[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
LOL

Al met al wel zoiets, ja... ;) Grappig! ;)

Begrijp ik dat jij ook lekker aan het klooien bent met IPTV van Concepts/Solcon/XMS?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Baiko schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:00:
Ik neem zelf geen IPTV af, maar als ik een UTP kabel in Wan port 2 steek krijg ik een 169.254.x.x adres, terwijl dit bij port 3 / 4 niet het geval is.

Ik weet dat als windows geen ip-adres lease krijgt, een 169.254.x.x adres toegewezen krijgt. Maar in dit geval zit ik op een Mac laptop rechtstreeks naar port 2 (en die kent geen 169.254.x.x, die laat het blank zodra er geen lease is). Dus ik krijg schijnbaar wel wat.

Port 2 = IPTV? Zou wel eens willen weten welk lampje er zou moeten branden op de Genexis als het daadwerkelijk geactiveerd is (R/T?).

Binnenkort komt er een LCD TV in de woonkamer, en het liefst maak ik geen gebruik van een Animo. Er komt een mediacenter in de meterkast te staan die alles gaat afhandelen.

Mijn vraag is eigenlijk kan ik TV ontvangen op een computer zonder een setupbox? Momenteel neem ik geen IPTV af maar schijnbaar staan er nog dingen open bij Concepts. Heb verschillende dingen geprobeert, en zoals hierboven staat aangegeven heb ik het geprobeert in VLC UDP stream (maar weet niet welk ip-adres ik moet invoeren).
OzBoz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:37:
[...]

Heb ik eigenlijk ook geprobeerd, Ik heb het idee dat Solcon het wat meer op Mac adres afschermt net als met internet het geval is. Moet er nog maar eens naar kijken, zou wel leuk zijn als ik het aan de praat kreeg. Gaat mij er vooral om dat ik gewoon ff als ik zin heb ook in mijn werkhok een zendertje kan aanzetten. Las bij andere providers dat er meer waren die het MAC adres gingen spoofen, vandaar.
Stel even een vast ipadres in, b.v. 192.168.1.100 met subnetmask van 255.255.255.0. Geen DNS en gateway. Je krijgt geen ipadres van de IPTV poort, dat heeft inderdaad te maken met bepaalde DHCP requests, maar het werkt gewoon met een willekeurig ip-adres uit de private range zonder dat je met het MAC adres aan de gang moet.
Als het "link" lampje gaat branden bij de poort (E2 is IPTV)) dan is de poort geactiveerd, anders niet. Kan me voorstellen dat ze dat met firmware in het modem afschermen als je geen digitale tv afneemt.

Ben benieuwd of jullie het werkend krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

[b][message=33768405,noline]

@KillerB: Wat dacht je van een tweede NIC in je MCE? Heb ik hier ook. Zo blijft je interne netwerkje tenminste ook enigszins gescheiden van het "TV-netwerk"
Ja dat wil ik ook gaan doen, ik heb alleen geen dedicated MCE, maar draai het gewoon op de pc in de computer kamer zodat ik kan opnemen en later weer kan streamen naar de ps3. Dat betekent dus dat ik ook afhankelijk ben van de settopbox en dan moet ik het signaal splitsen, ik vraag me af of dat stabiel werkt met een standaard switch.

/edit: geprobeerd, werkt best heel aardig. Geen gestotter of wat dan ook, gewoon stabiel.

[ Voor 7% gewijzigd door KillerB op 11-04-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@KillerB: Je kunt rustig een paar streams naast elkaar openen. Reguliere zenders trekken +/- 6 tot 8mbit als ze op DVD-kwaliteit worden gedistribueerd. HD trekt iets van 20/25mbit. Er zijn echter ook zenders die aanzienlijk minder trekken. Een beetje zichzelf respecterende switch zou dus zonder moeite minstens 2 a 3 streams tegelijk moeten kunnen afhandelen. Maar goed, dat is eigenlijk gewoon een kwestie van uitproberen hoeveel je er naast elkaar kunt afhandelen...

Ik kwam afgelopen weekend trouwens nog een leuk tooltje tegen: MyMovies waarmee je VIDEO_TS en ISO's direct kunt afspelen in MCE, zonder ze zelf handmatig te moeten mounten. Voor Blu-ray of HD moet je nog wel iets van PowerDVD o.i.d. installeren (vermoedelijk voor de codecs)

Iemand trouwens ervaring met de Siemens Scaleo-E HTPC? Die heb ik namelijk en hij bevalt me opzich prima, maar m'n Radeon HD4350 (passief gekoeld) houdt het niet koel genoeg. :(

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 22:02
Ik zit nu voor mijn internet en telefoon bij Concepts en voor de TV nog bij Ziggo, nu ben ik van plan om alles over te zetten naar XMS. Heeft iemand ervaring met het overstappen van provider binnen het Glashart netwerk?

Gaat dit in één keer of ben je een tijdje je internet verbinding kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54
Nou dat duurt wel even , want het schijnt nogal een probleem te zijn met overstappen.

Ik zit nu met mijn triple bij concepts en wil dus over naar XMS , heb in december al een overstap aangevraagd. Alleen heeft de glashart winkel mijn aanvraag pas de 20e januari opgestuurd en tot de dag van vandaag zit ik nog op de overstap te wachten. Het schijnt dat de netwerkbeheerder niet echt weet hoe je mensen over zet 8)7

Dus het duurt nogal :(

Edit: Het wonder is geschiedt !!! we zijn eindelijk over naar XMS !!! Dus ik denk dat als je nu overstapt dat je heel snel overstapt zonder verlies van verbinding.

Edit 2: We zijn nog niet helemaal over heb nog het ip adres van concepts , maar op mijnxms is de boel wel geactiveerd kan alles veranderen en opvragen. Nu dus nog even wachten op het wachtwoord voor de mail O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Dancis op 13-04-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
@Dancis,

mag ik weten wat jouw reden was voor de overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Dat mag.

