Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 110.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
het idee is leuk, ik denk dat je er alleen veel meer mee kan... het doorzichtige gewisseld met goed zichtbaar heeft ook wel wat. Alleen zou ik zelf wat meer actie willen zien... andere lokatie misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

wilmocs schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:46:
het idee is leuk, ik denk dat je er alleen veel meer mee kan... het doorzichtige gewisseld met goed zichtbaar heeft ook wel wat. Alleen zou ik zelf wat meer actie willen zien... andere lokatie misschien..
Ik heb een afspraak met die gasten staan dat ik binnenkort een keer meega als ze over en van gebouwtjes gaan jumpen enzo :Y) Moet zeker wel wat vette beelden opleveren, maar ik wilde voor m'n eigen kennis dit eerst eens uittesten met het materiaal wat ik had :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r260/LlamaWereldOverheersing/DSC_0241-1.jpg

Klikbaar

Deze was van dezelfde reeks als de vorige dus nog geen rekening gehouden met vorige tips maar vond de scherpte in de witte bloemen zelf heel mooi.

Ik zou graag advies willen over de compositie want ik denk dat daar het een en ander nog aan schort^^

[ Voor 12% gewijzigd door Hrugnir op 17-06-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
PrinsEdje80 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:58:
@Nedra: Fantastisch mooie foto. Is het "grijs" dat je ziet nog deel van de balon? Schitterend genomen!!

@Nedra: Mooie compositie! Vertelt mij iets! Iets minder felle lucht en persoon iets lichter, prima! Flare is niet storend voor mij.

Bewerkingen (in Gimp): rechtgetrokken bij ongeveer 1 graad. Automatische witbalans van Gimp en vervolgens omgezet naar ZW. Lichte crop.
Thnx voor alle feedback! Erg relaxed dat je de tijd neemt om feedback aan iedereen te geven!
Kan niks anders zeggen dat die foto écht fantastisch mooi is, heel erg sfeervol. Ben ook heel benieuwd naar waar die genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Nedra schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:22:
[...]

Thnx voor alle feedback! Erg relaxed dat je de tijd neemt om feedback aan iedereen te geven!
Kan niks anders zeggen dat die foto écht fantastisch mooi is, heel erg sfeervol. Ben ook heel benieuwd naar waar die genomen is.
No probs! Wat ik begrepen heb is dat dat de "etiquette" is in dit topic :) En ik wil wat terug geven, nadat ik een zooi geleerd heb in dit topic over fotografie. Erg nuttig! De kwaliteit van mijn foto's is aanzienlijk omhoog gegaan nadat ik dit topic gevonden heb (al zeg ik het zelf :P).

Dank voor jouw complimenten! Ik ben er zelf ook erg tevreden mee... O-)
De foto is genomen vanaf Mt. Stromlo in de richting van Black Mountain (daar staat de toren op). Het is in Canberra, Australie. Zie hier voor de google maps. Stromlo is links, de toren staat op Black Mountain. D'r ligt een klein heuveltje ertussen en dat is de heuvel met de boompjes.

[ Voor 0% gewijzigd door PrinsEdje80 op 17-06-2008 15:04 . Reden: typo: m'n Nederlands begint me toch te verlaten... D'oh... ]

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:34
Bedankt voor het commentaar! Ik heb de foto wat aangepast op jullie aanwijzingen. De randen zijn nu veel kleiner en ik heb nog een heel klein stukje van de onderkant gecropped. Ik vind wel dat het onscherpe erin mag blijven.

@Nedra: Mooie foto. Lekkere frisse kleuren. Alleen jammer dat je niet goed kan zien wat er op de muur gespoten is.

@iworx: Goede scherpte over de bloem en mooie kleuren, naar mijn smaak dan. Dat er kleine stukjes van de bloem missen stoort mij absoluut niet.

@ikkemattie: Springt er lekker uit, vooral door die witte rand. Ik vind m mooi..

@polthemol: Jammer dat de foto wat blokkerig wordt op dit formaat, maar fullsize geeft ie inderdaad een goede sfeer.

@PrinsEdje80: Supermooi! Vooral door die lagen in de foto. Alleen zou ik er zelf nog iets meer contrast in brengen. Ik vind m nu nog een beetje te soft. Ow en bedankt voor je compliment..

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:40

polthemol

Moderator General Chat
@cat_18: was me niet opgevallen maar je hebt gelijk. Vanavond eens kijken of ik daar iets aan kan, maar zal wel door tweakersresize komen denk ik. Vind hem zelf, hoe langer ik ernaar kijk, mooier en mooier worden. Had hem misschien zelfs in soloshowcase moeten zetten [/egomodus ;P]

Met je aanpassingen erbij is grotesk nu beter al wen ik maar niet aan die balken (komt prolly wel meer doordat ik het nu in een browser bekijk, als het ding in een lijstje zit of op doek zal het beter werken).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden dat ik hier een foto heb gepost, maar was wel benieuwd wat er van deze foto word gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikmoedt.nl/fotos/IMG_0632%20copyklein.jpg
(gelinkt naar grotere versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:48:
Tijdje geleden dat ik hier een foto heb gepost, maar was wel benieuwd wat er van deze foto word gevonden:
[afbeelding]
Beetje jammer van de pilaar voor de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De laatste twee foto's zijn echt minder. Ik vraag me zelfs af waarom je ze hier hebt gepost. Een test topic is om verbeteringen te krijgen, maar ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat ene pilaar midden op de foto nu niet echt mooi is als het je gaat om een auto.

De bloemetjes zijn leuk, maar standaard. Niet extreem scherp. Eerder een te korte DOF waardoor de voorste blaadjes en achterste blaadjes van de bloemen al weer onscherp zijn, waardoor het onderwerp dus maar 1/3 scherp is. Bovendien is de achtergrond gewoon groen zonder spannende of extreem mooie bokeh.

Misschien ben ik best kritisch, maar vind dit toch echt niet eens testcase, omdat je eerst al je eigen kritiekpunten eens bij langs moet gaan.

Hierbij mijn eigen testfoto (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.getiem.nl/extern/img_8222-2.jpg

Gemaakt met de camera van mn vriendin: canon 350D + kitlens.
Dit is een soort van aanvulling op die van cat_18. De pilaar waar deze foto is gemaakt is exact hetzelfde en heeft ook het opschrift grotesk op dezelfde manier. In mijn foto komt het groteske naar boven in een ander perspectief.

Zelfkritiek: het was al donker, dus foto is gemaakt bij iso 400 en sluitertijd 1/25 uit de hand. Omstandigheden maken dat de foto dus niet optimaal scherp is en niet ruisvrij. Ook moet ik de camera van mn vriendin maar eens onder handen nemen, veel vlekken op de sensor (of was het regen, het regende ook namelijk).

Bewerkingen: geen. Geen crop. Geen aanpassing kleuren, geen verscherping en geen ruisonderdrukking.

[ Voor 37% gewijzigd door Get!em op 18-06-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Vandaag eens wat gaan testen met mijn nieuwe aanwinst, de Nikon 14-24 f/2.8 en daar kan je mooie plaatjes mee schieten.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3129/2587809611_5118dd2f34.jpg

Groter via Flickr

[ Voor 16% gewijzigd door iworx op 18-06-2008 09:49 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
* polthemol wijst er even op dat het voor iedereen prettig is als je ook comment geeft op de foto's van je voorgangers bij het plaatsen van je eigen foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:48:
[afbeelding]
Vind het jammer dat doordat er maar 2 pilaren voor de auto zijn de foto uit balans lijkt. Compositie is uit balans. Belichting van de auto is wel aardig, alleen jammer dat de voorkant dan weer wat donkerder is dan de rest van auto, hierdoor komt de aandacht meer bij de achterkant van de auto en de lichtbronnen te liggen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

iworx schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:44:
Vandaag eens wat gaan testen met mijn nieuwe aanwinst, de Nikon 14-24 f/2.8 en daar kan je mooie plaatjes mee schieten.

[afbeelding]

Groter via Flickr
Wauw wat een vet perspectief _O_ Kleuren zijn mooi, scherpte is super, onscherpte is super, ik vind 't het mooiste kopje koffie wat ik ooit gezien heb :D

edit:
Illy :9

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iworx: mooie kadrering, ook als staat het potje koffie in het midden. Belichting en kleuren niets op aan te merken! kWou dat ik ook zo'n leuke nikkor had, ik moet het helaas doen met m'n Tokina 12-24 f4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09
@iworx: Zeer mooie foto. De onschepdiepte zorgt ervoor dat hij mooi naar voren komt, maar dankzij die 2 mensen op achtergrond krijg je alsnog het echte cafe gevoel.

Mijn inbreng:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ydo/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
f mierenneuken: suikerzakje ligt op z'n kop en de asbak zou ik weggehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dottie: gevoel voor detail, je hebt gelijk! :)
@Swatfireglide: spijtig dat de boom niet volledig in beeld is, groothoekje? Persoonlijk heb ik het niet voor zo'n doefe grijze wolken. Ik gooi steeds het contrast omhoog (vergelijk)

Tiens, zie ik daar een stroke rond uw boom en uw wolkjes? :?

edit: uw site is helaas niet zichtbaar onder firefox

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:31:
@dottie: gevoel voor detail, je hebt gelijk! :)
@Swatfireglide: spijtig dat de boom niet volledig in beeld is, groothoekje? Persoonlijk heb ik het niet voor zo'n doefe grijze wolken. Ik gooi steeds het contrast omhoog (vergelijk)

Tiens, zie ik daar een stroke rond uw boom en uw wolkjes? :?

edit: uw site is helaas niet zichtbaar onder firefox
Yeah had misschien iets meer contrast in gemogen ja. Hij is alleen geschoten met mijn oude nikon D40 dus heb contrast al ver opgetrokken. Verder klopt het dat mijn site niet in firefox werkt. Ben nog bezig met nieuwe waarin hij wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
dottie schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:24:
f mierenneuken: suikerzakje ligt op z'n kop en de asbak zou ik weggehaald hebben.
't was een foto voor de site KopjeKoffie.be - bedoeling was dat het zo natuurlijk mogelijk zou overkomen ;)

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Laatst online: 05-01-2021
iworx schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:08:
[...]

't was een foto voor de site KopjeKoffie.be - bedoeling was dat het zo natuurlijk mogelijk zou overkomen ;)

//offtopic: die site is echt leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swatfireglide: beetje donkere foto, het perspectief is wel erg leuk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3022/2586334175_076c5b2943.jpg?v=0

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@bbaadd: Ik denk dat ik 'm leuker gevonden zou hebben moest je de foto uit een lager perspectief genomen hebben. Mixed feeling, het concept is leuk maar ik mis nog wat.

Zelf verder op pad gegaan met de 14-24, leuke dingen dat je daarmee kan .. architectuur is voor later dit jaar (tijdens de citytrips).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3069/2589874963_18754103c4.jpg

Groter op Flickr

Eigencritique, hij had wat scherper gekund, op een statiefje en een hogere aperture. Los uit de hand heeft zo z'n nadelen als't niet echt licht is. (yeh, hogere ISO had ook geholpen.)

[ Voor 16% gewijzigd door iworx op 18-06-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Vis schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:00:
na het sahara stof op de auto's maar eens wassen...

[afbeelding]
Ik vind de foto juist wel wat hebben (even afgezien van de artifacts en de eventuele onscherpte). Door de ring om de vinger vind ik het net de kop van een zwaan. De ring is dan het oog.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
@iworx,

Hele mooie foto, die knuffel lijkt echt huge door het zonlicht op de 'muur'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LlamaWereldOver schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:09:
[afbeelding]

Klikbaar

Deze was van dezelfde reeks als de vorige dus nog geen rekening gehouden met vorige tips maar vond de scherpte in de witte bloemen zelf heel mooi.

Ik zou graag advies willen over de compositie want ik denk dat daar het een en ander nog aan schort^^
Ik zou de bloempjes er wat meer uit laten springen (zie voorbeeld). Qua compositie had je de achterste middelste bloem beter weg kunnen knippen. Het wordt nu teveel een mengelmoes.

Voorbeeld:
http://www.pwiv.nl/GOT/DSC_0241_e0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@LlamaWereldOver; de bloemen valt een beetje weg in de achtergrond. De bewerking van Imagine maakt het al wat beter
@rim13; jammer van die pilaar, misschien was een foto van schuin van voren mooier geweest (als daar wel de ruimte was)
@Get!em; Mooi! mierenneuken: de lijnen/kabels lopen net niet helemaal door het midden van de mast
@iworx; fijne foto, op zich niet veel op aan te merken
@bbaadd; net een beetje te krap bij het achterwiel. Daarnaast vind ik de vignetting niet echt iets toevoegen aan het geheel van de foto
@iworx; beetje weinig kleuren? De knuffel blend een beetje teveel met de achtergrond.

Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3029/2593783024_2e2071ae21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iworx: Knuffel lijkt inderdaad huge. Kleuren zijn zo ook mooi, saturation iets omlaag geschroefd?

@bartbh: Deze scherptediepte kijkt lekker weg.

Mijn bijdrage, foto is onbewerkt: (EOS 450D met Canon EF 70-300mm IS USM)
Afbeeldingslocatie: http://foto.evillian.eu/Algemeen/IMG_0498.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17
rim13: Ik zie het nut van die muur voor de auto niet, net als de muur erachter. Eerlijk gezegd wordt m'n aandacht naar het lichte oppervlak van de muur getrokken.
Get!em: Leuk! Mag wel een tikje lichter. Eerst dacht ik dat het een vrij saaie foto was, tot de lijnen naar het volgende punt me opvielen. Lijkt net alsof ie leeg in de lucht hangt.. Leuk :)
iworx: Lekker kopje koffie. Kleurtjes in de achtergrond passen bij het thema, maar wat doet de duvel daar? :+
Swatfireglide: Leuk idee, uitvoering is iets minder. Stel dat je nu wolken rondom de top van de boom had, was het al een stuk leuker.
bbaadd: Vet! Kleuren konden nog iets heftiger :)
iworx: mooi, goed belicht, kleurtjes passen allemaal bij elkaar.. Af.
bartbh: Qua foto is't niet zo speciaal tbh, maar schattig is't wel O+
Evillian: De achtergrond stoort me eerlijk gezegd een tikje.. Niet erg rustig.Crop waarbij 't beestje iets meer plaats inneemt en niet meer zo centraal staat lijkt me fijner.

Afbeeldingslocatie: http://arrigi.be/got/testcase/20080502_17h14m_DSC_2841.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arrigi: wat bedoel je precies met heftiger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17
Meer saturatie.
Het moment op zich is er geen van rust, maar actie. Ik zou de kleuren wat meer laten opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Barthbh; Vind het een geslaagde foto, prettig en rustig om naar te kijken en de nieuwschierige, maar toch terughoudende blik is geweldig.

@Evillian; achtergrond is misschien wat onrustig, maar de Zwaan staat er wat mij betreft mooi op, lekker scherp ook. (OT: Hoe bevalt je EF 70-300mm USM IS, zit er aan te denken deze ook aan te schaffen)

@Arrigi; Vooral "He vandaal, wordt eens volwassen" past mooi bij de omgeving (Lees: alle zooi op de muren etc.), verder lijkt de foto wat gewoon, maar misschien zit er een verhaal achter?

Mijn eerste bijdrage sinds ik afgelopen woensdag aan de slag ben gegaan met de 450d. Start van een nieuwe hobby hoop ik dus.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3178/2595298786_989324e1e8.jpg

Close up gemaakt met de kitlens, moet nog veel leren, vandaar dat ik hem hier plaats, alle cc is welkom (wellicht lastig bij een dergelijke foto, maar toch :Y) ).
Foto is slechts gecropped en ik heb een rand toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19

elmoxx

xx xx xx

@Vhall: Ik vind de achtergrond nog niet vaag genoeg, ik kijk meer naar de schimmige groenvlakken dan naar de bloem.
@Arrigi: Mooie foto, ik vind de gefotografeerde tekst goed passen bij de bebouwing. Het licht-donker-contrast vind ik mooi en de locatie spreekt tot de verbeelding!
@Evillian: De achtergrond van de zwaan stoort me een beetje (te druk) verder zou ik graag iets meer van de zwaan zien
@Bartbh: Deze ziet er zeer aaibaar uit. De uitdrukking op de kop van die poes vind ik goed genomen. Wel mis ik wat omgeving, ik zou graag wat meer hoogte boven de kat met 'wit' zien
@Iworx: Zonder de schaduw van het raam was deze plaat niet bijzonder. Nu heeft het wel wat maar ik raak er toch te snel op uitgekeken
@bbaadd: Lekkere plaat, spreekt tot de verbeelding. Ik vind het zelf iets te veel vignettering
@Swatfireglide: Door het enorme lichtverschil is de boom wat (te) donker naar mijn idee
@Iworx: Als het kopje in scene gezet is, dan is het niet goed gelukt. Dit vind ik wel een goede plaat om de sfeer van de koffietent te laten zien terwijl het toch duidelijk om de koffie gaat.
@Get!em: mooi idee maar voor mij niet symetrisch genoeg. Het stoort me dat de rechterpoot veel lager de foto in komt als de linker poot. Wel mooi idee en de plaat kijkt lekker weg naar die kleine mast.
@rim13: Het is mij onduidelijk waar het nu om gaat. De auto loopt hier op velgen i.p.v. banden. De lampjes spiegelen voor mij te veel en het is doodzonde dat de auto in 2-en wordt geknipt door die muur.

Ik zat vanmiddag even door wat oude foto's te bladeren en kon het niet laten ook deze hier even neer te zetten. Destijds heb ik hem in zwaar benevelde toestand gemaakt met mijn kleine richt en klik-cam (een pentax optio s4). Plek is Athene, nabij het Omoniaplein.

Afbeeldingslocatie: http://nielsj.net/gallery/albums/album20/IMGP7366.sized.jpg
foto is klikbaar..

Als ik nu kijk naar de foto an zich ben ik behoorlijk tevreden. De grijzigheid/viezigheid is duidelijk zichtbaar in de drukte van de stad bij nacht. Aan de linkerkant zie je halve reclameborden die over de hele hoogte van het hotel lopen, die hadden er helemaal af of helemaal op gemoeten vind ik. Rechts twijfel ik of er gecropped moet worden, als je het balkon er af haalt denk ik dat de foto minder goed in evenwicht zal zijn..

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Lekkere plaat elmoxx. Lekker urban sfeertje.

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/wp-content/uploads/2008/06/eo0.jpg

Maar ik weet nog niet of ik de kleurversie beter vind of niet...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Ikzelf vind de zwart-wit versie mooier. Aan de andere kant vind ik de weinige kleuren in de kleurversie ook wel mooi. Ik vind beide versies eigenlijk net iets te druk door de glazen die achter elkaar staan. Maar al met al zou ik er toch tevreden mee zijn; vind de nabewerking wel stijlvol in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sharky; Ik vind de zwart-wit versie ook meer hebben als de kleurversie. De kleurversie is op zichzelf ook mooi, maar zoals Theraven zegt, de drukte van glazen en licht maken de foto wat onrustig, door de nabewerking wordt dit wat mij betreft goed verholpen.

@Elmoxx; Kan me erg vinden in je opmerking, de groene achtergrond is wat onrustig en is daardoor afleidend. Nu vraag ik mij af, waar dit mee te maken zou kunnen hebben...Foto is gemaakt op maximaal bereik van 55mm en een diafragma van 5.6. Zelf denk ik dat het diafragma nog lager had gemoeten, maar dat kan het objectief helaas niet aan. Zijn er andere mogelijkheden om de achtergrond nog meer te vervagen (bijv. photoshop)?
Edit; vind je foto erg sfeervol, denk inderdaad, dat wanneer je het balkon wegcropped, ook een deel van de sfeer verloren gaat. De foto doet me denken aan de avonden op vakantie, dat je staat te wachten op vrienden die zich klaar aan het maken zijn voor een avond stappen, terwijl jij op je gemak geniet van het uitzicht en de prettige drukte :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Evillian; achtergrond is misschien wat onrustig, maar de Zwaan staat er wat mij betreft mooi op, lekker scherp ook. (OT: Hoe bevalt je EF 70-300mm USM IS, zit er aan te denken deze ook aan te schaffen)
Hij bevalt echt goed, zeker waar voor je geld. Je kan op 300mm met redelijk weinig licht nog prima uit het losse handje schieten. Hij voelt ook stevig en degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 14-09 16:54
Het is een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb, weinig tijd gehad/gemaakt om te fotograferen. Maar hier een foto die ik vanmiddag gemaakt heb en door lightroom heb getrokken. Voornamelijk wat kleur eruit gehaald, wat naar mijn idee wel past bij het afgebrande huisje. Graag wat commentaar van jullie.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3001/2596038176_515df42c17_o.jpg

Nu wat commentaar op wat bovenstaande foto's:
@sharky, goede plaat, maar doe mij maar de kleuren versie, die doet mij iets meer.
@elmoxx, Sorry vind het qua compositie niet helemaal geslaagd doordat je teveel van het gebouw/balkon ziet waar je de foto vandaan hebt genomen, daarnaast is die niet echt scherp. (Had ik hem beter kunnen maken? antw: denk het niet :P )
@Vhall, bloem, teveel van dit soort foto's gezien om het nog echt goede foto's te laten zijn,maak er wat speciaals van d.m.v. wat nabewerking
@iworx, simpel, lekkere kleuren (voor zover die er nog inzitten). TOP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuur!!!
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05-2022
Blijdorp:
Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/pj.huijts/2a.jpg
Commentaar welkom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zuur: Storende takken, reflectie linksboven niet mooi, rechtse zwaan pelikaan (nog maar net wakker :P) wazig (verkeerde sluitertijd), linkse zwaan pelikaan verkeerd in beeld... én je mocht z'n haar eens kammen voor hij op het plaatje ging 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Zwaan? :o

Pelikaan. @Zuur!!!: kleuren zijn niet zo jofel, de reflectie en takken zijn inderdaad storend en de pelikaan linksonder staat er net niet helemaal op, jammer.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3107/2597452514_54b4d45e82.jpg

Linda van Milk Inc. zegt: "Meester, ik weet het!"

Groter op Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
iworx schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:41:
[afbeelding]

Linda van Milk Inc. zegt: "Meester, ik weet het!"

Groter op Flickr
Of: 'Hij had maar zooo'n kleine..'

Leuke foto trouwens. Licht ziet er mooi uit. Had alleen wel graag haar gezicht gezien.

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
@Silencedead ik vind je compositie een beetje wankel, het is mij nu niet 'duidelijk' of je onderwerp nu de boom of het huisje is.

Zou misschien mooier zijn als het huisje duidelijk scherper dan de boom zou zijn en dat je een andere standpunt aanneemt ten opzichte van de boom, Die staat nu zo recht 'naast' het huisje als je begrijpt wat ik bedoel^^

Verder spreekt het onderwerp en het effect me wel aan, zulk soort bouwvallen zijn gewoon leuk om naar de kijken en het kleureffect dat je gebruikt hebt zorgt(voor mij) voor precies de goede sfeer

@Zuur!!! Je pelikaan kan zo adverteren voor de: 'net uit bed look' gel van een bekend smeerselmerk :P Het is jammer dat je geen ander standpunt hebt kunnen aannnemen in plaats van zo van boven, anders had je minder last gehad van spiegelingen en stonden ze er ook nog eens ' interessanter' op denk ik^^

@iworx kerel op keyboard: 'ik heb zo'n groooottteeee!' Linda: 'eerder zo' lol :P heel mooi lichteffect vind ik maar ik weer niet zo goed hoe ik hier kritiek op kan geven^^

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r260/LlamaWereldOverheersing/66-1.jpg

Na mn vriendin op dr werk afgezet te hebben kwam ik op de brommer een paar eenden tegen die ik wilde fotograferen maar tegen de tijd dat ik mn camera had waren die natuurlijk al lang weg :P toen even in het gras gezeten en deze grapjas gevonden(foto is stuk gecropt)

*Disclaimer ik ben zelf een beunhaas mijn opmerkingen zijn goed bedoelt maar misschien niet zo precies* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuur!!!
  • Laatst online: 28-05-2022
Point taken. Bedankt voor de feedback tot nu toe. Dus: beter fotograferen (compositie), en eens kijken naar nabewerking voor de kleuren. Dadelijk maar weer naar Blijdorp, (haar)kammetje mee :?
Overigens is de foto hiermee genomen, en daar kon je helaas de sluitertijd (en een heleboel andere zaken...) niet mee instellen. O-)

@iworx: prachtig licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@bbaad: Leuk idee maar zou ook van mij best wat spectaculairder mogen. Ik heb niet helemaal het wow-effect bij deze foto.Technisch gezien is de foto heel erg goed en vind ik de composotie ook heel erg geslaagd.
@iworx: erg leuk die foto. Ik vind vooral de manier waarop het licht naar binnen valt heel erg mooi. Verder ook een leuke knuffel :)
@bartbh: aaaahw... mooie scherpte diepte verhouding ook, dat koppie komt er fantastisch uit
@evillian: Ik vind em zeker KLM reclame waardig :D. Misschien is de schittering op de achtergond idd wel ietsje te fel.
@arrigi: ik vind het opzich wel een geslaagd shot maar ik vind de mensen er in storend. Zo lijkt het wat meer op een kiekje
@Vhall: Mooi gedaan, maar krijgen we niet genoeg bloemetjes te zien?
@elmoxx: mooie compositie, slechte kleuren!
@sharky: erg mooi gedaan, vind het alleen jammer dat het glas rechtsachter het koffiekopje gedeeltelijk wegvalt. Alsnog een top-plaat!
@silencedead: Hele mooie sfeer met die kleuren, ben wel een beetje eens met het commentaar dat het onderwerp niet helemaal duidelijk is. De algehele sfeer van het plaatje is top!
@Zuur: Mooie kleuren, jammer dat die 2e pelikaan z'n kop net vaag is en dat de hoek niet heel erg spannend is
@llamawereldover: helaas geen eendjes, maar ook leuk :P
edit: bijna vergeten, nogmaals @ iworx: mooie kleuren, mooi licht, mooie scherpte diepte maar ze kijkt alleen een beetje de verkeerde kant op, mar dat wist je zelf ok al waarschijnlijk!
Nu ik zelf nog(klikkedieklik!):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3125/2601230216_a946eef701.jpg

Zelfkritiek: denk dat de compositie misschien niet echt boeiend is met de zon zo in het midden en misschien ben ik ook wat uitgeschoten met de tones in lightroom. Ik weet zelf niet helemaal wat ik ervan moet vinden, misschien jullie wel!
(hier ook nog eentje met een iets andere compositie maar die vind ik een beetje vreemd wegkijken)

[ Voor 4% gewijzigd door Nedra op 22-06-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@Iworx, Wat betreft belichting super, maar ik had ook graag haar gezicht gezien, maar toch een top foto. Graag wel wat commentaar voor anderen plaatsen.

@LlamaWereldOver, Bedankt voor het commentaar, het gebouwtje staat bij mij om de hoek en heb volgende week wat daagjes vrij, dus ik ga proberen er wat beters van te maken.
Maar over jouw foto: Wat betreft compositie best goed, alleen het beest springt er niet echt uit, misschien met wat nabewerking nog wat te verbeteren. En jammer dat die net niet scherp is gesteld op de kop.

@Nedra, ook bedankt voor het commentaar. Ik ga er wat aan proberen te doen :D
Maar jouw foto: NICE, prachtige kleuren weinig op aan te merken, maar ik had misschien iets meer huizen/kantoren/fabrieken willen zien.

Ik had zelf ook nog een macro foto van een of ander insect gemaakt enkele weken geleden, ik plaats hem liever hier voor wat commentaar ipv het macro topic:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3267/2600512259_9018103f3a_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@silencedead: Een andere crop - of positie had het veel dreigender kunnen doen overkomen. Qua toning vind ik het leuk - komt zo triest, down over. Crop het huis links er eens van af, ik denk dat dat al veel gaat doen.

@nedra : De kleine variant doet de plaat geen eer aan. Je mist daarin totaal de onderkant die mijn insziens een stuk interessanter is dan de wolken en de sunset.

Ik heb je foto even anders gecropped en hier online gezet .

@silencedead: Wat een akelig beest. Jammer dat je DOF niet wat wijder was. Nu lijkt het net of de achterste voelspriet een flits-schaduw is van de eerste. De kleurtjes kunnen wat blacks gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@silencedead, graag gedaan en bedankt!. Ik vind je nwe plaat ook erg mooi, mooie kleuren maar idd die tweede voelspriet lijkt net een schaduw. Toch erg netjes gedaan! Ik doe het je iig (nog) niet na.

@iworx: Thanks! Erg mooi zo..ik heb niet eens nagedacht over het croppen van de foto! Da's ook de reden waarom ik in dit topic post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
@silencedead, zie comment van Nedra :+

zelf ook maar weer eens een probeerseltje, comments plx, but spare me, slechts gemaakt met een Nikon Coolpix E3100 :9
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3030/2603318199_7437281e65_b.jpg
http://farm4.static.flick...03318199_7437281e65_b.jpg

hmm check images werkte niet

[ Voor 17% gewijzigd door Amplified op 23-06-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
@bartbh, lief beestje. Zo zijn katten nog goed te hebben ;) Verder lekkere dof, en fijne kleurtjes.
@Evillian, Zwaan staat er mooi op, maar het lijkt wel of de zwaan op de achtergrond is geplakt. Die stoort behoorlijk. Ook zou ik graag wat meer van de zwaan zien.
@Arrigi, Toning is lekker. Ook de sfeer die neergezet is prima. Echter doordat beide personen met de rug naar je toe staan vind ik jammer. Had ze liever wat 'actiever' in beeld gezien :)
@Vhall, de bloem staat te plat op de foto. Echt recht van voren. Ik zou liever wat perspectief erin zien.
@elmoxx, deze foto doet me niet zo veel. Hoewel ik een groot liefhebber ben van nachtelijke stadfoto's, vind ik deze een te groot snapshot gehalte hebben.
@Sharky, De zwart-wit versie is absoluut beter. Waarschijnlijk doordat de kleuren versie té druk wordt met de verschillende glazen achter elkaar. Wat minder drukte en de kleurenversie zou waarschijnlijk beter zijn :)
@silencedead, weet niet wat ik hiervan moet vinden eigenlijk. }:O
@Zuur, hier ga ik inderdaad mee in het al gegeven commentaar. Laat je niet uit het veld slaan, want een jaar geleden maakte ik ook zo'n soort foto's. :+ Tip: probeer eens een lager standpunt. Probeer op gelijke hoogte te komen met je onderwerp.
@iworx, Hoewel ik graag haar gezicht had gezien, is het licht wel erg mooi. Linda springt er echt mooi uit door het witte randje dat helemaal om haar heen zit. O+ Verder ben ik niet degene die hier goed commentaar op kan geven :P
@LlamaWereldOver, Wel mooi, maar de Sprinkhaan(?) valt een beetje weg in de achtergrond. Hier zou een flitser misschien wel eens geholpen kunnen hebben om de achtergrond wat donkerder te maken :)
@Nedra, Gewoon super. Net genoeg gebouwen onderin, en voor de rest de kleuren in de lucht het werk laten doen. Prachtig :)
@silencedead, Mooie kleuren, mooie belichting en lekkere scherpte. Enig minpuntje zou zijn dat het onderwerp te centraal staat :)
@Amplified123, De foto doet me niet zoveel, maar het oog staat er mooi op. Is erg lastig om dat goed te krijgen. (ff resizen naar 600px breed? Vind die rode rand maar storend)

Zelf ook nog een probeersel, Gisteren even op de Nürburgring (Norschleife) geweest op het eerste uitkijkpunt wat ik tegenkwam geweest. Helaas maar een half uurtje. Had niet meer tijd. Binnenkort toch maar eens een dag voor uit trekken. Lastig hoor dat pannen, maargoed dat ik een stevig statief bij me had :)

Afbeeldingslocatie: http://hw-photo.nl/got/IMG_9909.jpg
Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:28
Hier eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://kipfel.nl/wp-content/gallery/landschappen/2008-06-22_wolken_000.jpg

Vond hem wel lekker wegkijken, alleen is de voorgrond misschien te donker. Graag wat commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.moon-ov.nl/pictures/brug.jpg
Eerste keer op pad met pola-filter. Sond van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
@M van Esch vind het ook jammer dat ie zo scheef staat, kijk der automatisch met een scheef hoofd naar, oftewel kijkt niet zo lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er bar weinig aan doen ;) is in een tunnel onder een station, die ook nog een in een halve bocht loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
TranceSetter schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:55:

@Amplified123, De foto doet me niet zoveel, maar het oog staat er mooi op. Is erg lastig om dat goed te krijgen. (ff resizen naar 600px breed? Vind die rode rand maar storend)
zoals eronder staat, de resize werkte ff niet ;),
en idd het is niet echt een foto van: woow wat een compositie, t was meer een test over hoe de focus is van zo'n camera, maar die is tgg behoorlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amplified123: image even resizen? :) maar vind hem best wel goed gelukt.. je kan er leuke dingen mee doen, bvb deze:
Afbeeldingslocatie: http://img29.picoodle.com/img/img29/4/6/23/f_oogm_f02af66.jpg

@TranceSetter: Mooie snelheidspic! Spijtig dat je niet nog dat extra stukje verder kon zoomen, had liever wat meer detail van de moto gezien.

@kipfel: mooie sunset kleuren, maar zoals je zelf aangeeft vind ik hem onderaan iets te 'veel' donker. Misschien wat extra croppen maar dan wordt ie denk 'k net iets te breed.

@M van Esch: vind het idee leuk maar de schuine houding die je nam draagt niet echt bij en is nogal storend. Ook zou ik uw zwarte rand rondom de foto weglaten. De pilaar rechtsonder zou ik een tikkeltje meer in beeld hebben gebracht. De kleurzweem rechtsonder in het hoekje voelt vreemd aan, vignetting ietsjes te fel mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nedra: Onderin de foto had ik wat minder vignetting willen zien zodat er een groter contrast is tussen de zwarte voorgrond van gebouwen en de kleurrijke lucht erachter. Verder ben ik het met je eens dat de foto achter de link (met de zon niet centraal) een beetje raar wegkijkt. Dat komt denk ik doordat de wolken best wel symmetrisch zijn, vooral onderin een V vorm met de zon in de punt. De kleuren zorgen wel voor een mooie sfeer.

@silencedead: ik vind de vlakverdeling goed gelukt: het blad aan de rechterkant doorkruist het beestje niet. De blauwige delen op de foto zorgen er voor dat de foto niet helemaal een groen vlak wordt. Het beestje is misschien een beetje te centraal gezet en teveel van de zijkant geschoten, maar het hele lichaam staat er zo wel goed en scherp op, behalve de vleugels. Verder is er wat teveel ingeflitst wat zorgt voor een niet zo mooie schijn op het scherpe blad en het beestje. Ik vind de foto dus best een aardige macro, maar hecht niet te veel waarde aan dit commentaar, want ik heb niet heel veel ervaring met macro.

@Amplified123: je hebt een schaduw onderin je foto zitten, boven het oog is de huid flink overbelicht, de foto is te groot voor het forum, er zit een lelijke reflectie van de flitser in het oog en ik heb de foto net iets wijder genomen, zodat de wimpers er volledig op staan. Ook is de foto een beetje blauwig, een iets andere witbalans lost dit op. Al met al vind ik dit geen testcase foto...

@TranceSetter: ik vind de panning goed gelukt. ik had alleen wat minder ruimte aan de onderkant willen zien.

@kipfel: de voorgrond is in principe niet te donker, dat mag wel, maar ik vind wel dat er teveel voorgrond is, want nu is bijna de helft van de foto zwart. Verder heb ik het niet zo met die logo's in de foto, maarja dat is persoonlijk.

@M van Esch: Ik vind de foto + tekst een beetje overkomen dat je met deze foto je pola hebt uitgetest en dat dat dus het doel is van deze foto. Er is dus ook een beetje gebrek aan een onderwerp, en als het onderwerp de trap is, vind ik deze er compositioneel niet echt goed erop gezet: dat komt omdat er geen enkele horizontale of verticale lijn in de foto is en omdat je geprobeerd hebt zoveel mogelijk van de trap erop te zetten lijkt me. Technisch is de foto wel in orde op misschien wat uitgebeten wolkjes na. (vignet je pola in de rechter boven en onder hoek of is dat je hand?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Nedra schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:13:
@silencedead, graag gedaan en bedankt!. Ik vind je nwe plaat ook erg mooi, mooie kleuren maar idd die tweede voelspriet lijkt net een schaduw. Toch erg netjes gedaan! Ik doe het je iig (nog) niet na.
Dit was één van de 100 foto's volgens mij, denk dat er misschien maar 5 redelijk waren. En dit is al op ISO800 1/320 F/16. ISO 1600 wou ik niet gaan vanwege de ruis en 1/320 was voor mij toch wel redelijk het matje ivm bewegingsonscherpte.
TranceSetter schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:55:
@@silencedead, Mooie kleuren, mooie belichting en lekkere scherpte. Enig minpuntje zou zijn dat het onderwerp te centraal staat :)
Te centraal, ik was al blij dat ik hem in mijn beeld had :P. Ik was elke keer zo een minuut bezig om zo'n rot beest eindelijk goed te krijgen, dan waait het een beetje, beweegt de grasspriet weer een beetje, weer out of focus. Denk je hem te hebben vliegen ze weer weg. :(
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:43:
@silencedead: ik vind de vlakverdeling goed gelukt: het blad aan de rechterkant doorkruist het beestje niet. De blauwige delen op de foto zorgen er voor dat de foto niet helemaal een groen vlak wordt. Het beestje is misschien een beetje te centraal gezet en teveel van de zijkant geschoten, maar het hele lichaam staat er zo wel goed en scherp op, behalve de vleugels. Verder is er wat teveel ingeflitst wat zorgt voor een niet zo mooie schijn op het scherpe blad en het beestje. Ik vind de foto dus best een aardige macro, maar hecht niet te veel waarde aan dit commentaar, want ik heb niet heel veel ervaring met macro.
Ik heb geen flitser gebruikt, komt misschien door de bewerkingen.

Even weer wat reacties op de anderen:
@amplified, zoals die nu is Mwah niet echt bijzonder, zoals je van Wouke zijn versie ziet is er wel een fantastische foto van te maken!!!
@Trancesetter, Netjes gedaan weinig op aan te merken.
@Kipfel, erg netjes, maar misschien wat Nedra teweinig doet doe jij naar mijn idee iets teveel, iets teveel landschap.
@M van Esch, mooie kleuren, Goed onderwerp, maar wat jammer van de auto op de achtergrond en van de donkere hoekjes rechtsboven en rechtsonder. En misschien het bushokje eraf croppen.

[ Voor 19% gewijzigd door silencedead op 23-06-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kipvel; Mooie kleuren en het silhouet van de boom is geweldig, hoewel ik het met je eens ben dat de voorgrond ook erg donker is...Anders was de boom denk ik nog mooier naar voren gekomen.

@Amplified123 / Wouke; De pic is zeker niet onaardig, de effects die Wouke er dan aan toevoegd maken de foto nog leuker en verdoezelen eigenlijk de mindere punten (lichte onscherpte).

@M van Esch; zoals bovenstaande posters aangeven, schuine houding stoort iets, kleuren vind ik dan wel weer lekker, zwarte rand is persoonlijk, hoewel ik hem bij deze foto niet eens vind misstaan. (Was nog mooier geweest als de palen bij de trap symmetrisch zouden lopen aan de rand)

@Trancesetter; nette foto :Y) door de afstand tot de motor(rijder) krijgt hij veel "snelheid", wil dat op termijn ook zeker eens gaan proberen:)

Algemeen; bedankt voor de cc op mijn foto van een paar dagen geleden, op het moment maak ik eigenlijk elke dag foto's veelal van dezelfde zaken om composities bij te stellen en scherptediepte etc te oefenen. Door de feedback zit daar zeker vooruitgang in :Y)
Natuurlijk is niks of niemand op het moment veilig voor de camera (en mij), het werkt ontzettend verslavend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
@wouke: vet :D :D :D kan je mij die mailen PLX

en @ de rest, mijn versie was nog niet bewerkt, moet nog gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
Zo misschien beter? Heb de crop even veranderd: minder landschap, meer lucht.

Afbeeldingslocatie: http://kipfel.nl/wp-content/gallery/landschappen/2008-06-22_wolken_001_0.jpg

(logo ook kleiner gemaakt)

[ Voor 7% gewijzigd door kipfel op 24-06-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@amplified: goed scherp! Eerst zag ik er niet zoveel in maar na die bewerking van wouke zie ik wat voor mogelijkheden hij biedt
@trancesetter: Thx, en topplaatje! Motor+rijder zijn lekker scherp en het gevoel van snelheid zit er goed in, ook mooie kleuren
@kipfel: goed gelukt! alleen idd iets minder voorgrond en wat meer lucht!
@M van Essch: Ik kan me niet vinden in de kritiek van de anderen, ik vind het scheve lekker kijken met die trap, alleen is het inderdaad heel jammer van die auto. Voor de rest vind ik die plaat een mooie sfeer hebben. Toen ik er snel overheen keek had ik op een of andere manier het gevoel dat het in het buitenland was.
@kipfel (nog een keer) inderdaad beter zo!

Hier nog een probeersel van mij. Iets gecropped aan de onder+rechterkant
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3221/2604774366_ea427d3e4e.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Nedra op 23-06-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@m van esch: Leuke kleuren, strakke lijnen. Probeer de auto er eens uit te 'shoppen', doe dan ineens die gele kamera of wat het moge zijn ook weg.

@kipfel: achtergrond is leuk van kleur maar de voorgrond lijkt er zo "opgeplakt".

@Nedra: concept is leuk maar die puinhoop op de achtergrond helpt het wat om zeep.Wat is het eigenlijk?
--

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3169/2605161460_a02ef88796.jpg

Vandaag nog eens wat gaan experimenteren. Ik had enorm veel problemen met "te veel" licht.
Ook niet de ideale lens bij - mhja - da's leerschool.

Rest van de set op Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door iworx op 23-06-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, de vignetting kwam vanwege het feit dat ik "vergeten" was het UV filter eraf te halen, dus was nu EN UV EN Pola, stomme fout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

Ik heb sinds één dag een D60 met standaard VR kitlens en ben er vanavond maar eens, in het bos, op uit geweest om er mee te spelen. Hoop foto's gemaakt om te kijken wat alles nou precies doet en om dingetjes uit te proberen. Ik ben op wat tips en truck site informatie een echte leek op dit gebied maar vond de onderstaande foto er toch heel behoorlijk uitkomen.
Al het commentaar is welkom aangezien ik weet dat ik nog een hoop moet leren en dit ook wil leren.

Afbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/fotos/rots600.jpg
Klik voor groter

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@Phydomir: Een goeie poging moet je altijd toejuichen maar ik heb moeite om je 'onderwerp' te zien. Goed, de steen vooraan is scherp maar die naalden op de voorgrond ook. De enige raad die ik je kan meegeven - zoek een storyline. Laat je onderwerp iets vertellen. Qua compositie had ik de scherpte wat verder naar achter gelegd, daar waar de zon scheen. Kleuren in de voorgrond zijn OK maar achteraan behoorlijk uitgebeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

De eerste keer dat ik in het fotografie gedeelte wat post, ik maak sinds 2 weken pas echt foto's (mijn eerste "echte" camera gekocht, rustig begonnen met een Nikon D40).

Afgelopen zaterdag een sportevenement met de hele wijk gehad, en daar stonden lege doelen, en nu wel een beetje toepasselijk voor het nederlands elftal, een leeg doel :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3253/2604589711_29e112e175.jpg
*Klik voor groter

Opbouwende kritiek graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemaakt met een Canon D400 + kitlens.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qKpJJI1r9xXUpJa1WcAcVfal/full.jpg

Doordat het licht van voren komt is er een vreemde schaduw ontstaan op het beeldscherm, toch vind ik het een leuk plaatje om te zien.

Feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:04:
Gemaakt met een Canon 400D + kitlens.

[afbeelding]

Doordat het licht van voren komt is er een vreemde schaduw ontstaan op het beeldscherm, toch vind ik het een leuk plaatje om te zien.

Feedback?
Ik vind het jammer dat je het onderwerp aan de linkerkant rechterkant hebt afgesneden. Afsnijden kán een bewuste keuze zijn, maar in dit geval is het afgesneden stuk dusdanig klein dat dit niet zo lijkt.
Verder zijn de lichte plekken nogal overbelicht. Ik zou nog wat proberen te spelen met je belichting en let vooral op je compositie!

[ Voor 1% gewijzigd door Muse op 24-06-2008 10:39 . Reden: links, rechts, what's the difference ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Muse schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:28:
[...]

Ik vind het jammer dat je het onderwerp aan de linkerkant hebt afgesneden. Afsnijden kán een bewuste keuze zijn, maar in dit geval is het afgesneden stuk dusdanig klein dat dit niet zo lijkt.
Verder zijn de lichte plekken nogal overbelicht. Ik zou nog wat proberen te spelen met je belichting en let vooral op je compositie!
:?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muse schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:28:
[...]

Ik vind het jammer dat je het onderwerp aan de linkerkant rechterkant hebt afgesneden. Afsnijden kán een bewuste keuze zijn, maar in dit geval is het afgesneden stuk dusdanig klein dat dit niet zo lijkt.
Bedankt voor je reactie.

Spelen met de belichting zal helaas niet gaan, dit is zonlicht op een bijzettafel. Over het missende stukje aan de rechterkant van de foto ben ik het met je eens, het komt niet helemaal goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

De bussen rijden weer, hij heeft haast zo te zien :p

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/28s8tmq.jpg

klik voor groot

Lastig om de balans te vinden tussen een sluitertijd waarbij je wel beweging hebt maar toch het onderwerp scherp, zeker als je uit het handje schiet. Heb nog wel meer foto's maar dit is wel een van de leukere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kipfel: Deze versie is inderdaad beter!

@Nedra: Is het kunstwerk het onderwerp? Als dat zo is leiden de troep op de achtergrond en de wat te grote lege vlakken af van het onderwerp. Misschien eens aan de andere kant van het water proberen. Er zit namelijk wel potentie in het onderwerp.

@iworx: Ik vind dit een best wel geslaagde foto: jongetje staat er vrolijk op, toning is best lekker en het speeltoestel op de achtergrond geeft nog net wat meer info over de omgeving. Misschien is een verbeterpuntje iets meer ruimte aan de onderkant zodat zijn been niet wordt afgesneden, maarja ik weet zelf nog niet zeker of dat de foto ook echt beter maakt...

@Phydomir: Zo'n foto is leuk om de DOF mee te testen maar is qua foto niet echt hoogstaand: Als je een foto wilt maken van de stenen kan je er voor kiezen een abstracte foto te maken met slechts een paar stenen in beeld, zonder te veel afleidende zaken, of je laat meer omgeving van de steen zien. Dit is er een beetje tussenin en samen met het overbelichte stuk bovenin maakt dat de foto niet echt super. Op de achtergrond zie je bv een steen met mooi zonlicht erop: Deze had je als onderwerp kunnen gebruiken in combinatie met wat donkere stenen voor een mooie vlakverdeling en dan zonder al te veel achtergrond, zodat de stenen echt beeldvullend zijn.

@peddro: De compositie is wel leuk gedaan met de goal die aan de zijkant de foto ingaat en aan de onderkant de foto verlaat maar daar blijft het bij. De achtergrond (bos+ lucht) zorgt ervoor dat het niet abstract genoeg is: Alleen bos of alleen lucht zou beter zijn. Technisch is de foto natuurlijk wel in orde (geen overbelichting e.d.).

@Cupii: Tja telefoonfoto's, leuk om productfotografie mee te testen, maar wil je de telefoon echt mooi neerzetten, dan leidt de ondergrond erg af door de rare belichting in strepen. Ook de compositie kan beter door niet op zo'n rare plek de telefoon af te snijden.

@Sick Nick: De panning is in principe goed gelukt (de gekozen sluitertijd (1/60) is wel een goede voor panning) en de foto is ook wel leuk in vlakken verdeeld. De foto oogt alleen wat flets en hier en daar overbelicht en het lijkt alsof de bus wat scheef staat. Maar het is een goede poging tot een panning foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:55:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Spelen met de belichting zal helaas niet gaan, dit is zonlicht op een bijzettafel. Over het missende stukje aan de rechterkant van de foto ben ik het met je eens, het komt niet helemaal goed uit.
Ik bedoelde eigenlijk dat je je camera anders instelt, niet zozeer dat je de lichtbron moet veranderen. Speel dus wat met je belichtingscompensatie en zie de verschillen, daar leer je veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@trancesetter: mooi gelukt, misschien zou hij nog wat leuker zijn als je de motor wat verder naar rechts krijgt (moeilijk met foto maken, maar een crop should do the trick)

@van esch: ben persoonlijk al geen fan van vignettering en deze foto maakt het er niet beter op. Vind het zo aanwezig dat het voor mij lijkt alsof je eens met de sliders aan het spelen bent geweest. Het idee is wel redelijk, maar het is nu gewoon te scheef om leuk te zijn. heb, als ik ernaar kijk, steeds de neiging om mijn hoofd scheef te gaan houden. Met wat draaien + een kleine crop zou dat goed te fixen meoten zijn.

@kipfel: heerlijke plaat ! klein mierenneuk minpuntje: die rechterboom ziet er afwijkend uit, doordat ik daar wel "gaten" erin heb, in de rest van de horizon niet. Lucht is meesterlijk mooi zo.

@nedra: ik mis een onderwerp naar mijn gevoel. Blijf de hele tijd zoeken naar wat je op de foto probeerde te zetten, kom dan bij dat rare metalen ding uit maar denk dan van "mnee, water is te prominent aanwezig en ding is maar klein erop", water ook niets. net zoals bij van esch vind ik de donkere hoeken niet prettig kijken.

@iworkx: heel mooie foto (de hele reeks vind ik trouwens leuk om te kijken, alleen al vanwege het kleurgebruik). Geen idee of het nog mooier wordt, maar met een tikkeltje meer kleur erin, voegt dat nog iets toe ?

@phydomir: njah, je hebt ongeveer een typische eerste foto gemaakt denk ik. Camera uit doos halen en proberen maar (heb hier precies hetzelfde gedaan toen ik mijn camera had, alles gefotografeerd in mijn kamer om te kijken wat elke instelling met het beeld deed). Vind er niet veel aan maw. niet echt een onderwerp, niets speciaals te zien.

@peddro: idee is leuk, maar komt niet lekker over. Met een mooiere lucht zou het waarschijnlijk al beter zijn geweest, doet me nu een beetje troebel aan.

@cupii: telefoon is nu te prominent aanwezig, reflecties storen ook. Ook balen dat een stukje buiten beeld valt.

@slick nick: mooie poging, al is de bus precies nog wat onscherp om naar te kijken.

Yeah en nu mijn foto ^^

Gemaakt tijdens wandelen met de hond langs de waterkant. Waren een hele collectie prachtige libelles aan het rondbrommen en blijkbaar warmte aan het verzamelen op de stenen langs de waterkant.

Gebruikte uitrusting: canon400D + 70-300 IS USM lens
Foto is nabewerkt in lightroom: beetje zwart opgetrokken, lichtbalans bijgetrokken (was eerst helgeel geworden door de rijkelijk aanwezige zon) en klein beetje contrast.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knops/tweakers/libelle/IMG_7711-1.jpg

volledige serie van het beest / grote versie op: http://picasaweb.google.com/janko.knops/Libelle

[ Voor 0% gewijzigd door polthemol op 24-06-2008 19:20 . Reden: image aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kipfel: veel beter zo, warme kleuren. Vignetting en sign storen me een beetje..

@Nedra: Geen flauw idee naar wat ik moet kijken. Rechtse boom lijkt me eerder een platgedeste vlieg die op uw lens zat :) ik mis kleurcontrast. Ziet er me Wel een leuke locatie uit. Vooral dat kunstwerk is interessant. Misschien eens overdoen?

@iworx: je ziet mooi het verschil in niveau die hier aan bod komt. Uw plaatsjes horen bij diegene waar ikzelf naar op kijk en eerder uit kan leren dan er zelf comments op te geven :) De rest van de set zien er voortreffelijk uit. Alleen vraag ik me af of de toning echt nodig was?

@Phydomir: niet echt een testcasefoto maar eerder een DOF testje. Je hebt ondertussen goeie tips gekregen. Misschien kan je weldra een betere posten?

@Sick Nick: Snelheidsgevoel prima! Hierdoor Mooie test maar ook niets meer.

@polthemol: kleine beestjes.. niet echt mijn ding maar goed, toch een comment. Volgens mij niet 100% scherp? Kon je z'n kont ook niet binnen uw DOF krijgen? Nu lijkt die net afgekapt.

Nog een poging tot degelijke pic. Gisteren na het eten een korte wandeling gedaan en natuurlijk de camera rond de nek. Deze keer waren de koetjes het slachtoffer! Ik heb een 7-tal leuke foto's genomen (koetjes, kraan, kerkhof) waarvan ik er eentje }:O uit post. Ik smijt vaak veel contrast in m'n foto's en leg graag extra accentjes in kleur etc.. Velen hebben het er niet voor maar ik hou er enorm van :) Opmerkingen welkom!

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/d300/koe_small.jpg
(click voor groter koetje)

Ietswat vreemde schaduw maar stond kraan in de weg. De prikkeldraad vind ik persoonlijk geen storend element. In tegendeel, die draagt bij tot de foto. Dit is de grootste koe die ik in m'n leven heb gezien. Énorm beest! Spijtig dat ik dit niet echt kon accentueren. Stond vrij dicht en had geen zin om in de wei te springen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@wouke: mwah zo klein was deze niet eerlijk gezegd :D Dof had misschien wat groter gekund misschien, maar vond het zo ook wel een aardig iets opleveren.

Is die foto bij jullie trouwens ook zo blauwig :?

Je koe is wel leuk, vind alleen haar houding een beetje raar, ook door het draadwerk dat nu voor de oren door gaat. Kleuren is een eigen voorkeur, neig zelf wat meer naar iets meer realisme, maar smaak twisten we niet over ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:32:
@iworx: je ziet mooi het verschil in niveau die hier aan bod komt. Uw plaatsjes horen bij diegene waar ikzelf naar op kijk en eerder uit kan leren dan er zelf comments op te geven :) De rest van de set zien er voortreffelijk uit. Alleen vraag ik me af of de toning echt nodig was?
Thanks voor de commentaar. Nu, ik ben zelf ook nog maar enkele weken actief bezig met foto's maken hoor ;) Wat de toning betreft, bwah, 't was een setje. Dan maar allemaal dezelfde kleuren eh ;)

Anyway, wat jouw foto betreft. Qua kleuren vind ik 'm echt lekker - juist het oog van de koe had voor mij wat lichter gemogen. Dat ziet nu zo vaal rood en komt nogal 'demonisch' over ivgl het happy happy joy joy gevoel bij de rest van de plaat.

Zonder schaduw was het nog leuker geweest - ook jammer dat haar staart er niet volledig opstaat. Je kader mocht wat ruimer. Maar as stated, best leuke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iworx: ik kan me volledig vinden in uw commentaar. Wat de oogjes betreft ging m'n verbeelding de hoogte in.. de koe was zogezegd gevallen en had z'n knietjes geschaafd waardoor hij net voor ik de foto nam een huilbui kreeg :p De staart mocht er ook op, ik heb vooral nog wat beginnersproblemen met niet-stilzittende beesten. Mocht je benieuwd zijn naar een 2de koe-foto, kan je die hier bekijken. Terug zelfde surealistische kleurtjes. Ik noem hem klasfotoo 8)
@polthemol: idd, nogal blauwige zweem. Witbalans?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
idd wb, aangepast. Zal wel weer probleem zijn met mijn kleurprofielen, aangezien ie er in lr goed uitziet en nu gelig

[ Voor 74% gewijzigd door polthemol op 24-06-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Deze foto is op vlaggetjesdag genomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3148/2608215224_11e64be2cb.jpg?v=0

Wat denken jullie?
sowieso vind ik het jammer van de mensen op de achtergrond.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
madmaus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:57:
Deze foto is op vlaggetjesdag genomen.

[afbeelding]

Wat denken jullie?
sowieso vind ik het jammer van de mensen op de achtergrond.
Wat lager perspectief en wat minder vignettering en 't was een toppertje. De dame heeft uitstraling en karakter.

En wat is Vlaggetjesdag?

[ Voor 3% gewijzigd door iworx op 24-06-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polthemol schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:21:
idd wb, aangepast. Zal wel weer probleem zijn met mijn kleurprofielen, aangezien ie er in lr goed uitziet en nu gelig
Ik vind hem nog niet helemaal super. Ik zou er zoiets van maken (zeker bij natuurfoto's houd ik wel van wat kleur)
http://www.pwiv.nl/GOT/IMG_7711-1_e0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
iworx schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:07:
[...]

Wat lager perspectief en wat minder vignettering en 't was een toppertje. De dame heeft uitstraling en karakter.

En wat is Vlaggetjesdag?
Vlaggetjesdag is de traditionele eerste zaterdag van het nieuwe haringseizoen in Scheveningen.
Altijd leuk met die vrouwen in klederdracht.

Die vignettering heb ik juist een beetje te gedaan zodat de aandacht een beetje meer op het vrouwtje gericht word ipv de (te?) drukke achtergrond.
Een lager perspectief ben ik met je eens ja. Dank voor je reactie

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 11:28
Mijn 1e foto die ik online zet,

ik hoop dat het gelukt is en commentaar is erg welkom..

(Nikon D100-18-50)

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/a.verduyn59/DSC_0072.jpg

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
Ik vind het jammer van de huizen op de achtergrond, misschien dat je die der nog uit kunt shoppen.

(En maak hem even kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
Zaterdag de TT Assen, ter voorbereiding vanavond een paar panning foto's geschoten langs de autobaan. Toch nog vrij lastig.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3055/2607775523_ee1c75f499.jpg?v=0

grote versie

Genomen met de 18-55 kitlens van mijn Nikon D40 op ISO 800 (wegens de schemering) 55mm f14 - 1/100s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ parklife: ik ga mee met het commentaar van kipfel. De foto heeft potentie, alleen die huizen werken niet echt goed mee.

@ tukkertweaker: het begin is goed, en de toning (ook al heb je er misschien niet veel aan gedaan) vind ik wel prettig zo :-)

Zonsondergang over Barcelona
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3086/2608427148_5abfc97670.jpg
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2608427148/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:18

Vis

@ jspr

echt werelds gewoon die foto's van jou gemaakt in Barcelona!
had ze al eens eerder gezien op je flickr, maar sta nog steeds met volle bewondering te kijken!

Barcelona is ook mijn stad (familie) en herken dus veel plekken en gebouwen. Prachtig gewoon om te zien hoe jij de stad laat zien op je foto's!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jspr: eens met Vis, heel erg mooi!

Pff, ben even een tijd heel erg afwezig geweest. Maar, heb mijn camera weer uit de kast gehaald. Nu echt, want ik ben begonnen aan project 365 (1 foto per dag) op Flickr. Dat dwingt me elke dag met mijn camera bezig te zijn en daarmee gaandeweg meer te leren.

Deze week ook een nieuwe lens gekocht, Nikkor 50mm f/1.8 D :)

De foto die daar vandaag mee is gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2386/2609803285_0cfe6d123e.jpg?v=0

Exposure: 0.002 sec (1/500) | Aperture: f/11| Focal Length: 50 mm | ISO Speed: 200 | Exposure Bias: 0/6 EV

Geen flits, en handmatig scherpgesteld (aangezien AF met mijn nieuwe lens niet werkt op de D40)

Post processing: geen, behalve resizen en het toevoegen van een border.

Is het wat (compositie, kleur, licht, etc), of kan ik mijn camera beter maar weer opbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:01:
Deze week ook een nieuwe lens gekocht, Nikkor 50mm f/1.8 D :)
Leuke lens, heb 'm er ook heel vaak opliggen voor snapshots.

Anyway, leuke compo, strakke lijnen, goeie kleuren. 't boeit me niet echt, maar dat is persoonlijk - ik ben niet een 'architectuur-stukken' liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vis & blue_funk: bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tukkertweaker: Nice. Mooi silhouet zo en de lucht heeft een goede kleur.
@Blue_funk: Ik vind hem niet zo speciaal. Hij is technisch niet slecht, maar ik vind hem niet spannend wegkijken.

Onder een dak van bladeren:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3058/2611699580_67cd4db36d.jpg
Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:21:
[...]

Ik vind hem nog niet helemaal super. Ik zou er zoiets van maken (zeker bij natuurfoto's houd ik wel van wat kleur)
http://www.pwiv.nl/GOT/IMG_7711-1_e0.jpg
njah denk dat ik redelijk conservatief ben met bewerken, maar is vooral omdat ik de kleuren van de omgeving een beetje in orde wil houden / realistisch. Na mijn werk eens kijken of ik het wat kan combineren ;) Spetterende libelle met realistisch gekleurde achtergrond :D

Maar denk dat het probleem met bewerken is, dat je zelf de foto gemaakt hebt, je weet dus hoe het tafereel in het echt gekleurd is, iemand anders weet dat niet / minder goed dus zal er zich prolly minder aan storen oid.

@madmaus: zinvolle commentaar is al gegeven en sluit ik me wel bij aan. Vind het toch een heel mooie foto, het karakter van de dame druipt er vanaf, al had ik graag wat meer gezicht in de foto gehad (maar had je bereikt door zoals al voorgesteld vanuit een iets lager perspectief te werk). De vignettering stoor ik me wel aan, maar dat vind ik meestal een kwestie van smaak, hetzelfde als met kaders ed. om een foto heen, love it or hate it :)

@parklife: goeie poging ! Vind die grashalmen (of wat het ook mag zijn) op de voorgrond een beetje afbreuk doen aan het geheel wel. Gebouwen storen me eigenlijk totaal niet, vind het wel een grappig detail.

@tukkertweaker: puur op panning vind ik de foto geslaagd, voor de rest is ie me wat te grijzig. Maar gezien je uitleg: missie geslaagd :)

@jspr: verdomd mooie foto :o Naar zoeen pics kan ik uren blijven staren. Moet toch maar eens opschieten met de vliegtickets voor barcelona te boeken :P Weet niet of het door de resize komt, maar helemaal links lijkt de skyline bijna weg te duikelen, komt dan omhoog en gaat dan de hoek in. Misschien dat hij nog wat mooier is als je die skyline wat hoger krijgt, tikkeltje maar ?

@bluefunk: mooie foto :) Is dat 1 van die 3 rare hangbruggen (in de buurt van Rotterdam oid ?) met die instrumentennamen ? Qua compositie: ik stoor me er altijd aan als je een lang voorwerp naar een hoek van je foto laat gaan, maar dan precies midden door die hoek. Je krijgt dan zoeen speerpunt aan dat voorwerp waar het de foto afgaat. Probeer die dan met 1 zijde in de hoek te krijgen zodat het mooi recht is daar (hopelijk kom je wijs uit mijn uitleg x'D)

@redhero: vind hem niet helemaal geslaagd. Iets aan de foto stoort me, ik denk vanwege die blaadjes die voor de stam hangen, waardoor ik een beeld verwacht an een hele boom / meer bladeren, maar dat niet komt. Qua z/w: nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:48
Al weer een tijdje geleden gemaakt. Wat vinden jullie van deze foto?

Afbeeldingslocatie: http://www.webrail.eu/images/IMG_2610_klein.jpg
Klik op de afbeelding voor een vergroting

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 26-06-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

EDIT schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:27:
Al weer een tijdje geleden gemaakt. Wat vinden jullie van deze foto?

[afbeelding]
Klik op de afbeelding voor een vergroting
UHmzz, qua compositie vind ik hem wel aardig. Maar je highlights clippen wel heel erg. Vooral de grote witte vlek in het water stoort me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

@EDIT: door de overbelichte lucht en water kijkt het niet heel prettig. Een wat wijders overzicht was wellicht ook mooier geweest

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/oliek.jpg
Olifanten in de ochtend

[ Voor 6% gewijzigd door Rudedadude op 26-06-2008 17:22 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag deze gemaakt..commentaar is welkom!!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3138/2612827057_35a991a361.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
@EDIT: Ik sluit me aan bij de commentaar hierboven.
@Rudedadude: Beetje veel lucht - jammer - het interessante staat beneden. Lijkt me wel een beestig moment.
@wacky160, heel mooi scherp en DOF is ook in orde - compositie had voor mij wat ruimer gemogen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3045/2613209549_2280581d27.jpg
Groter en meer in de set

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!