AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Wow en dat is met 20 Mbit ?NaZ- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:02:
Ik zit op 2.80MB/s...upload ook zoiets denk ik. Dat doe ik niet vaak.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik zou meer verwachten bij 35mb...Bierkameel schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:44:
35mbit als het goed is.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik ook..mja, 't is wel aardig. Alles werkt perfect enzo
[ Voor 3% gewijzigd door NaZ- op 15-01-2008 12:13 ]
Zal strax ff testen door m'n PC direct op het glas aan te sluiten. Gelijk ff met meerdere PC's testen en een laptop voor de duidelijkheidik222 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:07:
[...]
Misschien kan zijn router de hogere snelheid wel niet aan ofzo. Kan aan zo veel dingen liggen....
//edit
Getest:
Als ik een PC of laptop direct aansluit, haal ik zo rond de 4MB/s, van verschillende bronnen

[ Voor 21% gewijzigd door NaZ- op 15-01-2008 18:39 ]
Ik moet nog even wachten op glas (halverwege dit jaar). Maar weet iemand of de nieuwsgroepen die ze aanbieden ook binary groepen bevat??
Is tijdelijk, is tot eerste kwartaal van dit jaar:NaZ- schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:30:
Sinds deze week hebben wij ook een actieve glasvezel verbinding. Kabeltjes gelegd en alles aangesloten. Alles werkt perfect!. Alleen zag ik dat ik ook MTV Base/Hits en VH1 en 2 heb
. Deze zenders staan niet op de zenderlijst, maar 'k heb ze wel. Heb trouwens het Triple pakket, geen box oid. Ik neem aan dat deze zenders tijdelijk zijn? Weet iemand dat toevallig? Anders zal ik morgen wel ff bellen.
Op dit moment worden er nog 60 zenders doorgegeven. In het eerste kwartaal van 2008
wordt dit teruggebracht tot 40 zenders zoals hieronder, op het aanvraagformulier en in
onze brochure vermeld.
De tv aansluiting kun je gewoon splitsen met een coax-splitter, wat nu ook is bij de kabel, alleen bij de digitale tv gaat dat via utp en een kastje en ook per tv.
Er was ook sprake dat de telefoon gewoon via de binnenbekabeling van de Kpn kan, behalve met persoonlijke alarms ( panic button, zeg ik het goed ? ) een extra telefoonlijn kan aangeschaft worden.
De internet is 35/35
Het zou ong. in april werkend moeten zijn en gaan dus binnen kort graven naar de huizen.
A.s. woensdag komt hij terug en gaan wij beslissen of wij het doen, grote kans van wel
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Laat me raden je woont op het Oosterik?RZB schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:01:
Het zou ong. in april werkend moeten zijn en gaan dus binnen kort graven naar de huizen.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Anoniem: 249853
Heb met Eweka een dl van 3,4 MB/s en een upload van 6,1 MB/s.Bierkameel schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:45:
Welke snelheden haal je met downloaden?
Dus een dvd erop = +/- 15 min
eraf +/- 30 min
ideaal!!!
ben ook 1 van de testers van digitale TV. Ziet er erg strak uit, zijn enkel nog wat kleine dingetjes!
Maar is zeker een succes
Yup.
Firefox Browser
KINKpuntnl
Welke straat?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Hoe kun je een upload van 6.1 MB/s hebben met een 35 Mb/s aansluiting?Heb met Eweka een dl van 3,4 MB/s en een upload van 6,1 MB/s.
Dus een dvd erop = +/- 15 min
eraf +/- 30 min
ideaal!!!
ben ook 1 van de testers van digitale TV. Ziet er erg strak uit, zijn enkel nog wat kleine dingetjes!
Maar is zeker een succes
6.1 MB/s is 48,8 MB/s.
Verder heb ik nog een vraag over de televisie functionaliteit.
Wanneer je tv digitaal neemt, heb je dan nog de mogelijkheid om naar verschillende zenders tegelijk te kijken? Ik heb 3 tv's en 2 videorecorders.
Of heb je dan nog steeds je oude analoge tv abo nodig?
Gezien bovenstaande info weet ik nu wel dat ik de internetaansluiting zowiezo zal nemen
De 4e week van maart zou mijn postcode aan de beurt zijn (volgens de postcodecheck).
Make music, not war
Hij heeft dus een 50Mb abb.musiman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:21:
[...]
Hoe kun je een upload van 6.1 MB/s hebben met een 35 Mb/s aansluiting?
6.1 MB/s is 48,8 MB/s.
Je hebt voor digitaal per apparaat een box nodig. Deze worden allemaal via een UTP kabel aangesloten op het modem.Verder heb ik nog een vraag over de televisie functionaliteit.
Wanneer je tv digitaal neemt, heb je dan nog de mogelijkheid om naar verschillende zenders tegelijk te kijken? Ik heb 3 tv's en 2 videorecorders.
Of heb je dan nog steeds je oude analoge tv abo nodig?
Kijk de aankomende 2 weken maar eens goed op de deze site want er gaan wat planningen veranderen. Vooral voor het Oosterik.Gezien bovenstaande info weet ik nu wel dat ik de internetaansluiting zowiezo zal nemen
De 4e week van maart zou mijn postcode aan de beurt zijn (volgens de postcodecheck).
steven2 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:23:
[...]
Hij heeft dus een 50Mb abb.
Dat zou inderdaad logisch zijn maar ik heb de 35 variant.
weet ook niet waar het aan ligt maar het is gewoon zo
[...]

= dus 4,07 MB en 10,43 MB
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 249853 op 23-01-2008 19:31 ]
Ik heb zelf meerdere tv's via het analoge signaal ingesteld en alleen bij de " centrale" tv het digitale signaal lopen. Ik weet niet of je het digitale signaal vanaf de meterkast kunt splitten en daardoor meerdere digitale tv boxen kunt aansluiten op 1 signaal.
Maar daar zal vast iemand anders wel een antwoord op hebben
Dit schijnt mogelijk te zijn met een switch.Anoniem: 249853 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:11:
Je kunt maar 1 digitaal kanaal per keer bekijken en dus ook niet 1 kijken en 1 opnemen. Dit is ook bij digitale tv van @home.
Ik heb zelf meerdere tv's via het analoge signaal ingesteld en alleen bij de " centrale" tv het digitale signaal lopen. Ik weet niet of je het digitale signaal vanaf de meterkast kunt splitten en daardoor meerdere digitale tv boxen kunt aansluiten op 1 signaal.
Maar daar zal vast iemand anders wel een antwoord op hebben
Batenburg, en mijn pin-code krijg je niet
p.s.
ik heb het aangevraagd en binnenkort krijgen we bericht, meer nieuws volg
Firefox Browser
KINKpuntnl
Anoniem: 238260
Ik heb 1 jaar een 20 Mb aansluiting gehad bij y3net.
Mijn ervaringen zijn redelijk. Waarom heb ik dan opgezegd?
- Ik zat op het "oude" netwerk van 20 Mb. Terwijl nieuwe klanten gelijk op het 35 Mb netwerk werden aangesloten. Waarom niet eerst de abonnees van het eerste uur overzetten?
- Geen digitale TV. Analoog had last van "sneeuw" ondanks dat er een monteur naar heeft gekeken. Het was het max. haalbare maar voor mij onacceptabel als je digitaal gewend bent.
Digitaal zou pas 2e helft 2008 mogelijk worden.
Ook teletekst was niet goed: consequent werden regels tekst niet weergegeven. Erg vervelend.
- Upload ondanks herhaalde tests twijfelachtig. Speedtest etc. schijnt niet betrouwbaar te zijn maar daar gaf de downloadsnelheidstest zo'n 2 MB/s aan en de upload max. 600 Kb/s.
Ook met tests via ftp kwam ik nooit boven deze snelheid uit.
De prijs is te hoog: 50 euro + de belkosten die erbij komen. (in mijn geval totaal zo'n 57 euro p.m.)
Nu betaal ik hetzelfde maar heb dan wel TV digitaal en kan gratis naar vaste nummers bellen.
Wel had ik binaries die compleet waren + lange retentietijd maar waar ik tot max 200kb/s vanaf kon halen. Dit was via Unet, ik weet niet hoe dit op het nieuwe netwerk is geregeld.
Internet werkte wel zonder storingen evenals telefonie, dus dat was ook overwegend oké.
Zoals gezegd ben ik afgehaakt vanwege de beeldkwaliteit van het tvsignaal + de extra belkosten.
Ik sluit overigens niet uit dat ik in de toekomst weer een abonnement neem wanneer e.e.a. positief is veranderd bij y3net.
Iemand ervaringen met usenet op y3net? Heb zelf een abbotje bij XSNews...
DIJKERHOEK/DEVENTER - Internet en tv kijken is geen probleem, maar de telefoonlijnen kraken.
VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Er komt een nader onderzoek naar problemen die glasvezelklanten in Dijkerhoek en Deventer ondervinden met hun telefoonverbindingen. Dat zegt provider Concepts ICT.
Dijkerhoek heeft sinds medio vorig jaar glasvezel en in Deventer is de aanleg van het glasvezelnet in volle gang. Concepts ICT heeft de afgelopen maanden tientallen klachten gekregen over slechte telefoonverbindingen bij klanten die van de nieuwe glasvezelkabel gebruik maken. Er is sprake van galm, een blikkerig geluid en het af en toe wegvallen van het geluid. "We hebben daarom aangedrongen op een snelle evaluatie met de provider", zegt voorzitter Bertha Boode van de dorpsvereniging in Dijkerhoek.
Volgens een woordvoerder van Concepts ICT is een deel van de problemen de afgelopen weken al opgelost. "Eind vorig jaar constateerden we een aantal identieke klachten. Na metingen bleek dat er een softwarefout was. Toen die hersteld was, waren veel klachten verholpen. Bij dertig klanten zijn de problemen er nog steeds", aldus woordvoerder Paul van Dongen. Het bedrijf gaat bij een aantal van hen volgende week onderzoek aan huis doen. "Er is ons alles aan gelegen om deze problemen op te lossen, zeker omdat er nu volop aan het nieuwe glasvezelnet in Deventer gewerkt wordt."
Van Dongen benadrukt dat de klachten alleen telefonie betreffen. "Over internet en televisie is men zeer tevreden." Dat beaamt ook Boode. "In Dijkerhoek zijn we heel blij met deze voorziening, maar er moet natuurlijk wel een goed product geleverd worden."
http://www.tctubantia.nl/...ten-glasvezel-bellers.ece
Anoniem: 40243
Heb mijn router er tussen uit moeten halen en ging van 2.0 naar 3.9 download.
Meer mensen problemen met een router gehad en welke werken er wel goed?
Welke router gebruik je dan, misschien wel even handig om te vermelden...Anoniem: 40243 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:25:
Heb sinds gisteren glasvezel.
Heb mijn router er tussen uit moeten halen en ging van 2.0 naar 3.9 download.
Meer mensen problemen met een router gehad en welke werken er wel goed?
Ik had een Asus WL-500G router. Daarmee haalde ik de volle snelheid net niet. Bij een beetje traffic zoals bittorrent liep de hele verbinding dicht / vast . Zonder router geen last van. Router vervangen voor een D-Link DIR-655 en altijd volle snelheid zonder gezeur. Super router, ook met het oog op de toekomst. Lees diverse reviews maar door, 100mbit up/down moet hier ook geen probleem mee zijn.
Televisie ook prima, geen ruis, storing of wat dan ook. In de meterkast gaat een glasvezelkabeltje naar het 'omzetkastje' en van daaruit een COAX-kabel. Heb zelf vervolgens hoge kwaliteitkabels gebruikt, maar wel met een passive splitter gesplitst welke uiteindelijk overgaat in twee keer +/- 10 meter in loze leidingen (in de muur) met in diezelfde leiding een CAT5E kabel. (past net, met moeite) Prima tv-beeld, prima teletekst. Over de CAT5E kabel gaat tegelijk Gbit-ethernet, no problem. (+/- 30 MB/sec)
Telefonie gebruik ik niet, heb om deze reden 5 euro/maand korting gekregen t.o.v. het oude all-in-one abonnement. (zelf om gevraagd, vond het niet redelijk dat ik ook 49,50/maand betaalde en geen telefonie in gebruik had + ook niet heb aan laten sluiten) Voor datzelfde bedrag krijgen we binnenkort 35mbit up/down via ConceptsICT op het nieuwe netwerk samen met ConceptsICT tv. Helaas wel wat minder zenders, maarja dat zijn van die zenders waar ik toch nooit naar kijk. Is de kwaliteit hetzelfde dan vind ik dat niet erg. (zeker gezien het snellere internet)
Heb deze week een brief gekregen dat de omzetting van het 'oude' naar het nieuwe netwerk gebeurd is en ik moest tekenen voor de overgang. Ben benieuwd wanneer 't daadwerkelijk omgezet gaat worden. In ieder geval, ik wil echt niet meer terug naar @Home als de kwaliteit zo blijft. Daar had ik juist ruis in 't tv beeld en een instabiele verbinding + een veel lagere upload. (snelle upload is echt heerlijk voor remote werken, gameserver, bestanden doorsturen, etc)
-I am Jack's wasted life.
Helder verhaal, zo had het bij mij ook moeten werken maar helaas.
Met name de upload en het tv signaal waren beroerd.
Ik had wel telefonie in het pakket. Misschien dat dit ergens een probleem veroorzaakte bij mij.
De installatie ging destijds ook al niet geheel vlekkeloos. De monteur was bijna 4 uur bezig om het modem te installeren waarbij hij allerlei problemen tegen kwam zoals: totaal "geen licht" hebben (er was dus helemaal geen verbinding mogelijk) tot de melding dat er misschien een kabelbreuk was ergens tussen de straat en mijn voordeur. Ook moest er nog 2 keer in de patchkast verderop in de wijk worden gewerkt.
Al met al had ik er pech mee.
Heb nu Telfort en dat gaat prima. Surfen is niet merkbaar langzamer. Geluid van de telefoon is veel duidelijker. TV van @home werkt ook zeer goed. Dus de bekabeling bij mij thuis is in orde.
Overigens had ik eerst ook een Asus WL500G modem (die worden her en der zo geweldig getest...). Die gaf ook problemen, liep compleet vast door de download snelheid. Deze vervangen voor een Belkin en dat ging goed (op genoemde problemen na dan maar dat lag niet aan dit modem want heb meerdere getest)
Je was dus een pilot-klant op het oude netwerk? Het zou met het nieuwe netwerk beter moeten werken.Anoniem: 238260 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:51:
@ oCe:
Helder verhaal, zo had het bij mij ook moeten werken maar helaas.
Met name de upload en het tv signaal waren beroerd.
Ik had wel telefonie in het pakket. Misschien dat dit ergens een probleem veroorzaakte bij mij.
De installatie ging destijds ook al niet geheel vlekkeloos. De monteur was bijna 4 uur bezig om het modem te installeren waarbij hij allerlei problemen tegen kwam zoals: totaal "geen licht" hebben (er was dus helemaal geen verbinding mogelijk) tot de melding dat er misschien een kabelbreuk was ergens tussen de straat en mijn voordeur. Ook moest er nog 2 keer in de patchkast verderop in de wijk worden gewerkt.
Al met al had ik er pech mee.
Als het allemaal goed gaat wordt er volgende week bij ons in de straat weer gegraven en wordt ca week 8 de verbinding afgemonteerd in de woning.
De Asus WL-500g is een prima router, meer inmiddels heel wat jaartjes oud. Heb de router zelf denk ik zo'n 3 a 4 jaar gebruikt, in combinatie met @Home. Dat ging altijd prima maar de router is simpelweg niet berekend op dit soort snelheden.Anoniem: 238260 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:51:Overigens had ik eerst ook een Asus WL500G modem (die worden her en der zo geweldig getest...). Die gaf ook problemen, liep compleet vast door de download snelheid. Deze vervangen voor een Belkin en dat ging goed (op genoemde problemen na dan maar dat lag niet aan dit modem want heb meerdere getest)
Misschien dat jou problemen veroorzaakt werden door telefonie of idd een breuk in de kabel, jammer dat je er niet tevreden mee was. Ik wil niets anders meer, maar ik gebruik dan voornamelijk de upload veel en dat kan geen enkele concurrent bieden. (remote desktop (waarin zelfs streaming video werkt!), gameserver, etc)
Installatie ging bij mij juist heel snel. Ik woon op de Vijfhoek, nieuwbouw. De vloer moest er nog in, de badkamer nog volledig gebouwd worden maar de glasvezelverbinding lag er al. Monteur had 't met 15 minuten klaar, kwestie van kastjes aan de muur en kabeltjes aansluiten. Hopelijk gaat de switch naar 't nieuwe netwerk ook zo snel / goed. Ik hoop dat met heel Deventer aangesloten de snelheid en kwaliteit wel goed blijft en niet inkakt!
[ Voor 3% gewijzigd door oCe op 29-01-2008 19:45 ]
Hmm, lijkt er toch op dat er bij mij iets niet in orde is als ik jouw verhaal zo lees.oCe schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:43:
[...]
Installatie ging bij mij juist heel snel. Ik woon op de Vijfhoek, nieuwbouw. De vloer moest er nog in, de badkamer nog volledig gebouwd worden maar de glasvezelverbinding lag er al. Monteur had 't met 15 minuten klaar, kwestie van kastjes aan de muur en kabeltjes aansluiten. Hopelijk gaat de switch naar 't nieuwe netwerk ook zo snel / goed. Ik hoop dat met heel Deventer aangesloten de snelheid en kwaliteit wel goed blijft en niet inkakt!
Ook bij mij lag de glasvezelkabel er al toen het huis werd opgeleverd (allereerste huizen op Spikvoorde, oktober 2005)
De monteur moest alleen het modem + tv converter nog aanleggen. Dat had inderdaad een klein half uurtje moeten duren leek me. Maar het werden echt uren.
Grappig, ik had het Asus modem ook lange tijd in gebruik met @home. Wel opmerkelijk dat een relatief eenvoudig merk als Belkin (en van dezelfde leeftijd) geen problemen gaf.
Bedankt voor je reacties!
Wel jammer...
Tijdens deze vertraging hebben ze wel verder gewerkt op andere plaatsen, dus ik vind het van hun geen excuus om zo'n vertraging te hebben. Maximaal een week of twee was begrijpelijk, maar geen 8 weken.The - DDD schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:04:
Zoals al eerder aangegeven door iemand in dit topic hebben ze flinke vertragingen opgelopen. Stond eerst voor week 4, maar dat is nu dus week 12 geworden.
Wel jammer...
Het is bij mij zelfs 9 weken, volgens de planning van ikkrijgglas.nl.
Mij is maandag verteld , dat mijn straat in week 6 wordt afgemaakt met het graven onder de huizen door met de 'huiskabels' en dan 2 weken later het naar binnen voeren van de kabel en afmonteren. Van waar die extra weken???
[ Voor 23% gewijzigd door steven2 op 30-01-2008 12:08 ]
De graafwagen staat eral wel bij ons voor de deur.
Firefox Browser
KINKpuntnl
ik heb dat gezien ja, daarom snap ik ook niet dat het bij jou pas in week 11 gepland staatRZB schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:01:
Bij mij is het week 11, volgens www.ikkrijgglas.nl
De graafwagen staat eral wel bij ons voor de deur.
Overigens hoorde ik vandaag van een buur dat er iemand bij de Gildenburg 1xx nummers (ik weet wel welk nummer, maar voorkom liever even een ruzie) geweigerd heeft om zijn stoep open te laten maken. Kortom nu moet er WEER een brief rond om dit te regelen. Dit terwijl dit allang opgelost moet zijn. Men heeft mij in week 46 al verteld dat er iemand van y-3net langs de huizen zou gaan om de goedkeuringen te regelen. Dit is allang bekend, dat het geen zin heeft om te protesteren, want het staat al geregeld in je koopcontract bij punt 10 en de telecom wet heeft ook een soort regeling. Daarom moet de graafwerkploeg, als het aan mij ligt, gewoon doorgaan met werken
Ik hoop niet dat dit weer oponthoud geeft, vooral omdat het weer waarschijnlijk gaat vriezen
[ Voor 5% gewijzigd door steven2 op 30-01-2008 21:36 ]
Achja @Home heeft de snelheid toch verhoogd dus ik kan nog wel even wachten.
Of je stap over op Telfort. Is een stuk goedkoper.Bierkameel schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:32:
Grr hier van week 12 naar week 19 verplaatst.
Achja @Home heeft de snelheid toch verhoogd dus ik kan nog wel even wachten.
Upload is zó 2007saL-onE schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:22:
tuurlijk, maar dan zit je met een 1mbit upload......
Off-topic, ik woon ook op Spikvoorde. Rechtsachter, gezien vanaf de 'inrit' de wijk in; in 't Rond.Anoniem: 238260 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:49:
[...]
Hmm, lijkt er toch op dat er bij mij iets niet in orde is als ik jouw verhaal zo lees.
Ook bij mij lag de glasvezelkabel er al toen het huis werd opgeleverd (allereerste huizen op Spikvoorde, oktober 2005)
1mbit upload wel ja
Ik snap dat soort mensen echt niet. Laat die gasten die kabel aansluiten, ookal gebruik je het niet zelf; het is wel een waardeverbetering voor je eigen woning. Aangesloten op hét netwerk netwerk van de toekomst... arme paar stoeptegels die eventjes van hun plaats af moeten...steven2 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:35:
[...]
Overigens hoorde ik vandaag van een buur dat er iemand bij de Gildenburg 1xx nummers (ik weet wel welk nummer, maar voorkom liever even een ruzie) geweigerd heeft om zijn stoep open te laten maken. Kortom nu moet er WEER een brief rond om dit te regelen.
Het gaat ook erg laks. In week 46 zou het aangesloten worden, maar dit ging niet, want er was een buur tegen het open leggen van de stoep (Dit wist men dus al in week 44). Er werden toen meerdere redenen genoemd, zoals een VVE werkt niet meer. Andere reden was dat de SAVO niet mee zou werken. Dus moest er eerst gegeken worden wat er gedaan kan worden om toch te mogen leggen. Een buur en ik hebben toen geholpen aan een koopcontract waar in de Algemene Akte stond bij punt 10, dat men toegang moet verlenen om kabels door de grond te leggen.oCe schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:42:
[...]
Ik snap dat soort mensen echt niet. Laat die gasten die kabel aansluiten, ookal gebruik je het niet zelf; het is wel een waardeverbetering voor je eigen woning. Aangesloten op hét netwerk netwerk van de toekomst... arme paar stoeptegels die eventjes van hun plaats af moeten...
In december werd er op de informatieavond door Dhr. Holtrigter gezegt dat men de bewoners zou langs gaan om alsnog die toestemming te krijgen voor het leggen.
In januari wordt er verteld op de informatieavond, dat men toch gaat leggen en dat ze dan vanzelf wel gaan zien wie er problemen zou gaan geven ( Inmiddels hadden ze toch allang die huizen af kunnen gaan voor akkoord
Nu blijkt dat er weer een of twee buren last geven op de 100-nummers, dus wordt het weer niet gedaan. En deze zitten nog geen eens op de kast waar ik op zit, want dat zijn de 300,500 en gedeelte van de 800 nummers.
Het lijkt er steeds meer op dat men geen zin heeft om het te leggen. Het gaat dus nu alleen maar om een zwarte kabel naar de kast en dan de dunne oranje kabels naar de huizen.
Ik kan vrijwel nu al zeggen, dat er in week 12/13 weer een reden is om het niet aan te gaan sluiten
Lijkt mij dat dit komt, omdat er bij ons de buurt het graafwerk werd overgeslagen, dus gaat men bij jou eerder werken.uiterlix schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:57:
Hier is de datum juist een week naar voren geschoven (Cornelis Lelylaan). Eerst was het week 20, nu week 19...
[ Voor 24% gewijzigd door steven2 op 16-02-2008 02:02 ]
Update voor Rijssen:IkWilbert schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:10:
Laatste geruchten zijn dat op 18 feb. in Rijssen een eerste beging wordt gemaakt met de aanleg. Echter nog niet officieel bevestigd.
Vanwege diverse technische en administratieve werkzaamheden is de planning voor de aanleg van het glasvezelnetwerk opgeschoven. De eerste werkzaamheden starten eind maart 2008. De wijken Veeneslagen en Braakmanslanden worden als eerste voorzien van de kabels, daarna volgt de rest van Rijssen. Verwacht wordt dat eind van het jaar heel Rijssen is voorzien van glasvezel. Meer gedetailleerde informatie over dit onderwerp wordt eind februari via de gemeentelijke website www.rijssen-holten.nl gegeven.
met vriendelijke groet,
communicatieadviseur
gemeente Rijssen-Holten
Bron: Gemeente Rijssen-Holten
Krijg je een brief: "...... Dit betekend voor u dat wij verwachten dat wij uw woning tussen maart en juni zullen aansluiten ....."
Ik zie nergens trouwens die melding staan.. zowel niet op Twennet.nl als op Rijssen-Holten.nl
Van wie heb je die info IkWilbert?
Deze advertentieplaats is te huur!
[ Voor 104% gewijzigd door saL-onE op 07-10-2008 23:10 ]
www.glasdraad.nl is de bron en meer informatie komt eind deze maand op de website van de gemeente en twennet (die laatste is een vermoeden)RammY schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:29:
Dat mag ik toch niet hopen.... betekend dus dat ik halverwege dit jaar een keer word opgeleverd ipv "Wijk 1 februari/maart 2008 " zoals zo lekker staat aangekondigd.
Krijg je een brief: "...... Dit betekend voor u dat wij verwachten dat wij uw woning tussen maart en juni zullen aansluiten ....."
Ik zie nergens trouwens die melding staan.. zowel niet op Twennet.nl als op Rijssen-Holten.nl
Van wie heb je die info IkWilbert?
[ Voor 8% gewijzigd door IkWilbert op 13-02-2008 09:26 ]
Exacte lokatie... eh... ken je de plus en het bruggetje waarmee je de Toutenburg in kan lopen? In het verlengde van dat bruggetje.
Linkje naar Google Maps om precies aan te geven waar.
Toch is 1 ding me niet duidelijk... Wat doen al die posts in dit topic over andere plaatsen dan Deventer? Is het niet handiger om daar een eigen topic voor te openen?
[ Voor 11% gewijzigd door The - DDD op 13-02-2008 10:29 ]
Mee eens, nieuw topic aangemaakt.The - DDD schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:27:
Toch is 1 ding me niet duidelijk... Wat doen al die posts in dit topic over andere plaatsen dan Deventer? Is het niet handiger om daar een eigen topic voor te openen?
Zie Twennet glasvezel in Rijssen-Holten
Waarom heb je >1mbit-upload nodig?
Of zet je al je applicaties en games als backup op je webruimte
[ Voor 13% gewijzigd door Thombias op 14-02-2008 15:30 ]
Een symetrische lijn is in de praktijk veel sneller, ook zowel qua download-snelheid als ping-tijden. Immers, voor elk ontvangen pakketje moet jou vebinding ook een pakketje terugsturen wat zo sneller/soepeler kan. Vooral dat laatste is ideaal voor een gameserver, zeker met meerdere users tegelijk. (b.v. Quake etc)Thombias schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:25:
[...]
Waarom heb je >1mbit-upload nodig?
Of zet je al je applicaties en games als backup op je webruimte
Daarnaast werk ik vrij veel remote, wat heerlijk soepel gaat dankzij de hoge upload. In plaats van veel hdd-space bij m'n hostingprovider heb ik veel thuis gehost voor m'n website, denk aan foto's. Dit scheelt behoorlijk in m'n hostingskosten. Snelheid is ook super. Los daarvan is 't uiteraard ideaal voor 't oversturen van bestanden of andere zaken..
Dat eerste is dus klinklare onzin die je nu verkondigd. Latency daar gaat het voor wat betreft downloads om bij je upstream. En dan nog, throtling algoritmes gaan prima om met asynchrone verbindingen. Het verband wat je schetst tussen vertraging vanwege het gebruik van een asymetrische verbinding is nergens op gebaseerd.
Deze week gaan ze trouwens hier graven als ik het goed begrepen heb van de werker vanmorgen.
Hmz, UBB encoding gaat de mist in:
1
| http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl&geocode=4765517175415590830,52.252510,6.207320&saddr=52.252633,6.206664&daddr=Toutenburg+%4052.252510,+6.207320&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=17&sll=52.253015,6.207335&sspn=0.005005,0.013475&ie=UTF8&z=17 |
[ Voor 51% gewijzigd door The - DDD op 18-02-2008 13:23 ]
Ik meende me zoiets te herinneren. Gevoelsmatig klopt het iig wel. Pak een 20 mbit adsl2+ lijn en 'mijn' 20 mbit glasvezel lijn. Een speedtest geeft dezelfde max. downloadsnelheid aan, de pingtijden bij glasvezel zijn echter lager. Dit moet door óf de lagere overhead van het glasvezel netwerk komen óf de snellere upstream. Vermoedelijk een combinatie van beiden.The - DDD schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:20:
@oCe
Dat eerste is dus klinklare onzin die je nu verkondigd. Latency daar gaat het voor wat betreft downloads om bij je upstream. En dan nog, throtling algoritmes gaan prima om met asynchrone verbindingen. Het verband wat je schetst tussen vertraging vanwege het gebruik van een asymetrische verbinding is nergens op gebaseerd.
Tevens, vermoedelijk door de lagere pingtijden, voelt het internet via de glasvezel lijn sneller, responsiever. Simpele pagerequests etc gaan simpelweg vlotter. Er morgen dan wel allerlei algoritmes is gebruik zijn die het één en ander op kunnen vangen maar wanneer deze niet nodig zijn, zal het in de praktijk er nooit slechter op woorden maar juist beter...
Als ik zou moeten gokken dan denk ik eerder dat de oorzaak ligt in het gegeven dat het glasvezel netwerk nog in opbouw is dat daardoor de infrastructuur bij de provider nog een veel grotere overhead heeft dan de gemiddelde ADSL/Kabel provider. Immers, de overboeking is bij glasvezel op dit moment nog veel lager, want iedereen zit er botweg nog niet op. Maar het blijft natuurlijk giswerk.
Ze zijn bij mij in de straat (nagenoeg) klaar met het graven van de geulen. Dit is op het Graveland.
Voor mij staat er voor de aansluiting nog steeds gepland: week 13.
Make music, not war
Thanks voor de correctie.
Hier op Toutenburg zijn ze ook flink in de weer. Overal steken sprietjes glasvezel uit de grond. En inmiddels heb ik ook gevraagd waar de glasvezel de huizen in zal gaan. Hij komt in alle typische Touenburg, Gildenburg, *burg jaren 70 stapel woningen binnen waar ook je groene KPN kabel binnen komt. Per 2 stapels woningen gaan ze dus omhoog.
21-02-08 Zoals het nu gaat schiet het niet echt op. Ze hebben in 2 dagen net een meter of 5 verder gegraven en nu zitten de gravers te wachten. Weet alleen niet waarop
Hako is, toen ik net keek, bezig bij een koppelpunt bij het water tussen de Gildenburg en de Slangenburg de grond weer aan het open maken. Er was een zwarte platte kabel op de verkeerde buis aangesloten. Misschien zitten de werkers bij de 400 nummers te wachten op Hako. Blijkbaar is het nodig dat er eerst een kabel goed aangesloten is voordat je de grond verder gaat open maken
Met een beetje geluk wordt het glasvezel over 3 weken het huis in geblazen
[ Voor 17% gewijzigd door steven2 op 26-02-2008 22:40 ]
Inmiddels is het al verschoven naar week 17.uiterlix schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:57:
Hier is de datum juist een week naar voren geschoven (Cornelis Lelylaan). Eerst was het week 20, nu week 19...
Heb al een brief in de bus waarin ze aangeven in week 11 te gaan graven.
Dat gaat de goede kant op zo.
Ik zit al > 2 jaar op het oude netwerk en ik voel me echt in de kou gezet door Y3-Net.
Nieuwe klanten gaan al bijna 6 maanden het nieuwe netwerk op en de bestaande klanten? Worden in de kou gezet en pas aan het eind aangesloten (ik sta nu op de planning voor 3e kwartaal 2008).
Ook heb ik veelvuldig helpdesk contact gehad over het niet goed functioneren van de teletekst op alle zenders behalve Ned1,2,3 en discovery (analoge tv). Het ging zelfs zover dat ik ging geloven dat het aan mijn lcd scherm lag. Sinds december maar @home tv aan laten sluiten (omdat die wel digi aan kunnen bieden) en wat blijkt: alle analoge zenders normaal teletekst.
Prutsers bij Y3-Net die niet goed communiceren met bestaande klanten en alleen nieuwe klanten belangrijk vinden....
Volgens Henk Holtrigter wordt het oude netwerk al eind maart omgezet in het nieuwe netwerk.Danfoss schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:25:
Zo.. dus er zitten al een hoop mensen op het nieuwe netwerk.
Ik zit al > 2 jaar op het oude netwerk en ik voel me echt in de kou gezet door Y3-Net.
Nieuwe klanten gaan al bijna 6 maanden het nieuwe netwerk op en de bestaande klanten? Worden in de kou gezet en pas aan het eind aangesloten (ik sta nu op de planning voor 3e kwartaal 2008).
Ook heb ik veelvuldig helpdesk contact gehad over het niet goed functioneren van de teletekst op alle zenders behalve Ned1,2,3 en discovery (analoge tv). Het ging zelfs zover dat ik ging geloven dat het aan mijn lcd scherm lag. Sinds december maar @home tv aan laten sluiten (omdat die wel digi aan kunnen bieden) en wat blijkt: alle analoge zenders normaal teletekst.
Prutsers bij Y3-Net die niet goed communiceren met bestaande klanten en alleen nieuwe klanten belangrijk vinden....
In ieder geval, de nieuwe abonnee's kunnen wel enkel radio/tv en internet afnemen. Dat is dan 35/35mbit voor 44,95 euro/maand. Oftewel; 5 euro per maand minder én bijna dubbel zo snel internet. Niet netjes lijkt me, dat terwijl je al lange tijd een trouwe klant bent. Heb ik ze over gemailt, kreeg na enige discussie 5 euro/maand korting. Betaal nu dus sinds een paar maandjes 44,95 euro/maand voor radio/tv en 20/20mbit internet. De prijs is nu in ieder geval gelijk aan de nieuwe abonnee's maar toch krijg ik circa de helft zo snel internet. (snel zat, daar gaat de discussie ook niet over) Echt netjes vind ik het nog steeds niet maar ik snap wel dat ze tijd nodig hebben voor de omschakeling.
Wat ik niet snap, waarom moet het omschakelen zo lang duren. Het gehele netwerk ligt er al. Glasvezel is glasvezel. Misschien dat ze ergens in de wijkcentrale's iets aan moeten passen of dat je een andere modem krijgt, ok... maar dat hoeft geen jaar te duren. Volgens de laatste informatie zou ik ergens in augustus 2008 omgezet worden naar het nieuwe netwerk. Vreemd genoeg kreeg ik circa een maand geleden wel een brief van ze, hier moest ik mijn handtekening op zetten voor het overgaan naar Concepts-ICT in verband met de doorspeling van mijn gegevens als abonnee. De informatievoorziending en communicatie richting abonnee's is op zijn minst slecht, involleig, onduidelijk en erg wisselvallig te noemen.
Ben benieuwd wanneer ik nu ook netjes overga op het nieuwe netwerk, in de hoop dat dat net zo snel en stabiel is als het huidige...Daarnaast, misschien ze er beter aan hadden gedaan om eerst de oude abonnee's over te zetten. Die weten hoe het was en kunnen dus beter vergelijken en testen, die hebben al ervaring met glasvezel en alles eromheen. Maarja, dat zal mijn logica wel zijn
[ Voor 8% gewijzigd door oCe op 01-03-2008 11:40 ]
Volgens de site van Concepts ICT bevat die alleen maar tekst, geen binariesGreenman2 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:54:
Hallo,
Ik moet nog even wachten op glas (halverwege dit jaar). Maar weet iemand of de nieuwsgroepen die ze aanbieden ook binary groepen bevat??
Een kwootje van hun site:
Dat vind ik wel slecht! Iets werkt niet goed en het dan maar helemaal afschaffen. pfffEinde binaries in nieuwsgroepen [1-2-2008]
Door aanhoudende problemen met een aantal specifieke nieuwsgroepen heeft Concepts ICT besloten per 15-2-2008 te stoppen met het aanbieden van zogenaamde binary nieuwsgroepen. Hierdoor is het niet langer mogelijk om muziek, films, games en software te downloaden via de nieuwsserver van Concepts ICT. De tekst nieuwsgroepen blijven wel gewoon beschikbaar. Concepts ICT kijkt wel uit naar alternatieve oplossingen.
Make music, not war
Hmm, das jammer. Maar ik heb op dit moment een eweka acount, en dat gaat erg goed. Ik haal altijd de max snelheid van m'n adsl verbinding. Straks met glas moet dat helemaal snel gaan.musiman schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:12:
[...]
Volgens de site van Concepts ICT bevat die alleen maar tekst, geen binaries
Een kwootje van hun site:
[...]
Dat vind ik wel slecht! Iets werkt niet goed en het dan maar helemaal afschaffen. pfff
Eweka is max 20mbit, ga maar vast opzoek naar een andere usenet-providerGreenman2 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:58:
[...]
Hmm, das jammer. Maar ik heb op dit moment een eweka acount, en dat gaat erg goed. Ik haal altijd de max snelheid van m'n adsl verbinding. Straks met glas moet dat helemaal snel gaan.
Heb ik dan ook gelijk al internet?
IK meen me te herinneren dat er wel zoiets in een brief stond die ik gekregen heb.
[ Voor 33% gewijzigd door The - DDD op 11-03-2008 12:49 ]
Wanneer heb je de brief eigenlijk ontvangen?The - DDD schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:45:
Maandag komen ze het in de woning aanlegen...
Heb ik dan ook gelijk al internet?
IK meen me te herinneren dat er wel zoiets in een brief stond die ik gekregen heb.
--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--
Firefox Browser
KINKpuntnl
Ik denk zo'n twee weken terug inmiddels. Heb ook even gebeld met Y3Net en Concepts... Over en weer wisten ze weinig van de actuele status. Bij Concepts zeiden ze dat het nog wel een paar weken zou duren voor ik daadwerkelijk aansluiting zou hebben, want ze zagen in het systeem nog niet dat ik aangesloten ga worden. Mijn aanvraag hadden ze echter wel.
Bij mij geeft 'ie nog steeds aan: week 13.RZB schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:12:
Het was eerst wk 11, nu is het wk 17 volgens www.ikkrijgglas.nl.
Maar ik heb nog geen bericht wanneer het glas mijn huis ingebracht wordt. En week 13 is eind maart al...
Make music, not war
bullshit, op school haal ik dik 4 mb/s via eweka.oCe schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:51:
[...]
Eweka is max 20mbit, ga maar vast opzoek naar een andere usenet-provider
http://www.eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/
Dat je bijvoorbeeld geknepen word ligt natuurlijk niet aan Eweka.
uhuuummm
--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--
Zie http://demo.mijncomputer.com/
Hij laat voor iedere postcodereeks in Deventer zien wat het weeknummer van aansluiting is. (prognoses die op ikkrijgglas.nl nog een kwartaalnummer opleveren worden niet getoond). De postcodes die al aangesloten zijn zijn voorzien van een groene marker.
Handig! Ben benieuwd hoe de kwartaal nummers voor andere wijken eruit zien, voor wijk 4 waar ik woon is er nog helemaal geen prognose helaas.uiterlix schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:43:
Hij laat voor iedere postcodereeks in Deventer zien wat het weeknummer van aansluiting is. (prognoses die op ikkrijgglas.nl nog een kwartaalnummer opleveren worden niet getoond). De postcodes die al aangesloten zijn zijn voorzien van een groene marker.
Het valt me trouwens mee van @home dat ze nog geen actie zijn gestart om selectief in gebieden die al glasvezel krijgen/hebben in Deventer goedkopere abonnementen aan te bieden.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Anoniem: 257047
Ik was laast bij een bijeenkomst van Y3net en daar vertelden ze me dat in loop van het jaar verschillende pakketen komen voor telefonie.
En dat er bv een nieuwe decoder komt die ook FULL-HD aan kan.
door middel van een omruil actie zou dat worden gedaan.
ook TV zender Pakketten komen eraan ..nu nog 70 zenders digitaal voor 7,50.
standaard krijg je 40 analoge zenders in het pakket , dat vind ik nog steeds raar want in deze
tijd mag je meteen al standaard digitaal verwachten we krijg GLASVEZEL for god sake ..

woon zelf op het Jeurlink vijfhoek iemand anders nog meer ..
mvg Robert
.
Dat maakt die gratis set top box die ik krijg omdat ik me vroeg aangemeld had maar een beetje een half kadootje ...
Ik woon trouwens ook op het jeurlink. Ik zie de graafwerkzaamheden steeds dichterbij komen, maar mijn woning zijn ze nog niet langs geweest.
Ja ik zie dat je in de Cornelis Lelylaan woont ik zelf op het Calandhof ( iets verder de wijk in) zal in week 25 aan de beurt zijn volgens de postcode check.
die decoder krijg ik inderdaad ook gratis ivm vroege reageren.
ik zie inderdaad ook op verschillende plekken dat ze aan het graven zijn , ook op het Jeurlink.
moet toch zeggen dat de werkzaamheden niet op een hoog tempo ligt , mede denk ik dat er soms maar 3 mensen lopen op een hele straat , waarom niet gewoon wat meer mensen
maar ach toch leuk dat ik deze forum thread ondekt heb.
houd me een beetje op de hoogte van de vordering van y3net etc
vraag van mijn kant weet iemand hier een newsprovider die 35mbit aan kan
zelf heb ik eweka maar die gaat tot 20mbit ook leuk natuurlijk hahaha
groet
Anoniem: 82384
Analoge TV heeft nog steeds veel voordelen boven digitaal hoor. Misschien niet voor de gemiddelde tweaker, maar je kunt met analoge TV zoveel TVs aansluiten als je wilt, zonder (extra) settopboxen, zappen gaat sneller, en indien het signaal goed ingeregeld is kan de beeldkwaliteit hoger uitvallen dan digitaal omdat hier en daar behoorlijk veel compressie wordt toegepast op digitale signalen...Anoniem: 257047 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:05:
standaard krijg je 40 analoge zenders in het pakket , dat vind ik nog steeds raar want in deze
tijd mag je meteen al standaard digitaal verwachten we krijg GLASVEZEL for god sake ..
digitaal heeft toch echt mij voorkeur mede ook omdat EPG mee wordt verstuurt , al moet ik wel zeggen dat bij y3net nog niet het geval is ..
wel jammer want ik wil proberen het kastje aan tesluiten op mijn Mediacenter kast (zelfbouw) zonder EPG heb je er niet zo veel aan. want kan je niks voor uit programmeren.
maar analoog signaal houd jer ook gewoon bij hoor bij het digitaal signaal ..
zal wel over aantal jaren gaan afnemen en zelfs verdwijnen.
maar er komen steeds meer tv's met decoders aanboord..
groet
Echt gestoord dit, niks geen informatie als er uitstel is. Geen idee hoelang het gaat duren. Ik vindt het sowieso van den zotte dat ze me nu verplichten 2 keer thuis te zijn ipv. 1 keer. Maar goed, ik wacht geduldig af. XS4All heeft net de snelheden van de abbo's omhoog gegooid. Niet dat ik daar wat aan heb, want veel meer dan 5.5 MBit down haal ik toch niet.