quote:
Irby schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:35:
[...]
Het proces zit wat in een impasse: de verkoper wil pas gaan praten (lees, met een tegenbod komen) vanaf 200k (zit nu op 190k), ik vind dat een wat minder goed idee. Ik las nu eerst maar even een pauze in van een dag of 2 om af te koelen

. Nog tips wat betreft het biedproces?
gewoon 192 duizend bieden , de makelaar zal ook echt wel op de verkoper inpraten , die wil immers ook zijn courtage opstrijken met een woning die al 9 maanden te koop staat.
sowieso een paar dagen wachten om weer te bieden.
en wat bovenstaande hier zegt, als je het huis echt wil hebben kan hoger bieden , vanaf 200k altijd nog! laat je niet gek maken , volgens mij kan dit best.
Ik ben nu zelf ook aan het bieden op een 2e huis:
vraagprijs 259k euro , eengezinswoning , nette/populaire buurt
1ste bod 225k afgewezen (vorige week woensdag)
2e bod 230k tegenbod 255k euro (vandaag dinsdag)
de makelaar komt standaard met een verhaal , je bod en gevraagde prijs is te groot.
Maar je moet gewoon zeggen , dit is mijn openingsbod en ik hoor graag wat de verkopers ervan vinden. Maar laat ook weten dat je niet schroomt om verder te kijken als ze niet zakken.
Dat er ook nog wat werk in het huis zit etc . Oplevering geen probleem is indien lang tijd .etc
allemaal zaken die meespelen.
moet nog even nadenken over wat mijn volgende zet zal zijn.
Ik hoef het huis niet perse... indien ik er 240k van kan maken , waarschijnlijk wel.
Verwachting waar we op uitkomen: verschil tussen 230 -255 euro = 25k = 242,500 euro
huis staat 1,5 maand te koop , in de regio kampen (overijssel , ok hier is het makkelijker onderhandelen dan bv utrecht/amsterdam)
xdc wijzigde dit bericht 08-04-2008 23:46 (17%)