[Glashart] Glasvezel in Deventer

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 09:13
UPDATE

Inmiddels heeft Concepts-ICT gereageerd:
Allereest bieden wij u onze verontschuldigingen aan voor de vertraagde reactie op uw meldingen. Na
onderzoek van de door u gemelde problemen, kunnen wij u melden dat uw snelheidsverlies helaas niet
op zichzelf staat. Hiertoe hebben we gezamenlijk met onze partners beraad gehad.

Aangezien het oplossen van de problemen een complexe zaak is, zal u naar verwachting na de
geplande werkzaamheden van 16 december aanstaand weer volledig gebruik kunnen maken van de
gewenste internetsnelheid. Ter compensatie zullen wij eenmalig 20 euro crediteren.

Daarnaast willen wij u graag danken omdat wij mede door uw analyse inclusief tijdregistratie
instaat zijn geweest het probleem duidelijk te identificeren.
Ik ben benieuwd :|

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik zet 16 december direct in m'n agenda ;)

Hopen dat het daarna 's avonds wel supersnel is!!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Fanman schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:19:
UPDATE

Inmiddels heeft Concepts-ICT gereageerd:

[...]

Ik ben benieuwd :|
He, ik zal ook eens opnieuw gaan reageren op mijn call die ik hiervoor nog open heb staan. Kijken of ik ook 20 euro terug kan krijgen.
Ik vind het wel slecht dat ze niet eens een medeling op hun site zetten dat er een probleem is..

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
We zitten sinds vanmorgen eindelijke via het glas....... bye bye telfort!!

Het is allemaal heel netjes afgehandeld met concepts en mede dank zij de goede hulp van de service winkel, gister kregen we een bosje bloemen aangeboden voor de ontstane ongemakken en dus versneld aangesloten.

Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak bij een provider , die dit zo netjes afhandeld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dancis schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:06:
We zitten sinds vanmorgen eindelijke via het glas....... bye bye telfort!!

Het is allemaal heel netjes afgehandeld met concepts en mede dank zij de goede hulp van de service winkel, gister kregen we een bosje bloemen aangeboden voor de ontstane ongemakken en dus versneld aangesloten.

Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak bij een provider , die dit zo netjes afhandeld!!
Kijk! zo kan het dus ook. Heel netjes van Concepts.

Ik ben zeer benieuwd hoe het in Holten gaat lopen. Sinds afgelopen woensdag ligt het oranje buisje bij de voorgevel in de grond. In maart moeten de eerste abonnees aangesloten zijn. Nog even afwachten dus.

Hoeveel tijd zat er bij jouw tussen de aanleg naar de voorgevel en het afmonteren in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Thombias schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:27:
[...]

Kijk! zo kan het dus ook. Heel netjes van Concepts.

Ik ben zeer benieuwd hoe het in Holten gaat lopen. Sinds afgelopen woensdag ligt het oranje buisje bij de voorgevel in de grond. In maart moeten de eerste abonnees aangesloten zijn. Nog even afwachten dus.

Hoeveel tijd zat er bij jouw tussen de aanleg naar de voorgevel en het afmonteren in huis?
Dat wil je denk ik niet weten :P

We hadden in Oktober al aangesloten moeten zijn , maar dat is nu dus 2 maanden later geworden. Maar dat is allemaal door Hako gekomen........ maar het kan ook heel snel gaan hoor als alles goed gaat. Mijn schoonouders hadden binnen 3 weken de boel binnen afgemonteerd en de modem geplaatst.....

Alles bij elkaar heeft het bij hen zo'n 5 weken geduurt tussen de aanleg naar de voorgevel en de activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

St00mwals schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:55:
Ik zet 16 december direct in m'n agenda ;)

Hopen dat het daarna 's avonds wel supersnel is!!
Dit is te lezen op de website van concepts bij de mededelingen:

Onderhoud Deventer, Rijssen & Dijkerhoek
In de nacht van 15 op 16 december a.s. zal er tussen 0.00 uur en 06.00 uur onderhoud worden gepleegd aan het glasvezelnetwerk van Reggefiber in Deventer, Dijkerhoek en Rijssen. Hierdoor is het mogelijk dat onze diensten enkele keren kortstondig niet beschikbaar zijn.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Hopelijk zijn de snelheidsproblemen in Rijssen dan ook over, vooral in het weekend is de verbinding gewoon te traag.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 15-09 11:32

RammY

Dát!

ah blijkbaar ben ik dus niet de enige met een bagger verbinding van schommelend tussen de 3 mbit en de 8 mbit.
Zeeeeer slecht hoor.
Afwachten of mijn upload en het downloaden van een ander netwerk dan die van Concepts dan ook opgelost is...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Hier is de snelheid nu ook een stukje lager. Maar haal toch nog tussen de 10 en 15 mbit.

Dus mag niet echt klagen als ik meeste hier hoor over de verbinding in de avonduren en het weekend.....

Nou maar hopen dat de werkzaamheden inderdaad de lage snelheid verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Zijn er al mensen die de snelheid hebben kunnen testen?
Ben erg benieuwd of de snelheid sinds het onderhoud van afgelopen nacht erg verbeterd is. Vanavond ff testen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
offtopic:
Zo even een vraagje...

Aangezien ik ook last heb van een verminderde dienstverlening van Concepts-ICT. Hoe kan ik kijken waar het mis gaat? Ik weet dat nu iemand traceroute gaat roepen. Maar wat ik dus bedoel is: heeft iemand een linkje met een goede guide/howto/FAQ waar het in uitgelegd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
St00mwals schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:23:
Zijn er al mensen die de snelheid hebben kunnen testen?
Ben erg benieuwd of de snelheid sinds het onderhoud van afgelopen nacht erg verbeterd is. Vanavond ff testen :9~
Tot nu toe haal ik nog volle snelheid.. >:)

Dus maar even kijken of dat rond een uur of 8 nog zo is. Maar het ziet er naar uit dat de werkzaamheden hebben geholpen, maar ik ga niet te vroeg juichen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dancis schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:33:
[...]

Tot nu toe haal ik nog volle snelheid.. >:)

Dus maar even kijken of dat rond een uur of 8 nog zo is. Maar het ziet er naar uit dat de werkzaamheden hebben geholpen, maar ik ga niet te vroeg juichen :X
Het probleem is niet zozeer de snelheid. Het probleem is dat op piekuren (zoals nu) er gewoon ontzettend veel packetloss is waardoor online gamen onmogelijk is!

Als ik nu een download aanzet haal ik 35mbit ja, maar een game spelen is gewoon onmogelijk...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
  0  voyager [192.168.1.2]
  1  192.168.1.1
  2  d5c53801.ftth.concepts.nl [213.197.56.1]
  3  213.197.27.105
  4  213.197.27.105
  5  ge-1-0-0.ams.nikhef.concepts-ict.net [213.197.27.61]
  6  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  7  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 175 seconden berekend...
            Van bron - hier  Dit knooppunt / deze verbinding
Hop  RTT    Verl./verzonden  Verloren/verz.   Adres
  0                                           voyager [192.168.1.2]
                                0/ 100 =  0%   |
  1    0ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.1.1
                                0/ 100 =  0%   |
  2    1ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  d5c53801.ftth.concepts.nl [213.197.56.1]
                                4/ 100 =  4%   |
  3    5ms     6/ 100 =  6%     2/ 100 =  2%  213.197.27.105
                                0/ 100 =  0%   |
  4    5ms     4/ 100 =  4%     0/ 100 =  0%  213.197.27.105
                                3/ 100 =  3%   |
  5    7ms     7/ 100 =  7%     0/ 100 =  0%  ge-1-0-0.ams.nikhef.concepts-ict.net [213.197.27.61]
                                1/ 100 =  1%   |
  6   10ms    12/ 100 = 12%     4/ 100 =  4%  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
                                0/ 100 =  0%   |
  7    6ms     8/ 100 =  8%     0/ 100 =  0%  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Dus nee er is nog niets veranderd

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:01:
offtopic:
Aangezien ik ook last heb van een verminderde dienstverlening van Concepts-ICT. Hoe kan ik kijken waar het mis gaat? Ik weet dat nu iemand traceroute gaat roepen. Maar wat ik dus bedoel is: heeft iemand een linkje met een goede guide/howto/FAQ waar het in uitgelegd staat?
Dat is heel moeilijk te zeggen. Je kunt namelijk als klant niet echt bij het transportnetwerk en is het dus moeilijk een probleem te localiseren. Dat zal echt de provider (eventueel samen met de netwerkbeheerder) moeten doen - tenzij het probleem bij je lokaal zit natuurlijk (router met lage performance, trage PC, verkeerde instellingen etc.)

Je kunt wel actief algemene informatie verzamelen, zoals wanneer gaat het fout (overdag of 's avonds) en wat je er precies van merkt (trage verbinding of valt hij helemaal uit, kort of langdurig, maakt het uit waar je heen verbindt of is het algemeen, etc.)

Als je er meer verstand van hebt kun je ook packettraces maken op de verbinding vanaf het glasvezelmodem naar je router om te zien wat daar voor verkeer langskomt, en of daar vreemde dingen in te zien zijn. Maar specifiek weten waar je op moet letten is heel situatie (probleem) afhankelijk en is niet zo makkelijk in een FAQ te gieten (dan had de provider de problemen immers al wel opgelost :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik zit net even bij mijn schoonouders een ftp server in te stellen en word er opeens een Xbox360 aangemeld , en die mensen hebben echt geen xbox360.

Dus ik kijk even bij de netwerken en staat er een onbekend netwerk bij en als je dan dat netwerk opvraagt staan er een hele hoop onbekende netwerken in :?

Ze zijn niet toegankelijk ofzo en ze hebben ook geen draadloze router wat dat betreft ze hebben helemaal geen router , de computer is rechtstreeks aangesloten op de modem.

Is dit normaal bij glasvezel? en kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dancis schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:23:
Ik zit net even bij mijn schoonouders een ftp server in te stellen en word er opeens een Xbox360 aangemeld , en die mensen hebben echt geen xbox360.

Dus ik kijk even bij de netwerken en staat er een onbekend netwerk bij en als je dan dat netwerk opvraagt staan er een hele hoop onbekende netwerken in :?

Ze zijn niet toegankelijk ofzo en ze hebben ook geen draadloze router wat dat betreft ze hebben helemaal geen router , de computer is rechtstreeks aangesloten op de modem.

Is dit normaal bij glasvezel? en kan dit kwaad?
Lijkt erop dat concepts gewoon alles open heeft staan op het netwerk. Is opzich wel mooi, maar dat is natuurlijk niet zo handig mbt veiligheid als iedereen zonder router gewoon de pc aan de modem hangt. Meeste providers hebben volgens mij de standaard bestands- en printerdeling poorten etc dicht.

Lijkt me ook niet handig als iemand zijn domein en dhcp servertje aan het netwerk hangt en vrolijk ip's gaat uitdelen. Of zou dat niet kunnen?

Ik heb weer bericht van concepts gehad:
Helaas zijn de werkzaamheden afgelopen nacht (15 op 16 december) door technische
problemen niet succesvol geweest. Wij streven ernaar om deze week nog in een
oplossing te voorzien.
Lekker dan. Dit duurt nu al meer dan een maand. Stelletje prutsers..

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:23:
Dus ik kijk even bij de netwerken en staat er een onbekend netwerk bij [...], de computer is rechtstreeks aangesloten op de modem.
Er is kennelijk geen goede scheiding van laag-2 verkeer. Het kan hierdoor voorkomen dat als je bestanden expliciet deelt dat anderen die op dezelfde access groep (verbinding) zitten daar ook bij kunnen. Als je OS up to date is wat patches betreft en je geen bestanden deelt of andere zaken publiek beschikbaar hebt zal het in het algemeen meevallen. Alternatief is om er een fatsoenlijke router tussen te zetten die e.e.a. afschermt, maar in principe zou dit door het netwerk al voorkomen moeten worden.

• Dancis
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:23:
[...]

Er is kennelijk geen goede scheiding van laag-2 verkeer. Het kan hierdoor voorkomen dat als je bestanden expliciet deelt dat anderen die op dezelfde access groep (verbinding) zitten daar ook bij kunnen. Als je OS up to date is wat patches betreft en je geen bestanden deelt of andere zaken publiek beschikbaar hebt zal het in het algemeen meevallen. Alternatief is om er een fatsoenlijke router tussen te zetten die e.e.a. afschermt, maar in principe zou dit door het netwerk al voorkomen moeten worden.
Ze kunnen nergens bij , wat delen van bestanden staat niet aan........ maar verder is het wel goed afgeschermd merk ik :P

Krijg het ftp servertje niet aan de gang.......ze kunnen wel bij mij op de ftp maar ik niet bij hen. Kan ze zelfs niet eens pingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Op mijn PS3 zie ik inderdaad ook een stuk of 10 bronnen om media vanaf te spelen :P
Ook in iTunes heb ik er meestal wel 10 waarvan ik ook daadwerkelijk muziek vanaf kan spelen.

Daarom heb ik zelf mijn firewall wel goed ingericht en zet ik UPNP dingen altijd direct uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heeft iemand trouwens ervaring met een mediacenter bij Y3net?
Ik heb weleens gelezen dat de EPG niet zou werken omdat ze deze niet meezenden, ik ben van plan om een mediacenter te bouwen maar ik wil niet alles handmatig op gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

Topicstarter
Bierkameel schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:23:
Heeft iemand trouwens ervaring met een mediacenter bij Y3net?
Ik heb weleens gelezen dat de EPG niet zou werken omdat ze deze niet meezenden, ik ben van plan om een mediacenter te bouwen maar ik wil niet alles handmatig op gaan nemen.
Ik gebruik zelf MCE (eerst XP, tegenwoordig Vista) in combinatie met Y3-Net. Werkt prima. EPG gegevens komen niet van je provider, deze komen van Microsoft. De zenderlijst vanuit MCE/Microsoft is niet goed, kan zijn dat je handmatig zenders moet zoeken/toevoegen. Hier kan je dan zelf EPG gegevens aan koppelen als 't nodig is.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 16:17
Als het goed is komen ze hier 8 jan de boel aansluiten. Ze plaatsen dan gelijk het modem neem ik aan.. althans dat stond wel in de brief.

Ik heb een triple pakket genomen, kan het internet eerder geactiveerd worden? Althans ik heb vernomen dat na de aansluiting de activering nog 10 dagen duurt ivm nummer portering.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Als je het modem ontvangt heb je meteen internet.
Telefoon duurde bij mij ook inderdaad een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Is dat zo ja? Meteen internet zou wel enorm vet zijn, dacht altijd dat alles in 1 keer geactiveerd werd.

Ik vraag me alleen af hoe Concepts-ICT mijn nummer gaat porteren vanaf Ziggo. Ik heb nog helemaal niks opgezegd bij ziggo.

Ben ook wel erg benieuwd naar Concepts-ICT FUP, ik test het wel uit deze maand om te zien hoever je kan gaan voordat je gezeik krijgt.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Baiko schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:20:
Ik vraag me alleen af hoe Concepts-ICT mijn nummer gaat porteren vanaf Ziggo. Ik heb nog helemaal niks opgezegd bij ziggo.
Je telefoon mag je ook absoluut niet zelf opzeggen, anders kan men het nummer niet meer porteren. Concepts-ICT regelt het opzeggen van de telefoon.

De overige diensten moet je wel zelf opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Ahhhh Lekker :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/383985875.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Vraagje:
Ik zie hier overal bericht dat er geen EPG op het netwerk van Y3-net zit.
Als ik nu een TV heb die van zichzelf EPG heeft, werkt dat dan wel of niet?
Dit al dan niet in combinatie met de digitale ontvanger van Y3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Volgens mij werkt dat niet nee omdat je TV dit uit de teletekst gegevens oid haalt, Y3net stuurt dit signaal niet mee.

Ik heb overigens sinds gisteren dan om de paar minuten mijn verbinding even weg is, op het modem branden alle ledjes dan nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Geachte heer / mevrouw,

Enige weken geleden heeft u van ons een brief ontvangen dat uw glasvezelaansluiting een dezer dagen grealiseerd zal gaan worden

Door de huidige weersomstandigheden is het niet mogelijk om de aansluiting te realiseren. Zodra de weersomstandigheden het weer toelaten, zullen wij u per brief een nieuwe afspraak doen toekomen.

Mocht u naar aanleiding van de bovenstaande tekst nog vragen hebben, kunt ons op de onderstaande telefoonnummer bereiken Dit kan op werkdagen van 12.00 - 15.00 uur door te bellen met telefoonnummer 0570 789 005, keuze 4

Wij hopen u met deze brief voldoende te hebben geinformeerd en vertrouwen erop dat de door ons getroffen maatregelen de eventuele overlast tot een absoluut minimum zullen beperken. Heeft u nog vragen over deze brief of wilt u meer informatie, dan kunt u natuurlijk altijd contract met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Y-3net.
AAAAAAAH. En die spellingsfouten en vergeten punten stonden zo in de brief. Ga me nou niet vertellen dat ik weer 2 maand mag gaan wachten |:( Ik zou 8 jan aangesloten worden :(

[ Voor 7% gewijzigd door Baiko op 06-01-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 20:56
Als je met EPG Guideplus+ bedoelt, dan word dat wel degelijk meegestuurd. Ik gebruik het al een lange tijd. Heeft er wel even uitgelegen ivm met de teletext bij Eurosport 1.
St00mwals schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:38:
Vraagje:
Ik zie hier overal bericht dat er geen EPG op het netwerk van Y3-net zit.
Als ik nu een TV heb die van zichzelf EPG heeft, werkt dat dan wel of niet?
Dit al dan niet in combinatie met de digitale ontvanger van Y3.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
steven2 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:22:
Als je met EPG Guideplus+ bedoelt, dan word dat wel degelijk meegestuurd. Ik gebruik het al een lange tijd. Heeft er wel even uitgelegen ivm met de teletext bij Eurosport 1.
[...]
Ik bedoel idd de 'ingebouwde' guide die tegenwoordig op tv's en harddisk recorders zit.
Ik was al bang dat ik dat niet zou kunnen gaan gebruiken. (Als ik een tv gekocht heb die dat heeft...)

Zit er dan geen EPG in de digitale decoders die Y3-net levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:46
St00mwals schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:24:
Zit er dan geen EPG in de digitale decoders die Y3-net levert?
Er zit geen EPG op de decoder. Het schijnt wel in de toekomst erbij te komen, aangezien op de website hebben staan:

Er is nog geen EPG (Electronische Programma Gids) beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Hoe is bij iedereen de internetverbinding, digitale televisiesignaal en telefonie? Bij mij is het de laatste weken zeer goed, maar vaak ook zeer slecht. Behaalde ik dit weekend ineens volle snelheid ('s ochtends), is het vandaag niet vooruit te branden (zeer wisselende snelheden en weg vallende verbinding):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/386515053.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/386517896.png

Ook vaak verbindingen die wegvallen. Ook de telefoon is soms onbereikbaar en de digitale televisie schokt de laatste dagen ook of ik heb helemaal geen beeld meer.

Het lijkt alsof de capaciteitsproblemen alleen maar groter aan het worden zijn.

edit:
Ik lees net op de Concepts website dat ze een storing hebben:

Momenteel is er een storing op ons netwerk in Deventer en Rijssen waardoor zowel de internet, telefonie als IP televisiedienst (u gebruikt een Amino box) in de avonduren wegvallen. Onze leverancier werkt hard aan een oplossing voor dit probleem.
Indien u hinder ondervindt van de boven beschreven situatie is het niet noodzakelijk contact op te nemen met onze servicedesk aangezien onze leverancier voldoende informatie heeft. Namens onze leverancier onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 38% gewijzigd door SeD_NcL op 08-01-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 02:00
Het ziet er naar uit dat er nog steeds problemen zijn.
Tijdens avonduren kan ik al geruime tijd niet fatsoenlijk World of Warcraft doen, of lekker genieten op de Xbox 360.

Overigens had ik er voor 20 december nooit zo veel last van gehad, een keer een avondje, maar nu is het elke avond en elke weekend weer.
Zeer frustrerend en ik wordt er echt niet vrolijker van.

Ik dacht zelfs dat het een probleem was dat de laatste paar weken is ontstaan, nu ik dit topic heb gelezen is het al duidelijk een aardige tijd gaande.
Lijkt mij toch dat er wel een oplossing voor gevonden kan worden in ruim een maand?
Gooi desnoods elke nacht tussen 2 en 5 de verbinding eruit totdat het verholpen is, weken op deze manier de klanten tekortkomen lijkt mij ook niet echt een goed visitekaartje voor Concepts ICT.

Om er even bij te zetten, dit kreeg ik als helpdesk antwoord op mijn verhaal van 30/40 regels over problemen met de Xbox 360 en de internet verbinding;(wat ik absoluut niet acceptabel vind voor een helpdesk)
heeft u dit probleem ook als u de console meteen op de glasvezel aansluit ? zonder de router ertussen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Darkus op 09-01-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
http://www.concepts-ict.n...stroring-deventer-rijssen
Momenteel is er een storing op ons netwerk in Deventer en Rijssen waardoor zowel de internet, telefonie als IP televisiedienst (u gebruikt een Amino box) vroeg in de avond kortstondig kunnen wegvallen.
Wij hadden hier dus gisteravond last van via het analoge signaal, dus niet via de Amino box.
Hoop dat het snel is opgelost, want internet is het ene moment snel en een minuut later is het erg traag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Ik heb een reactie van de helpdesk gekregen op een mail die ik gestuurd heb n.a.v. de problemen:
Het is een storing die kortstondig optreed voornamelijk in het begin van de avond. De netwerkbeheerder is drukdoende het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Een termijn is helaas niet bekend echter zal dit binnen aanzienlijke tijd opgelost worden. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
SeD_NcL schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:21:
Ik heb een reactie van de helpdesk gekregen op een mail die ik gestuurd heb n.a.v. de problemen:

[...]
Jammer dat ze geen termijn durven te noemen, want de problemen spelen toch al een behoorlijke tijd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:34:
Wij hadden hier dus gisteravond last van via het analoge signaal, dus niet via de Amino box.
Hoop dat het snel is opgelost, want internet is het ene moment snel en een minuut later is het erg traag :S
Het analoge signaal kan niet door de genoemde netwerkproblemen beinvloed worden. Natuurlijk kan er ook een (losstaande) storing optreden in het analoge signaal, of aan gewerkt worden, maar dit signaal wordt op een andere vezel gestuurd en staat geheel los van het digitale IP netwerk waarover internet, telefonie en digitale TV worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
Dit is echt zo zwaar irritant.... De enige momenten dat ik thuis internet nodig heb valt 't elke halve minuut even weg :(

Had beter bij Ziggo kunnen blijven :(

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Sabelhout schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:55:
Dit is echt zo zwaar irritant.... De enige momenten dat ik thuis internet nodig heb valt 't elke halve minuut even weg :(

Had beter bij Ziggo kunnen blijven :(
Jep en Ziggo gaat ook nog eens de download snelheden flink verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
SeD_NcL schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:10:
[...]

Jep en Ziggo gaat ook nog eens de download snelheden flink verhogen.
Wrijf 't er maar even in :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Wel raar.. ik had tot eind december problemen maar sinds die fix heb ik eigenlijk nergens last van?

Dat bericht op de site vind ik trouwens wel verkeerde communicatie:
Onze leverancier werkt hard aan een oplossing voor dit probleem.
Indien u hinder ondervindt van de boven beschreven situatie is het niet noodzakelijk contact op te nemen met onze servicedesk aangezien onze leverancier voldoende informatie heeft. Namens onze leverancier excuses voor het ongemak.
Wat heb ik als klant van concepts eraan dat de leverancier van concepts het probleem weet en dat de leverancier aan het probleem werkt.

Ik neem een dienst af bij concepts niet rechtstreeks bij de leverancier. Nu lijkt het alsof ze het probleem op een derde partij afschuiven terwijl dat compleet niet relevant is. Plus dat de leverancier excuses aan biedt maar concepts zelf niet :?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Zat even de algemene voorwaarden door te lezen.

Dit soort dingen zijn toch gewoon niet geldig?
5.6 Concepts ICT heeft het recht te allen tijde de specificaties van de Televisie & Radio Dienst
(waaronder in ieder geval begrepen het kanalenpakket) met onmiddellijke ingang te wijzigen,
zonder dat Klant hierdoor het recht verkrijgt het contract vroegtijdig te op te zeggen. Over de
gewijzigde specificaties zal Concepts ICT de Klant informeren.
Wat is dan de vervaldatum? Kan opzeggen nou jaarlijks of ook maandelijks?
14.2 Beëindiging van Overeenkomst kan slechts per vervaldatum schriftelijk, per aangetekende post
geschieden. De schriftelijke opzegging dient minimaal 30 dagen voor vervaldatum van
Overeenkomst in bezit te zijn van Concepts ICT.
Ook heel fraai. Wil je het opzeggen? Kost je 30 euro.
14.7 Indien na 28 mei 2008 gesloten Overeenkomsten worden beëindigd volgens de door in artikel 14
beschreven procedure wordt Klant 30 Euro (€ 30,-) inclusief BTW in rekening gebracht als
disconnecttarief.
Zat namelijk te zoeken naar dit doort dingen:
9.2 Klant is niet gerechtigd Dienst of enig deel hiervan door te verkopen, onder te verhuren, in licentie te
geven, of anderszins aan anderen, anders dan incidenteel en kortdurend, ter beschikking te stellen
op het Leveringsadres.
Mag je nou wel of niet een Fonera draaien? Volgens mij staat daar dat je de verbinding mag verkopen, onder verhuren, in licentie geven en anderzinds aan derden beschikbaar stellen mits het allemaal (verkopen, onder verhuren, in licentie geven, etc) maar incidenteel en kortdurend is. Of lees ik het nou te positief? :+

[ Voor 57% gewijzigd door The - DDD op 20-01-2009 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Ik heb bericht gekregen dat ze het eind februari gaan aansluiten, maar ik ben een stuk minder enthousiast om ook daadwerkelijk een abonnement te nemen gezien de laatste berichten. Daarnaast doet concepts ook nog eens aan het stilzwijgend verlengen van je abonnement met een jaar, met maar 1 maand opzegtermijn. Gelukkig komt daar binnenkort, althans zeer waarschijnlijk, verandering in (en terecht).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Hier met world of warcraft ook niks dan gedoe... Lag spikes, disconnects... Echt dat glasvezel in deventer moet je gewoon NIET nemen op dit moment als het je om een goede verbinding voor gamen gaat.

Is nu al 2 maanden zo. WAT EEN PRUTSERS.

[ Voor 10% gewijzigd door The - DDD op 25-01-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Hier op de ceintuurbaan geen problemen hoor , werkt als een zonnetje!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Stomme is ook dat ik met normaal internet, nieuwsgroepen whatever geen last heb. Enkel bij WOW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
The - DDD schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:47:
Stomme is ook dat ik met normaal internet, nieuwsgroepen whatever geen last heb. Enkel bij WOW.
Als je aan het raiden bent? Want er zijn problemen met zowel Wintergrasp, Arena's en raid instances. Servers van blizzard hebben niet genoeg capaciteit. Is een bekend probleem.. of heb je altijd lag?

Ik zelf heb geen lag als ik aan het lvl'en ben, maar zodra ik ga raiden is het vaak weer mis dat iedereen loopt te klagen over lag.

Heb zelf nog geen glas aansluiting.. maar dacht laat het je even weten dat de lag in WoW een algemeen bekend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Ik heb een prima verbinding en af en toe (elk half uur ongeveer) dan bevriest alles in-game. Dit duurt zo'n 30 seconden en dan krijg ik een DC of alles is gewoon normaal. Dit heb ik in Dalaran, instances, raids, etc...

Mijn ervaring is dat het in instanced situaties juist beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
The - DDD schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:58:
Ik heb een prima verbinding en af en toe (elk half uur ongeveer) dan bevriest alles in-game. Dit duurt zo'n 30 seconden en dan krijg ik een DC of alles is gewoon normaal. Dit heb ik in Dalaran, instances, raids, etc...

Probeer het eens door al je Addons uit te schakelen en speel eens een uurtje. Zou ook heel goed aan de addons kunnen liggen aangezien die mij ook wel eens een disconnect geven doordat ze outdated zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Baiko op 28-01-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Allemaal al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

The - DDD schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:58:

De wow problemen zijn als het goed is gisteren al opgelost.
Zie ook dit topic: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=7700472633

Ik heb iig er geen last meer van. Het probleem was er vanaf zaterdag.

[ Voor 6% gewijzigd door Danfoss op 28-01-2009 19:04 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Post je hardware eens. Wat voor router gebruik je. Game je draadloos of bekabeld? Ben wel erg benieuwd wat het probleem is eigenlijk. Heb je al een andere pc geprobeert op dezelfde verbinding?

Edit: nvm.. forums topic niet gelezen van wow.. Damn ik ga volgende week ook naar concepts.. lag :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Baiko op 29-01-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe.. Eindelijk een brief. 18 februari komen ze de boel aansluiten... Dan nog maar te hopen dat ze het modem gewoon gelijk mee nemen... En natuurlijk dat het allemaal werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Vandaag een brief gekregen dat y3net in het nationale merk glashart is veranderd, zo te zien verandert er weinig voor de klanten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
defiant schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:49:
Vandaag een brief gekregen dat y3net in het nationale merk glashart is veranderd, zo te zien verandert er weinig voor de klanten.
Er verandert eigenlijk helemaal niks voor de klanten. De naam van de netwerkleverancier is verandert van Y3net naar glashart.
Doordat je een contract hebt met Concept ICT als ISP en geen contract met Y3net verandert er verder niks.
Het is net als met ADSL, je hebt een abo bij een ISP, maar het netwerk is van KPN waar je verder niks mee hoeft te regelen, want dat doet de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Baiko schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:59:
[...]

Post je hardware eens. Wat voor router gebruik je. Game je draadloos of bekabeld? Ben wel erg benieuwd wat het probleem is eigenlijk. Heb je al een andere pc geprobeert op dezelfde verbinding?

Edit: nvm.. forums topic niet gelezen van wow.. Damn ik ga volgende week ook naar concepts.. lag :'(
Zoals ik al zei: Prutsers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Ik heb gisteren ook wat tracerts vanuit Telia Paris gedaan naar ziggo en dat kwam neer op 330ms.. maar ging niet via de UK. Ook een tracert gedaan naar een Concepts-ICT en die ging via de uk maar bleef wel onder de 32ms. Later in de avond het nog een tracert gedaan zowel naar ziggo en concepts-ict en het scheelde elkaar 1ms..

Het lijkt er haast op dat alles vanuit zuid europa via de UK gaat.. echt super vaag. Onder de zee door.. vaste land op.. en weer onder de zee door terug naar frankrijk. Echt vet krom.

test maar eens door een IP van concepts-ict in te vullen. 85.113.255.* en dan Madrid, Paris, Milan ofzo te selecteren. En probeer het dan eens met een ziggo ip-adres 94.213.12.*

Het * even veranderen in een getal.

http://lg.telia.net/

[ Voor 30% gewijzigd door Baiko op 30-01-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Goed nieuws. Het lijkt er bij mij op dat de problemen in WOW verholpen zijn. Heb afgelopen zondag flink gespeeld zonder DCs en rare lag.

Schijnbaar heeft het vele bellen en mailen van diverse Concepts-ICT gebruikers toch nut gehad.

Ik ben weer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had even een vraag... Ik zie staan dat de meeste gelijk gebruik konden maken van de glasvezel diensten na de montage van het modem. Maar in de brief die ik heb gehad, staat dat na de montage Concepts contact op neemt wanneer de diensten mogen worden geactiveerd. Bellen ze me gelijk die middag nog, of moet ik weer 3 maanden wachten?

Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Ze hebben vandaag de kabel naar binnen gebracht. 3 uurtjes later kwam de monteur langs om het modem te plaatsen bleek dat de glasvezel kabel verkeerd is gelast 8)7

Vroeg hem ook of internet het gelijk deed.. niet dus, moet wachten op een brief van concepts-ict.

Nu wachten tot het gefixed wordt..

Hoe zit het eigenlijk met concepts-ict dan? want ik wil die dienst ASAP geactiveerd hebben zodra mijn glas kabel gefixed is.. moet ik zelf bellen?

[ Voor 26% gewijzigd door Baiko op 03-02-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Wat zijn de ervaringen met de kwaliteit van TV zowel HD als SD ? Heb momenteel sateliet en vraag me af of het een optie is om over te stappen ?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Ik heb me op 6 september aangemeld, en nu komen ze begin maart de kabel mijn appartement binnen brengen... Dus 6 maanden later, en dan moet ik nog afwachten wanneer ik ook daadwerkelijk internet heb. Laten we nou in de tussentijd een huis gekocht hebben waar we half mei naar toe gaan, en waar nog geen glasvezel ligt. Zegt die pipo doodleuk, dat is geen ontbindende factor, dus dan moet u het contract afkopen... Heb zojuist een brief gestuurd dat ik per ommegaand mijn aanvraag intrek, en de door hen genoemde administratie kosten van 75 euro wil ik ook niks van horen, ik heb alleen nog maar 2 brieven van ze gehad, ik heb nog niet eens een klantnummer of wat dan ook, dus veel administratie hebben ze er nog niet van gehad.

Ik denk er sterk over om dit te melden bij de opta en consorten, als ik buiten het gebied van zeg een Ziggo of UPC verhuis is dat volgens mij een ontbindende voorwaarde, of niet?

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Net even gebeld met de Servicewinkel met de vraag of er binnenkort nog een digitale ontvanger met HDD komt.
Er bestaat er wel 1, de Amino 530. De decoder geeft als beeld 1080i (helaas geen 1080p), EPG (!!!) en heeft een 160GB schijf.
Aan de instellingen wordt door Glashart of Concepts ICT niks gewijzigd, dus als je hem ergens anders kunt bestellen kun je hem gewoon gebruiken.

Aangezien deze vraag vaker is gekomen is het wel waarschijnlijk dat die geleverd gaat worden, maar wanneer is alleen niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uncle_sjohie schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:57:
[...] Dus 6 maanden later, [...]. Laten we nou in de tussentijd een huis gekocht hebben waar we half mei naar toe gaan, en waar nog geen glasvezel ligt. Zegt die pipo doodleuk, dat is geen ontbindende factor [...]
Zo'n ontbindende voorwaarde is in ieder geval niet wettelijk opgenomen, dus het hangt af van de contractvoorwaarden of coulance van de aanbieder. Je bent vrij geweest een contract af te sluiten, en daar zit je dus in principe aan vast.

Los daarvan kun je natuurlijk stellen dat 6 maanden na aanvraag pas aangesloten worden niet redelijk is, en zou je ze in gebreke kunnen stellen. Je kunt ook aandragen dat je niet had kunnen verwachten dat het zo lang zou duren, en dat je jaartermijn vanaf het moment van aanvraag zou moeten lopen, waarbij je alleen betaalt vanaf het moment dat je daadwerkelijk een dienst hebt tot 12 maandan na aanvraag.

• uncle_sjohie
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:24:
[...]

Zo'n ontbindende voorwaarde is in ieder geval niet wettelijk opgenomen, dus het hangt af van de contractvoorwaarden of coulance van de aanbieder. Je bent vrij geweest een contract af te sluiten, en daar zit je dus in principe aan vast.

Los daarvan kun je natuurlijk stellen dat 6 maanden na aanvraag pas aangesloten worden niet redelijk is, en zou je ze in gebreke kunnen stellen. Je kunt ook aandragen dat je niet had kunnen verwachten dat het zo lang zou duren, en dat je jaartermijn vanaf het moment van aanvraag zou moeten lopen, waarbij je alleen betaalt vanaf het moment dat je daadwerkelijk een dienst hebt tot 12 maandan na aanvraag.
Ik heb het even gecheckt, en je hebt inderdaad gelijk, maar goed, een overschrijding van meer dan de halve contracttermijn voordat eea uberhaupt aangesloten is, is niet echt redelijk inderdaad. Zal wel zien wat voor reactie ik krijg, en hoe moeilijk ze gaan doen.

uncle_sjohie

• St00mwals
uncle_sjohie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:46:
[...]
Ik heb het even gecheckt, en je hebt inderdaad gelijk, maar goed, een overschrijding van meer dan de halve contracttermijn voordat eea uberhaupt aangesloten is, is niet echt redelijk inderdaad. Zal wel zien wat voor reactie ik krijg, en hoe moeilijk ze gaan doen.
Misschien kun je je abo anders wel overzetten naar een ADSL van Concepts. Heb je nog geen Ziggo, maar ga je ook niet bij Concepts ICT weg.
Ik heb wel eens gehorod dat als je de nieuwe bewoners van je huis een abo aansmeerd, dat jij er dan wel gratis vanaf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Ik blijf problemen houden dat 's avonds rond 18.00 uur om de halve minuut de verbinding helemaal wegvalt....enorm vervelend. Iemand toevallig recentelijk contact met Glashart/Concept/whoever hierover gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Sabelhout op 24-02-2009 18:09 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Ik zag gisteren dat er ineens EPG aanwezig is op de digitale televisie! Helaas alleen op de Nederlandse kanalen.

• uncle_sjohie
St00mwals schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:24:
[...]

Misschien kun je je abo anders wel overzetten naar een ADSL van Concepts. Heb je nog geen Ziggo, maar ga je ook niet bij Concepts ICT weg.
Ik heb wel eens gehorod dat als je de nieuwe bewoners van je huis een abo aansmeerd, dat jij er dan wel gratis vanaf kan.
k heb ze even een brief geschreven met daarin het (6 maanden lange) tijdspad van alle activiteiten tot nu toe, en onze situatie in de nabije toekomst, en ze waren het blijkbaar met me eens dat een kosteloze annulering wel op zijn plaats was. Keurig opgelost dus, je moet er even wat moeite voor doen om ze te bereiken, maar echt onredelijk zijn ze dus niet, en ik had ook binnen 4/5 werkdagen een schriftelijke reactie terug van ze. Ondanks het wachten etc houdt ik er toch wel een positief gevoel aan over, en ik zal tzt dan ook in het nieuwe huis wel vezel van ze gaan afnemen..

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Die voorwaarden van Concepts-ICT zijn sowieso een stel pipo de clown regels.

Dit soort dingen staan er gewoon in:
3.3 Overeenkomst is voor Concepts ICT slechts bindend indien eerste factuur voor Dienst door Klant
is voldaan aan Concepts ICT.
3.4 Concepts ICT is gemachtigd indien niet aan artikel 3.3 wordt voldaan de Overeenkomst toch als
bindend te beschouwen.
Je bent pas gebonden aan een contract zodra je voor de eerste periode betaald hebt. Maar als we er zin in hebben kunnen we het eigenhandig toch bindend verklaren als we daar zin in hebben. Maar tegelijkertijd vinden ze het volgens de voorwaarden voor wat betreft de consument wel bindend vanaf het moment dat de aanvraag geaccepteerd is, verder zit je een ongedefinieerde periode vast aan je contract, het is namelijk 12 minimaal 12 maanden + de tijd tussen je aanvraag en realisatie van de verbinding. Vraag me af hoe goed dat stand houdt als je daarmee naar een consumenten organisatie gaat. Het is naar mijn idee onredelijk om een consument te verbinden tot iets, zonder dat deze de dienst daadwerkelijk heeft kunnen gebruiken.

Ik heb serieus nog maar weinig internet providers gezien met algemene voorwaarden waar zulke, in mijn ogen, oneerlijke regels staan. Ik vind dat je uit moet gaan van voor wat hoort wat. Het eindpunt in de meterkast krijg je sowieso gratis als je meewerkt tijdens de initiele uitrol van het netwerk. Waarom dan niet een construtie die wederzijds bindend is vanaf het moment als er redelijkerwijs extra kosten zijn gemaakt? Want de monteur moet een keertje langs komen om iets in het modem te prikken. Als dat gebeurt in gang gezet is, maak het vanaf dan pas bindend zou ik zeggen.

Ik denk dat je er gewoon vanuit kan gaan dat je de lul bent met concepts-ict, want ze zullen gewoon glashard 350 euro of de volledige abbonements kosten gekoppeld aan je aanvraag in rekening brengen zodra je verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Hier ook eindelijk aangesloten vorige week _/-\o_

Alleen jammer dat er wat mis is gegaan met de nummerportering.. Maar dat zal vast goedkomen aangezien ik al een belletje naar de helpdesk heb gedaan.

Even een speedtestje:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/421374361.png

:9~ :9~ :9~

EDIT 4-3-2009: Telefonie probleem ook opgelost. Nummerportering nu wel goed. Prima helpdesk trouwens _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door Baiko op 05-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor... Ik ben aangesloten en geactiveerd.

Ik vind het alleen jammer dat het maar half werkt. Ten eerste heb ik geen brief gekregen met de datum van de activatie, dus ik heb ze zelf gebeld. Ze vertelde me dat mijn aansluiting vandaag (4 maart) zou worden geactiveerd.

Ik heb het even getest, maar ik krijg geen IP toegekend. Tot zo ver internet.
TV geeft 3 zenders in hele slechte kwaliteit. 1 van hen heeft geluid.
Met de radio heb ik 1 zender... SkyRadio... Maar meer ook niet.

Zijn er meer met dit probleem? Misschien moet ik gewoon nog even wachten, het zou kunnen dat het nu nog maar half is geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internetprovider Solcon schijnt nu ook te leveren in Deventer: http://www.solcon.net/index.php?content=news&Id=346

Moet zeggen dat het wel interessante pakketten zijn nu ze gratis upgraden naar 50 Mb / 50 Mb en zelfs 100 Mb / 100 Mb (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
Hopelijk volgt Concepts-ICT ook. Ziggo gaat dit jaar ook flink omhoog met de download snelheid en de prijzen per maand liggen gelijk. Waarom zou men overstappen naar Glas als de concurrent met dit soort aanbiedingen komt en nagenoeg dezelfde snelheden gaat bieden. In dit geval Ziggo straks 80mbit, en nu solcon 100mbit.

De concurrentie is een stuk minder moeilijk te counteren op Glas. Aangezien de techniek en hardware al aanwezig is. Het zal slechts een upgrade van capaciteit zijn. Neem als voorbeeld UPC en Ziggo, UPC loopt zwaar voor als het op hardware aankomt. Zij zitten al op Docsis 3.x en kunnen snelheden van boven de 80mbit aan (Niet alle gebieden). Enige wat flink schort is de upload snelheid bij de kabel exploitanten en dat de lijn niet symmetrisch is.

Ik neem aan dat Concepts ook niet achterlijk is. Wil Concepts deze koppositie behouden dan zullen zij ook mee moeten doen met dit spelletje. Mijn vermoeden is dat dit jaar of volgend jaar KPN er ook nog eens bij komt. Wellicht zijn de producten van KPN op het Glas nog niet zo concurrerend als die van Concepts-ICT en Solcon.

Concepts-ICT zal het grootste gedeelte van Deventer al voorzien hebben van een abonnementen maar er zitten toch grote aantallen bij die de overstap nog niet gemaakt hebben.

Nu nog afwachten wat de prijzen zullen gaan worden van Concepts, om nou ~20 euro per maand extra te gaan lappen voor 100mbit lijkt me niet nodig aangezien 35/50mbit meer als zat is. Het zal niet in verhouding staan met de rest van de andere abonnementen. Meerprijs van Triple Deluxe is 15 euro en je krijgt 15mbit meer.

Laat die oortjes maar lekker wapperen Concepts _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Baiko op 04-03-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Hopelijk gaat er in Rijssen ook zoiets gebeuren. Laat die snelheden maar wat hoger worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:18:
Internetprovider Solcon schijnt nu ook te leveren in Deventer: http://www.solcon.net/index.php?content=news&Id=346

Moet zeggen dat het wel interessante pakketten zijn nu ze gratis upgraden naar 50 Mb / 50 Mb en zelfs 100 Mb / 100 Mb (!).
Ik vul mijn postcode in en ik krijg de melding:

Uw postcode wordt niet ondersteund

Uw adres valt helaas niet in het gebied waar glasvezelverbindingen worden geleverd. Als alternatief zijn snel internet en Solcon Telefonie via ADSL beschikbaar. Meer informatie over alle beschikbare abonnementen staat op www.solcon.nl/internet.

Ik woon toch echt in Deventer en ik internet nu toch echt via Concepts ICT op glasvezel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

St00mwals schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:38:
[...]

Ik vul mijn postcode in en ik krijg de melding:

Uw postcode wordt niet ondersteund

Uw adres valt helaas niet in het gebied waar glasvezelverbindingen worden geleverd. Als alternatief zijn snel internet en Solcon Telefonie via ADSL beschikbaar. Meer informatie over alle beschikbare abonnementen staat op www.solcon.nl/internet.

Ik woon toch echt in Deventer en ik internet nu toch echt via Concepts ICT op glasvezel |:(
Die postcode checks kloppen voor geen meter, als ik op glashart rijssen mijn postcode invul dan krijg ik ook de melding glas niet beschikbaar is... ik heb al bijna 4 maand een actieve verbinding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Solcon hanteert sinds 2 maart wel activeringskosten van 89,00 plus dat hun prijzen zijn gestegen.

[ Voor 2% gewijzigd door Thombias op 09-03-2009 12:46 . Reden: Prijs activering aangepast. 89,95--> 89,00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Baiko schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:04:
Hopelijk volgt Concepts-ICT ook. Ziggo gaat dit jaar ook flink omhoog met de download snelheid en de prijzen per maand liggen gelijk. Waarom zou men overstappen naar Glas als de concurrent met dit soort aanbiedingen komt en nagenoeg dezelfde snelheden gaat bieden. In dit geval Ziggo straks 80mbit, en nu solcon 100mbit.

De concurrentie is een stuk minder moeilijk te counteren op Glas. Aangezien de techniek en hardware al aanwezig is. Het zal slechts een upgrade van capaciteit zijn. Neem als voorbeeld UPC en Ziggo, UPC loopt zwaar voor als het op hardware aankomt. Zij zitten al op Docsis 3.x en kunnen snelheden van boven de 80mbit aan (Niet alle gebieden). Enige wat flink schort is de upload snelheid bij de kabel exploitanten en dat de lijn niet symmetrisch is.

Ik neem aan dat Concepts ook niet achterlijk is. Wil Concepts deze koppositie behouden dan zullen zij ook mee moeten doen met dit spelletje. Mijn vermoeden is dat dit jaar of volgend jaar KPN er ook nog eens bij komt. Wellicht zijn de producten van KPN op het Glas nog niet zo concurrerend als die van Concepts-ICT en Solcon.

Concepts-ICT zal het grootste gedeelte van Deventer al voorzien hebben van een abonnementen maar er zitten toch grote aantallen bij die de overstap nog niet gemaakt hebben.

Nu nog afwachten wat de prijzen zullen gaan worden van Concepts, om nou ~20 euro per maand extra te gaan lappen voor 100mbit lijkt me niet nodig aangezien 35/50mbit meer als zat is. Het zal niet in verhouding staan met de rest van de andere abonnementen. Meerprijs van Triple Deluxe is 15 euro en je krijgt 15mbit meer.

Laat die oortjes maar lekker wapperen Concepts _/-\o_
Concepts kan echt niet achterblijven en de infrastructuur laat het gemakkelijk toe volgens mij.
100mbit zou wel lekker zijn! Maarja 35mbit Concepts is volgens mij alsnog altijd beter, dan een 80mbit brakke verbinding bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Blinker schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 00:18:
[...]

Concepts kan echt niet achterblijven en de infrastructuur laat het gemakkelijk toe volgens mij.
100mbit zou wel lekker zijn! Maarja 35mbit Concepts is volgens mij alsnog altijd beter, dan een 80mbit brakke verbinding bij Ziggo.
Het is ff afwachten maar persoonlijk verwacht ik dat concepts snel zal volgen.
Anders wordt het bedrijf echt een lachertje tov. ziggo en Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Thombias schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:11:
[...]

Het is ff afwachten maar persoonlijk verwacht ik dat concepts snel zal volgen.
Anders wordt het bedrijf echt een lachertje tov. ziggo en Solcon.
Ja dat verwacht ik ook zeker.
Het zou leuk zijn als Glashart Ziggo en Solcon gelijk zouden proberen te overtreffen met 150mbit ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Mijn ervaringen met Glashart worden steeds beter. (Ik vind de nieuwe naam trouwens echt slecht, maar dat is mho.) In oktober 2008 was ik nog bezig met de verbouwing thuis en had ik alleen verbinding via wifi. Nu de kabel er ook ligt zijn de resultaten beter.

Test van oktober (met Wifi):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/342606086.png

Test met bekabelde verbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/444849368.png

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een nieuwe glasvezel provider... Ze gaan 1 Gbit/ps internet leveren :9~
http://www.glasvezel.nu/n...-snelste-internet-leveren

Maar ik zit nog met glas van Concepts, van 35Mbit.. Wat vaag is is dat als ik met mijn laptop (bedraad) hem achter mijn router koppel, dat ik een upload heb van 17 mbit en een download van 33 mbit, maar als ik hem direct aan het modem koppel, heb ik een upload van 48 Mbit, oke, dat kan misschien als mijn router het niet aan kan, maar vreemd genoeg heb ik dan nog maar een download van een paar Mbits :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

St00mwals schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:39:
Net even gebeld met de Servicewinkel met de vraag of er binnenkort nog een digitale ontvanger met HDD komt.
Er bestaat er wel 1, de Amino 530. De decoder geeft als beeld 1080i (helaas geen 1080p), EPG (!!!) en heeft een 160GB schijf.
Aan de instellingen wordt door Glashart of Concepts ICT niks gewijzigd, dus als je hem ergens anders kunt bestellen kun je hem gewoon gebruiken.

Aangezien deze vraag vaker is gekomen is het wel waarschijnlijk dat die geleverd gaat worden, maar wanneer is alleen niet bekend.
Hmm interessant.
Heb je ding toevallig al?
Ik heb nu nog analoge TV met een mediacenter maar wil wel over naar digitaal als er een decoder met recorder beschikbaar is.
Voor Ziggo heb je mooie apparaten van Humax maar die werken niet bij Y3net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Bierkameel schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:04:
[...]

Hmm interessant.
Heb je ding toevallig al?
Ik heb nu nog analoge TV met een mediacenter maar wil wel over naar digitaal als er een decoder met recorder beschikbaar is.
Voor Ziggo heb je mooie apparaten van Humax maar die werken niet bij Y3net.
Ik heb het ding niet, kijk nog gewoon analoog op een 40 cm vierkante CRT |:(

Wat ik wel heb gevonden is dat je de Amino 130 kunt voorzien van een externe USB-schijf. Als je hem dan voorziet van de juiste firmware dan kun je hiermee ook opnemen en kijken tegelijk. Wel een goedkopere oplossing dan die die Amino 530.

Anders kun je ff bellen met de servicewinkel. Ze kunnen er dan een notitie van maken dat er meer mensen zijn die interesse in de 530 hebben, misschien komt hij dan wel een keer in hun pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Over 2 weken verhuis ik van de binnenstad van Deventer naar een appartement in Keizerslanden. Daar is net vorige week glasvezel aangelegd en ik kan straks dus gaan kiezen.

Op dit moment heb ik digitale tv en internet (4/1) van Ziggo en dat bevalt op zich prima. Een snellere internetlijn zoals glasvezel biedt klinkt echter ook erg goed. Dan kan ik (eindelijk) weer thuis een eigen servertje draaien die nu bij een vriend staat.

Als ik kijk naar de pakketten die Concepts-ict en Ziggo bieden, dan verschillen die nog best wel.

Ziggo biedt voor 50 euro p.m een totaalpakket aan met internet (10/1.5), digitale tv incl decoder en telefonie.

Als ik bij Concepts-ict een vergelijkbaar pakket samenstel uit het TRIPLE-pakket + digitale tv, dan kost me dat zo'n 60 euro per maand. Voor die 10 euro extra heb ik dan wel veel sneller internet en dat is die 10 euro me wel waard. De decoder die bij Ziggo gratis is kost me hier eenmalig minimaal 89 euro.

Nu zit ik nog met een paar vragen voor ik een keuze kan/wil maken:
- De laatste maanden(?) lijken er nogal wat verbindingsproblemen te zijn. Zijn die intussen voorbij?
- Hoe is de kwaliteit van de tv bij concepts? Ik heb meerdere verhalen gelezen dat in ieder geval digitale tv van Ziggo van beduidend hogere kwaliteit is dan van concepts. (Heb een 26" LCD tv en het verschil tussen analoog en digitaal van Ziggo is duidelijk zichtbaar)
- Is er intussen als een EPG voor alle kanalen? Las ergens dat die nu alleen voor de Nederlandse kanalen beschikbaar is.

Het is leuk dat ik straks kan kiezen tussen meerdere aanbieders, maar ik wil er niet op achteruit gaan met de diensten die ik al heb. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 15-04-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
*Schopje*

Iemand die antwoord kan geven op de vragen hierboven? Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van digitale tv van de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
- Ik heb de laatste week last van verbindings problemen. Ik denk dat er capaciteit problemen zijn, want de problemen duren namelijk niet lang.
- De digitale televisie is goed. Ik heb de AmiNET130 decoder met HDMI aansluiting. Het beeld is goed. Soms schokt het (paar keer per maand). Nederland 1 zend soms HD televisie uit. Daarnaast is Brava TV volledig HD.
- Alleen de Nederlandse kanalen hebben EPG. Het lijkt alsof het een test is, want het klopt niet altijd.

Ik heb hier voor Ziggo gehad. Als ik Ziggo vergelijk met Concepts, dan is de kwaliteit van de diensten van Ziggo beter. Hopelijk gaat Concepts hier nog in groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
oké, mijn straatje zit ook weer dicht.
Nu vraag ik me alleen af hoelang het duurt voordat je daadwerkelijk aangesloten bent, met een abonnement. Hier zit wel wat ervaring, dus ben benieuwd wanneer ik Telfort eindelijk eens kan droppen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 15:21
Ik stelde laatst dezelfde vraag en kreeg de volgende reply:

Als u de glasvezel verbinding in huis heeft duurt het na aanvraag van de diensten ongeveer 6-8 weken totdat u geactiveerd wordt, in deze tijd zult u eerst een brief krijgen dat het modem geplaatst gaat worden en daarna krijt u een brief met de activatiedatum.

Met vriendelijke groet,
Glashart | Deventer

Deze mail gaat er wellicht al wel vanuit dat ook de kabel naar binnen is gebracht, heel snel gaat het dus niet... ga uit van minimaal 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
marcel9 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:07:
Ik stelde laatst dezelfde vraag en kreeg de volgende reply:

Als u de glasvezel verbinding in huis heeft duurt het na aanvraag van de diensten ongeveer 6-8 weken totdat u geactiveerd wordt, in deze tijd zult u eerst een brief krijgen dat het modem geplaatst gaat worden en daarna krijt u een brief met de activatiedatum.

Met vriendelijke groet,
Glashart | Deventer

Deze mail gaat er wellicht al wel vanuit dat ook de kabel naar binnen is gebracht, heel snel gaat het dus niet... ga uit van minimaal 2 maanden.
Vreemd,

In Holten worden de diensten binnen 2 weken actief na aansluiting in de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 21:50
Ze zijn nu gezellig bij ons in de straat bezig met graven en vezeltjes leggen. Ik was even nieuwsgierig hoe lang het duurt voordat ze de aansluiting in huis komen afmonteren.

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flying_pizza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:50
dabird schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:08:
Ze zijn nu gezellig bij ons in de straat bezig met graven en vezeltjes leggen. Ik was even nieuwsgierig hoe lang het duurt voordat ze de aansluiting in huis komen afmonteren.
als het net zo snel gaat als hier de de straat dan zou ik eens rustig op kerst vakantie gaan gokken,

er is in november/december bij mij in de straat gelegd en verder is het nog niet, ligt mooi bij de voordeur te niksen :( gelukkig is de service winkel dicht bij, vrijdag is even langs gaan of ik soms de brief gemist heb over aansluiten in huis, huisgenoten die per ongeluk de brief hebben weggegooid misschien.

en verder hopen dat het opschiet

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
ach, geduld is een schone zaak, bij ons steekt het oranje kabeltje nu ook netjes boven de grond uit. Ik ga / wil de diensten pas eind september gaan gebruiken. Eerst netjes m'n Tele2 abbo laten aflopen. Ik laat nog wel even weten wanneer er hier wat gebeurd.

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik heb gisteren een brief gekregen, 6 juni word ik aangesloten, 2 weken geleden is het kabeltje gelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

The_Bash schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:15:
Mijn ervaringen met Glashart worden steeds beter. (Ik vind de nieuwe naam trouwens echt slecht, maar dat is mho.) In oktober 2008 was ik nog bezig met de verbouwing thuis en had ik alleen verbinding via wifi. Nu de kabel er ook ligt zijn de resultaten beter.

Test van oktober (met Wifi):
[afbeelding]

Test met bekabelde verbinding:
[afbeelding]
Traag :P
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/468661338.png

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die ervaring heeft met Solcon glasvezel als aanbieder in Deventer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
Hier nog niet, kreeg zaterdag wel een foldertje in de bus van ze. Ik heb wel gelezen (ergens in deze thread geloof ik) dat ze mooie snelheden aan gaan bieden voor mooie prijzen. Ik heb echter al getekend bij de Concept-gasten. Ik denk echter maar zo: concurrentie is altijd goed! 1 aanbieder van diensten op de Deventerse Glasvezel is natuurlijk geen wenselijke situatie.

Lach eens...

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste