Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 19.870 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zal best eens zo zijn dat in sommige telefoontopics ook algemene WP7-dingen besproken worden, daar ontkom je niet aan. Mocht je overigens specifieke OS-zaken willen bespreken dan kun je, net als altijd, daar gewoon een individueel topic voor openen. Een algemeen Windows Phone-topic zien we echter niet zitten, want dat is een dumptopic waar alles in gesmeten wordt. En dat vinden wij niet zinvol, aangezien het hele forum juist voor die discussie bedoeld is.

Maar je mag best topics openen over het OS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 12:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Feedback over ons moderatie is hier welkom...

Loket is open

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Wat is dit nou weer voor irritante moderatie.
Anoniem: 292717 in "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties"
Dat hele topic staat al bol met reacties van de developers die over hun eigen apps hebben gepost en nu ineens wordt iemand daar ineens voor weggemodereerd ?
Niet eens een waarschuwing? Ook geen topicwaarschuwing ?
Nee, meteen maar weer met de botte bijl reacties weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Slechts een melding geven dat je $applicatie hebt uitgebracht is gewoon aanprijzen van eigen waar. En dat valt op GoT onder het kopje spam. Dat is niets nieuws. Dat staat ook gewoon in het beleid, en ja, dan halen we dat dus gewoon weg. Discussie over je eigen creaties mag best, maar (betaalde) content op het forum posten zonder daarbij iets van een discussiepunt aan te brengen is ongewenst. Het topic is niet bedoeld om je eigen apps in op te sommen, en dat is ook niet nieuw. Ik zie niet echt in wat daar mis mee is, maar ik kan uit je post ook niet iets constructiefs halen: het lijkt vooral een post te zijn om weer eens lekker tegen de moderators aan te schoppen.

Het mag duidelijk zijn dat de wijze waarop je hier post niet erg op prijs wordt gesteld. We willen best met je in discussie treden over de moderatie, maar niet op deze manier. En daar mag je nu ook best wel eens van op de hoogte zijn. Of je post voortaan normaal, of je post niet meer. Ons geduld raakt eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

zo dacht even in dit topic te gaan lezen over windows phoine (dus niet windows 7 zoals de mods het hier soms noemen) wat kom ik tegen. een pagina lang gezever over wat wel en niet mag. geef de mensen die over de mds zeggen dat ze te fanatiek zijn helemaal gelijk. elke keer als er iets is dat dubbel staat wordt het weggemod. ook als er iets staat wat je zelf had kunnen zoeken is het weg. misschien eens een cursus forum beheer. de bedoeling is dat er discussie kan ontstaan, dat er informatie te vinden is en op een groot forum als Got kan het dus zijn dat er dubbel staat.

om dan nog even een harde noot te geven: "ik vind dat de modjes het "wegmodden" te leuk zijn gaan vinden. als ze deze "power" nodig hebben voor een goed gevoel kunnen ze dat beter zeggen.

en nu op naar een ander forum waar wel informatie staat over windows phone!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik snap niet echt welk punt je nou probeert te maken, en of je uberhaubt een punt probeert te maken. Als je constructieve kritiek hebt dan horen we het graag, maar dit lijkt, voor zover leesbaar, op een rant, en daar kunnen we niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

punt dat ik wil maken is dit: de modjes van tweakers zouden eens wat meer vrijheid moeten geven ipv alles wegmodden. het lijkt wel politiek om alles te vermoffelen. de kwaliteit van dit forum is sinds een 2 tal jaren hard achteruit gegaan.

of dit een aanval is op de modjes moet je zelf uitmaken, maar dat het openlijke kritiek is op de modjes das helemaal waar. zou leuk zijn als ze er eens iets mee deden. is namelijk niet de eerste keer dat er kritiek komt en die wordt alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We modden niet alles weg, we modden alleen dingen weg die niet aan het beleid voldoen. Geef dus aub aan op welk punt wij hier vanaf wijken, en leg uit wat er dan specifiek beter moet. Want dit is vaag en daar kunnen we niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
EDIT: Sorry, heb de topicstart niet gelezen |:(

[ Voor 96% gewijzigd door CDA441 op 01-06-2011 23:10 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17
Ehm.....heb je de titel of de TS wel gelezen? Dit is een feedback topic.... :F

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:29:
We hebben geconstateerd dat er zeer uiteenlopende onderwerpen worden besproken in dit topic, ondanks de wens om bij de heropening van dit topic het niet een dumpbak te laten worden. Zoals bekend hanteren we een beleid om te voorkomen dat dit soort algemene topics verzanden in een plaats waar alles gedumpt kan worden. Dat heeft namelijk tot gevolg dat nieuwe gebruikers heel moeilijk hun informatie kunnen vinden. Daarnaast bestaat er ook het 'gevaar' dat de discussie versloft in een discussie waar alleen frequente bezoekers aan deelnemen. Dit lijkt het geval te zijn, want dit topic wordt voornamelijk bevolkt door regulars, en nieuwe users zien we hier weinig. Daarom zien we liever dat ieder specifiek onderwerp (Mango/toestel X/software Y voor WP7) een eigen topic krijgt. We willen dit forum dus een aankleding geven zoals dat bij Android ook het geval was toen het nog als themaforum bestond.

We hebben dan ook besloten om dit topic op 1 augustus te gaan sluiten. We hebben voor deze datum gekozen zodat er de tijd is om nieuwe topics aan te maken.. Hierbij zouden jullie kunnen denken aan:
  • Een Mango(beta)-topic
  • Een WP7-nieuwsberichtentopic
  • Een Nokia met WP7-topic
  • Enz.
De bestaande toesteltopics, de topics over de Marketplace en de zelf ontwikkelde apps blijven wel gewoon open. Voor vragen, opmerkingen en suggesties staan we open, daarvoor is het feedbacktopic :)
De vergelijking met het android forum is totaal zinloos.
Android is een veel diverser platform en Android is ook op alle toestellen verschillend.
Windows Phone is een veel homogener OS en de software is op alle toestellen in essentie hetzelfde.

Een "Nokia met WP7" topic is bijvoorbeeld onzinnig omdat niet zoals bij Android fabrikanten significante eigen varianten van de software op hun devices hebben staan.
Een Mango beta topic had daarin tegen inderdaad niet misstaan.

Ik hoop dus dat mods zeker niet in hun moderaties vergelijking gaan trekken met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als er toch niet over gediscussieerd kan worden, waarom wordt het topic dan niet meteen gesloten? :? Als de meerwaarde van dat topic overbodig is geworden, heeft dat verder ook geen nut meer (buiten de compleet onlogische 'conclusie' die jullie stellen.. maargoed).

WP7 is nog niets eens in Nederland uitgebracht, het is niet zo raar dat er maar een select groepje users zitten, de early-adopters die wel kiezen voor het hele US/UK geneuzel. Nu de OS generiek is op elke telefoon, waarom zou je dan niet een uniform WP7 topic kunnen hebben voor algemene discussies over het OS? De discussies die nu lopen over het OS en gebruik hiervan zijn her en der verspreid over de verschillende <merk telefoon> topics. Ik vind de vergelijking met Android dan vrij scheef, al is de core van android redelijk hetzelfde, heeft elke telefoon zijn eigen 'tools' en heeft een eigen topic wel degelijk nut. Buiten 1 of 2 extra tiles die het startscherm heeft in WP7, zijn ze afaik allemaal identiek.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2011 11:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Natuurlijk, we beoordelen de WP7.x topic op haar eigen inhoud. Maar zoals geschreven zijn er voor ons bepaalde redenen waarom we een groot algemeen topic willen sluiten.

Overigens zie ik totaal niet in waarom er geen merk afhankelijk WP7 topics zouden moeten komen, Los van het WP7.x verhaal kan het namelijk zijn dat er aan de hardware kant genoeg valt te bespreken.
Een Nokia, HTC, LG, Samsung, etc. met WP7 topic lijkt mij op dat moment zeker relevant.

Maar goed, de ideeën die in het bovenstaande bericht van ppaddo staan zijn geen verplichtingen, wanneer er geen behoefte aan een Nokia met WP7 topic is hoeft deze er van ons zeker niet te komen. We hebben als crew gezamenlijk besloten om een groot WP7 "dump" topic niet meer toe te staan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 13:20

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Anoniem: 80466 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:24:
[...]

De vergelijking met het android forum is totaal zinloos.
Android is een veel diverser platform en Android is ook op alle toestellen verschillend.
Windows Phone is een veel homogener OS en de software is op alle toestellen in essentie hetzelfde.

Een "Nokia met WP7" topic is bijvoorbeeld onzinnig omdat niet zoals bij Android fabrikanten significante eigen varianten van de software op hun devices hebben staan.
Een Mango beta topic had daarin tegen inderdaad niet misstaan.

Ik hoop dus dat mods zeker niet in hun moderaties vergelijking gaan trekken met Android.
Daar ben ik het mee eens.

Natuurlijk is het fijn dat we telefoon specifieke topics hebben, maar zoals hAI al schreef, WP7 is eigenlijk op ieder toestel hetzelfde, we zitten niet echt met verschillende versies van het OS (behalve dan nu een beta) en veel van de problemen zijn dan ook heel algemeen.

Dat er niet veel nieuwe mensen bij komen is doordat nog maar weinig mensen WP7 hebben, tevens is WP7 ook veel minder uitnodigend dan Android om over te praten, dit doordat WP7 veel vaster in elkaar zit.

Ik zeg tevens niet dat er niets hoeft te veranderen, ik vind een mango topic een goed idee en ik zou zelf het ook wel leuk vinden om een gaming topic te zien, verder lijkt mij een algemeen vragen topic ook een goed idee vinden

Verder denk ik ook dat jullie niet moeten proberen om de community uit het forum te slaan door het allemaal heel strict te maken. Natuurlijk moet het over WP7 gaan, maar als je alles helemaal opsplits dan verlies je straks de leden die veel posten en hou je helemaal niets meer over.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verder denk ik ook dat jullie niet moeten proberen om de community uit het forum te slaan door het allemaal heel strict te maken. Natuurlijk moet het over WP7 gaan, maar als je alles helemaal opsplits dan verlies je straks de leden die veel posten en hou je helemaal niets meer over.
Dit is dus absoluut niet de bedoeling. Aangezien ik zelf een van de starters van het huidige WP7 topic ben moest ik ook wel even slikken toen dit onderwerp ter sprake kwam.
Punt is wel dat dit algemene topic alle kanten uit zwabbert. Voorstellen voor topics zoals je die zelf doet zijn prima suggesties.

Daarnaast hoop ik de komende tijd een goede Windows Phone 7 FAQ in elkaar te kunnen knutselen. Daarmee moeten een hoop (niet alle) algemene vragen over WP7 kunnen worden ondervangen. Daarnaast krijgen dan de toesteltopics misschien wat meer posts met wat algemene WP7 vragen, maar so be it.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ppaddo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:48:
Daarnaast hoop ik de komende tijd een goede Windows Phone 7 FAQ in elkaar te kunnen knutselen. Daarmee moeten een hoop (niet alle) algemene vragen over WP7 kunnen worden ondervangen. Daarnaast krijgen dan de toesteltopics misschien wat meer posts met wat algemene WP7 vragen, maar so be it.
Vragen die 99% gaan over algemene OS issues, welke toevallig in het andere <toestel> topic reeds beantwoord is. Of dat nu bepaald overzichtelijker is, vraag ik me af.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bullet NL schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:40:
Een Nokia, HTC, LG, Samsung, etc. met WP7 topic lijkt mij op dat moment zeker relevant.
Wat relevant is zijn specifieke devices, en die topics bestaan al. Een algemeen Nokia of Samsung WP7 topic gaat nergens over, wat valt daar nou in te zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 12:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het voordeel van aparte topics is dat als je wat wilt weten over games, je naar een games topic kunt gaan en daar kunt zoeken of posten. Dat geld ook voor eigen gemaakte WP apps (dat topic bestaat ook al), WP nieuws, WP Mango, enz. Op dit moment kun je bijna niet offtopic gaan in het algemene topic, want dat gaat overal over.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:01:
[...]

Wat relevant is zijn specifieke devices, en die topics bestaan al. Een algemeen Nokia of Samsung WP7 topic gaat nergens over, wat valt daar nou in te zeggen?
Je hebt gelijk, ik was/ben niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel inderdaad een merkt/toestel topic. Geen merk topic alleen.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

ppaddo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:48:
[...]Dit is dus absoluut niet de bedoeling. Aangezien ik zelf een van de starters van het huidige WP7 topic ben moest ik ook wel even slikken toen dit onderwerp ter sprake kwam.
Punt is wel dat dit algemene topic alle kanten uit zwabbert. Voorstellen voor topics zoals je die zelf doet zijn prima suggesties.
janvanduschoten schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:02:
Het voordeel van aparte topics is dat als je wat wilt weten over games, je naar een games topic kunt gaan en daar kunt zoeken of posten. Dat geld ook voor eigen gemaakte WP apps (dat topic bestaat ook al), WP nieuws, WP Mango, enz. Op dit moment kun je bijna niet offtopic gaan in het algemene topic, want dat gaat overal over.
Ik begrijp echt het idee om gerichte topics te maken en ik vind dat ook een goed idee. Maar wanneer die topics zijn gemaakt, zullen die discussies uit het algemene topic verdwijnen en blijft er een wat duidelijker topic over. Tevens veel van de berichten in het algemene topic gaat over nieuws, je zou dus gewoon dat topic ervoor kunnen houden. Dus de algemene dingen en het nieuws.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

janvanduschoten schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:02:
Voor games kan je toch ook gewoon het principe van Android pakken, algemene 'WP store topic'? Al heeft, zolang Nederland geen 'officiele ondersteuning' krijgt, nog bar weinig zin buiten de early-adopters die via UK en US adressen werken.

Dat het een voorbereiding is voor de komende launch (en wanneer mango dus live gaat), is zeker geen slecht idee, maar hou dan gewoon het algemene WP7 topic open tot er daadwerkelijk data bekend zijn. Zo'n hele opsplitsing is leuk en interessant als er veel gebruikers zijn, maar wees eerlijk.. zo groot is WP7 niet (of WM6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Je vergist je erg in de hoeveelheid mensen die volop gebruik maken van buitenlandse marketplaces. Een apart topic voor zowel games naast een marketplace topic, is echt niet overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Overbodig is het nooit, dat zie je al in de LG vs Samsung/HTC topics. Maar nu al topics aanmaken, loopt de discussie over US/UK Live accounts en waar/hoe ook gewoon mee, er is nog geen andere manier. Kan je tzt wel een nieuwe topic starten als de NL marketplace ook (eindelijk) opengaat, maar dan zie ik het nu van een topic in de tussentijd niet. Het huidige marketplace topic loopt ook gewoon rustig door, waarom dat nog verder opsplitsen?

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je zou natuurlijk een US/UK live account marketplace topic kunnen openen, dan kan iedereen die daar interesse in heeft zich daar melden. Zodra de NL marketplace open is, ga je in het NL marketplace topic verder. Zo blijft het voor iedereen vrij eenvoudig om te vinden wat hij/zij zoekt en waar hij/zijn de vragen kan stellen. Het is nu zoeken in de grote hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

SinergyX schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:39:
Ik vind de vergelijking met Android dan vrij scheef, al is de core van android redelijk hetzelfde, heeft elke telefoon zijn eigen 'tools' en heeft een eigen topic wel degelijk nut. Buiten 1 of 2 extra tiles die het startscherm heeft in WP7, zijn ze afaik allemaal identiek.
Ja, precies. Er is ook een iPhone ervaringen en discussie topic. Gaan we die dan ook maar opsplitsen in een topic voor de iPhone 3, iPhone 4, iPhone 5 (als tie uit is, ik ben voor aparte topics van aankomende modellen/updates). Lijkt mij wel toch? Als er eventueel telefoon specifieke problemen aan bod komen (zie vooral het samsung topic) dan zal daar vanzelf een centraal topic voor verschijnen, dit forceren lijkt mij zeker niet nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 13-07-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:20:
Je zou natuurlijk een US/UK live account marketplace topic kunnen openen, dan kan iedereen die daar interesse in heeft zich daar melden. Zodra de NL marketplace open is, ga je in het NL marketplace topic verder.
Als het goed is wordt 95% of meer van de apps worldwide gepost en zit die apps dus in alle landen dus is het niet zinvol om daar twee aparte topics voor te hebben. Je krijgt dan potentieel in een topics een discussie die al eerder in het andere marketplace topics is gevoerd.
Er is ook een iPhone ervaringen en discussie topic
Dan lijkt me het ook logisch dat er zo'n topic voor Windows Phone blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 13-07-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Anoniem: 80466 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:33:
[...]
Dan lijkt me het ook logisch dat er zo'n topic voor Windows Phone blijft.
Vooral gezien de verschillen tussen de iPhone versies momenteel groter zijn dan die tussen de WP versies. Vooral als je de beta een apart topic geeft.
Ik durf zelfs te stellen dat als je een apart Mango topic opent dat er vrijwel niets meer zal worden gepost in het huidige Discussie en Ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien om nog een beetje meer toelichting te geven op het hoe en waarom een linkje uit de oude doos:

Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het punt is vooral dat er een algemeen topic is voor een heel OS, terwijl het hele forum juist bedoeld is voor dat OS. We hebben eerder het algemene topic weer toegestaan omdat er behoefte aan was, en het onderwerp enigszins afgebakend zou worden. Het heeft echter niet gebracht wat wij verwachten. Wat we zien is een groep regulars die over WP praat, waarbij er voor de rest weinig activiteit is. Dit is voor nieuwelingen absoluut niet aantrekkelijk zo. Alhoewel we het groepje vaste users hier graag zien, willen we ook graag nieuwe users aantrekken, want het zijn er gewoon te weinig.

We willen informatie beter vindbaar maken door niet alles in één topic te hebben staan. Er kan nog steeds over hetzelfde gediscussieerd worden, je hoeft er alleen maar een topic voor aan te maken als je iets wil bespreken. Het punt is dat het niet langer op een hoop gegooid wordt.

De vergelijking met Android wordt getrokken, niet zozeer op basis van vergelijking van het OS, maar de opzet ervan. We hebben geen algemeen Android-topic gehad, maar de onderwerpen juist uitgespreid over verschillende succesvolle topics, wat hielp met de activiteit in het Android-forum, toen het nog in z'n kinderschoenen stond. De vergelijking met iOS gaat wmb mank: hier is het gehele forum voor Windows Phone, dan is het wat gek dat er één topic is voor "plaats hier alles over Windows Phone". Dit is overigens ook niet zozeer het punt. Waar het om gaat is dat het WP7-topic zo'n beetje het enige is waar de info te vinden is, en waar de activiteit is.

We snappen dat er de behoefte bestaat voor "algemene OS-discussie". Daarom hebben we destijds het topic ook weer toegestaan. Maar nogmaals, wat we zien is dat er op een groepje regulars na te weinig activiteit in het forum is. We denken echter dat je prima dezelfde onderwerpen kan bespreken door eigen topics aan te maken. Ook voor kleine onderwerpen mag best een topic aangemaakt worden: soms krijg ik het idee dat er op GoT gedacht wordt dat er alleen "het grote"-topic aangemaakt mag worden. Dat is niet waar, je kan ook over kleine, specifieke onderdelen van het OS een topic maken. Het enige wat we verlangen is eigen inzet, danwel een discussiepunt. Het grote voordeel is hier wederom de vindbaarheid. Persoonlijk vind ik daarom een algemeen WP7-topic geen optie meer. Ondanks de behoefte eraan hebben we meer diversificatie nodig, met name om het forum levensvatbaarder te maken.

Waarom we het topic niet meteen sluiten: zo is er de tijd om verschillende topics aan te maken. We zouden daarnaast ook graag een goede FAQ zien. De topicstart in het WP7-topic is geweldig, en zou wmb een goede basis voor de FAQ zijn. Daarnaast willen we jullie (de regulars) hier graag ook in betrekken, om er iets goeds van te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 13-07-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak me meer druk over de paar nutteloze HD2 Android topics in dit Windows Phone forum die hier totaal geen plaats hebben maar die wel Windows Phone topics sneller van de eerste pagina drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 80466 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:09:
Ik maak me meer druk over de paar nutteloze HD2 Android topics in dit Windows Phone forum die hier totaal geen plaats hebben maar die wel Windows Phone topics sneller van de eerste pagina drukken.
Dat is onzin, want het forum geeft gewoon de topics weer waarin de laatste 7 dagen is gepost. Inactiviteit drukt de topics van de eerste pagina af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RoD schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:47:
De vergelijking met iOS gaat wmb mank: hier is het gehele forum voor Windows Phone
Dan snap je het forum waarin je aan het modereren bent dus blijkbaar niet. Er is hier ook plaats voor Windows Mobile.
soms krijg ik het idee dat er op GoT gedacht wordt dat er alleen "het grote"-topic aangemaakt mag worden
En soms krijg ík het idee dat alles heel krampachtig met specifieke regeltjes geregeld moet worden, terwijl je dingen af en toe gewoon prima op z'n beloop kan laten. De inactiviteit wordt meer veroorzaakt door het geringe aantal gebruikers van WP7, en niet zozeer door het feit dat de topics verkeerd zijn ingedeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 15:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:30:
[...]

Dan snap je het forum waarin je aan het modereren bent dus blijkbaar niet. Er is hier ook plaats voor Windows Mobile.
Kunnen we dit soort steekjes onder water aub achterwege laten? Het voegt namelijk niets toe. :/

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorry maar als jij daar een steek onder water in leest dan ligt dat denk ik aan jezelf, maar goed, excuses dan. Maar zelfs als je dat erin ziet dan moet je toegeven dat de post ook nog een inhoudelijke waarde heeft - ik ontkracht namelijk jouw een gemaakte stelling. Misschien dat je daar op in kan gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:30:
[...]

Je snapt zelf ook wel dat Windows Mobile geen heel forum meer gaat vullen.
En soms krijg ík het idee dat alles heel krampachtig met specifieke regeltjes geregeld moet worden, terwijl je dingen af en toe gewoon prima op z'n beloop kan laten. De inactiviteit wordt meer veroorzaakt door het geringe aantal gebruikers van WP7, en niet zozeer door het feit dat de topics verkeerd zijn ingedeeld.
Het gaat niet om krampachtige regeltjes invoeren, het gaat erom om iets te bereiken. Wij denken dat we dat het beste kunnen bereiken door dat topic op te splitsen. En als we dan zien dat WP vooral bestaat uit één algemeen topic met regulars, en voor de rest een behoorlijk dood forum, dan gaat er iets niet goed.

Er gebeuren namelijk best wel interssante dingen op WP-gebied. Zie de recente ontwikkelingen met Mango, verscheidene ontwikkelingen die op de FP voorbij zijn gekomen. Ik vind er op het forum niets van terug, terwijl het op de FP geregeld veel reacties oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ .oisyn

Ik snap het prima hoor, maar als je met termen als 'dan snap je het forum waarin je aan het modereren bent dus blijkbaar niet' aan komt dan is dat een statement dat niets toevoegt. Een mod vergeet om 'en Windows Mobile' ergens bij te plakken, om dan meteen zo'n sneer er achteraan te geven dat voegt inhoudelijk niets toe.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[.edit: nutteloze discussie weg]
RoD schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:36:
[...]

Je snapt zelf ook wel dat Windows Mobile geen heel forum meer gaat vullen.
Dat vraag ik me af. Nu is het zo goed als dood, maar in de toekomst ook nog steeds? Volgens mij waren MS' plannen met WM (die gerebrand is naar WP) niet end of life, maar wellicht dat daar inmiddels verandering is gekomen?

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:38:
[.edit: nutteloze discussie weg]

[...]

Dat vraag ik me af. Nu is het zo goed als dood, maar in de toekomst ook nog steeds? Volgens mij waren MS' plannen met WM (die gerebrand is naar WP) niet end of life, maar wellicht dat daar inmiddels verandering is gekomen?
Het is afaik niet dood en begraven, maar er gebeurt weinig, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het weer tot leven geroepen gaat worden.

Als het in de toekomst tóch veranderd is er natuurlijk gewoon plaats voor op het forum. Maar ik noem het forum in het vervolg gewoon Windows Phone, zonder aandacht te schenken aan het oude WM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anyway, als jullie denken dat het zo beter is dan so be it, maar ik heb meer het gevoel dat er nu een kleine community wordt opgebroken die vervolgens helemaal niet meer gaat posten, en dat de interessante dingen die er te zeggen zijn worden verspreid over de device topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:43:
Anyway, als jullie denken dat het zo beter is dan so be it, maar ik heb meer het gevoel dat er nu een kleine community wordt opgebroken die vervolgens helemaal niet meer gaat posten, en dat de interessante dingen die er te zeggen zijn worden verspreid over de device topics.
Nou, dat zou in ieder geval niet de bedoeling zijn :) Het gaat erom dat we een bepaald doel bereiken en wij denken dat dit de beste manier is. Het is ook niet zo dat we het algemene topic willen sluiten en er niets voor in de plaats te laten komen. Er kan een topic geopend worden voor Mango, de Nokia-Microsoft-deal, hoe feature X werkt in WP, geruchten over WP, nieuwtjes over WP, enzovoort. Dit maakt het voor nieuwe users waarschijnlijk interessant. We hebben gezien dat het voor Android (waar eerst ook een kleine groep regulars was) goed werkte.

We hebben het topic al eens eerder gesloten, maar weer geopend omdat we dachten dat we ook op die manier wel ons doel konden bereiken. Dat is niet gebleken. Dus nu moet het eigenlijk anders.

Zoals gezegd: we hebben een doel voor ogen. Als jullie (regulars) dat ook inzien, dan horen wij graag of je alternatieven hebt om hetzelfde te bereiken: om een groter publiek aan te spreken met WP, meer users geïnteresseerd maken en aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het gaat erom dat we een bepaald doel bereiken en wij denken dat dit de beste manier is.
Oh ik bedoel ook niet dat jullie het expres doen ;), maar wat ik wil zeggen is dat ik dus niet denk dat het beoogde doel hiermee wordt bereikt :).

Ik ben over het algemeen ook voor minder grote topics en meer specifiekere topics. Maar ik denk dat de WP7 community daar op dit moment nog gewoon te klein voor is.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Oh ik bedoel ook niet dat jullie het expres doen ;), maar wat ik wil zeggen is dat ik dus niet denk dat het beoogde doel hiermee wordt bereikt :).

Ik ben over het algemeen ook voor minder grote topics en meer specifiekere topics. Maar ik denk dat de WP7 community daar op dit moment nog gewoon te klein voor is.
Ligt het aan mij of wordt er nu al minder gepost? :P

*Serieus*
Ik denk ook dat er nog niet genoeg mensen zijn om zoiets ingrijpends te doen. Zover ik het kan inschatten hebben nog noet veel mensen een WP7.
Op de frontpage wordt veel geroepen omdat veel mensen gewoon onwaarheden zitten te verkondigen. Veel van de mensen die daarop reageren/corrigeren hebben zelf volgens mij ook geen WP7 device, te zien aan de soms foutieve 'correcties'.

Als er op heet GOT meer dan 50 users zijn met een WP7 device zou ik het al veel vinden :) Wellicht dat jullie een poll op de frontpage kunnen doen? Wie heeft een **** OS device?

Overigens is zelfs het AppHub forum niet veel actiever dan het hier was en dat is nog wel DE plek om problemen te posten mbt het devven voor WP7.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 13-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik begrijp dat jullie een andere visie hebben, ik begrijp ook de wens om meer activiteit in dit forum te krijgen, maar ik denk niet dat dit gaat lukken op deze manier. Verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom en die worden ook wel genoemd, maar ik denk dat je wel realistisch moet kijken naar wat te behalen valt.
WP7 is simpelweg klein, in de wereld is die al klein, maar in Nederland nog kleiner. Daarbij komt dat WP7 een simpel en strak OS is, er valt immers meer te posten over een OS die je flink kan aanpassen, waar veel versies van zijn en waar ook niet alles zo automatisch is, waar bijvoorbeeld ze in het Android forum kunnen praten over welke muziekspeler het beste werkt, hebben wij daar geen behoefte aan.

Al met al krijg je dus een veel kleinere community, dan moet je gaan afvragen van hoever je die wil opslitsen in verschillende topics.
Het is zeker niet erg om een apart mango topic te hebben, dat is overzichtelijk voor de gebruikers en zorgt ervoor dat iedereen in de juiste topics blijft mee doen, maar je moet wel weten wanneer je moet stoppen. Het doel lijkt mij niet om 20 hele actieve topics te hebben, daar zijn we te klein voor en het resultaat is dan ook veel inactieve topics.

Ik blijf erbij dat ik het een goede ontwikkeling vind wanneer bepaalde onderwerpen hun eigen topic krijgen, zowel door de relevantie van de algemene discussie en door de hoeveelheid die erover wordt geschreven. Zo zijn games voor veel niet relevant en is de beta van mango een hot item. Maar hou dan nog wel dat algemene topic waar in kan worden geschreven over de laatste dingetjes, of het nou een nieuwe (kleine) update is, korte informatie over een nieuw toestel (kijk naar de foto van een Galaxy S II lijkende telefoon wat nou niet bepaald een apart topic waardig is verlopig) of gewoon nieuws items over verkoopcijfers of iets dergelijks. Dit zijn geen dingen die echt een apart topic nodig hebben (anders krijg je 84 topics per week over ieder nieuws item wat uiteindelijk mensen niet zal trekken om in te posten), maar als ze in 1 topic zitten dan zullen ze wel die activiteit zien.

Ik herhaal nog maar eens, het probleem van die topic nu, is dat er veelste veel dingen in staan, maak een aantal nieuw topics aan met grote onderwerpen en je houdt alleen de wat kleinere dingen in dat topic over en daarvoor wordt die topic op het moment ook volop voor gebruikt.
Maar echt, ga niet teveel opsplitsen want dan kom je met lege handen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:43:
en dat de interessante dingen die er te zeggen zijn worden verspreid over de device topics.
Dat is precies wat er gebeurde toen de vorige keer het grote WP7 topic werd gesloten.
Geen nieuwe topics maar algemene WP7 discussies in de topics van de verschillende devices omdat dat de enige topics waren die actief genoeg zijn dat er iemand reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:10:
[...]

Dat is onzin, want het forum geeft gewoon de topics weer waarin de laatste 7 dagen is gepost. Inactiviteit drukt de topics van de eerste pagina af ;)
Oh sorry, ik had moeten zeggen uit het zicht.
Op mijn PC zie ik bij het openen van het Windows Phone forum onder de reclame en de tag cloud momenteel maar 12 topics waarvan 5 stickies en maar 4 topics over Windows phone omdat er nog 4 HD2 topics tussenstaan waarvan maar 1 over WP7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even voor de duidelijkheid: de HD2 is een WP7 phone waar mensen android opzetten? If so: wat doet dat in godsnaam hier in dit hok? Heeft toch 0,0 meer te maken met WP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Ik schrok ook een beetje van het bericht in het Windows Phone 7 OS topic. Naar mijn mening, is het met de geringe groep gebruikers, nog best te doen. En waarom een nieuwe versie een nieuw topic moet hebben is mij helemaal niet duidelijk. Het een bestaat niet zonder het ander.

Juist dat alle discussie daar plaats vond, vind ik heel makkelijk. Anders moet ik tientallen topics, die allemaal specifieke deeltjes van het OS behandelen gaan bijhouden. Dan jaag je mij in ieder geval weg, dan zoek ik het wel ergens anders.

Juist met een kleine community is een klein aantal geconcentreerde topics beter. Als zometeen Mango uit is en je wilt dan aparte topics gaan doen omdat er teveel gepost wordt, prima. Maar nu is het een beetje overdreven in mijn beleving.
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:38:
Even voor de duidelijkheid: de HD2 is een WP7 phone waar mensen android opzetten? If so: wat doet dat in godsnaam hier in dit hok? Heeft toch 0,0 meer te maken met WP?
Nee, de HD2 is een Windows Mobile device waar mensen Windows Phone 7 en/of Android op zetten. Waarom een topic over de HD2 met Android dan in een Windows forum staat is niet geheel duidelijk nee...

Even een vraag of ik het goed begrijp of er gewoon naast zit:
Een opmerking zoals deze:
Tonton schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:06:
nog een leuke Mango toevoeging.

stomverbaasd zat ik in de auto omdat mijn carkit ineens zei:
new message from person x, say read message or ignore.
ik maar read message: berichtje wordt netjes opgelezen (was ook in het engels)
en vervolgens: say call back or i'm done...

haha grappig vooral als je het niet verwacht en het werkt :)
Hoort die dan thuis in het [Windows Phone 7 OS discussie] topic, het [Windows Phone 7.5 (Mango) OS discussie] topic of in een apart [Windows Phone 7.5 Mango - leuke feature gevonden] topic thuis?

[ Voor 45% gewijzigd door Gé Brander op 13-07-2011 19:54 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

c70070540 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:39:
Hoort die dan thuis in het [Windows Phone 7 OS discussie] topic, het [Windows Phone 7.5 (Mango) OS discussie] topic of in een apart [Windows Phone 7.5 Mango - leuke feature gevonden] topic thuis?
Wat mij betreft in het Windows Phone 7 Mango (beta) topic. Dit is een specifieke feature van Mango. Maak je geen zorgen over het verkeerd plaatsen. Als het echt niet goed staat hebben wij mods wel een kruiwagen om die postst naar de goede plek te verhuizen.

Ik zou het jammer vinden als deze maatregel je weg zou houden van Got. Behalve nieuwe lezers/gebruikers trekken willen we ook de "oude garde", om ons zo maar even te noemen, zeker niet wegjagen.

We moeten echt wat doen aan het hoge "we dumpen maar alles daar" gehalte van het algemene WP7 topic.
Waar jullie volgens mij niet zo heel veel moeite mee lijken te hebben zijn bepaalde topics als bijvoorbeeld het WP7 games topic of Het Windows Phone 7 nieuwsberichten topic.

Probeer eerst dat soort topics van de grond te krijgen. 1 augustus is het voorlopig nog niet. Geef het eerst een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat mij betreft in het Windows Phone 7 Mango (beta) topic
Echt, nou breekt mijn klomp. Feitelijk gaan we dus gewoon alles verplaatsen naar een nieuw topic, met vrijwel precies hetzelfde onderwerp 8)7. Wat is de winst nou eigenlijk?

Als je geen grote topics wilt in zo'n kleine community moet je überhaupt geen grote topics maken, en niet het ene grote topic opsplitsen in 2 of 3 andere. Wat is er mis met een topic per nieuwsbericht?

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, dat is nadrukkelijk niet de bedoeling. Een Mango-topic is om de nieuwigheden van Mango te bespreken. Dus geen topic om te bespreken hoe je telefoon werkt, hoe iets moet, welke telefoon je moet kopen, overige features van het OS, of wat dan ook. Ik denk dat je zoiets best af kan bakenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

overige features van het OS
Dus die moeten dan in het pre-mango topic oid :?. Ik snap er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, in het Mango-topic dient gewoon Mango besproken te worden, niets anders. Dat is alles wat ik wil zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
oisyn: laten we niet meer trollen en gewoon in de andere topics spammen :P

Ik zie het wel allemaal even aan en anders ben ik hier de 1 augustus weer te vinden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Overigens, wat is nou de consensus over HTC HD2 Android: woordenboek en koppeling pc? Kan die niet beter gewoon verplaatst worden naar het Android forum? Lijkt me voor de topicstarter ook handiger dat ie geholpen wordt door mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben ;).

@Caelorum: ik reageer soms misschien fel maar trollen doe ik niet, laat staan me recalcitrant gedragen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, want dat gaat puur over Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

RoD schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:16:
Dan hoort deze Android op de HTC HD2 - Deel 2 dus ook niet in het Windows Phone forum thuis?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Android op de HD2 is altijd een twijfel geweest, die vraag over woordenboek had gewoon in dat topic moeten worden gesteld, gezien er 1002 verschillende roms beschikbaar zijn voor de HD2 is dit verre van een 'normale android vraag'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Toch heeft Android op de HD2 niets met Windows Mobile/Phone te maken - op het moment dat je er Android op zet is het ook geen "Windows Based Mobile/PDA" meer. Dus ook dat topic lijkt mij het beste passen in het Android forum. Lijkt me dat daar ook de meeste mensen zitten met verstand van de verschillende roms.

Tevens, als je WP7 wil runnen op een Desire dan hoort dat hier en niet in het Android forum.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De HD2 is altijd de uitzondering geweest, ik denk dat de modjes in dit geval kiezen voor een 'merk / type' koppeling ipv een OS koppeling. (anders krijg je dus verspreide topics over verschillende fora).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar imho hoort een topic thuis waar de meeste know-how zit. Op het moment dat je Android op een HD2 installeert dan heeft het compleet niets meer met WM van doen. Een typisch device topic gaat sowieso 99% over de software, niet over de hardware - al die SoCs zijn nagenoeg gelijk, dus daar valt ook niet veel over te discussieren. Voor accessoires heb je weer software-ondersteuning nodig, wat in Android anders werkt dan in WM. Problemen met geluid, bellen, ontvangst, whatever? Probeer een andere firmware (dus wederom software)

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Android op de HTC HD2 - Deel 2 is sowieso een apart topic, vandaar dat deze in het Android en WP forum staat. Net als Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2 , die staat in Android, maar ook in Accessoires & Navigatie. Je kunt niet alles in een bijbehorend vakje stoppen, regelmatig overlappende vakjes elkaar zoals bij de HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:32:
Maar imho hoort een topic thuis waar de meeste know-how zit. Op het moment dat je Android op een HD2 installeert dan heeft het compleet niets meer met WM van doen. Een typisch device topic gaat sowieso 99% over de software, niet over de hardware - al die SoCs zijn nagenoeg gelijk, dus daar valt ook niet veel over te discussieren. Voor accessoires heb je weer software-ondersteuning nodig, wat in Android anders werkt dan in WM. Problemen met geluid, bellen, ontvangst, whatever? Probeer een andere firmware (dus wederom software)
Maar het android op HD2 topic staat ook in Android forum, al is het maar een snelkoppeling naar het WP-forum topic. Goed, andersom was mooier geweest, maar het werkt wel op deze manier :)

editspuit12 Goed.. wat ^^ dus zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

janvanduschoten schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:00:
Android op de HTC HD2 - Deel 2 is sowieso een apart topic, vandaar dat deze in het Android en WP forum staat. Net als Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2 , die staat in Android, maar ook in Accessoires & Navigatie. Je kunt niet alles in een bijbehorend vakje stoppen, regelmatig overlappende vakjes elkaar zoals bij de HD2.
Ooh er zijn aliases, zeg dat dan meteen :P

Ik heb al te lang niet meer gemod, soms vergeet ik dat al die nieuwe features bestaan 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:16:
Het Android op de HD2 topic gaat ook puur over android.
Er is totaal geen toegevoegde waarde in dat topic voor een bezoeker van het Windows Phone forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Om Android erop te krijgen start je met een toestel met WM, dus daar is imo iets meer affiniteit. Ik zou er echter verder ook geen probleem mee hebben als dat topic alleen in Android komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

RoD schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:49:
Om Android erop te krijgen start je met een toestel met WM, dus daar is imo iets meer affiniteit. Ik zou er echter verder ook geen probleem mee hebben als dat topic alleen in Android komt te staan.
Mierenneukenmodus:
Dus Linux topics zouden ook in het Windows forum moeten staan voor overstappers van Windows naar Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

c70070540 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:51:
[...]

Mierenneukenmodus:
Dus Linux topics zouden ook in het Windows forum moeten staan voor overstappers van Windows naar Linux?
Telefoons zijn een meer geïntegreerd geheel. De fabrikant biedt geen ondersteuning voor andere besturingssystemen, anders dan degene die is voorgeïnstalleerd. Daarbij zijn er allerlei mechanismes ingebouwd om te voorkomen dat een gebruiker een ander besturingssysteem gaat gebruiken. Het werkt voor Windows/Linux anders dan WM/Android, dus die vergelijking gaat wmb niet op.

Je kan wel zeggen dat er alsnog weinig affiniteit is, en daar ben ik het niet per se mee oneens. Als niemand het in WM wil hebben, of dat gebruikers het vooral logisch vinden dat het in Android staat, dan zie ik niet in waarom het moet blijven staan. Het gaat om de vindbaarheid tenslotte. Aan de andere kant zie ik ook niet in waarom het een probleem zou zijn als het wel blijft staan.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 14-07-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:59:
[...]
Als niemand het in WM wil hebben, of dat gebruikers het vooral logisch vinden dat het in Android staat, dan zie ik niet in waarom het moet blijven staan.
Ik zie niemand die een dergelijk android topic het in het Windows Phone forum wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:41:
Ik zie niemand die een dergelijk android topic het in het Windows Phone forum wil hebben.
Of mensen willen hem daar niet, of mensen interesseren het niet echt waar het topic staat. Denk niet dat er HD2 gebruikers zijn die dat topic daar niet meer willen hebben. (mij boeit het niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vind het storend. Een android topic hoort gewoon in het Android forum. Je bakent zo'n forum niet voor niets af op besturingssysteem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Caelorum schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:12:
Ik vind het storend. Een android topic hoort gewoon in het Android forum. Je bakent zo'n forum niet voor niets af op besturingssysteem toch?
Ik heb hierboven al een uitleg gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:38:
[...]

Ik heb hierboven al een uitleg gegeven.
Dan moet je duidelijker zijn, aangezien je gewoon laptops kan kopen die alleen met windows te verkrijgen zijn. Waar moeten die topics mbt Linux draaien op zo'n bak dan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:22:
[...]

Dan moet je duidelijker zijn, aangezien je gewoon laptops kan kopen die alleen met windows te verkrijgen zijn. Waar moeten die topics mbt Linux draaien op zo'n bak dan komen?
Dat is nu toch duidelijk? In het Windows topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Goed, en nu weer gewoon over Windows Phone 7. We hebben weinig zin in een oeverloze discussie over welk (theoretisch) topic waar hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:22:
[...]

Interesseert me geen bal eigenlijk, ik ben een Mobile-modje ;) Ik heb uitgelegd waarom het topic hier staat, en ik heb er ook bij gezegd dat het mij persoonlijk weinig uitmaakt waar het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:57:
[...]

Interesseert me geen bal eigenlijk, ik ben een Mobile-modje ;) Ik heb uitgelegd waarom het topic hier staat, en ik heb er ook bij gezegd dat het mij persoonlijk weinig uitmaakt waar het staat.
Het is echter wel duidelijk dat de huidige windows phone/mobile bezoekers niet snappen wat dat topic in dit hok doet. Waarom niet moven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie reacties van een paar gebruikers, terwijl het topic best wel populair is. Ik kan nou niet zeggen dat er massaal klachten over komen. Maargoed, om het makkelijk te maken move ik dat topic wel, en als er dan commentaar op komt, moven we het weer terug :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RoD schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:59:
Ik zie reacties van een paar gebruikers, terwijl het topic best wel populair is. Ik kan nou niet zeggen dat er massaal klachten over komen. Maargoed, om het makkelijk te maken move ik dat topic wel, en als er dan commentaar op komt, moven we het weer terug :Y)
Weet je ook via welk subforum ze hier binnen komen aangezien het topic in beide staat? Misschien handig omdat eens uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, dat is niet te achterhalen. Dat kunnen de devvers waarschijnlijk wel, maar dit lijkt me iets te triviaal om ze daar mee lastig te vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee, dat kunnen we niet zien. Daarbij vraag ik me af of het de moeite waard is om dat te onderzoeken, we kunnen onze tijd beter besteden aan het vernieuwen van FAQs. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
pven schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:55:
Nee, dat kunnen we niet zien. Daarbij vraag ik me af of het de moeite waard is om dat te onderzoeken, we kunnen onze tijd beter besteden aan het vernieuwen van FAQs. ;).
Ook goed :)
Ik stelde het alleen maar voor omdat het nogal kort door de bocht is om te stellen dat het topic in het WiMo forum moet blijven, omdat "het topic best wel populair is.", terwijl dit ook uit het andere forum kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zei ik ook helemaal niet :)

Maargoed, het topic staat nu in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Offtopic: wat gebeurt er eigenlijk als je een topic movet naar een forum waar al een alias voor die topic bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Net even getest: dan komen ze onder elkaat te staan. Er zit dus geen beveiliging in om te voorkomen dat het gebeurt, maar het valt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom is er in het iOS hok geen apart topic voor alle verschillende iPhone modellen, maar wel een topic voor iOS ervaringen? Wat is het wezelijke verschil hier? Al deze telefoons draaien hetzelfde OS (op de fabrikant specifieke apps na), er is geen sprake van versplintering zoals bij Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil is dat de moderators hier vermoede lijk voornamelijk Android gebruikers zijn die weinig feeling hebben met WP7 terwijl de in het iOS topic wel iPhone gebruikers zullen zitten en die een dergelijk topic wel nuttig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 159816 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:53:
Waarom is er in het iOS hok geen apart topic voor alle verschillende iPhone modellen, maar wel een topic voor iOS ervaringen? Wat is het wezelijke verschil hier? Al deze telefoons draaien hetzelfde OS (op de fabrikant specifieke apps na), er is geen sprake van versplintering zoals bij Android.
Bij iOS zie je tevens veel meer actieve topics met andere onderwerpen, dat is bij WP niet het geval. Bij WP wordt alles in één topic gedumpt zodat het overzicht kwijt is en er voor nieuwe gebruikers niets terug te vinden is. Dat is ook de reden die we gegeven hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:36:
[...]

Bij iOS zie je tevens veel meer actieve topics met andere onderwerpen, dat is bij WP niet het geval. Bij WP wordt alles in één topic gedumpt zodat het overzicht kwijt is en er voor nieuwe gebruikers niets terug te vinden is. Dat is ook de reden die we gegeven hebben ;)
Als je de ipod/itunes/ipad topics negeert zijn er niet meer actieve topics dan hier. En er zijn wel minstens 10 keer meer iPhone gebruikers dan WP7 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor de tigmiljoenste keer, ik heb bijna vanaf dag 1 een Samsung Omnia 7. Hou dus alsjeblieft op met het zeuren dat de mods hier alleen maar Android hebben. Binnen de mods ben ik niet de enige met "WP7 ervaring".

Daarnaast zijn we er absoluut niet op uit om welk WP7 topic dan ook "kapot" te maken! Wat denk je nu? Het lijkt me logischer dat we exact het omgekeerde willen bereiken (meer bezoekers, = meer views = een blijer iedereen). Hou dus a.u.b. op met dit gemopper over wat we besloten hebben. Feedback is prima, maar alleen zeuren dat dit besloten is door mensen die niets met WP7 hebben is ronduit flamen.

Zoals ik in een ander topic al tegen je gezegd heb, dat je het er niet mee eens ben is je goed recht, maar verwacht a.u.b. niet dat we alleen op basis daarvan ineens 180 graden de andere kant op gaan en alles terug draaien.
De strategie die we nu gekozen hebben heeft zich in het verleden bewezen en daar hebben we dan ook het volste vertrouwen in. Sterker nog, als ik zo de bezoeken en de topics binnen Windows Phone bekijk, dan loopt het de laatste tijd best wel weer aardig. Mensen beginnen gewend te raken aan de meerdere topics en er komen zelfs nieuwe topics bij. Dat is precies wat we voor ogen hadden.

Aan jou de keuze hoe je daar nu verder mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derdappie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-04 22:07
is het mogelijk om de HTC Trophy op te nemen in de lijst "Toesteltopics" in het gesloten topic "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen" (laatste bericht van ppaddo)?

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 02-08-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Oeps, vergeten! Bij deze staat hij er bij!

• Caelorum
ppaddo:
Even ter veduidelijking op de post vna mij in het nieuws topic.

Dat was geen steek onder water. Ik was alweer vergeten dat dat topic dicht was.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Prima! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Btw, ik weet dat de FAQ nog in aanbouw is maar de Windows Mobile FAQ is wel een beetje een WTF op dit moment..

Vooral wat er onder 'Windows Mobile 7' staat.
Kan daar niet gewoon een linkje komen te staan naar de niwue Windows PHone 7 FAQ?

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 13-08-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hahahaha.. die is inderdaad wel erg. Ik hoop komende week de Windows Phone FAQ af te ronden. De Windows Mobile FAQ gaan we niet al te veel tijd meer in steken. Bedankt voor de melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:51
Hoe staat het met de voortgang van de Windows Phone FAQ ?

Zeker nu WP7 populairder wordt (Mango) bevat de Windows Mobile FAQ voornamelijk obsolete info.

De Windows Phone FAQ is niet sticky, vandaar dat ik 'm niet kon vinden. Is het niet een idee om deze sticky te maken, ondanks dat het work in progress is?

[ Voor 34% gewijzigd door upje op 06-10-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-04 07:15
upje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:12:
De Windows Phone FAQ is niet sticky, vandaar dat ik 'm niet kon vinden. Is het niet een idee om deze sticky te maken, ondanks dat het work in progress is?
Klopt, dit is gedaan omdat mede-auteurs (non-moderatoren) het niet kunnen bewerken. Wij zijn nog druk bezig met de FAQ en het zal vanzelf sticky worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan die stickie van Steve Jobs weg?
Ik denk niet dat er nu nog iemand in het Windows Phone forum een topic over Steve jobs gaat opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mods, dat was een goed besluit. Eigenlijk hadden jullie die mooie modbreak al in Augustus in het algemene topic moeten plaatsen, maar ik ben blij dat jullie alsnog de (imo) goede beslissing hebben genomen.
Nu maar hopen dat het ook echt goed uitpakt voor iedereen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 23-11-2011 17:48 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.