Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik vond het een mooie plaat door de rustige uitstraling:

Afbeeldingslocatie: http://www.josjonkmans.nl/gathering/solo/denm001.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
CaVeFiSh schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:33:
Ik vond het een mooie plaat door de rustige uitstraling:

[afbeelding]
Grappig, door de ruis ervaar ik hem totaal niet als rustig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Tomino schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:40:
[...]

Grappig, door de ruis ervaar ik hem totaal niet als rustig! :)
Ik doelde eigenlijk meer op de uitstraling van de personage's. Daarnaast maakt ruis voor mij een foto niet onrustig, maarja dat is dan weer een persoonlijke factor. Ik gebruik juist opzettelijk ruis in foto's (hoge iso waardes) om een beetje een ouderwetse "rustgevende" sfeer mee te geven aan een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26

polthemol

Moderator General Chat
de ruis geeft het een beetje "blair witch project"-gevoel, maar dan met hoofdpersonages die wat valium hebben gehad ;P Heeft wel iets imo al zou het sterker zijn geweest met wat minder ruis erin

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Agreed met Tomino. Te veel ruis is voor mij onrustig, maar het is, zoals je zelf al aangeeft, een persoonlijke keuze.
Ik vind de keuze om de foto in grijswaardes te nemen / te bewerken een goede keuze. De foto zelf heeft ook wel wat, op de ruis na dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Tsja jongens, ik ben juist een voorstander van ruis... maarja dat is natuurlijk allemaal smaak gebonden. En dat zullen we altijd blijven houden: De 1 vind ruis mooi en de ander niet, de 1 vind hem met kleur mooier en de anders weer niet... etc. etc. Welkom in de wereld van de fotografie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Biancashiro: Ik vind de foto te krap gekaderd en nogal fletse kleurtjes. Het is een originele benadering van zoiets, maar ik vind het kruis niet goed overkomen en is ook overbelicht.

@Polthemol: Qua macro is hij goed gelukt, op de goede punten scherp. 2 minpuntjes: de achtergrond is niet egaal en dat stoort mij, daarbij is het steeltje overbelicht.

@CaVeFiSh: Ik heb zelfs niks tegen ruis, mits het goed gebruikt wordt, in deze foto voegt het niks toe. Misschien ook even werken aan de highlights, hij komt nogal grijs over.

Dan een kleurige toevoeging van mij, gemaakt in het bloeiende Limburgse landschap ;)

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Mennt/boerderij_I_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
Alexio schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:32:
[...]

Ik kan niet zoveel leerzaams halen uit de opmerkingen "de nabewerking is lelijk" en "waarom fotografeer je in godsnaam een gordijn?". Het kan aan mij liggen, maar volgens mij kun je iemand in twee zinnen wel iets beter sturen dan dat. Natuurlijk vraag ik niet of alles voor me voorgekauwd kan worden, maar iets specifieker had hij wel kunnen zijn.
volgens mij is het hier de bedoeling dat je hier een mening geeft over een foto die iemand heeft gemaakt, dusja, ik geef mijn mening. als jij daar niks mee kan, jammer dan, maar dit is mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:53

Don Quijote

El Magnifico

Dit weekend genomen tijdens een autorit door zweden. Ik vond de vlakverdeling wel leuk. Alle kritiek is weer meer dan welkom.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3097/2434047505_eaea6465c0_o.jpg
exif:
ISO 100
280MM
F/5,6
1/160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

wow! minimalisme ftw! Had best in het showcase topic gemogen hoor en zelfs zonder boompje was hij mooi geweest. Goed gezien en goed gekaderd vooral.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Sharky schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:15:
wow! minimalisme ftw! Had best in het showcase topic gemogen hoor en zelfs zonder boompje was hij mooi geweest. Goed gezien en goed gekaderd vooral.
Niet helemaal mee eens want zonder boompje had ik niet gezien waar ik naar keek en was ie imo een stuk minder interessant geweest.
Voor de goede orde, ik vindt hem ZO dus wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Hij heeft wel wat ja. Met zo weinig toch nog een mooi plaatje :)

Is dit een crop?

Ik vind hem met boom toch beter dan zonder.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die verdomde kab... oh wacht, dit is de HK niet. :+

Ik denk inderdaad dat je de boom nodig hebt om te kunnen plaatsen waar je naar kijkt, wel een heel bijzondere foto Ravnoss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Nolani schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:34:
Hij heeft wel wat ja. Met zo weinig toch nog een mooi plaatje :)

Is dit een crop?

Ik vind hem met boom toch beter dan zonder.
Bedankt voor de reacties!

@Sharky, Roelant en Charly: Ik denk dat de boom inderdaad de foto net dat beetje extra geeft. Net dat beetje context.

