Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 74 75 76 77 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 november 2004

quote:
Electronic Bill schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:41:
[...]

TNX Beuker,

ik zoek me soms naar ontopic er zijn zoveel posts, ondertussen is het kwartje
hier gevallen. Op de site van Telfort staat dat .. 3 dagen na activeren van DSL
het nummer overgaat in die periode kan nog gewoon met de KPN lijn gebeld
worden. Dus in de loop van de maand worden er nog kosten gemaakt.

Ik ga er vanuit dat in de slotnota van KPN een verrekening plaats zal vinden.

TNX Bill ... :*)
Mijn BudgetBellen is gestaakt op woensdag, 13-2-2008, telefoonlijn in de loop van de dag dood.
Op vrijdag, 15-2-2008, brief gebruiksgegevens Telfort vast bellen ontvangen.
In de tussenliggende periode inkomende telefoongeprekken door Telfort per mail doorgestuurd.
Uitgaand belde ik al 2 jaar met Voipbuster.

Zojuist slotnota van KPN in de mail !!
- Totaal abo = Terugbetaling BudgetBellen periode 13-2 t/m 29-2-2008
- Geprekken
- Totaal diversen
Specificatie Diversen: Kosten n.a.v. opzegtermijn ad 7,05 Euro (exclusief B.T.W.).

Ik vind dit netjes afgehandeld. :)

Mennoslaats.nl
Reg. datum: 19 september 2001

Stap 3 momenteel en heb middels een oud modem Telfort werkend ;)
Hopen dat stap 4 snel komt, zodat ik het wireless modem krijg.

Dich bis echt unne foëzen haas

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

quote:
Peterke_f schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:47:
Gisteren Pakket ontvangen en vandaag de gebruikers gegevens etc . Maar het staat gepland op 12 maart . Kan ik wel al alles aansluiten zodat internet wel al werkt ?

Telefonie werkt nu nog niet die gaat pas 16 maart werken . (als het goed is 4 dagen langer wegens overstap )

Bij internet van kpn kon je alles meteen aansluiten als je het pakket thuis had en werkte ook alles , ook al was dat voor de afgesproken datum .

Wie kan me hier antwoord op geven . :P
Niemand kan dat, alleen jij kan dat door het aan te sluiten. Mits het dus om een nieuwe aanvraag gaat.

Reg. datum: 23 maart 2004

quote:
vr6-only schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:31:
[...]

Je kunt het beste de boel zo opzetten.

Zyxel: modem
D-Link: router

Hoe?

Zyxel:
Network>WAN>Mode: bridge

D-Link:
Modes op DHCP zetten ipv PPoE!

UTP aansluiten:

Zyxel>WAN poort van D-Link

=========================

Mijn verbinding is opgeleverd btw. Tot nu toe stabiel.
Zyxel modem is volgens mij niet al te stevig gebouwd. Een simpele download met newsleecher en CPU gaat naar 55%. Ik heb het standaard modem.
Kleine aanpassing in het modem en dan opslaan, heeft als gevolg dat de download in elkaar zakt. Omdat het modem het niet meer aan kan... :X

Ik wil graag mijn Orange en Telfort lijn bundelen met een dual WAN router, zoals de Draytek 2910.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
werkt perfect op deze manier :D nu alleen nog zorgen dat ik weer een stabiele verbinding krijg op de maximale snelheid. heb namelijk vanaf het begin van de aansluiten telkens uitval van de verbinding, dit wel tot 10 keer per minuut. telkens ging de modem opnieuw de snelheid inlezen, maar kon geen stabiele snelheid krijgen.

ik heb meteen met telfort gebeld en daar zagen ze ook dat er veel storing was op mijn lijn. ze zouden kpn inschakelen om de wijkcentrale te controleren. na 1 week geen verschil gemerkt te hebben heb ik weer gebeld, toen zouden ze me tijdelijk afkappen op 15 mbit om te kijken of de verbinding dan wel in stand zou blijven want kpn had er nog steeds niks aan gedaan. achteraf hebben ze me niet gekapt op 15 mbit maar op 12 :( de verbinding blijft nu wel maar zie nog steeds veel schommeling in de noise margin downstream waarde, van 1 tot 15 db. heb na een week weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat kpn mijn lijn gemeten heeft en alles goed blijkt te zijn. alleen nu willen ze niet meer de snelheid op 20 mbit zetten want met 12 mbit blijft de lijn wel stabiel en hoger niet.

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 4 db
noise margin downstream: 11 db (varieert tussen 1 en 15)
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 15 db

15/13,8*1000 = 1087 meter

hier ben ik het dus niet mee eens, ik zit namelijk amper 1 km van de centrale en zou makkelijk 20 mbit kunnen krijgen en zeker veel meer dan die 12 mbit. als de modem zonder afkapping telkens 18 tot 20 mbit inleest zou het toch echt haalbaar moeten zijn. het probleem is niet de afstand maar gewoon een brakke aansluiting in de wijkcentrale, wat ze zelf hebben toegegeven. blijkbaar kost het te veel geld om het goed te maken dus moet ik die 12 mbit maar accepteren want ze leveren internet tot 20 mbit dus 12 mbit is volgens hun ook acceptabel.

heeft iemand nog goede ideeen hoe ik hun zo ver kan krijgen dat ik niet meer afgekapt wordt? want ik heb juist adsl genomen omdat ik makkelijk tegen de 20 mbit kan halen omdat ik de wijkcentrale bijna vanuit mijn raam kan zien. heb nu juist een mindere verbinding van ik al had :(

Zelfuitgeroepen überpimp

quote:
Gisteren Pakket ontvangen en vandaag de gebruikers gegevens etc . Maar het staat gepland op 12 maart . Kan ik wel al alles aansluiten zodat internet wel al werkt ?

Telefonie werkt nu nog niet die gaat pas 16 maart werken . (als het goed is 4 dagen langer wegens overstap )

Bij internet van kpn kon je alles meteen aansluiten als je het pakket thuis had en werkte ook alles , ook al was dat voor de afgesproken datum .

Je kan alles inderdaad al gewoon aansluiten, internet en telefonie.

Wanneer alles is aangesloten, en het modem is opgestart kun je zien of je een DSL verbinding hebt, en dus ook een internet/phone verbinding.

Het is een prachtige dag om een hert te omhelzen

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

mmm vandaag dus gebeld om xs4all op te zeggen per 1/4 (zit nu in fase 3 bij telfort) Echter zeggen ze daar dat ik niets moet doen en dat vanuit de kpn vanzelf de switch aan hun word gemeld en dat DAARNA pas de maand opzegtermijn gaat lopen. Dus als ik het goed begrijp ga ik een periode dubbel betalen was mijn vraag. Ja meneer want als u opzegt slopen wij de lijn en moet telfort het hele process opnieuw starten en zit u 3 weken zonder internet.

Kan dit maar zo ??? Ik bedoel ik heb telfort per 1/4 aangevraagd en wil dus xs per die datum opzeggen. Dan mag je er normaal toch vanuit gaan dat dit op elkaar aan gaat sluiten ? Nu moet ik dus waarschijnlijk een maand dubbel betalen.

uit de xs mail

Houdt u rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Mocht u opzeggen binnen uw jaarcontract dan word de resterende looptijd middels een eindnota in rekening gebracht.

LET OP: betreft dit echter een OVERSTAP naar een andere provider, verzoeken wij u vriendelijk onderstaande procedure te volgen:

Wanneer u ADSL hebt van XS4ALL kunt u wisselen van internetprovider met behoud van uw ADSL aansluiting. Als u wilt overstappen op een andere provider, ook wel hoppen genoemd, dan kunt u bij die betreffende provider een aanvraag indienen. De nieuwe provider zorgt er voor dat de beheerder van het netwerk waarvan XS4ALL gebruik maakt, zijnde KPN Telecom, op de hoogte wordt gebracht. Dit dient uiterlijk twee weken voor de einddatum van uw opzegtermijn bij XS4ALL en de KPN bekend te zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen wij uw ADSL alsnog als opzegging naar de KPN sturen. Ook krijgt u van uw nieuwe provider een bevestiging van uw aanvraag bij hen. KPN controleert de aanvraag tot overstappen en verwerkt deze, of wijst deze in geval van onjuiste gegevens af.

Wanneer de aanvraag verwerkt wordt, ontvangt XS4ALL bericht van KPN van uw voornemen tot hoppen. Hierna verstuurt XS4ALL u een bevestingsbrief waarin een aantal belangrijke zaken worden vermeld:

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Reg. datum: 11 januari 2008

quote:
Ray schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:42:
mmm vandaag dus gebeld om xs4all op te zeggen per 1/4 (zit nu in fase 3 bij telfort) Echter zeggen ze daar dat ik niets moet doen en dat vanuit de kpn vanzelf de switch aan hun word gemeld en dat ........................etc.
Onzin allemaal; JIJ bepaalt hoe je opzegt en wanneer, wel met inachtneming van de contractsvoorwaarden. Gewoon de opzeggingsbrief over Telco-Telco migratie van de Telfort site versturen naar XS4ALL. Wel AANGETEKEND met bericht van ontvangst. Juridisch kan XS4ALL dan geen kant op.
Ik heb de brief wat aangepast, explicieter v.w.b. de datum en met een passage over intrekking machtiging, zodat ie helemaal waterdicht is. Als je die wilt hebben, dan stuur ik je die per email.
Daarna ontvang je een aantal standaardbrieven van XS4ALL, waarop ik consequent (2x), heel beleefd, de telefonische reactie (helpdesk is goed bereikbaar en niet duur) heb gegeven dat ik al schriftelijk opgezegd heb per datum in de brief. In mijn geval nam XS4ALL zelfs de datum van de ontvangst van de brief als einddatum i.p.v. de officiële en heeft de rest gecrediteerd.
Bij XS4ALL wordt, conform contractsvoorwaarden, in principe zo beëindigd : de eindatum van je normale lopende periode plus een opzegtermijn van 1 maand. De eindatum kun je vinden op je XS4ALL factuur; die verschilt namelijk per klant. Wellicht betaal je een stukje dubbel, maar als je snel opzegt, maar een paar dagen, uiteraard afhankelijk van de einddatum van je lopende periode.
That's the way to do it.

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

Baaah, vandaag uren aan het kloten geweest om mijn Telfort lijn goed te krijgen maar echt lekker werken doet het nog allemaal niet. Opzich ligt het niet aan Telfort maar aan de instellingen op mijn Speedtouch 585 Router opgezet als Acces Point.

Ik zal even de situatie beschrijven. Zoals gebruikelijk heb ik het Telfort modem normaal ingesteld wat prima ging, hulde! Toen ben ik met mijn router aan het spelen gegaan, uiteindelijk alle ipv's verwijderd en het ip 192.168.1.250 (met subnet 255.255.255.0) als enige toegevoegd aan mijn Speedtouch 585 router. Natuurlijk DHCP ook al uitgeschakeld.

In deze situatie doet het internet wel alleen erg gebrekkig:
- Hij valt wel eens weg
- Onder in de taakbalk staat dat ik geen verbinding heb terwijl ik wel kan internetten.

Is het wellicht handiger om het modem van Telfort puur als moden te gebruiken en de Speedtouch het routerwerk laten doen zoals hierboven ook al eens is beschreven? Of doe ik iets verkeerd?

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

GSI Zuigt

de ST585 heeft al een modem. Dus je zult of alles via de speedtouch moeten doen of de speedtouch in switch mode zetten, wat je dus voor elkaar hebt.

Je hoort veel klachten over de ST585. Zo doet WPA beveiliging het niet met Vista. Je kunt geen verbinding maken bijvoorbeeld, maar WEP doet het wel weer goed.
Reg. datum: 03 april 2005

quote:
DNS666 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:52:
[...]
Verder staat een extra accespoint ook 24/7 aan nu is 9/10w niet erg veel, maar zonde is het wel
Is toch ongeveer ¤20 per jaar.

Help me Mr. B. Help me!!
Reg. datum: 30 december 2000

quote:
beuker123 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:59:
[...]

Mijn BudgetBellen is gestaakt op woensdag, 13-2-2008, telefoonlijn in de loop van de dag dood.
Op vrijdag, 15-2-2008, brief gebruiksgegevens Telfort vast bellen ontvangen.
In de tussenliggende periode inkomende telefoongeprekken door Telfort per mail doorgestuurd.
Uitgaand belde ik al 2 jaar met Voipbuster.

Zojuist slotnota van KPN in de mail !!
- Totaal abo = Terugbetaling BudgetBellen periode 13-2 t/m 29-2-2008
- Geprekken
- Totaal diversen
Specificatie Diversen: Kosten n.a.v. opzegtermijn ad 7,05 Euro (exclusief B.T.W.).

Ik vind dit netjes afgehandeld. :)
Als het goed is wordt Planet Internet eindelijk na veel gesodemieter, en dat terwijl Telfort al sinds 15-02-2008 actief is, afgesloten op 19-03-2008 *O*

Hopelijk blijft men Telfort verbinding wel gewoon actief en krijg ik nog geld terug van Planet Internet anders kan ik daar weer achteraan gaan ;(

Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL

Reg. datum: 16 juni 2004

Hmmm... heb al twee keer een brief gekregen met daarin de login gegevens, etc. maar een modem is nog steeds niet gekomen. En de aansluiting zou 3 maart opgeleverd moeten worden.

Iemand enig idee wanneer ik de modem echt kan verwachten?

Reg. datum: 30 maart 2000

Mijn overstap van KPN IPB op 5 november ging vlekkeloos, direct internet en telefonie. Mijn schoonouders vragen dezelfde overstap aan. De 25e (afgelopen maandag) zou het gebeuren, echter zijn de werkzaamheden in de centrale al op vrijdag de 22e gedaan. ZyXEL geplaatst en verbinding geactiveerd. Helaas, telefonie werkt niet, ook niet na maandag te hebben afgewacht. Natuurlijk kloppen de logingegevens, maar de log blijft SIP Registration Fail by SIP:0xxxxxxxxx(code:401) melden. Als ik zelf op Register klik verschijnt code:403 in de log. Ik heb mijn eigen SIP gegevens ingeklopt en dan gaat het prima. Mijn conclusie was en is dat het account nog niet bekend is in de SIP server. Gebeld met de helpdesk, waar werd gezegd dat het aan KPN zou liggen (ik krijg wel Telfort voicemail te horen trouwens). Nog enkele dagen wachten was het advies. Mijn schoonouders hebben gisteren weer gebeld (3e keer nu in totaal) en kregen het advies langer te wachten. :? Het rare vind ik dat email ook nog niet werkt. En dat de orderstatus op 4 blijft staan.
Ik heb alle topics doorzocht op 'Not register' maar ben niet tegen een oplossing aangelopen. Is hier iemand die wat meer info heeft hierover waarmee ik evt. de helpdesk weer kan bestoken? Op 5 dagen geen telefonie mag toch niet zo lichtvoetig door Telfort gereageerd worden...

* Potjiekos *
Reg. datum: 06 november 2001

quote:

Bij mij werkte het ruim een week eerder dan de aangegeven opleverdatum van Telfort.
Ik had wel een kale lijn

There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't

Reg. datum: 23 maart 2004

heeft er iemand nog het originele firmware van telfort van de ZyXEL P-2602R-1DA?
heb namelijk het gevoel dat de modem daarmee stabieler is dan met de nieuwste firmware die je via de modem zelf kan updaten.

Reg. datum: 29 februari 2008

Ik heb even een vraag. Inmiddels is bij mij alles geleverd en zou internet actief moeten zijn per 3-3.

Omdat ik natuurlijk ongeduldig ben heb ik alles al aangesloten. Nu brand op mijn Zyxel alleen de lampjes Power en Ethernet1, mijn vraag is nu moeten de lampjes DSL en Internet al branden? Ook al is dit niet groen?

Is dit namelijk het geval dan ben ik bang dat ik iets niet goed heb aangesloten, heb namelijk een nieuwe analoge lijn laten aanleggen door Kpn. Alvast bedankt voor elke vorm van reactie.

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

Het gaat niet bij iedereen een week vantevoren werken natuurlijk. DSL gaat pas branden als er signaal op staat.

Je zegt een nieuwe lijn van KPN aangevraagd te hebben, heb je op dit telefoonnummer ADSL aangevraagd? Want dan moet je met behulp van de splitter het modem aansluiten.

Superseb allereerst bedankt voor je reacite. Ik begrijp inderdaad dat het niet hoeft te werken maar dacht dat de lampjes dan in ieder geval rood zouden moeten zijn of iets dergelijks.

Op dit nieuwe nummer heb ik inderdaad ADSL aangevraagd. Er is iemand van Kpn binnen geweest en heeft met een soort van toestel de lijn de gecontroleerd, deze zou werken volgens hem, toen heeft hij twee orangje draadjes bloot gelegd welke ik nodig had voor ADSL. Deze twee kleine draaidjes zitten nu in de splitter, vanuit de splitter draad naar modem. Of doe ik hier iets niet goed?

Heerlijk Helder
Reg. datum: 09 november 1999

quote:
David1975 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:00:Omdat ik natuurlijk ongeduldig ben heb ik alles al aangesloten. Nu brand op mijn Zyxel alleen de lampjes Power en Ethernet1, mijn vraag is nu moeten de lampjes DSL en Internet al branden? Ook al is dit niet groen?
Nee, die gaan pas branden als ADSL ook daadwerkelijk geleverd is. Staat er geen signaal op de lijn, dan brand er geen DSL en/of internetlampje. Nog even geduld dus.

"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..

quote:
Heineken schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:10:
[...]

Nee, die gaan pas branden als ADSL ook daadwerkelijk geleverd is. Staat er geen signaal op de lijn, dan brand er geen DSL en/of internetlampje. Nog even geduld dus.
Oke duidelijk, bedankt voor je reactie _/-\o_

Reg. datum: 28 oktober 2003

Allright, telfort heeft geleverd.

Op 18-02 heb ik het verzoek tot migratie van abbo (tiscali/telfort 6mbit -> telfort 20 mbit) geinitieerd. Gister (lees: 28-02) heeft de effectuering van de snelheidsverhoging plaatsgevonden. Resultaat?

DSL Up 15998 kbps / 1117 kbps met een afstand van 1050 meter van de, logischerwijs adsl2+ ready centrale. Effectief betekend dit een download van 1660 kbyte/s (bottleneck afstand centrale) en een zeer stabiele upload van 118 / 119 kbyte/s (bottleneck abbo).

Vanmiddag ga ik proberen om een nog wat korter kabeltje tussen het isra en modem te leggen om zo mogelijk nog snelle intrainwaardes te realiseren.

quote:
Ray schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:12:
hee een vers deel. dan herhaal ik hier mijn vraag nog maar even. Ik zit in fase 3 van de bestelling maar wil toch eigenlijk niet de wireless modem maar de multi pc. Nu lees ik hier in het topic reacties van mensen die dit voor elkaar gekregen hebben. Ik heb dus gebeld maar ze willen het gewoon niet wijzigen. Hoe pak ik dit aan ? iemand een tip ?
Vreemd. Ik heb dinsdagavond ook gebeld (via het 0900-nummer en daarna 3x optie 2) om voor mijn broer de draadloze modem te regelen en dat ging prima. Ondanks dat de standaardmodem die dag ook opgestuurd/afgeleverd was. Als dan de draadloze binnenkomt konden we de standaardmodem terugsturen.
Overigens vanochtend deze toch maar gecancelled omdat we het daar anders aan gaan leggen (en evt. kan ie mijn oude Speedtouch 580 gebruiken voor wireless).
Zelf hoop ik 3 maart over te gaan. Spulleboel is in huis. Ik kreeg overigens de Zyxel-modem niet aan de praat voor de huidige Xs4all.

Reg. datum: 27 februari 2008

quote:
DNS666 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:
Ook nog iets anders, was niet zo slim geweest met bestellen van de modem en heb dus per ongeluk de single ethernet modem besteld, terwijl ik de 4-ports en wifi eigenlijk had willen hebben.
Ik de servicedesk gebeld met de vraag of ik hem kon inruilen en dan alsnog 70euro kon bijbetalen, kreeg ik te horen dat de modem dan in bruikleen was :/

Zijn er nog alternatieven voor de modem die net zo goed dan niet beter zijn dan de zyxel?
Mocht iemand nog een 2e handje hebben liggen hou ik me wel aanbevolen
Op marktplaats zijn legio Zyxel 2602HW-D1a modems te vinden voor rond de 80 euro.
Met een beetje afdingen zou 70 euro haalbaar moeten zijn en dan is het ding gewoon van jou.
Dus ik zou zeggen, zoek het daar eens. Probleem opgelost en kun je de bruikleen modem als backup houden of om te testen.

Reg. datum: 11 januari 2008

quote:
Mochel schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:07:

Op marktplaats zijn legio Zyxel 2602HW-D1a modems te vinden voor rond de 80 euro.
De wireless versie mondjesmaat en de prijzen zijn hoog en stijgend sind de strakke actie van Telfort om de modems nog slechts in bruikleen/huur/lease te verstrekken

Reg. datum: 15 oktober 2006

Ik word een beetje gek van mijn lijntje. Elke ochtend rond 12 uur valt het internet een keertje weg. Verder werkt het de hele dag.

Wat kan dit zijn? Modem is de ZyXeL 2602, gewoon standaard ding. Alleen niet die zilveren versie maar de zwarte versie.

Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 74 75 76 77 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: