[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
Ixus74 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:43:
Uiterlix,

In welke straat woon jij? Ik op het S. Meeuwspad, Jeurlink noord, bij mijn postcode check de zelfde melding. Maar ik heb al wel een modem hangen, moet alleen nog geactiveerd worden.

Ze zullen de check wel aan het updaten / opschonen zijn geweest. Anders moet je gewoon even bellen want de postcodecheck geloof ik al lang niet meer.
Hier Christiaan Bruningsstraat dezelfde melding, terwijl de modem al in de meterkast hangt. Als het goed is wordt alles op 1 oktober geactiveerd. Kan niet wachten :)

.....

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Hier ook de zelfde melding (ceintuurbaan) , kabel ligt al in de grond en ligt ook al bij de flat. Alleen was het afmonteren niet doorgegaan omdat die eikels van hako/siers de verkeerde hoogwerker bij zich hadden , zeggen ze. :( en dat zeggen ze dan nadat de hele eerste verdieping wel was afgemonteerd.

Nu zitten we dus te wachten op een nieuwe afspraak voor het afmonteren. 8)7

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dancis schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:20:
Hier ook de zelfde melding (ceintuurbaan) , kabel ligt al in de grond en ligt ook al bij de flat. Alleen was het afmonteren niet doorgegaan omdat die eikels van hako/siers de verkeerde hoogwerker bij zich hadden , zeggen ze. :( en dat zeggen ze dan nadat de hele eerste verdieping wel was afgemonteerd.

Nu zitten we dus te wachten op een nieuwe afspraak voor het afmonteren. 8)7
Goed om te weten, ik krijg mijn kabeltje ook van de Ceintuurbaan :P

• Dancis
Moet denk ik maar weer eens van de week naar de service winkel , er een beetje vaart achter zetten en anders hako/siers maar eens bellen hoe dat zit !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
Ik kwam gisteren thuis en had een brief van Y3.
Er stond in dat ik een brief van Hako heb gehad dat ze het modem komen installeren en dat hierbij de afspraak wordt bevestigd voor 10 oktober.
Buiten het feit dat ik de brief van Hako nooit gehad heb, ben ik wel blij met de afspraak. Mijn abo moet de 15e ingaan en zonder er achteraan te bellen maken ze deze afspraak.
Helaas ben ik er zelf niet bij, dus mijn vrouw is thuis omdat ik geen uren meer heb |:(

Tot nu toe gaat het bij mij dus allemaal goed, zonder tegenslag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
St00mwals schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:39:
Er stond in dat ik een brief van Hako heb gehad dat ze het modem komen installeren en dat hierbij de afspraak wordt bevestigd voor 10 oktober.
Buiten het feit dat ik de brief van Hako nooit gehad heb, ben ik wel blij met de afspraak. Mijn abo moet de 15e ingaan en zonder er achteraan te bellen maken ze deze afspraak.
Helaas ben ik er zelf niet bij, dus mijn vrouw is thuis omdat ik geen uren meer heb |:(

Ik help het je hopen , maar als ik jou was zal ik pas juichen als het inderdaad allemaal werkt. Want als ik dat allemaal hoor en lees dan gooit hako/siers er flink met de pet na want ze kunnen het allemaal niet aan.

Maar ik hoop echt voor je dat het allemaal aangesloten is _/-\o_

Ik moet nog even wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Dancis schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:57:
[...]

Maar ik hoop echt voor je dat het allemaal aangesloten is _/-\o_
Als de 15e alles werkt dan hoop ik zsm Ziggo op te kunnen zeggen en dan hoop ik per 1 november daar vanaf te zijn, maar hoe er nu al rekening mee dat dat 1 december gaat worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
St00mwals schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:39:

De twee keer dat ik wel een afspraak had, maar waarbij ik van Hako geen bevestigingsbrief ontvangen had zijn ze beide keren niet op komen dagen. Dus wees niet te optimistisch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Maar ik snap niet van y3net dat ze hako/siers nog hebben lopen , als je dat zo hoort krijgen ze er veel klachten over.............. ze zullen wel goedkoop zijn 8)7

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:46
Dancis schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:11:
Maar ik snap niet van y3net dat ze hako/siers nog hebben lopen , als je dat zo hoort krijgen ze er veel klachten over.............. ze zullen wel goedkoop zijn 8)7
Ik denk eerder dat ze een personeelstekort hebben en dat ze moeilijk aan nieuw personeel kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Dat zou ook nog kunnen , maar waarom neemt Y3net dan niet een andere aannemer erbij ?? Want zo gaan ze denk ik een hoop ontvreden klanten krijgen of mensen die toch maar afzien van glasvezel omdat er teveel problemen mee zijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Dancis schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:46:
Dat zou ook nog kunnen , maar waarom neemt Y3net dan niet een andere aannemer erbij ?? Want zo gaan ze denk ik een hoop ontvreden klanten krijgen of mensen die toch maar afzien van glasvezel omdat er teveel problemen mee zijn :O
Ik denk dat het wel mee valt, niet iedereen is zo desperate als ons tweakers. Als je gewoon je beurt afwacht duurt het wat langer maar vallen de problemen wel mee. Ik heb tot nu absoluut niet te klagen, en met mij de meeste andere gebruikers ook niet.
Je moet niet vergeten dat dit forum absoluut niet representatief is voor de Y3-Net gebruikers, veel (lees ,niet alle) tweakers.net users zijn users die of een hoge verwachting hebben of users die problemen hebben ondervonden en op zoek zijn hulp/bevestiging.

Maar goed, dienstverlening kan natuurlijk altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
Hier begint alles weer een beetje normaal te worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/327431389.png

Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ixus74 schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat het wel mee valt, niet iedereen is zo desperate als ons tweakers. Als je gewoon je beurt afwacht duurt het wat langer maar vallen de problemen wel mee. Ik heb tot nu absoluut niet te klagen, en met mij de meeste andere gebruikers ook niet.
Je moet niet vergeten dat dit forum absoluut niet representatief is voor de Y3-Net gebruikers, veel (lees ,niet alle) tweakers.net users zijn users die of een hoge verwachting hebben of users die problemen hebben ondervonden en op zoek zijn hulp/bevestiging.

Maar goed, dienstverlening kan natuurlijk altijd beter.
Nee oke , maar als ik het toch zo lees en hoor is het aansluit traject dat voor problemen zorgt. Maar als je eenmaal aangesloten bent dan gaat het meestal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Is er iemand die y3net wel eens heeft gemaild via het antwoord formulier op de site? en heeft ook daadwerkelijk antwoord gehad , heb nu al 2 keer gemaild , maar tot op heden nog steeds geen antwoord gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Nu online
Dancis schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:54:
Is er iemand die y3net wel eens heeft gemaild via het antwoord formulier op de site? en heeft ook daadwerkelijk antwoord gehad , heb nu al 2 keer gemaild , maar tot op heden nog steeds geen antwoord gehad :(
Ja, heb ik ook meerdere malen gedaan, maar nooit een antwoord gekregen. Volslagen zinloos dat formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
uiterlix schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:30:
[...]

Ja, heb ik ook meerdere malen gedaan, maar nooit een antwoord gekregen. Volslagen zinloos dat formulier.
Nou aankomende woensdag de y3net service winkel dan maar weer eens met een bezoekje verblijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Op dit moment heb ik een Linksys WRT54G router, is de draadloze verbinding van deze router snel genoeg voor de snelheid van Y3net?

Ik twijfel namelijk erg of ik toch nog een kabel ga trekken of dat ik een Linksys n-router ga kopen met bijbehorende netwerkkaart.

Of hebben jullie goeie ervaringen met andere merken/type routers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
SeD_NcL schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:52:
Als je wireless wilt gaan werken kun je het beste de D-Link DIR-655 router kopen. Deze kan hogere snelheden aan omdat deze de 802.11n standaard ondersteunt. Daarnaast moet je een wireless netwerkkaart kopen die de 802.11n standaard ondersteunt.

Kijk maar naar de verschillen tussen mijn oude router (WRT54G) en mijn nieuwe router (DIR-655):

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Nou vanmiddag dus bij de y3net langs geweest over het probleem met Hako/siers....... Daar kreeg ik te horen dat er al 2 keer een ticket was aangemaakt na aanleiding van mijn email. En de laatste keer had hako/siers zelfs aan de medewerker gemaild dat ze contact zouden opnemen met me en dat alles dus binnen 2 weken opgelost zou zijn. >:)
Niet dus!!! Hako/siers hebben mij nooit gebeld en nu is er weer een ticket aangemaakt dus kijken of ze dan wel contact op nemen , zo niet bel ik ze zelf ! en dan blijf ik niet zo heel vriendelijk :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Ik ben begin mei naar Deventer verhuisd, en de vorige bewoners hadden idd een brief van Y3 gehad over glasvezel, en hadden al wel aangegeven dat ze iig aangelsoten wilden worden, maar nog geen abo wilden.
Toen ernstig over getwijfeld of we Y3 zouden nemen of @home/ziggo. In juni is wel de kabel aangesloten in huis, maar volgens mij ligt de kabel buiten nog steeds voor het kastje, aan t eind van de straat. Als ik de verhalen hier zo lees ben ik blij dat we geen Y3 hebben genomen zeg!
(p.v. anrooystraat, steinvoorde, 7425gv)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Het is niet zo zeer Y3net die de problemen veroorzaakt maar Hako/siers die de boel moeten aansluiten. Die gooien er naar mijn idee met de pet naar of kunnen het werk gewoon niet aan ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
De installatie/aanleg van een glasvezel net in een hele stad neemt natuurlijk best wat werk en tijd in beslag, waar voornamelijk door mensen die de installateurs de toegang weigeren veel vertraging en/of andere problemen bij op kunnen treden. Dit is ook het enige waar ik tot op heden problemen mee heb gezien/gehoord, buiten incidentele kleine (onderhouds)storingen om; wat overal kan en zal gebeuren.

Als de vezel er eenmaal ligt dan is 't super, ik kan het iedereen aanraden. Dit topic neemt een beetje een negatieve wending, door klagende gebruikers over dingen die fout lopen; wat niet representatief is voor de ervaringen die ik en veel bekenden, buren en familieleden hebben: zeer tevreden Y3net klanten!

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Mij hoor je niet klagen over de verbing op zich hoor , hoor daar ook alleen maar goede ervaringen over. Maar ja voordat je aangesloten bent dat is vaak een lijdensweg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Eerste datum was volgende maand voor de glasaanleg in mijn buurt (Raambuurt)
Nu verschoven naar 2010? WTF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driebergenbuurt hiero:

Sinds ik hier woon (06-2007) zit er al glasvezel in huis door Rentre wonen, maar kon geen abbo afsluiten ivm portering naar Concepts. :(

Vooruit dan maar, dacht ik en toen ze hier aan het graven waren afgelopen juni zal het wel eens gebeuren. En idd, Augustus brief met aanmeldformulier. Halverwege oktober zal er een aansluiting kunnen zijn. :)

Aangemeld, ontvangstbevestiging gehad en toen stilte. Dus vorige week gebeld: wat blijkt? Hako/Siers moet eerst de oude abbo's overzetten voordat ik aan de beurt kan komen. En dat kan nog enkele (!) maanden duren.

Fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Aangesloten worden is nog 1 ding .. ik heb echter de brutaliteit om nu te gaan verhuizen binnen Deventer (2 km verderop) en probeer nu al 1,5 maand bij y3net, concepts en hako te achterhalen wat er uberhaupt voor nodig is.

Op de site staat ergens vakkundig weggestopt dat verhuizen binnen het dekkingsgebied mogelijk is maar de servicewinkel had geen procedure ervoor. Bellen met concepts levert een formulier op dat ingevuld retour is gegaan maar hoewel een aansluiting aanwezig is op het nieuwe adres sinds 1 september, is deze niet door Hako afgemonteerd en kennelijk is het godsonmogelijk de noodzakelijke gegevens hiervoor van Concepts naar Hako te krijgen. Wekenlang worden we van het spreekwoordelijke kastje naar de muur verwezen.

Ik was een tevreden klant maar ik zie het helemaal gebeuren dat zometeen na de verhuizing ons abonnement gewoon doorloopt terwijl we er niet bij kunnen. Reken maar dat de maandelijkse bedragen gewoon geind worden. Ik heb net alle mailadressen die ik heb bestookt met een pittige mail en als dat niet helpt gaat er een belletje naar mijn rechtsbijstandverzekering en de bank om de automatische incasso te blokkeren.

Moet ik zeker ook nog met hangende pootjes terug naar Ziggo ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Nou het kan hier nog wel 2 maanden duren voordat de glasvezel word afgemonteerd in de woning :(

Ze gaan "binnenkort" alle hoogbouw weer opnieuw plannen en daarop had de medewerker van de service winkel gevraagd bij Hako/Siers wanneer we dan wel werden aangesloten..... deze maand ging niet meer lukken maar zeker voor het eind van het jaar! 8)7

Dus ik ga ze vanaf november maar om de 2 weken bestoken met telefoontjes met een update...... het wordt dus of november of december, maar zelfs dat geloof ik niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Goed nieuws!!! d:)b
Bij ons is vanmorgen netjes het modem aangesloten op de glasvezelkabel.
Dit netjes zoals vermeld in de brief.

Wij hebben in juni of juli de kabel in de meterkast gekregen, maar ivm @home (toen nog een jaar contract) hebben we toen al besloten om het per 15 oktober in te laten gaan.

Nu is het alleen nog wachten op de activatie en dan kunnen we Ziggo de deur uit doen.

Bij ons is (tot nu toe) alles dus wel goed gegaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Hier nog even een positief verhaal over als je eenmaal glasvezel hebt. News leechen gaat rete snel als je een paid server benut. Met 2 MiB/s binnen slurpen en tegelijkertijd een torrent hebben draaien met 700KiB up en 500 KiB down en ook nog rustig kunnen World of Warcraften met een ping van 21ms.

Als er een nieuwe Heroes of Stargate Atlantis is uitgezonden in de VS en hij is op nieuwsgroepen binnen, even je download aanzetten. Even flink poepen en klaar de episode staat in HD 720p voor je klaar op je computer.

Super... :)

Heb sinds ik aangesloten ben (3 of 4 maanden geleden) nog nooit echte problemen gehad met mijn verbinding. Mijn ervaring met de stabiliteit van de verbinding is in ieder geval flink beter dan ADSL van Xs4All wat ik hiervoor had. Maar dat zal aan mijn krakende telefonie kopper lus liggen naar de wijk centrale.

[ Voor 14% gewijzigd door The - DDD op 10-10-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
The - DDD schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:06:
Hier nog even een positief verhaal over als je eenmaal glasvezel hebt. News leechen gaat rete snel als je een paid server benut. Met 2 MiB/s binnen slurpen en tegelijkertijd een torrent hebben draaien met 700KiB up en 500 KiB down en ook nog rustig kunnen World of Warcraften met een ping van 21ms.
Daar kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen :'( Moet helaas dus nog even geduld hebben tot ze bij Hako/siers alles in orde hebben, Maar ik regel het wel zo dat maar meteen een modem mee moeten nemen dat als ze de boel komen afmonteren ze ook meteen de modem kunnen installeren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
[b][message=30870418,noline]Heb sinds ik aangesloten ben (3 of 4 maanden geleden) nog nooit echte problemen gehad met mijn verbinding. Mijn ervaring met de stabiliteit van de verbinding is in ieder geval flink beter dan ADSL van Xs4All wat ik hiervoor had. Maar dat zal aan mijn krakende telefonie kopper lus liggen naar de wijk centrale.
Ik heb geregeld een trage verbinding. Ik vraag me af of het nu aan mijn hardware ligt of aan de verbinding, want ik hoor er verder niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@SeD_NcL

Mijn ervaring is dat dat vaak ligt aan een brakke router die mensen thuis aan de glasvezel modem hangen. Op ADSL kon het ding het prima aan, maar als je op glasvezel snelheden verkeer gaat sturen over een dergelijke router, dan houdt ie het even vol en wordt ie vervolgens traag.

Ik zou is proberen uit te zoeken of het daar niet in kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
@The - DDD: Het is een nieuwe router, de D-Link DIR-655. Dus het lijkt me stug dat de router niet goed is.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/337168643.png

De bovenste snelheid is wel wireless, maar twee maanden geleden had ik wireless de volgende snelheden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/306094363.png

Mijn router log zit overigens vol met meldingen:

Blocked incoming UDP packet from xxx.xx.xx.xxx:1900 to xx.xxx.xxx.xxx:64437

Waarbij het eerste ip adres altijd een Concepts ICT ip adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeD_NcL schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:31:
Blocked incoming UDP packet from xxx.xx.xx.xxx:1900 to xx.xxx.xxx.xxx:64437
Volgens mij zijn er wat netwerk issues (geweest?) een tijdje terug, en om dat op te lossen is een workaround uitgevoerd waardoor nu meer verkeer dan gebruikelijk naar de mensen gestuurd met als gevolg dat (afhankelijk van de situatie) de verbinding trager kan worden.

De DIR-655 is overigens inderdaad een goede router (veel gebruikt in glasnetwerken), en moet zonder meer de maximale snelheden kunnen halen.

Genereren van al die log-meldingen kost natuurlijk ook tijd en moeite. Kun je die misschien uitzetten? Misschien dat je de router dan wat minder belast wordt en je uiteindelijk toch iets hoger uit kunt komen (mits de beperking niet al aan de centrale-kant zit natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Net even wat reviews gelezen over die DIR-655. Inderdaad een leuk en goed ding. Daar zal het niet aan liggen dus. Maar die log meldingen zou ik ook wel even naar kijken. Waarschijnlijk heb je geen logging meer van de periode dat het wel goed ging.

Ik zou er is over bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:11

defiant

Moderator General Chat
Mijn straat ligt hier inmiddels open, hoelang duurt het gemiddeld voordat ze een afspraak komen maken voor de doorvoer naar de meterkast?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
The - DDD schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:11:
Net even wat reviews gelezen over die DIR-655. Inderdaad een leuk en goed ding. Daar zal het niet aan liggen dus. Maar die log meldingen zou ik ook wel even naar kijken. Waarschijnlijk heb je geen logging meer van de periode dat het wel goed ging.

Ik zou er is over bellen als ik jou was.
Ik heb mijn laptop direct aan de modem aangesloten en toen was de snelheid goed. Dus het probleem ligt toch bij de router of wireless verbinding (lees: Windows Vista).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Dingen om te proberen:

Probeer is een ander wireless kanaal in te stellen op je wlan, zeker als je een 54MB netwerk opzet... Wil wel is schelen in een omgeving waar meerdere netwerken (buren) actief zijn.

Als het een vrijstandaard wireless kaart is, eens proberen of je via een ubuntu liveCD wel een snelle/stabiele wireless verbinding kan krijgen. Als dat zo is, dan ligt het aan Vista of de driver voor je wireless kaart.

Sowieso is kijken of daar updates voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Ik heb de volgende zaken nu veranderd:

- Channel op 5 gezet (kan helaas niet peilen welke channels er door de buren gebruikt worden, tools werken niet);
- 802.11 Mode op Mixed 802.11gn only gezet
- Extra Wireless Protection uitgevinkt

De snelheden nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/340900370.png

Redelijk, maar nog onvoldoende. De snelheid schommelt ook erg tussen 10mb/s en 20mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
defiant schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:43:
Mijn straat ligt hier inmiddels open, hoelang duurt het gemiddeld voordat ze een afspraak komen maken voor de doorvoer naar de meterkast?
Het kan een paar weken duren, ligt er een beetje aan wanneer ze de straatkast hebben afgemonteerd.
Ik zie bij mij in de straat nog steeds huizen die niet afgemonteerd zijn, terwijl ik de kabel al wel een maand of 4 in de meterkast heb. :?

Als je de verhalen hier leest, dan lijkt het een zootje bij Y3net en alle bedrijven er omheen, maar het gaat ook regelmatig goed, als je maar gedult hebt en ze niet gaat vragen om volgende week al alles bij je op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:08

IkWilbert

Het is mij!

Maakt het nog uit als je de DIR-635 koopt ipv de 655? Enige verschil is dat de 655 gigabit onderesteund bedraad. Maakt het qua wireless ook nog uit? Met name de snelheid dan?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Ik heb gisteren de 655 aangeschaft, wat een verademing vergeleken met de router van Netgear (uit @home startpakket) die ik had. Snelheden zijn geweldig nu over het netwerk en internet!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/342362085.png

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Hier eveneens ervaring met Concepts ICT i.c.m. de DIR 655. Bij mij zijn de resultaten echt om te huilen. Ik zal de bovengenoemde tips eens uitproberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/342606086.png

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
St00mwals schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:59:
Het kan een paar weken duren, ligt er een beetje aan wanneer ze de straatkast hebben afgemonteerd.
Ok, duidelijk. Ik ben zelf door de week nooit thuis, dus ze kunnen het niet direct af monteren als ze glasvezel leggen naar de woning. Ik zal deze week maar eens een abonnement aanvragen, ik zal dan wel meemaken hoe goed vlot het uiteindelijk verloopt, m'n bestaande diensten hou ik iig aan totdat alles werkt :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Wat een prutsers daar bij hako zeg. Vandaag maar weer eens gebeld om te vragen wanneer nou eindelijk eens de glasvezel word afgemonteerd.(ging de vorige keer niet door vanwege een verkeerde hoogwerker 8)7 )
Want ik zag 2 straten verderop een hoogwerker staan die mooi alle hoogbouw aan het afwerken was....... hoezo verkeerde hoogwerker??!!

Krijg ik zo'n muts aan de lijn dus ik vraag wanneer er nou eens iemand langs komt , zegt ze doodleuk dan moet u de brief afwachten meneer..... en wanneer kan ik die verwachten ? nou dat wist ze niet. Dus ik zeg dood leuk , maar 2 straten verderop zijn ze wel met een "goede" hoogwerker bezig dus ze zijn in de buurt bezig.
Even vragen heeft u een momentje? ja hoor zeg ik.............. nee meneer u moet toch de brief afwachten en is er dan misschien een indicatie wanneer ongeveer die brief komt ?
Nee dat wist ze niet , moest gewoon de brief afwachten , hoezo aan het lijntje houden.

Maar weer naar de service winkel geweest en die zou contact opnemen met de project manager... Kijk daar helpen ze je tenminste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Ach ja... De boys van Hako.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Is er hier toevallig ook iemand die mce2005 gebruikt?
Ik probeer mijn zenders er weer in te krijgen, maar als ik y3net kies dan krijg ik allemaal zenders die niet meer bestaan, en op heel veel zenders zit geen signaal.
Laat ik handmatig scannen, dan krijg ik iets van 130 kanalen :-(

Is er misschien iemand die een goede MCETuningOverrides.xml file voor me heeft? Ik heb geprobeerd er zelf 1 te maken met de zenderlijst op de site van concepts, maar dat wordt ook een puinhoop. Lijkt wel of de meeste zenders nu op een andere frequentie zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Gisteren is alles bij mij geactiveerd en gewoon direct werken.
Alles dus netjes volgens planning van Concepts.
Nu alleen Ziggo nog opzeggen, dit schijnt nog wel eens een probleem te kunnen zijn...

Nu heb ik alleen nog 1 klein probleempje:
Mijn nummerweergave doet het (nog) niet, maar dit ligt waarschijnlijk aan de instelling van mijn telefoon. vanavond de handleiding er maar ff bijpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
St00mwals schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:19:
Gisteren is alles bij mij geactiveerd en gewoon direct werken.
Alles dus netjes volgens planning van Concepts.
Nu alleen Ziggo nog opzeggen, dit schijnt nog wel eens een probleem te kunnen zijn...

Nu heb ik alleen nog 1 klein probleempje:
Mijn nummerweergave doet het (nog) niet, maar dit ligt waarschijnlijk aan de instelling van mijn telefoon. vanavond de handleiding er maar ff bijpakken.
Netjes van concept , maar ja zoals ik al eerder zei is hako vaak het probleem.... vanaf daar is het vaak wel gewoon goed.

Ik zit nu al 2 maanden te wachten tot ze de glasvezel komen afmonteren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Er zit al weer een lichtpuntje in de Hako/siers soap..... vrouwtje heeft vandaag een gebeld met Hako en die wilde ze eerst ook afschepen met het verhaal dat ze op de brief moest wachten.
Ze heeft dus ook door gevraagd wanneer we die brief konden verwachten , toen werd ze in de wacht gezet en toen kwamen de magische woorden :Y de brief was volgens die mevrouw onderweg dus die moet vandaag of morgen dus in de bus liggen.

Nou het zal mij benieuwen en is ie er zaterdag niet dan hang ik maandag gewoon weer aan de telefoon })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Ga verhuizen naar de binnenstad, net even postcode check gedaan:
Uw huis staat in de planning om in februari 2010 voorzien te worden van een supersnelle glasvezelaansluiting.
:|

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Dat is minder dan , terwijl er sprake was dat iedereen in 2009 aangesloten zou zijn ............ niet dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Hier is het wonder eindelijk geschied.......... 10 november komen ze eindelijk de glasvezel afmonteren en meteen maar gemaild dat ze de modem maar meteen moeten aansluiten scheelt weer een dag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is net de stoep dicht gegooid... Maar de stoep ligt scheler dan ooit! Ook hebben ze het helemaal niet aan geveegd...
Van Consepts wel keurig bericht gehad dat de aansluiting gereed is als HAKO/Siers het heeft afgemonteerd. Maar als ik het zo lees hier boven, kan ik snel internetten, als ze beginnen in de binnenstad met graven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:12:
Hier is net de stoep dicht gegooid... Maar de stoep ligt scheler dan ooit! Ook hebben ze het helemaal niet aan geveegd...
Vaak wordt door de monteurs/kabelleggers de stoep eenvoudig dicht gelegd, en wordt dit later weer netjes gemaakt door echte straten (of stoep-) makers. Zand blijft meestal ook expres opliggen om in de voegen te kunnen verdwijnen als die in-klinken (vziw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:22:
[...]

Vaak wordt door de monteurs/kabelleggers de stoep eenvoudig dicht gelegd, en wordt dit later weer netjes gemaakt door echte straten (of stoep-) makers. Zand blijft meestal ook expres opliggen om in de voegen te kunnen verdwijnen als die in-klinken (vziw).
De "echte" straat makers zijn al geweest, maar het zand ligt overal, behalve in de voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:37

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ben al een tijdje aangesloten op glasvezel, en het bevalt prima; snelheid internet en telefonie Alleen: met alle techniek die er nu is, kunnen ze niet eens Guide+ via de glasvezel versturen :(

daar baal ik wel van.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik heb net naar 3 van die gasten + 3 auto's gekeken vanuit m'n zolderraam ze deden niets urenlang, ik was in mood en vroeg wat doen jullie nou, geen reactie maar toen ik ze ging fotograferen wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Nou hier heeft de hele middag een duitser in een tentje bij het kastje gezeten met zijn laptopje...... dus er komt eindelijk beweging in het hele aansluit traject.

Maandag komen ze de boel afmonteren (afkloppen) en dan hoop ik dat ze de modem gelijk mee nemen ( zoals we gevraagd hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:33
RZB schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:15:
Ben al een tijdje aangesloten op glasvezel, en het bevalt prima; snelheid internet en telefonie Alleen: met alle techniek die er nu is, kunnen ze niet eens Guide+ via de glasvezel versturen :(

daar baal ik wel van.
Guideplus+ is wel degelijk aanwezig hoor en wel op Eurosport (heeft heel even niet gewerkt ivm het missen van teletekst, waardoor de guideplus+ ook niet meer werkte. Schijnt hetzelfde techniek te zijn)

Je hoeft dus niet te balen :D

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Laatst online: 25-10-2020
Een nieuwtje, RTV Oost is nu ook in Deventer als uitzending gemist te zien.
Bron: http://www.glasvezel.nu/n...emist-deventer-en-rijssen

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is de orginele link naar het nieuws van TV Oost. Het is al sinds 2 november.
http://www.concepts.nl/me...emeen/202-tvoostondemand-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik zit al 2+ jaar op het 'oude' netwerk van Y3-net via Unet (20mb).
Dinsdag krijg ik een nieuwe modem en ga ik als het goed is eindelijk naar het concepts netwerk. Maar als ik zo die speedtests lees hier weet ik niet of ik er blij mee moet zijn?

De snelheid hier is altijd goed geweest en de laatste maanden hebben ze volgens mij de 20mb limiet eraf gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/352316111.png

Getest met wireless N-router op 5ghz, 54 mbit mode.

Ik vind trouwens de communicatie van y3-net echt niet goed. Als klant van het eerste uur wordt ik totaal niet op de hoogte gehouden en nu heb ik een brief gekregen dat ze dinsdag langskomen om de modem te vervangen en als ik niet kan doet vanaf dat moment mijn telefoon het niet meer. Dit geintje kost me dus een halve vrije dag.

De dienst die ze leveren is wel goed en goedkoop, dan neem ik het niet klantvriendelijk zijn (understatement) maar voor lief.

Een vraagje voor de mensen die al op het nieuwe netwerk zitten:
Hoe is inmiddels de digitale tv? Ze hebben dit nooit aangeboden op het oude netwerk en het analoge signaal was dermate brak dat ik wel @home digitv heb genomen. Is de kwaliteit van digit tv via concepts slechter,vergelijkbaar of beter dat wat @home (Ziggo) nu aanbiedt?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Danfoss schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:18:
Een vraagje voor de mensen die al op het nieuwe netwerk zitten:
Hoe is inmiddels de digitale tv? Ze hebben dit nooit aangeboden op het oude netwerk en het analoge signaal was dermate brak dat ik wel @home digitv heb genomen. Is de kwaliteit van digit tv via concepts slechter,vergelijkbaar of beter dat wat @home (Ziggo) nu aanbiedt?
Het is vergelijkbaar met @home. Zelfde kwaliteit. Echter heeft het kasje van Y3NET een hdmi uitgang! Er is op dit moment 1 full hd kanaal: Nederland 1. Daarnaast zit er uitzending gemist (ned 1, 2, 3 en RTL) op het kastje (erg handig).

Helaas zit er geen EPG op het kastje, wat ik zelf een gemis vind. De bediening is ook niet echt super. Maar als ik @home en Y3NET naast elkaar zet, dan vind ik dat je bij Y3NET meer voor je geld krijgt.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Nu online
Na veel gedoe, veel heen en weer bellen tussen Hako en Concepts is het gisteren dan toch eindelijk gelukt om aangesloten te worden, en ik moet zeggen, het is het wachten wel waard geweest. Het internet is inderdaad supersnel en ook de digitale TV opties zijn mooi. Met name de RTL+ en uitzending gemist in TV kwaliteit zien er goed uit.
Nu nog proberen Ziggo op te zeggen. Sta inmiddels alweer een minuut of 10 telefonisch in de wacht, iets wat me bij concepts trouwens nog nooit gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Thombias schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:51:
Dit is de orginele link naar het nieuws van TV Oost. Het is al sinds 2 november.
http://www.concepts.nl/me...emeen/202-tvoostondemand-
Dan zijn ze wat laat met het persbericht versturen geweest ;p

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
SeD_NcL schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:52:
[...]

Helaas zit er geen EPG op het kastje, wat ik zelf een gemis vind. De bediening is ook niet echt super. Maar als ik @home en Y3NET naast elkaar zet, dan vind ik dat je bij Y3NET meer voor je geld krijgt.
Ik weet wel wat er aan EPG gewerkt wordt, maar niet wanneer het precies erop komt. Afwachten dus, ik mis het ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
uiterlix schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:49:
Nu nog proberen Ziggo op te zeggen. Sta inmiddels alweer een minuut of 10 telefonisch in de wacht, iets wat me bij concepts trouwens nog nooit gebeurt is.
Ik heb Ziggo een aantal keren gebeld om op te zeggen, maar kreeg direct te horen dat ze me niet konden helpen, omdat het te druk was.
Ik heb dus maar een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ze niet te bereiken zijn en dat ik dus maar per brief opzeg.
Heb (nu een ruim een week later) nog geen bevestiging van Ziggo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:08

IkWilbert

Het is mij!

St00mwals schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:30:
[...]

Ik heb Ziggo een aantal keren gebeld om op te zeggen, maar kreeg direct te horen dat ze me niet konden helpen, omdat het te druk was.
Ik heb dus maar een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ze niet te bereiken zijn en dat ik dus maar per brief opzeg.
Heb (nu een ruim een week later) nog geen bevestiging van Ziggo.....
Mijn ouders hebben precies hetzelfde... Ziggo... |:(

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Hoe lang duurt het gemiddeld tussen het afmonteren van de glasvezel en het monteren van de modem? ze hebben eindelijk naar ruim 2 maanden de glasvezel in de woning afgemonteerd en nu is het dus wachten op het plaatsen van het modem.......

Anders maar weer naar de service winkel , ben daar al die tijd prima geholpen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Nu online
Dancis schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:28:
Hoe lang duurt het gemiddeld tussen het afmonteren van de glasvezel en het monteren van de modem? ze hebben eindelijk naar ruim 2 maanden de glasvezel in de woning afgemonteerd en nu is het dus wachten op het plaatsen van het modem.......

Anders maar weer naar de service winkel , ben daar al die tijd prima geholpen!!
In april had ik de oranje kabel voor de deur liggen. In augustus is deze afgemonteerd in de woning. In november kreeg ik het modem. Er kan dus wel wat tijd overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Bij mij zat daar maar zo'n twee weken tussen...

Ik heb mazzel gehad dus :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bij mij 1 week tussen kabel leggen en internet.
Alles ging in 1 keer perfect, heb het nu zo'n 3 maand en bevalt goed, alleen wil ik nog digitale TV erbij hebben, jammer dat je hier niet zelf een decoder voor aan kan schaffen, ik wil namelijk ook opnemen van TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Bierkameel schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:17:
Bij mij 1 week tussen kabel leggen en internet.
Alles ging in 1 keer perfect, heb het nu zo'n 3 maand en bevalt goed, alleen wil ik nog digitale TV erbij hebben, jammer dat je hier niet zelf een decoder voor aan kan schaffen, ik wil namelijk ook opnemen van TV.
Het kan wel zijn dat er ter zijner tijd een decoder bij komt waarmee je kunt opnemen, hou hier voor jezelf dus rekening mee qua kosten van decoders aanschaffen. Hoe/wanneer precies is nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Nou hier gaat het ook wat langer duren want de hako/siers soap gaat verder......... :(

Vanmiddag maar even naar de service winkel geweest en de jongedame daar heeft even voor ons gebeld en wat bleek? Bij HAKO was er nog helemaal geen order binnen volgens hen en dat terwijl concept begin september de aansluiting als accepted had staan.

Nu worden we dus binnenkort gebeld voor een afspraak >:) Hebben ze volgende week nog niet gebeld gaan wij ze gewoon zelf weer lastig vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eerder gepost onder 1alfa156 maar op 1 of andere vage redenen kan ik niet meer onder die naam inloggen.

bij ons zat tussen het leggen van de kabel in de straat en het afmonteren in de meterkast 5 weken.
toen de kabel in de meterkast werd afgemonteerd is alles snel gegaan.
tussen de kabel in het huis leggen en de modem plaatsen zat anderhalf uur.
gelijk internet ....telefoon volgde 10 dagen later ( ivm nummerportering ) en de tv ( digitaal ) weer 2 dagen hierna.
alles werkt maar ben nog niet tevreden over de snelheid van het internet.
zal wel aan mijn ondeskundige ervaring liggen ( heb een router van d-link..dir 635 )

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/354655480.png

deze test is wel op een draadloos netwerk en op een g netwerk ipv op een n netwerk ( laptop kan schijnbaar niet hoger of zo of ik moet er een aparte adapter voor kopen.
ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:07:
deze test is wel op een draadloos netwerk en op een g netwerk ipv op een n netwerk ( laptop kan schijnbaar niet hoger of zo of ik moet er een aparte adapter voor kopen.
ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Het is heel lastig om draadloze snelheden te beoordelen. Er kunnen namelijk zoveel factoren zijn die de snelheid kunnen beïnvloeden. Magnetron, type muren, buren die ook wireless gebruiken op eenzelfde kanaal, afstand, etc.

Om de snelheid van Concepts te beoordelen zou ik je willen vragen eerst bekabeld te testen. Een uitgebreide uitleg om gedegen te kunnen testen staat op http://www.glasvezel.nu/f...controleren-en-verbeteren .
De throughput van de WAN <-> LAN op de D-Link 635 is ongeveer 45Mbit, dus hoger dan dat zul je niet komen (bron http://www.routershop.nl/...dloze-breedbandrouter.htm )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maand geleden Triple aangevraagd bij Y3net. Twee weken geleden is de gateway (modem) geinstalleerd, toen bleek dat het signaal op de glasvezel niet in orde was. Sindsdien niets meer van ze gehoord. :'(
Heeft iemand ervaringen in een soortgelijke situatie? Tips hoe ze tot oplossen gepord kunnen worden?

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik ben sinds dinsdag over op het nieuwe netwerk. Het oude netwerk (van Unet) was snel en vooral heel stabiel. Ik heb nu heel veel packetloss in het concepts netwerk en online gamen is gewoon onmogelijk (pings van 2000ms).

[ Voor 31% gewijzigd door Danfoss op 13-11-2008 21:42 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 16:17
Mijn glasvezel kabel ligt al 1.5maand onder de stoep en in 1 van de voegen gepropt te wachten op het afmonteren. Ventje van Y3net wist mooi te vertellen dat het binnen 6 weken afgemonteerd zou worden. Ik zal wel ongeduldig zijn :D

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Baiko schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:57:
Mijn glasvezel kabel ligt al 1.5maand onder de stoep en in 1 van de voegen gepropt te wachten op het afmonteren. Ventje van Y3net wist mooi te vertellen dat het binnen 6 weken afgemonteerd zou worden. Ik zal wel ongeduldig zijn :D
ah je hebt nog even te gaan , wij hebben totaal 2 maanden op afmonteren gewacht. Daarentegen mijn schoon ouders zijn binnen een maand afgemonteerd en meteen de modem geplaatst. Die zitten nu alleen nog te wachten tot het boeltje geactiveerd word. Dus het kan wel op tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Zijn er hier mensen die de afgelopen week ook problemen met de internetverbinding hebben gehad?

Ik kon haast niet meer op internet, ging het wel goed dan was het heel erg traag. Dit zowel via mijn router als direct op het modem.
Het was zo raar dat ik ook (haast) niet meer (draadloos en gedraad) bij mijn router kon komen.
Ping naar mijn router ging soms 30 sec goed en dan weer 10-100 ms of een Time Out.

Ik heb vervolgens alles gereset en dat hielp niet.
Uiteindelijk heb ik gisteren m'n router van m'n modem gehaald en toen kon ik op mijn netwerk weer iets doen.
Nadat ik mijn router weer aan mijn modem heb gehangen bleef het goed.

Zelf heb ik het idee dat er weer een broadcast storm over het netwerk van Y3 ging en dat daardoor ook mijn router bijna plat ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Jep had ook weer problemen. Echt ellende :-(

Verwijderd

Vergeet niet dat er op de backbone van KPN problemen waren afgelopen paar dagen tussen Enschede en Amersfoort. Ik denk dat y3-net wel meelift op die glasring.

Ik heb vanavond gebeld met y3-net support, eerste indruk was goed.

Kreeg gast aan de lijn, deed redelijk of die me al 10 jaar kende. Ben zelf ook redelijk zo dus dat praat makkelijk.

Vervolgens de volgende vragen gesteld:

- Hoeveel ip adressen krijg ik:

1 Ja, maar ze zijn bezig om net als ADSL meerdere (5) ip adressen vrij te geven. Tijdindicatie: Tussen nu en één jaar is dit gerealiseerd. Echter gaat dit wel een gratis dienst worden.

- Staat port 25 dicht:

Ja, maarrrr ze zijn bezig om met de tijd op verzoek voor een NIET business glas klant dit open te gaan zetten. Er gaat hier dan wel een security procedure aan vooraf en je moet voor het e.e.a. gaan tekenen. Echter gaat dit wel een gratis dienst worden.

Wellicht is dit alles al naar voren gekomen hoor maar had geen zin om 19 pagina's terug te gaan lezen of een van deze vragen al zijn beantwoord.

Hoop mijn modem en installateur voor het nieuwe jaar gezien te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Poort 25 is gewoon open hoor :? Ik kan namelijk prima mail ontvangen en versturen met mijn mailserver.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Hebben meer mensen last van een haperende internet verbinding?

Een trace laat zien dat de link tussen breda en nikhef (AMS-IX) een behoorlijke packetloss heeft.

Dit is eigenlijk voor het eerst in twee maanden dat ik problemen ondervind met Y3-net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Baiko schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:57:
Mijn glasvezel kabel ligt al 1.5maand onder de stoep en in 1 van de voegen gepropt te wachten op het afmonteren. Ventje van Y3net wist mooi te vertellen dat het binnen 6 weken afgemonteerd zou worden.
Vandaag maar eens gebeld wanneer ze de boel hier kwamen aansluiten, en dat werd volgens pas in februari, da's dus inderdaad zo'n 3 maand na aanleg van de glasvezel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Nou als het goed is komen ze donderdag 4 december eindelijk de modem plaatsen en dan zijn we eindelijk klaar om geactiveerd te worden , al met al heeft dat vanaf begin september geduurt...... mijn schoonouders hebben sinds vandaag internet. En dat heeft alles bij elkaar een maand geduurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
defiant schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:57:
[...]

Vandaag maar eens gebeld wanneer ze de boel hier kwamen aansluiten, en dat werd volgens pas in februari, da's dus inderdaad zo'n 3 maand na aanleg van de glasvezel zelf.
Gewoon veel blijven bellen en zeuren , want dat hebben ze bij hako schijnbaar nodig....... want plannen kunnen ze daar niet, boven buren hebben maandag al de modem geplaatst gekregen en vanmiddag stond er weer een hako busje voor de deur. Als ze de hele flat nou gewoon in een keer doen , zijn ze in een keer klaar maar nee moet weer moeilijk en iedere dag staan ze voor de deur.
Maar als ze morgen er weer staan spring ik ze in de nek en vraag ik meteen of ze dan ook niet hier kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ixus74 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:28:

Een trace laat zien dat de link tussen breda en nikhef (AMS-IX) een behoorlijke packetloss heeft.

Dit is eigenlijk voor het eerst in twee maanden dat ik problemen ondervind met Y3-net.
Ik heb mijn vrouw gisteren wel horen klagen dat Outlook raar deed....
Maar ja, wat er dan precies aan de hand is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb hier sinds dat ik aangesloten ben (11 november) al last van. Vooral op de ouderwets drukke tijden (s'avonds en in het weekend).

Ik heb ook al een call open staan bij concepts. Kreeg eerst een reactie van: "ja onze routers staan ingesteld dat pings low prio hebben en mogen droppen".

Ik, ja dat kan dan wel maar als je routers het zo druk hebben dat ze pings droppen heb je toch ergens een capaciteits probleem lijkt me..

In ieder geval ben ik nog absoluut niet te spreken over de verbinding via concepts. Veel packetloss en wisselende snelheden. Als ik in mijn router logs kijk zie ik ook dat hij ook zowat elk uur wel een keer de verbinding compleet kwijt is.

offtopic:
Ik zoek eigenlijk nog een programma (of php webscript) die ik thuis de hele dag kan laten draaien en mooie grafiekjes kan maken van de snelheid en stabiliteit van de internet connectie. Kan zoiets niet echt vinden..

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plez
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:11

Ik heb hier ook last van en contact opgenomen met de helpdesk.

Dit is het antwoord dat ik terug kreeg:
"Wij zijn bezig om deze problemen te verhelpen, we gaan ervanuit dat dit voor 23 dec is opgelost."
en na nogmaals aandringen:
"we zullen het probleem voor 23 dec. opgelost hebben.
u kunt ook de stroom van de glasvezel modem erafhalen en na 10 minuten weer aansluiten, dit kan ook helpen."
Afwachten dus tot 23 december... al duurt dat erg lang. Online gamen (zoals Call of Duty etc) is niet echt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Tja.. Het is overduidelijk dat er een capaciteits probleem is. Online gamen is inderdaad op sommige momenten gewoon niet te doen.
Beetje onnozel van concepts vind ik hoor. Als je een hele stad op glas 35/35 aansluit kan je verwachten dat er een grote vraag naar bandbreedte is en als je netwerk daar niet op ingericht is ga je een probleem krijgen.

Ik vind het wat dat betreft ook wel jammer dat ik niet zelf een isp op mijn glaslijn mag kiezen. Toen ik mijn huis kocht had ik Y3net met internet via Unet. Toen heeft Y3net besloten om de hele stad te verglazen en in zee te gaan met conecpts-ict en moest ik dus ook verplicht over op het concepts netwerk.

Maar goed.. afwachten dus tot 23 december.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoN909
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 17:39
Hallo,

Is het bij iemand al bekend wanneer de nieuwe aanbieders op het glasvezelnet ik Deventer worden toegelaten?

Ik heb me door ingewijden laten vertellen dat concepts 1 jaar lang een monopolie had en deze moet volgens mij zo'n beetje wel afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
AeoN909 schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:21:
Hallo,

Is het bij iemand al bekend wanneer de nieuwe aanbieders op het glasvezelnet ik Deventer worden toegelaten?

Ik heb me door ingewijden laten vertellen dat concepts 1 jaar lang een monopolie had en deze moet volgens mij zo'n beetje wel afgelopen zijn.
Dat hoop ik niet , ze hebben een paar dagen geleden eindelijk de modem geplaatst en nu zit ik te wachten op de brief van concept wanneer de boel geactiveerd word :9

Ach ja anders word het gewoon volgend jaar naar een andere provider overstappen als concepts te duur en/of te langzaam is........ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hallo,

Wat voor alternatieven zijn er? Ik denk dat je dan bij een KPN oid. uitkomt waar je de hoofdprijs betaalt voor 20Mb/2Mb oid. Ik weet niet of je daar zo blij van moet worden. Solcon zou dan een mogelijk alternatief zijn in Deventer zoals in Holten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Hallo,

Volgens mij heeft Concepts ICT alleen recht t/m december 2009.
Ben erg benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, want de abbo's van KPN zijn wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Hebben jullie ook wel eens problemen gehad met (analoge) radio en tv van Y3net?

Vanmorgen (ongeveer 5:50 uur)zette ik mijn radio aan en na een paar minuten was het ineens stil (geen ruis).
TV aan, zwart beeld (geen sneeuw).
Stekker uit het modem en er weer in
Alles doet het weer, maar na een paar minuten begon het weer.
Nu de stekker er langer (1 minuut ofzo...) uit gehaald.
Eerst nog niks, maar na een minuut deed alles het weer.

Beetje raar allemaal, maar het was voor mij de eerste keer dat het gebeurde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 09:13
Sinds ongeveer een vier weken heb ik in de avonduren en in de weekeinden een extreem trage verbinding.
Online gamen lukt simpelweg gewoon niet.
Ik ben nu dus al vier weken bezig met die helpdesk van Concepts-ict, maar kom maar niet verder.
Iedere keer als ik een call aanmeld, krijg ik geen reactie terug.
Dan na lang aandringen van mijn zijde, krijg ik de melding: Wij hebben geen call van u geregistreerd staan.
Opnieuw een call aanmelden, en het gebeurt weer van voren af aan.
Op die manier al een stuk of vijf calls aan laten maken, maar helpen, ho maar.

Wat een ongelooflijke bagger organisatie is die Concepts-ICT toch.

In de avond uren schakel ik tegenwoordig over naar mijn (backup) 8 mbit adsl lijntje, welke dan vele male sneller is als mijn 35 mbit lijn van Concepts-ICT.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste