Een halsbandparkiet die kwam aanvliegen, op zoek naar eten. Geschoten met een K100D + Sigma 70-300 DG APO. Op 300mm geschoten, stond zo'n 2,5 meter af van dit beestje.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Puur om nieuwe technieken te leren... Hoe krijg je de motorrijder scherp (en onbewogen) terwijl je de achtergrond juist "bewogen" hebt?!? Ik heb nl geen flauw idee...De_Bastaard schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:33:
Flink gephotoshopped zo te zienWel apart iig
Beetje panning:
[afbeelding]
Used to be Down Under... Foto gallery
googlen op panningPrinsEdje80 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:12:
[...]
Puur om nieuwe technieken te leren... Hoe krijg je de motorrijder scherp (en onbewogen) terwijl je de achtergrond juist "bewogen" hebt?!? Ik heb nl geen flauw idee...
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik snap wat je bedoeld, maar aan de andere kant zorgt dat er weer voor dat het tsja, weet niet een soort miniatuur foto wordt! Meer abstract van, hej er klopt iets niet..Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:55:
Aparte foto, maar zeker mooi dat blauwe licht vanachter de brug.
Echter vind ik het led verkeerslicht een beetje storen boven in de hoek.
Verwijderd
Is toch dat KPN gebouw?Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:16:
@ Mij: Lolz..het is niet een verkeerslicht. Bij de Kop van Zuid staat zo'n soort van gebouw met allemaal leds erop, snachts blijft die in nachtstand (een grote stip).
Verwijderd
Cliché?Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:16:
@ Mij: Lolz..het is niet een verkeerslicht. Bij de Kop van Zuid staat zo'n soort van gebouw met allemaal leds erop, snachts blijft die in nachtstand (een grote stip).
Idd wel soort van storend.
@Erasmo: Opzich wel leuk, al dat gele, misschien een beetje, ja.. ik weet niet^_^
Wel leuk gewoon.
Ik was eigenlijk van plan om alleen die kranen te doen, het viel me op hoe het geel afstak tegen het grauwere rest. Maarja, treinen zijn ook geel dus vandaarRoelant schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:35:
Mooie bewerking inderdaad, maar denk dat het effect beter tot z'n recht was gekomen als je de kranen ook in zwart-wit had gelaten - dus alleen de trein in kleur.
Verwijderd
Kan me er idd wel iets bij voorstellen. Maar nu ik hem voor de 3de keer zie vind ik hem eigenlijk wel cool. ^^Erasmo schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:20:
[...]
Cliché?Deze foto is een beetje afgekeken van die taxi-op-time-square foto(hoop dat je weet wat ik bedoel)
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Kleuren zijn goed, alleen dat voorste blaadje stoort me wel behoorlijkWijnands schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:43:
Wat is er hier mis? Ik denk dat ik het wel weet maar hoor 't graag.
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Sharky op 01-05-2008 17:15 ]
This too shall pass
[ Voor 43% gewijzigd door Markie op 03-05-2008 11:48 ]
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Verwijderd
Verwijderd
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Verwijderd
Ook al is dit het solo post je foto topic, niks mis met die foto's! wat dhr hierboven mij ook al zegt!Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:06:
Hoi iedereen. Ik heb me onlangs m'n eerste reflexcamera aangekocht. Een d300 met grip, sb800, bijkomende acc. etc. Meer info gepost in het "Mijn nieuwe apparatuur" topic.
Ondertussen druk in de weer met het doorlezen van de handleiding en het tellen van de knopjes op m'n d300Maar heb ondertussen al een paar probeersels online geplaatst. De foto's zijn wel wat bewerkt met PS, extra contrast, kleurcorrectie etc.. Ik zou het leuk vinden mochten jullie wat opbouwende kritiek geven. Hou er rekening mee: ik ben totaal nieuw in jullie wereld!
![]()
bloemetjes
vriendin - zwartwit probeersel
schoonzusje 1
schoonzusje 2
tas
schoentjes
Verwijderd
Ik zou in je zwart-wit foto's iets meer contrast gooien, zoiets bijvoorbeeld. Voor de rest inderdaad nette foto's, zeker aangezien dit je eerste SLR is.Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:33:
sorry mn excuses. zal er in't vervolg op letten! In ieder geval bedankt voor het complimentje
[ Voor 10% gewijzigd door antonboonstra op 03-05-2008 18:51 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Verwijderd
Inderdaad, stukken beter! Bedankt voor de tip.antonboonstra schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:51:
[...]
Ik zou in je zwart-wit foto's iets meer contrast gooien, zoiets bijvoorbeeld. Voor de rest inderdaad nette foto's, zeker aangezien dit je eerste SLR is.
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 13:08 ]
[ Voor 23% gewijzigd door TranceSetter op 03-05-2008 22:29 ]
Misschien je monitor eens calibreren, bij mij spatten de kleuren van die vogel van het scherm.
[ Voor 8% gewijzigd door Ericr op 04-05-2008 01:43 ]
Ik vind "snolliepoepje" ook wel grappig trouwens.Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:33:
sorry mn excuses. zal er in't vervolg op letten! In ieder geval bedankt voor het complimentje
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Roelant op 04-05-2008 11:40 ]
Verwijderd
Van die gele lichtjes in inderdaad jammer, blijkbaar moesten er die avond een aantal mensen overwerken
Nee, dat dacht ik eerst ook maar dit is een Psittacula krameri. Een monniksparkiet is een Myiopsitta monachus.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:00:
@ Ericr: is dat geen Groene Monniksparkiet?
Niks meer aan doen, gewoon poster van laten drukken en ophangen!Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:58:
Vorig jaar in Zuid-Afrika (Port Elizabeth) nog met een simpele compactcamera (Sony W35) weten te maken:
[afbeelding]
Groot:
http://farm3.static.flick...63986648_a71f8ac10a_b.jpg
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, enig commentaar wat er nog te photoshoppen valt?
Hier staat tekst
[ Voor 87% gewijzigd door Roelant op 05-05-2008 15:01 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Ik was er vorig jaar ook.. ik had echter niet meer mazzel dan dit. Port Elizabeth was wel sowieso heel gaaf! Het boottochtje is leuk (vooral de retour aka "beachen" is gaafVerwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:58:
Vorig jaar in Zuid-Afrika (Port Elizabeth) nog met een simpele compactcamera (Sony W35) weten te maken:
[afbeelding]
Groot:
http://farm3.static.flick...63986648_a71f8ac10a_b.jpg
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, enig commentaar wat er nog te photoshoppen valt?
Heb hem nog even door lightroom gehaald ja. Het origineel had meer kleur en wat minder contrast.Falcon schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:42:
Dat doe je dan zeker niet slecht ..![]()
Veel nabewerking?
Leuke foto, zeker als dit één van je eerste is! Bovenaan is hij nog wat licht, maar de boom maakt meer dan goed!!savale schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:37:
Kom net kijken wat betreft fotograferen, maar bij deze dan m'n eerste foto:
[afbeelding]
Gave plaat, Jaloers
[ Voor 52% gewijzigd door Tomino op 05-05-2008 15:12 ]
Ik dacht inderdaad al dat dat het commentaar zou zijn. Misschien is het wat duidelijker als ik de originele foto plaats:Griffin schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:48:
@ tomino:
De hoeveelheid donker in de plaat is naar mijn mening te veel, hij is TE donker. Echter het geheel 'persoon in het donker' heeft een apart effect. Iets meer licht zou de plaat gelijk wat beter maken.
Ook vind ik er links teveel 'niets'. Plaats de persoon iets meer naar links en uit het midden voor een (in mijn ogen) betere foto.
Verwijderd
Offtopic: Wat gaaf! Grote kans dat ik je heb ontmoet, heb bij dat bedrijf (Raggy Charters) van Juni tot Augustus stage gelopen. Ga dit jaar weer maar nu gewapend met mijn 400D icm 55-250IS!Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:53:
[...]
Ik was er vorig jaar ook.. ik had echter niet meer mazzel dan dit. Port Elizabeth was wel sowieso heel gaaf! Het boottochtje is leuk (vooral de retour aka "beachen" is gaaf) en de omgeving is erg mooi.
[ Voor 17% gewijzigd door alex3305 op 06-05-2008 11:13 ]
Dankjewel voor je feedback en eerlijk gezegd ben ik het volledig eens met je opmerking. Echter heb ik nu die foto ook als achtergrond, maar het stoort me eigenlijk toch niet echt, misschien omdat de bloem zelf zo opvalt.savale schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:06:
Nou die gele bloem komt goed naar voren, ook lekker scherp, maar wat ik jammer vind is dat de achtergrond wat te druk en rommelig is.
Verwijderd
nu is de eerste foto die je geplaatst had niet meer online te vinden, maar ik vind de 2e foto erg goed. is goed te zien dat er trompet gespeeld word, vingers enzo zijn goed te zien.Tomino schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:05:
[...]
Ik dacht inderdaad al dat dat het commentaar zou zijn. Misschien is het wat duidelijker als ik de originele foto plaats:
[afbeelding]
Daar zit dus veel ruis in! Heb het geheel ietsie lichter gemaakt.. Maar misschien bedoel jij net iets anders? Sleutelen mag
Dit iets lichter dan mijn vorige post:
[afbeelding]
Orange & Red
|>
Het lijkt inderdaad net een inverted image. Heel vreemdsimon schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:59:
Ik vind je z/w omzetting heel raar... vind 't ook niet een erg boeiend onderwerp, mijn advies, zoek spannendere dingen!
Even snel omzetten met paint maakt er dit van:Alex3305 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:06:
[...]
Het lijkt inderdaad net een inverted image. Heel vreemdVooral met zo'n witte achtergrond.
Die vind ik heel erg mooi! Mooie kleuren en een perfecte schaduw op het blad!Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:39:
Mijn tweede foto die ik hier plaats, een libel achter in de tuin bij de vijver.
[afbeelding]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
The devil is in the details.
Verwijderd
Precies, ik heb er niks aan bewerkt nog.. Ik kan als ik zo thuis ben hem wel even door photoshop slepen.. Verder heb ik brede schouders, dus ik kan kritiek wel hebben, en vraag er ook bewust naarFire69 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:18:
Hier moet je een foto plaatsen om opbouwende kritiek te ontvangen, dus dankzij jou weet hij nu al dat zijn kleuren wat flets zijn. Goed toch?
Ja die blik ben ik met je eensJust_I schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:01:
Vanwaar de keuze om de foto scheef te houden, ik vind het eigenlijk niet zoveel toevoegen. De vignettering vind ik ook wat veel, maar past op zich wel bij de foto.
De omschrijving die je geeft van de DJ haal ik niet echt uit de foto, ik vind de foto wat te druk daarvoor en de blik van de dame is het ook niet helemaal.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Wat dat betreft had je wellicht een foto kunnen maken waar ze een koptelefoon ophad of om haar nek. Misschien een tikkie cliche maar wel doeltreffend.Just_I schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:01:
De omschrijving die je geeft van de DJ haal ik niet echt uit de foto, ik vind de foto wat te druk daarvoor en de blik van de dame is het ook niet helemaal.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja was opzich ook wel weer een goeie optiePhydomir schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:11:
[...]
Wat dat betreft had je wellicht een foto kunnen maken waar ze een koptelefoon ophad of om haar nek. Misschien een tikkie cliche maar wel doeltreffend.
ik snap het puntje "twist" niet helemaal icm met die treinstoel (of iets soortgelijksMarty26 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:51:
ff een plaatje.
[afbeelding]
Er moet volgens mij nog ff wat noice uit de dame hier op de foto. Maar andere op en aanmerkingen zijn welkom.
Kleine uitleg: het is een Dj foto de dame draait minimal en is rustig meisje met een twist. Mijn idee Rustige foto. Met wel een twist in de lucht en in de stoel.
http://farm3.static.flick...59647424_cf3aeb257d_o.jpg maatje groter foto
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Hier staat tekst
Vliegtuig streepje had ik even gemist. dankjeSjaak_Afhaak schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:45:
I like it, heerlijk simpel, maar zooo lekker. toch nog ff miereneuken:
- helemaal linksboven zit een licht streepje --> ff wegclonen
- stenen zijn niet helemaal scherp? kan trouwens ook aan m'n baggerscherm op het werk liggen.
Orange & Red
Verwijderd
Niemand een reactie op mijn foto? Commetaar zal heel erg welkom zijn heb het echt nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:32:
Heb gisteren een camera gekocht om te beginnen met fotograferen. Hierbij mijn eerste resultaat na een kleine wandeling net:
[afbeelding]
Grote versie
Wil graag meer fotos gaan maken maar heb nog een hoop te leren. Op de grotere versie komt de foto beter tot zijn recht vind ik persoonlijk. Wat vinden jullie ervan?
Op zich zit er een leuke kijklijn in, maar er is eigenlijk niet een onderwerp in waar je oog op blijft hangen. Daardoor ebt al weer snel de aandacht weg.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:24:
[...]
Niemand een reactie op mijn foto? Commetaar zal heel erg welkom zijn heb het echt nodig.
[ Voor 38% gewijzigd door RBH op 07-05-2008 21:04 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq