Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 110.486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
amsterdam couples, binnekort de showcase :)

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/06/ac_wspaan-1-of-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:34
Ik vind de toning wel erg sterk, heel beheersend..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-07 15:08

Don Quijote

El Magnifico

wilmocs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:29:
amsterdam couples, binnekort de showcase :)

[afbeelding]
Ja! heel lekker. DoF precies goed. Lekkere Toning. Ik kijk uit naar de showcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:17
Mooie pic die in amsterdam hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/gallery/content/Transportation/Cruise%20Inn/IMG_6884.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EDIT: Mooie locatie. Ik denk dat je met een groothoeklens deze beter tot z'n recht ging brengen. De lichte sun rays zijn best aardig alleen spijtig van de overbelichte vlekjes onder en boven. Krijg over het algemeen wel een zomers gevoel bij uw foto :)

@Rudedadude: Mooie foto. Naar mijn mening toch ietsjes te veel lucht bovenaan en onder te weinig. De zwarte schaduwen storen me niet. Jammer dat de foto niet van betere kwaliteit is.

@Wacky160: Een object pal in het midden kadreren levert vaak een onprettige foto op. In uw geval vind ik dit nu net niet! Kleuren zijn mooi. Vooral de waterdruppels langs de lelie vind ik super. De achterste lelie staat er wat ongelukkig bijgeplakt. Misschien dat een groter kader dit oplost?

@iworx: Dit keer kleurversie en vooral Leuke foto! De refectie op de glijbaan vind ik mooi uitkomen. Als ikzelf deze foto had gemaakt, ging ik zoals gewoonlijk de lucht een tikkeltje contrastrijker maken, maar dat is zoals je weet m'n eigen smaak :)

@wilmocs: Leuke toning en expressie van beide personen! Wat eventueel beter kon: overbelicht deel van de dame haar schouders. Misschien rechts iets te snel afgekapt.. ?

@De_Bastaard: Knappe positie. Ikzelf ging misschien nog een tikkeltje lager gaan.

Mijn bijdrage. Dit keer serieus wat Post processing. Voor mij het leukste deeltje aan fotografie, steek er 10 keer meer tijd in dan het nemen van de foto :) Misschien ietswat overdreven maar wou een retroachtig plaatje maken. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/d300/crane2_small.jpg
(click voor grotere versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
@Wilmocs: de toning is echt heerlijk. Compositie en DOF trouwens ook. Ik kijk uit naar de showcase.
@De_Bastaard: Mooie hoek, alleen zou een kleinere dof wellicht prettig zijn.
@Wouke: Hey een kraan. Jammer van de overbelichting op de arm van de kraan, linksboven de cabine. Deed me trouwens even denken aan mijn onderstaand kiekje.
Afbeeldingslocatie: http://www.royjanssen.com/img/kraan2.jpg
klikbaar voor groter

[ Voor 14% gewijzigd door dottie op 27-06-2008 11:17 . Reden: zinsopbouw aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
Ik vind 'm niet eens zo overbelicht. Sterker nog, de laatste 4 foto's die hier staan zou ik allemaal niet eens vinden misstaan in het showcase topic, goed bezig d:)b

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
Hahn schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:07:
Ik vind 'm niet eens zo overbelicht. Sterker nog, de laatste 4 foto's die hier staan zou ik allemaal niet eens vinden misstaan in het showcase topic, goed bezig d:)b
ik heb t over de arm van de kraan op de foto van Wouke, linksboven de cabine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ow, zet het dan niet achter de zin dat het je doet denken aan je eigen foto ;) En ach, die paar kleine stukjes, vind ik eigenlijk niet eens zo erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dottie: mja, idd. Vond het spijtig. Ik moet leren om ietsjes meer tijd te nemen bij het maken van een foto. Dan had ik dit waarschijnlijk wel opgelost. Uw kraan is knap, mooi scherp, leuke kleuren! Misschien wat te veel in het midden waardoor er rechts een grote lege ruimte ontstaat. Misschien ander standpunt meer naar rechts gedraaid waardoor de maan in de rechter bovenhoek kwam..

edit: op deze foto is de overbelichting nog erger :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:07:
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel betere fotos in het testcase topic zie dan in het showcase topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45
@wilmocs: Toning vind ik lekker maar hij is rechts wel heel erg nipt afgesneden. Brengt wel dat happy summer feeling over. Super.

@Wouke: Leuke plaat - spontaan zin om er mee gaan rond te crossen

Maar minder praatjes, meer plaatjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3085/2613209175_39338fb79e.jpg
Groter op Flickr

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Markie

Voorheen BBE

@ wilmocs: leuke plaatje. Leuk thema ook! Ik ben benieuwd naar je serie.
@ De_Bastaard: er staan zoveel elementen op de foto waardoor ik steeds word afgeleid (strepen op de weg, persoon achter, dak rechtsboven, nummerbord in het achterraam).
@ Wouke: nabewerken is goed! Hier en daar net iets teveel overbelicht. Voor de rest strak.
@ dottie: nog ietsje nabewerken? Vraag maar aan Wouke voor tips ;)
@ iworx: grappig moment.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 25-07 11:07
Weer wat foto's gemaakt, het was alleen te mooi weer om deze nog eens te verbeteren. Heb het wel geprobeerd, maar krijg het met bewerken nog niet voor elkaar.
silencedead in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

Maar ik vond deze wel goed gelukt. Maar wat vinden jullie van dat witte hekje op de voorgrond storend of niet? Graag commentaar.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3017/2615738433_b1e7e2ee1e_o.jpg

@De_bastaard, top, compositie goed, lekker contrast.
@Wouke, ook erg goed. Misschien rechts onder iets te wild geweest met de vignetting.
@dottie, vind hem best aardig, maar vind hem een stuk minder als van Wouke, voornamelijk de lucht/maan ziet er wat vreemd uit.
@iworx, dat van onderaf fotograferen maakt het een erg goede plaat, verder klopt het naar mijn idee allemaal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie foto....maar het witte hekje was vrij wel het eerste waar ik naar keek...ik vind het zelf storend voor zon mooie foto.. misschien was het beter geweest om meer naar rechts te gaan staan, zodat het witte hekje meer links in de foto komt en dan meer richting het huis wijst..ik moet wel zeggen die het witte hekje wel wat (polder)sfeer mee geeft, aangezien het het huis ook wat wit heeft en mooi afsteekt in het groene gras en het blauw van de lucht/water

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Niks mis met het hekje imo. Zowel het wit als het hek komen verderop terug in de foto en de lijnen leiden je naar de reflecties in het water. Zonder hekje zou er minder diepte in de foto zitten en een rode skippybal op de voorgrond lijkt me ook geen goed idee (afwijkende kleur en vorm). Gewoon een lekkere rustige foto met wat te kijken. Waar ik alleen niet de hand op kan leggen is de horizon. De foto lijkt wat weg te zakken naar rechts, hoewel dat waarschijnlijk niet zo is. Moet je dat nou "corrigeren" of niet? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-07 22:42

Sharky

Skamn Dippy!

Mooie foto maar hekje vind ik ook niet heel prettig.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EDIT: Mooie sfeer/licht! Misschien iets croppen rechts?
@Rudedadude: Sfeervol plaatje. Iets dichterbij was mooier geweest zodat je de olifanten iets meer in beeld had gehad, maar wellicht had je geen telezoom, of was het niet mogelijk om dichterbij te komen. Al met al een mooie plaat die aan de muur kan.
@Wacky160: -
@iworx: Mooie blauw tinten en mooi perspectief!
@willmocs: -
@De_Bastaard: -
@Wouke: Ik vind de foto wel oké, maar persoonlijk vind ik de bewerking niet echt mooi. Sorry.
@Dottie: Sorry, deze foto doet mij ook niet veel.
@iworx: Wederom een leuke foto met mooie kleuren. Er zitten wel overbelichte plekken is, en dat is wel jammer.
@Silencedead: Ik ga mee met het commentaar van mijn voorgangers.

Fòrum Barcelona

Het ging mij voornamelijk om alle lijnen (enkel de horizon is recht) en de schaduwen tegen de blauwe lucht en zee.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3003/2618684498_c76ca9826e.jpg
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2618684498/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Zo wat een mooie foto's allemaal weer, bijna allemaal showcase waardig!

@Redhero, plaat doet me niet zoveel, het onderwerp is naar mijn inzien niet heel erg interessant. Technisch is ie wel in orde!
@edit: mooi plaatje! Ik vind hem wel iets magisch hebben met die grote zonneplek in het water
@rudedadude: Prachtig! Is natuurlijk ook niet iets wat je elke dag ziet. Wel vind ik dat er misschien iets teveel lucht op de foto staat.
@wacko160: technisch helemaal in orde, maar ik heb een beetje mijn buik vol van alle bloemen!
@iworx: nice! Goeie hoek en een mooie momentopname
@wilmocs: toffe serie! Kan niet wachten op de showcase
@de_bastaard: Heerlijke sfeer in deze foto, die heb je er mooi ingestopt.
@wouke: ..ook erg nice, die kleuren zijn mooi, nog wat tekst erbij en het zou een mooie cccp poster zijn ;)
@dottie: wel mooi, doet mij ook niet zo heel veel
@iworx: ook weer een heel leuk plaatje en een mooie momentopname
@silencedead: heel netjes, ik vind em erg mooi zo en het hekje storot me absoluut niet!
@jspr: prachtige foto weer. Die foto's van Barcelona van jou zijn echt promotiemateriaal voor de stad!

Nu ikzelf nog een keertje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3177/2619402002_3fa96c55ec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wilmocs: leuk idee leuke plaat maar misschien iets te krap gecropt

@De_Bastaard: had graag wat meer detail willen zien links van het achterwiel

@silencedead: Misschien omzetten naar zwart/wit een idee?

@Nedra: is niet een foto die ik zou willen bewaren, mist naar mijn idee verhaal/idee

Zelf dan ook nog maar 1 plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3201/2621175014_119c7cfd23_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jspr: heb een hele tijd naar die lijnen zitten kijken. Ik vind het een bijzondere foto...

@wilmocs: woooooow. Wil je mijn mentor zijn? ;) Ben (net als de rest ongetwijfeld) heel erg benieuwd naar de showcase.

Ik heb vandaag voor het eerst straatfotografie geprobeerd (koopzondag in Leiden). Nou, wat een mislukking! Ik voelde me echt als een halve debiel met mijn camera om mijn nek en dat ding omhoog houden om ergens op te schieten ging al helemaal niet. Ben echt een schijtluis. Werd een beetje bang van al die mensen die naar me keken... Heb snel maar de winkelstraat verlaten en ben een zijstraatje ingedoken, waar ik deze plaat heb kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3154/2621245582_a35d829e52.jpg?v=0

Camera: Nikon D40, lens: Nikkor 50mm f/1.8, Exposure: 0.006 sec (1/160), aperture: f/6.3, ISO: 200, exposure bias: 0/6 EV, geen flits, handmatig scherpgesteld (50mm = geen AF op D40).

Commentaar, suggesties, tips, trucs.... alles is meer dan welkom voor deze beginner die graag meer wil leren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01

Ethirty

Who...me?

@wilmocs: ik vind de toning net een tikkeltje té, kijkt net niet lekker weg
@jspr: wat een ongelooflijk mooie foto, die had denk ik niet misstaan in showcase
@iworx: leuk perspectief
@Waailap68: ik ben benieuwd naar deze foto in kleur
@blue_funk: ik vind de zwart-wit conversie goed geslaagd.

Mijn allereerste foto gemaakt met mijn nieuwe camera die ik wel durf te laten zien. Achteraf bekeken had ik er wat rechter voor moeten staan. Al het commentaar is welkom, ik moet er uiteindelijk een beter fotograaf van worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.verhulst.ws/images/testcase1.jpg

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ethirty: Dit is de kleurversie:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2389/2620751447_8b77e3d4da_o.jpg

Grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ethirty schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:31:
@wilmocs: ik vind de toning net een tikkeltje té, kijkt net niet lekker weg
denk dat dat door je monitor komt, zoniet, smaken verschillen (gelukkig)

[ Voor 7% gewijzigd door wilmocs op 29-06-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jeetje, wat een mooie foto's allemaal hier. :) Ik durf bijna zelf niet meer te posten. Ben zelf nog niet zo lang bezig, maar wat vinden jullie van deze?

Afbeeldingslocatie: http://art.alyssar.nl/img/Lekkerbakkie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuk dat de koffie bijna dezelfde kleur is als de tafel :P Aardige foto, alleen weet ie bij mij niet al te lang boeien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IqBDB40CyBnd238ve495Mk88/full.jpg
Klik voor groter is beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wilmocs schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:12:denk dat dat door je monitor komt, zoniet, smaken verschillen (gelukkig)
Is zeer zeker een mogelijkheid, mijn monitor is niet gecalibreerd. En idd smaken verschillen, anders wordt het allemaal zo eentonig ;)

@Waailap68: nu ik het zo zie, komt de foto in zwart-wit beter tot zijn recht.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke kritiek op m'n kraanfoto, bedankt iedereen. Snel nog even mijn gevoel bij de nieuwe foto's:

@silencedead: Mijn eerste indruk is vrij positief. Het witte hekje heeft wat maar door de diagonale lijnen zou ik die wat meer naar links gekadreerd hebben en zeker niet in het midden. De reflectie op het water is zeer aardig. De blauwe lucht wat contrastrijker maken.. en misschien de volgende keer een groter formaat linkje toevoegen. Nu heb ik het gevoel dat door de jpeg compressie de foto in waarde verliest. Ook zie ik hier en daar blur verschijnselen. Lijkt me wel een gezellige lokatie

@jspr: Hierop kan ik weinig kritiek geven. Te weinig ervaring met dergelijke foto's. Ik zie wel dat er bij zo'n foto's enorm wordt nagedacht over de compositie. Het lijkt eenvoudig maar dat is het nu nèt niet :) De schaduwen op de linker muur dragen veel bij tot uw foto. Spijtig dat je m'n kraanbewerking lelijk vindt maar jah, smaken verschillen nu eenmaal en dat maakt het zoveel te leuker :)

@Nedra: Past kwa concept bij de foto van jspr alleen vind ik deze een stuk minder geslaagd. Wat wou je precies in beeld nemen? Ik mis de brug zelf wat en de manier waarop je hebt gekadreerd stoort mij een klein beetje. Denk dat je er de volgende keer wel een leuk plaatje kan van maken. Kan je me vertellen wat je met cccp bedoelt? :) Heb in ieder geval een 20MB NEFje van 12.3Mpixels.

@Waailap68: De foto doet me niet veel. En dat komt omdat ik gevoelig ben aan lage kwaliteitsfoto's. In de grotere versie heb je een poging gedaan om deze serieus te verscherpen maar vind dit niet zo mooi. De compositie op zich vind ik dan wel weer behoorlijk goed. Let erop dat de horizon perfect recht is. Ik tracht daar zelf enorm op te letten want fotografen moeten een kritisch oog hebben en zien dit onmiddellijk bij het beoordelen van uw foto. btw: uw kleurfoto is stukken mooier dan b&w.

@blue_funk: haha, vind uw eigen commentaar bij uw foto wel leuk. Had net hetzelfde gevoel toen ik afgelopen weekend met m'n camera door de stad wandelde. Wat onzeker om foto's te nemen, veel te veel onbekende ogen op uw gear gericht.. moet er zelf nog wat aan wennen maar dit mag je op zich niet beletten om foto's te nemen zolang je geen hindernis wordt (in paracommando stijl plat op de grond, bovenop een verkeerspaal klauteren enz.. wordt allemaal als paranoia aanzien :) )
Uw foto vind ik zeker geslaagd. Verbeteringen: misschien links onder fietsjes iets te donker? DOF vind ik goed.

@Ethirty: Je hebt gelet op uw kadrering, dat is alvast positief als beginnende fotograaf. Welcome to the club :) Vele groothoeklensjes trekken wel veel krom en dit valt vooral op bij architecturale foto's waar lijnen belangrijk zijn. Uw foto heeft dus nog wat nabewerking nodig. Grijze waas wegdoen etc.. Een mooie heldere hemel was natuurlijk prettiger geweest. Bij grauwe wolkjes tracht ik deze telkens contrastrijker te maken zodat ik hun karakter wat benadruk, mss een tip tenzij je er niet van houdt..

@NLxAROSA: Doet me spontaan zin krijgen in een tas koffie. Typisch senseo ding :) Niet onknappe belichting. De vignetting rechts stoort me een beetje.

@Hahn: Krijg een misterieus gevoel bij uw foto. Ik zie een levendige achtergrond door de mensen in de zee en de vele vliegertjes en dan op de voorgrond plots 4 jonge dames helemaal alleen op stap. De foto heeft iets.

Na m'n lange nieuwsjaarsbrief terug afsluiten met een eigen foto getiteld: "In Remembrance". Opnieuw nabewerking troef! Gelieve te oordelen op de grote versie en 30sec stilte bij het bekijken van m'n foto voor de herdenking van de 2de wereldoorlog slachtoffers. Kritiek zeer zeker welkom!

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/d300/inRemembrance_small.jpg
(click voor grotere versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
@Hahn, foto geeft het gevoel van wind en ruimte heerlijk weer. Voor mijn gevoel is de foto wel iets te "hard", misschien dat je de kleur iets warmer kan maken.

@Wouke, erg mooie sfeer foto, vindt alleen de vignettering iets te aanwezig.

Dan hier nog eentje van mijzelf.
Gisterenmiddag was er een liveconcert hier in Alkmaar met Candy Dulfer, wat kan die meid spelen en zingen zeg. Dit is mijn eerste poging om een concert te fotograferen, pfff is lastig zeg. Ik heb zo'n 65 foto's gemaakt, waarvan ik er maar een stuk of 9 goed genoeg vond om ze op mijn website te plaatsen.
Hier dus een van die 9. Je krijgt wel respect voor degene die dit als vak beoefenen. Maar die mensen hebben vaak wel het voordeel van een goede spot op of vlak bij het podium.
Afbeeldingslocatie: http://www.ricksplace.nl/PSP/Tweak/Candy.jpg

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hahn:
Die is echt mooi...

@apollo13: concertfotografie is niet makkelijk. Vind dat je het nog aardig gedaan hebt voor een eerste keer (mijn eerste foto's waren echt om te huilen zo slecht).

Jammergenoeg is dit naar mijn mening geen fijne plaat om naar te kijken (ondanks het mooie hoofd van Candy), om onder meer de volgende redenen (ga ze niet allemaal opnoemen, alleen wat ik het meest storende vind):
1. de microfoonstandaard staat voor Candy
2. de microfoon(standaard) en ... (wat is dat ronde, glimmende ding?) staan voor het hoofd van de 2e figuur op de foto
3. van de derde figuur is alleen een hand en het instrument zichtbaar, ook hier weer achter een microfoonstandaard

Als ik je een aantal tips mag geven:
1. probeer te schieten in kleine zalen (Paradiso, Melkweg, Tivoli, etc)
2. kom vroeg en zorg dat je goed staat - in dit geval had je volgens mij beter links kunnen staan
3. let op storende elementen
4. schiet veel
5. blijf oefenen, want als je eenmaal een mooie concertfoto hebt gemaakt geeft het wel erg veel voldoening (mij in ieder geval)

Dan nu eentje van mij. Into The Arena & Lost Insanity, geschoten afgelopen vrijdag in Het Kasteel, Alphen aan den Rijn. Eerste concertje met mijn nieuwe Nikkor 50mm f/1.8. Handmatig scherpstellen was echt moeilijk. Moet ik maar flink mee gaan oefenen. Al mijn eerdere concertshots waren vrij statisch (zanger bij een microfoon, als je er een gezien hebt, heb je ze allemaal gezien). Ik heb hier geprobeerd om wat interessantere platen te schieten waar wat meer gebeurd/ wat meer gevoel in zit.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3145/2617253572_984e2f20f0.jpg

Camera: Nikon D40, lens: Nikkor 50mm f/1.8, Exposure: 0.006 sec (1/160), aperture: f/1.8, ISO: 1250, exposure bias: -4/3 EV, geen flits, handmatig scherpgesteld (50mm = geen AF op D40).

Zoals altijd, commentaar, suggesties, tips, trucs.... alles is meer dan welkom voor deze beginner die graag meer wil leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Thnx voor je opmerkingen blue_funk, je hebt gelijk maar er stonden zoveel microfoons in de weg dat ik daar niet onderuit kwam. En inderdaad, volgende x zorg ik ervoor dat ik er veel vroeger bij ben om een "mooie" plek te kunnen bemachtigen. Dat glimmende ding om de microfoonstandaard is er voor de trompettist. Ik had gedacht om hem eraf te croppen maar dan haal ik er ook weer teveel af van de man naast Candy. Maar aldoende leert men. Moet zeggen dat die van jou een stuk beter is. Je ziet het plezier er vanaf spatten, mooie belichting, misschien een idee om het spotje links boven weg te shoppen. Als je de rest wilt zien ga dan ff naar: www.ricksplace.nl

[ Voor 7% gewijzigd door apollo13 op 30-06-2008 14:12 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 06:22

Koppensneller

winterrrrrr

@Hahn: is die foto heel toevallig in de buurt van de Brouwersdam genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
KoppenSneller schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:12:
Voorbereidend werk op Concert at Sea gok ik? Het is zo goed als zeker de Brouwersdam in ieder geval!

@onder: Ik was ook op CaS inderdaad, maar sowieso kom ik vaker op die plek ;) Vriendin van mij gaat daar ook vaak kitesurfen. Best kans dat ze nog aan één van die kites hangt ook.

Nog even inhoudelijk op de foto reageren: Leuke plaat en leuk moment, maar ik vind de nabewerking niet helemaal lekker. Zal vast een kwestie van smaak zijn, maar het oogt wat grauw.

[ Voor 39% gewijzigd door Muse op 30-06-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Ok :) Ben er zaterdagmiddag geweest (Concert at Sea), en het strand, de weg en de kites kwamen me zo bekend voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KoppenSneller schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:12:
Yup, was toen ik naar Concert at Sea aan het lopen was (waar ik helaas m'n camera niet mee naar binnen mocht nemen :( Daar had ik niet aan gedacht vantevoren).

Maar leuk dat de foto toch wel aardig in de smaak lijkt te vallen, hij is niet helemaal zo geworden als ik 'm zou willen, maar daarom is het ook een testcasefoto :) Het grauwe eraan is natuurlijk wel een bewuste keuze van mij, dat geeft een beetje nadruk op de harde wind die er stond vind ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 30-06-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Er waren genoeg mensen die hun (compact)camera wel gewoon mee naar binnen konden nemen/smokkelen. Je houdt het toch niet tegen, mensen mogen namelijk wel gewoon telefoons meenemen. Natuurlijk kan dat niet tippen aan je DSLR met giga-telelens, maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Compactcamera's zag je genoeg inderdaad, maar m'n 40D past nou niet bepaald in m'n broekzak, dus die kon ik niet echt mee naar binnen smokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hahn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:41:
Compactcamera's zag je genoeg inderdaad, maar m'n 40D past nou niet bepaald in m'n broekzak, dus die kon ik niet echt mee naar binnen smokkelen.
Neo stopt zijn 70-200 in zijn broek. Stop je in je andere broekzak een 40d met bodydop. Past het toch nog in je broekzakken :)

Edit@hieronder: true. Hoewel niet alle broeken met ruime zakken lelijk zijn :).

[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 30-06-2008 16:39 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:34
Dat neo het in zijn broekzak stopt wil nog niet zeggen dat dit kan in andere broekzakken, daarvoor moet je fugly We broeken kopen :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@waailap68: leuk plaatje, zwart wit is erg karakteristiek. Persoonlijk had er van mij net iets minder lucht op gemogen. De wolken staan er wél erg goed op!
@Blue_funk: Mooi zwart wit, technisch in orde maar niet bijster interessant. Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, een toerist kan het met al die fietsen natuurlijk een prachtig plaatje vinden.
@Ethirty: Goed luisteren naar Wouke :). Daarnaast vind ik het zelf nogal storend dat het gebouw is afgesneden. Ik weet nu niet precies waar ik naar kijk, hoe groot het is, hoe (en of) het doorloopt, etc.).
@NLxArosa: Technisch niets mis met die foto, maar het is geen foto waar ik emoties van krijg. Ik vind dat het koffie schuim er niet heel erg appetijtelijk uitziet! Misschien zou die wel leuker worden door wat meer met licht te spelen.
@Hahn: Fantastisch gedaan..de plaat is héél rustig om naar te kijken terwijl er zoveel gebeurt. De sfeer is goed en het moment is goed. Nice job!

@Wouke: Geen flauw idee wat ik precies probeerde of wat ik in de foto wou hebben. Denk dat de belangrijkste elementen voor mij de schaduwen en het ijzer met klinknagels zijn maar bij nader inzien vind ik de plaat zelf ook niet zo heel boeiend geworden.
Wat ik bedoelde met CCCP was dat die foto een echte communistische propaganda uitstraling heeft. Werktuig in het midden en een lichtval alsof het licht van het werktuig zelf afkomt. VInd ik er heel tof uitzien (kan natuurlijk aan mij liggen).
Je nieuwe plaat vind ik ook weer fantastisch. Erg rustig om naar te kijken. Ik denk ook dat deze iedereen op een persoonlijke manier aanspreekt. Very nice..!

@apollo13: De foto is wel netjes scherp enzo. Niet heel spannend maar je hebt duidelijk al goede tips gekregen
@blue_funk: Lekker momentje maar jammer dat het een beetje een rare hoek is! Gevoel is wel goed!

Vandaag een stukje wezen varen. Bij het westelijk havengebied in Amsterdam lagen van die oude aftandse bergingsschepen. Van één heb ik snel een foto kunnen maken toen ik op de kant stond, kon helaas niets beters maken dan onderstaande want anders vertrok de boot zonder mij :( !. Klik voor grote versie, persoonlijk vind ik de grote een stuk aantrekkelijker dan de kleine!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3195/2625015974_17db60544c.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Nog tips voor croppen en/of andere nabewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Sick Nick schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:33:
De bussen rijden weer, hij heeft haast zo te zien :p

[afbeelding]

klik voor groot

Lastig om de balans te vinden tussen een sluitertijd waarbij je wel beweging hebt maar toch het onderwerp scherp, zeker als je uit het handje schiet. Heb nog wel meer foto's maar dit is wel een van de leukere.
Leuke foto, het is mss nog mooier als de achterkant van de bus erop had gestaan, en de achtergrond van de foto in focus. Dan krijg je het idee dattie snel weg wil rijden ;-)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 12:57

Griffin

Is mythical

@Nedra:
Aparte foto met mooie DOF, echter ik vind het jammer dat het staalkabeltje (die in die lus) niet geheel op de foto staat.

Ook zelf even een foto plaatsen.

Afgelopen zondag met de motor weggegaan en een leuk plaatsje tegen gekomen voor een foto van mn motor. Had alleen de camera niet bij dus vannochtend met een wat laagstaande zon terug gegaan. Het vervelende is alleen dat verderop ze aan het verbouwen zijn en ik dus erg rekening moest houden met al die bouw auto's in de verte. Ook was mn accu verder leeg dan verwacht. Dus ik ga nog een keer terug in het weekend dat ik wat meer speelruimte heb zonder auto's.

Na lang kijken welke het mooiste is heb ik gekozen voor deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.fg-photos.net/GoT/shadow1100c_small.jpg
Foto is klikbaar

Ik heb dus lang zitten dubben om deze of een ander (waar meer van de motor zichtbaar op is) te kiezen. Het is deze geworden omdat de ander (vanwege het vele chroom) veel flares heeft, en ik deze foto erg gelukt vind.
Ik zit alleen te denken om volgende keer met meer diafragma te gaan werken. Ik heb geprobeerd met de Rule-of-third rekening te houden met een redelijk mooie achtergrond. Echter is de zon redelijk flets op de takken op de achtergrond.

Fire away.... met aanmerkingen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

De motor valt bijna weg tegen de achtergrond, en de achtergrond zelf maakt helaas verder weinig goed. Het positieve is dat je genoeg reden hebt om dit weekend verder te biken en fotograferen :)
Probeer volgende keer eens je motor iets anders op te stellen. De weg loopt links het beeld uit, maar je motor staat helemaal rechts, en ook nog eens met het wiel naar rechts.

[ Voor 31% gewijzigd door C4M1 op 01-07-2008 18:34 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@C4M1:
Was een probeersel om de foto geheel wat donkerder te laten.
Wat betreft de weglopende weg etc das een mooie tip.
Aankomend weekend hoop ik nog wat tijd vrij te kunnen maken (zondag ochtend). en de week erna ben ik niet thuis dus ook niet biken ;)

ik heb nog een foto (de rechter) staan. klik. Daar zie je de motor meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3134/2624204565_54ba7bb1b6.jpg

Heb nog een aantal andere foto's op m'n flickr staan van dezelfde dag. Deze heb ik gekozen omdat ik dat tongetje zo leuk vond :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:11:
[afbeelding]

Heb nog een aantal andere foto's op m'n flickr staan van dezelfde dag. Deze heb ik gekozen omdat ik dat tongetje zo leuk vond :P
Vind de foto leuk en apart, alleen de achtergrond is geruit. ziet er raar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:19:
[...]

Tja, beest zit immers in een hok. Vrij weinig aan te doen dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Griffin schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:19:
Daar sluit ik me bij aan, is jammer, maar helaas
@Griffin: de motor springt me net te weinig uit tegen de rest, het staat net in een donkere hoek.
@Nedra: nice, leuke diepte in de foto. Misschien dat je de kleuren nog iets kan ophalen, het is nu misschien een beetje flets.

Probeerseltje van mezelf dan maar: ik heb pas een Panasonic FZ-18 gekocht en voorzichtig wat stapjes met fotografie aan het maken (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://ch.tudelft.nl/~robin/got-fotos/Cutching.jpg

Hij is redelijk strak gecropped omdat het origineel scheef stond, en heb een klein beetje met de curves gespeeld.

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Hahn schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:33:
.................[afbeelding]
Klik voor groter is beter
Kijk, dat vind ik nou een geweldig mooie foto. Alle vliegers op een rji (mazzel) en alle dames op een rij (mazzel 2). Daarnaast nog voldoende ruimte gelaten voor fatsoenlijke compositie: Heel erg mooi resultaat!

Nedra's foto vind ik ook zeer interessant, maar het is idd jammer dat de gehele katrol er niet op staat. Geen cropping verbetering dus, maar een verzoek om terug te gaan en 'm wat breder te nemen ;)

Griffin, helaas een beetje snapshot-achtig, dat kan beter!

Koeitje: zeer redelijk mooi plaatje, jammer van je reclame-message en de kruis-bokeh

Thorin: Erg lekker scherp resultaat, kijkt lekker weg! f/18 of zo?

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra: thx voor uw kritiek :) .. De DOF zit goed alleen vind ik de felle weerkaatsing van het licht wat te hard. Ik weet niet of het beter was geweest mocht je het slingerend object volledig in beeld hebben gebracht. In het begin wist ik niet onmiddellijk naar wat ik keek. In ieder geval wel een gedurfde foto!

@Griffin: idee is goed, alleen komt de moto totaal niet tot z'n recht. Hangt er zowat bij. De aardige belichting op de achtergrond trekt volledig de aandacht weg. Next time ander standpunt, moto in het zonlicht plaatsen.. ?

@Koeitje: Belichting niet zo super alsook scherptediepte, takken wazig. Linksonder in beeld een alien? of overblijfsel van een blad? De bokeh lijkt net een geruite gordijn. Je bent meer geneigd om daar naar te kijken dan naar het onderwerp zelf, maw beboet serieus de kwaliteit van uw foto. Mocht je nog zo'n verschijnsels tegenkomen, zou ik je aanraden om even de gaussian blur erop los te laten dan kan je dit toch ietswat verdoezelen. Streng op de modjes, zo hoort het ook, Voor de rest wel een leuk aapje :)

@Thorin: mooie DOF. Ik hou van groothoek met groot diafragma. Levert vaak knappe plaatjes op aangezien je DOF nog redelijk groot is. Je mocht gerust aan alle randjes ietsjes minder gecropt hebben.
@AugmentoR: f18 op z'n 15mm lens had de volledige achtergrond scherp gemaakt. Je ziet ook dat de acherste haartjes en voorste poot net iets buiten het scherptediepte bereik vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2144/2628543673_373353ebbb.jpg?v=0

Dit weekend een familie-dag, ik vond deze foto van mijn ook met een achter-neefje en -nichtje wel leuk.

Ik heb de foto gemaakt met mijn Canon 400D met 18-55mm kit-lens en ISO 800. (Geen flits)
Ik heb hem iets gecropped, er zat nog wat ruimte om het onderwerp heen.

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 0% gewijzigd door psyBSD op 02-07-2008 15:25 . Reden: me idiot ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

@ PsyBSD rode oogjes :)
Foto zelf is verder voor een neutrale kijker niet erg speciaal. Meer een kiekje die op een verjaardag/familiedag is geschoten.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ah, ja... de rode oogjes... die was ik helemaal vergeten weg te halen. Oeps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Waar komen die rode oogjes vandaan als je zegt dat je niet flitst, en waarom die slagschaduw achter het jongetje. Lijkt mij toch redelijk sterk dat je wel geflitst hebt?!

Zoals monk al zegt, een mooi moment voor de familie, een weinig zeggende foto voor ons. Foto heeft ook iets teveel rood naar mijn idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nedra schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:50:@Ethirty: Goed luisteren naar Wouke :). Daarnaast vind ik het zelf nogal storend dat het gebouw is afgesneden. Ik weet nu niet precies waar ik naar kijk, hoe groot het is, hoe (en of) het doorloopt, etc.).
Commentaar is terecht. Gezien de grote van het gebouw en het feit dat ik niet meer groothoek heb dan 17mm (en ik ook niet met mijn voeten kon uitzoomen) heb ik mij gericht op het rare licht die dag (tussen 2 buien door de zon op het gebouw en de achtergrond donker) en het verschil tussen oud (de schoorsteen) en nieuw (het gebouw). Ik begin net, dus het staat niet helemaal op de foto zoals ik het daar terplekke ondervond.

Er zitten nogal wat storende elementen aan het gebouw, waardoor foto's uit andere hoeken waarbij je meer gebouw ziet er ook niet lekker wegkeken. Bovenstaande foto is al gecorrigeerd met PTlens vanwege de barreldistortion op 17mm en ik ben ook al flink aan het croppen geweest.

Zal vanavond het origineel posten, ben benieuwd hoe bovenstaande zich daarmee verhoudt.

edit: origineel, dit is ongeveer 2/3 van het gebouw. Heb in de crop nadrukkelijk het pad, de zij-entree en die betonnen buis links weggesneden.

Ter referentie: zo ziet het gebouw er vanuit een andere hoek uit (geen eigen werk)

[ Voor 14% gewijzigd door Ethirty op 02-07-2008 23:48 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Nomad schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:11:
Waar komen die rode oogjes vandaan als je zegt dat je niet flitst, en waarom die slagschaduw achter het jongetje. Lijkt mij toch redelijk sterk dat je wel geflitst hebt?!

Zoals monk al zegt, een mooi moment voor de familie, een weinig zeggende foto voor ons. Foto heeft ook iets teveel rood naar mijn idee. :)
Hmm, goed punt... zal ik mss toch geflitst hebben? :?
(Het merendeel van de foto's uit die serie heb ik zonder flits genomen... misschien is dit een uitzondering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nomad schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:11:
Als dit dan ook nog gewoon bij de EXIF staat: "Flash: Flash fired ".... :X

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@Griffin: Ik vind het een leuk plaatje, lekker rustig om naar te kijken alhoewel je wel heel veel moeite moet doen om de motor goed te zien.
@Koeitje: Toffe foto, inderdaad grappig moment gepakt. Achtergrond is al gezegd en valt verder ook bar weinig aan te doen.
@Thorin: Grappige foto, jammer dat je niet heel veel kan met scherptediepte met de fz-18. Je kat is wel heel fotogeniek!
@Ethirty: Goed om te horen dat je je er zo serieus mee bezig houd! Ik zou hier nog wel wat meer foto's van je willen zien!
@psyBSD: Het is inderdaad al gezegd, leuk kiekje maar niet héél interessant voor ons. Dit betekent niet dat familie op de foto helemaal niet interessant kan zijn, maar je zult wel wat creatiever moeten zijn!

Hier een foto die ik zelf erg goed geslaagd vond. We liepen toevallig langs deze gesloopte garage in het centrum van Amsterdam en maakten deze foto's. Foto is niet nabewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3017/2625432735_002bd2c981.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
@waailap68: Het idee vind ik erg leuk, alleen is de foto wel erg druk. Wel rustig voor het oog dat je in de hoek begint met het volgen van de steiger.
@NLxAROSA: Duidelijk automatenkoffie door de 2 donkere plekjes. Verder blijft de foto me niet al te lang boeien.
@Hahn: Leuke foto, je blijft er echt even naar kijken en probeert er een verhaal bij te verzinnen
@Wouke: de vignetting voegt zeker iets toe aan de foto en zet een prima sfeerbeeld neer.
@Apollo13: Jammer van je standpunt, al is de belichting prima
@Blue_funk: Top! echt goed de gezichtsexpressies opgenomen in de foto.
@Nedra: echt jammer van het touw dat nog aan de katrol hangt, anders vond ik het echt een superfoto. Hele orginele manier om een kraan vast te leggen.
@Griffin: de motor komt helaas niet los van de achtergrond.
@Koeitje: Het moment is echt leuk, al zou ik de steen? linksbeneden eraf croppen of donkerder maken. Trekt nu onnodig aandacht
@Thorin: leuke foto maar jammer van de grote DOF. De crop is echt perfect.
@psyBSD: valt wat mij betreft onder de familiekiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-07 22:44

JanvD

Portretfotograaf

hmmzzzz.... quote op de verkeerde pagina :|

[ Voor 85% gewijzigd door JanvD op 02-07-2008 16:21 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ajhaverkamp schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:23:
[...]

Als dit dan ook nog gewoon bij de EXIF staat: "Flash: Flash fired ".... :X
Misschien hebben we dan wel een kern van waarheid geraakt :).

en omdat ik zelden plaatjes post op het moment, eens een eigen pic bij een post :).
Christ Church Cathedral, in Dublin. Imposante kerk, zowel van buiten als van binnen.
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/IMG_4717.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Bedankt voor de eerdere kritiek :) de foto was op f/3.6 genomen; volgens mij was dat het kleinst mogelijke op dat moment met de FZ-18, maar weet niet zeker. Vond het zelf ook wel jammer dat ik er niet meer omheen kon laten (gewoon om te proberen), maar ik heb de foto liever recht dan scheef staan.

@psyBSD: Kleuren zijn mooi, maar de compositie heeft niets. Misschien zou je nog kunnen croppen op het jongetje om er een portret van te bouwen, of wordt het dan erg klein?
@Nedra: Ik vind de foto wel erg flets, maar eigenlijk heeft dat wel wat in de foto: een sombere omgeving, terwijl de persoon het tevergeefs probeert op te leuken met een plant of zo :p Leuk!
@Nomad: Mooi! Misschien zou je 'm nog wat kunnen 'pincushionen' of smaller croppen om de diepte/hoogte nog sterker uit te laten komen? Verder is'ie erg bruin/gelig, maar dat heeft ook wel wat. Verder lijkt het een beetje onscherp, of zit er wat ruis op? Of is dat gewoon het dak...?

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De lens waar ik de pic mee geschoten heb is niet helemaal 100%. Dat heeft de plaat niet veel goed gedaan, maar mijn resize lijkt ook niet 100%, hoewel ik het ook niet veel beter krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
@psyBSD
Familiekiekjes.. Tsja.. Zoals al gezegd, voor buitenstaanders soms lastig te begrijpen wat er zo leuk aan is terwijl het voor jou veel waarde kan hebben. Objectief bekeken is de foto zelf niet onaardig, met name het jongetje dat in de lens kijkt 'maakt' de foto. Eigenlijk zou je de rest er moeten uitcroppen ;) En dan met name de rare rode boog links op de foto.

@Nedra
Aardig, al is de foto wel een beetje flets ja. Wellicht wat nabewerking?

@Nomad
Prima foto, ik weet hoe lastig het is om in een kerk goede fotos te maken. Belichting is in orde. Ik zou heb nog wel eens willen zien zonder mensen erop :)

Hier een foto van mij, genomen vanuit het hotel Beau Rivage, waar het Nederlandse elftal vertoefte tijdens de afgelopen EK.

Ik mist een statief wel, de foto is genomen terwijl ik mijn camera tegen een muurtje duw. Deselnietemin vond ik de foto ondanks een pietsie onscherpte wel wat hebben.. jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3027/2632452044_a35f4f5a3d.jpg

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
@blinkymichiel: Op dit formaat zie ik geen bewegingsontscherpte. Ik vind m goed geslaagd, zeker zonder statief.

@Nedra: Sorry, maar ook van je bewerkte versie wordt ik niet echt warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 08:15
Gisteren fotoshoot gedaan van een vriendin van mij. Moest diverse dingen met betrekking tot flitslicht in de praktijk brengen. Foto is nabewerkt in Lightroom.

Gebruikte spullen: Nikon D60 + 17-55 f2.8 AF-S, verder een SB-600 op statief met flitskabel aan mijn camera, gericht op een zilveren reflectiescherm links van het model.

Instellingen:
Diafragma: f2.8
Sluitertijd: 1/125e
ISO: 400

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostudioaalsmeer.nl/linda/Linda_klein_4.jpg

Ben er wel behoorlijk tevreden mee, is mijn 2e keer dat ik een fotoshoot doe :) . Zit zelf te denken om misschien nog de foto wat lichter te maken, zodat je haar haar beter ziet. En bij haar linkerwang/kaaklijn zit een lichte waas, ik zal nog proberen die weg te werken.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroenzelle op 04-07-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 16:27
Jeroenz18 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:27:
Gisteren fotoshoot gedaan van een vriendin van mij. Moest diverse dingen met betrekking tot flitslicht in de praktijk brengen. Foto is nabewerkt in Lightroom.

Gebruikte spullen: Nikon D60 + 17-55 f2.8 AF-S, verder een SB-600 op statief met flitskabel aan mijn camera, gericht op een zilveren reflectiescherm links van het model.

Instellingen:

[afbeelding]

Ben er wel behoorlijk tevreden mee, is mijn 2e keer dat ik een fotoshoot doe :) . Zit zelf te denken om misschien nog de foto wat lichter te maken, zodat je haar haar beter ziet. En bij haar linkerwang/kaaklijn zit een lichte waas, ik zal nog proberen die weg te werken.
Is het niet mooier om het gezicht iets softer te maken? Door de extreme scherpte lijkt haar gezicht nu zo ongeveer een maanlandschap, terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:44

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jeroenz18 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:27:

Instellingen:

[afbeelding]

Is het niet beter om haar huid wat te gaan toucheren? Komt het model zelf er ook veel mooier uit.

@ Bever: Same toughts, Same minds? ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Falcon schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:54:
[...]

Is het niet beter om haar huid wat te gaan toucheren? Komt het model zelf er ook veel mooier uit.

@ Bever: Same toughts, Same minds? ;)
Ja en nee, ik hou er liever van dat een model op een foto te zien is zoals ze in het echt is.

Ik zal nog kijken of ik wat kan retoucheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Portret:

Het haar is te donker inderdaad. Is nu helemaal zwart. Een beetje structuur zou beter zijn. Dat wil niet zeggen dat de hele foto lichter moet zijn, de sfeer is wel goed.
De waas waar je het over hebt is een schaduw van het haar op haar kin als ik het zo op deze grootte kan beoordelen. Volgende keer even op letten of de schaduw op de kin is: of duidelijk laten lijken op schaduw of juist het haar achter het oor stoppen oid.

Blinkymichiel:
landschap is mooi. Jammer dat er niet nog iets meer spannends in de lucht gebeurd (wolkjes, vogel oid), nu een redelijk kale vlakte. Alhoewel het kleur verloop ook wel mooi is. Misschien kun je nog kijken of je het kerkje iets meer kunt contrasteren met de horizonbergen. Ze lopen nu in elkaar over op mijn scherm.
Verder mooie foto. Ook uit de hand/muur is het goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

@nomad iets geel er uit zou volgens mij wel mooier zijn..... Maar dat is mierenneuken want kerken zijn inderdaad moeilijk en verder top plaat!
@jeroenz18
Haar linker wang is overbelicht?of heb je dat zelf gedaan? verder mis ik contrast in der gezicht... de lippen zijn niet scherp? beetje veel DOF denk ik. of door dat de ogen zo knallen en de lippen niet valt het weg. Verder model heeft goeie blik en verder wel mooie plaat maar zou toch je nabewerking even aanpassen want zo kloppen er dingen niet helemaal.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Marty26 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:00:
@nomad iets geel er uit zou volgens mij wel mooier zijn..... Maar dat is mierenneuken want kerken zijn inderdaad moeilijk en verder top plaat!
@jeroenz18
Haar linker wang is overbelicht?of heb je dat zelf gedaan? verder mis ik contrast in der gezicht... de lippen zijn niet scherp? beetje veel DOF denk ik. of door dat de ogen zo knallen en de lippen niet valt het weg. Verder model heeft goeie blik en verder wel mooie plaat maar zou toch je nabewerking even aanpassen want zo kloppen er dingen niet helemaal.
Ok, thanks :) zal eens kijken of ik het iets anders kan nabewerken.

Overbelicht heb ik zelf gedaan, wilde toch een beetje meer overbelichten van links.

En haar lippen zijn redelijk scherp, zie ook hier de volledige resolutie foto:
http://www.fotostudioaals...ige_resolutie/Linda_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-07 22:42

Sharky

Skamn Dippy!

Haar haar voor de kijker rechts zit inderdaad niet bijster veel detail in maar dat is imho niet zo'n ramp. Ik vind het een heel aardige foto, misschien had je inderdaad een iets kleiner diafragma moeten gebruiken zodat het allemaal net wat scherper was geweest.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedra: coole foto, geeft een aparte sfeer....ik heb wel het idee dat ie een nog een beetje scheef staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ psyBSD: Ik vind het inflitsen de sfeer van de foto een beetje verpesten, en verder staat het jongetje er als enige een beetje leuk op en is de achtergrond wat rommelig... al met al een kiekje dat leuk is voor de familie.

@ Nedra: Ik vind het grappig hoe het licht de nadruk legt op de persoon, doordat er twee schaduwlijnen naar de persoon toe lopen. Met wat meer contrast kan je dit nog wat meer benadrukken.

@ Nomad: Op de een of andere manier heb ik een onscherp gevoel bij jouw foto. Het plafond is gewoon scherp maar bij de pilaren lijkt het een beetje onscherp en daardoor kijkt de foto niet echt lekker.

@blinkymichiel: Mooi sfeertje en leuk silhouet, eigenlijk niet veel aan toe te voegen..

@Jeroenz18: Ik heb niet veel ervaring met portretten maar ik zou de foto wat minder onderbelichten zodat de haren wat minder dichtlopen.

Ik heb er heel lang over getwijfeld of ik deze foto zou posten, maar dat heb ik dus uiteindelijk toch gedaan. Ik vind hem qua sfeer wel wat hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i80.photobucket.com/albums/j178/2xtom/_DSC0077-1-4.jpg
grotere versie: http://i80.photobucket.co...78/2xtom/_DSC0077-1-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

St. Thomas Church op Fifth Avenue in New York City.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wredel/st_thomas.jpg

Weer eens wat anders dan de standaard NYC foto's :) (waar ik er overigens ook genoeg van heb hoor ;) ) En als voordeel; geen toeristen die door mijn beeld heen liepen

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra: Ik vind het wel een oké foto eigenlijk. Beschaafde toning gebruikt wat een aparte sfeer geeft, alleen vind ik het onderwerp té ver weg.
@Nomad: Imposante foto! Jammer alleen van de mensen, maar dat heb je meestal niet in de hand.
@blinkymichiel: Erg mooie foto met die kleuren zo in de lucht. Mag ik graag naar kijken.
@jeroenz18: Ik vind haar veel te 'hard' kijken, en dat vind ik niet echt prettig. Sorry.
@2xtom: Ik vind de foto wel wat hebben eigenlijk. Heb je hier ook een HDR van geprobeerd misschien?
@blatiebla: Mijn opa zei altijd: "Jongen, gij moet eerst zaaien voor ge kunt oogsten". In zijn tijd hadden de mensen het niet over comments, maar daar doel ik nu wel op ;)

Metro L1 Glòries Barcelona

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3066/2634408025_63c3372a43.jpg
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2634408025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@jspr: point taken, but.... (going offtopic here)
niemand zit te wachten op een 'nice'(@kerk_nomad)), wow, 'leuk gedaan', 'doet me niks'(@mode_jeroenz18) etc.
Aangezien voor mij een foto 'leuk', 'mooi', of wat dan ook is, zal mijn commentaar op anderen ook niet verder komen (een uitzondering daargelaten). Ik weiger commentaar te geven, omdat er commentaar gegeven moet worden (zie veel flickr groepen). Dat wil echter niet zeggen dat ik niet geinteresseerd ben in de mening van anderen. Dit is een topic 'om van te leren' dacht ik.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 14:28

Erikie

www.erikie.nl

newbie alert.

Ik heb sinds een week (of anderhalf) toch maar eindelijk m'n 1e spiegelreflex aangeschaft, de nikon d40. Aangezien ie maar 300 euro kostte heb ik me toch maar laten verleiden bij de media markt .. Nouja, prima cameratje, met m'n fuji s7000 kon ik niet zo veel meer (op de straat gedonderd tijdens het rennen naar de tram :( ). Maar ik moet zeggen, aardig cameratje, alhoewel ik niet echt super tevreden ben over de kwaliteit (zeker na iso 800). Die kitlens is grappig, maar voldoet gewoon niet. Dus dacht ik, laat ik een vaste lens halen, de nikor 50mm 1.8. Ik ben blij dat ik niet verder heb gezocht naar een f1.4 want de lens is AF, dus geen AFS of DX, of whatever ... Ik moet nu minimaal 5 / 6 foto's maken van een onderwerp want manual focussen is toch vrij lastig :( . Ik kan me herinneren dat ik ooit met anologe spiegelreflex een lijntje in me viewer had zitten zodat je precies kon scherpstellen op het onderwerp. Bestaat dat nog? Ook wel jammer dat je de diafragma niet handmatig in kan stellen. (Dit vind ik dus echt het nadeel van digitale fotografie, dat je niet op je lens je diafragma en goed kan autofocussen (dat streepje bedoel ik dan).. Ook mis ik dat gevoel van het sluiten of openen van je diafragma, in je viewer gebeurt er niks nl. (en ik weet zeker dat op die oldskool dingen je viewer donkerder / lichter werd + dat je de scherptediepte zag).

Nouja hier wat pics :

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/background_k.jpg

-klikbaar-

En dat te bedenken dat ik deze lens voor party fotografie (nacht) wilde gebruiken, nou dat kan ik dus wel vergeten :P.

Ohja, die kleuren vind ik ook belachelijker worden :) , maar ik moet me ding nog vinden in photoshop / nef raw. teveel slidertjes hehe.

[ Voor 5% gewijzigd door Erikie op 04-07-2008 20:54 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra: Ik vind het niet echt een heel boeiende ''scene''. Technisch zit de foto goed in elkaar, compositioneel is hij in orde. Alleen qua wat het verteld mis ik wat.
@Nomad: Netjes. Mooi lijnenspel, kleur is niet fout hoor ;) Met welke lens was dit?
@Blinkymichiel: De lucht komt wel een beetje nep over, maar de foto is aardig. Mooi silhouet.
@Jeroenz18: Het niet retoucheren vind ik niet echt hinderlijk op zich, past best bij bij de toning en stijl van de foto. Grauw. Misschien dat wel een andere stijl beter bij de persoon zelf past.
@2xtom: Niet veel op aan te merken, aardig gedaan.
@Blatiebla: Weer een kerkje :o Mooi lichtspel.
@Jspr: Hmm, ikke vind deze wel nice. Spannend licht boven aan de roltrap! :)
@Erikie: Waarom lezen 'newbies' nooit de topic titel :/ :+ 1 foto per post dus... De eerste is aardig, alleen wat donker. Met wat beter licht kon het best een smaakvolle foto zijn. De andere twee recht-toe-recht-aan kattenfoto's

Om de link met het topic over blauwe luchten maar eens te maken; hier een voorbeeldje. Was toch aardig weer vandaag en met de zon in de rug had je echt weer een lekkere blauwe lucht. Gelukkig wel wat wolkjes, want alleen lucht vind ik meestal zo saai. (alleen wolken ook trouwens). Voor het eten even gefietst naar een open stukje en alleen landschapjes geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3010/2636349957_cdf02f2803.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 20:49 . Reden: Erikie ertussen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

BlaTieBla schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:07:
@jspr: point taken, but.... (going offtopic here)
niemand zit te wachten op een 'nice'(@kerk_nomad)), wow, 'leuk gedaan', 'doet me niks'(@mode_jeroenz18) etc.
Aangezien voor mij een foto 'leuk', 'mooi', of wat dan ook is, zal mijn commentaar op anderen ook niet verder komen (een uitzondering daargelaten). Ik weiger commentaar te geven, omdat er commentaar gegeven moet worden (zie veel flickr groepen). Dat wil echter niet zeggen dat ik niet geinteresseerd ben in de mening van anderen. Dit is een topic 'om van te leren' dacht ik.
Op het moment dat je goed commentaar kan geven op andermans foto's, zal je je eigen foto's ook beter kunnen reflecteren.
Daarnaast wordt het ook erg gewaardeerd als je een beetje moeite doet om commentaar te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mijn foto is een beetje raar, heeft scherpte/onscherpte gebieden die ik op basis van dof niet kan verklaren. De lens is dan ook terug gegaan naar de fabrikant. Ik had het eerst niet zo door, maar het stoort mij ook inderdaad dat sommige stukken gewoon niet lekker wegkijken in de foto.
Gelukkig heb ik nu een goede 10-22 canon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:51

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Mijn eerste foto die ik post hier op GoT. Gemaakt met een Canon EOS 400D die ik vorige week heb aangeschaft. Foto is bijgesneden. Groot formaat alhier te vinden. Al het commentaar is welkom.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bandofbrothers/foto/wesp_klein.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Currahee op 04-07-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 14:28

Erikie

www.erikie.nl

Bloemetjes en bijtjes. Is dit met je kitlens gefotografeerd? vind m niet helemaal scherp namelijk (ook op je originele foto). Verder mis ik een beetje het kleur contrast, ik kan het nog niet helemaal uitleggen.

Anyway,

'k ben zelf weer verder gaan spelen met m'n 50mm lensje, maar aangezien het donker wordt, heb ik even een nachtfototje van m'n bed gemaakt (hoe saai dan ook :P ). Ik zit alleen wel met een probleem, mijn kleuren zijn iets anders in cs dan in firefox of iexp, of op me mac ziet t er helemaal anders uit (maar blame me tft van m'n macbook). Iemand een idee welk kleurprofiel ik moet gebruiken??

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/bed_k.jpg
iso 200 / 1.3sec / f4 / 50mm

heb zwaar m'n exposure in cs opengegooid :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 25-07 11:07
Erikie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:43:
newbie alert.

Ik moet nu minimaal 5 / 6 foto's maken van een onderwerp want manual focussen is toch vrij lastig :( . Ik kan me herinneren dat ik ooit met anologe spiegelreflex een lijntje in me viewer had zitten zodat je precies kon scherpstellen op het onderwerp. Bestaat dat nog? Ook wel jammer dat je de diafragma niet handmatig in kan stellen. (Dit vind ik dus echt het nadeel van digitale fotografie, dat je niet op je lens je diafragma en goed kan autofocussen (dat streepje bedoel ik dan).. Ook mis ik dat gevoel van het sluiten of openen van je diafragma, in je viewer gebeurt er niks nl. (en ik weet zeker dat op die oldskool dingen je viewer donkerder / lichter werd + dat je de scherptediepte zag).
Ik heb geen ervaring met ee nikon maar een canon 350D. Maar als ik die op Av of manual instel kan ik het diafragma volledig handmatig instellen. Ook zut er een knopje op die je diafragma dan zo zet zoals je hem hebt ingesteld en dus donkerder wordt.

Tip lees de handleiding van je camera of bekijk een van de forums hier op GoT over scherptediepte en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/7991/backyardsmalliv7.jpg

Foto vanaf mn balkon geschoten. Het is hier een grote bouwput, daar waar het niet al vol gebouwd staat.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBE schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:07:
[...]

Op het moment dat je goed commentaar kan geven op andermans foto's, zal je je eigen foto's ook beter kunnen reflecteren.
Daarnaast wordt het ook erg gewaardeerd als je een beetje moeite doet om commentaar te geven.
Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:00

MrFish

Untitled

@2xtom: sfeer is inderdaad mooi, lekker grauw! Beetje jammer van die donkere plek linksboven. Lijkt op vignettering, maar misschien is het gewoon een wolk? Het ziet er m.i. wel enigszins vreemd uit dat de grond scheef wegloopt, maar daar kun jij ook niks aan veranderen ;)

@BlaTieBla: Mooie symmetrie, mooie toning.. Er lijkt wel wat detail verloren te gaan in het (I presume) orgel vanwege clipping.

@jspr: het licht bevalt me goed, lekker contrast! foto lijkt wel wat scheefjes?

@Erikie: foto 1 is wat matjes/donker, en de compositie niet echt "spannend". Je tweede foto is beter! Die rode hoes is leuk, mag nog wel een tikje rood bij wat mij betreft.

@Redhero: heerlijke lucht! Persoonlijk had ik nog een stukje van de bovenkant afgeknipt zodat aan de bovenrand (vrijwel) alleen blauwe lucht te zien is.

@Currahee: beetje onscherp. Mijn ervaring met de 18-55 IS is dat ik 'm op 55 mm toch wel tot F/7.1-F/8 moet afstoppen voordat ie echt scherp wordt, maar of dat met de 'normale' 18-55 ook opgaat weet ik niet. Als je manuele focus lastig vindt met de kitlens, pak dan het middelste focus punt en gebruik AI Servo. Verder zou ik ook het lege deel rechts eraf knippen.

@C4M1: lekker ouderwets sfeertje, maar iets te druk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Comments:
Jeroenz18: Mooie plaat. Lekker ruig.
2xtom: Ik weet niet zo goed wat ik van de foto vind. Hij trekt me wel aan, maar de compositie is ietwat saai.
BlaTieBla: ok
jspr: creepy. Goede bewerking.
Erikie: bah. (nabewerken dus of de volgende keer wat meer licht toelaten zodat het beeld wat lichter wordt).
Redhero: Mooie kleurtjes, scheve vignetering, jammer van die stadse fratsen op de achtergrond.
Nomad: en ik had je nog gewaarschuwd ;)
Currahee: beetje meer contrast? Qua compositie prima.
Erikie: ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet kijken en wat er gebeurt.
C4M1: bijzonder maar wel wat druk. Waar is het?

Dijkhuis in Zoutkamp:

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/5256/img3990klpj9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

YellowCube

Wait...what?

verder in deel 12:
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12

@BBE: zet je post eventueel nog een keer in het nieuwe deel.

[ Voor 26% gewijzigd door YellowCube op 05-07-2008 20:54 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!