Kan ik, als ik Telfort + telefonie neem, de telefoniegegevens ook gewoon in m'n IP-phone instellen? Dus niet een "normale" telefoon aan de Zyxel, maar een VOIP-phone aan een ethernetpoort.
Bedankt voor je reactie. En Hurricane.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:49:
[...]
Een Annex-B modem gaat niet werken op een analoge lijn. Annex-B is voor ISDN. ISDN is digitaal en werkt dus anders als een analoge lijn.
Wikipedia claimt:
Technisch gezien werkt een Annex B ADSL modem uitstekend op een analoge lijn, alleen wordt dit in Nederland en België procedureel niet ondersteund.
Het is niet onmogelijk, als ik deze tekst moet geloven. Maar wikipedia loopt wel eens wat achter bij de praktijk natuurlijk.
Want denkt men bij een analoge lijn of isnd-lijn? allebei zijn dezelfde lijn. Maar over deze lijn kan je allemaal verschillende signalen met bepaalde bandbreedte kwijt. Als je isdn & adsl-annexA op 1 lijn wilt zullen de 2 bandbreedtes elkaar overlappen, waardoor het niet zal werken. Daarom is bij adsl-annexB een stukje bandbreedte eraf geknipt zodat adsl naast isdn werkt. Dus theoretisch is heeft adsl-annexB minder capaciteit dan adsl-annexA.UltraNerd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:57:
[...]
Bedankt voor je reactie. En Hurricane.
Wikipedia claimt:
Technisch gezien werkt een Annex B ADSL modem uitstekend op een analoge lijn, alleen wordt dit in Nederland en België procedureel niet ondersteund.
Het is niet onmogelijk, als ik deze tekst moet geloven. Maar wikipedia loopt wel eens wat achter bij de praktijk natuurlijk.
En dus zoals boven gezegd bij wiki (maar blijkbaar wordt dit niet helemaal gesnapt) kan je "analoge" telefoon prima met adsl-annexB combineren. Want de bandbreedtes van de signalen zullen elkaar niet overlappen.
Daar ben ik ook benieuwd naar ik kan ook overal tot 8 mb krijgen maar bij telfort check 19.5 mb ga 10 maart over dan weet ik meer met bitstream niet .met wholesale wel .maar werk telfort hier mee ?Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:48:
Vreemd. Net een paar andere providers gebeld die over KPN leveren, en die kunnen allemaal maar tot 8mbit leveren. Alleen telfort kan 20 leveren. Schijnt(zegt een andere provider) dat ze enkel kijken naar de afstand tot de centrale, en niet of de centrale uberhaupt ADSL1 of 2 is...
Iemand die dit kan bevestigen? Bij Telfort weten ze niks natuurlijk
kpn_bitstream ADSL2+ 8192 / 1024 yes yes
kpn_bitstream ADSL2+ 12288 / 1024 no no
kpn_bitstream ADSL 128 / 128 yes yes
kpn_bitstream ADSL 256 / 256 yes yes
kpn_bitstream ADSL 448 / 448 yes yes
kpn_bitstream ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_bitstream ADSL 512 / 512 yes yes
kpn_bitstream ADSL 1024 / 256 yes yes
kpn_bitstream ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_bitstream ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_bitstream ADSL 4096 / 1024 yes no
kpn_bitstream SDSL 224 / 224 yes
kpn_bitstream SDSL 256 / 256 yes
kpn_bitstream SDSL 448 / 448 yes
kpn_bitstream SDSL 512 / 512 yes
kpn_bitstream SDSL 1024 / 1024 yes
kpn_bitstream SDSL 1280 / 1280 yes
kpn_bitstream SDSL 1536 / 1536 yes
kpn_bitstream SDSL 2048 / 2048 yes
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Resultaat
Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 yes yes
Resultaat: SuccessBeschikbaarheidscheck
http://www.unet.nl/?wholesale_xdsl
Verwijderd
Hallo. Bij m,n broer is vandaag telfort adsl opgeleverd en het werkt goed!! dit met de nieuwe grijze zyxel modem.
Bij hem draait sam 3 broadcast en voor request mp3 aanvraag moet poort 1221 openstaan. Nu was dat nooit een probleem toen hij nog via @home zat met een router maar heb bij hem nu diverse pogingen gedaan om die poort open te zetten in de zyxel.
Wie zou mij even kunnen uitleggen wat de beste manier is omdat voor elkaar te krijgen?
zijn ip (wat de pc krijgt van de router) is 192.168.1.34
subnesmasker 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.1.254
en de poort die open moet is 1221.
Ik weet uiteraard hoe ik in de zyxel moet komen en das het zelfde principe als voorheen met zijn oude router.
bedankt alvast voor jullie antwoorden!!
Groeten!
Bij hem draait sam 3 broadcast en voor request mp3 aanvraag moet poort 1221 openstaan. Nu was dat nooit een probleem toen hij nog via @home zat met een router maar heb bij hem nu diverse pogingen gedaan om die poort open te zetten in de zyxel.
Wie zou mij even kunnen uitleggen wat de beste manier is omdat voor elkaar te krijgen?
Ik weet uiteraard hoe ik in de zyxel moet komen en das het zelfde principe als voorheen met zijn oude router.
Groeten!
Dat kun je instellen bij Nat en dan port forwarding, ook hetzelfde principe als bij zijn oude router.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:43:
Hallo. Bij m,n broer is vandaag telfort adsl opgeleverd en het werkt goed!! dit met de nieuwe grijze zyxel modem.
Groeten!
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
bedankt voor je antwoord. daar was ik al geweest maar het is me even niet duidelijk waar ik welk ip ik moet invoeren. bij z,n oude router was het enkel anable aanvinken en poort nummer 1221 invoeren en z,n ip wat zijn pc krijgt van de router moest ik invoeren in de playlisten van sam broadcast. Maar misschien zou je me kunnen zeggen welk ip en waar precies ik moet invoeren. Het ziet in de zyxel wat ingewikkelder uit dan z,n oude router.Marzman schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:47:
[...]
Dat kun je instellen bij Nat en dan port forwarding, ook hetzelfde principe als bij zijn oude router.
bedankt he!
groeten!
Je zult naast een NAT rule ook een Firewall rule aan moeten maken hier heb je een voorbeeld hoe het werkt voor een bittorrent client: http://www.netadvies.nl/advies/zyxel.html
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Hebben jullie dat eigenlijk ook?
Dat je na verloop van tijd niet meer in het modem kunt inloggen? (na ~ dag)
Hij moet dan uit/aan gezet worden, dan werkt het weer.
Ben zelf geen expert hierin, maar is er een logische verklaring dat mn modem intraint op 19mbps, ik een WiFi verbinding heb naar said modem van 54mbps en tóch 'maar' via Tweaknews zo'n 600k/sec trek? Voorheen had ik een Tiscali 6mb lijntje, en daarmee trok ik al 650k/sec (afgezien van Tiscali -> Telfort is er niets veranderd)
uiteraard moet ik nog mijn PC verslepen om eens bekabeld te werken...
Vraag me zelf af of je bekabeld ook een probleem hebt, aangezien mn telefoon (VOIP via modem) het wél blijft doen.
uiteraard moet ik nog mijn PC verslepen om eens bekabeld te werken...
Hier ook. Erg onregelmatig overigens: soms doet hij het dagen achter elkaar, soms valt hij na een uurtje uit.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:11:
Vraag me zelf af of je bekabeld ook een probleem hebt, aangezien mn telefoon (VOIP via modem) het wél blijft doen.
[ Voor 37% gewijzigd door Blackbird-ce op 07-03-2008 08:27 ]
Ik had daar ook een hoop gezeik mee gehad maar nu werkt het wel.ljt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:50:
Wordt er wel beetje ziek van nu. Heb nu een router achter me 1-pc zyxel gehangen en het werkt nog niet.
Heb gedaan wat er in de TS staat:
- dhcp uit op de router
- modem op een LAN poort gezet
- pc op ander LAN
Krijg geen ip adres. Doet helemaal niets, net zoals een switch. Begin toch spijt te krijgen dat ik niet die multi pc modem genomen heb. Heb zelf het ip adres van de router en modem in dezelfde range maar nada noppes.
Iemand die nog iets weet wat ik kan proberen?
Modem in bridge mode gezet -> geen verbinding zodra die router er tussen zit.
Is het nog merk gebonden welke soort switch/router je ertussen zet?
Mijn instellingen:
Zyxel
Gewoon normaal standaard default instellingen
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 82.111.222.333
- IP Subnet Mask: 255.255.252.0
- Default Gateway: 82.169.15.254
- VPI/VCI: 0/34
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Linksys WRT54G
DHCP Server: Enable [x] Disable
Local IP adres 192.168.1.100
Subnet mask 255.255.255.0
Starting IP adres 192.168.1.100
Op mijn PC ipconfig /renew gedaan en Zyxel gerest na aansluiten Linksys.
=============
** Dit moet je niet doen, dan stel je hem in als switch geloof ik en dat moet je router doen
** Dit moet niet uitmaken , ik had hiervoor ook een oude E-Tech WLT02 tussen en dat werkte op hetzelfde principe alleen dan had ik de Zyxel via de Uplink connector aangesloten en niet via een van de gewone LAN ports.
[ Voor 14% gewijzigd door Badtothebone op 07-03-2008 08:58 ]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Anders koop je gewoon een 8-poorts Sweex switch voor 15 euro.... Ik heb er een 5-poort achter zitten (Zyxel single pc modem) en het werkt perfect.ljt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:50:
Wordt er wel beetje ziek van nu. Heb nu een router achter me 1-pc zyxel gehangen en het werkt nog niet.
Dit is veel te ingewikkeld.. ik heb hier een ZyXEL 2602R (1 poorts) staan en een Linksys WRT54GL. De ZyXEL doet hier DHCP en de Linksys laat ik gewoon als "switch" fungeren en doet het Wlan gedeelte voor mij.Badtothebone schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:48:
[...]
Ik had daar ook een hoop gezeik mee gehad maar nu werkt het wel.
Mijn instellingen:
Zyxel
Linksys WRT54G
ZyXEL is gewoon goed zoals hij staat af fabriek, enige wat je moet doen is DHCP in de Linksys uit zetten en de UTP kabel die vanuit de ZyXEL gaat in 1 van de LAN poorten stoppen op de Linksys. Dus niet in de WAN poort van de Linksys.
Dat werkt perfect en ook de snelheden zijn prima, dikke 2MB/s
Het enige wat ik heb dat je niet meer op bijv http://adsl-modem kunt inloggen, maar echt op het IP adres, dan kom je wel in de routerVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:11:
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Ik heb thuis telfort en dat werkt prima , toen ik het modem binnen kreeg deed alles het al gelijk..
Nu bij me ouders thuis , die hebben het op het 2de aderpaar aangevraagt nu hebben ze het modem binnen en alleen het power lampje brand.. geen dsl signaal .. en ja alles is goed aangesloten
ze hebben als activatie datum de 10de , zou dan pas signaal op de lijn komen??? (Signaal hoor toch al op de lijn te zitten als ze klaar zijn in de centrale??)
Nu bij me ouders thuis , die hebben het op het 2de aderpaar aangevraagt nu hebben ze het modem binnen en alleen het power lampje brand.. geen dsl signaal .. en ja alles is goed aangesloten
Als hij hetzelfde probleem heeft als ik, dan werkt dat ook niet. Sterker nog, hele accesspoint is niet meer te bereiken (alhoewel hij nog wel gedetecteerd wordt soms)Slasher schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:26:
[...]
Het enige wat ik heb dat je niet meer op bijv http://adsl-modem kunt inloggen, maar echt op het IP adres, dan kom je wel in de router
http://telfort.gebruikers...ad_id=42&pid=330#post_330Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:52:
[...]
bedankt voor je antwoord. daar was ik al geweest maar het is me even niet duidelijk waar ik welk ip ik moet invoeren. bij z,n oude router was het enkel anable aanvinken en poort nummer 1221 invoeren en z,n ip wat zijn pc krijgt van de router moest ik invoeren in de playlisten van sam broadcast. Maar misschien zou je me kunnen zeggen welk ip en waar precies ik moet invoeren. Het ziet in de zyxel wat ingewikkelder uit dan z,n oude router.
bedankt he!
groeten!
even naar beneden scrollen en daar staat ook een duidelijke uitleg (mij heeft het in ieder geval geholpen)
Verwijderd
Lucky you. Ik hoop maar dat het niet zo lang duurt bij mij. Het is behoorlijk irritant geen internetverbinding hebben. Heb het nodig voor werk enzo.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:52:
[...]
Het DSL lampje brandt nu groen, er is dus een signaal alleen het internet lampje brandt rood
.. volgens mij houdt dat in dat ik geen ip adres toegewezen krijg, we gaan maar weer is bellen met de helpdesk!
Tip: Zakelijk abbo nemenVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:04:
[...]
Lucky you. Ik hoop maar dat het niet zo lang duurt bij mij. Het is behoorlijk irritant geen internetverbinding hebben. Heb het nodig voor werk enzo.
Ik heb hetzelfde. Maandag was de DSL omgezet van Xs4all naar Telfort. Werkt als een zonnetje. Het zou tot 4 werkdagen duren dat de switch van KPN was gemaakt. Gisteren geen signaal meer op de kpnlijn, dus maar de registratie uitgevoerd na wat draadjes omgewisseld te hebben. Krijg ook die melding steeds. Gebeld met de servicedesk en daar kwam op het bandje al de melding dat er een storing was met de portering. Navraag gedaan bij de helpdeskmedewerker en die ging even inloggen op mijn modem om te kijken of het hem wel lukte. Niet dus, dus zou aan de storing moeten liggen. Wanneer deze is opgelost is niet bekend. Overigens (b)lijk ik wel geporteerd te zijn want als ik mijn vaste nummer bel dan kom ik op Telfort voicemail uit. En er komen mailtjes met wav-files binnen van voicemailberichten dus dat gaat goed en zijn we toch enigszins bereikbaar voor mensen die ons vaste nummer bellen. ;-)Hurricane schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:58:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Vandaag werkte de telefoon bij IPB ineens niet meer dus het zaakje omgezet naar Telfort. Internet komt direct op maar telefonie blijft op "Not Register" staan, ook kan ik niet bij mijn mail komen. Hoe is dat bij jou verlopen of zijn er andere mensen die een oplossing hebben? De migratiedatum staat trouwens ook netjes op vandaag.
Dus het is blijven proberen met registreren en hopen dat de storing zsm opgelost is. Overigens lukte het me ook niet om via de Zyxel WL-modem mijn xs4all-voip (welk account nog steeds actief is) te registereren.
[ Voor 7% gewijzigd door DikkieDick op 07-03-2008 10:52 ]
aka pluim003
Verwijderd
We blijven nederlanders he!
Overigens nooit zulke problemen meegemaakt met aansluiten internet/adsl.
Klopt daar heb je gelijk in, maar je snapt mijn punt wel neem ik aan? Als je een zakelijk abbo hebt heb je meer "rechten"Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:38:
We blijven nederlanders he!
Als jij tegen Telfort zegt dat jij dit beroepsmatig nodig hebt, zeggen ze waarschijnlijk dat deze abbo's daar niet echt voor geschikt zijn, niet qua snelheid natuurlijk maar wat betreft uptime garanties enzo
Waar vind ik zo'n 2e aderpaar?Superseb schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:00:
Bij een kale lijn wordt er standaard geprobeerd te leveren op het tweede aderpaar. Als je geen brief krijgt dat je aanvraag is afgewezen kan er geleverd worden.
Dus nu heb je bericht gekregen dat het actief is, maar dan wel op het tweede aderpaar.
aahh durka durka durka
Je hebt precies verteld wat ik had verteld alleen mijn informatie was iets meer uitgebreid (voor sommige met problemen handiger om te zien wat de instellingen zijn van anderen) Wat jij als ingewikkeld denkt te zijn zal een andere dat wel als behulpzaam ervaren.Chutney schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:13:
[...]
Dit is veel te ingewikkeld.. ik heb hier een ZyXEL 2602R (1 poorts) staan en een Linksys WRT54GL. De ZyXEL doet hier DHCP en de Linksys laat ik gewoon als "switch" fungeren en doet het Wlan gedeelte voor mij.
ZyXEL is gewoon goed zoals hij staat af fabriek, enige wat je moet doen is DHCP in de Linksys uit zetten en de UTP kabel die vanuit de ZyXEL gaat in 1 van de LAN poorten stoppen op de Linksys. Dus niet in de WAN poort van de Linksys.
Dat werkt perfect en ook de snelheden zijn prima, dikke 2MB/s
Maar goed als de antwoorden maar tot een oplossing komen dat is het belangrijkste.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Telfort doet waarschijnlijk (momenteel ?) niet aan factuur-meldingen.Slasher schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:30:
Meer mensen nog geen factuur gehad maar al wel afgeschreven bedragen?
De factuur is te raadplegen op hun site.
http://internet.telfort.n...t/internetabonnement.html
Gegevens en rekeningen / Mijn rekeningen.
Bij een verrekening van een overstap van 12Move/Tiscali naar Telfort binnen het eerste jaar van de nog lopende contractperiode moet je rekening houden met een opzegtermijn van een maand per de laatste dag van de maand van opzegging.
Er wordt dus niet gerestitueerd vanaf de datum overstap.
Waarschijnlijk een fout ergens ofzo, januari/februari wel een mail gehad met de factuur en zo wordt het ook op de site vermeld. Ik heb op internet al de PDF bekeken maar lijkt me netter dat ze het per mail doen of voor mijn part gewoon met de slakkenpostbeuker123 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:00:
[...]
Telfort doet waarschijnlijk (momenteel ?) niet aan factuur-meldingen.
Bron: telfort.nlAlle Telfort internetklanten ontvangen hun factuur maandelijks per e-mail.
Uw factuur wordt verstuurd naar het hoofd e-mailadres van uw internetabonnement, welke u tijdens de aanmelding heeft gekozen.
[ Voor 22% gewijzigd door Slasher op 07-03-2008 11:05 ]
Het is niet afhankelijk van de ISP.UltraNerd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:14:
Het verschil tussen Annex-A en B is me niet helemaal duidelijk...
Kan ik de geleverde Zyxel vervangen door een Annex-B modem op mijn Telfort analoge ADSL?
En zijn er dan nadelen waar ik rekening mee moet houden?
Annex B is voor ADSL over ISDN, en Annex A voor ADSL over analoog. Maar ik kan maar beperkte informatie vinden over wat er gebeurt als je een modem gebruikt dat niet voor precies 'past' op de geleverde ADSL lijn. Wat ik denkt te begrijpen is dat het technisch wel zou moeten kunnen, maar dat het afhankelijk is van de ISP?!
Ik heb ooit een in Duitsland gekochte Fritz! 7050 aangesloten op ADSL over analoog. De modem trainde wel maar er kwam geen verbinding, het lampje bleef knipperen.
In Duitsland kent men alleen Annex B, dus alle modems daar zijn annex B uitgevoerd.
Gelukkig voor mij was er van een site een bestandje (TAR-file) te downloaden, waardoor de firmware werd aangepast van annex B naar annex A. Deze aanpassing wordt niet door de fabrikant (AVM) ondersteund.
(De firmware van de Fritz! (en ook Zyxel) zijn in Linux geprogrammeerd.)
Na nog het aanpassen van de bekabeling werkte alles als een zonnetje.
(De connectie van de telefoonpoorten is uitgevoerd in RJ45 (netwerkstekker) en niet in RJ11 (telefoonstekker).)
Ik heb ook deze mail van telfort ontvangen. Ik zit al in het eind vd week van de oplevering en mijn DSL lampje gaat ook niet branden.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:00:
[...]
ik krijg nu net een mail van telfort binnen met: "Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd. Vanaf nu kunt u profiteren van alle voordelen die horen bij uw Telfort internet-abonnement etc"
Maar nog steeds branden er geen lichtjes bij DSL en Internet, ook al haal ik stroom er even af. Iemand een idee?
Ik ben verhuisd en heb telfort internet zonder KPN lijn aangevraagd. Dit omdat ik niets van KPN wil hebben en er niets meer op de lijn zit (vorige eigenaars hebben her verhuisd naar hun nieuwe adres)
Ik hoor iets over 2e aderparen, maar dat is toch niet van toepassing in mijn situatie? EN wel, wat is dat 2e aderpaar dan en vind ik dat in de ISRA? Wat moet ik checken/doen?
ps. Het vreemde was ook: ik heb toen ik mijn installatie pakket en inlog gegevens kreeg, deze aangesloten. Ik kwam toen op de telfort activatie site terecht. Dus het leek te werken. Echter stond er een verkeerde naam en adressering in mijn scherm. Via de optie aanpassen mijn juiste gegevens en aansluitnummer ingevoerd en verzonden. Sinds dien brand mijn DSL lampje niet meer.
aahh durka durka durka
plaatje linksboven, het platte blok met de 2 rondjesSuperseb schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:38:
[...]
In je IS/RA puntLigt er een beetje aan welk IS/RA punt je hebt.
Aha, je had dus signaal van iemand anders. Lijkt me even kwestie van bellen naar de helpdesk.
Ja die verkeerde naam en NAW gegevens waren apart.
[ Voor 6% gewijzigd door DJ Chicken op 07-03-2008 11:44 ]
aahh durka durka durka
Ik heb gisteren gekeken of ik op het 2e aderpaar wel verbinding kon krijgen, en dit lukt inderdaad!! De vorige bewoner heeft dus gewoon zijn normale ADSL1 verbinding de afgelopen 3 maanden door laten lopen en dus heeft telfort mijn nieuwe lijn gewoon (zonder enige waarschuwing) op het 2e aderpaar gezet. Je moet er maar achterkomen....Superseb schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:57:
[...]
Dan lijkt me het meest voor de hand liggend dat je op de ADSL verbinding van de vorige provider zit (ivm rode INET LED). Kijk eens of je een mogelijkheid hebt tot het aansluiten van een tweede aderpaar.
In ieder geval thanks voor de tips en de uitleg over de ADSL Line waarden...
Nieuwe resultaten..
DSL Up 16846 kbps / 1103 kbps
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee fe ee fe ee ee dd cc b9 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 11 35 56 77 08 89 99 99 aa bb bb bb 0c cc cc cc
tone 64- 95: 0b cc bb bb bb bb bb ba bb bb bb ab aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa aa aa ba aa aa ab bb ab bb bb bb bb bb
tone 128-159: ab bb bb bb bb bb ab bb bb bb aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab bb bb bb 2b bb bb
tone 256-287: 6b bc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb cc cb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb ba ba ab bb aa 9a aa aa ab
tone 320-351: aa ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb ab aa a9 9a aa aa aa a9 aa 9a aa
tone 384-415: aa aa aa a9 9a 99 9a 9a a9 99 9a 99 99 9a 9a 99
tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88
tone 448-479: 88 88 88 88 88 88 78 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65
download (1000mb.bin) via IE -> +/- 1,55MB/s
speedtest.nl:
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 100.6 KByte/sec
(=805 kbps)
Ik ben dik tevreden!
Verwijderd
Als je wel een KPN aansluiting hebt maar geen ADSL en je zegt bij je aanvraag dat je geen ADSL én geen telefonie van KPN hebt, kom je dan ook automatisch op het tweede aderpaar?
edit: En zo niet, kun je daarna je KPN-lijn gewoon naar een ander adres verhuizen met behoud van Telfort op de fysieke lijn?
edit: En zo niet, kun je daarna je KPN-lijn gewoon naar een ander adres verhuizen met behoud van Telfort op de fysieke lijn?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 12:22 ]
Dat zou ik idd ook wel willen weten. Zo ja dan moet ik mijn ISRA open schoeven ofzo en de draadjes verwisselen in het ISRA doosje???Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:55:
Als je wel een KPN aansluiting hebt maar geen ADSL en je zegt bij je aanvraag dat je geen ADSL én geen telefonie van KPN hebt, kom je dan ook automatisch op het tweede aderpaar?
aahh durka durka durka
Verwijderd
Grrr.... Sinds een dikke maand Telfort 20Mb, maar de snelheid is niet bijster hoog. Zit de meeste tijd rond de 4.5Mb. Een zwager van mij woont zeer dicht in de buurt, en hij zit rond de 10Mb (weliswaar bij Orange, maar onze afstand tot de centrale zou ongeveer gelijk moeten zijn). Volgens de check zou ik in de buurt van 8Mb moeten komen. Note: modem staat praktisch op het ISRA punt, alles bedraad (dus niet wireless). Gisteren het een en ander in de modem bekeken:
down: 4810kbps
up: 1023kbps
DSL Line Status:
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 9a bb cc cc cc cc cc cb cb bb ba aa
noise margin downstream: 6 db
attenuation downstream: 32 db
tone 32- 63: 08 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 92
tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77 77 66 55
tone 128-159: 56 66 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 160-191: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 54
tone 192-223: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45 45 55 44 44 44 44
tone 224-255: 44 44 44 44 44 44 34 43 33 42 43 43 22 42 22 22
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
32dB : 13.8 = 2319 meter tot de centrale. Zou genoeg moeten zijn voor 10Mb....
Heeft het uberhaupt zin om dit bij Telfort aan te kaarten? Iemand ervaring daarmee/de juiste ingang?
DSL Line Status:
Heeft het uberhaupt zin om dit bij Telfort aan te kaarten? Iemand ervaring daarmee/de juiste ingang?
Als er een tweede aderpaar beschikbaar is, ja. Anders krijg je een afwijzing.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:55:
Als het een ADSL2+ centrale zou zijn, had je gelijk. Geen tonen boven 255, dus geen ADSL2+Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:10:
Maar als het dan een ADSL2 (gecapped) is zou je toch nog 7-8 MBit kunnen halen, mits het koper niet brak is.
Idd, geen mailmelding van factuur, wel afgeschreven. Fijn dat ik het hier even kan nakijken. Had al gerekend op hoge nota, maar in praktijk zelfs iets lager uitgevallen. Ze hebben maar € 5,95 afgeschreven voor overname tel.nr. ipv € 9,95beuker123 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:00:
[...]
Telfort doet waarschijnlijk (momenteel ?) niet aan factuur-meldingen.
[ Voor 6% gewijzigd door Snowmiss op 07-03-2008 12:41 . Reden: heb ff factuur nagerekend ]
Verwijderd
Ah, dank je. Ze denken dus niet "ow, er is een KPN-lijn, laten we 'm dan daar maar op prikken"Superseb schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:24:
[...]
Als er een tweede aderpaar beschikbaar is, ja. Anders krijg je een afwijzing.
Sssst...... niet rondbazuinen, misschien leest Telfort mee.Snowmiss schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:33:
[...]
Idd, geen mailmelding van factuur, wel afgeschreven. Fijn dat ik het hier even kan nakijken. Had al gerekend op hoge nota, maar in praktijk zelfs iets lager uitgevallen. Ze hebben maar € 5,95 afgeschreven voor overname tel.nr. ipv € 9,95
Bij mij ook, ik vermoed een compensatie voor het 3 dagen zonder telefoon zitten.
Jij hebt toch ook zonder telefoon gezeten ?
Hoi Superseb,
Nog even de vraag over mijn ISRA en het 2e aderpaar.
Wanneer ik het kapje er af schroef zou ik het 2e aderpaar als losse draadjes moeten zien?
En vervolgens het 1e aderpaar losmaken en het 2e aderpaar op mijn ISRA vastmaken, vervolgens het kapje er weer op?
aahh durka durka durka
Verwijderd
JaDJ Chicken schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:56:
Wanneer ik het kapje er af schroef zou ik het 2e aderpaar als losse draadjes moeten zien?
En vervolgens het 1e aderpaar losmaken en het 2e aderpaar op mijn ISRA vastmaken, vervolgens het kapje er weer op?

Bij een ISRA als de 2e van links, is dan de rechter "poort" de aansluiting voor het 2e aderpaar?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 13:01 ]
Oh yesSssst...... niet rondbazuinen, misschien leest Telfort mee.![]()
Bij mij ook, ik vermoed een compensatie voor het 3 dagen zonder telefoon zitten.
Dan krijg ik erg veel geld toe. Ik heb mijn Telfort aansluiting (ADSL2+) al actief vanaf de eerste week van feb, de telefonie zou er enkele dagen later acher aan komen. Momenteel heb ik nog steeds niets, het enige wat ik al zeker weet is dat ik mijn oude nummer kwijt ben. Als ik alleen al alle extra gemaakte kosten terug zou kunnen krijgen kan ik voor de rest van het jaar gratis telfort gebruiken.

Je kan kijken of er een tweede aderpaar beschikbaar is op die manier ja. Maar aangezien het werkte, maar je de verkeerde gegevens kreeg denk ik dat er ergens aan de ISP kant iets misgaat.
Jup, LINE1/LINE2 aansluitingen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:58:
[...]
Bij een ISRA als de 2e van links, is dan de rechter "poort" de aansluiting voor het 2e aderpaar?
[ Voor 40% gewijzigd door Superseb op 07-03-2008 13:03 ]
Verwijderd
Je modem traint in op een lage waarde, zo te zien haal je geen hoge tonenVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:10:
Grrr.... Sinds een dikke maand Telfort 20Mb, maar de snelheid is niet bijster hoog. Zit de meeste tijd rond de 4.5Mb. Een zwager van mij woont zeer dicht in de buurt, en hij zit rond de 10Mb (weliswaar bij Orange, maar onze afstand tot de centrale zou ongeveer gelijk moeten zijn). Volgens de check zou ik in de buurt van 8Mb moeten komen. Note: modem staat praktisch op het ISRA punt, alles bedraad (dus niet wireless). Gisteren het een en ander in de modem bekeken:
DSL Line Status:
bv. 99 tot en met ff. Dit betekent dat er maar een beperkte bandbreedte
beschikbaar is op de telefoonlijn. Het kan aan de KPN lijn liggen, maar
probeer eerst eens je splitter/modem dichtbij het ISRA punt te plaatsen,
met netwerkkabel naar je PC of de PC er naar toe slepen.
Hoger dan 8 mbps zal je niet halen, ADSL1 of gecapped.
Dit topic staat bol van dit soort adviezen en uitleg, zoek en doe je er voordeel mee.
Bill ....
Iemand anders ook problemen met het ophalen van de mail via pop?
Krijg al sinds gisteren avond geen verbinding meer met de pop server. Via webmail zie ik de mail echter gewoon binnen komen.
Krijg al sinds gisteren avond geen verbinding meer met de pop server. Via webmail zie ik de mail echter gewoon binnen komen.
mwa, ik kon 10 dgn niet gebeld worden door IPB klanten van KPN.....beuker123 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:52:
[...]
maar ik vind het allang prima zo.
Mijn Telfort is ook actief. Kom van Planet. DSL ging soepel. Mail duurde een dag langer. Voor vast bellen kan ik me nog niet registreren. Maar de vaste lijn van KPN werkt nog.
Intrainwaarde: 16258 kbps / 1151 kbps
DSL-mode: ADSL2PLUS
Het kabeltje naar van ISRA-punt naar de splitter is zo'n 15 cm. De splitter is van Sitecom. Zou de
Telfort-splitter beter werken, of dat allemaal 1 pot nat?
Kabel van de splitter naar zyxel-modem is 1,5 meter. Kan eigenlijk niet korter, omdat het modem dan achter een deur komt te staan en het draadloze bereik sterk vermindert.
Is er nog een andere manier om iets te verbeteren als je deze waarden ziet?
attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ee ff fe ff ff ff ee dd ca 87
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 00 24 56 78 9a bc cd dd dd ee ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa aa aa 2a aa a9
tone 256-287: 2a bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb ba bb bb ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa a8 9a aa aa a9 9a aa a9 99 99 98 57 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 97 89 99 99 98 78 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 88 88 78 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87
tone 416-447: 77 77 75 47 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66
tone 448-479: 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 55 55
tone 480-511: 54 24 44 44 44 44 44 44 43 33 33 33 22 22 20 00
Intrainwaarde: 16258 kbps / 1151 kbps
DSL-mode: ADSL2PLUS
Het kabeltje naar van ISRA-punt naar de splitter is zo'n 15 cm. De splitter is van Sitecom. Zou de
Telfort-splitter beter werken, of dat allemaal 1 pot nat?
Kabel van de splitter naar zyxel-modem is 1,5 meter. Kan eigenlijk niet korter, omdat het modem dan achter een deur komt te staan en het draadloze bereik sterk vermindert.
Is er nog een andere manier om iets te verbeteren als je deze waarden ziet?
attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ee ff fe ff ff ff ee dd ca 87
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 00 24 56 78 9a bc cd dd dd ee ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa aa aa 2a aa a9
tone 256-287: 2a bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb ba bb bb ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa a8 9a aa aa a9 9a aa a9 99 99 98 57 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 97 89 99 99 98 78 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 88 88 78 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87
tone 416-447: 77 77 75 47 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66
tone 448-479: 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 55 55
tone 480-511: 54 24 44 44 44 44 44 44 43 33 33 33 22 22 20 00
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Hmmm, je kan geen interactieve TV van kpn bestellen icm. Telfort Internet.
Kan alleen met de Planet/hetnet/direct.
Kan alleen met de Planet/hetnet/direct.
Verwijderd
De DHCP-server in de router hoeft niet te worden uitgezet. Er moet alleen opgepast worden dat de IP-adressen die worden uitgedeeld niet conflicterend zijn (router / modem). De router moet pas (electrisch) worden aangesloten nadat de lan(/ethernet)poort van de modem is aangesloten op een van die van de router.ljt schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:50:
Heb gedaan wat er in de TS staat:
- dhcp uit op de router
- modem op een LAN poort gezet
- pc op ander LAN
Krijg geen ip adres. Doet helemaal niets, net zoals een switch. Begin toch spijt te krijgen dat ik niet die multi pc modem genomen heb. Heb zelf het ip adres van de router en modem in dezelfde range maar nada noppes.
Iemand die nog iets weet wat ik kan proberen?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 14:33 . Reden: mijn antwoord was in Quote-gedeelte terechtgekomen ]
Nou ondertussen zit ik zelf een week met Telfort en dat bevalt prima. Snelheid is ok (1,6 mb/sec @ 2 km) en het werkt gewoon allemaal. Mijn ouders zijn deze week overgegaan en zouden vandaag qua telefoon overgaan en dat is eigenlijk ook prima gegaan. Dus 2 aanvragen die wat mij betreft echt prima zijn verlopen zonder ook maar iets van wazigheid of problemen
Toegezegde opleverdatum: 11 maart, maar vandaag al online. Hulde!
Ik heb de volgende config:
Basis modem (1 ethernet aansluiting) -> Asus WL-500gP (wifi)router -> aantal PC's
Ik gebruik geen telefonie van telfort. Daarom wil ik de Zyxel slechts als bridge laten fungeren, en mijn Asus router blijven gebruiken voor de configuratie van het netwerk.
Als ik dit doe kan ik echter op geen enkele manier meer het Zyxel modem benaderen... klopt dit? Alleen hardware-matig resetten en direct op een computer aansluiten biedt uitkomst. Is hier geen andere manier voor?
Zijn er nog andere nadelen die ik over het hoofd zie met het zyxel modem in bridge-modus? Werkt NAT bijv nog gewoon naar behoren?
Alvast bedankt!
Basis modem (1 ethernet aansluiting) -> Asus WL-500gP (wifi)router -> aantal PC's
Ik gebruik geen telefonie van telfort. Daarom wil ik de Zyxel slechts als bridge laten fungeren, en mijn Asus router blijven gebruiken voor de configuratie van het netwerk.
Als ik dit doe kan ik echter op geen enkele manier meer het Zyxel modem benaderen... klopt dit? Alleen hardware-matig resetten en direct op een computer aansluiten biedt uitkomst. Is hier geen andere manier voor?
Zijn er nog andere nadelen die ik over het hoofd zie met het zyxel modem in bridge-modus? Werkt NAT bijv nog gewoon naar behoren?
Alvast bedankt!
Science is stranger than fiction
Verwijderd
Modem zit op centimeter werk van het ISRA punt, hooguit 15cm. Verder had ik het getest met netwerk kabel in de modem, laptop naast de modem. Zou zo niet weten welke acties ik nog meer kan ondernemen... Dat ik geen 20Mb zou halen had ik wel gedacht, zelfs 10Mb leek me sterk. De 8Mb leek me vrij realistisch, maar ik zit nu op de helft (wel constante snelheid)....Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:13:
[...]
Je modem traint in op een lage waarde, zo te zien haal je geen hoge tonen
bv. 99 tot en met ff. Dit betekent dat er maar een beperkte bandbreedte
beschikbaar is op de telefoonlijn. Het kan aan de KPN lijn liggen, maar
probeer eerst eens je splitter/modem dichtbij het ISRA punt te plaatsen,
met netwerkkabel naar je PC of de PC er naar toe slepen.
Hoger dan 8 mbps zal je niet halen, ADSL1 of gecapped.
Dit topic staat bol van dit soort adviezen en uitleg, zoek en doe je er voordeel mee.
Bill ....
Ik zou de Zyxel gewoon als router ingesteld laten. Ik moet dat omdat ik ook telefonie heb maar zie verder geen reden om hem als bridge in te stellen. Heb er een Speedtouch 780i WL achter hangen als hub voor draadloos en bedraad. Heb hem gewoon een ip adres gegeven in de range van de Zyxel en de DHCP server in de Speedtouch uitgezet. Dat werkt in elk geval.
Als je handmatig een ipadres instelt op je netwerkverbinding in de vorm van de ipadressen die die modem normaal in routerfunctie uit geeft en de modem dan als gateway in stelt, dan zou je zo het modem moeten kunnen benaderen op z'n normale ipadres. Als je dit zo doet, krijg je op elke pc die je aan het modem hangt een extern ip-adres. De NAT werkt dus ook niet meer.Harmani schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:20:
Toegezegde opleverdatum: 11 maart, maar vandaag al online. Hulde!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Vraag of je lijn doorgemeten kan worden via helpdesk ... ik ben er van overtuigd datVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:22:
[...]
Modem zit op centimeter werk van het ISRA punt, hooguit 15cm. Verder had ik het getest met netwerk kabel in de modem, laptop naast de modem. Zou zo niet weten welke acties ik nog meer kan ondernemen... Dat ik geen 20Mb zou halen had ik wel gedacht, zelfs 10Mb leek me sterk. De 8Mb leek me vrij realistisch, maar ik zit nu op de helft (wel constante snelheid)....
je zo tegen de 8 mb moet kunnen halen ... Als de lijn zelf slecht is tja dan is het dikke pech..
Bill ...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 15:05 ]
Gaat dit nog vervangen worden? Ik vind dat ze dat er wel bij mogen vermelden. Zoiets van "We kunnen U wel aansluiten, maar de centrale bij U in de buurt kan maximaal ADSL2 aan en nog geen ADSL2+"job schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:01:
Skywalker, wat zei/zegt de postcodecheck als je naar jouw postcode zoekt?
Ik neem aan dat daar dan gewoon maximaal 8mbit staat.
Niet elke centrale kan adsl2+ leveren.
Begrijp me niet verkeerd 8Mbit vind ik prima, had ik bij XS4all ook, maar had toch liever gezien dat ik op 10 - 12 Mbit zou zitten.
Heb net de test nogmaals gedaan op de site van Telfort. Zie het resultaat. Dan valt het toch wel een beetje tegen.

May the force be with you!!
Verwijderd
Ik haal 20 mbit volgens de tool, echter zeggen ALLE andere providers dat 8mbit het maximale is, aangezien mijn centrale GEEN adsl2 ondersteund. Het lijkt er dus op dat Telfort enkel naar de afstand kijkt. Ik heb ze gemaild met de vraag, maar ik wacht nu dus al 3 dagen...En bij sales via telefoon wisten ze ook NIKSSkywalker schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:06:
[...]
Gaat dit nog vervangen worden? Ik vind dat ze dat er wel bij mogen vermelden. Zoiets van "We kunnen U wel aansluiten, maar de centrale bij U in de buurt kan maximaal ADSL2 aan en nog geen ADSL2+"
Begrijp me niet verkeerd 8Mbit vind ik prima, had ik bij XS4all ook, maar had toch liever gezien dat ik op 10 - 12 Mbit zou zitten.
Heb net de test nogmaals gedaan op de site van Telfort. Zie het resultaat. Dan valt het toch wel een beetje tegen.
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb voor een vriend Telfort 20Mbit aangevraagd. Hij stapt over van Planet.
Bevestiging ontvangen op 13 Februari per post, met als opleveringsdatum 11 maart. Maar hij hangt nog steeds in stap 3. Heeft dus ook nog geen modem ontvangen. Is dit normaal? Heeft het ermee te maken dat hij een overstap binnen het KPN netwerk doet? Bij hem is namelijk geen ander netwerk beschikbaar. Planet werkt nog steeds, en een ander signaal zit er niet op de lijn. Heb namelijk de Telfort instellingen geprobeerd.
Bevestiging ontvangen op 13 Februari per post, met als opleveringsdatum 11 maart. Maar hij hangt nog steeds in stap 3. Heeft dus ook nog geen modem ontvangen. Is dit normaal? Heeft het ermee te maken dat hij een overstap binnen het KPN netwerk doet? Bij hem is namelijk geen ander netwerk beschikbaar. Planet werkt nog steeds, en een ander signaal zit er niet op de lijn. Heb namelijk de Telfort instellingen geprobeerd.
Ben erg benieuwd naar hun antwoord......let me know?Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:24:
[...]
Ik haal 20 mbit volgens de tool, echter zeggen ALLE andere providers dat 8mbit het maximale is, aangezien mijn centrale GEEN adsl2 ondersteund. Het lijkt er dus op dat Telfort enkel naar de afstand kijkt. Ik heb ze gemaild met de vraag, maar ik wacht nu dus al 3 dagen...En bij sales via telefoon wisten ze ook NIKS
May the force be with you!!
Verwijderd
Nee,
Ik bedoel: het modem benaderen.
Niet bedraad, niet draadloos, niet via http:\\adsl-moden en niet via 192.168.1.254
Er valt dus niks uit, de modem is alleen niet meer in te komen.
Het loginschermpje komt telkens terug.
Niemand?
Niet bedraad, niet draadloos, niet via http:\\adsl-moden en niet via 192.168.1.254
Niemand?
Slasher schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:26:
[...]
Het enige wat ik heb dat je niet meer op bijv http://adsl-modem kunt inloggen, maar echt op het IP adres, dan kom je wel in de router
Dat had ik ook. Die ADSL2+ is in mijn centrale een product van KPN zakelijke markt. Geen enkele provider kan het aan de consument leveren. En toch werkt het op 20Mb (ik zit 140m van de centrale). Op de KPN wholesale site kon ik zien dat er wel degelijk ADSL2+ aanwezig is. Check dat eens zou ik zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:24:
[...]
Ik haal 20 mbit volgens de tool, echter zeggen ALLE andere providers dat 8mbit het maximale is, aangezien mijn centrale GEEN adsl2 ondersteund. Het lijkt er dus op dat Telfort enkel naar de afstand kijkt. Ik heb ze gemaild met de vraag, maar ik wacht nu dus al 3 dagen...En bij sales via telefoon wisten ze ook NIKS
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Al 3 dagen zegt ie danVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:24:
[...]
Verwijderd
Hier zijn mijn "schamele" resultaten helaas is er niet veel meer uit te peuren ...
verhuizen of zo .. haha.
Zit met 5 meter echte goede kwaliteit telefoonkabel achter het ISRA punt.
Vrijwel hetzelfde resultaat met 0.25 m achter het ISRA punt direct in de modem.
Maar de eerste opstelling komt me beter uit.
speed downstream: 8491 kbits/s
speed upstream: 1040 kbits/s
DSL Line Status:
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 19 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd dd ee ee ef ff fe ee ed dc ca 94
attenuation downstream: 41 db
tone 32- 63: 00 00 01 22 55 57 77 79 99 99 99 99 88 9b bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: b9 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb ba aa aa a9 99 97 99 99 79 99 98 55 89
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 74 79 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 79 99 99 29 99 99 99 99 99 99 97 99 99 88 88
tone 224-255: 99 88 89 98 87 67 87 77 77 77 77 77 55 74 54 20
tone 256-287: 02 57 77 77 77 77 77 77 77 76 65 55 65 55 55 55
tone 288-319: 55 22 55 55 55 55 00 55 54 44 44 44 44 42 23 34
tone 320-351: 22 22 22 22 22 22 22 20 00 00 01 22 21 22 22 22
tone 352-383: 11 21 01 10 01 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)
WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
VPI/VCI: 0/34
verhuizen of zo .. haha.
Zit met 5 meter echte goede kwaliteit telefoonkabel achter het ISRA punt.
Vrijwel hetzelfde resultaat met 0.25 m achter het ISRA punt direct in de modem.
Maar de eerste opstelling komt me beter uit.
speed downstream: 8491 kbits/s
speed upstream: 1040 kbits/s
DSL Line Status:
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 19 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd dd ee ee ef ff fe ee ed dc ca 94
attenuation downstream: 41 db
tone 32- 63: 00 00 01 22 55 57 77 79 99 99 99 99 88 9b bb bb
tone 96-127: b9 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb ba aa aa a9 99 97 99 99 79 99 98 55 89
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 74 79 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 79 99 99 29 99 99 99 99 99 99 97 99 99 88 88
tone 224-255: 99 88 89 98 87 67 87 77 77 77 77 77 55 74 54 20
tone 256-287: 02 57 77 77 77 77 77 77 77 76 65 55 65 55 55 55
tone 288-319: 55 22 55 55 55 55 00 55 54 44 44 44 44 42 23 34
tone 320-351: 22 22 22 22 22 22 22 20 00 00 01 22 21 22 22 22
tone 352-383: 11 21 01 10 01 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)
WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
VPI/VCI: 0/34
Kbit hoop ik, anders heb je wel een monsterlijke snelheid op die afstandVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:32:
speed down stream: 8491 Mbits/s
speed up stream: 1040 Mbits/s
Vind het nog een aardige snelheid.
Verwijderd
Reseten .. misschien password probleem?Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:50:
Nee,
Niemand?
[...]
Even ca. 20 seconden met een paperclip op het reset knopje drukken.
Bill..
Verwijderd
Foutje bedankt ... your right ...Superseb schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:34:
[...]
Kbit hoop ik, anders heb je wel een monsterlijke snelheid op die afstand
Vind het nog een aardige snelheid.
Bill ..
P.S. ik heb ook alles uit de kast gehaald ... bedradingstechnisch ...
alle verbindingen lekker symmetrisch gehouden, kabel direct
op RJ11 connectortje .. pff was ff lastig ..
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 16:43 ]
Verwijderd
Resetten is al tig keer gedaan.
Paswoord probleem kan ik mij niet voorstellen. Werkt soms uren, dan plotsklaps kom ik er niet meer in.
Heeft echt niemand dit?
(Dus na verloop van tijd niet meer in de modem kunnen?
Paswoord probleem kan ik mij niet voorstellen. Werkt soms uren, dan plotsklaps kom ik er niet meer in.
Heeft echt niemand dit?
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:37:
[...]
Reseten .. misschien password probleem?
Even ca. 20 seconden met een paperclip op het reset knopje drukken.
Bill..
Verwijderd
Zit nog maar 4 dagen op de Zyxel modem .. tot nu toe no problems .. maar datVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:42:
Heeft echt niemand dit?
[...]
zegt niet zoveel .. helaas.
Sterkte ... Bill ..
Edit .. Er valt me nog wat in ... bedoel je dat je steeds opnieuw moet inloggen
met je pasword? Zo ja .. dan klopt dat .. na enkele minuten niet actief te zijn
in je modem wordt je er uit gegooid .. Deze tijd is overigens instelbaar in een
van de maintenance schermen.
Als je er gewoon niet meer in komt .. tja dan zou ik ernstig aan de modem twijfelen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 17:02 ]
Hm, netwerkvraagje hier. Ik heb naast m'n 2602H modem van Telfort nu ook een Linksys WRT54GC (leuk ding), maar ik had er niet bij nagedacht dat 't modem zijn routerfunctionaliteit moet behouden voor VOIP. Mijn vraag is dus nu, kan ik m'n Linksys'je alsnog gewoon gebruiken, en zo ja, hoe stel ik hem dan correct in? Voorlopig heb ik 'em op een ander subnet moeten zetten volgens de handleiding, maar dan is er van achter die router geen verbinding te maken.
Het makkelijkste is om de Linksys intern een vast ip te geven net buiten de dhcp range van de Zyxel. Dan de dhcp server in de Linksys uitzetten en de kabel vanaf de Zyxel in 1 van de Ethernet poorten doen en niet de Internet poort op de router. Dan moet alles werken.Leftblank schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:43:
Hm, netwerkvraagje hier. Ik heb naast m'n 2602H modem van Telfort nu ook een Linksys WRT54GC (leuk ding), maar ik had er niet bij nagedacht dat 't modem zijn routerfunctionaliteit moet behouden voor VOIP. Mijn vraag is dus nu, kan ik m'n Linksys'je alsnog gewoon gebruiken, en zo ja, hoe stel ik hem dan correct in? Voorlopig heb ik 'em op een ander subnet moeten zetten volgens de handleiding, maar dan is er van achter die router geen verbinding te maken.
Bedankt, maar uiteindelijk is 't ook nog gelukt door op de router een ander subnet (192.168.2.x) te pakken, nu werkt alles ook zonder problemen zover ik heb kunnen zien.Hurricane schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:00:
[...]
Het makkelijkste is om de Linksys intern een vast ip te geven net buiten de dhcp range van de Zyxel. Dan de dhcp server in de Linksys uitzetten en de kabel vanaf de Zyxel in 1 van de Ethernet poorten doen en niet de Internet poort op de router. Dan moet alles werken.
Dat is zo ja, maar nu zit er weer een omzetting tussen dus moet je weer extra poorten forwarden voor programma's/spellen die dit vragen. Dus kan het dus sneller fout gaan. Op mijn manier heb je dat niet.Leftblank schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:06:
[...]
Bedankt, maar uiteindelijk is 't ook nog gelukt door op de router een ander subnet (192.168.2.x) te pakken, nu werkt alles ook zonder problemen zover ik heb kunnen zien.
Ik heb dit zowel bij mijn eigen modem als die van mijn ouders.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:42:
Heeft echt niemand dit?
[...]
Zei hebben alleen een Zyxel 4 poorts en ik heb een 1 poorts.
Maar mateloos irritant, alleen een reset helpt dan
Verwijderd
Net weer geprobeerd, en ja hoor, internet werkt! Hij zit alleen nog wel steeds in stap 3 en heeft dus nog geen modem ontvangen (niet dat hij die nodig heeft trouwens).
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:30:
Ik heb voor een vriend Telfort 20Mbit aangevraagd. Hij stapt over van Planet.
Klopt, maar die manier kost weer een van de vier poorten op 't router, en dat is niet geheel wenselijkHurricane schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:10:
[...]
Dat is zo ja, maar nu zit er weer een omzetting tussen dus moet je weer extra poorten forwarden voor programma's/spellen die dit vragen. Dus kan het dus sneller fout gaan. Op mijn manier heb je dat niet.
Nou, ik heb voor de verandering weer eens een positieve ervaring met de telefonische helpdesk.
Zoals ik in het vorige deel van dit topic zei, waren de draadjes van mijn IS/RA-punt niet aangesloten toen ik mijn appartement kreeg. Ik heb gewacht tot ik van Telfort had gehoord dat de verbinding was opgeleverd (zodat ik zeker wist dat er een signaal zou moeten zijn) en toen ben ik aan het knutselen gegaan. Helaas kon ik met de draadjes die uit de muur komen geen werkende combinatie maken.
Daarom heb ik vanavond de klantendienst maar eens gebeld. Ik had me na alle verhalen hier voorbereid op het ergste, maar na 2 minuten had ik al een medewerker te pakken. Deze jongen hielp me erg gericht door me wat combinaties van draadjes te vertellen die ik moest proberen op het IS/RA-punt. Na het gesprek dus meteen aan de slag gegaan, maar helaas: nog geen brandend DSL-lampje op het modem.
Een half uurtje na het eerste gesprek heb ik dus de helpdesk weer gebeld. Dit keer had ik na 3 minuten weer iemand aan de lijn, maar die moest me doorverbinden met de technische dienst. Dat duurde ook een minuutje of 3, toen kreeg ik daar iemand aan de lijn.
Deze jongen concludeerde al vrij snel dat er wel signaal zou moeten zijn en dat er dus een monteur van KPN langs moest komen om de boel na te kijken en te fixen. Telfort regelt dat KPN mij volgende week opbelt om een afspraak te maken en neemt de kosten van de monteur op zich.
Om een heel lang verhaal wat korter te maken: de mensen die ik gesproken heb hielpen me prima en met nog geen 15 minuten gesprekstijd was het voor mij absoluut niet erg om even te bellen.
Kortom: het is niet allemaal kommer en kwel met die helpdesk
.
Zoals ik in het vorige deel van dit topic zei, waren de draadjes van mijn IS/RA-punt niet aangesloten toen ik mijn appartement kreeg. Ik heb gewacht tot ik van Telfort had gehoord dat de verbinding was opgeleverd (zodat ik zeker wist dat er een signaal zou moeten zijn) en toen ben ik aan het knutselen gegaan. Helaas kon ik met de draadjes die uit de muur komen geen werkende combinatie maken.
Daarom heb ik vanavond de klantendienst maar eens gebeld. Ik had me na alle verhalen hier voorbereid op het ergste, maar na 2 minuten had ik al een medewerker te pakken. Deze jongen hielp me erg gericht door me wat combinaties van draadjes te vertellen die ik moest proberen op het IS/RA-punt. Na het gesprek dus meteen aan de slag gegaan, maar helaas: nog geen brandend DSL-lampje op het modem.
Een half uurtje na het eerste gesprek heb ik dus de helpdesk weer gebeld. Dit keer had ik na 3 minuten weer iemand aan de lijn, maar die moest me doorverbinden met de technische dienst. Dat duurde ook een minuutje of 3, toen kreeg ik daar iemand aan de lijn.
Deze jongen concludeerde al vrij snel dat er wel signaal zou moeten zijn en dat er dus een monteur van KPN langs moest komen om de boel na te kijken en te fixen. Telfort regelt dat KPN mij volgende week opbelt om een afspraak te maken en neemt de kosten van de monteur op zich.
Om een heel lang verhaal wat korter te maken: de mensen die ik gesproken heb hielpen me prima en met nog geen 15 minuten gesprekstijd was het voor mij absoluut niet erg om even te bellen.
Kortom: het is niet allemaal kommer en kwel met die helpdesk
Centrales worden niet meer ge-upgradeSkywalker schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:06:
[...]
Gaat dit nog vervangen worden? Ik vind dat ze dat er wel bij mogen vermelden. Zoiets van "We kunnen U wel aansluiten, maar de centrale bij U in de buurt kan maximaal ADSL2 aan en nog geen ADSL2+"
Ja dat gaven ze bij mij ook aan 8 mb max ,maar wat blijkt zit nu op een asdl 2 plus hoera ! dus telfort postcode check klop bij mij wel gaf 19.5 mb tot vandaag gaf modem asdl 2 aan en vanmiddag stond die op asdl 2 plus zou 10 maart over gaan maar vanmiddag stond er al signaal op ! dit haal ik . dit is wel oke' toch ?Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:24:
[...]
Interface Status Rate
DSL Up 16399 kbps / 1031 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 ab cc cc dd cc cc cc dc cb ba 99
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 21 db
tone 32- 63: 02 45 57 77 88 99 9a bb bb bb bb bc cc cc bb bb
tone 96-127: bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99
tone 128-159: a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 98 99 99 98 89 98 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 77 88 87 78 78 88 78 88 82 78 89 99
tone 256-287: 3a bb bb bb bb bb bb bb ca bb bb bb bb 9b bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb ba 9b bb bb bb ab ab bb ab 8a ab ab aa bb ba
tone 352-383: a9 aa 95 99 a8 9a 97 99 a9 79 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 416-447: 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88
tone 448-479: 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 66 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 42
download 9658 kb/s en upload 872 kb/s (draadloos)
draadloos lever ik 5 mb in !
[ Voor 3% gewijzigd door dimdam op 07-03-2008 22:49 ]
Helemaal mee eens. Plus dat je router ook nog eens een vertaalslag moet maken waardoor in het algemeen je snelheid afneemt.Hurricane schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:10:
[...]
Dat is zo ja, maar nu zit er weer een omzetting tussen dus moet je weer extra poorten forwarden voor programma's/spellen die dit vragen. Dus kan het dus sneller fout gaan. Op mijn manier heb je dat niet.
Wat ik me afvraag: Wanneer mijn modem is ingetraint op ~7151Kbps en ik hem vervolgens uit en aanzet hij vervolgens kan intrainen op 6012 als ik vervolgens de dsl verbinding verbreek en weer verbinding maak is hij weer getraint op 6617, de volgende morgen zet ik hem weer eens aan en uit en hij traint weer in op 7151 Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ik heb idee dat het ook aan het tijdstip van intrainen zit overdag traint hij sneller
Upload blijft trouwens telkens gelijk: 1023
Mijn waardes zijn @6617 kbps / 1023 kbps:
Zit er soms teveel ruis op de lijn ? of slechte kwaliteit koper..zou wisselen van aderpaar helpen ?
Ik zit op een ADSL2 Centrale gecapped op 8Mbit wat ik zowieso wel zou moeten kunnen halen afstand ~1080 Meter
Mijn waardes zijn @6617 kbps / 1023 kbps:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| noise margin upstream: 6 db output power downstream: 19 db attenuation upstream: 6 db tone 0- 31: 00 00 00 07 9a ab bc cc bc bb cc cc cc cb bb ba tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 6 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 15 db tone 32- 63: 0b cd dd bb bb bb bb bb bb ab ba aa aa aa aa aa tone 64- 95: 9a aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 96-127: 99 99 99 89 88 88 88 88 88 88 88 88 88 89 88 88 tone 128-159: 82 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66 66 67 66 tone 192-223: 67 77 66 66 66 66 76 77 65 67 77 77 67 77 77 77 tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 76 76 77 77 77 77 67 78 88 tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |
Zit er soms teveel ruis op de lijn ? of slechte kwaliteit koper..zou wisselen van aderpaar helpen ?
Ik zit op een ADSL2 Centrale gecapped op 8Mbit wat ik zowieso wel zou moeten kunnen halen afstand ~1080 Meter
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Je bedoeld uit/aanzetten? Dan is het hetzelfde fenomeen.
Dat is bekend en bedoel ik ook niet. (heb ik trouwens op 0 gezet, zodat hij mij er niet uit gooit).
Nee.Totaalgeflipt schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:30:
[...]
Ik heb dit zowel bij mijn eigen modem als die van mijn ouders.
Zei hebben alleen een Zyxel 4 poorts en ik heb een 1 poorts.
Maar mateloos irritant, alleen een reset helpt dan
Dat is bekend en bedoel ik ook niet. (heb ik trouwens op 0 gezet, zodat hij mij er niet uit gooit).
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:46:
[...]
Zit nog maar 4 dagen op de Zyxel modem .. tot nu toe no problems .. maar dat
zegt niet zoveel .. helaas.
Sterkte ... Bill ..
Edit .. Er valt me nog wat in ... bedoel je dat je steeds opnieuw moet inloggen
met je pasword? Zo ja .. dan klopt dat .. na enkele minuten niet actief te zijn
in je modem wordt je er uit gegooid .. Deze tijd is overigens instelbaar in een
van de maintenance schermen.
Als je er gewoon niet meer in komt .. tja dan zou ik ernstig aan de modem twijfelen.
Verwijderd
Dat is normaal. Hoe drukker het netwerk, hoe lager de intrainwaarde om de stabiliteit te bevorderen.Puch-Maxi schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 02:28:
Wat ik me afvraag: Wanneer mijn modem is ingetraint op ~7151Kbps en ik hem vervolgens uit en aanzet hij vervolgens kan intrainen op 6012 als ik vervolgens de dsl verbinding verbreek en weer verbinding maak is hij weer getraint op 6617, de volgende morgen zet ik hem weer eens aan en uit en hij traint weer in op 7151 Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ik heb idee dat het ook aan het tijdstip van intrainen zit overdag traint hij sneller
Waarom bel je niet even naar de technische afdeling om te kijken of je op het BabyXL netwerk kan worden aangesloten, deze is namelijk helemaal ADSL2+. Als je op het KPN netwerk komt kan het zijn dat je maximaal 8Mbit gaat halen...Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:24:
[...]
Het KPN-netwerk wordt alleen gebruikt als BabyXL niet beschikbaar is, dat heeft dus weinig zin.
Ik heb nu al een paar dagen Telfort Internet, en het bevalt me zeer goed lekker snelle verbinding.
Maar nu deed vanochtend de internet verbinding het niet, alle lampjes branden gewoon groen. Dus ik zet het modem even uit en weer aan. Maar toen zag ik tot mijn verbazing dat het internet lampje opeens rood ging branden, beetje vreemd omdat het eerst gewoon goed werkte?
Gelukkig heb ik 2 ADSL verbindingen dus opzich is het niet erg, maar is dit gewoon een storing of is er iets mis
?
Edit: Lol ik reset het modem en nu doet ie het weer perfect, vage boel
Maar nu deed vanochtend de internet verbinding het niet, alle lampjes branden gewoon groen. Dus ik zet het modem even uit en weer aan. Maar toen zag ik tot mijn verbazing dat het internet lampje opeens rood ging branden, beetje vreemd omdat het eerst gewoon goed werkte?
Gelukkig heb ik 2 ADSL verbindingen dus opzich is het niet erg, maar is dit gewoon een storing of is er iets mis

Edit: Lol ik reset het modem en nu doet ie het weer perfect, vage boel
[ Voor 7% gewijzigd door Prolution op 08-03-2008 13:20 ]
Verwijderd
Wat ik me dan afvraag is, wat geeft de telfort PC check aan? Ook max 8 mb op jouw adres?Puch-Maxi schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 02:28:
Verwijderd
Dat kan niet, aangezien dat niet beschikbaar is in mijn centrale..Superseb schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 09:17:
[...]
Waarom bel je niet even naar de technische afdeling om te kijken of je op het BabyXL netwerk kan worden aangesloten, deze is namelijk helemaal ADSL2+. Als je op het KPN netwerk komt kan het zijn dat je maximaal 8Mbit gaat halen...
Verwijderd
ggrrrr.
Kan ik ook de KPN bellen hoe het staat met de aanpassing van de lijn? Een kennis heeft nu Tele2 en heeft Telfort aangevraagd. 22-02 kreeg ze een e-mail dat het moest werken. Vreemde vond ik al dat Tele2 nog werkte maar goed toch proberen. Telfort werkte niet. Nu nog steeds niet. Telfort meerdere malen aan de lijn gehad en ook Tele2. Nu is het verhaal dat KPN het signaal in de centrale om moet zetten van Tele2 naar Telfort. Dit is nog steeds niet gedaan blijkmaar. Kan ik dat bij de KPN checken? Kan ik iemand bellen?
Vreemde is ook dat het internet (van tele2 dus nog) nu steeds slechter wordt. Om de 4 pings een time-out. Op meerdere machines en wireless en met kabel.
Klopt het verhaal dat KPN achterloopt met het omzetten van DSL signalen in de centrales?
Kan ik ook de KPN bellen hoe het staat met de aanpassing van de lijn? Een kennis heeft nu Tele2 en heeft Telfort aangevraagd. 22-02 kreeg ze een e-mail dat het moest werken. Vreemde vond ik al dat Tele2 nog werkte maar goed toch proberen. Telfort werkte niet. Nu nog steeds niet. Telfort meerdere malen aan de lijn gehad en ook Tele2. Nu is het verhaal dat KPN het signaal in de centrale om moet zetten van Tele2 naar Telfort. Dit is nog steeds niet gedaan blijkmaar. Kan ik dat bij de KPN checken? Kan ik iemand bellen?
Vreemde is ook dat het internet (van tele2 dus nog) nu steeds slechter wordt. Om de 4 pings een time-out. Op meerdere machines en wireless en met kabel.
Klopt het verhaal dat KPN achterloopt met het omzetten van DSL signalen in de centrales?
Jawel,
ik heb antwoord per mail van de klantenservice!
Webformulier ingevuld op 20-02 en nu al antwoord, en niet eens het standaard antwoord dat het wel al opgelost zal zijn.
Dit was het probleem (is ondertussen 'spontaan' opgelost na 10 dgn):
> Ik kan niet gebeld worden door mensen met IPB van KPN op mijn naar
> Telfort geporteerde tel.nr (voorheen IPB van KPN). Zij krijgen de hele
> tijd een in gesprek toon.
Dit het antwoord:
> U geeft aan dat mensen die InternetPlusBellen van KPN hebben u niet
> meer kunnen bellen. Uw telefoonnummer komt ook van InternetPlusBellen
> van KPN af. Dit betekent dat bij KPN uw telefoonnummer nog in het
> systeem staat. Klanten van IPB toetsen uw nummer in. Het systeem
> herkent dat als een 'intern' nummer en probeert het gesprek op te
> zetten. Dit mislukt helaas omdat u geen klant meer bent bij KPN. U
> kunt dit het beste bij KPN aankaarten. Wij kunnen niet in de KPN
> systemen kijken en/of wijzigingen aanbrengen.
Nu had ik ook al KPN aan de lijn gehad, en die medewerker zei: alles is goed geporteerd aan onze kant. Soort kastje/muur verhaal dus.
Maar goed, probleem is weg en ik heb een echt antwoord gehad
Dit bericht komt van een noreply, dus in mijn reactie heb ik dit vervangen door klantenservice, ben benieuwd of het aankomt. Heb hierin het volgende geschreven:
Als Telfort zijn klantvriendelijkheid wil verhogen, zou ik zeggen
meer mensen aannemen, opdat vragen/klachten per mail sneller beantwoord
kunnen worden. Dit voorkomt een hoop frustatie bij een grote groep klanten.
ik heb antwoord per mail van de klantenservice!
Webformulier ingevuld op 20-02 en nu al antwoord, en niet eens het standaard antwoord dat het wel al opgelost zal zijn.
Dit was het probleem (is ondertussen 'spontaan' opgelost na 10 dgn):
> Ik kan niet gebeld worden door mensen met IPB van KPN op mijn naar
> Telfort geporteerde tel.nr (voorheen IPB van KPN). Zij krijgen de hele
> tijd een in gesprek toon.
Dit het antwoord:
> U geeft aan dat mensen die InternetPlusBellen van KPN hebben u niet
> meer kunnen bellen. Uw telefoonnummer komt ook van InternetPlusBellen
> van KPN af. Dit betekent dat bij KPN uw telefoonnummer nog in het
> systeem staat. Klanten van IPB toetsen uw nummer in. Het systeem
> herkent dat als een 'intern' nummer en probeert het gesprek op te
> zetten. Dit mislukt helaas omdat u geen klant meer bent bij KPN. U
> kunt dit het beste bij KPN aankaarten. Wij kunnen niet in de KPN
> systemen kijken en/of wijzigingen aanbrengen.
Nu had ik ook al KPN aan de lijn gehad, en die medewerker zei: alles is goed geporteerd aan onze kant. Soort kastje/muur verhaal dus.
Maar goed, probleem is weg en ik heb een echt antwoord gehad
Dit bericht komt van een noreply, dus in mijn reactie heb ik dit vervangen door klantenservice, ben benieuwd of het aankomt. Heb hierin het volgende geschreven:
Vandaag factuur per mail binnen.Slasher schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:03:
[...]
Waarschijnlijk een fout ergens ofzo, januari/februari wel een mail gehad met de factuur en zo wordt het ook op de site vermeld. Ik heb op internet al de PDF bekeken maar lijkt me netter dat ze het per mail doen of voor mijn part gewoon met de slakkenpost
Het is niet voor niets dat ze dit product voor 19,95 aanbieden (plus 9,95 voor telefonie). Ik vind dat je voor die prijs dan ook niet veel service mag verwachten. Telfort kiest er bewust voor om je dan bijv geen webruimte te geven.. Het valt mij op dat veel mensen te ongeduldig zijn bij het overstappen of niet goed de site hebben gelezen.. Dat de klantenservice dan €0,30 pm kost valt mij dan zelfs nog mee. Het geld moet ergens vandaan komen...Snowmiss schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:28:
Waarschijnlijk zo iets. En dan zeggen dat het al goed is omgezet.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:47:
Misschien dat KPN hun database met IPB nummers periodiek synched of opschoont dan?
De medewerker KPN die ik aan de lijn had, gaf gelukkig ook uitleg. Het ging in dit geval specifiek om IPB van HetNet en waarschijnlijk dat zij hun 'spool' niet snel genoeg updaten.
Je hebt gelijk wat betreft prijs/kwaliteit.markweb4871 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:51:
[...]
Het is niet voor niets dat ze dit product voor 19,95 aanbieden (plus 9,95 voor telefonie). Ik vind dat je voor die prijs dan ook niet veel service mag verwachten. Telfort kiest er bewust voor om je dan bijv geen webruimte te geven.. Het valt mij op dat veel mensen te ongeduldig zijn bij het overstappen of niet goed de site hebben gelezen.. Dat de klantenservice dan €0,30 pm kost valt mij dan zelfs nog mee. Het geld moet ergens vandaan komen...
Zelf heb ik vanaf deel 4 meegelezen, voordat mijn aanvraag weg ging (had te maken met einde contract) en wellicht daardoor slechts € 6,- (excl. btw) verbeld naar de klantenservice. Voor een probleem dat zich uiteindelijk 'spontaan' oploste.
Verwijderd
20 euro voor 20 mbit is anders nog steeds erg duur. Moeten ze bij glasvezel eens doen, 1 euro per mbit, dan is er pas stront aan de knikker, 100 euro per maand voor snel internet
. Verbaast me echt dat mensen niet in kunnen zien dat het helemaal niet goedkoop is maar dat andere KPN ADSL providers gewoon belachelijk duur zijn. Niet voor niets heeft dit land een van de meest slechte prijs/snelheid verhoudingen van de top 10 van aantal breedband aansluitingen per honderd mensen.
Dat kost glasvezel inderdaad niet....
Mijn schoonbroer krijgt telefonie, televisie en 100 MBit (up and down!) over glasvezel voor nog geen € 60,- per maand
Ben trouwens wel benieuwd welke provider in Nederland wel goedkoper ADSL levert.
Mijn schoonbroer krijgt telefonie, televisie en 100 MBit (up and down!) over glasvezel voor nog geen € 60,- per maand
Ben trouwens wel benieuwd welke provider in Nederland wel goedkoper ADSL levert.
Verwijderd
Ik heb echt een probleem, ik word elke dag wel meer als 50x 'even' van internet afgegooit? Als ik dan op de modem kijk is er even geen DSL / Internet / Telefonie lampje meer aan, maar dat gaat na 30sec ofzo weer branden en dan werkt alles wel weer. Tot het natuurlijk weer voorkomt, dit gebeurt echt te vaak, weet iemand waar dit aan kan liggen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| noise margin upstream: 8 db output power downstream: 19 db attenuation upstream: 1 db tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ee ed ef ee ee ee dc ca 85 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 7 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 8 db tone 32- 63: 00 04 55 67 78 99 aa bb bc cc cd dd dd ee ee ed tone 64- 95: de ee ee dd dd dd dd dd dd cd dd dd dd cc cc cc tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb cc tone 160-191: cc cc cc cc 2c cc cc cb cb cb bc bb bb bb bb bb tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb ba bb bb ab bb bb ba bb bb tone 224-255: ba aa bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa ab aa tone 256-287: aa aa bb ab bb bb bb bb bb a9 ba aa aa bb bb aa tone 288-319: ba 9a aa aa aa aa aa 99 a9 9a 99 a9 99 99 99 99 tone 320-351: aa 99 9a aa 99 99 99 99 aa aa 99 a9 99 99 99 99 tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 89 99 99 99 99 99 tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 a9 tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 a9 99 98 99 98 98 99 tone 448-479: 99 89 99 89 99 88 89 88 88 88 88 88 88 88 88 88 tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 |
Down: 17740 kbps
Up: 1110 kbps
VInd het enigzins tegenvallen, kan vanuit mijn raam de centrale zien liggen. Heb modem rechtstreeks op isra punt aangesloten met bijgeleverde kabel. Ik moet zeggen dat op andere aderpaar nog planet actief is. Mogelijk als die lijn afgebroken is, dat intrainwaarden iets omhoog gaan.
Dich bis echt unne foëzen haas
Het heeft wat moeite gekost maar uiteindelijk werkt het!!!!

Heb de volgende setup nu draaiend:
Zyxcell 1 pc modem -> router -> pc's
Het volgende heb ik gedaan om het werkend te krijgen aangezien het niet wilde werken:
Router heb ik een IP gegeven in de range van de Zyxcell, maar buiten die van de DHCP scope. Vervolgens de DHCP server op de router uitgeschakeld.
Toen de Zyxcell op een LAN poort van de router gezet, en meteen me laptop op een andere om te zien of het werkte. (dat naar boven rennen is niet goed voor je
) Hoera het werkte. Ik alsnog naar boven rennen voor de andere pc's, noppes.
Na lang nadenken/zoeken/GOT-en en googlen.............wall-outlett eruit getrokken en nieuwe erin gezet. TADA verbinding!!! Dus het was al die tijd de walloutlett. Vreemde is wel dat als ik die walloutlett rechtstreeks op de moden deed het wel werkte. Maargoed, na dagen haast geen internet gaan we dat vanmiddag goedmaken
Heb de volgende setup nu draaiend:
Zyxcell 1 pc modem -> router -> pc's
Het volgende heb ik gedaan om het werkend te krijgen aangezien het niet wilde werken:
Router heb ik een IP gegeven in de range van de Zyxcell, maar buiten die van de DHCP scope. Vervolgens de DHCP server op de router uitgeschakeld.
Toen de Zyxcell op een LAN poort van de router gezet, en meteen me laptop op een andere om te zien of het werkte. (dat naar boven rennen is niet goed voor je
Na lang nadenken/zoeken/GOT-en en googlen.............wall-outlett eruit getrokken en nieuwe erin gezet. TADA verbinding!!! Dus het was al die tijd de walloutlett. Vreemde is wel dat als ik die walloutlett rechtstreeks op de moden deed het wel werkte. Maargoed, na dagen haast geen internet gaan we dat vanmiddag goedmaken
Dit topic is gesloten.