[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 99.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Sigh, inmiddels al weer ruim 24 uur geen internet en geen digitale tv. Gelukkig nog wel analoog (en daarmee ook dvb-c, maar niet het standaard ip-tv) tv-signaal. De buurtbewoners, voor zover mij bekend, hetzelfde probleem. Ook aan andere kant van Deventer zitten mensen zonder, al zijn er ook genoeg die geen problemen hebben. Concepts vandaag twee keer gesproken. Vanochtend was nog niets bekend maar vanmiddag wel, al was een oplossing(stijd) niet voorhanden. De hoop was eerst dat 't in de middag weer zou werken, daarna rond 21:00 uur en sindsdien is het radiostil.

Ben altijd zeer tevreden over Concepts geweest. Prima verbinding, nauwelijks downtime, goed bereikbare helpdesk, etc. Vorige keer was door weersomstandigheden en neem ik ze niet kwalijk, oplossing (zoals ook door loeberce gemeld) was zeer netjes. Wat er nu aan de hand is, geen idee. Op de Concepts site geen melding over een storing, niets op de telefoon, niets op Twitter. Wat betere communicatie en duidelijkheid zou fijn zijn en voorkomt onnodige frustratie of onduidelijkheden, al is het nog steeds beter dan b.v. Ziggo etc. In ieder geval, hopelijk weer snel online.

Tot overmaat van ramp is m'n Desire stuk, bij HTC ter reparatie, en met veel moeite nu via Bluetooth verbonden met m'n oude SE K850i. Toch nog een beetje (zeer traag) internet zo, want internetten met die halfgare wannabe-browser op de K850i is niks :P

[ Voor 10% gewijzigd door oCe op 12-09-2010 00:20 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:11
Nergens last van hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Inmiddels staat op de Concepts-site dat postcode gebied 7424 en 7425 problemen heeft, ze zijn er als het goed is ook nu nog mee bezig. Met de regen 4 dagen geen internet, nu sinds vrijdagavond weer niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
...en nog steeds niks. Sommige buren hebben inmiddels weer internet (ene gisteravond schijnbaar al, anderen b.v. deze ochtend weer), maar hier niet helaas. Concepts maar weer eens gebeld, ze hadden een kleine hoop om 't deze avond nog aan de gang te krijgen. Schijnt veel handwerk te zijn ook en een (indirect) gevolg van de schade tijdens de hevige regelval een tijdje terug. Voor zover ik het heb begrijpen is 't echter niet zozeer Concepts maar eerder Glashart (beheerder/eigenaar van het glaszevelnetwerk) waar 't probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Internet terug, ook netjes een telefoontje van Concepts gekregen met het bericht dat het weer zou moeten werken. Digitale TV is echter nog niet terug. Helpdesk gebeld, kon kloppen: nog niet alles is up en running, waarschijnlijk deze avond. Hopen ze.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
En inmiddels ook weer digitv, gelukkig. Blijkt dat de beveiliging oid is aangescherpt, heb nu een aangepaste dhcp-dll nodig welke zich voordoet als amino; anders krijg ik met geen mogelijkheid meer verbinding met ip-tv (vanuit pc/mediacenter).

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Vertel eens wat meer over die dhcp-dll?

blah

• tERRiON
Eigenlijk wel volstrekt idioot dat je niet zelf mag kiezen waarmee je tv gaat kijken... :s

blah

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
@tERRiON: lees dit topic maar eens, zo rond de volgende link begint het één en ander:
Verwijderd in "Lijbrandt IPTV via router?"

MAC-spoofing niet nodig. Met deze aangepaste DLL krijg ik netjes een ip-lease op de tv poort nu ook :) Oftewel, meesturen vendorid bij dhcp-request, vanuit Windows.

[ Voor 10% gewijzigd door oCe op 16-09-2010 20:09 ]

• tERRiON
Kijk... Dat is nou nog eens handig :D

Nog ff nieuwe videokaart fixen en eens kijken of ik die troep weer aan de praat krijg. ;)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:41
Heeft iemand het IP van 'MTV Brand New' voor mij? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
BusmuiZ schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:05:
Zit niet in het IP-TV pakket, dus helaas.

• Arn0uDz
oCe schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:13:
[...]

Zit niet in het IP-TV pakket, dus helaas.
Staat wel op de site van concepts. Maar dit valt dus niet onder het IPTV?

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
BusmuiZ schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:38:
[...]

Staat wel op de site van concepts. Maar dit valt dus niet onder het IPTV?
Hmmm, inderdaad: http://www.concepts-ict.n...-en-radio/zenderpakketten
Nog niet voorbij zien komen though.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
Ik heb em wel op de tv zitten, maar daar zit ie op 110 oid! (mtv brand new)

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

BusmuiZ schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:05:
233.81.233.21:11040
Daar zou die moeten zitten, heb hem zelf nog niet geprobeerd, is vrij nieuw volgens mij.

• Arn0uDz
KillerB schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:49:
[...]

233.81.233.21:11040
Daar zou die moeten zitten, heb hem zelf nog niet geprobeerd, is vrij nieuw volgens mij.
Geprobeerd en dit is em :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Geen dank, voeg ik hem zelf ook even toe :P.

Ik heb een 35mbit abbo, maar me upload is een beetje in de war, of komt dat door speedtest.net en gebruikte filesize?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/959290681.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ja heb ik ook, upload peakt wat hoger en dat is ook bv met torrent/ftp programma's. Kleine bestanden van bv 6/7mb gooit hij er wel eens op in 1seconden.

Ook me torrent programma kan zeker wel met 5mb/sec upload @ 35mbit, alleen moeten er wel veel users verschillende bestanden pakken.. als het bv 1 bestand is zal hij zich wel afronden naar 4000kb's.

Als iemand een betere uitleg heeft mag hij het natuurlijk ook wel posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

hmm, ik heb ook even een paar filmpjes op usenet gezet en dat ging inderdaad met 4,5 - 5MB/s. Grappig, als ze dat nou ook met downloads doen ;)

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Heeft iemand eigenlijk enig idee of dat er nog een snelheidsverhoging aan gaat komen oid? Tijdje terug hadden we ineens allemaal 100mbit, testje? Ziggo is inmiddels geupgrade tot 120mbit. Tuurlijk, de upstream komt niet in de buurt maar het gros van de mensen let alleen op de downstream; 120mbit is meer dan 100mbit waardoor mogelijk heel wat klanten Ziggo verkiezen...

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Probleem met glasvezel abonnementen is dat het (meestal) symmetrische lijnen zijn. Voor ISP's is het meestal niet zo'n probleem om alleen een hoge download snelheid aan te bieden, een hoge upload geeft meestal wel problemen. Mensen die een abonnement nemen met een hoge download snelheid gebruiken meestal newsgroups, wat voor de ISP qua peeringkosten meestal goedkoop is (vaak Nederlandse servers). Een hoge upload snelheid stimuleert ook verdere verspreiding buiten newsgroups en dat is qua peeringkosten voor een ISP een stuk duurder.

Maar ik zou graag, ik heb nu concepts, een 50/50 abonnement willen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zag deze week reclame voor KPN op glasvezel in de stad (posters op billboards). En inderdaad, KPN is de 5e aanbieder. Niet echt geweldig geloof ik, maar ik heb nu Concepts, en wil eens kijken wat er nog meer is.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Inderdaad, er is nu niet meer één aanbieder op glasvezel maar een stuk meer. Had verwacht dat daardoor meer concurrentie en dus lagere prijzen, hogere snelheden of andere acties op zouden duiken. Tot dusver heb ik die echter gemist. En laten we eerlijk wezen: de gemiddelde huis-, tuin- en keukeninternetter kijkt niet verder dan '120 mbit is meer dan 100 mbit' dus ga ik voor Ziggo. Lijkt me ook niet wenselijk voor de glasvezel ISP's, klanten kwijtraken.

Maar wel, eerlijk=eerlijk: Concepts bevalt uitstekend, op de twee behoorlijke downtimes na van de laatste tijd. Wegens het weer als bron zal ik ze dat echter niet aanrekenen.

[ Voor 46% gewijzigd door oCe op 29-09-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@oCe: Als je lekker hard wilt downloaden dan kun je bij Tweak terecht. 200mbit up/down is best snel. Maar 129/mnd is ook best veel.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Voor hard uploaden hoef je alleen maar 35mbit concepts te nemen in ieder geval :+
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/976276320.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mookie1979
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb sinds vorige week ook een 35 MB/s verbinding via Concepts. Vooralsnog is alles vlekkeloos verlopen, beeld goed, helpdesk gratis, goed bereikbaar en vakkundig maar ik heb 1 vraag waar ik toch niet uitkom.
Met mijn 35 Mb/s verbinding zou ik in theorie in staat moeten zijn om te downloaden met zo'n 4 mb per seconde. Ik haal echter maar 2,2/2,3 mb per seconde. Ik download via usenet, zonder router, mijn laptop is dus rechtstreeks via een ethernetkabel verbonden aan het modem. Kan iemand mij misschien helpen met een verklaring hiervoor en hoe ik dit zou kunnen verhelpen. Als ik de speedtest uitvoer geeft hij daar wel zo'n 33mb/s aan.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Dan zal het wel aan je usenet provider liggen, als je wel bv 100mb binnen haalt met 4mb/sec.

Hoeveel haal je gewoon op speedtest.bbned.nl bv? 100/1000mb? maximale overdrachtsnelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mookie1979
Net even geprobeerd en daar haal ik 32.77 Mb/s. Mijn abonnement bij mijn usenetprovider loopt deze maand af dus dan kan ik altijd een ander proberen. Hoewel ik daar een maximale bandbreedte heb van 50 Mb/s.

Maar het is natuurlijk altijd de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 16:17
Mookie1979 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:20:
Net even geprobeerd en daar haal ik 32.77 Mb/s. Mijn abonnement bij mijn usenetprovider loopt deze maand af dus dan kan ik altijd een ander proberen. Hoewel ik daar een maximale bandbreedte heb van 50 Mb/s.

Maar het is natuurlijk altijd de moeite waard
Wellicht meerdere threads instellen.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mookie1979
Zo simpel was het dus. Bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

nieuws: Glashart geeft zijn interactieve tv-dienst een update
Nu gaat er dan toch eindelijk een recorder komen nadat ze dit al 2 jaar beloven, ik werd er gek van en was al bijna terug naar Ziggo gegaan.
Hopen dat het ding er snel is zodat we ook in HD kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
KPN biedt tegenwoordig ook haar diensten aan via Glasvezel in Deventer, dus mocht je 't snel willen hebben kan je altijd overstappen.

Al zou ik overstappen niet heel snel aanbevelen. Ik ben overgestapt van Concepts -> Tweak, waarbij ik in totaal 30 dagen zonder tv/internet/telefonie. Het overstap proces is nog niet echt gestroomlijnd, aangezien de hele workflow van GlasHart nog steeds gebaseerd is op nieuwe aansluitingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

KPN is wel het laatste wat ik wil, nouja op Tweak na dan...heb hele slechte ervaringen met TweakDSL.
Een collega van me heeft KPN en die decoder is baggertraag en het internet is ook niet om over naar huis te schrijven,
Ik ben wel tevreden met Concepts ze moeten alleen die decoder niet zolang uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bierkameel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:56:
KPN is wel het laatste wat ik wil, nouja op Tweak na dan...heb hele slechte ervaringen met TweakDSL.
Dus. Reggefiber is voor 41% van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig maar 41%. Stel je eens voor dat die grootgraaier de hele bedrijfsvoering van Reggefiber voor het zeggen had. Gelukkig is het nog redelijk gescheiden. KPN gaat zijn eigen weg met eigen dichtgetimmerde producten van lage kwaliteit met een zo hoog mogelijke winstmarge, terwijl Reggefiber/Glashart Media puur op de kwaliteit, openheid en lange termijn focust en daarnaast goed luistert naar wat de klant wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Pingelmonster schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:01:
[...]

Dus. Reggefiber is voor 41% van KPN...
Nope.
41% was (WAS) direct in handen van KPN & 10% via een onderneming dat 100% in eigendom is van KPN. Wat betekend dat KPN al voor 51% eigenaar van de meeste FttH verbindingen in Nederland was.

Inmiddels heeft KPN de knoop doorgehakt en voor FttH gekozen als toekomstvaste infrastructuur en een meerderheidsbelang in Reggefiber verworven (dacht rond de 70% inmiddels). Dit alles naar verwachting en zoals bij de start door Dhr Wessel (oprichter Reggefiber (merknaam glashart)) al was medegedeeld. Dus niks nieuws onder de zon.

Je ziet ook dat bedrijven als KPN & Solcon hun A-DSL klanten migreren naar de aanwezige FttH verbinding in plaatsen waar deze aanwezig is.

[ Voor 4% gewijzigd door trankilo op 06-10-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog steeds 41% hoor. Staat zwart op wit op de Reggefiber site.

Afbeeldingslocatie: http://www.reggefiber.nl/tl_files/content_resources/general/images/structuur.jpg

http://www.reggefiber.nl/structuur.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:11:
Gelukkig maar 41%. Stel je eens voor dat die grootgraaier de hele bedrijfsvoering van Reggefiber voor het zeggen had. Gelukkig is het nog redelijk gescheiden. KPN gaat zijn eigen weg met eigen dichtgetimmerde producten van lage kwaliteit met een zo hoog mogelijke winstmarge, terwijl Reggefiber/Glashart Media puur op de kwaliteit, openheid en lange termijn focust en daarnaast goed luistert naar wat de klant wil.
Openheid...amehoela. In Nuenen zijn we gewoon screwed. Netwerk is namelijk helemaal niet open. Concurrentie word glashart tegengehouden.

Luisteren naar de klanten? Ook niet. Wij als bewoners zijn lid van een coöperatie die via de NEM Nuenen B.V. voor 95% eigenaar is van het netwerk. Hoge piefen van Reggefiber zitten echter in de directie van die NEM en die bepalen hoe/wat.

Saillant detail is dat glasvezelaansluitingen in Nuenen gesubsidieerd zijn door MEZ. Die subsidiegelden zijn collectief in de NEM Nuenen B.V. gestoken.

Omdat wij geen inspraak hebben in het dienstenaanbod wordt er niet naar ons geluisterd; met als recent voorbeeld dat Glashart (TV-leverancier bij ons) het hele zenderpakket omgooide en een paar interessante zenders inwisselde voor CNN Turk en Al-Jazeera..heel Nuenen staat op hoge poten.

[ Voor 32% gewijzigd door Pingelmonster op 07-10-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pingelmonster schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:51:
[...]
Openheid...amehoela. In Nuenen zijn we gewoon screwed. Netwerk is namelijk helemaal niet open. Concurrentie word glashart tegengehouden.
Ik doelde op de openheid van de diensten. Het digitale TV signaal is onversleuteld (zowel bij DVB-C als IPTV), dus je kunt je eigen apparatuur gebruiken. Ook wat betreft de internetaansluiting ben je helemaal vrij in de keuze van netwerkapparatuur zoals je router.

Wat betreft de openheid van het glasvezelnetwerk heb je vooralsnog gelijk. Ik blijf het ook vreemd vinden dat er nog geen andere aanbieders zijn op de glasvezelnetwerken in Brabant. Dit was wel beloofd bij de aanleg. 5 jaar na de aanleg zou het netwerk opengesteld worden, maar vooralsnog zien we hier niks van. Al moet ik wel zeggen dat ik nog geen glasvezel-dienstenleverancier ben tegengekomen in Nederland die meer bang for buck kan bieden dan OnsNet/OnsBrabantNet.
Luisteren naar de klanten? Ook niet. Wij als bewoners zijn lid van een coöperatie die via de NEM Nuenen B.V. voor 95% eigenaar is van het netwerk. Hoge piefen van Reggefiber zitten echter in de directie van die NEM en die bepalen hoe/wat.

Saillant detail is dat glasvezelaansluitingen in Nuenen gesubsidieerd zijn door MEZ. Die subsidiegelden zijn collectief in de NEM Nuenen B.V. gestoken.

Omdat wij geen inspraak hebben in het dienstenaanbod wordt er niet naar ons geluisterd; met als recent voorbeeld dat Glashart (TV-leverancier bij ons) het hele zenderpakket omgooide en een paar interessante zenders inwisselde voor CNN Turk en Al-Jazeera..heel Nuenen staat op hoge poten.
Er wordt wel degelijk geluisterd. Het open IPTV signaal is hier een goed voorbeeld zodat je bijv. ook een HTPC kan gebruiken. Daarnaast is het het open DVB-C signaal er nu bijgekomen omdat hier veel vraag naar was en om in te spelen op de nieuwe TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger. Met het nieuwe zenderpakket is ook de kwaliteit van het signaal verbeterd wat echt al veel eerder had moeten gebeuren. Het oude signaal was al 2 jaar niet meer om aan te zien sinds men die PlusTV meuk had uitgerold. Hier waren al heel lang veel klachten over.

Wat betreft de nieuwe zenders in het nieuwe zenderpakket ben ik wel met je eens dat er een hoop goedkope rommel tussen zit. Glashart Media is hiervoor ook teruggefloten door OnsNet Nuenen/OnsBrabantNet en nu kun je dus middels een enquête alsnog laten weten welke zenders je erin wil hebben. Dit is de kracht van een lokale aanpak. Bij die arrogante autoritaire grootgraaiers als UPC of KPN zul je zoiets echt nooit zien. Die duwen gewoon alles door je strot, of je het leuk vind of niet. En ja, een aantal zenders kan Glashart Media niet meer doorgeven, maar daar kunnen hun niks aan doen. De BBC behandeld de glasvezelaanbieders niet eerlijk en trekt de kabelaanbieders voor. Daarnaast wil Discovery niet dat hun zenders nog analoog worden doorgegeven. Hier kan Glashart Media niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft aanbieders op het netwerk in Brabant heeft er geloof ik onlangs een bericht op de frontpage gestaan dat tweak hier ook diensten gaat aanbieden op het netwerk. Met de prijzen die die aanbieder elders hanteert is het geen interessant concurrent maar toch er zou een extra aanbieder komen volgens dat artikel toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Zijn er meerdere mensen die World Of Warcraft spelen en ook een hoge ping hebben richting Paris, France?
traceroute to wow-europe.com (80.239.186.22), 64 hops max, 52 byte packets
1 5571f401.ftth.concepts.nl (85.113.244.1) 0.921 ms 0.713 ms 0.560 ms
2 ict.18.29.concepts.nl (213.197.18.29) 2.568 ms 2.594 ms 2.590 ms
3 ict.18.29.concepts.nl (213.197.18.29) 2.580 ms 2.598 ms 2.534 ms
4 ip-87-82-50-229.easynet.co.uk (87.82.50.229) 2.956 ms 2.603 ms 2.538 ms
5 te5-0-0.gr11.telon.uk.easynet.net (87.86.77.28) 11.047 ms 11.042 ms 11.080 ms
6 ldn-thoe-s1-link.telia.net (213.248.73.69) 86.423 ms 86.377 ms 86.379 ms
7 ldn-bb2-link.telia.net (80.91.248.94) 85.926 ms 86.137 ms 85.710 ms
8 prs-bb2-link.telia.net (80.91.247.240) 98.058 ms 98.028 ms 202.786 ms
9 prs-b7-link.telia.net (80.91.248.11) 92.413 ms 92.404 ms 92.328 ms
10 prs-sdix-i1-link.telia.net (80.91.247.149) 93.072 ms
prs-sdix-i1-link.telia.net (80.91.245.89) 92.780 ms
prs-sdix-i1-link.telia.net (80.91.248.113) 98.755 ms
11 * * *
12 * * *
13 * 80-239-170-114.customer.teliacarrier.com (80.239.170.114) 93.176 ms !X *
14 * * *
15 * * *
Ik heb hier al met concepts over gebeld, maar het is de vraag of ze hier iets mee kunnen doen.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Baiko schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:10:
Zijn er meerdere mensen die World Of Warcraft spelen en ook een hoge ping hebben richting Paris, France?

[...]

Ik heb hier al met concepts over gebeld, maar het is de vraag of ze hier iets mee kunnen doen.
Zo te zien komt de vertraging niet uit het Concepts-netwerk: vanaf hop 4, in de UK, begint de vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Het is volgens mij ook alleen naar dat specifieke adress, heb namelijk naar andere ip's uit frankrijk zelf gewoon normale ping.

Maar heb inderdaad ook hoge ping naar wow-europe.com, gelukkig speel ik dat niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Baiko schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:10:

[...]

Net ff getest:

ziggo failover lijntje 29 ms, Concepts 130 ms (ingame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Ik heb hierover gebeld, ze zeggen het door te zetten naar systeembeheer. Als het volgende week niet is opgelost bel ik gewoon nog een keer.

Helpdesk heeft zelf ook een tracert uitgevoerd en zag het probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Het is trouwens niet alleen Parijs zo te zien, kwam vandaag een host tegen die ook via die route ging en me ook wederom ping 100+ geeft.
1 <1 ms <1 ms <1 ms *.ftth.concepts.nl [85.*.*.*]
2 2 ms 2 ms 2 ms ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29]
3 2 ms 2 ms 2 ms ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29]
4 2 ms 3 ms 2 ms ip-87-82-50-229.easynet.co.uk [87.82.50.229]
5 10 ms 10 ms 11 ms te5-0-0.gr11.telon.uk.easynet.net [87.86.77.28]

6 85 ms 91 ms 85 ms ldn-thoe-s1-link.telia.net [213.248.73.69]
7 85 ms 85 ms 112 ms ldn-bb1-link.telia.net [80.91.248.90]
8 99 ms 99 ms 99 ms hbg-bb1-link.telia.net [80.91.249.11]
9 101 ms 101 ms 101 ms kbn-bb1-link.telia.net [80.91.247.223]
10 157 ms 100 ms 100 ms kbn-b3-link.telia.net [80.91.252.23]
11 102 ms 102 ms 102 ms tsd-ic-131840-kbn-b3.c.telia.net [80.239.132.2]

12 * 107 ms 107 ms 194.255.131.253
13 101 ms 100 ms 101 ms 194.255.102.1
14 102 ms 102 ms 101 ms 194.255.101.40
Dit is trouwens dus een deense host, maar gaat inderdaad via "ldn-thoe-s1-link.telia.net"

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 08-11-2010 00:17 ]

• tERRiON
Ach, het zal wel net zo'n oplossing krijgen als mijn download-probleem: geen

Ik ben blij met één mijn buren die een onbeveiligd WiFi-netwerk heeft. :D

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb Concepts maar weer eens gemaild wanneer dit HDD recorder eindelijk eens verkrijgbaar is, ze zeggen nog steeds binnenkort, ik word er echt moe van om zo aan het lijntje te worden gehouden.
Gelukkig lijkt mijn 35mbit cap er nu weer tijdelijk af te zijn, ik haal ineens weer 100/100 op speedtest.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Geachte heer/mevrouw,

Het internetverkeer richting andere landen loopt altijd via ons hoofdkantoor in
london. Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk Concepts ICT

[ Voor 63% gewijzigd door Baiko op 17-11-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
tERRiON schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:18:
Ach, het zal wel net zo'n oplossing krijgen als mijn download-probleem: geen

Ik ben blij met één mijn buren die een onbeveiligd WiFi-netwerk heeft. :D
Downloadprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Bierkameel schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:25:
Ik heb Concepts maar weer eens gemaild wanneer dit HDD recorder eindelijk eens verkrijgbaar is, ze zeggen nog steeds binnenkort, ik word er echt moe van om zo aan het lijntje te worden gehouden.
Gelukkig lijkt mijn 35mbit cap er nu weer tijdelijk af te zijn, ik haal ineens weer 100/100 op speedtest.net :)
Hier zit de download cap er gewoon op, de upload is alleen al een tijdje veel hoger. Niet dat ik daar zo heel veel aan heb :+

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1028725205.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Mijn verbinding lijdt nog steeds aan het meest bijzondere verschijnsel dat ik bijvoorbeeld bepaalde ISO's niet compleet kan downloaden. Download ik dezelfde ISO van een andere site dan stokt deze op dezelfde plek. Download ik de ISO b.v. met behulp van een DL-manager dan wordt alles gedownload op enkele pakketten na. Download ik een andere ISO van dezelfde server(s) dan is de kans heel groot dat deze het wél doet. Kaap ik vervolgens de verbinding van één van de buren dan kan ik dezelfde ISO van dezelfde servers probleemloos downloaden.

Omvang is ook niet het probleem. Laatst had ik hetzelfde probleem met het updaten van een (14MB groot/klein) pakket in Ubuntu. Ook kan het goed zijn dat ik bijvoorbeeld een DVD-ISO probleemloos verloopt terwijl een CD-ISO van dezelfde server glansrijk faalt.

Eén keer had ik het geluk dat een pagina naast HTTP ook HTTPS ondersteunde. Via HTTPS ging het wél goed!

Ik heb werkelijk geen flauw idee waar het door wordt veroorzaakt. Met wireshark kan ik zien dat mijn DL-client wel verzoeken doet om de missende pakketjes opnieuw te versturen (conform TCP) maar van de andere kant komt er niets meer binnen.

En de helldesk van Concepts lijkt niet over voldoende kennis te beschikken om hier daadwerkelijk iets mee te gaan doen. Ze komen niet verder dan "probeer het eens met een andere browser". Als ik ze dan (wéér) vertel dat ik het heb geprobeerd met Windows XP, Windows 7, Debian, Ubuntu, FreeBSD en OpenBSD, en met Firefox, Internet Explorer, Lynx, Chrome, Links, WGET, Opera en zelfs Safari geprobeerd heb dan vragen ze een screenshotje van het moment dat de download stil staat of komt de gevleugelde uitspraak: "Het zal wel aan de server waarvan je downloadt liggen" of een vergelijkbaar smoesje. Kortom, het niveau van de @Home-helldesk waarvan je vast nog wel weet hoe ik daar over denk... ;)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je een router? En heb je het al zonder geprobeerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tERRiON schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:47:
Mijn verbinding lijdt nog steeds aan het meest bijzondere verschijnsel dat ik bijvoorbeeld bepaalde ISO's niet compleet kan downloaden.
Kan het zoiets zijn? Email met bijlagen worden niet opgehaald. Dat gaat over email bijlagen, maar het probleem klinkt vergelijkbaar (downloads die niet compleet lukken). Volgens mij waren er nog andere vergelijkbare threads, maar die kan ik zo snel niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Tot mijn verbazing op www.concepts.nl zijn de pakketten in Deventer veranderd? Of ben ik nou echt net wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
Baiko schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:39:
Tot mijn verbazing op www.concepts.nl zijn de pakketten in Deventer veranderd? Of ben ik nou echt net wakker?
Lijkt me ook. Ik heb namelijk het 35Mbit alles-in-1 abbo en dat staat er niet meer bij. Toch eens kijken of overstappen naar 50 Mbit de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Net even lopen bellen met de Concepts-ICT helpdesk. Het probleem van routing richting World Of Warcraft uitgelegd. Ik werd doorverbonden met Gijs, wat een prima kerel is dat. Wist precies waar ik het over had en neemt zelfs te moeite om contact op te nemen met Telia.

De helpdesk van Concepts-ICT is in mijn ogen echt professioneel! _/-\o_ En nee, ik ben niet aan het slijmen Gijs!

Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Geniaal! :)

Die helpdesk is echt goed.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Ruler-Nrg schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:18:
Geniaal! :)

Die helpdesk is echt goed.
_/-\o_ Vind dat ik recht heb om zoiets te zeggen na 2 jaar bij de KPN helpdesk gewerkt te hebben. Nu nog eventjes geduld hebben op de 100mbit.

[ Voor 31% gewijzigd door Baiko op 17-11-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik zit er wellicht aan te denken om 50/50 te nemen, heb nu nog voor oude tarief 35/35.. maar wil dit wel alleen uitvoeren zonder downtime.

Weet iemand of dit mogelijk is? of moet ik zelf even de helpdesk raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Minaaj schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:21:
Ik zit er wellicht aan te denken om 50/50 te nemen, heb nu nog voor oude tarief 35/35.. maar wil dit wel alleen uitvoeren zonder downtime.

Weet iemand of dit mogelijk is? of moet ik zelf even de helpdesk raadplegen.
Upgrade naar 100/100mbit, voorheen 50/50 gaat bij mij 3 werkdagen duren (factuur althans). Niet langer als dat, Zelfs digitale TV was binnen 2 werkdagen ready, gaat vrij vlot. Downtime is ongeveer 1 uur als ze het doorvoeren, wat meestal 's nachts is.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

KillerB schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:24:
[...]

Hier zit de download cap er gewoon op, de upload is alleen al een tijdje veel hoger. Niet dat ik daar zo heel veel aan heb :+

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1035303088.png
Deze is van net, ik had altijd 35/35 en heb geen upgrade gedaan.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
@tERRiON: Da's idd vreemd, geen idee wat dat kan veroorzaken... Mijn ervaringen met de helpdesk van Concepts zijn overig wel beter, al verschilt het enorm van persoon tot persoon. De ene heeft veel kennis en de andere komt niet veel verder dan 'stekker eruit en er weer in'. Over het algemeen wel tevreden though, ook altijd vriendelijk, etc.

*knip*niet meer van toepassing*knip*

Heb ze meteen even gevraagd over mijn 35/35-abbo, deze staat immers niet meer op de site. Volgens Concepts ben ik geupgrade naar 50/50. Merk er niets van though, Speedtest.net komt op max. 35 mbit down. Upload wel hoger maar dat heeft'tie vreemd genoeg via Speedtest.net eigenlijk altijd al gehad. Uploaden naar andere doelen nooit sneller dan +/- 35 mbit.

[ Voor 29% gewijzigd door oCe op 18-11-2010 20:21 ]

• Arn0uDz
oCe schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:08:
@tERRiON: Da's idd vreemd, geen idee wat dat kan veroorzaken... Mijn ervaringen met de helpdesk van Concepts zijn overig wel beter, al verschilt het enorm van persoon tot persoon. De ene heeft veel kennis en de andere komt niet veel verder dan 'stekker eruit en er weer in'. Over het algemeen wel tevreden though, ook altijd vriendelijk, etc.

*knip*niet meer van toepassing*knip*

Heb ze meteen even gevraagd over mijn 35/35-abbo, deze staat immers niet meer op de site. Volgens Concepts ben ik geupgrade naar 50/50. Merk er niets van though, Speedtest.net komt op max. 35 mbit down. Upload wel hoger maar dat heeft'tie vreemd genoeg via Speedtest.net eigenlijk altijd al gehad. Uploaden naar andere doelen nooit sneller dan +/- 35 mbit.
Hmm, de 50/50 abo is wel 2 of 3 euro duurder (miss complicaties ivm contract ofzo), gaat dit voor iedereen automatisch of moet je ervoor bellen. Ik merk tevens ook nog geen snelheids verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar concepts om te vragen hoe dat nu precies zit met die snelheid.
Heb zelf ook een 35mbit abo.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ik heb zojuist glas van Tweak besteld. Ben erg beniewd of ik daarmee een betrouwbaardere verbinding heb,, dan met ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Dat is een snelle reactie van concepts:

We hebben uw email in goede orde ontvangen.

Uw internetverbinding staat inderdaar op 50Mpbs.
Dit is automatisch aangepast voor u.

Hopend u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Goed nieuws dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
IkWilbert schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:28:
Dat is een snelle reactie van concepts:

We hebben uw email in goede orde ontvangen.

Uw internetverbinding staat inderdaar op 50Mpbs.
Dit is automatisch aangepast voor u.

Hopend u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Goed nieuws dus! :)
Ik merk er anders helemaal niks van. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

BusmuiZ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:37:
[...]

Ik merk er anders helemaal niks van. Hmm.
Ik kreeg als tip van concepts als je het niet merkt om het modem te resetten (stroom eraf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
IkWilbert schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:00:
[...]

Ik kreeg als tip van concepts als je het niet merkt om het modem te resetten (stroom eraf)
Gisteren al gedaan. Ik heb zonet ook gebeld, en de mevrouw vertelde mij dat ze het beetje bij beetje gaan upgraden naar de 50/50. Ik stond daar alwel in het systeem met een 50/50 abo.

Is die van jou al sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
BusmuiZ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:03:
[...]

Gisteren al gedaan. Ik heb zonet ook gebeld, en de mevrouw vertelde mij dat ze het beetje bij beetje gaan upgraden naar de 50/50. Ik stond daar alwel in het systeem met een 50/50 abo.

Is die van jou al sneller?
Ik kwam er gister ook achter dat ik 50/50 al had ipv 35/35 maar niet de snelheid kreeg, had even gebeld.. moest ik me d-link er afhalen en direct me pc aansluiten, en terug bellen dus dat gedaan en krijg ik te horen van "wat heeft u nu aangesloten? een asus router aangesloten?" was me asus rampage mobo :P

Die vertelde me om 10minuten de modem van de stroom af te halen, maar daarna zat ik nogsteeds op 4000 kb/sec dus even aan de lijn gehangen (was rond half 8 s'avonds) en de medewerker zou het doorzetten naar glashart of hun service desk.

Rond 8uur viel me internet even uit en toen ik online kwam had ik 50/50, medewerker vertelde me trouwens dat ik sinds 1 Juni al 50/50 had! vond het ook vreemd waarom ik niet eerder had gebeld :D (kijk amper op de factuur, wss mijn fout)

Service zit altijd wel goed met concepts, en het voelt ook niet dat je bij zo'n groot bedrijf binnen komt als je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Minaaj schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:34:
[...]

Ik kwam er gister ook achter dat ik 50/50 al had ipv 35/35 maar niet de snelheid kreeg, had even gebeld.. moest ik me d-link er afhalen en direct me pc aansluiten, en terug bellen dus dat gedaan en krijg ik te horen van "wat heeft u nu aangesloten? een asus router aangesloten?" was me asus rampage mobo :P

Die vertelde me om 10minuten de modem van de stroom af te halen, maar daarna zat ik nogsteeds op 4000 kb/sec dus even aan de lijn gehangen (was rond half 8 s'avonds) en de medewerker zou het doorzetten naar glashart of hun service desk.

Rond 8uur viel me internet even uit en toen ik online kwam had ik 50/50, medewerker vertelde me trouwens dat ik sinds 1 Juni al 50/50 had! vond het ook vreemd waarom ik niet eerder had gebeld :D (kijk amper op de factuur, wss mijn fout)

Service zit altijd wel goed met concepts, en het voelt ook niet dat je bij zo'n groot bedrijf binnen komt als je belt.
Ik ga wel even proberen om de modem er 10 min uit te halen dan.

EDIT: Nope, ook niet geholpen. :(

EDIT2: Weer even gebeld en het zou doorgezet worden naar de technische dienst, want het zou gewoon moeten werken al.

EDIT3: Zonet gebeld door Concepts. Zeiden dat het beter was dat je zelf belt naar hun voor de wijziging, want de 10 min modem eruit werkt niet volgens de technische medewerker. Toen hij belde ging het internet er ff af, en zei dat ik weer internet kon verwachten op 12:31, en precies toen ging die weer aan, en nu heb ik 50/50.

[ Voor 17% gewijzigd door Arn0uDz op 19-11-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

jullie testen de snelheid met speedtest.net?
Of te wel, hoe zie je of je 35 of 50mbit hebt? Zit nu nog op mijn werk dus kan het nu nog niet controleren...

[ Voor 55% gewijzigd door IkWilbert op 19-11-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
IkWilbert schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:56:
jullie testen de snelheid met speedtest.net?
Of te wel, hoe zie je of je 35 of 50mbit hebt? Zit nu nog op mijn werk dus kan het nu nog niet controleren...
speedtest.concepts.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05
kreeg dus vandaag een brief van concepts dat 35mbps pakket kosteloos werd geupgrade naar 50mbps en dat je de status daarvan kon zien op het servicepunt.
Dus daar ingelogd blijkt dat 50mbps al actief is, vervolgens getest en modem gereset maar nog steeds oude snelheid.

Hierna contact opgenomen met concepts en blijkt dat ze het in fases doorvoeren en dat de melding op de servicepagina voorloopt op de daardwerkelijke doorvoereing. Begin volgende week zou het voor mij actief moeten zijn. Dus vervolgens daarop ingesteld todat ik na een half uur word gebeld dat ze het meteen gaan doorvoeren. Met als resultaat internettoegang meteen weg en zou een uur moeten wachten totdat dat het weer zou doen.

Vervolgens 2 uur gewacht en nog steeds geen internet,dus weer modem/ router gereset en uiteindelijk de laptop er maar aan gehangen. Blijkt dat ze in een keer de poorten op de modem hebben aangepast eerst was 1 internet 2 iptv nu is het andersom geworden :S
Dus nu weer internet en ja nu wel op 50 mbps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
@hierboven,

Het wisselen van de poortjes gebeurt alleen bij klanten waarbij in het verlden verkeerd is geleverd, of waarbij diensten zoals iptv later zijn geactiveerd.

1 telefoontje met de helpdesk en ze kunnen direct zien wat op welke poort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Zijn er al mensen in Deventer met ervaring met Tweak, die toevallig in dit topic rondstruinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

net getest op speedtest.concepts.nl
utp kabel direct aangesloten op modem ipv wireless wat ik normaal heb.

Dit komt eruit:
11546 Kb/s en 90,20Mbit/s

Is toch meer dan de 50 die verwachte te hebben...

Bij speedtest.net kom ik uit op 65Mbit

[ Voor 9% gewijzigd door IkWilbert op 19-11-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Na een belletje met Concepts was het internet even 15 minuten weg en nu 50mbit actief :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1037101515.png

@BusmuiZ, Arnie ben jij dat?

[ Voor 80% gewijzigd door oCe op 19-11-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Vandaag een brief in de bus van Concepts dat iedereen langzaam naar 50/50 gaat want 35/35 bestaat niet meer, kan wel tot januari duren.
Aangezien ik nu bijna 100Mbit haal hoor je mij niet klagen :P
Ook komt de recorder eind dit jaar eindelijk beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik heb ook even gebeld vandaag ivm die upgrade, ze hebben het meteen doorgevoerd, 2min later zat ik op 50Mbit :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1038242732.png

Ik had laatst ook wat contact met de helpdesk ivm niet werkende iptv (geen ip) en ik moet zeggen dat ze het goed aanpakken. Gewoon snelle en duidelijke service, geen idiote wachttijden aan de telefoon en netjes opgelost binnen afzienbare tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01
Inmiddels heeft KPN de knoop doorgehakt en voor FttH gekozen als toekomstvaste infrastructuur en een meerderheidsbelang in Reggefiber verworven (dacht rond de 70% inmiddels). Dit alles naar verwachting en zoals bij de start door Dhr Wessel (oprichter Reggefiber (merknaam glashart)) al was medegedeeld. Dus niks nieuws onder de zon.
Volgens mij klopt dat niet hoor. Reggefiber heeft nog steeds het meerendeel van de aandelen in handen. Kijk hier maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.reggefiber.nl/tl_files/content_resources/general/images/structuur.jpg

Denk dat Dhr Wessels graag dit meerderheids aandeel wil blijven behouden. Al is het alleen al om voor zijn (klein)kinderen een aantal leuke BV's over te houden...

[ Voor 6% gewijzigd door fagao op 20-11-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
oCe schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:17:
Na een belletje met Concepts was het internet even 15 minuten weg en nu 50mbit actief :)

[afbeelding]

@BusmuiZ, Arnie ben jij dat?
Yes it's me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Ah, kijk aan. Zet je Google Talk weer eens aan :P

Jij nog problemen met de IPTV gehad de laatste tijd? (voor info check mijn posts in het Lijnbrandt IPTV topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
oCe schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:53:
[...]

Ah, kijk aan. Zet je Google Talk weer eens aan :P

Jij nog problemen met de IPTV gehad de laatste tijd? (voor info check mijn posts in het Lijnbrandt IPTV topic)
Oke :P Nee nergens last van, alles werkt nog perfect hier. Maar ik heb altijd al de dhcpcore.dll moeten gebruiken, en de MAC van mijn animo moeten spoofen om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
BusmuiZ schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:19:
[...]

Oke :P Nee nergens last van, alles werkt nog perfect hier. Maar ik heb altijd al de dhcpcore.dll moeten gebruiken, en de MAC van mijn animo moeten spoofen om het te laten werken.
Tot voor een paar maanden terug werkte het hier zonder MAC en zonder aangepaste dhcpcore.dll. Daarna was de aangepaste dll nodig. Vraag me af of dat er nu een storing is, zoals eerder deze week leek, of dat er wat anders aan de hand is... (zie Lijbrandt topic voor meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:33
KillerB schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:59:
Ik heb ook even gebeld vandaag ivm die upgrade, ze hebben het meteen doorgevoerd, 2min later zat ik op 50Mbit :*)
Ik heb net ook gebeld, maar tegen mij zeggen ze dat het aan het eind van de week omgezet zou moeten zijn ;(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
oCe schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:31:
[...]

Tot voor een paar maanden terug werkte het hier zonder MAC en zonder aangepaste dhcpcore.dll. Daarna was de aangepaste dll nodig. Vraag me af of dat er nu een storing is, zoals eerder deze week leek, of dat er wat anders aan de hand is... (zie Lijbrandt topic voor meer info)
En werkt het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Yup, vreemd genoeg wel. Gisteravond de HTPC (MCE) uitgezet en deze avond weer aangezet: zonder iets veranderd te hebben krijg ik weer gewoon een ip en IPTV werkt weer. Misschien toch storing geweest dus. Zie ook Lijbrandt-topic voor (wat) meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
lredev schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:31:
Zijn er al mensen in Deventer met ervaring met Tweak, die toevallig in dit topic rondstruinen?
Jup :) Overstappen is haast niet te doen, ReggeFiber of Glashart of hoe je 't noemen wilt is nog helemaal ingesteld op nieuwe aansluiting.
Tweak had migratie aangevraagd, was geweigerd om 1 of andere reden. Na een aantal keer bellen/mailen met de helpdesk toch de migratie van de grond gekregen bij glashart.
Toen dat eenmaal rond was (lees: dat duurde een aantal weken) een afspraak gepland met de monteur om mijn verbinding aan tweak te koppelen, zijn we na ong maandje zonder internet e.d. gezeten eindelijk aangesloten bij tweak.

Merk geen verschil, heb alleen nu nieuwsgroepen erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ah, dank voor je reactie viper. Ik heb nog geen glasabonnement, wel aansluiting. Internet is nu nog via ziggo, maar ik heb een paar heftig downloadende buren erbij waardoor mijn verbinding bagger is (hoge ping etc) vandaar mijn overstap, of beter gezegd uitbreiding naar glas. Ik heb dus een nieuwe aanvraag bij Tweak.

Hoe bevalt het jou? Snelheid, service etc?

(nu nog een dualwan router :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hebben meer mensen die IPTV kijken via bv WMP (icm DVBLink) dat er enorme tijdelijke bestanden worden aangemaakt die vervolgens niet gewist worden. Dan heb ik het over bestanden van 10-30GB.

Ik kwam er achter doordat de SSD van mijn laptop wel heel snel vol was als ik nog ff TV keek in bed en dan in slaap viel. Het is een soort van cache bestand van de hele uitzending (zodat je hem ook stil kan zetten). Dat wil ik helemaal niet, maar ik kan nergens vinden waar ik het uit kan zetten.

Nog een kleine vraag wat halen mensen (niet via speednet) in de praktijk met up/download via een 50/50 verbinding? Ik zit hier aan 5.6MB/s bij downloads van internet en nieuwsgroepen en vroeg me af of dat een beetje ok was. Overigens is dat via Solcon te Deventer.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C:\Users\Public\Recorded TV\TempRec

daar zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:58:
C:\Users\Public\Recorded TV\TempRec
daar zeker?
Nee hier: <user> > AppData > Local > Microsoft > Windows > Temporary Internet Files > Content.IE5 > [randomdir]

Heb er ook thread van lopen op het forum van DVBLogic http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=48&t=11335

En zie net dat de gast die volgens mij daar ontwikkelaar is het probleem ook heeft. Dat is dan in ieder geval prettig ;) Maar blijft erg vaag. Bedoel kan wel een batch bestandje maken die gewoon die bestanden weg gooit (beginnen allemaal met IP van de DVBLink server) maar liever zou ik het gewoon helemaal niet hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm raar. Heb hier even gekeken, maar ik heb die files niet. DVBLink for IPTV 3.1 gebruik ik. Ik gebruik overigens wel maar 1 van de 4 tuners in MCE en DVBLink. Ik gebruik ook geen Windows Media Player 12 om IPTV mee te kijken. Enkel Windows Media Center.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door _Gump_ op 03-02-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
OzBoz schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:09:
[...]

Nee hier: <user> > AppData > Local > Microsoft > Windows > Temporary Internet Files > Content.IE5 > [randomdir]

Heb er ook thread van lopen op het forum van DVBLogic http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=48&t=11335

En zie net dat de gast die volgens mij daar ontwikkelaar is het probleem ook heeft. Dat is dan in ieder geval prettig ;) Maar blijft erg vaag. Bedoel kan wel een batch bestandje maken die gewoon die bestanden weg gooit (beginnen allemaal met IP van de DVBLink server) maar liever zou ik het gewoon helemaal niet hebben.
De genoemde map bevat je temporary internet files van Internet Explorer. Hier even gechecked, bevat +/- 40 MB aan (daadwerkelijke temporary internet) bestanden.Vind verder nergens vreemde/grote files van DVBLogic, ook versie 3.1 (onder Windows 7 64-bit). Ik gebruik 4 tuners in MCE, geen WMP; misschien dat het daar in zit dus? Wat gebeurd er als je je temporary internet files leeggooit, blijven de bestanden dan staan?

@_Gump_ Zo'n brief heb ik ook gehad, van Glashart (niet van Concepts). Krijg restitutie van 3 maanden abonnementsgeld. Heel netjes van ze inderdaad. Weer één van de redenen dat ik zo tevreden ben over Concepts (Glashart).

[ Voor 17% gewijzigd door oCe op 23-11-2010 20:00 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste