@Ravnoss: mooi plaatje, erg mooi!
Naar mijn smaak net iets te hoog. Ik zou 'm iets korter maken, dan klopt de hoogte-breedte verhouding van de foto beter, dat kijkt rustiger want dit oogt onnatuurlijk (en niet alleen op scherm omdat je zo'n end moet scrollen

). Wordt overigens ook versterkt door het feit dat er in de bovenste helft van de foto niets te beleven is.
Vierkant (zoals gesuggereerd door kleine joannes hierboven) is interessant, maar als je dan toch (een stuk van) die blauwe lucht eraf snijdt, dan zou ik zelfs nog een stapje verder gaan: probeer 'm eens bij te snijden tot landscape. Daar wordt het echt bijna een cliché plaatje van (in de positieve zin van het woord), omdat je de zo mooi gelukte algemene horizontale lijn in de foto dan benadrukt. Denk daarbij aan het patroon in de lucht, de pose van de persoon, etc.
En dan heb je nog de keuze of je alleen van de bovenkant wegsnijd (dan houdt je alleen rooie lucht over) of ook een stukje aan de onderkant, waardoor je (met opisch kloppende verhoudingen) wat meer blauw in de foto kan laten. Dat is een kwestie van smaak, voor beide is wat te zeggen.
Maargoed, ik kan me ook voorstellen dat je het in z'n geheel zonde vindt om die blauwe lucht eraf te halen (en met het contrast wat dat oplevert met de rooie lucht wat dan verloren gaat), dus portrait is goed te verdedigen, maar zorg dan dat de verhoudingen iets beter kloppen.