Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
wiebjuh schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:10:
ik had ook nog even een vraag, mijn internet en bellen(wat later) word waarschijnlijk dinsdag opgeleverd, maar nu geeft dee postcodecheck aan dat telfort niet beschikbaar is op mij adres?? 8)7 8)7 op alle nummer combinaties doet hij niets, :( hoe kan dat? in mijn gebied is alleen kpn te krijgen :'(
Het zou zomaar kunnen dat met jouw aanvraag/aansluiting de laatste poort vol zit ofzo? (Ik gok ook maar wat ;) ).

quote:
Helsie schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:05:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat met jouw aanvraag/aansluiting de laatste poort vol zit ofzo? (Ik gok ook maar wat ;) ).
Ik denk niet dat de postcodecheck kan zien hoeveel poortjes er nog zijn :P
Gisteren werkte de postcodecheck helemaal niet goed. Zal wel een storing zijn ofzo.

quote:
vr6-only schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:49:

Heb genoeg andere modems hier, maar de Zyxel traint het beste in zonder aanpassing.
Met de speedtouch 780 kan ik, dmv DMT, ook een vergelijkbare intrainwaarde krijgen, maar dan resynct het modem om de zoveel uren/dagen. Niet erg betrouwbaar dus. Ben je aan het bellen en dat ding gaat opnieuw intrainen = gesprek beëindigd.
Ik draai een Linksys ADSL2+ modem, die ook beter intraint ivm de Zyxel. Ook deze heeft het probleem dat hij om de zoveel tijd een resync doet om een vage reden. Soms paar keer per dag en geen patroon erin vast te stellen. Ben nog steeds opzoek naar de oplossing. Blijkbaar hebben meerdere modems van derde partijen hier last van. Volgens mij ligt het aan de DSLAM apparatuur die Telfort van het oude Tiscali netwerk gebruikt, wat trouwens Ustarcom IP DSLAM's zijn.
Bij mijn vorige provider werkte het modem namelijk perfect en nu niet meer. Ben benieuwd hoe snel Telfort hier iets aan gaan doen, want het wordt toch steeds duidelijker dat hier een knelpunt zit (voor mij) :?

Reg. datum: 10 januari 2008

quote:
CraZaay schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:47:
[...]

Netjes inderdaad. Is dat inclusief de "afkoeltermijn" van 7 dagen?
Jazeker :)

Mennoslaats.nl

quote:
8 februari aangevraagd en sta momenteel nog in stap 3, maar heb al sinds 28 februari al signaal op de lijn staan.
Helaas staat mijn status nog steeds in stap 3 en zover ik begrepen heb wordt mijn modem dan ook nog niet verzonden. Pas wanneer je in stap 4 staat.
Maar had nog een oud modem in de kast liggen, zit nu nog tijdelijk op 8 mbit (is geen adsl2+ modem).

Dich bis echt unne foëzen haas

prettig gestoord

Dank allen, blijken die 3 weken toch nog actueel te zijn :)

This place is GoT-like!!!

Zo, bij mijn ouders ook Telfort internet aan de praat gekregen. Telefoon werkt nog via KPN dus zo maar eens alles instellen zodat ze die overstap zometeen zelf kunnen doen.
En gezien alle opmerkingen toch even patsen met intrainwaardes >:) : 20002 kbps / 1031 kbps
Nou kan ik de centrale vanaf hier dan ook bijna zien maar toch ;)

Mits het bellen-overstappen ook goed gaat heb ik binnen 1 week 2 goede Telfort ervaringen.

Welke postcode check moet ik nu geloven?
Via internetten.nl is Telfort wel beschikbaar, maar via de telfort site zelf niet :?

Op mijn huidige adres is het wel gewoon beschikbaar, maar de kans is groot dat we binnenkort gaan verhuizen, kan het dus dan verhuisd worden naar de nieuwe postcode :?
Vandaag zou ik overgaan van Tele2 naar Telfort .... nog steeds Tele2 verbinding

Iedereen heeft al een paar dagen vooraf zijn Telfort ... tis balen ... zucht.

Meer van zulke ervaringen, of is het weer een gewone pechdag?

Mijn aanvraag kon niet worden uitgevoerd door de netwerkleverancier,Telfort zegt dat ze geen reden krijgen, KPN zegt dat Telfort het bij hun moet vragen :(

Maar wat ik denk dat er mis is gegaan, is dat ik de toevoeging bij m'n huisnummer ben vergeten, kan dat kloppen? Want dan vraag ik het weer opnieuw aan, maar dan wel met toevoeging ;)

specs | Kater? Eerst water, de rest komt later

Dat kan heel goed zijn. Telfort vraagt aan KPN of ze op adres x mogen leveren. Als KPN zegt dat er nog wat achter adres x moet staan, wijzen ze Telfort af omdat ze niet weten op welke lijn ze toestemming moeten geven.

Mennoslaats.nl

quote:
Haan schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:31:
Mijn aanvraag kon niet worden uitgevoerd door de netwerkleverancier,Telfort zegt dat ze geen reden krijgen, KPN zegt dat Telfort het bij hun moet vragen :(

Maar wat ik denk dat er mis is gegaan, is dat ik de toevoeging bij m'n huisnummer ben vergeten, kan dat kloppen? Want dan vraag ik het weer opnieuw aan, maar dan wel met toevoeging ;)
Dat is de reden. Ik heb destijds ook een aanvraag gedaan op 46-3, maar KPN wees verzoek af omdat ze het nummer niet kennen.
Althans dat is de reden die Telfort me verteld heeft. Nu dus een aanvraag op 46 gedaan en dat is probleemloos gegaan!

Dus altijd goed opletten wat je invult tijdens het aanvragen!!

Dich bis echt unne foëzen haas

quote:
slaay schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Dat is de reden. Ik heb destijds ook een aanvraag gedaan op 46-3, maar KPN wees verzoek af omdat ze het nummer niet kennen.
Althans dat is de reden die Telfort me verteld heeft. Nu dus een aanvraag op 46 gedaan en dat is probleemloos gegaan!

Dus altijd goed opletten wat je invult tijdens het aanvragen!!
Hmm, maar bij mij werd de aanvraag dus afgewezen terwijl ik het huisnummer zonder toevoeging had aangevraagd, terwijl bij jou het pas goed ging toen je het aanvroeg zonder toevoeging.. Dat is precies andersom..

Reg. datum: 15 augustus 2006

Ik wil binnenkort telfort gaan aanvragen, maar ik twijfel nu over welke modem we moeten nemen.

We willen zowieso draadloos kunnen, maar er wordt hier veel over de draadloos modem geklaagd. Maar, welke combo zouden we dan moeten nemen? Standaard modem met draadloosrouter, of de multi-pc modem met draadloosrouter en die instellen om alleen als wifi verlengstuk te werken.
Misschien is het wat voor de startpost, om daar al wat te vertellen over kwaliteit van de modems.

Dunc wijzigde dit bericht 03-03-2008 14:58 (10%)

Je kan heel goed een standaard + router nemen. Maar hou er wel rekening mee dat als je telfort tech belt, je de router er weer vanaf zou moeten halen en je pc direct moet aansluiten met een draadje op de modem.

quote:
trolleystad schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:09:
[...]

Ik denk niet dat de postcodecheck kan zien hoeveel poortjes er nog zijn :P
Gisteren werkte de postcodecheck helemaal niet goed. Zal wel een storing zijn ofzo.
nog steeds hetzelfde met de postcodecheck, maar ik heb straks lekker telfort! :)

quote:
Electronic Bill schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:25:
Vandaag zou ik overgaan van Tele2 naar Telfort .... nog steeds Tele2 verbinding

Iedereen heeft al een paar dagen vooraf zijn Telfort ... tis balen ... zucht.

Meer van zulke ervaringen, of is het weer een gewone pechdag?
binnen 10 seconden na dit bericht werd ik overgezet hoera !!!!

Helaas maar 7.4 Mb ... 41 dB att downstream ... tis niet anders .
Maar het positive is ben nu 7 x sneller voor 20 euro minder ...
Dus toch een goede deal.

:*)

quote:
Haan schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:54:
[...]

Hmm, maar bij mij werd de aanvraag dus afgewezen terwijl ik het huisnummer zonder toevoeging had aangevraagd, terwijl bij jou het pas goed ging toen je het aanvroeg zonder toevoeging.. Dat is precies andersom..
De enige oplossing is verhuizen naar een adres met een normaal nummer zonder toevoeging, serieus :P Toevoegingen zijn altijd een drama, bij iedere ISP in Nederland. Elke systeem registreerd de toevoeging weer anders (16-1, 16 1, 161, 16 1hoog etc.) en daardoor is het altijd maar de vraag of het goed gaat. Lukt het dus niet met toevoeging dan probeer je het zonder en vice versa. Meestal gaat het met 1 van beide opties goed.

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Ik ga er serieus rekening mee houden hoor als ik ergens anders naartoe ga verhuizen :/ het gaat bij mij om een portiekflat met nummers 1-huis(die heb ik, wat een drama is dat om uit te leggen steeds) 1-1, 1-2, 1-3, en ik ben nu al doodziek van het gezeik dat dat oplevert met het bezorgen van post e.d. (ik woon er net een maand)

Dus, eerst een baan regelen met hoger salaris, daarna op zoek naar een vrijstaande woning :P

Ik had net met iemand gesproken die niet kan bellen/gebeld worden door klanten van internetplusbellen van KPN, waar hij zelf vandaan komt. Hij is door mij doorgestuurd naar de technische helpdesk, maar ik ben heel, heel nieuwsgierig of die al een oplossing heeft...?

quote:
TagDaze schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:15:
Ik had net met iemand gesproken die niet kan bellen/gebeld worden door klanten van internetplusbellen van KPN, waar hij zelf vandaan komt. Hij is door mij doorgestuurd naar de technische helpdesk, maar ik ben heel, heel nieuwsgierig of die al een oplossing heeft...?
LOL jij bent vlot!
Ze zijn er nu mee bezig, als ik wat weet dan post ik het hier :)

Nou allemaal niet zo makkelijk blijkt :P ff wat dingetjes proberen en dan morgen ff terugbellen.
Meer mensen die last hebben dat IPB abonnees niet naar jouw telfort lijn kunnen bellen??

ThaDude wijzigde dit bericht 03-03-2008 16:27 (16%)
Reden: status update

We're machines just like everything else in nature.

quote:
The Legend schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:35:
[...]

De enige oplossing is verhuizen naar een adres met een normaal nummer zonder toevoeging, serieus :P Toevoegingen zijn altijd een drama, bij iedere ISP in Nederland. Elke systeem registreerd de toevoeging weer anders (16-1, 16 1, 161, 16 1hoog etc.) en daardoor is het altijd maar de vraag of het goed gaat. Lukt het dus niet met toevoeging dan probeer je het zonder en vice versa. Meestal gaat het met 1 van beide opties goed.
Of een vaste lijn aanvragen bij kpn

Hardstyle Movements

quote:
Totaalgeflipt schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:22:
[...]

Of een vaste lijn aanvragen bij kpn
Maar dan betaal je 50 euro + een tientje abonnementskosten per maand voor een telefoonlijn die je niet gebruikt :/

quote:
ThaDude schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:17:
[...]

LOL jij bent vlot!
Ze zijn er nu mee bezig, als ik wat weet dan post ik het hier :)
Ja, toch? Als je even geen klant hebt kun je je best met wat constructiefs bezighouden... ;)

prettig gestoord

quote:
Haan schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:25:
[...]

Maar dan betaal je 50 euro + een tientje abonnementskosten per maand voor een telefoonlijn die je niet gebruikt :/
Kun je die niet opzeggen na een maand ofzo? Die 60 euro verdien je zo terug in vergelijking met andere ISP's.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws