☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik kan op 2 dingen antwoorden.n1ck schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:49:
[...]
Heeft iemand misschien antwoorden op mijn vragen? Ik zou namelijk graag vandaag Telfort nog willen bestellen, alleen ik zou wel graag eerst antwoord willen hebben.
Dat over dat downloaden en telefoon. Ligt natuurlijk aan je router instellingen, en als je QoS goed instelt moet het volgens mij geen problemen opleveren. Dat is althans hoe ik het ga doen over een week.
Verder over dat enkel modem: Je kan die gewoon aan een router hangen en zodoende meerdere pc's aankoppelen.
Dit heb ik getest met een oude modem die ik nog had liggen (helaas gaat deze maar tot 8MB).
Het probleem is nu dat de basismodem van Telfort nog steeds niet binnen is,
nou heb ik gebeld met de administratie van Telfort, en deze vertelde mij dat de modem 18 maart is verstuurd en dat dit ca. 5 tot 10 werkdagen zou mogen duren.
Ik kan a.s. vrijdag bellen als de modem nog niet binnen is.
Lijkt me toch wel erg lang voor het versturen van een pakket binnen Nederland.
Iemand hier nog ervaringen mee, met levertijden Telfort modem?
Als ik bellen en downloaden tegelijkertijd doe heb ik nog steeds een haperend gesprek door de telefoon. Ik heb al in de Qos het 1 en ander zitten aanpassen, maar het helpt allemaal niet. Ik word er een beetje gek van.- peter - schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:06:
[...]
Ik kan op 2 dingen antwoorden.
Dat over dat downloaden en telefoon. Ligt natuurlijk aan je router instellingen, en als je QoS goed instelt moet het volgens mij geen problemen opleveren. Dat is althans hoe ik het ga doen over een week.
Verder over dat enkel modem: Je kan die gewoon aan een router hangen en zodoende meerdere pc's aankoppelen.
Vermoedelijk bij de optie security en dan firewall. Vervolgens een WAN to LAN rule maken.
Moet ik bij het source adres het externe IP invullen welke ik van de ISP ontvang of kan de optie ANY ook, en bij het destination adres het adres van mijn PC intern in mijn netwerk?
Vervolgens bij de SERVICE optie mijn TCP of UDP port opgeven?
Moet het modem herstart worden door uit/aan te zetten?
greets
aahh durka durka durka
Verwijderd
Kan iemand mijn vragen beantwoorden? En hoe gaat het met emailadressen? Blijft het gewoon @xs4all.nl of word het automatisch @telfort.nl?Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:59:
Hallo
Ik zit al jarenlang bij XS4ALL en heb het idee dat ik veel te veel te moet betalen voor veel te weinig snelheid. Ik heb het ADSL Lite pakket van XS4ALL van 40 euro per maand momenteel. Met dit abonnement zou ik in theorie 3 mbps downstream en 512kbps upstream moet halen.Dat komt in de praktijk neer op een snelheid van maximaal 2,5mbps downstream en 266kbps upstream maar dit heeft diepe dalen en vaak is het gemiddelde ongeveer 1,8mbps down en 285kbps up. Dit alles met draadloos internet (802.11G).
Nu zit ik er over te denken om ook over te stappen naar Telfort 20mb internet. Op de site van Telfort heb ik mijn postcode ingevuld en daar kwam uit dat ik maar 6mbps zou kunnen halen. Ik maak gebruik van een D-link draadloze router (G664T), en het modem en alle verdeelkastjes zitten allemaal dicht bij elkaar, maar hoe lang de belangrijke kabeltjes zijn weet ik niet. Ik kan wel gewoon heel aardig met computers omgaan, maar met bepaalde netwerkbegrippen heb ik nogal moeite.
Ik download vaak liedjes, en soms een programmaatje, maar grote bestanden nu nog niet, maar dat ben ik wel van plan.
Ik ben redelijk afhankelijk van internet dus hoe zit het met problemen met opzegtermijnen en wachtijden bij Telfort? Hoe zit het met de service van Telfort?
Nu blijkt dat mijn tweede nummer toch vervallen is. Een tijdje de twee nummers parallel gehad, maar nu is het oude Tiscali nummer vervangen door het geporteerde KPN nummer. Heb dus nog maar 1 nummer over. Jammer.Masimo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:01:
[...]
Update van vandaag: Naadloze overgang van KPN naar Telfort. Vanmiddag ging KPN van de lijn af, een uurtje daarna werd het geporteerde nummer bij Telfort aktief.
Modem even opnieuw ingesteld. Werkte meteen. Omdat ik oorspronkelijk van Tiscali kom mag ik blijkbaar beide nummers behouden. Althans werken ze beide en op de instellingenpagina bij Telfort staan ze ook nog allebei. Splitter er tussen uit gehaald en nog een 100 kbits snelheidswinst ook.
Happy camper
het is een jaar contract met een opzegtermijn van een maand. Dat wil zeggen dat je abonnement gewoon ieder jaar word verlengt. Tenzij je meer dan een maand van te voren aangeeft dat je het abonnement wil opzeggen.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:00:
[...]
Kan iemand mijn vragen beantwoorden? En hoe gaat het met emailadressen? Blijft het gewoon @xs4all.nl of word het automatisch @telfort.nl?
De wachttijden zijn sinds een paar weken weer terug naar de oude gemiddelde tijden. Langer dan 5 min zul je niet moeten wachten. Wachten op een Service Request daar in tegen is gewoon nog de standaard 5 à 10 werkdagen(1 à 2 weken) voordat een probleem is opgelost is. Dit mede doordat er misschien gecommuniceerd moet worden met 3en. Algemene storingen duren normaal niet langer dan een paar uur.
De service is naar eigen zeggen gewoon goed. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat bijna alle mensen die er werken je gewoon helpen zo ver ze kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Amrod op 07-04-2008 15:45 ]
Amrod schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:09:
[...]
P.S.
Deze gegevens zijn denk ik vrij accuraat. aangezien ik er zelf werk;)

Wordt dan met onbepaalde tijd (dwz telkens een maand totdat je met inachtneming van een maand opzegtermijn opzegt) verlengd óf met een jaar..Amrod schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:09:het is een jaar contract met een opzegtermijn van een maand. Dat wil zeggen dat je abonnement gewoon ieder jaar word verlengt. Tenzij je meer dan een maand van te voren aangeeft dat je het abonnement wil opzeggen.
Heb internet abo (zonder telefonie) aangevraagd omdat ik een appartement gekocht heb. Heb 3 weken van te voren aangevraagd en de dag voordat we de sleutel kregen was de lijn geactiveerd. Ik heb ideale waarden in de DSL diagnostic en haal dus ook de maximale snelheid, ik zit dan ook slechts 150 meter van de centrale
Verwijderd
Je krijgt logischerwijs een ander e-mail adres; Telfort kan niets met xs4all.nl-adressen.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:00:
Kan iemand mijn vragen beantwoorden? En hoe gaat het met emailadressen? Blijft het gewoon @xs4all.nl of word het automatisch @telfort.nl?
Verwijderd
Ik had mijn modem een dag na het overgaan naar stap 4 in de status.markoh schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:11:
Lijkt me toch wel erg lang voor het versturen van een pakket binnen Nederland.
Iemand hier nog ervaringen mee, met levertijden Telfort modem?
Hij was bij mijn buurvrouw afgeleverd, dus eigenlijk was het ding er op de dag dat ik naar status 4 ging en dat was 2 weken na mijn aanvraag.
Check eens of je buren een pakket hebben aangenomen.
Verwijderd
Je XS4all adres vervalt tenzij je een pack abbo bij XS4all aanhoudt.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:58:
[...]
Je krijgt logischerwijs een ander e-mail adres; Telfort kan niets met xs4all.nl-adressen.
Telfort maakt daarnaast voor jou een nieuw email adres aan met @telfort.nl erachter.
Dat wordt het niet automatisch hoor. @xs4all.nl wordt afgesloten en weggegooid. En je krijgt een brandnieuw @telfort.nl adres. Precies hetzelfde als dat je in de echte wereld gaat verhuizen. Als je van Den Haag naar Leeuwarden gaat verhuizen houdt dat ook niet in dat ze bij Den Haag de de bordjes aan de bebouwde kom gaan overschilderen Den Haag -> LeeuwardenVerwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:00:
[...]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Je hebt een abbo voor onbepaalde tijd met een minimum contractduur van een jaar en na dat jaar kun je opzeggen wanneer je wilt met inachtneming van een maand opzegtermijn (zie algemene voorwaarden telfort site).Isaak Asimov schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:26:
[...]
Wordt dan met onbepaalde tijd (dwz telkens een maand totdat je met inachtneming van een maand opzegtermijn opzegt) verlengd óf met een jaar..
Toen mijn Telfort verbinding werd opgeleverd (kale verbinding), kwam er geen monteur langs om de lijn op te leveren!! Het is dat ik weet dat het op dikader 2 kwam en hoe te moeten handelen, maar wat als een huis, tuin, keuken gebruiker dat had?
Nu heeft een kennis van mij Telfort Internet. Ook een kale verbinding en ook geen monteur, maar wel vrolijk een mailtje "Internet is geactiveerd".....jaja
Nu moet ik daarheen om de boel op te leveren, terwijl Telfort dit hoort te doen! (en nee, daarom klaag ik niet!!)
Ik heb ff gebeld (KPN intern, dus geen Telfort helpdesk) om te vragen of er weliswaar een monteur erop is gezet om de boel tot de kast op te leveren, antwoord "nee"!!!! Zeer zorgwekkend dit kan ik je zeggen!
Ik snap best dat het goedkoop moet, maar dit gaat te ver. Ze leveren totaal geen service meer tegenwoordig!
Ik word steeds huiveriger om in juni ook mijn Orange lijn om te gooien naar Telfort.
It ain't stupid if it works!
http://www.zyxelsupport.nl/
This message was deleted
Verwijderd
Service moet betaald worden. Je kunt van Telfort niet verlangen dat ze voor zo'n scherpe abboprijs een monteur naar iedere klant sturen.vr6-only schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:23:
Ik snap best dat het goedkoop moet, maar dit gaat te ver. Ze leveren totaal geen service meer tegenwoordig!
Ik word steeds huiveriger om in juni ook mijn Orange lijn om te gooien naar Telfort.

Als je service wilt met monteur aan huis neem dan XS4all. Je betaalt wat meer en je krijgt wat meer.
Gelukkig werd het in mijn geval alsnog erg netjes en snel genoeg opgelost.
Het is inderdaad zo dat er geen KPN monteurs meer worden aangestuurd voor testen en labelen. Dit word alleen gedaan als er echt problemen zijn, bijvoorbeeld dat het ISRA punt kapot is of dat toch beide aderparen geen sync geven. Dit komt, zoals piggsbut al noemde, door de erg lage abonemmentskosten.vr6-only schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:23:
Het is echt slecht gesteld met het "testen en labelen"!!
Toen mijn Telfort verbinding werd opgeleverd (kale verbinding), kwam er geen monteur langs om de lijn op te leveren!! Het is dat ik weet dat het op dikader 2 kwam en hoe te moeten handelen, maar wat als een huis, tuin, keuken gebruiker dat had?
Nu heeft een kennis van mij Telfort Internet. Ook een kale verbinding en ook geen monteur, maar wel vrolijk een mailtje "Internet is geactiveerd".....jaja
Nu moet ik daarheen om de boel op te leveren, terwijl Telfort dit hoort te doen! (en nee, daarom klaag ik niet!!)
Ik heb ff gebeld (KPN intern, dus geen Telfort helpdesk) om te vragen of er weliswaar een monteur erop is gezet om de boel tot de kast op te leveren, antwoord "nee"!!!! Zeer zorgwekkend dit kan ik je zeggen!
Ik gebruik smtp.telfort.nl.
Meer mensen met dit probleem?
Dan heb ik alleen maar rotte appels gehad, want ik zit nog steeds met een instabiele lijn op mijn Linksys modem. Niemand op de helpdesk wilt ook zeggen waar het door komt, alleen hele vage opmerkingen. Zou mooi zijn, als jij evt. meer info kan geven over mijn probleem. Weet niet of dat mag, maar het zou mij enorm helpenAmrod schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:09:
[...]
De service is naar eigen zeggen gewoon goed. Er zitten daar een aantal rotte appels, maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat bijna alle mensen die er werken je gewoon helpen zo ver ze kunnen.
3 juni stopt mijn Planet abbonement en 26 mei heb ik als ingangsdatum voor Telfort opgegeven. Dus ik betaal als het goed is slechts 1 week dubbel, zonder dat ik zonder internet kom te zitten. Wanneer is het het verstandigst om de opzegbrief naar Planet te sturen? Ik denk dat ik hem rond de 8 weken voor 3 juni verstuur. 6 weken vindt ik toch wel krap gezien de opzegtermijn van een maand en de problemen die soms tevoorschijn komen...
Heeft iemand trouwens ervaring met het plaatsen van de modem op zolder? Op dit moment heb ik mijn ADSL modem op zolder staan, verbonden met iets van 10m telefoonkabel. De plek waar de lijn het huis binnenkomt zit in de woonkamer, toendertijd hebben we besloten dat de modem dan maar naar zolder moet. Tot op heden werkt dit perfect! Maar geldt dit ook voor het Telfort abbonement? Als dit niet werkt betekend het dat ik een netwerk kabel van beneden naar boven moet trekken en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten...
Heb jij even pech:P nee, er zijn een aantal oorzaken mogelijk waardoor de lijn instabiel word. Maar het is altijd zo dat het ergens in de bekabeling zit tussen de wijkcentrale en de modem. Om een beetje vast te kunnen stellen waar heb probleem zou kunnen zitten moet je de volgende even uitzoeken/doorgeven:Lekkere Loempia schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:55:
[...]
Dan heb ik alleen maar rotte appels gehad, want ik zit nog steeds met een instabiele lijn op mijn Linksys modem. Niemand op de helpdesk wilt ook zeggen waar het door komt, alleen hele vage opmerkingen. Zou mooi zijn, als jij evt. meer info kan geven over mijn probleem. Weet niet of dat mag, maar het zou mij enorm helpenLaat het maar even weten
- Waar komt de telefoon kabel je huis binnen. En dan bedoel ik echt de dikke blauwe/grijze kabel.
- Hoe lang is de bekabeling tussen dat punt en de modem in totaal. Dus bijvoorbeeld vanaf het isra naar de splitter naar het modem.
- Wat geeft de postcode check aan op de tfi site.
- Zit je draadloos?
Met deze gegevens kan ik waarschijnlijk wel aangeven waar het probleem zou kunnen zitten.
even een vraagje, heb je het abo bij tfi aangevraagd als nieuwe lijn of als lijn overname? want als het een overname is hoef je helemaal je abo bij telfort niet op te zeggen.Aldmar schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:36:
Mede door dit topic heb ik 2e paasdag ook Telfort + bellen besteld. Gisteren kreeg ik al twee brieven met in eentje de bevestiging en in de andere de daadwerkelijke ingangs datum. Netjes. Ben benieuwd wanneer ik de modem ontvang.
3 juni stopt mijn Planet abbonement en 26 mei heb ik als ingangsdatum voor Telfort opgegeven. Dus ik betaal als het goed is slechts 1 week dubbel, zonder dat ik zonder internet kom te zitten. Wanneer is het het verstandigst om de opzegbrief naar Planet te sturen? Ik denk dat ik hem rond de 8 weken voor 3 juni verstuur. 6 weken vindt ik toch wel krap gezien de opzegtermijn van een maand en de problemen die soms tevoorschijn komen...
Heeft iemand trouwens ervaring met het plaatsen van de modem op zolder? Op dit moment heb ik mijn ADSL modem op zolder staan, verbonden met iets van 10m telefoonkabel. De plek waar de lijn het huis binnenkomt zit in de woonkamer, toendertijd hebben we besloten dat de modem dan maar naar zolder moet. Tot op heden werkt dit perfect! Maar geldt dit ook voor het Telfort abbonement? Als dit niet werkt betekend het dat ik een netwerk kabel van beneden naar boven moet trekken en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten...
en over je modem, Die moet zowiezo naar beneden. met 10m telefoon kabel vind ik het vrij bijzonder dat het gewoon draait. Maar ik heb sterk het id dat het gaat over een 2Mbit lijn oid. Want heel veel sneller zul je niet halen. Zodra de lijn word overgenomen door telfort zal je echter geen sync meer hebben op je modem want 20Mbit is toch echt te veel voor zo'n afstand. Ik raad je aan het modem zo kort mogelijk op het aansluitpunt te zetten. Hoe korter, hoe beter.
Ik ben dus bang dat je wel degelijk een utp kabeltje mag gaan leggen naar boven.
*edit* als je nou slim bent gebruik je de telefoon kabel die er nu ligt om de nieuwe utp kabel naar beneden te trekken.
[ Voor 3% gewijzigd door Amrod op 27-03-2008 11:43 ]
Verwijderd
Oke nou ja het probleem is dat deze modem al vanuit het Tiscali tijdperk komt. Toen werkte hij altijd prima in combinatie met een T6 abonnement. Echter denk ik dat 20MB net iets teveel is voor deze modem.Geurt-kun schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:32:
[...]
Geen idee, maar je kunt je misschien wel voorstellen dat brakke elektronica voor verbindingsproblemen kan zorgen. Kortom, omruilen. Anders, eerst een ander modem proberen om één en ander uit te sluiten.
Ik kan me haast niet voorstellen dat Telfort me een nieuwe modem stuurt. Ik zou er eentje online kunnen kopen, zou dat werken? Gewoon een ZyXEL van marktplaats oid?
Wat voor een modem is het? Als het een 2602h/hw - 61c is. wat ik vermoed. zou het modem het makkelijk aan moeten kunnen. Maar als je dat uit wil sluiten raad ik je aan een modem te regelen via de helpdesk. Dan word het namelijk een bruikleen modem. Je betaald eenmalig de kosten voor het modem(weet niet precies hoeveel, bij admin moeten ze dat wel weten.) en daarna heb je eigenlijk levenslange garantie.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:44:
[...]
Oke nou ja het probleem is dat deze modem al vanuit het Tiscali tijdperk komt. Toen werkte hij altijd prima in combinatie met een T6 abonnement. Echter denk ik dat 20MB net iets teveel is voor deze modem.
Ik kan me haast niet voorstellen dat Telfort me een nieuwe modem stuurt. Ik zou er eentje online kunnen kopen, zou dat werken? Gewoon een ZyXEL van marktplaats oid?
Verwijderd
Het is een ZyXEL Prestige 2602H-61, nog zo'n oude zwarte. In theorie moet hij het prima aankunnen maar de verbinding valt extreem vaak weg. Nou zei iemand hierboven dat dat te maken had met ELCO's ofzo (zo technisch ben ik ook niet), dus dat nieuwe firmware ook niks zou uitmaken.Amrod schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:48:
[...]
Wat voor een modem is het? Als het een 2602h/hw - 61c is. wat ik vermoed. zou het modem het makkelijk aan moeten kunnen. Maar als je dat uit wil sluiten raad ik je aan een modem te regelen via de helpdesk. Dan word het namelijk een bruikleen modem. Je betaald eenmalig de kosten voor het modem(weet niet precies hoeveel, bij admin moeten ze dat wel weten.) en daarna heb je eigenlijk levenslange garantie.
En je moet wel een resente firmware hebben, niet eentje van de eerste periode. Dus MS6 of MS7 of MU5 (ISDN).
[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 27-03-2008 11:56 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Firmware is de meest recente die er is, en de modem heeft verder altijd prima gewerkt. Nooit een probleem mee gehad, tot ik Telfort kreeg en het gekloot begon. Firmware heeft niet geholpen.
Ik heb bij telfort aangegeven dat het een overname betreft. Maar ik moet zelf de lijn van Planet moeten opzeggen omdat telfort dit wettelijk gezien niet mag doen. Telfort zegt volgens mij wel de KPN telefoonlijn op, maar niet de ADSLlijn...Amrod schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:42:
[...]
even een vraagje, heb je het abo bij tfi aangevraagd als nieuwe lijn of als lijn overname? want als het een overname is hoef je helemaal je abo bij telfort Planet (planet bedoel je?) niet op te zeggen.
Het betreft een 3mbit lijntje.en over je modem, Die moet zowiezo naar beneden. met 10m telefoon kabel vind ik het vrij bijzonder dat het gewoon draait. Maar ik heb sterk het id dat het gaat over een 2Mbit lijn oid. Want heel veel sneller zul je niet halen. Zodra de lijn word overgenomen door telfort zal je echter geen sync meer hebben op je modem want 20Mbit is toch echt te veel voor zo'n afstand. Ik raad je aan het modem zo kort mogelijk op het aansluitpunt te zetten. Hoe korter, hoe beter.
Ik ben dus bang dat je wel degelijk een utp kabeltje mag gaan leggen naar boven.
*edit* als je nou slim bent gebruik je de telefoon kabel die er nu ligt om de nieuwe utp kabel naar beneden te trekken.
Ik was er al een beetje bang voor
Draadloos heb ik ook, maar heb toch liever alles bedraad.
Verwijderd
Het zou kunnen dat het ligt aan de elco's, maar hoe lang is de kabel tussen ISRA en modem?Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:51:
[...]
Het is een ZyXEL Prestige 2602H-61, nog zo'n oude zwarte. In theorie moet hij het prima aankunnen maar de verbinding valt extreem vaak weg. Nou zei iemand hierboven dat dat te maken had met ELCO's ofzo (zo technisch ben ik ook niet), dus dat nieuwe firmware ook niks zou uitmaken.
Steeds tussendoor met kpn aan de lijn gehangen en na de eerste keer werd mij verzekerd dat er niets op de lijn zat. Maar telfort kreeg mijn verbinding niet actief omdat er wel degelijk signaal op de lijn zou zitten alleen konden zij niet achterhalen van wie of wat dit signaal dit was.
Daarna heb ik het geprobeerd met orange, maar daar kreeg ik ook hetzelfde terug.
Na wat gezeur bij Telfort werd mij aangeraden om internet aan te vragen en erbij te vermelden dat het om een overname van het signaal ging, dan moest alles goedkomen.
Nou jullie raden het al, vandaag zag ik in het stappenplan dat ik terug was gezet naar stap 1!!!! Ik meteen weer gaan bellen met telfort, werd mij verteld dat er nog een signaal op de lijn zat en dat dat signaal niet op mijn naam stond. Toen ging er bij mij wel even een lampje branden aangezien ze tot nu toe altijd hebben gezegd dat ze niet wisten waar het signaal vandaan kwam. Dus ik hierover doorvragen, kan dat mens me zo vertellen dat het om een signaal gaat op de naam van (de vorige bewoner) en dat het signaal van TISCALI komt!! Wat dus nu over is genomen door telfort...
Nou sorry hoor, maar dit kan ik dus echt niet hebben, maanden lopen zeiken en niets vinden en nu ineens kan het wel? Ben echt pissig nu!
To dare is to do
Verwijderd
Centimeter of 20 max ongeveer. En vanaf daar netjes UTP naar alle kamers.Amrod schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:07:
[...]
Het zou kunnen dat het ligt aan de elco's, maar hoe lang is de kabel tussen ISRA en modem?
Net maar even gebeld met de klantenservice, en die kon me vertellen dat het modem al onderweg is. De opzegging kan de deur uithjs schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:18:
Ik zit met smart te wachten totdat 1381518 op 4 springt, ik moet deze week Tele2 een opzeg brief sturen.
(sta nog wel op stap 3)
dan is het idd het modem denk ik. Ik zou even met de helpdesk bellen om te zorgen dat een nieuw modem word geregeld.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:11:
[...]
Centimeter of 20 max ongeveer. En vanaf daar netjes UTP naar alle kamers.
Verwijderd
Mijn xs4all abbonement loopt precies op de eerste van de maand, dus ik kan er op 1 mei van af...Kan ik dan al bijv. half april telfort op dezelfde lijn zetten (zodat ik wel dubbel betaal) of komen er dan problemen? Jullie praten soms over een "slooporder", wat houdt dit in?
Er werd mij aangeraden de telfort lijn op het tweede "aderpaar" te zetten, hoe kom ik erachter of ik die wel heb?
Je lijnsnelheid zal wel ook op 20Mb gezet zijn en volledig open staan (wide-open). Als je het niet optimaal hebt aangesloten gaat het dan klapperen inderdaad (ADSL soms even weg en opnieuw verbinden).Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:58:
Het gaat dus niet om de snelheid, die is prima. De verbinding valt gewoon weg. DSL lampje gaat uit en je kunt niks meer.
Firmware is de meest recente die er is, en de modem heeft verder altijd prima gewerkt. Nooit een probleem mee gehad, tot ik Telfort kreeg en het gekloot begon. Firmware heeft niet geholpen.
Kan ook dat je lijn dat niet trekt en je de helpdesk even moet laten uitzoeken wat er aan de hand is (als je het juist hebt aangesloten en optimaal) en misschien de lijn even iets omlaag laten forceren voor stabiliteit.
Dat heb ik nog niet meegemaakt met een ZyXEL 2602 dat elco's bol gingen staan en op waren.Amrod schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:07:
[...]
Het zou kunnen dat het ligt aan de elco's, maar hoe lang is de kabel tussen ISRA en modem?
RFC1483Bridge is het protocol inderdaad. En als je het als je het in een ADSL modem gebruikt met router functie ingeschakeld heet het bij iedereen een beetje anders. Soms ENET ENCAP (Ethernet Encapsulated) of RFC1483 router of MER (Mac Encapsulated Router) of ....Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:05:
Ik zit nu even instellingen te bekijken, ik last hierboven ergens over RFC1483 wat voor Telfort gebruikt werd. Echter zie ik dat mijn modem op ENET ENCAP staat (bij connections settings). Is dit wel correct?
Niet te verwarren met RFC1483Routed, dat is iets heel anders!
Dus de lijn is bezet, dat het Tiscali/Telfort zelf was maakt niet uit. Als jij als andere persoon een aanvraag doet en er is geen vrije lijn is er geen vrije lijn toch.Slaapje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:08:
Het is toch niet te geloven he? vanaf 17 december ben ik al bezig om adsl hier in dit appartement te krijgen en tot nu toe helemaal niets. Eerste 3 keer bij telfort aangevraagd, werd steeds afgewezen omdat er nog signaal op de lijn zou zitten.
Steeds tussendoor met kpn aan de lijn gehangen en na de eerste keer werd mij verzekerd dat er niets op de lijn zat. Maar telfort kreeg mijn verbinding niet actief omdat er wel degelijk signaal op de lijn zou zitten alleen konden zij niet achterhalen van wie of wat dit signaal dit was.
Daarna heb ik het geprobeerd met orange, maar daar kreeg ik ook hetzelfde terug.
Na wat gezeur bij Telfort werd mij aangeraden om internet aan te vragen en erbij te vermelden dat het om een overname van het signaal ging, dan moest alles goedkomen.
Nou jullie raden het al, vandaag zag ik in het stappenplan dat ik terug was gezet naar stap 1!!!! Ik meteen weer gaan bellen met telfort, werd mij verteld dat er nog een signaal op de lijn zat en dat dat signaal niet op mijn naam stond. Toen ging er bij mij wel even een lampje branden aangezien ze tot nu toe altijd hebben gezegd dat ze niet wisten waar het signaal vandaan kwam. Dus ik hierover doorvragen, kan dat mens me zo vertellen dat het om een signaal gaat op de naam van (de vorige bewoner) en dat het signaal van TISCALI komt!! Wat dus nu over is genomen door telfort...
Nou sorry hoor, maar dit kan ik dus echt niet hebben, maanden lopen zeiken en niets vinden en nu ineens kan het wel? Ben echt pissig nu!
Dat is een nogal lange uitleg met deze toch grote/ruime vragen...Masxmasx schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:30:
Ik ben in de war...
Mijn xs4all abbonement loopt precies op de eerste van de maand, dus ik kan er op 1 mei van af...Kan ik dan al bijv. half april telfort op dezelfde lijn zetten (zodat ik wel dubbel betaal) of komen er dan problemen? Jullie praten soms over een "slooporder", wat houdt dit in?
Er werd mij aangeraden de telfort lijn op het tweede "aderpaar" te zetten, hoe kom ik erachter of ik die wel heb?
[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 27-03-2008 14:14 ]
nou vroeg ik me zojuist af.....zou deze al werken op mijn huidige xs4all lijn ? ik kan hem natuurlijk aansluiten maar ik wil niet met de instellingen gaan klooien. Is er een kans dat het gewoon direct werkt? dan kan ik nu vast alles instellen en dan neem ik aan dat hij met de wissel op 1/4 gewoon herstart en de goede telfort instellingen overneemt ? ik zit nu trouwens al op xs4ll only
Als je XS4all-Only hebt en je komt vanaf CistroN, HCC!net of Demon en zat al op het BaByXL netwerk werkt het. Als je XS4all-Only hebt en je had eerst mxstream bij XS4all of zat op BBned bij een van bovengenoemde ISP's moet je ea veranderen.Ray schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:25:
zit ondertussen in stap 4 en heb de modem ook thuis!
nou vroeg ik me zojuist af.....zou deze al werken op mijn huidige xs4all lijn ? ik kan hem natuurlijk aansluiten maar ik wil niet met de instellingen gaan klooien. Is er een kans dat het gewoon direct werkt? dan kan ik nu vast alles instellen en dan neem ik aan dat hij met de wissel op 1/4 gewoon herstart en de goede telfort instellingen overneemt ? ik zit nu trouwens al op xs4ll only
Je kan altijd weer terug naar hoe hij nu staat door hem te resetten naar de fabrieksinstellingen
Nou dat vind ik zeker wel een verschil aangezien ze mij meerdere keren hebben verteld dat ze niet konden zien waar dit signaal vandaan kwam en nu is dat opeens wel mogelijk?bjck schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:33:
[...]
Dus de lijn is bezet, dat het Tiscali/Telfort zelf was maakt niet uit. Als jij als andere persoon een aanvraag doet en er is geen vrije lijn is er geen vrije lijn toch.
To dare is to do
Linkje Ditzelfde geld voor Het Net, letterlijk dezelfde tekst. Wat moet je doen om deze tekst te zien te krijgen; Ga naar de site van de betreffende ISP en zoek op ´overstappen´ tis de eerste hit. Je hoeft dus niet op te zeggen, je moet alleen je contract einddatum weten.Aldmar schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:02:
[...]
Ik heb bij telfort aangegeven dat het een overname betreft. Maar ik moet zelf de lijn van Planet moeten opzeggen omdat telfort dit wettelijk gezien niet mag doen. Telfort zegt volgens mij wel de KPN telefoonlijn op, maar niet de ADSLlijn...

Verwijderd
ELCO's zijn veel toegepaste elektronische componenten, deze kunnenVerwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:51:
[...]
Het is een ZyXEL Prestige 2602H-61, nog zo'n oude zwarte. In theorie moet hij het prima aankunnen maar de verbinding valt extreem vaak weg. Nou zei iemand hierboven dat dat te maken had met ELCO's ofzo (zo technisch ben ik ook niet), dus dat nieuwe firmware ook niks zou uitmaken.
kapot gaan, meestal als ze behoorlijk oud zijn, op zg. vroeg uitval na.
In praktisch elk elektrisch apparaat is elektronica aan boord, met de
nodige elco's. ( TV, audio, video, wasmachines, PC enz. zitten er vol mee!)
Ik zou er niet bezorgd over zijn, degene die het is overkomen is een
uitzonderingsgeval.
Omdat er ontzettend veel elco's bij je thuis in apparatuur zit is de kans
op een defect statistisch gezien natuurlijk wel aanwezig, maar dat geldt
voor meer componenten in je apparatuur. Het blijft techniek, echter als
het een goed ontwerp is met kwalitatief goede onderdelen is de kans
op een defect gering.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 15:52 ]
Verwijderd
Hier dus precies hetzelfde: heb sinds november 2007 Telfort Internet en sinds vandaag knalt de lijn er de ene na de andere keer uit. Helpdesk gebeld en die heeft het modem gereset, binnen 30 minuten ontstond het euvel opnieuw. Weer gebeld en toen zou het liggen aan de afstand tussen ISRA en modem. Lijkt me vreemd, want daar is sinds november niets aan veranderd. Kijk het nu nog maar even aan...bjck schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:33:
[...]
Je lijnsnelheid zal wel ook op 20Mb gezet zijn en volledig open staan (wide-open). Als je het niet optimaal hebt aangesloten gaat het dan klapperen inderdaad (ADSL soms even weg en opnieuw verbinden).
Kan ook dat je lijn dat niet trekt en je de helpdesk even moet laten uitzoeken wat er aan de hand is (als je het juist hebt aangesloten en optimaal) en misschien de lijn even iets omlaag laten forceren voor stabiliteit.
Verwijderd
Een slechte KPN lijn is een mogelijkheid, voer eens een DSL test uit en zet deVerwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:58:
Het gaat dus niet om de snelheid, die is prima. De verbinding valt gewoon weg. DSL lampje gaat uit en je kunt niks meer.
de gegevens op dit forum, dan kunnen we eens kijken of er iets zinnigs over
te zeggen is. Het kan zijn dat 20 Mb een tandje te hoog is.
Het kan ook zijn dat je modem te hoog intraint, als er veel errors voorkomen dan zal
het modem opnieuw intrainen op de actuele situatie. Indien dit het geval is zou je
kunnen overwegen de snelheid te(laten) verlagen om zodoende een stabiele verbinding
te verkrijgen.
Nou breekt mijn klomp...Johny_B schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:43:
[...]
Linkje Ditzelfde geld voor Het Net, letterlijk dezelfde tekst. Wat moet je doen om deze tekst te zien te krijgen; Ga naar de site van de betreffende ISP en zoek op ´overstappen´ tis de eerste hit. Je hoeft dus niet op te zeggen, je moet alleen je contract einddatum weten.
Telfort geeft aan dat ik aan mijn houdige ISP (planet) moet doorgeven dat ik mijn abonnement bij hun wil beeindigen. Telfort genereert zelfs een brief met alle benodigde informatie, deze hoef je in principe alleen nog even op de post doen. In deze brief wordt ook gesproken over het 'telco-migratie' zoals ook in je link wordt vermeld. (Ik woon trouwens in een drop waar alleen KPN ADSL1 (géén ADSL2+) levert, BBned, Tiscali, Tele2 en dergelijke hebben hier geen lijnen liggen. Alle ADSLlijnen gaan dus via KPN. Is er in dat geval wel sprake van Telco-migratie? Of hebben ze dat laatst verandert toen het niet meer verplicht werd om een KPN telefoon abonement te hebben om ook ADSL te kunnen nemen?)
Dus de wijze waarop het gaat volgens jou is als volgt;
Planet krijgt (via KPN?) bericht dat de ADSL-lijn wordt overnomen van Planet door Telfort. Planet zal als reactie daarop mijn contract laten aflopen op de datum waarop hij op dat moment staat (in mijn geval is dat 3/6/08). Met andere woorden, Planet laat mij weten dat Telfort hun benaderd heeft om de lijn over te nemen?
Waarom geeft Telfort dan aan dat ik mijn huidige ISP moet opzeggen?

Ik denk dat ik toch voor de zekerheid een brief stuur naar Planet. Dan heeft het iig niet aan mij gelegen... Beter te veel versturen dan te weinig...

Mag dit in de TS bij modem instellingen? Het is de eerste keer dat ik het zo duidelijk tegenkom.bjck schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:33:
[...]
RFC1483Bridge is het protocol inderdaad. En als je het als je het in een ADSL modem gebruikt met router functie ingeschakeld heet het bij iedereen een beetje anders. Soms ENET ENCAP (Ethernet Encapsulated) of RFC1483 router of MER (Mac Encapsulated Router) of ....
Met erbij VPI/VCI = 0/34.
Verwijderd
Had overigens vorige week woensdag mn modem ontvangen en vanaf vrijdag al internet, nu is alles (inclusief bellen) opgeleverd.
Ik moet zeggen, prima geregeld bij Telfort. Ik heb op 4 maart middels de website mijn aanvraag ingediend en had dus op 19 maart al het modem binnen en op 21 maart internet. Zodoende is vandaag (27 maart) alles afgerond. Bij elkaar dus 3 weken, zoals beloofd.
Daar kan Orange een voorbeeld aan nemen!!!!
En wat betreft de snelheid....tot nu toe niets anders dan lof!!! Het gaat buitengewoon goed, constante snelheid en zit gemiddeld op 14/15 mb

Normaal kan een ISP dat ook niet zien, afwijzingen vanaf KPN zijn gewoon generiek. En zou je kunnen opvragen wat er op een lijn zit weet je nog niet welke ISP het is, hooguit welke DSL netwerk aanbieder het is.Slaapje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:42:
[...]
Nou dat vind ik zeker wel een verschil aangezien ze mij meerdere keren hebben verteld dat ze niet konden zien waar dit signaal vandaan kwam en nu is dat opeens wel mogelijk?
Dus het antwoord is eigenlijk wel correct. Ze kunnen het alleen zien omdat het toevallig een klant is bij dezelfde ISP door het adres even te controleren lijkt me en dan zien ze nog een abonnee.
- komt binnen in de woonkamer.Amrod schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:37:
[...]
Heb jij even pech:P nee, er zijn een aantal oorzaken mogelijk waardoor de lijn instabiel word. Maar het is altijd zo dat het ergens in de bekabeling zit tussen de wijkcentrale en de modem. Om een beetje vast te kunnen stellen waar heb probleem zou kunnen zitten moet je de volgende even uitzoeken/doorgeven:
- Waar komt de telefoon kabel je huis binnen. En dan bedoel ik echt de dikke blauwe/grijze kabel.
- Hoe lang is de bekabeling tussen dat punt en de modem in totaal. Dus bijvoorbeeld vanaf het isra naar de splitter naar het modem.
- Wat geeft de postcode check aan op de tfi site.
- Zit je draadloos?
- zit je op het bbxl of het wba netwerk.
Met deze gegevens kan ik waarschijnlijk wel aangeven waar het probleem zou kunnen zitten.
- 30cm ronde kabel op tussen ISRA en modem. Andere kabel al geprobeerd, geen oplossing Gecheckt door twee monteurs.
- postcode check geeft aan dat de lijn mogelijk is.
- bekabeld aangesloten
- alles gaat in de traceroute via telfort.nl punten
Ik ken ISP's waar je wel moet opzeggen, maar dat is allemaal om het administratief rond te krijgen met de ouderwetse brief met handtekening.
Wat ik zeker weet is dat je bij ADSL van KPN niet op kan zeggen met lijnbehoud, dit is gewoon onmogelijk. Als je dit doet dan heffen ze je gewoon op.
Wat er gebeurt is: Jij geeft aan waar je nu ADSL hebt, als dat connected by KPN is dan neemt Telfort contact op met KPN. Ze dienen dan een lijnovername verzoek in [ook al staat op de site dat ze dat niet kunnen zonder dat je hebt opgezegd....] en dan wordt de beruchte telcomigratie opgestart. Bij connected by kpn aansluitingen gebeurt dat per einde contract, heb je iets wat per maand wordt verlengd dan gebeurt het een maand nadat Telfort zich heeft gemeld.
Waar moet je nou rekening mee houden; Je hebt een week bedenktijd nadat je Telfort aanvraagt; Je ouwe ISP moet minimaal een maand van tevoren zijn ingelicht...Als je dus 4 weken van tevoren aanvraagt dan ben je in principe al te laat (!) We hebben eerder in dit topic al mensen gezien die een naheffing kregen van een week of wat aan abonnementskosten.
Wat een pagina of wat eerder al werd gemeld; het is handig om de wensdatum niet op einde contractdatum te laten vallen, maar een weekje eerder. Nu zit je al aan zes weken voor je einde contract. Kortom wil je een soepele overgang zeg dan niet op, vraag het 6 weken van tevoren aan en neem die ene week extra kosten voor lief. Je kan immers niet meer overstappen als je contract weer met een jaar is verlengd.
Verwijderd
De gegevens zijn bij mij als volgt:Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:02:
Een slechte KPN lijn is een mogelijkheid, voer eens een DSL test uit en zet de
Het kan ook zijn dat je modem te hoog intraint, als er veel errors voorkomen dan zal
het modem opnieuw intrainen op de actuele situatie. Indien dit het geval is zou je
kunnen overwegen de snelheid te(laten) verlagen om zodoende een stabiele verbinding
te verkrijgen.
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc cd dd ee ee dd dd dd cc bb a9 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 12 45 67 77 88 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 64- 95: 88 88 88 88 88 88 98 89 99 99 99 aa 9a aa aa 99
tone 96-127: 9a aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 98 74 78 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 88 86 37 88 99 99 99 99 99 29 99 99 98
tone 256-287: 29 aa a9 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa
tone 288-319: aa aa 99 99 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88
tone 320-351: 77 52 25 77 88 78 88 89 98 88 99 99 99 98 87 78
tone 352-383: 88 88 78 88 88 88 87 78 87 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 66 65 46 77 77 67 77 77 65 66
tone 416-447: 67 77 67 76 66 66 65 55 66 66 65 55 55 55 54 44
tone 448-479: 53 34 44 44 44 44 34 44 44 34 34 43 43 32 22 33
tone 480-511: 33 33 23 33 32 32 22 22 22 22 22 01 22 12 10 00
Bullshit!Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:31:
[...]
Service moet betaald worden. Je kunt van Telfort niet verlangen dat ze voor zo'n scherpe abboprijs een monteur naar iedere klant sturen.![]()
Als je service wilt met monteur aan huis neem dan XS4all. Je betaalt wat meer en je krijgt wat meer.
Voorgaande jaren (Tiscali) werden ook altijd monteurs op pad gestuurd bij kaalkoper verbindingen!
Waarbij dus geen vaste aansluiting aanwezig was! Dit is noodzakelijk, omdat de lijn vaak onderweg niet aangesloten is op het net. Vaak in de verdeelkast is dit het geval.
Nu worden monteurs nog steeds wel op pad gestuurd, maar dat laatste stukje kost echt niets extra.
Kwestie van aanbellen en het ISRA punt controleren, meting verrichten en babyxl opbellen dat de opdracht kan worden afgemeld.
Heb zulke opdrachten binnen 30 min uitgevoerd tijdens me stage! Want 9 van de 10 keer is het in orde, maar soms gaat het in de centrale al niet weg. Dan ben je wat langer bezig.
btw. Alice en Orange zijn ook niet duur, waarom doen hun het nog wel?
KPN wilt gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
Ik heb geen tijd helaas om het allemaal bij te houden.
Valt weinig bij te houden. Weinig nieuws, om de zoveel pagina's dezelfde vragen+antwoorden.DeX schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:19:
Kan ik iemand even verzoeken om Deel 8 aan te maken?
Ik heb geen tijd helaas om het allemaal bij te houden.
thx, ik kwam van normaal xs4all dus dat zal kpn mx stream zijn ? dus moet ik dingen veranderen lijkt het. Is dat vast wel in dit topic te vindenbjck schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:34:
[...]
Als je XS4all-Only hebt en je komt vanaf CistroN, HCC!net of Demon en zat al op het BaByXL netwerk werkt het. Als je XS4all-Only hebt en je had eerst mxstream bij XS4all of zat op BBned bij een van bovengenoemde ISP's moet je ea veranderen.
Je kan altijd weer terug naar hoe hij nu staat door hem te resetten naar de fabrieksinstellingen
Ik vind dat budgetphone dat goed heeft geregeld.
Verwijderd
Je upstream en downstream attenuation hebben een enigzinsVerwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:24:
[...]
De gegevens zijn bij mij als volgt:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc cd dd ee ee dd dd dd cc bb a9 85
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 12 45 67 77 88 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 64- 95: 88 88 88 88 88 88 98 89 99 99 99 aa 9a aa aa 99
tone 96-127: 9a aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 98 74 78 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 88 86 37 88 99 99 99 99 99 29 99 99 98
tone 256-287: 29 aa a9 aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa
tone 288-319: aa aa 99 99 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88
tone 320-351: 77 52 25 77 88 78 88 89 98 88 99 99 99 98 87 78
tone 352-383: 88 88 78 88 88 88 87 78 87 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 66 65 46 77 77 67 77 77 65 66
tone 416-447: 67 77 67 76 66 66 65 55 66 66 65 55 55 55 54 44
tone 448-479: 53 34 44 44 44 44 34 44 44 34 34 43 43 32 22 33
tone 480-511: 33 33 23 33 32 32 22 22 22 22 22 01 22 12 10 00
scheve verhouding, normaal is ca. 1:2.
Dit kan duiden op bekabelingsproblemen, kijk de bekabeling
vanaf je ISRA punt zorgvuldig na, letop of er geen aftakkingen
en/of losse stukjes telefoonkabel zijn blijven zitten.
Ook geen lange kabel tussen ISRA en Modem/Splitter, < 1 meter.
Liefst nog korter! afin ... daar is al heel veel over gezegd.
Tot slot kan de KPN kabel niet optimaal zijn, dan zal je de helpdesk
moeten inschakelen. ...
PS op zich zien je DSL gegevens er niet slecht uit .. op enkele
dipjes na in de middentonen.
Verwijderd
Oke dit zijn de gegevens. Ik weet niet of jullie er wat mee kunnen:Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:02:
[...]
Een slechte KPN lijn is een mogelijkheid, voer eens een DSL test uit en zet de
te verkrijgen.
downstream
attenuation downstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 25 67 88 99 ab bb bb cc cd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb
tone 96-127: bc bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab ba ba bb bb bb bb
tone 192-223: ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a2 aa aa ba ab
tone 256-287: 8b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb ba aa 99 aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa a9 99 a9 99 99
tone 352-383: 99 99 98 99 98 99 98 88 88 88 88 88 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 416-447: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 448-479: 66 66 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
upstream:
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 5 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc dd ee ff ff ff ff fe de dc ca 85
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Ik heb nog steeds last van het bovenstaande probleem, weet iemand hier een oplossing voor of ben ik echt de enig die hier last van heeft? Het soft resetten van de modem begint een beetje te vervelen eerlijk gezegd.DeliciousBrown® schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:17:
De afgelopen week, sinds de oplevering van mijn lijn, is er iets vreemds aan de hand met het telefonie gedeelte bij mij. Als de modem pas aangezet is kan ik werkelijk alles en iedereen bellen bij verschillende providers, UPC, KPN, Tele2, maar na een dag of twee kan ik iedereen bellen behalve mensen die via UPC bellen. Zet ik het modem dan weer even aan en uit dan gaat het weer als vanouds en kan ik weer iedereen die UPC heeft bereiken. Aangezien ik aardig wat familieleden heb die ondertussen overgestapt zijn op voip, en dan met name UPC, is het best storend als ik elke keer weer dat modem uit aan moet zetten om ze te kunnen bellen.
Ik doe eigenlijk niet zo gek veel met mijn verbinding en ook al is het leuk om een hoge downloadsnelheid te hebben, veel meer dan met IPB doe ik er niet mee. Aan torrent verkeer kan het ook niet liggen, want dat heb ik de afgelopen week welgeteld 1 keer gebruikt en dat was vandaag nadat gisteren weer een reset van het modem moest plaatsvinden.
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Appart probleem. Het moet voor dat modem echt niet uitmaken of je naar UPC of KPN belt. Een workaround zou zijn het modem aan een tijdsschakelaar te hangen (of een shortcut die naar de herstartpagina van het modem gaat als je je pc uit zet) zodat hij s'nachts herstart, een oplossing weet ik niet.DeliciousBrown® schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:57:
[...]
Ik heb nog steeds last van het bovenstaande probleem, weet iemand hier een oplossing voor of ben ik echt de enig die hier last van heeft? Het soft resetten van de modem begint een beetje te vervelen eerlijk gezegd.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 27-03-2008 21:05 ]
/▌
Verwijderd
Encapsulation bij WAN settings staat op ENET ENCAP. Mode: Routing.bjck schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:33:
[...]
RFC1483Bridge is het protocol inderdaad. En als je het als je het in een ADSL modem gebruikt met router functie ingeschakeld heet het bij iedereen een beetje anders. Soms ENET ENCAP (Ethernet Encapsulated) of RFC1483 router of MER (Mac Encapsulated Router) of ....
Ik denk dat het dan toch wel goed staat. Misschien moet ik de helpdesk toch maar even bellen. Waar ik wel achter ben gekomen is dat het met BitTorrent aan helemaal erg wordt. Dan klapt hij er elke 5 minuten uit. Ik vraag me toch af of het aan de modem ligt.
Zou ik de modem als test op ADSL modus kunnen vastzetten? Dan kan ik kijken of hij dan wel stabiel is. Enig idee waar je dat kunt instellen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 21:32 ]
Verwijderd
Inmiddels werkt het modem (vanmorgen even getest) verder nog geen PC aan t modem gehangen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:56:
[...]
Modem heb ik er afgelopen week al aan gehad. Geen DSL ledje (aan of knipperend) what so ever.
Wel tijdens opstarten modem maar daarna niets meer.
Betekent dit dat het modem geen communicatie heeft met de centrale of erger, dat het modem uberhaupt nergens aan hangt (naar buiten toe dan)
Ziet er dus hoopvol uit zonder dat er een KPN monteur langs is geweest zoals hier vaak word beweert. Al met al een topservice van Telfort uit. Alle informatie, documenten, modem enz op tijd aanwezig en dus nu al een blijkbaar werkende verbinding.
1 maart aangemeld op de website, bevestigde verbinding 1 april, daadwerkelijke verbinding 28 maart.
Dank, ziet er duidelijk uit.brutalbasterd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:27:
Voor mensen die een handleiding zoeken voor de instellingen van het zyxel modem is onderstaande link misschien interessant. Op deze site worden de instellingen voor o.a. port forwarding duidelijk beschreven.
http://www.zyxelsupport.nl/
aahh durka durka durka
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:16:
[...]
Je upstream en downstream attenuation hebben een enigzins
scheve verhouding, normaal is ca. 1:2.
Dit kan duiden op bekabelingsproblemen, kijk de bekabeling
vanaf je ISRA punt zorgvuldig na, letop of er geen aftakkingen
en/of losse stukjes telefoonkabel zijn blijven zitten.
Ook geen lange kabel tussen ISRA en Modem/Splitter, < 1 meter.
Liefst nog korter! afin ... daar is al heel veel over gezegd.
Tot slot kan de KPN kabel niet optimaal zijn, dan zal je de helpdesk
moeten inschakelen. ...
PS op zich zien je DSL gegevens er niet slecht uit .. op enkele
dipjes na in de middentonen.
Ik heb mijn antwoord aan budje toegevoegd, voor koekieeVerwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:51:
[...]
Oke dit zijn de gegevens. Ik weet niet of jullie er wat mee kunnen:
downstream
attenuation downstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 25 67 88 99 ab bb bb cc cd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb
tone 96-127: bc bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab ba ba bb bb bb bb
tone 192-223: ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a2 aa aa ba ab
tone 256-287: 8b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb ba aa 99 aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa a9 99 a9 99 99
tone 352-383: 99 99 98 99 98 99 98 88 88 88 88 88 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 416-447: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 448-479: 66 66 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
upstream:
attenuation upstream: 5 db
gaat ongeveer het zelfde op.
Een snelheid van 16 tot 20 Mbps moet mogelijk zijn
zonder veel problemen, dus toch de zaak (verbindingen)
goed bekijken of laten doen, indien een KPN lijn probleem.
Het DSL beeld ziet er toch prima uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 11:25 ]
Is onderstaande beetje redelijk
Attenuation Downstream is wat hoog wellicht
En vanaf tone 320 gaat ie duidelijk minder bits kwijt kunnen toch
Het lijkt verder prima te werken. Haal +-15 mbit bij de nieuwsgroepen. Alleen laden sites soms wat traag. Maar misschien zie ik spoken...

Telfort Internet Only (geen telefonie dus)
Zyxel P-2602R-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.1)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
Interface Status Rate
DSL Up 14374 kbps / 1151 kbps
DSL Line Status:
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ef ff ff ff fe fe dd ca 86
attenuation downstream: 33 db
tone 32- 63: .00 24 56 77 79 99 9b bb bb bb bb bb bb cd de ef
tone 64- 95: ef ed dd dd dd bd dd dd dd dd dd bb db dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd bd db dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dc bd dd dc dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd bb cd
tone 160-191: dd db cc cc cd cd bb bc dc bd dc cd dd dd dd bd
tone 192-223: db 2d bc dd dd cd cb bb bc bb bb bb ba bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb a9 bb bb ba bb bb bb b9 9a 99 95
tone 256-287: 07 99 99 a9 9b bb bb 9a bb bb bb a9 bb ab b9 9b
tone 288-319: bb bb 99 9b 99 99 99 99 99 89 98 98 79 97 99 99
tone 320-351: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 75 67 75 77 77 77
tone 352-383: 76 77 50 76 67 77 77 77 76 65 66 66 66 66 66 55
tone 384-415: 55 35 55 55 55 55 54 44 32 44 45 55 55 55 44 42
tone 416-447: 24 44 44 44 44 44 44 22 44 34 44 44 44 44 42 22
tone 448-479: 22 33 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 11 12
tone 480-511: 11 10 00 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
adsl-mode> wan adsl perfdata
near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved:293160
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved:1659
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved:3537
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 225
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 116
Error second in 15min : 0
Error second in 24hr : 15
Error second after power-up : 1120
NM_Error second in 15min : 0
NM_Error second in 24hr : 0
NM_Error second after power-up : 0
Bijna 300k near end FEC interleaved errors klinkt wat veel.....

Alvast bedankt Electronic Bill....
PS:
Hoe kan je zien dat een modem opnieuw heeft ingetraind?
Wordt dan de System Uptime in de modem gereset naar 00.00.00 (nu 96:06:01 bij mij)
[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 28-03-2008 13:56 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nette snelheden voor met die attenuation downstream van 33dB. Ik heb 23dB bij mij thuis, en volgens Telfort moet ik tussen de 15-16Mbit zitten qua snelheid. Als ik de waardes van jou mag geloven kan dat dus nog wat hoger uitvallen in het gunstigste geval.Help!!!! schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:20:
Ja nu wil ik het ook wel weten![]()
![]()
![]()
Is onderstaande beetje redelijkZiet er heel anders uit dan de anderen. Attenuation Downstream is wat hoog wellicht.
Het lijkt verder prima te werken. Haal +-15 mbit bij de nieuwsgroepen. Alleen laden sites soms wat traag. Maar misschien zie ik spoken...![]()
Interface Status Rate
DSL Up 14374 kbps / 1151 kbps
DSL Line Status:
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ef ff ff ff fe fe dd ca 86
attenuation downstream: 33 db
tone 32- 63: .00 24 56 77 79 99 9b bb bb bb bb bb bb cd de ef
tone 64- 95: ef ed dd dd dd bd dd dd dd dd dd bb db dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd bd db dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dc bd dd dc dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd bb cd
tone 160-191: dd db cc cc cd cd bb bc dc bd dc cd dd dd dd bd
tone 192-223: db 2d bc dd dd cd cb bb bc bb bb bb ba bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb a9 bb bb ba bb bb bb b9 9a 99 95
tone 256-287: 07 99 99 a9 9b bb bb 9a bb bb bb a9 bb ab b9 9b
tone 288-319: bb bb 99 9b 99 99 99 99 99 89 98 98 79 97 99 99
tone 320-351: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 75 67 75 77 77 77
tone 352-383: 76 77 50 76 67 77 77 77 76 65 66 66 66 66 66 55
tone 384-415: 55 35 55 55 55 55 54 44 32 44 45 55 55 55 44 42
tone 416-447: 24 44 44 44 44 44 44 22 44 34 44 44 44 44 42 22
tone 448-479: 22 33 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 11 12
tone 480-511: 11 10 00 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Alvast bedankt Electronic Bill....
PS:
Hoe kan je zien dat een modem opnieuw heeft ingetraind?
Wordt dan de System Uptime in de modem gereset naar 00.00.00 (nu 96:06:01 bij mij)
Hij had alles aangesloten, maar geen signaal.
Ik maak dus (niet officiële) ISRA punt open (wandcontactdoos) en wat blijkt. Er is niet eens een invoerkabel aanwezig!
Hulde aan Telfort wat betreft "Testen en labelen"!!!
Helpdesk gebeld en er is een ticket aangemaakt.....

Trage verbinding. bleh. Mijn Tiscali contract zou aflopen in september, maar door de overname kan ik nu pas in jan. 2009 weg.
Yo.
Wat heeft Telfort mee te makenvr6-only schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:10:
Nou, ik kom net terug bij een kennis die ook Telfort Internet heeft aangevraagd.
Hij had alles aangesloten, maar geen signaal.
Ik maak dus (niet officiële) ISRA punt open (wandcontactdoos) en wat blijkt. Er is niet eens een invoerkabel aanwezig!
Hulde aan Telfort wat betreft "Testen en labelen"!!!
Helpdesk gebeld en er is een ticket aangemaakt.....
[This space is for rent]
Het begint hier wel op te lijken want:Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:26:
[...]
Denk dat jij hetzelfde probleem heb als ik had....
Waarschijnlijk is je aansluiting opgelevert op het 2de aderpaar .. Maar is je 2de aderpaar niet aangesloten in de Wijk Kast (niet centrale dus).. Telfort ziet dus wel dat je lijn actief is maar hun kunnen dus niet zien waar die stopt , voor hun lijkt alles in orde.. Denk dat daar het zit.. als dat zo is dat heb de monteur hooguit 15 min werk in de kast ff het 2de aderpaar aandraaien en hoppa.. Mja duurt ook echt 10 werkdagen voor ze komen , bij mij dan..
Ik heb een kennis die bij de KPN werkt even laten bellen met wat collega's. Die hebben kunnen achterhalen dat mijn lijn inderdaad op het 2e aderpaar is aangesloten. Aangezien ik thuis op welk aderpaar dan ook geen verbinding kan krijgen, dan zal bovenstaande wellicht de reden zijn.
Nu maar hopen dat ze een beetje snel langskomen. Geen internet lijkt me maar niks.
Als ik bij Telfort een bestelling plaats, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ze je lijn fixen tot aan je huis. Ik vind het al belachelijk dat ik zelf moet gaan checken of de lijn misschien op het 2e aderpaar zit.PoweRoy schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:42:
[...]
Wat heeft Telfort mee te makenEen monteur/huizenbouwer/bewoner zou dit moeten doen.
Ik zie het al voor me dat m'n moeder Telfort had besteld. "Ja mevrouw, moet u even het 2e aderpaar checken:

Een goed begin is het halve werk, dus bij mij heeft Telfort helaas al een achterstand. Het is dat ik geen reet betaal in vergelijking met Casema internet, dus dan krijg je wat je toekomt.....
Verwijderd
Hij vindt dat Telfort naar elke nieuwe klant een monteur moet sturen om de aansluiting te testen. Mijn opmerking hierover dat Telfort daar voor € 20,--/maand niet aan kan beginnen deed hij af als "bullshit" zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan.PoweRoy schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:42:
[...]
Wat heeft Telfort mee te makenEen monteur/huizenbouwer/bewoner zou dit moeten doen.
Laat hem maar in zijn vet gaar smoren

Verwijderd
Vreemd verhaal; waarom jij meent dat je pas in januari 2009 weg kan is mij onduidelijk. Dat Tiscali in door Telfort is overgenomen maakt niets uit voor het contract dat jij indertijd met Tiscali hebt afgesloten.VonFoX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:27:
Nou, sinds de overname door Telfort is mijn oude fijne Tiscali abo lekker ruk![]()
Trage verbinding. bleh. Mijn Tiscali contract zou aflopen in september, maar door de overname kan ik nu pas in jan. 2009 weg.
Er zijn twee mogelijkheden:
- Telfort neemt de rechten en verplichtingen over van Tiscali, het contract blijft ongewijzigd en je kan dus in september weg.
- Telfort wijzigt eenzijdig het contract, wat jou het recht geeft om per direct op te zeggen.
Bij mij is ook geen monteur geweest en werkte het meteen. Persoonlijk heb ik daar geen enkel probleem mee.Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:10:
[...]
Hij vindt dat Telfort naar elke nieuwe klant een monteur moet sturen om de aansluiting te testen. Mijn opmerking hierover dat Telfort daar voor € 20,--/maand niet aan kan beginnen deed hij af als "bullshit" zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan.
Stel dat op de 100 abo's er 10 niet gelijk goed werken dan lijkt het me idd verspilling om 90x voor niks een monteur langs te sturen.
Echter ALS het niet werkt heeft Telfort imho wel de verplichting om per ommegaande alsnog een monteur te sturen...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wat ook voorkomt als ik met iemand bel: als ik wat zeg dan wordt de stem van de andere partij weggedrukt en is dan even niet meer te verstaan.
Herkent iemand dit?
Dat zei Telfort! Jan 2009. Er was de mogelijkheid tot tussentijds opzeggen bij de overname, maar toen dacht ik: ach, het zal wel goed blijven.Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:27:
[...]
Vreemd verhaal; waarom jij meent dat je pas in januari 2009 weg kan is mij onduidelijk. Dat Tiscali in door Telfort is overgenomen maakt niets uit voor het contract dat jij indertijd met Tiscali hebt afgesloten.
Er zijn twee mogelijkheden:
- Telfort neemt de rechten en verplichtingen over van Tiscali, het contract blijft ongewijzigd en je kan dus in september weg.
- Telfort wijzigt eenzijdig het contract, wat jou het recht geeft om per direct op te zeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door VonFoX op 28-03-2008 18:47 ]
Yo.
Bij Netwerk > LAN > DHCP setup of Client list vind ik dit niet terug.
greets
aahh durka durka durka
Het lijkt er op dat je telefonie half duplex gaat werken (dan kun je niet praten tegelijk) hoe traint je verbinding in?Toad schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:16:
Ik heb ADSL + telefonie van Telfort sinds half december 2007. Het gaat goed, alleen soms hoort bij het bellen de andere partij een echo van hun eigen stem op de lijn.
Wat ook voorkomt als ik met iemand bel: als ik wat zeg dan wordt de stem van de andere partij weggedrukt en is dan even niet meer te verstaan.
Herkent iemand dit?
Lijkt op een lage upload
Verwijderd
Komt me ten delen bekent voor.Toad schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:16:
Ik heb ADSL + telefonie van Telfort sinds half december 2007. Het gaat goed, alleen soms hoort bij het bellen de andere partij een echo van hun eigen stem op de lijn.
Herkent iemand dit?
Bij bekende van mij hoor je bij het bellen ook soms een echo.
tevens kunnen ze overal heen bellen zonder problemen, Echter als ze ons bellen hoor je ze wel praten maar zij ons niet.
Als wij zelf naar ze bellen is er geen probleem. Volgens mij heeft het iets te maken met de echo onderdrukking.
Teven kan ik vanuit de carkit naar huis bellen. Helaas als ze hem thuis ook handsfree zetten om met de kinderen mee te kunnen luisteren kan ik ze niet meer verstaan. de lijn lijkt dan heel de tijd weggedrukt te worden.
telnet-verbinding met de modem makenDJ Chicken schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:20:
Is het mogelijk om in het standaard Zyxel modem de DHCP release time in te stellen? Of bepaalde DHCP clients in de list te verwijderen?
Bij Netwerk > LAN > DHCP setup of Client list vind ik dit niet terug.
greets
commando:
ip dhcp enif0 server lease 120
Lease time geef je op in seconden en is in dit voorbeeld dus 2 minuten.
De huidige situatie bij een kennis van me, is dat genoeg voor je? Dat is precies wat ik bedoel met "opleveren t/m de ISRA punt" is echt noodzakelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:10:
[...]
Hij vindt dat Telfort naar elke nieuwe klant een monteur moet sturen om de aansluiting te testen. Mijn opmerking hierover dat Telfort daar voor € 20,--/maand niet aan kan beginnen deed hij af als "bullshit" zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan.
Ik heb er geen behoefte aan, dat een monteur bij mij thuis de ISRA gaat controleren. Dat kan ik zelf wel, 9 van de 10 Telfort klanten niet!
Degene kan nu rekenen op minimaal 2 weken geen Internet.
Overigens zitten er geen kosten aan een monteur op pad sturen, heb ik me vandaag laten vertellen!
KPN is namelijk verplicht om in elk huishouden in Nederland een werkende verbinding op te leveren.
Hun infrastructuur, hun zorgen!
Er zitten alleen kosten aan verbonden als het probleem bij de provider ligt en niet bij KPN!
Maar goed, gelukkig doet mijn verbinding het wel....
[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 29-03-2008 01:28 ]
monteur sturen is prima maar je betaald dan gewoon 60-100 euro! prima deal als ze dat kunnen regelen!Help!!!! schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:41:
[...]
Bij mij is ook geen monteur geweest en werkte het meteen. Persoonlijk heb ik daar geen enkel probleem mee.
Stel dat op de 100 abo's er 10 niet gelijk goed werken dan lijkt het me idd verspilling om 90x voor niks een monteur langs te sturen.
Echter ALS het niet werkt heeft Telfort imho wel de verplichting om per ommegaande alsnog een monteur te sturen...
Dat intrainen kan ik dat zien wanneer ik op mijn modem inlog?Evos schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:33:
[...]
Het lijkt er op dat je telefonie half duplex gaat werken (dan kun je niet praten tegelijk) hoe traint je verbinding in?
Lijkt op een lage upload
Daar staat bij DSL interface 17.118 / 1.128
Niet slecht toch?
Bij LAN staat 100M/ Full Duplex
Ik heb een vraagje over het Zyxel modem. Ik neem Telfort (zonder bellen) en ga mijn KPN nummer transferreren naar Budgetphone en uitbellen met Voipcheap. Dus heb ik twee VOIP accounts nodig. Nu weet ik van oude Provider-locked Zyxel VOIP modems dat ze, als je twee andere accounts instelt, na enige tijd of na een power-off weer terugspringen naar de provider setting (sip.telefoniedienst.nl). Dus kun je in feite maar 1 account instellen. Dit heet auto-provisioning (oftewel pech hebben...).
Heeft iemand hier al ervaring mee met de huidige (2602) modems?
Verwijderd
Join the club, het is hier ook bagger*33lennartbee schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 08:38:
Het is hier echt om gek van te worden, ik heb een sitecom router maar ik heb meerdere routers/modems getest en overal heb ik het probleem. M'n verbinding knalt er simpelweg telkens uit. En af en toe komt hij vanzelf weer terug maar vaak moet de router aan en uitgezet worden. Als ik in het routermenu kijk staat er dat hij geen verbinding met het adsl kan krijgen.
Dat een handjevol problemen heeft, wilt niet zeggen dat iedereen dat heeft.
Uptime: 844 hour and still counting
Laat je modem eens wat lager intrainen dan blijft het waarschijnlijk wel stabiel (volgens mij kun je dat instellen bij die zyxels).Dancis schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:04:
Je kunt wel weer merken dat het weekend is ........... Het modem is net een knipperlicht
/▌
Ah nee dat gaan ze echt niet doen! Dan duurt het 1 minuut langer voordat de nieuwe porno DVD binnen is!Marzman schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:29:
[...]
Laat je modem eens wat lager intrainen dan blijft het waarschijnlijk wel stabiel (volgens mij kun je dat instellen bij die zyxels).

internet werkt meteen maar bellen lukt niet
bij instellen van de sip instellingen in het modem krijg ik
SIP Registration Failed. Please make sure the DSL cable is connected.
ik heb het met en zonder splitter geprobeerd
maar als mijn dsl kabel niet goed aangesloten zou zijn dan zou ik toch geen internet hebben
Verwijderd
Wat een onzin, als ik weet waar ik dat kan doen.trolleystad schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:43:
[...]
Ah nee dat gaan ze echt niet doen! Dan duurt het 1 minuut langer voordat de nieuwe porno DVD binnen is!
Ik heb echt geen idee waar dat kan.
Net zitten zoeken maar volgens mij kan je hem niet lager laten intrainen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 17:27 ]
<<<<weet iemand de oplossing van dit probleemflashback1989 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:05:
sinds maandag heb ik telfort internet & bellen
internet werkt meteen maar bellen lukt niet
bij instellen van de sip instellingen in het modem krijg ik
SIP Registration Failed. Please make sure the DSL cable is connected.
ik heb het met en zonder splitter geprobeerd
maar als mijn dsl kabel niet goed aangesloten zou zijn dan zou ik toch geen internet hebben
Mee eens. Geen KPN-knakker gezien maar ik heb no problemo gehad bij de hele procedure vanaf aanmelden tot en met oplevering, en de verbinding (I+B) draait als een tierelier. Die mensen moet je inzetten als het niet goed gaat.Help!!!! schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:41:
[...]
Bij mij is ook geen monteur geweest en werkte het meteen. Persoonlijk heb ik daar geen enkel probleem mee.
Dit topic is gesloten.