quote:
vr6-only schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:31:
[...]
Je kunt het beste de boel zo opzetten.
Zyxel: modem
D-Link: router
Hoe?
Zyxel:
Network>WAN>Mode: bridge
D-Link:
Modes op DHCP zetten ipv PPoE!
UTP aansluiten:
Zyxel>WAN poort van D-Link
=========================
Mijn verbinding is opgeleverd btw. Tot nu toe stabiel.
Zyxel modem is volgens mij niet al te stevig gebouwd. Een simpele download met newsleecher en CPU gaat naar 55%. Ik heb het standaard modem.
Kleine aanpassing in het modem en dan opslaan, heeft als gevolg dat de download in elkaar zakt. Omdat het modem het niet meer aan kan...
Ik wil graag mijn Orange en Telfort lijn bundelen met een dual WAN router, zoals de Draytek 2910.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
werkt perfect op deze manier

nu alleen nog zorgen dat ik weer een stabiele verbinding krijg op de maximale snelheid. heb namelijk vanaf het begin van de aansluiten telkens uitval van de verbinding, dit wel tot 10 keer per minuut. telkens ging de modem opnieuw de snelheid inlezen, maar kon geen stabiele snelheid krijgen.
ik heb meteen met telfort gebeld en daar zagen ze ook dat er veel storing was op mijn lijn. ze zouden kpn inschakelen om de wijkcentrale te controleren. na 1 week geen verschil gemerkt te hebben heb ik weer gebeld, toen zouden ze me tijdelijk afkappen op 15 mbit om te kijken of de verbinding dan wel in stand zou blijven want kpn had er nog steeds niks aan gedaan. achteraf hebben ze me niet gekapt op 15 mbit maar op 12

de verbinding blijft nu wel maar zie nog steeds veel schommeling in de noise margin downstream waarde, van 1 tot 15 db. heb na een week weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat kpn mijn lijn gemeten heeft en alles goed blijkt te zijn. alleen nu willen ze niet meer de snelheid op 20 mbit zetten want met 12 mbit blijft de lijn wel stabiel en hoger niet.
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 4 db
noise margin downstream: 11 db (varieert tussen 1 en 15)
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 15 db
15/13,8*1000 = 1087 meter
hier ben ik het dus niet mee eens, ik zit namelijk amper 1 km van de centrale en zou makkelijk 20 mbit kunnen krijgen en zeker veel meer dan die 12 mbit. als de modem zonder afkapping telkens 18 tot 20 mbit inleest zou het toch echt haalbaar moeten zijn. het probleem is niet de afstand maar gewoon een brakke aansluiting in de wijkcentrale, wat ze zelf hebben toegegeven. blijkbaar kost het te veel geld om het goed te maken dus moet ik die 12 mbit maar accepteren want ze leveren internet tot 20 mbit dus 12 mbit is volgens hun ook acceptabel.
heeft iemand nog goede ideeen hoe ik hun zo ver kan krijgen dat ik niet meer afgekapt wordt? want ik heb juist adsl genomen omdat ik makkelijk tegen de 20 mbit kan halen omdat ik de wijkcentrale bijna vanuit mijn raam kan zien. heb nu juist een mindere verbinding van ik al had