Cinema 4D 10 | Canon 350D | Tamron 90mm | 18-55 kit | sigma 55-200 | Flickr
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
Nieuw Topic@ThomasW: Mooie macro, wat minder rood mag wel. Jammer dat de staart niet geheel scherp erop staat.
gemanipuleerde werkelijkheid...
If the children don't grow up, our bodies get bigger but our hearts get torn up.
Last.fm profiel - Foto's @ Flickr
Reg. datum: 17 maart 2005
@Siparti: Niet scherp helaas, en ook niet erg sprekend. In principe wel een mooie compositie.
@Soul__assasin: Erg sterk, niks aan croppen, de man heeft ruimte nodig om naar boven te kijken ;-)
@ThomasW: Leuke foto, al ligt het beginpunt van je DOF een beetje vroeg?
@Wouter: Mooie shot en strakke nabewerking, niks op aan te merken.
AugmentoR wijzigde dit bericht 10-03-2008 01:48 (87%)
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
@ Soul_assassin: heerlijke plaat, goede pose. jammer dat je achtergrond vrij onrustig is.
@ ThomasW: Jammer van je (te) korte dof. De foto is qua compositie goed.
@ Wouter: Goede compositie, leuk gezien. De keuze om dee reflectoren toch rood te laten heeft de foto wel een heerlijk nederlandse indruk gegeven.
@Koffiejunk: Leuke foto, fijne kleurjes, en leuk kader gekozen. Het heeft verhaal genoeg aan de ene kant, en rust genoeg aan de andere kant.
@Wok: gebouwenfotografie trekt mij persoonlijk niet zo erg, en architectuurfotografie mag wat mij betreft wel gaan over wat een gebouw apart/aantrekkelijk of mooi maakt. Toch trekt deze foto in zijn eenvoud wel. Duidelijke voorgrond, het gebouw zeer sec, en een rustige lucht. Fijn contrast in de kleuren, waar de lucht al een beetje terugkomt in de ramen van het gebouw. Maar niet boeiend genoeg om echt mooi te vinden. Echter wel boeiend genoeg om dit over te schrijven.
@MrFish: Leuk effect van lichtbolletje, en een passend onderwerp eronder. Maar dat onderwerp stoort me ook wel weer. Het vertelt niet echt veel. En de belichting is dan ook niet spannend genoeg om daar een verhaal van te maken.
@Xelle. Een mooi abstract en rustig shot. De schaduw werkt goed. Netjes uitgevoerd!
@Siparti: Een leuk beeld, ik denk dat je vooral de stilte wou vastleggen. Deze toning past er aardig bij. Toch ben ik niet zo fan van zo veel grijs, en mag het van mij wel wat contrastrijker.
@Siparti: Deze vind ik beduidend minder. De focus ligt helemaal op het bank-logo, terwijl de architectuur, de onrustige fontein en de muziekanten het allemaal te rommelig maken.
@Soul_assasin: Een aardig portret, maar het mist nog wat karakter. Ik had eerder een pijp veracht in zijn hand dan een sigaret. De reflecties achter het hoofd zijn ook een beetje druk en vervreemdend. Ook hier vind ik het nog veel grijs en mis ik wat contrast.
@Wouter: Leuk shotje, en aardige compositie. Originele poging. Het selectief kleurgebruik ben ik nog niet helemaal uit. Misschien is het een beetje overdone.
@XtrmEend: Een erg rustig beeld, beetje saai. De begeleidende tekst eronder verklaart een hoop: het is iets dat voor jou heel herkenbaar is. Maar het vertelt niet echt een verhaal voor iemand die jouw thuis niet kent.
Om jullie een kans op tegencommentaar te bieden: een oud fototje uit een concertshoot een paar weken terug. Het was het Sellaband event in Paradiso, dus fotograferen mocht! Een jong beginnend bandje speelde verassend leuke en goede muziek

Website | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200
Reg. datum: 20 augustus 2005
Ik zou hem links een heel klein beetje croppen zodat je net de volgende boerderij niet meer ziet. Dan heb je een, naar mijn idee, nog weidser gevoel omdat je de afstand naar de volgende boerderij kwijt bent.quote:XtrmEend schreef op maandag 10 maart 2008 @ 02:12:
[afbeelding]
Wat ik zie als ik uit het raam kijk thuis.
Voor de rest een heerlijke foto!
Reg. datum: 06 maart 2008
flickr.com/jtempel
Nikon D80 - Nikon F601 - Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G - Nikkor 50mm f/1.8 - Metz Mecablitz 45 CL-4 - Tenba Prodigital 2.0 PD-17C - Velbon CX 480 - (filtertjes, kabeltjes, zonnekapjes, gaffa tape the usual)
wilmocs wijzigde dit bericht 11-03-2008 15:06 (90%)
portfolio -- daily-blog -- 1d3 met pLimes --
Reg. datum: 21 maart 2007
@XtrmEend: Nogal saaie foto, kleuren overtuigen me ook niet echt..sorry.
@Samo: Aardige compositie, goed scherp, mooi belicht. Maar ik mis een beetje actie ofzo? Voor de rest is er absoluut niks mis mee.
@Denzeltje: Beetje een snapshot in mijn ogen. Ook inderdaad jammer van die flare. Wellicht de volgende keer een iets meer interessante compositie bedenken en flare proberen te verkomen..
Hier nog een B&W van mij:

@Royv: Wel fijn shot, met weinig grijs. Nog best mystiek, kijkt wel prettig.
Website | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200
Als het vanavond een beetje droog blijft, dan beloof ik je dat ik er ook 1 hier neer zet met diezelfde kleurtjes. Is inderdaad erg geinig om te zien.quote:Denzeltje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:14:
Ik ben een paar weken geleden (omdat ik me verveelde en tijd over had) eens gaan schieten met mijn statief. Nou heeft onze geweldige gemeente Venlo besloten een aantal panden wat leuke kleurtjes te geven, persoonlijk vindt ik het erg leuk om te zien. Jammer van de lensflare. Feedback is zeer welkom
[url=\"http://casiopia.nl/images/DSC_0521.JPG\"][afbeelding][/url]
Het kunstwerk wat aan de overkant van de maas staat daarentegen is om te huilen.
hw-photo.nl v2!
400d || 24-105 F4L IS || 70-200 F4L || 100 F2.8 Macro || 430EX
@ wouter: top!
De grote kerk van Lissabon. Verwoest door een aarbeving.

Canon | Manfrotto | Hoya | Sigma | SanDisk | Crumpler | architectuurfotografie | flickr |
Voor:

Na:

Meer is inderdaad beter
Reg. datum: 01 juli 2002
Mooie plaat man. Ondanks dat de lucht aardig dicht lijkt te trekken toch nog een fraai schaduwspel.quote:BBE schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:05:
De grote kerk van Lissabon. Verwoest door een aarbeving.
Live from Shanghai // D80 + Tamron 17-50 // flickr
Pentax k10d, http://www.fbfotografie.nl/
The Alchemist: Het onderwerp doet me echt helemaal niks, is ook een beetje vreemd afgekapt. Jammer.
Pentax k10d, http://www.fbfotografie.nl/

Groot: http://fc05.deviantart.co...aring_purple_by_z_tox.jpg
Canon EOS 400D / Sigma 17-70/2.8-4.5 DC Macro Canon-AF / Canon EF 70-200 F/4L IS USM / Canon Speedlite 430 EX / 2x NB 2LH / Lowpro rezo 170AW
Reg. datum: 12 maart 2008
Mooie foto. Ik vind de eenvoud wel mooi.
Mijn foto dan. Hij is een beetje onscherp wat zijn de andere verbeter punten?

Ik vind um wat te donker en wat minder schuin van bovenaf lijkt denk ik wat mooier
Canon EOS 400D / Sigma 17-70/2.8-4.5 DC Macro Canon-AF / Canon EF 70-200 F/4L IS USM / Canon Speedlite 430 EX / 2x NB 2LH / Lowpro rezo 170AW
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
Dit topic is gesloten.