Ik ben overgestapt vanwege de hogere snelheid en het feit dat ze een leuke aanbieding haden met een gratis amino en 2 maanden geen abbo kosten.

Ook is DTV iets goedkoper dus alles bij elkaar opgeteld is XMS iets goedkoper dan concepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar aanleiding van het artikel nieuws: Glashart Media vergroot hd-aanbod in iptv-pakketten even met concepts-ict gebeld en de medewerker wist me te vertellen dat voor de nieuwe HD-zenders per direct een extra abonnement afgesloten moet worden (4,95 oid). Dat is op zich vreemd, omdat in het artikel staat dat de HD-zenders tot eind 2010 gratis zijn voor mensen met een bestaand digitale-tv abo..

Weet iemand hier meer van? Zijn ze bij introductie nu wel of niet gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Weet iemand misschien wat de lease tijd van het ip adres is bij concepts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@madmelon: Ik denk dat je bij Concepts moet zijn. Bij hen heb je een contract, niet met Glashart Media. Ik snap ook niet hoe het kan dat GHM die aanbieding kan doen aangezien zij niet de contracten met de eindgebruikers afsluiten.

@Dancis: Leasetijd is 55 minuten

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tERRION, goed punt, dat vond ik ook vreemd.. maar volgens het artikel doet Glashart die uitspraak wel, vandaar mijn vraag ;)
Zoals ik al zei heb ik al contact gehad met concepts-ict en deze weten (vooralsnog) niet beter dan dat er gewoon voor betaald moet worden.
Maar we zullen het gewoon even af moeten wachten totdat er meer bekend is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Als je dit forum een beetje doorleest dan vind je wel een goedkopere manier uit om HD-kanalen te krijgen ;)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel van Dam
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 08:47
Volgende maand verhuis ik naar een appartement waar ik Internet + (digitale) TV wil hebben en reeds een glasvezelverbinding klaar ligt. Glasvezel is natuurlijk behoorlijk rap, maar ik zie niet zo goed het voordeel ten op zichte van Ziggo. Maak ik ergens een denkfout of zijn de aanbiedingen van XMS, Concepts etc niet zo geweldig? Graag jullie advies over wat nou handig is:

Momenteel heb ik Ziggo Alles-in-Plus, wat betekend dat ik 20/3 mbit + digitale TV via Alphacrypt in mijn Sony Bravia heb voor in totaal € 52 euro.

Bij XMS betaal ik €52,- voor het 50/50 pakket +€5 = €57 voor digitale TV en zit ik aan zo'n lelijke decoder + extra afstandbediening vast.

Bij Concepts betaal ik €48,- voor het 35/35 pakket +5+6 = €59 voor digitale TV en zit ik aan zo'n lelijke decoder + extra afstandbediening vast.

Bij Solcon betaal ik €45,- voor het 35/35 pakket +10+1 = €59 voor digitale TV, heb ik geen ned 1,2,3 in HD en zit ik aan zo'n lelijke decoder + extra afstandbediening vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Michiel van Dam schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:07:
Volgende maand verhuis ik naar een appartement waar ik Internet + (digitale) TV wil hebben en reeds een glasvezelverbinding klaar ligt. Glasvezel is natuurlijk behoorlijk rap, maar ik zie niet zo goed het voordeel ten op zichte van Ziggo. Maak ik ergens een denkfout of zijn de aanbiedingen van XMS, Concepts etc niet zo geweldig? Graag jullie advies over wat nou handig is:
Wat handig is bepaal je zelf denk ik. Ik vind een hoge upload namelijk erg handig omdat ik nogal eens voor mijn werk bestanden op FTP's etc moet zetten voor sites. Dat is mij dus ook een wat duurder abonnement waard. En sja, die decoder.. hij is in ieder geval erg klein. Als je een HTPC hebt kun je die ook wel gebruiken voor je TV kijken en kan je die decoder in de hoek laten liggen.

Aantal afstandsbedieningen lijkt me niet heel relevant, daar zijn al oplossingen genoeg voor bv de Harmony serie van Logitech.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Laatst online: 15:19
Ik heb de laatste tijd last van lag tijdens het online gamen. Ping heeft uitschieters van 5ms naar 2000ms.

Ik heb Windows 7 al opnieuw geinstalleerd. Het is geen driver issue aangezien alle PC's problemen hebben.
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=6ms TTL=60
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=14ms TTL=60
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=6ms TTL=60
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=9ms TTL=60

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 14ms, Average = 8ms
Het lijkt erop dat er ergens gedownload/geupload wordt, maar dit is niet het geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/787853034.png

Speedtest is gewoon normaal en er lijkt niks aan de hand. Maar toch heb ik ergens gigantisch veel packet loss lijkt het wel.

Morgen nog even direct op het Genexis modem proberen. Anders morgen Concepts even bellen want dit probleem duurt nu al ruim een week. Het is compleet random per dag wanneer de lag tevoorschijn komt. Twijfel er ook sterk aan dat het aan mijn eigen apparatuur ligt aangezien het spontaan op een dag voorkomt en soms ook weer niet.

Router/Switch/Genexis ik heb alles al reset, probleem blijft terug komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Baiko op 20-04-2010 02:03 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Michiel van Dam schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:07:

Momenteel heb ik Ziggo Alles-in-Plus, wat betekend dat ik 20/3 mbit + digitale TV via Alphacrypt in mijn Sony Bravia heb voor in totaal € 52 euro.

Bij XMS betaal ik €52,- voor het 50/50 pakket +€5 = €57 voor digitale TV en zit ik aan zo'n lelijke decoder + extra afstandbediening vast.

Bij Concepts betaal ik €48,- voor het 35/35 pakket +5+6 = €59 voor digitale TV en zit ik aan zo'n lelijke decoder + extra afstandbediening vast.

Bij Solcon betaal ik €45,- voor het 35/35 pakket +10+1 = €59 voor digitale TV, heb ik geen ned 1,2,3 in HD en zit ik aan zo'n lelijke decoder + extra afstandbediening vast.
Helemaal waar. Wat je bij glasvezel daarintegen wel hebt is interactieve TV (uitzending gemist/RTL gemist), wat ziggo verkoopt onder de noemer Net Gemist (voor 4.95 euro).
Om eerlijk te vergelijken zou je Ziggo prijs dus 57 euro worden..Dan heb je voor 2 euro meer wel wat sneller internet..

Verder heb je meen ik nu aanbiedingen dat je gratis een SD decoder bij krijgt..Voor HD moet je dan weer dieper in de buidel tasten..
Als je dus geen interesse hebt in Interactieve TV en je je upload ook niet zo boeiend vind lijkt me Ziggo inderdaad een beter optie.
Je hebt dan immers gewoon DVC-C met je alfacrypt zodat je geen decoder hebt, een fatsoenlijke programmagids (ja dat kan ook via de decoder van concepts e.d., maar dat werkt echt k*t), wellicht iets langzamere internetverbinding maar wel weer toegang tot newsgroepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50
@tERRiON, gij ook hier :P, wanneer gaan we weer karaoke doen? :P

ontopic: even een vraagje,

wij hebben sinds een maand een triple van XMS, die aanbieding van 3 maanden gratis en blablabla.
Met een amino 110 erbij, maar nu krijgen we dus een factuur thuis dat dat ding 89 euro moet kosten.
Dit gold toch alleen voor de aanschaf van de 130 bij de HD zenders? (prijs zou dan 110 € zijn).

Ik had er volgens mij al iets over gelezen in dit topic maar kon het zo snel niet meer terugvinden.
En dan nog een klein vraagje, ligt bij jullie syfy en 13th street er ook gewoon perminent uit?
Bij een vriendin in de binnenstad doet 13th street het wel 24h, hier gewoon helemaal niks.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu vraag ik me de laatste tijd wel af waarom Concepts in veel andere plaatsen inmiddels 50/50 pakketten mét digi TV én gratis ontvanger aanbiedt voor dezelfde prijs als 35/35 in Deventer. Werkt de concurrentie dan niet goed, of is iedereen al tevreden met 35 mbit? Ik wel in ieder geval, wat dat betreft klaag ik ook zeker niet :)

Iemand een idee waarom Concepts dit niet gelijktrekt / een upgrade doorvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Had ik vorig jaar al eens gevraagd via mail en daar kreeg ik (weer) een nietszeggend mailtje op terug.

Tussen de regels door kon ik wel lezen dat ze hun prijzen in Deventer vooral in de gaten houden tov de concurrentie in Deventer en niet tov hun eigen pakketten in andere steden. Je gaat immers niet verhuizen naar Twello om er 15 Mb bij te krijgen is de redenering en helaas kan ik daar ook geen speld tussen krijgen ;)

Concepts heeft sowieso grote verschillen in pakketten en prijzen in de verschillende steden en ik neem aan dat het feit dat we in Deventer met 'slechts' 35 Mb/s zitten een bij-effect is van het 'de eersten zullen de laatsten' gegeven is. Vroeger of laat zullen ze wel naar 50 Mb/s gaan maar dan vooral/alleen als de concurrentie in Deventer dit een stuk goedkoper aanbiedt dan waarvoor je nu 35 krijgt bij Concepts.

Ziggo timmert nu met hun Alles-in-1 Extra ook aan de weg natuurlijk. Nu 50/5 en over enkele maanden 120/10, ook in Deventer. Je moet wel erg gesteld zijn op die extra 25 Mb upload wil je de voordelen van de extra 85 Mb/s download niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 05:04:
@tERRiON, gij ook hier :P, wanneer gaan we weer karaoke doen? :P

ontopic: even een vraagje,

wij hebben sinds een maand een triple van XMS, die aanbieding van 3 maanden gratis en blablabla.
Met een amino 110 erbij, maar nu krijgen we dus een factuur thuis dat dat ding 89 euro moet kosten.
Dit gold toch alleen voor de aanschaf van de 130 bij de HD zenders? (prijs zou dan 110 € zijn).

Ik had er volgens mij al iets over gelezen in dit topic maar kon het zo snel niet meer terugvinden.
En dan nog een klein vraagje, ligt bij jullie syfy en 13th street er ook gewoon perminent uit?
Bij een vriendin in de binnenstad doet 13th street het wel 24h, hier gewoon helemaal niks.
niemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Iemand die hier de animo met hdmi heeft? had vandaag geen geluid met alle zenders. deed een firmware upgrade en nu boot hij met een animo logo.

even zoeken als er een update is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Minaaj schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:01:
Iemand die hier de animo met hdmi heeft? had vandaag geen geluid met alle zenders. deed een firmware upgrade en nu boot hij met een animo logo.

even zoeken als er een update is geweest
Ik heb de 130m met HDMI aangesloten, geen firmware upgrade gedaan maar zit bij Solcon en die hebben vandaag wat wijzigingen doorgevoerd zoals gratis HD zenders.

Nu viel me het wel op dat de kwaliteit van uitzending gemist heel erg ok is maar bij mij hapert het nogal eens. Meer mensen last van?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:11
Ik heb eigenlijk vrijwel geen problemen gehad met Glashart of hun ontvangst e.d., wel een defecte Animo gehad maar die is gewoon verwisseld voor een nieuwe :)

Is iig stukken beter als dat klote Ziggo wat ik hiervoor had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
OzBoz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:47:
[...]

Ik heb de 130m met HDMI aangesloten, geen firmware upgrade gedaan maar zit bij Solcon en die hebben vandaag wat wijzigingen doorgevoerd zoals gratis HD zenders.

Nu viel me het wel op dat de kwaliteit van uitzending gemist heel erg ok is maar bij mij hapert het nogal eens. Meer mensen last van?
kijk niet veel uitzendinggemist, anyway er is wel een firmware update via solcon, ik heb zelf concepts en daar kan ik niks vinden maar volgens mij is die van mij ook geupdate.

http://www.solcon.nl/faqs/meldingen/upgrade-tv-ontvanger-animo-130-14-04-2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Weet iemand of de Amino recorder al eindelijk te koop is?
Die 130 is wel aardig maar niet op kunnen nemen is zo 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Bierkameel,

Ik ben al even bezig mijn hand te leggen op een A532 van tele2. Geen idee of het werkt, maar met een beetje geluk zou die ook kunnen werken voor de glasvezel...

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
tERRiON schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:59:
Bierkameel,

Ik ben al even bezig mijn hand te leggen op een A532 van tele2. Geen idee of het werkt, maar met een beetje geluk zou die ook kunnen werken voor de glasvezel...
hey tERRION. laat je ff weten hoe dat gegaan is.
Kben d'r wel benieuwd naar.

mwah, we spreken elkaar wel op msn ofzo want dat gaat sneller dan het topic hier :P

ow, die karaoke request staat nogsteeds open (zie een paar posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Zit ik een beetje te zappen, zie ik in het menu Power Unlimited staan, je weet wel van het boekje! blijkt dat ze alle afleveringen daar streamen best grappig!

ook alle zenders hebben nu uitzendinggemist, komen steeds meer opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@Dark Poison: Ik heb er geen meer kunnen krijgen. Maar misschien kun je er op Marktplaats nog wel eentje vinden... :)

Enne... karaoke?! No F'ing way! :P

[ Voor 13% gewijzigd door tERRiON op 23-05-2010 18:36 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

WTF ineens alle zender op een andere plek via de analoge TV?
Kon net op 2 TV's alles opnieuw instellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Was al aangekondigd hè....

Als het goed is, heb je zelfs een zenderkaart gekregen met nieuwe frequenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwa66
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb sinds 1 juni een HD TV abo bij Concepts. maar ik heb de decoder nog niet, dus ik dacht ik bouw maar weer eens een htpc om de tijd te doden. Ik kon tenslotte toch geen IPTV recorders vinden. Vroeger al eens gedaan, maar vanwege de gammele of niet lekker werkende software snel weer afgehaakt.
De software is inmiddels stukken verbeterd zie ik en het is een Windows 7 machine met WMC en DVBLogic geworden en ben eigenlijk maar één probleem tegen gekomen en dat was de HDMI connectie met de TV. M'n Samsung bleef maar signaal verliezen, vreselijk iriitant: paar seconden kijken, paar seconden zwart en signaal zoeken, etc. :(
Vanavond maar eens een andere HDMI kabel geprobeerd en bingo. Het blijft tricky HDMI kabels kopen...
Enfin, ik heb alles draaiende en heb al een erg verouderde m3u gevonden en ik kan een aantal zenders bekijken via het netwerk. 8)
Maar ik wil een beetje verder testen, en de enige HD zender die in die m3u zit (of werkt) is Brava HD.
Is er hier iemand die een wat recentere playlist met mij wil delen?
Ik heb zelf voor HD gekozen voor met name Discovery en NatGeo. Dus alleen die twee zou al heel mooi zijn _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door rwa66 op 12-06-2010 10:05 . Reden: Laat maar, ik heb inmiddels zelf al de complete lijst kunnen vinden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Wat grappig,

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe TV, en afgelopen maandag (geloof ik) hebben ze de zenders door elkaar gegooid, dus ik dacht: "Even" de boel opnieuw instellen. En daardoor ontdekte ik bij toeval dat ik op mijn philips LCD TV digitale TV kan ontvangen zonder decoder! Of het HD is, weet ik niet maar ik weet wel dat het aanzienlijk scherper is dan analoge TV.

Wat heb ik?
- Philips 37PFH5604
- TV aangesloten op analoge poortje op glasvezeldoosje (via COAX dus)
- Eerst automatische zenderinstallatie uitgevoerd m.b.v. "Zenders opnieuw installeren" (hij vindt dan alleen analoge zenders)
- Daarna automatische zenderinstallatie uitgevoerd m.b.v. "Zenders bijwerken" (hier vindt ie dus de digitale zenders en plaatst deze boven de analoge zenders)

Dus....... ;) Geniet ervan!

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tERRiON schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:19:
Wat grappig,

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe TV, en afgelopen maandag (geloof ik) hebben ze de zenders door elkaar gegooid, dus ik dacht: "Even" de boel opnieuw instellen. En daardoor ontdekte ik bij toeval dat ik op mijn philips LCD TV digitale TV kan ontvangen zonder decoder! Of het HD is, weet ik niet maar ik weet wel dat het aanzienlijk scherper is dan analoge TV.

Wat heb ik?
- Philips 37PFH5604
- Eerst automatische zenderinstallatie uitgevoerd m.b.v. "Zenders opnieuw installeren" (hij vindt dan alleen analoge zenders)
- Daarna automatische zenderinstallatie uitgevoerd m.b.v. "Zenders bijwerken" (hier vindt ie dus de digitale zenders en plaatst deze boven de analoge zenders)

Vreemd!

Het analoge poortje is namelijk echt (alleen maar) analoog. Het is niet voor niets dat digitale televisie via een ethernetpoortje binnenkomt. Weet je heel zeker dat je nergens iets door elkaar haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Een beetje meer concurrentie kan geen kwaad: nu ook tweak op 't netwerk van Glashart in Deventer:

nieuws: Isp Tweak introduceert glasvezelabonnement van 200Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Wat grappig,

Wat heb ik?
- Philips 37PFH5604

Welke instellingen heb je hiervoor gebruikt dan? (Modulatie e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Bij mij is het zenderpakket veranderd ondanks dat ik geen veranderingen heb aangegeven. Ik zat nog in het digitale tv pakket van €7,50/mnd 70 zenders. Nu heb ik HD zenders gekregen en wat extra zenders en er zijn wat erotiek zenders weg.
Ik betaal alleen nu wel minder per maand. Op zich allemaal prima natuurlijk, alleen wel apart dat ik blijkbaar meer pakketten heb zonder meer kosten.

Enige probleem wat ik nu wel heb is dat sommige uitzendingen niet naar breedbeeld worden geschaald terwijl dit eerder wel zo was. Ik heb de amino al ingesteld op "altijd breedbeeld" maar dat mag niet baten. Met name bij wat oudere uitzendingen krijg ik 4:3 en ook met de iFancy guide.
Meer mensen last van? En wellicht een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Laatst online: 15:19
KillerB schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:37:
Bij mij is het zenderpakket veranderd ondanks dat ik geen veranderingen heb aangegeven. Ik zat nog in het digitale tv pakket van €7,50/mnd 70 zenders. Nu heb ik HD zenders gekregen en wat extra zenders en er zijn wat erotiek zenders weg.
Ik betaal alleen nu wel minder per maand. Op zich allemaal prima natuurlijk, alleen wel apart dat ik blijkbaar meer pakketten heb zonder meer kosten.

Enige probleem wat ik nu wel heb is dat sommige uitzendingen niet naar breedbeeld worden geschaald terwijl dit eerder wel zo was. Ik heb de amino al ingesteld op "altijd breedbeeld" maar dat mag niet baten. Met name bij wat oudere uitzendingen krijg ik 4:3 en ook met de iFancy guide.
Meer mensen last van? En wellicht een oplossing voor?
Ik heb dus ook dat sommige uitzendingen niet naar breedbeeld worden scaled. Heb sinds 1 week Digitale TV, was al vanaf het begin toen ik de setup box installeerde.. Ook inderdaad "Altijd breedbeeld" geselecteerd. Betreft een Amino 130. Niet dat ik ooit nog de A-team ga kijken, maar dit is wel een typisch voorbeeld zonder breedbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Baiko op 12-06-2010 04:16 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@GrensgevalX: Ik weet het echt 100% zeker. Ik heb hier een Amino 110 liggen, die had ik al uit de SCART gehaald, maar de zenders doen het ook dan gewoon. Voor de rest is er (behalve analoge TV en voeding) niks aangesloten op de TV.

Viper: Ik heb geen idee. Ik heb niks aan de instellingen van de TV veranderd. Alleen dus de zenders opnieuw instellen.

Blijkbaar gaat er toch echt digitale TV over de analoge uitgang... :9

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tERRiON schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:16:
@GrensgevalX: Ik weet het echt 100% zeker. Ik heb hier een Amino 110 liggen, die had ik al uit de SCART gehaald, maar de zenders doen het ook dan gewoon. Voor de rest is er (behalve analoge TV en voeding) niks aangesloten op de TV.

Viper: Ik heb geen idee. Ik heb niks aan de instellingen van de TV veranderd. Alleen dus de zenders opnieuw instellen.

Hmm, welke provider zit je bij?
En, ontvang je nu ook zenders die alleen digitaal worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
tERRiON schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:16:

Die gegevens zou je toch ergens bij digitale set-up oid terug kunnen vinden ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
GrensgevalX: Ik heb het allemaal nog niet met elkaar vergeleken. :)

Viper: Even voor de duidelijkheid nog een herhaling:
Voor de rest is er (behalve analoge TV en voeding) niks aangesloten op de TV.
Geen digitale decoder o.i.d. dus (zit volgens mij wel in de tv zelf maar daar heb ik verder niks mee gedaan)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik vind het wel een vreemd verhaal met dat "digitaal" op de COAX. Vind je tv niet gewoon nog een keer de analoge zenders :?. En zie je verschil in beeldkwaliteit? Volgens mij werkt een standaard tv-tuner louter met analoge signalen tenzij je aan de gang gaat met decoders. En dan doet je tv-tuner niks meer.

Kun je eens een frequentie geven van 1 van die digitale zenders? Dan zou je elke zender dubbel moeten hebben waarbij de frequentie afwijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door KillerB op 15-06-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:41
Haalt de TV niet toevallig DVB-T signalen uit de lucht ?
Wat grappig,

Wat heb ik?
- Philips 37PFH5604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
KillerB: Verschil is zeer duidelijk zichtbaar. Daarnaast zegt de TV zelf ook dat de zenders digitaal zijn.

Ik kan geen frequenties vinden van de digitale zenders. Maar zoals gezegd, het verschil tussen analoog en digitaal is bijzonder duidelijk zichtbaar. De TV heeft voor zover ik weet wel een DVB-C decoder. Dus digitale signalen zou ie sowieso aan moeten kunnen.

Uiterlix: RTL4 t/m8, SBS, Net5 en noem ze allemaal maar op zijn niet bepaald 'free to air' of Philips heeft ergens iets in m'n TV geknutseld maar dat lijkt me ook erg sterk. Vooral omdat er geen DVB-T decoder in de TV zit. Volgens de specs althans... ;)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
In mijn Sony Bravia zit ook een DVB-C decoder, maar daarvoor heb ik toch echt een frequentie + netwerk ID voor nodig.
Als ik hierbij de ziggo (Zwolle) instellingen instel en de Ziggo kabel erin duw (die nog steeds actief is :)) vind ik alle digitale zenders en ik kan ik Ned 1 ontvangen (die is Free-to-Air)..
Heb 't gister geprobeerd met de aansluiting van Concepts, maar zonder de juiste freq/netwerk id vind ik toch echt niets.

Ik weet wel dat XMS bezig is met uitrollen van DVB-C, maar afgezien van de aankondiging (op tweakers) heb ik toch niets kunnen vinden op 't web.

Welke aanbieder heb jij dan tERRiON? En zou je toch eens kunnen spieken in 1 van je menu's van de TV wat de freq + netwerk id is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Viper: Ik kan niks over freqenties enzo vinden.

Ik heb trouwens ook Concepts... :)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik zie nu wel dat o.a. tweak het dvb-c signaal heeft toegevoegd.
Mogelijk doen anderen dit ook?

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Als ik dit lees...
Deze dienst maakt de overstap van kabel naar glasvezel nog eenvoudiger. Het DVB-C signaal kan, zonder gebruik van een smart-card, gewoon worden ontvangen door DVB-C Set-top boxen, TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger en Computers en/of Media-centers met DVB-C ondersteuning.

[knip]

De DVB-C dienst is vanaf heden beschikbaar in de plaatsen: Almere, Dronten, Zeewolde, Meppel, Deventer, Bathmen, Schalkhaar, Ruurlo, Diepenveen, Rijssen, Holten, Enter, Schijndel en St. Oedenrode.
... dan denk ik dat dat het haast wel moet zijn. Misschien heb ik het "stomme geluk" gehad dat ik dit in de uitrolfase 'per ongeluk' ontdekte. In dat geval is het dus niet alleen Tweak die dit heeft maar in elk geval ook Concepts. Vermoedelijk Solcon en XMS dus ook...

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:02

defiant

Moderator General Chat
Ik kijk nauwelijks TV en ik heb daarom ook alleen maar het analoge pakket van Concepts, maar nu kijk ik met het WK wat vaker en het valt me op dat sinds de zenderwijziging in iedergeval bij mij de kwaliteit van een aantal zenders achteruit is gegaan. D.w.z. bij bepaalde zenders krijg ik een beeld met schaduw effecten en gebrek aan scherpte. M'n televisie zoekt automatisch het sterkste signaal, dus ik heb helaas geen mogelijkheden om te finetunen om echt uit te sluiten waar het aan ligt.

Opvallend is dat Ned1 een paar keer in de frequentielijst voorkomt maar consequent zeer matig van kwaliteit is. Ik heb de coax kabels al vervangen bij wijze van test, maar dat mocht niet baten. Komt dit probleem iemand bekent voor ?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Aangezien alle pakketten verrekte veel op elkaar lijken lijkt het me dat al deze aanbieders dezelfde producten afnemen (bij Reggefiber/glashart/whatever 't nu heet)..Dus 't zou best kunnen zijn dat DVC gewoon moet werken bij alle aanbieders...
Nu nog de instellingen :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Zoals hier te vinden:
denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Heb DVB-C nu ook aan de praat met 304 MHz en netwerk id 8200 (die van Lelystad, Deventer zou 7461 moeten zijn, maar werkte niet)..

Helaas geen EPG, maar iig voor 'normaal' tv kijken geen amino nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Het werkt hier ook met een @home decoder die ik nog had staan. Gewoon digitaal via de COAX, erg apart. Al mis ik wel zenders t.o.v. me digitale abbo maar dat is natuurlijk omdat er geen encryptie op zit. Grappig, ook digitale tv in de slaapkamer nu ;).
Bij Concepts...

[ Voor 3% gewijzigd door KillerB op 22-06-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
viper schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:06:
Zoals hier te vinden:
denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Heb DVB-C nu ook aan de praat met 304 MHz en netwerk id 8200 (die van Lelystad, Deventer zou 7461 moeten zijn, maar werkte niet)..

Helaas geen EPG, maar iig voor 'normaal' tv kijken geen amino nodig..
Dat ga ik ook eens even proberen !!! krijg het met de gegevens van Deventer ook niet aan de gang.......

Edit: inderdaad werkt 8200 wel en 7461 niet _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Dancis op 23-06-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@KillerB: Digitale TV via de Amino heeft ook geen encryptie hoor. :) Een beetje puzzelen en je hebt alle zenders met je gewone standaard abo.

(op dit moment heb je bij Concepts zelfs niet eens een abo op digitale TV nodig!)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
In Deventer zitten jullie nu op 8200 als netwerk-ID?
Hmm vreemd het zou echt 7461 moeten zijn.

Zijn er meer mensen die dit kunnen confirmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Yogoi schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:57:
Bij mij is het inderdaad 7461 in Deventer.

Mooi dat dit werkt, ben ik meteen van de slechte analoge signaal kwaliteit af :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:41
tERRiON schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:19:
@KillerB: Digitale TV via de Amino heeft ook geen encryptie hoor. :) Een beetje puzzelen en je hebt alle zenders met je gewone standaard abo.

(op dit moment heb je bij Concepts zelfs niet eens een abo op digitale TV nodig!)
Er is een spreekwoord over slapende honden, maar die subtiliteit is aan de gemiddelde tweaker niet besteed :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiant schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:02:
Ik kijk nauwelijks TV en ik heb daarom ook alleen maar het analoge pakket van Concepts, maar nu kijk ik met het WK wat vaker en het valt me op dat sinds de zenderwijziging in iedergeval bij mij de kwaliteit van een aantal zenders achteruit is gegaan. D.w.z. bij bepaalde zenders krijg ik een beeld met schaduw effecten en gebrek aan scherpte. M'n televisie zoekt automatisch het sterkste signaal, dus ik heb helaas geen mogelijkheden om te finetunen om echt uit te sluiten waar het aan ligt.

Opvallend is dat Ned1 een paar keer in de frequentielijst voorkomt maar consequent zeer matig van kwaliteit is. Ik heb de coax kabels al vervangen bij wijze van test, maar dat mocht niet baten. Komt dit probleem iemand bekent voor ?
Bedoel je dit?

Dat hebben ze bij OnsNet Eindhoven en OnsBrabantNet 2 jaar terug ook geflikt (Een paar maanden nadat ze met PlusTV kwamen (Digitale TV via een afwijkend DVB-C signaal)). Duidelijk dat er slechtere omzettingsapparatuur is ingezet toen. Mij viel het toen ook meteen op: doffer beeld en schaduw/uitwazing van kleuropvulling naar beneden. Het is te hopen dat ze haast gaan maken om het hele Glashart gebied van fatsoenlijk DVB-C signaal te voorzien. Wij kijken nu al 2 jaar aan stuk naar deze ranzig omgezette analoge troep.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Ja, daar heb ik ook last van.
Dat hebben ze bij OnsNet Eindhoven en OnsBrabantNet 2 jaar terug ook geflikt (Een paar maanden nadat ze met PlusTV kwamen (Digitale TV via een afwijkend DVB-C signaal)). Duidelijk dat er slechtere omzettingsapparatuur is ingezet toen. Mij viel het toen ook meteen op: doffer beeld en schaduw/uitwazing van kleuropvulling naar beneden. Het is te hopen dat ze haast gaan maken om het hele Glashart gebied van fatsoenlijk DVB-C signaal te voorzien. Wij kijken nu al 2 jaar aan stuk naar deze ranzig omgezette analoge troep.
Het is dat ik nu via DVB-C signaal kan kijken, maar anders was dit wel reden geweest om het tv abonnement via glashart weer op te zeggen. Je moet een dienst goed leveren of helemaal niet. Juist een analoog coax signaal is het sterke punt van glasvezel boven alle alternatieve tv aanbieders, zoiets moet je juist niet verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bagger zeg.

2 jaar later en dan nog niks geleerd van hun fouten. Echt te triest voor woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Yogoi schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:57:
In Deventer zitten jullie nu op 8200 als netwerk-ID?

Zijn er meer mensen die dit kunnen confirmeren?
Kan kijken of ie 'm op 7461 nu wel pakt

Edit: 7461 pakt ie nu ook :P

[ Voor 6% gewijzigd door Dancis op 25-06-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
uiterlix schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 07:26:
[...]

Er is een spreekwoord over slapende honden, maar die subtiliteit is aan de gemiddelde tweaker niet besteed :-(
Denk je nou serieus dat ze bij Concepts & Co. niet weten dat ze geen encryptie hebben toegepast? Of dacht je dat ze nog niet wisten dat je gratis digitale TV kunt kijken?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

tERRiON schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:19:

Dat weet ik hoor, MCE hier met DVBLink en DVB server :o
Uiteraard alleen met de zenders die in mijn digitale pakket zitten :).

Die DVB-C kan ik mooi in de slaapkamer gebruiken, daar heb ik alleen COAX naartoe liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
En op dit moment liggen alle tv zenders bij concepts op DVB-C eruit (het DVB-C signaal zelf zit er nog wel op). Duidelijk nog experimentele dienst dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Bij mij doen ze het gewoon hoor :)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
:? weird. Ik krijg ook geen beschikbare kanalen te zien meer bij het opnieuw instellen van de DVB-C gegevens. Nou ja, probeer het morgen wel weer, vandaag toch geen voetbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Sinds een paar dagen heb ik dat het TV signaal (in Deventer) steeds een tijdje wegvalt. Digitaal beeld lijkt met een vastgelopen videoband en analoog is dan helemaal zwart. Zijn er meer lui die daar last van hebben?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:45
tERRiON schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:33:
Sinds een paar dagen heb ik dat het TV signaal (in Deventer) steeds een tijdje wegvalt. Digitaal beeld lijkt met een vastgelopen videoband en analoog is dan helemaal zwart. Zijn er meer lui die daar last van hebben?
Jup, heb er ook last van. Echte zware shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Ok. Dan ligt het dus niet aan mijn aansluiting. :)

Laat ik nou net m'n foon aan het rooten zijn, dus bellen wordt wat lastig, hehehe...

Ik bedenk me net dat ik ook nog een debieltje van m´n werk heb. En tot mijn grote verrassing is het servicenummer buiten gebruik!? :X WTF!?

[ Voor 35% gewijzigd door tERRiON op 04-07-2010 16:23 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik heb op dit moment rare tv-storing op alle zenders, frame drops en ook geluid hapert soms.. reset heeft geen baat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb hoor van verschillende plekken in Deventer dat dit probleem speelt. (Colmschate, Keizerslanden)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Deventer ook ja, Ziekenhuisbuurt.. zal zo even kijken of het over is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:00
Minaaj schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:24:
Deventer ook ja, Ziekenhuisbuurt.. zal zo even kijken of het over is!
In de Vijfhoek hadden we er gisteravond ook last van. Heb de tv maar uitgezet want de irritatiegrens was snel bereikt. Maar in de plus, ook digitale tv via de coax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:45
loeberce schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:33:
[...]

In de Vijfhoek hadden we er gisteravond ook last van. Heb de tv maar uitgezet want de irritatiegrens was snel bereikt. Maar in de plus, ook digitale tv via de coax :)
Ben nog steeds benieuwd hoe digitale TV nou via de coax word bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@BusmuiZ: Ik denk dat je even de handleiding van je TV erbij moet pakken. Bij mijn TV werkte het automatisch. Geen cijfertjes invullen, geen geklooi met decoders, noem maar op.

Misschien dat je bij jouw TV nog wel wat info als frequentie of netwerk-ID moet opgeven?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb nu via DVB-C het basis pakket van XMS maar klopt het dat TV oost enzo niet te ontvangen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Geen regionale zenders momenteel op DVB-C

Ik weet niet of die gaan komen of niet (niet helemaal mijn afdeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

tERRiON schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:13:
@BusmuiZ: Ik denk dat je even de handleiding van je TV erbij moet pakken. Bij mijn TV werkte het automatisch. Geen cijfertjes invullen, geen geklooi met decoders, noem maar op.

Misschien dat je bij jouw TV nog wel wat info als frequentie of netwerk-ID moet opgeven?
Dat kan niet met elke tv natuurlijk. Je moet wel een DVB-C "decoder" aan boord hebben.
Ik gebruik mijn oude @home decoder hiervoor omdat mijn tv geen DVB-C heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Concepts internet heb ik atm 35/35 en ben er zeer tevreden mee, maar nu na een jaar contract te hebben gehad valt me het tegen dat er nog geen snelheids verhoging is geweest.

Wellicht ga ik overstappen naar 50/50 omdat ik nu toch een pakket heb met HDTV en wellicht thuis telefoon van kpn eens eindelijk overneem.. heb toch eigenlijk geen zin om over te stappen naar xms/solcon oid.

Verder levert concepts prima kwaliteit internet, ik heb op lan party's gespeeld waar ik hogere ping had dan online nu, in counter strike een ping van 3 is toch wel heel netjes.. en ping 10 naar duitsland al helemaal luxe want de duitsers hebben dat zelf nog niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodyza
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-07 14:09
Bedankt!

Ik zat hier even rond te neuzen en zag dat mensen het hadden over digitale televisie van Concepts via de COAX-kabel. Ik wilde het gelijk even uitproberen en het werkte met mijn oude Ziggo Decoder!

Netwerk ID: 7461

Hij vond zelf alle zenders en ik kon gelijk kijken, super beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet of de philips decoder 2020 ook werkt met deze combinatie van concepts ??
en wat zou ik eventueel in moeten vullen.
er staan nu namelijk geen cijfers meer in de decoder

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:20:
wie weet of de philips decoder 2020 ook werkt met deze combinatie van concepts ??
en wat zou ik eventueel in moeten vullen.
er staan nu namelijk geen cijfers meer in de decoder
Als het een standaard DVB-C decoder is wel ja, frequentie is 304 MHz en netwerk-id 7461.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas krijg ik hem niet aan de praat.
jammer maar helaas.
denk zelf dat de decoder kapot is ( hij blijft op zenders zoeken staan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Welk merk + type decoders werken er eigenlijk wél?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Volgens mij alle correct werkende DVB-C decoders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Bij ons zijn sinds gisteren alle digitale televisiezenders via de coax weer verdwenen? Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Ik heb ze nog... :D

blah

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kennelijk heeft Glashart Deventer / Concepts-ICT een water probleempje
Vrijdag 27 augustus 11.45 uur

Er wordt op dit moment door Glashart met man en macht gewerkt aan het oplossen van de storing (in de postcode wijken 7424 en 7425), die door de wateroverlast in Deventer is ontstaan. Het leegpompen van de wijkcentrale zal vanmiddag starten, na het aanbrengen van een damwand.

Als dit succesvol verloopt zal de dienstverlening in de loop van de avond worden hervat. Mocht het leegpompen niet lukken, dan heeft Glashart een alternatief waarbij de dienstverlening zaterdagochtend vroeg naar verwachting weer wordt hervat.

Donderdag 26 augustus 20.30 uur

Door wateroverlast door de hevige regenval in de Deventer wijk Spikvoorde is helaas ook een wijkcentrale van Glashart niet gespaard gebleven.

Om veiligheidsredenen heeft Glashart alle stroomvoorziening en apparatuur uit moeten zetten. Er kan pas een inventarisatie van de schade gemaakt worden als het water weer uit de wijk is verdwenen. Tot die tijd is het niet mogelijk om van de glasvezeldiensten gebruik te maken.

Vrijdag zal in de loop van de dag een goede inschatting mogelijk moeten zijn wanneer alle klanten weer gebruik kunnen maken van de glasvezeldiensten van hun provider (Solcon, XMS, of Concepts ICT). Het betreft hier de postcode gebieden 7424 en 7425.
bron

Hier in de Binnenstad heb ik nog wel een WAN link, maar krijg ik geen IP. (Android 2.2 + wifi hotspot to the rescue)

update
Sinds gisteren avond (23:00) werkt het weer in de binnenstad.

[ Voor 44% gewijzigd door Xanthorax op 27-08-2010 12:45 ]

• defiant

defiant

Moderator General Chat
DHCP deed het wel hier, maar acklowlegde het geleasde IP niet. Maar de boel is weer up gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik had het probleem, internet lag er voor het eerst er sinds dat ik er een abo heb er uit! maar gelukkig wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Ik woon in de vijfhoek en heb inderdaad sinds gisterenmiddag geen internet en telefoon meer (TV heb ik bij Ziggo). Hopelijk worden we goed op de hoogte gehouden door bovenstaande pagina, want ik heb het idee dat dit nog wel eens lang kan gaan duren. (ik hoop dat ik het verkeerd heb :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BolkHeiter
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 15:23
Gisteravond viel het internet weg. Dat doet het gelukkig weer. Nu geen geluid op de tv én de kwailteit van de HD zenders is niet zoals het moet zijn. In Schalkhaar overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Vrijdag 27 augustus 11.45 uur

Er wordt op dit moment door Glashart met man en macht gewerkt aan het oplossen van de storing (in de postcode wijken 7424 en 7425), die door de wateroverlast in Deventer is ontstaan. Het leegpompen van de wijkcentrale zal vanmiddag starten, na het aanbrengen van een damwand.

Als dit succesvol verloopt zal de dienstverlening in de loop van de avond worden hervat. Mocht het leegpompen niet lukken, dan heeft Glashart een alternatief waarbij de dienstverlening zaterdagochtend vroeg naar verwachting weer wordt hervat.
Ze zijn bezig met de damwand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
En nu maar hopen dat ze de damwand niet door de glasvezels drukken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Voor de mensen die het zouden willen weten:
In de wijkkast stond 23cm water. Om een lang verhaal kort te maken.
Electronica+23cm water werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:58

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Yogoi schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:00:
Voor de mensen die het zouden willen weten:
In de wijkkast stond 23cm water. Om een lang verhaal kort te maken.
Electronica+23cm water werkt niet.
Pics? ;) Waar staat die centrale eigenlijk exact?

Misschien al meer info beschikbaar? Android 2.2 + wifi hotspot werkt, maar traag en daarmee nog geen TV. Sinds gisteravond geen internet hier, sinds later gisteravond ook geen tv. Hopelijk snel weer up...

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
oCe: Het laatste nieuws is dat je weer internet hebt ;-)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik heb wel eens wat te klagen over ISPs maar ditmaal is het keurig opgelost. Via de iPhone had ik al het een en ander over de storing in de wijkcentrale gelezen, maar we kregen keurig een brief met daarin de uitleg en plan van aanpak. Een dag later volgde een brief met een waardebon voor €10 bij de plaatselijke bakker, terwijl dit mijns inziens onder overmacht valt (tenzij je een slecht ontwerp van de wijkcentrale afwatering bedoelt). Zaterdag's kwam er nog een monteur vragen of alles naar behoren werkte om eventueel thuis nog een en ander te herstellen. Wat mij betreft een dikke pluim voor Glashart/Concepts.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste