Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:
  • 197.845 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:21:
[...]

Kan ik mijn KPN nummer behouden, en via telfort over VOIP bellen, dat kon NIET...(ik denk dat het wel kan)

Ik ga ze maar even mailen...
Dat kan gewoon. Je hebt dan alleen wel twee telefoon toestellen nodig.
Toestel 1 met het kpn nummer sluit je aan op de splitter
Toestel 2 sluit je aan op één van de telfoon poorten op je modem.

Je moet dan gewoon telfort internet en vast bellen aanvragen zonder nummerportering, dan krijg je een nieuw voip nummer van telfort.
Nadeel blijft dat je twee toestellen nodig hebt voor de verschillende lijnen.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

zeg iemand die mij kan uitleggen waarom ik wel uitgaand kan bellen , maar als iemand mij probeert te bellen dat ze meteen de voicemail krijgen ? (de connectie komt nooit naar mij toe (bekeken met ettercap)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:30:
Zo vandaag is mijn telfort lijn opgeleverd.
Alles werkte in 1 keer totdat ik ging kijken welke snelheid mijn modem intrainde:
7623 kbps / 741 kbps
Erg laag dus.
Kabels gecontroleerd > Was allemaal goed > Toch maar aan het ISRA punt.
Nog steeds lage waardes, waardoor ik dus eventjes een belletje hebt gepleegt met de helpdesk.
Helpdesk heeft een lijnmeting gedaan en kwam tot de ontdekking dat eigenlijk alles goed is dus is er een call aangemaakt naar de netwerkafdeling. Dit kan 5 tot 10 werkdagen duren, als het dan nog niet opgelost is moet ik weer eventjes bellen.
Ben netjes geholpen door de helpdesk, dus +puntje.

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 22 db
en
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 41 db

Volgende diverse sites:
http://pcdb.bbned.nl/
Centrale: Alr-Sfk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 603 meter.

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 625 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 659 meter hemelsbreed.

Wie kan mij vertellen wat het modem zegt voor afstand? Ik weet dat de waardes veels te hoog zijn, maar daar wordt dus al naar gekeken.
Jouw intrainwaardes zijn redelijk goed.
De werkelijke kabellengte is ongeveer: 41 x 72 = 2952 meter.

Ik heb een kleine analyse gemaakt van snelheden versus kabellengte
van een aantal post op dit forum.

Bij een attenuation van rond de 39 tot 41 dB worden snelheden
gehaald van 6000 tot 9000 kbps. De SNR van 5 dB is wat minder
dat verklaart waarom je wat lager intraint vermoed ik.

Zelf ben ik sinds 3 maart aangesloten intrain waarde 7300 kbps bij attenuation van 41 dB.
Dus exact de zelfde afstand, ook de SNR is 7 dB, dus nagenoeg de zelfde omstandigheden.

Omdat ik wat lange leidingen had in huis (tot de modem ca 20 meter telefoon kabel)
heb ik het een en ander aangepast, nu met ca. 5 meter telefoonkabel van ISRA punt
tot de splitter en 0.25 meter naar de modem.
De intrain waarde is nu 8239 kbps dus enige verbetering.

Ga er maar vanuit dat je redelijk goed scoort, wellicht kan je je bekabeling
iets verbeteren alles zo kort mogelijk houden.
Misschien haal je er wat meer uit ...

Succes, Bill ... :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:26:
jah register zeg je, is dit dan de eerste keer met register ? of kan ik echt alleen vanuit een telfort lijn daarop verbinden uberhaupt

en je onzin opmerking dat het al aan bod is geweest is heel leuk een aardig, maar lees jij 7 delen door voor je info als het niet in de TS staat ? nee he ? nou dan ...
Register = verbinden.

En onzin opmerkingen?! Met zo'n houding reageert straks niemand meer op je vragen.
Je had ook even de search kunnen gebruiken, dan had je die 7 threads in 2 minuten doorzocht. Je had overigens niet zover hoeven terug gaan, het was de vorige thread waar het in stond. Het lijkt me meer op "liever lui dan moe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_t schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:19:
[...]

Je moet dan gewoon telfort internet en vast bellen aanvragen zonder nummerportering, dan krijg je een nieuw voip nummer van telfort.
Dankjewel. Dit is precies wat ik wil. En dat ik 2 toestellen nodig heb ik geen probleem. Wel slecht dat ze me dit niet bij Telfort konden garanderen...Maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

lmax schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:44:
[...]

Register = verbinden.

En onzin opmerkingen?! Met zo'n houding reageert straks niemand meer op je vragen.
Je had ook even de search kunnen gebruiken, dan had je die 7 threads in 2 minuten doorzocht. Je had overigens niet zover hoeven terug gaan, het was de vorige thread waar het in stond. Het lijkt me meer op "liever lui dan moe".
sorry maar dat is grote onzin wat je hier roept,
kom op zeg heb jij ooit in 7 DELEN goed kunnen zoeken ? nee dus....

De reden waarom ik vind dat je opmerking* onzinnig is is omdat je mij verwijt dat ik niet gezocht heb, terwijl ik dit wel gedaan heb , echter werkt de search zo beroerd dat je altijd bij grote meerdelige topics door 6 delen heen moet ! .... , ben je toch wel met me eens of niet ?
(dus je opmerking over liever lui dan moe slaat kant noch wal)

En ps voor jouw info : het kan wel , alleen verteld telfort je niet hoe omdat ze het niet ondersteunen, maar het KAN wel (een aardige helpdesker heeft mij verteld hoe ;), maar het mag dus eigenlijk niet )

* ik snap ook niet waarom jij het op de man speelt terwijl ik het over je opmerkingen heb.

[ Voor 26% gewijzigd door CrankyGamerOG op 05-03-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Laatst online: 24-04 00:24
CrankyGamerOG schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:48:
[...]
sorry maar dat is grote onzin wat je hier roept,
kom op zeg heb jij ooit in 7 DELEN goed kunnen zoeken ? nee dus....
door 700 hits heen bladeren na een search is onzinnig vind je zelf ook niet ? (of ik doe toch iets RAM verkeerd, if so please point out the obvious)
Je klikt op de startport, daar staan handige links naar de andere threads. Probeer eens thread 6. In de search box bovenaan tik je "register" in.
Eerste reactie, plus de posts die daarop volgen is meteen je antwoord.
Zo moeilijk.
I rest my case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

lmax schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:53:
[...]

Je klikt op de startport, daar staan handige links naar de andere threads. Probeer eens thread 6. In de search box bovenaan tik je "register" in.
Eerste reactie, plus de posts die daarop volgen is meteen je antwoord.
Zo moeilijk.
I rest my case
dude , en search nou nog eens via de frontend ? telfort voip register ?

dus you pointed out the obvious dat ik RAM verkeerd zoek, nog geen reden om het op de man te spelen maar goed

back ontopic....

Is er iemand die me kan verklaren waarom inkomende gesprekken niet eens gerelayed worden naar mij toe, maar per direct op voicemail springen ?

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 05-03-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou heb ik net ook mijn telfort modem ontvangen (geupgrade vanaf een tiscali modem)

Ik had deze setup:

Oude zyxel -> linksys wrt54g -> 3 pc's

En nu wil ik die zyxel vervangen door het nieuwe model, maar uiteraard wat ik al vreesde, het werkt niet...
Geen internetverbinding, wat heb ik al geprobeerd?

Ip adres van de linksys veranderen (lukt niet kan hem dan niet meer bereiken op de een of andere manier)
Zyxel te benaderen, en die gegevens overnemen, dit lukt mij ook niet, ik weet niet wat het ip adres is althans ik kom er niet in.

Met het zyxel modem rechtstreeks aangesloten op mijn pc heb ik wel gewoon verbinding met het internet (echter dat vinden mijn huisgenoten nou niet echt geweldig ;) )

Ik heb al wat gezocht op google, maar kon helaas geen oplossing vinden. Echter ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met deze opstelling, dus misschien weet iemand anders een oplossing?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:07:
Nou heb ik net ook mijn telfort modem ontvangen (geupgrade vanaf een tiscali modem)

Ik had deze setup:

Oude zyxel -> linksys wrt54g -> 3 pc's

En nu wil ik die zyxel vervangen door het nieuwe model, maar uiteraard wat ik al vreesde, het werkt niet...
Geen internetverbinding, wat heb ik al geprobeerd?

Ip adres van de linksys veranderen (lukt niet kan hem dan niet meer bereiken op de een of andere manier)
Zyxel te benaderen, en die gegevens overnemen, dit lukt mij ook niet, ik weet niet wat het ip adres is althans ik kom er niet in.

Met het zyxel modem rechtstreeks aangesloten op mijn pc heb ik wel gewoon verbinding met het internet (echter dat vinden mijn huisgenoten nou niet echt geweldig ;) )

Ik heb al wat gezocht op google, maar kon helaas geen oplossing vinden. Echter ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met deze opstelling, dus misschien weet iemand anders een oplossing?

Alvast bedankt _/-\o_
Stefan .. in de gebruiks aanwijzing staat een foutje.
Inloggen op je Zyxel modem met 192.168.1.254 of adsl-modem

Misschien helpt dit.

Oja wel even ethernet kabel tussen modem en PC andere ethernet aansluitingen
moeten soms even los, om contact te kunnen maken.
Bill ... :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sjase schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 07:55:
[...]

Je hebt onlangs (als tiscali abonnee) als het goed is een brief ontvangen van Telfort waarin je gegevens voor aanmelding bij "Mijn Telfort" staan. Als je inlogt bij mijn telfort kun je online je huidige tiscali abonnement omzetten naar Telfort 20mb. Je betaalt dan GEEN overstap- of administratiekosten en je gaat inderdaad 29,90 totaal betalen.

Ik heb het zelf gisteren omgezet vanaf een tiscali T5 abonnement, dus het is nog afwachten wanneer het geregeld is.

Met het wijzigen van het abonnement zit je er uiteraard wel weer een jaar aan vast.
Hoi Sjase, even een vraagje:
wordt het abonnement dan omgezet na het aflopen van je huidige abonnement of gaat dat al meteen in? Want mijn T5-abonnement loopt nog tot 1 juni (of 30 juni, weet ik ff niet zeker), dus ik zou het wel fijn vinden als het eerder omgezet kan worden :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 23:04

The Legend

*Plop*

Het is heel simpel, op de linksys heb je waarschijnlijk DHCP uitgezet (als het goed is iig). Het ip van de linksys is hard ingesteld, dat ip moet je kunnen bereiken als je dit 'hard' invoert in je LAN of WLAN verbinding. De nieuwe Zyxel heeft waarschijnlijk een andere ip range, dat moet je dus controleren en zo nodig de linksys een nieuw IP geven binnen de range van de Zyxel maar buiten de DHCP range.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:48:
(dus je opmerking over liever lui dan moe slaat kant noch wal)
"Raakt kant noch wal" of "slaat nergens op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-08-2022
Pietervs schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:26:
[...]

wordt het abonnement dan omgezet na het aflopen van je huidige abonnement of gaat dat al meteen in? Want mijn T5-abonnement loopt nog tot 1 juni (of 30 juni, weet ik ff niet zeker), dus ik zou het wel fijn vinden als het eerder omgezet kan worden :)
Als je nu surft naar http://klantenservice.int...Tiscali-naar-Telfort.aspx
Vragen over uw abonnement / Kan ik nu overstappen naar een sneller internetabonnement?
dan ben je over hooguit 5 minuten overgestapt en gaat je nieuwe abonnement deze maand nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 1 april kan ik ook ons nieuwe woning betreden en per 17 april woon ik er ongeveer!

Nu zitten we dus te twijfelen tussen Casema maxi en Telfort.
De afstand van de centrale is 1174 meter en via de check van telfort kom ik rond de 10/11mbit, dit zou toch moeten zorgen voor een snelheid van ongeveer 1250kb?
Nu zit ik wel op de 6e etage zou dit uitmaken?

Ik kijk nu weer voor het eerst in 6 jaar naar een nieuwe provider en ik kan bijna niet geloven dat telfort ongeveer zo'n snelheid levert voor maar 20 euro..Daarom zit ik ook te twijfelen.

Iemand nog met wat overtuigingskracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

beuker123 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:49:
[...]

Als je nu surft naar http://klantenservice.int...Tiscali-naar-Telfort.aspx
Vragen over uw abonnement / Kan ik nu overstappen naar een sneller internetabonnement?
dan ben je over hooguit 5 minuten overgestapt en gaat je nieuwe abonnement deze maand nog in.
Verdraaid, helemaal gemist! Bedankt Beuker123, ik ga vanavond aan de slag :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:37:
[...]
Omdat ik wat lange leidingen had in huis (tot de modem ca 20 meter telefoon kabel)
heb ik het een en ander aangepast, nu met ca. 5 meter telefoonkabel van ISRA punt
tot de splitter en 0.25 meter naar de modem.
De intrain waarde is nu 8239 kbps dus enige verbetering.

Ga er maar vanuit dat je redelijk goed scoort, wellicht kan je je bekabeling
iets verbeteren alles zo kort mogelijk houden.
Misschien haal je er wat meer uit ...
Succes, Bill ... :*)
Je kan beter tussen ISRA en splitter .025 meter hebben en daarna 5 meter (max. is 10 meter) naar de modem.
(Bij Casema-kabel: splitter wordt (zonder kabel) rechtstreeks boven op hun ISRA geplaatst en daarna
vertakt. Vorige maand nog bij iemand kabel aangesloten.)

Kijk ook even hier: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3900

Hoop dat je er nog meer uit weet te halen. ;)

N.B.
Als je ook Telfort bellen hebt dan is een splitter overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker123 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:06:
[...]

Je kan beter tussen ISRA en splitter .025 meter hebben en daarna 5 meter (max. is 10 meter) naar de modem.
(Bij Casema-kabel: splitter wordt (zonder kabel) rechtstreeks boven op hun ISRA geplaatst en daarna
vertakt. Vorige maand nog bij iemand kabel aangesloten.)

Kijk ook even hier: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3900

Hoop dat je er nog meer uit weet te halen. ;)

N.B.
Als je ook Telfort bellen hebt dan is een splitter overbodig geworden.
Helaas pindakaas ... ik heb getest met de modem direct op het ISRA punt (0.5 m kabeltje)
haal precies de zelfde waarde als met 5 meter + splitter er tussen. Verder heb ik zo'n
beetje alle combinaties bij het ISRA punt getest .. alles met nagenoeg de zelfde uitkomst.

Volgens mij is dit verklaarbaar, ik heb goede 4 aderig installatiekabel gebruikt
en alles zo symmetrisch mogelijk gehouden ook alle 4 de aders doorgezet.
Door alles netjes af te monteren is het ISRA punt virtueel met 5 meter
verlengt. De "karakteristieke impedantie" van het geheel is op die manier
zo goed mogelijk gehandhaafd. Ergo op de ca. 3000 meter koper maakt die 5 meter
extra niets meer uit. Vooropgesteld dat er goede materialen en montage is toegepast.
De platte kabel ook sommige merken ronde kabel doen je de das om,
niet getwiste aders enzo.

Ter info:
Heel vroeger heb ik in de telefoontechniek en diverse soorten van transmissie techniek
gewerkt, dus ik kan wel zeggen dat ik ervaring heb met deze materie, ik zeg dat niet om op
te scheppen maar om duidelijk te maken dat zulk soort klusjes mij op het lijf zijn geschreven.
En dat ik weet waarover ik praat.

Ik ben met je eens dat je met je modem zo mogelijk dichtbij je ISRA punt moet gaan zitten,
en liefst met ethernet kabel verder gaan, wireless levert ook weer snelheids verlies op..

Verder dank voor je opbouwende commentaar ...

Bill.. :*)

NB Ik ben even op de link die je aangaf gaan kijken ... een prima suggestie
blijkt dat .. ook bevestigd het gedeeltelijk mijn verhaal... prima

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:29:
Het is heel simpel, op de linksys heb je waarschijnlijk DHCP uitgezet (als het goed is iig). Het ip van de linksys is hard ingesteld, dat ip moet je kunnen bereiken als je dit 'hard' invoert in je LAN of WLAN verbinding. De nieuwe Zyxel heeft waarschijnlijk een andere ip range, dat moet je dus controleren en zo nodig de linksys een nieuw IP geven binnen de range van de Zyxel maar buiten de DHCP range.
Bedankt he! Het is gelukt, ik zit nu alleen met 1 probleem:

1 computer is wireless aangesloten en die krijg ik niet aan de praat:
hij ziet hem wel, kan er verbinding mee maken, maar het internet werkt niet (zegt het linksys programma ook linksys wireless kaart)
Dit is zonder beveiliging, als ik wpa aan wil zetten in de router, doet hij niks meer en kan ik ook niet meer de router bereiken (reset is de enige optie). Dit terwijl ik eerst altijd wpa aanhad op deze router.

Edit:
Zit nu met een ander probleem, een keer in de zoveel tijd valt het internet weg en de enige manier om het terug te krijgen is om het ip adres van de router te veranderen.
bijv van 192.168.1.1 naar 192.168.1.34 etc...
Enig idee waar dat aan kan liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door StephaN900 op 05-03-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Beste mensen. Zoals ik hier ruim een week geleden heb gepost heb ik sinds vrijdag de 22e van februari Telfort internet. Officiele opleverdatum maandag de 25e. Internet werkt prima, fullspeed ADSL1 snelheid, niks op aan te merken.

En nu komt de maar: ik heb tot op heden nog steeds geen Telfort bellen! Ik heb dit gelijktijdig met internet aangevraagd en dus ook met als wensdatum de 25e. Ik was op de hoogte van de 4 dagen downtime die hierop zouden volgen, maar die is nooit gekomen. Ik kan namelijk nog perfect bellen... zij het wel over het KPN netwerk en dus niet via het Telfort modem.

Ik begin me zolangzamerhand een beetje zorgen te maken hoe dit goed moet komen. Eerder werd hier tegen mij gezegd dat ik dat niet moest doen en dat het wel goed zou komen: het Telfort signaal kan niet werken eer het KPN signaal eraf is. Wacht totdat je niet meer kan bellen, wissel de stekkertjes om en stop ze in het modem, paar dagen wachten en hoppa, that's it. Echter zijn we nu zo'n anderhalve week verder en kan ik dus nog steeds niet bellen via Telfort.

Mijn vraag is dus nu: wat moet ik doen? Telfort bellen (15 minuten in de wachtrij, doorverbinden, enz. enz. enz. Niet prettig dus), mailen? Komt zoiets vaker voor? Wat zal hier aan de hand zijn, komt het gewoon goed en zal binnen enkele dagen mijn KPN signaal weggaan? Zijn ze me 'vergeten'? Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, want ik weet het even niet.

PS: Ik kan mijn VOIP instellingen op het modem nog niet instellen (via de wizard krijg ik namelijk "SIP Registration Failed. Please make sure the DSL cable is connected." te zien). Needless to say:het DSL snoertje zit wel degelijk goed aangesloten: ik zit immers op GoT.

Laatste puntje: ik zit op de Telfort Orderstatus pagina nog steeds op pagina 4 (inmiddels zo'n 4 weken denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:41:
Beste allemaal,

Ik heb de topics betreffende Telfort ADSL allemaal doorgelezen, en heb nog de volgende vragen

Ik wil graag 2 telefoonnummers. Een over de good old KNP lijn, en eentje dan via telfort VOIP.

Ik wil hetvolgende:

telefoon: 072 1234567 is een KPN nummer. Dit nr gaat dan via mijn linksys SPA3102.

Hoe ik het graag wil

Modem telfort(zyxel) daar gaat 1 telefoontoestel op. Met een nieuw voipnummer(indien mogelijk)
zeg 072 7654321. Van de zyxel naar mijn linksys WRT54G in routerfunctie(bij voorkeur) Daaraan zit mijn PC, en het kastje SPA3102

Mijn KPN telefoonlijn(vanaf de splitter natuurlijk) komt hierin, en mijn overige toestel(len) zitten in de SPA3102. Deze toestellen gaan rinkelen
als ik op mijn VASTE KPN nummer gebeld wordt. Uitgaand gaan deze toestellen dus ook via de SPA3102, via een VOIP provider naar keuze.

Volgende vraag:

Ik lees dat sommige mensen max 8 mbit scoren. (via KPN) dit ivm de centrales met adsl1/2/2+ etc.
Mijn adsl verbinding zal ook via KPN verlopen. Echter scoor ik op de telfort site 20mbit max. Betekend dit dat ik deze snelheid dan ook haal(kleine marges mogelijk natuurlijk)

Dit si de centrale
Amr-Hlo Alkmaar-Heiloo Rechte Hondsbosschelaan 4 1851HM HEILOO 7201 072 Alkmaar Hlm

en ik zit daar circa 600M vandaan.
Ja, kan. M.b.v. een 2-line switch (google op Artech AX521). Combineert twee inkomende lijnen (KPN + Telfort) naar 1 toestel. Uitgaande gesprekken heb je de keuze: standaard aansluiting (eigen keuze) of m.b.v. #0 voor het nummer de andere lijn.
Werkt perfect. Draait bij mij al vier jaar zo. Inkomend: KPN en Tiscali (nu Telfort). Uitgaand: standaard Telfort of met #0 via KPN. Die laatste wordt natuurlijk niet zoveel gebruikt vanwege de kosten.
Iedereen die me belt kiest nog steeds mijn oude KPN nummer, als ik uitbel gaat het via Telfort.
Stap er wel vanaf want ik heb nummerportering aangevraagd (kostenbesparing)
Desondanks feilloze werking.

N.B. Je hebt voor zo'n constructie geen twee voip routers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hakkie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:19:
Mijn overstap van KPN IPB op 5 november ging vlekkeloos, direct internet en telefonie. Mijn schoonouders vragen dezelfde overstap aan. De 25e (afgelopen maandag) zou het gebeuren, echter zijn de werkzaamheden in de centrale al op vrijdag de 22e gedaan. ZyXEL geplaatst en verbinding geactiveerd. Helaas, telefonie werkt niet, ook niet na maandag te hebben afgewacht. Natuurlijk kloppen de logingegevens, maar de log blijft SIP Registration Fail by SIP:0xxxxxxxxx(code:401) melden. Als ik zelf op Register klik verschijnt code:403 in de log. Ik heb mijn eigen SIP gegevens ingeklopt en dan gaat het prima. Mijn conclusie was en is dat het account nog niet bekend is in de SIP server. Gebeld met de helpdesk, waar werd gezegd dat het aan KPN zou liggen (ik krijg wel Telfort voicemail te horen trouwens). Nog enkele dagen wachten was het advies. Mijn schoonouders hebben gisteren weer gebeld (3e keer nu in totaal) en kregen het advies langer te wachten. :? Het rare vind ik dat email ook nog niet werkt. En dat de orderstatus op 4 blijft staan.
Ik heb alle topics doorzocht op 'Not register' maar ben niet tegen een oplossing aangelopen. Is hier iemand die wat meer info heeft hierover waarmee ik evt. de helpdesk weer kan bestoken? Op 5 dagen geen telefonie mag toch niet zo lichtvoetig door Telfort gereageerd worden...
Ik heb precies hetzelfde. Vandaag werkte de telefoon bij IPB ineens niet meer dus het zaakje omgezet naar Telfort. Internet komt direct op maar telefonie blijft op "Not Register" staan, ook kan ik niet bij mijn mail komen. Hoe is dat bij jou verlopen of zijn er andere mensen die een oplossing hebben? De migratiedatum staat trouwens ook netjes op vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Hurricane schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:58:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Vandaag werkte de telefoon bij IPB ineens niet meer dus het zaakje omgezet naar Telfort. Internet komt direct op maar telefonie blijft op "Not Register" staan, ook kan ik niet bij mijn mail komen. Hoe is dat bij jou verlopen of zijn er andere mensen die een oplossing hebben? De migratiedatum staat trouwens ook netjes op vandaag.
ik had precies hetzelfde met telefonie, tot ik 1 x belde met de helpdesk, deze heeft mijn paswoord gereset naar het pasw wat ik de brief heb ontvangen ,en toen werkte het meteen.

helaas heb ik wel 15 min hiervoor in de wacht gestaan (met mobiel !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Ben inmiddels wel online met telfort maar krijg het niet werkend met een switch. Heb inmiddels meerder switches geprobeerd maar zodra ik er een switch tussen zet werkt het niet meer.

Op de switch zie ik wel dat er verbinding is met de modem alleen knippert het lampje van activiteit neit zoals bij de pc het geval is.

Doe ik iets fout? moet ik iets in die modem aanpassen? Heb de 1 pc zyxel modem welke wel gewoon router is dacht ik.

Modem -> switch -> pc's

8)7 Bedenk wel ineens iets anders; switch is voor LAN-LAN verkeer. Dan zou ik beter een router kunnen proberen, WAN-LAN. Stom dat ik dat niet eerder bedacht. Moet nog ergens een oude router hebben liggen, ff zoeken.....

[ Voor 21% gewijzigd door ljt op 05-03-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat het Telfort signaal niet op blauw en rood zit? :? Mijn buren zijn overgestapt van een Tele2 aansluiting en deze werkt nu nog. Volgens de helpdesk zit het telfort signaal op geel/wit. Ze hebben nu alleen blauw en rood aangesloten. En het nieuwe Telfort modem ziet alleen maar het oude signaal. (3000kbps) Kan het signaal op het andere aderpaar zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietervs schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Wordt onmiddelijk in gang gezet. Heb je in ongeveer 2, 3 weken TF20. Dan start ook een nieuw contract (voor 1 jaar en daarna per maand) en wordt je Tiscali contract ook ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:39:
Klopt het dat het Telfort signaal niet op blauw en rood zit? :? Mijn buren zijn overgestapt van een Tele2 aansluiting en deze werkt nu nog. Volgens de helpdesk zit het telfort signaal op geel/wit. Ze hebben nu alleen blauw en rood aangesloten. En het nieuwe Telfort modem ziet alleen maar het oude signaal. (3000kbps) Kan het signaal op het andere aderpaar zitten? :?
Is het als overname aangevraagd of nieuwe lijn? Als je bericht heb gehad dat Telfort is geactiveerd maar je Tele2 werkt nog zal het niet om een overname gaan en kan het idd op het tweede aderpaar zitten. Neem aan dat de helpdesk medewerker dat niet voor niets adviseert te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superseb schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:46:
[...]

Is het als overname aangevraagd of nieuwe lijn? Als je bericht heb gehad dat Telfort is geactiveerd maar je Tele2 werkt nog zal het niet om een overname gaan en kan het idd op het tweede aderpaar zitten. Neem aan dat de helpdesk medewerker dat niet voor niets adviseert te testen.
Het is als overname aangevraagd, dus ik dacht dat het dus gewoon op hetzelfde aderpaar zou moeten komen. Ga het morgenavond maar even proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Als je zeker weet dat het als overname is dan moet het huidige signaal wegvallen en kan je het modem gewoon omwisselen... Heb je bericht gehad dat Telfort geactiveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superseb schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:55:
Als je zeker weet dat het als overname is dan moet het huidige signaal wegvallen en kan je het modem gewoon omwisselen... Heb je bericht gehad dat Telfort geactiveerd is?
Ja, al een week geleden. Toen gebeld en ze zouden een onderzoek starten. Nu weer gebeld en deze jongen vroeg met het modem te resetten, en dus het andere aderpaar te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij had internet en telefonie 26 februari opgeleverd moeten worden, echter geen linesync. dag erna gebeld naar de helpdesk waar ik het advies kreeg tot vrijdag te wachten en, indien het dan nog niet werkte, terug te bellen. Zaterdags terug gebeld, afgelopen maandag zou kpn er naar kijken in de centrale (kon de helpdeskmedewerker zien in het systeem). Zondag 2 maart half 6 's avonds een mailtje ontvangen dat mijn internet geactiveerd zou zijn. Meteen geprobeerd, helaas zonder resultaat op beide aderparen. Dinsdag weer gebeld naar de helpdesk, ik moest mijn mobiele nummer geven en er zou binnen 10 werkdagen actie worden ondernomen. Iemand enig idee wat deze actie inhoud want dat kon de helpdesk medewerker mij niet vertellen? Hopen dat het snel goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:39:
is dit standaard bij telfort dan op geel/wit of toevallig in jou geval ? Zou voor mij niet echt handig zijn aangezien ik rood/blauw heb en daarover loopt gewoon mijn vaste kpn telefonie en dat moet ook zo blijven. over diezelfde aders loopt mijn huidige dsl signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ljt schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:32:
Ben inmiddels wel online met telfort maar krijg het niet werkend met een switch. Heb inmiddels meerder switches geprobeerd maar zodra ik er een switch tussen zet werkt het niet meer.
Op de switch zie ik wel dat er verbinding is met de modem alleen knippert het lampje van activiteit neit zoals bij de pc het geval is.
Doe ik iets fout? moet ik iets in die modem aanpassen? Heb de 1 pc zyxel modem welke wel gewoon router is dacht ik.
Modem -> switch -> pc's
Je weet zeker dat je er 'alleen' een switch tussen propt en niet toevallig een router die met zijn eigen DCHP server probeert jouw pc van nog/weer een ip te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Shoppie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:45:
[...]

Na mijn vorige post over sites die niet laden (of heel traag), reageren veel mensen hierop waaruit blijkt dat zij ook de afgelopen tijd (en nog steeds) grote problemen met Telfort internet ondervinden.
Maar als Telfort dit blijft ontkennen door er op hun site geen melding van te maken van de grote storing, en we moeten via reacties op verbindings- topics bij Tweakers achterhalen het een omvangrijke storing is dan is het wel triest. :(
Het is maar zeer de vraag of er nog techneuten zijn bij Telfort die bezig zijn de problemen op te lossen. Wellicht komen de meldingen van de helpdesk niet door bij de mensen bij Telfort die echt iets van het netwerk begrijpen, want problemen met sites die niet laden (of heel traag) bestaat al zeker 24 uur. Maar misschien lezen deze techneuten die wel wat op Tweakers en lossen ze het probleem op.....
Vaak een probleem door langzame DNS servers. Probeer anders eens de DNS adressen van opendns.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 23:04

The Legend

*Plop*

Ray schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:33:
[...]

is dit standaard bij telfort dan op geel/wit of toevallig in jou geval ? Zou voor mij niet echt handig zijn aangezien ik rood/blauw heb en daarover loopt gewoon mijn vaste kpn telefonie en dat moet ook zo blijven. over diezelfde aders loopt mijn huidige dsl signaal.
Als het goed is, is er geen standaard. Nou ja, de standaard is rood-blauw omdat KPN die als hoofdpaar gebruikt. Als je nu een ADSL lijn op het rood-blauwe paar hebt en Telfort aanvraagt dan zou dat dus ook op het rood-blauwe paar moeten komen. Tenzij het geen overstap maar een nieuwe aanvraag is geworden, dan kan Telfort het signaal op het 2e aderpaar (wit-oranje) zetten. Op die manier heb je dus 2 ADSL lijnen liggen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:06
zijn dit beetje mooie waardes? heb sinds vandaag internet..
Heb modem boven geplaatst kan ook eventueel kijken beneden of ik dan veel betere waardes haal..
intrain waardes:
7996 kbps / 1023 kbps

DSL Line Status:
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 14 db
attenuation upstream: 2 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 aa bb bc cc dd dd dd cc cc ba 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 12 db
attenuation downstream: 6 db
tone 32- 63: 09 9a ab bc cc cd cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 92 99 99 98 99 98 99 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 98 88 88 88 88 88 99 aa a9 99 99
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.0)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
sander_t schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:19:
[...]

Oplossing: 2-line switch. Twee lijnen (KPN + Telfort VoIP) op 1 toestel. Bijvoorbeeld Artech AX520. LINK

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 05-03-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Thermaltaker schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:36:
zijn dit beetje mooie waardes? heb sinds vandaag internet..
Heb modem boven geplaatst kan ook eventueel kijken beneden of ik dan veel betere waardes haal..

---knip---

ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.0)

WAN Information:
Zo te zien zit je nog op een ADSL1 centrale (voor het hoe en wat zie elders op het forum).
Je waardes zijn netjes, maar je verbinding zal nooit uitkomen boven de 8 Mbit up / 1 Mbit down.
Als je rond die waardes kunt downloaden dan heb je de maximale verbinding die mogelijk is met de centrale waar je op aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:02:
Per 1 april kan ik ook ons nieuwe woning betreden en per 17 april woon ik er ongeveer!

Nu zitten we dus te twijfelen tussen Casema maxi en Telfort.
De afstand van de centrale is 1174 meter en via de check van telfort kom ik rond de 10/11mbit, dit zou toch moeten zorgen voor een snelheid van ongeveer 1250kb?
Nu zit ik wel op de 6e etage zou dit uitmaken?

Ik kijk nu weer voor het eerst in 6 jaar naar een nieuwe provider en ik kan bijna niet geloven dat telfort ongeveer zo'n snelheid levert voor maar 20 euro..Daarom zit ik ook te twijfelen.

Iemand nog met wat overtuigingskracht?
Ik raad je aan om deze site te bezoeken: http://www.speedtest.nl/
Hier kan je rapportages op postcodegebied, op woonplaats en dergelijke raadplegen.
Ook kan je ranglijsten bekijken.
Lees ook even het forum, dat is per provider ingedeeld.

Neem de tijd, er is nog tijd genoeg tot 1/15 april.

Voor zowel de kabel- als ADSL-aanbieder geldt: als de verbinding (nog) goed is (in de centrale/in de grond/aansluitpunt woning) dan zijn er weinig problemen te verwachten.
De hoogte, waar je woont is voor het signaal niet zo belangrijk, na de montage is alles doorgemeten vanaf het punt in de wijk waar het signaal de lijn opgaat tot het overnamepunt (ISRA) in de woning.

Momenteel is wel de helpdesk van Telfort overbelast, eerst zijn de 12Move-klanten en daarna de Tiscali-klanten overgenomen en nu zijn de Speedlinq-klanten aan de beurt. Dit alles (50+300+50= 400.000 klanten, die waarschijnlijk massaal van abonnement willen wisselen) komt extra boven de instroom van nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die firmware in de single port modem eigenlijk (Zyxel 2602R-D1A): ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.0)

Kan daar niets over vinden bij telfort.
Is deze vergelijkbaar met de firmware die downloadable is voor de 2602HW-D1A?

Wat is overigens het verschil tussen de firmware die door telfort wordt aangeboden en de firmware die bij Zyxel van de site te halen is. Is die van Telfort stabieler, hebben ze daar bij Telfort/Tiscali zelf aan lopen sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Wat ik gehad heb is werkelijk niet te geloven. Ik was oorspronkelijk Tiscali abonnee, maar dat is overgegaan naar Telfort, allemaal zonder problemen. Alleen nu werkte 2 dagen geleden internet opeens niet meer. De modem kreeg helemaal geen DSL signaal meer. Heel vervelend, maar dat kan af en toe gebeuren. Toen het een dag geduurd had heb ik maar eens de helpdesk gebeld. Daar werd ik meteen doorverbonden met de administratie afdeling, die mij konden vertellen dat mijn abonnement ten onrechte was opgezegd (dat waren zijn letterlijke woorden, dat ten onrechte verzin ik er niet zelf bij).
Ik dacht ok, wat een prutsers, maar maakt niet uit, het mysterie is iig opgelost, activeer het maar weer dan kan ik weer internetten.
Helaas een grove denkfout. Volgens de medewerker was de opzegging definitief doorgevoerd en was er niets meer aan te doen, het enige wat hij als oplossing kon bedenken was een volledig nieuwe aanvraag.
Toen begon ik toch een beetje zenuwachtig te worden. Ik informeerde voorzichtig hoe lang dat dan ongeveer zou gaan duren. 2 tot 4 weken!!!
'Maar het is toch alleen een kwestie van het stekkertje er weer instoppen', probeerde ik nog. Ja daar kwam het volgens de medewerker wel op neer, maar dat kan niet zomaar even geregeld worden.
Minimaal twee weken (maar waarschijnlijk 4) zonder internet dus!
De helpdesk medewerker kon mij niet vertellen hoe deze opzegging nou had kunnen gebeuren, maar het speet ze heel erg, dit was het enige wat hij nog kon doen en oowja of ik nog even 15 euro administratie kosten wilde betalen!!
Echt belachelijk, je wordt als het ware met je rug tegen de muur gezet, want ik heb toch heel hard internet nodig. Ondanks het feit dat ik volledig onterecht afgesloten ben konden ze me op geen enkele manier tegemoed komen, ze konden ook niet voor een snellere verwerking van mijn aanvraag of wat dan ook zorgen. Het enige wat hij kon doen was de 7 dagen bedenk termijn schrappen, waardoor de aanvraag meteen behandeld zou worden.
Helaas zie ik op de telfort onderstatus site nu staan dat ik bij stap 1 ben en dus op de 7 dagen aan het wachten ben. Ik hoop dat dat nog veranderd.
Mochten er hier nog telfort mensen rondlopen: 1379369
Een nummer van bv een tweede lijns is erg welkom, misschien dat die het geheel wat kunnen versnellen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:19:
Wat is die firmware in de single port modem eigenlijk (Zyxel 2602R-D1A): ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.0)

Kan daar niets over vinden bij telfort.
Is deze vergelijkbaar met de firmware die downloadable is voor de 2602HW-D1A?

Wat is overigens het verschil tussen de firmware die door telfort wordt aangeboden en de firmware die bij Zyxel van de site te halen is. Is die van Telfort stabieler, hebben ze daar bij Telfort/Tiscali zelf aan lopen sleutelen?
De Zyxels via Telfort/Tiscali zijn speciaal voor deze provider aangepast, deze worden ook niet gesupported door Zyxel. De firmware zal afwijken en moet je downloaden van de Telfort/Tiscali-site.
Gelukkig zijn de Zyxels verder vrij toegankelijk en kan je alle instellingen doen/aanpassen.
Firmware vind je hier: http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=7857#faq7858
en hier: http://klantenservice.int...nl/search.aspx?q=firmware

Tijdens het flashen van de firmware mag het modem niet stroomloos worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Ik heb sinds vandaag een Telfort verbinding.

Interface Status

Interface Status Rate
DSL Up 7996 kbps / 1023 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex

Op een Zyxel Model P-2602R-D1A met firmware V3.40(ASG.1)

DSL waardes zijn:

output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 14 db
noise margin downstream: 6 db
attenuation downstream: 29 db

Is dit wat? Of kan het sneller? En zo ja, waarom gaat het dan niet sneller? :*)

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Devil schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:30:
Wat ik gehad heb is werkelijk niet te geloven. Ik was oorspronkelijk Tiscali abonnee, maar dat is overgegaan naar Telfort, allemaal zonder problemen. Alleen nu werkte 2 dagen geleden internet opeens niet meer. De modem kreeg helemaal geen DSL signaal meer. Heel vervelend, maar dat kan af en toe gebeuren. Toen het een dag geduurd had heb ik maar eens de helpdesk gebeld. Daar werd ik meteen doorverbonden met de administratie afdeling, die mij konden vertellen dat mijn abonnement ten onrechte was opgezegd (dat waren zijn letterlijke woorden, dat ten onrechte verzin ik er niet zelf bij).
Ik dacht ok, wat een prutsers, maar maakt niet uit, het mysterie is iig opgelost, activeer het maar weer dan kan ik weer internetten.
Helaas een grove denkfout. Volgens de medewerker was de opzegging definitief doorgevoerd en was er niets meer aan te doen, het enige wat hij als oplossing kon bedenken was een volledig nieuwe aanvraag.
Toen begon ik toch een beetje zenuwachtig te worden. Ik informeerde voorzichtig hoe lang dat dan ongeveer zou gaan duren. 2 tot 4 weken!!!
'Maar het is toch alleen een kwestie van het stekkertje er weer instoppen', probeerde ik nog. Ja daar kwam het volgens de medewerker wel op neer, maar dat kan niet zomaar even geregeld worden.
Minimaal twee weken (maar waarschijnlijk 4) zonder internet dus!
De helpdesk medewerker kon mij niet vertellen hoe deze opzegging nou had kunnen gebeuren, maar het speet ze heel erg, dit was het enige wat hij nog kon doen en oowja of ik nog even 15 euro administratie kosten wilde betalen!!
Echt belachelijk, je wordt als het ware met je rug tegen de muur gezet, want ik heb toch heel hard internet nodig. Ondanks het feit dat ik volledig onterecht afgesloten ben konden ze me op geen enkele manier tegemoed komen, ze konden ook niet voor een snellere verwerking van mijn aanvraag of wat dan ook zorgen. Het enige wat hij kon doen was de 7 dagen bedenk termijn schrappen, waardoor de aanvraag meteen behandeld zou worden.
Helaas zie ik op de telfort onderstatus site nu staan dat ik bij stap 1 ben en dus op de 7 dagen aan het wachten ben. Ik hoop dat dat nog veranderd.
Mochten er hier nog telfort mensen rondlopen: 1379369
Een nummer van bv een tweede lijns is erg welkom, misschien dat die het geheel wat kunnen versnellen.
Dit afdrukken en opsturen naar Directeur Klantenservice Internet, mevrouw Margreet Reffeltrath.
Dit is nu iets dat onder de aandacht van haar gebracht moet worden. Je bent het slachtoffer van een dwaling van Telfort. Je lijdt schade en dat mag best gecompenseerd worden, al is het maar met een gratis abonnement van ? maanden.
En als zij niet de macht heeft om iets te bespoedigen ? Wie dan wel in de organisatie.
Als je snel bent kan je nog worden meegenomen in het wekelijkse maandagmorgen-overleg van de staf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ok, naar de gewone standaard Telfort postbus? Want dan gaat hij morgen meteen op de bus, bedankt dat soort dingen helpen zeker!

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Skywalker schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:49:

Lees even pagina 1 van dit topic over de te behalen snelheden.
ADSL2+ haalt de maximale 20.000.
Jij hebt ADSL2 zonder plus en moet met minder doen, dit staat uitgelegd op pagina 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker123
Devil schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:53:
Ok, naar de gewone standaard Telfort postbus? Want dan gaat hij morgen meteen op de bus, bedankt dat soort dingen helpen zeker!
Even nagekeken: de door haar ondertekende brieven hebben als retouradres:
Telfort, Postbus 2823, 3500 GV Utrecht.
Dus even haar naam er tussen plaatsen.

Ik ben verder ook niet bekend met de organisatie, maar dit is simpel op te lossen door de juiste persoon op de juiste plaats, je moet alleen uit de molen (voorgesteld door de helpdesk) worden gehaald en even tussendoor worden afgehandeld.

Succes verder en laat van je horen hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

Interface Status

Interface Status Rate
LAN Up 100M/Full Duplex

DSL waardes zijn:

Je zit op het KPN netwerk en wordt gecapped op 8 Mbit. Ook al woon je in de centrale, zul je nooit meer halen dan 8 Mbit.

Misschien upgrade Telfort in de toekomst wel en zullen ze ook 20 Mbit aanbieden via het KPN netwerk.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt

ljt

IceStorm schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:35:
[...]

Je weet zeker dat je er 'alleen' een switch tussen propt en niet toevallig een router die met zijn eigen DCHP server probeert jouw pc van nog/weer een ip te voorzien?
Ja is gewoon een switch meer niet. Ga het vanavond met een router proberen. DHCP uitzetten in de router en de modem aansluiten op een LAN poort en niet de WAN poort was het volgens mij.

Al dacht ik dat het met een gewone eenvoudige switch ook al zou moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door ljt op 06-03-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

CrankyGamerOG schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:14:
[...]

ik had precies hetzelfde met telefonie, tot ik 1 x belde met de helpdesk, deze heeft mijn paswoord gereset naar het pasw wat ik de brief heb ontvangen ,en toen werkte het meteen.

helaas heb ik wel 15 min hiervoor in de wacht gestaan (met mobiel !!)
- Nou het telefoonlampje op het modem brand nu en ik kan dus ook bellen naar mijn mobiel, maar andersom gaat nog niet en is het nummer nog in gesprek.
- Mijn account van de mail is nog steeds niet actief. Als ik probeer in te loggen bij webmail klopt mijn inlog+ww combi niet.
- Als ik een nieuwe mailbox probeer aan te maken krijg ik de melding dat mijn account nog niet actief is als ik probeer in te logen.
- Als ik mijn webserver probeer te bereiken op poort 80 lukt dat niet? Firewall staat uit op het modem en heb poort 80 geforward naar de server net zoals bij IPB. Ga denk ik maar eens een ander modem aansluiten en kijken of het daar wel mee lukt.

Iemand nog oplossingen voor bovenstaande dingen buiten het bellen van de helpdesk natuurlijk. Denk dat het bellen naar mijn huisnummer nog even de tijd nodig heeft zodat alle systemen de verwijzing van IPB naar Telfort hebben omgezet dus daar wacht ik wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13

Interface Status

Interface Status Rate
LAN Up 100M/Full Duplex

DSL waardes zijn:

vr6-only schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 01:44:
[...]

Je zit op het KPN netwerk en wordt gecapped op 8 Mbit. Ook al woon je in de centrale, zul je nooit meer halen dan 8 Mbit.

Misschien upgrade Telfort in de toekomst wel en zullen ze ook 20 Mbit aanbieden via het KPN netwerk.
Dat is niet helemaal waar.

Op specifiek die centrale ga je niet meer dan 8Mbps halen. Het is een ADSL1 centrale in het KPN netwerk en er zijn ook nog ADSL1 kaarten in gebruik. Dus ondanks er later is uitgebreid met nieuwere ADSL2+ geschikte kaarten waar jij toevallig op bent aangesloten blijft maximaal leverbaar voor de hele centrale 8Mbps.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipbeller
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01-2020
Beste Mensen,
Sinds een paar maanden ben ik overgestapt van HetNet naar Telfort 20Mb verbinding (op ISDN1 aansluiting).Na enige overstap- en aansluitperikelen werkt bijna alles naar wens.Ik zit zo'n 2 km van de telefooncentrale dus de volle snelheid zal ik nooit halen.
Ik gebruik een Fritz!Box 7050 Annex B, internationale versie, FW 14.04.26.

Met HetNet (4Mb verbinding) eigenlijk nooit problemen gehad met disconnects, maar met Telfort klapt de verbinding er soms wel 10x per dag uit. Vervelend als dit net tijdens een telefoongesprek gebeurt.

2 voorbeelden van disconnect:

05.03.08 11:38:46 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: xxx.xxx.xx.xx and xxx.xxx.xx.xx, Gateway: xx.xxx.xx.xxx
05.03.08 11:38:42 DSL is available (DSL synchronization exists with 10275/1029 kbit/s).
05.03.08 11:38:28 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:38:04 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:38:00 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:37:57 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:37:54 Internet connection cleared.
05.03.08 11:37:54 DSL not responding (no DSL synchronization).
05.03.08 11:37:27 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: xxx.xxx.xx.xx and xxx.xxx.xx.xx, Gateway: xx.xxx.xx.xxx
05.03.08 11:37:24 DSL is available (DSL synchronization exists with 10898/1029 kbit/s).
05.03.08 11:37:10 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:51 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:47 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:44 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:40 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:38 Internet connection cleared.
05.03.08 11:36:38 DSL not responding (no DSL synchronization).

FRITZ!Box Configuration Overview of 06.03.2008 00:04
Product Name FRITZ!Box Fon WLAN 7050
Firmware Version 14.04.26
Last Restart 15.02.2008 16:08

Wie kan mij helpen met tips om dit te verbeteren? En waar light het aan: De instellingen van mijn Fritzbox of de kwaliteit van de Telfort verbinding?

DSL Information (Telfort)
Throughput 7785 kBit/s (receive direction) 932 kBit/s (send direction)
Line Attenuation 25 dB (receive direction) 19 dB (send direction)
Signal/Noise Ratio 7 dB (receive direction) 9 dB (send direction)

Kan iemand mij uitleggen wat 'Line Attenuation' en 'Signal/Noise' betekent.
Ik neem aan dat dit iets zegt over de stabiliteit van de mijn DSL verbinding.
Ik weet dat bij de HetNet verbinding de Signal/Noise Ratio ergens rond de 20 dB (ontvangen) en 30 dB (zenden) lag

Thanx voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Je kunt het beste de helpdesk vragen of ze je op 6/7mbit zetten en dus niet de volle 20mbit. Hierdoor stijgt je SNR waardoor je veel minder disconnects zal krijgen of het zal helemaal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aderijke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 10:13
Ik snap er helemaal niks meer van!

Het verhaal(tje):
- Ik heb xs4all adsl (only).
- Opzegbrief verstuurd (die ik van telfort site heb gedownload)
- Telfort internet aangevraagd via hun website
- Na 2 weken een afwijzing (voor telfort onduidelijk waarom)
- Gebeld met xs4all of ze de lijn vasthouden, maar dat is niet het geval. Mijn opzegbrief ligt daar gewoon klaar.
- Gebeld met Telfort die zeggen dat het probleem bij de automatische check van KPN ligt en dat ik het nog een keer moet proberen.
- Weer aangemeld bij telfort
- 2 weken later afwijzing van telfort
- Gebeld met KPN technische dienst die zeggen dat ik niet geregistreerd sta onder huisnummer 2a, maar onder huisnummer 2-2
- Opnieuw aangemeld bij telfort met huisnummer 2-2
- Gebeld met KPN technische dienst. Alles is goed bij hun en ik krijg het service id van mijn telefoonlijn waarmee een ISP zeker uit de voeten moet kunnen.
- gebeld met telfort technische dienst. Ze zijn blij met service id en alles lijkt goed te komen. Even in de hold en daarna zeggen ze opeens dat telfort geen lijnovername kan doen van xs4all. Er is een storing bij KPN waardoor dit niet zou kunnen??????????

Nu zie ik hier op GOT een aantal mensen die wel van xs4all (only) naar telfort zijn overgestapt.

Iemand enig idee waar ik nu moet zijn? Ik word er gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Ik heb eerst een speedtouch (780) gebruikt maar die werkte echt slecht, de Zyxel geeft me een veel stabielere (en snellere) verbinding dus ik blijf die maar gebruiken.
Wel wil ik graag ook hier een tijdje volgen welke en hoeveel line-errors er zijn dus kan iemand mij vertellen waar ik in het Zyzel modem de CRC/FEC en HEC errors kan zien ?

Kan ik met het Zyxel modem ook een bepaalde PC tijdelijk loggen ?
(dus bv alle verkeer dat van/naar 192.168.1.100 gaat)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Meer mensen nog geen factuur gehad maar al wel afgeschreven bedragen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Laatst online: 07:54
Sinds vorige week telfort internet. Het werkt dus dat is positief. Alleen mijn upload snelheid valt wel erg tegen.
speedtest:
Download: 614.8 KByte/sec / Upload: 44.3 KByte/sec

Zit in een oud appartement, de router zit aangesloten met een telefoonstekker in de muur. Zou het verbeteren als ik de router in de meterkast aansluitd dichterbij het isra punt?

Mijn modem waarden:

Rate
7018 kbps / 457 kbps

dsl line status

attenuation upstream: 39 db
tone 0- 31: 00 00 00 05 67 66 76 67 77 77 67 76 65 55 44 32
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 44 55 77 79 79 99 99 98 88 88 78 88 89 99 99 99
tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 9a a9
tone 96-127: 99 aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 85 69 8a a9 9a
tone 128-159: a9 a9 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 67 88 77 55 74
tone 160-191: 57 99 99 99 99 99 96 89 88 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 97 52 47 92 99 79 99 99 9a b9 bb ba bb 9a
tone 224-255: 9a aa aa 9a 98 69 99 76 89 aa ab bb bb bb a9 87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb telfort via de vastelastenbond.nl aangevraagd, mijn status bleef maar bij de bond op "nog niet doorgestuurd" staan dus vandaag maar eens gebeld. Blijkt dat ze de aanvraag pas opsturen één maand voor je wens datum.
In eerste instantie vertelde de beste man me dat ze geen datum konden opgeven bij de aanvraag, maar dat bleek al snel dat dat alleen gold voor een nieuwe aanvraag. Ik ga overstappen en dan kun je wel een datum opgeven, dus nu gaan ze mijn aanvraag maar gelijk doorsturen en kan ik optijd mijn huidige abo opzeggen (even wachten op stap 4)

[edit]
plop, mailtje met bevestiging _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 06-03-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ligt Telfort mail er nu al meer dan een dag uit. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Wat bedoel je met eruit liggen? Hier functioneert alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
Hurricane schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:30:
Denk dat het bellen naar mijn huisnummer nog even de tijd nodig heeft zodat alle systemen de verwijzing van IPB naar Telfort hebben omgezet dus daar wacht ik wel op.
In mijn geval heb ik daar 10 dgn op kunnen wachten, het is maar dat je het weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het misgegaan.. Waarschijnlijk KPN z'n schuld en niet die van Telfort maar toch. Ik zit in een nieuwbouwwoning. Modem aangesloten direct op IS/RA punt maar DSL lampje blijft uit.

Dinsdag:
Mail ontvangen dat mijn internet abonnement geactiveerd zou zijn. Ik thuis gekomen, modem aan, maar nog niks geen DSL activiteit. Telfort gebeld; nee morgen zou pas de officiele opleveringsdatum zijn.

Woensdag:
Officiele opleveringsdatum. Eenmaal thuis gekomen, modem aan, nog geen DSL lampje aan. Weer bellen met Telfort; Lijn test uitgevoerd, blijkt iets fout te zitten. Ze maken een storingsmelding aan (volgens mij bij KPN). Vroeg nog naar de doorlooptijd van zoiets, die werd geschat op 5-10 werkdagen.

Mooi kl*te. Ruimschoots vantevoren internet aangevraagd, komen op de dag van de sleuteloverdracht (25-2) toevallig het welkomstpakket brengen, maar anderhalve week later nog geen internet. :(

Het vreemde is dat het modem ook niet probeert de DSL verbinding op te zetten, het ledje begint niet even te knipperen of iets dergelijks na booten. Ik heb pas eenmaal gezien dat het modem dat deed, en toen stond deze al een tijdje aan (uurtje miss), sindsdien niet meer..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 weken geleden telfort 20mbit + vast bellen bestelt. Ik werd eigenlijk vandaag opgelevert maar internet werkt al 2 dagen :+ Nu mijn vraagje, vast bellen werkt naar behoren. Maar ik zou graag op de website van telfort alle 06/0900 nummers blokkeren. Als ik probeer in te loggen krijg ik. "Vast bellen is nog niet geactiveerd." Uhm? Weet iemand meer hierover?
ps. snelheid is wel lekker zeker nog geen 20mbit. (Al heb ik nog niet alles ingestelt om zo snel mogelijk te downloaden :P, maar gisteren haalde ik wel even 1,5mb.)
Al met al, lekker snel opgelevert en prima snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superseb schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:29:
Bij mij ligt Telfort mail er nu al meer dan een dag uit. Ben ik de enige?
Wat bedoel je met eruit liggen? Hier functioneert alles prima.
Mijn mailclient geeft dan een offline indicatie. Kan dan iig geen mail ontvangen.
Maar zojuist bleek hij plotseling weer online te zijn. :)
Toch vreemd dat de server een hele dag onbereikbaar was. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Moet je je mailclient niet op 'offline werken' zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Op welke manier maak je verbinding?

[ Voor 78% gewijzigd door Superseb op 06-03-2008 13:46 . Reden: zie ook hierboven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aderijke schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:49:
Ik snap er helemaal niks meer van!

Het verhaal(tje):
- Ik heb xs4all adsl (only).
- Opzegbrief verstuurd (die ik van telfort site heb gedownload)
- Telfort internet aangevraagd via hun website
- Na 2 weken een afwijzing (voor telfort onduidelijk waarom)
- Gebeld met xs4all of ze de lijn vasthouden, maar dat is niet het geval. Mijn opzegbrief ligt daar gewoon klaar.
- Gebeld met Telfort die zeggen dat het probleem bij de automatische check van KPN ligt en dat ik het nog een keer moet proberen.
- Weer aangemeld bij telfort
- Gebeld met KPN technische dienst die zeggen dat ik niet geregistreerd sta onder huisnummer 2a, maar onder huisnummer 2-2
- Opnieuw aangemeld bij telfort met huisnummer 2-2
- Gebeld met KPN technische dienst. Alles is goed bij hun en ik krijg het service id van mijn telefoonlijn waarmee een ISP zeker uit de voeten moet kunnen.
- gebeld met telfort technische dienst. Ze zijn blij met service id en alles lijkt goed te komen. Even in de hold en daarna zeggen ze opeens dat telfort geen lijnovername kan doen van xs4all. Er is een storing bij KPN waardoor dit niet zou kunnen??????????

Nu zie ik hier op GOT een aantal mensen die wel van xs4all (only) naar telfort zijn overgestapt.

Iemand enig idee waar ik nu moet zijn? Ik word er gek van!
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad: migraties van bitstream netwerk (adsl-only maakt hier ook gebruik van) naar bitstream zijn niet mogelijk, al sinds november toen ik het probeerde. Je zit bij Telfort alleen op het bitstream netwerk als je op KPN aangesloten omdat het oude Tiscali netwerk niet beschikbaar is, wat bij jou waarsch ook het geval is.

oplossing: xs4all only opzeggen en als het van je lijn af is telfort aanvragen (kan weekje eerder ivm afkoelperiode waarin telfort toch niks doet).

gevolg is wel downtime , in mijn geval twee weken waarin ik van een aardige buurman op zijn draadloze netwerk mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:37:
Bij mij is het misgegaan.. Waarschijnlijk KPN z'n schuld en niet die van Telfort maar toch. Ik zit in een nieuwbouwwoning. Modem aangesloten direct op IS/RA punt maar DSL lampje blijft uit.

Dinsdag:
Mail ontvangen dat mijn internet abonnement geactiveerd zou zijn. Ik thuis gekomen, modem aan, maar nog niks geen DSL activiteit. Telfort gebeld; nee morgen zou pas de officiele opleveringsdatum zijn.

Woensdag:
Officiele opleveringsdatum. Eenmaal thuis gekomen, modem aan, nog geen DSL lampje aan. Weer bellen met Telfort; Lijn test uitgevoerd, blijkt iets fout te zitten. Ze maken een storingsmelding aan (volgens mij bij KPN). Vroeg nog naar de doorlooptijd van zoiets, die werd geschat op 5-10 werkdagen.

Mooi kl*te. Ruimschoots vantevoren internet aangevraagd, komen op de dag van de sleuteloverdracht (25-2) toevallig het welkomstpakket brengen, maar anderhalve week later nog geen internet. :(

Het vreemde is dat het modem ook niet probeert de DSL verbinding op te zetten, het ledje begint niet even te knipperen of iets dergelijks na booten. Ik heb pas eenmaal gezien dat het modem dat deed, en toen stond deze al een tijdje aan (uurtje miss), sindsdien niet meer..
same here, ook een aanvraag lopen, is geactiveerd maar geen signaal op het aderpaar. Bij mij werd de doorlooptijd op 10 dagen geschat. Hopen dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Zoals te lezen op: http://klantenservice.int...l/manual.aspx?nodeid=7875
Ondervinden ze op het moment problemen bij het migreren van nummers, laat nou net vandaag kpn het tel signaal van onze lijn afgehaald hebben.. :X Gevolg: Onbereikbaar op vaste nummer :O

-Edit Inmiddels is het nummer omgezet, de storing is waarschijnlijk verholpen

[ Voor 12% gewijzigd door Puch-Maxi op 06-03-2008 15:04 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
wat ik me nou afvraag is het volgende: Ik heb nu direct-adsl van kpn (30euro). Ik wil wel graag over naar telfort internet en ik wil daar ook graag telefonie bij. Moet ik nou eerst telabbo nemen bij kpn en dat over laten zetten naar telfort of kan het allemaal direct bij telfort. Ik heb nu nog geen telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
GBI schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:25:
wat ik me nou afvraag is het volgende: Ik heb nu direct-adsl van kpn (30euro). Ik wil wel graag over naar telfort internet en ik wil daar ook graag telefonie bij. Moet ik nou eerst telabbo nemen bij kpn en dat over laten zetten naar telfort of kan het allemaal direct bij telfort. Ik heb nu nog geen telefonie.
volgens mij kan je beter eerst naar telfort internet migreren en dan telefonie aanvragen. Scheelt 9,95 in porteringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Snowmiss schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:35:
[...]

In mijn geval heb ik daar 10 dgn op kunnen wachten, het is maar dat je het weet ;)
Nou vanmiddag kan ik ineens mijn huisnummer bereiken!
Uurtje later was mijn server ook bereikbaar!
En ik heb net geprobeerd of mijn mail het nu ook doet en deze werkt nu ook!

Dus eind goed al goed zal ik maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:11:
[...]

same here, ook een aanvraag lopen, is geactiveerd maar geen signaal op het aderpaar. Bij mij werd de doorlooptijd op 10 dagen geschat. Hopen dat het snel wordt opgelost.
Geef even een gil hier wanneer het bij je is hersteld.
Probeert jouw modem wel een DSL verbinding op te zetten (knipperen DSL lampje) ?

Overigens staat mijn orderaanvraag op de telfort site nog op stap 4.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
GBI schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:25:
Telfort Internet+Bellen aanvragen, krijg je vanzelf een tel.nr. van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:39:
[...]

Probeert jouw modem wel een DSL verbinding op te zetten (knipperen DSL lampje) ?

Modem probeert geen verbinding op te zetten (dsl lampje doet niks, ook niet met een modem waarvan ik zeker weet dat deze werkt). Ik zit nu al bijna 3 maanden zonder internet en telefonie (bedankt orange) dus dit kan er ook nog wel bij. Anyways ik geef een gil mocht ik meer weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aalekss schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:34:
Sinds vorige week telfort internet. Het werkt dus dat is positief. Alleen mijn upload snelheid valt wel erg tegen.
speedtest:
Download: 614.8 KByte/sec / Upload: 44.3 KByte/sec

Zit in een oud appartement, de router zit aangesloten met een telefoonstekker in de muur. Zou het verbeteren als ik de router in de meterkast aansluitd dichterbij het isra punt?

Mijn modem waarden:

Rate
7018 kbps / 457 kbps

dsl line status

attenuation upstream: 39 db
tone 0- 31: 00 00 00 05 67 66 76 67 77 77 67 76 65 55 44 32
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 44 55 77 79 79 99 99 98 88 88 78 88 89 99 99 99
tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 9a a9
tone 96-127: 99 aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 85 69 8a a9 9a
tone 128-159: a9 a9 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 67 88 77 55 74
tone 160-191: 57 99 99 99 99 99 96 89 88 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 97 52 47 92 99 79 99 99 9a b9 bb ba bb 9a
tone 224-255: 9a aa aa 9a 98 69 99 76 89 aa ab bb bb bb a9 87
Je attenuation up = 39 en down 28 dB dit duidt op bekabelings
problemen. Normaliter is up ongeveer de helft van de down waarde.

In jouw geval is het ernstig mis, vermoedelijk hangen er losse
kabeleindjes en/of andere apparatuur op je telefoonlijn.

Mijn advies ga direct (lekker kort kabeltje is mee geleverd) op je
ISRA punt zitten met je splitter, en daar vandaan met een kabeltje naar je modem.
hou die ook lekker kort. Sleep desnoods je PC naar het ISRA punt (heb ik ook gedaan
om te meten). Heb je grote verbetering van de verhouding up en down, dan moet je
je bekabeling eens goed nalopen.

Zo niet dan heb je een lijn probleem. Omdat het een oud apartement betreft kunnen
er hier en daar wel illegale aftakkingen zijn, gratis meebellers ofzo ...

Mijn schatting is dat: indien je op een ADSL2PLUS centrale zit toch wel 10 a 15 mbps
moet kunnen halen, echter je DSL test doet een ADSL1 centrale vermoeden.
Dan is toch nog 8.1 mbps mogelijk, en de upload 1 mbps.

Susses, Bill ... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

vr6-only schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 01:44:
[...]

En daar is niks aan te doen? Lekker dan..........

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Skywalker, wat zei/zegt de postcodecheck als je naar jouw postcode zoekt?
Ik neem aan dat daar dan gewoon maximaal 8mbit staat.

Niet elke centrale kan adsl2+ leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 06-03-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 16:08
Vandaag is mijn kpn-nummer geporteerd naar Telfort, is prima verlopen. Nu ontdekte ik dat mijn "oude" tiscali/telfort nummer nog bestaat in "Mijn Telfort", ik heb daar een sip account voor aangemaakt en nu kan ik die ook gebruiken (als ik dat zou willen). Blijft dat nummer bestaan of wordt die op een gegeven moment verwijderd/afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat als je de Zyxel 2602HW-D1A flashed met de firmware van de Tiscali/Telfort site, dat je er dan geen originele Zyxel firmwares meer op kan zetten. Dit lijkt me een raar verhaal omdat je gewoon de .bin aan kan geven welke je wilt uploaden.

Ik heb geen zin om dit uit te gaan proberen, maar heeft iemand hier al ervaringen mee?

Lijkt me zwaar butt als Zyxel met een nieuwe firmware komt die problemen oplost en je deze dan niet kan gebruiken omdat je aan de Tiscali firmware vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Zyxel is standaard geleverd met Telfort firmware dus daar zit je aan vast ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:14:
Ik las ergens dat als je de Zyxel 2602HW-D1A flashed met de firmware van de Tiscali/Telfort site, dat je er dan geen originele Zyxel firmwares meer op kan zetten. Dit lijkt me een raar verhaal omdat je gewoon de .bin aan kan geven welke je wilt uploaden.

Ik heb geen zin om dit uit te gaan proberen, maar heeft iemand hier al ervaringen mee?

Lijkt me zwaar butt als Zyxel met een nieuwe firmware komt die problemen oplost en je deze dan niet kan gebruiken omdat je aan de Tiscali firmware vast zit.
Bij mij lukte het niet, na het uploaden van de nieuwste (Zyxel) firmware kreeg ik een foutmelding.
Iemand vertelde mij op dit topic dat het wel lukt als je reset naar fabrieksinstellingen.

Wel moet je de modem dan zelf configureren, de Telfort firmware is immers voorbereid
met de juiste instellingen voor ISP protocol en SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 6-3 ook vast bellen actief geworden, nadat op 3-3 internet is opgeleverd,
migratie van Tele2. Keurig volgens de afspraak.

Misschien handig om te weten:

Kiestoon valt weg, geprobeerd te registreren ... lukte niet.
Mijn telefoonnummer (door Telfort overgenomen van KPN) mobiel gebeld, krijg
melding niet ingebruik, met andere mobiel krijg tekst ... geen verbinding mogelijk.

Op een gegeven moment circa 4 uur later .. hoor ik het signaal dat de telefoon overgaat,
er is nog geen telefoontoestel op de modem aangesloten.

Weer registreren ... werkt aha ... telefoon erin ... en ... hoera alles werkt..

Groet, Bill ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superseb schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:44:
Zyxel is standaard geleverd met Telfort firmware dus daar zit je aan vast ja.
Heb een wireless 2602HW-1DA van Marktplaats geregeld voor 50 euro. Vertik het namelijk 70 euro te betalen voor een modem wat ik daarna terug moet sturen.
Ik vermoed dat het modem van een Speedlinq klant is geweest, dus er zat geen TIS firmware in (of toch wel, daar zijn discussies over op fora). Kon na een reset naar default (10 seconde resetknop) gewoon updaten naar de Tisicali firmware. Ik zal in gedachten houden dat het ding gereset moet worden naar default als ik er weer eens andere firmware op wil hebben, al vermoed ik niet dat Zyxel nog met nieuwe firmware komt als ik zo hun update frequentie zie.

Ben benieuwd hoe deze modem het gaat doen zodra ik 1-4 over ga van XS4rijken naar Telfort. (heb notabene nu 3 modems in mijn kamer staan. Een Speedtouch 780WL een 2620HW-D1A en een 2602R-D1A... maar die moet ooit terug naar Telfort. Iemand nog interesser in de 780WL?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 08:36
Ik heb vandaag iets vreemds met mijn Telfort 20Mbit internetverbining: de snelheid die ik op Speedtest.nl en Speedtest.net haal, is vele malen hoger dan een ADSL2 lijn volgens mij zou kunnen halen.

Speedtest.net:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/242961523.png

Dat zou neer moeten komen op 60Mbit.
Dan speedtest.nl:

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/4442/150mbitjb4.jpg

Wat neer zou moeten komen op 150Mbit 8)7 Iemand enig idee hoe dit kan? Of die speedtesten kloppen niet, of Telfort is me aan het matsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:24:
[...]

Heb een wireless 2602HW-1DA van Marktplaats geregeld voor 50 euro. Vertik het namelijk 70 euro te betalen voor een modem wat ik daarna terug moet sturen.
Ik vermoed dat het modem van een Speedlinq klant is geweest, dus er zat geen TIS firmware in (of toch wel, daar zijn discussies over op fora). Kon na een reset naar default (10 seconde resetknop) gewoon updaten naar de Tisicali firmware. Ik zal in gedachten houden dat het ding gereset moet worden naar default als ik er weer eens andere firmware op wil hebben, al vermoed ik niet dat Zyxel nog met nieuwe firmware komt als ik zo hun update frequentie zie.

Ben benieuwd hoe deze modem het gaat doen zodra ik 1-4 over ga van XS4rijken naar Telfort. (heb notabene nu 3 modems in mijn kamer staan. Een Speedtouch 780WL een 2620HW-D1A en een 2602R-D1A... maar die moet ooit terug naar Telfort. Iemand nog interesser in de 780WL?)
Ik begrijp nu waarom je XS4rijken hebt ... 3 modems toe maar ...

Heb een modempje geleend ST516v6 deze traint ca. 1 mbps hoger in
dan de Zyxel ... heb jij daar ook ervaring mee ... owja je bent nog niet over,
kweenie hoe snel je nu bent ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tieskut schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:49:
Ik heb vandaag iets vreemds met mijn Telfort 20Mbit internetverbining: de snelheid die ik op Speedtest.nl en Speedtest.net haal, is vele malen hoger dan een ADSL2 lijn volgens mij zou kunnen halen.

Speedtest.net:

[afbeelding]

Dan speedtest.nl:

[afbeelding]

Wat neer zou moeten komen op 150Mbit 8)7 Iemand enig idee hoe dit kan? Of die speedtesten kloppen niet, of Telfort is me aan het matsen :)
technisch gezien onmogelijk dus die speedtests kloppen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Tieskut schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:49:

Speedtest.net:

[afbeelding]

Dan speedtest.nl:

[afbeelding]

Niet echt aannemelijke snelheden. Kijk eens met wat voor waardes je modem intraint en doe eens de speedtest van bbned. Dat geeft een wat betere indicatie van je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 08:36
Het lijkt mij een foutje te zijn of iets dergelijks. Een bestand downloaden van bbned gaat inderdaad met normale snelheid (1.9 MB/sec), echter die speedtest daar geeft ook weer astronomische waarden, wat de grafiek wel leuk maakt: :P

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/4792/naamlooswy3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 19:45
Haha, nou, was het maar zo'n feest voor 20 euro in de maand... :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:39:
[...]

Het DSL lampje brandt nu groen :D , er is dus een signaal alleen het internet lampje brandt rood :( .. volgens mij houdt dat in dat ik geen ip adres toegewezen krijg, we gaan maar weer is bellen met de helpdesk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
Ik ben sinds een aantal dagen actief.

Als ik download met usenet explorer dan is mn snelheid 1.13MB/s (zit een 2600m van de centrale) Maar zo om de minuut ofzo zakt ie terug naar 300KB/s en hersteld zich weer naar 1.13MB/s

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Een maat van me zit wat dichterbij dezelfde centrale en haalt 1,5MB/s en ook hij zakt steeds terug maar niet verder dan tot 900KB/s

[ Voor 8% gewijzigd door corrado20vt op 06-03-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Laatst online: 07:54
tnx voor de reply..
de kabel zit nu gelijk bij de splitter.

Ik heb nu:
20767 kbps / 1147 kbps

dsl line status:

noise margin upstream: 9 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ef ef fe ff ff fe dd ca 86
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 14 db
tone 32- 63: 00 25 77 89 99 ab bb bc cc cd dd dd dd ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 96-127: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 128-159: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee dd ed dd
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd d2 dd dd dd dd dd dd dd dc cc
tone 224-255: cc dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 256-287: bc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cc cc cc bc cb cc bb bc cb cb cc cb bc cc cc cb
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc bc cc cc cc cb cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cb cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa
tone 448-479: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 480-511: aa aa aa aa aa 99 99 a9 9a 99 9a 99 99 99 99 99

download en upload is nu vele male beter.
:) :) :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker123 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:16:
[...]

Ik raad je aan om deze site te bezoeken: http://www.speedtest.nl/
Hier kan je rapportages op postcodegebied, op woonplaats en dergelijke raadplegen.
Ook kan je ranglijsten bekijken.
Lees ook even het forum, dat is per provider ingedeeld.

Neem de tijd, er is nog tijd genoeg tot 1/15 april.

Voor zowel de kabel- als ADSL-aanbieder geldt: als de verbinding (nog) goed is (in de centrale/in de grond/aansluitpunt woning) dan zijn er weinig problemen te verwachten.
De hoogte, waar je woont is voor het signaal niet zo belangrijk, na de montage is alles doorgemeten vanaf het punt in de wijk waar het signaal de lijn opgaat tot het overnamepunt (ISRA) in de woning.

Momenteel is wel de helpdesk van Telfort overbelast, eerst zijn de 12Move-klanten en daarna de Tiscali-klanten overgenomen en nu zijn de Speedlinq-klanten aan de beurt. Dit alles (50+300+50= 400.000 klanten, die waarschijnlijk massaal van abonnement willen wisselen) komt extra boven de instroom van nieuwe klanten.
Bedankt voor je reactie,

Ik was al bekend met speedtest, helaas staat mijn woonplaats niet in het overzicht van Telfort.
Maar die 20 euro maakt het wel erg aantrekkelijk.

Afgelopen (tijdelijke) verhuizing veel problemen gehad met KPN/Planet. Nu nog steeds..

Hopelijk zorgt telfort voor een betere service. Maar tegenwoordig maakt het volgens mij niet veel uit bij welke organisatie je terecht komt qua service. Je blijft immers een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraNerd
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het verschil tussen Annex-A en B is me niet helemaal duidelijk...

Kan ik de geleverde Zyxel vervangen door een Annex-B modem op mijn Telfort analoge ADSL?
En zijn er dan nadelen waar ik rekening mee moet houden?

Annex B is voor ADSL over ISDN, en Annex A voor ADSL over analoog. Maar ik kan maar beperkte informatie vinden over wat er gebeurt als je een modem gebruikt dat niet voor precies 'past' op de geleverde ADSL lijn. Wat ik denkt te begrijpen is dat het technisch wel zou moeten kunnen, maar dat het afhankelijk is van de ISP?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Vorkie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:22:
[...]

Welke snelheid traint het modem bij jouw in dan? Ter vergelijking :)

[...]

Het protocol staat in het modem op ADSL2PLUS.

En wat bedoel je met het bellen?
Mijn modem traint in op 10.000 downstream (ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

UltraNerd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:14:

Kan ik de geleverde Zyxel vervangen door een Annex-B modem op mijn Telfort analoge ADSL?

Annex B is voor ADSL over ISDN, en Annex A voor ADSL over analoog. Maar ik kan maar beperkte informatie vinden over wat er gebeurt als je een modem gebruikt dat niet voor precies 'past' op de geleverde ADSL lijn. Wat ik denkt te begrijpen is dat het technisch wel zou moeten kunnen, maar dat het afhankelijk is van de ISP?!
Het gaat gewoon absoluut nooit werken op de techniek die door telfort en zover ik weet door andere ISP's gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Net een paar andere providers gebeld die over KPN leveren, en die kunnen allemaal maar tot 8mbit leveren. Alleen telfort kan 20 leveren. Schijnt(zegt een andere provider) dat ze enkel kijken naar de afstand tot de centrale, en niet of de centrale uberhaupt ADSL1 of 2 is...

Iemand die dit kan bevestigen? Bij Telfort weten ze niks natuurlijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraNerd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:14:

Een Annex-B modem gaat niet werken op een analoge lijn. Annex-B is voor ISDN. ISDN is digitaal en werkt dus anders als een analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt

ljt

Wordt er wel beetje ziek van nu. Heb nu een router achter me 1-pc zyxel gehangen en het werkt nog niet.

Heb gedaan wat er in de TS staat:

- dhcp uit op de router
- modem op een LAN poort gezet
- pc op ander LAN

Krijg geen ip adres. Doet helemaal niets, net zoals een switch. Begin toch spijt te krijgen dat ik niet die multi pc modem genomen heb. Heb zelf het ip adres van de router en modem in dezelfde range maar nada noppes.

Iemand die nog iets weet wat ik kan proberen?

Modem in bridge mode gezet -> geen verbinding zodra die router er tussen zit.

Is het nog merk gebonden welke soort switch/router je ertussen zet?

[ Voor 13% gewijzigd door ljt op 06-03-2008 22:16 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.