@ Nolani: Ik heb een heel klein beetje van de bovenkant afgehaald, zodat de rode en zwarte vlakken in mijn ogen iets beter in balans zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Don Quijote op 22-04-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@mariken: agree, maar niet verwonderlijk als je weet dat de achtergrond gevormd wordt door een leren bank met zonlicht erop ;) Zonlicht is btw ook wat voor die overbelichting zorgt op de steel :( Ga morgen nog eens proberen maar dan met filter op camera oid, want vind hem eerlijk gezegd wel iets hebben. Alleen hopen dat het steeltje zich niet teveel naar het licht heeft gedraaid tegen dan :D

Vind je foto beetje raar trouwens, het lijkt nogal geel te gloeien (kan ook aan mijn monitor liggen). Maar foto's van ös limburg zijn altijd mooi

@ravnoss: sweet gemaakt. Heb je er nog veel aan zitten sleutelen ? Heerlijk hoe die boom er zo uitsteekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

polthemol schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:48:

@ravnoss: sweet gemaakt. Heb je er nog veel aan zitten sleutelen ? Heerlijk hoe die boom er zo uitsteekt :)
Klein stukje aan de bovenkant eraf gehaald en de verzadiging een tikje hoger. valt wel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
@Ravnoss. Heb je hem ook ergens beschikbaar op hoge resolutie? Dit zou echt een hele mooie wallpaper zijn! Vind het echt heel goed, en mag van mij ook in showcase staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ravnoss: Erg mooi. Die boom is inderdaad een essentie van het geheel.

Deze vanmiddag gemaakt. Vind hem zelf wel leuk gelukt. Wat nabewerking en z/w conversie in Photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3150/2434006079_f51c92e6e1.jpg

Alle kritiek welkom. Ook negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

cmegens schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:41:
@Ravnoss. Heb je hem ook ergens beschikbaar op hoge resolutie? Dit zou echt een hele mooie wallpaper zijn! Vind het echt heel goed, en mag van mij ook in showcase staan!
een grotere versie kan je hier krijgen, crop of resize hem even naar je eigen formaat en je hebt een wallpaper :)
(deze versie heeft nog geen sharpening gehad, dus dat moet je zelf even doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:19:
Oké, even een vraagje van mijn kant :) : wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
Geweldige compositie. De hoofden geven naar mijn idee het beeld dat men moedeloos staat te kijken en dat de brandweer er in een hopeloze situatie nog wat van probeert te maken.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@th3dge: Mooie foto, lekker scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 09:46
@Polthemol:
Ik vind het een nette foto.
In tegenstelling tot de andere reactie vind ik de achtergrond juist wél mooi egaal, en het bloempje is leuk belicht.

@Ravnoss: Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:53
Eerst dat ik hiero posts met een foto en ik weet ook niet of ze mooi zijn.
Weet ook niet of ik nou goed hebt bewerkt of dat de kleuren van mijn beeldscherm helemaal krom zijn.
Nou hier zijn ze dan.

Bewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2092/2436263395_da5e2d53c7.jpg
Vollegrote: http://www.flickr.com/photos/16445892@N03/2436263395/

onbewerkt:
http://farm4.static.flick...36248839_2e5e0aacf9_o.jpg

Graag commentaar goed of slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk onderwerp.. compostie en positie misschien een beetje saai..

Probeer je onderwerp ongeveer op 1/3 van de foto (horizontaal en verticaal) te zetten en misschien een iets interesanterre achtergrond ofzo. Ik weet niet hoe het er daar verder uitzag, dus ik weet niet precies wat je mogelijkheden zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Commentaar op de andere foto's volgt later.

Vanmiddag geschoten toen het zonnetje lekker scheen:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/large/IMG_5218a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Je highlights clippen nét... lijn werk is wel ok, horizon wel ietwat centraal...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eens met simon, de highlights in het bandenspoor zijn wat vervelend om te zien en leiden af. Verder vind ik het een lekkere plaat, de kleuren springen er ook goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een B/W probeersel. Zal niet super veel mensen aanspreken maar ben altijd benieuwd naar jullie gedachten!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2167/2433830537_7b54f993c0.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

Laat ik ook nog eens wat mening laten doorschijnen. Niet op iedere foto: sommige foto's doen me niet zo veel. (Dat hoeft niet positief/negatief te zijn)
@Speedfight: Er is erg veel loze ruimte boven (weggebrand) en beneden (te veel zand), en toch het onderwerp precies in het midden. Er is niet echt een spel van lijnen of kijkrichtingen. Leuk idee, maar er mist nog wat.
@PrinsEdje80: Je mist nog wat groothoek, en moet daarom kiezen wat je belangrijk vindt. Dit zie ik doordat het (mooie) gebouw beneden is afgekapt. Toch heb je het over dat gebouw in jouw omschrijving, dus wijs je mij nog extra op wat je niet op de foto heb staan. Maak keuzes, zet iets op de foto dat je wilt vertellen en hou je daarbij.
@JaapJanWillem: Wat een gekke toning. Wat heeft die baby levensloze kleuren. Ik zou het niet eens een zwart-wit omzetting noemen, maar een grijsomzetting. Beetje luguber effect.
@DutchVince: Leuk shot, leuke timing, beetje erg soft.
@Wijnands: Mooi shot, leuk belicht, sfeervol.
@cmegens: De vaalheid van de foto helpt niet echt, ik zie zo weinig detail. Contrast is fijn (imho).
@Wijnands: Minder mooie belichting, storende schaduwen, en erg krap. Komt ook zeker door de statige houding en tele foto.
@Griffin: Ook een leuk shot. Is het vrij hard licht, of licht dat aan mij?
@CaVeFiSh: De ruis is onnatuurlijk veel, storend in plaats van accentuerend, en doet wat mij betreft te veel detail missen. Het zorgt in deze foto juist voor een onrustige uitstraling in plaats van een rustige uitstraling. De foto is ook te krap gekaderd, en de mensen te dicht bij elkaar, om voor mij rustig over te komen. De zwart-wit omzetting (of zeg maar grijsomzetting) vind ik weinig rust toevoegen. Een echtere zwartwit omzetting had misschien wel meer geholpen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@samo:
Ja de foto heeft best hard licht. ik denk dat het komt omdat ik met contrast en levels heb gewerkt in lightroom en photoshop. echter zelf vind ik het op deze foto niet storen. Soms kan het wel storen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:51:
Nog een B/W probeersel. Zal niet super veel mensen aanspreken maar ben altijd benieuwd naar jullie gedachten!

[afbeelding]
t'Is dat je spreekt over gedachten, anders had ik gewoon aan een ritssluiting van een truitje gedacht.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karel V schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:50:
[...]
t'Is dat je spreekt over gedachten, anders had ik gewoon aan een ritssluiting van een truitje gedacht.
Begrijp niet wat je bedoelt. Ook je commentaar is niet onderbouwd. Vind je het onderwerp niet boeiend? Techniek staat je niet aan? Of vind je misschien de omzetting naar B/W mislukt?

Mocht je het onderwerp niks vinden mag je dat best zeggen, al heb ik daar inhoudelijk niet veel aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:51:

[afbeelding]
Het BW effect doet een hoop moet ik zeggen. Ik vind het mooi, en ook een goede conversie.
Verder wel 1 op/aanmerking, namelijk:
Ik persoonlijk vind er te weinig stof op zitten zeg maar. De rechterbovenhoek is goed gecropt, echter ik zou de foto iets langer maken en iets hoger. voornamelijk iets hoger. Hierdoor zie je meer rits en ik denk dan een wat betere foto.

Maar positie van de ritsdingen zitten wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@th3dge: mooi effect met z/w

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knops/tweakers/bloem-zwart/klavertjevierbloem-thumb-2.jpg
full-size: http://members.home.nl/kn...rt/klavertjevierbloem.jpg

gemaakt met 400D, tamron 55-200, iso100 en interne flits. De internet flitser heb ik gedempt met mijn hand om te voorkomen dat de stengel overbelicht raakte (hand ervoor, met klein kiertje tussen de vingers, redelijke belichting van foto, tijdelijk verblinde fotograaf als resultaat :P). In lightroom nog wat gespeeld met saturation en belichtingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Polthemol: Ik vind de belichting eerlijk gezegd nog steeds een beetje brak. Er is nog steeds goed te zien dat het flitslicht was, wat opzich niet heel erg is, maar in dit geval toch wel. Daarnaast ben ik nooit zo weg van compleet zwarte achtergronden bij zulke onderwerpen... Komt voor mij te onnatuurlijk over en brengt erg veel contrast met zich mee.

Maar als we het toch over roze bloemen hebben:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2272/2438560285_180cea0284.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
@Laurens: de horizon had anders gemogen, maar in dit geval vind ik het niet echt storend. Mooi contrast en kleuren. Fijna plaat :)

@Th3dge: Het onderwerp doet me totaal niets, de foto is iets te krap genomen, verder wel oké

@polthemol: Het idee is leuk, maar de bloem en de pik-zwarte achtergrond zijn saai. Probeer bijvoorbeeld mooie rode rozen in een doorzichtige vaas gevuld met water, snap je het idee? Overigens komt de bloem niet echt scherp over

[ Voor 6% gewijzigd door Nolani op 26-04-2008 10:04 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No way out
Afbeeldingslocatie: http://www.raceeend.net/fotos/stuck/20080419-_MG_1498-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@redhero / nolani: point taken :) Morgen maar verder oefenen om wat belichtingsgevoel bij te kweken. Egaal zwarte achtergrond is trouwens meer een ongelukkig effectje. Bloempje hangt voor een oude houte kist, is wel zwart geverfd maar zit boemvol witte krassen. Viel op de een of andere manier weg op de foto (je ziet ze wel als je hem vet gaat overbelichten). Maar we komen er wel ^^

@redhero: darn, die ziet er een stuk beter uit dan die van mij :) Alleen dat ene blaadje dat links het beeld binnenkomt smeekt voor een portie fotosoep imo. Zal wel komen omdat de rest wat vaag in beeld is, buiten de bloem zelf en dan dat ene blaadje.

[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 24-04-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
@raceeend123 leuk, ipv de hond aan de boom een vuil container. Je kan meer uithalen door een andere compositie en nawerking.

eentje van mij: Bus in Chengdu, China vorige week.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2056/2435557335_16545b875f.jpg

flickr http://www.flickr.com/photos/phantagom/2435557335/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
wow, die vind ik wel heel gaaf eth0, heb je daar meer van?

[ Voor 6% gewijzigd door AugmentoR op 24-04-2008 23:48 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

samo schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:00:
@PrinsEdje80: Je mist nog wat groothoek, en moet daarom kiezen wat je belangrijk vindt. Dit zie ik doordat het (mooie) gebouw beneden is afgekapt. Toch heb je het over dat gebouw in jouw omschrijving, dus wijs je mij nog extra op wat je niet op de foto heb staan. Maak keuzes, zet iets op de foto dat je wilt vertellen en hou je daarbij.
Voor mij was het punt om het grote gebouw in de lucht te fotograferen. Zoals ik al eerder zei, ik kon niet verder weg staan (anders had ik het gedaan) en helaas beschik ik niet over een groothoek. Hoe zou jij (of iemand anders) de foto genomen hebben? Of misschien anders gevraag: hoe zou je het gecropt hebben?!? Als ik nl crop dan houd ik zo'n enorm langwerpige foto over, die ik niet mooi vind... Misschien de kerk donkerder maken zodat deze niet zoveel opvalt?

(De enige reden waarom ik de kerk noemde was om een duidelijk te maken aan mensen waar men het gebouw achter de kerk van zou kennen :), iets wat ik misschien volledig achterwege had kunnen (misschien wel moeten) laten...)

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eth0, ik heb lang zitten denken en proberen met de nabewerking. maar was toch niet heel tevreden met alle resultaten. ben dan ook blij als jij of iemand anders een hintje zou geven wat nou een leuke nabewerking is voor een foto als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

PrinsEdje80 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 07:51:
[...]

Voor mij was het punt om het grote gebouw in de lucht te fotograferen. Zoals ik al eerder zei, ik kon niet verder weg staan (anders had ik het gedaan) en helaas beschik ik niet over een groothoek. Hoe zou jij (of iemand anders) de foto genomen hebben? Of misschien anders gevraag: hoe zou je het gecropt hebben?!? Als ik nl crop dan houd ik zo'n enorm langwerpige foto over, die ik niet mooi vind... Misschien de kerk donkerder maken zodat deze niet zoveel opvalt?

(De enige reden waarom ik de kerk noemde was om een duidelijk te maken aan mensen waar men het gebouw achter de kerk van zou kennen :), iets wat ik misschien volledig achterwege had kunnen (misschien wel moeten) laten...)
Zie mijn commentaar zeker niet als aanval, maar vooral als reactie. Ik geef feedback zodat je er zelf misschien op een andere manier naar kijkt, en vervolgens voor jezelf kiest wat jij belangrijk vindt.
Ik zou bijvoorbeeld de foto iets hoger nemen, en de kerk uitsluiten. En dan ook een andere hoek kiezen. Bijvoorbeeld.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

samo schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:59:
[...]

Zie mijn commentaar zeker niet als aanval, maar vooral als reactie. Ik geef feedback zodat je er zelf misschien op een andere manier naar kijkt, en vervolgens voor jezelf kiest wat jij belangrijk vindt.
Ik zou bijvoorbeeld de foto iets hoger nemen, en de kerk uitsluiten. En dan ook een andere hoek kiezen. Bijvoorbeeld.
Ik deed dat ook zeer zeker niet. Mijn bedoeling was om feedback uit te lokken die mij kan helpen met nabewerking (zoals cropping, donkerder maken bepaalde delen, etc..). Ik kan dat namelijk niet echt goed beoordelen.

Ik kan de foto niet echt opnieuw nemen (op dit moment, wanneer ik weer naar de VS ga, wel :P). En ook al zou ik er weer zijn, dan is de bewolking niet echt goed...

Ik ben net weer even door die serie foto's heen gegaan en ik zie dat ik het gebouw van een andere hoek heb (minder afleiding), maar de bewolking zuigt daar...

Afbeeldingslocatie: http://www.mso.anu.edu.au/~westra/tweakers/PA211187_21102007_0132_small.jpg
(klik voor groter)

Hier zie je dat het andere gebouw minder in zicht is, maar zoals ik al zei, de bewolking is lang zo mooi niet...

[ Voor 0% gewijzigd door PrinsEdje80 op 25-04-2008 10:05 . Reden: Link edit en typo ]

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:58:
@Polthemol: Ik vind de belichting eerlijk gezegd nog steeds een beetje brak. Er is nog steeds goed te zien dat het flitslicht was, wat opzich niet heel erg is, maar in dit geval toch wel. Daarnaast ben ik nooit zo weg van compleet zwarte achtergronden bij zulke onderwerpen... Komt voor mij te onnatuurlijk over en brengt erg veel contrast met zich mee.

[afbeelding]
IMO Showcase waardig, ik vind hem super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:58:

[afbeelding]
In ieder geval hulde voor het lef voor het lef de saturation slider eens de andere kant op te schuiven dan hier (op GOT) gebruikelijk lijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@zktas / charly: comment op redhero zijn roze bloem of de mijne ? *confuzzled*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Aangezien ze beiden Redhero quoten en jouw foto niet echt bijzondere saturatie heeft lijkt het me dat het niet om jouw foto gaat ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
njah ik volgde even niet helemaal meer geloof ik ^^ weg goed gevoel ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

bartbh schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:52:
[...]

Zeg ook niet dat dit een van de eerste dingen is wat ik op de foto heb gezet ;)

Attempt #2
[afbeelding]

Nog wel een overbelicht stukje rechts van z'n kop, maar geen idee hoe ik dat weg krijg.
Invulflits.... en anders zou je het in lightroom nog kunnen doen, maar een echte invulflits in niet onverstandig als je dichtbij schaduwen zit. Houd er rekening mee dat je camera vele malen gevoeliger is voor schaduwen dan je oog, die zich enorn snel aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://photos-266.ll.facebook.com/photos-ll-sf2p/v239/186/5/1113722266/n1113722266_30044240_729.jpg

yeehaa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Mooie kleurtjes, mooi moment, maar érg krap. De flats hebben te weinig ruimte en de mopetters ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het eerste gezicht lijkt die inderdaad erg krap. Alleen na nog een keer gekeken te hebben vind ik het wel wat hebben. Het 'trekt' je een beetje in de foto en lijkt meer ruimte te geven. Alleen jammer dat die schaduwen zo hard zijn. Voor de rest vind ik hem een geslaagde foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste foto die ik op GoT plaats. Vond hem best geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk29/Xorp22/IMG_1617.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberries op ijs.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/api3w2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
erg mooi... jammer van de jpeg compressie.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XrAiDeN: Vind hem ook geslaagd. Mooie rustige kleuren en goede compositie. Vind het grappig hoe het lijkt alsof de vlieg bijna van het bord afvalt. :D

@Teddy Rukspin: Op zich een mooie close-up, maar er is niet iets wat mij pakt. Het zijn een boel cranberries, misschien iets erbij plaatsen om het geheel te breken? Ook had het van mij een iets grotere depth-of-view mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/332qatk.jpg

Even buiten aan de slag gegaan met mijn nieuwe Pentax K100D + Sigma 70-300mm F/4-5.6 DG.Macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ericr: Foto is onscherp. Focus lijkt op zijn oog te zitten maar de rest is onscherp en vind ik zelf erg storend. Ook vind ik de kleuren van de vogel niet mooi uitkomen met de groene achtergrond. Op het eerste gezicht vond ik veel van de vogel missen. Zijn snavel is verborgen, wat op zich niet erg is maar laat dan meer van de vogel zien. Uiteraard lastig want dieren zijn niet altijd bereid stil te zitten voor de foto. :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10

Markie

Voorheen BBE

@ raceeend123: Nog even flink nabewerken?
@ eth0: goede nabewerking. Ik mis eigenlijk wat contact met een Local.
@ PrinsEdje80: PAS OP! je gebouw valt om!
@ Beathoven: Mooi! Jammer dat de flat er neet niet helemaal op staat.
@XrAiDeN: Ga zo door. Voor een eerste foto prima!
@ Teddy Rukspin: Ik vind hem iets te close-up genomen. Voor de rest prima kleuren.
@ Ericr: ook wederom iets te close-up genomen. Iets minder ingezoomd zou, waarschijnlijk, een beter beeld hebben gegeven van wat er gebeurd.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de P&O ferry richting UK...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2109/2442242379_2bbc7ec351.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto!

De blauwe toning van het dek tegen die lucht spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goede foto! Als hij aan alle kanten wat minder krap zou zijn was hij helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:49:
Mijn eerste foto die ik op GoT plaats. Vond hem best geslaagd.

[afbeelding]
Geslaagde foto. Goed gebruik gemaakt van de scherpte-diepte, volgens mij heeft ie met z'n vieze poten op de cranberries van teddyruxpin gezeten btw.

@teddyruxpin: netjes, ik ben het er wel mee eens dat er niet iets inzit wat pakt maar dit zou een achtergrondfoto kunnen zijn voor een advertentie. Dan hoeft het ook niet zo te knallen.

@Ericr: de vogel staat er wat te laag op, de hoofdruimte mag wel iets meer zijn. De achtergrond lijkt nu de helft van het thema te pakken terwijl daar echt niets te zien is.

@royv: water in de zee (tja, das logisch) en water op het dek. Ik vind het een prima plaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10

Markie

Voorheen BBE

Op de bouwplaats:

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/3359/img3578ang3.jpg

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
nice.

Ik had ook nog een vette foto va tijdens het varen op de P&O boot, maar ben hem nu even kwijt O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Laurens schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:34:
Commentaar op de andere foto's volgt later.

Vanmiddag geschoten toen het zonnetje lekker scheen:

[afbeelding]
Leuke plaat, maar... vuistregel: horizon nooit in het midden... dat haalt alle spanning eruit.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Ramzzz schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:39:
[...]

Leuke plaat, maar... vuistregel: horizon nooit in het midden... dat haalt alle spanning eruit.
Och, horizon nooit in het midden. Het is meer iets om op te letten, dan een waarheid. Er zijn genoeg momenten waar een horizon in het midden wel een succes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ravnoss schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:52:
[...]
Och, horizon nooit in het midden. Het is meer iets om op te letten, dan een waarheid. Er zijn genoeg momenten waar een horizon in het midden wel een succes is.
Inderdaad, bv bij een mooie weerspiegeling of zo. Dan ontstaat er juist een mooie symmetrie.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://photos-266.ll.facebook.com/photos-ll-sf2p/v239/186/5/1113722266/n1113722266_30044643_2573.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2114/2446437464_72534aa40e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBE, Niks op aan te merken zo. Heel mooi gezien! ;)

Beathoven, Het standpunt kan me niet echt interesseren sorry.

th3dge, Erg fijne toning, kijkt dan ook lekker weg. Alleen jammer dan het afwijkend blauwe vlakje linksbovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kasteel de Slangenburg in Doetinchem:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/kasteelklein.jpg
(klik voor groot formaat)

Heb in Lightroom voornamelijk de fill light gebruikt om het kasteel en de schaduw wat op te helderen (helaas hierdoor wel wat ruis zichbaar).

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een mooie foto. Persoonlijk zou ik wel de hoek tussen de twee gebouwen eruit croppen (beter is nog voordat je afdrukt hierover na te denken).

Verder houd ik erg van blauwe luchten. Met een andere kleur balans zou je zoiets kunnen krijgen:
http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/kasteelgroot_e0.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:21:
Het is een mooie foto. Persoonlijk zou ik wel de hoek tussen de twee gebouwen eruit croppen (beter is nog voordat je afdrukt hierover na te denken).

Verder houd ik erg van blauwe luchten. Met een andere kleur balans zou je zoiets kunnen krijgen:
http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/kasteelgroot_e0.png
Thanks! Ik vindt het altijd erg lastig om de goede kleuren te krijgen.. Ik heb ze in mijn versie zoveel mogelijk op de waarheid laten lijken. Jou versie is ook erg mooi, komt erg goed over!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2338/2448600431_5f381150fe.jpg

Toevals treffer toen ik een familie BBQ aan het fotograferen was, ik vind hem zelf wel redelijk geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:25:
[afbeelding]

Toevals treffer toen ik een familie BBQ aan het fotograferen was, ik vind hem zelf wel redelijk geslaagd.
Yep! Mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3150/2448856815_d5bc731edd.jpg

Dit is een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe Canon 400D.

Ik heb het contrast iets verhoogd, want dat ontbrak aan het origineel.

Dit waren mijn instellingen:
ISO: 100
Aperture value: f/5.6
Exposure: 1/159s

[ Voor 12% gewijzigd door psyBSD op 28-04-2008 19:21 . Reden: EXIF informatie toegevoegd. ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28

elmoxx

xx xx xx

Ook mijn eerste foto hier op tweakers.
De foto spreekt me aan maar ik heb het idee dat er nog iets mis is..

Afbeeldingslocatie: http://nielsj.net/gallery/albums/testcase-fotos/PICT0850_Custom.jpg

De plaat is iets veranderd van kleur door de resizer.. klik voor groter

settings:
iso 100
250 mm
F 6.3
1/40

[ Voor 10% gewijzigd door elmoxx op 28-04-2008 22:02 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Just cruisin':

Afbeeldingslocatie: http://fotoremy.nl/2008/DSC_3515s.jpg

:)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 28-04-2008 21:59 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28

elmoxx

xx xx xx

Remy, het Just crusin' gevoel komt direct bij me boven :D

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Eén van m'n eerste foto's die ik goed gelukt vind met de Fuji S8000fd. De lokale eend bleef even mooi op de plaats liggen. De foto is bijgesneden naar breedbeeldformaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.karpertotaal.nl/afbeeldingen/Eend_FujiS8000fd.jpg

Info:
- ISO 64
- 1/125
- F4.5
- Focal length: 84.2mm

Zou er met deze (niet spiegel reflex) camera nog meer uit een foto als deze te persen zijn? Graag op- en aanmerkingen hierover.

edit: Hier het orgineel (niet bijgesneden en met exif)

[ Voor 13% gewijzigd door visboer32 op 29-04-2008 00:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
visboer32 schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:18:
..
Zou er met deze (niet spiegel reflex) camera nog meer uit een foto als deze te persen zijn? Graag op- en aanmerkingen hierover.
Niet te pérsen denk ik, hij had qua compositie in de kijkrichting wat ruimer gemogen, maar mooie kleuren, goede foto, lekker scherp.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
visboer32 schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:18:
Zou er met deze (niet spiegel reflex) camera ...
Dat hoeft helemaal geen beperking te zijn hoor, er zijn genoeg mensen hier die mooiere foto's zonder dSLR kunnen maken (en dat ook doen) dan menig ander met. ;)
edit: Hier het orgineel (niet bijgesneden en met exif)
Enige opmerking die ik voor je heb is dat ik het origineel eigenlijk mooier vindt dan de bewerking. Zoals AugmentoR terecht opmerkt oogt de bewerking wat "krap" en dat kijkt niet lekker omdat je de foto , met name aan de linker- en rechterkant.

Als je alleen het hoogstnoodzakelijke wil weghalen, zou je eigenlijk alleen een stukje aan de bovenkant kunnen wegsnijden. Daarnaast zou je heel licht de kleuren kunnen bewerken. Ik kan niet precies uitleggen wat het is, maar in het origineel lijkt er een soort geel/groenige waas over (met name) de bruin- en beige-tinten te liggen. Door je 'levels' een beetje te optimaliseren verdwijnt die.

Zie dit voorbeeldje, zowel voor een ruimere (zo-min-mogelijk-weggehaald) crop en de kleur.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vFvLKh1n2GiOM4XwTNxMf8nK/full.jpg

Een andere bewerkingen die je nog zou kunnen overwegen als je alles 'er uit wil persen' (zoals je het zelf zo mooi noemt :P), is 'm licht sharpenen, maar dan echt heel summier, want eigenlijk heeft de foto het niet eens echt nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Mijn eerste foto in dit topic. :)

Afgelopen weekend gemaakt tijdens een bezoekje aan Harderwijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/testcases/wolderwijd_small.jpg

• camera: KM A2
• ISO 64
• 1/640
• F/9
• Focal length: 28mm

Foto geconverteerd naar zwart-wit, een beetje gecropped en wat meer contrast.

[ Voor 4% gewijzigd door EXX op 29-04-2008 10:24 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

EXX schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:24:

[afbeelding]

• ISO 64
• 1/640
• F/9

Ik vind het een sfeervolle foto, alleen lijkt in de grote versie de ruis reductie iets te zijn doorgeslagen? Heb je dit zelf gedaan, of is het gewoon de incam reductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

De oorspronkelijke foto is gemaakt in raw, dus daar zit geen enkele ruis filtering in. Conversie naar jpg is gedaan met RSE 2006, daar is dan ruisonderdrukking aan te pas gekomen. Iets teveel blijkbaar.

Ruis blijf ik lastig vinden: hoeveel is acceptabel en wanneer wordt het teveel.

[ Voor 17% gewijzigd door EXX op 29-04-2008 11:15 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:40
EXX schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:24:

[afbeelding]

• ISO 64
• 1/640
• F/9

De compositie vind ik aardig, ik zou misschien wel dat bosje links eruit croppen zodat de kijker zich focussed op de pier :) Heb je overigens nog wat van de lucht afgecropped? Nu staat namelijk de horizon vrij in het midden :)

Overigens, afgelopen weekend naar een motorcross geweest in de buurt 8)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.bassius.nl/content/Motorsports/Elsloo%20Cross%202008%20Day%202/IMG_6149.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze plaats ik ook hier even, dit omdat het een foto is uit een serie van mij, misschien dus later te plaatsen als test/showcase

Een foto van mijn vriendin, ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3059/2449366953_70d5947d3c.jpg

groot: http://farm4.static.flick...49366953_70d5947d3c_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:58:
Deze plaats ik ook hier even, dit omdat het een foto is uit een serie van mij, misschien dus later te plaatsen als test/showcase

Een foto van mijn vriendin, ben benieuwd wat jullie er van vinden:

[afbeelding]

groot: http://farm4.static.flick...49366953_70d5947d3c_b.jpg
Leuk! Eigenlijk de enige kritiek die ik heb, is dat de highlights ietwat blown-out zijn. En de schaduwen zijn ook iets te hard imo.

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 29-04-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Eensch met Soid mbt musicsoul's foto. Te weinig informatie in de clippende highlights aan de linker kant. En rechter oog is wat vreemd door de grote donkere iris .

De Bastaard:links zit erg veel ruimte in de plaat, waar niks op te zien is. Hierdoor oogt de plaat wat uit balans. Wel goed de actie te pakken.

EXX: waarom niet op het plankier gestaan? WEl een sfeervolle lucht. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleur versie. En de grote plaat is aardig plat geslagen door de ruisonderdrukking. Er zit geen detail meer in op full size.

Visboer: ik vind de versie van Roelant mooier. Door iets meer ruimte om de eend heen, is er meer rust in de plaat.

Remy: lekker sfeertje en leuke kleuren. Wel jammer dat er helemaal niks scherp te zien is waar je oog op kan rusten. Nu zwerven mijn ogen continue door de plaat op zoek naar een focuspunt.

Elmox: tja een stukje kat met overbelichte stukken, ik weet niet of je camera dat aan kan, maar een puntlichtmeting had de kat waarschijnlijk beter belicht.

psyBSD: ik vind het contrast nu nog vrij laag. En waarom voor z/w gekozen? Wat was er mis met de kleuren variant? Molentje staat er trouwen ook vrij centraal op.

player.case: een scherpe foto van een luchtbalon...

Speedfight: lekkere plaat, zachte kleurtjes passen wel bij het onderwerp. De lijnen zijn ook goed gekozen. Ja kan je versie wel waarderen.

th3dge: kleurtjes zijn wel lekker, voor de rest ontbreekt bij mij een beetje het verhaal achter dit lint. En de achtergrond is wat druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

littlejoannes schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:38:
EXX: waarom niet op het plankier gestaan? WEl een sfeervolle lucht. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleur versie. En de grote plaat is aardig plat geslagen door de ruisonderdrukking. Er zit geen detail meer in op full size.
De pier liep niet helemaal door tot aan de wal. Voor de orginele opname, omgezet van raw naar jpg zonder bewerkingen kijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@musicsoul: ik vind hem goed, lekker contrast, leuke hoek
@De_Bastaard: lekkere plaat, mooi moment, de ruimte aan de linkerkant vind ik juist wel goed; misschien iets teveel ruimte aan de bovenkant though :P
@EXX: vind hem niet zo sterk qua compositie; er is niks dat m'n aandacht trekt; die pier ligt er maar een beetje bij in de hoek...

Nouja, experimenteel, expressief zelfportret dan maar:

'I choose not to face the world anymore'

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.com/fs29/f/2008/119/f/1/Blind_by_wo_w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:40
Flink gephotoshopped zo te zien :p Wel apart iig :)

Beetje panning:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.bassius.nl/content/Motorsports/Elsloo%20Cross%202008%20Day%201/IMG_6044.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Deze vind ik beter dan de vorige foto vd motorcross. Straalt meer actie uit, prima foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nog even de originele foto van EXX bekeken.

Ik vind die pier op de huidige foto gewoon te klein om echt als onderwerp te dienen,
het valt weg tegen de rest. Imo moet je toch een keuze maken; of dat ding er groter op; als onderwerp, of weglaten. Ook zie ik niet echt de toegevoegde waarde van zwart-wit. Er zit dan wel weinig kleur in het origineel, maar het voegt naar mijn idee toch nog wel wat toe.
Heb zelf even 2 versies gemaakt op basis van het origineel: een en twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik snap wat je bedoeld. Versie 1 vind ikzelf wel geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Roelant schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:16:

Dat hoeft helemaal geen beperking te zijn hoor, er zijn genoeg mensen hier die mooiere foto's zonder dSLR kunnen maken (en dat ook doen) dan menig ander met. ;)
Dat toch weer mooi om te horen. Ik ben een echte beginner en het budget is voor mij nu niet zo dat ik voor een SLR kan gaan. Dus dan wordt het de uitdaging als nog mooie foto's te schieten. :)
Roelant schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:16:
Enige opmerking die ik voor je heb is dat ik het origineel eigenlijk mooier vindt dan de bewerking. Zoals AugmentoR terecht opmerkt oogt de bewerking wat "krap" en dat kijkt niet lekker omdat je de foto , met name aan de linker- en rechterkant.

Als je alleen het hoogstnoodzakelijke wil weghalen, zou je eigenlijk alleen een stukje aan de bovenkant kunnen wegsnijden. Daarnaast zou je heel licht de kleuren kunnen bewerken. Ik kan niet precies uitleggen wat het is, maar in het origineel lijkt er een soort geel/groenige waas over (met name) de bruin- en beige-tinten te liggen. Door je 'levels' een beetje te optimaliseren verdwijnt die.

Een andere bewerkingen die je nog zou kunnen overwegen als je alles 'er uit wil persen' (zoals je het zelf zo mooi noemt :P), is 'm licht sharpenen, maar dan echt heel summier, want eigenlijk heeft de foto het niet eens echt nodig. :)
Zie onderstaande voorbeeld wat ik er nu mee heb gedaan. De ruimere view vind ik nu jullie het zo zeggen toch inderdaad wat meer aan de foto geven. Ik wil graag breedbeeld hebben in dit geval omdat ik er een achtergrondje van m'n breedbeeldscherm van wil maken. Ik heb nu dus alleen boven en onder gesneden. Ook heb ik de levels iets aangepast (toen je het zei viel het me meteen op, eerst niet... :P ) Daarnaast heb ik hem ook lichtjes iets verscherpt.

Zie hier het resultaat.

Wat vinden jullie er zo van (er vanuit gaande dat het een breedbeeld versie moet zijn)?

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!