[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melensuup
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:38
Mags schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:16:
Ik hoor ook tot de gelukkigen die binnenkort een glaskabeltje in huis krijgt. Ik ben alleen erg benieuwd of er ook een router door y3net wordt geleverd zoals nu ook bij de meeste adsl verbindingen gebeurd, of dat je standaard maar 1 pc kan aansluiten, en dat je zelf voor een router moet zorgen.
Een router krijg je er niet bij. Je kunt dus maar 1 pc aansluiten.
Via mijn draadloze router meet ik een snelheid (via numion.com) van 23 mbit/s (2,9mbyte/s) en een upload van 17 mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 18:00

Triple

SWOK!

Mijn straat moet eind april begin mei aan de beurt zijn. De kabels zijn al wel in de grond gelegd, maar nog niet afgemonteerd in de meterkast.
Nog eventjes geduld!!

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

The - DDD schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:58:
Hmmja, stomme is dat ik nu dus sinds 14 maart een glasvezeltje in mijn huis heb liggen, maar er is nog geen kastje op gemonteerd. Daar komen ze nog een keer voor terug.

Echt gestoord dit, niks geen informatie als er uitstel is. Geen idee hoelang het gaat duren. Ik vindt het sowieso van den zotte dat ze me nu verplichten 2 keer thuis te zijn ipv. 1 keer. Maar goed, ik wacht geduldig af. XS4All heeft net de snelheden van de abbo's omhoog gegooid. Niet dat ik daar wat aan heb, want veel meer dan 5.5 MBit down haal ik toch niet.
Ik heb gisteren 2 brieven gehad. Ze komen bij mij (wijk Graveland) op 5 mei zowel de glasvezel naar binnen brengen als het activeren van de aansluiting verzorgen! Zonder dat ik dit heb hoeven vragen.
Vreemd dat het bij jou dan niet goed ging.

5 Mei is week 19. Oorspronkelijk zou ik volgens de postcode check in week 13 de aansluiting krijgen. Het is wel een vertraging van 6 weken, ben benieuwd hoeveel vertraging ze uiteindelijk aan het eind van dit hele project opgelopen zullen hebben .....

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
melensuup schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:06:
[...]

Een router krijg je er niet bij. Je kunt dus maar 1 pc aansluiten.
Via mijn draadloze router meet ik een snelheid (via numion.com) van 23 mbit/s (2,9mbyte/s) en een upload van 17 mbit/s.
Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ben al aan het zoeken geweest naar routers die 35mbit doorvoersnelheid kunnen halen, maar die info is lastig te vinden, en de routers die het zeker weten kunnen zijn allemaal flink aan de prijs.
Welke router gebruik jij op dit moment als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
Mijn wrt54g met Tomato doet hier > 4 MB/s down. Upload weet ik niet exact, maar ik heb sowieso > 3 MB/s up gehaald :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Sv3n schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:45:
Mijn wrt54g met Tomato doet hier > 4 MB/s down. Upload weet ik niet exact, maar ik heb sowieso > 3 MB/s up gehaald :)
Misschien dat hij door je custom firmware wat sneller is, maar normaal gesproken haalt die wrt54g naar wat ik heb kunnen vinden maar 20mb doorvoer.
Maar ik heb uit een andere post op tweakers een leuke link gehaald, en die geeft aardig inzicht in de verschillende routers.

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melensuup
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:38
Mags schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:41:
[...]

Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ben al aan het zoeken geweest naar routers die 35mbit doorvoersnelheid kunnen halen, maar die info is lastig te vinden, en de routers die het zeker weten kunnen zijn allemaal flink aan de prijs.
Welke router gebruik jij op dit moment als ik vragen mag?
Ik heb een SMCWBR14S-N2. In mijn bericht noemde ik trouwens de internet snelheid. Ivm die 35 mbit heb ik een router met 802.11n aangeschaft (de SMC was goedkoopste die ik hiermee vorig jaar kon vinden, samen met een kaart voor de laptop en een usb voor de pc was ik ongeveer Eur 90 kwijt). De router staat beneden in de meterkast. Boven met de laptop heb ik ongeveer 70 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:12

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Tip: haal een D-Link DIR-655. Ik had in 't verleden een Asus WL-500G router op de huidige 20/20mbit lijn, die trok dat niet. D-Link DIR-655 kan 't makkelijk aan en staat ook vrij hoog op de hierboven genoemde link.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
oCe schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:15:
Tip: haal een D-Link DIR-655. Ik had in 't verleden een Asus WL-500G router op de huidige 20/20mbit lijn, die trok dat niet. D-Link DIR-655 kan 't makkelijk aan en staat ook vrij hoog op de hierboven genoemde link.
Bedankt voor de tip, die staat bij mij inderdaad ook erg hoog op de lijst. Eigenlijk is het enige wat me nog tegenhoud het feit dat Salland Automatisering aangeeft dat dit een uitlopend model is. Ik heb alleen verder nog nergens iets kunnen vinden over een opvolger.
Maar ze komen me pas in week 20 aansluiten, dus ik kan er nog even over denken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:20

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe router, maar ik heb ook nog een 500Gg usb hdd die ik ook als netwerk drive wil laten fungeren. nu heb ik deze gevonden:Lnksys WRT350N

Zijn er nog andere routers die ook een extra usb aansluiting hebben ??

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké dan , ik zal ook eens wat vragen nadat ik alles eens lekker doorgespit heb.
wij worden dinsdag de 15e april aangesloten nadat al zekers 5 weken geleden de kabel tot de voordeur was gekomen. ( colmschate deventer )
mijn vraag betreft eigenlijk de router : ik heb nu een belkin G + router ( draadloos ) en een idem dito netwerkkaart in mijn pc.
de router staat nu natuurlijk naast de "waardeloze" modem van @t home achter de pc.
Echter vanaf volgende week hang ik hem in mijn meterkast.
Is deze router uberhaupt geschikt voor de doorvoer van de 35 Mbps ( er komt een desktop pc en een laptop aan te hangen ??

de reden van mijn overstap is dat ik met regelmaat een slechte verbinding heb met internet en niet fantsoenlijk kan bellen met @t home ( regelmatig uitval van de verbinding )
tig keer doorgebeld met de helpdesk maar tot heden ( al anderhalf jaar bezig ) nog het probleem niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
RZB schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:06:
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe router, maar ik heb ook nog een 500Gg usb hdd die ik ook als netwerk drive wil laten fungeren. nu heb ik deze gevonden:Lnksys WRT350N

Zijn er nog andere routers die ook een extra usb aansluiting hebben ??
Die heb ik eerst ook naar gekeken, maar er zijn erg veel mensen met stabiliteits problemen met die linksys, ook hier op tweakers. En daarmee viel hij voor mij af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Aansluitend bij het router verhaal. Ik ben van plan om een Apple Time Capsule te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 13:22

CyberJoe

Only visiting this planet

Ik heb sinds gisteren de aansluiting (Versteegstraat) en zal binnenkort kijken of m'n draytek het een beetje kan bijbenen. Er zitten wel 4 netwerkaanluitingen op het modem trouwens, (http://www.genexis.eu/fiberxport) weet niet of ze allemaal werken, heb alleen de eerste in gebruik. Het mooie van de Draytek is de ingebouwde VoIP aansluiting waardoor je bijna gratis kunt bellen. Hoop daarom ook dat 'ie de snelheid een beetje aankan zodat ik niet naar iets anders op zoek hoef.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
CyberJoe schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:24:
Ik heb sinds gisteren de aansluiting (Versteegstraat) en zal binnenkort kijken of m'n draytek het een beetje kan bijbenen. Er zitten wel 4 netwerkaanluitingen op het modem trouwens, (http://www.genexis.eu/fiberxport) weet niet of ze allemaal werken, heb alleen de eerste in gebruik. Het mooie van de Draytek is de ingebouwde VoIP aansluiting waardoor je bijna gratis kunt bellen. Hoop daarom ook dat 'ie de snelheid een beetje aankan zodat ik niet naar iets anders op zoek hoef.
hey nog meer mensen in de versteegstraat :). woon ik ook, volgens mij is alleen de eerste poort op het modem geactiveerd, en moet je er gewoon een router achter habben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tp21 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:45:
volgens mij is alleen de eerste poort op het modem geactiveerd, en moet je er gewoon een router achter habben.
Klopt. Het is gebruikelijk dat op glasvezelnetwerken je niet zoals bij DSL een 4-poorts LAN-switch krijgt, maar dat de vier poorten voor aparte diensten gebruikt kunnen worden, zoals Internet, IP-TV, en eventuele andere diensten. Meestal wordt dan een vast schema aangehouden, zodat bijvoorbeeld de eerste poort altijd Internet is, de tweede IP-TV, etc. Die werken natuurlijk alleen als je ook echt een abonnement op de betreffende dienst neemt, anders staat de poort gewoon 'dicht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand een antwoord op de vraag van de router ???
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:33:
oké dan , ik zal ook eens wat vragen nadat ik alles eens lekker doorgespit heb.
wij worden dinsdag de 15e april aangesloten nadat al zekers 5 weken geleden de kabel tot de voordeur was gekomen. ( colmschate deventer )
mijn vraag betreft eigenlijk de router : ik heb nu een belkin G + router ( draadloos ) en een idem dito netwerkkaart in mijn pc.
de router staat nu natuurlijk naast de "waardeloze" modem van @t home achter de pc.
Echter vanaf volgende week hang ik hem in mijn meterkast.
Is deze router uberhaupt geschikt voor de doorvoer van de 35 Mbps ( er komt een desktop pc en een laptop aan te hangen ??

de reden van mijn overstap is dat ik met regelmaat een slechte verbinding heb met internet en niet fantsoenlijk kan bellen met @t home ( regelmatig uitval van de verbinding )
tig keer doorgebeld met de helpdesk maar tot heden ( al anderhalf jaar bezig ) nog het probleem niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:54:
niemand een antwoord op de vraag van de router ???

[...]
Ik heb wel even voor je gekeken maar ik kan van dat type geen specs vinden. Maargoed, je merkt het snel genoeg als je hem aansluit of je wel of niet de snelheid haalt, en dan kun je altijd nog een nieuwe kopen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mags schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:19:
[...]

Ik heb wel even voor je gekeken maar ik kan van dat type geen specs vinden. Maargoed, je merkt het snel genoeg als je hem aansluit of je wel of niet de snelheid haalt, en dan kun je altijd nog een nieuwe kopen lijkt mij.
het betreft deze router :

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=185243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:02
Wanneer bij mij de aansluiting gereed is koop ik de D-Link DIR-655 router. Erg snel, en lees er veel goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
uiterlix schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:10:
Wanneer bij mij de aansluiting gereed is koop ik de D-Link DIR-655 router. Erg snel, en lees er veel goede verhalen over.
Goede keus :)

Tip, flash wel de laatste firmware van de dlink.com-site. Die zijn, zo uit m'n hoofd, bij versie 1.11 en die zijn sneller + stabieler dan de laatste 1.03-versie. Werkt prima. Mocht je echter ooit een garantieclaim in willen/moeten dienen, flash hem dan weer even terug naar de laatste NL-versie voor de zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
uiterlix schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:10:
Ik heb de knoop doorgehakt en doe met je mee :-) Ik heb hem gisteren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drama echt drama. 8 februari kregen we internet en tv (nog niet de digitale). Eerst deed de boel het niet maar naar veel gescheld tegen de arme monteur werd plotseling rond half 12 aan de deur geklopt. 3 man sterk kwam kijken wat het probleem was en binnen 5 minuten tv en internet. Inderdaad daarna draadloos dlink router gekocht en alles werkt perfect. TV werkt ook goed zelfs meerdere tv door gelinkt zonder problemen.

Toen 14 dagen later zouden de boxen voor digitv komen maar niet dus. Uit eindelijk kwamen die er. Wat nooit is verteld is dat deze boxen we hebben er twee niet zonder speciale kabels werken. je moet rj45 kabels hebben. Die worden echter alleen met stekkers voor gemonteerd geleverd echter zijn die stekkers te dik voor en pvc buis. Einde liedje was dat we nog eens 50 euro kwijt waren aan stekkers en tang. Toen moest er ook nog en speciale splitter komen. Dit kan via rj45 stekkertjes maar mn vader heeft zich om laten kletsen om en kastje te kopen beeld verder perfect.

Eindelijk alles aangesloten en na weer enkele dagen bellen en kwaad worden werd ook digitv geactiveerd. HEHE ook digitv deed het en eerlijk gezegd werden we 100% verrast, was ons op voorhand bekend dat het weinig was in werkelijkheid was het nog veel waardelozer. Ik kijk alleen maar de normale tv via de coax.

Toen in eens (we hadden ook telefoon) op en slechte woensdag middag floep internet uit. Het heeft 5 dagen geduurd en uiteindelijk en hoop schelden en dreigen naar de krant te stappen om alles voorelkaar te krijgen. Wat blijkt ergens in de diepste spelonken van Concepts ict kunnen ze zonder waarschuwing alles er af gooien.

Weer later problemen met de telefoon onbekend probleem sorry we werken er aan. Dit keer was het makkelijker want na enkele uren weer telefoon.

De dramas van het opzeggen van de andere abonnementen zal ik jullie niet geven.

Conclusie is.
Internet oke.
Tv via coax oke.
Tv digitaal via Y3net now way never nooit niet doen. veel te duur en stelt geen ruk voor.
Telefoon? valt licht tegen kon echt beter vooral het geluid. maar verder okee. en gratis als je tussen abonnementen belt die ook op glasvezel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Ik hoop dat jij de uitzondering bent sleuvenspitter. Digitale tv wil ik toch al niet dus dat maakt me niet veel uit, maar ik hoop niet dat ze heel veel storingen gaan hebben.

Toen @home in deventer begon was ik 1 van de eersten met een abbo, en dat was ook veel ellende, ik heb er niet veel zin in weer door zo'n traject heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

OT:
Mags schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:18:
Toen @home in deventer begon was ik 1 van de eersten met een abbo, en dat was ook veel ellende, ik heb er niet veel zin in weer door zo'n traject heen te gaan.
Dan noem je ook wel een provider op ook :S :P

@home heeft suck-internet, suck-service en suck-opzegging ;) dat was in het begin zo en hedendaags is er weinig veranderd.

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Daarom zit ik nu ook al jaren bij xs4all :-) maar toen @home begon was er nog geen andere keuze als @home of dialup :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

Dat was in Raalte hetzelfde :P je werd semi-gedwongen om @home te nemen :P

On-topic: Ze mogen die glasvezeltjes wel ff een aantal kilometers mijn kant opleggen :P

[ Voor 38% gewijzigd door Darklink op 15-04-2008 14:48 ]

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Home had ik toen ik er mee starte geen probleem mee.
Maar Y3net is en franchise en de diensten worden geleverd door Concepts ICT. En deze Concepts ICT is niet nieuw en heeft reeds glasvezel in Enschede, Rotterdam en geloof ook Breda dus het hele verhaal zou bekend moeten zijn.

Het probleem zit vooral in de organisatie bij Y3net. Ik geloof ook nooit dat ze alles op tijd af krijgen. De vertraging is nu al merkbaar. Het enige waar ze bij Y3 wel goed in zijn is afschuiven op anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
  • Laatst online: 20-05 18:00

Triple

SWOK!

Hmm... ik wordt niet heel hoopvol gestemd als ik sleuvenspitter zo hoor.
Het zal een week of 2 geleden zijn dat aan de Vlaamse Gaai de kabels zijn gelegd tot de buitenmuur. De laatste activiteiten zie ik aan de Vogelslag. Daar zijn bossen kabel afgemonteerd in kasten. Ik hoop dat ze hier snel verder gaan met oppakken van de werkzaamheden.

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 17:29
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:19:
Toen 14 dagen later zouden de boxen voor digitv komen maar niet dus. Uit eindelijk kwamen die er. Wat nooit is verteld is dat deze boxen we hebben er twee niet zonder speciale kabels werken. je moet rj45 kabels hebben. Die worden echter alleen met stekkers voor gemonteerd geleverd echter zijn die stekkers te dik voor en pvc buis. Einde liedje was dat we nog eens 50 euro kwijt waren aan stekkers en tang. Toen moest er ook nog en speciale splitter komen. Dit kan via rj45 stekkertjes maar mn vader heeft zich om laten kletsen om en kastje te kopen beeld verder perfect.
Dat het aansluiten NOOIT gemeld is wil ik hierbij even onkrachten. Bij elke info-avond wordt uitdrukkelijk verteld hoe zo'n Amino-kastje aangesloten moet worden. Via UTP dus. Tevens is het officeel niet echt mogelijk om 2 kastjes te gebruiken.

UTP kabels kan je ook beter van een rol gaan trekken en dan connectoren op maken. Heb je ook tevens betere kwaliteit kabels. Voorgemaakte kabels zijn vaak soepele kabels. Ik ben zelf van mening dat masieve kabels veel beter zijn.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Nou, vandaag maar is even gebeld met y3Net... Waarom ik nog niks gehoord had. Beetje heen en weer bellen en ik kwam bij de afsrpakenlijn terecht. Nu komen ze op mijn verzoek volgende week vrijdag middag de boel afmonteren. Als ik niet gebeld had vraag ik me af wanneer ik bericht gehad zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steven2 de eerste bij ons bekende info avond vond plaats toen bij ons de boel reeds was aangesloten. Ik ben zelf niet naar zo en avond geweest maar kennissen wel en die moesten zelf nadrukkelijk vragen hoe aansluiten verliep anders hadden ze het nooit geweten.
En over het aantal kastjes er wordt door Y3net 1 kastje ondersteunt echter is dat het stekkertje op de glasvezelmodem. Wij hebben twee boxen zonder problemen en de zelfde kennis heeft er drie gelinkt zonder ook maar enig beeld verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Voor waneer stond je op de planning om aangesloten te worden The - DDD ? De postcode checker zegt voor mij nog steeds week 20, en als er kans is dat ze dat een beetje gaan halen dan kan ik mijn adsl op gaan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mags schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:58:
Voor waneer stond je op de planning om aangesloten te worden The - DDD ? De postcode checker zegt voor mij nog steeds week 20, en als er kans is dat ze dat een beetje gaan halen dan kan ik mijn adsl op gaan zeggen
Als er iets is dat men tegenwoordig geleerd zou moeten hebben, is dat bij dit soort nog redelijk nieuwe projecten je niet je oude abonnementen moet opzeggen voordat de nieuwe verbinding daadwerkelijk operationeel is.

Vanwege de zeer diverse omstandigheden (architectuur, grond, bewoners) is het heel lastig dit soort projecten van te voren te plannen en loopt e.e.a. nog wel eens uit (zie vrijwel alle threads over glasvezelprojecten). Je neemt dus bewust een risico door voortijdig dingen op te zeggen - dat mag wel, maar als je dan straks met de gebakken peren zit is dat erg vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Valt wel mee hoor, ik kan altijd nog terugvallen op umts :-)

Maar behalve dat ik niet te lang dubbel wil betalen, ben ik ook erg benieuwd of y3net het nu opgegeven schema nog een beetje weet te halen, of dat ik er al van uit kan gaan dat het nog wel een paar weken opschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Mags schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:05:
Valt wel mee hoor, ik kan altijd nog terugvallen op umts :-)

Maar behalve dat ik niet te lang dubbel wil betalen, ben ik ook erg benieuwd of y3net het nu opgegeven schema nog een beetje weet te halen, of dat ik er al van uit kan gaan dat het nog wel een paar weken opschuift.
Bij ons ging het precies volgens schema, glasvezel is vorige week in de meterkast opgeleverd (heeft altijd op week 16 gestaan), en als het goed is gaat vandaag of maandag het abo in. (modem enzo hebben we al).

Ben tevens ook wel benieuwd waarom jouw ervaringen met @home in deventer zo slecht zijn. Ik heb sinds de maand dat het mogelijk was bij ons de vijfhoek een @home abo gehad. en als ik in al die jaren 5-6 dagen totaal downtime buiten mijn eigen schuld gehad gehad heb is het veel. denk dat gezien de duur dat ik het abo heb zeker op 99.xx% uptime zit. Aangezien ik denk (pin me er niet op vast) dat het abo al zeker zo'n 8 jaar als het niet meer is loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon zelf al 4,5 jaar op het fetlear (leoanard springerlaan) en sindsdien aansluiting op glasvezel,had hiervoor de breedband versie van @home,over de service als er problemen waren was ik goed te spreken alleen met het opzeggen ging het niet zoals het moet.
Had na 2 maand nog steeds signaal op de kabel(coax) en weer maar een keertje bellen,eindelijk voormekaar.
Heb nog steeds de router ? van @home bij mij thuis liggen,die zouden ze op komen halen.
dit is mijn ervaring met @home,over y3net(heb het originele 20/20 pakket) kan ik alleen zeggen dat het mij gigantisch goed bevalt.
1 keer een probleem gehad met geen tv signaal effe gebeld en een uur later weer beeld(op een vrijdag avond).
Verder alleen als ik een andere netwerk kaart nodig had en later een router erachter most ik effe bellen om de lijn te ressetten
Verder zeer tevreden ,heb vorige week bericht gekregen over het nieuwe pakkett van de niuewe provider,ga gewoon overstappen naar triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ga binnenkort verhuizen naar de nieuwbouw in Hoornwerk (Jordensplein). Op de website van Y3Net een postcodecheck gedaan maar kreeg als antwoord dat het buiten de servicegebied van Y3Net valt. Volgens mij komt dit doordat de woningen net opgeleverd zijn. Want Hoornwerk zit dicht bij het centrum.

Iemand enig idee of ik een glasvezel abonnement kan nemen via Y3Net in Hoornwerk? Want volgens mij zijn de woningen incl. glasvezel opgeleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door QUILIX op 20-04-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Even een update, ons abbonement lijkt inderdaad opgeleverd te zijn vandaag. Net de "modem" aangesloten op de router en even een die 100MB.BIN test download van xs4all gedaan. Ging met 4.1MB/sec wat mij redelijk overeen lijkt te komen met 35mbit. Baal er alleen van dat je in het weekend geen extra e-mail accounts kan aanzetten via het web. Dit moet gebeuren via een klantenservice die alleen ma t/m vrij open is. Hoop dat als ik morgen de adressen ga aanvragen deze niet al bezet zijn zodat wij hier thuis redelijk soepel kunnen overstappen van xxx@home.nl naar xxx@concepts.nl zonder xxx overal iets nieuws voor te moeten verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Dennism schreef op zondag 20 april 2008 @ 05:53:
[...]

Ben tevens ook wel benieuwd waarom jouw ervaringen met @home in deventer zo slecht zijn. Ik heb sinds de maand dat het mogelijk was bij ons de vijfhoek een @home abo gehad. en als ik in al die jaren 5-6 dagen totaal downtime buiten mijn eigen schuld gehad gehad heb is het veel. denk dat gezien de duur dat ik het abo heb zeker op 99.xx% uptime zit. Aangezien ik denk (pin me er niet op vast) dat het abo al zeker zo'n 8 jaar als het niet meer is loopt.
Ik heb @home echt een heel aantal jaren gehad, en heel lang heeft het prima gewerkt. Alleen ging het op een gegeven moment fout met de ip adressen. Iedereen kreeg een adres toegewezen op zijn officiele naam. Alleen wilde @home zo af en toe de dhcp leases wel eens resetten en dan kreeg iedereen weer een nieuw adres. Opzich was dat nog niet zo'n ramp, alleen hadden veel mensen de ip adressen vast ingesteld op hun pc/router die achter het modem zat, en dan kreeg je ip conflicten. Als je daar het slachtoffer van werdt dan was de helpdesk echt weken bezig het op te lossen, en daar werdt ik echt helemaal gaar van. Toen ze dat weer opgelost hadden kreeg ik ineens allerlei snelheids problemen, plus dat ze steeds poorten van b.v. smtp blokkeren... uiteindelijk heb ik de stekker er uit getrokken :-)

Later toen ze met digitale tv begonnen heb ik dat nog weer geprobeerd, en toen hebben ze me ineens afgesloten zonder enige waarschuwing, omdat ik zogenaamd de rekening niet had betaald, terwijl hun automatische incasso niet goed had gelopen. Dat heeft toen 3 weken geduurd om weer aan de praat te kijken, en ook dat is inmiddels het huis weer uit. Op dit moment lukt het ze sinds een paar weken ineens ook niet meer om een fatsoenlijk analoog tv signaal te leveren, dus alles bij elkaar ben ik het meer als zat met athome.

Waarschijnlijk zat je niet op deze frustratie's te wachten, maar het voelt wel ff goed om het eruit te gooien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Mags schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:58:
Week 17 en morgen is het week 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:16:
Steven2 de eerste bij ons bekende info avond vond plaats toen bij ons de boel reeds was aangesloten. Ik ben zelf niet naar zo en avond geweest maar kennissen wel en die moesten zelf nadrukkelijk vragen hoe aansluiten verliep anders hadden ze het nooit geweten.
Ik ben vanaf begin november al bij de informatieavonden geweest en daar werd telkens verteld hoe die aansluiting van de kastjes is. Het praatje is in de loop van de tijd wel veranderd maar men heeft wel bij elke avond verteld hoe de aansluiting liep.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maandag de 15e zijn wij aangesloten op de glasvezel door y-3 net. ( colmschate deventer )
analoge tv werkt----internet werkt.
telefoon is gisteren ( de 21ste ) geporteerd....werkt wel maar hoor dat de andere kant last heeft van een piep.
digitale pakket waar ik me voor aangemeld heb werkt nog steeds niet.
zal wel komen dat ik een gratis kassie heb.
ben benieuwd wanneer dit goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@1alfa156:
Heb jij op voorhand post gehad of stonden ze zomaar ineens voor de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:37:
@1alfa156:
Heb jij op voorhand post gehad of stonden ze zomaar ineens voor de deur?
ongeveer 2 weken voor we aangesloten zijn hebben we 2 brieven gekregen van y-3 net.

1e brief was met de datum van aansluiting en afmontering.

2e brief was er 1tje als je nog niet had besloten om lid te worden dat het later zo'n € 400 zou kosten om het te laten aansluiten en afmonteren.

wij hadden ons al in juni of zo opgegeven dus voor ons was brief 1 belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Hmm ja. Die brief over aansluiting en afmontering heb ik ook gehad. Ik had me al aangemeld als abbonee, dus die tweede brief heb ik uiteraard niet gekregen.

Vervolgens komen ze op de genoemde dag langs, hebben ze enkel de glasvezel aangelegd. De afmontage binnenin de woning mocht de monteur niet doen van Y3-NET, daar moesten ze een andere keer nog voor terug komen zei hij.

Ik heb toen ook gelijk gezegd, dat ik dat niet op prijs stelde, immers nu moet ik twee keer thuis aanwezig zijn om de aanleg voor elkaar te krijgen.

Hopen dat het vrijdag allemaal in orde gemaakt wordt en ik dan ook gelijk verbinding heb.

[ Voor 8% gewijzigd door The - DDD op 22-04-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:08:
Hmm ja. Die brief over aansluiting en afmontering heb ik ook gehad. Ik had me al aangemeld als abbonee, dus die tweede brief heb ik uiteraard niet gekregen.

Vervolgens komen ze op de genoemde dag langs, hebben ze enkel de glasvezel aangelegd. De afmontage binnenin de woning mocht de monteur niet doen van Y3-NET, daar moesten ze een andere keer nog voor terug komen zei hij.

Ik heb toen ook gelijk gezegd, dat ik dat niet op prijs stelde, immers nu moet ik twee keer thuis aanwezig zijn om de aanleg voor elkaar te krijgen.

Hopen dat het vrijdag allemaal in orde gemaakt wordt en ik dan ook gelijk verbinding heb.
zowel de buren als wij hebben dus 2 brieven van y3-net gehad op dezelfde dag.
de 15de gingen ze als volgt te werk :
om 8.00 uur ging de kabel door de muur ( 5 minuten werk )
om 8.30 uur stond er een stratemaker op de stoep om 2 tegels erin te leggen
om 9.00 uur kwam iemand om het kastje te monteren ( 8 minuten werk of zo )
om 9.30 uur kwam er nog een persoon om de modem erin te hangen.
dus binnen anderhalf uur 4 personen aan de bel gehad om de boel in orde te maken.
maar ja....nu de digitale tv nog
heb dus maar 1 dag vrij hoeven te nemen in principe ( heb een week vakantie genomen hoor om de gehele boel aan te sluiten en de bedrading onder de grond weg te werken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 06:56:
Woon zelf al 4,5 jaar op het fetlear (leoanard springerlaan) en sindsdien aansluiting op glasvezel,had hiervoor de breedband versie van @home,over de service als er problemen waren was ik goed te spreken alleen met het opzeggen ging het niet zoals het moet.
Had na 2 maand nog steeds signaal op de kabel(coax) en weer maar een keertje bellen,eindelijk voormekaar.
Heb nog steeds de router ? van @home bij mij thuis liggen,die zouden ze op komen halen.
dit is mijn ervaring met @home,over y3net(heb het originele 20/20 pakket) kan ik alleen zeggen dat het mij gigantisch goed bevalt.
1 keer een probleem gehad met geen tv signaal effe gebeld en een uur later weer beeld(op een vrijdag avond).
Verder alleen als ik een andere netwerk kaart nodig had en later een router erachter most ik effe bellen om de lijn te ressetten
Verder zeer tevreden ,heb vorige week bericht gekregen over het nieuwe pakkett van de niuewe provider,ga gewoon overstappen naar triple.
Even over die router van @Home, die heb jij waarschijnlijk destijds gekocht. Daarom is die van jou en mag je 'm houden. Ik heb zelf ook nog zo'n ding voor de sier thuis staan.

Verder had ik nare ervaringen met de helpdesk van @Home, tentijde dat ik kabel internet incl. bellen over de kabel had.

Ik zit nog te twijfelen wat voor wifi modem ik nou moet kopen. Ik heb nu dus nog zo'n Speedtouch 580 ADSL router. Maar die kan ik niet gebruiken voor de glasvezel aansluiting (toch?). Zelf ben ik erg gecharmeerd van Linksys, maar nu lees ik hier dat de Linksys WRT350N onstabiel zou zijn.

Wie van jullie heeft er een 802.11n router en wil zijn ervaringen delen?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
musiman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:00:
[...]

maar nu lees ik hier dat de Linksys WRT350N onstabiel zou zijn.

Wie van jullie heeft er een 802.11n router en wil zijn ervaringen delen?
Ik heb zelf inmiddels de dir-655 van dlink gekocht en aangesloten. De thomson heb ik ook, maar die werkt inderdaad echt niet meer met glas.
Zoals het er nu uitziet moet ik nog een week of 3 wachten tot ik zelf aangesloten wordt, maar mijn schoonouders hebben nu ook @home met de standaard @home router (de witte netgear) en hadden daar veel problemen mee. Ik heb nu sinds dit weekend de dlink daar aangesloten als test, en tot nu toe draait die prima, en heeft hij in elk geval een stuk beter draadloos bereik als de netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Wow, die dir-655 ziet er gaaf uit (qua features bedoel ik).

En de prijs is gemiddeld, niet te duur: ± 123,- de goedkoopste.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
musiman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:59:
Wow, die dir-655 ziet er gaaf uit (qua features bedoel ik).

En de prijs is gemiddeld, niet te duur: ± 123,- de goedkoopste.
Jup, eigenlijk is het enige wat de linksys echt voor heeft de USB poort. De USB poort op de dlink is niet te gebruiken om b.v. een harddisk aan te sluiten, de linksys kan dat wel waardoor je een goedkope nas kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Nou ze zouden vandaag langskomen van Hako om mijn aansluiting af te maken. Tot op dit moment nog niemand aan de deur gehad en ik ben de deur niet uit geweest. Zou echt een naaistreek zijn, want dan hebben ze me verdomme al 2 keer thuis laten zitten en nog steeds heb ik geen werkende aansluiting.

Ook belachelijk dat het info nummer van Hako maar van 12:00 tot 15:00 beschikbaar is, dus ik kan nergens vragen waar die monteur blijft.

[ Voor 19% gewijzigd door The - DDD op 25-04-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:01:
Nou ze zouden vandaag langskomen van Hako om mijn aansluiting af te maken. Tot op dit moment nog niemand aan de deur gehad en ik ben de deur niet uit geweest. Zou echt een naaistreek zijn, want dan hebben ze me verdomme al 2 keer thuis laten zitten en nog steeds heb ik geen werkende aansluiting.

Ook belachelijk dat het info nummer van Hako maar van 12:00 tot 15:00 beschikbaar is, dus ik kan nergens vragen waar die monteur blijft.
ik zou toch ff snel y3 net bellen , misschien heb je dan wel voor het weekeind een verbinding.
vind het trouwens vreemd dat het bij jullie niet gegaan is zoals bij ons.
binnen anderhalf uur alles gemonteerd en werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Ben aan het bellen.

Edit:
En ik ben uiteindelijk terug gebeld. Sorry sorry krijg je te horen en dat is het dan.

Tijd om maandag mijn rechtsbijstand te bellen, want iemand gaat aanspraakelijk gesteld worden voor de inkomstenderving die ik nu geleden heb. Ze mogen het wat mij betreft nog corrigeren door de monteur in de avond langs te sturen. Maar ze hoeven er niet op te rekenen dat ik voor hun nog een keer vrije dag ga opofferen.

Dit hele gedoe heeft me nu twee vrije dagen gekost en nog steeds is die aansluiting er niet. Volgende week heeft Hako de tent gesloten, dus het wordt sowieso week 19 dat er uberhaupt iets gaat gebeuren.

[ Voor 131% gewijzigd door The - DDD op 25-04-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Man, dat is naadje!

En op 5 mei komen ze (als het goed is) bij ons alles aansluiten. Hopen dat dat dan goed gaat.

En ik vind het ook heeeel raar dat dit bedrijf maar beperkt telefonisch bereikbaar is. Heb er zelf ook al eens naartoe moeten bellen.

Verder heb ik die gave D-Link DIR-655 maar besteld :P
Dat deze geen usb hdd eraan kan hebben, vind ik niet erg.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Y-3net digitale televisie heb je tussen het glasvezelmodem en de Y-3net box een UTP/ethernet kabel nodig http://www.fiberenwireless.nl/index.php?mod=pagemanager&com=showSingleItem&id=339

Daar ben ik dan mooi klaar mee want mijn PVC buizen zitten propvol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

En let op: je mag het televisiesignaal niet naar je pc sturen, volgens dit artikel in de voorwaarden van Concepts ICT:

5.3 De Klant zal de televisiesignalen van de Televisie & Radio Dienst slechts via een televisietoestel
bekijken en niet via een personal computer.

LOL

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiman schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:26:
En let op: je mag het televisiesignaal niet naar je pc sturen, volgens dit artikel in de voorwaarden van Concepts ICT:
[...]
Dat is iets wat nauwelijks gecontroleerd kan worden, en zo'n voorwaarde is vaak afkomstig van de bedrijven die de media leveren (TV zenders, platenmaatschappijen e.d.) omdat die nogal paranoide zijn dat je iets zou opnemen en verspreiden zonder dat zij toestemming gegeven hebben. Volgens mij geldt zo'n voorwaarde ook op het glasvezel netwerk in Amsterdam voor televisiediensten (inclusief analoog).

Dat gaat natuurlijk voorbij aan het feit dat films e.d. al lang op hogere kwaliteit van DVDs geript zijn en zonder poespas beschikbaar zijn op internet. Het verbod zorgt dus in de praktijk alleen dat mensen die 'netjes' zijn minder mogelijkheden hebben om hun abonnement te gebruiken, en mensen die niet 'netjes' zijn toch alles kunnen doen. Oftewel een zinloze regel, maar het lijkt makkelijker dingen te verbieden dan risico te lopen dat toch iemand eens iets zou kopieren.

Overigens kan je vermoedelijk makkelijk om de regel heen, vanwege wettelijke bepalingen die zulke contracten voorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar misschien maar als die regel er is waarom zit er dan en usb poort aan die y3box voor digitv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Vandaag is bij mij de glasvezelkabel in huis aangesloten. Ik kon direct gebruik maken van het internet en tv.

De D-Link DIR-655 heb ik nog even in de 802.11G standaard staan en haal hiermee ruim 20 Mb/s download en op dit moment zo'n 12 Mb/s upload.

Wij hebben gekozen voor het analoge televisiesignaal; het lijkt wat strakker dan wat we gewend waren (de ouderwetse kabel aansluiting). De meeste tv zenders moest ik opnieuw op de juiste plek zetten.

Bij ons in de straat zijn echter een aantal huizen geweest, waar de glasvezel kabel te kort bleek te zijn! Heeft iemand anders dat al meegemaakt?
Ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen. Er een stukje bij aan lassen of een hele nieuwe kabel leggen?

edit:

Ik heb even een paar speedtestjes gedaan.

Op dit moment zit ik nog op 802.11G omdat mijn laptop geen 802.11N aan kan (moet daar nog een nicje voor halen).

Volgens speedtest.net is de snelheid dit:
http://www.speedtest.net/result/267884301.png

En daarna heb ik m.b.v. een utp kabel (dus niet draadloos) nog eens dezelfde test gedaan:
http://www.speedtest.net/result/267886196.png

Wat een verschil! Kun je nagaan hoe vertragend het 802.11G protocol is...

[ Voor 25% gewijzigd door musiman op 06-05-2008 06:23 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Wel opvallend wat er met je ping tijden gebeurt als je die twee tests met elkaar vergelijkt.

Even verder over mijn glasvezel verhaal, er lijkt hier weer schot in de zaak te komen, morgen komt de storings monteur van Y3-Net langs om de boel te fixen. Hij vroeg of er ook al daadwerkelijk al glasvezel in mijn buis zat. Geen idee, maar maakte niet uit, als die er niet in zit, moest ie die ook even blazen en dan had hij wat meer tijd nodig.

Morgen avond meer info. Als het hiermee klaar is, ben ik blij. Ben benieuwd of er ook nog een bosje bloemen of een andere tegemoetkoming af kan. Heb gelukkig mijn vriendin kunnen strikken om de monteur binnen te laten. Anders was ik weer een vrije middag kwijt. Ze heeft internet via ADSL en speelt WOW, dus ze vermaakt zich wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Die pingtijden waren erg fluctueel, de ene keer op dezelfde server een ping van 13 ms, en de test een 20-tal seconden later gaf weer 25 ms. Daarom heb ik daar nog maar niks op gezegd. Moet eerst wat meer gaan testen, om te bepalen hoe stabiel de pingtijden zijn (ook daar heb je mooie sites voor ;) )

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Hopelijk kan ik morgenavond mijn bevindingen ook met jullie delen.

(Ik weet hoe niet nuttig deze reply klinkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

The - DDD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:50:
Hopelijk kan ik morgenavond mijn bevindingen ook met jullie delen.

(Ik weet hoe niet nuttig deze reply klinkt.)
LOL

HEEEEEL nuttig :P

Vertel even hoe soepeltjes het ging (of niet). Hopelijk kun je morgen eindelijk genieten van je glasvezel.

Bij ons waren die Duitsers erg netjes en hebben geen rotzooi achtergelaten. Was trouwens wel grappig om Duitsers op 5 mei in huis te krijgen; we hadden ook de vlag uitgehangen ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door musiman op 06-05-2008 15:32 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Er zijn ook Duitsers langs geweest. En van wat ik begreep was "Alles gut ja!".

Nou niet dus. Heb nu inderdaad een glasvezel kastje aan de muur hangen, maar de enige kabel die er in/uit gaat is de glasvezel zelf. Brand ook geen power lampje (logisch, ding hangt niet aan een stopcontact). Het ding is echter verzegeld, dus ik heb geen idee hoe en wat er in zit.

Heel apart, want van wat ik begrepen heb kan het voorkomen dat Hako 2 maal langs komt, hoewel dit vaak in een keer gebeurt.

Ik heb nu dus een kastje hangen wat hier op lijkt:
http://www.pcnood.nl/pageID_5349600.html

Echter, nergens op het dingen zitten netwerk poorten of wat dan ook. Kan er nergens stroom of een UTP kabel in stoppen. Dus blijkbaar moet er NOG een keer iemand langs komen. Terwijl het normaal gesproken de bedoeling is dat ze het in 1 of 2 keer regelen.

Gaat bij mij dus de vierde keer worden dat ik voor die lui thuis moet blijven.

Heb al contact gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering. Het is handig als ik ergens gegevens kan vinden dat ze inderdaad normaal gesproken met 1 a 2 bezoeken de boel geregeld moeten hebben. Voor de niet nagekomen afspraak kan ik zondermeer een claim indienen wisten ze me te vertellen.

Waar ik ook helemaal spuugzat van wordt is dat ik verdorie zelf de hele tijd met drie partijen moet bellen. Concepts-ICT, Y3Net en Hako. Morgen maar weer bellen met Hako om een afspraak te krijgen zodat ik nu mijn kastje werkend krijg.

Baggerzooi... 't is dat het me allemaal wat kosten scheelt, anders had ik dit glasvezel allang laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:18:
Het ding is echter verzegeld, dus ik heb geen idee hoe en wat er in zit. [...] Echter, nergens op het dingen zitten netwerk poorten of wat dan ook. Kan er nergens stroom of een UTP kabel in stoppen.
Dan heb je waarschijnlijk nog alleen een passieve aansluiting waarin de vezel afgewerkt zit, en waarin nog helemaal geen electronica zit. Dit kan gebruikt worden om te zorgen dat in ieder huis de glasvezel wel netjes aangesloten is (en beschermd tegen beschadiging) ook bij huizen die nog geen abonnement willen hebben.

Een deel van deze passieve module zal dan bij het activeren worden vervangen door een actieve, die er vermoedelijk inderdaad uitziet als op dat plaatje waar je heen linkt.

Dat ze er overigens 4 keer voor nodig hebben het allemaal aan te sluiten is wel veel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Nja... ook al weer met Hako gesproken. Volgens hun ga ik een brief krijgen die waarin de 4de afspraak aangekondigd gaat worden. Gaat lekker. Moet thuis nog even in de papieren duiken, want ergens moet ik gewoon iets hebben liggen waarop de "gebruikelijke" afwikkeling staat. Dat is dan het bewijs wat ik in mijn dossier moet stoppen.

Maar goed... als het maar mooi weer is op de dag dat ze langs komen, want dan kan ik in ieder geval op mijn balkon in het zonnetje braaf gaan zitten wachten.

Dit weekend maar even een eerste aanzet maken voor die aangetekende brief die ik naar COncepts-ICT moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
The - DDD schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:48:
Nja... ook al weer met Hako gesproken. Volgens hun ga ik een brief krijgen die waarin de 4de afspraak aangekondigd gaat worden. Gaat lekker. Moet thuis nog even in de papieren duiken, want ergens moet ik gewoon iets hebben liggen waarop de "gebruikelijke" afwikkeling staat. Dat is dan het bewijs wat ik in mijn dossier moet stoppen.

Maar goed... als het maar mooi weer is op de dag dat ze langs komen, want dan kan ik in ieder geval op mijn balkon in het zonnetje braaf gaan zitten wachten.

Dit weekend maar even een eerste aanzet maken voor die aangetekende brief die ik naar COncepts-ICT moet sturen.
Balkon ... betekent dat dat je in een appartement woont ? Daar schijnt het aansluiten allemaal wat langer te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
1 hoog, niks boven of onder mij. Heb tot nu toe 1 brief gehad. Heb ook de aansluitkrant er bij gepakt en daar staat duidelijk in dat het hele klusje 4 stappen omvat. Daarvan zijn er twee in je huis waar je thuis voor moet zijn. Afmonteren en activeren.

4 keer is dus buitensporig vaak. Helemaal als je nagaat dat 1 van die drie keer er een afspraak gemaakt was waarbij vervolgens niemand op kwam dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Ik kan me nog herinneren dat bij de postcodecheck ooit week 17 gestaan heeft als opleverdatum, inmiddels staat er al juni 2008. Plannen is duidelijk niet het sterkste punt van Y3-net. Inmiddels heb ik al wel 2 weken zo'n oranje kabel voor de deur liggen. Overigens zijn ze hier gewoon zonder bericht gaan graven. Je kon hier dus gewoon van de 1 op de andere dag met de auto de parkeerplaats niet meer af. Dus ook communiceren gaat ze niet al te best af nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
uiterlix schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:38:
Ik kan me nog herinneren dat bij de postcodecheck ooit week 17 gestaan heeft als opleverdatum, inmiddels staat er al juni 2008. Plannen is duidelijk niet het sterkste punt van Y3-net.
Valt nog mee, wij stonden op week 46 gepland en vorige week is het pas afgemonteerd.
Inmiddels heb ik al wel 2 weken zo'n oranje kabel voor de deur liggen. Overigens zijn ze hier gewoon zonder bericht gaan graven. Je kon hier dus gewoon van de 1 op de andere dag met de auto de parkeerplaats niet meer af. Dus ook communiceren gaat ze niet al te best af nee.
bij ons lag hij al meer dan een maand voor de deur en als ik kijk naar andere huizen in de buurt (Bijv. Batenburg) daar ligt de kabel al een stuk langer voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Heb hier inmiddels een afspraak om de oude modem te laten vervangen, ga dan over van het 'oude' netwerk naar het nieuwe 'Concepts ICT' netwerk. Volgende week woensdag komen ze hier in de middag langs, hopen dat dat ook echt gebeurd. Ik lees / hoor vaker dat afspraken niet nagekomen worden of op 't laatste moment veranderen of helemaal verdwijnen. Daarnaast, hopen dat 't nieuwe netwerk net zo stabiel is als het huidige. 35mbit is natuurlijk leuker dan 20mbit, als 't maar wel net zo goed werkt als nu. Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
De kabel ligt hier ook al een week of 4 voor de deur, we stonden eerst voor week 17, toen 20, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze week 20 niet meer gaan halen :-)
Wat meer info vanuit concepts zou erg lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:20

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Mags schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:44:
De kabel ligt hier ook al een week of 4 voor de deur, we stonden eerst voor week 17, toen 20, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze week 20 niet meer gaan halen :-)
Wat meer info vanuit concepts zou erg lekker zijn.
Ik heb het zelfde, toch maar even gebeld en ze gaan op 09-07-2008 de kabel naar binnen leggen en de mode aansluiten.

Afspraak maken is niet makkelijk als je 2 verschillende bedrijven en afdelingen bellen die ook nog eens op vershillende tijden open zijn :(

[ Voor 0% gewijzigd door Slayer op 15-05-2008 18:53 . Reden: tiep vout ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
Ik heb ook een week of 3 al de kabel voor de deur onder de tegels liggen.
Je breekt bijna je nek over de tegels zoals ze nu terug gelegd zijn.
Er is nog niemand hier binnen geweest en ik heb nog geen brief of telefoontje
gehad voor een afspraak, dus dat komt nog.
Volgens de postcodecheck is mijn huis al voorzien van een glasvezeaansluiting.
We wachten af.
Voorlopig hoef ik toch nog geen glasvezel omdat er diverse tv zenders ontbreken
vergeleken met het extra pakket van Ziggo, @Home.
(weet alleen niet hoelang ik nog bij @Home blijf ivm 1 maand vooruit betalen
van het abonnement)
Misschien binnenkort toch wel naar glasvezel en iets minder zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit sinds deze week op glasvezel. Via speednet testen de snelheid gecontroleerd, 33kbps!! WAUW!!
Heb mijn (gratis) y3net box opgehaald, digitale tv wordt volgende week geactiveerd (zal mij benieuwen). Is het mogelijk om de digitale tv out van het y3-net modem via het reeds aanwezige netwerk (2 switches en diverse PC's aangesloten) naar de y3-net box te laten lopen of is er een rechtstreekse kabel nodig van modem naar y3-net box? Anders wordt het weer kabels trekken :-(

Groot gemis met digitale tv t.o.v. @HOME is de ontbrekende EPG bij Concepts. Weet iemand wat de toekomst plannen hiermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:54:
Zit sinds deze week op glasvezel. Via speednet testen de snelheid gecontroleerd, 33kbps!! WAUW!!
Heb mijn (gratis) y3net box opgehaald, digitale tv wordt volgende week geactiveerd (zal mij benieuwen). Is het mogelijk om de digitale tv out van het y3-net modem via het reeds aanwezige netwerk (2 switches en diverse PC's aangesloten) naar de y3-net box te laten lopen of is er een rechtstreekse kabel nodig van modem naar y3-net box? Anders wordt het weer kabels trekken :-(
Die 33kbps moet 33Mbps zijn neem ik aan? Anders zou ik toch nog niet overstappen op glasvezel voorlopig :)

Waarschijnlijk moet je het modem voor de TV dienst direct op het glasvezelmodem aansluiten, omdat die dienst namelijk via een andere poort geheel gescheiden wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, 33kbps klinkt wel heel erg als het oude telefoonmodempjes tijdperk van de vorige eeuw. Moet inderdaad dus 33Mbps zijn (dus toch WAUW!).
Rechtstreekse koppeling tussen modem en box was ik al bang voor, dus toch een extra lijntje trekken (zucht).
Wat zou je trouwens kunnen doen als je de modem digitale tv uitgang koppelt aan een PC? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een leuk probleem :'(
hebben ze ff abbo-geld eraf gehaald.
zowel 14 als 15 mei € 49.50
ben nu aan het bellen.( 20 minuten in de wacht, heb opgehangen en een 2 uur later weer gebeld en opnieuw na 10 minuten maar opgehangen )
moet niet gekker worden :(
wordt dus morgen maar weer opnieuw proberen. |:(

telefonisch zijn ze niet bereikbaar schijnbaar---> wordt wel doorgeschakeld maar dan nemen ze niet meer op.
Zal er maar een mailtje aan wagen :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Geweldig.... WAT EEN EIKELS zeg.

2 weken terug gebeld over het feit dat ik een vierde keer thuis moet zijn en wanneer dat dan precies zal zijn. "Tja, eh sorry meneer. U moet wachten op een brief waarin de datum bevestigd wordt."

Onderhand begon ik al aardig ongeduldig te worden vandaag, dus maar weer is gebeld. Wat blijkt... ik stond nergens in een planning. Niet eens op een lijst dat er nog wat moest gebeuren bij mij thuis. Ik kreeg te horen dat de afgelopen keer ze langs zijn geweest om een defecte glasvezel (breuk) te vervangen... WELKE GLASVEZEL HOEVERDOMME!! D'r zat nog helemaal niks in de buis.

Ik ben bijna zover dat ze die glasvezel in hun reet mogen steken van mij. Fucking monopolisten zijn het, ze zijn amper begonnen en ze gedragen zich er al naar.

Nu komen ze 6 Juni langs. "Helaas zitten we de komende 2 weken al volgepland."

Sorry maar... @#$&*^%&^ &#$^&$^# ( &#$^($*^2

Kopje kamille thee anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Hmm..misschien ff een redelijk positief bericht tussendoor? :P Want het kan ook (bijna >:) ) goed gaan ;).

Wij hebben bijna nergens last van. 'T verloopt allemaal vlekkenloos hiero! :).

Op 8 januari 2008 zijn de heren langs geweest om de glasvezel aan te sluiten. 9 januari kwam ik thuis en zag dat alles perfect was aangesloten. TV's waren voorzien van nieuwe zenders. Internet werkt perfect, moest alleen een andere router kopen, omdat deze (hele oude sitecom) de snelheid niet aankon. Ook konden we gewoon bellen. Maar, dat ging niet echt lekker.

Bellen ging goed, alleen gebeld worden minder. Soms kreeg de beller een bezettoon terwijl dat niet zo was. Ook was de verbinding slecht, waardoor je elkaar soms moeilijk kon verstaan. Eind januari zijn ze daar naar gaan kijken, maar dat hielp nog niet echt. Toen hebben we 't bellen via y3-net opgezegd en terug gegaan naar KPN.

Het is al bijna eind Mei, en tot nu toe hebben we verder nog helemaal geen klachten gehad :). Wij zijn tevreden =).

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Stomme is dat er bij mij niks technisch mis is gegaan, maar tot nu toe enkel organisatorisch.

Ergens heb ik er wel vertrouwen in dat het technisch wel goed gaat werken... Maar ja. Eerst even zover komen. Over 2 weken dus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Hier inmiddels overgezet van 't 'oude' naar het nieuwe netwerk. Oude modem & tv-kastje is vervangen door een nieuwe combi-ding. Installateur wist niet echt waar hij het over had maar heeft wel net werk afgeleverd. Volgens hem zou het direct moeten werken, nou niet helemaal dus. TV wel, internet niet; kreeg continue enkel een ip in de 10.x.x.x-range. Da's een private network, geen public (internet) ip.

Na wat belletjes met de helpdesk blijkt dat het netwerk zich elke vier uur ververst, binnen 4 uur na aansluiting kregen we netjes een normaal ip en werkte 't internet ook. Voor zover ik het begrepen heb is 't nu ook aan 't MAC-adres gekoppelt maar kan je wel een ander apparaat/MAC-adres aansluiten zonder problemen. Kan dan wel weer tot 4 uur duren voordat de lijn weer actief is en je krijgt dan een ander ip. Dit laatste kan trouwens ook voorkomen als je 't huidige apparaat/MAC-adres langer dan 4 uur offline hebt.

Anyway, speed is prima en stabiliteit tot dusver ook. Haal tussen de 4 a 4,6 MB/sec volgens diverse Speedtests. Upload zou net zo snel moeten zijn maar heb die met nog geen mogelijkheid vol gekregen, ben nog niks tegengekomen dat zo'n snelheid kan ontvangen maar via torrents is iig ruim 3 MB/sec al gelukt. Als de stabiliteit verder net zo goed is / blijft als dat 't was, dan ben ik weer helemaal happy! :)

Extra positief punt, voor The - DDD om te laten zien dat ze 't wel kunnen; installateur was keurig op de juiste tijd/dag aanwezig. Ze kunnen het dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Lees net dat KPN een belang van 41% (met optie op uitbreiding) geeft genomen in Reggefiber. Geniet nog maar even van je gunstige abonnementje, want het zal wel niet lang duren voordat je dus gewoon weer zaken doet met die groene rakkers ....

[ Voor 5% gewijzigd door lexuzu op 23-05-2008 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:32

IkWilbert

Het is mij!

uiterlix schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 07:01:
Lees net dat KPN een belang van 41% (met optie op uitbreiding) geeft genomen in Reggefiber. Geniet nog maar even van je gunstige abonnementje, want het zal wel niet lang duren voordat je dus gewoon weer zaken doet met die groene rakkers ....
Telecomgigant KPN neemt een minderheidsbelang in glasvezelbedrijf Reggefiber uit Rijssen.

Reggefiber is gespecialiseerd in de aanleg en exploitatie van glasvezelaansluitnetwerken. Vooruitlopend op de samenwerking zijn KPN en Reggefiber al een initiatief gestart waarbij 70.000 huishoudens in Almelo worden aangesloten op glasvezel. Deze activiteiten zullen onderdeel uitmaken van de gezamenlijke onderneming Reggefiber FttH. De mededingingsautoriteiten moeten nog hun goedkeuring geven aan de voorgenomen samenwerking van KPN en Reggefiber.
bron: rtvoost.nl

Tja... is dit nou goed of slecht nieuws. Ik wordt altijd een beetje zenuwachtig als ik KPN zie of hoor.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@oCe

Ja, dat is dus het probleem voor mij in dit geheel. Als ik iemand spreek dan is het allemaal hartstikke keurig en de monteurs die ik heb gezien deden ook netjes hun werk. Het kastje hebben ze bijvoorbeeld dusdanig dicht tegen de buitenmuur gehangen zodat ie helemaal achter mijn lambrisering past. Toch een erg fijn detail als het allemaal in je woonkamer komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:16:
ik heb ook een leuk probleem :'(
hebben ze ff abbo-geld eraf gehaald.
zowel 14 als 15 mei € 49.50
ben nu aan het bellen.( 20 minuten in de wacht, heb opgehangen en een 2 uur later weer gebeld en opnieuw na 10 minuten maar opgehangen )
moet niet gekker worden :(
wordt dus morgen maar weer opnieuw proberen. |:(

telefonisch zijn ze niet bereikbaar schijnbaar---> wordt wel doorgeschakeld maar dan nemen ze niet meer op.
Zal er maar een mailtje aan wagen :?
net een mailtje retour gehad.
was dus abbogeld van 2 maanden zowel april als mei.
echt duidelijk ...lijkt @t home wel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Tussen 15:00 en 16:00 is bij ons het internet eruit gevlogen. Al een powercycle van het modem gedaan. We zitten nu nog steeds zonder internet via glasvezel. Gelukkig is mijn ADSL-verbinding nog niet weg, dus ik kan gelukkig nog internetten :)
Telefoon en tv doen het nog perfect, maar mijn router krijgt maar geen gegevens van de DHCP-server.

Zijn er meer mensen die niet meer op internet kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
steven2 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:11:
Tussen 15:00 en 16:00 is bij ons het internet eruit gevlogen. Al een powercycle van het modem gedaan. We zitten nu nog steeds zonder internet via glasvezel. Gelukkig is mijn ADSL-verbinding nog niet weg, dus ik kan gelukkig nog internetten :)
Telefoon en tv doen het nog perfect, maar mijn router krijgt maar geen gegevens van de DHCP-server.

Zijn er meer mensen die niet meer op internet kunnen komen?
Niets geen problemen ondervonden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Vanochtend werkte het weer als vanouds :-) Probleem is bij meerdere adressen uit de straat voorgekomen. Misschien iets van een switch uitgelegen. De helpdesk weet van niets. Volgens hun geen officiele storing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
He he, ik heb ook glasvezel. Eindelijk is dat hele geeikel voorbij. Had gelijk verbinding nadat de monteur weer weg was (10 minuten).

Ik gebruik hier een Apple Timecapsule icm. een MacBook Pro.

Wired haal ik zo'n 3,5 MB/s met een HD trailer van gametrailers.com.
Wireless haal ik zo'n 3 MB/s met een HD trailer van game trailers.com.

Speedtest:
downstream zo'n 2778.5 KByte/sec

Dus dat geeft ook geen goed beeld.

Mijn newsserver is capped op 10Mbit/s. Dus daar trek ik de verbinding ook niet mee vol. Ik heb zo'n idee dat wireless inderdaad wat effect heeft op mijn algehele snelheid, maar dat het effect dusdanig klein is dat het niet de moeite waard is om wired te gaan zitten met een laptop.

Wat is jullie idee daarover? Verder een TimeCapsule lijkt zich prima te houden onder dergelijke bandbreedtes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Theoretisch kun je maximaal 4.3MB/sec halen. Dus heel veel winst zul je inderdaad niet halen met een draadje. Ik denk dat vaak eerder de webservers het probleem zullen zijn, die zullen de data gewoon niet snelgenoeg kunnen aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Net eindelijk een goeie testcase gehad. De Apple Keynote van afgelopen maandag avond.

Trok het ding binnen met een constante 4.08 MB/sec. Snel zat zo draadloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Ik krijg steeds meer het idee dat Y3-Net grote problemen heeft met het halen van de afgegeven planning. Inmiddels heb ik alweer twee maanden een oranje kabel voor de deur liggen, maar heb ik nog steeds geen brief ontvangen met een afspraak voor het afmonteren.
Wanneer ik de postcodecheck bekijk voor de omliggende straten (jeurlink) en de naastliggende wijk (groot douwel), dan zie ik dat daar de woningen allemaal een geplande datum hebben van mei / juni 2008. Ik geloof er dan ook niets van dat deze planning nog gehaald gaat worden (oorspronkelijk stond de postcodecheck bij mij op april 2008).
Zijn er meer mensen die deze vertraging merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
Nou merk eerder een versnelling dan vertraging >:)

Ceintuurbaan stond gepland voor januari 2009 , kijk ik vandaag staat er opeens september 2008 !!!

En aan de overkant zijn ze al druk bezig met het leggen van de kabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 21:03
Ik kreeg toen ze aan het aanleggen waren bij mij in de straat een brief dat binnen een paar werkdagen de aannemer met mij contact zou opnemen om de boel te monteren. Inmiddels twee weken verder en nog niets vernomen van de aannemer. Ook niet raar, aangezien de regelkast bij ons in de straat nog helemaal niet is aangesloten (steken allemaal oranje kabels voor de regelkast uit de grond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Woei net ook aangesloten.

Alles ging in 1 keer goed, eerst gat graven, kabel naar de meterkast, 2 uur later kwam de monteur met hem modem en ik heb nu internet.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Hoera.jpg

Ook niet onaardig :P
Ik heb alleen het idee dat mijn router het niet helemaal trekt, straks maar eens de laptop direct aan het modem hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
uiterlix schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:18:
Ik krijg steeds meer het idee dat Y3-Net grote problemen heeft met het halen van de afgegeven planning.
Zijn er meer mensen die deze vertraging merken ?
Ik heb precies het zelfde. Een kennis van me is inmiddels wel aangesloten, en die had een week of 2 voor mij de oranje kabel in de grond zitten, maar ik heb nu nog steeds geen brief. Het lijkt wel alsof ze bij het aansluiten een andere route volgen als bij het graven ofzo.

Verder zie ik inderdaad overal in de stad de grond open gaan, je zou bijna denken dat ze ons zijn vergeten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Mags schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:52:
[...]
Ik heb precies het zelfde. Een kennis van me is inmiddels wel aangesloten, en die had een week of 2 voor mij de oranje kabel in de grond zitten, maar ik heb nu nog steeds geen brief. Het lijkt wel alsof ze bij het aansluiten een andere route volgen als bij het graven ofzo.

Verder zie ik inderdaad overal in de stad de grond open gaan, je zou bijna denken dat ze ons zijn vergeten :-(
En als je belt naar Hako-Siers. Wat wordt er dan gezegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
steven2 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:13:
[...]

En als je belt naar Hako-Siers. Wat wordt er dan gezegt?
Dan wordt er gezegd dat je op de brief moet wachten.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste