wireless N wordt gebroadcast, en op advies van dit topic Qos uitgeschakeld in de router. Mijn resultaten zijn echter bedroevend:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/453017300.png

IEmand een idee wat de oorzaak kan zijn? Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Zijn die resultaten nog afhankelijk van de afstand? Als je er naast gaat zitten bijvoorbeeld?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Wat is er aan de hand ?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/453299760.png

Nieuw record ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Wij gebruiken een Linksys WRT160N V2. Op de vaste computer met kabel is de snelheid goed. Op de laptops wat minder. Ik heb een Atheros AR5005G wifikaartje erin zitten.

Volgens http://www.atheros.com/pt/AR5005G.htm Support for IEEE 802.11b, 802.11g

802.11g zou tot 54 Mbit moeten gaan, ik haal bij de test op http://speedtest.onsbrabantnet.nl/speedtest.html maximaal 1.6 mb/sec.

Dit zou toch veel hoger moeten zijn? Ik meen we te herinneren dat dit in het verleden ook wel eens hoger is geweest... Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Blueone schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:19:
onsbrabantnet is 100Mbit/s= 100MegaBit/s = 100Mb/s = 12,5MegaByte/s = 12,5MB/s
Al is die 12,5 MB/s wel theoretisch en zal dit in de praktijk nooit gehaald worden. Denk eerder aan 11 MB/s als maximum (10% losses).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Leolinedance schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:19:
Wij gebruiken een Linksys WRT160N V2. Op de vaste computer met kabel is de snelheid goed. Op de laptops wat minder. Ik heb een Atheros AR5005G wifikaartje erin zitten.

Volgens http://www.atheros.com/pt/AR5005G.htm Support for IEEE 802.11b, 802.11g

802.11g zou tot 54 Mbit moeten gaan, ik haal bij de test op http://speedtest.onsbrabantnet.nl/speedtest.html maximaal 1.6 mb/sec.

Dit zou toch veel hoger moeten zijn? Ik meen we te herinneren dat dit in het verleden ook wel eens hoger is geweest... Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?
Die 54Mbit is geen duplex dus theoretisch kun je maximaal 27Mbit halen. In de praktijk is 20 Mbit maximaal. Daarmee zou je dus een downloadsnelheid van 20/8 = 2,5MB/sec moeten kunnen halen. Echter dan moet je draadloze verbinding optimaal zijn, en blijkbaar is hij dat niet in jou geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
ik222 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:12:
[...]

Die 54Mbit is geen duplex dus theoretisch kun je maximaal 27Mbit halen. In de praktijk is 20 Mbit maximaal. Daarmee zou je dus een downloadsnelheid van 20/8 = 2,5MB/sec moeten kunnen halen. Echter dan moet je draadloze verbinding optimaal zijn, en blijkbaar is hij dat niet in jou geval.
Bedankt voor je antwoord. Ik zit echter praktisch naast de router dus dat kan het niet zijn. Misschien bepaalde instellingen in de router die de snelheid omlaag halen? Of instellingen in Windows (XP) of mijn wifi kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je 1.6MB ipv 1.6mb bedoeld, dan is dat echt goed voor 54mbit WiFi met een cheapo Atheros kaartje hoor. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het nu 2 dagen OBN het werkt als een tierelier alleen de upload komt niet boven de 3 mb/s uit

downloaden op newsgroepen gewoon stabiel 10 mb/s
dit alles op een dir 655 dus dat zal het probleem niet zijn
alles intern is gigabit

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
--MeAngry-- schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:18:
Als je 1.6MB ipv 1.6mb bedoeld, dan is dat echt goed voor 54mbit WiFi met een cheapo Atheros kaartje hoor. ;)
Na natuurlijk bedoel ik dat ;) Maar op een andere lokatie haalde ik hogere snelheden. Ach ja, dit is ook snel zat eigenlijk. Kaartje mag overigens wel cheapo zijn, hij werkt al jaren uitstekend. Heb al twee Intel Pro/Wireless 2200bg centrino kaartjes stuk zien gaan. Ik kan ook zo'n Intel kaartje kopen en inbouwen in mijn laptop, zou dat zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:18:
ik heb het nu 2 dagen OBN het werkt als een tierelier alleen de upload komt niet boven de 3 mb/s uit

downloaden op newsgroepen gewoon stabiel 10 mb/s
dit alles op een dir 655 dus dat zal het probleem niet zijn
alles intern is gigabit
Welke newsserver provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Leolinedance schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:21:
[...]

Al is die 12,5 MB/s wel theoretisch en zal dit in de praktijk nooit gehaald worden. Denk eerder aan 11 MB/s als maximum (10% losses).
Valt wel mee, ik haal met nieuwsgroepen (xsnews) geregeld 11,8 t/m 12,3MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Blueone schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:14:
[...]

Valt wel mee, ik haal met nieuwsgroepen (xsnews) geregeld 11,8 t/m 12,3MB/s
Die nieuwsserver van OBN is niet zo snel he? Valt daar nog iets aan te doen, behalve een betaalde nieuwsserver nemen? Ik kom niet boven de 200 kb/s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Die is inderdaad gelimiteerd :) Daar doe je niks aan.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is inderdaad gelimiteerd tot 2Mbit = 256KB/sec. Enige wat werkt is ook de server van onsneteindhoven erbij zetten, dan heb je 4Mbit = 512KB/sec tot je beschikking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
ik222 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:50:
Dat is inderdaad gelimiteerd tot 2Mbit = 256KB/sec. Enige wat werkt is ook de server van onsneteindhoven erbij zetten, dan heb je 4Mbit = 512KB/sec tot je beschikking...
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
In je newsgroepprogramma kun je gewoon meerdere servers toevoegen. En dan moet je beide servers instellen op 4 connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hebben meer mensen er last van dat je de laatste tekens op een regel bij teletext mist? Op het begin was dat ook altijd toen had ik er een hele tijd een last van gehad maar nu weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Zijn er meer mensen die op dit moment een probleem ondervinden met OBN in Best? Ik heb geen internet via OBN in ieder geval, zowel draadloos als via de kabel. Het werkte een half uur geleden nog wel?

edit: Even de stroom van de router gehaald en hij doet het weer. Betreft een Linksys WRT160N V2

[ Voor 19% gewijzigd door Leolinedance op 19-04-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Blueone schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:27:
hebben meer mensen er last van dat je de laatste tekens op een regel bij teletext mist? Op het begin was dat ook altijd toen had ik er een hele tijd een last van gehad maar nu weer wel.
Dat probleem zie ik ook nog regelmatig voorbij komen ja. Maar ben maar blij hoor, bij digitale tv van OBN heb je helemaal geen teletekst :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Dat is bij andere aanbieders niet veel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KbAuTr
2 april zijn ze langs geweest, iets was er niet goed, maar dat zou zo snel mogelijk zijn opgelost.
Vandaag wederom gebeld, en wederom hetzelfde antwoord, het gaat zo snel mogelijk opgelost worden.

Er werd mij wel verzekerd dat ik niet vergeten werd.
Nou na bijna 3 weken geloof ik daar ook niet meer in.
Volgens mij willen ze eerst centjes verdienen en wat wel opgeleverd kan worden en komen wij wel als ze daar mee klaar zijn.

Ik ben er doodziek van.
Zogenaamd een lokaal karakter. Maar niet als je ergens mee zit.
Ik denk dat ik gewoon onder aan het rijtje sta, maar vertrouwen in hen heb ik zeker niet meer.
Dan beloven ze mij ook dat de aannemer me meer informatie moet geven, maar zelf komen ze ook niet verder als dat het zogenaamd zo snel mogelijk wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
ik222 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:58:
[...]

In je newsgroepprogramma kun je gewoon meerdere servers toevoegen. En dan moet je beide servers instellen op 4 connecties.
Ik heb geprobeerd de server van onsneteindhoven toe te voegen maar het werkt niet. Ik woon overigens in Best, heeft dat er iets mee temaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1408
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een vast IP adres bij OnsBrabantNet in Veldhoven omdat ik en mailserver heb en dus naar port 25 wil kunnen connecten.

Echter, dit werkt niet: laptop direct aan het modem gehangen en met telnet naar bekende mailservers op port 25 proberen te connecten.

C:\>telnet mail.dse.nl 25
Connecting To mail.dse.nl...Could not open connection to the host, on port 25: Connect failed

- Dit werkt wel met mijn laptop aan mijn nog bestaande ADSL verbinding, dus op mijn laptop wordt dit niet tegen gehouden.
- Dit werkt ook naar andere poorten, zoals poort 80
- Met mijn Linux mailserver heb ik het zelfde probleem, alleen komt er dan een timeout ipv een connect failed

De klantenservice van OBN zegt dat ze het gecontroleerd hebben en dat het bij hun open staat en dat het dus bij mij moet liggen en dat ze me niet kunnen helpen.

Waar kan het probleem zitten?

TomTieDom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Leolinedance schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:25:
[...]

Ik heb geprobeerd de server van onsneteindhoven toe te voegen maar het werkt niet. Ik woon overigens in Best, heeft dat er iets mee temaken?
Niet voor zover ik weet, hier werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
Twee weken terug waren wij aan de beurt voor de aansluiting binnen het huis. Dit was op een dinsdag, de vrijdag die week kon ik echt niet meer wachten en belde ik de klantenservice, die me vertelde dat de "oplevering" dezelfde dag nog zou gebeuren. Wanneer dit gedaan zou zijn zou ik per telefoon op de hoogte worden gesteld. Een paar uur later werd ik gebeld en kort daarna was de verbinding gemaakt. Erg netjes van het telefoontje.

Via onze DIR-655 van D-link krijg ik de volgende resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/458557970.png

Helemaal niet verkeerd dus. Verder verbaast het me dat het tv-beeld bij veel mensen zo slecht wordt ervaren. Het analoge beeld bij ons is beter dan het analoge beeld van UPC, er is een erg duidelijk verschil waar te nemen. Zeker een tv die ver van de meterkast vandaan staat geeft nu een veel beter beeld (antenneversterker + hirschman bekabeling door heel het huis).

Het enige nadeel blijft voor ons digitale tv, waar upc met een harddisk recorder een erg makkelijk en simpel apparaat heeft. De telefoon wordt volgende week overgezet, dus dat is nog even spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ranjo schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:20:
Twee weken terug waren wij aan de beurt voor de aansluiting binnen het huis. Dit was op een dinsdag, de vrijdag die week kon ik echt niet meer wachten en belde ik de klantenservice, die me vertelde dat de "oplevering" dezelfde dag nog zou gebeuren. Wanneer dit gedaan zou zijn zou ik per telefoon op de hoogte worden gesteld. Een paar uur later werd ik gebeld en kort daarna was de verbinding gemaakt. Erg netjes van het telefoontje.

Via onze DIR-655 van D-link krijg ik de volgende resultaten:

[afbeelding]

Helemaal niet verkeerd dus. Verder verbaast het me dat het tv-beeld bij veel mensen zo slecht wordt ervaren. Het analoge beeld bij ons is beter dan het analoge beeld van UPC, er is een erg duidelijk verschil waar te nemen. Zeker een tv die ver van de meterkast vandaan staat geeft nu een veel beter beeld (antenneversterker + hirschman bekabeling door heel het huis).

Het enige nadeel blijft voor ons digitale tv, waar upc met een harddisk recorder een erg makkelijk en simpel apparaat heeft. De telefoon wordt volgende week overgezet, dus dat is nog even spannend.
Het ligt er ook maar aan hoever de woning van de straatkast staat waar de coax vandaan komt. Mensen die daar dichtbij zitten hebben een beter beeld. Ik heb ook nooit goed beeld gehad met UPC. Toen ik OnsNet kreeg leek het wel digitaal. Loepzuiver en scherp. Echter in de 2e helft van vorig jaar heeft een beeld omslag plaatsgevonden waardoor het nu een stuk minder is. Het beeld van Hertzinger is over het algemeen gewoon dof zoals het nu is. Het is niet zuiver. Dat zie je ook terug in felle kleuren. Die zijn rommelig en oversaturated waardoor je de details niet meer ziet. Een fel rode trui is gewoon 1 blok rood bijvoorbeeld. Totaal geen detail of scherpte. Rommelig en wazig zijn de goede worden ervoor. Overigens zijn er wel wat verschillen in scherpte en detail per zender. Zo kun je bijv duidelijk zien dat omroep brabant en NL 1,2,3 een hogere bandbreedte hebben dan RTL, SBS, NET5, Veronica etc. Echter bij alle zenders ontbreekt zuiverheid/beeldscherpte die er een jaar terug wel was. Er is geen een zender meer die echt scherp binnenkomt en daarmee in de buurt komt met digitaal kwa scherpte. Overigens hebben ze bij XMS Net (ook een reggefiber netwerk waar Hertzinger actief is) precies hetzelfde probleem. Daar is Reggefiber nu het hele netwerk aan het doormeten. Ik hoop dat ze dat hier ook gaan doen binnenkort. Het is echt nodig namelijk want dit duurt echt te lang nu. Hertzinger heeft wel dingen verbeterd zoals de helderheid bijgesteld, maar dat wazige waterige beeldtype is nooit meer weggegaan voor het scherpe zuivere beeldtype van vroeger waarbij misschien ook meer ruis te zien was, maar ook VEEL meer scherpte dus! Hertzinger zegt zelf dat ze niks veranderd hebben. Dan wordt het denk ik eens tijd dat Reggefiber kwaliteitsmetingen gaat doen op de CATV vezel van het netwerk.

Hier overigens nog meer mensen die klagen over het onscherpe beeld:

http://www.ed.nl/economie...start=1&sort=asc#reakties
http://best.startpagina.n...onsbrabantnet#msg-3924028
http://onsbrabantnetniet.messageboard.nl/viewtopic.php?t=53

Een overgrote meerderheid uit die reacties vind dat het beeld veel te dof is.
Doormeten die handel zou ik zeggen, en anders eens goed de instellingen van de apparatuur in het headend onder de loep nemen. Iets klopt er gewoon niet. Vroeger was het veel zuiverder en scherper.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
marnix1408 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:57:
Ik heb een vast IP adres bij OnsBrabantNet in Veldhoven omdat ik en mailserver heb en dus naar port 25 wil kunnen connecten.

Echter, dit werkt niet: laptop direct aan het modem gehangen en met telnet naar bekende mailservers op port 25 proberen te connecten.

Connecting To mail.dse.nl...Could not open connection to the host, on port 25: Connect failed

- Dit werkt wel met mijn laptop aan mijn nog bestaande ADSL verbinding, dus op mijn laptop wordt dit niet tegen gehouden.
- Met mijn Linux mailserver heb ik het zelfde probleem, alleen komt er dan een timeout ipv een connect failed

De klantenservice van OBN zegt dat ze het gecontroleerd hebben en dat het bij hun open staat en dat het dus bij mij moet liggen en dat ze me niet kunnen helpen.

Geen idee, maar ik heb ook een vast IP adres in Veldhoven en bij mij werkt het gewoon zoals verwacht:

Quad:~ arnoud$ telnet mail.dse.nl 25
Trying 212.61.53.193...
Connected to mail.dse.nl.
Escape character is '^]'.
220 mail.dse.nl ESMTP Postfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 13:13
Ik heb ook eigenlijk alleen het internet van OBN, de TV heb ik opgezegd na de eerste proefperiode. UPC digitaal is imho toch echt een stuk beter, tot ze met een goede digitale box met recorder komen blijf ik bij UPC (dat ik dat nog ooit zou zeggen zou ik 10 jaar geleden ook niet bedenken :) )

Het internet is daarintegen echt wel fenomenaal regelmatig haal ik de 11 MB/s :)

[ Voor 12% gewijzigd door SiNisTrAD op 24-04-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Afgelopen weekend was ik het helemaal beu, al dat gestotter in het beeld en geluid van Plus TV (vooral RTL4 en Humor TV). Dat werd nog eens versterkt door een nieuwsbrief die toevallig die dag binnenkwam waarin OBN reclame maakte voor Plus TV met 'enthousiaste reacties van gebruikers uit Valkenswaard'.

Ik ben daarom nog eens naar de instellingen gaan kijken, waarbij ik zag dat mijn digitale signaal een sterkte had van 129, volgens de legenda is dat goede kwaliteit. Ik schat dat die schaal loopt tot 250, dus dat moet toch wel beter kunnen, zou je denken.

Daarom heb ik mijn oude Triax versterker (stamt uit de UPC tijd, is sinds OBN niet meer gebruikt) toch maar weer eens aangesloten. En zowaar kon het signaal boosten tot 212! Het nadeel was dat de analoge beelden helemaal verstoord raken, dus heb ik een compromis bereikt. Het signaal heeft nu een sterkte van 179, en het analoge beeld is nog aardig om aan te zien. Op de slaapkamer moet het beeld ook acceptabel blijven. Tot nu toe lijkt het wel te helpen, ik heb op RTL4 geen gestotter meer gezien en op Humor TV is het merkbaar minder geworden.

Nog iets opvallends toen ik aan het uitproberen was, de radiofunctie van Plus TV is in werking! Op dit moment alleen de publieke zenders Radio 1 t/m 5, maar er zit vooruitgang in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sh00t, geen signaal op mijn kassie. Zijn er meerderen in de straat 5508RK. Maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Laatst online: 11-08 23:46
marnix1408 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:57:

Ga er wel vanuit dat je alle vaste-ip gegevens heb ingesteld in je PC/Router, anders maak je op dit moment nog gebruik van het dynamische ip.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn PC meegenomen naar een kennis die Ziggo had. Ik heb daar de groene coax kabel die daar binnenkomt direct in de PC gedaan en opnames gemaakt. Vandaag de PC hier op het breedbandkastje aangesloten en vervolgens hier ook wat opnames gedaan. Zie hier het resultaat. De bovenste screens zijn Hertzinger, de onderste Ziggo:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hx59wh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/20qfhg7.jpg

Let bij deze vooral op de rode balk. Die balk is niet strak rood, maar boven ontbreekt het rood en onder komt het weer uit als een waas. Dit lijkt wel een soort schaduw effect. Ook de letters in de balk hebben dit effect. Dit was vroeger dus NIET het geval. Voordat het beeld slechter werd in de 2e helft van 2008 was die balk gewoon strak rood zoals je ook bij Ziggo kan zien. Ik heb dit overigens al eens eerder gezegd hier in deze post: Verwijderd in "Ons Net Eindhoven (Deel 1)"

Ik denk dat dit soort schaduw effectjes (om een voller en dieper beeld te creëren?) behoorlijk ten koste gaan van de beeldscherpte. Vooral als het om kleine details gaat.

Ik denk dat het beeld heel wat beter kan worden als ze dit eindelijk eens gaan corrigeren in de beeld settings.
Overigens heb ik ook het idee dat het contrast hoger is bij Ziggo, maar dat kan ook aan de uitzending liggen (ene was van 16:00 gister en de andere van 16:00 vandaag)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6sb32v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28tl17o.jpg

Hier zie het ook weer terug in die rode balk. Bij Ziggo zit het rood gewoon netjes in de balk, bij hertzinger is het boven minder en waast het eronder weer uit. Tevens zie je dit 'schaduw' effect ook terug aan de onderkant van het cijfer 12 en in het Nederland 2 logo.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34xqf49.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dnzleu.jpg

Exact dezelfde screenshots. Bij Ziggo zie je minder ruis en het beeld is scherper. Dat het scherper is komt volgens mij ook weer omdat die beeldschaduw er niet is.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2e493k9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28hloia.jpg

Ook hier weer in de oranje balk. Totaal 'bloated' en niet strak. Het oranje waast weer ontzettend uit. Ook zie je bij de bovenste rand van dat video scherm dat de blauwe rand meer in het paars doorloopt dan dat dat bij Ziggo is. Daar zie je ook weer minder ruis in het beeld dan bij Hertzinger. Vreemd toch dat er meer ruis te zien is bij zo'n korte coax kabel van het breedband kastje naar de PC dan met een coax kabel die helemaal van de straatkast naar de woning moet lopen! Dan moet het toch wel in de apparatuur zitten waar het signaal vandaan komt he?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/6quuc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/208cfuq.jpg

Hier ook weer exact hetzelfde beeld. Ook daar weer duidelijk die schaduw waas te zien in de knal rode letters.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2jg5445.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/6y0ilk.jpg

Deze is om nog even te herinneren hoe slecht/dof/wazig SBS6 ook alweer is. Kijk naar het screenshot van Ziggo en zie hoe hoeveel strakker het kan zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/308z9c4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/11jxbmo.jpg

Ook RTL5 is bij Ziggo een stuk strakker. Let op de de lichte witte waas aan de onderkant van de ondertiteling bij Hertzinger. En het rode t-shirt dat veel rommeliger en waziger is dan het cleanere rood van de koptelefoon bij Ziggo.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/soajh5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t7zc3p.jpg

RTL8 heeft van alle RTL zenders denk ik wel het meeste ruis in beeld. Bij Ziggo is die net zo strak met minimale ruis als de andere RTL zenders.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2d7wqp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/35kvl21.jpg

NGC is samen met SBS6 een van de dofste/wazigste zenders in het pakket en heeft ook diagonale strepen in het beeld. Vroeger was NGC toch stukken beter. Nu is het niet meer om aan te zien. Ziggo is hier weer stukken cleaner en strakker.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/293dc7p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2pt1fuh.jpg

NET5 ook weer cleaner/strakker EN bijna geen ruis bij Ziggo.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/i6l647.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33b262v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2rdeyra.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ziat5x.jpg

Hier nog 2 vergelijkingen van RTL 8. Let op de hoeveelheid ruis die in het beeld bij Hertzinger zit en dat schaduw effect wat het beeld zo uitgezakt en dof maakt.

Toch raar he, zo'n slecht beeld met de pc direct op het breedbandkastje en zo'n goed beeld met een coax kabel die helemaal naar de straatkast moet lopen. Die groene kabel mag dan wel 3 keer zo dik zijn als een Hirschman Koka799 maar voor een 1 meter kabel is de Koka799 met bijbehorende connectors dus prima!

Het kan dus gewoon echt niet anders zijn dat de apparatuur die het tv signaal de glasvezel instuurt niet goed is of niet goed is afgesteld. Ik hoop dat het nu eindelijk duidelijk is waar ik al zo lang over klaag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Deze screenshot maken de verschillen inderdaad duidelijk. Al ben ik het overigens al een tijdje met je eens dat het beeld van Hertzinger (zeker op bepaalde zenders) onder de maat is. Vooral de kleurverschuivingen van rood zijn erg opvallend, evenals de waas bij de ondertitels van Hertzinger.

Ik zou deze screenshots + uitleg ook naar Hertzinger toe sturen en dan hopen dat ze er wat mee gaan doen want het is echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1408
  • Laatst online: 29-02-2024
arnoud_h schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:45:
[...]

Geen idee, maar ik heb ook een vast IP adres in Veldhoven en bij mij werkt het gewoon zoals verwacht:

Quad:~ arnoud$ telnet mail.dse.nl 25
Trying 212.61.53.193...
Connected to mail.dse.nl.
Escape character is '^]'.
220 mail.dse.nl ESMTP Postfix
Het probleem was dat OBN de port blokkering er niet had afgehaald. Het heeft me wat moeite gekost om ze dit duidelijk te maken (tcpdumps etc.), maar het werkt nu.

Iedereen bedankt!

Groeten,
Marnix

TomTieDom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
Eindelijk, na vele boze telefoontjes, werkt het nu dan eindelijk.
1 april glasvezel woning binnengebracht, 27 april eindelijk internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Modem is net opgehangen! (5509NN). Geen brief gehad, en de hele straat heeft geen brief gehad. Dus niet bij iedereen kon het modem opgehangen worden. Mooie organisatie daaro.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 07:54
Het probleem met de modems ophangen, is dat er een aannemer voor langs moet komen. Zij zijn ook degene die de planning maken, en ze hebben de zaakjes niet altijd helemaal op orde. Vervelend maar toch geluk dat er wel iemand aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hulde aan Alexander01 voor de foto's en uitleg!
Stuur dit maar aan OBN & Hertzinger zodat je ze ermee kunt confronteren.

De TV-kwaliteit is verre van goed. Ook hier in Nuenen op OnsNet (overigens hetzelfde als OnsBrabantNet).
Tijd dat er wat aan gedaan wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Folie schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:06:
Het probleem met de modems ophangen, is dat er een aannemer voor langs moet komen. Zij zijn ook degene die de planning maken, en ze hebben de zaakjes niet altijd helemaal op orde. Vervelend maar toch geluk dat er wel iemand aanwezig was.
Nu hoop ik maar dat het snel gaat werken, maar zal wel niet ivm K-dag :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hier in Laarbeek ook lang moeten wachten, maar ik heb dan ook eindelijk internet via het vezeltje.

Toen de modem is opgehangen kon deze niet geactiveerd worden, grote storing waardoor er geen IP verkeer mogelijk was. Tweede afspraak kwam een monteur met een laptop. Hoera! Signaal! Maar helaas stond op de opleverpagina een verkeerd huisnummer! Dit zou gecorrigeerd worden en ik zou een nieuwe afspraak krijgen. Na een week wachten heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en heb ik de 10.x provisioning URL met mijn eigen lappie afgetrapt (zonder afspraak en zonder monteur). Het huisnummer stond inmiddels goed en ik heb een eigen verplichte meetwaarde verzonnen en het formulier verzonden. Meteen hierna kreeg ik geen lease meer op de private range, maar ook geen WAN IP lease. Goed anderhalve dag later kwam het geheel tot leven en kreeg ik keurig een WAN ip adres. Speedtests geven 89 mbit up/down aan, dus dat is keurig. Een dag of twee later valt er een brief in de bus met mijn accountgegevens en wachtwoorden. Ik vooralsnog een tevreden tweaker....

Echter:
Ik wil een vast IP adres aanvragen. Zie dat dat op MijnBrabantNet moet. Ik log in en klik op Diensten. Gebeurt niks. Diensten is een dode link op mijn persoonlijke pagina. Ik weet toch zeker dat ik daar moet zijn. Even gebeld met de helpdesk en ik krijg te horen dat mijn lijn helemaal nog niet opgeleverd is. Met andere woorden, ik neem officieel nog geen diensten af, vandaar dat dat menu leeg is. Raar zou je zeggen, want internet doet het prima en die brief met inloggegevens is ook ergens vandaan gekomen. Ik ben inmiddels een week bezig en heb de helpdesk al 4 keer aan de telefoon gehad om dit te corrigeren, maar tot op heden heeft dat nog geen vruchten afgeworpen.

Moraal van dit verhaal is dat het leuk is om even via een 'shortcut' je lijn te activeren, maar dat er blijkbaar nog net iets meer nodig is om je diensten ook in de administratie actief te zetten. Bezint eer ge begint!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folie
VonFoX schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:32:
[...]

Nu hoop ik maar dat het snel gaat werken, maar zal wel niet ivm K-dag :(
Op K-dag is er inderdaad niemand aanwezig, en als je geluk hebt wordt op vrijdag alles geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folie
DexterDee schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:29:
Moraal van dit verhaal is dat het leuk is om even via een 'shortcut' je lijn te activeren, maar dat er blijkbaar nog net iets meer nodig is om je diensten ook in de administratie actief te zetten. Bezint eer ge begint!
Dit komt, doordat het wel zo kan zijn dat je modem al opgeleverd is, en dat hij qua verbinding goed staat. Echter zal je sowieso moeten wachten tot bij Edutel de oplevering verwerkt is, en deze moeten ze binnenkrijgen van de aannemer. Totdat dit is gebeurd, kan Edutel niks, en kunnen ze je ook geen vast IP toekennen.

Edit: de inloggegevens worden automatisch gegenereerd op het moment dat je inschrijving verwerkt is. Vandaar dat deze gegevens wel al goed zijn, ze staan alleen nog niet overal in het systeem, waardoor de dienstenpagina niet werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Folie op 29-04-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik neem dat je al contact met OBN hebt opgenomen? Wat zeggen ze ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Hertzinger eergister al gemailt maar ik krijg steeds niks terug van hun.
Heb hun laatst ook al gemailt over de 16:9 detectie die niet meer werkte bij bepaalde zenders na het onderhoud van maandag 9 april bij ONE. Kreeg ik ook niks meer op terug, terwijl ik wel het idee heb dat ze hem gelezen hadden want RTL5 was een paar dagen daarna gefixt. Die zoomt nu weer bij een 16:9 uitzending ipv dat hij wordt uitgerekt in de breedte zoals dat ook bij een 4:3 uitzending is. Echter zijn deze zenders nog steeds niet gefixt:

TMF
één
Ketnet / Canvas
Nickelodeon / Comedy Central
ARD
ZDF
NDR
WDR
BBC 1
BBC 2

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wel jammer dat er geen LED gaat branden oid dat je internet actief is, want nu moet ik iedere keer helemaal die kabel ompluggen :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 10:15
Een klein uurtje geleden is alles opgeleverd: Analoog tv, radio, onbeperkt bellen + 100mbit.

Alles werkt direct. Internet (via een Linksys wrt54G) over alleen maar cat5 kabels zorgt voor een download snelheid (volgens speedtest.net) van 70mbits en 65mbits up. :) (terwijl QoS op de router is uitgeschakeld) Niet al te slecht lijkt me, als je kijkt naar de type bekabeling en router.

Binnenkort een nieuwe router + bekabeling (cat 6?) aanleggen en dan zou ik 90 - 100 mbits moeten kunnen halen :o

tv + dvd recorder + radio laten instellen door die "monteur" van OBN, dit alles was zo voor elkaar. 8)

Hier heeft OBN het dus goed voor elkaar, vind ik zelf. :)

Edit: Extra aanvullend informatie: postcode 5508 LD ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SparTi op 01-05-2009 16:14 . Reden: postcode toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Cat5e is gigabit, dus snel genoeg. :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Staat de manual van het glasvezelmodem ergens online btw ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
VonFoX schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:57:
Staat de manual van het glasvezelmodem ergens online btw ?
Manual... wat wil je weten? je kunt m uit/aanzetten met behulp van een stekker (om sommige problemen op te lossen), je kunt 1 netwerkpoort tegelijk gebruiken... hij kan open met een klipje aan beide zijkanten (vinger erachter haken en een beetje naar buiten trekken).
Misschien kun je zeggen wat je wilt weten?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, wat ik eigenlijk wilde weten is of er een lampje gaat branden als de verbinding werkt :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
VonFoX schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:00:
Nou, wat ik eigenlijk wilde weten is of er een lampje gaat branden als de verbinding werkt :)
Owjah, ik herinner me je post, en zie m ook terug.
Ledje: eh volgens mij dus niet... maar das al zo lang geleden, dat kan ik nu niet meer testen :P het internet lampje gaat op een gegeven moment brandje (wereldbolletje) maar das volgens mij ook al als je aangesloten bent zonder dat internet geactiveerd is: dus gewoon als er verbinding is met de test-servers.

And if all else fails:
Telefonische klantenservice:
040 787 8000
openingstijden: 09:00 tot 21:00 uur tijdens werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Laatst online: 11-08 23:46
VonFoX schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:00:
Het wereldbolletje brand idd als er verbinding met het netwerk is, het ledje van de telefoon brand als telefonie is geactiveerd en het ledje van internet (1 v/d 4) als je een pc/router aansluit, altijd of internet nu wel of niet geactiveerd is.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

De verbinding werkt, en snel! (dit is direct op modem) 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/466247202.png

Dit is achter een Dlink 655
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/466721322.png

Top dus

[ Voor 73% gewijzigd door VonFoX op 05-05-2009 14:38 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds kort ook OBN ( beek en donk, Laarbeek)

Als ik mijn laptop aansluit op de modem dan heb ik direct internet ( speedtest.net geeft goede snelheden aan )
Maar als ik de vast pc aansluit dan heb ik geen internet, ook als ik de router aansluit heb ik geen internet.

Ik heb al heel wat pagina's gelezen ( nog net niet alle 48 van deel II ) maar ik kom er niet uit.

Volgens mij ligt het aan de instellingen van de pc maar ik weet niet wat voor instellingen heb er de ballen verstand niet van. ( mijn ouders dachtten van wel dus dachtten dat een monteur niet hoefde te komen )

de router is een Linksys WRT54GS.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

PS: de modem herkent wel dat de pc is aangesloten en er brand ook een lampje in de pc bij het aansluitpunt van de netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb je na het ontkoppelen van je laptop wel een uur gewacht voordat je een andere apparaat aansloot? Anders werkt het inderdaad niet.

Alternatief voor een uur wachten is voor dat je de pc ontkoppelt een in opdrachtprompt ipconfig/release uitvoeren. Dan zou een ander apparaat direct moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:47:
Heb je na het ontkoppelen van je laptop wel een uur gewacht voordat je een andere apparaat aansloot? Anders werkt het inderdaad niet.

Alternatief voor een uur wachten is voor dat je de pc ontkoppelt een in opdrachtprompt ipconfig/release uitvoeren. Dan zou een ander apparaat direct moeten werken.
Ja heb meerdere keren een uur gewacht. als ik op internet wil dan krijg ik een pop-up voor met de keuze verbindingmaken of off-line werken.

Als ik kies voor verbindingmaken en dan breedbandverbinding en mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul dan werkt het ook niet.

side question: waarom zitten er 4 LAN aansluitinggen op de modem als je maar 1 pc kan aansluiten ?
Zou ik een andere router nodig hebben om de juiste snelheid draadloos te krijgen als ik het allemaal werkende krijg ?

(de router is een Linksys WRT54GS.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Eerst even over het verbinding krijgen. Je hoeft nergens je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren om op internet te kunnen. Ik zou gewoon eens je router resetten naar fabrieksinstellingen. Dit doe je door het resetknopje achterop 10 seconden ingedrukt te houden.
Let op! :Hierna moet je wel alles, inclusief draadloze beveiliging, opnieuw instellen

Maar als je dat gedaan hebt en je sluit de router aan op het OBN modem zou je via een pc die je met een draad aansluit op de router direct internet moeten hebben. Die pc moet je instellen op automatisch een ip adres verkrijgen (Configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> rechtsklik op je netwerkverbindingen --> Eigenschappen --> TCP/IP protocol Eigenschappen --> Beide opties op automatisch zetten)

Daarna kun je de draadloze instellingen opnieuw instellen (denk aan beveiliging e.d.)

Wat betreft de snelheid kan de router die je nu hebt zowel bedraad als draadloos de snelheid niet aan (waarschijnlijk haal je met je huidige router ongeveer 55 Mbit bedraad). Draadloos zul overigens zelfs via Wireless N niet verder kom dan 70 a 80Mbit. Bedraad kun je met een andere router wel de snelheid halen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ook bij het wisselen kan het nog verstandig zijn om de modem een keer te resetten. (stroom er een minuutje af)

Eventueel nog de netwerkkabel in poort 2 doen ipv poort 1 van de modem. Reden: Wellicht is het mac-adres blijven hangen in die poort, en dan kan het zelfs na een reset nog zijn dat het mac-adres op de poort staat.

De reden van 4 lan-aansluitingen zou zijn: toekomstige diensten zoals IPtv en dergelijke nieuwigheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe het kan dat ik met een Linksys WRT300N router en een wireless-N kaartje in de pc bij de speedtest niet verder kom dan 20MB/s? Zonder router geeft hij 95MB/s. Ik heb geprobeerd de firewall en alle beveiliging uit te schakelen, maar dit leverde geen resultaat op. Heeft dit puur te maken met de afstand (verdieping naar boven)? Het 'status' scherm van de verbinding hier boven geeft 78MB/s aan. Zo ja, kan dit opgelost worden met een sterkere antenne op de computer (de antennes van de router kunnen niet aangepast worden)?

Alvast bedankt!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 00:38 . Reden: aanvullende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wireless N haalt theoretisch singleband ongeveer 108mbit. Maar met alle overhead, en de afstand die je noemt is 20% daarvan overhouden al best redelijk. :)

Verder moet je overigens zorgen dat je WPA2 met AES encryptie gebruikt, en niets anders, want ook dat heeft invloed op de snelheid.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:38:
Wireless N haalt theoretisch singleband ongeveer 108mbit. Maar met alle overhead, en de afstand die je noemt is 20% daarvan overhouden al best redelijk. :)

Verder moet je overigens zorgen dat je WPA2 met AES encryptie gebruikt, en niets anders, want ook dat heeft invloed op de snelheid.
Wat een snelle reactie! bedankt voor uw hulp :) Zal de snelheid flink verhogen wanneer ik een grotere antenne aansluit op de adapter? Deze: Conceptronic CWLAN9

De AES encryptie heb ik inderdaad zo ingesteld dat alleen dat gebruikt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het kan ook zijn dat de 300 gewoon niet de troughput heeft die nodig is. Hij staat helaas niet in het rijtje om te checken. http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:38:

Nou 70Mbit via Wireless N moet toch wel mogelijk zijn. Als 20Mbit normaal zou zijn dan is het eigenlijk niets meer als Wireless G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 06:48:
Het kan ook zijn dat de 300 gewoon niet de troughput heeft die nodig is. Hij staat helaas niet in het rijtje om te checken. http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Het lijkt me dat de WRT310N ongeveer hetzelfde is. Dus die meting zou een goede indicatie zijn. Nadat ik de antennes heb gedraaid zodat ze in de richting van de router wijzen, haal ik nu 35MB/s down en 21MB/s up. Dan is die grotere antenne misschien wel een goed idee..

Heeft het programma TCP optimizer zin, en is het te gebruiken op Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vraagje over vast bellen, moet je zelf je KPN abo opzeggen als je nr geporteerd is naar OBN ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:55:
Vraagje over vast bellen, moet je zelf je KPN abo opzeggen als je nr geporteerd is naar OBN ?
Nee OBN zet je nummer over en daarmee wordt je KPN abonnement automatisch ook opgezegt. Zelf hoeft je daar niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een maandje ook OBN (5508) en een DIR-655. Ben over het algemeen tevreden over OBN, afgezien van de brakke communicatie van OBN en het feit dat de homeboxen voor digitale TV niet op voorraad zijn.

Heb een wireless netwerk met de DIR-655 (Hardware Version: A4 Firmware Version: 1.20EU ) en volgens mij alles zo optimaal mogelijk ingesteld. Signaal = 2 tot 3 streepjes, 85%. Echter als ik een speedtest doe kom ik altijd uit op:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/467878947.png

??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 20:55 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.