Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/140envn.jpg

Een halsbandparkiet die kwam aanvliegen, op zoek naar eten. Geschoten met een K100D + Sigma 70-300 DG APO. Op 300mm geschoten, stond zo'n 2,5 meter af van dit beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
@visboer32: deze versie vind ik idd beter ;)

@Ericr: vet beestje xD leuk felle kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ericr: is dat geen Groene Monniksparkiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

De_Bastaard schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:33:
Flink gephotoshopped zo te zien :p Wel apart iig :)

Beetje panning:

[afbeelding]
Puur om nieuwe technieken te leren... Hoe krijg je de motorrijder scherp (en onbewogen) terwijl je de achtergrond juist "bewogen" hebt?!? Ik heb nl geen flauw idee... :?

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
PrinsEdje80 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:12:
[...]

Puur om nieuwe technieken te leren... Hoe krijg je de motorrijder scherp (en onbewogen) terwijl je de achtergrond juist "bewogen" hebt?!? Ik heb nl geen flauw idee... :?
googlen op panning :P Iets langere sluitertijd als ik me niet vergis en je camera het onderwerp laten volgen :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jup, dat krijg je inderdaad voor elkaar met het onderwerp mee te bewegen met een iets langere sluitertijd. En door heel veel te oefenen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Als beginner zou ik de sluitertijd op 1/200 ofzo zetten, en als je er dan enige tijd mee bezig bent en het onder knie krijgt kan je lager gaan :) Zelf zit ik meestal rond 1/125 of 1/100 :)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.bassius.nl/content/Motorsports/Elsloo%20Cross%202008%20Day%201/IMG_6015.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Geen idee welk insect dit betreft, maar ik vond hem wel apart zo op deze manier. Lekkere nectar tot zich nemende. Genomen met de 60mm macro en geflitst ivm sluitertijd en het niet bij me hebben van een statief op dat moment. Foto is genomen in natuurgebied de blauwe kamer nabij Rhenen.

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc223/Chumafo/nect-drink.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Een oud telefoonnummer? Geen idee trouwens, wat hier op slot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een of ander fabriekspand geloof ik.
Die cerrajerias hebben er een handje van op alle deuren en sloten hun sticker te plakken voor het geval dát je de sleutel vergeten bent. Je kunt ze dan bellen en voor €50 maken ze hem voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind vooral die sticker wel wat toevoegen.

@Ericr: Beetje Flets.
@Bastaard: De actie spat er van af. Mooie foto dus.

Even langs de Erasmus gereden:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3127/2428098724_f442155d62.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aparte foto, maar zeker mooi dat blauwe licht vanachter de brug.

Echter vind ik het led verkeerslicht een beetje storen boven in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:55:
Aparte foto, maar zeker mooi dat blauwe licht vanachter de brug.

Echter vind ik het led verkeerslicht een beetje storen boven in de hoek.
Ik snap wat je bedoeld, maar aan de andere kant zorgt dat er weer voor dat het tsja, weet niet een soort miniatuur foto wordt! Meer abstract van, hej er klopt iets niet..

Heb je de foto ook @ groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik vind het licht ook wel storend, ik had eerst niet eens door dat het een verkeerslicht was, dacht het later was toegevoegd oid.

Maargoed, we gaan van Rotterdam naar Amsterdam:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2zozx20.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mij: Lolz..het is niet een verkeerslicht. Bij de Kop van Zuid staat zo'n soort van gebouw met allemaal leds erop, snachts blijft die in nachtstand (een grote stip).

Idd wel soort van storend.

@Erasmo: Opzich wel leuk, al dat gele, misschien een beetje, ja.. ik weet niet^_^
Wel leuk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Mooie bewerking inderdaad, maar denk dat het effect beter tot z'n recht was gekomen als je de kranen ook in zwart-wit had gelaten - dus alleen de trein in kleur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:16:
@ Mij: Lolz..het is niet een verkeerslicht. Bij de Kop van Zuid staat zo'n soort van gebouw met allemaal leds erop, snachts blijft die in nachtstand (een grote stip).
Is toch dat KPN gebouw?

Zelf vind ik de foto erg mooi, met uitzondering van die LED's. Maar de autolampen vervagen erg mooi, en het blauwe licht achter de brug geeft het een cool sfeertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou wel eens kunnen (ben nooit zo goed met namen etc.)
Zal morgen wel even wat er af croppen, maar nu trek ik het even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:16:

Idd wel soort van storend.

@Erasmo: Opzich wel leuk, al dat gele, misschien een beetje, ja.. ik weet niet^_^
Wel leuk gewoon.
Cliché? :P Deze foto is een beetje afgekeken van die taxi-op-time-square foto(hoop dat je weet wat ik bedoel)
Roelant schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:35:
Mooie bewerking inderdaad, maar denk dat het effect beter tot z'n recht was gekomen als je de kranen ook in zwart-wit had gelaten - dus alleen de trein in kleur. :)
Ik was eigenlijk van plan om alleen die kranen te doen, het viel me op hoe het geel afstak tegen het grauwere rest. Maarja, treinen zijn ook geel dus vandaar :P anders zou de rest een beetje saai worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:20:
[...]

Cliché? :P Deze foto is een beetje afgekeken van die taxi-op-time-square foto(hoop dat je weet wat ik bedoel)
Kan me er idd wel iets bij voorstellen. Maar nu ik hem voor de 3de keer zie vind ik hem eigenlijk wel cool. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:35
Wat is er hier mis? Ik denk dat ik het wel weet maar hoor 't graag.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3078/2454010389_0fbf288f4c.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wijnands schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:43:
Wat is er hier mis? Ik denk dat ik het wel weet maar hoor 't graag.

[afbeelding]
Kleuren zijn goed, alleen dat voorste blaadje stoort me wel behoorlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Vandaag was (is) er bij het Ermerstrand een Tractorpullingevenemt met ook een of ander stuntteam. Op een bepaald moment ging er iemand met akelige bloedgang door een rek met 350 TL-buizen. Ik stond er heel stoer bij met m'n 1D en dacht dat ik wel een foto zou hebben waarbij de motor er precies doorheen komt maar helaas, hij ging zo snel dat ik een foto heb van het voorwiel dat er net aan de voorkant uitkomt en deze. Toch tijd voor een snellere camera ;)

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/tlbalken.jpg

heb vandaag overigens m'n camera eindelijk goed kunnen testen, wat een apparaat zeg. Presteert op alle fronten beter dan m'n 30D

[ Voor 11% gewijzigd door Sharky op 01-05-2008 17:15 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Was je burst aan het schieten of niet? Inderdaad jammer van de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

yep.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10

Markie

Voorheen BBE

@ Sharky: en ik maar altijd denken dat die TL-buizen zo giftig zijn...

Een probeersel van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2302/2460590463_4be71e6e5b.jpg?v=0
Een terp (wierde) in het Groninger landschap
groot: http://farm3.static.flick...60590463_135bf4b077_o.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Markie op 03-05-2008 11:48 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

@ sharky:
Jammer dat de motor er niet helemaal op staat. tja en je kan moeilijk vragen of ze het nog een keer kunnen doen :P.
Verder heeft deze shot ook wel wat moet ik zeggen. Als je iets van de linkerkant afschaaft (dus dat de foto bij het rek begint) is het nog wel een mooie actie foto. Je moet er iets van maken he :P

@ BBE:
ik moet zeggen dat ik de foto erg flets/licht vind. Verder wel mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

BBE: fijn voorjaarssfeertje, komt wel erg schuin over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Potje pool:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/2460570304_f92951f3db_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/vogel_dood.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@ Erasmo: Roelant heeft een goed punt. Licht je onderwerp eruit en niet teveel andere zaken.

@ Wijnands: wat Erasmo zegt, daar sluit ik me volledig bij aan. Een ander standpunt had niet gewerkt denk ik, dan toch maar een grotere DoF...

@ Sharky: je loopt al snel tegen de fysieke grenzen van je apparaat aan :)

@ BBE: Leuk plaatje, alleen heb ik het gevoel dat de horizon wat naar rechts overhelt? Verder een nette compositie.

@ Exigence: goede dof, alleen vind ik de vignetting net iets over de top. omdat je bal het lichtste object is, zal deze uiteindelijk toch de aandacht trekken en heb je vrijwel geen vignetting nodig.

@ Rieeees: Ik zie weinig samenhang in de foto zelf. Het buitenlicht trekt enorm de aandacht op de achtergrond.

Zelf nog een bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3138/2460473051_f9786847f5.jpg?v=0

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Parle85: Uitstekend commentaar haha. Want het is een deel van een serie (waar ik niet tevreden over ben). Het gaat namelijk om het gebouw en het verval, het licht moet je inderdaad naar de kapotte deur en trap leiden, het gebouw was immers het onderwerp en niet de foto.

Bedankt voor je comments :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BBE: dat gebouwtje links van de kerk staat er half op.
Ik zou hem er helemaal afgelaten hebben. Dat oogt rustiger.

Verder nette compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10

Markie

Voorheen BBE

Dank voor jullie commentaar. Hij stond idd wat scheef. Ik heb hem nu wat rechter gezet.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen. Ik heb me onlangs m'n eerste reflexcamera aangekocht. Een d300 met grip, sb800, bijkomende acc. etc. Meer info gepost in het "Mijn nieuwe apparatuur" topic.

Ondertussen druk in de weer met het doorlezen van de handleiding en het tellen van de knopjes op m'n d300 8) Maar heb ondertussen al een paar probeersels online geplaatst. De foto's zijn wel wat bewerkt met PS, extra contrast, kleurcorrectie etc.. Ik zou het leuk vinden mochten jullie wat opbouwende kritiek geven. Hou er rekening mee: ik ben totaal nieuw in jullie wereld! _/-\o_

bloemetjes
vriendin - zwartwit probeersel
schoonzusje 1
schoonzusje 2
tas
schoentjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je moet niet klagen, je kan al heel redelijk fotograferen hoor :) . Je moet alleen de topicwaarschuwing misschien eventjes lezen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:06:
Hoi iedereen. Ik heb me onlangs m'n eerste reflexcamera aangekocht. Een d300 met grip, sb800, bijkomende acc. etc. Meer info gepost in het "Mijn nieuwe apparatuur" topic.

Ondertussen druk in de weer met het doorlezen van de handleiding en het tellen van de knopjes op m'n d300 8) Maar heb ondertussen al een paar probeersels online geplaatst. De foto's zijn wel wat bewerkt met PS, extra contrast, kleurcorrectie etc.. Ik zou het leuk vinden mochten jullie wat opbouwende kritiek geven. Hou er rekening mee: ik ben totaal nieuw in jullie wereld! _/-\o_

bloemetjes
vriendin - zwartwit probeersel
schoonzusje 1
schoonzusje 2
tas
schoentjes
Ook al is dit het solo post je foto topic, niks mis met die foto's! wat dhr hierboven mij ook al zegt! :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry mn excuses. zal er in't vervolg op letten! In ieder geval bedankt voor het complimentje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:21

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:33:
sorry mn excuses. zal er in't vervolg op letten! In ieder geval bedankt voor het complimentje :*)
Ik zou in je zwart-wit foto's iets meer contrast gooien, zoiets bijvoorbeeld. Voor de rest inderdaad nette foto's, zeker aangezien dit je eerste SLR is.

[ Voor 10% gewijzigd door antonboonstra op 03-05-2008 18:51 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:51:
[...]
Ik zou in je zwart-wit foto's iets meer contrast gooien, zoiets bijvoorbeeld. Voor de rest inderdaad nette foto's, zeker aangezien dit je eerste SLR is.
Inderdaad, stukken beter! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lucht was gisteren bijzonder mooi blauw, maar het is/was wel moeilijk goed te krijgen in LR omdat ik mijn grijskaart vergeten was.

Dit is de tram halte Glòries in Barcelona met in de achtergrond metro halte Glòries en Torre Agbar.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2157/2460725911_3250ee15c1.jpg
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2460725911/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Heb nog wat geprobeerd van onze kersenboom te maken. Is lastig zonder rotzooi op de achtergrond te krijgen midden in een woonwijk. Dan maar 1 groep bloemen (weet ik hoe het anders heet :z )

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/content/Shots/Flowers/IMG_8140.jpg

Ik zie nu trouwens een vies randje onder de tak lopen, dit gebeurd blijkbaar als ik hem exporteer met lightroom. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

[ Voor 23% gewijzigd door TranceSetter op 03-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Misschien je monitor eens calibreren, bij mij spatten de kleuren van die vogel van het scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Ericr op 04-05-2008 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:33:
Ik vind "snolliepoepje" ook wel grappig trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoonzusje 1 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toff: geen commentaar :X 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar in Zuid-Afrika (Port Elizabeth) nog met een simpele compactcamera (Sony W35) weten te maken:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2065/2463986648_a71f8ac10a.jpg

Groot:

http://farm3.static.flick...63986648_a71f8ac10a_b.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, enig commentaar wat er nog te photoshoppen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
@jspr:

Mijn eerste reactie is: heerlijke foto. De scherpte vs. onscherpte, de flares, en natuurlijk de bijzondere kleuren.

Ik weet niet wat het is met die kleuren, maar het heeft iets magisch. Het blauw van de de lucht en het blauw van het gebouw (met een paar rooie accenten, lekker voor het warm-koud contrast, zou je het bijna jammer vinden van die paar gele lichtjes), de groen/rooie lichtjes op de voorgrond. Het is bijna onrealistisch hoe goed de kleuren bij elkaar passen, het zijn allemaal een beetje neon-achtige tinten.

De compositie is iets minder bijzonder. Door het kleurenspektakel ben je als kijker al snel geneigd daar overheen te kijken. Er is wel actie (de bewegende tram), maar die is zo onduidelijk/vaag, dat je dat niet als zodanig ervaart. In die context is de foto wat 'leeg'. En de balans is niet slecht maar ook zeker niet perfect.

Dat maakt de foto al met al een beetje anoniem, wat overigens niet per definitie negatief is, dat kan juist ook bijdragen aan de beoogde sfeer. Het geeft je als kijker bijvoorbeeld wel de gelegenheid volop van het kleurenfeest te genieten. Al met al is dit voor m'n gevoel typisch zo'n foto's die je op groot formaat terugziet als wanddecoratie, background, etc. En dat klinkt wat denigrerend, maar is feitelijk een enorm compliment. :)

@Ericr:

De kleuren van je vogel zien er hier inderdaad prima uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Roelant op 04-05-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die gele lichtjes in inderdaad jammer, blijkbaar moesten er die avond een aantal mensen overwerken ;)

De lucht had die avond, zoals eerder beschreven, een bijzonder mooie kleur, en heb geprobeerd die vast te leggen. Ik heb in LR enkel een beetje de witbalans aangepast, horizon iets recht gezet, een beetje verscherpt en een wat contrast toegevoegd. Verder zijn de kleuren zoals ze waren die avond.

Wat compositie betreft geef ik je gelijk, het kán spannender. Alleen heb ik niet zo een idee hoe ik dat kan doen op die plek aangezien er op potentiële plekken niet echt de mogelijkheid is om de foto te maken ivm. verkeer en bebouwing, en je moet dit met een tripod doen.
Ook heb ik een 17-50mm lens waardoor je op een bepaalde afstand moet gaan zitten om alles er op te krijgen. Wellicht dat ik hem nogmaals ga proberen als ik mijn 10-22 heb.

In ieder geval bedankt voor je zeer uitgebreide commentaar :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:00:
@ Ericr: is dat geen Groene Monniksparkiet?
Nee, dat dacht ik eerst ook maar dit is een Psittacula krameri. Een monniksparkiet is een Myiopsitta monachus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:58:
Vorig jaar in Zuid-Afrika (Port Elizabeth) nog met een simpele compactcamera (Sony W35) weten te maken:

[afbeelding]

Groot:

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, enig commentaar wat er nog te photoshoppen valt?
Niks meer aan doen, gewoon poster van laten drukken en ophangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik wilde eigenlijk een testcase topic openen over m'n uitstapje naar Blijdorp van vandaag, maar HellBeast was me voor..

De onderstaande is ook geschoten in Blijdorp. Ik ben de laatste tijd bezig met het fotograferen van patronen/lijnen, en vroeg me af wat jullie van deze plaat vinden:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/cactus.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2070/2465484278_048342cf37.jpg

Vandaag een terrasje gepakt bij Land's End met uitkijk op de Texel en de veerboot. Onder andere bovenstaande foto gemaakt, echter vindt ik hem niet bijster interessant. Dus mijn vraag: hebben jullie nog tips om dit soort foto's interessanter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Airliner: voorgrondje (bv een meerpaal) voor diepte, je onderwerp niet spot-on in het midden. Dat zijn zaken waardoor het fotografisch interessanter kan worden. Registrerend is er niks mis met de foto. Veel bootjes kiekers zullen dit een mooie foto voor de verzameling vinden. :)

Sjaak_Afhaak: op zich fijne kleuren, ik vind alleen de ruimte links niet zo.

Trannel5: mooi licht, mooi moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Mijn eerste cross processing:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2137/2465363716_dc6b6cda73.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
@airliner:

Met de foto's is niet zo veel mis, het onderwerp is gewoon niet zo bijster interessant en dan wordt je foto dat ook niet zomaar.

Je zou inderdaad nog kunnen kijken naar de tips van littlejoannes om het onderste uit de kan te halen, maar dan maak je het onderwerp niet spannender, dan maak je het fototechnisch leuker. Echt van 't doek spetteren zal die boot gewoon niet zo snel. :P

En de rederij zou dit ongetwijfeld een prachtige foto vinden voor in hun folder? ;)

@vollepeer:

Ik vind 'm persoonlijk wat krap genomen, iets meer ruimte eromheen (met name aan de bovenkant en een stukje naar rechts) zou de foto/uitsnede goed doen. Omdat je die ruimte niet in het origineel hebt, zou ik een stukje van de onderkant afsnijden (tot het hart van de bloem), daarmee komt de compositie beter tot z'n recht en is de foto beter in balans.

Daarnaast is je DOF wat krap. De foto is prachtig scherp, maar met een iets grotere DOF heb je de kont van de wesp (en daarmee alles op de voorgrond) scherp, terwijl je de achterkant nog steeds wazig kunt houden. Dat zou 'm echt 'af' maken. Kun je evt. corrigeren door 'm subtiel te sharpenen - en is ook al minder storend als je 'm een klein beetje bijsnijdt zoals hierboven genoemd, daarmee komt het scherpe deel van de foto wat meer naar je blikveld.

Dan de kleuren: die ogen wat dof (met name op de zwarte delen van de wesp). Als ik eens met de levels ga spelen om dat weg te poetsen, ontdek ik ineens een fris blauwe lucht op de achtergrond. Die reflecteert op de wesp, dus ik kan me voorstellen dat je dat dat een reden was om de kleuren te laten voor wat het is (met name omdat de reflectie ook niet scherp is, en je dat benadrukt), maar eigenlijk vind ik de kleuren toch natuurlijker na bewerking.

Als ik de genoemde bewerkingen (levels, sharpenen en uitsnijden) uitvoer, kom ik in eerste instantie op zoiets uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/miORTqWNqWheXF7qr6THnO5s/full.jpg

Dat geeft al meteen een heel ander plaatje, maar dan krijg je wel ineens last van een paarse gloed, die hierdoor veroorzaakt werd. In het origineel valt dat niet op bij het gebrek aan blauwtinten. Overigens kun je dat er nog wel uitbewerken, dan kom ik op zoiets uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jlsj4Cr0uZ08DbQqFZmNCOmt/full.jpg

Er wordt trouwens in mijn omgeving ook terecht opgemerkt dat het blauw niet per definitie bijdraagt aan de foto (het maakt de foto onrustiger om naar te kijken), maar feit is dat het er wel in zit. In die zin illustreert het dus het aan hoe veel nog te doen is met de originele foto qua kleuren: zwart van de wesp lijkt bruin en het blauw zie je niet eens. Bij een nabewerking zou je even wel dus ook voor kunnen kiezen om het blauw wat meer met rust te laten, en alleen het zwart wat zwarter te maken.

Over het bijsnijden: ik heb nu alleen de onderkant bijgesneden, maar het misstaat niet om ook van de linkerkant nog een klein stukje af te halen, zodat je die bloem echt mooi in de hoek zet en het scherpe deel van de wesp op 1/3e van je beeld zet (gulden snede).

Oh, en voor beiden, gebruik als je een foto plaatst even de 'check images' knop onderaan je venster. Lees hier hoe en waarom. :)

[ Voor 87% gewijzigd door Roelant op 05-05-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:23
Kom net kijken wat betreft fotograferen, maar bij deze dan m'n eerste foto:

Afbeeldingslocatie: http://savale.nl/wp-content/gallery/panneland_3_5_08/IMG_0810.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat doe je dan zeker niet slecht .. :)

Veel nabewerking?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:58:

[afbeelding]

Groot:

Ik was er vorig jaar ook.. ik had echter niet meer mazzel dan dit. Port Elizabeth was wel sowieso heel gaaf! Het boottochtje is leuk (vooral de retour aka "beachen" is gaaf :P) en de omgeving is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Falcon schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:42:
Dat doe je dan zeker niet slecht .. :)

Veel nabewerking?
Heb hem nog even door lightroom gehaald ja. Het origineel had meer kleur en wat minder contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Afbeeldingslocatie: http://tom-vanschie.nl/test/images/20080505140623_trompet%20(large).jpg

Ik maak normaal nóóit zulke donkere en aparte foto's van mensen. Vogeltjes en bijtjes zijn meer mijn ding.. Toch benieuwd.. hij is wat klein hier.. groot is beschikbaar if needed! :)

Make it/break it!
savale schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:37:
Kom net kijken wat betreft fotograferen, maar bij deze dan m'n eerste foto:

[afbeelding]
Leuke foto, zeker als dit één van je eerste is! Bovenaan is hij nog wat licht, maar de boom maakt meer dan goed!!
Gave plaat, Jaloers :) Hoe gemaakt/wat voor bewerking?

[ Voor 52% gewijzigd door Tomino op 05-05-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ tomino:
De hoeveelheid donker in de plaat is naar mijn mening te veel, hij is TE donker. Echter het geheel 'persoon in het donker' heeft een apart effect. Iets meer licht zou de plaat gelijk wat beter maken.
Ook vind ik er links teveel 'niets'. Plaats de persoon iets meer naar links en uit het midden voor een (in mijn ogen) betere foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Griffin schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:48:
@ tomino:
De hoeveelheid donker in de plaat is naar mijn mening te veel, hij is TE donker. Echter het geheel 'persoon in het donker' heeft een apart effect. Iets meer licht zou de plaat gelijk wat beter maken.
Ook vind ik er links teveel 'niets'. Plaats de persoon iets meer naar links en uit het midden voor een (in mijn ogen) betere foto.
Ik dacht inderdaad al dat dat het commentaar zou zijn. Misschien is het wat duidelijker als ik de originele foto plaats:

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/DSCF4986rauwMedium.jpg
Daar zit dus veel ruis in! Heb het geheel ietsie lichter gemaakt.. Maar misschien bedoel jij net iets anders? Sleutelen mag :+

Dit iets lichter dan mijn vorige post:
Afbeeldingslocatie: http://www.tom-vanschie.nl/rauw2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:53:
[...]

Ik was er vorig jaar ook.. ik had echter niet meer mazzel dan dit. Port Elizabeth was wel sowieso heel gaaf! Het boottochtje is leuk (vooral de retour aka "beachen" is gaaf :P) en de omgeving is erg mooi.
Offtopic: Wat gaaf! Grote kans dat ik je heb ontmoet, heb bij dat bedrijf (Raggy Charters) van Juni tot Augustus stage gelopen. Ga dit jaar weer maar nu gewapend met mijn 400D icm 55-250IS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 21:59
Dus net even wat buiten geschoten in mama's plantenbakje :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bD36gaNVvXVu86INHqCuNM9O/thumb.jpg
Klik voor groter (duh!)

Editje: Overigens geschoten met een Canon Digital IXUS 75 :P dus niet veel speciaals.. Moet nog komen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door alex3305 op 06-05-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Nou die gele bloem komt goed naar voren, ook lekker scherp, maar wat ik jammer vind is dat de achtergrond wat te druk en rommelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
savale schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:06:
Nou die gele bloem komt goed naar voren, ook lekker scherp, maar wat ik jammer vind is dat de achtergrond wat te druk en rommelig is.
Dankjewel voor je feedback en eerlijk gezegd ben ik het volledig eens met je opmerking. Echter heb ik nu die foto ook als achtergrond, maar het stoort me eigenlijk toch niet echt, misschien omdat de bloem zelf zo opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een camera gekocht om te beginnen met fotograferen. Hierbij mijn eerste resultaat na een kleine wandeling net:

Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/f939f49032350bb56015f9200aded9cd_HugoDeGroot.jpg

Grote versie

Wil graag meer fotos gaan maken maar heb nog een hoop te leren. Op de grotere versie komt de foto beter tot zijn recht vind ik persoonlijk. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tweede foto die ik hier plaats, een libel achter in de tuin bij de vijver.

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk29/Xorp22/IMG_2317.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal vind ik macro's weinig aan, maar de schaduw op het gras vind ik erg mooi er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Tomino schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:05:
[...]

Ik dacht inderdaad al dat dat het commentaar zou zijn. Misschien is het wat duidelijker als ik de originele foto plaats:

[afbeelding]
Daar zit dus veel ruis in! Heb het geheel ietsie lichter gemaakt.. Maar misschien bedoel jij net iets anders? Sleutelen mag :+

Dit iets lichter dan mijn vorige post:
[afbeelding]
nu is de eerste foto die je geplaatst had niet meer online te vinden, maar ik vind de 2e foto erg goed. is goed te zien dat er trompet gespeeld word, vingers enzo zijn goed te zien.
Verder als je nog een keer zoiets fotografeerd zou het misschien mooi(er) zijn om (zoals ik al eerder zei) de persoon iets meer naar links te plaatsen en het instrument er volledig op te zetten.

je bewerkte versie is iig beter dan het origineel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Beeld uit de fontein in het midden van ons appartementencomplex. In het donker geschoten met flash, en edited met irfanview.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/8678/backyard4smallch1.jpg

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik vind je z/w omzetting heel raar... vind 't ook niet een erg boeiend onderwerp, mijn advies, zoek spannendere dingen!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
simon schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:59:
Ik vind je z/w omzetting heel raar... vind 't ook niet een erg boeiend onderwerp, mijn advies, zoek spannendere dingen!
Het lijkt inderdaad net een inverted image. Heel vreemd :P Vooral met zo'n witte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Alex3305 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:06:
[...]

Het lijkt inderdaad net een inverted image. Heel vreemd :P Vooral met zo'n witte achtergrond.
Even snel omzetten met paint maakt er dit van:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2jadp45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:39:
Mijn tweede foto die ik hier plaats, een libel achter in de tuin bij de vijver.

[afbeelding]
Die vind ik heel erg mooi! Mooie kleuren en een perfecte schaduw op het blad! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

ff een plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2323/2459647424_4f0d13b98e.jpg
Er moet volgens mij nog ff wat noice uit de dame hier op de foto. Maar andere op en aanmerkingen zijn welkom.
Kleine uitleg: het is een Dj foto de dame draait minimal en is rustig meisje met een twist. Mijn idee Rustige foto. Met wel een twist in de lucht en in de stoel.

http://farm3.static.flick...59647424_cf3aeb257d_o.jpg maatje groter foto :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

Vanwaar de keuze om de foto scheef te houden, ik vind het eigenlijk niet zoveel toevoegen. De vignettering vind ik ook wat veel, maar past op zich wel bij de foto.
De omschrijving die je geeft van de DJ haal ik niet echt uit de foto, ik vind de foto wat te druk daarvoor en de blik van de dame is het ook niet helemaal.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.221/83100001-83150000/83104701-83104800/83104785_5_ehCb.jpeg

Mijn eerste foto hier.. In Artis gemaakt... tijdens het afdrukken maakte de maki een onverwachte beweging.. waardoor zijn gezicht dus blurrie is..

Echter vond ik de foto toch iets hebben.. Ik ben nog redelijk onervaren, en dus erg benieuwd wat de kenners hier van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ik ben geenszins een kenner, dus wat ik zeg is alleen maar wat ik vind, dus trek je er niet teveel van aan ;) Maar ik vind 'm niet echt geweldig, de kleuren zijn vrij flets en doordat z'n kop beweegt vind ik het meer een mislukte foto, ik zie in ieder geval niet wat deze foto dan toch 'zou hebben'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:35
Hier moet je een foto plaatsen om opbouwende kritiek te ontvangen, dus dankzij jou weet hij nu al dat zijn kleuren wat flets zijn. Goed toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:18:
Hier moet je een foto plaatsen om opbouwende kritiek te ontvangen, dus dankzij jou weet hij nu al dat zijn kleuren wat flets zijn. Goed toch? :)
Precies, ik heb er niks aan bewerkt nog.. Ik kan als ik zo thuis ben hem wel even door photoshop slepen.. Verder heb ik brede schouders, dus ik kan kritiek wel hebben, en vraag er ook bewust naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Just_I schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:01:
Vanwaar de keuze om de foto scheef te houden, ik vind het eigenlijk niet zoveel toevoegen. De vignettering vind ik ook wat veel, maar past op zich wel bij de foto.
De omschrijving die je geeft van de DJ haal ik niet echt uit de foto, ik vind de foto wat te druk daarvoor en de blik van de dame is het ook niet helemaal.
Ja die blik ben ik met je eens :Y maar zo is de dame in kwestie... Dat vind ik altijd het moeilijke aan dit soort fotografie. Het is toch haar eigen persoonlijkheid die ze naar voren wil laten komen.
Maar die vignetering is wel een goeie die zal ik eens bekijken met wat minder zwart :)
tnx :D

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@FuNcNijN
Eerlijk antwoord: die foto was binnen 5 seconden na de opname op de camera gewist. Dit soort beweging in zo'n soort foto voegt naar mijn mening niks toe. Bv bewegende vleugels bij een vliegende vogel wel.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, zal er voortaan rekening mee houden..
Voor jouw ligt natuurlijk de lat wat hoger wat je wel en niet bewaard natuurlijk, maar ik snap wel wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

Graag wat commentaar op deze foto van mijn nichtje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CehWX6kl0MrGLnjUunxlnIHo/full.jpg

Klikbaar naar full size, geschoten uit de hand met Nikon D40 (kitlens), F5.6,1/50s, ISO 400.

Misschien was het wat beter geweest om haar wat meer naar rechts op de foto te hebben ipv. dead center. Verder staat de foto nog een tikkeltje scheef, maar dit vind ik iig niet storend.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

Just_I schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:01:
Wat dat betreft had je wellicht een foto kunnen maken waar ze een koptelefoon ophad of om haar nek. Misschien een tikkie cliche maar wel doeltreffend.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Phydomir schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Wat dat betreft had je wellicht een foto kunnen maken waar ze een koptelefoon ophad of om haar nek. Misschien een tikkie cliche maar wel doeltreffend.
Ja was opzich ook wel weer een goeie optie :)
Tnx kan ik weer mooi mee nemen in het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
Marty26 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:51:
ff een plaatje.
[afbeelding]
Er moet volgens mij nog ff wat noice uit de dame hier op de foto. Maar andere op en aanmerkingen zijn welkom.
Kleine uitleg: het is een Dj foto de dame draait minimal en is rustig meisje met een twist. Mijn idee Rustige foto. Met wel een twist in de lucht en in de stoel.

http://farm3.static.flick...59647424_cf3aeb257d_o.jpg maatje groter foto :)
ik snap het puntje "twist" niet helemaal icm met die treinstoel (of iets soortgelijks :P). Zou het niet beter uitkomen (als je dat perse zoekt that is) om langs de randen een draaieffectje mee te geven ?

An sich vind ik hem btw wel mooi, alleen de vignettering is wat te max naar mijn smaak, met je uitleg erbij is ie alleen minder voor mij

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Weer eens een foto uit het inmiddels zonnige Zweden. Dit maal geschoten bij Ales Stenar, een steen formatie, ook wel de Zweedse versie van Stonehenge genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3119/2472832451_46dd785ebe_o.jpg

het is een Crop, in het orgineel zit er nog een heel stuk zwart onder.
Commentaar is weer meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

I like it, heerlijk simpel, maar zooo lekker. toch nog ff miereneuken:
- helemaal linksboven zit een licht streepje --> ff wegclonen
- stenen zijn niet helemaal scherp? kan trouwens ook aan m'n baggerscherm op het werk liggen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:45:
I like it, heerlijk simpel, maar zooo lekker. toch nog ff miereneuken:
- helemaal linksboven zit een licht streepje --> ff wegclonen
- stenen zijn niet helemaal scherp? kan trouwens ook aan m'n baggerscherm op het werk liggen.
Vliegtuig streepje had ik even gemist. dankje :)
Ook even vergeten er nog een sharpening over te doen na de verkleining, misschien dat ze daarom onscherp zijn. Ik ga er nog even aan zitten.

Bedankt voor het commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Woensdag is ping pong dag dus vandaag mn nieuwe camera eens meegenomen. Ik vond dit de leukste shot van de avond. Echt tevreden ben ik nog niet, het geheel oogt nog wat saai en de nabewerking laat ook veel te wensen over. Vond de scherpte in het gezicht echter wel aardig en het contrast tussen inspanning en ontspanning wel leuk. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4290/pingpongjb3.jpg

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:32:
Heb gisteren een camera gekocht om te beginnen met fotograferen. Hierbij mijn eerste resultaat na een kleine wandeling net:

[afbeelding]

Grote versie

Wil graag meer fotos gaan maken maar heb nog een hoop te leren. Op de grotere versie komt de foto beter tot zijn recht vind ik persoonlijk. Wat vinden jullie ervan?
Niemand een reactie op mijn foto? Commetaar zal heel erg welkom zijn heb het echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:24:
[...]
Niemand een reactie op mijn foto? Commetaar zal heel erg welkom zijn heb het echt nodig.
Op zich zit er een leuke kijklijn in, maar er is eigenlijk niet een onderwerp in waar je oog op blijft hangen. Daardoor ebt al weer snel de aandacht weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3090/2473992210_6e81f9cfb5.jpg?v=0

Showcase? Ik weet 't niet...

Edit: Vanaf nu even klikken voor (iets) groter.

[ Voor 38% gewijzigd door RBH op 07-05-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ RBH: Hele mooie foto, kleuren zijn geweldig en vind het idee achter de foto ook heel goed. Ik ben nieuw dus of het showcase waardig is weet ik zo niet, ik vind het in elk geval een hele mooie foto.

Ik heb net ook een nieuwe foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/fa4ee429d6ecce68bffee367089335f4_2473561107_3e598c3739.jpg

Grotere versie

Wat vinden jullie van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

RHB, wat vind je er zelf showcase waardig aan?

mvlaren01: wat voor een zware meeuw is dat dan? :) Maar als dat je onderwerp is, had ik 'm iets meer geïsoleerd, nu valt de lantaarnpaal er achter nogal (negatief) op
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!