Zodra glasvezel beschikbaar was in Deventer ben ik overgestapt van Ziggo (Kabel) naar Concepts-ICT (Glasvezel) . Ik heb initieel voor Concepts-ICT als ISP gekozen omdat de alternatieven (XMS, Solcon) geen vertrouwde indruk maakten. Deze gedachte is geleid door vrij belabberde websites van de genoemde alternatieven. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een keuze voor Concepts-ICT.
“Concepts ICT is al sinds 2003 actief op glasvezel. Vandaar dat wij ons de méést ervaren aanbieder van hypermoderne glasvezeldiensten mogen noemen. En dat merkt u aan onze professionele kwaliteit, hoge servicegraad en vakbekwame medewerkers. Een klant is bij ons nog echt een klant!”
Als intensieve internet gebruiker heb ik voor het meest uitgebreide pakket gekozen op het moment van aanschaf. Wat toen der tijd het 50/50 triple de luxe pakket inhield. Sindsdien heb ik dan ook geen problemen ondervonden. November 2010 zijn door Concepts-ICT nieuwe pakketten geïntroduceerd, het 50/50Mbit is zonder prijsverhoging geüpgraded naar 75/75Mbit wat natuurlijk een leuke bijkomstigheid is. Maar met het beschikbare 100/100Mbit niet voldoende. De upgrade naar 100/100Mbit was dan ook snel gemaakt. Vanaf dit moment bevonden zich de problemen.
De geadverteerde 100/100Mbit snelheid is op geen enkel moment te behalen geweest, zo haal ik maximaal 85Mbit download en 45Mbit upload. De 100/100Mbit is niet full duplex wat bij het 50/50Mbit pakket wel het geval was. Met andere woorden wanneer er zowel gedownload als geüpload wordt, dit verdeeld word over een maximum capaciteit van 100mbit. Een maand later was de geadverteerde snelheid alsnog niet te halen. Dit heeft eind december geresulteerd in het contact opnemen met de helpdesk.
“100/100Mbit? 85% van de geadverteerde download en slechts 45% van de upload”
Begin januari is er een medewerker van de netwerkleverancier op verzoek van Concepts-ICT langs gekomen om de snelheden te verifiëren. De medewerker van de netwerkleverancier bevestigde de door mij aangegeven snelheden maar weigerde te accepteren dat het onder maat was. Zo is dit dan ook doorgegeven aan Concepts-ICT.
Ik heb het hier natuurlijk niet bij gelaten en wederom contact opgenomen met Concepts-ICT, waarbij zij mij vervolgens geprobeerd hebben af te wimpelen. Na meerdere malen aandringen is er uiteindelijk toch werk van gemaakt. De incompetentie van de medewerkers van de netwerkleverancier en de pogingen van Concepts-ICT om me af te wimpelen is iets wat ik hun kwalijk neem.
Eind januari heb ik te horen gekregen naar meerdere malen geïnformeerd te hebben, dat het probleem eind februari opgelost zal worden door de netwerkleverancier. Uiteindelijk blijkt dat de netwerkleverancier zich met een software probleem bevindt.
Zodra de problemen zijn opgelost zal ik contact opnemen met Concepts-ICT om een coulanceregeling uit te vogelen met hun. Zijn er meerdere mensen die soortgelijke problemen ondervinden?