Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Afgelopen week is mijn Kiss DP-558 gesneuveld en ik zoek (dus) een vervanger. De afgelopen dagen heb ik diverse fora, webwinkels en andere websites doorgespit en verschillende handleidingen gelezen. Nu kom ik op het punt dat ik gillend gek word. Het lijkt wel alsof het moeilijker wordt naar mate ik meer lees, dus hopelijk kunnen jullie me helpen met de wirwar aan apparaten, functies, ontbrekende functies en 'externe benodigdheden'.

Wat heb ik op dit moment?
- Analoge TV via Coax-kabel
- Kiss DP-558 (Input: TV via Coax; Output: beeld naar TV via SCART en audio naar versterker via glasvezel; Netwerk via UTP)
- EPG op de Kiss via Internet

Wat zoek ik?
- Apparaat dat TV kan opnemen vanaf het analoge TV-signaal en m.b.v. EPG
- Apparaat dat time-shifting ondersteunt
- Apparaat dat de meeste video's kan afspelen, incl. ISO's
- Apparaat dat voor EPG niet afhankelijk is van digitale TV (lees: van internet plukt)
- Apparaat dat video's in HD-kwaliteit (bij voorkeur 1080P) via hdmi 1.3(a?) kan weergeven (ter voorbereiding op mijn glasbak die niet het eeuwige leven heeft)

Extra opties zoals een BT- of NTP-client of het kunnen afspelen van Youtube-filmpjes zijn leuke bijkomstigheden maar niet noodzakelijk.

Ik heb op dit moment geen digitale TV. Een abo hierop is niet onbespreekbaar maar er zullen héle goede argumenten moeten komen om het wel te nemen gezien de kosten (7,50 p/m + aanschaf van decoder (89 voor Amino 110 zonder hdmi of 189 voor Amino 130 met hdmi)) Maar als het apparaat IPTV verstaat en Linux-gebaseerd is dan is DTV bespreekbaar.

Ik heb diverse apparaten bekeken, w.o. verschillende Ellion's, Verbatim Mediastation HD DVR, verschillende tvix/dvico's, en zo zijn er nog een heleboel de revue gepasseerd.

Wie o wie helpt me uit deze wirwar?

[ Voor 2% gewijzigd door tERRiON op 11-11-2009 20:40 . Reden: Er zijn wat ontwikkelingen op het gebied van digitale TV ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Wat bedoel je gesneuveld?
Als hij niet meer opstart is dit vrij goedkoop op te lossen / laten lossen.
Want dan is waarschijnlijk je voeding defect.
Dit is op te lossen door een paar condensators te vervangen, zie.
http://home.cbkn.dk/DP558/

Ik had namenlijk het zelfde probleem. En ik wist ook niet wat een goede vervanger zou zijn.
Toen maar de voeding gerepareerd.
En nu ben ik overgestapt naar de upc mediabox ach ja je moet iets.
Je zou mischien ook naar een dreambox kunnen kijken.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

Apparaten als een Kiss DP-558 of een mogelijke vervanger vallen tegenwoordig onder het forum Mediaspelers en HTPC's. Dus ik move je topic even daar naar toe :)

AUD -> MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@Mr-Beamer: Gesneuveld in de zin van: Doet het niet meer en ik heb geen zin meer om em te fixen. (condensatoren zijn overigens al eens eerder vervangen) Fixen is dus geen punt van discussie, hooguit DP-558 vervangen door een andere DP-558 als ik die voor een habbekrats zou kunnen krijgen.

@FeaR1986: Thank U. Blijkbaar heb ik niet uit m'n doppen gekeken. ;)

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Even wat makkelijker gemaakt. Hopelijk komen er nu wel wat reacties.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

een vervanger (als klein kastje) is moeilijk. Ik ben namelijk nog geen enkel apparaat tegengekomen dat de functies heeft die jij wilt.
Wel twee aparaten (een hard disk dvd recorder met HDMI uitgang + aparte networked media tank waar er legio van zijn), of een HTPC in elkaar schroeven.

Mocht je het laatste willen, dan zijn er ITX-formaat oplossingen, die je een harddisk kunt geven en waar je een TV-kaart / TV-usb stick in kunt stoppen, en met een beetje geluk ook nog een toslink(toch?) heeft.
Alles in een klein kastje stoppen, een USB stick met een mooie linux distro, of windows met media center bijvoorbeeld op de harde schijf en je hebt de vervanger voor je kapotte Kiss.

(en met de laatste optie kunnen wij natuurlijk wel advies geven / discussie voeren over de inhoud van zo'n apparaat).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
M2M, ik ben de laatste dagen ook aan het overpeinzen of ik inderdaad niet beter af ben met een eigengemaakte HTPC. Klein kastje hoeft wat mij betreft niet perse. Als het hetzelfde formaat heeft als gewone componenten (zoals mijn Kiss dus ook heeft) dan vind ik dat in het geheel geen probleem. Lijkt me ook gunstiger voor de warmteontwikkeling en makkelijker te koelen met stille koelers...

Eigenlijk het enige waar ik qua hardware mee zit is de kaart die het beeld naar m'n TV verzorgt. Ik heb nu SCART op m'n glasbak maar mijn toekomstige scherm zal ongetwijfeld hdmi hebben i.p.v. SCART. Zijn er kaarten (?) die beide ondersteunen? En moet dat dan eentje zijn met hardwarematige MPEG-decoder?

Vandaag heb ik overigens wat over MythTV gelezen (deze zou ook in staat zijn om op te nemen naar HD). Is dat iets waar je vrolijk van wordt?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
*punch*

Wat blijft het stil hier... Stel ik dan zulke onmogelijke vragen c.q. eisen??

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ryan heeft een mooie..

http://computertotaal.nl/...c-ryan-playon-dvr-tv.html

Maar zoals gewoonlijk weer niet te krijgen in NL..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

het leuke is dat er hardwarematig in HTPC's veel mogelijk is.

misschien iets in deze richting?:
#ProductPrijsSubtotaal
1Hauppauge WinTV HVR-900€ 48,-€ 48,-
1Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G€ 32,30€ 32,30
1Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION330€ 113,89€ 113,89
ImporterenTotaal€ 194,19

Plaats nog een advertentie ergens dat je op zoek bent naar een PCI videokaart met TV-out.

En aan de setup moet nog een behuizing + voeding worden toegevoegd, maar omdat dat nogal smaakafhankelijk is heb ik die er niet bij zitten. (elke behuizing die geschikt is voor ITX, ATX, E-ATX, mATX is geschikt voor je moederbord. Iedere moderne standaard voeding vanaf 150 watt ook). Natuurlijk is deze setup nog lang niet compleet maar er zijn eigenlijk te veel mogelijkheden.
Eventueel is de vraag over een dergelijk systeem beter te stellen in dit topic: [BBG Aanschaf] htpc september 2009
Stel daar je eisen (en budget limiet) en ik denk dat je daar veel sneller geholpen wordt dan in dit subforum.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Een HTPC is duurder (in aanschaf en stroomverbruik), zeker als je er een beetje leuke behuizing bij wil hebben. (fors duurder als je er een legale windows op zet). Een HTPC is ook nog eens vaak lastiger af te stellen.

Nee, een HTPC is voor mij in elk geval geen optie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Cyberpope schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:07:
Een HTPC is duurder (in aanschaf en stroomverbruik), zeker als je er een beetje leuke behuizing bij wil hebben. (fors duurder als je er een legale windows op zet). Een HTPC is ook nog eens vaak lastiger af te stellen.

maar 1 enkel apparaat wat al het bovenstaande kan is ook niet te vinden. (en tweakers vinden het leuk om een HTPC af te stellen... toch?)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

M2M schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:31:
[...]

maar 1 enkel apparaat wat al het bovenstaande kan is ook niet te vinden. (en tweakers vinden het leuk om een HTPC af te stellen... toch?)
Jawel.. alleen in nederland lastig verkrijgbaar, maar ze zijn er wel.

De tijd dat ik de tijd had om dat allemaal te doen ligt achter me en hij moet ook werken als mijn vriendin een keer iets wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Cyberpope schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:36:
[...]

Jawel.. alleen in nederland lastig verkrijgbaar, maar ze zijn er wel.

De tijd dat ik de tijd had om dat allemaal te doen ligt achter me en hij moet ook werken als mijn vriendin een keer iets wil kijken.
De oplossing is dan een twee apparaten systeem. Dvd-recorder, inclusief HDMI output + networked media tank. Schaf daarbij een fancy creative remote aan die je zo instelt dat het eenvoudig is om op te nemen, of te kijken en je hebt een energie zuinige oplossing (die overigens best future proof kan zijn als je de juiste keuze maakt mbt. de NMT)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Of zoiets als de Ryan DVR... Ik blijf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Cyberpope schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:07:

Het blijft hoe dan ook een trade-off. Htpc's zijn inderdaad wat prijziger (maar werken ook prima onder Llinux) en flexibeler. Ga je voor eenvoud, dan is het niet je beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
Ha, fijn, ik verneem activiteit. ;) En ik heb de boel nog even doorgelezen, maar dat wat ik zoek zit er nog niet bij.

Ik zoek een apparaat, bij zeer grote voorkeur gebaseerd op Linux, dat IPTV (UDP / MPEG) kan afspelen. Dit komt binnen via een IP-verbinding. Geen DVB-variant dus. Nou ben ik me langzamerhand aan het verdiepen in de Dune HD-spelers. Zit een vrij pittig prijskaartje aan, maar deze biedt precies wat ik nodig heb, al vermoed ik dat ik nog een beetje ruzie ga krijgen met m'n provider aangezien Dune waarschijnlijk geen Linux-distro aan boord heeft waardoor ik de DHCP-request niet kan modificeren. (zonder deze modificatie krijg ik op de aansluiting voor digi-TV geen IP-adres :( ) Maar met een fixed IP zou het met een beetje geluk ook goed moeten komen...

HTPC kan ook, mits dus gebaseerd op Linux/Unix met daarover een schilletje a la Mythbuntu of XBMC die dus wel snappen hoe ze met IPTV om moeten gaan. (dat heb ik ook nog niet voor elkaar gekregen :S)

blah

Pagina: 1