Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: botoo Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young

quote:
Jorgasme schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:47:
. . De meeste Imlad Balchort quests sloeg je tochwel over en de groupsquests in MM zoals Thunder in de Mountains of Towering champ hoef je niet te doen. Ook Fornost en Garth Aragwen hebben mn laatste twee chars niet meer aangeraakt . . .
Zo herkenbaar :Y
Dol Dinen sla ik meestal ook voor het grootste gedeelte over tijdens levelen. Domweg te veel werk voor te weinig reward. Wat ik wel doe is op lvl 50 zo nu en dan anderen helpen en tegelijkertijd wat quests oppakken en gelijk afronden.

Bah!
Vanmorgen log ik mijn warg en zie dat er 3 blauw op de map is :'( ;) maar geen freep te bekennen, niemand van tribe of zustertribe online en vreemd genoeg doodstil in OOC. Na een oproep bleken er toch 2 andere creeps aanwezig (op heel EM o_O ).

Aangezien het nacht was ben ik maar wat dwarves gaan farmen en even later komt een R8 Reaver online en vraagt of we Tol zullen terugnemen. Nu weet ik wel hoe je een keep kan 'ninja'en' maar met z'n vieren heb ik dat nog nooit gedaan.
Ik logde mijn R2 Defiler, en twee anderen hun (ook greendot) WL's. Met de standaard ninja procedure ging het prima, het ging natuurlijk wel langzaam maar de CG werd toch gestaag van z'n morale ontdaan:Y)
Tot 90K toen er eerst één en even later twee freeps ons feestje kwamen verstoren :'(

Jammer maar helaas, zonder freep interventie zouden we Tol probleemloos heroverd hebben, en dat met 3 greendots en 1 R8 dps :)

Gisteravond na de reguliere Rift-raid weer met die agressieve (creep)raidleader ge-raid, en weer was het geweldig. Ondanks de overmacht sloegen we de freep-forces regelmatig uit elkaar en konden we er heel wat afslachten. Natuurlijk gingen er ook steeds een aantal van ons onderdoor maar dat mag de pret niet drukken.

Ik krijg de indruk dat de Defilers hun rol beter aan het invullen zijn en ze worden steeds beter geaccepteerd in raids. Niet allemaal natuurlijk, maar er zijn er ondertussen veel minder tegelijk online dus dat lijkt goed te werken.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

quote:
Bobbie1980 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:16:
[...]

Vanavond weer :9

ps Johny no offence, just enjoy. Maar als je warg raid formed try to stay a bit :P
Vanavond zeker weer... er komen wat mensen bij me thuis op zolder Lotro-lannen (thank god for airco) dus we gaan de hele nacht vnml creepen. Jammer genoeg hebben er 2 nog nooit gecreeped dus als je me met wat greendots ziet lopen spaar me. :P

nog 1900 infamy te gaan voor r6 dus dat gaat zeker lukken vanaaf :)

http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxaJ1hkw/view/

Region name change: EvenSwim

quote:
botoo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:42:
[...]

Zo herkenbaar :Y
Dol Dinen sla ik meestal ook voor het grootste gedeelte over tijdens levelen. Domweg te veel werk voor te weinig reward.
Doe ik ook, Dol Dinen is vaak een zooitje, want niet iedereen uit mn kin heeft een char op dat niveau en met PUG-ers DD in is niet aan te raden. Eenmaal in het camp is mass aggro trekken voor velen, aangezien iedereen uit elkaar loopt. Hunters de meeste aggro trekken en de gemezzed ones ALTIJD door AoE uit de mezz worden geslagen door vaak Rain of Arrows of een door één van de vier AoE skills van de champ, de minstrel loopt te healen als een gek, waardoor mobs even deze char onder handen gaan nemen, 4 klappen dood.

Ik trek dan liever rond dat level 28-30 Evendim in voor een rondje: Tinnundir - Ost Forod - Rantost - Tyl Ruinen - Tinnunidr - Eavespire. Betere xp. De frontlinie questen wil ik nog wel doen in DD.

Na Evendim, wordt het Trollshaws - Rivendell - MM - Angmar ( tja, wellicht Forochel, Maar WAAROM zoeken naar quests X: kill N beesten, Dood X beest + Elite, Dood Master Elite Einde)

Alleen als er items zijn die beter zijn of een beetje nieuw avontuur.

Jorgasme wijzigde dit bericht 09-05-2008 11:54 (14%)

50 HUNTER Aspenráen - GM Forester GM Woodworker // 50 MINSTREL Asparwenlyyn - GM Prospector - GM Tailor - Master Metalsmith // 50 CAPTAIN Apachillessinne - GM Jeweller // 50 CHAMPION Asphaedrae - GM Scholar // 50 LOREMASTER Asphirriallianna

PUGs zijn een ramp, punt. Daarom doe ik er niet meer aan qua raids. Ondertussen heb ik gelukkig de luxe van een grote groep goede spelers die zich bij mijn groep hebben aangesloten, dus ik kan lekker doorstomen daar. Ze schijnen zelfs allemaal goed om te kunnen gaan met mn gemoppergevloek wanneer ze stom aan het doen zijn :)

Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Annon Amarth - Lord of the Rings Online Kinship [Laurelin] | LOTRO blog

quote:
JohnnyV76 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Vanavond zeker weer... er komen wat mensen bij me thuis op zolder Lotro-lannen (thank god for airco) dus we gaan de hele nacht vnml creepen. Jammer genoeg hebben er 2 nog nooit gecreeped dus als je me met wat greendots ziet lopen spaar me. :P

nog 1900 infamy te gaan voor r6 dus dat gaat zeker lukken vanaaf :)
Leuk zou toch ook wel weer eens leuk zijn ouderwets lannen lekker tegen elkaar schreeuwen en lol hebben... Ik pak greendots meestal pas als laatste.. maar ik zal er rekening mee houden >:) tenzij full warg raid altijd nice to tag :*)

quote:
Jorgasme schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:51:
[...]
Doe ik ook, Dol Dinen is vaak een zooitje, want niet iedereen uit mn kin heeft een char op dat niveau en met PUG-ers DD in is niet aan te raden. Eenmaal in het camp is mass aggro trekken voor velen, aangezien iedereen uit elkaar loopt. Hunters de meeste aggro trekken en de gemezzed ones ALTIJD door AoE uit de mezz worden geslagen door vaak Rain of Arrows of een door één van de vier AoE skills van de champ, de minstrel loopt te healen als een gek, waardoor mobs even deze char onder handen gaan nemen, 4 klappen dood.
Nou valt dat best mee met PUG hoor. Ik zit niet in een kinship (omdat ik heel onregelmatig speel en dan niet vast wil zitten aan anderen) en ben dus eigenlijk afhankelijk van PUG en over het algemeen gaat dit altijd goed of ik heb altijd veel mazzel dat ik net goede spelers tref. Vanaf een bepaald level hebben de meeste spelers gelukkig wel door hoe ze moeten spelen.

It's me, Mario!

quote:
Moraelyn schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:24:
Vanaf een bepaald level hebben de meeste spelers gelukkig wel door hoe ze moeten spelen.
Wij hadden een lvl46 Minstrel in de kin die zich gedroeg als een kip A.K.A. champion. Die gozer liep zelfs te roepen "heal me aub eens" :X

Nee, dat soort mensen.. geen woorden voor :'(

MOAW wijzigde dit bericht 09-05-2008 13:32 (27%)

quote:
MOAW schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:32:
(right click) -> Fellowship / Raid -> Dismiss

Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Annon Amarth - Lord of the Rings Online Kinship [Laurelin] | LOTRO blog

quote:
MOAW schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Wij hadden een lvl46 Minstrel in de kin die zich gedroeg als een kip A.K.A. champion. Die gozer liep zelfs te roepen "heal me aub eens" :X

Dan ga je jezelf toch echt afvragen hoe hij ooit lvl46 is geworden... 8)7

too old to die young

http://cavecanis.net/video/creeppropaganda.mp4 (met 'save as' veel soepeler te bekijken)

Ik weet niet wie het gemaakt heeft maar het is een geweldig Ettenmoors (creepside) propagandafilmpje :Y)
Must see voor alle creeps :)

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .

Nukende LM's of wat nog typischer is: FS in problemen, healer trekt het niet, Burglar opent een FS skill en iedereen ramt op ROOD.

FS zit zonder power, Elite Master op 55%, FS skill en dan op Rood duwen.... :(

50 HUNTER Aspenráen - GM Forester GM Woodworker // 50 MINSTREL Asparwenlyyn - GM Prospector - GM Tailor - Master Metalsmith // 50 CAPTAIN Apachillessinne - GM Jeweller // 50 CHAMPION Asphaedrae - GM Scholar // 50 LOREMASTER Asphirriallianna

It's me, Mario!

quote:
MueR schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:40:
[...]

(right click) -> Fellowship / Raid -> Dismiss
Onze kinleader deed na een hoop gedoe > Expell from Kinship. :P
quote:
botoo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:51:
http://cavecanis.net/video/creeppropaganda.mp4 (met 'save as' veel soepeler te bekijken)

Ik weet niet wie het gemaakt heeft maar het is een geweldig Ettenmoors (creepside) propagandafilmpje :Y)
Must see voor alle creeps :)
Hmm wel saai begin zeg, maar voor de rest wel cool idd. :) Vooral dat einde hehe.

MOAW wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:36 (48%)

too old to die young

Het begin is idd net iets te langdradig (zeker als je geen geluid aan hebt), maar ik vind het geweldig gemaakt. Op het US forum waren er zelfs freeps die zich beledigd voelden _O- (maar goed US freeps schijnen helemaal nogal jankerig te zijn :P ).

Ik ben zelf ook een beetje aan het spelen met fraps maar aangezien ik momenteel op een laptop moet spelen omdat mijn desktop niet meer op wilt starten (en ik te lui ben om er aan te gaan sleutelen), trekt fraps een beetje een zware wissel op de performance.

quote:
MOAW schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:30:
Onze kinleader deed na een hoop gedoe > Expell from Kinship. :P
Heb ik op snowbourn ook 2 keer gedaan. Een jankerdje die verwachtte dat wij voor hem ore, hides en critmats gingen verzamelen als hij om een nieuw armour or wapen vroeg. De grote bek die hij open trok toen ik hem vertelde hoe het niet werkte, werd gevolgd door een ban op TS en expell. Kinleader zat op ts even van "huh, wat doe je nou?". PM logje overgestuurd, ineens zei de kinleader "werd tijd ook, klotemanneke zat me al tijden te irriteren"

MueR wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:51 (9%)

We hebben ook een keer iemand gehad overigens die onze kinship verliet omdat we hem niet wilde helpen met Helegrod. xD Hij was een lvl 46 hunter, had nog geen raid bij elkaar, en de rest van onze kin zat in de Rift. Begint opeens te spammen in KSchannel of we hem willen helpen met helegrod. Eerst iedereen lachen, daarna hem toch maar uitgelegd dat je daar 24 man voor nodig hebt, lvl 46 te laag is, en je dat van te voren moet plannen, en dat het dus nu niet gaat lukken. Die uitleg negeerde hij volkomen, vroeg pissig nog 2 keer dat we hem moesten helpen met Helegrod, en toen dat gek genoeg niet gebeurde heeft ie de kinship verlaten. :P
Hij zit nu in een zelfopgerichte kinship met die healer waar MOAW het over had. Ik vraag me echt af hoe het daar gaat. :P

It's me, Mario!

Bartjuhh is lvl50 (de healer waar ik het over had) geworden laatst, want ik heb hem op 1 dag meer dan 100x gekilled op mijn Warleader. :D Slimmerd die telkens spiders ging killen naast LC o.O

quote:
MueR schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:50:
[...]

Heb ik op snowbourn ook 2 keer gedaan. Een jankerdje die verwachtte dat wij voor hem ore, hides en critmats gingen verzamelen als hij om een nieuw armour or wapen vroeg. De grote bek die hij open trok toen ik hem vertelde hoe het niet werkte, werd gevolgd door een ban op TS en expell. Kinleader zat op ts even van "huh, wat doe je nou?". PM logje overgestuurd, ineens zei de kinleader "werd tijd ook, klotemanneke zat me al tijden te irriteren"
Idem hier. Kinleader had door dat de offtank elke dag om aandacht, RP aandacht en om RIFT-runs zat te zeiken. Elke dag maar weer. Als we dan gingen begon hij te zeuren als sommige een kwartier later waren omdat zijn in RL de kids naar bed brachten. Dat zorgde ervoor dat sommige offline gingen als hij online kwam, waardoor er na een kort gesprekje: expell from kinship het gevolg was.

Grootste aanleiding was daarbij dat hij 3 uur te laat was bij een Rift run en dat de LM zijn tank moest pakken om verder te kunnen in de Rift, waarna hij na 3 uur begon te janken dat hij niet meer mee kon doen, omdat zijn plaats was vervangen door een extra hunter die zat te wachten of hij alsnog mee kon. Sommige denken echt dat de wereld om hen draait.

Jorgasme wijzigde dit bericht 09-05-2008 15:41 (15%)

too old to die young

Sommige spelers zijn (echt) kleine kinderen bij wie het verstand en sociale vaardigheden domweg nog lang niet voldoende ontwikkeld zijn. Probleem is meestal dat je aan een toon niet kan zien wie er achter zit en als er geen TS/Vent gebruikt word kom je er pas later achter dat je met een kind te maken heeft wat ei'k te jong is om een MMORPG te spelen.

Bij ons heb/had je ook enkele hele jonge spelers (zelf eentje die nog maar net 10 jaar is geworden, maar desondanks een hele fatsoenlijk, betrouwbare en loyale speler is) en meestal praat je tegen een dove als je ze probeert te sturen. Soms lukt het wel om zo'n jong een beetje te vormen maar dan krijg je weer dat ze jou als lichtend voorbeeld zien en komen steeds voor advies :X naja, er zijn ergere dingen :).

Nog een ander 'leuk' nieuwtje:
Onze kinleader moet vanwege gezondheidsredenen een stap terug doen en probeerde mij voor die klus te vangen maar daar had ik totaal geen zin in. Gelukkig hebben we nog een officer die vergelijkbaar aan mij is en ik kon 'm zo gek krijgen dat hij het stokje wel overnam. Naderhand bleek hij dus met vergelijkbare argumenten geprobeerd te hebben om mij op het 'ere'schavot te krijgen :D Zijn mijn social engineer vaardigheden blijkbaar net iets beter :*)
Nu heeft 'ie me alsnog bij m'n staart door me tot succesor te bombarderen, nah het moet maar, ik kan toch het kinship niet loslaten :) (Ik hoop dat 'ie nog lang blijft zitten :P )

botoo wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:01 (30%)

poeh.. mini lan party bij mij thuis gehad... gisteravond om 20:00 begonnen tot vanochtend 11:00. non-stop :P

Wargje is naar rank 6 gestegen en heb een reaver op rank 2 gekregen. Moet zeggen dat ik een reaver erg leuk vind spelen. Eerst de armour breach en dan de devastating blow. Hoogste tot nu toe is 972 damage en dan ben ik nog maar blue dot :)

Warg naar rank 7 halen is zo ver weg... denk dat ik maar even wat vaker op de reaver ga.

Denk dat ik maar niet ga slapen en beter kan wachten tot vanavond... een koude douche nu lijkt me wel ok.

http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxaJ1hkw/view/

Ik heb een lvl 25 champ, ik heb eigenlijk tot nu toe eigenlijk 'zo maar wat' gespeeld, niet echt op specifieke zaken gelet. Daar wil ik verandering in brengen.. dus.. kan iemand me vertellen op welke character stats, speciale items o.i.d. ik als champion moet letten, die later van pas

Datzelfde wil ik wel eens weten voor een captain (Halendur is level 24 momenteel). Ik weet eigenlijk nog steeds niet zo heel goed wat nou de echte kwaliteiten van een captain zijn, welke skills zijn nou echt nuttig in een fellowship bijvoorbeeld? Gisteren weathertop gedaan, waar de fellowship mij vroeg om te tanken. Toen ik vroeg wat dat was zeiden ze dat ik de aandacht moest afleiden omdat ik als captain de meeste armour heb en een healer kon mij dan voortdurend healen.

Later zag ik een lff die om een tank vroegen, dus ik vroeg of ze een lvl 24 captain wilden en die wilden ze niet, ze wilden een healer. Dus eigenlijk snap ik nog steeds niet zo goed wat tanken eigenlijk is :?.

Als iemand ergens een goed overzicht van de termen weet, zou dat best wel handig zijn.

The Flying Dutchman

Veni, Vidi, Vici
Reg. datum: 24 oktober 2001

quote:
The Flying Dutchman schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:32:
Later zag ik een lff die om een tank vroegen, dus ik vroeg of ze een lvl 24 captain wilden en die wilden ze niet, ze wilden een healer. Dus eigenlijk snap ik nog steeds niet zo goed wat tanken eigenlijk is :?.

Als iemand ergens een goed overzicht van de termen weet, zou dat best wel handig zijn.
Kijk dat is nu net het mooie van een captain, hij is het mannetje van alles. Als een fellowship iemand specifiek mist, kan een captain vaak invallen, zijn skills zijn bijv. net niet zo goed als een echte healer, maar hij kan wel healen. Dat geldt ook voor tanken. Normaal is een guardian de tank (hij heeft heavy armour, veel morale, en skills om de mobs bij zich te houden). Een captain kan ook hier weer invallen, hij heeft nl ook heavy armour. Hij zal het niet zo lang volhouden als een guardian, maar tanken kan hij zeer zeker.

Kortom tanken, is zorgen dat de mobs jou aanvallen, zodat de rest van je fellowship vrij is en niet wordt aangevallen.

euh...ja

It's me, Mario!

Een tank is een speler, character, voertuig wat gemaakt is om klappen te vangen, zodat andere spelers, of mede soldaten zich kunnen concentreren op hun speciale taak zonder hoge kans om aangevallen te worden. Een tank moet dus altijd VOOROP lopen, het eerste schot lossen, en altijd klaarstaan om iemand een helpende hand te geven in geval van nood! Als de munitie op is, zorg er dan voor dat je als een gek gaat schreeuwen waardoor de tegenstander/mob woedend word en achter je aanrent met zijn leger.

:P Heb teveel film gekeken vannacht, hoop dat je het snapt.

Owja, nog even over de stats (uit mijn hoofd, speel niet veel meer)

Burglar: Might + Agility, de burglar zou dit 50/50 moeten balanceren voor beste dps/crits.
Hunter: Agility, de hunter heeft veel Agility nodig voor hoge crits.
Champion: Might, de champion heeft veel dps nodig, might zorgt hiervoor.
Loremaster: Will + Fate, de loremaster moet altijd in staat zijn om zijn vrienden op te beuren met power.
Ministrel: Will + Fate, de minstrel is een wandelende dokter, die ervoor moet zorgen dat jij blijft lopen.
Guardian: Might + Vitality, de guardian moet klappen op kunnen vangen terwijl de rest vrolijk doorhuppelt.
Captain: Fate + Might + Vit, de captain heeft een stroom power nodig, maar ook dps en vitality zijn handig.

MOAW wijzigde dit bericht 12-05-2008 15:11 (40%)

Ah, kijk. Een heldere uitleg (van beiden).
Nog een specifiek vraagje over een andere term `DPS'. Wat is dat? Ik zie het bijvoorbeeld ook staan bij de wapens die je kunt gebruiken. En als het dan toch over wapens gaat: ik gebruik meestal een grootzwaard voor twee handen (of een hellebaard), maar is dat eigenlijk wel handig? Hoe weet ik of een zwaard voor één hand icm een schild niet beter is?

The Flying Dutchman

Veni, Vidi, Vici
Reg. datum: 24 oktober 2001

DPS=damage per seconde, of wel de schade die je aanbrengt per seconde.

Ik speel zelf nog geen captain, maar ik denk dat het af hangt van je taak op het moment van spelen.
Zwaard/schild, lijkt me als je gaat tanken (wellicht ook bij solo werk)
1-handed sword/halbard op het moment dat je vrij loopt en lekker om je heen kan zwaaien, ongestoord
^^ maar ik denk dat een getrainde captain je hier beter over kan tippen als ik.

euh...ja

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws