Oudegoedstraat in week 30
Staat het op de site of heb je een brief? Want als dat alleen maar op de site staat zou ik er de vakantie niet voor laten schieten ;-)
Verwijderd
ze zijn in onze buurt overal aan het graven atm (driebergenbuurt). Ik was nogal verbaasd dat ze de stoep opentrokken want sinds de nieuwbouw ligt hier dus als sinds 2004 glasvezel. Trekken ze 3 kabels door voor de rest van de wijk, waarvan 1tje die op het oude netwerk wordt aangesloten. (het kastje/huisje staat op de hoek van Moerakkerstraat/klinkenbeltseweg)
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat we een abbonement kunnen afsluiten.....
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat we een abbonement kunnen afsluiten.....
Mijn telefoon nummer is overgezet van @Home/Ziggo zo'n 12 dagen geleden en ik kan gewoon gebeld worden vanaf GMS's en andere nummers.
Mijn ouders en schoonouders hebben @home/Ziggo en kunnen ons dus niet bereiken, ze krijgen een in gesprek toon en meer niet, meerdere mensen hier last van?
Mijn ouders en schoonouders hebben @home/Ziggo en kunnen ons dus niet bereiken, ze krijgen een in gesprek toon en meer niet, meerdere mensen hier last van?
Verwijderd
Klinkt alsof het Ziggo-systeem intern niet door heeft dat het nummer bij hun weg is. Zo belanden telefoontjes vanaf het Ziggo netwerk dus op de verkeerde plek, maar telefoontjes vanaf andere providers wel op je nieuwe aansluiting.Bierkameel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:48:
Mijn telefoon nummer is overgezet van @Home/Ziggo zo'n 12 dagen geleden en ik kan gewoon gebeld worden vanaf GMS's en andere nummers.
Yes heb nu ook glasvezel! Direct een test gedaan. De opstelling is een Linksys WRT54G router en een laptop draadloos met elkaar verbonden.

Komt de lage snelheid nu doordat ik draadloos verbonden ben?
Ik heb overigens in mijn laptop een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN kaart zitten. Dus ik zou een 802.11n router kunnen kopen. Maar als de snelheid ten opzichte van de huidige situatie niet veel verbeterd, dan is het een beetje zonde van het geld.

Ik heb overigens in mijn laptop een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN kaart zitten. Dus ik zou een 802.11n router kunnen kopen. Maar als de snelheid ten opzichte van de huidige situatie niet veel verbeterd, dan is het een beetje zonde van het geld.
[ Voor 36% gewijzigd door SeD_NcL op 17-07-2008 09:33 ]
Verwijderd
Moet je wel even kijken naar de WiFi verbinding die je dan hebt als je meet. Kom ook wel regelmatig met 11 mbit verbinding draadloos te zitten. Dan merk je dat niet zo, die verbetering.
btw. je upload moet wel enorm verbeterd zij
btw. je upload moet wel enorm verbeterd zij
Wanneer hebben ze bij jou de kabel in huis gelegd? Ik heb hem nu al meer als een week geleden in huis gekregen, maar het laatste opzetkastje waarmee de lijn geactiveerd wordt is er nog niet.
Hako en concepts zeggen allebij dat ze op elkaar zitten te wachten, maar volgens mij is bij de meeste mensen de lijn meteen geactiveerd nadat hij in huis is aangesloten....
Hako en concepts zeggen allebij dat ze op elkaar zitten te wachten, maar volgens mij is bij de meeste mensen de lijn meteen geactiveerd nadat hij in huis is aangesloten....
@garf75: De router is gewoon aan vervanging toe. Ik ga denk ik de dir-655 kopen.
@Mags: Gisteren kwamen ze de kabel van buiten naar binnen trekken, daarna kwam direct een monteur langs en had ik televisie, telefonie en internet (moest wel vier uur wachten voordat ik een IP toegewezen kreeg). Moet er wel bij zeggen, dat ik in mei al de abonnementspapieren ondertekend heb.
@Mags: Gisteren kwamen ze de kabel van buiten naar binnen trekken, daarna kwam direct een monteur langs en had ik televisie, telefonie en internet (moest wel vier uur wachten voordat ik een IP toegewezen kreeg). Moet er wel bij zeggen, dat ik in mei al de abonnementspapieren ondertekend heb.
Dat heb ik nou ook. Ze wilden hier de kabel op 14 juli naar binnen brengen. Omdat ik nog geen brief had gekregen over het plaatsen van het modem heb ik contact opgenomen met Concepts en Hako. Die blijken i.d.d. op elkaar zitten te wachten. Toen ik daar achter kwam heb ik meteen de afspraak verplaatst naar 12 augustus, in de hoop dat ze dan wel alles in 1 keer kunnen doen. Heb ik voor die tijd nog geen brief over het modem, dan verplaats ik de afspraak opnieuw... net zo lang tot ze klaar zijn met op elkaar wachten.Mags schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:03:
Wanneer hebben ze bij jou de kabel in huis gelegd? Ik heb hem nu al meer als een week geleden in huis gekregen, maar het laatste opzetkastje waarmee de lijn geactiveerd wordt is er nog niet.
Ook dat valt nog mee. Volgens de eerste planning had ik vorige maand aangesloten moeten zijn. Keek ik een half jaar geleden op de PC-check: Q3 of Q4 2009. Kijk ik er vandaag dan is het december 2010steven2 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:43:
[...]
Valt nog mee, wij stonden op week 46 gepland en vorige week is het pas afgemonteerd.
Net maar even een mailtje gestuurd wat die planning nou waard is. In kranten enzo lees je dat alles in 2009 gefixt moet zijn. Ik hou m'n hart vast... 2015 komt al in zicht...

blah
Op dit moment schijnt Hako bouwvak vakantie te hebben en gebeurd er dus helemaal niks meer. 
Het is dat ik van de mensen om me heen die al wel aangesloten zijn niet al teveel problemen hoor, anders ging ik me inmiddels toch echt afvragen of ik nog wel zo'n aansluiting wil.
Het is dat ik van de mensen om me heen die al wel aangesloten zijn niet al teveel problemen hoor, anders ging ik me inmiddels toch echt afvragen of ik nog wel zo'n aansluiting wil.
Haha ja hier ook december 2010, weer een jaar later dustERRiON schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:33:
[...]
Ook dat valt nog mee. Volgens de eerste planning had ik vorige maand aangesloten moeten zijn. Keek ik een half jaar geleden op de PC-check: Q3 of Q4 2009. Kijk ik er vandaag dan is het december 2010
Net maar even een mailtje gestuurd wat die planning nou waard is. In kranten enzo lees je dat alles in 2009 gefixt moet zijn. Ik hou m'n hart vast... 2015 komt al in zicht...
Hier een oud artikel uit 2002:
nieuws: Subsidie voor breedbandinternet in negen gemeenten
8 jaar verder en het zou gerealiseerd moeten zijn
Tegen de tijd dat ik hier een aansluiting krijg hoop ik wel dat er meer aanbod is dan alleen concepts-ict.
[ Voor 19% gewijzigd door Baiko op 24-07-2008 16:23 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Is er iemand die me kan vertellen of ik digitale televisie via Y3Net via een alphacrypt kaartje kan gebruiken? Of ben ik gebonden aan de (erg lelijke) ontvanger van Y3Net zelf?
Ik heb dezelfde router en haal dit resultaat:SeD_NcL schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 06:54:
Yes heb nu ook glasvezel! Direct een test gedaan. De opstelling is een Linksys WRT54G router en een laptop draadloos met elkaar verbonden.
[afbeelding]

Zit niet via wireless en heb tomato firmware erop staan. De upload komt wat traag op gang en is daarom niet zo hoog.
Valt me trouwens op dat ze stevig throttlen bij Concepts-ICT of y3Net. Downloads beginnen als een speer met 4MB per seconde, maar na een minuutje klappen ze steevast terug naar 1,20 MB per seconde. Baal er zwaar van, heb al diverse dingen geprobeerd, het is NIET specifiek gedrag voor newsgroup of bittorrent verkeer. Gebeurt ook wanneer ik een HD trailertje download van www.apple.com/trailers
Verwijderd
Daar heb ik geen last van eigenlijk ben juist erg tevreden over de constante snelheid die ik heb.
mischien wat MTU aanpassingen doen .
mischien wat MTU aanpassingen doen .
Snap je idee. Moeten niet hebben dat er ergens een buffer te snel overloopt. 
Punt is ook dat het op drie punten mis kan gaan. Laptop, Time Capsule of Glasvezel kastje. Dat laatste heb ik geen inzage in. Moet overigens wel zeggen dat de snelheden bij mij verder wel constant zijn.
Blijft dus over te vragen wat jou MTU waardes zijn op je laptop en router.
Punt is ook dat het op drie punten mis kan gaan. Laptop, Time Capsule of Glasvezel kastje. Dat laatste heb ik geen inzage in. Moet overigens wel zeggen dat de snelheden bij mij verder wel constant zijn.
Verwijderd
Het glasvezelkastje vormt geen beperking, deze doet 100Mbit fast ethernet op line-speed en eventueel rate-shaping maar dan moet je geen inzakkende rate zien, maar gewoon een nette constante rate. Er zijn overigens nog wel veel meer punten waar het kan zitten, namelijk allerlei routers onderweg, en de server(s) van waar je download.The - DDD schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:03:
Snap je idee. Moeten niet hebben dat er ergens een buffer te snel overloopt.
Het kan ook zijn dat je tooling niet de juiste meting doet, waardoor het *lijkt* alsof je snel begint en dan inzakt. Zo willen browsers nog wel eens downloaden vanaf het moment dat je op een link klikt, maar pas beginnen met tijd bijhouden als je aangegeven hebt waar je het document wilt opslaan, zodat je aan het begin in 'nul' tijd al heel wat data hebt binnengehaald.
En als laatste moet je er zeker van zijn dat je laptop het wel bij kan houden. Vaak is dat tegenwoordig geen probleem, maar ik heb in het verleden vaak genoeg gezien dat bijvoorbeeld de disk of CPU een bottleneck vormt (zeker als de disk flink gefragmenteerd is)...
MTU waarden zou ik niet aan sleutelen. Dit zijn gewoon Ethernet standaarden waaraan je niets zou moeten veranderen tenzij je echt weet wat je aan het doen bent.
Dat browser load idee klopt, maar de metingen doe ik met menumeters (OSX): http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/
Die meet rechtstreeks op de TCP/IP stack en neemt geen enkele andere load mee. Kan natuurlijk zijn dat ie meet "de verkeerde kant van een buffer". Echter, Menumeters laat een lopend gemiddelde zien over een instelbare tijdseenheid, Tevens zie ik geen rare spikes in de grafieken die ik gezien heb.
Ik heb het ook over downloads van meer dan 1 gig. Daaronder slurpt ie alles lekker vlotjes binnen (via wireless) met dik 4 MB/s. Dus mijn vermoeden is dat ik gewoon een bepaalde grenswaarde passeer en dat er dan automatische traphic shaping toegepast wordt op host-to-host niveau. Uiteraard kan dit liggen aan alles tussen die 2 hosts. Maar ik heb geprobeerd betrouwbare resources te vinden. Apple Trailers op edgesuite. Punt is echter dat ik het gedrag niet op de link met mijn provider kan meten omdat ik daarvandaan enkel een file kan trekken van zo'n 100MB.
Verder niks te klagen hoor, een trailer download nog steeds sneller dan hij afspeelt. Vooral met een NZB download is het vervelend. Wil gewoon de nieuwste aflevering zo snel mogelijk kunnen kijken.
MTU waardes had ik voor mezelf ook al het idee van dat het geen goed idee is, want OSX en een Time Capsule doen aan auto tuning en gezien het beide Apple is, lijkt het me wel voor de hand liggend dat ze elkaar wel snappen.
Mijn laptop is ook vlot genoeg denk ik. Als ik een dikke unrar heb draaien waardoor mijn cores 100% vliegen zie ik slechts een minimale drop in mijn download.
Die meet rechtstreeks op de TCP/IP stack en neemt geen enkele andere load mee. Kan natuurlijk zijn dat ie meet "de verkeerde kant van een buffer". Echter, Menumeters laat een lopend gemiddelde zien over een instelbare tijdseenheid, Tevens zie ik geen rare spikes in de grafieken die ik gezien heb.
Ik heb het ook over downloads van meer dan 1 gig. Daaronder slurpt ie alles lekker vlotjes binnen (via wireless) met dik 4 MB/s. Dus mijn vermoeden is dat ik gewoon een bepaalde grenswaarde passeer en dat er dan automatische traphic shaping toegepast wordt op host-to-host niveau. Uiteraard kan dit liggen aan alles tussen die 2 hosts. Maar ik heb geprobeerd betrouwbare resources te vinden. Apple Trailers op edgesuite. Punt is echter dat ik het gedrag niet op de link met mijn provider kan meten omdat ik daarvandaan enkel een file kan trekken van zo'n 100MB.
Verder niks te klagen hoor, een trailer download nog steeds sneller dan hij afspeelt. Vooral met een NZB download is het vervelend. Wil gewoon de nieuwste aflevering zo snel mogelijk kunnen kijken.
MTU waardes had ik voor mezelf ook al het idee van dat het geen goed idee is, want OSX en een Time Capsule doen aan auto tuning en gezien het beide Apple is, lijkt het me wel voor de hand liggend dat ze elkaar wel snappen.
Mijn laptop is ook vlot genoeg denk ik. Als ik een dikke unrar heb draaien waardoor mijn cores 100% vliegen zie ik slechts een minimale drop in mijn download.
[ Voor 49% gewijzigd door The - DDD op 01-08-2008 10:48 ]
Is het iemand al opgevallen dat de eerste prijsverhoging inmiddels een feit is. Het triple pakket kost nu 52,95. Jammer dat ik daar via de y3net site achter moet komen, en dat ik daar als klant niet over geinformeerd wordt (heb me wel aangemeld, ben nog niet aangesloten).

Draadlos,met een Sitecom WL-161 , ik heb testen gedaan met utp en de waardes zijn dan hoger.
Het is een goedkope oplossing tot ik wat heb gespaard voor een Linksys o.i.d.
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Ik heb het gezien en dacht dat het eerder een ook ander bedrag was, maar welke weet ik niet meer. Weet jij hoeveel het was?uiterlix schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:47:
Is het iemand al opgevallen dat de eerste prijsverhoging inmiddels een feit is. Het triple pakket kost nu 52,95. Jammer dat ik daar via de y3net site achter moet komen, en dat ik daar als klant niet over geinformeerd wordt (heb me wel aangemeld, ben nog niet aangesloten).
Ik heb ondertussen de aansluiting in mijn meterkast zitten en wordt (als het goed is) op 15 oktober daadwerkelijk aangesloten op het Triple pakket. Hopelijk gaat alles goed en kan per 1 november @home ziggo eruit
Verwijderd
Hallo ,
is het onderhand niet handig dat er een gebruikers groep en/of website opgezet gaat worden waar je al je ergernissen en dingen kwijt kan.
wie voelt er voor om mee te doen
ik kan wel zon website bouwen maar niet alleen.
mvg Robert
is het onderhand niet handig dat er een gebruikers groep en/of website opgezet gaat worden waar je al je ergernissen en dingen kwijt kan.
mvg Robert
Ik betaal nog steeds 49 euro 49. Dus waarschijnlijk geldt de prijsverhoging alleen voor nieuwe abonnees.uiterlix schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:47:
Misschien wel handig idd. Ook om informatie te plaatsen die Concepts & Y3NET niet geven in de handleiding.Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:51:
Hallo ,
mvg Robert
Ben net voor de bouwvak verhuisd naar Deventer en heb dus een tijdje moeten wachten voor ik een afspraak kon maken met een monteur. De dag waarop Y3-net weer bereikbaar zou zijn direct gebeld s´morgens om half 9 en wat blijkt.... na 3 weken kan er eens een monteur langskomen. Blijkbaar stond er dus ook al het een en ander gepland voor na de vakantie.
Gisteren gebeld dat ook mijn diensten direct geactiveerd mogen worden nadat de monteur klaar is, maar dat gaat zomaar niet.. Omdat ik nummer-portering heb aangevraagd moet ik nog eens een keer 10 dagen wachten. Na enig (vriendelijk
) aandringen van mijn kant bleek dat internet wel direct geactiveerd kon worden... We zullen het zien, na alle verhalen heb ik er een hard hoofd in dat het direct goed gaat.
Verder heb ik mijn oude Linksys WRT54G afgestoft, deze moet toch (bedraad) gemakkelijk mijn 35 mbit aankunnen? Lees een paar posts terug namelijk dat iemand er maar 11mbit uit weet te persen.
Gisteren gebeld dat ook mijn diensten direct geactiveerd mogen worden nadat de monteur klaar is, maar dat gaat zomaar niet.. Omdat ik nummer-portering heb aangevraagd moet ik nog eens een keer 10 dagen wachten. Na enig (vriendelijk
Verder heb ik mijn oude Linksys WRT54G afgestoft, deze moet toch (bedraad) gemakkelijk mijn 35 mbit aankunnen? Lees een paar posts terug namelijk dat iemand er maar 11mbit uit weet te persen.
De WRT54G moet het internet verkeer natuurlijk nog wel NAT'en, en dat gebeurd op de niet al te snelle interne processor, wat natuurlijk een impact heeft.Noper schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:14:
Ik keek naar aanleiding van de activiteit in de topic weer eens naar de planning, en ik zag dat mijn planning is verschoven van december 2009 naar januari 2009, ik ben benieuwd.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
De gebruikersgroep is al een tijdje opgezet (ben er namelijk zelf een lid vanVerwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:51:
Hallo ,
mvg Robert
De website is ook al een tijd in de lucht, zie http://www.glasvezeldeventer.nl.nu of http://glasvezel.familievergeer.nl. Hier is tevens een forum aanwezig.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Mooie site. Zo te zien is er veel tijd ingestopt. Jammer dat je geen actief postende forumleden hebt.steven2 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:44:
[...]
De gebruikersgroep is al een tijdje opgezet (ben er namelijk zelf een lid van)
De website is ook al een tijd in de lucht, zie http://www.glasvezeldeventer.nl of http://glasvezel.familievergeer.nl. Hier is tevens een forum aanwezig.
http://www.glasvezeldeventer.nl/ doet het trouwens niet.
Ik heb de link inmiddels aangepast.
Ik vind het ook jammer dat men nog niet wil posten op het forum. Daarom post ik de links nogmaals hier.
Ik vind het ook jammer dat men nog niet wil posten op het forum. Daarom post ik de links nogmaals hier.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Verwijderd
Hier werkt de link nog steeds niet.steven2 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:30:
Ik heb de link inmiddels aangepast.
Ik heb glasvezel aangevraagd en nu zijn ze aan het graven in de straat. Ik heb Hako gebeld of ze de gegevens hebben ontvangen van Concepts. Hako heeft niets en Concepts zegt dat ze het verstuurd hebben. Ten eerste zou ik verscheidene keren worden terug gebeld door Concepts, en dit doen ze dan vervolgens niet.
Op mijn vraag of ze de gegevens dan nog eens wilden versturen: "dat kan niet, wij hebben die gegevens niet meer". Dit is een slecht begin
Morgen dan nog maar eens bellen om te vragen hoe ze dit gaan oplossen.
de link http://www.glasvezeldeventer.nl.nu zou moeten werken
Vandaag weer een mooie ervaring met Y3Net rijker, en meteen een illusie armer. Ik had met Hako een afspraak gemaakt voor het plaatsen van het modem. Een paar dagen na het maken van de afspraak had ik nog geen brief ter bevestiging ontvangen, dus ik weer bellen. De afspraak stond in de computer, dus zou echt doorgaan. Vanmorgen voor joker van 08.00 tot 12.30 thuisgeweest, en je raadt het al.... geen monteur.
Morgen maar weer bellen. Het wordt OF een afspraak om 08.00 gegarandeerd, OF een afspraak waarbij ik wel zie of ik dan thuis ben.... zo werkt het daar kennelijk ook ...
Morgen maar weer bellen. Het wordt OF een afspraak om 08.00 gegarandeerd, OF een afspraak waarbij ik wel zie of ik dan thuis ben.... zo werkt het daar kennelijk ook ...
Hoever van te voren wordt alles eigenlijk geïnstalleerd?
Als het goed is
gaat 15 oktober mijn abo in en kan ik vervolgens per 1 november @home opzeggen.
Komt de monteur voor het modem nu de 15e langs, of daarvoor al?? En wanneer krijg je dat te horen, 2 weken van te voren of een dag: Wij komen morgen
???
Als het goed is
Komt de monteur voor het modem nu de 15e langs, of daarvoor al?? En wanneer krijg je dat te horen, 2 weken van te voren of een dag: Wij komen morgen
Bij mij was het 2 weken van te voren en het abonnement ging dan ook op die dag in mits je adt ook goed heb aan gegeven bij Concepts. Het afmonteren en het plaatsen gebeurde op dezelfde dagSt00mwals schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:31:
Hoever van te voren wordt alles eigenlijk geïnstalleerd?
Als het goed isgaat 15 oktober mijn abo in en kan ik vervolgens per 1 november @home opzeggen.
Komt de monteur voor het modem nu de 15e langs, of daarvoor al?? En wanneer krijg je dat te horen, 2 weken van te voren of een dag: Wij komen morgen???
update: gisteren is een monteur geweest van HAKO welke in 5 minuten het glasvezelmodem heeft gemonteerd. Verwachte eigenlijk een no-show omdat de afspraak schriftelijk bevestigd zou worden en ik uiteraard niks in de brievenbus heb gekregen. Tegen alle verwachtingen in dus wel een monteur die direct getest heeft of het signaal goed was (op mijn verzoek omdat aan het einde van de straat de kabels nog uit de grond steken bij de wijkkast...
)
Helaas worden er nog geen diensten over de lijn geleverd, ondanks een eerdere toezegging dat één telefoontje voldoende zou zijn om dezelfde dag aangesloten te worden. Na enig aandringen zou mijn triple pakket 9 september (!) geleverd kunnen worden. Toen ik meedeelde dat ik daar niet mee akkoord ging werd aangeboden om internet eerder aan te sluiten, verwachte levertijd 2 dagen. Morgen zou ik dus thuis online moeten zijn...!
Conclusie: Concepts ICT en Hako communiceren ontzettend traag met elkaar, als je er zelf een beetje bovenop gaat zitten gaat het allemaal stukken sneller...
Helaas worden er nog geen diensten over de lijn geleverd, ondanks een eerdere toezegging dat één telefoontje voldoende zou zijn om dezelfde dag aangesloten te worden. Na enig aandringen zou mijn triple pakket 9 september (!) geleverd kunnen worden. Toen ik meedeelde dat ik daar niet mee akkoord ging werd aangeboden om internet eerder aan te sluiten, verwachte levertijd 2 dagen. Morgen zou ik dus thuis online moeten zijn...!
Conclusie: Concepts ICT en Hako communiceren ontzettend traag met elkaar, als je er zelf een beetje bovenop gaat zitten gaat het allemaal stukken sneller...
update: dinsdagochtend meteen gebeld over de no-show van maandagmorgen. Geen excuus ofzo, de meneer aan de telefoon zou het uitzoeken en me terugbellen. Ben niet teruggebeld natuurlijk, dus woensdagochtend weer gebeld. Nu een nieuwe afspraak ingepland voor maandag a.s. 11:00.
Afwachten maar weer.
Afwachten maar weer.
Advies gevraagd. Vandaag is bij mij het glasvezelmodem geïnstalleerd. Het modem zit in de meterkast, en die zit een eind van mijn PC vandaan. Op dit moment heb ik al een router in gebruik, die nu nog aan het kabelmodem van @Home hangt. De PC is nu nog met een kabeltje op de router aangesloten. (Een laptop maakt nu al draadloos verbinding met de router.) Die router zal ik moeten verplaatsen naar de meterkast, en mijn PC zal ook draadloos moeten gaan werken. Twee vragen:
- Wat kan ik het beste aanschaffen? Een wireless USB-adapter, of een insteekkaart? Geeft de een een betere ontvangst dan de andere? Ik ben namelijk, door eerdere ervaringen met een PC die ik tijdelijk voor mijn werk in huis had, bang dat ik problemen zal krijgen met de verbinding.
- Wat komt erbij kijken om mijn PC 'om te bouwen' van een vaste verbinding met de router naar een draadloze verbinding met diezelfde router? Hoe ga ik dat straks aanpakken, als ik zo'n wireless adapter in de PC heb gestopt?
Ik hoop dat iemand mij van advies kan dienen.
- Wat kan ik het beste aanschaffen? Een wireless USB-adapter, of een insteekkaart? Geeft de een een betere ontvangst dan de andere? Ik ben namelijk, door eerdere ervaringen met een PC die ik tijdelijk voor mijn werk in huis had, bang dat ik problemen zal krijgen met de verbinding.
- Wat komt erbij kijken om mijn PC 'om te bouwen' van een vaste verbinding met de router naar een draadloze verbinding met diezelfde router? Hoe ga ik dat straks aanpakken, als ik zo'n wireless adapter in de PC heb gestopt?
Ik hoop dat iemand mij van advies kan dienen.
Mijn eerste optie zou zijn om de pc bedraad aan de router te hangen (voornamelijk ivm de snelheid... je hebt niet voor niets glasvezel
). Mocht dit niet mogelijk zijn dan zou ik kiezen voor een insteekkaart met antenne omdat ik daar betere ervaringen mee heb. Weet niet of de huidige USB´s al verbeterd zijn.
Vervolgens kwestie van je instellingen op de computer aanpassen aan het draadloos netwerk en klaar. Eventueel kan je met je laptop (al dan niet draadloos) de instellingen van je router wijzgen.
Vervolgens kwestie van je instellingen op de computer aanpassen aan het draadloos netwerk en klaar. Eventueel kan je met je laptop (al dan niet draadloos) de instellingen van je router wijzgen.
Als je wireless wilt gaan werken kun je het beste de D-Link DIR-655 router kopen. Deze kan hogere snelheden aan omdat deze de 802.11n standaard ondersteunt. Daarnaast moet je een wireless netwerkkaart kopen die de 802.11n standaard ondersteunt.
Kijk maar naar de verschillen tussen mijn oude router (WRT54G) en mijn nieuwe router (DIR-655):

Kijk maar naar de verschillen tussen mijn oude router (WRT54G) en mijn nieuwe router (DIR-655):

Zo, dat is wel een verschil. Toch het overwegen waard die D-Link routerSeD_NcL schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:52:
Als je wireless wilt gaan werken kun je het beste de D-Link DIR-655 router kopen. Deze kan hogere snelheden aan omdat deze de 802.11n standaard ondersteunt. Daarnaast moet je een wireless netwerkkaart kopen die de 802.11n standaard ondersteunt.
[afbeelding]
[afbeelding]
I intend to live forever. So far, so good.
Het liefst zou ik, voor het gemak, een USB-adapter willen gebruiken, maar als dat ten koste zou gaan van de stabiliteit van de verbinding, dan zou het toch een insteekkaart moeten worden. Wie heeft er recente ervaringen met USB-adapters?Noper schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:54:
Weet niet of de huidige USB´s al verbeterd zijn.
Verwijderd
Volgens mij is het idee om een gebruikers groep optestarten nog steeds vankracht,
mischien is het leuk om ons hier aan te melden.
http://www.glasvezeldeventer.hyves.nl/
groetjes Robert
mischien is het leuk om ons hier aan te melden.
http://www.glasvezeldeventer.hyves.nl/
groetjes Robert
Toevallig hebben Richard en ik deze 2 routers ook getest, echter wel op een 100Mbit glasvezel verbinding bij XMS. Voor de resultaten zie http://www.glasvezel.nu/apparatuur . De DIR-655 is echt een aanrader.SeD_NcL schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een ander nieuwtje is dat Concepts ICT op de digitale TV vandaag begonnen (op het randje, want morgen beginnen de wedstrijden) is met uitzenden van Eredivisie live, dus voor de voetbal liefhebbers zie http://www.glasvezel.nu/netwerk/y-3net
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Gisteren heeft Concepts gebeld dat het activeren van diensten over glasvezel niet lukte, in tegenstelling tot wat ze toegezegd hebben. Als het goed is word ik nu aangesloten op 3 september..
Ondanks dat ik alle contacten met Concepts heb gevoerd hebben ze gisteren mijn vrouw gebeld op haar mobiel... Volgens mij heb ik al een * achter mijn naam staan en durven ze niet meer
Ondanks dat ik alle contacten met Concepts heb gevoerd hebben ze gisteren mijn vrouw gebeld op haar mobiel... Volgens mij heb ik al een * achter mijn naam staan en durven ze niet meer
volgende update: Vanmorgen voor de tweede keer voor niets thuis zitten wachten op een monteur met glasvezelmodem. Hako gebeld, daar kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat de afspraak eigenlijk nooit gemaakt had kunnen worden. De persoon die de afspraak gemaakt had was ziek.
Daarop ben ik maar eens bij de Y3net servicewinkel langs gegaan. Daar blijkt dat er grote capaciteitsproblemen zijn met verdeelhuis nr. 12 waardoor veel aansluitingen nog niet gerealiseerd kunnen worden. Inmiddels heb ik daar het verzoek neergelegd om mijn aanmelding kostenloos te annuleren. Voorlopig hou ik het wel bij Ziggo, en wacht ik tot er meerdere aanbieders op het netwerk zitten en de kinderziekten eruit zijn.
Daarop ben ik maar eens bij de Y3net servicewinkel langs gegaan. Daar blijkt dat er grote capaciteitsproblemen zijn met verdeelhuis nr. 12 waardoor veel aansluitingen nog niet gerealiseerd kunnen worden. Inmiddels heb ik daar het verzoek neergelegd om mijn aanmelding kostenloos te annuleren. Voorlopig hou ik het wel bij Ziggo, en wacht ik tot er meerdere aanbieders op het netwerk zitten en de kinderziekten eruit zijn.
En welke wijk is dat, verdeelhuis nr12?uiterlix schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:32:
volgende update: Vanmorgen voor de tweede keer voor niets thuis zitten wachten op een monteur met glasvezelmodem. Hako gebeld, daar kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat de afspraak eigenlijk nooit gemaakt had kunnen worden. De persoon die de afspraak gemaakt had was ziek.
Ik krijg vandaag het kastje in de meterkast, ik ben benieuwd of ze komen opdagen...
Het internet gaat momenteel heel traag. Ga ik kijken bij mijn router dan staat het ledje van internet als een gek te flikkeren. Sluit ik mijn netwerkkabel direct aan en ga ik een minuut netwerk capturen, dan krijg ik wel meer dan 10000 entries waarvan 99% other traffic is. Ik krijg weer de gevoelens van vroeger, toen je nog via een hub werkte en daar wel 30 pc's aan hing en je maar afvroeg waarom er zoveel collisions waren 
Internet pagina's worden namelijk ook slecht geladen. Defecte switch
Hebben meer mensen hier last van?
Internet pagina's worden namelijk ook slecht geladen. Defecte switch
Hebben meer mensen hier last van?
Zelfde hier, dacht gister dat m'n router kapot was oid. Kreeg een datastream binnen die m'n router niet aan kon terwijl er geen enkele pc meer aanhing. Heb toen laptop eraan gehangen met wireshark en zag dat er ergens gigantisch veel ICMP pakketten vandaan kwamen. Op het moment is het echt ander verkeer:
32 0.000839 195.64.67.225 195.64.64.48 TCP sysscanner > microsoft-ds [SYN] Seq=0 Win=64240 Len=0 MSS=1460
In een paar seconden krijg ik een paar honderd duizend van die pakketten
Weet niet wat ze fout hebben ingesteld op het netwerk bij Concepts maar tis niet best, hoop dat ze het snel oplossen
32 0.000839 195.64.67.225 195.64.64.48 TCP sysscanner > microsoft-ds [SYN] Seq=0 Win=64240 Len=0 MSS=1460
In een paar seconden krijg ik een paar honderd duizend van die pakketten

Verwijderd
10000 pakketten per minuut zijn er 'maar' 160 per seconde, en dat is maximaal ongeveer 2.5 Mbit, dus op zich helemaal niet zo veel. Vrijwel iedere router zou dat aan moeten kunnen met routeren, tenzij er echt een DoS attack is waarbij je router onevenredig veel tijd kwijt is met het processen/filteren...steven2 schreef op zondag 07 september 2008 @ 00:31:
Het internet gaat momenteel heel traag. [...] Sluit ik mijn netwerkkabel direct aan en ga ik een minuut netwerk capturen, dan krijg ik wel meer dan 10000 entries waarvan 99% other traffic is.
Wat is 'other traffic'? Capture je met Wireshark? die kan verkeer normaal prima indelen/analyseren. Het kan natuurlijk dat iemand op internet gewoon veel data naar jou aan het versturen is, zonder dat je dat wilt, maar dat zou onder DoS attack vallen, en die worden niet zo vaak op individuen gedaan (wat heb je uitgespookt?
Tis zoveel verkeer dat Wireshark bij zowat vastloopt op het moment dat ik een capture start en dat op een dikke dual core machine, dan is het niet zo gek dat een router dit niet trektVerwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:35:
[...]
10000 pakketten per minuut zijn er 'maar' 160 per seconde, en dat is maximaal ongeveer 2.5 Mbit, dus op zich helemaal niet zo veel. Vrijwel iedere router zou dat aan moeten kunnen met routeren, tenzij er echt een DoS attack is waarbij je router onevenredig veel tijd kwijt is met het processen/filteren...
Wat is 'other traffic'? Capture je met Wireshark? die kan verkeer normaal prima indelen/analyseren. Het kan natuurlijk dat iemand op internet gewoon veel data naar jou aan het versturen is, zonder dat je dat wilt, maar dat zou onder DoS attack vallen, en die worden niet zo vaak op individuen gedaan (wat heb je uitgespookt?)
Ik heb microsoft netwerk monitor 3.1 gebruikt.Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:35:
[...]
Wat is 'other traffic'? Capture je met Wireshark? die kan verkeer normaal prima indelen/analyseren. Het kan natuurlijk dat iemand op internet gewoon veel data naar jou aan het versturen is, zonder dat je dat wilt, maar dat zou onder DoS attack vallen, en die worden niet zo vaak op individuen gedaan (wat heb je uitgespookt?)
Verder heb ik de helpdesk van Concepts-ICT gebeld en die heeft ook aangegeven dat er problemen zijn. Ze raden zoveel mensen aan dat ze bellen naar de helpdesk, want ze proberen een plaatje op te maken van het probleem. Hoe meer mensen bellen, hoe beter het probleem in kaart gezet kan worden. Men moet dan doorgeven welk soort probleem ze hebben (traag internet of helemaal geen meer).
Dus bellen allemaal
Haal je ook de juiste snelheid? Hier heb ik nog steeds last van ''dichtslippen''
Over het algemeen wel, alleen er zijn momenten waarop het weer fout lijkt te gaan:

Die pieken zijn momenten dat er weer veel pakketten binnen komen.
//edit: op het moment is het weer mis, cpu load van mn router:
CPU Load (1 / 5 / 15 mins) 1.64 / 1.44 / 0.84

Die pieken zijn momenten dat er weer veel pakketten binnen komen.
//edit: op het moment is het weer mis, cpu load van mn router:
CPU Load (1 / 5 / 15 mins) 1.64 / 1.44 / 0.84
[ Voor 21% gewijzigd door Sv3n op 07-09-2008 16:05 ]

Heb je ook de helpdesk al over opgebeld?
Verwijderd
Is er iets te zeggen over het soort verkeer? uni- of multicast, of bepaalde soorten pakketten, groot, klein e.d.? 10-15Mbit is vergelijkbare bandbreedte als IP-TV zou kunnen gebruiken, wellicht wordt dat incorrect op de data dienst gekopieerd? Staat de TV toevallig aan op momenten dat de load hoog is?steven2 schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:21:
[afbeelding]Ik zie bij mijn Linksys WRT54GL de hele tijd zo'n grafiekIk genereer op dat moment vrijwel geen data, maar ik krijg wel een stortbui van data binnen
In ieder geval goed om de helpdesk inderdaad te bellen. Voor de kenners kan een stukje trace met Wireshark inzicht geven, maar dan moet je wel weten waar je precies naar moet kijken...
Is zeker geen IP-TV verkeer, dat is namelijk UDP, het gaat hier om TCP en gisteravond om ICMP. Of het uni of multicast verkeer is durf ik zo niet te zeggen. Wat wel heel vreemd is, is dat het lijkt of het verkeer zomaar alle kanten opgestuurd wordt. Als ik bijvoorbeeld een switch aansluit op de kabel die van m'n routermodem komt, begint die ook als een gek te knipperen. Zolang er dus connectie is, komt er verkeer binnen, zonder duidelijke bestemming.Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:56:
[...]
Is er iets te zeggen over het soort verkeer? uni- of multicast, of bepaalde soorten pakketten, groot, klein e.d.? 10-15Mbit is vergelijkbare bandbreedte als IP-TV zou kunnen gebruiken, wellicht wordt dat incorrect op de data dienst gekopieerd? Staat de TV toevallig aan op momenten dat de load hoog is?
In ieder geval goed om de helpdesk inderdaad te bellen. Voor de kenners kan een stukje trace met Wireshark inzicht geven, maar dan moet je wel weten waar je precies naar moet kijken...
Verwijderd
Dat is niet zo vreemd. Als een switch niet weet waar het heen moet zal deze het alle poorten uitsturen, wat ook bij multi- en broadcast verkeer zo is. Als 'het netwerk' de keuze maakt om dit verkeer naar jou te sturen, zal het in ieder geval binnenkomen op het modem. Het glasvezel modem gedraagt zich (wat kort door de bocht gezegd) vooral als switch, en zal dus geen verkeer tegenhouden wat van het netwerk komt.Sv3n schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:10:
Is zeker geen IP-TV verkeer, dat is namelijk UDP, het gaat hier om TCP en gisteravond om ICMP. Of het uni of multicast verkeer is durf ik zo niet te zeggen. Wat wel heel vreemd is, is dat het lijkt of het verkeer zomaar alle kanten opgestuurd wordt. Als ik bijvoorbeeld een switch aansluit op de kabel die van m'n routermodem komt, begint die ook als een gek te knipperen. Zolang er dus connectie is, komt er verkeer binnen, zonder duidelijke bestemming.
(Overigens zal TCP wel unicast zijn, en geen multi- of broadcast)
Het klinkt een beetje alsof er verkeer dat voor anderen bestemd is ook naar jou/jullie gestuurd wordt, waar steven2 in het begin al op hintte. Waarom dat gedaan wordt is natuurlijk de grote vraag. Meer dan aangeven bij de provider kun je denk ik niet doen...
Hierbij nog even wat test. Het wisselt wel behoorlijk.

Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat problemen met mijn router volgens mij (asus 500g). Ik heb vandaag een firmware update gedaan maar merk eigenlijk weinig verschil.
De verbinding klapt er regelmatig uit via de wireless verbinding. Ik heb het gevoel dat het aan hun dns ligt. Maar na 1 telefoontje gaven ze aan dat er al heel lang de verbinding stabiel is. Wie heeft ook problemen in Deventer?

Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat problemen met mijn router volgens mij (asus 500g). Ik heb vandaag een firmware update gedaan maar merk eigenlijk weinig verschil.
De verbinding klapt er regelmatig uit via de wireless verbinding. Ik heb het gevoel dat het aan hun dns ligt. Maar na 1 telefoontje gaven ze aan dat er al heel lang de verbinding stabiel is. Wie heeft ook problemen in Deventer?
Hij de weet dat hij weet is de meester
Zelfde probleem hier. Dacht eerst ook een probleem met router of modem, beiden gereset; geen oplossing. Internet is zo traag en brak als maar kan, hopelijk snel opgelost
Eerste keer problemen sinds 't begin van mijn aansluiting eind 2006, dus ik klaag niet; 'tis meer een constatering. (maar 't moet niet lang duren
)
-I am Jack's wasted life.
---update, inmiddels is de verbinding hier weer prima in orde!
-I am Jack's wasted life.
Nou hier is het glasvezel avontuur ook lekker begonnen.........
Ze zouden vandaag tussen 8 en 12:30 uur de glasvezel in de woning komen afmonteren , maar om 09:45 komt er zo'n mannetje van hako/siers aan de deur met de mededeling dat ze een verkeerde hoogwerker hebben en ze dus niks kunnen doen vanaf 2 hoog.
Nou daar gaat dus al mijn eerste snipperdag , maar meteen een klacht neergelegd bij y3net/hako en dat ik de snipperdag graag gecompenseerd zie want binnenkort moet ik weer een dag vrij nemen als ze 'm wel komen afmonteren!!!
Dus wordt vervolgd !!!!
Ze zouden vandaag tussen 8 en 12:30 uur de glasvezel in de woning komen afmonteren , maar om 09:45 komt er zo'n mannetje van hako/siers aan de deur met de mededeling dat ze een verkeerde hoogwerker hebben en ze dus niks kunnen doen vanaf 2 hoog.
Nou daar gaat dus al mijn eerste snipperdag , maar meteen een klacht neergelegd bij y3net/hako en dat ik de snipperdag graag gecompenseerd zie want binnenkort moet ik weer een dag vrij nemen als ze 'm wel komen afmonteren!!!
Dus wordt vervolgd !!!!
oCe schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:09:
---update, inmiddels is de verbinding hier weer prima in orde!

Bij mij is het uiteindelijk allemaal goedgekomen, ook al ging het niet erg snel. Sinds vorige week 3-9 kan ik internetten en is mijn tel.nr. geporteerd en actief. Snelheden zijn (muv gisteren) uitstekend te noemen!
Tot op heden heb ik echter nog nooit enige correspondentie van concepts ontvangen. Geen bevestigingen, brief, klantnummer of rekening.... Komt wellicht omdat ik zelf erg heb zitten pushen op de aansluitdatum, wellicht is daardoor de administratie in de war geraakt.
Afijn, na een half jaartje zal ik eens gaan bellen
Tot op heden heb ik echter nog nooit enige correspondentie van concepts ontvangen. Geen bevestigingen, brief, klantnummer of rekening.... Komt wellicht omdat ik zelf erg heb zitten pushen op de aansluitdatum, wellicht is daardoor de administratie in de war geraakt.
Afijn, na een half jaartje zal ik eens gaan bellen
Vandaag een brief ontvangen van y-3net dat ze rond week 40 gaan graven (ziekenhuisbuurt) 3 weken later kabel de woning in
Echter zie ik op www.ikkrijgglas.nl
Hoop ik alleen wel dat @home kan worden opgezegd (geloof dat ze nu een maandcontract hebben, ben al een paar jaar klant)
Echter zie ik op www.ikkrijgglas.nl
Hopelijk eind oktober 50/50mbitUw huis staat in de planning om in februari 2010 voorzien te worden van een supersnelle glasvezelaansluiting. Drie weken voordat uw straat daadwerkelijk aan de beurt is, ontvangt u van ons een uitgebreid Informatiepakket over de aanleg en de mogelijkheden. Loopt u gerust eens binnen in onze Servicewinkel voor een nadere kennismaking. Graag tot ziens!
[ Voor 10% gewijzigd door Baiko op 08-09-2008 16:20 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Februari 2010 slik
Ik weet niet hoe jij dan bij oktober komt??
[ Voor 51% gewijzigd door alienfruit op 08-09-2008 16:52 ]
Staat in de brief die ik heb ontvangen van Y-3net.. ik vind het zelf ook zo krom. Het was eerst mei 2009.. toen December 2010, nu februari 2010.. en dan nu de brief Week 40.alienfruit schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:52:
Februari 2010 slikIk weet niet hoe jij dan bij oktober komt??
Hoop niet dat de brief een fout is, anders hebben ze mij echt blij gemaakt met een dood vogeltje
[ Voor 12% gewijzigd door Baiko op 08-09-2008 20:17 ]
AlienFruit en Baiko,
Ik zou me er niet te veel op verheugen, hier ligt de kabel al sinds eind mei !!! voor de deur, woensdag komen ze hem aansluiten. De postcodecheck en de brief vertelden beiden dat de aansluiting in juni zou gebeuren... Dus oktober + vier maanden is inderdaad februari.
De graaflui werken veel sneller dan de monteurs die het moeten aansluiten
Ik zou me er niet te veel op verheugen, hier ligt de kabel al sinds eind mei !!! voor de deur, woensdag komen ze hem aansluiten. De postcodecheck en de brief vertelden beiden dat de aansluiting in juni zou gebeuren... Dus oktober + vier maanden is inderdaad februari.
Dat zei het vrouwtje van de week ook in de service winkel. Hako/siers heeft een flinke achterstand , en zei zij ook dat concept beter nog een aannemer aan kon nemen , maar ja of dat ook gebeurt.........Ixus74 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:20:
AlienFruit en Baiko,

Nou de vezel ligt in de meterkast, mooi modempje er aan maar verder...... niets.....
Nu moet ik wachten totdat Concepts me gaat activeren, iemand enig idee hoelang zoiets nog duurt want van de informatie op hun site wordt ik niets wijzer.
O,ja ik heb nummerportering aangevraagd, duurt het dan nog langer?
Nu moet ik wachten totdat Concepts me gaat activeren, iemand enig idee hoelang zoiets nog duurt want van de informatie op hun site wordt ik niets wijzer.
Ik heb destijds een abonnement afgesloten voordat ze me kwamen aansluiten. Dus bij mij was het direct in orde toen de monteurs langs kwamen.Ixus74 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:42:
Bij de digitale televisie (welke ik een paar weken geleden heb aangevraagd) duurde het vijf dagen. Dus waarschijnlijk duurt het zo lang om een product te activeren. Ik zou in ieder geval bellen als het langer dan vijf dagen duurt.
Zonder portering duurt het 5 dagen. Als je wel porteert duurt het 2x zo lang.Ixus74 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:42:
Nou de vezel ligt in de meterkast, mooi modempje er aan maar verder...... niets.....
Mijn advies: bellen wil het proces nog wel eens versnellen... Je moet echter wel rekening houden met enige wachttijd aan de telefoon.
Dat heb ik dus ook, maar de monteur vertelde me dat het een nieuwe procedure is in verband met klachten over dubbele abonnementskosten.Ik heb destijds een abonnement afgesloten voordat ze me kwamen aansluiten. Dus bij mij was het direct in orde toen de monteurs langs kwamen.
We wachten wel af, als het me te lang duurt dan bel ik wel.
De Y3-Net SOAP continues...
Waar de postcodecheck ooit begon op april 2008 heeft ie al op mei, juni, juli en augustus gestaan, staat er nu dit:
"Voor het door u opgegeven adres is nog geen exacte datum bekend waarop de aanleg van glasvezel plaatsvindt. Via informatiekranten en -avonden houden wij u van de ontwikkelingen op de hoogte."
Ik heb de kabel sinds eind augustus al afgemonteerd (zonder modem) in de meterkast zitten.
Een aardige illustratie van de omvang van de problemen waar Y3-Net mee kampt.
Dit betreft een deel van de wijk het jeurlink in de vijfhoek....
Waar de postcodecheck ooit begon op april 2008 heeft ie al op mei, juni, juli en augustus gestaan, staat er nu dit:
"Voor het door u opgegeven adres is nog geen exacte datum bekend waarop de aanleg van glasvezel plaatsvindt. Via informatiekranten en -avonden houden wij u van de ontwikkelingen op de hoogte."
Ik heb de kabel sinds eind augustus al afgemonteerd (zonder modem) in de meterkast zitten.
Een aardige illustratie van de omvang van de problemen waar Y3-Net mee kampt.
Dit betreft een deel van de wijk het jeurlink in de vijfhoek....
Uiterlix,
In welke straat woon jij? Ik op het S. Meeuwspad, Jeurlink noord, bij mijn postcode check de zelfde melding. Maar ik heb al wel een modem hangen, moet alleen nog geactiveerd worden.
Ze zullen de check wel aan het updaten / opschonen zijn geweest. Anders moet je gewoon even bellen want de postcodecheck geloof ik al lang niet meer.
In welke straat woon jij? Ik op het S. Meeuwspad, Jeurlink noord, bij mijn postcode check de zelfde melding. Maar ik heb al wel een modem hangen, moet alleen nog geactiveerd worden.
Ze zullen de check wel aan het updaten / opschonen zijn geweest. Anders moet je gewoon even bellen want de postcodecheck geloof ik al lang niet meer.
Er staat toch ook bij dat het een beta is? Maar het klopt dat de publieke omroepen het een stuk beter verzorgd hebben.
Sorry voor de offtopic reactie.. maar ik ben een woning aan het zoeken(huur) in deventer.
Iemand nog wat suggesties voor welke instantie ik daar het beste voor kan benaderen? Het stikt van die woning zoek websites..
Ik zoek een appartement van rond de 700 (kale huur) liefst zo'n mooi oud herenhuis;)
Iemand nog wat suggesties voor welke instantie ik daar het beste voor kan benaderen? Het stikt van die woning zoek websites..
Ik zoek een appartement van rond de 700 (kale huur) liefst zo'n mooi oud herenhuis;)
Yupz hier ook erg langzaam, 5000 up en down 
De ping is hier zelfs 19ms, normaal 3 geloof ik.
De ping is hier zelfs 19ms, normaal 3 geloof ik.
[ Voor 35% gewijzigd door Bierkameel op 14-09-2008 20:05 ]
ERG OFFTOPIC, http://www.nvbergkwartier.nl/.Audi-Addict schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:29:
Sorry voor de offtopic reactie.. maar ik ben een woning aan het zoeken(huur) in deventer.
Ik heb dus zaterdag een brief gehad, de activatie zal volgende week donderdag geschieden. Precies 2 weken na de installatie van het modem. Ik vind het goed zo, dus ik ga afwachten.
Hoe zit het eigenlijk met het TRIPLE de Luxe pakket als je 3 televisies thuis hebt. Moeten ze allemaal een digitale y3net box hebben? Of kan ik gewoon de coax afsplitten naar 3 TV's zoals ik dat nu ook heb van @home en ben ik die hele tuner niet nodig.
Ik ben eigenlijk de enigste die behoefte heeft aan digitale TV alleen ik krijg met geen mogelijkheid een extra UTP kabel naar beneden getrokken omdat er ergens in de buis door de muur een knik zit. Kan ik de huidige UTP kabel in een hub/switch/router doen en zo kabels vanuit de switch afsplitsen naar mijn pc en tuner?
Ik ben eigenlijk de enigste die behoefte heeft aan digitale TV alleen ik krijg met geen mogelijkheid een extra UTP kabel naar beneden getrokken omdat er ergens in de buis door de muur een knik zit. Kan ik de huidige UTP kabel in een hub/switch/router doen en zo kabels vanuit de switch afsplitsen naar mijn pc en tuner?
Verwijderd
De IP-TV dienst zit afaik op een andere poort dan de internet dienst. Je kunt dus niet gebruik maken van een UTP kabel voor beide diensten tegelijk. Je zou wel een wireless oplossing kunnen verzinnen zodat je geen kabel nodig hebt voor een van beide, maar dat heeft natuurlijk weer zijn eigen nadelen.Baiko schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:25:
Kan ik de huidige UTP kabel in een hub/switch/router doen en zo kabels vanuit de switch afsplitsen naar mijn pc en tuner?
Die drie boxen heb je alleen nodig als je alle drie digitaal wilt kijken (en als de provider toelaat zoveel boxen aan te sluiten, weet ik niet). Analoog signaal is in principe hetzelfde als op de kabel, dus alle zenders direct er op, en iedere TV kan er zelf de zender uitplukken die hij wil zien.
Daar ben ik wel blij mee ik dacht echt dat ik voor elke tv een digitale box nodig hadVerwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:49:
[...]
De IP-TV dienst zit afaik op een andere poort dan de internet dienst. Je kunt dus niet gebruik maken van een UTP kabel voor beide diensten tegelijk. Je zou wel een wireless oplossing kunnen verzinnen zodat je geen kabel nodig hebt voor een van beide, maar dat heeft natuurlijk weer zijn eigen nadelen.
Die drie boxen heb je alleen nodig als je alle drie digitaal wilt kijken (en als de provider toelaat zoveel boxen aan te sluiten, weet ik niet). Analoog signaal is in principe hetzelfde als op de kabel, dus alle zenders direct er op, en iedere TV kan er zelf de zender uitplukken die hij wil zien.

Nu nog een paar weekjes geduld hebben
Ik wacht nog steeds op een fatsoenlijk decoder, ik heb wel UTP bij mijn TV liggen maar ik wil een Humax aanschaffen met HDMI en een HDD recorder, het zal tijd worden dat Y3net daar iets aan gaat doen.
Volgens mij bestaan er nog geen digitale decoders voor IP TV waarbij je ook kunt opnemen. Dus we zullen het voor nu nog moeten doen met HDMI box van Y3NET.Bierkameel schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:47:
Ik wacht nog steeds op een fatsoenlijk decoder, ik heb wel UTP bij mijn TV liggen maar ik wil een Humax aanschaffen met HDMI en een HDD recorder, het zal tijd worden dat Y3net daar iets aan gaat doen.
Wat zijn jullie ervaringen met de 'nieuwe' digitale decoder van Y3, die met HDMI?
Hoe is eigenlijk het hele digitale beeld van Y3 t.o.v. Ziggo, zowel de standaard als de HD?
Hoe is eigenlijk het hele digitale beeld van Y3 t.o.v. Ziggo, zowel de standaard als de HD?
Ow dus er is al een decoder met HDMI?
Hmm dat is nieuw voor mij, toch maar eens ff gaan bekijken dan in de service winkel
Hmm dat is nieuw voor mij, toch maar eens ff gaan bekijken dan in de service winkel
De nieuwe decoder van Y3NET, de AmiNET130, is met HDMI uitgang. De kosten van deze decoder zijn 189 euro.
Ik vind de decoder sneller zappen dan de Samsung van @HOME/Ziggo. Uitzending gemist is een mooie nieuwe feature (ook RTL uitzending gemist). Daarnaast zitten er nog een paar extra kanalen op die ik nog niet heb bekeken. Tevens heb je nu tijdelijk gratis Eredivisie Live .
Het enige HD kanaal is Nederland 1. Ik denk dat dit in de toekomst uitgebreid gaat worden naar meerdere HD kanalen.
Het grootste nadeel van de decoder is het ontbreken van de EPG functie. Maar volgens mij ligt dat probleem bij Y3NET.
Ik vind de decoder sneller zappen dan de Samsung van @HOME/Ziggo. Uitzending gemist is een mooie nieuwe feature (ook RTL uitzending gemist). Daarnaast zitten er nog een paar extra kanalen op die ik nog niet heb bekeken. Tevens heb je nu tijdelijk gratis Eredivisie Live .
Het enige HD kanaal is Nederland 1. Ik denk dat dit in de toekomst uitgebreid gaat worden naar meerdere HD kanalen.
Het grootste nadeel van de decoder is het ontbreken van de EPG functie. Maar volgens mij ligt dat probleem bij Y3NET.
[ Voor 9% gewijzigd door SeD_NcL op 17-09-2008 15:03 ]