Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.512 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

@xelle:
Zonde van de man/jongen aan de rechterkant. Zoals het eruit ziet maakt hij niet aanstalten om weg te lopen. Als je had gewacht was de foto mooier geweest lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

Japie.G

Colour Classic

Xelle schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:32:
Vandaag was er een grote brand in Werkendam, waar ik even langs ben gegaan met m'n camera. Ik was niet de enige want de dijk stond propvol met mensen. Ook kon iedereen aardig dichtbij de brand komen! Zo ook deze kindertjes:

(Klik voor groter)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)
zag hem op nu.nl. Inderdaad erg jammer van die man, vooral omdat er 'beweging in die man zit' valt het nogal op. Erg sterke foto, naar mijn mening net op een verkeerd moment!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:41
Ja helemaal mee eens! Even wachten de volgende keer dus :) Maar naast de man, verder nog dingen die misschien ook beter kunnen de volgende keer?

Edit: toch heb ik wel een beetje het idee dat zonder die man het lijkt alsof gewoon heel die loods maar staat af te branden en er voor de rest weinig gebeurd. Ik blijf nog twijfelen of die man wel zo slecht is :P

[ Voor 42% gewijzigd door Xelle op 03-04-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

als die man weg zou zijn zou de plaat een sfeer krijgen van:

twee hulpeloze jongetjes staan te kijken naar een hopeloze situatie.. zoiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Xelle schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:32:
Vandaag was er een grote brand in Werkendam, waar ik even langs ben gegaan met m'n camera. Ik was niet de enige want de dijk stond propvol met mensen. Ook kon iedereen aardig dichtbij de brand komen! Zo ook deze kindertjes:

(Klik voor groter)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)
Hey grappig, die zag ik vandaag al op m'n stage. Inderdaad op nu.nl :)

Vind het een goede foto, maar wel jammer van die gozer die precies aan het lopen is, leidt een beetje af om eerlijk te zijn. Zou 't beter vinden wanneer alleen de kinderen en de brand er op stonden.

edit: oh, ben een beetje 'n spuitelf. Nouja, dan hoor je 't van twee mensen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 03-04-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
universal creations schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:52:
Vorige week waren er op school waar ik werk de zogeheten Theaterdagen. Van de vele foto's (1900 totaal) die ik heb geschoten heb ik er eentje uitgekozen. Ik heb hem nog niet bewerkt, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil doen. Maar ik sta open voor tips.

[afbeelding]
Goeiedag! Zoiets hoort toch niet tussen de testcases? Niks meer aan doen alsjeblieft, zeeeker geen z/w :)

Gersompie: erg mooie foto, idd beetje overbelicht linksboven.
Xelle, gefeliciteerd met je nu.nl plaat ;-)

Afgelopen week: oude dikke kat van kennis, érg donker huis (check die pupillen ;-). Vond 'm wel goed gelukt gezien de omstandigheden, maar weet niet of dat vooral komt doordat ik 't beest ken?
Als je denkt dat het linker-oog onscherp is, komt dat door de staar O-)
--snap--
(ISO1600, 1/5sec, f/2.0, 50mm)

[ Voor 8% gewijzigd door AugmentoR op 22-04-2008 15:01 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@augmentor:
De hoge ISO maakt de foto (op groot formaat) wat ruiziger.
Verder vind ik de foto iets te krap gecropt, maar dat is mijn persoonlijke smaakt. Hoeft niet veel ruimte om heen te zitten maar dit is iets te krap.
Wel mooi dat de kop scherp is en de rest wat waziger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Griffin schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:12:
@augmentor:
De hoge ISO maakt de foto (op groot formaat) wat ruiziger.
Verder vind ik de foto iets te krap gecropt, maar dat is mijn persoonlijke smaakt. Hoeft niet veel ruimte om heen te zitten maar dit is iets te krap.
Wel mooi dat de kop scherp is en de rest wat waziger word.
Tnx, ik had niet echt andere opties dan deze hoge ISO, een nog langere sluitertijd dan dit gaat echt niet zonder statief :)
De krappe crop is zo krap omdat het dikke lichaam van 't poezebeest helemaal naar links afbuigt, en ik 'm zo aardig symmetrisch kon houden. Naar boven toe overigens ook niet want daar zat een plankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Ik vind dat, doordat je DOF zo klein is dat de neus niet meer scherp is, de ganse foto onscherp oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 12:40
@xelle: het enige dat mij opvalt is dat de lucht wat overbelicht is, misschien kan de foto wat donkerder om het contrast tussen de rookwolken en de lucht wat beter te krijgen?

Wat me verder opvalt: heeft die knul met die oranje jas nou een aansteker in zijn hand? 8)

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Na lang geen tijd meer te hebben gehad voor fotografie er vandaag (mede dankzij weinig huiswerk) er op uit gegaan op de fiets.

Heb meerdere plaatsen gefotografeerd, maar kwam in het midden van de stad deze schuurdeur tegen.
PS: de foto is niet scheeft, het dak is scheef.

Afbeeldingslocatie: http://www.fg-photos.net/GoT/Wornout_door_KL.jpg
ISO: 200 , F/4,5 , 34mm , 1/160sec

Ik heb de foto iets gecropt, en het contrast, Clarity en saturation (in lightroom) aangepast.

Originele foto
Ik vind zelf dat de bewerking de foto beter heeft gemaakt.

Hoor graag jullie feedback

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 04-04-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
De bewerking heeft 'm inderdaad wel iets verbeterd qua contrast en verzadiging, maar ik vind 'm nog steeds een beetje saai..

[ Voor 9% gewijzigd door AugmentoR op 04-04-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:20
Vandaag met White foto's gaan maken in Nijmegen.

Ben benieuwd!Afbeeldingslocatie: http://tom-vanschie.nl/test/images/20080404202754_4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 04-04-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 09:46
@Griffin: Hij mag wat mij betreft nog wel wat meer 'urban-look' krijgen. Iets heftiger. Iets als dit ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
'savonds op weg, dit molentje tegengekomen en fotootje van gemaakt. Beetje cliche, maar ach... Jammer van het stukje overbelichte molenwiek...

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/h.hoevenaar/photos/Breda/IMG_1044.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Tomino schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:27:
Vandaag met White foto's gaan maken in Nijmegen.

Ben benieuwd![afbeelding]
Ik vind hem wel grappig. Hou zelf wel van dit soort foto's. Misschien is het beter als je de 'brug' recht had gezet (photoshop) tov de randen. Denk dat dat het iets sterker maakt ipv die hoek die er nu in zit. Verder vind ik de kleuren niet echt sprekend, ik neem aan dat dat door een nabewerking komt?
Nogmaals, vind het een leuke plaat, maar het mist wel wat 'flair'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:17:
[...]

Ik vind hem wel grappig. Hou zelf wel van dit soort foto's. Misschien is het beter als je de 'brug' recht had gezet (photoshop) tov de randen. Denk dat dat het iets sterker maakt ipv die hoek die er nu in zit. Verder vind ik de kleuren niet echt sprekend, ik neem aan dat dat door een nabewerking komt?
Nogmaals, vind het een leuke plaat, maar het mist wel wat 'flair'
Thnx voor je comment :)
Echter de kleuren.. het was zo'n grauwe en compleet bewolkte dag dat ik wel op B&W moest gaan schieten, echt nergens was kleur. Dat verklaard denk het grauwe..

En over dat rechtzetten, ik zie niet helemaal wat je bedoeld. Kan jij t laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Rogier.V schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:17:
@Griffin: Hij mag wat mij betreft nog wel wat meer 'urban-look' krijgen. Iets heftiger. Iets als dit ofzo. :)
Ik heb gisteravond iets nieuws geleerd met photoshop, met de levels en niveaus. Hiermee kan je leuke dingen dus dat moet ik nog even goed onder de knie krijgen.
Maar vaak heb ik ook het gevoel dat het soms over de top is. dus teveel van het goede. Gewoon een kwestie van veel oefenen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Tomino schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:18:
[...]

Thnx voor je comment :)
Echter de kleuren.. het was zo'n grauwe en compleet bewolkte dag dat ik wel op B&W moest gaan schieten, echt nergens was kleur. Dat verklaard denk het grauwe..

En over dat rechtzetten, ik zie niet helemaal wat je bedoeld. Kan jij t laten zien?
even een snel voorbeeldje voordat ik weer met mn tentamens verder moet :p
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/brug_recht.jpg

Het is een beetje onduidelijk doordat ik de canvas gedraait heb zonder te croppen. Als ik ga croppen blijft er niet veel vd foto over. Bijdraaien kan je trouwens doen door in Photoshop de lineaal te pakken (niveau onder de droppertool knop). Dan met de lineaal een lijn trekken die de 'horizon' moet worden. Daarna naar Image>rotate>arbitrary, dan vult PS zelf de hoek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:41
Ja de lucht is een beetje overlicht, ik had op m'n camera ook een EV +0.3 dus vandaar. Is waarschijnlijk nog wel een beetje recht te trekken maar ik vind het niet zo storend. Het idee blijft wel duidelijk zo :)
En of dat jochie een aansteker heeft? Nee volgens mij niet ;) Zal de foto nog leuker hebben gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 07:58

RBH

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2053/2389645743_3d5c8331cd.jpg?v=0

Mooie wolken vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoevenaar schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:10:
'savonds op weg, dit molentje tegengekomen en fotootje van gemaakt. Beetje cliche, maar ach... Jammer van het stukje overbelichte molenwiek...

[afbeelding]
Compositie en hoek is goed. De lucht heeft ook een goed kleurtje.

Wat mij wel stoort is het afsnijden van de wieken. Ik had liever het totaalplaatje gezien. Daarnaast vind ik het gras en in mindere mate de molen zelf, een vage kleur hebben. Maar dat zal wel komen door de avondzon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

eerste keer een model ...
door onervarenheid wazig en niet ideaal van compositie :(
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/2925/img2072fg7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
Hey allen,

dit is mijn allereerste post op het tweakers.net forum :D
ik zal maar meteen een fotootje plaatsen.
Het is een foto van mijn kat die naar buiten staart. Wel jammer dat de zijkant overbelicht is, maar daar zal ik is naar kijken in photoshop
Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/Amplified123/albums/425217/IMGJ0F6N9HSPD.jpg
het mooie eraan vind ik dat je heel goed kunt zien hoe bol een oog is van zo'n kat
zo raw uit de camera, niks mee gedaan (doe ik normaal wel, maar met deze nog niet gedaan)

comments plz :+
@RBH: mooie lucht :o

[ Voor 9% gewijzigd door Amplified op 06-04-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Check dit oog van een Canadese Oehoe (uil):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/2335593496_0b74ab668c.jpg
Dat is pas indrukwekkend!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Amplified123 schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:48:
Hey allen,

dit is mijn allereerste post op het tweakers.net forum :D
ik zal maar meteen een fotootje plaatsen.
Het is een foto van mijn kat die naar buiten staart. Wel jammer dat de zijkant overbelicht is, maar daar zal ik is naar kijken in photoshop
[afbeelding]
het mooie eraan vind ik dat je heel goed kunt zien hoe bol een oog is van zo'n kat
zo raw uit de camera, niks mee gedaan (doe ik normaal wel, maar met deze nog niet gedaan)
Jammer dan dat nou net het oog niet scherp is. Je focus vind ik verkeerd dus verkeerd gekozen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3248/2392594633_941ab596c6.jpg
Ik wil graag jullie mening over de kleur en of ik de persoon in kwestie mooi in het kader heb gezet.
(btw, is voor een fotowedstrijd van een bepaald haarverzorgingsmerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Veel te donker en veel te groen, ik kan nou niet bepaald zeggen dat het haar er goed verzorgd uitziet op deze manier (wat me wel de bedoeling lijkt?).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vind de foto té donker, al zou dat bij het model kunnen passen. Over het haar en de jas ligt een groene zweem (nabewerking?), die prachtig bij de achtergrond passen, maar daar niet thuishoren. Bovendien: als ik jury zou zijn bij deze fotowedstrijd, zou ik vraagtekens zetten bij het gekozen model in combinatie met de achtergrond.

Zelf heb ik dit weekend samen met m'n vriendin een jaarabonnement van Artis gehaald. Vanmiddag heb ik deze plaat geschoten in de vlindertuin:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/vlinder.jpg

Waarom het beestje daar in godsnaam zat, geen idee. Het moest veel moeite doen om niet door de waterstroom weggespoeld te worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 06-04-2008 21:35 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Hahn schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:26:
Veel te donker en veel te groen, ik kan nou niet bepaald zeggen dat het haar er goed verzorgd uitziet op deze manier (wat me wel de bedoeling lijkt?).
Waaraan zie je dat het haar er niet verzorgd uitziet?. Misschient komt bij deze foto het haar beter uit?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2005/2393476254_a368a6a4a2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Het ziet er nogal vet uit als je het mij vraagt, wat op de tweede foto ook niet veel beter is eigenlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
ik vind van niet, het haar ziet er op een of andere manier paarsig uit (bewerking?) en ook onverzorgd (miss ligt dat aan mijn smaak, maar denk het niet). Ik vind nou niet egt dat het "haarverzorging" thema eruit spat...

@ Sjaak_Afhaak: mooi. en de druppels voegen toch iets toe. Anders was het wel een erg conventioneel plaatje geweest zijn, maar nu is het toch net even wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 09:46
@3V3RT : Ik vind je 2e foto trouwens beter dan de eerste. Stuk meer sfeer, betere kleuren, beter in beeld. :)
Overigens ben ik het met de andere eens over die haarproducten, al weet ik niet wat voor haarproduct het is (kan natuurlijk ook iets van 'wet-look/punk style' zijn ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik zou in de verste verte niet weten wat dat plaatje met haarverzorging te maken heeft
Inhoudelijk vind ik het bedenkelijk, maar zelfs al bekijk je het fototechnisch is het nog altijd onprettig kijken door het hoge contrast. De huid en het wit zijn door hard zonlicht belicht, het wit is zelfs uitgebrand. Dit terwijl de rest van de foto amper zichtbaar is

[ Voor 3% gewijzigd door SideShow op 07-04-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2161/2396102638_94ba859a26.jpg

M'n eerste foto die ik hier post, die ik gemaakt heb met m'n nieuwe 400d.
Alle commentaar is meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
lijkt mij nou niet egt iets om als 1 van deeerste dingen te fotograferen :+

magoed:
de vleugel is een beetje overbelicht. ook zit er een grasspriet die wazig is, en 1 die over het beetje zijn hoofd ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@3V3RT: De foto vind ik opzichzelf wel goed en mooi. Maar bij haar en verzorging denk ik al snel aan een mooie meid met mooi net glanzend haar. En dus niet een engerik met een duistere uitstraling met donker/nat haar, dus door het model geeft het haar een soort van viezachtig metal gevoel (niks tegen metal hoor^_^). Ik zou het model dus ff ernstig onder handen nemen, behalve als het een gothic kapper is ^_^.

@BartBh: Ik ben het met amplified eens, alhoewel het wel een leuk onderwerp is, dus als ie er nog ligt zou ik nog een poging wagen. En dan bijvoorbeeld ook ff een andere positie van de camera en misschien iets meer close-up op het hoofd.

En hier wat van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2154/2395110557_e2d245b639.jpg

Voor meer foto's: www.flickr.com/photos/mwieles
of: nl.fotoalbum.eu/saga

Commentaar welkom!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Amplified123 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:22:
lijkt mij nou niet egt iets om als 1 van deeerste dingen te fotograferen :+

magoed:
de vleugel is een beetje overbelicht. ook zit er een grasspriet die wazig is, en 1 die over het beetje zijn hoofd ligt..
Zeg ook niet dat dit een van de eerste dingen is wat ik op de foto heb gezet ;)

Attempt #2
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3122/2395354973_659a70f5ca.jpg

Nog wel een overbelicht stukje rechts van z'n kop, maar geen idee hoe ik dat weg krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
haha ok :P dacht het door dit stukje
die ik gemaakt heb met m'n nieuwe 400d.
maar de 2e versie vind ik veel beter. en de rest van de overbelichting is natuurlijk weg te photoshoppen/lightroomen. ;)

( ff snel minute werk ;) )
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/9995/birdhh5.th.jpg
helaas het oog verpest, maar met 5 min werk zou dat ook opgelost zijn. maar ben ik te lui voor :O :9

[ Voor 38% gewijzigd door Amplified op 07-04-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

hier een plaatje van mij.

Kreeg het niet mooi voor elkaar, de gele bloem bleef volledig uitgebeten geel, geen details. Uiteindelijk een beetje HDR toegepast op het stukkie bloem moet het volgende resultaat. Wat vinden jullie daarvan? Nog sterker HDR toepassen voor detail in de gele bloem?

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/fotografie/bloem_got.jpg
Canon EOS350D + Kitlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@bartbh: Is die duif nu dood ofzo? Ik denk dat ik de eerste er toch mooier uit vind komen.
@japie.G: Mooie kleuren :)

Foto van mijn op vakantie (al iets ouder dus):
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/toren.jpg
Beetje warmer. Ik ben nu ook een beetje aan het stoeien met Lightroom 2 beta:).

Eerste bewerking (laptop)
Ik weet niet of mijn bewerking een beetje lijkt, scherm van mijn laptop is namelijk niet erg geschikt om op te bewerken.

[ Voor 25% gewijzigd door Aloys op 07-04-2008 19:37 . Reden: betere bewerking ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Aloys schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:54:
@bartbh: Is die duif nu dood ofzo? Ik denk dat ik de eerste er toch mooier uit vind komen.
@japie.G: Mooie kleuren :)

Foto van mijn op vakantie (al iets ouder dus):
[afbeelding]
Ik weet niet of mijn bewerking een beetje lijkt, scherm van mijn laptop is namelijk niet erg geschikt om op te bewerken.
Hij is érg flets.. ik zou het nog een keer goed bekijken @ een goed beeldscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Aloys schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:54:
Toen ik bij ons om de hoek van de schuur liep vloog de buizerd (of wat dan ook was) net weg. Dus die had de duif net te pakken genomen maar nog geen tijd gehad om hem op te eten aangezien ik er aan kwam met met 400d :P....
Dus ja, die duif is dood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
ben sinds afgelopen zaterdag bezig met de basisopleiding van de foto vakschool, voor het eerst alles handmatig instellen is in het begin nogal wennen, onderstaande foto kwam er als 1 van de betere uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/got/bloemetje.jpg

eos 350 + kitlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

Ik vind het jammer dat de bloemetjes niet helemaal in het midden staan. Voor de rest lijkt de foto in de browser wat flets, maar wanneer ik de foto open in PS dan kloppen de kleuren wel.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:04

samo

yo/wassup

Zo, onder het motto 'een dag niet gesogd, is een dat niet gesogd' een rondje feedback.

@AugmentoR: De foto is wel erg krap gekaderd. Door je hoek heb ik het idee dat ik te dicht op het beest zit, en door zijn blik wordt dat niet beter. De compositie, kleuren etc zijn verder ook niet echt uniek. Ik vind het niet echt een mooie foto. (Maar ik vind kattenfoto's die ik zelf maak ook meestal niks, dus neem het niet te zwaar :+)
@Griffin: Je neemt de foto erg makkelijk: staan, camera voor je ogen, recht voor de deur, en zo min mogelijk van de rest er op. Dat maakt het wat saai. Een originelere hoek, een detail, of iets contrasterends had de foto mooier gemaakt.
@Tomino: Ondanks dat deze foto niet iets echts bijzonders laat zien is hij best leuk. Het is herkenbaar genoeg om te zien wat het is, maar abstract genoeg om te zien hoe het dan in elkaar zit. Daarom, leuk.
@Hoevenaar: Een leuke hoek, geweldige kleuren, mooie achtergrond maakt dit gewoon een zeer prettige foto.
@RBH: grappig shot, maar er mist nog diepte.
@SideShow: Inderdaad wazig, niet ideaal van compositie, maar ook niet van houding. Ze zit jou een beetje aan te kijken en af te wachten. Dat maakt het een beetje onprettig.
@Amplified123: Doe alstublieft resizen. Verder vind ik dit geen mooie foto. De focus ligt net voor het oog; het deel dat jij zelf als belangrijk noemt. En dat is jammer. Ook is 2/3 kat-detail, en dat is mij iets te veel in dit geval.
@AJHaverkamp: toffe reactie, en ik ben het met je eens. Mooi shot!
@3V3RT: Inderdaad te groen, te donker, en ogen missen. En ik vind dat een gemis in deze foto omdat het de orientatie compleet maakt. Zeker in deze contrastsituatie kan je de ogen mooi laten uitkomen.
@bartbh: Waarom heb je deze foto genomen? Wat wil je me vertellen met deze foto? Waarom een dode duif? Een beetje marcaber, en ik snap de context van deze foto niet goed. (Ik snap de context wel: nieuwe camera, maar dat maakt de foto niet goed...)
@Saga-envi: Mooi dof, goed gekozen. Spannende indeling. Voor een kattenfoto best leuk ;)
Foto's daarna doen me eigenlijk te weinig om er wat over te zeggen...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
samo schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:04:
Zo, onder het motto 'een dag niet gesogd, is een dat niet gesogd' een rondje feedback.

@bartbh: Waarom heb je deze foto genomen? Wat wil je me vertellen met deze foto? Waarom een dode duif? Een beetje marcaber, en ik snap de context van deze foto niet goed. (Ik snap de context wel: nieuwe camera, maar dat maakt de foto niet goed...)
De wreedheid van de natuur en het feit dat de duif net gedood was door een buizer oid. En het feit dat dit dus een marcabere foto oplevert. Dus niet echt een verhaal, maar eens een andere foto dan de bekende levende dieren, plantjes, lucht etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 10:04

samo

yo/wassup

bartbh schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:27:
[...]
De wreedheid van de natuur en het feit dat de duif net gedood was door een buizer oid. En het feit dat dit dus een marcabere foto oplevert. Dus niet echt een verhaal, maar eens een andere foto dan de bekende levende dieren, plantjes, lucht etc.
Wel jammer dat ik weinig van deze wreedheid zie. Het beest ligt er best vredig bij. Het beeld is niet echt schokkend, zelfs wat saai, zeker met deze uitleg. Als je het marcabere wilt laten zien, breng mij dan dicht bij wat zo marcaber is... Ik mis de tegenstelling in de foto, het contrast. Ik zie alleen een vredig gestorven beest. Je moet er zo veel bij vertellen om de foto te plaatsen, maar daardoor werkt deze nog niet meteen. Erg jammer.
De foto mist zowel visueel diepte (tegenstelling voorgrond/achtergond) als conceptueel (er staat niks op de voorgrond of op de achtergrond). Waar was de duif iets eerder? In de lucht? Ik zie geen / te weinig lucht om dat contrast, die tegenstelling te zien, om er zo zelf een verhaal van te kunnen maken.

[ Voor 15% gewijzigd door samo op 08-04-2008 17:34 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Samo: Opzich is volgens mij de compostie nog niet persee slecht, maar het contrast mist inderdaad. Als je er nu een beetje aan photoshopped en er meer contrast in brengt, de foto donkerder maakt en een beetje cropped is hij denk ik al een stuk interresanter.

Misschien is dit niet het mooiste wat er uit kan halen.. maar even als voorbeeld (dit kan je doen in 2 min).

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/2308/doieduifcopywg3.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
samo schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:31:
[...]

Wel jammer dat ik weinig van deze wreedheid zie. Het beest ligt er best vredig bij. Het beeld is niet echt schokkend, zelfs wat saai, zeker met deze uitleg. Als je het marcabere wilt laten zien, breng mij dan dicht bij wat zo marcaber is... Ik mis de tegenstelling in de foto, het contrast. Ik zie alleen een vredig gestorven beest. Je moet er zo veel bij vertellen om de foto te plaatsen, maar daardoor werkt deze nog niet meteen. Erg jammer.
De foto mist zowel visueel diepte (tegenstelling voorgrond/achtergond) als conceptueel (er staat niks op de voorgrond of op de achtergrond). Waar was de duif iets eerder? In de lucht? Ik zie geen / te weinig lucht om dat contrast, die tegenstelling te zien, om er zo zelf een verhaal van te kunnen maken.
Danku voor dit commentaar :)
Als ik jou commentaar zou meeneem, zou deze beter passen? Meer contrast met de achtergrond, stukje van de lucht waar de vogel 'vroeger' rondvloog?

(I know, horizon is niet recht etc, maar het gaat om het idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Just_I:
Voor de rest lijkt de foto in de browser wat flets, maar wanneer ik de foto open in PS dan kloppen de kleuren wel.
Grappig, hier ziet 'ie er in de browser juist iets donkerder/contrastrijker uit dan in een viewer met het juiste kleurpofiel. :)

Phant0m, je hebt de foto opgeslagen / gexporteerd in aRGB, voor web kun je het beste sRGB gebruiken. Daardoor wijkt de kleurweergave in browsers af van wat je in je tekenprogramma ziet, om dat te voorkomen kun je op het forum beter sRGB als kleurenprofiel gebruiken. Meer informatie daarover is ongetwijfeld te googelen. :)

Verder: leuke foto. Kijkt lekker weg. Ik sluit me wel aan bij Just_I: omdat je het onderwerp zo centraal hebt gezet zou het leuk zijn om de foto even bij te snijden zodat de madeliefjes 'ie echt perfect in het midden staat (iig. voor het oog, het optisch midden is niet altijd hetzelfde als het wiskundig midden). Dat haalt het laatste "onrustige" element uit de foto en dan komt 'ie volledig tot z'n recht.

As ik 'm verder in het juiste kleurprofiel bekijk, lijken de bovenkant van de madeliefjes heel licht overbelicht, maar dat is echt minimaal (en met nabewerken eenvoudig te corrigeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Zonet gemaakt om het lentegevoel een beetje weer te geven. Ik vind dat me dat wel gelukt is.

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/hommel01.jpg

En nog een verticale compositie.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
hmm, ik vind dat er een te groot stuk wazig is... ik zou de pic iets meer croppen en centreren op de bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Laatst online: 10:32

MrFish

Untitled

@Sharky: Er is wel een erg groot deel onscherp, dat leidt mijn aandacht af van de hommel...

Deze bij kwam ik vanmiddag tegen op een skimmia in de achtertuin:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2121/2400961102_09a5fbed5c.jpg
Jammer van dat bloemblaadje net voor z'n bek :( Ook twijfel ik over de uitsnede, heeft iemand wat wijze woorden over? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
jammer dat zijn linkervleugel net niet scherp is. maar voor de rest wel mooie foto :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Amplified op 09-04-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2146/2400713123_958b1d1780.jpg?v=1207768255

Zelfportret, genomen met externe flitser op multi-mode (stroboscoop effect).
Is voor een opdracht van een fotografie cursus die ik doe.
Flits gebounced tegen muur/plafond achter de camera.

Ik vind hem zelf wel aardig gelukt. Geen duidelijke schaduwen op de muur.
En ondanks lange exposure, toch m'n hoofd redelijk stil weten te houden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter op 09-04-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep hij is vet inderdaad.. hoelang was de sluitertijd precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:33:
Jep hij is vet inderdaad.. hoelang was de sluitertijd precies?
0,3 seconde :P

En ik schat iets van 7-8 flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
Wouter schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:47:
0,3 seconde :P

En ik schat iets van 7-8 flitsen.
Gave plaat, leuk idee vooral maar misschien dat ie met wat minder (3-5) flitsen nog wat duidelijker wordt. Misschien zou ie ook wat ruimer kunnen en wat met net standpunt spelen. Ow en je shirt valt wat veel weg tegen de achtergrond. Als je het geheel nou eens wat rauwer zou proberen te krijgen zou dat ook wat toe kunnen voegen. Hij is nu te clean, of net wat te veel vignetting

[ Voor 40% gewijzigd door martijn_tje op 09-04-2008 20:55 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3102/2402418495_cffa026c1e.jpg

Ik ben vandaag even gaan wandelen met mijn vriendin, en heb toen ook wat plaatjes geschoten. Ik vond dit wel een geslaagde plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43
Hij is alweer van een tijdje geleden, maar ik vind nog steeds dat ie wel wat heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n61/Morgion_2006/GoT/mustang600x400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Mijn eerste poging om hier iets te posten. Ik ben totaal geen fotograaf, maar vond dit toch wel een mooie foto (voor mijn begrippen :P). Sieraad voor mijn vriendin :+

Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/P4010163_thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Don3k op 10-04-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 07:44
Gisteren voor het eerst een bekend persoon voor mijn lens mogen houden. Ik heb geprobeerd om de man in beeld te brengen zoals de meesten onder ons hem echt kennen....

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2157/2404474655_300f99230e.jpg

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Beetje jammer dat je de linkerkant niet net iets meer gecropt hebt. Dat plasic stoort nogal imho. Verder wel een aardig portretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:07
@Xaveer, op zich geen slechte plaat. Maar ligt het nu aan mijn monitor op het werk, of zit er een blauwzweem over de foto. Of misschien was het wel de bedoeling?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Muse schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:57:
Beetje jammer dat je de linkerkant niet net iets meer gecropt hebt. Dat plasic stoort nogal imho. Verder wel een aardig portretje.
indeed, ik moet nog even toestemming vragen of ik het mag croppen maar ik was te hard bezig met de hond op de juiste plaats te krijgen dat ik de vuilniszak niet opgemerkt had... een beginnersfout zeg maar :p

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Soul__assasin schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:25:
[...]

indeed, ik moet nog even toestemming vragen of ik het mag croppen maar ik was te hard bezig met de hond op de juiste plaats te krijgen dat ik de vuilniszak niet opgemerkt had... een beginnersfout zeg maar :p
Toestemming vragen? Het is toch jouw foto? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Onze lesgeefster is zeer streng op croppen van beelden.... in speciale gevallen mag het wel maar niet zonder haar toestemming....

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:36
Soul__assasin schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:50:
Onze lesgeefster is zeer streng op croppen van beelden.... in speciale gevallen mag het wel maar niet zonder haar toestemming....
Wat een onzin. Op zich vind ik het wel goed dat je goed nadenkt over de foto qua compositie, maar je hebt toch vaak wel dingen (zeker doordat de zoeker vaak niet het volledige beeld laat zien) die er toch net op komen en dus makkelijk weg te snijden zijn.

Maar goed jij kunt er natuurlijk niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apollo13 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:18:
@Xaveer, op zich geen slechte plaat. Maar ligt het nu aan mijn monitor op het werk, of zit er een blauwzweem over de foto. Of misschien was het wel de bedoeling?
Ik kan zo geen blauwigheid ontdekken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:
[...]

Ik kan zo geen blauwigheid ontdekken hoor :)
Ik ben net thuis en idd ligt dus aan de monitor op mijn werk. Op mijn Samsung hier thuis is hij prima.
Ik heb dus niets gezegd. 8)7

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, even een vraagje van mijn kant :) : wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/sky53785/_foto's/Brand.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

/me Nieuw hier
mcstrat Netjes, doet me eigenlijk aan een persfoto denken. Ik krijg er wel een beetje een scheef gevoel bij, als ik er naar kijk. Ik had die brandweerman in het midden opzich ook wel ietsje dichterbij willen zien, de hoofden vind ik niet zo interessant :).

Morgion Erg mooi, ook de andere foto's die ik van dit onderwerp het gezien, zeker wel brochurewaardig wat mij betreft. Niet veel op aan te merken dus.

Nu eentje van mezelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.cbsys.nl/bloemweb.jpg
Weliswaar geschoten met een compact, een Powershot Pro1, maar ik ben blij met m'n nieuwe aanwinst. Dit is een resize van een 1680x1050 crop van het origineel. 1/160 sec, f/3.5, ingeflitst.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

ACID-dude schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:33:
Nu eentje van mezelf:
[afbeelding]
Weliswaar geschoten met een compact, een Powershot Pro1, maar ik ben blij met m'n nieuwe aanwinst. Dit is een resize van een 1680x1050 crop van het origineel. 1/160 sec, f/3.5, ingeflitst.
Mooi dat alleen de voorste bloem lekker scherp is, echter het inflitsen vind ik wat minder. is natuurlijk logisch dat anders de bloem misschien te donker was geweest. Ik vind de bloem nu te nep ogen door het felle licht erop.
op een Powershot Pro1 is het wat lastiger, maar misschien met een indirecte flits de foto wat beter zou zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Net een nieuwe D40, en een beetje aan het uitzoeken wat ik er allemaal mee kan, DSLR is nog nieuw voor me. Het zonnetje van de afgelopen week werkte wel lekker mee. Ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.carlmegens.nl/foto/bloemetjes.jpg

Voor iets groter: http://www.flickr.com/photos/25528698@N05/2405366237/

[ Voor 35% gewijzigd door cmegens op 11-04-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.i-brian.net/dizzy.jpg
klikkerdeklik voor groot.

Alleen ietsje met het contrast en de kleuren gespeeld. Ik schoot per ongeluk een foto met een lange sluitertijd, en ineens kwam het idee tot mij om deze foto te nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:38:
Alleen ietsje met het contrast en de kleuren gespeeld. Ik schoot per ongeluk een foto met een lange sluitertijd, en ineens kwam het idee tot mij om deze foto te nemen. :+
Nice, maar hoe heb je dit precies gedaan, want het midden is wel scherp en onbewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
rondje draaien, inzoomen, allebei acties waarmee je zo'n tunnel effect krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
Genomen met mijn nieuwe Nikon D40 :-) Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2156/2408549210_c045b6314e.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Tales op 13-04-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
De marathon van Rotterdam, editie 2008: zelfs hier houdt de politie snelheidscontroles... 8)7 Hoezo, "overtref jezelf"... ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2304/2410227926_efb647124a.jpg

Het verhaal achter deze foto: de loper was uitgevallen met een kapotte bloedblaar op de bovenkant van zijn voet ;( en de agent regelde onmiddellijk drinken en vervoer voor hem. d:)b

@not3pad: leuk idee, ik word er alleen een beetje dizzy van... Alsof je door een leeg bierglas heen kijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Kurgan op 13-04-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So, daar ben je ook snel mee ^_^.

Wel leuk verhaal erachter. Jammer dat je het gezicht van die dude niet ziet.
Ik kan me zelf nu eigenlijk wel voor mn kop slaan dat ik er niet ff heen ben gegaan >_>. (ja ik woon in rdam). Moet zo weg dus heb verder geen tijd meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
Probeerseltjes van mij. Het contrast in de eerste foto heb ik iets opgekrikt in Lighroom en de brightness is wat naar beneden geschroeft. Dit was trouwens de eerste keer dat ik Lighroom gebruikte, so be gentle ;)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v342/AlexKok33/dolphin-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v342/AlexKok33/P4091413-1.jpg

De tweede foto heb ik een stuk dynamischer gamaakt met Lighroom. Technisch is het niet zoveel, maar ik vond hem wel iets hebben in de artistieke zin, nouja een klein beetje dan :+

[ Voor 35% gewijzigd door Solovine op 13-04-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
even zelf wat beoordelen want dat gebeurd hier echt te weinig de laatste tijd...

not3pad: het effect mag nog iets sterker zijn imho verder standaard plaat om deze techniek op toe te passen

Tales: standaard plaat hij is scherp, meer valt er ook niet over te vertellen.

Kurgan: een kiekje, niet erg een foto. Het verhaal is er wel maar je pakt het erg rechttoe rechtaan aan...

cmegens en ACID-dude beetje net zoals tales standaard beginnersplaten maar technisch wel in orde.

MCstrat beste plaats in de reeks het verhaal is er en wordt mooi in beeld gebracht...

Nu ga ik ook nog eens werk van mezelf posten, en laat jullie allemaal maar even gaan qua comments.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2016/2405302020_2a61836db3.jpg

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
@Soul_assassin: Ik ben het niet helemaal met je eens, het zien van dit soort dingen en het juiste moment kiezen is ten slotte ook een onderdeel van de fotografie en ook een techniek die je moet leren. Maar goed, het was idd iets wat me opviel en snel heb vastgelegd en ik kom ten slotte op dit forum om te leren. Hoe zou jij dit aangepakt hebben?

Hier een wat conventioneler plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2345/2410266143_392d59b3eb.jpg

Laat maar horen wat er beter en/of anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
afgelopen week wat aan het spelen geweest met m'n nieuwe camera

hier mijn wannabe windows vista wallpaper

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~niebert/vista-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@soul_assasin: + punten mooie zwartwit plaat, lekker pittig, goed contrast en een foto met een "verhaal", daar houd ik wel van. - punten: fietsstuur door het hoofd en stuurstang door de schouder, had misschien minder opgevallen met een kleinere DOF.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Soul: Beetje saai eerlijk gezegt.. misschien andere hoek.. onderwerp iets minder 'rechttoe rechtaan' in de foto^_^.

@Kurgan: Vet! Je kreupt door deze foto echt in die man.. (Misschien iets meer contrast toevoegen)

@Hapkars: Inderdaad een wannabe vista wallpaper ^_^.. wel goed opzich, maar zoals je dus zei, een beetje standaart. Misschien ook iets meer contrast toevoegen.^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Mn eerste poesje
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/9852/img2211vm3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Afbeeldingslocatie: http://blog.jkph.eu/images/20080412172603_pp.jpg

Bloemen schijnen in te zijn (het is tenslotte voorjaar) dus ik doe ook mee.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
let wel een beetje op je highlights, het is behoorlijk extreem qua contrast.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heel erg mooie foto, mijn respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49

Barrycade

Through the...

Alexio: 1e is te druk, 2e daarintegen is een leuke abstracte plaat.
Soul__assasin: Z/w omzetting is prima. De plaat is wat onrustig door alle afleidingen (flesje water, fietsstuur met slot)
Kurgan: 1e goed gezien :) 2e nette registratie.
Hapkars: Fijne zachte kleuren, jammer van de kleine beschadiging op het blad. Zeker omdat daar net de scherpte op ligt.
SideShow: waarom is deze foto nu significant anders dan de andere 14 in een dozijn kattenfoto's die wij hier voorbij zien komen?
Sharky: Op zich lekkere toning alleen jammer van de verlepte bloem als onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
@ Kurgan: Ik vind je tweede een mooie foto, maar mist nog wat nabewerking. De hardloper is duidelijk op zijn tandvlees aan het lopen, en het lijkt of hij pijn heeft. Dit in contrast met de wat matte en egale kleuren van de foto. Het zou denk ik mooier zijn als de kleuren wat grauwer waren en behoorlijk wat contrast, dan bijt de plaat meteen wat sterker (weet niet hoe ik het beter uit kan leggen..)

Zoiets? (Als je het vervelend vindt dat ik aan je foto's loop te knoeien dan laat maar weten, dan verwijder ik hem wel) :
Afbeeldingslocatie: http://www.carlmegens.nl/foto/loper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmegens schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:51:
@ Kurgan: Ik vind je tweede een mooie foto, maar mist nog wat nabewerking. De hardloper is duidelijk op zijn tandvlees aan het lopen, en het lijkt of hij pijn heeft. Dit in contrast met de wat matte en egale kleuren van de foto. Het zou denk ik mooier zijn als de kleuren wat grauwer waren en behoorlijk wat contrast, dan bijt de plaat meteen wat sterker (weet niet hoe ik het beter uit kan leggen..)

Zoiets? (Als je het vervelend vindt dat ik aan je foto's loop te knoeien dan laat maar weten, dan verwijder ik hem wel) :
[afbeelding]
Ik vind het een goede foto maar ik vind de achtergrond nog wat te gewoon, misschien dat ie in zwart wit nog beter tot z'n recht komt. Of je maakt de achtergrond zwart / wit en de hardloper alleen kleur? Er zit ook een lantaarnpaal in de weg in de hoek, die kan er wel uitgeshopped worden :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v214/186/5/1113722266/n1113722266_30032147_7479.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
@cmegens
Het is wel een spraakmakende foto vind ik, maar de lantaarnpaal stoort, dus daar zou je nog wat aan kunnen doen. Technisch is the foto niet heel bijzonder (voor zover ik dat kan beoordelen als leek) dus ik vond het een goede keuze om hem wat te bewerken om de sfeer te versterken. Ik zou zelf de bovenhoeken iets lichter proberen te maken en het zwarte broekje wat zachter richting grijs. Verder zou ik opzettelijk wat ruis aan de foto toevoegen (door het contrast te verhogen?) en de kleuren nog ietsje grauwer maken zodat de uitputting van de loper wat dikker onderstreept wordt.

@Beathoven
De foto komt wat rommelig (en scheef, hoewel dit niet echt zo is) over. Het is is wel een leuk effect dat er zoveel in focus is, maar dat zorgt er ook voor dat er niet echt een onderwerp is. Ik blijf in deze foto een beetje zoeken naar het onderwerp. Misschien dat je er meer van kunt genieten als je de achtergrond weet.

offtopic:
Mijn excuses trouwens dat in mijn vorige post twee foto's stonden, hier had ik even niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Foto gemaakt in het Concertgebouw in Amsterdam met mn 350D en Sigma 18-125. Ben benieuwd naar jullie mening over de foto en de bewerking...

Afbeeldingslocatie: http://got.martijnveuger.nl/orgel_klein.jpg
Origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
DPC-Postman schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:27:
Foto gemaakt in het Concertgebouw in Amsterdam met mn 350D en Sigma 18-125. Ben benieuwd naar jullie mening over de foto en de bewerking...

[afbeelding]
Origineel
Ik zie nergens een scherp punt in de foto?
De foto leent zich wat mij betreft ook niet echt voor deze bewerking.

[ Voor 7% gewijzigd door Muse op 14-04-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
idd ik zie ook nergens het scherpe punt...
in het origineel geloof ik wel (die 3 trekdingen die naar binnen geduwd zijn :P)
en de nabewerking is opzich wel mooi, maar idd niet egt voor deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Amplified123 schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:48:
idd ik zie ook nergens het scherpe punt...
in het origineel geloof ik wel (die 3 trekdingen die naar binnen geduwd zijn :P)
en de nabewerking is opzich wel mooi, maar idd niet egt voor deze foto.
Klopt daar zit ook het scherpe punt. De bewerking heeft het juist gedeeltelijk onscherp gemaakt.
Amplified123 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:08:
off-topic: DPC-postman, avatar van Apocalyptica :P vette band _/-\o_
Scherp! (dat dan weer wel ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door Postman81 op 14-04-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
off-topic: DPC-postman, avatar van Apocalyptica :P vette band _/-\o_
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!