[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 99.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ow die brief heb ik niet gehad, en wel downtime toen...
Heb wel de brief gehad van de HDD recorder en die nu eindelijk besteld met digitale TV en HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 14:35

ComPeter

iddqd idkfa

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1043516650.png

Sinds vandaag ook een upgrade naar 50Mbit gehad, jammer dat eigenlijk maar weinigen de 50mbit download snelheid halen.
Over de upload snelheid hoor je mij niet klagen

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:42
Die upload snelheid is niet echt te vertrouwen op speedtest.net

Kan je beter op http://speedtest.concepts.nl testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-01 10:34
ComPeter schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:38:
[afbeelding]

Sinds vandaag ook een upgrade naar 50Mbit gehad, jammer dat eigenlijk maar weinigen de 50mbit download snelheid halen.
Over de upload snelheid hoor je mij niet klagen
In welk gebied woon je? Ik probeer er achter te komen hoe dat gefaseerd doorzetten verloopt.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 00:41

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Bierkameel schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:48:
Heb wel de brief gehad van de HDD recorder en die nu eindelijk besteld met digitale TV en HD zenders.
Ligt er misschien aan hoe/wat denk ik. Heb een paar keer navraag gedaan over de status van de downtime destijds maar geen klacht ingediend oid: dit komt dus echt vanuit Concepts zelf. Misschien sta je niet als downtime-klant in het systeem of als 'niet erg genoeg'? Al met al hier, over twee periodes verspreid, zeker een week down geweest. Gelukkig het grootste gedeelte wel TV gehad (alleen analoog) maar verder niks, nada, noppes. Tevens is het een tegoedkoming voor de (mogelijke) overlast in verband met de komende migratie naar de nieuwe wijkcentrale (welke de huidige tijdelijke gaat vervangen).

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
viper schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:58:
[...]

[knip] maandje zonder internet e.d. gezeten [/knip]
Wat!? Een máánd zonder internet gezeten!? Hoe verloopt die communicatie daar? Met de flessenpost ofzo!? Zelfs KPN kan dat sneller!

blah

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bierkameel schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:48:
Ik woon op een steenworp afstand van de centrale, misschien dat dat nog ergens iets mee te maken heeft. Heb nog een brief liggen dat wij begin december een nachtje geen verbinding zullen hebben.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 07:38
Heeft iemand ervaring met glasvezel in appartement? Ik zit 4 verdiepingen hoog, trekken ze dan daar een glasvezel kabel heen of hoe gaat dit? Als ik de postcode check doe, dan kan ik wel gewoon een abonnement afsluiten.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 00:41

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
BusmuiZ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:27:
Heeft iemand ervaring met glasvezel in appartement? Ik zit 4 verdiepingen hoog, trekken ze dan daar een glasvezel kabel heen of hoe gaat dit? Als ik de postcode check doe, dan kan ik wel gewoon een abonnement afsluiten.
In principe heeft elke woning in Deventer een gratis aansluiting gekregen. Heeft de bewoner, op het moment van de aanleg, dit niet laten doen dan is latere aanleg alsnog mogelijk maar wel tegen betaling. Als ik het goed heb dan kost dit circa 300 a 400 euro.

Ga je verhuizen? ;)

-I am Jack's wasted life.

• Arn0uDz
oCe schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:02:
[...]

In principe heeft elke woning in Deventer een gratis aansluiting gekregen. Heeft de bewoner, op het moment van de aanleg, dit niet laten doen dan is latere aanleg alsnog mogelijk maar wel tegen betaling. Als ik het goed heb dan kost dit circa 300 a 400 euro.

Ga je verhuizen? ;)
Ja ik weet dus niet of dat is gedaan :P , de eigenaar van het pand bepaald dat zeker, maar ik zie niks staan op de site van concepts over aanleg kosten. Moet ze maar is even gaan bellen binnenkort om te vragen hoe het zit.

En ja ik ga verhuizen, ga samenwonen met me vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:45
BusmuiZ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:20:
[...]

Ja ik weet dus niet of dat is gedaan :P , de eigenaar van het pand bepaald dat zeker, maar ik zie niks staan op de site van concepts over aanleg kosten. Moet ze maar is even gaan bellen binnenkort om te vragen hoe het zit.

En ja ik ga verhuizen, ga samenwonen met me vriendin.
Ik weet van de buren dat ze geen glasvezel kabel hebben laten trekken. Op hun huisnummer wordt het volgende aangegeven:
Op het onderstaande adres kan een aansluiting op het glasvezelnetwerk geleverd worden.
Onze aannemer maakt een afspraak met u voor het aansluiten van uw woning op het glasvezelnetwerk.
Terwijl op mijn huisnummer het volgende staat:
Op het onderstaande adres kan een aansluiting op het glasvezelnetwerk geleverd worden.
www.xmsnet.nl voor postcode check.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Baiko schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 05:35:
[...]

Ik weet van de buren dat ze geen glasvezel kabel hebben laten trekken. Op hun huisnummer wordt het volgende aangegeven:

[...]

Terwijl op mijn huisnummer het volgende staat:

[...]

www.xmsnet.nl voor postcode check.
Met mijn postcode krijg ik inderdaad de tekst dat er een afspraak gemaakt moet worden. Hmm, nu ff uitzoeken of er veel extra kosten bij komen kijken, en of het wel eens mag van de pand eigenaar.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:26
Bij de meeste appartementen zijn ze naar binnen gevoerd de vezels en anders hangen ze buiten op een rolletje. Dus als ie bij jou niet binnen ligt zal het denk ik niks kost om alsnog aangesloten te worden want het is in principe dan alleen een gat naar binnen boren en doorvoeren , afmonteren en klaar........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 04-04 14:45

KillerB

______

Hier loopt er een roestvrij stalen strip langs de buitenmuur waar de glasvezel inzit, maar daar zat de COAX ook al in...

[ Voor 3% gewijzigd door KillerB op 27-11-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
BusmuiZ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:27:
Ik zit op 3 hoog en glasvezel is bij mij in de hoek van de woonkamer naar binnen gebracht. Dus ik zou gewoon even bij je vriendin kijken waar de glasvezel binnenkomt. En anders moet je even aan de voorkant zien of je een aluminium "kabelgootje" ziet lopen, helemaal van beneden tot de bovenste verdieping. Dikke kans dat dat voor de glasvezel is.
Dancis schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:24:
... Dus als ie bij jou niet binnen ligt zal het denk ik niks kost om alsnog aangesloten te worden want het is in principe dan alleen een gat naar binnen boren en doorvoeren , afmonteren en klaar........
Ik betwijfel het of ze het voor niks doen. Iemand speciaal naar jou toe laten komen met een hoogwerker om 1 gaatje te boren, 1 kabeltje naar binnen te duwen, 1 kastje aan de muur te sleutelen en later nog een andere monteur speciaal naar jou toe laten komen om het actieve deel aan de muur te laten sleutelen is natuurlijk duurder dan projectmatig alle appartementen langs te gaan. En er zullen vast nog wel meer werkzaamheden zijn die nu ineens enkelvoudig moeten worden uitgevoerd terwijl dat anders met x tegelijk gebeurt.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Laatst online: 06-05 14:35

ComPeter

iddqd idkfa

[
In welk gebied woon je? Ik probeer er achter te komen hoe dat gefaseerd doorzetten verloopt.
Bathmen

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Is er trouwens iemand met een actuele kanalenlijst voor MCE?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Die link is Absolutely Fabulous! :D

Maarrrrrrrrrr... Heb ik eindelijk TV (voor alsnog met VLC) voor elkaar zonder dat m'n graka te warm wordt, heb ik alleen maar schokkerig beeld, zelfs op SD-kanalen.

Mijn setup:
Windows 7 ultimate
Pentium 4 3,2GHz
2GB
ATI Radeon HD 4550 met 1GB DDR2 in een PCI-E slotje

Probleem treedt zowel in Windows als onder Linux (Mythbuntu vanaf USB-stokje) op.

[ Voor 63% gewijzigd door tERRiON op 01-12-2010 22:31 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

oCe schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:56:
De genoemde map bevat je temporary internet files van Internet Explorer. Hier even gechecked, bevat +/- 40 MB aan (daadwerkelijke temporary internet) bestanden.Vind verder nergens vreemde/grote files van DVBLogic, ook versie 3.1 (onder Windows 7 64-bit). Ik gebruik 4 tuners in MCE, geen WMP; misschien dat het daar in zit dus? Wat gebeurd er als je je temporary internet files leeggooit, blijven de bestanden dan staan?
Late reactie maar die blijven inderdaad staan bij verwijderen bestanden, is ook een wat rare plek vind ik maar goed. Maar één van die programmeurs van DVBLink reageerde op hun forum, at least dat denk ik of hij werkt er. Heeft precies hetzelfde. Daar was ik stiekem wel blij om. Denk inderdaad dat het ligt aan WMP. Maar het is wel erg vervelend eigenlijk. Nu draai ik overal Ultimate dus ik kan ook best MCE gebruiken, maar dat is weer zo'n stuk logger als ik gewoon een zendertje aan wil zetten.

Eigenlijk zou ik graag gewoon een hele simpele client gebruiken maar heb veel zitten googelen maar schijnt nog niet simpel te zijn. VLC was wat dat betreft prima maar dat werkte alleen als ik ook daadwerkelijk de 'Amino' kabel in mijn pc prikte. Nu zit hij in de server en het mooie daarvan is dat je gewoon overal TV kan loeren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

WTFBBQ, meer mensen problemen met de verbinding?
Ik krijg niet eens een IP adres :/

Aha, net ff de helpdesk gebeld.
Door de snelheidsverhoging is mijn internet naar poort 2 gezet en poort 1 is nu digitale TV.
Helaas haal ik na de verhoging niet meer 100mbit maar 50 dus voor mij is het eerder een verlaging :P
Maar hulde voor de snelle helpdesk, ze hadden het meteen door, dat zou bij Ziggo wel anders zijn.

Nog meer goed nieuws, mijn Amino HD HDD recorder is onderweg en komt waarschijnlijk maandag aan, ik laat hier wel weten hoe ie bevalt.

[ Voor 80% gewijzigd door Bierkameel op 08-12-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik ben erg benieuwd hoe die recorder bevalt, moest je het volle pond betalen of krijg je nog wat retour voor je 130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Bierkameel schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:05:
Aha, net ff de helpdesk gebeld.
Door de snelheidsverhoging is mijn internet naar poort 2 gezet en poort 1 is nu digitale TV.
Helaas haal ik na de verhoging niet meer 100mbit maar 50 dus voor mij is het eerder een verlaging :P
Maar hulde voor de snelle helpdesk, ze hadden het meteen door, dat zou bij Ziggo wel anders zijn.
Mijn ouders hadden precies hetzelfde. Maar hoe achterlijk is het dat ze zoiets zo doorvoeren, dat omdraaien van die poorten. Volgens mij hebben ze gewoon in 1 centrale de boel per ongeluk verwisseld, zoiets zeiden ze ook tegen mijn ouders in ieder geval. Dus mijn vader, ah, jullie gaan het ook weer terug zetten? Maar dat lag niet in de planning.

Hoe kom je er serieus op om ineens die poorten te wisselen. Die volgens mij ook gewoon identiek zijn verder dus het blijft een slap verhaal. En ik had weer zeurende ouders aan de telefoon die liever eerst mij bellen dan de helpdesk. Maar respect dat je dan nog zo positief bent hoor ;) ik vind het meer een #fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

KillerB schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:28:
Ik ben erg benieuwd hoe die recorder bevalt, moest je het volle pond betalen of krijg je nog wat retour voor je 130?
Ik had nog geen 130, had gewoon analoge TV, maar hij kost nu 165 euro ipv de normale 250 die ze ervoor vragen.
Later volgend jaar komt er een model met een grotere schijf maar daar is de prijs nog niet van bepaald.

@OzBoz wonen je ouders ook in de vijfhoek?

[ Voor 4% gewijzigd door Bierkameel op 09-12-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Bierkameel schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:06:
@OzBoz wonen je ouders ook in de vijfhoek?
Nee die wonen in.. uh.. Swormink geloof ik. Toen ze belden had ik dit topic gechecked en storingspagina van Concepts maar nergens wat. Mijn ouders en jij zullen toch niet de enige zijn gok ik. Ik vind het maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodyza
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-05 11:59
Ik ga altijd over de 50 heen met verschillende testen op verschillende sites, het is bij mij al een maand geleden automatisch doorgevoerd. Al voor ik de brief kreeg.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1066970039.png

Voor de snelheidsverhoging was mijn upload altijd het dubbele van mijn download, 100MB naar YouTube in 20 seconden.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1005346400.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Er is nu ook via tweak.nl in Deventer 200/200 beschikbaar voor 99euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ook al koste het 10 euro per maand voor 1000/1000 dan zou ik het nog niet doen, ik heb de voorloper gehad, TweakDSL was het toen nog, wat een baggerbedrijf zeg, 5 maanden bezig geweest om ADSL aan de gang te krijgen en 3 keer een nieuw modem gehad die ik moest betalen, ook geen vergoeding toen de verbinding het nog niet deed, was blij dat ik er na een jaar vanaf kon.
Ow ze maken ook nog eens gebruik van de KPN Experiabox _O-

Gelukkig ben ik erg tevreden over Concepts.

[ Voor 6% gewijzigd door Bierkameel op 14-12-2010 14:01 ]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/1~34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/3~34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/2~33.jpg
Hij is binnen, geweldig mooi beeld :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

En ik heb IPTV inmiddels ook boven werkend gekregen met 2 Cisco SLM2008 switches.
Via VLAN's heb ik nu mijn WAN/LAN/IPTV over 1 kabel lopen en dat werkt geweldig, de switches ondersteunen IGMP snooping dus kanalen switchen blijft snel, voor geinteresseerden kan ik laten zien hoe ik dit gedaan heb.

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:45
Bierkameel schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:31:
En ik heb IPTV inmiddels ook boven werkend gekregen met 2 Cisco SLM2008 switches.
Via VLAN's heb ik nu mijn WAN/LAN/IPTV over 1 kabel lopen en dat werkt geweldig, de switches ondersteunen IGMP snooping dus kanalen switchen blijft snel, voor geinteresseerden kan ik laten zien hoe ik dit gedaan heb.
Lijkt een beetje op mijn setup, echter heb ik nog geen IPTV boven. Zou je een schema kunnen tekenen?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05 15:21
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1104286089.png

Hoe kan dit ineens dan zo snel !! is ook y3net deventer.

[ Voor 22% gewijzigd door k1978 op 16-01-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125863

Welke providers hebben in Deventer ook het DVB-C signaal? Zit daar Solcon ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Ik heb Concepts en zij hebben in elk geval wel DVB-C. Maar volgens mij hebben 'ze' dat allemaal.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395349

Zodra glasvezel beschikbaar was in Deventer ben ik overgestapt van Ziggo (Kabel) naar Concepts-ICT (Glasvezel) . Ik heb initieel voor Concepts-ICT als ISP gekozen omdat de alternatieven (XMS, Solcon) geen vertrouwde indruk maakten. Deze gedachte is geleid door vrij belabberde websites van de genoemde alternatieven. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een keuze voor Concepts-ICT.

“Concepts ICT is al sinds 2003 actief op glasvezel. Vandaar dat wij ons de méést ervaren aanbieder van hypermoderne glasvezeldiensten mogen noemen. En dat merkt u aan onze professionele kwaliteit, hoge servicegraad en vakbekwame medewerkers. Een klant is bij ons nog echt een klant!”

Als intensieve internet gebruiker heb ik voor het meest uitgebreide pakket gekozen op het moment van aanschaf. Wat toen der tijd het 50/50 triple de luxe pakket inhield. Sindsdien heb ik dan ook geen problemen ondervonden. November 2010 zijn door Concepts-ICT nieuwe pakketten geïntroduceerd, het 50/50Mbit is zonder prijsverhoging geüpgraded naar 75/75Mbit wat natuurlijk een leuke bijkomstigheid is. Maar met het beschikbare 100/100Mbit niet voldoende. De upgrade naar 100/100Mbit was dan ook snel gemaakt. Vanaf dit moment bevonden zich de problemen.

De geadverteerde 100/100Mbit snelheid is op geen enkel moment te behalen geweest, zo haal ik maximaal 85Mbit download en 45Mbit upload. De 100/100Mbit is niet full duplex wat bij het 50/50Mbit pakket wel het geval was. Met andere woorden wanneer er zowel gedownload als geüpload wordt, dit verdeeld word over een maximum capaciteit van 100mbit. Een maand later was de geadverteerde snelheid alsnog niet te halen. Dit heeft eind december geresulteerd in het contact opnemen met de helpdesk.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/aai45z.png
“100/100Mbit? 85% van de geadverteerde download en slechts 45% van de upload”

Begin januari is er een medewerker van de netwerkleverancier op verzoek van Concepts-ICT langs gekomen om de snelheden te verifiëren. De medewerker van de netwerkleverancier bevestigde de door mij aangegeven snelheden maar weigerde te accepteren dat het onder maat was. Zo is dit dan ook doorgegeven aan Concepts-ICT.

Ik heb het hier natuurlijk niet bij gelaten en wederom contact opgenomen met Concepts-ICT, waarbij zij mij vervolgens geprobeerd hebben af te wimpelen. Na meerdere malen aandringen is er uiteindelijk toch werk van gemaakt. De incompetentie van de medewerkers van de netwerkleverancier en de pogingen van Concepts-ICT om me af te wimpelen is iets wat ik hun kwalijk neem.

Eind januari heb ik te horen gekregen naar meerdere malen geïnformeerd te hebben, dat het probleem eind februari opgelost zal worden door de netwerkleverancier. Uiteindelijk blijkt dat de netwerkleverancier zich met een software probleem bevindt.

Zodra de problemen zijn opgelost zal ik contact opnemen met Concepts-ICT om een coulanceregeling uit te vogelen met hun. Zijn er meerdere mensen die soortgelijke problemen ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

katsura, ik kan wel toevoegen dat je bij dit soort metingen in principe nooit de 100 Mbit echt haalt, omdat de lijnsnelheid 100.000.000 bits per seconde is (standaard 100Mbit Ethernet) en daar wat overhead vanaf gaat voor pakket framing e.d.

Speedtesten kijken vaak naar inhoud van pakketten en laten de framing dan buiten beschouwing, zodat de lijn wel 100Mbit is, maar je die niet lijkt te halen. Afhankelijk van hoe precies gemeten wordt (en of een 'M' als 1000x1000 of 1024x1024 beschouwd wordt), kun je typisch zo'n 5% overhead verwachten. 85Mbit is dan wel net wat laag, maar als je dicht tegen de grens van de lijnsnelheid aankomt dan kan ook de gebruikte apparatuur (bv. PC, router) een grotere rol gaan spelen waardoor je net wat minder haalt dan theoretisch mogelijk zou zijn.

Dit is vergelijkbaar met als je op je eigen 100Mbit LAN een snelheidstest zou doen, dan haal je met dit soort testen ook geen 100Mbit.

Natuurlijk mag je, als je 100Mbit symmetrisch aangeboden hebt wel meer voor de upload verwachten. De overhead is daar in principe hetzelfde, dus moet dat ook pak-m-beet 85-95 Mbit kunnen opleveren.

(Overigens staat bovenstaande los van een eventuele discussie over wat nu de correcte manier is om de snelheid van aangeboden abonnementen weer te geven, en eventuele performanceproblemen van speedtests die ook niet altijd even goed werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Er is blijkbaar nieuwe Firmware voor de Animo box, heb de non-pvr versie.. alleen wij halen hier het stroom er af (tv kan niet uit standby (LG)) en gister kreeg ik de nieuwe update binnen, duurde ongeveer 15minuten voordat hij uitgeladen was.

Je krijgt een mooi "An Opera Experience" en Animo in nieuwe letters te zien en daarna is het eindelijk uitgeladen, maar vanochtend moest het hele proces weer helemaal overnieuw. En ook zojuist weer.

Beetje vervelend, heb nu zelf een keer de settopbox laten updaten en moest weer 15minuten wachten natuurlijk, maar hopelijk is het nu opgelost (geen zin om stroom er weer vanaf te halen).

Voorheen kon ik gewoon stroom er af halen en boote hij binnen een minuut.

Iemand anders dit ook opgevallen? wellicht halen jullie het stroom er niet af maar zetten jullie hem wel uit.

edit:

Na mijn upgrade die ik via het menu had gedaan boot hij weer normaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Minaaj op 07-04-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds gistermiddag lukt het mij in Deventer niet meer om gratis het DVB-C signaal op te pikken met een standaard DVB-C decoder van Ziggo.

Nu heb ik daar laatst al een brief over gehad van Glashart, dat het per 1 maart afgelopen zou zijn met het gratis digitale DVB-C signaal, en dat je een abonnement ervoor af kon sluiten, maar het leek dus nog tot gisteren door te gaan.

Kan iemand bevestigen dat het inderdaad afgelopen is met het gratis digitale TV signaal in Deventer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

koelkast schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:43:
Sinds gistermiddag lukt het mij in Deventer niet meer om gratis het DVB-C signaal op te pikken met een standaard DVB-C decoder van Ziggo.

Nu heb ik daar laatst al een brief over gehad van Glashart, dat het per 1 maart afgelopen zou zijn met het gratis digitale DVB-C signaal, en dat je een abonnement ervoor af kon sluiten, maar het leek dus nog tot gisteren door te gaan.
Kun je die brief inscannen? Zie geen namelijk reden waarom ze met DVB-C zouden stoppen. Het lijkt mij eerder dat ze DVB-C in de toekomst concurrerender gaan maken door HD-simulcasts door te gaan geven van Nederlandse basiszenders (wat Ziggo ook gaat doen vanaf juni).

Overigens is er op het moment een storing mbt. tot DVB-C.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-04-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:01:
[...]

Kun je die brief inscannen? Zie geen namelijk reden waarom ze met DVB-C zouden stoppen. Het lijkt mij eerder dat ze DVB-C in de toekomst concurrerender gaan maken door HD-simulcasts door te gaan geven van Nederlandse basiszenders (wat Ziggo ook gaat doen vanaf juni).

Ik heb de brief zo snel niet bij de hand, en het bleek inderdaad een storing. Hij doet het nu nl. weer. In de brief stond dat ze met gratis dvb-c zouden stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rare zet dan... Daar kan ik echt niet bij.

Was dat een brief van Glashart of van Concepts?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-04-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 120071 schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:01:
[...]

Waarschijnlijk stond daar het DVB-C signaal standaard aan (dat gebeurt in nieuwe gebieden wel vaker aangezien ze dan het netwerk doortesten) en gaan ze het nu uitzetten voor mensen die geen IPTV/TV abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohw ok. Dan gaat in dat geval gewoon het hele CATV signaal eraf dus (dus ook analoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 120071 schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:21:
Ohw ok. Dan gaat in dat geval gewoon het hele CATV signaal eraf dus (dus ook analoog).
Yup, dat gaat dan ook mee. In andere gebieden hebben ze hetzelfde gedaan en ook zo'n brief aan alle klanten gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
EDIT: Niet meer nodig!

[ Voor 87% gewijzigd door Arn0uDz op 11-04-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zit nog in dubio welke keuze voor provider ik zal maken.
Het aanbod van kpn is wel aantrekkelijk maar er zijn weinig ervaringsverhalen te vinden hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Kreeg een email van concepts dat ze nu "Movie-On-Demand" onder Kiezen en Kijken hadden toegevoegd.

http://www.concepts-ict.n...-en-radio/video-on-demand

Zag dat New Kids Turbo, in SD 4euro koste en in HD 5.99, voor 24uur.. hmm als het nou paar weken was.
Sowieso even eigen pin-code instellen zodat ze niet op mijn geld films hier gaan kijken :P

[ Voor 16% gewijzigd door Minaaj op 04-05-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Glashart gaat verder als Reggefiber:

http://www.eindelijkglasvezel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 21:20

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Minaaj schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:56:
Kreeg een email van concepts dat ze nu "Movie-On-Demand" onder Kiezen en Kijken hadden toegevoegd.

http://www.concepts-ict.n...-en-radio/video-on-demand

Zag dat New Kids Turbo, in SD 4euro koste en in HD 5.99, voor 24uur.. hmm als het nou paar weken was.
Sowieso even eigen pin-code instellen zodat ze niet op mijn geld films hier gaan kijken :P
Ik heb die email ook gehad. Vroeg me nog af of ik hiervoor de animo maar weer eens aan moest sluiten (heb htpc voor normaal gebruik), maar als dat de prijzen zijn laat maar zitten dan..
De bluray in de winkel kost 14,99. Kun je hem onbeperkt kijken.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Wie heeft dat movie-on-demand al gebruikt? Ik heb er al wel in zitten bladeren. Op zich wel een geinige feature als zijn die kosten nog wel aardig stevig voor een stream. Ik weet niet wat je tegenwoordig bij de videotheek betaald om een dvd/blu-ray te huren maar het zal me niks verbazen als het niet veel duurder is en dit is natuurlijk veel goedkoper te onderhouden. Geen schijfjes en krassen en terugspoelen (;)).

Als je een beetje de weg kent op Internet heb je zelf ook zo die film binnen met je 50mbit natuurlijk, als je de middelen hebt zoals een newsservertje en een mediaplayer dan voegt het niet zo gek veel toe, afgezien van wat gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Glashart Media breidt HD-aanbod verder uit

Glashart Media – de grootste leverancier van radio- en televisiediensten op Nederlandse glasvezelnetwerken – gaat per 1 juni het HD-aanbod uitbreiden. Ook komen er meer HD-zenders in het basispakket.

Dit maakte Mariska Verheyden, contentmanager bij Glashart Media, gisteren bekend. Al eerder was bekend dat Glashart Media een distributieovereenkomst met BBC Worldwide Channels heeft gesloten. Hierdoor komen alle landelijke Britse televisiekanalen – BBC One, BBC Two, BBC Three en BBC Four – vanaf 1 juni bij Glashart Media beschikbaar. Daarnaast versterkt BBC HD vanaf 1 juni het HD-aanbod bij Glashart Media.

Met het broadcastmarketing bureau IBSBM heeft Glashart Media ook overeenstemming weten te bereiken over de doorgifte van twee HD-kanalen. Vanaf 1 juni versterken Mezzo Live HD en Travel Channel HD het HD-aanbod bij Glashart Media. Het bedrijf blijft in de komende maanden investeren om het HD-aanbod verder uit te breiden. Op het gebied van HDTV is Glashart Media op dit moment bijvoorbeeld de enige televisieaanbieder die alle Eredivisie Live televisiekanalen in HD-kwaliteit doorgeeft.

Naast de toevoeging van meer HD-kanalen verandert er bij Glashart Media vanaf 1 juni meer op het gebied van HDTV. Op dit moment zijn de HD-kanalen Nederland1 HD, Nederland2 HD, Nederland3 HD, ARD HD, ZDF HD, Eurosport HD en ARTE HD al in het basispakket beschikbaar. Op 1 juni worden ook de Belgische HD-kanalen Eén HD en Ketnet/Canvas HD aan het basispakket toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

De hele straat (centrum Deventer) kan glasvezel krijgen, behalve wij :(

Huisnummer is opgesplitst in meerdere nieuwe huisnummers (meer dan half jaar geleden) en ons nummer valt 'buiten het gebied'. Right...

Al paar keer gebeld, maar er was allemaal niks aan te doen, behalve wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
woekele schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:53:
De hele straat (centrum Deventer) kan glasvezel krijgen, behalve wij :(

Huisnummer is opgesplitst in meerdere nieuwe huisnummers (meer dan half jaar geleden) en ons nummer valt 'buiten het gebied'. Right...

Al paar keer gebeld, maar er was allemaal niks aan te doen, behalve wachten.
Dat is vreemd en jammer inderdaad, geen andere manier zeker?

Weet iemand wat voor Bitrate ConceptsICT op HD/non-HD zenders doorgeeft, zo hoog is dat volgens mij ook niet.

In ieder geval niet zo hoog als Ziggo, maar tja deze zapped weer sneller in mijn ogen. Ook interface is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Minaaj schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:32:
[...]

Dat is vreemd en jammer inderdaad, geen andere manier zeker?

Weet iemand wat voor Bitrate ConceptsICT op HD/non-HD zenders doorgeeft, zo hoog is dat volgens mij ook niet.

In ieder geval niet zo hoog als Ziggo, maar tja deze zapped weer sneller in mijn ogen. Ook interface is wel goed.
SD: 8,5 - 9 Mb
HD: 12 - 13,5 MB
Sommige uitschieters naar boven zoals BBC HD op 20Mb, en soms 6Mb voor SD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
KillerB schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:57:
[...]

SD: 8,5 - 9 Mb
HD: 12 - 13,5 MB
Sommige uitschieters naar boven zoals BBC HD op 20Mb, en soms 6Mb voor SD zenders.
Ok dat is nog wel vrij hoog, ik zei toevallig gister tegen iemand dat ik dacht dat BBC HD inderdaad veel meer kwaliteit had dan RTL HD oid.

Blijkt dus nog waar te zijn ook, maar SD is zelfs hoger dan ik HD verwachte.
Heb je dit zelf getest via PC of iets dergelijks?

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ja met VLC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Laatst online: 16-05 13:26
Ik heb de laatste tijd veel verbindingsproblemen. Gemiddeld 1 keer per uur valt de verbinding weg en moet ik de router resetten, daarna heb ik weer verbinding. Zijn er meer mensen die dit probleem vandaag hebben gehad of is mijn router gewoon langzaam aan het sterven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

ray538 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:01:
Ik heb de laatste tijd veel verbindingsproblemen. Gemiddeld 1 keer per uur valt de verbinding weg en moet ik de router resetten, daarna heb ik weer verbinding. Zijn er meer mensen die dit probleem vandaag hebben gehad of is mijn router gewoon langzaam aan het sterven?
Wat voor een router heb je?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
Het is een Linksys BEFSX41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Nieuwste Firmware er op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
Jup, het ding heeft de nieuwste firmware. Reden dat ik de router enigszins verdenk is omdat ik zo af en toe ook problemen heb met het beheerpaneel. Ik krijg dan een halve html pagina waarbij veel html code mist, de browser probeert er vervolgens nog iets van te maken, maar dat ziet er vooral uit als een zooitje 'html soep' :+ . Het lijkt er op dat het ding geen goede html meer genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wat een service bij glashart zeg :P Vind een brief in de bus dat ze graag bij me willen kijken om glasvezel aan te sluiten. Maak je een afspraak, zit je thuis te wachten, komt er gewoon niemand opdagen. Telefoon wordt niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Lang al geen post hier meer geweest zeg, neem aan dat het iets goeds zegt over de stabiliteit van glasvezel atm.

Had alleen 2dagen geleden paar uurtjes downtime, volgens mij was de site concepts.nl ect ook down. Is gelukkig nog niet vaak voorgekomen (eerste of tweede bij mij zelfs, in wellicht 2jaar)

Ben benieuwd als Concepts ook de 50/50 klanten naar 100/100 gaat zetten in de loop van dit jaar, iemand die dit al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 12-01 10:34
Minaaj schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:35:
Ben benieuwd als Concepts ook de 50/50 klanten naar 100/100 gaat zetten in de loop van dit jaar, iemand die dit al heeft?
Je kan je verbinding upgraden naar 100/100, dan betaal je iets meer, namelijk 56 EUR. De prijzen zijn verlaagd sinds een week :9

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

steven2 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Je kan je verbinding upgraden naar 100/100, dan betaal je iets meer, namelijk 56 EUR. De prijzen zijn verlaagd sinds een week :9
Net Dondedag door gegeven voor de upgrade en nu al 100Mbit :D

Maand geleden
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1887956984.png

Nu
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1935503616.png
Afbeeldingslocatie: http://lmgs.nl/100mbit.png

[ Voor 23% gewijzigd door 42dpi op 06-05-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zo zie je maar hoe onebetrouwbaar die speedtest-sites zijn. De site zelf haalt gewoon de snelheid van je verbinding niet :P

PS: nog steeds geen glasvezel hier, centrum Deventer, rest van de straat wel. Ach ja, we wonen er pas dik anderhalf jaar ;)

[ Voor 34% gewijzigd door woekele op 07-05-2012 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lPsbq.jpg
kreeg "aanbieding" van vodafone onlangs in de bus

mooie snelheid voor die prijs (500/500 _/-\o_ ), snap niet waarom 100/100 geen 200/200 is van gemaakt dan is het helemaal aantrekkelijk en de verhouding klopt dan wat meer qua prijs.

hopelijk brengt dit wat meer providers op het idee om toch wat sneller te gaan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Minaaj op 16-05-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

woekele schreef op maandag 07 mei 2012 @ 06:42:
Zo zie je maar hoe onebetrouwbaar die speedtest-sites zijn. De site zelf haalt gewoon de snelheid van je verbinding niet :P

PS: nog steeds geen glasvezel hier, centrum Deventer, rest van de straat wel. Ach ja, we wonen er pas dik anderhalf jaar ;)
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1952619399.png

Nu wel :D
Minaaj schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 01:30:
[afbeelding]

mooie snelheid voor die prijs (500/500 _/-\o_ ), snap niet waarom 100/100 geen 200/200 is van gemaakt dan is het helemaal aantrekkelijk en de verhouding klopt dan wat meer qua prijs.

hopelijk brengt dit wat meer providers op het idee om toch wat sneller te gaan ;)
Ik betaal voor TV/telefoon/internet 100Mbit 56.- euro bij Concepts, ik denk dat ik telefoon en TV er maar binnenkort uitzet gebruik het amper dus dan betaal ik 47,-

500/500 is hier nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 12:55
Minaaj schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 01:30:
[afbeelding]

Bij mij in de gemeente heb je meerdere, en ook goedkopere aanbieders die 500Mbit aanbieden. Concepts biedt een alles-in-1 pakket met 500Mbit aan voor 73,50. OnsBrabantNet op 84,95. 100Mbit is Vodafone wel aantrekkelijk, maar tussen 100 en 500 is voor mij het prijsverschil te groot.

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtafreak112
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 10:37

gtafreak112

Be Adviced

Gister was eindelijk de upgrade naar 100mbit doorgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1967177046.png

mij hoor je niet klagen!

oh en voor de geïnteresseerde:
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ deze speedtest is volgens mij een stuk betrouwbaarder dan die andere zooi op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Heel vreemd, zojuist viel internet+tv uit maar ook mijn computer.. ik dacht eerst dat stroom uitviel maar was dus alleen deze 2.

Ook andere tv waar animo opzat viel uit, alsof er een piekstroom door de kabels heen was gegaan.
Gelukkig werkt alles nog, maar heel vreemd hoe dit mijn pc deed uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Minaaj schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:16:
Heel vreemd, zojuist viel internet+tv uit maar ook mijn computer.. ik dacht eerst dat stroom uitviel maar was dus alleen deze 2.

Ook andere tv waar animo opzat viel uit, alsof er een piekstroom door de kabels heen was gegaan.
Gelukkig werkt alles nog, maar heel vreemd hoe dit mijn pc deed uitvallen.
Dit was trouwens overal in Deventer, stroomstoring van 1 a 2 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

BusmuiZ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:07:
[...]

Dit was trouwens overal in Deventer, stroomstoring van 1 a 2 sec.
Voorstad hier, niks van een stroomstoring gemerkt althans dat zeggen de logs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
42dpi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:20:
[...]

Voorstad hier, niks van een stroomstoring gemerkt althans dat zeggen de logs ook.
Was inderdaad dus hele korte stroomstoring, daarom controleerde ik of licht het nog deed en die deed het nog.

Stentor weet meer!

http://www.destentor.nl/r...-voor-lichte-overlast.ece
Verder werd op op twitter veelvuldig geklaagd over uitvallende computers en slecht telefonisch bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quindo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01-2024
Iemand anders problemen met het geluid van Discovery Channel ?

Ik heb (te Deventer) internet + tv bij Concepts-ICT.
Voor tv gebruik ik de DVB-C zenders die Concepts-ICT levert.
Alles werkt goed, internet werkt, alle tv kanalen zijn goed alleen discovery channel geeft een probleem.
Het beeld van discovery-channel is prima maar het geluid happert.

Modem is al gereset en de tv-kanalen zijn al opnieuw opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:59

defiant

Moderator General Chat
Om het topic even nieuw leven in te blazen:

Heeft iemand ervaring met andere aanbieders dan Concepts ICT? Ik zie bijvoorbeeld dat niet alle providers analoge televisie in combinatie met DVB-C ondersteunen. Maar ik ben meer benieuwd naar bijvoorbeeld de kwaliteit van de verbinding en de mogelijkheid tot het verkrijgen van een statisch IP.

Dat laatst is wat me de laatste tijd nogal stoort aan Concepts ICT, vroeger was de DHCP lease voor een lange periode geldig, zodat ook na een korte downtime je toch hetzelfde IP terug kreeg. Nu cycled mijn IP na elke downtime helaas inclusief mijn hostname. Aangezien ik mijn PC toch graag op een normale manier wil bereiken zonder afhankelijk te zijn van externe DNS services ben ik nu toch op zoek naar een andere ISP die deze service wel biedt.

De mogelijkheid van analoge televisie icm met un-encrypted DVB-C is toch maar beperkt tot Solcon, Fype en Telfort. Telfort en Concepts ICT zijn allebei KPN dochters dus daar heb ik geen vertrouwen in, Fype klinkt me als een redelijke nieuwkomer/onbekende.

Kortom, is er iemand die z'n ervaringen wil delen met een andere provider dan Concepts in Deventer? :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste