[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij met de komst van Solcon zou leuk zijn als er nog meer kwamen is alleen maar goed, ik zit tot eind van het jaar nog bij tweakdsl dus kan het nog even afwachten allemaal.
Ik vond wel dar concept in het begin belachelijke leveringsvoorwaarden had weet niet of dat inmiddels beter is.

Als ik tijd heb ga ik zaterdag wel even naar die info dag bij pc deventer :)

Maar mocht iemand al ervaringsdeskundige zijn wat Solcon betreft hou ik me aanbevolen voor zijn /haar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flying_pizza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:06
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:02:
Ik ben blij met de komst van Solcon zou leuk zijn als er nog meer kwamen is alleen maar goed, ik zit tot eind van het jaar nog bij tweakdsl dus kan het nog even afwachten allemaal.
Ik vond wel dar concept in het begin belachelijke leveringsvoorwaarden had weet niet of dat inmiddels beter is.

Als ik tijd heb ga ik zaterdag wel even naar die info dag bij pc deventer :)

Maar mocht iemand al ervaringsdeskundige zijn wat Solcon betreft hou ik me aanbevolen voor zijn /haar ervaringen.
liever wat slechter voorwaarden dan een verplichte basis aansluiting van 20 euro per
(salcon)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:05
Ze bieden nu in Deventer ook 100mbit aan. Alleen een beetje aan de prijzige kant nog voor een standalone pakket.

http://www.concepts.nl/glasvezel-deventer/tarieven

Hopelijk veranderen de triple pakketten naar 50/50 en 100/100.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aha, nu hebben ze ook onbeperkt vast bellen voor 5 euro per maand extra, fijn!
Ik hoop alleen dat dit extra deel er nog bij op kan als het abonnement al is afgesloten?

Komende woensdag komen ze bij mij het modem installeren.
Wie weet of je dan ook gelijk van de diensten gebruik kan maken als je dat al hebt afgesloten? Ik had als ingangsdatum 29 mei (het abonnement)... Er staat wel dat het mogelijk is dat er 2 monteurs komen als je al diensten hebt afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 11:42
koelkast schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:10:
Er staat wel dat het mogelijk is dat er 2 monteurs komen als je al diensten hebt afgesloten...
Idd dat staat er en me vriendin heeft nog gebeld en zeggen ze van ja wordt gelijk aangesloten.

Nou kan je vertellen niet dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Zaterdag 13 juni was er een glasvezelevenement op het winkelcentrum Colmschate.
Een reportage hiervan is terug te lezen op http://www.glasvezel.nu/n...ortage-glasvezel-deventer

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op zowel de site van Solcon als van Concepts lees ik dat het mogelijk is om maximaal 1 TV aan te sluiten met een decoder. Momenteel heb ik Tele2, en daar is het mogelijk om er 2 aan te sluiten. Ik vind het erg apart, want je zou zeggen dat je met meer bandbreedte toch ook zeker 2 decoders aan moet kunnen.

Iemand toch geprobeert om er 2 aan te sluiten, en wat zijn de ervaringen? Of kan ik het beter gewoon vergeten? Want ik ga geen analoge TV kijken op mijn HDTV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 21:50
Is iemand hier nog naar het Glasvezelevenement geweest? Was benieuwd of er nog nieuwe diensten zijn 'beloofd'.

Volgens mij kun je trouwens maar 1 tv aansluiten op de decoder van Tele 2 (heb nu ook Tele2).
Je kunt wel meerdere decoders op het modem aansluiten. Is dat niet het nuance verschil? Anders heb je een lange scartkabel nodig ofzo ;).

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 08:27
dabird schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:35:
Is iemand hier nog naar het Glasvezelevenement geweest? Was benieuwd of er nog nieuwe diensten zijn 'beloofd'.
Ik ben er om half 4 nog ff snel geweest, toen begonnen ze net met opruimen.
Het stukje techniek (mbt de aanleg) wat er stond vond ik wel interessant.
Het enige wat ik gehoord heb is van Solcon:
Er komt een HD-decoder met HDD, maar wanneer is onbekend. In elk geval niet binnen een maand en misschien ook niet met een jaar.
Toen ik zei van de Amino530 keek de een me aan van huh.... 8)7 De ander antwoorde dat er wel iets is, maar dat het waarschijnlijk niet gaat werken.

Dat vond ik wel raar want ik heb ooit eens bij de servicewinkel geïnformeerd en die zeiden dat het wel moest werken, omdat ze zelf niks veranderen. Maar het is wel op eigen risico.

Die HD-decoder met HDD is voor een reden om het per november op te gaan zeggen en naar Ziggo te gaan.Van de eindejaarsuitkering wordt eindelijk eens een LCD-tv gekocht, keer wat anders dan een 45cm CRT |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
oké, ben nu ook aangesloten (voorstad). De upload gaat wel heel erg rap voor een 35 mbit verbinding. Is dat normaal (niet erg overigens....):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/504837419.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 10:10
Dat ziet er strak uit, ik zit in dezelfde wijk en hoop snel aangesloten te worden. Nadat het modem erop ging op dezelfde dag als dat de kebel naarbinnen ging bleek er geen prik op te zitten oid dus werd het gelijk als storing aangemeld... Zelf maar weer eens gebeld en nu zou het maandag geregeld gaan worden, maar ik geloof dat het daarna nog even duurt voordat concepts de boel gaat activeren ? Ik heb nog geen brief van ze gehad namelijk en geloof dat het 10 dagen daarna pas gaat werken als ik het goed begrepen heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
Ik heb vandaag bericht gehad dat 9 jullie de diensten geactiveerd worden. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:20:
oké, ben nu ook aangesloten (voorstad). De upload gaat wel heel erg rap voor een 35 mbit verbinding. Is dat normaal (niet erg overigens....):

[afbeelding]
En dat is nou de reden dat je speedtests niet moet vertrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
heeft iemand enig idee of en wanner glashart IPv6 gaat invoeren? zou namelijk best leuk zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde net op de radio dat Ziggo in het najaar omhoog gaat naar 80mbit en volgend jaar zelfs meer dan 100mbit. Hoe zit het met de upload? Want dat kan volgens mij niet gelijk zijn via coax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Die upload zal iets omhoog gaan, maar het zal nooit symmetrisch worden zoals bij glasvezel. De upload bij 80Mbps wordt 10Mbps. Voor de 120Mbps zal er nog wel 5 bijkomen, denk ik.

Zie voor een overzicht van alle huidige en toekomstige up- en downloadsnelheden: nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z3i-abonnement deze zomer naar 50Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
marcel9 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:41:
Dat ziet er strak uit, ik zit in dezelfde wijk en hoop snel aangesloten te worden. Nadat het modem erop ging op dezelfde dag als dat de kebel naarbinnen ging bleek er geen prik op te zitten oid dus werd het gelijk als storing aangemeld... Zelf maar weer eens gebeld en nu zou het maandag geregeld gaan worden, maar ik geloof dat het daarna nog even duurt voordat concepts de boel gaat activeren ? Ik heb nog geen brief van ze gehad namelijk en geloof dat het 10 dagen daarna pas gaat werken als ik het goed begrepen heb....
je krijgt binnen 10 werkdagen na plaatsing modem een brief waarin de activeringsdatum staat vermeld. Dat kan na plaatsing modem nog zo'n 3-4 weken duren. Tenminste, zo was het bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 10:10
Klopt, hoewel dat nu iets sneller lijkt dan in het begin. Bij een vriend van me zat er laatst 10 dagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heeft iemand al een Aminet 130 en hoe is het beeld?
Ik wil wel digitale TV maar het is jammer dat ze nog geen EPG gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds paar maand de aminet 130
bevalt prima zeer scherp beeld
helemaal nu met ned 1,2,3 in HD
baal alleen dat concepts geen EPG heeft
solcon beweerd dat ze het wel hebben
ook is het zenderaanbod mager
als ik vraag wanneer of de EPG komt zeggen ze steeds dat ze er mee bezig zijn
als ik mijn dvd recorder aanzet werkt het wel gewoon via de analoge zenders !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 21:44
En hoe is de verbinding van het internet zelf? heb de bestelling ook al een tijdje staan en begin nu toch wel benieuwd te worden.
Ping tijden naar buitenland btw? bv naar zweden,engeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 12:59
Binnenkort krijg ik dus ook glasvezel en nu weet ik inmiddels dat iptv en data beiden via een aparte poort op het modem wordt aangeboden. Dit gebeurt door middel van het gebruik van vlan's op http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip modem.

Aangezien ik weinig zin heb om twee gescheiden netwerken in mijn huis aan te leggen vroeg ik mij af of je met een dual wan modem met ondersteunig voor multicast / igmp routering zoals bijvoorbeeld de draytek vigor 2930n dit probleem op te lossen is. De data en iptv aansluiting van het modem sluit je dan aan op wan1 en wan2 van de dual wan router. Met de load balancing config zou je dan kunnen configuren dat alle iptv gerelateerde data naar de wan poort gerouteerd is waar de iptv modem kabel aanhangt. Het overige internet verkeer dient dan naar de wan poort gerouteerd worden waar de kabel op is aangesloten die naar de data poort van het modem leidt.

Het resultaat is dat dat je zowel internet als iptv op iedere netwerkaansluiting in je huis kan ontvangen en daardoor dus ook zonder de aminet 130 stb toe kan omdat je nu ook iptv op je normale pc kan ontvangen.

Aangezien ik nog niet in het bezit ben van een modem en de draytek router en de laatste wat prijzig is om de gok te wagen of bovengenoemde hypothese ook echt werkt vroeg ik me af of hier mensen ervaring mee hebben of mij op een denkfout kunnen betrappen.

[ Voor 25% gewijzigd door stekkel op 07-07-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Nou, of 't werkt durf ik je niet te zeggen. Wel heb ik gelezen, in o.a. andere topics op GOT dat met het volgende programma je de IP TV streams middels virtuele tuners in b.v. mediacenter zou kunnen gebruiken: http://www.dvblogic.com/iptv.php

Daar ik geen Amino 130 en/of digi-tv abonnement heb kan ik het zelf helaas niet testen, de streams zou je n.l. via een Amino 130 moeten kunnen sniffen. Zo zou je de ip-adressen en/of poorten van de UDP IP TV streams moeten kunnen lokaliseren en in DVBLogic voeren...

Iemand tijd over om het te proberen en/of ervaring ermee?

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
  • Laatst online: 26-03 13:34
Ik ga zeer binnenkort naar Deventer verhuizen.
Nou heb ik de keuze uit Concepts, Solcon en natuurlijk de kabel en adsl leveranciers.
Nou vind ik het niet erg om wat meer te betalen voor snelheid en kwaliteit, maar ik kom er niet uit of ik het beste voor Concepts of Solcon kan gaan of glasvezel helemaal niet moet proberen.

Wat ik belangrijk vind zijn de betrouwbaarheid van de verbinding en de decoder.

Mijn ouders hebben Ziggo en qua tv werkt dat aardig, bij Tele2 vind ik tv verschrikkelijk voornamelijk omdat het zappen zo tergend traag gaat.

Mijn vraag aan jullie dus, wat vinden jullie van de verbinding?
Heeft er iemand van jullie ervaring met beide providers?
Hoe is de decoder en de digitale tv in het algemeen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Magus schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:43:
Mijn vraag aan jullie dus, wat vinden jullie van de verbinding?
Heeft er iemand van jullie ervaring met beide providers?
Hoe is de decoder en de digitale tv in het algemeen?

Alvast bedankt!
Digitale tv zapt trager dan analoog. De kwaliteit wat TV betreft is bij ziggo beter dan bij de glas aanbieders.
Wat een plus is aan ziggo wbt digitale tv is dat je een cam(of ci+) module kunt gebruiken in je HD tv.
Bij glas-aanbieders heb je een dure decoder nodig.

Ik heb nu Concepts en dat beval prima. Snel, goede snelle helpdesk.
Er zal weinig verschil in Solcon en Concepts zijn except dan de kosten. Solcon is duurder maar daar krijg je dan weer een router 54G met voip voor. Bij Concept komt de telefonie uit het glasmodem en kan je je eigen router kiezen. Waarrdoor je eventueeel een n-draft router kunt kiezen.

Voor de snelheid wbt internet zou je net zo goed ziggo kunnen kiezen.
Het enige wat solcon en concepts als voordeel hebben is dat de techniek wat duurzamer/moderner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Thombias schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:54:
Het enige wat solcon en concepts als voordeel hebben is dat de techniek wat duurzamer/moderner is.
Ik vind het internet van concepts een stuk stabieler dan van Ziggo, ik heb het al zo'n 6 maand en nog geen storing mee gemaakt. Daarnaast is de upload snelheid bij de glasvezel providers een stuk hoger nog dan bij Ziggo.

Maar ik ben benieuwd of de glasproviders hun down/upload nog gaan verhogen, zoals Ziggo dat wel doet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
defiant schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:01:
[...]

Ik vind het internet van concepts een stuk stabieler dan van Ziggo, ik heb het al zo'n 6 maand en nog geen storing mee gemaakt. Daarnaast is de upload snelheid bij de glasvezel providers een stuk hoger nog dan bij Ziggo.

Maar ik ben benieuwd of de glasproviders hun down/upload nog gaan verhogen, zoals Ziggo dat wel doet.
Over stabiliteit van ziggo kan ik niet mee praten.
Maar over de upload snelheid heb je gelijk. Das ook de keuze waarom ik voor concepts heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
  • Laatst online: 26-03 13:34
Thombias schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:54:
[...]

Digitale tv zapt trager dan analoog. De kwaliteit wat TV betreft is bij ziggo beter dan bij de glas aanbieders.
Wat een plus is aan ziggo wbt digitale tv is dat je een cam(of ci+) module kunt gebruiken in je HD tv.
Bij glas-aanbieders heb je een dure decoder nodig.

Ik heb nu Concepts en dat beval prima. Snel, goede snelle helpdesk.
Er zal weinig verschil in Solcon en Concepts zijn except dan de kosten. Solcon is duurder maar daar krijg je dan weer een router 54G met voip voor. Bij Concept komt de telefonie uit het glasmodem en kan je je eigen router kiezen. Waarrdoor je eventueeel een n-draft router kunt kiezen.

Solcon heeft tijdelijk een gratis upgrade naar 50Mbit wat solcon volgens mij weer goedkoper maakt...
Ik snap dat digitale tv trager zapt, maar die tv van Tele2 is gewoon ruk.
Een helpdesk medewerker daar heeft me ooit verteld dat Ziggo en Tele2 van verschillende technieken gebruik maken [unsure]waardoor Tele2 eerst een verbinding op moet zetten (stream) terwijl Ziggo on-demand is[/unsure]
Hoe dan ook hoop ik dat het bij concepts beter is.

Ik denk dat ik voor concepts ga, het zelf mogen kiezen van een router geeft voor mij de doorslag.
In september schaf ik waarschijnlijk fonera 2.0n aan (wireless n, wol, torrent, usenet, usb stick/hdd mogelijkheid, 5 poorten etc.).,
VoIP vind ik totaal niet interessant, ik neem zo'n gratis bellen bundel bij en voor mobiele nummer heb ik mijn belminuten (die ik nooit op krijg)

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 21:50
Mmmmm... ook fijn hier. Het glasvezelkabeltje bungelt bij mij nog altijd voor de deur. En ik ga toch eind september de diensten afnemen bij Concepts ICT, met de aanstaande bouwvak in het achterhoofd toch maar even naar Glashart gebeld.

Daar wisten ze me te vertellen dat de aannemer enige tijd geleden wel wilde starten met de werkzaamheden, maar doordat de parkeerhavens e.d. (en de stoep waarschijnlijk) vol stonden met auto's kon hij/zij hier niet aan de slag. Dus ik vragen wanneer ze nu weer aan de slag gingen. Commentaar: de aannemer gaat eerst 3 weken op vakantie en ik weet de planning voor na de vakantie nog niet. :? 8)7 Dus ik hang op 20 augustus maar weer aan de lijn. Lekker geregeld dus....

Gelijk maar ff Tele2 gemaild (huidige provider) om zeker te weten dat ik straks maandelijks kan opzeggen, gelukkig wel ;).

Glashart wist me nog wel te melden dat ik niet eerder voor de diensten van Concepts ICT ga betalen dan dat alles geïnstalleerd is. Nu maar hopen (en controleren) dat ze zicht daar aan houden.

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Zijn er hier meer mensen met het probleem dat het tv en radio signaal rond 6 uur 's morgens wegvalt?
Ik heb het al een aantal keren gehad dat ik de radio aan heb staan en ff aan het teleteksten ben en ineens valt de radio stil (geen ruis) en doet teletekst het niet meer. De meeste tv zenders hebben dan zwart beeld. TV Oost, TV Gelderland, Oranje TV en nog een aantal buitenlandse zenders achteraan de rij doen het dan nog wel |:(

Soms duurt dit wel 10 - 15 min en soms waar een paar minuten waarin die dan ook nog eens een seconde het wel doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik wil eigenlijk ook wel over op glasvezel omdat Telfort ADSL me toch wat tegen begint te staan, vaak slechte verbinding en lagere snelheden.

Ik zit te denken aan Internet en digitale tv of IP-TV, maar nou wordt me niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet samenstellen.
Als ik op de website kijk zie ik digitale tv staan en zie ik ook staan dat ik voor HD alleen een andere tuner moet aanschaffen van 189€, maar is dit nou ook gelijk de IP-TV tuner? Of is dat weer een andere?

En wie heeft er ervaring met zowel Ziggo digitaal als ConceptsICT digitaal ( en of HD)? Want ik vind Ziggo best wel behoorlijke kwaliteit leveren op tv en ik wil er eigenlijk wel op vooruit gaan.
Het is immers wel een stuk duurder, maar zolang dat te verantwoorden is in hogere kwaliteit vind ik dat prima.

Alvast bedankt voor het meedenken en ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
KillerB schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:19:

En wie heeft er ervaring met zowel Ziggo digitaal als ConceptsICT digitaal ( en of HD)? Want ik vind Ziggo best wel behoorlijke kwaliteit leveren op tv en ik wil er eigenlijk wel op vooruit gaan.
Het is immers wel een stuk duurder, maar zolang dat te verantwoorden is in hogere kwaliteit vind ik dat prima.

Alvast bedankt voor het meedenken en ervaringen!
In Holten zijn de ervaringen qua kwaliteit en kwantiteit in het voordeel van Ziggo.
Er zijn veel mensen die hun Concepts decoder hebben vervangen door een ziggo decoder.

Internet is goed van Concepts en de Helpdesk is ook snel en deskundig. Beter dan Ziggo.
Maar qua TV is Ziggo superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 11-10 23:45

RammY

Dát!

Magus schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:29:
[...]

Solcon heeft tijdelijk een gratis upgrade naar 50Mbit wat solcon volgens mij weer goedkoper maakt...
Een helpdesk medewerker daar heeft me ooit verteld dat Ziggo en Tele2 van verschillende technieken gebruik maken [unsure]waardoor Tele2 eerst een verbinding op moet zetten (stream) terwijl Ziggo on-demand is[/unsure]
....
Ziggo geen idee.. Tele2 maakt, netzoals Concepts, gebruik van UPD Multicast streams. Oftewel: die decoder is gewoon een verijdelde internetbrowser die ook MPEG2 kan omzetten.
Het grote verschil is wel dat Tele2 max 4 mbit gebruikt voor de streams en bij Concepts de "normale" Nederlandse zenders (NL1-3,RTL* etc.) zo rond de 10 mbit liggen.
De andere zenders varieren tussen de 5 en de 8.
Oftewel de kwaliteit van Concepts vs Tele2 moet merkbaar zijn ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Magus schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:29:
[...]

Ik denk dat ik voor concepts ga, het zelf mogen kiezen van een router geeft voor mij de doorslag.
In september schaf ik waarschijnlijk fonera 2.0n aan (wireless n, wol, torrent, usenet, usb stick/hdd mogelijkheid, 5 poorten etc.).,
VoIP vind ik totaal niet interessant, ik neem zo'n gratis bellen bundel bij en voor mobiele nummer heb ik mijn belminuten (die ik nooit op krijg)

Bedankt voor de info!
Ik kan je vertellen dat de digitale tv van concepts goed functioneert, het zappen gaat ook bijzonder snel tot mijn verbazing vergeleken met ziggo bij iemand die ik ken.
De settop box is wel in te stellen op 4reso's, 2x widescreen 720p/1080i 2x/normaal 720p/1080i, wat ik opzich raar vind voor de zenders die niet hd uitzenden, hij zal het iig wel upscalen dan.
Je kan goed het verschil zien tussen Nederland 1/2/3 HD en de overige nederlandse zenders, zeker met RTL 7 voetbal wat nog zeker weten geen hd is :p toch gebruikt de settop box dik 10mbit (ook op de rtl zenders(niet dat je het merkt, valt buiten je internet abbo)

Ik kon het wel merken omdat ik later voor digitale tv koos en toen wel in een keer merkte dat de settop box gebruikt maakte van bandbreedte, ik even gebeld.. ze reboote toen de connectie en hadden wat geupdate, werkte gelijk weer goed.. top service ook dus!

Verder ook over het internet, top! ja je haalt bij die korte testjes van je upload echt goede snelheden.. ook als je bv naar een ftp upload begint het met boven je echte snelheid.. rond 70/80mbit kan je uploaden als je kleine bestandjes doet laat maar zeggen.. zit hier met 35/35 en bevalt prima.
Je download met 3.9mb per seconde en upload zelfs sneller!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/547330023.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 15:56
ik heb sinds een paar maand ook glasvezel internet/tv via concepts ict.

hebben destijds een amino 110 gekocht en aangesloten zonder een kaart voor digitale tv op te sturen/abonnement hiervoor af te sluiten. Dit werkte tot nu toe perfect alleen hebben nu sinds vandaag dat de ontvanger zegt niet ge-authenticieerd en er ontbreekt ook een logo van Glashart. Al geprobeerd om de software opnieuw in te laden/ ding hard te resetten dmv een kwartier zonder stroom maar helaas zonder resultaat. Meer mensen die dit hebben?????

btw. bijna alle tv kanalen doen het behalve de erotische kanalen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38
misterx11 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:42:

hebben destijds een amino 110 gekocht en aangesloten zonder een kaart voor digitale tv op te sturen/abonnement hiervoor af te sluiten. Dit werkte tot nu toe perfect alleen hebben nu sinds vandaag dat de ontvanger zegt niet ge-authenticieerd en er ontbreekt ook een logo van Glashart. Al geprobeerd om de software opnieuw in te laden/ ding hard te resetten dmv een kwartier zonder stroom maar helaas zonder resultaat. Meer mensen die dit hebben?????

Ik heb begrepen van de service winkel dat zonder abonnement voor digitale TV je wel gratis de zenders uit het standaardpakket kunt krijgen. Maar ook daar moet je je voor aanmelden. Als je je nergens voor aangemeld hebt is het natuurlijk niet vreemd dat het niet meer werkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik woon pas sinds een maand of 3 in Schalkhaar en zat met smart te wachten op nieuws wanneer onze straat ook een glasvezeltje gaat krijgen. Postcode check gaf eerst geen uitsluitsel, maar nu gaf ie ineens aan dat ik al aangesloten was. Dat is raar. Ik wist wel dat er een onbekend kastje in de meterkast zit, maar had nooit de koppeling met glasvezel gemaakt.

Dus ik nog maar eens kijken in de meterkast en gegoogled wat ik zag... :) Ik kon dus al die tijd al glasvezel nemen! *doh*

Moet ik nog wel even besluiten of ik TV en/of de telefoon bij Ziggo laat of dat ik een Triple-pakket neem. Solcon wordt het in elk geval niet, die is wat te duur met z'n vastrechten van 10 euro en de activatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022

Hier precies hetzelfde probleem, alleen dan met de Amino 130. Heb ook al software update gedaan, reset, niks helpt.

bmwunited.nl

• Flauwekul

Had er hier ook last van maar nu werkt alles weer zoals het was denk dat ze een storing hebben gehad en ik neem dus wel digitaal tv af heb zo'n tripple pakket.

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Hier werkt het ook weer zoals het hoort. Ook tripple pakket incl. extra pakket voor de zenders.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:59
Hmmm. Als ik mijn laptop inprik op poort 2 krijg ik toch echt geen IP adres oid waarmee ik TV zou kunnen kijken. Heb 't getest bij iemand die wel dig. tv heeft, daar kan ik wel TV op me laptop kijken.

Hebben jullie echt geen kaart oid ingevuld?

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
viper schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:17:
Hmmm. Als ik mijn laptop inprik op poort 2 krijg ik toch echt geen IP adres oid waarmee ik TV zou kunnen kijken. Heb 't getest bij iemand die wel dig. tv heeft, daar kan ik wel TV op me laptop kijken.

In het verleden kreeg ik wel een ip, nu niet meer... ik denk dat ze het uitgezet hebben oid, vermoedelijk dat je eerst een digi-tv abo af moet sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
viper schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:17:

Misschien moet je het MAC-adres van je Amino spoofen? Schijnt soms te werken, al weet ik niet of dat voor Glashart/Concepts/Solcon ook opgaat.

Ik ben overigens sinds een paar dagen druk in de weer om uit te pluizen wat er zoal kan met IPTV van Glashart. Zo kom je hele leuke dingen tegen, zoals een kanalenlijst (gezien de vermelding van D-TV lijkt het me dus gaan om een lijst voor Deventer e.o.) en andere leuke wetenswaardigheden. Wat ik alleen nog niet heb weten te ontdekken is of er harddiskrecorders, NMT's of andere apparaten zijn die je aan je TV-poortje kunt hangen en die dan het rekenwerk kunt laten doen i.p.v. een Aminet er nog tussen te moeten hangen.

(Misschien iets voor oCe om eens te testen? Ik weet "toevallig" dat je ergens werkt waar ze al dat soort spul verkopen :P)

[ Voor 28% gewijzigd door tERRiON op 08-11-2009 20:35 . Reden: aanvulling ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Inderdaad, met het 'speciale' dhcp request krijg je een IP.. Heb ook al TV kunnen kijken via VLC.. Alleen nog ff achter zien te komen hoe ik die playlist kan downloaden/parsen en hoe uitzending gemist e.d. werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
De kanalenlijst staat in een linkje in m'n vorige post.

Hoe uitzending gemist werkt durf ik ook niet te zeggen. Wat je kunt proberen is te sniffen wat er zoal over het touwtje tussen je wandaansluiting en je STB vliegt.

Ik heb vanavond trouwens even een ongebruikte STB opgepikt om mee te stoeien. Binnenkort nog even een keyboard voor dat ding bestellen en rommelen maar! :P

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
Playlist is daar inderdaad te vinden, maar die moet ook voor de STB te downloaden zijn.. Zo heb je altijd een up2date versie..Moet inderdaad maar eens met wireshark aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Grappig,

Als je Linux hebt en eenmaal door hebt hoe dhcplient.conf en DHCP-options werkt is het echt een eitje. :)

code:
1
2
3
4
5
6
send vendor-class-identifier "Aminoaminet110fisys";
send dhcp-client-identifier 01:DE:AD:BE:EF:CA:FE; # Vul hier het MAC-adres van je STB in! 

request subnet-mask, time-offset, routers, domain-name-servers, host-name,
        domain-name, root-path, default-ip-ttl, broadcast-address,
        perform-mask-discovery, router-discovery, static-routes, ntp-servers;

Hiermee werkt het in elk geval bij mij. Ik moet overigens nog even testen of het kan zonder MAC-adres spoofing. Maar ik denk het niet...

Vervolgens kun je deze kanalenlijst downloaden en als .m3u opslaan. Deze open je vervolgens in VLC en gluren maar!

Ik ben nog aan het pluizen hoe het zit met EPG en de kanalenlijst. Maar je kunt altijd zelf een kanalenlijst samenstellen, in de bovenstaande link staan namelijk ook kanalen die, voor zover ik weet, niet in de "reguliere" kanalenlijst voorkomen maar wél werken. Maar goed, dat is dus nog punt van onderzoek. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door tERRiON op 11-11-2009 21:45 . Reden: Foutje in de dhcp-client-identifier hersteld. ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Trouwens, hier een wat uitgebreidere kanalenlijst.

Ik geloof dat ik de komende tijd maar eens met XBMC moet gaan stoeien ofzo... :P Het ziet er allemaal zeer aantrekkelijk uit. :D

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Hey tERRiON, nice info! :) Ken je toevallig ook een proggie voor Windows waar zo'n DHCP request mee is te doen? Wel zo makkelijk, dan kan ik 't hier ook ff proberen met VLC daarna. Plus, ik neem aan dat dan elk MAC adres werkt? Of moet 't perse uit een range komen die door b.v. de Amino's in gebruik zijn?

NMT heb ik hier overigens niet staan, gewoon een full MCE thuis; @ work wel, maarja daar ligt de lijn van thuis niet :P

[ Voor 17% gewijzigd door oCe op 11-11-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@oCe:
Ik heb geen idee of het met Windows kan en hoe dat dan zou moeten. Daar heb ik me werkelijk nog nooit mee bezig gehouden (MAC spoofen op windows dan ;)) Overigens vermoed ik dat je echt een uit de range van AminoCom moet hebben. Met de MAC van m'n klaptop werkt het niet. Ook moet je Windows zien wijs te maken dat ie de vendor-class-identifier meestuurt. Of dat lukt weet ik dus ook niet... Zal ongetwijfeld allemaal wel kunnen, maar ik beperk me de laatste jaren (thuis althans) vrijwel uitsluitend tot *nix-achtigen.
(Windows-kennende zal het wel uitkomen op een registerkey ofzo)

Overigens moet je even de bovenstaande post nog even nakijken. Ik had een foutje in de client-identifier gemaakt. ;)

Kun je op je werk eens napluizen of jullie NMT's hebben die IPTV van Concepts/Solcon/Lijbrandt begrijpen en kunnen opemen? Uiteraard Linux/*nix-based. Zie ook dit draadje aangezien m'n HD-recorder kaduuk is.

blah

• viper
Volgens mij is de MAC spoof niet nodig, het belangrijkste is de vendor-class id..

Heb van de week ff een switch tussen de modem en STB gehangen en zie dan braaf alle multicast pakketten enzo binnen komen.. Helaas kan ik zo (nog) niet sniffen wat voor ander verkeer er langs komt, wellicht moet ik ergens ff een hubje fixen..

• tERRiON
Verder komen er wat IGMP-requests voorbij en http voor de kanalenlijst (grappig genoeg is die gecombineerd met in elk geval Solcon en Lijbrandt) en ik zag iets voorbijvliegen van EPG. Ik ben alleen nog niet zover dat ik heb kunnen uitpluizen hoe dat exact in z'n werk gaat.

Voor sniffen heb je inderdaad een hub nodig. Of een computer met 2 NIC's die je als bridge gebruikt maar ik denk dat dat een beetje een overkill is ;)

Ik zal vanavond eens kijken of het inderdaad ook werkt zonder MAC-spoofing. Ik heb het nog niet echt bewust getest maar ik met name de eerste uren de nodige moeite had om een IP-adres e.d. te krijgen.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Nog even een vraagje voor degene die het al hebben.

Ik heb een netwerk hier met een router van Telfort. Dat zal allemaal komen te vervallen indien ik glasvezel neem uiteraard. Paar vraagjes daarover.

1. Zit er al NAT in het kastje van Concept's?
2. Zo ja zit er ook iets van een firewall in en portmapping? Oftewel, hebben we het hier over een volwaardige router?
3. Zo nee, kan ik dan 1 router gebruiken en daarna alles op hetzelfde netwerk hebben of moet de digitale tv in een ander netwerk en kan ik dus fysiek niet splitsen bij de decoder in de buurt (aangezien daar de PS3 ook op het netwerk moet komen).
4. Als ik een router moet nemen zijn er nog tips voor een goede router waar ook Wifi op zit en die goed wat verbindingen aankan? (De Zyxel klapt eruit met Utorrent ivm aantal verbindingen in de NAT table)

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door KillerB op 15-11-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
1: Nee, je krijgt een publiek IP
2: n.v.t.
3: Ligt eraan hoe moeilijk het jezelf wilt maken. Met de gewone htk-routers (met 1 WAN-aansluiting) gaat het in elk geval niet werken. Je zou eigenlijk een eigen router in elkaar moeten fabrieken met (bij voorkeur) Linux of een andere unix-achtig OS, en dan natuurlijk met 2 nic's voor het WAN (1 voor internet, 1 voor TV) en eentje voor je LAN waarop je dan weer een switch aansluit.
Pak je een htk-router en je gooit Internet op de WAN-poort en TV op een van de LAN-poortjes krijg je weer gesodemieter met DHCP e.d.
4: Ik ben niet zo thuis in de htk-routers, maar een belangrijk punt waar je op moet letten is de doorvoersnelheid. Op de doos en in de winkel spreekt men 99 van de 100x over een poortsnelheid van 100 of 1000mbit. Dat is niet zo interessant. De doorvoersnelheid bepaalt uiteindelijk hoe snel dat ding is. Je kunt een router nemen met 1000mbit poortsnelheid maar als dat ding een doorvoersnelheid van 10mbit heeft terwijl je een 50mbit-abo hebt staat er dus 40mbit niks te doen. Dat sommige routers daarnaast ook nog gevoelig zijn voor P2P heb je inmiddels zelf al ondervonden.

Over punt 4 kunnen anderen dus misschien beter wat zeggen dan ik.

Overigens: htk = huis-tuin-keuken

[ Voor 19% gewijzigd door tERRiON op 15-11-2009 17:47 ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Bedankt voor de uitleg! Zeer helder.

De reden dat ik het via 1 aansluiting zou willen doen is puur gemak, en dat het me wel leuk lijkt om te experimenteren met de video stream opvangen op de pc zodat ik daar ook tv kan kijken. Maar dat is niet essentieel.
Ik kan ook best 2 draadjes trekken natuurlijk. Dus ik denk dat ik dat dan maar ga doen als ik het zo hoor. Ik wil eigenlijk niet een extra linux bakkie hebben draaien, de glasvezel komt in de huiskamer binnen.

Dat zou betekenen dat ik wel met een reguliere router (met wifi) afkan, maar het wel een goede zijn i.v.m. aankunnen van veel verbindingen en natuurlijk een stabiel apparaatje. Dan blijft de vraag staan welke router dat dan zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
KillerB: Die laatste vraag kan ik niet beantwoorden. Ik weet dat ik pas geleden eens een blaadje in handen gehad heb waarin een stel routers op de pijnbank werden gelegd. Welk blaadje dat was weet ik zo niet meer. Maar met een beetje geluk staat het nog in de rekken van de supermarkt. (was in een supermarkt)

Theoretisch zijn er nog wel meer mogelijkheden om Internet en TV-signaal over een router met 1 WAN aansluiting te laten verlopen. Maar dat wordt een lastig verhaal en de vraag is of er htk-routers zijn die die theoretische opzet ook in de praktijk kunnen brengen... Ik betwijfel het...

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

ik snap niet waarom iedereen wil macspoofen etc...
als ik gewoon de kabel van poort 2 naar een nic in mn pc druk werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Bij mij werkt het niet zonder macspoofen... :( Was het maar waar, dan had ik al lang een vervanger voor m'n DP-558

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Zaterdagavond is ter ere van het feit dat gemeente Deventer nu helemaal (zo goed als) verglaasd is (als eerste in Europa) een aantal kunstwerken in park het vogeleiland geopend, de zogenaamde het geheim van licht, dat nog t/m 20 december te zien is.

Van deze kunstwerken met onder andere een mooie pauw :o en toespraken van wethouder Gosse Hiemstra en Reggefiber directeur Bert Nijboer heb ik een verslag gemaakt.
Voor geïnteresseerden te lezen op http://www.glasvezel.nu/n...hult-het-geheim-van-licht

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik hoorde gisteren bij de glashart servicewinkel dat XMS tegenwoordig ook glasvezel aanbied in Deventer.
Nou is het alleen de vraag, wat is wijsheid? Ik zie dat de snelheid hoger ligt en het maandbedrag vergelijkbaar is, alleen is er natuurlijk geen ervaring met XMS op het Deventer Glashart netwerk.

Zie onder voor de folders:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/akfp1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/6r0zmr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 12-10 09:32
Kijk dat word al interessanter , heb van mijn ouders nooit geen klachten gehoord over XMS en de verbinding is ook altijd in orde.

Dus dan word het tijd dat Concepts of de snelheid omhoog gaat gooien of het word overstappen naar XMS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heeft u het overzicht met de aanbiedingen van de 3 providers vandaan? Ik wil namelijk een abonnement gaan afsluiten en deze prijzen zijn lager dan op hun sites staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heeft u het overzicht met de aanbiedingen van de 3 providers vandaan? Ik wil namelijk een abonnement gaan afsluiten en deze prijzen zijn lager dan op hun sites staan.
KillerB schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:46:
Ik hoorde gisteren bij de glashart servicewinkel dat XMS tegenwoordig ook glasvezel aanbied in Deventer.
Nou is het alleen de vraag, wat is wijsheid? Ik zie dat de snelheid hoger ligt en het maandbedrag vergelijkbaar is, alleen is er natuurlijk geen ervaring met XMS op het Deventer Glashart netwerk.

Zie onder voor de folders:

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Uit de glashart servicewinkel, zwolseweg 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
XMS ziet er wel aantrekkelijk uit met die prijzen, Triple is 15 euro goedkoper bij XMS. Mag Concepts wel wat aan de snelheid gaan doen.

Had laatst bij Concepts geïnformeerd over de snelheden, ze zeiden dat het modem maar 100mbit is en er 50mbit gereserveerd is voor Telefoon/TV dus 50mbit voor internet is het maximum. Ik mag toch hopen dat dit niet waar is? 2010 wordt een lastig jaar voor Concepts dan met alle providers die de snelheden omhoog schroeven of de prijzen veel gunstiger hebben liggen.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Dat lijkt me niet te kloppen, bij Concepts kan je namelijk ook een 100mbit lijn ipv 35mbit of 50mbit krijgen. Als je maar genoeg betaald, zie: http://www.concepts.nl/glasvezel-deventer/tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
oCe schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:15:
Dat lijkt me niet te kloppen, bij Concepts kan je namelijk ook een 100mbit lijn ipv 35mbit of 50mbit krijgen. Als je maar genoeg betaald, zie: http://www.concepts.nl/glasvezel-deventer/tarieven
Ja maar geen Triple met 100mbit, althans dat wisten ze mij te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Had ik dus ook al na gevraagd of er op de korte termijn iets aan de snelheid werd gedaan. Maar tot op heden nog geen antwoord.

Het is dat het email adres weer verandert anders toch maar eens kijken bij XMS anders eens vragen als je overstapt van concepts naar xms of die 2 maanden gratis en digitale ontvanger in bruikleen daar dan ook bij geldt.
Want dan begint het wel heel interessant te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Als je geen voip krijgt bij 100mbit dan gebruik je toch een van de vele alternatieve voip aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik ben toch maar voor Concepts gegaan, heb het besteld. Als je rondstruint over internet wisselen de ervaringen nogal met XMS dus heb het niet aangedurfd. Al heeft het ook te maken met het feit dat ze net beginnen en ik me dus afvraag of ze wel snel kunnen leveren of dat je nog 2mnd zit te wachten.

Ben erg benieuwd wanneer ze me komen aansluiten :). Wat is de gemiddelde wachttijd als je de glas+kastje(geen modem) in je huis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Daar gaat het niet om. Als im 100mbit wil, sure kan ik het abbo zo omzetten en gebruik ik wel tel/tv van ziggo.. maar moet je kijken wat ik dan kwijt ben per maand.

Het gaat erom dat de concurrentie het met elkaar uitvecht en de prijzen momenteel niet met elkaar in verhouding liggen.

• Dancis
Hier is het besluit ook genomen....... we gaan naar XMS.

Bij XMS zitten de standaard zenders al gratis in het pakket bij concepts moet je daar 5,95 voor betalen. En waarschijnlijk zit er weer iets leuks aan te komen bij XMS qua snelheid.
Want yogoi , een medewerker heeft daar gezegd:

speed upgrades.
officieel: niks over bekend
wat je niet van mij gehoord hebt: Er gaat wel iets komen alleen wanneer kan ik nog niet zeggen (buiten het feit dat ik het ook niet mag zeggen is er nog te weinig concreet hiervoor)

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ik zal proberen dit topic ook wel een beetje bij te houden voor als er vragen zijn.

even ter introductie:
Ik werk bij XMS en post onder andere op tweakers om vragen te beantwoorden.

• Baiko
Dancis schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:20:
Hier is het besluit ook genomen....... we gaan naar XMS.

Bij XMS zitten de standaard zenders al gratis in het pakket bij concepts moet je daar 5,95 voor betalen. En waarschijnlijk zit er weer iets leuks aan te komen bij XMS qua snelheid.

speed upgrades.
wat je niet van mij gehoord hebt: Er gaat wel iets komen alleen wanneer kan ik nog niet zeggen (buiten het feit dat ik het ook niet mag zeggen is er nog te weinig concreet hiervoor)
Kijk dat is mooi om te horen.

Beetje slecht dat er een 100mbit module in mijn modem zit waar Tel/TV en Internet op zit.. kan nooit speed upgrades verwachten van Concepts. Ik ga XMS eens goed in de gaten houden de komende tijd.

• Minaaj
Achja concepts heeft ook weer andere dingen draaien(ik zie nu een nieuwe zender er bij (op 993)) en recentelijk die iFancy tvgids, levert XMS dan niet dezelfde genexis modem als concepts?

Ik zit nog een tijdje in het contract maar ben verder tevreden hoor en ik zou niet terug kunnen naar adsl wat een verwenning, er is recentelijk ook op destentor een soort van klaagbaak/tevredenheids test gedaan hopelijk haalt concepts daar ook wat uit.. maarja wat is er mis met stabiel 4mb up en down.. wel genoeg voor mij.

enige probleem wat ik soms heb is dat de animobox NED 1/2/3 HD gewoon niet meer weergeeft, eens in de 2weken oid, dan moet ik hem een reset geven en dan doen ze het weer, heb er al overgemailed en ligt blijkbaar aan de animo box (zal ook wel anders moest er ergens storing zijn).. wat ook wel grappig is als je animo afstandsbediening batterijen op zijn werkt je teletext en uitzending gemist niet meer werkt, dan springt hij er heel eventjes op en dan vliegt hij er weer af..dacht dat het ook een storing was maarja ze kende het kwaaltje.

verder goede service en uptime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Een kwaaltje waar ik een tijdje tegenaan gelopen ben en (2 weken na het te hebben aangemeld) nog steeds niet opgelost is is dat ik grote bestanden over http of ftp van veel verschillende bronnen niet kan downloaden.

Een paar voorbeeldjes:
ftp://dl.xs4all.nl/pub/mi...i386/iso/F-7-i386-DVD.iso
http://ovh.dl.sourceforge...202.8/trixbox-2.8.0.3.iso
http://dfn.dl.sourceforge...202.8/trixbox-2.8.0.3.iso

Deze doen het bijvoorbeeld weer wel:
http://ftp.telfort.nl/ubu...ntu-9.10-desktop-i386.iso
http://speedtest.bbned.nl/download/file1000mb.bin

Op een gegeven moment droogt de verbinding op en zegt de downloader dat het mooi is geweest.

Ik hoop niet dat het met Concepts dezelfde kant op gaat als het gelazer dat ik een jaar of 10 geleden met @home gehad heb. Daar krijg ik nog steeds de kriebels van!

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Dancis schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:20:
[...] we gaan naar XMS.. [...]

speed upgrades.
Je bedoeld een verkoper :P? Kan hij natuurlijk net zo goed zo formuleren om meer conversie te genereren op basis van een leugentje waar je hem niet op kan pakken.

En natuurlijk t.z.t. zal er vast iets gebeuren.... Volgens mij is glasvezel voor wat betreft snelheid echt nog niet de moeite. Als je dan hoort van een 100mbit modem (dat wil zeggen geen upgrade plannen ), voel ik me toch zeer gelukkig bij ziggo waar ik nu al dik over de 50mbit aantik, en als ik straks mijn router vervang in 2010 ook nog even 120mbit mag verwachten.

Ik ben heel benieuwd hoe de drie glasvezelaanbieders in Deventer daarop gaan reageren. Wel denk ik dat DANKZIJ glasvezel, ziggo haar best doet snelheden omhoog te doen en prijzen omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Hehe ik ben geen verkoper hoor.
Eerder het tegenovergestelde.

Ik werk NIET voor marketing.
Ik werk als 2e lijn bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@Iredev: Hoe zit het met de upload van Sicko?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:11
Weet iemand wanneer 1 v/d glasvezelaanbieders in Deventer een settopbox met ingebouwde HD zal leveren voor Digitale Televisie, zodat je ook programma's kunt opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Eskiya schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:27:
Weet iemand wanneer 1 v/d glasvezelaanbieders in Deventer een settopbox met ingebouwde HD zal leveren voor Digitale Televisie, zodat je ook programma's kunt opnemen?
Er is wel een settop box met HDD, de Amino 530.
Ik heb ooit (jaar geleden ofzo) eens geïnformeerd bij Concepts en het was toen niet bekend of en zo ja, wanneer deze zou komen. Er was al wel meer vraag naar geweest.
Technisch doet Concepts niks aan de boxen en als je deze zelf koopt zou het dus moeten werken, maar wel op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat mij weerhoud van overstappen is dat solcon geen HD zenders heeft, en bij XMS kost een HD-setupbox weer €199,-
Niet dat concepts nu echt veel aanbied in HD, maar heb net wel een nieuwe HD decoder gekocht.
Weet iemand misschien ook of concepts ook meer gaat aanbieden in HD? Eurosport/Nat Geo/Disc?
Of zoals UPC series op NET5/RTL7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

St00mwals schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:20:
[...]

Er is wel een settop box met HDD, de Amino 530.
Ik heb ooit (jaar geleden ofzo) eens geïnformeerd bij Concepts en het was toen niet bekend of en zo ja, wanneer deze zou komen. Er was al wel meer vraag naar geweest.
Technisch doet Concepts niks aan de boxen en als je deze zelf koopt zou het dus moeten werken, maar wel op eigen risico.
Maar de grote vraag is of iemand dit al werkend heeft gehad. Ik word in januari ook aangesloten en heb wel oren naar een dergelijk product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Kijken of ik morgen langs Glashart in Deventer kan gaan om te vragen naar settop boxjes met HDD.
Ik zit nu nog steeds met I'net verbinding Concepts en televisie Ziggo. Ik wil gewoon 1 aanbieder

• Eskiya
Gisteren langs Glashart geweest maar ze konden mij geen antwoord geven, of deze HD recorders binnenkort geleverd zullen worden door 1 v/d glas aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Afgelopen woensdag zijn ze bij me langs geweest voor de modem installatie. Was met 10min geklaard, behalve dat er geen signaal op beide "draden" was :|
Er werd nog even gebeld met glashart en het lijkt erop dat er of in de kast in de straat iets mis is, of in de bedrading naar mijn huis toe. Ik vind het wel vreemd dat ze dat niet gecontroleerd hebben toen ze daadwerkelijke de aansluiting hebben gemaakt :?.

Nu is het afwachten totdat ze contact opnemen, dus geen idee hoe lang het gaat duren. Maar goed dat ik de huidige abbo's nog niet heb afgezegd. Dat doen ik ook niet voordat ik het zie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Iemand ook "last" van hogere down- en upload snelheden??

Download nu gemiddeld met 5 MB , hebben ze stiekem de snelheden verhoogd om te voorkomen dat mensen gaan lopen nu ook XMS erbij is ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Dancis schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:00:
Iemand ook "last" van hogere down- en upload snelheden??

Download nu gemiddeld met 5 MB , hebben ze stiekem de snelheden verhoogd om te voorkomen dat mensen gaan lopen nu ook XMS erbij is ? >:)
Ik ben dus niet de enigste..... :)

RammY in "Ervaringen Glashart Rijssen*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Speedtest.png
Mij hoor je niet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Jij had dus al een 50 mbit lijn waarschijnlijk :P

Even ruw testen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/678993993.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nee ik had 35mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Ik heb er ook "last" van

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/679291253.png

Heb bandwithmeter aanstaan en de download zit op 11.3mb/sec. http://speedtest.bbned.nl/ net even een gig binnen gehaald en inderdaad 9mb/sec constant.

Dacht dat het technisch niet mogelijk was, vanwege de 100mbit module waar tel/tv op zit 8)7

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Baiko op 11-01-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Hier hetzelfde, sinds een klein weekje ineens 100mbit down. Up hangt rond de 50mbit met uitschieters omhoog/omlaag, daar nog niet echt een fatsoenlijke test voor gevonden om dat goed te meten: online speedtests lijken niet echt betrouwbaar... iemand een suggestie voor een betere upload-test? (behalve dan ergens een server pakken en daarheen een groot bestand uploaden...)

Wel nice iig, hopen dat 't zo blijft! (heb 35mbit abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Ik heb het geprobeerd met een aantal torrents met veel leechers, download idd 11mb/sec maar de upload blijft toch echt rond de 5.6mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Dus als ik he goed begrijp zit Deventer op 100mbit (vanaf 35), en met een beetje geluk zit ik hier in Rijssen op 50 vanaf 35 ... nou mooi is dat...

Zonder router heb ik ook 100mbit :S

[ Voor 13% gewijzigd door RammY op 12-01-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Schalkhaar helaas geen last van. Ik heb een 35 mbit abo.

De upload is dan wel sneller, maar dit varieert ook per test.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/680175101.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
RammY schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:04:
Dus als ik he goed begrijp zit Deventer op 100mbit (vanaf 35), en met een beetje geluk zit ik hier in Rijssen op 50 vanaf 35 ... nou mooi is dat...

Zonder router heb ik ook 100mbit :S
Oftewel, je router is de bottleneck; gebeurd veel vaker. Een router heeft beperkte capaciteit, voor veel routers is 100mbit toch echt (behoorlijk) teveel gevraagd. Overweeg eens een D-Link DIR-655 aan te schaffen, die kan met gemak 100mbit up en down tegelijk aan. Zelf ruim 2 jaar geleden gekocht, uitstekende investering geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

@ Rivo, lijkt ook idd een router probleem, voor inkomend is NAT nodig en dat trekt ie niet zo snel daarom heb je wel een hoge upload.

@ oCe die is idd goed, ik heb zelf de DIR-855, nog iets sneller en een schermpje en nog wat andere functies maar de perfecte routers voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Ikzelf heb hier een wrt610 en op mijn pc haal ik niet meer dan de 35mbit, upload gaat wel richting de 50.
Dus ik denk niet dat iedereen het al heeft. Ik woon in Keizerslanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ik heb hier (deventer) ook nog gewoon 35 mbit, direct op het modem. Nuja, het maakt me ook niet zoveel uit, verschil zal je alleen bij veel leechen merken :-)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste