Afgelopen week is mijn Kiss DP-558 gesneuveld en ik zoek (dus) een vervanger. De afgelopen dagen heb ik diverse fora, webwinkels en andere websites doorgespit en verschillende handleidingen gelezen. Nu kom ik op het punt dat ik gillend gek word. Het lijkt wel alsof het moeilijker wordt naar mate ik meer lees, dus hopelijk kunnen jullie me helpen met de wirwar aan apparaten, functies, ontbrekende functies en 'externe benodigdheden'.
Wat heb ik op dit moment?
- Analoge TV via Coax-kabel
- Kiss DP-558 (Input: TV via Coax; Output: beeld naar TV via SCART en audio naar versterker via glasvezel; Netwerk via UTP)
- EPG op de Kiss via Internet
Wat zoek ik?
- Apparaat dat TV kan opnemen vanaf het analoge TV-signaal en m.b.v. EPG
- Apparaat dat time-shifting ondersteunt
- Apparaat dat de meeste video's kan afspelen, incl. ISO's
- Apparaat dat voor EPG niet afhankelijk is van digitale TV (lees: van internet plukt)
- Apparaat dat video's in HD-kwaliteit (bij voorkeur 1080P) via hdmi 1.3(a?) kan weergeven (ter voorbereiding op mijn glasbak die niet het eeuwige leven heeft)
Extra opties zoals een BT- of NTP-client of het kunnen afspelen van Youtube-filmpjes zijn leuke bijkomstigheden maar niet noodzakelijk.
Ik heb op dit moment geen digitale TV. Een abo hierop is niet onbespreekbaar maar er zullen héle goede argumenten moeten komen om het wel te nemen gezien de kosten (7,50 p/m + aanschaf van decoder (89 voor Amino 110 zonder hdmi of 189 voor Amino 130 met hdmi)) Maar als het apparaat IPTV verstaat en Linux-gebaseerd is dan is DTV bespreekbaar.
Ik heb diverse apparaten bekeken, w.o. verschillende Ellion's, Verbatim Mediastation HD DVR, verschillende tvix/dvico's, en zo zijn er nog een heleboel de revue gepasseerd.
Wie o wie helpt me uit deze wirwar?
Wat heb ik op dit moment?
- Analoge TV via Coax-kabel
- Kiss DP-558 (Input: TV via Coax; Output: beeld naar TV via SCART en audio naar versterker via glasvezel; Netwerk via UTP)
- EPG op de Kiss via Internet
Wat zoek ik?
- Apparaat dat TV kan opnemen vanaf het analoge TV-signaal en m.b.v. EPG
- Apparaat dat time-shifting ondersteunt
- Apparaat dat de meeste video's kan afspelen, incl. ISO's
- Apparaat dat voor EPG niet afhankelijk is van digitale TV (lees: van internet plukt)
- Apparaat dat video's in HD-kwaliteit (bij voorkeur 1080P) via hdmi 1.3(a?) kan weergeven (ter voorbereiding op mijn glasbak die niet het eeuwige leven heeft)
Extra opties zoals een BT- of NTP-client of het kunnen afspelen van Youtube-filmpjes zijn leuke bijkomstigheden maar niet noodzakelijk.
Ik heb op dit moment geen digitale TV. Een abo hierop is niet onbespreekbaar maar er zullen héle goede argumenten moeten komen om het wel te nemen gezien de kosten (7,50 p/m + aanschaf van decoder (89 voor Amino 110 zonder hdmi of 189 voor Amino 130 met hdmi)) Maar als het apparaat IPTV verstaat en Linux-gebaseerd is dan is DTV bespreekbaar.
Ik heb diverse apparaten bekeken, w.o. verschillende Ellion's, Verbatim Mediastation HD DVR, verschillende tvix/dvico's, en zo zijn er nog een heleboel de revue gepasseerd.
Wie o wie helpt me uit deze wirwar?
[ Voor 2% gewijzigd door tERRiON op 11-11-2009 20:40 . Reden: Er zijn wat ontwikkelingen op het gebied van digitale TV ]
blah