Hoofdcategorieën
Topicacties

Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 28

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 mei 2003

quote:
Woodsy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:06:
Sinds gister de trotse bezitter van een PS3.

Games draaien allemaal goed en het ziet er goed uit. Alleen hoe forceer ik 1080p bij games? Want zodra ik 720p uitschakel, starten games op 578p. Same voor geluid eigenlijk. Ik wil graag dolby en DTS horen, maar volgens mij draaien alle games alleen maar stereo. Hij is aangesloten op een receiver die ondersteuning biedt voor alle functies.
Het recept voor dit soort problemen is: Zet de PS3 met de schakelaar uit. Hou de aan-uit-knop ingedrukt en zet hem aan. Net zo lang ingedrukt houden tot je drie piepjes hoort en de PS3 zichzelf weer uitzet. Nu zijn AV-alle settings gereset en kun je hem weer aanzetten.

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

be-(n) geni(t)aal
Reg. datum: 30 april 2003

quote:
ymmv schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:13:
[...]

PS3-games zijn regiovrij dus je kunt goedkoop importeren. Daarnaast houden de games veel langer hun waarde vergeleken met PC-games dus je kunt ze makkelijker voor een redelijk bedrag verkopen.
Het antwoord op mijn ongestelde vraag. }:O Heb gisteren dus ook een PS3 besteld bij de PB ( _/-\o_ @PB voor die prijs).

Anyway ik schrok vandaag ook van de prijzen, ik had in de winkel al gezien dat de nieuwe releases flink duur waren, maar nou zag ik dat ik zelfs voor assasins creed ook nog 60 euro'tjes mag neerleggen. Maar regio-vrij, dat wist ik nog niet, dan gaat er een nieuwe wereld open natuurlijk met onze fijne euro-dollar verhouding. Ik ga meteen speuren naar links voor goede Amerikaanse sites voor spellen.

Cheers! :9~

Rob de bouwer.

Its just a matter of time...
Reg. datum: 26 februari 2005

Ik had even een vraag over de Playstation 3. Ik hoop dat dit de goede plek ervoor is, maargoed daar komen we vanzelf achter.

Is het ook mogelijk om de PS3 om te toveren tot Render-bak? Voor mijn werk/opleiding moet er namelijk erg veel gerenderd worden (gebouwen/huizen etc.), en aangezien de Cell processor behoorlijk krachtig is... Kan dit via Linux op de PS3 of iets dergelijks? Overweging is dus: PS3 óf PC upgrade. Mocht het niet kunnen, zal ik toch maar even moeten wachten op de Q9450...

DeathClock wijzigde dit bericht 08-05-2008 09:22 (6%)

Wachtend op de Q9450...

Reg. datum: 02 december 2007

quote:
RoaDHouse schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:36:
Ik dacht dat ps3 geweldig was. Nu hoor ik hier allemaal framerates die "inkakken" begin nu wel een beetje twijfels te krijgen over de ps3.

Een jaar geleden kan ik me een stuk op het internet heugen over het potentieel van de ps3, het apparaat was tot alles in staat en het zou nog jaren duren voor dat de games het maximale van de ps3 zou vergen. Nou, daar blijft dus al weinig van over :(

Mischien kan ik toch maar beter een nieuwe videokaart in de pc gooien voor dat geld.

Als ik ergens hekel aan heb is het wel het inkakken van de FPS.

Dan nog de problemen met GTA-4 ... vastlopers kapotte DVD spelers enz...

Mijn euforie voor de ps3 is al een stuk gezakt.
Waarom zo negatief? Het is een geweldig apparaat, de problemen die jij schetst zijn echt non-problemen. "allemaal framerates die inkakken" ....generaliserend en zwaar overdreven.

kapotte dvdspelers met gta 4 dat is ook allemaal zwaar overdreven. fout ligt bij rockstar. was een kwestie van afmelden van PSN voordat je de game start. en er is binnen een week al een patch. daaer kan een PS3 niks aan doen :)

Je GSM kan kapot gaan, je auto kan kapot gaan, er kan een vliegtuig in je kantoorpand crashen, de skilift waar je inzit kan neerstorten...... Ik vind jouw argumenten nogal van dat kaliber.

Wat ik bedoel te zeggen: je kan altijd wel een reden verzinnen om iets NIET te doen. Dat is een denkwijze die ík niet nastreef iig :)

Een ps3 geeft je gegarandeerd voldoening, ik heb nu sinds 6 maanden een 40gb versie en heb nog NOOIT problemen gehad. Het ding is nog maar net op de markt, de levensduur is volgens Sony 10 jaar, dus ik spreek je over 5 jaar nog eens. Had iemand ooit het sublieme God Of War op de PS2 kunnen verwachten na jaaaaren PS2......? mdus.....

geniet van je ps3, gewoon kopen :)

Marko1974 wijzigde dit bericht 08-05-2008 09:42 (10%)

quote:
Woodsy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:06:

Dan nog een klein punt, hij staat helemaal vrij, maar hij maakt best wel een kabaal. Ik had begrepen dat die lekker stil zou zijn, in tegenstelling tot die Xbox360 straaljager die ik hiervoor had. Maar ik betwijfel op de 360 niet stiller was, eigenlijk weet ik het wel zeker 8)7.

Helaas heb ik geen handleiding erbij (2e hands).
heb je een tweedehands 60gb versie? die zijn stukken luider dan de 40gb versie...

Reg. datum: 30 juni 2005

Nee, het is een 40Gb versie met R&C en GT5. Daarom was ik ook zo verbaasd. Hoorde overal dat die heerlijk stil moest zijn.

Het is volgens mij echt de fan die 100% draait. In de menu's totaal niet, maar zodra ik 2 minuten in een game zit begint die me toch te loeien }:O.

Asus S37S notebook (T8300, 4Gb, 13.3", 8400M)

Reg. datum: 15 maart 2005

quote:
Marko1974 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:24:
[...]

heb je een tweedehands 60gb versie? die zijn stukken luider dan de 40gb versie...
En dan nog.....de 60 gig variant (in bezit) maakt met de fan in de allerhoogste rpm mode beduidend minder lawaai dan de xbox360 (in bezit).....

De xbox360 maakt lawaai in een wat hogere frequentie (althans wat ik waarneem) dan de ps3.

*edit*
En na 2 minuten al vol blazen...dat is wel heel erg vlot.

Crawl NL wijzigde dit bericht 08-05-2008 09:35 (7%)

quote:
Woodsy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:32:
Nee, het is een 40Gb versie met R&C en GT5. Daarom was ik ook zo verbaasd. Hoorde overal dat die heerlijk stil moest zijn.

Het is volgens mij echt de fan die 100% draait. In de menu's totaal niet, maar zodra ik 2 minuten in een game zit begint die me toch te loeien }:O.
misschien is ie daarom wel op marktplaats beland? ;) de mijne staat in een kast, met het deurtje op een kier, en ik hoor em nooit blazen.... ook niet na 2 uur gamen als ik van dichtbij luister.

vreemde zaak dus.. :s

Reg. datum: 30 juni 2005

Op mijn werk heb ik wel "spraydusters" (perslucht), zou het kwaad kunnen om hem daarmee te behandelen?

Hij komt overigens niet van marktplaats, ik vermijd dat altijd zo veel mogelijk. Dus weet dat die PS3 goed was :). Heb 1x mijn Xbox360 op marktplaats gehad, en misschien had ik pech, maar alle reacties waren gewoon van "uitschot". Afdingen, boos, moest hem komen brengen, te weinig geld :(.

Oh en bedankt voor de online manuals eerder ! _/-\o_

Asus S37S notebook (T8300, 4Gb, 13.3", 8400M)

quote:
Woodsy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:42:
Op mijn werk heb ik wel "spraydusters" (perslucht), zou het kwaad kunnen om hem daarmee te behandelen?

Hij komt overigens niet van marktplaats, ik vermijd dat altijd zo veel mogelijk. Dus weet dat die PS3 goed was :). Heb 1x mijn Xbox360 op marktplaats gehad, en misschien had ik pech, maar alle reacties waren gewoon van "uitschot". Afdingen, boos, moest hem komen brengen, te weinig geld :(.

Oh en bedankt voor de online manuals eerder ! _/-\o_
het zou kunnen dat ie vol met stof zit. wellicht dat de vorige eigenaar een ranzig huis had :) maar ik zou er niet teveel zelf aan gaan zitten klooien. met die sprayers verplaatst je stof meer dan het te verwijderen imo.

quote:
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:18:
[...]

Het antwoord op mijn ongestelde vraag. }:O Heb gisteren dus ook een PS3 besteld bij de PB ( _/-\o_ @PB voor die prijs).

Anyway ik schrok vandaag ook van de prijzen, ik had in de winkel al gezien dat de nieuwe releases flink duur waren, maar nou zag ik dat ik zelfs voor assasins creed ook nog 60 euro'tjes mag neerleggen. Maar regio-vrij, dat wist ik nog niet, dan gaat er een nieuwe wereld open natuurlijk met onze fijne euro-dollar verhouding. Ik ga meteen speuren naar links voor goede Amerikaanse sites voor spellen.

Cheers! :9~
www.budgetgaming.nl is een goeie prijsvergelijker

Waar bestellen jullie eigenlijk overzees jullie spellen?
yesasia?
Play?
cd-wow?

Of zijn er nog andere sites waar ik het bestaan niet van afweet ;)

quote:
Wii4all schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:56:
Waar bestellen jullie eigenlijk overzees jullie spellen?
yesasia?
Play?
cd-wow?

Of zijn er nog andere sites waar ik het bestaan niet van afweet ;)
Leest er niemand meer de topicstart?
quote:
:? ¤80,- voor Unchared: Drake's Fortune vind ik te duur, is er een mogelijkheid om spellen te importeren?
Ja! De games van de PS3 zijn regio onafhankelijk wat er op neer komt dat games waar ze ook gekocht zijn (New York, Tokio, Bombay), het altijd op je PS3 doen. Dit biedt voor ons Tweakers perspectieven, want dit betekent dat je games dus kunt importeren. :) De bekende besteladressen zijn www.renchi.com, www.videogamesplus.ca, www.estarland.com, www.gamehubs.com en de ebay-stores van 3busymen en biz-com2. In Europa zijn www.play.com en www.budgetgaming.nl ook

foutje bedankt....

Ik heb die topicstart al zo vaak gezien, dat ik hem nooit meer volledig lees ;)

Toch nog een klein vraagje, hoe lang duurt het gemiddeld als je bij bijv renchi/videogameplus een spel dat op voorraad is ontvangt?

Moet je dan nog rekening houden met 3 weken levertijd of is het vaak wat sneller?

Wii4all wijzigde dit bericht 08-05-2008 10:19 (52%)

quote:
Wii4all schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:10:
foutje bedankt....

Ik heb die topicstart al zo vaak gezien, dat ik hem nooit meer volledig lees ;)

Toch nog een klein vraagje, hoe lang duurt het gemiddeld als je bij bijv renchi/videogameplus een spel dat op voorraad is ontvangt?
Bestellingen bij Recnhi, Videogames.ca, Bizcom2 en 3BusyMen komen in 1 week binnen is mijn ervaring.

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

quote:
swampy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:07:
[...]

Simple je zit in het "amerikaanse" team met de beter wapens en belangrijker..drugs! Diegenen in dit leger zijn echt .. 3e rangs actie film helden! Ooit opgevallen? In shooters gemaakt door amerikanen zijn bijna altijd amerikanen domme brutale veroveraars! Even een dorpje "bevrijden" jippie ka jee! *phiew* *BOOOOM*

Okay gelukkig zijn er dan ook slimmere shooters zoals Rainbow Six Vegas en Call of Duty maar geesh!
Dat ze zo praten hoort juist bij het verhaal. Ze worden helemala overmoedig ed. doordat ze continu drugged up zijn door nectar. Later in het spel,
spoiler:
als je rebel wordt (spoiler die iedereen al weet)
Zal dat waarschijnlijk niet meer zo zijn.

Ik had gisteren trouwens bij de tweede keer spelen van de haze demo een redelijk grappige actie. Ik schoot per ongeluk een teammate in zijn rug, waardoor hij een overdosis nectar kreeg. Daardoor begon hij op een andere teamgenoot te schieten, die in de rug geraakt werdt en ook op iedereen begon te schieten. Je raad het al, mijn derde en laatste teamlid werd ook in de rug geschoten, schoot degene dood die hem in de rug geschoten had, pakte een handgranaat en pleegde zelfmoord, met mij er vlak naast. Ik had dus mijn hele team gekilled (inclusief ikzelf) met één verkeerde kogel :+

Waizzit?
Reg. datum: 11 juni 2004

quote:
jdm8 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:33:
[...]

Dat ze zo praten hoort juist bij het verhaal. Ze worden helemala overmoedig ed. doordat ze continu drugged up zijn door nectar. Later in het spel,
spoiler:

Ik had gisteren trouwens bij de tweede keer spelen van de haze demo een redelijk grappige actie. Ik schoot per ongeluk een teammate in zijn rug, waardoor hij een overdosis nectar kreeg. Daardoor begon hij op een andere teamgenoot te schieten, die in de rug geraakt werdt en ook op iedereen begon te schieten. Je raad het al, mijn derde en laatste teamlid werd ook in de rug geschoten, schoot degene dood die hem in de rug geschoten had, pakte een handgranaat en pleegde zelfmoord, met mij er vlak naast. Ik had dus mijn hele team gekilled (inclusief ikzelf) met één verkeerde kogel :+
:D Zwaar vet!! Wel echt gaaf dat ze ook zoiets hebben gedaan. Door de nectar zie je je vijanden wel echt een stuk beter, dat geeft je wel veel voordeel in de jungle. Ik zal Haze niet kopen vanaf de pre-order, maar misschien nadat ik MGS4 uit heb gespeeld... ( ja duurt nog ff voordat ie komt, maar mijn afstudeerscriptie heeft even de voorkeur)

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

Reg. datum: 30 november 2006

quote:
jdm8 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:33:
[...]

spoiler:

Oh dat is wel cool om te proberen, ga ik vanavond ook doen.

Als het goed is komt vandaag of binnen deze week de grid demo, van dat spel verwacht ik veel meer dan van Haze. maar dat komt meer omdat ik race freak ben.

GranCanaria wijzigde dit bericht 08-05-2008 10:59 (4%)

Reg. datum: 08 oktober 2007

quote:
DeathClock schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:20:
Ik had even een vraag over de Playstation 3. Ik hoop dat dit de goede plek ervoor is, maargoed daar komen we vanzelf achter.

Is het ook mogelijk om de PS3 om te toveren tot Render-bak? Voor mijn werk/opleiding moet er namelijk erg veel gerenderd worden (gebouwen/huizen etc.), en aangezien de Cell processor behoorlijk krachtig is... Kan dit via Linux op de PS3 of iets dergelijks? Overweging is dus: PS3 óf PC upgrade. Mocht het niet kunnen, zal ik toch maar even moeten wachten op de Q9450...
Antwoord op je vraag is, ja je kunt Linux installeren. Yellow dog (ofziets) wordt officieel ondersteunt, maar je kunt niet de volledige kracht benutten heb ik begrepen. Voor meer info zie http://www.terrasoftsolutions.com/products/ydl/ (uit de startpost geplukt).

"So long as they don't get violent, I want to let everyone say what they wish, for I myself have always said exactly what pleased me." -- Albert Einstein

Koning der goede argumentatie
Reg. datum: 29 maart 2007

quote:
cojones81 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:13:
In de video opties in XBM handmatig resolutie veranderen ipv automatisch, dan krijg je de resolutie opties: Vink 720p en 1080i uit en je zou 1080 p moeten krijgen.
Dat werkt natuurlijk alleen als de game ook werkelijk 1080p ondersteunt… Als de game geen 1080p ondersteund zal de game terug springen naar 576p. Dus 720p en 1080i uitvinken is zeker niet altijd de oplossing…
quote:
Marko1974 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:24:
[...]heb je een tweedehands 60gb versie? die zijn stukken luider dan de 40gb versie...
“Stukken luider” is wel overdreven naar mijn inziens…

Had hier zelf ook een 40GB naast mijn 60GB gezet om te vergelijken. Het klopt dat de 60GB iets luider is dan de 40GB, maar als je er niet op let hoor je het verschil echt niet.

En dan mag de 60GB wel wat meer lawaai maken, maar daar zit wel een temperatuur geregelde fan in. Dus als de PS3 op temperatuur is zal de fan in toeren minderen en dus minder luid worden. De 40GB heeft een fan die alleen naar boven kan bijstellen. Dus als je fan eenmaal op 100% draait dan blijft dat zo…

Persoonlijk vind ik de 60GB nog steeds de beste koop. Dingen als die cardreader en die USB-poorten maken me niet zo veel uit. Maar Backwards Compatibility is toch zeker wel zeer handig (want na GTA 4 heb ik best wel weer zin om GTA VC te gaan spelen). Dan maar wat meer geluid dan dan de bovenstaande dingen niet…

En dan mag de 60GB vaker vastlopen met GTA 4… daar heb ik nog niets van gemerkt :)
quote:
Crawl NL schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:33:
[...]En dan nog.....de 60 gig variant (in bezit) maakt met de fan in de allerhoogste rpm mode beduidend minder lawaai dan de xbox360 (in bezit).....

De xbox360 maakt lawaai in een wat hogere frequentie (althans wat ik waarneem) dan de ps3.
Is het bij de XBox 360 niet de discdrive niet die het meeste lawaai maakt? Ik heb hier een XBox 360 Elite staan en idle of tijdens demo’s is dat ding ook behoorlijk stil. Niet zo stil als de PS3, maar het scheelt zeker niet veel. Mijn oude Premium was een stuk luider. Maar zodra ik een game opstart en de drive dus gaat draaien dan moet ik het volume toch flink opschroeven…
quote:
Woodsy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:06:Dan nog een klein punt, hij staat helemaal vrij, maar hij maakt best wel een kabaal. Ik had begrepen dat die lekker stil zou zijn, in tegenstelling tot die Xbox360 straaljager die ik hiervoor had. Maar ik betwijfel op de 360 niet stiller was, eigenlijk weet ik het wel zeker 8)7.
Dan denk ik dat je toch een defecte fan in je PlayStation 3 hebt hangen…. Want een PS3 die meer geluid maakt dan een XBox 360 (vooral de oudere versies) is gewoon ronduit niet mogelijk :P

PS3 60GB (250GB) --> PSN-ID: FeaR1986 || Xbox 360 Elite --> Xbox Live Gamertag: FeaR1986

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

Hoe kun je eigelijk het beste je PS3 schoonmaken? En dan bedoel ik het stof er uit halen. Ik heb namelijk het idee dat mijn PS3 wat luider is geworden als toen ik hem kocht (60 GB). volgens iemand een paar posts hierboven zijn spraycans geen goed idee, een compressor zal dat dan ook wel niet zijn. Met een stofzuiger misschien? Ik ben alleen bang dat de lagers van de fan stuk gaan doordat de fan veel sneller gaat draaien door de luchtverplaatsing. (mijn pc maak ik altijd schoon met compressor, maar daar kan ik de fans zo vervangen als ze toch stuk gaan), Iemand ervaring hier mee?

Ook nog een vraagje over haze, hoe veel wapens zitten er eigelijk in de demo? Ik heb behalve de wapens die je in het begin krijgt een lubo ofso (machinegeweer van de rebellen) en een shotgun gehad. Zijn er nog meer? En dat wegduiken, is dat exclusief voor rebellen? Of kunnen mantel troopers dat ook?

jdm8 wijzigde dit bericht 08-05-2008 11:15 (20%)

be-(n) geni(t)aal
Reg. datum: 30 april 2003

quote:
jdm8 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:11:
Hoe kun je eigelijk het beste je PS3 schoonmaken? En dan bedoel ik het stof er uit halen. Ik heb namelijk het idee dat mijn PS3 wat luider is geworden als toen ik hem kocht (60 GB). volgens iemand een paar posts hierboven zijn spraycans geen goed idee, een compressor zal dat dan ook wel niet zijn. Met een stofzuiger misschien? Ik ben alleen bang dat de lagers van de fan stuk gaan doordat de fan veel sneller gaat draaien door de luchtverplaatsing. (mijn pc maak ik altijd schoon met compressor, maar daar kan ik de fans zo vervangen als ze toch stuk gaan), Iemand ervaring hier mee?

Ook nog een vraagje over haze, hoe veel wapens zitten er eigelijk in de demo? Ik heb behalve de wapens die je in het begin krijgt een lubo ofso (machinegeweer van de rebellen) en een shotgun gehad. Zijn er nog meer? En dat wegduiken, is dat exclusief voor rebellen? Of kunnen mantel troopers dat ook?
Heb er niet zoveel verstand van maar ik denk niet dat jouw fan sneller gaat draaien door de luchtverplaatsing van een stofzuiger, dan dat hij draait wanneer aangedreven door het motortje.

Rob de bouwer.

Reg. datum: 23 augustus 2004

Voor wie interesse heeft in Haze: playstationmagazine heeft een aanbieding van jaarabonnement blad + haze voor 80 euri.
http://www.playstationmagazine.nl/abonnementen.php

PS3 games: 19 and counting... PSN: Chrisboers Now playing: Burnout Paradise, Force Unleashed, GRiD

Reg. datum: 10 oktober 2006

waarom doen ze bij dat blad geen ps3 demos???

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

quote:
luukh schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:56:
waarom doen ze bij dat blad geen ps3 demos???
Omdat die allemaal op de PSN store staan. En aangezien nagenoeg heel Nederland snel internet heeft..... is het niet rendabel.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: