Kreeg gisteravond een level 47 tank in onze kin ineens zomaar een rename. Haar naam 'Iluve' was niet gepast. Na 4 tickets met een verzoek om contact met een GM, die blind werden gesloten (ik had dit voor haar gedaan, aangezien ze zelf nogal kwaad was), vertelden ze mij dat ik moest stoppen met tickets aanmaken, of dat ik anders een official warning zou krijgen wegens ticket spam. Bij de volgende waarschuwing zou ik 3 dagen geband worden.
Toen werd ik een beetje kwaad. Mijn reactie was een nieuw ticket met daarin letterlijk:
quote:
Give me the warning then. But only after you have called in your supervisor and I have talked to him or her
. 3 minuten later kwam dezelfde GM mij een officiële waarschuwing geven. Hij had al met de supervisor overlegd zei hij. Na een compliment van mijn kant over zijn onvermogen tot het lezen van tickets vroeg ik nogmaals naar de supervisor, dit keer kwam er wel een.
Zijn we er nog bij? Nee? Even een samenvatting:
Doel van het gesprek: een (in onze ogen) onterechte namechange ongedaan maken
Resultaat bij het eerste "echte" contact: official warning wegens spam
De supervisor was een verbetering, al scheelde het niet veel. Hij vertelde zn naam, dat ie Senior GM was en dat de namechange terecht en onveranderlijk was. Dat was natuurlijk niet wat ik wilde horen (het was ook niet waar). Dus ben ik maar even stap voor stap de naming violations met hem doorgelopen.
Dat was hij schijnbaar al snel zat want hij vertelde me dat de naam ongepast was voor een roleplay server, de naam was namelijk niet in 'the theme and spirit of the game'. Tot mijn genoegen kon ik hem mededelen dat deze naam was afgeleid van de naam 'Ilúvatar', een naar toch zeker in de 'theme' van de game.
Nadat ik ook dat argument had weerlegd, waren het ineens meerdere mensen die aanstoot namen aan deze naam (4 mensen tot dusver). Van November 2007 tot nu hebben 4 mensen gemeend dat de naam niet op een RP server past. Wat een recordaantal

Ondertussen hadden er 3 GMs en een Senior over beslist, dus was daarmee de kous af, vonden ze. Ik niet. Hij wel.
Nou ja, dat pakken we nog wel op met Codemasters. Ik besloot om toch maar even heel duidelijk te maken absoluut niet gecharmeerd te zijn van de warning en vertelde hem dat ik deze weigerde te accepteren.
quote:
GM: "Had je maar niet moeten spammen"
Rhy: "Ik had niet 4 tickets gemaakt als er op fatsoenljike wijze gereageerd zou zijn. Door het blind sluiten hiervan, was er voor mij geen mogelijkheid om te reageren. Ik moest wel."
GM: "In het derde ticket hebben we je duidelijk gewaarschuwd er mee op te houden, en toch maak je een nieuw ticket"
Rhy: "Ik begon mijn vierde ticket dan ook expres met de zin: 'geef me die warning dan maar, als dat betekend dat ik iemand te spreken krijg'"
GM: "dan had je in je 2e ticket om een hogere GM moeten vragen, dat geeft je niet het recht te gaan spammen, zo zijn de procedures nou eenmaal"
Rhy: "Ik ben niet op de hoogte van deze procedure, aangezien ze niet in de knowledge base of op het forum staan"
GM: "Evengoed blijf je tickets aanmaken na een waarschuwing, en je vrienden ook"
Rhy: "Dus ik krijg een waarschuwing voor het niet volgen van procedure die niet aan spelers bekend is gemaakt, maar waar ze zich wel aan dienen te houden? En daarbij wordt ook het gedrag van anderen mij nog aangerekend?"
GM: "Dit is niet de juiste manier om een klacht op te lossen"
Rhy: "Het straffen voor een overtreding van regels wanneer die regels maar bij een partij bekend zijn is ook fout."
Rhy: "Dit is net alsof je me een boete geeft voor 70km/u rijden op een weg waar de politie heeft bepaald dat er 50 gereden wordt, maar dit niet laten weten aan de gebruikers van die weg."
GM: "Oke dan, de warning wordt ingetrokken."
Rhy: "En de rename? Kan die ongedaan worden gemaakt wanneer we kunnen aantonen dat deze wel degelijk binnen dit spel kan, ook op een roleplaying server?"
GM: "Je kan het proberen via <email adres>"
Bovenstaand gesprek is heel losjes vertaald. Het origineel wordt niet vrijgegeven.