Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.519 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic: De achtergrond trekt mij ook niet echt, te donker en kleurloos. Maar het is een mooie bloem, dus zou 'm zeker nog eens proberen te maken. Als dat kan tenminste..
Groetenman: Compositie is niet heel sterk, probeer wat krapper te framen. Misschien ook een iets langzamere sluitertijd zodat de bewegingsonscherpte nog sterker wordt.
Gizzy: Begrijp wat je bedoelt, maar zo als foto vind ik hem niet echt lekker wegkijken.
CasterTroy: Een beetje photoshop doet wonderen! (ga eens wat met de kleuren en het contrast spelen) ..Jammer van het stukje links onderin.

Hier nog een foto die zojuist gemaakt heb. Helaas zit er een draad in de weg..maarja, het is niet anders.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3034/2550634609_cea51fbbbe.jpg?v=0

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:09:
Spotmatic: De achtergrond trekt mij ook niet echt, te donker en kleurloos. Maar het is een mooie bloem, dus zou 'm zeker nog eens proberen te maken. Als dat kan tenminste..
Groetenman: Compositie is niet heel sterk, probeer wat krapper te framen. Misschien ook een iets langzamere sluitertijd zodat de bewegingsonscherpte nog sterker wordt.
Gizzy: Begrijp wat je bedoelt, maar zo als foto vind ik hem niet echt lekker wegkijken.

Hier nog een foto die zojuist gemaakt heb. Helaas zit er een draad in de weg..maarja, het is niet anders.

[afbeelding]
Los van die draad is het inderdaad een gave plaat.
Even los van de foto, maar wat zit er voor witte punt in zijn hals zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

vette foto hoor, jammer van die draad idd en het afsnijden van het paardenhoofd (iets te krap)
zeker een foto die aandacht trekt, leuk moment

als ik verder kijk, beetje fotografisch gezien, is de dof iets te klein (lichaam paard onscherp) en de achtergrond dof te scherp... maarja met mijn gebrekkige kennis snap je waarschijnlijk niet eens wat ik bedoel :D
overigens vind ik het persoonlijk belangrijker dat de foto een goed onderwerp heeft en plezierig is om naar te kijken, dan de foto te gaan vergelijken met "de regels voor de ideale foto" en dan pas een conclusie trekken over wat je van de foto vindt

edit:
die witte punt is idd ook te zien op de fullsize, compressie/raw foutje?

[ Voor 11% gewijzigd door airliner op 04-06-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Het gaat om de kop, dus dat het lichaam van het paard onscherp is vind ik alleen maar goed eigenlijk. Zonde van de draad inderdaad, maarja, en aan de bovenkant is ie inderdaad een beetje te krap afgesneden, maar verder wel een leuk moment :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Castertroy: Heb werkelijk waar geen idee, ben het er nu even uit aan het photoshoppen.

Airliner: Ik wilde juist die dunne DoF hebben zodat de aandacht op zijn kop wordt gevestigd..

Hahn: Tja..te krap. Dat is juist een punt wat mij zelf niet zo stoort. Ik had iets uit kunnen zoomen, maar dan had ik 1) het moment gemist..en 2) was de compositie waarschijnlijk een stuk saaier geweest. Het is maar hoe je het bekijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik heb vorige week mijn eerste dslr camera gekregen, een Nikon D40 met kitlens. Nu heb ik nog niet heel erg veel tijd gehad om me enorm te verdiepen in fotografie en om foto's te maken, maar een van de (eerste) foto's vind ik persoonlijk wel aardig gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3085/2551989900_692c55538f.jpg?v=0

Deze foto is niet bewerkt, alleen uitgesneden op 16:10 (bureaubladachtergrondje) en verkleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ziet er goed uit, klein detail:achterste bloem is mooi onscherp dat is perfect alleen voorste bloem heeft ook een stukje onscherp, je DOF is te klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:51
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:53:
Eens met bovenstaande reacties. In dit geval kan meetrekken ook een fraai effect hebben bij onderling snelheidsverschil. Stel dat je de gele Swift scherp op je sensor zet met een relatief lange sluitertijd, en de auto remt de anderen er net uit (of wordt zelf juist ingehaald): dan vervagen de anderen meer. Je onderwerp is dan lekker geisoleerd van de rest en de snelheid is dan keurig vastgelegd.
Binnenkort weer op het circuit als het goed is, dus dan ga ik het allemaal meenemen, tnx voor de comments! Nabewerken heb ik nog weinig ervaring mee maar daar zal ik dan ook maar is in moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Zelf heb ik niet zoveel met bloemen, maar ik wilde mijn nieuwe pol.filter (simpel setje (pol, uv & warm van Hoya)) even graag uitproberen vanmiddag :) Geschoten met een 400D + canon 55-200mm. F10, 1/80 ISO100 (200mm).

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnvancalker.nl/tweakers/small.jpg

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we dit topic maar meteen omdopen tot het Post-je-bloemen-Topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:30:
Zullen we dit topic maar meteen omdopen tot het Post-je-bloemen-Topic?
Ik wilde dr al niet over beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffie-junk schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:10:
Zelf heb ik niet zoveel met bloemen, maar ik wilde mijn nieuwe pol.filter (simpel setje (pol, uv & warm van Hoya)) even graag uitproberen vanmiddag :) Geschoten met een 400D + canon 55-200mm. F10, 1/80 ISO100 (200mm).

[afbeelding]
De foto lijkt me niet helemaal scherp, bewegingsonscherpte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een trap nabij hotel Arts in Barcelona
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3153/2554534550_4da7ab170f.jpg
http://www.flickr.com/photos/jsprhrmsn/2554534550/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Mooi qua compositie en kleuren. Ik vind alleen de vignetting (welke zeer zeker wat toe voegt) iets te sterk aan de rechter kant, omdat je zoveel schaduw aan de linker kant hebt. Daardoor komt de vignetting aan de linker kant er niet zo goed uit en (voor mij) stoort het aan de rechter kant.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:46:
[...]

De foto lijkt me niet helemaal scherp, bewegingsonscherpte?
Zou goed kunnen, heb nog wat moeite met dit soort opjecten om de cam goed stil te houden. Misschien toch maar eens een statief aanschaffen.

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

koffie-junk schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:39:
[...]

Zou goed kunnen, heb nog wat moeite met dit soort opjecten om de cam goed stil te houden. Misschien toch maar eens een statief aanschaffen.
Bij deze had je makkelijk de ISO op 200 kunnen zetten, of het diafragma wat meer open, dan heb je zo een 2 of 3 keer zo korte sluitertijd. Dan lukt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
@jspr, mooie frisse, zonnige, goed-van-compositie zijnde foto. Vind hem wel lekker :) Misschien dat idd de vignetting rechts iets té sterk is, wat Prins Edje ook al zei.

Zelf nog een probeersel:

Afbeeldingslocatie: http://hw-photo.nl/got/IMG_9090s.jpg
Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Prinsedje80 & TranceSetter: Bedankt voor jullie reacties. Even voor de duidelijkheid, in die foto heb ik geen vignetting toegepast, enkel contrast en (veel) black in Lightroom (en andere nodige bewerkingen).
Hierdoor is de rechterkant inderdaad donkerder maar het sluit in mijn ogen weer aan met de linkerkant. Ik vind het zo wel mooi eigenlijk omdat het een oninteressant stuk in de foto is/was.

@ TranceSetter: Aparte bewerking heb je gebruikt voor deze foto. Zo te zien heb je de saturatie flink terug gezet. Verder vind ik de foto prettig kijken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3061/2558477949_25c1c4fbf9.jpg

ISO 200,
Sluitertijd van 5 sec f/11 met flitser met een audiotrigger. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat er beter kan. Ik heb nauwelijks ervaring met nabewerking, heb een beetje met de tone curve lopen spelen in Lightroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
@Nedra: 5 seconden? Vreemd dat de "plons" dan toch zo mooi bevroren is. Het is een mooie plaat maar helaas staat het onderwerp in het midden, dat is toch wat minder spannend. Ook is de foto een beetje vreemd gecropped, want onderaan is past hij net niet. Misschien kun je met een beetje hogere exposure / filllight in Lightroom wat meer van je achtergrond laten terugkomen?

Mijn bijdrage:

Contemplating Life... (Groot op Flickr™)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3090/2559133046_4c0f7a536b.jpg

Ik heb bij de compositie gelet op de rule of thirds en negative space, korte DOF voor bokeh achtergrond en gras op voorgrond. Gewacht op klein beetje backlighting voor het benadrukken van de "zilveren rug" en een laag perspectief om het iets interessanter te maken.

Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
yjanse schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:48:
@Nedra: 5 seconden? Vreemd dat de "plons" dan toch zo mooi bevroren is. Het is een mooie plaat maar helaas staat het onderwerp in het midden, dat is toch wat minder spannend. Ook is de foto een beetje vreemd gecropped, want onderaan is past hij net niet. Misschien kun je met een beetje hogere exposure / filllight in Lightroom wat meer van je achtergrond laten terugkomen?
Dat komt omdat de setting geheel donker was en de ISO waardes laag. Door de flits af te laten gaan op het exacte moment dat de ballon uitelkaar knapt krijg je alleen het verlichte moment op de foto, ongeacht hoe lang de sluitertijd.
Het is overigensniet makkelijk een mooie compositie neer te zetten met knappende balonnen. Het vergt ook erg veel werk en geklieder!

Die foto van die gorilla is echt fantastisch. Prachtige compositie, mooi contrast. Ik weet ook nog niet zo heel veel maar ik kan er helemaal niets op aan merken.

[ Voor 7% gewijzigd door Nedra op 07-06-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
@Nedra: hoe dan ook, ik vind het een erg mooie plaat! Ik heb zoiets zelf vaker geprobeerd, maar was altijd te laat :) Zo'n audio trigger is misschien wel een uitkomst. Bedankt voor je commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
@yjanse Mooie plaat, allen vindt ik het gras op de voorgrond juist een klein beetje afleiden.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2255/2462080668_d3a094261b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@yjanse , mooie plaat , toevallig in Apenheul geweesT?
Ik gisteren ook , maar moet toch maar eens gaan sparen voor een zoom lens....

Hier mijn bijdrage:
Oldtimer , geschoten tijdens de MB familiedag in Maastricht
Afbeeldingslocatie: http://static.gallery.zoom.nl/images/4/1/1/41181/468/WuAt9j.jpg

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

TranceSetter schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:54:
Zelf nog een probeersel:

[afbeelding]
Klik voor groter
foto vind ik een beetje te warm qua kleur, maar waar heb je deze foto genomen? ik zie duidelijk twee hoogovens

[ Voor 19% gewijzigd door airliner op 08-06-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
@degroot: Nee, niet in de Apenheul maar in het Gaiapark in Kerkrade. Mooie foto trouwens van die Mercedes, jammer dat hij links wat krap gecropped is. Wel mooie zachte gloed.

@eth0: Is dit vuurwerk of iets dergelijks? Mooie kleuren en leuk met die rook erachter, maar hij is voor mijn smaak een klein beetje overbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

yjanse schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:34:
@eth0: Is dit vuurwerk of iets dergelijks? Mooie kleuren en leuk met die rook erachter, maar hij is voor mijn smaak een klein beetje overbelicht.
ik denk dat het van die wierook stokjes zijn in een chinese tempel, wel mooi qua onderwerp/kleuren vind de compositie alleen wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 12-09 16:21
degroot schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:57:
Hier mijn bijdrage:
[afbeelding]
Mooi, zwart-wit past er ook goed bij! Persoonlijk zou ik links wat meer ruimte vrij gehouden hebben, vind 'm zo nét iets te veel gecropt links.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Basje2001:

Ik had graag links ook wat meer ruimte gezien , maar het was kiezen tussen of een crappe crop , of een stuk achterwerk van een andere oldtimer erop.
Vandaar dat ik hiervoor gekozen heb , al had ik daar inderdaad ook graag meer ruimte gezien.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een vrij duistere dag maar naar de avond toe kwam de zon toch even door. Vlug van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze foto te maken:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/d300/rozen_small.jpg
(klikken voor grotere versie)

Opmerkingen zijn welkom want als beginnend dsler heb ik nog een heel lange weg te gaan!
Zelf had ik onderaan het groene blad wat meer ruimte willen zien en moest het blad scherper zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
@Wouke, Ik vind de kleuren op de foto goed gelukt, vind de compositie alleen een beetje \'raar\'. Nu wijzen de bloemen naar de rand van je foto. Waarschijnlijk had een andere hoek ten opzichte van de bloemen dit opgelost.

Je geeft trouwens wel aan dat kritiek op je foto welkom is. Andere personen die hier foto\'s posten willen ook graag kritiek ontvangen lijkt me. Het zou dus wel fijn zijn als je zelf ook je mening geeft over de andere foto\'s. Dit geldt trouwens voor meerdere personen. Het maakt daarbij niet uit of je net begint met fotografie of niet. Inzichten zijn inzichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 10-09 11:15
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:25:
Gisteren een vrij duistere dag maar naar de avond toe kwam de zon toch even door. Vlug van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze foto te maken:

[afbeelding]

Opmerkingen zijn welkom want als beginnend dsler heb ik nog een heel lange weg te gaan!
Zelf had ik onderaan het groene blad wat meer ruimte willen zien en moest het blad scherper zijn
Mooie foto, de compositie, kleuren en zwarte border zijn wel rouwkaartachtig. Dat het blad niet scherp is (de groene onderaan ook neem ik aan?) hoeft van mij juist niet scherp, het gaat om de bloem. Mooie bokeh :)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TranceSetter: De bloemetjes hangen nu eenmaal op die manier maar je hebt gelijk. Volgende keer wat meerdere compo's proberen.
@riezebosch: ik bedoel het donkere blad onderaan mooi scherp. wat de bokeh betreft, ja hé en dat met een Nikkor 18-200VR! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb gister eens wat foto's gemaakt tijdens een wandeling in Harelbeke.

Dit is er 1 van:

Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/leden/breezer//bankje_thumb.jpg

Wat vinden jullie er van? De bedoeling was eigenlijk een beetje om de rare sfeer op die plaats weer te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennahz op 09-06-2008 18:46 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz: misschien beter een thumbnail aanmaken en grotere versie linkje zoals ik daarnet deed. Persoonlijk vind ik dat je dan een mooier geheel en beter beeld kan vormen. In uw geval zeker aangezien de slechte kwaliteit uw foto negatief beïnvloedt (zie rode balk - link). Ook denk ik dat je nog wat extra nabewerking nodig hebt want uw foto lijkt niet mooi horizontaal.. ps: m'n vader zei me vaak dat het nooit goed is om uw object in het center te fotograferen, in uw geval die bank. Ik zou die eerder 1/3 gekadreerd hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz:

Je foto ziet er niet heel erg realistisch uit. Vooral dat bankje lijkt nogal de dupe te zijn van photoshopfilters. De rare sfeer komt hierdoor niet echt op mij over. Persoonlijk had ik wat grauwe korrelige kleuren mooier gevonden. Daarnaast sluit ik me volledig bij Wouke aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb inderdaad een beetje teveel USM gebruikt. Ik zal vanavond een echte thumbnail posten, zit nu op m'n werk dus link direct naar de grote versie.

http://www.helpmij.nl/leden/breezer//bankje2.jpg is nog een foto van hetzelfde bankje, maar hier zal wel hetzelfde voor gelden.

Bedankt voor jullie feedback iig! :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:41:
Heb inderdaad een beetje teveel USM gebruikt. Ik zal vanavond een echte thumbnail posten, zit nu op m'n werk dus link direct naar de grote versie.

http://www.helpmij.nl/leden/breezer//bankje2.jpg is nog een foto van hetzelfde bankje, maar hier zal wel hetzelfde voor gelden.

Bedankt voor jullie feedback iig! :)
Je zou het bankje misschien nog wat meer als aandachtspunt op de foto kunnen gebruiken, het contrast is namellijk niet erg groot waardoor delen ervan een beetje met de achtergrond lijken te blenden. Een foto wordt er vaak ook spannender door als er ook iets om het bankje heen gebeurt. Iemand die erop zit en een krant leest b.v. of een zwerver die erop ligt. Nu vertelt de foto imho niet echt een verhaal, probeer er iets origineels mee te doen.. iets van jezelf erin te stoppen

Bij je 2e foto vind ik de sfeer al wat beter, maar ik zou persoonlijk proberen om het grauwe meer naar voren te laten komen bij zo'n thema, de lucht is nu wel erg wit voor een kleurenfoto. Kan soms goed werken bij zwart-wit maar bij kleur is hij in dit geval gewoon onnodig overbelicht (kan teruggehaald worden als je met RAW werkt) De hoek lijkt me wel ok, al valt er misschien net iets meer uit het lijnenspel tussen het bankje en het beton te halen. :)

maar weer eens een van mijn kant

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v256/186/5/1113722266/n1113722266_30056368_9930.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

degroot schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:57:
@yjanse , mooie plaat , toevallig in Apenheul geweesT?
Ik gisteren ook , maar moet toch maar eens gaan sparen voor een zoom lens....

Hier mijn bijdrage:
[afbeelding]
Goede zw-omzetting, jammer dat hij aan beide kanten niet gelijk gecropped is.
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:25:

[afbeelding]

Probeer hem eens een kwartslag naar links te draaien.
Dennahz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:17:
Ik heb gister eens wat foto's gemaakt tijdens een wandeling in Harelbeke.

Dit is er 1 van:

[afbeelding]

Wat vinden jullie er van? De bedoeling was eigenlijk een beetje om de rare sfeer op die plaats weer te geven.
Dat is je zeker goed gelukt, ik dacht eerst dat je hem van bovenaf had gemaakt, vond het ook al zo raar dat het bankje aan de muur vast zat :')

Wat van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3064/2565426920_008902d5ca_o.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 22:58

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/school/intro_vrijdag/images/070831_intro_dag5-317.jpg

In de categorie uit de hand, iets teveel wit, maar vond de compositie wel grappig :)

[ Voor 8% gewijzigd door zwahiel op 09-06-2008 21:09 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Weer een foto van mij.
Zit je op 8-6 lekker in de tuin zie je dit wolkendek, dus ja dan maar even de camera halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fg-photos.net/GoT/Wolkendek_kl.jpg
Klikbaar

Heb minimaal nabewerkt, enige wat ik gedaan heb is de vogeltjes (tja die beesten snappen niet dat ze niet in mijn gezichtsveld moeten vliegen als ik een foto wil maken) en de linkerkant van de levels met photoshop korter gemaakt.

Persoonlijk vind ik de foto goed gelukt. het contrast verschil doet iets speciaals met de foto en je ziet dat de bovenkant beter belicht wordt door de zon. Verder vind ik het goed gelukt om de zonnenstralen die bovenuit de zon komen vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eeerik: ik hou van dit type foto's, alleen vind ik deze nu net ietsjes te contrastrijk, vind je niet? Voor de rest weinig op aan te merken. Ikzelf had mss de camera nog wat meer omhoog gekanteld om bovenaan extra ruimte te creëren en de diepte nog extra te benadrukken. Dat kleine zwarte hoekje in de linker bovenhoek stoort me ook een beetje.. mss even snel retoucheren in PS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/martijnsuzan/DSC_3536klein.jpg

paar weken geleden gemaakt in Vlissingen, nu bewerkt en gepost.

Ben benieuwd wat jullie vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
@martijn: mooie sfeer! Op de kleine versie valt het niet zo op, maar op de grote versie is er een rare rand bovenop de duinen... door bewerking neem ik aan maar helemaal niet mooi imo.
+ de horizon zou recht mogen :)

[ Voor 8% gewijzigd door mngm op 10-06-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Nog een probeersel, set-up van een goeie vriend van me : (vorige probeersel trouwens ook):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3030/2559303230_32ce039414.jpg

@Martijn: Prachtige compositie! Ziet er errug leuk uit en dat is moeilijk bij een onderwerp wat al vaak gefotografeerd is. Van mij had dat schip er misschien net niet opgehoeven maar dat is een kwestie van smaak (duinen + wolken zijn indrukwekkend genoeg in dit plaatje)

[ Voor 35% gewijzigd door Nedra op 10-06-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:21
Ik zal beginnen met het geven van mijn mening als beginnend fotosiast op de "kiekjes" hierboven.

@ Beathoven; Foto komt op mij wat rommelig over. Het lijkt of je je 3 foto's door elkaar "geplakt" hebt. Ik zie persoonlijk niet hoe het in elkaar steekt
@ Erasmo; Mooie plaat, letters storen echter erg veel linksonder, vooral in het wit!
@ Zwahiel; Inderdaad een iets overbelichte foto, maar het onderwerp staat er leuk op.
@ Griffin; De foto is gewoon goed, alleen is het onderwerp (de lucht in deze) wat eentonig naar mijn zin.
@Eeerik; Kleur = mooi, DoF = mooi, Foto = mooi, Persoonlijk geen groot fan van dergelijke composieties, maar da's verder heel persoonlijk.
@ Martijn8; Ik sluit me aan bij de bovenstaande kommentaren. Composietie is erg mooi, jammer van de rare rand bij de duinen in het grote exemplaar en de vlekjes (ik denk vuil op je lens) in de lucht. Nog even verder PS-en.
@ Nedra; Net als de vorige een zeer goede timing! Er lijken echter wat "vlekjes" te zitten in de voorgrond (Kan ook aan mijn matige laptop scherm liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:02:
[afbeelding]

offtopic: martijn, is dit zeg maar als je vanaf de boulevard komt rechts, voorbij het windorgel? (of als je via het nollebos komt bijna rechtdoor :9)

wel mooie compositie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amplified123 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:20:
[...]

offtopic: martijn, is dit zeg maar als je vanaf de boulevard komt rechts, voorbij het windorgel? (of als je via het nollebos komt bijna rechtdoor :9)

wel mooie compositie :)
het is eigenlijk iets verder nog, vanaf de strandafgang bij de zilvermeeuw, halverwege vlissingen en zoutelande.

de rand moet ik inderdaad nog even shoppen, hij was mij ontgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:02:
[afbeelding]

Heb je wat overmatig gebruik gemaakt van fill light en/of recovery? Ook lijkt de foto wel een soort schilderij, komt wat vlekkerig op me over. Net een aquarel.... Misschien de bewerking nog eens op nieuw doen? :) Verder wel een mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Exigence schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:33:
[...]

Heb je wat overmatig gebruik gemaakt van fill light en/of recovery? Ook lijkt de foto wel een soort schilderij, komt wat vlekkerig op me over. Net een aquarel.... Misschien de bewerking nog eens op nieuw doen? :) Verder wel een mooie foto.
Mist wat donkere gebieden in de foto idd.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 12-09 11:06
[snip]

[ Voor 95% gewijzigd door iworx op 12-06-2008 09:10 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot.K schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:41:
[afbeelding]

Van het weekend geschoten tijdens een familie uitstapje.
Het zal best een leuk uitstapje geweest zijn maar ik kan geen enkel verband leggen tussen het uitstapje en de foto. Verder kan ik me niets voorstellen bij een 2 en een spoorlijn die wel erg wazig is door de korte dof*.

De foto pakt dus niet om de bovengenoemde redenen.

*Al lijkt het eerder op een verkeerd uitgepakte fotosjop bewerking.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
hmm ik vind hem ook niet zo heel bijzonder, ben het grotendeels eens met Imagine

wordt het btw niet eens tijd voor deeltje 12, nu al op page51...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs een eigen lichttentje in elkaar geboxt. 2 oude 500Watt lampen gebruikt die ik ergens tss m'n vader z'n spullen op de zolder heb teruggevonden 8) Zie hier mijn eerste productfoto probeersel. Een klein leuk beeldje die ik ooit voor m'n verjaardag had gekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/duiveltje_small.jpg
(klik voor grotere versie)

Vond hem best goed gelukt. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi dat duiveltje. Lijkt haast wel een render

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ik vind 'm ook goed gelukt :) Alleen heeft z'n rechteroor (voor ons, voor het duiveltje zelf dus links :P) wel een beetje kartels op de grote versie, maar dat komt waarschijnlijk door de jpg-compressie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd... verschiet zelf dat je met weinig geld toch een leuke lichttent in elkaar kan stoppen (20€). Zal vrijdag proberen fotootje te nemen van opstelling, box staat momenteel bij vriendin voor paar test product shots.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:28:
[...]

het is eigenlijk iets verder nog, vanaf de strandafgang bij de zilvermeeuw, halverwege vlissingen en zoutelande.

de rand moet ik inderdaad nog even shoppen, hij was mij ontgaan
offtopic:
pssst... Het is bij dishoek ;). Daar heb je op één van de weinige plekken op Walcheren slaaphuisjes... Het Nollestrand bij Vlissingen, Strand bij Dishoek en bij Noordduine in Domburg heb je slaaphuisjes om precies te zijn :).

Cute little devil :D. mooi belicht en lekker scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
Pat-Skim schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:45:
[...]

offtopic:
pssst... Het is bij dishoek ;). Daar heb je op één van de weinige plekken op Walcheren slaaphuisjes... Het Nollestrand bij Vlissingen, Strand bij Dishoek en bij Noordduine in Domburg heb je slaaphuisjes om precies te zijn :).

Cute little devil :D. mooi belicht en lekker scherp :)
nooit gelet op strandhuisjes :+ maar dit al bij dishoek? :O dat is behoorlijk eindje van Vliss af.

en wouke leuk fotootje :)
en al helemaal goed gedaan als dit je 1e keer was bij zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier van mij ook een foto van een beeld uit het park. Ik vond het contrast tussen de lucht en het rode van het beeld een mooie combinatie....

Verder ben ik nog erg zoekende dus alle commentaar is welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk226/therip_2008/0806_StOdaPark_008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Niet online
@therip: mooi perspectief, maar twee dingetjes "storen" mij een klein beetje. Allereerst is het beeld een klein beetje te donker, de kleuren komen zo niet zo mooi uit. (Misschien wat fill-flash of achteraf wat fill light toevoegen in LR o.i.d.). Als tweede zie ik een halo tussen de bomen en de lucht, en tussen het beeld en de lucht. Misschien kun je die wat weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yjanse
bedankt voor je commentaar. De zon kwam laaghangend van rechts waardoor het inderdaad wat donkerder wordt...Ik zal eens kijken wat ik nog kan oppoetsen in LR, idem voor de halo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Amplified123 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:32:
[...]

nooit gelet op strandhuisjes :+ maar dit al bij dishoek? :O dat is behoorlijk eindje van Vliss af.

en wouke leuk fotootje :)
en al helemaal goed gedaan als dit je 1e keer was bij zoiets :)
offtopic:
Het ligt net op de grens Vlissingen-Dishoek. De slaaphuisjes beginnen echter net op de grens van Dishoek als ik het goed herinner :). Westduin is de grens. Daar zit één strand wacht van Vlissingen en ééntje van Dishoek, om het ff makkelijk te houden :P

maar weer ontopic :). wat zijn het precies voor dingen op je foto rip?? kunstwerk of heeft het funcite ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een kunstwerk bij ons in het park. Het antwoord wat het precies voor moet stellen moet ik je helaas schuldig blijven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
nevermind...

[ Voor 82% gewijzigd door Teun_2 op 12-06-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Laatst online: 21:19

elmoxx

xx xx xx

Afgelopen weekend met mijn vader gebungeejumped (supergaaf om te doen!!). Deze foto van mijn vader gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3052/2572718001_b25697d762.jpg

Foto is klikbaar.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
kon hij niet omgedraaid vallen, met zijn gezicht naar je toe :+ :P

voor de rest, opzich leuke foto, maar niet zo dat je er lang naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Hier een foto die ik gemaakt heb op wintersport in Koningsleiten vorig jaar.
Jammer dat de lift er nog net opstaat, maar toch vind ik 'm wel iets hebben.
Het liefst zou ik 'm nog iets bewerken en hem ergens ophangen, maar ik ben (nog) niet goed in bewerken en ik weet ook niet of hij wel mooi genoeg is voor aan de muur.
Wat vinden jullie? Wat voor bewerkingen zou ik moeten doen om 'm printbaar te maken, of moet ik verder zoeken in m'n fotoarchief? (kan klein beetje psp en CS2).
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3117/2573897926_f2eca08d98.jpg
// edit: gemaakt met een SONY DSC-H5 op automatische instelling.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr.Roelski op 12-06-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:41

Wokker

De avond wokkel

Dr.Roelski schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:22:
Het liefst zou ik 'm nog iets bewerken en hem ergens ophangen, maar ik ben (nog) niet goed in bewerken en ik weet ook niet of hij wel mooi genoeg is voor aan de muur.
Wat vinden jullie? Wat voor bewerkingen zou ik moeten doen om 'm printbaar te maken, of moet ik verder zoeken in m'n fotoarchief? (kan klein beetje psp en CS2).
[afbeelding]
Of je verder moet zoeken dat moet je echt zelf bepalen ;) Ik heb het idee als ik naar deze foto kijk dat de onderkant mist. Mogelijk komt de foto beter uit als je wat lucht wegknipt.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

afgelopen nacht met een vriend van me wezen fotograferen in groningen.

meer een beetje experimenteren maar dit kwam eruit en vond hem zelf wel geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/14jn7fn.jpg

klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
[afbeelding]
Het is JOUW muur toch? Ik vind hem nog niet zo beroerd en ik ben blij dat die lift er op staat! Foto lijkt wat donker in de middentonen, maar zoals het licht vanachter de wolken op de bergen valt, dat heeft zeker potentie.

@pauldegroot: Vooral door de "slalom" komt je foto bij mij iets kunstmatig over. De "blur" lijkt me ook niet origineel uit de camera. Iets minder slalom en iets van een vage fietsfiguur (hogere gevoeligheid, diafragma meer open) zou de foto voor mij wat sterker maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 13-06-2008 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
[afbeelding]
persoonlijk had ik hem mooier gevonden als er net meer lift op zou staan, het voegt voor mij wel iets toe.

En voor aan de muur moet je zoals reeds eerder gezegd lekker zelf uitmaken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dr.Roelski

Ik persoonlijk zou het contrast aanzienlijk omhoog zwieren.. nu ligt er terug zo'n vervelende grijze waas over.. (witbalans?) Spijtig van de lift. Misschien de volgende keer net ietsjes meer aandacht geven aan het kadreren.

Mocht je'r een +10Mp RAW file van hebben, zou ik er snel dit landschapje van maken (edit: en die vervelende lift weg stampen :9, bijkomend mss rechter gedeelte van die vervelende wolk nog wat aanpakken..) :
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/woutje/landscape.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van me eerste foto's in het bos

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/3937/padwd1.th.jpg

Ben nieuw in de fotografie wil het graag leren als hobby :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:34
@Wouke
Erg gave foto. Daar ga ik me ook nog eens aan wagen.

@therip
Inderdaad mooi perspectief. Wat mij een beetje stoort is dat het eerste rode 'ding' niet helemaal scherp is aan de bovenkant. Misschien lijkt het zo door het wat fellere licht, of was het de bedoeling? Kan natuurlijk ook. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3111/2587229200_70098108fc_o.jpg

Aanpassingen: Kleinere zwarte rand, kleine crop onderin de foto

Misschien leuk om te vermelden wat Grotesk betekend:

gro·tesk (bn.)
1 grillig
2 uiterst lachwekkend => belachelijk

[ Voor 9% gewijzigd door cat_18 op 17-06-2008 14:32 ]

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:21

BBrunekreeft

Dus...

Mijn eerste post in dit topic.
Deze foto is met zonsopgang genomen op de Ginkelse Heide.
Overal waren deze rupsen te zien. Het leek alsof ze net wakker werden en in de struiken kropen om van de zonsopgang te genieten :)
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll251/BBrunekreeft/Tweakers/20080524224123_img_8818.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Foto genomen op het dak van een vriend van me.
Ik vond hem er zelf mooi uitgekomen, weet alleen niet zo goed hoe ik em nog zou kunnen nabewerken. Any comments?
Clickedieclickbaar!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3280/2575638272_aff07e6ef1.jpg

@cat_18, erg mooi. Ik neem aan dat de foto gecropped is? Ik durf dat soort radicale ingrepen meestal niet aan :P

@Bbrunekreeft, als ik eerlijk moet zijn doet die foto me niet gigantisch veel. Ik vind dat vooral aan de linkerkant te veel donker is om de foto echt interessant te vinden. Je moet trouwens wel vroeg opgestaan zijn om die foto gemaakt te hebben , dat doe ik je niet na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 12-09 11:06
Nadat ik erachter gekomen ben dat die duffy Hoya Filter heel mijn scherpte om zeep hielp ben ik er even op uit geweest ... 'k vind vooral het grote contrast van geel / zwart hierin leuk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3007/2576385488_d6e2b81de8.jpg

Grotere versie

[ Voor 40% gewijzigd door iworx op 13-06-2008 23:03 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
@Wouke
Kleur: fijn! ziet er goed uit
Compositie: ook nice!
Dof: geen probleem hier natuurlijk

Goede foto!

@Cat_18
Kleur: fijn! past goed bij de foto
Compositie: ik had meer rechts weggecropt. Nu 'kijk' het onderwerp uit de foto. (Draait de verkeerde kant op)
Dof: lastig om te zien op zo'n kleine foto.

Al met al lijkt het een goede foto, maar is erg klein om dat goed te beoordelen. Owja, ik zou de zwarte banden wellicht iets kleiner maken.

@BBrunekreeft
Kleur: beetje mat, contrastloos. Het onderwerp viel mij in eerste instantie dan ook niet zo op. (De Rups) Misschien was iets lichter beter geweest?
Compositie: vind ik opzich goed, maar jammer van het zwarte vlak links in de foto. Een mooie lucht was net zoals rechts was beter geweest.
Dof: lijkt mij in orde, al lijkt de foto een beetje onscherp te zijn. Lastig te zien op zo'n klein formaat.

Goed geprobeerd, volgende keer vast meer uit te halen.

@Nedra
Kleur: in orde! beetje jammer van de lensflare, maar dat is meer smaak. Wellicht tikkeltje meer contrast?
Compositie: almost! Ik zou de zon meer links in beeld willen hebben, dus had een paar stapjes naar links gedaan. Nu staat de zon centraal, het onderwerp rechts en is links dus leeg.
Dof: check! Lijkt mij ok!

Goede foto op die kleine dingen na!

@iworx
Kleur: vind ik goed! Beetje donker, maar dat kan een stijl zijn!
Compositie: goed, maar beetje krap gecropt. Het onderwerp zelf valt zelfs net buiten de foto!
Dof: te krap, de randen van de bloem zijn onscherp.

Afgezien van de schoonheidsfoutjes vind ik het een goede opzet! Idee was dus goed, uitwerking iets minder.

Dan nog een foto van mijzelf en ook een bloem plant. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/flower%20in%20paris%20urban%20by%20maarten%20langelo%20small-1.jpg

Klik voor groot! :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's geen bloem, da's een plant ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onweer!

Afbeeldingslocatie: http://student.cmd.hro.nl/0799224/map/smallshizzle.jpg

wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@halelujashit
Kleur: donker, en heel ruizig. Bovendien zitten er vlekken op je sensor.
Compositie: foto staat scheef, verder ok.
Dof: ok.

Maar ja, de bliksem staat erop.

En commentaar?

Soort van ongeschreven regel zal mooi zijn: 1 foto posten is minstens 2 foto's commentaar geven

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Maarten L schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:46:
Soort van ongeschreven regel zal mooi zijn: 1 foto posten is minstens 2 foto's commentaar geven
Daar is de feedback voor ;)

halelujashit: Hij staat er op, maar hij kan nog wel wat postprocessing gebruiken
Maarten L: Mooi er op gezet, jammer van de vlekken op de bloem

Zelf ben ik ook bezig geweest:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/10gi3jc.jpg

Conclusie: de 40mm is geen geweldige architectuurlens :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
@Erasmo
Kleur: prima!
Compositie: behoorlijk krap, 40mm hmm!
Dof: owk!

Wel, je weet het zelf al...

ps die vlekken op mijn foto zijn waterdruppels ;)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met mijn trouwe camera naar Antwerpen geweest met urbex in het achterhoofd.

Afbeeldingslocatie: http://www.genki.vg/DSC_9890_small.jpg
(klikker de klik voor groot)
Alwaar ik één van de vele lege gebouwen ben binnen gelopen, waar ik de aftermath van een junk aantrof. Zijn stoel staat waarschijnlijk nog zo als hij hem achter liet, en zijn heroïne naald in de muur.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
een foto van nieuwe blaadjes aan de eucalyptusboos in de tuin
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3042/2557857203_24db09995b.jpg
klik voor groter
@not3pad: ik vind hem heel mooi, het 'grauwe' van de foto zegt veel over het leven van een spuitende junk.
@erasmo: een foto van een gebouw, niet echt bijzonder imo (misschien door de krappe compositie

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
@ ikmattie, ik vind het een heel apart gezicht dat je een relatief donkere foto hebt maar er toch schijnbaar een hoop licht tegen de achterkant van het blad schijnt. Mooi effect!

@not3pad Het zou zo een junk-spot uit een film kunne zijn wat mij betreft :P hele onvriendelijke ruimte en mooi vastgelegd

(weet zelf niet zoveel van fotografie^^)

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r260/LlamaWereldOverheersing/DSC_0132.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Hrugnir op 16-06-2008 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@cat_18: coole foto maar de zwarte balken storen mij gigantisch. Vind ze te prominent aanwezig, het doet me nu denken dat ik naar een widescreen film aan het kijken ben van russische makelij alleen gaat het beeld maar niet vooruit.

@bbrunekeeft: net balen van dat korte takje dat vlakbij de kop van de rups eruit komt. De linkerkant mag naar mijn gevoel eraf geknipt worden, omdat het bijna helemaal zwart is en er niet echt iets spannends te zien is.

@nedra: heel vette foto geworden dit. Misschien dat wat meer sunflare zelfs nog wat had toegevoegd aan het geheel.

@iworx: vind hem te donker en niet fijn geplaatst. Je doet nu veel moeite om hem netjes in het midden van je foto te krijgen, maar de puntjes van 3 bloemblaadjes vallen nog altijd net buiten beeld.

@maartenL: vind de foto heel eerlijk gezegd helemaal niets. Ik denk dat dit louter door persoonlijke voorkeur komt (kan niet echt iets aandragen waarom ik hem niets vind helaas :( Misschien doordat het allemaal wat donker is en ik het blad nogal repeterend vind overkomen oid. Gevoelsoordeel dus eigenlijk in het kort, waar je eigenlijk niet zoveel aan gaat hebben :P Conclusie: had eigenlijk maar geen comment kunnen typen, maar na deze lap tekst is het zonde als die moeite voor niets was geweest ;P ).

@halelujashit: de bliksem heb je lekker te pakken, ziet er altijd vet indrukwekkend uit, maar vind de voorgrond / landschap niet interessant, wil de bliksem zien en meer wolken/lucht waar het spul vandaan komt. Het stofje linksboven is ook nogal irritant.

@erasmo: jammer van die zonreflectie in de ramen. Ik zou hem ook wat strakker hebben gecropt zodat de lucht rechtsboven wegvalt. Je mist nu toch al het punt van het gebouw rechtsboven maar vind het heel raar kijken. Vermoedelijk omdat ik nu opeens met extra hoeken wordt geconfronteerd daar.

@not3pad: vind het perspectief nogal vreemd om te kijken. Naald met stoel is wel vreselijk leuk om te zien, kleuren zijn ook wel ok al vind ik het een beetje balen dat die stoel nogal prominent aanwezig is door de heldere kleur tov. de omgeving, ding hoort er precies niet bij nu.

@ikmattie: leuke foto ! Wel jammer dat er op het onderste blad wat schaduw valt van het steeltje / bovenste blad. Misschien op te lossen met wat welgemikt flitslicht ? Kleuren zijn lekker en de randen van de groene blaadjes erboven en eronder vind ik een leuk accent geven.

@Llamawereldover: vind het idee wel leuk, maar de uitwerking net niet. Was beter geweest als je oftewel verder had ingezoomd / richting macro was gegaan of een stukje meer naar links was gaan staan zodat je de achterste oranje bloem had kunnen gebruiken, maar dan meer in een lijn met de voorste. De bladeren links storen me met kijken. Kleuren zijn wel goed. Bloem staat er lekker zomers op nu.

Zo en na al dat commentaar werk mijn foto :P

Gemaakt met mijn canon400d + 70-300 IS USM lens tijdens een concertje. Daar ik niet kon flitsen de iso maar op max gegooid. Was een intieme sfeer en vond achteraf het zwart/wit + aanwezige ruis dat benadrukken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knops/tweakers/test/cello.JPG

[ Voor 0% gewijzigd door polthemol op 16-06-2008 20:25 . Reden: typetyfus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@polthemol: zet een mooie sfeer neer, goed dat er ook een soort van beweging in zit (onscherpte van de hand).

Laatst weer wat geexperimenteerd met portretten. Voor mij persoonlijk is deze "showcase-waardig" maar volgens mij zal een kritisch oog van jullie daar toch weer heel anders over oordelen ;)

Niet bijgesneden, bijna niet bewerkt. Ik probeer zoveel mogelijk de composities en kleur etc in 1 keer goed te krijgen. Niet omdat ik tegen bewerken ben maar gewoon om mijn skills te verbeteren.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3058/2584797598_97dddcf0ce_o.jpg

De uitdrukking is wat koud/kil maar dat is bewust. Ik wilde haar als "object" fotograveren, de huid en vorm zo "zuiver" mogelijk weergeven. Model heeft ook nauwelijks/geen makeup op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:45:
@polthemol: zet een mooie sfeer neer, goed dat er ook een soort van beweging in zit (onscherpte van de hand).
beweging in de hand had ik niet anders kunnen krijgen al had ik het gewild, dit was zowat het max dat ik uit mijn camera kon krijgen zonder flitser.

Vind je foto wel mooi maar ook raar hier en daar. De belichting op haar gezicht is naar mijn smaak niet lekker. Het lijkt alsof ze een bouwlamp vanaf de grond op haar gezicht gemikt heeft staan, kin en hals zijn nu nogal fel verlicht.

Staat ze trouwens toevallig ergens op een hoek ? Met hoe het patroon loopt op de muur en het licht (linkerkant muur wat lichter als de rechterkant van de muur).

De makeup is lekker zo, vind teveel makeup nooit echt mooi (al is dat wederom smaak / vriendin hebben die een afkeer heeft van makeup :P), omdat het er voor mij overkomt als "heel gekunsteld mooi maken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
polthemol schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:10:
@maartenL: vind de foto heel eerlijk gezegd helemaal niets. Ik denk dat dit louter door persoonlijke voorkeur komt (kan niet echt iets aandragen waarom ik hem niets vind helaas :( Misschien doordat het allemaal wat donker is en ik het blad nogal repeterend vind overkomen oid. Gevoelsoordeel dus eigenlijk in het kort, waar je eigenlijk niet zoveel aan gaat hebben :P Conclusie: had eigenlijk maar geen comment kunnen typen, maar na deze lap tekst is het zonde als die moeite voor niets was geweest ;P ).
lol.. 8)7

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@Nedra: Fantastisch mooie foto. Is het "grijs" dat je ziet nog deel van de balon? Schitterend genomen!!

@Wouke: Hele mooie belichting. Krijgen we de setup te zien?!? Misschien dat de linkerkant (vooral rond de mond) iets minder schaduw mag hebben... Het is een hele grappige foto, IMO.

@therip: Doet mij weinig. Lucht is aardig blauw (polarisatie?!?). Voorste deel van het beeld vind ik te donker. Ik zie die halo niet waar mensen het over hebben...

@elmoxx: De achtergrond is wat te saai (met mist wil dat nog wel eens). Er zit wat in de achtergrond wat je misschien wat meer naar voren zou kunnen halen...?

@Dr.Roelski: Voor printbaar maken zou je het misschien wat witter/lichter kunnen maken. Snijd wat van de rechterkant en top af om de wolkenlijn en horizon op de derden te zetten. En (als je het kan, ik iig niet) de skilift weg etsen... (in de richting dat Wouke is gegaan alleen iets meer crop aan de rechterkant.)

@pauldegroot: Leuk, erg speels. Je ziet de fietser(?) niet eens. Iets minder onscherpte zou voor mij het beter doen, maar is absoluut niet erg storend.

@cat_18: showcase... (kleine crop van bodem voor iets minder onscherpte, misschien)

@BBrunekreeft: Ik vind het wel wat hebben... Ipv de boom misschien een dicht bundeltje aren zou misschien mooier zijn. Nu is het een onscherp zwart vlak in de achtergrond. Ik vind het jammer dat CCDs/CMOS zo rood gevoelig zijn zodat je die rode rand om de zon krijgt (of is dat unfocussed licht dit keer?)

@Nedra: Mooie compositie! Vertelt mij iets! Iets minder felle lucht en persoon iets lichter, prima! Flare is niet storend voor mij.

@iworx: Kleurtjes mooi, vind de compositie beetje saai...

@Maarten L: Leuk kastanjeblad(?)! Misschien tikkeltje minder vignetting? Kleuren zijn wat flets, maar past hier prima! DOF is goed.

@hallelujashit: Ben het met Maarten L eens... Maar het is wel een verdomd mooie flits! Achtergrond is jammer... Wat waren je instellingen?!?

@Erasmo: Wanneer gaat het gebouw mij opeten? Misschien is het te vroeg in de ochtend hiero... De onderste rij lijkt voor mij een mond :) Daarom vind ik hem leuk. En als het wijder of krapper zou zijn dan zou je mijn fantasie niet kunnen hebben denk ik... Lucht misschien iets donkerder (mijn smaak) dmv polarisatie filter. Deze haalt ook wat van de schittering weg.

@not3pad: showcase... Fantastisch mooie foto! Ietwat ruisig op het grote formaat, maar voegt toe aan de sfeer.

@ikmattie: Qua kleuren en licht (en DOF) erg mooi gelukt!!

@LLamaWereldOver: Misschien dichter op de bloem, meer DOF en het zou mij wat meer doen.

@polthemol: Schitterend gelukt! Moet wel een "rustig" stuk geweest zijn dat je de foto zonder flits kon nemen, anders zou je ook nog bewegingsonscherpte moeten zien :) Perfect in ZW!

@Skin: Door de onegale belichting krijgt ze nogal een erg asymmetrisch gezicht. Voor de rest: mooie meid, uitdrukking prima voor mij. Ik let nooit zo op de make-up, behalve wanneer ik het niet mooi vind, maw ook geslaagd.

Zelf eentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mso.anu.edu.au/~westra/tweakers/P5292717_29052008_0038_small.jpg

Bewerkingen (in Gimp): rechtgetrokken bij ongeveer 1 graad. Automatische witbalans van Gimp en vervolgens omgezet naar ZW. Lichte crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:39

samo

yo/wassup

Een beetje een dubbelpost uit het portrettentopic, maar ik ben best benieuwd wat jullie hier van vinden. Een portretje van mijn vriendin:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3104/2584565823_459eff0b02.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
*vloekt op de witte reflectie linksboven haar hoofd* balen, anders was hij helemaal perfect geweest imo. Vind je vriendin alleen wat moeilijk kijken op de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

polthemol schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:09:
*vloekt op de witte reflectie linksboven haar hoofd* balen, anders was hij helemaal perfect geweest imo. Vind je vriendin alleen wat moeilijk kijken op de foto
Heb je het over haar highlight?!? Ben het eens met de uitdrukking op haar gezicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
die witte veeg, begint boven haar schouder, linker bovenkant op de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:39

samo

yo/wassup

De uitdrukking was redelijk expres. Het was een opdracht om een foto na te maken. Ik koos ervoor om de houding, blik en locatie aan te passen naar iets dat beter past bij het model. Ik wou dat ze serieus keek. Ik heb ook wel foto's waar ze lacht, gelukkig. ;)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@not3pad: knappe themafoto! alleen vind ik hem net ietsjes te donker, maar dat ligt aan persoonlijke smaak want het past op zich wel bij de foto. Spijtig dat de stoel niet ietsjes meer geaccentueerd werd.

@ikmattie: ietjes te veel blur maar de belichting op dat blad en scherpte vind ik supermooi.

@Llamawereldover: vind de positie van de camera nogal storend. misschien de volgende keer uw kadrering aanpassen en de bloem wat meer uit het center houden en indien mogelijk meer zoomen op dat beest :-)

@polthemol: mooie foto, in kleur is ie vast ook wel aardig!

@skin: mooie natuurlijke foto, alleen stoort de houding van haar linkerschouder (rechts op foto) me een beetje tov. de andere.

@samo: ik zou persoonlijk wat meer constrast in haar jasje stoppen, het is me allemaal net iets te donker. Wat de crop betreft, boven klein beetje te veel onder te weinig gecropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Testje met het handmatig mergen in paint shop pro van een burstshot:

Afbeeldingslocatie: http://static.gallery.zoom.nl/images/3/0/1/30188/468/LfRJUF.jpg

ik zie alleen dat er boven die schommel rechts nog een lelijke vlek zit :X Het was laat gisteravondnacht, die had ik eerder niet gezien :X

Comments anyone verder? :)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons). Mocht je meerdere foto's tegelijk willen laten zien open dan een test/showcase topic.
Dank.

Gebruik de [check images] knop, dank u!