[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:32
Hier met eweka continue 5,5 MB dus ik denk dat ze inderdaad de boel naar 50 Mb hebben gegooid , en voor diegene die het nog niet hebben zal het wel komen , zal wel in fases gaan :*)

Ach ja komt eigenlijk een beetje te laat voor concepts , had de overstap naar XMS al aangevraagd...... en volgens bronnen komt er bij XMS waarschijnlijk ook een snelheids verhoging en die zaten al op 50Mb standaard. Dus dan gaan we nog sneller 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:05
Dancis schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:17:
Hier met eweka continue 5,5 MB dus ik denk dat ze inderdaad de boel naar 50 Mb hebben gegooid , en voor diegene die het nog niet hebben zal het wel komen , zal wel in fases gaan :*)

Ach ja komt eigenlijk een beetje te laat voor concepts , had de overstap naar XMS al aangevraagd...... en volgens bronnen komt er bij XMS waarschijnlijk ook een snelheids verhoging en die zaten al op 50Mb standaard. Dus dan gaan we nog sneller 8)7
Eweka is toch maar 50mbit max?

Probeer het eens op http://speedtest.bbned.nl

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:44:
@ Rivo, lijkt ook idd een router probleem, voor inkomend is NAT nodig en dat trekt ie niet zo snel daarom heb je wel een hoge upload.

@ oCe die is idd goed, ik heb zelf de DIR-855, nog iets sneller en een schermpje en nog wat andere functies maar de perfecte routers voor glasvezel.
Ik heb dus ook een DIR-855, wat heb ik dan verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 11-10 23:45

RammY

Dát!

Dancis schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:17:

Euh ik kom van 35 mbit.. naar 100!
owjah.. pics :P

Afbeeldingslocatie: http://got.djrammy.com/IMAG0201.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door RammY op 14-01-2010 00:06 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
RammY schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:05:
[...]

Euh ik kom van 35 mbit.. naar 100!
owjah.. pics :P

[afbeelding]
Lekker, nu de upload nog concepts! :D

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

ja geen idee waar die op zit :P beetje lastig testen bij jezelf :)
Speedtest.net is niet echt een uitkomst hierin... deze waardes haal ik niet onder Windows! (iig niet achter mn router, maar daarvoor is ook die Linux bak ;) vandaag ff testen wat ie doet achter dat ding.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
RammY schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:41:
ja geen idee waar die op zit :P beetje lastig testen bij jezelf :)
Speedtest.net is niet echt een uitkomst hierin... deze waardes haal ik niet onder Windows! (iig niet achter mn router, maar daarvoor is ook die Linux bak ;) vandaag ff testen wat ie doet achter dat ding.)
rtorrent aanzetten en dan op btjunkie wat torrents downloaden met veel leechers. Even 15 min wachten, ik max atijd mn connectie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 21:44
denken jullie echt dat concepts de snelheid zal verhogen dan? denk dat het niet gaat gebeuren ookal zou ik het wel leuk vinden natuurlijk, ik zit nog op 4000kb down en rond de 4000~5000 kb up.. toen ik dit las had ik maar even de modem een reboot gegeven kijken of er wat veranderde maar dat is niet het geval atm.

http://speedtest.concepts.nl is goed te gebruiken, verder zag ik dat het mogelijk was om een extra HDTV pakket te nemen voor nederlandse zenders, jammer dat er geen rtl 7 bij zit maar hopelijk komt die nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Minaaj schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:41:
denken jullie echt dat concepts de snelheid zal verhogen dan? denk dat het niet gaat gebeuren ookal zou ik het wel leuk vinden natuurlijk, ik zit nog op 4000kb down en rond de 4000~5000 kb up.. toen ik dit las had ik maar even de modem een reboot gegeven kijken of er wat veranderde maar dat is niet het geval atm.

http://speedtest.concepts.nl is goed te gebruiken, verder zag ik dat het mogelijk was om een extra HDTV pakket te nemen voor nederlandse zenders, jammer dat er geen rtl 7 bij zit maar hopelijk komt die nog.
Neejoh.... ik denk niet dat ze hm gaan verhogen...
We hebben allemaal 100mbit besteld |:( en daarom trekken we die snelheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik moet ook over en moet voor de 20ste even een knoop doorhakken mbt provider gezien de aanbiedingen van nu. Nu was Concepts bij mij in eerste instantie afgevallen omdat daar niet zo'n goed gevoel bij had. Maar toen zag ik het zenderpakket TV en HD en dat is een heel stuk uitgebreider dan XMS en Solcon.

Begon daarom Concepts weer te overwegen maar bij Concepts is sowieso de duurste per maand, ik moet ik voor een HD decoder 189,00 betalen (bij Solcon € 49 met de actiekorting). En bij Concepts krijg ik geen vast IP. Ik vind een vast IP eigenlijk wel erg praktisch omdat ik dan ook even een domeinnaam aan mijn eigen server kan hangen gezien de leuke nieuwe mogelijkheden gezien de upload.

Eigenlijk valt Concepts dus bij deze af. Maar ik vroeg me af of er ook ervaringen zijn van mensen met XMS of Solcon. Ik neig nu naar Solcon omdat die wel meteen op een e-mail reageren en XMS dat schijnbaar teveel moeite vindt. Ik zit dan met Solcon wel met een suf pakket aan TV zenders maar eigenlijk kijk ik toch weinig TV.

Kortom, nog iemand plussen of minnen waarom ik voor een bepaalde partij moet kiezen of juist niet?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
Hier eveneens 100Mbit met mijn 35Mbit lijntje :9

[ Voor 4% gewijzigd door steven2 op 16-01-2010 10:50 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:27
OzBoz schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:11:
Ik moet ook over en moet voor de 20ste even een knoop doorhakken mbt provider gezien de aanbiedingen van nu. Nu was Concepts bij mij in eerste instantie afgevallen omdat daar niet zo'n goed gevoel bij had. Maar toen zag ik het zenderpakket TV en HD en dat is een heel stuk uitgebreider dan XMS en Solcon.

Begon daarom Concepts weer te overwegen maar bij Concepts is sowieso de duurste per maand, ik moet ik voor een HD decoder 189,00 betalen (bij Solcon € 49 met de actiekorting). En bij Concepts krijg ik geen vast IP. Ik vind een vast IP eigenlijk wel erg praktisch omdat ik dan ook even een domeinnaam aan mijn eigen server kan hangen gezien de leuke nieuwe mogelijkheden gezien de upload.

Eigenlijk valt Concepts dus bij deze af. Maar ik vroeg me af of er ook ervaringen zijn van mensen met XMS of Solcon. Ik neig nu naar Solcon omdat die wel meteen op een e-mail reageren en XMS dat schijnbaar teveel moeite vindt. Ik zit dan met Solcon wel met een suf pakket aan TV zenders maar eigenlijk kijk ik toch weinig TV.

Kortom, nog iemand plussen of minnen waarom ik voor een bepaalde partij moet kiezen of juist niet?
Ik heb bij Concepts nooit last gehad van een ander IP.
Baal er nu wel een klein beetje van dat ik het net heb opgezet (ivm de Digitale tv) en dan gaat de snelheid omhoog :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33277607,noline]...verder zag ik dat het mogelijk was om een extra HDTV pakket te nemen voor nederlandse zenders, jammer dat er geen rtl 7 bij zit maar hopelijk komt die nog.
Wanneer gaan SBS6, Veronica en NET5 in HD uitzenden dan? En wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Laatst online: 09-10 21:44
http://www.concepts.nl/glasvezel-deventer/digitale-televisie
Digitale TV HD**
€ 4,95/mnd extra

• Nederland 1 HD
• Nederland 2 HD
• Nederland 3 HD
• Net5 HD
• SBS 6 HD
• Veronica HD
• Brava TV
• Eurosport HD

• Nat Geo HD
• Animal Planet HD
• Discovery Channel HD
• myZen.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag was wat en wanneer. Niet of :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Hmmm, er gaan dus meerdere pakketten komen en er staat nu specifiek dat digitv alleen werkt met de door Concepts ICT geleverde decoder. Hopen dat 't wel via DVB Logic IP-TV blijft werken (www.dvblogic.com, zie ook forum daar voor meer info) in b.v. Windows Mediacenter.

Tijdje geleden werkte heel IP-TV niet meer, ook niet via VLC (werkt hier direct, via LAN kabel op de tv-poort zonder configuratie, zonder ip-instellingen, geen ip/mac-spoofing nodig oid). Belletje gedaan met de Concepts helpdesk, deze gaf aan dat er een storing was geweest. Door op afstand iets naar de modem te sturen zou het zo opgelost moeten zijn, eventueel na een reboot van m'n settopbox werd verteld. Aangegeven dat ik geen settopbox gebruik maar een MCE, was geen probleem werd gezegd. En inderdaad, paar minuten later weer tv. Zou geweldig zijn als het in MCE blijft werken, absoluut pluspunt voor Concepts dan; bevalt nu super.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
http://www.concepts.nl/glasvezel-twello/diensten-a-tarieven

Twello heeft ook abbo's die veel hoger met snelheid liggen. Zou dit dan toch voor Deventer ook gaan gebeuren?

Alles-in-1 Familie pakket
* Internet 75/75Mbps
* Telefonie
* Analoge TV/radio (39/41
zenders)
* Digitale TV Basispakket
(70 zenders)

€ 52,95/mnd

Alles-in-1 Luxe pakket
* Internet 100/100Mbps
* Telefonie, incl. 2 telefoonnummers
* Analoge TV/radio (39/41 zenders)
* Digitale TV Basispakket
(70 zenders)

€ 69,95/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oCe schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:31:
Aangegeven dat ik geen settopbox gebruik maar een MCE, was geen probleem werd gezegd. En inderdaad, paar minuten later weer tv.
Een zeer goede nette klantvriendelijke houding wat mij betreft. Daar kunnen UPC en KPN nog wel een puntje aan zuigen met hun autoritaire houding dat alles alleen via hun STB werkt.

Hoop dat meer glasvezelproviders dit voorbeeld gaan volgen (OnsNet, OnsBrabantNet, XMSNet etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 23:47
Ik heb nu een single 35/35 abonnement die tot 10 maart loopt en heb net m'n oude asus wl-500g router ertussen uit gehaald en ben nu rechtstreeks aan het downloaden zonder router (met kabel) en haal nu snelheden van 6,30 MB / sec. (diverse sites + newsgroup)

Dus het lijkt er idd op dat Concepts met de snelheden aan het "rommelen" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Ik zit weer terug op de oude 50/50mbit, lijkt erop dat ze het weer terug hebben gegooid.

Jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Baiko op 28-01-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38
Momenteel heb ik een triple abonnement via Concepts. Nu zie ik dat XMS eigenlijk aantrekkelijker prijzen heeft.
Bij concepts betaal ik nu ca. 57 euro voor 35/35 en digitale tv. XMS levert 50/50 en digitale tv voor 55 euro, en heeft meer opties bij telefonie zoals voicemail en wisselgesprek.

Ik overweeg over te stappen. Wat zijn de ervaringen met XMS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

En ik zit weer terug op 35 mbit :( was net zo lekker die 100....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 09:32
Inderdaad , hier ook weer op de oude snelheid..... hebben we niet echt lang van mogen genieten en dus waarschijnlijk een "foutje" van concepts :(

Ach ja , ga toch naar XMS , daar begin je al met 50 mbit. En waarschijnlijk gaat het binnenkort ook weer omhoog heeft een medewerker van XMS laten doorschemeren >:)

Als je al ziet dat concepts al hogere snelheden in Twello levert en lagere prijzen aan nieuwe abonnees dan zijn ze niet echt slim bezig lijkt mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Hier ook de oude snelheid weer terug. Zou me niks verbazen als het b.v. een test was voor een eventuele toekomstige snelheidsverhoging. In Twello is de snelheid standaard al hoger dan in Deventer, dus dikke kans dat het in Deventer dezelfde kant op zal gaan qua snelheid/abonnenement(sprijzen) etc. Time will tell.

(niet dat we mogen klagen met 35mbit up/down, veel mensen moeten het met minder doen omdat er geen glasvezel oid beschikbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjk47
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 11:30
Ik zit nu zelfs op 22 mbit, jammer dat snelheden weer terug geschroeft zijn, in verhouding tot andere providers is glashart wel duur en trager. net een nieuwe router gekocht omdat de oude asus wl500 de hoge snelheden en al het data verkeer niet aankon :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Opa_vertelt in "[Glashart] Glasvezelnetwerk Twello"

Eindelijk de Amino 530 recorder *O*
Daar zit ik echt al zo lang op te wachten, was al bijna terug gegaan naar Ziggo met mn TV gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-10 15:36
Hmm.. Klinkt interessant.. Nu nog een fatsoenlijke TV-Gids die wel handig werkt en doen hoeven we inderdaad niet meer terug naar Ziggo..
Want de prijs van Concepts is niet heel concurrerend. 'Vroegah' was 't interactieve iets wat niet kon bij kabelboeren, tegenwoordig dus wel. En dan heb je WEL een fatsoenlijke programmagids (en ingebouwde decoder in de TV) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
gods gloeiende gloeiende. Heb ik m'n concepts single abo opgezegd zodat ik eind februari naar een andere provider kon kijken waar ik een AIE pakket met opnamemogelijkheden kon nemen. Komen de glasvezelboeren er nu ook mee..Zit ik er WEER een jaar aan vast...zucht...eens maar eens kijken of deze decoder ook gratis zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Hehe :) Volgens mij heeft Ziggo geen minimale duur van 1 jaar..Dus zou je per direct weer kunnen wisselen :) Je kan natuurlijk ook gewoon je opzeggen weer ongedaan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
viper schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:06:
Hehe :) Volgens mij heeft Ziggo geen minimale duur van 1 jaar..Dus zou je per direct weer kunnen wisselen :) Je kan natuurlijk ook gewoon je opzeggen weer ongedaan maken..
Volgens mij ook niet, ik heb alles in een plus van ziggo en onder mijn factuur staat een datum van ongeveer een maand later wanneer ik het op zijn vroegst op kan zeggen....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Nee klopt, Ziggo heeft geen jaarcontract maar. opzegging bij Concepts ongedaan maken kan niet. Je gaat net zo leuk weer een nieuw contract van een jaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Eskiya schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:41:
Nee klopt, Ziggo heeft geen jaarcontract maar. opzegging bij Concepts ongedaan maken kan niet. Je gaat net zo leuk weer een nieuw contract van een jaar aan.

Nieuwe regelgeving per 1 juli 2009

Met ingang van 1 juli 2009 treden er een aantal wijzigingen van de Telecommunicatiewet in werking. Eén van die wijzigingen is een beperking van de opzegtermijn voor consumenten tot maximaal 1 maand. Uiteraard volgt Concepts ICT deze regels. Hoe werkt het?

Opzegtermijn wijzigt naar 1 maand

In alle overeenkomsten die vóór 1 juli 2009 zijn afgesloten tussen u als consument en Concepts ICT of één van haar werkmaatschappijen, staat dat contracten na afloop van de eerste contractsperiode stilzwijgend verlengd worden met 1 jaar. Vanaf 1 juli 2009 gaat dit voor consumenten veranderen. Alle opzeggingen die vanaf dan worden ontvangen zullen worden verwerkt met 1 maand opzegtermijn. Na afloop van de minimumduur van het contract kunt u indien gewenst op ieder moment opzeggen. Het contract eindigt 1 maand na ontvangst van de opzegging. Uiteraard zullen deze wijzigingen per 1 juli opgenomen worden in onze Algemene Voorwaarden.

Bron: http://www.concepts.nl/nieuwe-regelgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Aah ze hebben dus een notitie gemaakt bij Concepts vd nieuwe wetgeving. Had toendertijd daar een vraag over gesteld bij Concepts, niets van gehoord..
Maargoed, je hebt dus gewoon weer een minimum termijn van 1 jaar, precies opgemerkt door Eskiya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 5x bellen met Concepts erachter gekomen dat ze nog geen HDTV kunnen leveren, omdat ze nog geen overeenkomst hebben met de leveranciers..
Maar het komt wel in het 1e kwartaal. Dat word dus geen Olympische Spelen in HD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 21:50
Inderdaad, ik had ook digitale TV aangevraagd bij Concepts. Ze kunnen alleen de door mij aangevraagde pakketten niet levern, nu krijg ik een alternatief pakket. Als het goed is moet over 1,5 maand het e.e.a. wel aanwezig zijn.

Ik verwonder mij ook over het feit dat het meer dan een week schijnt te duren voor dat de digitale televisie geactiveerd is. Zoiets kan toch binnen een dag geregeld zijn.... Ach, ik verwonder mij wel over meer dingen bij Glashart / concepts-ict, maar daar later misschien meer over.

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Dat is ook lekker....

Zeg je op per 29 januari, krijg je je eind factuur, moet je gewoon € 30,- afsluitkosten betalen |:(

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt bij het beëindigen van een contract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
St00mwals schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:07:
Dat is ook lekker....

Zeg je op per 29 januari, krijg je je eind factuur, moet je gewoon € 30,- afsluitkosten betalen |:(

Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt bij het beëindigen van een contract...
Een beetje vreemd vindt ik deze gang van zaken ook. (reken dan aansluitkosten) maar het staat duidelijk in de algemene voorwaarden.
Deze heb je toch wel van te voren gelezen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Thombias schreef op maandag 08 februari 2010 @ 07:23:
[...]
Een beetje vreemd vindt ik deze gang van zaken ook. (reken dan aansluitkosten) maar het staat duidelijk in de algemene voorwaarden.
Deze heb je toch wel van te voren gelezen? :+
Algemene voorwaarden......
Tuurlijk heb ik die NIET gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb onlangs mijn woning verkocht. In het tijdelijke huurhuis zit geen glasaansluiting. Gelukkig willen de nieuwe bewoners van ons oude huis het abo overnemen. De overname kosten á 30 euro zijn voor de nieuwe bewoners. Dus voor mij geen kosten wbt. afsluitkosten.
In het huurhuis komt een ziggo abo. Over een ongeveer een jaar is het nieuwbouwhuis af maar daar komt wel weer een glasvezel abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een upgrade van 35/35 naar 50/50 of 100/100 en als extra HDTV.

Bij concepts kun je alleen 50/50 krijgen als je een 2e lijn neemt en als je 100/100 neemt krijg je alleen internet, geen TV en telefoon.
Concepts is wel weer de enige met HDTV. (nog niet maar zit eraan te komen zeggen ze.)
Ik kan niet alleen TV afnemen bij Concepts.

XMS en Sollcon hebben allebei (nog) geen HDTV in hun paketten.

Dus XMS & Sollcon leveren wel 100/100 met tv en telefoon, alleen geen HDTV, en concepts levert alles of niets.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:26:

Bij concepts kun je alleen 50/50 krijgen als je een 2e lijn neemt en als je 100/100 neemt krijg je alleen internet, geen TV en telefoon.
Concepts is wel weer de enige met HDTV. (nog niet maar zit eraan te komen zeggen ze.)

Dus XMS & Sollcon leveren wel 100/100 met tv en telefoon, alleen geen HDTV, en concepts levert alles of niets.. :)
Volgens mij maken alledrie de aanbieders gebruik van het IPTV platform zoals dat door glashart overkoepelend wordt aangeboden. Het lijkt me dan ook dat zodra concepts HDTV kan aanbieden dat ook de andere aanbieders dit in het programma hebben. Of concepts zou over moeten stappen op een ander platform, maar dat lijkt me sterk omdat veel mensen al geïnvesteerd hebben in een amino settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:26:

XMS heeft wel HDTV?
http://www.xmsnet.nl/141_HDTV.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 11:19
nieuws: Reggefiber voert snelheid glasvezelnetwerk op tot 1Gbps

De lat wordt weer hoger gelegd!
Zou dit ook van toepassing zijn voor Deventer?

Bij zo'n internetverbinding gaat je harde schijf het zwaar krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Blinker:
Nog niet, maar dat gaat wel komen.
Zoals aangegeven gaat het in de loop van 2010 geintegreerd worden op de andere netwerken van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Blinker schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:00:
nieuws: Reggefiber voert snelheid glasvezelnetwerk op tot 1Gbps

De lat wordt weer hoger gelegd!
Zou dit ook van toepassing zijn voor Deventer?

Bij zo'n internetverbinding gaat je harde schijf het zwaar krijgen :)
139 euro, een hoop geld...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik zit ook bij concepts sinds een weekje en ik moet zeggen dat het erg lekker werkt! Totaal geen spijt van de overstap. TV digitaal met de HD decoder ziet er superstrak uit en het internet raast eroverheen, haal zo'n beetje 33Mbit, maar ik heb nog wel een stopcontact netwerkje ertussen zitten dus wellicht zit er nog iets meer in de pijplijn als ik UTP zou trekken. Dat is wel wat anders dan telfort "20mbit" ;).

Ik vind alleen dat de Amino 130 wel wat nadelen heeft als je een universele ab hebt zoals de harmony one. Als je b.v. bij de gids wil komen moet je eerst het menu in en vanuit daar een keus maken, terwijl je zou verwachten dat het met een druk op de knop geregeld moet kunnen zijn. Dat is dan wel weer te programmeren maar ideaal is het niet.
De gids opent ook niet op de zender waar je op dat moment naar kijkt, dat vind ik wel een nadeel, dan moet je eerst door de ietwat trage interface heen. Nouja, gelukkig ligt er nog een ipod touch om even snel wat op te zoeken, dat werkt veel sneller.

Verder valt me op dat ik geen favorieten in kan stellen zoals dat bij de ziggo decoder wel kon, nu moet ik eerst een hele bende niet interessante zenders voorbij voordat ik bij discovery ben b.v. Is daar geen oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Meer mensen met een brakke verbinding?
Hier valt hij elke keer weg, dus surf nu via mijn UMTS kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Bierkameel schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:30:
Meer mensen met een brakke verbinding?
Hier valt hij elke keer weg, dus surf nu via mijn UMTS kaartje.
Ja heel erg, ook in de avond. Connectie valt weg. Paar dagen last van al.

[ Voor 4% gewijzigd door Baiko op 22-02-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Geen problemen hier, ook niet gehad de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met mijn Amino 130 setupbox die ik nu voor mijn Concepts abbo gebruik, ook gebruiken als ik overstap naar XMS, of moet ik dan een XMS setopbox kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Al iemand er in geslaagd om XBMC, MythTV o.i.d. mooi aan de praat te krijgen op IPTV via glasvezel??

Ik heb er de afgelopen maanden helaas geen tijd meer voor gehad om er verder in te duiken... :(

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Heb laatst ff zitten spelen met MythTV en dat heb ik in aan de gang gekregen. Het vereist nog wat handwerk met de routing, maar ik heb iig internet + TV kijken op mijn laptop.

Momenteel gebruik ik een statische zenderlijst. Ik moet eigenlijk nog ff uitzoeken waar de Aminet de zenderlijst vandaan trekt zodat ik deze on the fly kan genereren zodat je altijd de laatste zenderlijst hebt.

Helemaal mooi zou natuurlijk zijn dat het on-demand gedeelde eruit geparsed kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Kun je dat 'handwerk' even beschrijven? Of een link posten met een goeie handleiding?? :-)

Als je een beetje handig bent met wireshark dan hang je je STB en laptop achter een hub, dan heb je in no-time het adres te pakken waar de kanalenlijst vandaan gehaald wordt. Dit is een gezipte HTML. Ik weet zo zelf alleen even niet meer waar het vandaan gehaald wordt...

Met wireshark en een ouderwetse hub heb ik ook een heleboel 'ontwikkelingswerk' gedaan.

En hoe heb jij het routing versierd dan? Zelf een router in elkaar geknutseld met een nic voor je LAN, een voor internet en een voor TV gok ik?

Op zich hoeft het routeren niet zo heel erg moeilijk te zijn. Eigenlijk hoef je alleen 224.0.0.0/4 over je TV-nic te routeren en nog een select aantal adressen voor de kanalenlijst e.d.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
@tERRiON:

Ik draai nu al enige maanden met IPTV in Windows MCE (eerst Vista, nu 7) middels DVBLogic IPTV, werkt perfect. Twee nic's in de MCE, eentje voor IP TV en eentje voor internet. IPTV nic rechtstreeks op de IPTV-poort van de modem. Via de router werkte het ook (door simpel door te lossen in de LAN/switch-poorten) maar multicast belaste dan het gehele netwerk/de router enorm. IPTV nic handmatig een ip-adres gegeven (in een private range) om in DVBLogic IPTV aan te geven welke nic gebruikt moet worden voor IPTV, zo is routing/iptables niet nodig. Zou op dezelfde manier zonder problemen onder Linux oid moeten werken.

Het vreemde is echter, ik heb geen MAC-cloing of spoofing nodig. Werkt hier direct en zonder problemen, dat schijnt nogal eens te verschillen per persoon/modem oid... Misschien kan je iig eens een Windows-install doen om het zo te proberen, kijken of het dan wel werkt. Dan weet je iig of er softwarematig of hardwarematig iets aan veranderd moet worden.

---aanvulling: ik krijg dus geen DHCP-lease op de IPTV nic, maar dat is schijnbaar ook niet nodig. Met elk willekeurig ingevuld ip-adres werkt het, vandaar dat ik een ip uit een private range heb gebruikt; veroorzaak zo in ieder geval nergens een conflict op het IPTV/internet netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door oCe op 06-03-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Hmmm... interessant... Het hoeft dus niet eens een 10.252.x.x-adres te zijn?

Van de week heb ik toevallig MCE (XP) eens geinstalleerd om te zien wat ik daar nou mee kan. ;) Linux heb ik al lang aan de praat i.c.m. VLC. Alleen die heb ik tot op heden nog niet kunnen integreren in XBMC of iets dergelijks.

Dat je in Windhoos geen DHCP krijgt komt omdat je (standaard) geen Vendor Class ID meegeeft. Dat moet Aminoaminet110fisys zijn. Het schijnt te kunnen met ipconfig /setclassid maar dat heb ik ook nog niet werkend gekregen.

Grappig trouwens, gisteren heb ik de index.xhtml.gz even doorgeploegd en er staan "nogal" wat extra zenders in. ;-) Sommige ook dubbel, maar bijvoorbeeld ook alle HD-zenders. Ik moet er alleen nog even een fatsoenlijke m3u van zien te maken. Vermoedelijk wordt dat klassiek handwerk. :-(

Ik ga eens even klooien... :-)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik wil dat ook wel eens proberen, hoe krijg ik dat voor elkaar? Gewoon de UTP van de digitv in me computer rossen en klaar? :+ (ip instellen, gateway, dns?)
Waar haal ik die zenderlijst vandaan en waar moet ik die neerzetten? Kan dat met media center van W7?

/edit

Ik heb het werkend middels VLC. Echter via DVBlink icm MCE gaat nog niet goed. Dus daar ben ik nog mee aan het stoeien. Ik kan wel gewoon alles instellen in MCE en zie de DVBlogic ook, maar krijg geen signaal.
Ik probeer het nog even opnieuw en loop die pdf nogmaals langs.

/edit2

Werkt allemaal! Ik moest me ip adres hard instellen in de server settings van DVBlink.

Gaat Concepts niet moeilijk doen als je 4 streams je huis binnen laat lopen? Ik heb nu de tv uitgang van het modem in de LAN kant van me router gestoken en kan dus nu gewoon op elke pc IPTV ontvangen. Erg gaaf :D.

[ Voor 63% gewijzigd door KillerB op 07-03-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Ik weet niet of ik hier een kanalenlijst mag posten, maar die ik gister en eergister gebouwd heb is wel 'ietsie pietsie' uitgebreider dan het standaard pakket. ;) Komt allemaal uit de index.xhtml.gz die de stb ophaalt.

dvblogic i.c.m. Win7 heb ik inmiddels ook aan de praat. Wat grappig... ;) Ik moet alleen nog eens goed gaan nadenken hoe ik e.e.a. gefixt wil hebben dat ik wel TV kan kijken maar m'n netwerk niet 1 gapend gat wordt.. (kabeltje van tvpoort naar switch gooit je lokale netwerk open)

// oCe: Je hebt een PM op hyves ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tERRiON op 07-03-2010 18:20 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
@ tERRiON: kan je de recentst gevonden kanaallijst (de index.html.gz) ergens online zetten aub? Op het DVBLogic-forum is daar eventueel wel ruimte voor, alsmede veel geïnteresseerden. Daar heb ik reeds zelf mijn eigen playlist gepost, een tijdje terug, welke tegenwoordig standaard is meegeleverd met de nieuwste versie (en al een stuk uitgebreider was dan de 'originele') :)

@ KillerB: met de IPTV-poort v/d modem rechtstreeks in de LAN kant van m'n router werkte hier ook. Echter, de UDP-streams die je open hebt staan (kanelen dus) gaan dan naar *alle* aangesloten apparaten. Hier ontvingen de wireless laptops dus ook continue die streams, met een traag (wireless) netwerk en zwaar beladen router als gevolg... Een vaste kabel naar een 2de NIC in je IPTV-pc/MCE is wat dat betreft een betere (en veiligere) keuze.

[ Voor 20% gewijzigd door oCe op 07-03-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Oh, je bent inmiddels al aan het posten geweest. Euhm... Nou ja, bottom-line van m'n vorige berichtje is dus dat je een PM hebt op hyves. ;) Kijk daar maar eens. ;)

De index.xhtml.gz kan ik wel posten maar dat is zo'n brei aan onleesbare meuk (1 regel javascript-achtigs van 132KB), dat wil ik niemand aandoen. ;) Maar jij mag em uiteraard wel posten. Hehe

Ik heb hier trouwens een Dell PowerEdge 3024 liggen en die vindt die streams niet echt spannend hoor. :) Een belasting van 4% ofzo is niet zo heel erg boeiend, maar inderdaad, over een draadloos netwerk wil je dat niet hebben.

Ik ben nog aan het kijken hoe ik e.e.a. met VLAN's kan beknotten. M'n Delletje vreet wel VLAN's maar gaat er toch nog iets of wat 'vreemd' mee om heb ik het idee...

[ Voor 14% gewijzigd door tERRiON op 07-03-2010 18:26 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Held, mijn dank is groot :)

Toevallig Sci Fi nog niet tegenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Deze? http://www.scifi.co.uk/

Jammer... Ik dacht dat ik wat had maar hij doettet niet. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door tERRiON op 07-03-2010 18:46 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Yup, die. Staat al wel in het (nog te verschijnen) digitale plus pakket: http://www.concepts.nl/glasvezel-deventer/digitale-televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Dan moeten we nog maar eens gaan spitten als het digitale pluspakket ook daadwerkelijk verschenen is. ;)

Ik ontdekte trouwens gisteren dat mijn STB op mijn persoonlijke naam staat als ik bij de gegevens van dat ding kijk terwijl ik em zelf nooit gekocht heb en ook geen abo heb op digitv ;)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
oCe schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 09:13:
@tERRiON:

---aanvulling: ik krijg dus geen DHCP-lease op de IPTV nic, maar dat is schijnbaar ook niet nodig. Met elk willekeurig ingevuld ip-adres werkt het, vandaar dat ik een ip uit een private range heb gebruikt; veroorzaak zo in ieder geval nergens een conflict op het IPTV/internet netwerk.
In principe is het ip adres wat je krijg van concepts m.b.v een correct dhcp request ook uit eenprivate range (10.x.x.x.).. Heb je er hier 1 uit gekozen of heb je een willekeurige andere gekozen?
Je zult je toch op 1 of andere manier moeten abonneren op de multicast streams.. Zal binnenkort eens ff pielen, gok de kernel IGMP pakketten gaat sturen op de NIC en dat 't daarom dus wel werkt.

Ik heb nog wel een hub liggen en volgens mij wordt via optie 41 van de DHCP opties een URL meegegeven wat de index.html.gz te halen valt.. Maargoed, als iemand anders dat al gedaan heeft wil ik die ook wel gebruiken hoor..Zal eens kijken of ik daar dan een scriptje voor kan schrijven die van die file een mythtv/vlc playlist kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tERRiON schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:14:
Dan moeten we nog maar eens gaan spitten als het digitale pluspakket ook daadwerkelijk verschenen is. ;)

Ik ontdekte trouwens gisteren dat mijn STB op mijn persoonlijke naam staat als ik bij de gegevens van dat ding kijk terwijl ik em zelf nooit gekocht heb en ook geen abo heb op digitv ;)
Geen abbo op digitale TV? Hoe kom je aan dat ding dan, en werkt het wel? Cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@Viper: Je kunt (voor zover ik weet) elk willekeurig IP-adres invullen. Bij Concepts krijgt je STB een IP uit de 10.252.x.y/16-reeks. Maar thuis gebruik ik een 10.0.x.y/24-reeks en dat werkte probleemloos al moet je soms wel even wachten voor je beeld krijgt. (hoe dat kan ben ik nog niet achter; gebruik je je STB tegelijk m.b.v. een switch dan kun je wel onmiddellijk naar dezelfde zender kijken)

index.xhtml.gz wordt hier vandaan gehaald: http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz, kijk maar eens... Je schrikt je dood. :P (trouwens, kun je niet "online" downloaden maar alleen via het TV-poortje.)

index.xhtml.gz heb ik trouwens niet met een script ontleed maar met het handje en 'zoeken en vervangen' ;)

@ITsMatthijs: Is niet zo moeilijk hoor:
- Koop er 1 bij de Glashart-winkel (of je ze er nog kunt krijgen weet ik zo eigenlijk niet)
- Koop er 1 op marktplaats (wordt met enige regelmaat aangeboden)
- "Leen" em van je vader die gebruik heeft gemaakt van een brakke advertentie (zo heb ik het dus gedaan ;-))

Maarre, zijn er lui die XMS hebben?

Een vriend van me heeft het aangesloten gekregen en ik ben er vandaag eens wezen kijken. Hij heeft alleen internet + analoge TV. Dus ik denk: Ik druk even zijn netwerkkabel in de TV-aansluiting (althans, wat bij mij TV-aansluiting is) maar er gebeurde helemaal niets. Zelfs het link-lampje brandde niet. De overige poorten geprobeerd: hetzelfde. Alleen het eerste poortje voor internet functioneert dus... Heeft XMS iets dichtgegooid wat bij Concepts (nog?) open is?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe zou je idd geen TV kunnen kijken als je geen TV dienst afneemt. Is ook vreemd dat jij dat wel kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:08:
[...]

Geen abbo op digitale TV? Hoe kom je aan dat ding dan, en werkt het wel? Cool :)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 06:15:
In principe zou je idd geen TV kunnen kijken als je geen TV dienst afneemt. Is ook vreemd dat jij dat wel kan ;)
Je werkt toch niet als een soort Gestapo neem ik aan?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tERRiON schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:52:
[...]

[...]

Je werkt toch niet als een soort Gestapo neem ik aan?
Hey, als jij tv hebt zijn er vast meer die dit willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 17:19
Ik kan niet meer naar buiten connecten op poort 25. Bijvoorbeeld telnetten op mx2.hotmail.com 25 geeft een timeout. Dit krijg ik op alle mailservers al enkele dagen. Meer mensen die hier last van hebben ? Ik kan dus geen mail meer versturen vanaf mijn mailserver, maar mail ontvangen gaat nog prima, andere mailservers kunnen dus wel met mijn mailserver connecten op poort 25.

Edit:

Heel fijn poort 25 zit ineens dicht. smtp.concepts.nl als relay ingesteld en alles werkt weer :(

[ Voor 41% gewijzigd door Sv3n op 10-03-2010 11:39 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 07:57:
[...]

Hey, als jij tv hebt zijn er vast meer die dit willen :)
Klopt. Maar als iemand zelf bij een aanbieder werkt dan krijg ik toch vaak wel een beetje argwaan.

@Sven: Met dank aan de lammies die hun "mailserver" niet kunnen inrichten. Of natuurlijk gewoon de digibeten die alles maar aanklikken en openen zonder een virusscanner te hebben.

Wat is er mis met een smarthost? Verkleint alleen maar de kans dat jouw mail wordt geweigerd omdat je vanuit een 'foute' IP-reeks mailt... bijvoorbeeld...

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 17:19
tERRiON schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:18:
[...]

Klopt. Maar als iemand zelf bij een aanbieder werkt dan krijg ik toch vaak wel een beetje argwaan.

@Sven: Met dank aan de lammies die hun "mailserver" niet kunnen inrichten. Of natuurlijk gewoon de digibeten die alles maar aanklikken en openen zonder een virusscanner te hebben.

Wat is er mis met een smarthost? Verkleint alleen maar de kans dat jouw mail wordt geweigerd omdat je vanuit een 'foute' IP-reeks mailt... bijvoorbeeld...
er is niks mis mee, dat is precies wat ik nu doe :) , ik gebruik de smtp server van concepts als smarthost/relay

Het vervelende vind ik dat dit totaal niet gecommuniceerd is. Ik kwam er achter omdat al mijn mails ineens 'delayed' waren. Na wat zoeken kwam ik er dus achter dat de poort ineens dicht zat.

[ Voor 15% gewijzigd door Sv3n op 10-03-2010 16:04 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Sv3n schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:19:
Ik kan niet meer naar buiten connecten op poort 25. Bijvoorbeeld telnetten op mx2.hotmail.com 25 geeft een timeout. Dit krijg ik op alle mailservers al enkele dagen. Meer mensen die hier last van hebben ? Ik kan dus geen mail meer versturen vanaf mijn mailserver, maar mail ontvangen gaat nog prima, andere mailservers kunnen dus wel met mijn mailserver connecten op poort 25.

Edit:

Heel fijn poort 25 zit ineens dicht. smtp.concepts.nl als relay ingesteld en alles werkt weer :(
Fijn, vandaar dat de afgelopen week ik niet meer kan mailen via mijn domein en m'n hostingsprovider al niets kon vinden... Belachelijk dat dat niet even doorgegeven is aan de klanten. Iemand toevallig contact gehad met Concepts hierover?

---heb zojuist even gebeld met Concepts en ja hoor... poort 25 permanent dicht. Had schijnbaar altijd al zo moeten zijn, maar dat was 'wegens een fout in de configuratie' niet altijd/overal zo. Crap.

[ Voor 17% gewijzigd door oCe op 10-03-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

tERRiON schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:16:
Ik weet niet of ik hier een kanalenlijst mag posten, maar die ik gister en eergister gebouwd heb is wel 'ietsie pietsie' uitgebreider dan het standaard pakket. ;) Komt allemaal uit de index.xhtml.gz die de stb ophaalt.

dvblogic i.c.m. Win7 heb ik inmiddels ook aan de praat. Wat grappig... ;) Ik moet alleen nog eens goed gaan nadenken hoe ik e.e.a. gefixt wil hebben dat ik wel TV kan kijken maar m'n netwerk niet 1 gapend gat wordt.. (kabeltje van tvpoort naar switch gooit je lokale netwerk open)

// oCe: Je hebt een PM op hyves ;)
Ik ben ook wel geïnteresseerd :*). (reneb2 op hyves)

Ik ben wel van plan nog een extra UTP kabeltje te trekken om het zo allemaal netjes binnen te halen, mijn router lijkt er wel goed mee overweg te kunnen, alleen kost het wel bandbreedte op me netwerk waar nu nog een stopcontact NIC tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik weet niet hoe de rest van de IPTV kijkers dit ervaren, maar ik merk dat het beeld op de pc er vaak minder goed uitziet dan op de tv, terwijl me monitor wèl 1080p is (23" samsung) en me tv niet (32" samsung 720p/1080i). Uiteraard neem ik wat afstand als ik ga kijken.

Als ik echter wat opneem en dat dan weer stream naar me PS3 is het beeld weer gewoon prima, dus op zich is het geen probleem van slecht "signaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Grom...

Zaterdag een HTPC gekocht met Win7. Maar ik krijg dat stomme kreng niet aan het verstand wat beeld weer te gaan geven met DVBLogic.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Hoe heb je het ingesteld? Een enkele nic of meerdere? Rechtstreeks met een netwerkkabel vanuit de tv-poort aangesloten via VLC geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is me favoriete zender heen Playboy channel.. hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Met hulp van Solcon mijn D-Link DIR-655 aan de glasvezel modem gehangen, had hun Zyxel nog niet binnen dus de servicedesk heeft mijn D-Link MAC-adres in hun lijst gezet. Echt super zeg wat een snelheid. Net even via usenetserver.com wat gedownload maar dat gaat gewoon met 5.64 MB/s gemiddeld. En dat met 50Mbit abo, geweldig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/763015593.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heloooooo
  • Laatst online: 25-05-2015
.:.H.:.I.:.P.:. 50Mbit/8=6,25MB/s is je echte snelheid.

Ik heb een abo van 35Mbit/s bij concepts sind de afgelopen zomer en nooit de 4,3MB/s gehaald.
Het blift hangen bij 3,5MB/s dus de echte snelheid is 28Mbit/s en geen 35Mbit/s.

Eerste mooi reclame maken. Zodra dat je een abonnee bent en klaar is kees er wordt nooit geluisterd naar je en trouwens bij concepts is echt een rare prijs/abo combinatie.
In Deventer: 35/Mbit+Tv+telf= rond de 50 euro per maand.
In Twello: 75/Mbit+Tv+telf= rond de 50 euro per maand
Enorme verschil van de download snelheid voor hetzelfde prijs!!! En waarom omdat in Twello hebben ze UPC…. Dus concurrentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

heloooooo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:37:
.:.H.:.I.:.P.:. 50Mbit/8=6,25MB/s is je echte snelheid.
Vergeet niet dat je bij TCP/IP verkeer een behoorlijke bak overhead hebt die ook verzonden moet worden. Dus dat delen door 8 kun je wel doen maar klopt niet helemaal. Zie onderstaande verhaaltje van Oisyn
Door .oisyn, donderdag 3 december 2009 18:35

Met 50 mbit is het maximale 5.96 MB/s, en dat is inclusief overhead. Een score van 5.7 ex overhead is wmb zeer goed. Je berekening gaat fout omdat je gewoon door 8 deelt, terwijl 50Mb/s gelijk is aan 50.000.000 bits/s terwijl "1 MB" eigenlijk 1 MiB en dus 1.048.576 bytes is. Ergo, je vergeet nog eens te delen door 1,048576
Ik kan weleens kijken of ik hier iets kan vinden wat de overhead die ook verzonden wordt ook mee telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heloooooo
  • Laatst online: 25-05-2015
Correctie!!! Begin januari 2010 voor een PAAR DAGEN kon ik downloaden met 12,2MB/s!!! Echt waar dus snelheid van 100Mbit/s abo…terwijl mijn abo is 35Mbit/s.
Reden was een berichtjes in de media over de providers en hun KNOI met de download snelheid.
Na een paar dagen ging de downloaden naar de oude snelheid.
Knoeiers….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvspronsen
  • Laatst online: 11-10 10:17
@Ozboz
Hebben ze bij Solcon nog meer gedaan dan alleen jouw Mac adres toevoegen?
Ik heb de Zyxel icm een 100Mbit verbinding, maar de Zyxel is een beetje traaaaaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

heloooooo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:19:
Correctie!!! Begin januari 2010 voor een PAAR DAGEN kon ik downloaden met 12,2MB/s!!! Echt waar dus snelheid van 100Mbit/s abo…terwijl mijn abo is 35Mbit/s.
Reden was een berichtjes in de media over de providers en hun KNOI met de download snelheid.
Na een paar dagen ging de downloaden naar de oude snelheid.
Knoeiers….
Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Speedtest.png
Dat was inderdaad een test, was wel leuk voor zo lang het duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:48:
Ik kan weleens kijken of ik hier iets kan vinden wat de overhead die ook verzonden wordt ook mee telt.
Een goede link om wat over overhead te weten te komen is http://sd.wareonearth.com/~phil/net/overhead/ . Deze link is al vaker in diverse threads gepost. Voor nog wat extra opmerkingen zie ook mijn eerdere posts op dit gebied :P :
Verwijderd in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"
Verwijderd in "OnsBrabantNet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

jvspronsen schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:01:
@Ozboz
Hebben ze bij Solcon nog meer gedaan dan alleen jouw Mac adres toevoegen?
Ik heb de Zyxel icm een 100Mbit verbinding, maar de Zyxel is een beetje traaaaaag :)
Mijn vriendin heeft ook de Zyxel, weet niet wat je traag vindt maar volgens mij moet die 100Mbit ook zonder problemen aankunnen. Vorige week dinsdag hadden ze me aangesloten, ging overigens enorm soepel. Paar Duitsers in de meterkast, toen een monteur om het Genexis ding te monteren, toen een controle mannetje. Die vond dat de Duitsers de boel hadden moeten dichtkitten, dus weer de Duitsers in de meterkast. Toen controlemannetje weer langs die foto's heeft gemaakt en vroeg of ik er blij mee was.

Maar anyway, ik zat dus op die Zyxel te wachten maar duurde me te lang dus zaterdag even gebeld en gezegd dat ik eigenlijk mijn D-Link DIR-655 vooraan wil zetten en als router te gebruiken. Dus heeft ie mijn MAC adres erin gezet en paar minuten later had ik internet. Mooie service. Heb ook even gevraagd of ik die Zyxel verder in het netwerk kan zetten om zo niet zoveel telefoondraden te moeten trekken, was geen probleem volgens hem.

Gewoon even bellen dus, al vraag ik me af of het echt met de Zyxel te maken heeft, wat haal je dan?
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:05:
Een goede link om wat over overhead te weten te komen is http://sd.wareonearth.com/~phil/net/overhead/ . Deze link is al vaker in diverse threads gepost. Voor nog wat extra opmerkingen zie ook mijn eerdere posts op dit gebied :P
Thanks, interessant stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvspronsen
Via die speedtest maximaal 35 Mb down, en zo'n 30 up. Via de speedtest van Solcon komt ie wel netjes met via 100Mbit binnen, dus de lijn is goed, zou ik denken.
Newsleecher, 6 threads en ik kan de router niet meer benaderen, 100% cpu gebruik. Vandaar mijn opmerking over de traagheid. Verder heb ik trouwens geen rare firewall instellingen gedaan, alleen een paar poortjes doorgesluisd.
Maar goed om te weten dat de helpdesk ook de DIR-655 kan activeren, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

jvspronsen schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:51:
Via die speedtest maximaal 35 Mb down, en zo'n 30 up. Via de speedtest van Solcon komt ie wel netjes met via 100Mbit binnen, dus de lijn is goed, zou ik denken.
Newsleecher, 6 threads en ik kan de router niet meer benaderen, 100% cpu gebruik. Vandaar mijn opmerking over de traagheid. Verder heb ik trouwens geen rare firewall instellingen gedaan, alleen een paar poortjes doorgesluisd. Maar goed om te weten dat de helpdesk ook de DIR-655 kan activeren, thnx :)
Ik heb wel het idee (als ik tests en reviews lees) dat die D-Link een snelle router is. Ik kan me dan best voorstellen dat de Zyxel misschien moeite heeft het tempo beetje bij te houden. Nu zit ik op 50/50 maar newsleecher verwerkt gewoon die 10 threads. De man die ik van Solcon aan de telefoon zat had de D-Link thuis ook (maar dan voor kabel). Ik zat net even te googelen of ik wat kon vinden over de WAN>LAN throughput. Kan best zijn dat dat de bottleneck is maar kon weinig vinden. Als dat zo is bij die Zyxel dan is het niet zo handig mensen die te leveren met een 100/100 abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvspronsen
Tsja, eigenlijk is die Zyxel natuurlijk gewoon een ADSL modem, dus de echt hoge snelheden hoeft ie niet perse aan te kunnen. Wel opvallend dat ie bij jou wel gewoon die 10 threads pakt. Is dat trouwens ook de 2612? Ik bedacht me nog dat de ene Zyxel, de ander niet is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

jvspronsen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:56:
Tsja, eigenlijk is die Zyxel natuurlijk gewoon een ADSL modem, dus de echt hoge snelheden hoeft ie niet perse aan te kunnen. Wel opvallend dat ie bij jou wel gewoon die 10 threads pakt. Is dat trouwens ook de 2612? Ik bedacht me nog dat de ene Zyxel, de ander niet is natuurlijk ;)
Die ik krijg is volgens mij de 2612 maar heb hem dus nog niet. Ik ga die ook gewoon puur voor VOIP gebruiken en niet aan het begin zetten denk ik. Lijkt me gewoon niet zo handig maar dat is meer een gevoel, dus gewoon achter de D-Link en dat het ding maar zorgt dat de telefoon over gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvspronsen
Dat zou ik zeker doen. En voor de zekerheid even checken of die 2612 voorzien is van de laatste firmware.
http://www.solcon.nl/part...ice/firmware.html?lang=nl

Gisteravond heb ik even gebeld, hij voerde een firmware upgrade uit, en ik ging van 35 ineens naar 100 mbit :D
Het kan natuurlijk zijn dat ie op de achtergrond nog iets aan heeft gepast, maar anders is de update dus wel nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

jvspronsen schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:01:
Gisteravond heb ik even gebeld, hij voerde een firmware upgrade uit, en ik ging van 35 ineens naar 100 mbit :D
Het kan natuurlijk zijn dat ie op de achtergrond nog iets aan heeft gepast, maar anders is de update dus wel nuttig
Hele nuttige update dan ;) Maar ik vind dat ze wel netjes helpen, soms duurt het wat lang wat betreft in de wacht staan maar je krijgt in ieder geval iemand aan de telefoon die er verstand van heeft en ook wil helpen. Met XS4All had ik de laatste paar keer dat ik belde mindere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik pik nu de IPTV stream op met MCE in combinatie met DVBlink for IPTV. Dat werk op zich wel, alleen zit de IPTV poort van het modem nu aan de switch kant van mijn router, dus elke poort krijgt de multicast binnen en spuugt het hele netwerk vol met data.
Ik heb een D-link 655 en die houdt nog redelijk lang vol tot dat je vol gaat downloaden en tv wil kijken op de settopbox die dus ook op de switch kant zit. Dan stopt alles ermee ;).

Ik wil hier graag een betere oplossing voor. Nou kan ik twee dingen doen.

1: IPTV signaal splitsen met gigabit switch, een UTP naar de settopbox en een UTP naar de 2e NIC van de pc. Dan vraag ik me af of die switch dit leuk vindt? Mensen hier ervaring mee?

2. Internet signaal en IPTV signaal bij elkaar brengen met een switch en die weer op de WAN poort van de router zetten. Mijn router heeft een optie om IGMP aan te zetten. Ik vraag me alleen af of je met IP adressen en routering niet in de knel komt. Al heb ik al wel gezien dat IPTV met elk willekeurig lokaal ip adres op je pc wel gewoon werkt. Al heeft de router nu opeens een WAN adres.

3. IPTV signaal staat ook op de Internetpoort? Dit schijnt bij Lijbrandt het geval te zijn, wordt hier beschreven Lijbrandt IPTV via router?. Ik weet alleen niet of dat ook voor Concepts geldt, aangezien die met Genexis modems werken. Dan zou je alleen de router hoeven te configureren voor IGMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Hmmm..

Werken zij niet ook met vlans? In dat geval zet je een switch neer die standaard vlans snapt (goedkopere managed ProCurves of Linksysjes doen dat). Dan stel je de poorten in op de juiste vlans en krijgt elk apparaat het 'stukje netwerk' waar hij in hoort te zitten.

Vergt wel enige kennis van zaken, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

KillerB schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:31:
Ik pik nu de IPTV stream op met MCE in combinatie met DVBlink for IPTV. Dat werk op zich wel, alleen zit de IPTV poort van het modem nu aan de switch kant van mijn router, dus elke poort krijgt de multicast binnen en spuugt het hele netwerk vol met data
Heb jij nog bijzondere dingen gedaan om het aan de praat te krijgen? Ik zit hier bij Solcon en het is me nog niet gelukt met VLC en de kabel rechtstreeks in tweede NIC waarbij ik MAC adres en IP adres overgenomen heb van de Amino. Of ben ik nog een stap vergeten?

Ik heb overigens dezelfde router en er nogal wat over gelezen maar het schijnt dat na een bepaalde firmware upgrade dat hele IGMP niet mee werkt. Pin me er verder niet op vast maar ik las zoiets op verschillende forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Jarpse schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:09:
Hmmm..

Werken zij niet ook met vlans? In dat geval zet je een switch neer die standaard vlans snapt (goedkopere managed ProCurves of Linksysjes doen dat). Dan stel je de poorten in op de juiste vlans en krijgt elk apparaat het 'stukje netwerk' waar hij in hoort te zitten.

Vergt wel enige kennis van zaken, dat wel :)
Ik ben bang dat ik daar niet uit ga komen. Ik ga wel even een paar proefjes doen met die 3 opties.
OzBoz schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:13:
[...]

Heb jij nog bijzondere dingen gedaan om het aan de praat te krijgen? Ik zit hier bij Solcon en het is me nog niet gelukt met VLC en de kabel rechtstreeks in tweede NIC waarbij ik MAC adres en IP adres overgenomen heb van de Amino. Of ben ik nog een stap vergeten?

Ik heb overigens dezelfde router en er nogal wat over gelezen maar het schijnt dat na een bepaalde firmware upgrade dat hele IGMP niet mee werkt. Pin me er verder niet op vast maar ik las zoiets op verschillende forums.
Ik heb de kabel van de IPTV poort in de switch kant van de router zitten en dan doet het er niet toe wat de router wel en niet kan volgens mij. Ik heb net ook even geprobeerd wat jij beschrijft. Eigenlijk rechtstreeks IPTV poort kabel in de NIC van de pc klikken en vast ipadres instellen zonder DNS en gateway. Het ip adres is bij mij niet hetzelfde als de settopbox en het MAC adres ook niet.
Als je dan met VLC voor netwerk stream openen kiest, UDP, ip adres en poort dan moet je het gewoon kunnen ontvangen. Uiteraard moet je wel digitale tv afnemen van Solcon anders activeren ze je IPTV poort niet, maar ook dat is eenvoudig te achterhalen, want dan brandt het link lampje ook niet van die poort.

Tenzij Solcon encrypted IPTV gebruikt maar dat lijkt me heel sterk gezien het gezamenlijke netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Ik neem zelf geen IPTV af, maar als ik een UTP kabel in Wan port 2 steek krijg ik een 169.254.x.x adres, terwijl dit bij port 3 / 4 niet het geval is.

Ik weet dat als windows geen ip-adres lease krijgt, een 169.254.x.x adres toegewezen krijgt. Maar in dit geval zit ik op een Mac laptop rechtstreeks naar port 2 (en die kent geen 169.254.x.x, die laat het blank zodra er geen lease is). Dus ik krijg schijnbaar wel wat.

Port 2 = IPTV? Zou wel eens willen weten welk lampje er zou moeten branden op de Genexis als het daadwerkelijk geactiveerd is (R/T?).

Binnenkort komt er een LCD TV in de woonkamer, en het liefst maak ik geen gebruik van een Animo. Er komt een mediacenter in de meterkast te staan die alles gaat afhandelen.

Mijn vraag is eigenlijk kan ik TV ontvangen op een computer zonder een setupbox? Momenteel neem ik geen IPTV af maar schijnbaar staan er nog dingen open bij Concepts. Heb verschillende dingen geprobeert, en zoals hierboven staat aangegeven heb ik het geprobeert in VLC UDP stream (maar weet niet welk ip-adres ik moet invoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@jvspronsen: Heb jij toevallig een jaartje in Zwolle op school gezeten? ;)

@KillerB: Wat dacht je van een tweede NIC in je MCE? Heb ik hier ook. Zo blijft je interne netwerkje tenminste ook enigszins gescheiden van het "TV-netwerk"

@Baiko: Welke ISP heb je? Concepts gok ik? In Windows krijg je inderdaad geen IP-adres uit de 10.252-reeks zoals de Amino's. Dat heeft met de DHCP-request te maken, daar zal ik je verder niet mee vermoeien. Maar in principe is het wel mogelijk om op je PC televisie te ontvangen. Als je Linux gebruikt dan kan dat al standaard, Mac naar men zegt ook. Voor Windows heb je DVB-Link van dvblogic.com nodig om het te integreren in MCE. Maar of het ook al 'direct' zonder VLC kan weet ik niet...

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

KillerB schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:16:
Als je dan met VLC voor netwerk stream openen kiest, UDP, ip adres en poort dan moet je het gewoon kunnen ontvangen. Uiteraard moet je wel digitale tv afnemen van Solcon anders activeren ze je IPTV poort niet, maar ook dat is eenvoudig te achterhalen, want dan brandt het link lampje ook niet van die poort.
Heb ik eigenlijk ook geprobeerd, Ik heb het idee dat Solcon het wat meer op Mac adres afschermt net als met internet het geval is. Moet er nog maar eens naar kijken, zou wel leuk zijn als ik het aan de praat kreeg. Gaat mij er vooral om dat ik gewoon ff als ik zin heb ook in mijn werkhok een zendertje kan aanzetten. Las bij andere providers dat er meer waren die het MAC adres gingen spoofen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvspronsen
@terrion Geen jaar, 3 of 4 maanden geloof ik ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste