Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ga wat bestellen bij Sure Electronics (ik heb geen zin in een hele IA met te veel mensen en veel geregel) dus mensen die wat mee willen bestellen kunnen even dm-en en mailen (en NIET hier reply-en want IA's mogen hier niet :))

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

In Het Oranje!

quote:
ssj3gohan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:15:
Hoe geweldig is dit: ik doe geen elektrotechniek maar heb wel hoopjes interesse in elektronica, maar dan mis ik dus allerlei leuke proefjes die je bij elektrotechniek schijnt te doen. Zo hoorde ik gisteravond van twee vrienden die wél EL aan de TU doen dat een paar profs een audioversterker aan een hdd-arm hebben gehangen zodat hij geluid maakte.

En het is gewoon waar! Het werkt best goed als speakertje! Wordt na een paar minuutjes wel warm...
Ik heb het thuis ook wel is gedaan met een oude kapotte WD van 20GB. Heel simpel te doen, ik doe nog VWO en niet eens ET dus als je wilt kun jij het ook best proberen >:)

Edit: HD Speaker

peeter123 wijzigde dit bericht 02-04-2008 15:41 (10%)

Amd Athlon 64 3500+ @ 4200+ San Diago | 1 GB Twinmos | EVGA Geforce 7900GS | Specs | Join het GoT Whatpulse team | Dream as if you will live forever, live as if you will die today!

Nog steeds gek op anime.

Ik ben even aan het nakijken of het inderdaad om 220V type PIR melder is, en dat bruine draad de schakeldraad is. De bruine loopt naar wat op een triac lijkt.
Blauw loopt naar de diode wat dus me doet denken aan gelijkricht gedeelte stabilisator voor de schakeling. De zwarte is algemene draad. Dus blauw+zwart is permanente voeding en bruin is voor schakelen.

Ik moet ook weten of het in staat is om 3x 60W lampen + 1 220V fan in te schakelen. Zoniet, dan heb ik speciale 220V overgangsrelais nodig. Anders moet ik simpele schakeling maken met kleine 12V stabilisator erin om relais te kunnen schakelen.

Hier 2 foto's
http://mrdummy.net/zooi/got/sensor-front.jpg
http://mrdummy.net/zooi/got/sensor-back.jpg

Als je denkt dat het inderdaad klopt wat ik zeg, dan kan ik verdergaan met experiment.
De ic rechtsboven is S6716A
En welke potmeter waarden zou ik op On-Time en Sensitivity rechts erop doen? Denk aan 1 MOhm weerstand.

MrDummy wijzigde dit bericht 02-04-2008 23:50 (6%)

Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?

quote:
peeter123 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:38:
[...]

Ik heb het thuis ook wel is gedaan met een oude kapotte WD van 20GB. Heel simpel te doen, ik doe nog VWO en niet eens ET dus als je wilt kun jij het ook best proberen >:)

Edit: HD Speaker
Ik had dus net voor ik die post maakte drie harddisks aan mn versterker gehangen. Inmiddels heb ik met hot glue wat provisorische stops gemaakt zodat de arm boven de magneet blijft zweven en niet de hele tijd tegen de magneetstops en/of spindle tikt, dus nu geeft het 'zuiver' geluid. Werkelijk geniaal, ik denk dat ik hd's ga verzamelen en een muur van hd-speakers bouw.

Wat? Taboe?

Nog steeds gek op anime.

Ik krijg eerder argwaan dat bovenstaande PIR op 220V zou werken. Want er zijn geen dikkere elco's te zien op printplaat voor stabilisatie en ik heb niets kunnen terugvinden in Conrad, alleen maar 12V versies. De printplaat is te beperkt voor 220V versie. Niets wijst duidelijk op stabilisatie.
Dan moet ik even uitzoeken waar plus en min is. Ik denk dat blauw min is (op voorwaarde dat diode dient tegen verkeerd aansluiten) en zwart plus voeding is. Bruin is dan schakeldeel bij detectie. Dat klopt meer omdat zwart bijna direct via transistor naar bruin loopt.

In Het Oranje!

quote:
ssj3gohan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:32:
[...]

Ik had dus net voor ik die post maakte drie harddisks aan mn versterker gehangen. Inmiddels heb ik met hot glue wat provisorische stops gemaakt zodat de arm boven de magneet blijft zweven en niet de hele tijd tegen de magneetstops en/of spindle tikt, dus nu geeft het 'zuiver' geluid. Werkelijk geniaal, ik denk dat ik hd's ga verzamelen en een muur van hd-speakers bouw.
Lekker inefficiënt >:) Maar je moet idd het magneetje vervangen door een ander stopblokje anders blijft hij daar de hele tijd op hangen.

Amd Athlon 64 3500+ @ 4200+ San Diago | 1 GB Twinmos | EVGA Geforce 7900GS | Specs | Join het GoT Whatpulse team | Dream as if you will live forever, live as if you will die today!

Acties: [view][quote]

Door: Sprite_tm Moderator EL/CM/TCA
Ik denbk toch echt dat de PIR wel op 12V oid werkt. Het geheel D1/R1/R2/ZD lijkt, mits ZD staat voor ZenerDiode, verrekte veel op een niet-galvanisch-gescheiden 220V->12V (of whatever die zener ook moge wezen) schakelingetje. De condo's zitten dan denk ik onder de kunststoffen overkapping, zie ook de plusjes bij enkele through-hole-componenten op de achterkant. Onderdeel Q is trouwens je schakelende dingf, waarschijnlijk een triac; als je daar specs van kan vinden weet je hoeveel de module kan schakelen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

Reg. datum: 18 september 2002

In de elektrotechniek is het volgende gebruikelijk:
- fase = bruin.
- nul = blauw
- zwart = schakeldraad.

Suc6
quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:41:
Ik denbk toch echt dat de PIR wel op 12V oid werkt. Het geheel D1/R1/R2/ZD lijkt, mits ZD staat voor ZenerDiode, verrekte veel op een niet-galvanisch-gescheiden 220V->12V (of whatever die zener ook moge wezen) schakelingetje. De condo's zitten dan denk ik onder de kunststoffen overkapping, zie ook de plusjes bij enkele through-hole-componenten op de achterkant. Onderdeel Q is trouwens je schakelende dingf, waarschijnlijk een triac; als je daar specs van kan vinden weet je hoeveel de module kan schakelen.

AMD X2 4200/6600GT-128Mb/1024Mb@cas3dual/4x80Gb-7200rpm-8MbSATA RAID 10/200+120Gb-7200rpm/NEC3510DVD/SCSI dvd/EXRIC40GBTapedrive/CD20/Thermaltake Xaser II A5000A

quote:
peeter123 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:21:
[...]

Lekker inefficiënt >:) Maar je moet idd het magneetje vervangen door een ander stopblokje anders blijft hij daar de hele tijd op hangen.
Zo is-ie wel 8 ohm, het hangt aan de brakst mogelijke trust versterker met een opamp die bijzonder weinig kan hebben, dus als ik hem kan helpen doe ik dat. Vandaag hang ik hem aan een +-50V versterkertje.

Wat? Taboe?

Kan je iig wel zeggen dat je HD-geluid hebt bij al je films :P

http://linux-adm5120.sourceforge.net/lpc2103/

Een 320x240 LCD inclusief controller en prima-gedocumenteerde ARM-processor. * Sprite_tm wants! Als dat kreng nou ook nog een beetje goedkoop naar Nederland te trekken zou wezen...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

Nog steeds gek op anime.

quote:
keur0000 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:47:
In de elektrotechniek is het volgende gebruikelijk:
- fase = bruin.
- nul = blauw
- zwart = schakeldraad.

Suc6
[...]
De kabels zijn nogal dik voor 12V versie, en er is nergens [+] of [-] opgedrukt. Dus 220V lijkt ook meer op. Goed, dan zal ik uitgaan van de draadkleuren. :) De tekens bij aansluitingen zijn kennelijk japans.

Bij 12V zijn kabels vaak dunner en zal rood = plus worden. Er is echter geen rode draad. Nog een reden dat het geen 12V is.

MrDummy wijzigde dit bericht 03-04-2008 13:14 (12%)

Nog steeds gek op anime.

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:03:

Een 320x240 LCD inclusief controller en prima-gedocumenteerde ARM-processor. * Sprite_tm wants! Als dat kreng nou ook nog een beetje goedkoop naar Nederland te trekken zou wezen...
Eerst begin je met kleine hangertje, nu wil je grote dingen hacken :)
Grote fotoviewers hebben meestal grotere processor zodat kans bestaat dat je linux erop kan draaien.
Of als output monitor over USB zodat je statistieken van pc kan lezen. (casemod feature) Als het kan voor weinig geld!

Edit: na korte blik op Ebay zie ik dat er al 7 inch fotoframe bestaat voor nog geen 40 Euro. (normaal minstens 70 Euro) (verzendkosten zijn niet zo leuk vanuit Engeland en Hong Kong)
2,4 inch kost rond 20 Euro (normaal 46 Euro)
3.5 inch kost rond 35 Euro

MrDummy wijzigde dit bericht 03-04-2008 14:12 (15%)

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:03:

Mijn aanbod van dat S3C2440 ding geld nog steeds... (datasheet is ook goed op internet te vinden maar documentatie is wel iets minder...) Ding is wel wat duurder maar heeft ook meer features...

timcooijmans wijzigde dit bericht 03-04-2008 14:13 (5%)

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

timcooijmans: Nog steeds dank voor het aanbod, maar ik heb eerst een stel andere S3C2440s die ik wil hacken...

mrdummy: Het voodeel van die 3.5"-dingen van de link is dat er gewoon een goede controller met een processor waarvoor veel ondersteuning is, inzit. Vele van die 7"-dingen zijn namelijk PAL/NTSC-schermpjes met een opgevoerde DVD-speler-processor als brein. Ten eerste geeft dat vaak een flikkerend schijtbeeld, en ten tweede is het maar de vraag of je ook maar iets over de chips die erinzitten kan uitvogelen.

Nog steeds gek op anime.

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:46:
Vele van die 7"-dingen zijn namelijk PAL/NTSC-schermpjes met een opgevoerde DVD-speler-processor als brein. Ten eerste geeft dat vaak een flikkerend schijtbeeld, en ten tweede is het maar de vraag of je ook maar iets over de chips die erinzitten kan uitvogelen.
Op mijn werk verkopen we wat digitale fotolijsten. Daar kan ik wel even in peeken wat er voor zut in zit :)
Apart dat er weinig 3,5 inch lijsten bestaan op Ebay. Maar in elk geval zoek je dus naar deze dingen.

quote:
MrDummy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:22:
[...]

Op mijn werk verkopen we wat digitale fotolijsten. Daar kan ik wel even in peeken wat er voor zut in zit :)
Apart dat er weinig 3,5 inch lijsten bestaan op Ebay. Maar in elk geval zoek je dus naar deze dingen.
Nja, als er nog andere lijsten zijn met een LPC2103 of een andere goed gedocumenteerde chip is, ben ik natuurlijk ook geinteresseerd. Ik wil echter gewoon niet tegen een of andere ongedocumenteerde ESS of Zoran of whatever aanlopen. En ik kan iig aan de featureset van de meeste 3.5"-units wel zien wat er ongeveer inzit.

hi ik heb ff vlug een vraagje
ik heb een schermpje gekocht voor zon portable dvd speler zonder bekabeling.
het is een 8 pins din connector en volgens iemand die al een andere kabel er voor gemaakt heeft is dit de pinout:

http://pinouts.ru/connectors/minidin8cf.gif

1 geel
2 grijs dun midden tv
3 blauw +12v
4 groen links geluid
5 rood
8 zwart dik en omhulsing grond
6 zwart dun
7 wit rechts geluid

ik ben geen held in electronica, ik kan wel solderen maar ik snap hier geen moer van.
de stroom loopt via die connector, dit wou ik gaan doen met gewoon een 12v adaptertje.
op welke pin moet ik nu de + en de - aansluiten? hoef alleen stroom en video te hebben meer niet.. geen geluid enzo.
hoe moet ik het nou precies aansluiten? ik zou graag even wat advies willen voordat ik alles verkeerd doet.

bvd,

Pim

De jongen die dit heeft gescherven die kan ik niet te pakken krijgen, nergens een email adres te vinden en zijn pm is uitgeschakelt dus dat gaat niet werken :(

Als ik het goed begrijp moet je de plus van je 12V-adapter op blauw/3 hangen, de aarde van je adapter en je videosignaal samen aan zwart (8) en je videosignaal zelf op grijs (2).

Sprite_tm wijzigde dit bericht 07-04-2008 13:55 (4%)

oke, maar als je compositie neemt he, dan heb je toch maar 1 kabeltje? of zit er aan zon geel compositie kabeltje meer draadjes?

En nog een vraagje zou je dat videosignaal direct aan een svideo kabel kunnen solderen? zoja aan welk pinnetje?

Pim

Door: Atlas Frontpage Admin/Mod SF
Even eeeeen heeeeeeeeele domme vraag die ik nergens kan vinden maar waarvan ik weet dat mensen het hier wel weten.

Uit de IA van niels: wat is de ontvanger en wat is de verzender? :+
http://pic19.picturetrail.com/VOL1054/6191091/12062399/275613779.jpg

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Links is de zender, rechts de ontvanger :)

Intel C2D 6600@3.4 | Gigabyte P35-DS4 | XFX 8800GTS320MB | 4x 1GiB PC6400 Kingston DDR2 | 2x Seagate Baracuda 7200.7 SATA 8MB 320GiB

http://www.futurlec.com/Radio.shtml

Hier kun je zien dat de persoon boven mij gelijk heeft (vergelijk jouw plaatje met de fotos op die website )

Door: Atlas Frontpage Admin/Mod SF
Ha ik krijg nu zooi binnen op mijn com-poort, thnx :)
Wat is die 433 Mhz band vervuild zeg, hoop dat ik daar nog tussen kom met mijn projectje, of zou ik alleen maar ruis zitten te meten als ik dit soort dingen binnenkrijg:
quote:
FC F8 FC FE FC FC F8 FE FC FC FC FC FE FC FC FA FC FC FC FE FC FC 7E FC
FA FC FE FC FC FC FC FC FA FC FC F8 FE FC F8 FE FE FA FC FE FC FE F8 F8
FC FC FC FC FC FC FC FC F8 FC F8 FC FC FE FC FE FC FC FC F8 F8 FC FC F8
FE FC FC FC FE FC F8 FC FE FC FE F8 FC FC F8 FC F8 FC F8 FE FE F8 FE FC
FC FC FC FC F8 F8 FE FA FE FC FE FA FC FC F8 FA FC FC FE FA FC F8 FA FC
FE F8 FC FC F8 FE F8 FC FC FE FE FC FC F8 FE FA FC F2 FC F8 FC FE 7E FC
FC F8 FC FC FC F8 FC FC FC FC FC FA FC FC FC F8 FC FE FE FC FE FE FC FE
FC FC F8 FE FC FE FC FC FE FC FC FE FE FC FC FC FC FC FC FC FE FA F8 FC
FE FE FA FE FE FA FC FC FC FA FC FA FE F8 FC FE FA FA FA FE FC FC FE FC
FC FE FC F8 F8 FC FC FC FC FC FE FE FE FC FE FC F8 F8 FC FC F8 FA FE FE
FE FC FC FC FC 7C FA FC FE FE FC FE FC FC FA FC FE F8 FE FC FC FE FE FC

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Ik denk dat je alleen ruis zit te meten. In z'n algemeenheid zijn er wel redelijk apparaten die op de 433MHz werken, maar die zijn vaak 99% van de tijd stil (kaku, radiografische weerstationnen, ...) en reiken zowiezo niet zo ver.

Je zou het signaal es aan een scoop kunnen hangen, kijken wat je ziet.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws