Toon posts:

[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 06:52

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Eind van dit jaar is ons nieuwbouwhuis klaar op de vijfhoek in Deventer. Hier kunnen we gebruik gaan maken van een glasvezel internet verbinding van Y3net(.nl). Ze bieden 5/5, 10/10 en 20/20 mbit verbindingen aan voor respectievelijk 35, 55 en 75 euro. Lijken me best goede prijzen, zeker vergeleken met @Home en Chello.

Momenteel heb ik een @Home breedband verbinding liggen, sinds een jaar of 6 a 7. Opzich tevreden over, al is zo'n symetrische lijn natuurlijk wel wat lekkerder. Over de uptime etc van @Home ben ik best tevreden, al is het bedrijf erachter (lees: communicatie, helpdesk, probleemoplossen, capaciteitsproblemen, waardeloze helpdesk etc) niet echt mijn ding. Misschien dus toch overstappen.

Nu is eigenlijk mijn vraag, heeft iemand ervaring met Y3net als provider? Ik kan op GOT en op o.a. Google hier helaas niets over terugvinden. Iemand ervaring met de daadwerkelijk gehaalde snelheden? Uptime? Het eventuele datalimiet/fairuse-policy? Pingtijden? Restricties? (zoals je bij @Home b.v. geen mail-server mag draaien) Vast ip?

-I am Jack's wasted life.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Niemand ervaring met Y3Net?

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-03 11:32
Moest volgens kennis die ook in deventer woont goed provider zijn.
altijd goede snelheid en ook lage pingtijd(belangrijk voor games)
helpdesk ook goed bereikbaar.

greets Amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
amdboy1983 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:04:
Moest volgens kennis die ook in deventer woont goed provider zijn.
altijd goede snelheid en ook lage pingtijd(belangrijk voor games)
helpdesk ook goed bereikbaar.

greets Amd
Bedankt voor je reactie. Mocht je de persoon in kwestie weer spreken, ik zou het zeer waarderen als je wat meer informatie zou kunnen achterhalen :)

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Niemand anders ervaring met Y3Net? (of ken je mensen die het hebben en kan je daar wat over vertellen?)

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:13
Ben even aan het zoeken geweest maar het enige wat ik kan vinde is dat:

De site van hun draait in de US
De mailservers (MX records van y3net.nl) draaien bij UNET (Almere)

Als je een ip-adres hebt zou je kunnen tracen en kijken welke providers ze hebben. Dat is verder nu een beetje lastig

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 16:49

RammY

Dát!

Als ze die lijn nou eens naar Rijssen doortrokken ;)
20/20 voor 75 is niet echt duur.. Al zou ik het alleen al doen voor de upload ;)

Ik ken deze ISP trouwens ook niet...

Deze advertentieplaats is te huur!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik woon ook in Deventer, maar heb hier nog nooit van gehoord :Y). Had een jaartje geleden oid wel iets gehoord over glasvezel van @home voor het onderwijs. Maar dit uiteindelijk toch gewoon Surfnet geworden..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06-2021
woei, ik woon ook in deventer.
ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat kan omdat ik niet in een nieuwbouwhuis woon (in 1999 gebouwd, dus nog niet met glasvezel (neem ik aan)).
verder zijn die prijzen wel relaxed.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Het is inderdaad alleen in bepaalde nieuwbouwwijken beschikbaar: het Fetlaer, nieuw gebouwde gedeelte v/d Driebergenbuurt en nu dan ook Spikvoorde. (waar ons huis eind dit jaar klaar is) Wat ik begrepen heb is dat er wel plannen zijn om in de toekomst meer van Deventer aan te gaan sluiten, maar het hoe en wat is nog niet bekend. Leuk alternatief voor @Home / ADSL in iedergeval, zeker gezien de uploadsnelheid.

Ik zit er sterk over te denken om naar Y3net over te stappen maar vind 't ergens toch 'eng'; heb redelijk goede ervaringen met @Home. Voordat ik dat abonnement de deur uit gooi zou wat meer informatie wel prettig zijn. Er schijnen een paar duizend huishoudens op aangesloten te zijn, maarja, de gemiddelde huis-, tuin- en keukeninternetter gebruikt waarschijnlijk maar een fractie van zo'n lijn...

Mocht iemand nog wat meer horen, zien of wat dan ook; ik hou me aanbevolen. Als we d'r uiteindelijk wonen dan laat ik iig nog ff mijn ervaringen weten. (als de lijn er komt...)

[Voor 4% gewijzigd door oCe op 28-06-2006 12:58]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Nu weet ik meteen waarom het @home met groot nieuws heeft aangekondigd dat de capaciteit in Deventer is uitgebreid. :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• sMoKeFiSh
  • Laatst online: 09:23
Met het internet zit het bij Y3NET goed, IDD lage pingtijden en geen datalimiet. Helpdesk is goed bereikbaar, weet waar ze het over hebben en zijn erg vriendelijk.

Ze maken op dit moment gebruik van het PacketFront platform. Op de CPE sluit je je routertje en je telefoons aan. Daarnaast krijg je ook nog een fiber > coax converter om je hele huis te voorzien van TV.

Als je nog wat meer specifieke info nodig hebt, laat het maar weten.

Life ain't nothin' but hoes, cash and root.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
sMoKeFiSh schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:11:
Met het internet zit het bij Y3NET goed, IDD lage pingtijden en geen datalimiet. Helpdesk is goed bereikbaar, weet waar ze het over hebben en zijn erg vriendelijk.

Ze maken op dit moment gebruik van het PacketFront platform. Op de CPE sluit je je routertje en je telefoons aan. Daarnaast krijg je ook nog een fiber > coax converter om je hele huis te voorzien van TV.

Als je nog wat meer specifieke info nodig hebt, laat het maar weten.
Bedankt voor je reactie!

Kan je misschien iets meer vertellen over PacketFront / CPE? Hoe moet ik me dat voorstellen, dat is een soort modem waar je simpelweg via een UTP-kabel je router op aan kan sluiten? Is daar nog een configuratie bij nodig zoals b.v. een hostname zoals bij @Home?

De geadverteerde snelheden haal je dus ook echt, goed om te weten. Uptime goed? Vast ip-adres?

Oh, televisie; hoe is de beeldkwaliteit? Ik heb begrepen dat dat digitaal binnenkomt in je huis maar dan omgezet wordt naar analoog? Enig idee hoe de beeldkwaliteit is in verhouding tot standaard Essent analoge tv en Essent (TV Home) digitale tv?

Nogmaals, bedankt! :)

---even gegoogled; dat CPE / PacketFront, dat werkt via een centraal kastje waar je je telefoon / router / tv op aan kan sluiten als ik het goed begrijp?

[Voor 7% gewijzigd door oCe op 28-06-2006 13:46]

• sMoKeFiSh
  • Laatst online: 09:23
De PacketFront is idd een soort 'modem'. Je steekt er netjes je utp kabel en en daar kun je weer een pc of router op aansluiten. Er zit tevens een poortje voor je telefoon op.

Er kan gesproken worden van een vast ip adres ja. Zolang de DHCP server hetzelfde mac-adres aan de klantzijde ziet blijft je IP hetzelfde.

Uitval heb ik tot nu toe niet meegemaakt, TV kan ik niets over zeggen, heb ik nog niet naar gekeken.

[Voor 4% gewijzigd door sMoKeFiSh op 28-06-2006 13:51. Reden: typo]

Life ain't nothin' but hoes, cash and root.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 16:44
Neej, de glasvezel komt je huis binnen en daarna wordt het gesplitst naar tv en internet/telefoon.

Tv kan je gewoon aansluiten op de kastje, Je telefoon en internet moeten op het modem.

Om meerdere pc's aan te sluiten zul je een router moeten kopen omdat maar 1 ethernet poort wordt geactiveerd op het modem, evenals voor de telefoon.

In je router hoef je dan alleen maar het mac adres te klonen van de pc die als eerste aan je verbinding heeft gezeten (tenzij je gelijk een router aansluit).

Ip adres gaat via dhcp trouwens.

Dee beeldkwaliteit van de tv is vergelijkbaar met standaard kabel van @home. TV Digitaal van @home is stukken beter.

Het standaard pakket van Y3net heeft wel meer zenders.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Wederom bedankt voor de info!

Over het ip-adres; dat is dus dynamisch, maar wel gekoppelt aan een MAC-adres... Zou ik permanent een router aansluiten en daar de stroom op laten staan dan zou het ip dus min of meer vast moeten blijven? Nu zit er ook een router achter mijn @Home-modem, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Geen configuratie voor nodig dus?

Heb je wel een vaste DNS-naam die je anders naar je ip kan tracen bijvoorbeeld? (staat een webserver (voor prive gebruik) op mijn pc, wel zo handig als die altijd te bereiken is) Bij @Home kan ik altijd het ip achterhalen door naar cc(nummer-).deven1.ov.home.nl te pingen; zoiets bij Y3net ook mogelijk? (al is het misschien niet eens nodig, omdat de router er toch achter blijft hangen natuurlijk...)

Qua TV zou ik dus misschien beter bij Essent (@Home) kunnen blijven, heb nu TV Home digitaal en de beeldkwaliteit daarvan bevalt me wel. Misschien dat er in de toekomst digitale tv komt?

[Voor 7% gewijzigd door oCe op 28-06-2006 14:02]

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10-2022
oCe schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:58:
Wat ik begrepen heb is dat er wel plannen zijn om in de toekomst meer van Deventer aan te gaan sluiten, maar het hoe en wat is nog niet bekend. Leuk alternatief voor @Home / ADSL in iedergeval, zeker gezien de uploadsnelheid.
Een vriend van me is op de Zandweerd (Ruysdaelstraat) gaan wonen, en zegt dat ie eind dit jaar ook beschikking krijgt over glasvezel. Dus dat ziet er ook veelbelovend uit. :) Hopelijk doen ze Keizerslanden ook heel snel! :9~

Moet ik maar ff een zoldertje bij hem zien te huren om wat servertjes neer te droppen. :P

BTW: Hallo 'Onze Computer Expert' ;) Ik ben zaterdag nog bij je in de winkel geweest, klaptopje kopen. :)

Rammel eens @terrion.net achter mijn username, tik een bericht en druk op "Verzend" ;)

blah

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
swolters schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:03:
[...]

Een vriend van me is op de Zandweerd (Ruysdaelstraat) gaan wonen, en zegt dat ie eind dit jaar ook beschikking krijgt over glasvezel. Dus dat ziet er ook veelbelovend uit. :) Hopelijk doen ze Keizerslanden ook heel snel! :9~

Moet ik maar ff een zoldertje bij hem zien te huren om wat servertjes neer te droppen. :P

BTW: Hallo 'Onze Computer Expert' ;) Ik ben zaterdag nog bij je in de winkel geweest, klaptopje kopen. :)

Rammel eens @terrion.net achter mijn username, tik een bericht en druk op "Verzend" ;)
Hey Sjoerd, waar is je anti-microsoft domein gebleven dan? ;)

Lenovotje gekocht?

• tERRiON
oCe schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:00:
Zou ik permanent een router aansluiten en daar de stroom op laten staan dan zou het ip dus min of meer vast moeten blijven?
De router zou zijn MAC adres ook moeten bewaren wanneer de stroom eraf vliegt. Tenzij je een gekloond MAC adres gebruikt of gewoon een klote router hebt. :+
oCe schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:00:
Heb je wel een vaste DNS-naam die je anders naar je ip kan tracen bijvoorbeeld? (staat een webserver (voor prive gebruik) op mijn pc, wel zo handig als die altijd te bereiken is) Bij @Home kan ik altijd het ip achterhalen door naar cc(nummer-).deven1.ov.home.nl te pingen; zoiets bij Y3net ook mogelijk? (al is het misschien niet eens nodig, omdat de router er toch achter blijft hangen natuurlijk...)
Hiervoor kun je ook een hostname registreren bij DynDNS o.i.d. wat ook door veel routers wordt ondersteund.

blah

• tERRiON
oCe schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:10:
[...]

Hey Sjoerd, waar is je anti-microsoft domein gebleven dan? ;)

Lenovotje gekocht?
Dat domein is al lang foetsie joh! :P

Ik heb een Lenovo gekocht inderdaad. Maar ik moet er nog ff mee terug, het beeld is niet stabiel. Lees: "Flitst" nog al eens uit voor een fractie van een seconde.

Enne, leer eens quoten! ;) Niet hele berichtjes quoten... :P

blah

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
swolters schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:11:
[...]

De router zou zijn MAC adres ook moeten bewaren wanneer de stroom eraf vliegt. Tenzij je een gekloond MAC adres gebruikt of gewoon een klote router hebt. :+

[...]

Hiervoor kun je ook een hostname registreren bij DynDNS o.i.d. wat ook door veel routers wordt ondersteund.
Router is het probleem niet(Asus WL-500G), dyndns-accountje heb ik nu ook; maar toch, ben wel nieuwsgierig wat je DNS is bij Y3Net...

Wist niet dat ze de Zandweerd ook aan gingen sluiten trouwens, enig idee waar die info vandaan komt? Zal mijn zwager blij mee zijn, die woont daar!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
swolters schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:13:
[...]

Dat domein is al lang foetsie joh! :P

Ik heb een Lenovo gekocht inderdaad. Maar ik moet er nog ff mee terug, het beeld is niet stabiel. Lees: "Flitst" nog al eens uit voor een fractie van een seconde.

Enne, leer eens quoten! ;) Niet hele berichtjes quoten... :P
Garantie van Lenovo is pick up en return he, ff 't nummertje dat op de bon staat bellen; gaat 't snelste/makkelijkste. Maar goed, weer ontopic anders gaat 't ineens heel ergens anders over en krijgen we een bende slowchat hier ;) Ik vind m'n quotes trouwens prima zo :P

[Voor 6% gewijzigd door oCe op 28-06-2006 14:16]

• tERRiON
oCe schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:13:
Router is het probleem niet(Asus WL-500G), dyndns-accountje heb ik nu ook; maar toch, ben wel nieuwsgierig wat je DNS is bij Y3Net...
Met een beetje geluk kun je je eigen rev.dns instellen. Heeft XS4All ook. En ook TweakDSL heeft het (op aanvraag).

:)

blah

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:17

TheVMaster

Moderator WOS
oCe schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:13:
[...]

Dat is toch compleet niet relevant...als je ip maar vast is :) reg je ff een .nl domein bij bv. Transip.nl en laat je die gewoon naar je ip wijzen (kost maar 5,99 per jaar overigens..een nl domein)

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:21:
[...]

Dat is toch compleet niet relevant...als je ip maar vast is :) reg je ff een .nl domein bij bv. Transip.nl en laat je die gewoon naar je ip wijzen (kost maar 5,99 per jaar overigens..een nl domein)
Misschien niet relevant, maar ik vind dat wel interessant. NL domein heb ik, inclusief hosting en al, maar toch... als mijn ip veranderd (om wat voor reden dan ook) dan verwijst je eigen domein ook naar 't verkeerde ip. Vandaar dat ik graag de DNS naam zou willen weten, die zou altijd naar het juist ip moeten verwijzen :)

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
swolters schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:20:
[...]

Met een beetje geluk kun je je eigen rev.dns instellen. Heeft XS4All ook. En ook TweakDSL heeft het (op aanvraag).

:)
Eigen reverse dns zou fijn zijn ja, wie weet; gaan we tzt allemaal wel achter komen dan I guess. Je hebt mail trouwens.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:17

TheVMaster

Moderator WOS
oCe schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:24:
[...]

Misschien niet relevant, maar ik vind dat wel interessant. NL domein heb ik, inclusief hosting en al, maar toch... als mijn ip veranderd (om wat voor reden dan ook) dan verwijst je eigen domein ook naar 't verkeerde ip. Vandaar dat ik graag de DNS naam zou willen weten, die zou altijd naar het juist ip moeten verwijzen :)
Daar heb je ook weer gelijk in.... Zou overigens de DNS naam niet veranderen dan? Bij mij zit het ipadres er in verwerkt ;) dus zodra het ip verandert zal ook de dns naam veranderen...(als het goed is)

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:29:
[...]

Daar heb je ook weer gelijk in.... Zou overigens de DNS naam niet veranderen dan? Bij mij zit het ipadres er in verwerkt ;) dus zodra het ip verandert zal ook de dns naam veranderen...(als het goed is)
Hmmm, in dat geval zou zowel je IP als je DNS kunnen veranderen ja... dan maar hopen dat de dyndns-functie in de router goed z'n werk doet :)

Nouja, dat soort details zien we als de verbinding er ligt allemaal wel. Ik ben allang blij om te horen dat de verbinding snel en stabiel is met een kundig bedrijf erachter. Vooral aan dat laatste kan @Home een puntje zuigen imho.

• Erazzzer
  • Laatst online: 09:46

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Misschien hading dit topic ff te updaten. Vanaf 1 januari a.s. gaan ze bezig om alle 35000 woningen in Deventer te voorzien van een glasvezelaansluiting.

Je kan dan een alles-in-1 Abo nemen bij Y3Net:
- 20/20 internet
- voip phone
- digitale tv met HDTV ondersteuning
- 49,95 :)

4 wijken zijn al voorzien, namelijk:
- Driebergen
- Fetlaer
- Spikvoorde
- Brunsvelt
De andere wijken moeten begin 2008 zowieso voorzien zijn.

Al met al klinkt dit heel goed. Nog wat extra info:
- http://www.telegraaf.nl/i-mail/article55508201.ece
- http://www.y3net.nl

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Als deventernaar zijnde klinkt dit erg goed, ik moet dit jaar toch verhuizen, en de beschikbaarheid van glasvezel zal een zwaarwegende factor zijn :)

Ik ben alleen benieuwd hoe ze zullen omgaan met dataverkeer, met name upload verkeer.

Dit is verder nog wel van belang bij de televisie diensten:
"Heb ik een aparte decoder nodig om televisie van Y-3net te kunnen ontvangen?"

Om gebruik te maken van Y-3net TV heeft u geen decoder nodig. Y-3net geeft een analoog signaal door. Tot in uw meterkast ontvangt u het signaal via het glasvezel en binnenin uw huis kunt u het signaal via het aanwezige coaxnetwerk op uw televisie ontvangen. Y-3net levert dus geen digitale televisie.
Er is dus geen 16:9 signaal lijkt me.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Het draait inmiddels een kleine maand bij me thuis, alleen door drukte met het verbouwen nog niet toegekomen aan informatie posten hier. Ik zal binnenkort ff de boel updaten en wat speedtests etc plaatsen. Kan al wel verklappen dat de verbinding een goede kwijl-factor heeft! ;)

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

defiant schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:04:
Als deventernaar zijnde klinkt dit erg goed, ik moet dit jaar toch verhuizen, en de beschikbaarheid van glasvezel zal een zwaarwegende factor zijn :)

Ik ben alleen benieuwd hoe ze zullen omgaan met dataverkeer, met name upload verkeer.

Dit is verder nog wel van belang bij de televisie diensten:

[...]

Er is dus geen 16:9 signaal lijkt me.
Ik zie het ook op de site staan, vaag. Ik had ergens een bron waar stond digitaal, maar vooral HDTV. Maar die kan ik nu niet meer vinden

[Voor 13% gewijzigd door Erazzzer op 29-12-2006 13:21]

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Ik woon inmiddels in Spikvoorde en heb momenteel een 10/10mbit internet abo en televisie via Y3net. Vanaf 1 januari komt er een tripleplay abonnement, alle abonnementen qua internet komen te vervallen en worden allemaal 20/20mbit. Voor 49,95 heb je dan die internet verbinding, televisie en een telefoonaansluiting. Effectief 25 euro goedkoper dan dat ik nu voor alleen 10/10mbit internet en tv betaal. Goede upgrade voor minder geld dus!

Televisie is momenteel nog analoog, zoals je dat ook van andere providers krijgt maar dan wel zo'n 60 zenders. Beeldkwaliteit is uitstekend, alles komt digitaal (niet als digitale tv maar via glasvezel) binnen en in je huis wordt het omgezet met een kastje naar analoog (gewoon coax aansluiting) Kreeg kort geleden nieuwsbrief van Y3net met de melding dat digitale tv en hdtv op het programma staan, dus dat gaat komen. Als het goed is nog dit voorjaar.

Met internet; de modem die je krijgt kan volgens de installateur standaard 100/100mbit aan, rek genoeg dus. Binnenkort zijn alle verbindingen 20/20mbit, of er meer gaat komen weet ik niet. De 10/10mbit verbinding die ik momenteel heb geeft me zo'n 1,1 a 1,2 MB/sec voor zowel up als download. Pingtijden zijn gemiddeld 3 a 4 ms in Nederland, alles is supersnel. In de afgelopen weken nog geen downtime gehad. IP is statisch en gekoppelt aan het eerste mac adres dat je aansluit op je modem. Geen software of identificatie nodig zoals b.v. een CC-nummer zoals @Home.

Tot dus ver in iedergeval niets dan lof!

Anoniem: 172883

Klinkt goed, ik hoop dat het glasvezel-licht binnenkort ook hier in de Blauwe Daken aangaat!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Vandaag viel er een folder op de deurmat; de Y-zine. In de folder is te lezen dat vanaf 1 augustus 2007 ruim 40 000 woningen worden voorzien van een glasvezelaansluiting. Vanaf 21 mei 2007 kun je de postcodecheck op de [url=http:/www.y-3net.nl/]website van Y-3net[/url] doen om te kijken wanneer jou straat aan de beurt is.

En als ik het goed begrijp zal Concepts ICT voor de diensten zorgen. Zij bieden een triple pakket aan; internet, bellen en tv/radio. Bij de tests in Deventer 5-hoek, was dat toch Rentree?

De planning van Y-3net:
14 mei - Start graafwerkzaamheden fase 1
21 mei - Opening Y-3net Servicewinkel
21 mei - Postcodecheck beschikbaar
juni - Editie 2: Y-zine
juni - Introductieaanbod vroege inschrijvers
eind juni - Start aansluiten woningen fase 1
septemver - Editie 3: Y-zine

Ohja, een abonnement kost €49,50, maar dit was al bekend..toch? ;P
oCe schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:51:
Ik woon inmiddels in Spikvoorde en heb momenteel een 10/10mbit internet abo en televisie via Y3net. Vanaf 1 januari komt er een tripleplay abonnement, alle abonnementen qua internet komen te vervallen en worden allemaal 20/20mbit. Voor 49,95 heb je dan die internet verbinding, televisie en een telefoonaansluiting. Effectief 25 euro goedkoper dan dat ik nu voor alleen 10/10mbit internet en tv betaal. Goede upgrade voor minder geld dus!

Televisie is momenteel nog analoog, zoals je dat ook van andere providers krijgt maar dan wel zo'n 60 zenders. Beeldkwaliteit is uitstekend, alles komt digitaal (niet als digitale tv maar via glasvezel) binnen en in je huis wordt het omgezet met een kastje naar analoog (gewoon coax aansluiting) Kreeg kort geleden nieuwsbrief van Y3net met de melding dat digitale tv en hdtv op het programma staan, dus dat gaat komen. Als het goed is nog dit voorjaar.

Met internet; de modem die je krijgt kan volgens de installateur standaard 100/100mbit aan, rek genoeg dus. Binnenkort zijn alle verbindingen 20/20mbit, of er meer gaat komen weet ik niet. De 10/10mbit verbinding die ik momenteel heb geeft me zo'n 1,1 a 1,2 MB/sec voor zowel up als download. Pingtijden zijn gemiddeld 3 a 4 ms in Nederland, alles is supersnel. In de afgelopen weken nog geen downtime gehad. IP is statisch en gekoppelt aan het eerste mac adres dat je aansluit op je modem. Geen software of identificatie nodig zoals b.v. een CC-nummer zoals @Home.

Tot dus ver in iedergeval niets dan lof!
Het is nu een paar maandjes later, werkt alles nog steeds goed? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 09:13
Waar woon je als ik vragen mag ? Ik heb namelijk nog geen Y-zine gezien hier op de ceintuurbaan..... Lijkt me toch wel interessant

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ceintuurbaan, dat is toch bij de stad? Ik denk dat het nog wel fftjes duurt voordat ze daar zijn :P. Ik woon in Colmschate, vlakbij winkelcentrum de Flora. Maar niet iedereen hier heeft die folder gekregen, het zijn maar een aantal straten..

• T-8one
  • Laatst online: 15-03 15:49

T-8one

take it easy, take a sisi

een collega van mij die op de vijfhoek woont heeft ook al een tijdje deze provider en hij is er erg over te spreken. Helaas voor mij nog niet beschikbaar, ik heb trouwens ook geen foldertje gezien.
Twee weken geleden is hier de stoep nog opengebroken geweest, geen idee waarom eigenlijk.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Dancis
Dan maar wachten op de postcode check..... Dan weten we ook meteen wanneer er daadwerkelijk gegraven gaat worden enzo. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Het bevalt hier nog steeds perfect. Inmiddels zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd. Eerst had ik 10/10mbit voor 59 euro en tv voor 15 euro. Nu is dat 20mbit/20mbit en tv met 60 zenders en telefoon voor samen 49.95. Internet loopt via Unet.

Als ik het goed begrijp wordt dat binnenkort 35mbit/35mbit en tv met 40 zenders en telefoon voor 49.95, maar van via Concepts ICT. Heb daar echter zelf geen concrete informatie over ontvangen van Y3net, behalve de vage info op de website.

Als het echter niet zo goed en stabiel blijft werken als nu, via Unet, dan ben ik superhappy. Haal nu 2.35 MB/sec up en download, tegelijk en het werkt altijd. Nooit downtime oid! :)

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-03 02:40
oCe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:59:
Het bevalt hier nog steeds perfect. Inmiddels zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd. Eerst had ik 10/10mbit voor 59 euro en tv voor 15 euro. Nu is dat 20mbit/20mbit en tv met 60 zenders en telefoon voor samen 49.95. Internet loopt via Unet.

Als ik het goed begrijp wordt dat binnenkort 35mbit/35mbit en tv met 40 zenders en telefoon voor 49.95, maar van via Concepts ICT. Heb daar echter zelf geen concrete informatie over ontvangen van Y3net, behalve de vage info op de website.

Als het echter niet zo goed en stabiel blijft werken als nu, via Unet, dan ben ik superhappy. Haal nu 2.35 MB/sec up en download, tegelijk en het werkt altijd. Nooit downtime oid! :)
Ik ben erg benieuwd wanneer mijn wijk aan de beurt is met het aanleggen van glasvezel (ziekenhuis wijk). Dit zal nog wel even duren aangezien ze in colmschate beginnen.

Ik hoop dat providers zoals @Home hier ook op gaan inspelen aangezien deze provider mij erg goed bevalt. Veel mensen in Deventer hebben een @Home abbo dus ik mag wel degelijk hopen dat @Home hier ook in mee gaat anders kost ze dit dik klanten. Ik neem aan dat je met 35mbit Full duplex maandelijks toch meer gaat downloaden en uploaden en eventueel een servertje opzet. Ik kan me niet indenken wat je anders met zon snelle verbinding moet.

Quote van de site:
Mag ik ook een server koppelen aan het glasvezelmodem?
Het is niet toegestaan de glasvezelverbinding grootschalig commercieel te exploiteren. Tevens geldt een fair use policy.
Dus een persoonlijke FTP server zou wel mogen? Ik ben erg benieuwd waar nou die streep is getrokken bij die FUP.

[Voor 4% gewijzigd door Baiko op 19-05-2007 05:09]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Sinds mijn glasvezel lijn ben ik mijn internetverbinding ook anders gaan gebruiken, ik download nu bijvoorbeeld spul vanuit de nieuwsgroepen voor vrienden en zet ze op m'n webserver / ftpserver neer voor ze. (ipv op een externe harddisk of dvd) Eigen webserver/ftpserver dus ook geen probleem, heb daar ook niets over kunnen terugvinden in de voorwaarden.

Zelf hebben ze niet altijd een nieuwsgroep lijn of doen 't via torrents oid; gaat hier veel sneller en ik merk er niets van als ze het bij me downloaden. Helemaal niets. Torrents idem, seeden? Maakt dat uit, merk er niets van als een torrent aan het seeden is. Seeden gaat ook vrijwel net zo snel als 't downloaden

Echter een verademing zo'n lijn, als hij bij je beschikbaar komt zou je eigenlijk meteen over moeten stoppen. @Home zou hier misschien wel tegen willen concureren, maar dat kunnen ze niet. (gaven ze zelf ook eerlijk toe, toen ze me belden of ik opnieuw kennis met ze wou maken etc) Qua downstream zouden ze misschien in de buurt kunnen komen, maar qua upstream absoluut niet. Het kabelnetwerk is er niet voor / op gemaakt.

Ter illustratie, niet op te 'patsen' ofzo met betrekking tot de fair use policy: sinds december 2006 bijna een TB gedownload en zo'n 700 GB geupload over de lijn. Nooit wat over gehoord.

[Voor 12% gewijzigd door oCe op 19-05-2007 09:24]

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

oCe schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:21:
Sinds mijn glasvezel lijn ben ik mijn internetverbinding ook anders gaan gebruiken, ik download nu bijvoorbeeld spul vanuit de nieuwsgroepen voor vrienden en zet ze op m'n webserver / ftpserver neer voor ze. (ipv op een externe harddisk of dvd) Eigen webserver/ftpserver dus ook geen probleem, heb daar ook niets over kunnen terugvinden in de voorwaarden.

Zelf hebben ze niet altijd een nieuwsgroep lijn of doen 't via torrents oid; gaat hier veel sneller en ik merk er niets van als ze het bij me downloaden. Helemaal niets. Torrents idem, seeden? Maakt dat uit, merk er niets van als een torrent aan het seeden is. Seeden gaat ook vrijwel net zo snel als 't downloaden

Echter een verademing zo'n lijn, als hij bij je beschikbaar komt zou je eigenlijk meteen over moeten stoppen. @Home zou hier misschien wel tegen willen concureren, maar dat kunnen ze niet. (gaven ze zelf ook eerlijk toe, toen ze me belden of ik opnieuw kennis met ze wou maken etc) Qua downstream zouden ze misschien in de buurt kunnen komen, maar qua upstream absoluut niet. Het kabelnetwerk is er niet voor / op gemaakt.

Ter illustratie, niet op te 'patsen' ofzo met betrekking tot de fair use policy: sinds december 2006 bijna een TB gedownload en zo'n 700 GB geupload over de lijn. Nooit wat over gehoord.
Wel leuk om te horen :P. Ik heb nu zelf ook een abonnement bij AtHome (Intensief 15000kbit/1500kbit, € 69,95/maand). Uploaden doe ik vrijwel nooit en downloaden gaat wel aardig. Ik denk dat ik op de 15 a 20GB/maand zit. Ik denk ook niet echt dat dat zou veranderen als ik glasvezel heb. Wel handig om een servertje op te zetten ivm school en werk. Dan kan ik ff snel wat bestanden van thuis naar m'n laptop verplaatsen op afstand.
Heeft iemand in de buurt van Colmschate al een graafmachine oid gezien? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baiko

Echter een verademing zo'n lijn, als hij bij je beschikbaar komt zou je eigenlijk meteen over moeten stoppen. @Home zou hier misschien wel tegen willen concureren, maar dat kunnen ze niet.
Ik meende dat @Home FTTH projecten heeft lopen in Boxmeer met een snelheid van 40Mbit/8mbit wat ook veel duurder is dan het Concepts ICT pakket.

Het DGN netwerk in Deventer wordt door Essent en KPN geleverd, dus praktisch gezien kunnen ze ook particulieren aansluiten. Het is nog maar de vraag of ze dit ook kunnnen leveren voor de prijs van Concepts ICT aangezien ik nu al 49,95 betaal voor enkel Telefonie/Internet.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dancis
NaZ- schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:33:
Vandaag viel er een folder op de deurmat; de Y-zine. In de folder is te lezen dat vanaf 1 augustus 2007 ruim 40 000 woningen worden voorzien van een glasvezelaansluiting. Vanaf 21 mei 2007 kun je de postcodecheck op de [url=http:/www.y-3net.nl/]website van Y-3net[/url] doen om te kijken wanneer jou straat aan de beurt is.

En als ik het goed begrijp zal Concepts ICT voor de diensten zorgen. Zij bieden een triple pakket aan; internet, bellen en tv/radio. Bij de tests in Deventer 5-hoek, was dat toch Rentree?

De planning van Y-3net:
21 mei - Opening Y-3net Servicewinkel
21 mei - Postcodecheck beschikbaar
juni - Editie 2: Y-zine
juni - Introductieaanbod vroege inschrijvers
eind juni - Start aansluiten woningen fase 1
septemver - Editie 3: Y-zine

Ohja, een abonnement kost €49,50, maar dit was al bekend..toch? ;P

[...]

Het is nu een paar maandjes later, werkt alles nog steeds goed? :)
Helaas is er nog niks te zien van een postcode check ofzo , de planning komt dus niet echt uit. Nou ja nog maar wat langer wachten dan. We zullen hier op de ceintuurbaan wel als laatste aan de beurt zijn ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RammY schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:20:
Als ze die lijn nou eens naar Rijssen doortrokken ;)
20/20 voor 75 is niet echt duur.. Al zou ik het alleen al doen voor de upload ;)

Ik ken deze ISP trouwens ook niet...
ConceptsIT wordt de ISP over de glasvezel in:

Glasvezel Enschede
Glasvezel Rotterdam
Breedband Amsterdam
Glasvezel Amsterdam
Glasvezel Deventer
Glasvezel Dijkerhoek
Glasvezel Rijssen-Holten :9~
Glasvezel Denekamp

Meer informatie binnenkort op hun website

35/35 + telefonie + tv voor 50€ :z

[Voor 44% gewijzigd door arjants op 31-05-2007 22:55]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 07:34

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb al zo'n 1,5 jaar Y3net en nog nooit problemen en inderdaad supersnel.
We gaan nu inderdaad over naar Concepts ICT. Hiermee ook eindelijk Digitale tv. Nu 60 analoge zenders is mooi, maar ik wil digitaal en hdtv! glasvezel hoort vooruitstrevend te zijn :-)

Ik heb begrepen dat digitale tv en hdtv mbv een setupbox gedaan wordt.

Enige nadeel van de move naar concepts is dat waarschijnlijk de huidige Unet mailadressen komen te vervallen en ook de huidige geweldige newsserver van unet. Alhoewel dit nog wel giswerk is van mij.

Sys Specs

• Baiko
Dancis schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:14:
[...]
Helaas is er nog niks te zien van een postcode check ofzo , de planning komt dus niet echt uit. Nou ja nog maar wat langer wachten dan. We zullen hier op de ceintuurbaan wel als laatste aan de beurt zijn ;(
Heb gebeld met Y-3Net en Concepts-ICT. Volgens Y-3net zullen de werkzaamheden hier Mei 2008 aanvangen (kan eventueel uitlopen), dus laten we zeggen najaar 2008.

[Voor 16% gewijzigd door Baiko op 23-05-2007 16:47]

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Baiko schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:38:
[...]

Heb gebeld met Y-3Net en Concepts-ICT. Volgens Y-3net zullen de werkzaamheden hier Mei 2008 aanvangen (kan eventueel uitlopen), dus laten we zeggen najaar 2008.
Waar is hier in dit geval? :)
Postcodecheck later beschikbaar - 28 mei 2007

In Y-zine nummer 1 is aangegeven dat op 21 mei de postcodecheck op deze website bereikbaar zou zijn. Door onvoorziene omstandigheden kunnen wij de planning helaas nog niet vrij geven. Y-3net verwacht dat de postcodecheck eind juni gereed is.

Wat is de postcodeceheck?

De postcodecheck is een handige manier om te kijken wanneer uw woning aan de beurt is voor een glasvezelaansluiting. Door het invullen van uw postcode, krijgt u straks direct een indicatie wanneer Y-3net bij u in de straat aan het werk gaat om een aansluiting te realiseren. Uiteraard wordt u hier ook tijdig per brief over ingelicht.

Bron: y-3net.nl
Postcodecheck dus verplaatst naar eind Juni. Denk dus dat alles zal uitlopen..

• Baiko
NaZ- schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:21:
[...]

Waar is hier in dit geval? :)
Was een quote op Dancis (Ceintuurbaan). Maar dat het uitloopt was ook wel te verwachten.

Concepts-ICT heeft een nieuw pakket toegevoegd:

TRIPLE de Luxe
met:
-50Mbps internet
-Telefonie met 2 telefoonnummers (!)
-Televisie & radio
Slechts € 64,50 per maand

[Voor 52% gewijzigd door Baiko op 02-06-2007 23:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:35
y-3net heb ik sinds het begin gehad. Prima en nooit problemen afgezien van bellen. Woon in Fetlear vijfhoek. Wegens kosten begin dit jaar overgestapt. Kreeg een week later een brief dat het 15 Euro goedkoper en naar 20Mb ging.

Heb ook een nieuwe folder gehad. Y-3net stapt over naar concept IT, en gaat ook hdtv en de snelheid wordt 100Mb. _/-\o_

Wordt inmiddels ook in de stad mee geadverteerd op de grote billboards. Site is echter nog niet bij.

Nog een 6 maand dan loopt mijn huidige contract af en stap ik waarschijnlijk weer over.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
100mbit? Ik heb op dit moment nog 20mbit via ze. De laatste informatie die ik op de Y-3net site kan vinden is dat het 'deze zomer' 35mbit zal gaan worden. Vandaag stond ook een artikel over Y-3net in de Stentor (Deventer Dagblad). Daar hadden ze het over 35 megabyte, wat vast een fout moet zijn. En dat dat later een gigabyte zou worden, wat me niet geheel reeel lijkt. Maar 100mbit klinkt helemaal leuk... :D

In ieder geval, ik ben nog steeds superhappy met ze!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Oké dan, ik heb ook de Stentor/Deventer Dagblad gelezen, heel uitgebreid artikel, en mijn wijk (voorstad) is in december 2008 aan de beurt. Het gaat echt wel met een rap tempo, moet ik zeggen....

• Baiko
Maar als dat 100mbit verhaal waar is, dat is wel erg nice. Wat is het kostenplaatje voor een 100mbit verbinding dan?

[Voor 135% gewijzigd door Baiko op 02-11-2007 01:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 19701

er loopt ook een XMS topic over glasvezel, begonnen bij Portaal (verhuurder). ze zijn nu bezig (XMS) om niet huurders te polsen. Bij ons in de wij hebben we een aanbod van 24/24MB, radio/TV, telefonie voor 50 euro gekregen, Vast net onbeperkt bellen is + 10 euro (relatief duur in vergelijking tot Tiscali of Voipbuster) en 2e nr extra 4.50 extra.
ik heb de internet optie voor getekend, 32.50 euro, haast net zo duur als T12. Voipbuster werkt hier ook al een tijd, bevalt prima. Hun telefonie vind ik vrij duur. TV/radio maakt niet zoveel uit.....

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 17-06-2007 08:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 15-03 16:44
Ik kan nergens de postcode check vinden? Iemand die een linkje heeft?

Ah gevonden :) Is er dus pas eind deze maand.

[Voor 28% gewijzigd door SyphOn op 17-06-2007 12:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Reed vandaag Deventer binnen, vanaf de A1. Ter hoogte v/d McDonalds hangt zo'n groot reclamebord, daar staat nu op '100 Mb voor iedereen'. Reclame voor Y3net. Op de Y3net site staat echter nog 35mbit, op de ConceptsICT site staat 35mbit en tegen bijbetaling 50mbit. Nergens info over eventueel 100mbit... m'n lijn is nu 20mbit. Veel verschillende getalletjes voor hetzelfde. Iemand wat concretere info? :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Ik heb ze gemailt, met een aantal vragen. Zie hieronder de reactie, zie er veelbelovend uit:

Concepts ICT is de nieuwe provider voor alle diensten en levert deze diensten vanaf midden augustus aan bestaande abonnees en aan de nieuw aangesloten abonnees bij de grotere glasvezeluitrol in Deventer.

Bestaande abonnees krijgen tot die tijd internet via UNET, telefonie via Pilmo Gold en Y-3net TV. Wij houden bij het omzetten van onze bestaande abonnees naar Concepts ICT zeker rekening met dit introductie aanbod. Wij zullen in ieder geval vast uw naam toevoegen aan onze lijst van mensen die gebruik willen maken van het introductieaanbod. U hoeft verder niks te doen. Te zijner tijd krijgt u van ons bericht over de omzetting. Hiervoor zal de inschrijving van Concepts ICT moeten worden ingevuld.

Uw Unet e-mail adres mag u behouden, wanneer u dat wenst. De vraag over uw iP adres zal ik nader informeren en krijgt u nog van ons te horen.
(vraag: hou ik mijn huidige (statische) ip?)

Bij de migratie zal getracht worden dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat onze abonnees hier zo weinig mogelijk hinder van ondervinden.

Over telefonie: u kunt kiezen voor een abonnement zonder telefonie. (Zie de aanmelding)

Het netwerk wordt uitgerust met een verbinding tot 100Mbps tot de meterkast. Wij hebben op dit moment nog maar twee mogelijkheden van snelheden: 35Mbps en 50Mbps. In de toekomst zal ook de 100Mbps beschikbaar worden als abonnement.

Uw vraag over de 35Mbps en het Fair use policy: eigenlijk kloppen beide meldingen: wanneer Concepts ICT merkt dat men misbruik maakt van het netwerk, waardoor bijvoorbeeld het netwerk wordt platgelegd dan zullen zij zich hierop beroepen. U kunt er van uitgaan dat dit in 99,9% van alle gebruikers niet van toepassing zal zijn.
(vraag: In Y3net folder staat onbeperkt, op Concepts ICT site staat Fair Use)

Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat graag van u. U kunt ons bereiken via de mail of telefonisch onder nummer 0570-606290.

Met vriendelijke groet,

Y-3net

[Voor 3% gewijzigd door oCe op 02-07-2007 21:20]

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:35
Op concepts-ict staan inmiddels prijzen.

TRIPLE de Luxe met:
-50Mbps internet
-Telefonie met 2 telefoonnummers
-Televisie & radio
64,50 / mnd

TRIPLE
met:
-35Mbps internet
-Telefonie
-Televisie & radio
49,50 / mnd

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Anoniem: 231999

Sinds mijn glasvezel lijn ben ik mijn internetverbinding ook anders gaan gebruiken, ik download nu bijvoorbeeld spul vanuit de nieuwsgroepen voor vrienden
De nieuwsgroepen benader je via hun eigen nieuwsserver?
Ik downloadde ook spul via FTD, maar sinds de nieuwsserver van @home echt zuigt, denk ik over alternatieven.
Dit zou dan een goede kunnen zijn.

[Voor 194% gewijzigd door Anoniem: 231999 op 05-09-2007 11:50]

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Anoniem: 231999 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:27:
[...]

De nieuwsgroepen benader je via hun eigen nieuwsserver?
Ik downloadde ook spul via FTD, maar sinds de nieuwsserver van @home echt zuigt, denk ik over alternatieven.
Dit zou dan een goede kunnen zijn.
Nope, ik heb een abonnement bij een payserver. Niet eens gekeken naar newsservers bij Y3net eigenlijk :S In augustus zou ik overgezet worden van Unet naar ConceptsICT, aangezien die de boel voor Y3net uit gaat voeren. Tot op heden is dat nog niet gedaan though, ook staat er al een behoorlijk aantal maanden op de site 'binnenkort meer over de Y3net box' etc... Volgens mij zijn ze druk of lukt 't niet echt :P Maar ik klaag niet, 't werkt perfect en snel, nooit downtime. Al is die upgrade naar 35 mbit via ConceptsICT nooit weg natuurlijk :D

• saL-onE
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-02 12:26
.

[Voor 99% gewijzigd door saL-onE op 07-10-2008 23:12]

http://sal-one.com/

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Deventer;Colmschate; De stoep bij mij is weer gedicht. Monteurtje is gisteren ook langs geweest en heeft de boel aangesloten, tot aan de meterkast dan.

• RammY

RammY

Dát!

Idd... Rijssen gaat ook op de Fiber :)
Ik zit echt nog wat te twijffelen... zit eigenlijk nu wel goed met mn 20 mbit verbinding.

Alleen zit ik een beetje met het transport van de cai.
Ik hang op zolder.. en heb alleen een zooi UTP naar boven.
Ik weet niet over er ook een mogelijkheid is bij TwenNet of er digitaal TV/Radio kan worden aangeboden dat over UTP loopt?
Iemand die hier meer van weet?

Want een 50/50 abbo is echt niet verkeerd voor dat geld :)

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
In Deventer in de wijk Borgele komt het pas in eind 2010, nog dik 3 jaar dus, hopelijk is het een zeer conservatieve schatting. Het is best wel jammer, want Deventer blinkt op veel plaatsen niet echt uit in goede afstanden tot telefooncentrales, ik heb nu al op 2 plekken gewoond waar de afstand meer dan 2 kilometer was. (ze hebben ook maar 2 centrales als de informatie klopt, centrum en oost).

• steven2
  • Laatst online: 24-02 01:46
Hoe is verder de kwaliteit van de telefoonverbinding en het tv-signaal (analoog)?

Ik heb overigens met kabel en het isra-punt aan de achterkant van de woning, wordt de aansluiting dan toch in de meterkast gemaakt. Ze moeten voor het aanleggen namelijk toch via de kruipruimte en het is ca. 10m van de meterkast naar de achtekant van het huis in de kruipruimte

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• krijgsmans
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 11:30
ik hoop echt dat ze een redelijke nieuws server hebben anders hebben mijn ouders dom gedaan ( alhoewel is 35/35 wel leuk ,) ik woon in colmshate we zijn dus ook binnenkort aan de beurt ( mijn oma ,achter flora heeft het al wel) alleen wie weet hoer duur zijn digatale tv kastje kost ????

--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Het is inderdaad jammer dat Colmschate altijd als eerste moet zijn :P
Maar in 2009 ben ik eindelijk aan de beurt, hopen dat 100/100 dan beschikbaar is :)

• krijgsmans
wie weet hoeveel zenders je krijgt bij
de standaart digitale box ?of krijg je bij digitaal geen xtra zenders gratis want je moet 89$ dokken voor dat digitale kastje ,maar wat is het adres van de nieuwsserver nu en is deze een beetje goed of isdeze net zo bagger als @home ,blijft het bestnd ook lang staan (naam kwijt)
maar 35/35 Mb is toch 4,375/4,375 MB?
heeft iemand die snelheid al gehaald/ en wat was je top met de snelheid nieuwserver.
krijg je straks als e-mail iemand@y-3net.nlgof iets anders.....
mijn laatste vraag.
hoe kan ik weten of I
vast ip adres hebb? is dat nodig voor game met pc/xbox?

Anoniem: 237856

oCe schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:25:
[...]

Nope, ik heb een abonnement bij een payserver. Niet eens gekeken naar newsservers bij Y3net eigenlijk :S In augustus zou ik overgezet worden van Unet naar ConceptsICT, aangezien die de boel voor Y3net uit gaat voeren. Tot op heden is dat nog niet gedaan though, ook staat er al een behoorlijk aantal maanden op de site 'binnenkort meer over de Y3net box' etc... Volgens mij zijn ze druk of lukt 't niet echt :P Maar ik klaag niet, 't werkt perfect en snel, nooit downtime. Al is die upgrade naar 35 mbit via ConceptsICT nooit weg natuurlijk :D
Ze hebben hun eigen newsserver: news.unet.nl
De verbinding wordt de laatste tijd minder, maar op niet reguliere tijden haal je wel 1500 KB/ps dus wel lekker. het wordt de laatste tijd wel drukker, en dat is te merken :/ Niewsgroepen updaten gaat wel met 2,4 MB/s, maarja daar heb je niet zoveel aan.

edit:
De telefonie is goed genoeg, ik heb er weinig over te klagen idem met internet / tv, ik ben er erg tevreden over

edit 2:
Lees nu pas bericht hierboven... Ik heb de max nooit gehaald met 20 Mb, maar 1800 KB/s wel gehaald. 's Avonds is het minder, met 400 KB ofzo, maarja ik laat hem 's Nachts doorlopen. Max dus nooit gehaald met downloaden, maar ik doe het op de simpele manier, binsearch en grabit.

En je hebt geen vast IP address, dat is opzich jammer, maarja meeste mensen hebben een router en houde het ip address wel vast. Ik heb geen console, dus weet niet of dit nodig is, maar dat lijkt me niet...

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 237856 op 27-10-2007 01:37]

• krijgsmans
bedankt , ik laat me pc met download ook altijd aan staan dus straks een lekkere snelle downoak >:) >:) >:) >:)

• steven2
Er zijn inmiddels alweer een aantal straten aangesloten. Ik ben volgende week als het goed is aan de beurt. Nu ben ik erg benieuwd naar de prestaties van die 35Mb lijn. Wordt die 35MB goed gehaald?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• steven2
Heeft niemand meer ervaringen? Er word op informatieavonden gezegd dat 35Mb gegarandeerd gehaald wordt, maar wordt het ook gegarandeerd gehaald??

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Geen idee of het lijntje ook daadwerkelijk 35Mb/seconden trekt. Ik zie het volgende week wel :). Let wel op de kleine letter b hé, 'tis geen 35MByte maar 35Megabit :P.

@ Renso: Hmmz, wel balen dat je geen vast IP-adres krijgt. Waarin verscheelt jou IP-adres? x.x.*.* ?

Zie net op de website dat je wel een vast IP-adres kunt aanvragen:
Is het mogelijk een vast IP-adres te krijgen bij het glasvezelpakket?
Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Sales Support op telefoonnummer 0570-789002.
Bron

[Voor 62% gewijzigd door NaZ- op 11-11-2007 18:19]

• steven2
NaZ- schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:10:
Geen idee of het lijntje ook daadwerkelijk 35Mb/seconden trekt. Ik zie het volgende week wel :). Let wel op de kleine letter b hé, 'tis geen 35MByte maar 35Megabit :P.
Die kleine b heb ik inderdaad wel gezien, want 35 megabyte lijkt mij een beetje wel heel erg snel :)

Eigenlijk werwacht ik wel die snelheid, want anders kunnen ze wel met die 50Mbit stoppen te verkopen 8)7

Overigens heb ik al wel deze vraag aan Concept-ICT gesteld en kreeg dit antwoord:

M.b.t. snelheidsgarantie en beschikbaarheid geldt dat voor particulieren altijd een best efforts garantie geldt. Dit in tegenstelling tot zakelijke lijnen waar men inderdaad zgn SLA garanties afgeeft, maar waar vervolgens ook extra voor moet worden betaald.

Maar bij informatieavonden, verkoper aan de deur en bij het servicepunt wordt nog telkens gezegt, dat 35Mbit gegarandeerd wordt. Misleiding :?

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

steven2 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:42:
Maar bij informatieavonden, verkoper aan de deur en bij het servicepunt wordt nog telkens gezegt, dat 35Mbit gegarandeerd wordt. Misleiding :?
Valt wel mee. Het is gewoon het standaard overboekingsverhaal dat je bij kabel en DSL ook hebt. Mits de andere kant van de verbinding het allemaal ook bij kan houden, zul je de snelheid meestal wel gewoon halen, tenzij het echt druk is (of misschien als je in een straat met veel studentenhuizen woont :))

Ik denk dus dat ze bedoelen dat je gegarandeerd een 35Mbit pijp krijgt, maar niet dat je die de hele tijd kunt voltrekken (fair use, etc.).

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• steven2
_ep schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:55:
[...]

Valt wel mee. Het is gewoon het standaard overboekingsverhaal dat je bij kabel en DSL ook hebt. Mits de andere kant van de verbinding het allemaal ook bij kan houden, zul je de snelheid meestal wel gewoon halen, tenzij het echt druk is (of misschien als je in een straat met veel studentenhuizen woont :))

Ik denk dus dat ze bedoelen dat je gegarandeerd een 35Mbit pijp krijgt, maar niet dat je die de hele tijd kunt voltrekken (fair use, etc.).
Bij DSL heb ik eigenlijk altijd, tenzij met storing, 18Mb (kan niet hoger ivm de kwaliteit van de lijn). Ik ga er wel dus van uit dat die 35Mb gehaald wordt, anders moeten ze eigenlijk niet 50Mb abonnementen verkopen.

• arjants
  • Niet online
RammY schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:06:
Idd... Rijssen gaat ook op de Fiber :)
Ik zit echt nog wat te twijffelen... zit eigenlijk nu wel goed met mn 20 mbit verbinding.

Alleen zit ik een beetje met het transport van de cai.
Ik hang op zolder.. en heb alleen een zooi UTP naar boven.
Ik weet niet over er ook een mogelijkheid is bij TwenNet of er digitaal TV/Radio kan worden aangeboden dat over UTP loopt?
Iemand die hier meer van weet?

Want een 50/50 abbo is echt niet verkeerd voor dat geld :)
Analoge tv zal gewoon via coax kabel uit het modem kopen.
Digitale tv wordt streaming verzonden via UTP en zal per tv met een decoder omgezet moeten worden naar scart.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• steven2
Is is nu in onze buurt onenigheid er schijnt een buur (buren) geweest te zijn, die op zijn toestemmingskaart gezet heeft, dat hij geen glasvezel wil en ook niet wil dat zijn straatje wordt opengebroken en daar moet nu net een hoofdkabel door :(
Dit houd nu in dat er waarschijnlijk pas in maart/april 2008 een verzoek wordt gedaan bij VVE om toch die hoofdkabel daar te krijgen. Dus men kan beter nu ervoor kiezen dit te laten doen, dan dat er in mei het alsnog wordt gerealiseerd. Vooral omdat men nu aan de Oosteriklaan bezig zijn en daar overlast al van is, dan zijn we na januari van de overlast af :)

• steven2
Ik heb inmiddels mijn Algemene Akte voorgelegd bij de firma Siers, deze uitvoeremde partij legt de kabels. Hierin staat in punt 10 dat de koper (ik en al mijn buren) het moeten gedogen dat er kabels, hetzij iets anders dat algemeen belang is en door de Gemeente Deventer toestemming voor is gegeven gelegd moegen worden. Zo niet dan wordt er per dag 10 GLD boete geeist door de Gemeente. Tevens staat er in dat er niet vantevoren de weigerende partij in gebreke hoeft gesteld te worden.
Siers heeft deze informatie naar hun jurist gestuurd, maar ik heb nog geen antwoord gekregen over de gevolgstappen. Hoe lang moet zo'n jurist over zo'n kwestie doen, voordat je een antwoord krijgt. De boel ligt namelijk nog steeds open en men is gewoon verder aan het gaan met leggen van kabels in de wijk, maar weigerd nog mijn woning en andere op dezelfde kast aan te sluiten.

• The - DDD
  • Laatst online: 15-03 00:09
Hoe zit het eigenlijk met de kosten?

Als je tv via y3-net hebt, dan kun je @home opzeggen toch?

http://blog.leenarts.net/

• steven2
The - DDD schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:06:
Hoe zit het eigenlijk met de kosten?

Als je tv via y3-net hebt, dan kun je @home opzeggen toch?
Klopt, @home kan dan opgezegd worden. Je hoeft da alleen maar y-3net te betalen.

De kosten voor analoge tv+35Mb internet+telefoon is 49,95EUR

• saL-onE
.

[Voor 99% gewijzigd door saL-onE op 07-10-2008 23:11]

• saL-onE
.

[Voor 99% gewijzigd door saL-onE op 07-10-2008 23:11]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:56

IkWilbert

Het is mij!

saL-onE schreef op maandag 31 december 2007 @ 20:28:
Nou, de campagne is afgelopen vandaag in Rijssen voor glasvezel dus ik dacht ik kijk ff op http://www.twennet.nl/home/ en wat zie ik staan?
[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Walter
http://peruinfo.org/
Ja goed nieuws, de 1e eindatum (17 december) zat men op 31 procent. Ze hebben toen de aanmelddatum verlengt tot 31 december. Gelukkig hebben we nu wel de 40% gehaald! :) Laat maar komen die lijn _/-\o_

I intend to live forever. So far, so good.

• steven2
Is er inmiddels al weer werkzaamheden aan de gang in Deventer ivm vriesweer?

Ik wacht namelijk nog op het openleggen van mijn stoep, waar de zwarte kabel doorheen gelegd moet worden. Tevens moeten daar ook nog de individuele kabels voor elk huis doorheen. Ik ga er inmiddels wel vanuit dat ze groen licht moeten hebben bij Siers ivm de paar buren die moeilijk deden/doen.

Anoniem: 233889

Ik krijg het pas begin 2009 :(
Dan ben ik al bijna het huis uit, wat heb ik daar nu aan :P :(

• RammY

RammY

Dát!

Zoals saL-onE het al aangeeft....
Het gaat door in Rijssen :)
Ik zit in de 1e zone van oplevering dus dat beteken binnen nu en 3 maandjes een mooie glas lijn :)

• steven2
Anoniem: 233889 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:31:
Ik krijg het pas begin 2009 :(
Dan ben ik al bijna het huis uit, wat heb ik daar nu aan :P :(
In welke straat woon jij dan?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

RammY schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:39:
Zoals saL-onE het al aangeeft....
Het gaat door in Rijssen :)
Ik zit in de 1e zone van oplevering dus dat beteken binnen nu en 3 maandjes een mooie glas lijn :)
Ik moet iets langer wachten, zone 2

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:02:
[...]

Ik moet iets langer wachten, zone 2
En Holten is nog niks over bekend terwijl Dijkerhoek(buurtschap van de gemeente Holten met een paar honderd inwoners) al sinds de zomer glas heeft. |:( 8)7
|:(

Ach ja, Telfort heeft ook een leuk abo-tje voor weinig.

Anoniem: 233889

steven2 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:48:
[...]

In welke straat woon jij dan?
1e Weerdsweg en R. Paffraedstraat, beiden in de zwolsewijk.

• RammY

RammY

Dát!

Thombias schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:28:
[...]

En Holten is nog niks over bekend terwijl Dijkerhoek(buurtschap van de gemeente Holten met een paar honderd inwoners) al sinds de zomer glas heeft. |:( 8)7
|:(

Ach ja, Telfort heeft ook een leuk abo-tje voor weinig.
Wat ik had begrepen is dat als Rijssen 40% zou hebben, het ook in Holten zou worden uitgerold.
Heb het iig uit zeer betrouwbare bron.

• Thombias
  • Niet online
RammY schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Wat ik had begrepen is dat als Rijssen 40% zou hebben, het ook in Holten zou worden uitgerold.
Zou leuk zijn. Maar dat duurt nog wel even waarschijnlijk.
Eerst zal Rijssen wel helemaal uitgerold moeten zijn.
Ik heb net Telfort Internet aangevraagd. Das wel een mooie overbrugging naar glas, dacht ik.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

RammY schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Dit klopt, zie ook www.glasdraad.nl
Holten is binnenkort aan de beurt, mits daar ook de 40% wordt gehaald... wat mij persoonlijk nogal lastig lijkt aangezien het een vrij oude gemeente is qua leeftijd van de inwoners.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben in week 8 aan de beurt in Deventer.
Bye bye @home

• steven2
Bierkameel schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:18:
Ik ben in week 8 aan de beurt in Deventer.
Bye bye @home
Het is te hopen dat het ook daadwerkelijk in week 8 wordt aangelegd. Bij ons gaan 3 straten in week 4 aangesloten worden.

• Thombias
  • Niet online
IkWilbert schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:28:
[...]

Dit klopt, zie ook www.glasdraad.nl
Holten is binnenkort aan de beurt, mits daar ook de 40% wordt gehaald... wat mij persoonlijk nogal lastig lijkt aangezien het een vrij oude gemeente is qua leeftijd van de inwoners.
Rond 2000 was ik bestuurslid van Wireless Holten. Deze stichting wilde een breedband verbinding voor Holten realiseren omdat kpn aangaf dat het nog wel jaren kon duren voordat er adsl in Holten zou komen.

Het percentage inwoners dat aangaf een aansluiting te willen worden was groot genoeg om van de gemeente Holten een garantie te krijgen om het project te realiseren.
Echter toen kwam kpn toch alsnog even vlug om de hoek kijken.....

Ik denk dat de 40 procent geen enkel probleem is in Holten.
Ook omdat de centrale in holten ADSL1(8 max voor veel euri) is en kabel@home de enige opties zijn voor particulieren is glas en dus een snellere verbinding een gewenste situatie.

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Sinds deze week hebben wij ook een actieve glasvezel verbinding. Kabeltjes gelegd en alles aangesloten. Alles werkt perfect! :). Alleen zag ik dat ik ook MTV Base/Hits en VH1 en 2 heb :o. Deze zenders staan niet op de zenderlijst, maar 'k heb ze wel. Heb trouwens het Triple pakket, geen box oid. Ik neem aan dat deze zenders tijdelijk zijn? Weet iemand dat toevallig? Anders zal ik morgen wel ff bellen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Welke snelheden haal je met downloaden?
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee